Help mij a.u.b.
Ik heb A6Va nu al ruim 2 maanden en heb er tot vandaag niks anders dan plezier mee beleefd. Echter,
een kwariertje geleden kreeg hij opeens kwalen. Ik zat op de bank met de laptop en ging even naa de wc. Deed dus mijn scherm dicht, ging weg en kwam binnen 2 minuten weer terug. Ik doe m`n scherm open en zie dat er al een probleempje is omdat msn op 'reageert niet' stond. Verder kon ik niks anders opstarten, want m`n hele start-balk was on-klikbaar zegmaar en ook kon ik niet naar m`n bureaublad. Enige waar nog beweging in zat was FireFox, maar zodra ik ervoor koos dat ik naar m`n startagina wilde, kapte ook die ermee. Ik ctrl+alt+del indruken natuurlijk, kijken of er wat te redden viel: werkte ook niet. Dus heb ik m`n laptop gewoon uitgezet (met de knop boven het toetsenbord dus, via windows werkte niet meer) en weer opnieuw aan gezet. Hij gaf gewoon mooi het Asus schermpje aan, maar waar ie normaal verder hoort te gaan, bleef ie bij dat scherm hangen tot ie na ongeveer 30 seconden een scherm van 'American Megatrends' ofzo aangaf, waar onderaan de volgende dingen staan
'Primary Master Harddisk Error' en
'Press F2 to Resume'. Ik dus op F2 drukken en ik kom het BIOS scherm, waar ik gewoon rustig me gang kon gaan, maar niks boeiends kon doen natuurlijk.
Ik kan me een heel klein beetje redden met computers, maar eigenlijk ben ik gewoon een leek.
De vraag is dus: wat is het probleem? Is het wat ik vermoed en heeft de harde schijf het begeven? Ik hoop het in ieder geval niet, want ik maak eigenlijk alleen maar om de 3 maanden backups en dat zou dus betekenen dat ik alles kwijt ben.
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 26-10-2005 21:31
. Reden: ff wat duidelijker maken ]