[Ervaringen] Asus A6 serie deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.472 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:12
SirDarkAngel schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 12:51:
Heeft iemand niet een leuk driver pakket voor zichzelf gemaakt, wil zo een unattended cd gaan maken want krijg het dingetje ook binnen 5 dagen binnen. Maar zou het wel makkelijk vinden als iemand toevallig alle drivers al in een zip of rar pakketje heeft gezet. Dus als iemand een recent pakketje heeft reageer ff ;) thx in advance

edit: en als 2de had ik voor de zekerheid nog de vraag, je krijgt toch geen cd van windows XP erbij alleen een repair cd waar alle programma's (die ik nie wil ;) ) meteen bijzitten. Of het ik dit verkeerd begrepen.
Heb iets over voor je nieuwe laptoppie en download de drivers :9

Ik heb wel een compleet pakket met drivers maar dat is tegen de 400mb.. dusja.. Niet echt makkelijk te versturen oid.

Suc6!
(gaat je zo'n 1,5 uur kosten)

@W3ird_N3rd
Bijna alle drivers op de Asus-site zijn verouderd.. geen goed advies dus ;)

[ Voor 6% gewijzigd door rick85 op 27-10-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

True, je moet ze goed uitzoeken, want een aantal werken ook niet.

SirDarkAngel zegt echter niets over het precieze model, en een XP CD met drivers voor *alles* uit de A6 serie lijkt me ook weer niet nodig :)

[ Voor 53% gewijzigd door Mentalist op 27-10-2005 16:15 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:12
W3ird_N3rd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:14:
True, je moet ze goed uitzoeken, want een aantal werken ook niet.

SirDarkAngel zegt echter niets over het precieze model, en een XP CD met drivers voor *alles* uit de A6 serie lijkt me ook weer niet nodig :)
Ohja..geeneens opgemerkt dat ie 't type niet heeft vermeld.. Ik heb de A6Va :P En dat is niet een hele cd oid maar alleen de nodige drivers. Vooral die Bluetooth-stack heeft veel Mb's nodig :O

maar alsnog; Suc7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Mensen, een vraagje, ik heb een Asus A6726A, deze is al een keertje teruggestuurd dat mijn harde schijf kapot was, en mijn DVD brander 8 van de 10 schijfjes niet goed brande.

Nu werk ik heel veel met Princo DVD-R voor mijn xbox, op mijn andere pc heb ik een NEC brander, als ik daar iets op brand, doet de dvd het altijd in mijn xbox.

Brand ik iets met de DVD brander in mijn laptop doet hij het weer 8 van de 10 keer niet, zou het kunnen dat er nieuwe firmware voor is, of is dat gewoon de makke van de brander?

Hopelijk kan iemand mij helpen, ik weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:18:
Beste Mensen, een vraagje, ik heb een Asus A6726A, deze is al een keertje teruggestuurd dat mijn harde schijf kapot was, en mijn DVD brander 8 van de 10 schijfjes niet goed brande.

Nu werk ik heel veel met Princo DVD-R voor mijn xbox, op mijn andere pc heb ik een NEC brander, als ik daar iets op brand, doet de dvd het altijd in mijn xbox.

Brand ik iets met de DVD brander in mijn laptop doet hij het weer 8 van de 10 keer niet, zou het kunnen dat er nieuwe firmware voor is, of is dat gewoon de makke van de brander?

Hopelijk kan iemand mij helpen, ik weet het niet meer
Welke brander heb je? Ik heb de TS-L532A (tsst=toshiba/samsung), firmware TC51. Niet zo'n hele beste brander m.i., en is al een keer omgeruild (1e was defect). M'n platinum's (RITEK) gaan op 4x ipv 8x (zoals op m'n 3540). Zijn echter ook niet te lezen op m'n combo-drive in m'n M6N....
Nog geen (betrouwbare) nieuwe firmware op internet gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prijzen en Laptops van de nieuwe en laatste A6 reeks zijn er:

A6VM-Q004H - 15.4" TFT (WXGA Color Shine Clare Type LCD Panel) - Intel Pentium M 740 (1.73GHz/2MB/533FSB) – NVIDIA GeForce Go 7300 256 MB TurboCache™ - 512 MB DDR2-533 (bis max. 2 GB) - 60 GB HDD - 8x DVD-Super Multi D/L Double Layer - WLAN 802.11b/g - 1.3 Megapixel Web-/Videokamera - MS Windows XP Home (OEM) - MS Works (OEM)
EVP Deutschland inkl. 16 % MwSt.: 1.099,00 Euro

A6KM-Q002H - 15.4" TFT (WXGA Color Shine Clare Type LCD Panel) - AMD Turion™ 64 Mobile MT-30 (1.6 GHz / 1 MB L2 Cache) – NVIDIA GeForce Go 7300 64 MB - 512 MB DDR-333 (bis max. 2 GB) - 60 GB HDD – 8 x DVD-Dual D/L Double Layer - WLAN 802.11b/g – MS Windows XP Home (OEM) - MS Works (OEM)
EVP Deutschland inkl. 16 % MwSt.: 999,00 Euro

A6KM-Q003H - 15.4" TFT (WXGA Color Shine Clare Type LCD Panel) - AMD Turion™ 64 Mobile MT-32 (1.8 GHz / 512 KB L2 Cache)– NVIDIA GeForce Go7300 64 MB - 512 MB DDR-333 (bis max. 2 GB) - 80 GB HDD - 8x DVD-Super Multi D/L Double Layer - WLAN 802.11b/g – 1.3 Megapixel Web-/Videokamera - MS Windows XP Home (OEM) - MS Works (OEM)
EVP Deutschland inkl. 16 % MwSt.: 1.199,00 Euro

A6KM-Q004P -15.4" TFT (WXGA Color Shine Clare Type LCD Panel) - AMD Turion™ 64 Mobile MT-34 (1.8 GHz / 1 MB L2 Cache)– NVIDIA GeForce Go7300 64 MB – 1024 MB DDR-333 (2x512MB) (bis max. 2 GB) - 100 GB HDD - 8x DVD-Super Multi D/L Double Layer - WLAN 802.11b/g – Bluetooth 2.0 – 1.3 Megapixel Web-/Videokamera - MS Windows XP Professional (OEM)
EVP Deutschland inkl. 16 % MwSt.:1.399,00 Euro

Lijkt me cker niet slecht prijs/kwaliteit!

Ik ga cker de A6km kopen! _/-\o_
Alleen de 64mb geheugen van de 7300......
EDIT: Op asus site staat Video Graphics & Memory
NVidia® GeForce™ 7300 with TurboCache™ supporting 128MB/256MB
pikt hij de andere 64mb uit het werkgeheugen?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ja, daarom heet het ook TurboCache ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nokko schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 00:07:
Ja, daarom heet het ook TurboCache ;)
mjah, dan zou ik het eigenlijk niet echt turbo noemen met zo een snelheid 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 10:03
@ W3ird_N3rd Rick85: positieve nieuws is dat ik ook de A6Va heb :P het negatieve dat de drivers 400 mb zijn, naja laptops4u was minder snel dan gehoopt en zal de laptop deze week niet meer krijgen denk ik. Dus kan ik heel het weekend heerlijk voorbereiden :P

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
ik heb de a6va getest op de microsoft game advisor pagina :D
"My System Performance
Your system is among the top 21% of all systems scanned by the Game Advisor"
niet gek toch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:41
W3ird_N3rd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:19:
Alleen een "recovery" CD met bagger ja. Helaas.

Voor drivers moet je even op de de Asus global site kijken, staan ze allemaal bij elkaar.
Bij mij in de verpakking zaten een Engelse, Nederlandse en volgens mij Franse Windows XP Home versie voor zover ik heb gezien. Dus naast de cd met drivers etc, is dit dan geen gewone XP versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Eddos schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:20:
[...]

Bij mij in de verpakking zaten een Engelse, Nederlandse en volgens mij Franse Windows XP Home versie voor zover ik heb gezien. Dus naast de cd met drivers etc, is dit dan geen gewone XP versie?
Nee.

Bekijk die CD maar eens goed.
The software included on this Recovery CD-rom was pre-installed on your hard drive at the factory and may only be used for backup and recovery of your ASUS computer system.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
misschien beetje domme vraag, maar is dit gedaan omdat dit goedkoper is (door contract met M) of is dt gedaan door asus om het de gebruiker "makkelijker" te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Om het makkelijker te maken, veel mensen die een laptop kopen weten echt niet hoe ze fatsoenlijk Windows moeten installeren, dan is zo'n recovery CD die alles automatisch doet toch wel makkelijk. Die driver CD heb je al nodig tijdens de installatie van die recovery CD dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
Is een recovery cd eigenlijk een image of een unattended install, die laatste kan je makkelijk omzetten naar normale installatie

|:( waarom moet ik altijd alles vragen als ik net zo goed halve week kan wachten |:( ben niet nieuwschierig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
iemand enig idee wanneer die A6Km in nederland komt?
want ik zie al prijzen van 920 duitse euro's, terwijl ik op het punt staat om een
z92k te kopen :/ (999 euro)

ik snap trouwens het Turbocache princiepe niet helemaal, een vriend van mij heeft een z92k gekocht, en die geeft in de drivers 256mb videogeheugen weer, en heeft nog zijn volle 512mb ddr ram vrij, klopt dat?

[ Voor 52% gewijzigd door duncanvdlinden op 28-10-2005 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inderdaad dezelfde drive, volgens mij heb ik firmware 50, kan dat?

bij mij is die inderdaad ook al keertje omgeruild, maar hier is dus niets aan te doen, zou terugsturen zin hebben, met de klacht erin dat ik andere brander wil?

Groeten Roy
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:59:
[...]

Welke brander heb je? Ik heb de TS-L532A (tsst=toshiba/samsung), firmware TC51. Niet zo'n hele beste brander m.i., en is al een keer omgeruild (1e was defect). M'n platinum's (RITEK) gaan op 4x ipv 8x (zoals op m'n 3540). Zijn echter ook niet te lezen op m'n combo-drive in m'n M6N....
Nog geen (betrouwbare) nieuwe firmware op internet gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Laatst online: 09:41
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:16:
Ik heb inderdaad dezelfde drive, volgens mij heb ik firmware 50, kan dat?

bij mij is die inderdaad ook al keertje omgeruild, maar hier is dus niets aan te doen, zou terugsturen zin hebben, met de klacht erin dat ik andere brander wil?

Groeten Roy

[...]
Ik heb hetzelfde probleem, de brander is nogal 'zinnig'(kieskeurig) naar mijn idee over wat hij wel en niet wil branden. Heb betere branders meegemaakt om het zo te zeggen, en vind ze ook maar vreemd tikken/kraken tijdens het branden/lezen.
Je zou een poging kunnen wagen, mischien dat Asus meer klachten binnen heeft gekregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddos schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:46:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, de brander is nogal 'zinnig'(kieskeurig) naar mijn idee over wat hij wel en niet wil branden. Heb betere branders meegemaakt om het zo te zeggen, en vind ze ook maar vreemd tikken/kraken tijdens het branden/lezen.
Je zou een poging kunnen wagen, mischien dat Asus meer klachten binnen heeft gekregen..
Zeker van mij. Had bij het aanvragen voor de omruil aangegeven dat ik liever een andere merk/type wilde, omdat ik op internet had gelezen dat er nogal wat problemen waren met deze drives (zie cdfreaks), maar daar konden ze niet op in gaan. Maar goed dit exemplaar leest en brandt tenminste wat dvd's.... Misschien moet je wat harder zeuren tegen de persoon bij asus aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Ikzelf heb nog geen 1x problemen gehad met cd/dvd branden/lezen. Ik heb zelf wel een andere firmware dan die ik hier lees, ik heb TI51.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Hebben jullie het over de A6Va? Want ik heb volgens mij geen TS-L532A brander. In mijn laptop zit een Matshita UJ-840D DVD rw drive, met firmware versie 1.0.

Ook op deze foto zie ik het binnenwerk van een TS-L532A brander:
http://www.notebookjourna.../image/image42dd0a9710760

De tekst bij NotebookJournal was als volgt:
Asus A6VA-Q025H: TS-L532A
von Toshiba-Samsung bei
DVD-Rohlingen wählerisch

Toch heb ik die drive niet, en bij mijn weten heb ik ook geen problemen met branden. Gebrandde CD's en DVD's zijn gewoon uitwisselbaar met andere computers en hij leest tot nu toe alles prima.

Misschien maar eens bij ASUS vragen hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Op mijn drivers CD-ROM staat een map I386, waar volgens mij een Windows PE inzit. Kun je dit gebruiken om alle drivers te installeren als je een fresh install hebt gedaan van Windows XP (Home of Pro)?

Bij mijn ASUS-laptop zit Windows XP Home Dutch preinstalled. Ik wil Windows XP echter opnieuw installen en zelf bepalen welke ASUS Utils ik wel en niet installeren. Ik kan toch gewoon een "kale" Windows XP Home CD-ROM gebruiken en de product key die bij de laptop geleverd is, invoeren? Ik snap dat je alleen Home en niet Pro mag installeren op dit product key (licensie), maar mag je XP Home English in plaats van XP Home Dutch installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
Aangezien je ook een engelse versie krijgt meegeleverd zou ik zeggen van wel.

Normaal niet, als je een andere taal wilt van Windows zal je een nieuwe licencie moeten kopen. Weer een topactie van M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
SirDarkAngel schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:58:

Normaal niet, als je een andere taal wilt van Windows zal je een nieuwe licencie moeten kopen. Weer een topactie van M
Is de z92k met turion mt30 een goede keuze voor 999 euro?

ik sta op het punt deze te kopen, ik heb zelf nog een 60gb 5400rpm hdd liggen,
die ik dan denk ik ipv de 80gb ga plaatsen, de 80gb kan dan voor externe opslag gebruikt worden.

er zit geen glare scherm op de z92k heb ik al begrepen, maar ik vind dat niet echt een nadeel,
het beeld zal van de glare wel mooier zijn maar dat weerkaatsen vind ik ook niet echt fijn.

Nu ik hoor dat er een a6km voor de deur staat begin ik een beetje te twijfelen, helemaal als de
prijzen kloppen die vermeld worden, vind het wel een rare prijsverhouding trouwens, want de a6k
kost op het moment nog iets van 1120 euro, de opvolger 1000 euro, met een betere grafische kaart?
lijkt mij sterk eigenlijk...

Heeft het zin om hier op te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
SirDarkAngel schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:58:

Huh, hoe krijg je dan een Engelse versie meegeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Ik heb last van het volgende:

Als ik het scherm een klein beetje dichtdoe (om bijv. achterin de USB-stick te plaatsen) dan schiet mijn Asus 6Vc in de standby stand. Best irritant. Nu heb ik gekeken, maar kan ik niet ontdekken hoe ik dit kan veranderen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
OmeRobbie schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:52:
Ik heb last van het volgende:

Als ik het scherm een klein beetje dichtdoe (om bijv. achterin de USB-stick te plaatsen) dan schiet mijn Asus 6Vc in de standby stand. Best irritant. Nu heb ik gekeken, maar kan ik niet ontdekken hoe ik dit kan veranderen.

Iemand een idee?
Zoek met je rechtermuisknop op het bureablad naar Schermbeveiliging, Energiebeheer, Geavanceerd, en dan de optie kiezen dat je systeem niet op standby gaat na het dichtdoen van de klep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
SiHiDa schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:25:
[...]

Huh, hoe krijg je dan een Engelse versie meegeleverd?
Er zitten drie setjes recovery CD's bij, NL, EN en FR. Althans bij mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Nokko schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:23:
[...]

Er zitten drie setjes recovery CD's bij, NL, EN en FR. Althans bij mij. :)
Bij mij alleen NL (heb wel een Z92U).

Mag ik nu wel of niet XP Home English installeren? Op het COA achter op de laptop staat 'Windows XP Home' en wordt Dutch niet expliciet genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:04
SiHiDa schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:01:
[...]

Bij mij alleen NL (heb wel een Z92U).

Mag ik nu wel of niet XP Home English installeren? Op het COA achter op de laptop staat 'Windows XP Home' en wordt Dutch niet expliciet genoemd.
ja dat kan gewoon volgens mij. Ik heb zelf n oem cd van inet geript en deze btje bewerkt met nlite en toen gewoon geactiveerd zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
savale schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 01:23:
[...]
ja dat kan gewoon volgens mij. Ik heb zelf n oem cd van inet geript en deze btje bewerkt met nlite en toen gewoon geactiveerd zonder problemen.
Weet iemand of de preinstalled XP Home al geactiveerd is?

[ Voor 54% gewijzigd door SiHiDa op 30-10-2005 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Volgens mij was er een soort regeling dat OEM installs niet geactiveerd hoeven te worden, tenminste toen ik de recovery CD gebruikte was mijn laptop niet met het internet verbonden, zodoende kon hij ook niet geactiveerd worden.

Maar dit kan ook fout zijn, normaal gezien moet XP geactiveerd worden in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
weet iemand al wat de a6km gaat kosten in NL?
dat weerhoud mij een beetje er tegen om de z92k te kopen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Nokko schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 10:50:
Volgens mij was er een soort regeling dat OEM installs niet geactiveerd hoeven te worden, tenminste toen ik de recovery CD gebruikte was mijn laptop niet met het internet verbonden, zodoende kon hij ook niet geactiveerd worden.

Maar dit kan ook fout zijn, normaal gezien moet XP geactiveerd worden in ieder geval.
Ik vroeg het, omdat ik dus XP Home English erop wil zetten, met de legale key natuurlijk, maar het liefst wil ik niet activeren. Ik vroeg me af of dat bij een XP Home mogelijk is. Bij XP Pro is dat natuurlijk wel mogelijk, met een Corporate.

Als de preinstalled XP Home niet geactiveerd is en niet hoeft te worden, betekent het dat ASUS het wel lukt om een XP Home zonder activering te laten draaien. Ik zou dan ook graag weten hoe ASUS dit voor mekaar heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Hoe begin ik nou eigenlijk helemaal opnieuw mocht ik dat willen ?
Met een verse windows installatie, zelf partities aanmaken enz enz.

Moet ik dan eerst de hardeschijf formateren of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze vraag is al meerdere keren gesteld maar er is nooit echt een antwoord op gekomen, dus hierbij nog maar een poging ;)

"bevat de A6Vc nou wél of géén bluetooth support?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:57:
deze vraag is al meerdere keren gesteld maar er is nooit echt een antwoord op gekomen, dus hierbij nog maar een poging ;)

"bevat de A6Vc nou wél of géén bluetooth support?!"
Is optioneel.

Kostte me 30sec om te vinden op de Asus site. Vraag het je leverancier dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
savale schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 01:23:
[...]

Als het goed is mag het NIET. Maar zover ik weet houd men geen landen en codes bij dus ook al zou het niet mogen, geen haan die er naar kraait en naar mijn weten zal je Windows versie ook gewoon als legaal worden gezien op de Microsoft site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ok updates over mijn fan lawaai probleem.

*Nieuwe Notebook Hardware Control Beta 3 geinstalled.
*.NET framework 2.0 daarbij.

*Bij 60 graden gaat de fan over op harder blazen, het lijkt hyper speed.
*Laptop is iets rustiger na downklokken van de X700 videokaart, maar het scheelt niet veel.

Todo:

Bios upgrade:

Hoe upgrade ik nu eigenlijk mijn bios ?
Gewoon dat programmatje winflash en dan de bios inladen ?

En mocht ik de bios weer terug willen zetten ?

[ Voor 53% gewijzigd door W00fer op 01-11-2005 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik snap de klachten over de fan niet zo. Zelf heb ik inmiddels al 3 nachten op 50cm van de laptop heerlijk geslapen. Het enige wat me wel enigszins irriteert is de fan aan en uit in het begin, maar daarna is ie lekker rustig en stabiel. Op het moment van typen 42 graden ;)

PS. Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat er een fabrieksfoutje in zit waardoor je fan wel raar doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Bij mij werkt de Wireless Console niet naar behoren. De sneltoets FN-F2 doet niks (heeft het voorheen wel gedaan) en als ik via de trayicon WLAN uitzet, blijft het lampje van WLAN gewoon branden en ben ik ook nog steeds online. :?

Ik heb verschillende versies geprobeerd, 1.06, 1.09 en 1.10. Verder heb ik ook alle software van de WLAN-interface verwijderd en opnieuw geinstalleerd.. het helpt allemaal niet!

edit:

Heb al gevonden waar het aan lag. Ik maakte gebruik van een aangepast HControl. Even kijken hoe ik dat fix.

Nou, het lukt me dus niet... als ik gebruik maak van een aangepast HControl (van http://power4gear.bk-kicks.com/hcontrol.htm) zodat ik de mediaknoppen kan gebruiken voor Winamp, doet de toetscombinatie FN-F2 dus niks meer.

Is dit bij iemand bekend? Ik zou graag een oplossing willen hebben natuurlijk... :)

[18e edit]
Ah, het is een bekend probleem voor de A6V: http://power4gear.bk-kicks.com/forum/index.php?topic=5.0
[/18e edit]

[ Voor 74% gewijzigd door gday op 02-11-2005 12:41 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
objectief2 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:47:
Ik snap de klachten over de fan niet zo. Zelf heb ik inmiddels al 3 nachten op 50cm van de laptop heerlijk geslapen. Het enige wat me wel enigszins irriteert is de fan aan en uit in het begin, maar daarna is ie lekker rustig en stabiel. Op het moment van typen 42 graden ;)

PS. Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat er een fabrieksfoutje in zit waardoor je fan wel raar doet....
hij hoeft helemaal nooit aan te slaan als hij idle't. Temperatuur blijft dan volgens mij gewoon rond 42 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
nu topic toch bovenaanstaat kan ik ook mijn vreugdekreet posten:

Mijn speeltje is ook binnen Whoepie, alleen zit ik op me werk dus moet nog 1,5 uur w8en... vol ver8ing klopt mijn hart, om maar even in de sinterklaas stemming te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

SirDarkAngel schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:35:
nu topic toch bovenaanstaat kan ik ook mijn vreugdekreet posten:

Mijn speeltje is ook binnen Whoepie, alleen zit ik op me werk dus moet nog 1,5 uur w8en... vol ver8ing klopt mijn hart, om maar even in de sinterklaas stemming te komen
Proficiat. :) Ik heb de mijn A6VA gisteren ook opgehaald en ben er erg tevreden over! Ik had vorige week een Fujitsu Siemens gehaald, maar dat ding was net een grillplaat en er waren nog meer tekortkomingen. Beste beslissing van het jaar om die in te ruilen voor deze A6VA. _/-\o_ Welke heb jij gekocht? (Misschien heb je het eerder vermeld, maar ik zit nog niet zo goed in dit topic.. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
marteltor schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:23:
[...]
hij hoeft helemaal nooit aan te slaan als hij idle't. Temperatuur blijft dan volgens mij gewoon rond 42 graden.
Owja nieuwe TEST vanmorgen uitgevoerd:

ASUS A6Va
Bios A6VAAS 2.08

Afbeeldingslocatie: http://img487.imageshack.us/img487/2337/processorstatus6cv.th.png

Snap jij het nou of snap ik het. Processor draait NAUWELIJKS, videokaart is tot een minimum downgeklokt en NOG 39 graden. Pc uptime staat erbij en de fan ging dus 5 minuten hierna mooi aan.

Zaten er TOEVALLIG 2 M6Ne's achter me, die ook lekker aan het blazen waren. Altijd leuk natuurlijk als je in een college zaal zit ;) Bij navraag draaiden zij op standaard bios 2.05.

Toch maar eens updaten dan :D

Maar ja dat moet bij mijn eigen lappie ook dus.....

HOE moet ik het bios upgraden en kan ik dat ook weer ongedaan maken, een vorige versie flashen ?

[ Voor 5% gewijzigd door W00fer op 02-11-2005 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Als je vanaf het opstarten niks meer zou doen en de laptop langzaam warm laat worden zal je fan idd nooit aanslaan :) Maar dat doe ik dus niet, en vandaar dat de aan-uit brommerige fan me dan soms nog wel een beetje irriteert. Over het algemeen ben ik ook zeer tevreden want zoals ik al zei: ik slaap er gewoon naast 's nachts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
W00fer schreef op woensdag 02 november 2005 @ 21:23:
[...]

ASUS A6Va
Bios A6VAAS 2.08

[afbeelding]

?
je plaatje doet het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Hier wel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een computerwinkel hier in de buurt hebben ze momenteel de volgende aanbieding:
Asus Z92E-5050H

Intel® Pentium® M Processor 725 (1.6 GHz) •
Microsoft® Windows® XP Home Edition NL •
15,4 inch WXGA scherm • Intel 915 GM Video •
512 MB werkgeheugen • 60 GB harde schijf •
8 speed Dual DVD brander •
Wireless 802.11B/G voor max. 54Mbps
+ 24 maanden pick-up return garantie.

EUR 999,-

Ergens op internet zag ik dat dit eigenlijk een A6 is, maar een éénmalige actie dus is het typenr. anders, vandaar dat ik dit toch in dit topic plaats.
Wat vinden jullie hiervan, goed, of toch maar beter de A6Vc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Plaatje zou het nu wel moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
laptop bevalt goed, bluetooth zit erin (besteld bij laptop4u) keurige behandeling, geen dode pixels...Bluetooth software zuigt alleen, erg jammer. Krijg er niks fatsoenlijks mee voor elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

W00fer schreef op donderdag 03 november 2005 @ 10:24:
Plaatje zou het nu wel moeten doen.
Je plaatje deed het gisteren al bij mij.
SirDarkAngel schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:42:
laptop bevalt goed, bluetooth zit erin (besteld bij laptop4u) keurige behandeling, geen dode pixels...Bluetooth software zuigt alleen, erg jammer. Krijg er niks fatsoenlijks mee voor elkaar
Nou, ik kan de software wel gebruiken, ondanks dat het een beetje onoverzichtelijk is.. maar waarom moet het zo fucking groot zijn? 180 mb of hoe groot is dat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
21 mb aan deze kant :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Huh, heb ik het dan verkeerd bekeken? :) Ik dacht dat ergens gelezen te hebben namelijk.. heb het niet gecontroleerd op mijn laptop.

De installatie van de drivers en software duurde in ieder geval wel fucking lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijgen jullie de clock op rond de 400 MHZ dan?

Ik kan hem met Notebook Hardware Control 1.9 Beta 3 maar terugklokken tot 800Mhz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:25:
Hoe krijgen jullie de clock op rond de 400 MHZ dan?

Ik kan hem met Notebook Hardware Control 1.9 Beta 3 maar terugklokken tot 800Mhz...
Dat vroeg ik mij inderdaad ook af...

Nu heb ik zelf ook weer even een vraag. Ik heb bij 4launch een laptoptas besteld, waarbij ik van tevoren expliciet heb gevraagd of ze mij kunnen verzekeren dat de laptop er goed in past. Dat bevestigden zij.

Vandaag heb ik de tas binnen gekregen, en wat blijkt? Hij past dus echt maar NET. Ik moet de tas enigszins forceren om de laptop erin te krijgen. Bovendien past de beschermende strip aan de binnenkant van de rits niet meer over de laptop heen, dus de rits schuurt dan over de hoeken van de laptop, en regenwater kan eenvoudig binnendringen.

Nu heb ik de optie om dat ding terug te sturen/brengen en dat ik het aankoopbedrag terugkrijg. Eigenlijk vind ik dat ik ook recht heb op restitutie van de verzendkosten, omdat zij mij in feite verkeerd hebben voorgelicht. Nu gaat het me 2x7 euro kosten om dat ding terug te sturen, of 1x7 euro als ik de moeite wil nemen om met bus-trein-bus-lopen naar hun winkel toe te gaan.

Ik vroeg mij af wat jullie mening hierover zou zijn. :)

[ Voor 63% gewijzigd door gday op 03-11-2005 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
gday schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:49:
[...]

Huh, heb ik het dan verkeerd bekeken? :) Ik dacht dat ergens gelezen te hebben namelijk.. heb het niet gecontroleerd op mijn laptop.

De installatie van de drivers en software duurde in ieder geval wel fucking lang.
Stond bij mij, let op deze installatie duurt 15 min. 20 seconde later was hij klaar ^^ Verder is de software wennen, maar mijn mening dat het echt klote is neem ik terug. Gisteren heerlijk potje Football manager 2006 via bluetooth gespeelt. Werk lekker, hoewel dit natuurlijk weinig netwerk bandwith gebruikt.

1 Ding lukt me nog niet echt internet via bluetooth erop krijgen

Internet
| ----WAN IP
Computer 1 zonder blutooth
| ----192.168..0.*
Computer 2 met blutooth
| ----10.0.0.*
Laptop die internet wil

Bridge werkt niet want dan komen ze op 1 ip reeks wat computer 1 niet echt leuk vind. Dus er moet echt een internet share komen van computers 2.
Heb geleerd hoe het moet, weet het alleen niet meer :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gday schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:06:
[...]

Dat vroeg ik mij inderdaad ook af...

Nu heb ik zelf ook weer even een vraag. Ik heb bij 4launch een laptoptas besteld, waarbij ik van tevoren expliciet heb gevraagd of ze mij kunnen verzekeren dat de laptop er goed in past. Dat bevestigden zij.

Vandaag heb ik de tas binnen gekregen, en wat blijkt? Hij past dus echt maar NET. Ik moet de tas enigszins forceren om de laptop erin te krijgen. Bovendien past de beschermende strip aan de binnenkant van de rits niet meer over de laptop heen, dus de rits schuurt dan over de hoeken van de laptop, en regenwater kan eenvoudig binnendringen.

Nu heb ik de optie om dat ding terug te sturen/brengen en dat ik het aankoopbedrag terugkrijg. Eigenlijk vind ik dat ik ook recht heb op restitutie van de verzendkosten, omdat zij mij in feite verkeerd hebben voorgelicht. Nu gaat het me 2x7 euro kosten om dat ding terug te sturen, of 1x7 euro als ik de moeite wil nemen om met bus-trein-bus-lopen naar hun winkel toe te gaan.

Ik vroeg mij af wat jullie mening hierover zou zijn. :)
De bent niet de enigste met slechte ervaringen met 4launch. Hoe ze mij destijds met de aanschaf van mijn laptop hebben behandeld was ook belachelijk ([rml][ Ervaringen] Asus M6 N, Ne & R - Deel 6[/rml]).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Doe dit soort zaken maar in V&A. ;)

[ Voor 112% gewijzigd door Laurent op 05-11-2005 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Zie ^^ :P

[ Voor 83% gewijzigd door Laurent op 05-11-2005 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Nou mijn laptop kan RMA, witte schermen. :( :'(

Ik dacht echt dat dat er tegenwoordig wel uit was.

Op dit probleem na bevalt de laptop me trouwens nog steeds erg goed. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Frietsaus op 05-11-2005 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
mijn z92k staat als het goed is in bestelling :p
hopelijk heb ik hem ergens volgende week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

SirDarkAngel schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 09:54:
[...]

1 Ding lukt me nog niet echt internet via bluetooth erop krijgen

Internet
| ----WAN IP
Computer 1 zonder blutooth
| ----192.168..0.*
Computer 2 met blutooth
| ----10.0.0.*
Laptop die internet wil

Bridge werkt niet want dan komen ze op 1 ip reeks wat computer 1 niet echt leuk vind. Dus er moet echt een internet share komen van computers 2.
Heb geleerd hoe het moet, weet het alleen niet meer :S
Ik snap niet echt wat je bedoelt met je laatste paar regels, maar ik neem aan dat je dit zou kunnen doen.

Op computer 2 heeft je NIC gewoon een adres in de reeks 192.168.0.* en je bluetooth adapter op die pc heeft dan 10.0.0.1. Op computer 2 deel je de internetverbinding van je NIC voor het 10.0.0.* netwerk. Misschien is dit ook wat je in je tekening zet, en heb ik je even verkeerd begrepen. In dat geval, mijn excuses. :)

(Waarom geen WLAN trouwens?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik zit er over te denken om een A6Va te kopen.
Het lijkt me een geweldige laptop :9 , maar ik heb nog wat vraagjes:
Bij Laptops4u kan je hem mooi configureren, zijn er nog meer winkels waar dit kan? Ik heb er niet echt een gevonden.
Ik wou eerst een verzekering erbij nemen, ik ga hem vooral voor m'n studie gebruiken en ben bang dat ie misschien een keer gejat wordt :P . Maar bij die verzekering van laptops4u krijg je je geld niet terug als ie uit een schoolgebouw wordt gejat, en aangezien ik ook op de campus ga wonen lijkt me dit dus niet echt handig :P
Die muis die er bij zit, heeft iemand daar een pic van?
Bij Laptops4u staat niet of er ook BT bij zit, weet iemand dat?
Pixelgarantie, is dat aan te raden? Of is het handiger om dat niet te nemen en in het geval van een dode pixel m'n herroepingsrecht gebruiken?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

fsfikke schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:09:
Die muis die er bij zit, heeft iemand daar een pic van?
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/pics/logitechnotebookmouseasus0611.jpg

Het is overigens een Logitech® Notebook Optical Mouse Plus

Persoonlijk vind ik 'm te klein om goed te werken eigenlijk..
Pixelgarantie, is dat aan te raden? Of is het handiger om dat niet te nemen en in het geval van een dode pixel m'n herroepingsrecht gebruiken?
Dat herroepingsrecht kan je op je buik schrijven, zonder advocaat krijg je je recht daarop toch nooit. Neem pixelgarantie.

Ik zit nu met een rode pixel op een redelijk irritante plek.. En ik laat het er maar bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Het lijkt erop dat BIOS 210 mijn 'witte scherm' probleem heeft opgelost, ik kijk het deze week nog even aan en dan zie ik wel of ik een RMA aanvraag. :)

Edit:
Niet dus. ;(

Ik draai net 3DMark, wordt ineens uit het niets het scherm weer wit terwijl de laptop nog reageert. Morgen direct maar even bellen dan. :/

[ Voor 42% gewijzigd door Frietsaus op 06-11-2005 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Hoe ziet dat eruit dan, het word steeds witter? Of is het in 1x wit? Ik kan me er weinig bij voorstellen..

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik zal even een bericht quoten uit Deel 3, zo gaat het exact bij mij met het witte scherm (nu 3x gehad). Het scherm wordt dus in één keer wit.
Crash schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:01:
Wat betreft het witte schermen probleem: het maakt niet uit of de laptop aan netstroom hangt, of enkel aan de accu. Ik heb vandaag op het werk een RMA laptop met dit probleem onder handen genomen en heb zelf sterk het idee dat het een hardwarematig probleem is welke in een slechte batch, of de hele serie zit. Het probleem doet zich spontaan voor, niet speciaal onder zware load, tijdens het gebruik van een extern scherm, of tijdens het gebruik van speciale functies. Enkel het scherm gaat op wit, de rest van de laptop (en dus ook Windows) blijft werken. In enkele gevallen ging het scherm op zwart, ofwel: uit, met hetzelfde resultaat als bij de witte schermen als gevolg. Het meest rare is nog dat er zelfs in enkele gevallen wel beeld was op een extern scherm, maar niet op de laptop, of juist andersom.

Mijn vraag aan de personen die problemen hebben met de witte schermen is of ze voor mij hier hun partnumbers van hun laptop willen vermelden, evenals alle andere nummers op de doos en of ze speciale / bepaalde dingen gedaan hebben met de laptop. Mogelijk is zo te achterhalen of het probleem in de hele serie zit of enkel in een bepaalde batch. Ook is zo makkelijker aan Asus door te geven waar het probleem zit :)

[ Voor 3% gewijzigd door Frietsaus op 06-11-2005 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Soms heb ik wel dat als de laptop in standby is geraakt hij er niet meer goed uitkomt, het scherm gaat niet meer aan. Herstarten is dan nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
W00fer schreef op woensdag 02 november 2005 @ 21:23:
[...]

ASUS A6Va
Bios A6VAAS 2.08

[afbeelding]

Snap jij het nou of snap ik het. Processor draait NAUWELIJKS, videokaart is tot een minimum downgeklokt en NOG 39 graden. Pc uptime staat erbij en de fan ging dus 5 minuten hierna mooi aan.

Zaten er TOEVALLIG 2 M6Ne's achter me, die ook lekker aan het blazen waren. Altijd leuk natuurlijk als je in een college zaal zit ;) Bij navraag draaiden zij op standaard bios 2.05.

Toch maar eens updaten dan :D

Maar ja dat moet bij mijn eigen lappie ook dus.....

HOE moet ik het bios upgraden en kan ik dat ook weer ongedaan maken, een vorige versie flashen ?
hoe doe je dat, 400 mhz?!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:01

TheFruitNerd

iets met fruit

W00fer schreef op zondag 06 november 2005 @ 21:17:
Soms heb ik wel dat als de laptop in standby is geraakt hij er niet meer goed uitkomt, het scherm gaat niet meer aan. Herstarten is dan nodig.
Helaas heb ik de laatste week ook al 3x een wit scherm gehad. Gelukkig hoefde ik alleen maar het scherm dicht te klappen om weer verder te kunnen gaan. Ik ga m ook maar eens als RMA aanbieden denk ik :'(

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Goed mijn laptop is aangemeld bij ASUS. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Is dat witte schermen net zoals de zwarte schermen van mij of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Crash schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:01:
Wat betreft het witte schermen probleem: het maakt niet uit of de laptop aan netstroom hangt, of enkel aan de accu. Ik heb vandaag op het werk een RMA laptop met dit probleem onder handen genomen en heb zelf sterk het idee dat het een hardwarematig probleem is welke in een slechte batch, of de hele serie zit. Het probleem doet zich spontaan voor, niet speciaal onder zware load, tijdens het gebruik van een extern scherm, of tijdens het gebruik van speciale functies. Enkel het scherm gaat op wit, de rest van de laptop (en dus ook Windows) blijft werken. In enkele gevallen ging het scherm op zwart, ofwel: uit, met hetzelfde resultaat als bij de witte schermen als gevolg. Het meest rare is nog dat er zelfs in enkele gevallen wel beeld was op een extern scherm, maar niet op de laptop, of juist andersom.
Het zou kunnen, W00fer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
gday schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 23:25:
[...]

Ik snap niet echt wat je bedoelt met je laatste paar regels, maar ik neem aan dat je dit zou kunnen doen.

Op computer 2 heeft je NIC gewoon een adres in de reeks 192.168.0.* en je bluetooth adapter op die pc heeft dan 10.0.0.1. Op computer 2 deel je de internetverbinding van je NIC voor het 10.0.0.* netwerk. Misschien is dit ook wat je in je tekening zet, en heb ik je even verkeerd begrepen. In dat geval, mijn excuses. :)

(Waarom geen WLAN trouwens?)
En hier kom je uit op het probleem "Windows", om internet te delen wordt ICS gebruikt. De computer die internet deelt gebruikt hiervoor 192.168.0.1. Als ik op computer 2 internet deel krijg je error dat dit niet kan omdat computer 1 dit ip adres al in gebruik heeft.

Je moet dus een route defineren, dit is via het register te enablen. Maar krijg de route zelf niet voor elkaar.

WLAN wordt het helaas ook niet, het is het netwerk bij mijn vriendin thuis. En zolang er niks kapot is mag ik daar niks veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

SirDarkAngel schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:40:
[...]

En hier kom je uit op het probleem "Windows", om internet te delen wordt ICS gebruikt. De computer die internet deelt gebruikt hiervoor 192.168.0.1. Als ik op computer 2 internet deel krijg je error dat dit niet kan omdat computer 1 dit ip adres al in gebruik heeft.

Je moet dus een route defineren, dit is via het register te enablen. Maar krijg de route zelf niet voor elkaar.

WLAN wordt het helaas ook niet, het is het netwerk bij mijn vriendin thuis. En zolang er niks kapot is mag ik daar niks veranderen
Hm, dat vind ik een beetje raar. Als je dus een publiek ip hebt, bijvoorbeeld 131.26.26.33 (willekeurig gekozen) in een /24, en je wilt die verbinding delen, wil ICS dat ip veranderen naar 131.26.26.1?
Hoe kun je ICS dan überhaupt ooit gebruiken? Dat pikt natuurlijk geen enkele ISP!

Dat ICS het ip op de bluetooth adapter op .1 wil zetten kan ik me nog voorstellen.. maar waarom de andere netwerkadapter? :?

[ Voor 3% gewijzigd door gday op 07-11-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
W00fer schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:11:
Is dat witte schermen net zoals de zwarte schermen van mij of ?
kun je nog even mededelen hoe je je cpu op 400 mhz kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

marteltor schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:04:
[...]

kun je nog even mededelen hoe je je cpu op 400 mhz kreeg?
Volgens mij lukt het als je op accu zit en dan met power4gear overschakelt op battery saving ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:01

TheFruitNerd

iets met fruit

gday schreef op maandag 07 november 2005 @ 21:48:
[...]

Volgens mij lukt het als je op accu zit en dan met power4gear overschakelt op battery saving ofzo. :)
Ja dat heb ik nu ook gezien idd. Alleen merk ik dat het zuiniger is om op 800MHz@0,700V te draaien dan met 400MHz. Want het progseltje ondersteunt die 400MHz step niet. Daardoor draait ie dan op 0.998V, wat minder zuinig is (althans dat is mijn ervaring).

[ Voor 4% gewijzigd door TheFruitNerd op 08-11-2005 13:53 ]

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
gday schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:54:
[...]

Hm, dat vind ik een beetje raar. Als je dus een publiek ip hebt, bijvoorbeeld 131.26.26.33 (willekeurig gekozen) in een /24, en je wilt die verbinding delen, wil ICS dat ip veranderen naar 131.26.26.1?
Hoe kun je ICS dan überhaupt ooit gebruiken? Dat pikt natuurlijk geen enkele ISP!

Dat ICS het ip op de bluetooth adapter op .1 wil zetten kan ik me nog voorstellen.. maar waarom de andere netwerkadapter? :?
Mm, bedoel je nu met de 131.26.26.33 je WAN adres, vast niet want die word niet veranderd. Alleen je Lan adres word veranderd naar de 192.168 reeks. Waar de computer die het internet deelt (en automatisch dhcp server word, dit laatste weet ik niet zeker of dat verplicht is) 192.168.0.1 krijgt.

Dit is echter alleen in Windows XP, Windows 2003 heeft geavanceerde opties en daar kan je andere ip's instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
400 mhz bereik je door

A op battery te draaien ja
B op e-mail office te staan
C door in te stellen bij NHC 6x modifierer, 0.700 Volt.
D door daar max battery aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik even mijn PCMCIA slot getest. Werkt bij mij niet!
Alle hardware staat geïnstalleerd. Windows vindt verder niets nieuws.

Op de driver cd zie ik nergens iets over een PCMCIA adapter. Bij een vriend van me (ook a6000 serie) staat er wel een PCMCIA adapter in het aparaatbeheer.

Een kaartje erin steken heeft geen zin, er gebeurd niets en het kaartje krijgt geen power.
Weet iemand hoe dit komt en hoe ik het kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:49:
Vandaag heb ik even mijn PCMCIA slot getest. Werkt bij mij niet!
Alle hardware staat geïnstalleerd. Windows vindt verder niets nieuws.

Op de driver cd zie ik nergens iets over een PCMCIA adapter. Bij een vriend van me (ook a6000 serie) staat er wel een PCMCIA adapter in het aparaatbeheer.

Een kaartje erin steken heeft geen zin, er gebeurd niets en het kaartje krijgt geen power.
Weet iemand hoe dit komt en hoe ik het kan fixen?
Ik weet niet hoe je het eventueel kunt fixen, maar ik heb in mijn a6va inderdaad ook een pcmcia-adapter in apparaatbeheer staan. Een Ricoh R/RL/5C476(II).

Ik vroeg me verder af wat voor voltages de mensen hier in Notebook Hardware Control gebruiken? (Ik heb een Dothan 740.)

[ Voor 9% gewijzigd door gday op 09-11-2005 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Verder geen andere voltages in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

W00fer schreef op woensdag 09 november 2005 @ 10:56:
Verder geen andere voltages in gebruik.
Ook niet voor als ie bijv op 13x multiplier zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Laptop is vandaag afgehaald door TNT, heb er tevens een klacht aan toe moeten voegen, namelijk dat de accu totaal niet goed was. Blijft hangen bij 99%, en dan blijft hij zeuren dat 'ie nog aan het opladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Service van Asus

Mijn Asus A6va is nu bijna 2 weken geleden opgehaald door TNT wegens een defecte harde schijf en heb er verder niks meer van vernomen, ondanks dat ze aangaven dat het 5-7 werkdagen zou duren, mits het onderdeel beschikbaar zou zijn (wat je van een harde schijf toch wel verwacht). Die 5-7 werkdagen zijn dus al dik overschreden dus ik besloot ze maar eens te bellen vandaag. Ik kreeg te horen dat de harde schijf er nog niet was en dat ze dus nog niet eens er aan begonnen waren en dat ze ook nog geen idee hadden wanneer die harde schijven zouden komen. Ik heb ze op een nette manier de huid volgescholden over het feit dat ik het maar erg vreemd vind dat ze zo`n kritiek onderdeel van een laptop als een harde schijf niet eens op voorraad hebben en daarnaast nog eens over het feit dat ze mij met alle gemakken van tegenwoordig (email e.d.) niet eens even hebben kunnen melden dat het hele proces wat langer zal gaan duren dan gepland. Ik had een meneer aan de telefoon die zoals gewoon bij callcenters ''er absoluut niks aan kon doen'' en zich verontschuldigde tot en met. Ik als student zijnde, die deze laptop heeft gekocht om nou eens niet beperkt te zijn tot zn brakke desktop pc, graag op de bank in de woonkamer z`n werkstukken schijft en graag lekker in de mensa van de universiteit wil werken, heb daar natuurlijk helemaal niks aan.

Uiteindelijk is hij gaan navragen hoe lang het allemaal nog ging duren en na ongeveer een uur kreeg ik een telefoontje terug dat 1) de harde schijven TOCH al zijn aangekomen 2) de 'engineers'' (mooi woord voor mensen die een computertje in elkaar flansen denk ik dan, even off the record) er morgen aan gaan beginnen 3) dat de laptop waarschijnlijk begin volgende week weer bij mij thuis is. (a.k.a. een week over tijd, terwijl ik hem in principe hard nodig heb)

Ik ben dus vrij diep teleurgesteld over de service van Asus. Ik heb juist voor Asus gekozen omdat de service beter zou zijn dan die van concurrentie, maar daar hebben ze niet echt iets van waar gemaakt in mijn ogen (ik heb echter geen ervaring met andere merken, moet ik er wel bij zeggen). Buiten dit alles is het gewoon een top-laptop hoor, maar ik had dit graag anders gezien en ik had dit berichtje graag vanaf de bank in de woonkamer willen posten, in plaats van achter deze pc met een monitor van 8 jaar oud, zittend op een niet bepaald zachte bureaustoel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CM5
  • Niet online

CM5

Klink goed... mijn A3E is vanmiddag door TNT opgehaald, ook ivm met een defecte hd.

Ik ben benieuwd hoelang dit zal duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Waarom sturen jullie je hele laptop daarvoor nou weer op :?

Waarom rip je de HD er niet uit en geef je ze die, kan je de laptop tenminste zelf houden en evt. als je 'm hard nodig hebt er vast een andere schijf voor op de kop tikken. Lijkt me vreemd als ze dat niet accepteren.

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 09-11-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 1 gig geheugen bijbesteld. Alleen hoorde ik nu dat je dit beter niet naast de bestaande 512 mbkunt zetten :(

Iemand interesse om 512 mb te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

excuus

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 18:15:
Ik heb 1 gig geheugen bijbesteld. Alleen hoorde ik nu dat je dit beter niet naast de bestaande 512 mbkunt zetten :(

Iemand interesse om 512 mb te kopen?
Waarom kun je hem er niet naast zetten?
Heb zelf ook 1024Mb naast mijn oude 512 (heb ze wel van slot gewisseld)
Geeft geen problemen (bij mij).
Ik zou het sowieso even proberen. Je kunt die 512mb altijd nog verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 18:34:
[...]

Waarom kun je hem er niet naast zetten?
Heb zelf ook 1024Mb naast mijn oude 512 (heb ze wel van slot gewisseld)
Geeft geen problemen (bij mij).
Ik zou het sowieso even proberen. Je kunt die 512mb altijd nog verkopen.
Omdat het Dual Channel dan niet meer zou werken (of dit zo is weet ik niet). Bij 2 identieke geheugen reepjes zou het geheugen efficienter aangesproken kunnen worden.
Het technische verhaal snap ik ook niet. Maar als iemand de volgende vraag zou kunnen beantwoorden:

Gaat de prestatie van het nieuwe 1 gif geheugen achteruit als ik de bestaande 512 mb laat zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 18:10:
Waarom sturen jullie je hele laptop daarvoor nou weer op :?

Waarom rip je de HD er niet uit en geef je ze die, kan je de laptop tenminste zelf houden en evt. als je 'm hard nodig hebt er vast een andere schijf voor op de kop tikken. Lijkt me vreemd als ze dat niet accepteren.
Mijn idee. Heb ik ook met m'n dvd-writer gedaan. Kunnen ze ook verder niks beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Bij mijn weten heeft de Centrino geen Dual Channel, dus zou dat volstrekt geen bal mogen uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Ecteinascidin schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:11:
Bij mijn weten heeft de Centrino geen Dual Channel, dus zou dat volstrekt geen bal mogen uitmaken.
volgens mij wel hoor :)
de prestatie gaat niet achteruit; als je 1 dim hebt draai je immers ook geen dual channel.
Als je nog van die 512 af wilt kun je me emailen, misschien dat ik hem wil overnemen.

[ Voor 28% gewijzigd door marteltor op 09-11-2005 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

These Centrino Sonoma mobile CPU processor are supported by the Intel 915GM chipset now supports both DDR & DDR2 memory up to DDR2 553 in dual-channel mode for a bandwidth of 8.5GB/sec or 4.2GB/sec in single-channel mode & FSB of 533MHz & 400MHz while the Intel 915GMS only supports 400MHz FSB and DDR2 400 in single channel mode. Both with a max memory capacity of up to 2GB. The 915PM does not have the graphics engine but supports DDR2 533MHz in dual & single channel and 400/500MHz FSB
Woeps, inderdaad....

Aan de andere kant: veel geheugen werkt veel lekkerder dan die extra bandbreedte die toch nauwelijks gebruikt wordt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hekel aan recovery cd. Installeerd Norton en mijn inziens te veel hulprogramma's.
Dus gezocht naar oplossing hiervoor.

Heb net de setupp.ini van mijn recovery cd's afgehaalt.
setupp.ini bevat informatie betreffende key accepteren en voor activeren (id)

Door recovery na 1ste reboot te onderbreken en met een linux cd (eg. Slackware) te booten kun je de c:\ schijf bekijken en c:\i386\setupp.ini kopieren naar usb stick.
XP home cd van een vriend gekopieerd naar harde schijf en zijn setupp.ini vervangen door mijn eigen.
Service pack 2 geintregeerd en de cd gebrand.
Nu heb ik mijn eigen xp home installatie cd met key (onderkant notebook) en kan dus een frisse installatie uitvoeren naar mijn wensen.
De installatie moet wel geactiveerd worden.

Het geheel werkt perfect.
De methode is wel omslagtig. Beter zou zijn om de image op de recovery cd, te openen. Echter deze is password protected.

Hoop dat tweakers of minimalisten er wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Werkt bij iemand de Wireless-led zonder het Intel Wireless-programmaatje geinstalleerd te hebben?

edit:
Ah, ik zie dat er al eerder iemand was die zelf een app wilde schrijven...
sylvesterrr schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 23:19:
Ik ben momenteel een systray-applicatie aan het maken om de Leds (Mail + Wireless) aan te spreken zodat ik niet gebonden zit aan een mailcient en dat wireless-ding van Intel. De bedoeling is dus dat die applicatie zelf je mailbox(en) gaat controleren op nieuwe mail, en ook nog eens kijkt of je WLAN (van Windows XP zelf) aan staat en aan de hand daarvan de ledjes aan en uit zet.

Is hier animo voor? Zoja, dan zorg ik ervoor dat ik het niet al te 'persoonlijk' maak. :)

Ik kan de LED'jes inmiddels aansturen.
Maar verder niks meer vernomen van hem...

Dat aansturen van die LEDs is niet zo'n probleem, daar heb ik ook al code voor.

[ Voor 82% gewijzigd door gday op 09-11-2005 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:20:
Hekel aan recovery cd. Installeerd Norton en mijn inziens te veel hulprogramma's.
Dus gezocht naar oplossing hiervoor.

Heb net de setupp.ini van mijn recovery cd's afgehaalt.
setupp.ini bevat informatie betreffende key accepteren en voor activeren (id)

Door recovery na 1ste reboot te onderbreken en met een linux cd (eg. Slackware) te booten kun je de c:\ schijf bekijken en c:\i386\setupp.ini kopieren naar usb stick.
XP home cd van een vriend gekopieerd naar harde schijf en zijn setupp.ini vervangen door mijn eigen.
Service pack 2 geintregeerd en de cd gebrand.
Nu heb ik mijn eigen xp home installatie cd met key (onderkant notebook) en kan dus een frisse installatie uitvoeren naar mijn wensen.
De installatie moet wel geactiveerd worden.

Het geheel werkt perfect.
De methode is wel omslagtig. Beter zou zijn om de image op de recovery cd, te openen. Echter deze is password protected.

Hoop dat tweakers of minimalisten er wat aan hebben.
Waarom dat gedoe met die setupp.ini dan? Die Key kun je toch gewoon invoeren als de Windows XP install erom vraagt?

Op de driver-CD (niet recovery) staat er bij mij trouwens ook een I386-directory. Zit daar ook niet die setupp.ini in? Ik vraag me trouwens nog steeds af waar die dir nou voor dient.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.