Dnc1n schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 00:26:
[...]
Hmm dat van die lelijke kleuren lijkt mij wel jammer, en dat van dat uitgerekte beeld ook wel, vraag me af of dat het niet te fixen is, misschien andere drivers proberen van de sis site zelf?
Ik heb nog geen mogelijkheid gevonden om het te fixen, hoewel ik al dagenlang gezocht heb. De drivers van ASUS (3.65g) heb ik natuurlijk geprobeerd, daarbij werkt het niet. Ook heb ik de nieuwste drivers van SiS gedownload (3.68), zelfde resultaat. Op widescreengamingforum.com had een user, ook in het bezit van een SiS Mirage 2, al een aantal maanden geleden gevraagd of het mogelijk was om verticale zwarte balken te krijgen in plaats van stretched beeld. Niemand had een oplossing... Ik heb hem laatst nog gePM'ed of hij inmiddels al een manier had gevonden, maar helaas... Daarnaast heb ik ASUS Support al gebeld en de helpdeskmedewerker heeft het nog nagevraagd bij de engineers: er was geen mogelijkheid om dit op een SiS Mirage 2 voor mekaar te krijgen.
Mocht je de Z92U kopen en je vindt wél een manier, wil ik het natuurlijk graag weten.

ik heb zo door de manuals zitten neuzen van de a6u, waar zo'n beetje alle type grafische adapters, drivers en tools van asus instaan, dat er een hoop aan tools te gebruiken zijn.
misschien een bios update via liveupdate?
LiveUpdate doet het voor geen meter, maar dat schijnt bij meer mensen het geval te zijn. Ik heb ook ergens gelezen dat het helemaal niet werkt bij laptops?

In mijn Z92U zit op dit moment BIOS 0205, er is een nieuwere uit (0206), maar volgens ASUS Support zou dat niets helpen. In de release notes staan ook niet relevante verbeteringen.
Nu is het huidige type een Z92U-B072H, heb jij dit type ook?
Nee, ik heb de Z92U-B038H, waarbij de winkelactie was (actie van ASUS, zei de winkel; wel vreemd dat ik de actie alleen bij díe winkel heb gezien) dat je 512MB ipv 256MB geheugen kreeg. Zo te zien is dat precies het verschil tussen een "normale" Z92U-B038H en een Z92U-B072H: de laatste heeft 256MB meer geheugen dan de eerste.