[Ervaringen] Asus A6 serie deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.469 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 21:25:
De weerspiegeling van het scherm is trouwens idd afschuwelijk, je ziet geen hand voor ogen. Hoe langer ik ernaar kijk hoe irritanter. Ik had nu ook 10x liever een scherm zonder superglare gehad :(

Laten we hopen dat deze troep dan iig nooit naar de desktop TFT's hoeft te komen..
Zo denkt Acer er niet over, Acer introduceert steeds vaker TFT schermen met CrystalBrite en ik denk dat we in de toekomst wel meer gaan zien van Glare. >:)

Op een laptop vind ik het nog net kunnen, maar op een desktop TFT, liever niet, ik zou het alleen nemen vanwege de mooie kleuren. Maar met de zon altijd op mijn kamer is het hier niet zo'n verstandig idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57

RnB

duncanvdlinden schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 21:52:
[...]

yepz ik ben daar ook benieuwd naar, alleen is het jammer om te lezen dat iedereen een celeron zomaar afraad, heb ook het idee dat er te overdreven op deze term wordt gereageerd,
aangezien een celeron ook de 3.5uur moet halen met een 8 cells accu. (vermoed ik)
Idd, een celeron m is in principe een pentium m zonder speedstep en de helft van de cache. Ik heb ook ergens gelezen dat ze op dezelfde snelheid, dat de celeron bijna even goed presteerd als de pentium m. 8)7 En niet iedereen kan zich een pentium m veroorloven...... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Nokko schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 22:04:
[...]

Zo denkt Acer er niet over, Acer introduceert steeds vaker TFT schermen met CrystalBrite en ik denk dat we in de toekomst wel meer gaan zien van Glare. >:)

Op een laptop vind ik het nog net kunnen, maar op een desktop TFT, liever niet, ik zou het alleen nemen vanwege de mooie kleuren. Maar met de zon altijd op mijn kamer is het hier niet zo'n verstandig idee.
Een laptop is idd beter verplaatsbaar zodat je ergens kan gaan zitten waar je minder last van de spiegeling hebt, maar overall is het imho gewoon een butuitvinding.

En ik vind de kleur ook niet zo geweldig veel mooier. Al dat shiny bling-bling, niks voor mij. Doe mij maar gewoon mat.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36

Klippy

Still Game

Wat hoe hebben jullie die partities verwijderd? Met Partition Magic ofzo?

Ik snap dat hele ding niet. Had alle partities verwijderd inclusief de recovery en ik blijf altijd 2x ongepartitioneerde ruimete zien. 1x 35GB en 1x 22. snap niet hoe ik die weg kon krijgen. Geen partitie is toch gewoon geen partitie, dan moet 35 en 22 toch 57 worden, snap en niks van,
Wil graag weten hoe jullie dat hebben gedaan,

Heb het uiteindelijk maar zo gelaten en windows op de 22 gezet, 35 GB is groot genoeg voor andere dingen, maar toch raar.

Die recovery vind ik ook echt lang duren, gaat hij eerst alles naar die recovery kopieren en dan weer van recovery naar je C: drive en dan nog windows installatie en daarna dat urenlange script voor alle drivers.
Beetje slecht imho.
Mijn vorige laptop deed gewoon een image van CD kopieren naar je C;\ en dan was je klaar, was 20 minuten ofzo.

Maar goed, alles is nog eens vers geïnstalleerd.

Dat scherm vind ik net super mooi, echt helder en mooie kleuren. Helpt ook veel tegen de zon die reflectie, alleen jammer dat het bij zwart beeld ietsje te erg reflecteerd, maar zeker niet irritant. Kan er niet zo mee zitten.

Over het algemeen zeer tevreden, al zou ik hem zelf niet kopen, vind hem wat te groot en dat breedbeeld hoeft van mij niet. Had zelf een 15" met 1400x1050,dat vond ik perfect, maar goed voor de prijs is het een perfecte laptop hoor.

Kan alelen geen bluetooth ontdekken, staan ook geen rare apparaten meet in het apparaatbeheer dus zal er wel niet opzitten (A6Vc Q004H van EncyClue dus, had ik al eens gepost).

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Klippy schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 02:02:
Wat hoe hebben jullie die partities verwijderd? Met Partition Magic ofzo?
http://dban.sourceforge.net/

Start een zero fill, dan is het allemaal weg. Eigenlijk heb je zelfs alleen het begin nodig - start de wipe, laat 'm een minuut lopen en schakel de laptop uit, dan is de partitietabel al weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
Josha schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 18:49:
EHm dat is jammer da thet niet werkt dan.

Ik heb nog een vraagje aan de mensen die en beetje kunnen programmeren :). Een tijdje ben ik bezig geweest met instellen van m'n audio knoppen voor Winamp. Echter als ik deze http://asus-notebooks.chen.nl/viewtopic.php?t=22 tut volg dan doen m'n overige knopppen het niet meer goed.

Er is geen andere manier om m'n draadloze netwerk aan te zetten dan met Fn + F2 toch????

Als er iemand is die dit kan veranderen zodat alleen de media knoppen voor Winamp werken zal dat fantastisch zijn. Misschien teveel gevraagd maar ik ben vast niet de enige die Winamp wil gebruiken ipv WMP.

Kortom; die tut is zeer bruikbaar (voor Winamp) maar m'n andere functies werken (bijna allemaal) niet correct
jawel, je kan je draadloos ook anders aan en uitzetten. Voor mij enigzins noodgedwongen aangezien de fn-F2 toets bij mij niet meer werkt sinds herinstallatie van windows.
Gewoon C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\iFrmewrk.exe openen, dat is de intel proset/wireless tool. Onderin staat: Draadloze communicatie uit. Dit kun je veranderen in aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 21:36

Klippy

Still Game

W3ird_N3rd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 02:15:
[...]

http://dban.sourceforge.net/

Start een zero fill, dan is het allemaal weg. Eigenlijk heb je zelfs alleen het begin nodig - start de wipe, laat 'm een minuut lopen en schakel de laptop uit, dan is de partitietabel al weg.
Ooh ok, dacht al dat het zoiets was.
Ik wist eigenlijk nooit hoe je de partitietabel kan weghalen, moet otch ook op een andere manier kunnen zeker? Heb het eigenlijk nooit meegemaakt dat het blijft staan na gewoon verwijderen van partities.

Maar bedankt voor de tip, al denk ik dat we het voor nu maar gewoon zo laten.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
W00fer schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:56:
[...]

Dolby zou je me dit niet eens via Msn uit kunnen leggen want het is me nog steeds niet gelukt.
Wat lukt er niet? heb je wel de Z92/A6G? Die Dothan/855 chipset combo doet het prima met speedfan/chc/rmclock, fan blijft uit, systeem blijft idle rond de 43celcius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Klippy schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 03:56:
[...]

Ooh ok, dacht al dat het zoiets was.
Ik wist eigenlijk nooit hoe je de partitietabel kan weghalen, moet otch ook op een andere manier kunnen zeker?
Nou, eigenlijk niet. Als je echt overal vanaf wilt moet je gewoon een zero fill doen. Misschien kan partition magic oid het ook, maar hoever is dat dan nog verwijderd van iets als een zero fill?

Ik denk met dit soort dingen altijd "better safe than sorry" > DBAN en weg ermee :).

Ik probeerde trouwens de audiodriver van de Asus website op mijn A6Va-Q016H te installeren. Dat gaat dus niet, voor de 2de keer nu dat een driver van Asus zelf het niet doet :(.

Moest die van Realtek zelf hebben voor het werkte.. Lekker van Asus dan.

En de ATi Catalyst Mobility deden het ook niet op de laptop, daar moest ik weer de driver van Asus zelf hebben, en die is minder nieuw :(.

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 20-10-2005 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-02-2023

JaapWillem

h0ning member

W3ird_N3rd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 10:13:
[...]

En de ATi Catalyst Mobility deden het ook niet op de laptop, daar moest ik weer de driver van Asus zelf hebben, en die is minder nieuw :(.
Hier kan je een driver tooltje voor downloaden om de drivers geschikt te maken , staat als het goed is in de startpost. :)

Edit:
Dit ligt overigens niet aan asus, maar aan ati ;)

[ Voor 8% gewijzigd door JaapWillem op 20-10-2005 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

JaapWillem schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 10:21:
[...]

Hier kan je een driver tooltje voor downloaden om de drivers geschikt te maken , staat als het goed is in de startpost. :)

Edit:
Of aan Asus omdat ze ATi waarschijnlijk zouden moeten betalen om Catalyst Mobility support te krijgen..

Dan maar ff die mod proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaapWillem schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 10:21:
[...]

Edit:
ik hoor dus steeds over de ati mod enzo, maar ik heb de A6Vc en de drivers voor de nvidia zijn ook al eeuwen oud.. heeft iemand daar ook al een tweak/mod voor gevonden!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 10:45:
[...]

ik hoor dus steeds over de ati mod enzo, maar ik heb de A6Vc en de drivers voor de nvidia zijn ook al eeuwen oud.. heeft iemand daar ook al een tweak/mod voor gevonden!?
De drivers van nVidia zelf doen het niet neem ik aan?

Hoe krijgen ze het trouwens voor elkaar dat de Bluetooth driver 180MB is.. Groter dan alle andere drivers bij elkaar. Ik gebruik het niet en laat maar lekker een "Other device" in mijn device manager staan, maar tis toch raar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-07-2022
W3ird_N3rd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 10:13:
[...]

Nou, eigenlijk niet. Als je echt overal vanaf wilt moet je gewoon een zero fill doen. Misschien kan partition magic oid het ook, maar hoever is dat dan nog verwijderd van iets als een zero fill?

Ik denk met dit soort dingen altijd "better safe than sorry" > DBAN en weg ermee :).

Ik probeerde trouwens de audiodriver van de Asus website op mijn A6Va-Q016H te installeren. Dat gaat dus niet, voor de 2de keer nu dat een driver van Asus zelf het niet doet :(.

Moest die van Realtek zelf hebben voor het werkte.. Lekker van Asus dan.

Op de Asus site staat een prog genaamd Universal Audio Architecture Driver
UAA for WinXP. Als je die had gebruikt deed de audio het ook perfect. Dus don't blame Asus ;)
http://dlsvr03.asus.com/pub/ASUS/nb/A6V/UAA_XP_050530.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Josha schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:34:
[...]

Op de Asus site staat een prog genaamd Universal Audio Architecture Driver
UAA for WinXP. Als je die had gebruikt deed de audio het ook perfect. Dus don't blame Asus ;)
http://dlsvr03.asus.com/pub/ASUS/nb/A6V/UAA_XP_050530.zip
Ja, zag 'm later al (niet meer getest, had toen de Realtek driver al).. Maar de audiodriver in de drivers sectie doet het toch niet.

Onduidelijkheid..

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 20-10-2005 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:14:
[...]

De drivers van nVidia zelf doen het niet neem ik aan?
klopt inderdaad... :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al enige tijd de asus A6va. Sinds kort heb ik opgemerkt dat er in de audio uitgang een rood lichtje brandt. Nu was mijn vraag of dit normaal was en hoe dit uitgezet kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 21:04

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:44:
Ik heb al enige tijd de asus A6va. Sinds kort heb ik opgemerkt dat er in de audio uitgang een rood lichtje brandt. Nu was mijn vraag of dit normaal was en hoe dit uitgezet kan worden?
Is normaal, heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Dat is de optische digitale uitgang (SP-Dif).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Geluidseigenschappen, en dan de SPDIF dempen :) weg lichtje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
en zou ik dan enig verschil moeten horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
dolby schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 10:04:
[...]

Wat lukt er niet? heb je wel de Z92/A6G? Die Dothan/855 chipset combo doet het prima met speedfan/chc/rmclock, fan blijft uit, systeem blijft idle rond de 43celcius.
A6Va, maar het instellen van rmclock lukt niet, evenals speedfan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:44:
Hoort zo, lekker sp00ky :) Dan kan je beter zien waar je je plug erin moet rossen denk ik dan maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Ook ik wilde de A6R bestellen. Blijkt nergens in NL te verkijgen... Bij 4launch.nl zou het binnen 6-10 werkdagen te leveren zijn, maar ik kan niet blijven wachten... Ze hebben wel aangegeven dat zodra die uit is (een dezer dagen) deze laptop als 1e bij 4launch is verkrijgen.

Ik ben voor 250euri meer gegaan voor Centrino en Nvidia grafische power. Toch wel leuk om spelletjes te kunnen spelen als Spartan Total War enzo...
edit: begrijp zojuist dat dit spel alleen voor consoles uitkomt sh*t.. dan maar willekeurig ander spel met mooie graphics...

Ook ben je met een aparte grafische kaart veel beter voorbereid op de grafische honger die Vista straks zal eisen...

[ Voor 15% gewijzigd door OmeRobbie op 21-10-2005 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Dat is zo.
Heb gister trouwens even aan de W2B gezeten (ja dat ding van 2899,-) Maakt ook geluid bij word :O
Wel super mooi dat scherm maar toch niets voor mij, rondom het toetsenbord krast het veel te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
Heb sinds een dagje ok de Asus A6Vc... 1e indruk: topdesign en zeer goed doordacht.

Ik heb zojuist Windows XP pro geinstalleerd en had ook de dubbele opstartmodus (Home of Pro). Dit heb ik verwidjerd via de opstartinstellingen zoals elders in dit forum staat beschreven. Dit werkt goed, maar ik vraag me toch af:

Hoe kan ik Windows XP Home eraf donderen, ik wil een zo schoon mogelijke harde schijf...

Verder:
Welke zaken hebben jullie in de systray staan? Ik moet nog checken welk prog, welk geheugen gebruikt; maar ben benieuwd of je de synaptics enzo er niet uit kan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Ik heb de schijf geformatteerd en die melding kwam er ook te staan. Blijft gewoon in het register oid staan. Maar als je je schijf formatteert is die data zeker weten wel weg. Maak je niet druk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
[quote]OmeRobbie schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 21:33:

Hoe kan ik Windows XP Home eraf donderen, ik wil een zo schoon mogelijke harde schijf...
/quote]

Ik ben fan van Killdisk. De gratis versie kun je halen op www.killdisk.com en overschrijft alles op de harde schijf met nulletjes :) Vervolgens kun je een nieuwe install doen alsof de schijf zo uit de fabriek komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de mensen die van een spelletje houden

quake 4 draait wel lekker op 1024 met alles op high op de standaard a6va

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
[quote]objectief2 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 21:58:
OmeRobbie schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 21:33:

/quote]

Ik ben fan van Killdisk. De gratis versie kun je halen op www.killdisk.com en overschrijft alles op de harde schijf met nulletjes :) Vervolgens kun je een nieuwe install doen alsof de schijf zo uit de fabriek komt
Betekent dat dus dat ik mijn schijf opnieuw moet formatteren en alles weer opnieuw moet installeren.... Is er niet een manier om alsnog XP home eraf te donderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
Ik heb net ook mijn eigen windows professional erop gezet maar ik ff moeten klooien voordat ik het geluid werkend kreeg nu weet ik nogsteeds niet hoe ik het heb gedaan maarja :D

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is mijn laptop sinds twee weken terug van het witte schermen mankement...doet hij nu weer raar.

Nu al paar keer gehad met opstarten dat hij normaal opstart maar gewoon geen beeld geeft. Zijn er meer mensen met dit probleem, als ik hem weer terug moet sturen ben ik hem weer twee weken kwijt en heb hem hard nodig :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Hoelang is die weggeweest dan? Zal toch wel niet een paar weken geweest zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:41
Trivian schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 23:04:
Ik heb net ook mijn eigen windows professional erop gezet maar ik ff moeten klooien voordat ik het geluid werkend kreeg nu weet ik nogsteeds niet hoe ik het heb gedaan maarja :D
Je moet eerst een Windows Update Hotfix installeren, zodat windows High Definition nogwat ondersteunt. De audio-drivers installeer je daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:12
Als ik een dvd afspeel hoor ik als ik luister via oordopjes, de cd/harddisk zegmaar draaien.. je hoort de spin zegmaar..

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb mijn laptop nu anderhalve maand ofzo en heb al onwijs last van krasjes op de bovenkant. Nou was dat opzich wel te verwachten maar ik doe er opzich best voorzichtig mee. Hebben anderen hier ook zo'n last van..? En is er misschien een oplossing voor (ik heb weleens gehoord van zo'n spuitbusje etc?)

overigens: khad er geen reactie op maar heeft iemand nvidia drivers voor de A6Vc gevonden al?! Die van de site werken natuurlijk niet, en van de Asus site zijn eeuwen oud..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 12:01:
Is mijn laptop sinds twee weken terug van het witte schermen mankement...doet hij nu weer raar.

Nu al paar keer gehad met opstarten dat hij normaal opstart maar gewoon geen beeld geeft. Zijn er meer mensen met dit probleem, als ik hem weer terug moet sturen ben ik hem weer twee weken kwijt en heb hem hard nodig :S
Probeer eens tussen CRT/LCD te schakelen? Zet 'm in het BIOS eens op LCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Januszjes schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 12:16:
Hoelang is die weggeweest dan? Zal toch wel niet een paar weken geweest zijn?
hij is twee weken weg geweest inclusief bellen en ophalen enz.

LCD switch had ik inderdaad ook geprobeerd, maar dit probleem had ik eerder wat hetzelfde was als het zogenaamde Witte schermen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:08:
kheb mijn laptop nu anderhalve maand ofzo en heb al onwijs last van krasjes op de bovenkant. Nou was dat opzich wel te verwachten maar ik doe er opzich best voorzichtig mee. Hebben anderen hier ook zo'n last van..? En is er misschien een oplossing voor (ik heb weleens gehoord van zo'n spuitbusje etc?)

overigens: khad er geen reactie op maar heeft iemand nvidia drivers voor de A6Vc gevonden al?! Die van de site werken natuurlijk niet, en van de Asus site zijn eeuwen oud..
Ik heb de laptop (A6Va) ook alweer ruim anderhalve maand, en heb dus géén last van krasjes. Doe je je laptop in je schooltas (zonder laptop-compartiment) oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:46:
[...]

Ik heb de laptop (A6Va) ook alweer ruim anderhalve maand, en heb dus géén last van krasjes. Doe je je laptop in je schooltas (zonder laptop-compartiment) oid?
nee, gewoon in die laptop-tas die er bijgeleverd werd.. (dunne model met blauwe vlakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:08:

Wat is er mis met de drivers die op de meegeleverde driver CD staan? Ik heb er geen klachten over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ook niet, maar zowel ati als nvidia brengen regelmatige nieuwe versies uit. deze nieuwe versies verbeteren de prestaties van de videokaart en als je zo nu en dan een game speelt op de laptop, is het prettig als je maximale prestaties uit een minimale videokaart kunt trekken. Zo heeft ati sinds 3 dagen een speciale driver gereleased voor Quake4, die de prestaties drastisch (lees +10fps of meer) kan verbeteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 22:23
ik heb dat centrino hardware control gebruikt en wat waarden verlaagd maar dit gaf instabiliteit. programma eraf gehaald met het idee dat alles dan weer goed zou zijn. helaas is de laptop nog steeds instabiel. Heeft iemand alle standaardinstellingen van voltages etc voor mij? want ik heb het idee dat alles is onthouden ondanks dat ik t programma eraf heb gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Rick85 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:00:
Als ik een dvd afspeel hoor ik als ik luister via oordopjes, de cd/harddisk zegmaar draaien.. je hoort de spin zegmaar..

Ik heb wel dat ik in een stille kamer HOOR als ik de brightness verander. Kan dat ?
Heel zacht is het, maar je hoort het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 22:23
allebei wel logisch omdat er even wat meer stroom aan de accu/netvoeding wordt ontrokken. het kan zijn dat de spanning dan wat fluctueert waardoor je wat terug zou kunnen horen op de versterker. Het kan ook een EMC technisch "probleempje" zijn. Vast niets ernstigs dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
M'n laptop werkt nu echt lekker na een verse installatie.
Bf2 werkt zelfs lekker wat me echt meevalt en wireless werkt nu ook prima na het installeren van de nieuwe intel drivers.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk een laptop precies zoals ik hem wil!
Asus goeie garantie, turion, en een krachtige videokaart (x700 had ook wel gemogen)

http://www.asus.com.tw/news_show.aspx?id=1513

Wanneer zullen die in nederland te koop zijn? En kan iemand prijs schaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 14-09 05:25

Pubbert

random gestoord

Hoe presteerd zo'n 7300?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
OmeRobbie schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 21:33:

Welke zaken hebben jullie in de systray staan? Ik moet nog checken welk prog, welk geheugen gebruikt; maar ben benieuwd of je de synaptics enzo er niet uit kan gooien.
Schopje...

Wie kan ervaring delen welke zaken er in de systray en geheugen moet blijven staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Synaptics is je thouchpad, die zou ik erin houden ;) Tenzij het ook zonder het bijgeleverde progje naar jouw wens funktioneert.

Binnenkort nieuwe schijf erin, en dan weer Windows XP Pro erop (Geen problemen met de pre-installed XP Home, het enige was ik mis is Remote Desktop) En dan kijk ik wel wat ik nodig heb en wat ik installeer.

Wat me opviel is dat mijn opstart tijd (met name na het inloggen) veel langer was, toen ik mn schijf van FAT naar NTFS geconverteerd had. Meer mensen hier last van? Duurder zeker 20/30 sec. langer voor hij uiteindelijk uitgeladen was.

[ Voor 6% gewijzigd door Pubbert op 24-10-2005 12:30 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
Ik heb een tweetal vraagjes:

Heeft iemand al speakertjes gekocht voor de Asus A6Vc of vergelijkbare laptop? Ik zit te denken aan de Altc Lansing XT1 (USB en geen stroomstekker benodigd). Een 2.1 systeem is denk ik qua geluidskwaliteit beter, maar heeft weer stroom nodig.

Ten tweede; ik zou graag een kleinere stekker willen voor het stopcontact. Bestaat er eigenlijk zo'n platte stekker kopen die met 3 contactpunten op de accu is aansluiten? Zo'n mooi klein accuutje en dan zo'n beestachtig groot stekker (okay = beetje overdreven...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ omerobbie;
zo'n platte stekker heet eurostekker. Het enige wat ik weet is dat die los (zelf draden solderen) te koop zijn maarja dan moet je de orginele stekkker ervan af knippen. Ik vrees dat een heel snoer met eurostekker en het verloop naar de 3 puntjes niet in de handel is. Ik weet zo even niet uit m'n hoofd of de orginele stekker ook aardpennetjes heeft, maar als dit zo is zou ik met de orginele stekker blijven werken om aan de randaarde te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rick85 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:00:

Heb je de microfoon continu open staan? (tik eens met je vinger tegen microfoon aan terwijl je de oordopjes in hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 01:00:
Eindelijk een laptop precies zoals ik hem wil!
Asus goeie garantie, turion, en een krachtige videokaart (x700 had ook wel gemogen)

http://www.asus.com.tw/news_show.aspx?id=1513

Wanneer zullen die in nederland te koop zijn? En kan iemand prijs schaten?
Is wel maar een Dothan 700 he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Nee, het is de Pentium M 700 Sequence, ofwel de 700 serie. En het ging hem meer om de Turion dacht ik zo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Een Pentium M 700 bestaat ook helemaal niet :). 705 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem: touchpad werkt niet onder Firefox 1.0.7

Via de site van Synaptisc probeer ik de nieuwste driver te downloaden, maar krijg een foutmelding.
Ik heb XP home Edition versie 2002 SP2. Huidige driver is 7.12.9 van 19-11-2004.
Heb zip bestand "Windows XP 64-bit edition v8.0.9" en is uitgepakt.
Daarna open ik setupbestand. Dan krijg ik een foutmelding met tekst: Voor dit bestand is Windows XP-64 vereist.
Daarna sluit het programma af.

Wie kan mij hiermee verder helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 32-bit versie downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dat best willen, indien deze optie erbij zou staan.
Dit is het enige bestand onder Windows XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00fer schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:41:
[...]

Is wel maar een Dothan 700 he.
hehe die intel heb ik ook gezien ja :P

Maar ik wil graag een Turion notebook die sterk, mooi en een goeie grafische kaart heeft.

Alleen de MSI Megabook en Acer 5024 hebben dat, maarja toch wil ik het liefst een asus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:18
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:22:
[...]

hehe die intel heb ik ook gezien ja :P

Maar ik wil graag een Turion notebook die sterk, mooi en een goeie grafische kaart heeft.

Alleen de MSI Megabook en Acer 5024 hebben dat, maarja toch wil ik het liefst een asus :9
Misschien is die aanbieding van de Mycom iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja, alles goed behalve de videokaart |:( ik wil echt x700 of beter

beetje veeleisend misschien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:00:
Zou dat best willen, indien deze optie erbij zou staan.
Dit is het enige bestand onder Windows XP
Pardon?

Afbeeldingslocatie: http://files.skewl.net/images/GoT_1066786_1.png
http://www.synaptics.com/support/drive.cfm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Hypermemory staat standaard aan na 5.10, ik heb nu 256MB video :) Hoe kan ik dit testen of het ook helpt?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Potjandorie, helemaal over het hoofd gezien.........

Bedankt Sylvesterrr _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Thund3r schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 21:21:
Hypermemory staat standaard aan na 5.10, ik heb nu 256MB video :) Hoe kan ik dit testen of het ook helpt?
Bijna niet. Doom 3 draaien met alles high ofzo op een extern hi-res beeldscherm? Niet alsof een X700 dat trekt, maar dat zijn het enige soort situaties waarin je iets aan 256MB hebt eigenlijk. De GPU is dus eigenlijk gewoon niet snel genoeg om wat te hebben aan zoveel geheugen. Besides, op het moment dat je dat hypermemory zou aanspreken gaat alles toch opeens veel trager omdat je RAM niet zo snel is als je videoram.

Gaat dit trouwens af van m'n interne geheugen? Het lijkt van niet, maar hoe werkt dit dan? Snoept ie die 128MB extra op zodra ie het nodig heeft? Als het altijd wat kost heb ik hypermemory misschien zelfs liever weer uit, in m'n desktop heb ik ook een 6600GT met 128MB en dat is meer dan zat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:24:
[...]

Heb je de microfoon continu open staan? (tik eens met je vinger tegen microfoon aan terwijl je de oordopjes in hebt)
Jeej gevonden :) Dat wat jij zegt was het niet maar het was het CD-volume.. Nu gedempt en geen irritante tik meer :*)

Maar toch bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Volgens mij mag je X700 gewoon 128mb extra benutten van je interne geheugen als dit ruimschoots beschikbaar is.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Nog steeds het probleem met die lawaai fan niet opgelost.
Mijn laptop moet voor dit geld gewoon echt dood en doodstil zijn, ik wil geen fan kunnen horen, zien of ruiken draaien.

RMclock ben ik nu vanalles aan het proberen, geeft eigenlijk weinig uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
W00fer, had je dan niet beter een laptop kunnen nemen met een GMA900 ofzo? Ik denk dat die X700 best meehelpt naar het draaien van de fan.

Ik verwacht ook nooit bij een laptop met een snelle GPU dat deze muisstil is, dat is iets wat imo gewoon niet bij elkaar past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00fer schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:29:
Nog steeds het probleem met die lawaai fan niet opgelost.
Mijn laptop moet voor dit geld gewoon echt dood en doodstil zijn, ik wil geen fan kunnen horen, zien of ruiken draaien.

RMclock ben ik nu vanalles aan het proberen, geeft eigenlijk weinig uitkomst.
Ik heb een Acer 5024Wmli (turion m34) x700 128mb. en mijn laptop is dus echt fluisterstil, of een toe een keertje de fan die aanslaat maar dat duurt mx 1 min. Met echte zwaare games word het een ander
Nokko schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:30:
W00fer, had je dan niet beter een laptop kunnen nemen met een GMA900 ofzo? Ik denk dat die X700 best meehelpt naar het draaien van de fan.

Ik verwacht ook nooit bij een laptop met een snelle GPU dat deze muisstil is, dat is iets wat imo gewoon niet bij elkaar past.
verhaal, maar zelfs dan slaat de fan niet constant aan. Ik zou toch eens naar Asus bellen want lijkt me idd niet dat hij zoveel herrie " mag " maken

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:40:
Ik zou toch eens naar Acer bellen want lijkt me idd niet dat hij zoveel herrie " mag " maken
:? Je zit in een Asus topic?
Ik heb mijn fan overigens nog niet gehoord :? En ben wat dat betreft behoorlijk veeleisend. Ik zou sowieso nooit die waarden gaan veranderen want die zijn niet voor niets zo ingesteld :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:03:
[...]

:? Je zit in een Asus topic?
Ik heb mijn fan overigens nog niet gehoord :? En ben wat dat betreft behoorlijk veeleisend. Ik zou sowieso nooit die waarden gaan veranderen want die zijn niet voor niets zo ingesteld :X
lol, post ge-edit;) het ging over het feit van de x700 + cooling zoals eerder gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Heb de x700 zojuist downgeklokt met Centrino Hardware Control, ben nu aan het testen.

Maar eens kijken of het wat word, anders toch Bios Upgrade.

Met fan horen bedoel ik dat als je in een stille kamer zit met niemand erbij, dat je helemaal nix hoord. Ik luister dan linksboven bij de koelopening.

Eigenlijk wil ik gewoon dat dat ding 100 graden word maar totaal geen herrie maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

W00fer schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:29:
Mijn laptop moet voor dit geld gewoon echt dood en doodstil zijn
Wat een eisen :?. Je hebt een spotgoedkope laptop gekocht en dan wil je zulke eisen gaan stellen? 8)7

Spotgoedkoop ja. Je hebt betaald voor snelle onderdelen. Als je een IBM T-series of Dell Latitude had gekocht, waarmee je voor hetzelfde of zelfs meer geld duidelijk mindere specs had gekregen, dan had je "voor dit geld" mogen zeggen. Nu mag je gewoon niks verwachten en proberen er met tweaken nog wat extra uit te krijgen :P

"voor dit geld" heb je waarschijnlijk (welk model heb je eigenlijk?) een Pentium M, dat scheelt wel in hitteproductie (en dus geluid).

En bij 100 graden celcius werkt een CPU niet (betrouwbaar) meer. 80 graden is link. Vanaf zo'n 70 graden zit je (zonder OC) veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:40:
verhaal, maar zelfs dan slaat de fan niet constant aan. Ik zou toch eens naar Asus bellen want lijkt me idd niet dat hij zoveel herrie " mag " maken
Bij mijn laptop staat de fan echt niet constant aan hoor? Alleen bij games, dan maakt de fan wel veel lawaai, waar ik me overigens niet aan erger. En als ik de laptop op super performance zet in Windows (Power 4 Gear+) dan draait de fan wel eens, om de 1 a 2 minuten ongeveer 10 seconden lang. Om dat te voorkomen zorg ik gewoon dat de laptop terugklokt als ik alleen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nokko schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:28:
[...]

Bij mijn laptop staat de fan echt niet constant aan hoor? Alleen bij games, dan maakt de fan wel veel lawaai, waar ik me overigens niet aan erger. En als ik de laptop op super performance zet in Windows (Power 4 Gear+) dan draait de fan wel eens, om de 1 a 2 minuten ongeveer 10 seconden lang. Om dat te voorkomen zorg ik gewoon dat de laptop terugklokt als ik alleen internet.
reactie was op w00fer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Nokko schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:28:
[...]

bij mij ligt de temperatuur rond de 41 graden, maar dan slaat hij toch wel vrij regelmatig aan. Als de fan uitgaat stijgt de temperatuur namelijk waardoor de fan aan 'moet'. Volgens mij gaat die fan net steeds te vroeg aan. Rond 44 graden namelijk, en als ik zo zit te gotten en de fan is uit dan haalt hij dan net. Het zou ideaal zijn als we konden instellen dat de fan bij 50 graden aanging bijvoorbeeld.
Welke versie heb jij? En je bios?
CPU-Z zegt bij mij model: a6va 1.0
chipset: rev B1
bios version: A6VAAS.207 van 28-6-05

misschien moet ik eens een bios update doen, maar ik (van vroeger toen dat riskanter was) nog wat huiverig daarvoor. Of is er geen reden voor om huiverig te zijn en kan het amper meer mis gaan?
OmeRobbie schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:40:
Ik heb een tweetal vraagjes:

Heeft iemand al speakertjes gekocht voor de Asus A6Vc of vergelijkbare laptop? Ik zit te denken aan de Altc Lansing XT1 (USB en geen stroomstekker benodigd). Een 2.1 systeem is denk ik qua geluidskwaliteit beter, maar heeft weer stroom nodig.

Ten tweede; ik zou graag een kleinere stekker willen voor het stopcontact. Bestaat er eigenlijk zo'n platte stekker kopen die met 3 contactpunten op de accu is aansluiten? Zo'n mooi klein accuutje en dan zo'n beestachtig groot stekker (okay = beetje overdreven...)
Ik heb een logitch r20 set gekocht (2.1 met behoefte aan netstroom), en dan klinkt best behoorlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een dvd afspeel blijft het beeld heel vaak haperen. ongeveer één keer in de vijf seconden. Hebben meer mensen hier last van? Oplossing?

(Asus A6Va)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
ik heb mn bios geflashed naar 210, maar geen opmerkelijke veranderingen...

Overigens, als ik bij cpu-z naar memory kijk staat daar bij cas-latency: 4.0 clocks (4.0/4/4). Hoort dat zo? Ik heb wel de optimale defaults geladen in bios...

[ Voor 5% gewijzigd door marteltor op 26-10-2005 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:05:
Als ik een dvd afspeel blijft het beeld heel vaak haperen. ongeveer één keer in de vijf seconden. Hebben meer mensen hier last van? Oplossing?

(Asus A6Va)
Processor te ver teruggeclockt of misschien heb je niet de goede codecs. Probeer eens ffdshow voor de juiste codecs ofzo :) Ik heb namelijk geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Marteltor ik heb dus precies hetzelfde als wat jij hebt.
Echt 100% hetzelfde.

Intel Pentium M, Dothan, Revision C0.
Bios: A6VAAS.208

07/21/2005

Volgens de Asus hotline hoord dat officieel niet volgens de engineers, maar ja zij kennen dit apparaat ook niet.

En Weird: voor dit geld mag ik klagen vind ik. We zitten in een Asus A6 topic dus wat een super domme vraag is dat van welk apparaat heb jij ? Beetje slimmer wezen he mod !

Ontopic: Heb de videokaart downgeklokt gister dus, levert enige hittevermindering op, maar nog niets bijzonders.

[ Voor 8% gewijzigd door W00fer op 26-10-2005 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
w00fer, je hebt verschillende versies van de A6, check de topicstart maar eens ;) Vooralsnog lijkt hij na de biosupdate alleen maar heter geworden te zijn (nu steeds 45-46 graden!)
laat maar, * marteltor beetje dom.
Ik had voltage van 0.7 naar 1 veranderd voor de bios flash zodat er sowieso geen probleem zou zijn,maar vegeten terug te zetten later. Ik heb hem nu terug gezet dus zal de temperatuur ook wel dalen.

[ Voor 40% gewijzigd door marteltor op 26-10-2005 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ow mooi klote dan, kan je ook TERUG in bios of niet ?
Tenminste ik zie op de Asus website geen oudere biossen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
W00fer, ik heb mn post ge-edit.
Hij wordt echter nog steeds iets warmer dan eerst. 42-44 graden (terwijl hij eerst ook wel eens een tijd op 41 stond). De fan draait nu dus ook meer dan eerst, maar ik heb wel het idee dat de fan stiller is.
Dit vind ik persoonlijk fijner, want een fan die steeds stopt en dan weer begint vind ik vrij irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Mag ik vragen waarom je mij dan eerst quote? :/
marteltor schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:48:
[...]

bij mij ligt de temperatuur rond de 41 graden, maar dan slaat hij toch wel vrij regelmatig aan. Als de fan uitgaat stijgt de temperatuur namelijk waardoor de fan aan 'moet'. Volgens mij gaat die fan net steeds te vroeg aan. Rond 44 graden namelijk, en als ik zo zit te gotten en de fan is uit dan haalt hij dan net. Het zou ideaal zijn als we konden instellen dat de fan bij 50 graden aanging bijvoorbeeld.
Welke versie heb jij? En je bios?
CPU-Z zegt bij mij model: a6va 1.0
chipset: rev B1
bios version: A6VAAS.207 van 28-6-05

misschien moet ik eens een bios update doen, maar ik (van vroeger toen dat riskanter was) nog wat huiverig daarvoor. Of is er geen reden voor om huiverig te zijn en kan het amper meer mis gaan?

[...]
Ik heb een logitch r20 set gekocht (2.1 met behoefte aan netstroom), en dan klinkt best behoorlijk!
Standaard, namelijk 208. De fan draait bij mij wel eens, maar vrijwel nooit op volle snelheid. Voor mij is het althans niet hoorbaar. Trouwens, ik heb Power4 Gear+ eraf gegooit en gebruik nu Intels's EIST, werkt imo net zo goed. (Gewoon schema op draagbaar zetten). Als ik nu Internet staat de fan minder aan, en als hij aanstaat is het zo zacht dat hij niet hoorbaar is. Pas als ik ga gamen gaat de fan op volle snelheid (om aan te tonen dat er niks mis is met de fan).

Zal versie nummer zo even doorgeven. Edit:
A6Va V1.0
BIOS: A6VAAS.208 - 07/21/2005

W00fer,
Als je dus gewoon internet, gaat de fan dan op high-speed? of heel zachtjes? Want sorry, eerlijk de fan is bij mij echt onhoorbaar als ik gewoon internet. Heb hem nu aanstaan, CPU momenteel 39C tijdens het internetten. Fan zal zo wel aangaan want de temp stijgt langzaam, maar als ik erachter zit moet ik héél goed luisteren voordat ik echt op het fannetje ga letten.

[ Voor 20% gewijzigd door Frietsaus op 26-10-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Luister maar eens linksboven, dan hoor je het hard.
Als ik er gewoon achter zit dan hoor ik het ook gewoon. Dus zegmaar normal fan speed.

Bij games draait de fan op hyperspeed dat is dus het snelste, bij internetten op normaal.

Misschien kan ik dalijk als ik in de andere kamer ga, zonder de normale pc er naast, eens een geluidsopname maken voor jullie.

[ Voor 5% gewijzigd door W00fer op 26-10-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ok doe maar, sja als ik achter mijn laptop ga luisteren kan ik hem ook aardig horen, maar niet hard zoals je zegt en zeker niet als ik werk achter de laptop, laat staan op 1 a 2 meter afstand. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Frietsaus op 26-10-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:50
W00fer schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:02:
En Weird: voor dit geld mag ik klagen vind ik. We zitten in een Asus A6 topic dus wat een super domme vraag is dat van welk apparaat heb jij ? Beetje slimmer wezen he mod !
.
Er zijn anders genoeg verschillende smaken met verschillende processors, dus zo dom is die vraag niet.
Aangezien je ervanuit mag gaan dat een Sempron o.i.d meer lawaai maakt dan een Pentium -M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marteltor schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:51:
ik heb mn bios geflashed naar 210, maar geen opmerkelijke veranderingen...
Overigens, als ik bij cpu-z naar memory kijk staat daar bij cas-latency: 4.0 clocks (4.0/4/4). Hoort dat zo? Ik heb wel de optimale defaults geladen in bios...
Toen ik mijn memory wilde upgraden heb ik gezocht naar ram met een lagere cas latency (CL) maar kon niet anders vinden dan 4.0 (bij2 reepjes van 512 MB)...de 256 was er wel geloof ik wel in een CL2,5....ik vermoed dat dit bij groter geheugen moeilijker is.
Je kan je ram wel sneller clocken dan wat aangegeven staat, maar de kans op fouten/vastlopers/BSOD's wordt dan heel groot.
Verder weet ik niet of het in het bios van de a6va is in te stellen (f geen zin om opnieuw op te starten) maar anders moet je erachter zien te komen welke CL je ram is (staat meestal op het stickertje) en als dat toevallig 2,5 is zou ik ernaar op zoek gaan in het bios want daar wordt je ram sneller van dan de 4.0 waarop hij nu staat ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help mij a.u.b.

Ik heb A6Va nu al ruim 2 maanden en heb er tot vandaag niks anders dan plezier mee beleefd. Echter, een kwariertje geleden kreeg hij opeens kwalen. Ik zat op de bank met de laptop en ging even naa de wc. Deed dus mijn scherm dicht, ging weg en kwam binnen 2 minuten weer terug. Ik doe m`n scherm open en zie dat er al een probleempje is omdat msn op 'reageert niet' stond. Verder kon ik niks anders opstarten, want m`n hele start-balk was on-klikbaar zegmaar en ook kon ik niet naar m`n bureaublad. Enige waar nog beweging in zat was FireFox, maar zodra ik ervoor koos dat ik naar m`n startagina wilde, kapte ook die ermee. Ik ctrl+alt+del indruken natuurlijk, kijken of er wat te redden viel: werkte ook niet. Dus heb ik m`n laptop gewoon uitgezet (met de knop boven het toetsenbord dus, via windows werkte niet meer) en weer opnieuw aan gezet. Hij gaf gewoon mooi het Asus schermpje aan, maar waar ie normaal verder hoort te gaan, bleef ie bij dat scherm hangen tot ie na ongeveer 30 seconden een scherm van 'American Megatrends' ofzo aangaf, waar onderaan de volgende dingen staan 'Primary Master Harddisk Error' en 'Press F2 to Resume'. Ik dus op F2 drukken en ik kom het BIOS scherm, waar ik gewoon rustig me gang kon gaan, maar niks boeiends kon doen natuurlijk.

Ik kan me een heel klein beetje redden met computers, maar eigenlijk ben ik gewoon een leek. De vraag is dus: wat is het probleem? Is het wat ik vermoed en heeft de harde schijf het begeven? Ik hoop het in ieder geval niet, want ik maak eigenlijk alleen maar om de 3 maanden backups en dat zou dus betekenen dat ik alles kwijt ben.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 21:31 . Reden: ff wat duidelijker maken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Om de 3 maanden, wees gezegend, ik maak eigenlijk nooit backups !!
Maargoed probeer eens op te starten met F8 indrukken, misschien kan je dan in veilige modus opstarten ofzo of in dos.
Als je in DOS kan komen kan je FDISK draaien.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00fer schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:33:
Om de 3 maanden, wees gezegend, ik maak eigenlijk nooit backups !!
Maargoed probeer eens op te starten met F8 indrukken, misschien kan je dan in veilige modus opstarten ofzo of in dos.
Als je in DOS kan komen kan je FDISK draaien.

Succes
Ik heb al geprobeerd om op F8 te drukken, dat was ongeveer het enige wat ik me kon bedenken met mijn zeer basic kennis. Werkte echter niet, dat is ook waarom het vermoeden dat m`n harde schijf 'stuk' (ik weet niet in hoeverre zoiets stuk kan zijn) is, wat meer bevestigd wordt. Ondanks mijn geringe kennis kan ik denk ik wel stellen dat hij inderdaad stuk is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Om in Veilige Modus te komen dien je ipv F8 de F5 te gebruiken staat me zo bij dacht ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:04:
Help mij a.u.b.

Ik heb A6Va nu al ruim 2 maanden en heb er tot vandaag niks anders dan plezier mee beleefd. Echter, een kwariertje geleden kreeg hij opeens kwalen. Ik zat op de bank met de laptop en ging even naa de wc. Deed dus mijn scherm dicht, ging weg en kwam binnen 2 minuten weer terug. Ik doe m`n scherm open en zie dat er al een probleempje is omdat msn op 'reageert niet' stond. Verder kon ik niks anders opstarten, want m`n hele start-balk was on-klikbaar zegmaar en ook kon ik niet naar m`n bureaublad. Enige waar nog beweging in zat was FireFox, maar zodra ik ervoor koos dat ik naar m`n startagina wilde, kapte ook die ermee. Ik ctrl+alt+del indruken natuurlijk, kijken of er wat te redden viel: werkte ook niet. Dus heb ik m`n laptop gewoon uitgezet (met de knop boven het toetsenbord dus, via windows werkte niet meer) en weer opnieuw aan gezet. Hij gaf gewoon mooi het Asus schermpje aan, maar waar ie normaal verder hoort te gaan, bleef ie bij dat scherm hangen tot ie na ongeveer 30 seconden een scherm van 'American Megatrends' ofzo aangaf, waar onderaan de volgende dingen staan 'Primary Master Harddisk Error' en 'Press F2 to Resume'. Ik dus op F2 drukken en ik kom het BIOS scherm, waar ik gewoon rustig me gang kon gaan, maar niks boeiends kon doen natuurlijk.

Ik kan me een heel klein beetje redden met computers, maar eigenlijk ben ik gewoon een leek. De vraag is dus: wat is het probleem? Is het wat ik vermoed en heeft de harde schijf het begeven? Ik hoop het in ieder geval niet, want ik maak eigenlijk alleen maar om de 3 maanden backups en dat zou dus betekenen dat ik alles kwijt ben.
Je harde schijf is kaduuk, hij komt niet verder dan het BIOS, dus je kunt er eigenlijk vrij weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
objectief2 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:25:
Om in Veilige Modus te komen dien je ipv F8 de F5 te gebruiken staat me zo bij dacht ik ;)
Nee hoor, F8 blijven rammen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 10:03
Als de harde schijf kapot is komt je lijkt mij zeer moeilijk in de veilige modus :) Terug naar leverancier dus

edit: Door hardware matige reset vrees ik dat de HD kortsluiting heeft gemaakt. Te snel weer aangezet?

[ Voor 33% gewijzigd door SirDarkAngel op 27-10-2005 11:13 ]

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Misschien even de HD goed aandrukken, maakt misschien een los contact ofzo.

Je kunt er bij door aan de onderkant 4 schroefjes los te schroeven en dan zie je hem zitten.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 10:03
Heeft iemand niet een leuk driver pakket voor zichzelf gemaakt, wil zo een unattended cd gaan maken want krijg het dingetje ook binnen 5 dagen binnen. Maar zou het wel makkelijk vinden als iemand toevallig alle drivers al in een zip of rar pakketje heeft gezet. Dus als iemand een recent pakketje heeft reageer ff ;) thx in advance

edit: en als 2de had ik voor de zekerheid nog de vraag, je krijgt toch geen cd van windows XP erbij alleen een repair cd waar alle programma's (die ik nie wil ;) ) meteen bijzitten. Of het ik dit verkeerd begrepen.

[ Voor 25% gewijzigd door SirDarkAngel op 27-10-2005 13:04 ]

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Alleen een "recovery" CD met bagger ja. Helaas.

Voor drivers moet je even op de de Asus global site kijken, staan ze allemaal bij elkaar.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.