[Ervaringen] Asus A6 serie deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.467 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heb nog even wat geprobeerd:

- Met de ATI Catalyst 5.9 driver, modded:
Als ik hem in Windows op 1024x768 zet, dan zie ik onderin de witte streep.

- Met de laatste ATI drivers van ASUS:
Hetzelfde

Maar als ik hem zonder drivers instel op 1024, dan is de lijn er niet. Ik denk dus dat het een driver probleem is, zoals THG ook al vermoedde.

Ik zou het alsnog erg fijn vinden als iemand dit zou kunnen controleren met zijn of haar A6 laptop met X700 GPU. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:25

Pubbert

random gestoord

Ik zal het straks thuis even proberen.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ok ik hoor het wel, in ieder geval bedankt. :)

Edit: Ik zei dus alleen in 4:3 resoluties, maar heb het in elke niet-native resolutie. Ik denk dat ik vanmiddag even de recovery van ASUS uitvoer, omdat ik zeker weet dat ik het niet had met de ASUS installatie.

Edit2: Ben erachter wat het probleem is, heb aan de hand van een topic op Driverheaven CATALYST 5.8 geinstalleerd en het probleem is weg, puur een driver probleem dus. Ook schijnt niet iedereen er last van te hebben met versie 5.9.

Thund3r, nog bedankt dat je even wilde kijken he. O+

[ Voor 107% gewijzigd door Frietsaus op 09-10-2005 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik vind de fan nog steeds een kabaal maken eigenlijk. Hoe stellen jullie alles in zodat hij zo min mogelijk lawaai maakt (op batterij en netstroom) ?

En is er een ander programma dat je de fan speed kan regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
ik vind het heel jammer dat je in powergear 4 niet de cpu speed kan instellen als je op netstroom werkt.
Als ik hem bijvoorbeeld op 25% zou kunnen zetten dan is die hele ventilator denk ik niet nodig.

een vraagje.
Die x700, klokt die hardware matig terug?
Ik heb namelijk powerstrip maar eens geinstalleerd omdat powergear volgens mij niks met de videokaart doet. In powerstrip staat de engine clock op 357,75 mhz en de memory clock op 330,75 mhz. Hoort dit zo? Als ik need for speed opstart en dan terug ga naar windows blijven deze waardes staan...(en ik werk in powergear op super performance)

[ Voor 50% gewijzigd door marteltor op 10-10-2005 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Op batterij samen met battery saving en word 2003 blaast de fan ook nog :o ;(
Of hoort dat niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Power4Gear gebruik ik niet meer. Nu alleen nog Centrino Hardware Control. Maar toen ik het nog wel had liet ik hem altijd op de stand Game aan de netstroom werken. Bij mijn weten klokt ie dan ook automatisch terug naar 25%. De fan valt niet te regelen, maar ik dacht dat de GPU ook nog iets terugklokte in die stand.

Hoe dan ook vind ik CHC beter en makkelijker werken en de fan slaat op 0,7V niet vaker aan dan nodig is. Als ik echt een zware game draait switch het programma automatisch bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Op welke CHC setting heb je hem dan staan met 0.7 volt ?

Misschien moet ik de laatste p4gear maar ff installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ok via het forum van asus ben ik er dus achter gekomen dat het licht aan welke bios versie je draait, hoe heet je cpu word en hoe hard je fan dus aan het blazen is.

Zojuist heb ik asus nb probe geinstalleerd en deze laat dus zien dat de fan draait (met netstroom en game mode aan) op 100% :S

52 graden heet, hij zou dus niet zo heet moeten worden denk ik, of juist wel maar dat de fan niet draait.

Kga nog verder op onderzoek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
W00fer schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 17:59:
Op welke CHC setting heb je hem dan staan met 0.7 volt ?

Misschien moet ik de laatste p4gear maar ff installeren.
Ik heb hem ingesteld bij CPU Voltage op multiplier 6x en dan 0,7V en dan aanvinken! Vervolgens zet je hem in een tab eerder op dynamic switching en het regelt zich verder vanzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
ok ga ik eens proberen. Bedankt. Welke bios versie heb jij kan je dat even voor me nakijken bij Asus (NB) probe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zit te kijken naar een A6R, qua specificaties aardig gelijk aan de A6L (proc is 100 mhz trager, 1 Mb L2 - cache, maar betere videokaart (Ati x700) ). Maar ik kan nergens wat vinden van tv-out. Klopt het dat deze laptop (de A6L zo tte zien ook niet), geen tv-out hebben?
Ook niet via een (weird) kabeltje op de vga aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
W00fer schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 19:45:
ok ga ik eens proberen. Bedankt. Welke bios versie heb jij kan je dat even voor me nakijken bij Asus (NB) probe ?
Ik heb de laatste versie A6VAAS.210 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
cpu-z geeft in game mode van powergear 4 inderdaad 800 mhz aan en de temperatuur daalt een paar graadjes.
Nog steeds rest mijn vraag:
Die x700, klokt die hardware matig terug en op?
Ik heb namelijk powerstrip maar eens geinstalleerd omdat powergear volgens mij niks met de videokaart doet. In powerstrip staat de engine clock op 357,75 mhz en de memory clock op 330,75 mhz. Hoort dit zo? Als ik need for speed opstart en dan terug ga naar windows blijven deze waardes staan...(en ik werk in powergear op super performance)

ik heb dat notebook hardware control getest, en ik moet zeggen dat het een mooi programma is. M`n cpu draait nu 800 mhz bij 0.7 volt en schakelt indien nodig op. Temperatuur is nu gezakt naar 42 graden, toch zo een 10 graden minder dan ik bij powergear 4 had. Maar bij Asus probe blijft wel staan: CPU FAN STATE: ON.
Hij schakelt de fan dus niet uit :/
Tevens klokt het programma de videokaart niet zelf terug.

[ Voor 30% gewijzigd door marteltor op 11-10-2005 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Nee en dat is dus ZEER irritant dat de fan niet uitgaat !!
Misschien dat Asus service iets weet, ik bel ze vanmiddag wel.

Owja de cpu fan gaat al aan bij 41 graden !

[ Voor 17% gewijzigd door W00fer op 11-10-2005 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Nokko schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 10:20:
Thund3r, nog bedankt dat je even wilde kijken he. O+
Ja uhm, de kat moest naar de tandarts omdat mijn wekker uitgevallen was door stroomuitval wat kwam omdat ik een slappe band had....

Ok, ik ben het gewoon vergeten :+ ik zal vanavond er aan proberen te denken.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
objectief2 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:07:
[...]

Ik heb de laatste versie A6VAAS.210 :)
Merk je verschil in ventilator geluid met verschillende bios versies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
W00fer schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:23:
[...]

Merk je verschil in ventilator geluid met verschillende bios versies ?
Nee, tot op heden heb ik bij geen enkele BIOS-upgrade verschil gemerkt voor wat betreft de fan. Zoals hij met Centrino Hardware Control normaalgesproken draait is de fan rustig en slaat deze alleen aan bij games, virusscans etc. Kortom: als de CPU en harde schijf meer als gemiddeld moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die biossen, wat heb je nou aan dat "enable hyper memory function"?

Ik zie trouwens die bios wel bij de A6V en de A6Va, maar niet onder A6Vc?
Ik heb de laatste (met de 6600Go) en hou wel van verse biossen, maar weet niet of ik die van de A6V of A6Va in mn A6Vc kan pompen, iemand ervaringen?
geen reactie zou kunnen duiden op dode laptops hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
nu is mijn temperatuur met centrino hardware control 41 graden en hoor ik helemaal niks, ventilator staat dan ook uit volgens asus probe. Wat een heerlijke rust! Alleen het is dus wel op het randje, die 41 graden. Doe ik eventjes wat, dan slaat de ventilator aan. Misschien kunnen we ook de videokaart nog laten bedienen door een programma als deze!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:46:
Over die biossen, wat heb je nou aan dat "enable hyper memory function"?

Ik zie trouwens die bios wel bij de A6V en de A6Va, maar niet onder A6Vc?
Ik heb de laatste (met de 6600Go) en hou wel van verse biossen, maar weet niet of ik die van de A6V of A6Va in mn A6Vc kan pompen, iemand ervaringen?
geen reactie zou kunnen duiden op dode laptops hehe
Hypermemory is dan ook van ATi, in de A6Vc zit een nvidia ;)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Thund3r schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:04:
[...]

Ja uhm, de kat moest naar de tandarts omdat mijn wekker uitgevallen was door stroomuitval wat kwam omdat ik een slappe band had....

Ok, ik ben het gewoon vergeten :+ ik zal vanavond er aan proberen te denken.
Oh sorry, ik bedoelde het niet op die manier. Maar als je alsnog even zou willen kijken graag. Ik heb het idee dat het in bepaalde laptop-driver combinaties zit.

Ik heb Catalyst 5.8 nog geprobeerd, maar zag tot mijn verbazing dat witte lijntje weer als ik de resolutie op 800x600 of lager zette. Dus uit wanhoop heb ik maar de drivers van de CD geinstalleerd, en die geven totaal geen problemen, dus waarschijnlijk hou ik die er ook op.

maar als je alsnog even zou willen kijken als je tijd hebt, zou ik erg op prijs stellen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
kan iemand mij het probleem van een wit lijntje bij 800x600 of lager uitleggen?
wie draait nou ooit lager dan 800x600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Net Asus gebelt, want het is niet meer normaal. Bij het bezoeken van ALLEEN www.telegraaf.nl of www.tweakers.net zoals nu slaat de fan aan. Ook bij gewoon alleen Word slaat hij al aan.
Asus adviseerd een bios upgrade, dus die ga ik dan ook maar eens doen.
Zo niet, dan weer asus service bellen.
Het is gewoon hinderlijk, dat geluid en nergens voor nodig.
Bij laptops van mensen bij mij uit de klas blijft de fan de hele tijd uit en dat is wel zo rustig bij hoorcollege's.

De engineers van Asus schijnen nergens van af te weten, volgens hun zou hij gewoon uit moeten blijven vertelde de man net aan mij.

[ Voor 12% gewijzigd door W00fer op 11-10-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
Na heeel veel problemen met een Acer 5024WLMi denk ik dat ik toch maar voor de Asus A6VA ga.
Ongeveer dezelfde specs alleen dan beter natuurlijk.
Ook heb ik hier gelezen dat de behuizing sterker is wat ik meteen geloof die Acer voelt maar slap aan.
Nu hoop ik alleen echt dat ik er geen spijt van krijg van na Acer is m'n vertrouwen echt beschadigd.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
De behuizing is super stevig hier. :)

Trouwens, heb je problemen gezien in het 5024 topic, da's toch wel erg zeg, damn. Denk je met de A6Va een goede koop doet.

[ Voor 63% gewijzigd door Frietsaus op 11-10-2005 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^^Hier ook een Acer » Asus overstapper, geen spijt van :*)

Heb vandaag een Eastpak Binder L Gherkin Green gekocht.

Ideaal i.c.m. de neopreen sleeve van Caselogic (NCLE-2). Voordeel is dat m'n notebook redelijk goed beschermd is en niemand kan zien dat je een notebook bij je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
marteltor schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:57:
kan iemand mij het probleem van een wit lijntje bij 800x600 of lager uitleggen?
wie draait nou ooit lager dan 800x600?
Als je even terugleest zie je dat ik dat probleem eerst ook had bij elke non-native resolutie. Ik heb gewoon niet graag problemen, zelfs niet op 800x600. Ik heb de nieuwste ASUS drivers van de website afgehaald van asus, en die werken gelukkig ook perfect. Ik zal eens zien wat Catalyst 5.10 doet (zodra die uit is natuurlijk), of 5.9 na een reinstall.

[ Voor 3% gewijzigd door Frietsaus op 11-10-2005 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Nokko schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:30:
[...]

Oh sorry, ik bedoelde het niet op die manier. Maar als je alsnog even zou willen kijken graag. Ik heb het idee dat het in bepaalde laptop-driver combinaties zit.

Ik heb Catalyst 5.8 nog geprobeerd, maar zag tot mijn verbazing dat witte lijntje weer als ik de resolutie op 800x600 of lager zette. Dus uit wanhoop heb ik maar de drivers van de CD geinstalleerd, en die geven totaal geen problemen, dus waarschijnlijk hou ik die er ook op.

maar als je alsnog even zou willen kijken als je tijd hebt, zou ik erg op prijs stellen. :9
Net even gekeken, op geen enkele reso het probleem.

Cat 5.9

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ok dankje, ah zal voorlopig de ASUS drivers gebruiken.

Het zal wel geen hardware probleem zijn denk ik, ben ook niet de enige die er last van heeft.
http://www.notebookforums.com/showthread.php?t=102823
http://www.driverheaven.net/showthread.php?t=86365

Ik zal dan morgen toch maar eens een reinstall proberen. :)

[ Voor 121% gewijzigd door Frietsaus op 11-10-2005 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 11:26

TheFruitNerd

iets met fruit

W00fer schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:02:
Net Asus gebelt, want het is niet meer normaal. Bij het bezoeken van ALLEEN www.telegraaf.nl of www.tweakers.net zoals nu slaat de fan aan. Ook bij gewoon alleen Word slaat hij al aan.
Asus adviseerd een bios upgrade, dus die ga ik dan ook maar eens doen.
Zo niet, dan weer asus service bellen.
Het is gewoon hinderlijk, dat geluid en nergens voor nodig.
Bij laptops van mensen bij mij uit de klas blijft de fan de hele tijd uit en dat is wel zo rustig bij hoorcollege's.

De engineers van Asus schijnen nergens van af te weten, volgens hun zou hij gewoon uit moeten blijven vertelde de man net aan mij.
Ik kan me voorstellen dat het tijdens een hoorcollege best wel irri is, maar voor thuisgebruik maakt het mij echt geen ruk uit. Waar ergeren jullie je dan aan vraag ik me af. Misschien ben ik wel erg makkelijk hierin, maar ik heb er dus echt totaal geen moeite mee :P

Wat inderdaad wel ideaal is, is centrino hardware control. Ik gebruik het nu een week of 2 en ben er erg tevreden over. In idle gaat de temperatuur van ca 50 naar rond de 40 graden. Ander bijkomend voordeel is dat je batterij langer mee gaat :)

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb ook totaal geen moeite met de fan, maar voor de een is het normaal, voor de ander een grote ergenis. ;)

W00fer, heb je het ook als je de preset op Game zet in Power4gear? Dan blijft de fan bij mij rustig draaien namelijk, eigenlijk onhoorbaar maar dan slaat hij niet meer telkens aan.

[ Voor 46% gewijzigd door Frietsaus op 11-10-2005 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Op game draait hij nu ook hoor. Hij hangt nu aan de netstroom en op game.
Centrino Hardware Control 1.92 beta (nieuwste) met cpu multiplier op 6x
Voltage naar 0.700 volt en hij blijft blazen.

Hier een screenie beste mensen:

Afbeeldingslocatie: http://img423.imageshack.us/img423/9189/asusprobenetstroomgame0in.th.jpg

Over een paar minuten bios upgrade naar 210

[ Voor 6% gewijzigd door W00fer op 11-10-2005 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Goed, ik heb mijn notebook alweer terug, was donderdag opgehaald door tnt (18:00) en nu om 10:30 op woensdag heb ik um alweer terug. Volgens de reparatiebon id het een defect moederbord geweest en dat is keurig vervangen. Alles werkt weer perfect!

Het enige wat lang duurde, was de tijd tussen het aanvragen van de RMA (maandag) en ophalen (donderdagavond). Voor de rest top service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Ik heb mijn Asus Notebook A6VA-Q016H besteld.
Nu hoop ik dat ik er geen problemen mee krijg zoals bij de Acer 5024WLMi maar ik heb z'n gevoel dat ik een goede beslissing heb gemaakt.
We zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowen.f
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01-2019
Ik merk dat ik vaak hoofdpijn krijg van te lang staren naar dit reflecterend scherm.. hebben jullie daar ook last van? M'n oude laptop has zo'n oud tft scherm en m'n pc ook en daarop krijg ik nooit last van hoofdpijn.

zwaar irritant |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
nee nooit last van. Je bedoelt dat je het hebt als de laptop aanstaat toch?
Probeer hem anders eens wat minder helder in te stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 21:04

janklp

FortyTwo Capital

lowen.f schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 10:12:
Ik merk dat ik vaak hoofdpijn krijg van te lang staren naar dit reflecterend scherm.. hebben jullie daar ook last van? M'n oude laptop has zo'n oud tft scherm en m'n pc ook en daarop krijg ik nooit last van hoofdpijn.

zwaar irritant |:(
Maar je ziet toch helemaal niet dat het scherm reflecteert als je er niet vol mee in de zon gaat zitten? Lijkt me raar, bij mij is niets bekend over deze klachten. Ik denk dat het scherm gewoon te fel voor je ogen is en dat je de helderheid wat terug moet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg ook geen hoofdpijn ofzo hoor!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Nee hier ook geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Hier ook niet..

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb je door de hoge resolutie de letters te klein staan, en heb je moeite om die te lezen? Je ogen moeten zich dan beter concentreren wat hoofdpijn kan veroorzaken.
Hier ook nergens last van btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowen.f
Je bedoelt dat je het hebt als de laptop aanstaat toch?
hehe ja :+
Maar je ziet toch helemaal niet dat het scherm reflecteert als je er niet vol mee in de zon gaat zitten? Lijkt me raar, bij mij is niets bekend over deze klachten. Ik denk dat het scherm gewoon te fel voor je ogen is en dat je de helderheid wat terug moet draaien.
Ik zie sowieso altijd een reflectie erin, zelfs met tweakers nu kan ik mezelf makkelijk zien.. Lijkt wel of ik dubbel kijk (mezelf en bv het OS oid).
Heb sowiesow de helderheid al op de helft staan, het helpt wel een beetje maar niet heel veel. Ook als ik dan eventjes wegkijk voelen m'n ogen echt veel prettiger aan dan dat ik op het scherm kijk...
Ik merk dat ik m'n ogen ook een beetje vanzelf dichtknijp en als ik dan naast de computer op de muur kijk dan span ik ze niet.

Hoofdpijn is er niet altijd, maar ik voel (nu ook) wel de dreiging al en na een tijdje krijg ik soms echt van die steken... Raar nooit eerder last van gehad en ik zit echt ongelofelijk veel achter m'n computer (hoewel tegenwoordig wat minder dan vroeger; vroeger echt de hele dag gamen :P). Zou jammer zijn als ik de laptop om deze reden weg moet doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
lowen.f schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 14:32:
[...]

hehe ja :+

[...]

Ik zie sowieso altijd een reflectie erin, zelfs met tweakers nu kan ik mezelf makkelijk zien.. Lijkt wel of ik dubbel kijk (mezelf en bv het OS oid).
Heb sowiesow de helderheid al op de helft staan, het helpt wel een beetje maar niet heel veel. Ook als ik dan eventjes wegkijk voelen m'n ogen echt veel prettiger aan dan dat ik op het scherm kijk...
Ik merk dat ik m'n ogen ook een beetje vanzelf dichtknijp en als ik dan naast de computer op de muur kijk dan span ik ze niet.

Hoofdpijn is er niet altijd, maar ik voel (nu ook) wel de dreiging al en na een tijdje krijg ik soms echt van die steken... Raar nooit eerder last van gehad en ik zit echt ongelofelijk veel achter m'n computer (hoewel tegenwoordig wat minder dan vroeger; vroeger echt de hele dag gamen :P). Zou jammer zijn als ik de laptop om deze reden weg moet doen :(
ik vraag me af of je scherm wel goed is.
Als de laptop bij mij aan staat kan ik mezelf er echt niet in zien als ik in een normaal verlichtte kamer zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:57
Josha schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:13:
Ja die normaliter onder windows de windows media player bedient.

Heb misschien nog een handige tip. Wijzig het Reg bestandje anders doet je Wireless het niet met FN+F2. ik moet nog zien te zoeken hoe ik weer krijg hersteld :)
Heeft iemand hier al wat op gevonden?
Mijn DVD speler is ook weer terug trouwens, precies een week weggeweest, en hij werkt nu prima.
Volgens de bon was hij vervangen, dus goeie service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Laatst online: 18:20
Je moet sowieso niet met je rug naar een lichtbron toe zitten als je achter je laptop zit, pas dan heb ik last van weerspiegeling. Als de lichtbron achter het scherm zit heb ik nooit last van enige weerspiegeling.
Ik denk dat je op de verkeerde plek zit in de kamer tov ramen/lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Is er een algemeen probleem met de DVD-speler/brander te noemen misschien? Los van dat hij ratelt en schuurt zijn al mijn brandproducten tot nu toe goed gegaan nl. Maar als dat lawaai niet zo hoort dan moet ik hem misschien ook maar eens omruilen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowen.f
Melniek schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:13:
Je moet sowieso niet met je rug naar een lichtbron toe zitten als je achter je laptop zit, pas dan heb ik last van weerspiegeling. Als de lichtbron achter het scherm zit heb ik nooit last van enige weerspiegeling.
Ik denk dat je op de verkeerde plek zit in de kamer tov ramen/lampen.
Ramen zitten aan de wester kant van m'n kamer en heb dus alleen even aan het eind vd middag last van zon. Bureaulampje staat achter m'n laptop dus tja dat is het ook niet... Ik heb wel een lichte kamer (witte muren) die reflecteren natuurlijk goed en dat zou het dan moeten zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
objectief2 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:21:
Is er een algemeen probleem met de DVD-speler/brander te noemen misschien? Los van dat hij ratelt en schuurt zijn al mijn brandproducten tot nu toe goed gegaan nl. Maar als dat lawaai niet zo hoort dan moet ik hem misschien ook maar eens omruilen :P
Lawaai is hetzelfde hier.

Ik heb vandaag de gemodde CATALYST 5.10 geprobeerd, en het lijkt erop dat het witte lijntje weg is. :)

EDIT: Het lijntje is er alleen nog bij 800x600 en bij 1024x600, naja ik ga er geen RMA voor aanvragen.

[ Voor 10% gewijzigd door Frietsaus op 13-10-2005 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik zit te denken aan de z92u sempron versie, omdat ik hoop dat hij voldoet aan mijn eisen, en behoorlijk goedkoop is voor een breedbeeld met 8cell accu.
alleen ik twijfel nog een beetje over de graphics, als het een ati xpress 200 was geweest had ik hem direct gekocht maar een SIS Mirage is toch wel van een veel lager soort :/

Mijn vraag is dus ook ga ik dit erg vernemen in windows xp / linux werk?
niet dat een klein beetje scroll/shuifwerk vloeiende menutjes al een zware opgave is zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
duncanvdlinden schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 18:51:
Ik zit te denken aan de z92u sempron versie, omdat ik hoop dat hij voldoet aan mijn eisen, en behoorlijk goedkoop is voor een breedbeeld met 8cell accu.
alleen ik twijfel nog een beetje over de graphics, als het een ati xpress 200 was geweest had ik hem direct gekocht maar een SIS Mirage is toch wel van een veel lager soort :/

Mijn vraag is dus ook ga ik dit erg vernemen in windows xp / linux werk?
niet dat een klein beetje scroll/shuifwerk vloeiende menutjes al een zware opgave is zeg maar?
Ik heb een Z92U (ik heb ook al enkele andere posts geplaatst met betrekking tot de Z92U, misschien wil je die ook eens lezen).

Die graphics moet je inderdaad niet veel van voorstellen. Wat ik een vervelend probleem vind, is dat er niet de mogelijkheid is om je beeld *niet* te stretchen als je een game speelt die slechts op 4:3 resoluties wil. Je kunt je natuurlijk afvragen waarom je een game wilt spelen op integrated graphics, maar ik heb het hier dus over (grafisch) simpele spelletjes als Traffic Giant. Je kunt dus niet de optie selecteren om links en rechts zwarte balken te krijgen.

Ook in 2d-opzicht valt de "kaart" me ietswat tegen. Kleurverlopen in Windows worden over het algemeen slecht weergegeven: niet vloeiend, maar meer in stapjes. Ook zie je in de toolbar van My Computer/Windows Explorer/Internet Explorer vage grijsgroene blokjes. In toolbars van andere applicaties is het overigens goed. Voor het tonen van menuutjes en dergelijke heeft-ie echter niet veel tijd nodig. Ik merk in ieder geval niet dat hij heel lang staat te rekenen om het op je beeldscherm te tonen.

Voor meer info kun je me natuurlijk ook altijd mailen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ben er vandaag achter gekomen dat een Z92 net zoveel ventilator herrie maakt als een A6Va, of zelfs nog meer. Het is toch om te huilen...

[ Voor 5% gewijzigd door W00fer op 13-10-2005 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
W00fer schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:39:
Ben er vandaag achter gekomen dat een Z92 net zoveel ventilator herrie maakt als een A6Va, of zelfs nog meer. Het is toch om te huilen...
Met speedfan en rmclock is het mogelijk om de Dothan varianten van de Z92 zo goed als stil te krijgen.
Asus en Intel zijn redelijk conservatief met de fan en voltage instelling, fan gaat aan op 50C en gaat uit op 40C.
Stel de voltage lager in met rmclock en de fan controle met speedfan in op bijv 58C en je hebt een perfect systeem dat niet onderdoet voor de ULV Intel varianten, systeem zal rond de 42-44C idle blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Hohoho wacht wacht wacht

Met speedfan kan ik iig niets instellen, of jij moet zeggen HOE.
Rmclock zal ik eens proberen.

Mijn fan gaat aan zoals ik al zei op ONGEVEER 41 graden, koelt een tijd (te lang imo en nergens voor nodig) en gaat dan weer uit op ongeveer 40. Dan bij 44 weer aan en 40 weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
W00fer schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 22:09:
Hohoho wacht wacht wacht

Met speedfan kan ik iig niets instellen, of jij moet zeggen HOE.
Rmclock zal ik eens proberen.

Mijn fan gaat aan zoals ik al zei op ONGEVEER 41 graden, koelt een tijd (te lang imo en nergens voor nodig) en gaat dan weer uit op ongeveer 40. Dan bij 44 weer aan en 40 weer uit.
Je hebt de Dothan? open speedfan, configure,advanced,maxXXX intel bus, temp2 HI limit vul daar bijv 60C in.
Als volgorde is het beste om 1st rmclock of chc te starten en dan speedfan, succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
CHC stond al aan, multiplier 6x op 0.7 volt. Bied geen soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolby schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 22:23:
[...]

Je hebt de Dothan? open speedfan, configure,advanced,maxXXX intel bus, temp2 HI limit vul daar bijv 60C in.
Als volgorde is het beste om 1st rmclock of chc te starten en dan speedfan, succes
geldt dit ook voor de Sonoma's (ja ik weet dat die ook dothans zijn, maar dat wordt allemaal door elkaar gebruikt door velen.. ik bedoel dus de 533MHz fsb Pentium-M's, zoals de 740) ?
Dus met Speedfan kan je wél instellen bij welke temp je fan aangaat?
Dat moet ik uittesten (later vandaag)!

EDIT
Hmmm ik kan dat maxXXX Intel bus niet vinden ??
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/speedfan1.png
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/speedfan2.png

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Ik heb een A6Va-Q016H gekocht (P-M 740, 915, X700 etc) en daar zit standaard een Fujitsu 4200rpm 80GB ATA100 drive in.

Nu de vraag, kan ik die zomaar vervangen voor een 80GB 5400rpm Samsung drive? Het schijnt dat de 915 alleen nog maar SATA support, en dan zit er dus waarschijnlijk een converter voor SATA>PATA in.

Nu zie ik hierboven al iemand met een Samsung, maar ik weet niet wat voor laptop die heeft of dat daar origineel een Samsung inzat. Dus, kan dit?

Ik heb gezien de poll ook pech blijkbaar, want ik zit met een rood stuck pixeltje..

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 14-10-2005 22:48 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ja als er gewoon een ATA100 disk inzit, lijkt het mij dat er ook een ATA100 disk inkan. Mijn originele schijf is ook vervangen door een andere disk, een Toshiba 80GB 5400 rpm disk (ATA100).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 21:04

janklp

FortyTwo Capital

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:47:

Ik heb gezien de poll ook pech blijkbaar, want ik zit met een rood stuck pixeltje..
Geen garantie? Hoe erg vind je het :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Nokko schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 23:01:
Ja als er gewoon een ATA100 disk inzit, lijkt het mij dat er ook een ATA100 disk inkan.
Nou, niet als zo'n converter maar beperkt compatible is.
Mijn originele schijf is ook vervangen door een andere disk, een Toshiba 80GB 5400 rpm disk (ATA100).
Wat voor chipset heb jij dan? ook 915?

Die converter is het probleem dus. Op iedere andere chipset waar gewoon PATA opzit is dit geen probleem.
Januszjes schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 23:48:
[...]

Geen garantie? Hoe erg vind je het :P?
Hij zit links-boven center en dat is een knap irritante plek. Bij video trekt het steeds de aandacht. Ik vond dode pixels nooit irritant, maar op dit scherm is het niet uit te staan. Meeste andere schermen die ik heb hebben ook geen (opvallende) dode pixels..

Ik kon geen pixelgarantie krijgen bij de zaak waar ik 'm heb gekocht, dus geen garantie vrees ik :/. Asus doet dat vast niet voor 1 pixel..

Het scherm is echt een spiegel als het uitstaat trouwens, als het aanstaat bij bepaalde kleuren ook..

En het geluid.. Nou, ik weet iig weer waarom ik een geluidskaart van €100 in mijn gewone PC heb :Y). Wat een prut :). En stevig.. Ach, het kan ermee door, maar niet geschikt voor het betere gooi- en smijtwerk. Maar dat laatste kon ik al wel weten.

Verder bevalt ie wel aardig trouwens ja :P

[ Voor 16% gewijzigd door Mentalist op 15-10-2005 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:01

Klippy

Still Game

Ik heb net een Asus A6VC-Q004H voor m'n broertje besteld bij EncyClue.

Weten jullie of daar ook Bluetooth in zit of niet?
Als iemand daar ook besteld heeft zou ik het graag weten.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 00:40:
Wat voor chipset heb jij dan? ook 915?
Inderdaad, een i915PM. :)

Oja, voor zover ik weet draait de i915 chipset met één IDE-poort, in het BIOS van mijn A6Va staat de HDD op Primary master, en de dvd-rw drive is aangesloten op de Primary slave, kan dat je verder helpen of weet je zeker dat er een converter in zit?

Oja, ik zag ook een optie Battery Calibration. Is dat om de levensduur te verlengen. Ik haal momenteel 2:30 op de accu op de modus game in Power4Gear, lijkt me best netjes. Ik neem aan dat een kalibratie dan niet nodig is? (Hecht niet zo heel veel waarde aan de accu).

[ Voor 66% gewijzigd door Frietsaus op 15-10-2005 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeerKat
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-09 11:07
Ik heb nu ook een Asus A6Va in huis. Was eerst een pixel (groen) kapot. Heb ff lopen pielen met zo`n programma-tje en toen nog ff met een doekje btje lopen drukken en masseren op en rond de pixel. En voilà....probleem verholpen. Pixel doet weer gewoon mee! is echt een heerlijk gevoel, anders moest ik hem weer terug sturen enz.. allemaal gezeur!

...Butterfly Effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Nokko schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:36:
[...]

Inderdaad, een i915PM. :)

Oja, voor zover ik weet draait de i915 chipset met één IDE-poort, in het BIOS van mijn A6Va staat de HDD op Primary master, en de dvd-rw drive is aangesloten op de Primary slave, kan dat je verder helpen of weet je zeker dat er een converter in zit?
Idd, ik keek net in het BIOS en zag hetzelfde, master en slave. Zoals ik altijd al hoopte dat het in elkaar zou zitten. Dan zit er hoogstwaarschijnlijk geen converter in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Laatst online: 11-09 15:13
MeerKat schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:41:
Ik heb nu ook een Asus A6Va in huis. Was eerst een pixel (groen) kapot. Heb ff lopen pielen met zo`n programma-tje en toen nog ff met een doekje btje lopen drukken en masseren op en rond de pixel. En voilà....probleem verholpen. Pixel doet weer gewoon mee! is echt een heerlijk gevoel, anders moest ik hem weer terug sturen enz.. allemaal gezeur!
wtf ?welk programmatje was dat dan wel niet. Lijkt me niet dat een programma een pixel weer tot leven kan wekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijnf schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:20:
[...]

wtf ?welk programmatje was dat dan wel niet. Lijkt me niet dat een programma een pixel weer tot leven kan wekken.
jawel hoor in sommige gevallen zijn luie pixels weer tot "leven" te wekken.. probeer dead pixel buddy maar eens is een tooltje waarmee je luie en dooie pixels kan herken ff laten draaien en soms werkt het!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
SiHiDa schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 19:11:
[...]

Ik heb een Z92U (ik heb ook al enkele andere posts geplaatst met betrekking tot de Z92U, misschien wil je die ook eens lezen).

Die graphics moet je inderdaad niet veel van voorstellen. Wat ik een vervelend probleem vind, is dat er niet de mogelijkheid is om je beeld *niet* te stretchen als je een game speelt die slechts op 4:3 resoluties wil. Je kunt je natuurlijk afvragen waarom je een game wilt spelen op integrated graphics, maar ik heb het hier dus over (grafisch) simpele spelletjes als Traffic Giant. Je kunt dus niet de optie selecteren om links en rechts zwarte balken te krijgen.

Ook in 2d-opzicht valt de "kaart" me ietswat tegen. Kleurverlopen in Windows worden over het algemeen slecht weergegeven: niet vloeiend, maar meer in stapjes. Ook zie je in de toolbar van My Computer/Windows Explorer/Internet Explorer vage grijsgroene blokjes. In toolbars van andere applicaties is het overigens goed. Voor het tonen van menuutjes en dergelijke heeft-ie echter niet veel tijd nodig. Ik merk in ieder geval niet dat hij heel lang staat te rekenen om het op je beeldscherm te tonen.

Voor meer info kun je me natuurlijk ook altijd mailen. :)
Hmm dat van die lelijke kleuren lijkt mij wel jammer, en dat van dat uitgerekte beeld ook wel, vraag me af of dat het niet te fixen is, misschien andere drivers proberen van de sis site zelf?

ik heb zo door de manuals zitten neuzen van de a6u, waar zo'n beetje alle type grafische adapters, drivers en tools van asus instaan, dat er een hoop aan tools te gebruiken zijn.
misschien een bios update via liveupdate?

Nu is het huidige type een Z92U-B072H, heb jij dit type ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
duncanvdlinden schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 00:26:
[...]
Hmm dat van die lelijke kleuren lijkt mij wel jammer, en dat van dat uitgerekte beeld ook wel, vraag me af of dat het niet te fixen is, misschien andere drivers proberen van de sis site zelf?
Ik heb nog geen mogelijkheid gevonden om het te fixen, hoewel ik al dagenlang gezocht heb. De drivers van ASUS (3.65g) heb ik natuurlijk geprobeerd, daarbij werkt het niet. Ook heb ik de nieuwste drivers van SiS gedownload (3.68), zelfde resultaat. Op widescreengamingforum.com had een user, ook in het bezit van een SiS Mirage 2, al een aantal maanden geleden gevraagd of het mogelijk was om verticale zwarte balken te krijgen in plaats van stretched beeld. Niemand had een oplossing... Ik heb hem laatst nog gePM'ed of hij inmiddels al een manier had gevonden, maar helaas... Daarnaast heb ik ASUS Support al gebeld en de helpdeskmedewerker heeft het nog nagevraagd bij de engineers: er was geen mogelijkheid om dit op een SiS Mirage 2 voor mekaar te krijgen.

Mocht je de Z92U kopen en je vindt wél een manier, wil ik het natuurlijk graag weten. :)
ik heb zo door de manuals zitten neuzen van de a6u, waar zo'n beetje alle type grafische adapters, drivers en tools van asus instaan, dat er een hoop aan tools te gebruiken zijn.
misschien een bios update via liveupdate?
LiveUpdate doet het voor geen meter, maar dat schijnt bij meer mensen het geval te zijn. Ik heb ook ergens gelezen dat het helemaal niet werkt bij laptops? :? In mijn Z92U zit op dit moment BIOS 0205, er is een nieuwere uit (0206), maar volgens ASUS Support zou dat niets helpen. In de release notes staan ook niet relevante verbeteringen.
Nu is het huidige type een Z92U-B072H, heb jij dit type ook?
Nee, ik heb de Z92U-B038H, waarbij de winkelactie was (actie van ASUS, zei de winkel; wel vreemd dat ik de actie alleen bij díe winkel heb gezien) dat je 512MB ipv 256MB geheugen kreeg. Zo te zien is dat precies het verschil tussen een "normale" Z92U-B038H en een Z92U-B072H: de laatste heeft 256MB meer geheugen dan de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Heeft iemand de laatste BIOS voor de A6Va al geprobeerd? Is Hyper Memory een optie of staat het altijd aan?

Wil namelijk even een nieuw bios proberen voor het witte lijntjes probleem. :) Je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowen.f
Hoi mensen,

Zoals je een paar posts terug kan lezen, krijg ik last van het beeldscherm en heb besloten hem weg te doen, nu de laptop nog helemaal goed is.
Hij staat o.a. hier en tot nu toe heb ik 2 intressante biedingen gekregen. de eerste is 1300 euro en de andere is ruilen voor een t40p. Degene die hem wilt ruilen beweert dat de marktwaarde nog zeker 1500 euro is. Ik heb daar m'n twijfels over.

hier de details:
Ibm t40p
-Pentium M Centrino 1,5 GHz
-512DDR Geheugen
-40GB ( 5400rpm HDD )
-Ati Mobility Fire GL Radeon 9000 64 MB Videokaart ( tot 1400 bij 1050 resolutie )
-Draadloos internet (wireless)
-Bluetooth
-Tot 6uur zonder stroom !!! (heeft een speciaale accu !)
Gewicht : 2,2 KG
garantie tot 2006-10-22
voorkant vd laptop heeft krasjes
1 jaar oud en hij is al de 2e gebruiker ervan

Hij is niet bereid bij te betalen dus wat zou jij doen :? advies? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
lowen.f schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 14:52:
Hoi mensen,

Degene die hem wilt ruilen beweert dat de marktwaarde nog zeker 1500 euro is.
hier de details:
Ibm t40p
-512DDR Geheugen
-40GB ( 5400rpm HDD )
-Ati Mobility Fire GL Radeon 9000 64 MB Videokaart ( tot 1400 bij 1050 resolutie )
-Bluetooth
garantie tot 2006-10-22
Schiet mij maar lek, maar zo'n laptop is na een jaar echt geen 1500 euro meer waard in mijn ogen. Nieuw kosten ze weliswaar 2350 euro, maar als je naar de specs kijkt kun je je afvragen of dat het waard is.

Zoiets koop je nieuw voor rond de 900-1000 met deze specs (ander model en merk). Als er niet meer gereageerd wordt zou ik hem voor 1300 verkopen.

En toch blijf ik het zonde en raar vinden dat je hem verkoopt omdat je de enige bent die er last van heeft ;)

[ Voor 10% gewijzigd door objectief2 op 17-10-2005 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowen.f
objectief2 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:11:
[...]

Schiet mij maar lek, maar zo'n laptop is na een jaar echt geen 1500 euro meer waard in mijn ogen. Nieuw kosten ze weliswaar 2350 euro, maar als je naar de specs kijkt kun je je afvragen of dat het waard is.

Zoiets koop je nieuw voor rond de 900-1000 met deze specs (ander model en merk). Als er niet meer gereageerd wordt zou ik hem voor 1300 verkopen.
Dacht ik al, ik begon toch een beetje te twijfelen maar op een ander forum zeggen ze exact hetzelfde.
En toch blijf ik het zonde en raar vinden dat je hem verkoopt omdat je de enige bent die er last van heeft ;)
Ja ik vind het ook ongelovelijk jammer :'( Maar ik houd het toch maar op de matte tft schermen ;)
iig bedankt voor de raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

lowen.f schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 14:52:
Hoi mensen,

Zoals je een paar posts terug kan lezen, krijg ik last van het beeldscherm en heb besloten hem weg te doen, nu de laptop nog helemaal goed is.
Hij staat o.a. hier en tot nu toe heb ik 2 intressante biedingen gekregen. de eerste is 1300 euro en de andere is ruilen voor een t40p. Degene die hem wilt ruilen beweert dat de marktwaarde nog zeker 1500 euro is. Ik heb daar m'n twijfels over.

hier de details:
Ibm t40p
-512DDR Geheugen
-40GB ( 5400rpm HDD )
-Bluetooth
garantie tot 2006-10-22

Thinkpads ZIJN duur.

...

Maar niet zo duur. http://cgi.ebay.de/Thinkp...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Ongeveer dezelfde specs (iets tragere disk though, maar wel groter en snellere CPU) voor €1099, met garantie. Pak die 1300 aan en neem genoegen met een Duits toetsenbord :P

Een Asus of eigenlijk bijna ieder ander merk zal altijd goedkoper zijn. Maar bij IBM/Lenovo krijg je er ook iets voor terug, een machine die je kan vertrouwen en een stuk steviger in elkaar zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 17-10-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog even offtopic te reageren staat er hier nog een keer dezelfde IBM voor 700 e-tjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:42
Nokko schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 11:25:
Heeft iemand de laatste BIOS voor de A6Va al geprobeerd? Is Hyper Memory een optie of staat het altijd aan?

Wil namelijk even een nieuw bios proberen voor het witte lijntjes probleem. :) Je weet maar nooit.
Ik heb m draaien. Merk geen verschil met iets eigenlijk.

Inmiddels draai ik ubuntu breezy. Het is even n klus om t geluid en DRI voor de video aan de praat te krijgen, maar het loopt als n zonnetje. Het enige wat nog niet werkt is de webcam (wel in ontwikkeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Hoe flashen jullie hem? LiveUpdate werkt niet, en ik heb geen FAT schijf voor in Dos te kunnen flashen ;(

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Thund3r schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:54:
Hoe flashen jullie hem? LiveUpdate werkt niet, en ik heb geen FAT schijf voor in Dos te kunnen flashen ;(
Diskette, bootable cd?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necessaryevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:20
Iemand al nfs underground II gedraait op de asus a6k Q023H (geforce 9200, 128 mb TC)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Thund3r schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:54:
ASUS levert dacht ik Winflash mee. :)
Edit: Was net op school, en ik heb bij mijn uninstall ook ASUS WinFlash geinstalleerd. Te vinden bij de software downloads voor de A6Va onder Utilities, of gewoon hier. ;)

http://dlsvr03.asus.com/p...6V/WinFlash_XP_050530.zip

[ Voor 32% gewijzigd door Frietsaus op 18-10-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

necessaryevil schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:01:
Iemand al nfs underground II gedraait op de asus a6k Q023H (geforce 9200, 128 mb TC)?
de a6k heeft geforce go 6200 tc? , 9200 bestaat (nog) niet, de 9200 is van ati ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Waarom kan ik mijn A6VA niet op een andere refresh rate draaien ?
Vanaf de fabriek draait hij 1280x800 op 32 bit tru color op 60 HZ.

Ik wil eigenlijk 85 HZ, ivm met vermoeide ogen. Als ik probeer een andere resolutie te draaien (1024*768) is het niet scherp.
Het programma powerstrip heb ik geprobeerd, maar dat krijg ik niet goed ingesteld. Hebben jullie een andere optie voor mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
dolby schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 22:04:
[...]

Met speedfan en rmclock is het mogelijk om de Dothan varianten van de Z92 zo goed als stil te krijgen.
Asus en Intel zijn redelijk conservatief met de fan en voltage instelling, fan gaat aan op 50C en gaat uit op 40C.
Stel de voltage lager in met rmclock en de fan controle met speedfan in op bijv 58C en je hebt een perfect systeem dat niet onderdoet voor de ULV Intel varianten, systeem zal rond de 42-44C idle blijven.
Dolby zou je me dit niet eens via Msn uit kunnen leggen want het is me nog steeds niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Waarom zou je een LCD scherm hoger dan 60 Hz willen draaien? (M.a.w., LCD werkt niet met een refresh rate.). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
W00fer schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:43:
Waarom kan ik mijn A6VA niet op een andere refresh rate draaien ?
Vanaf de fabriek draait hij 1280x800 op 32 bit tru color op 60 HZ.

Ik wil eigenlijk 85 HZ, ivm met vermoeide ogen. Als ik probeer een andere resolutie te draaien (1024*768) is het niet scherp.
Het programma powerstrip heb ik geprobeerd, maar dat krijg ik niet goed ingesteld. Hebben jullie een andere optie voor mij ?
Een lcd reageert niet op hz'en tenminste het beeld wordt er niet anders van,
ik denk dat jij eerder moet wennen aan een tft, ik ben zelf een tijdje geleden ook van crt
naar tft gegaan, dat heeft mij een hoop pauzes en hoofdpijn bezorgd, maar nu wil ik niet anders meer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Nokko schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:54:
Waarom zou je een LCD scherm hoger dan 60 Hz willen draaien? (M.a.w., LCD werkt niet met een refresh rate.). ;)
In andere topics staat ook dat je van dit soort schermen, hoofdpijn kan krijgen. Dit is bij mij ook het geval, nouja een beetje dan.

[ Voor 4% gewijzigd door W00fer op 18-10-2005 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

W00fer schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:29:
[...]

In andere topics staat ook dat je van dit soort schermen, hoofdpijn kan krijgen. Dit is bij mij ook het geval, nouja een beetje dan.
FN+F5 voor vermoeidheid!

Refresh rate zal niet helpen.. Wil je een lagere resolutie scherp hebben, dan moet je ff bij eigenschappen beeldscherm > instellingen > geavanceerd > weergaves > paneel "afbeelding passend maken" uitzetten. Dat is sowieso handig voor games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Ik zit hier met een probleempje. Een week of wat terug heb ik een wachtwoord op het BIOS ingesteld en 3x raden... Dat ben ik vergeten. Een BIOS update mocht niet baten, het wachtwoord blijft :P Heeft iemand een idee hoe ik het BIOS kan resetten, of moet ik m dan open gaan maken?

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheFruitNerd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 00:26:
Ik zit hier met een probleempje. Een week of wat terug heb ik een wachtwoord op het BIOS ingesteld en 3x raden... Dat ben ik vergeten. Een BIOS update mocht niet baten, het wachtwoord blijft :P Heeft iemand een idee hoe ik het BIOS kan resetten, of moet ik m dan open gaan maken?
ja dillema... heb je hem gejat of echt vergeten, allebij even dom ;)

bij een pc kan je de cmos knoopcel loshalen en er weer op doen, ik weet niet of een notebook een beveiliging heeft hiervoor. je kan kijken of dat lukt anders wordt het denk ik een RMA oid :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net extra geheugen besteld voor mijn laptop, maar weet niet waar het straks in moet... ik kan me herinneren dat er ergens iets over heeft gestaan.. onder escape, f8 en print screen?! zoiets? maar ik vraag het nog even om het zeker te weten. :Y)

dus: waar prik ik mijn geheugen morgen in en hoe maak ik die plek zichtbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 09:44:
ik heb net extra geheugen besteld voor mijn laptop, maar weet niet waar het straks in moet... ik kan me herinneren dat er ergens iets over heeft gestaan.. onder escape, f8 en print screen?! zoiets? maar ik vraag het nog even om het zeker te weten. :Y)

dus: waar prik ik mijn geheugen morgen in en hoe maak ik die plek zichtbaar...
Nofi, maar wie zoekt zal vinden (oftewel gebruik de quicksearch en je hebt het zo) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 09:07:
[...]

ja dillema... heb je hem gejat of echt vergeten, allebij even dom ;)

bij een pc kan je de cmos knoopcel loshalen en er weer op doen, ik weet niet of een notebook een beveiliging heeft hiervoor. je kan kijken of dat lukt anders wordt het denk ik een RMA oid :'(
Gejat heb ik hem zekers te weten niet :P Ik weet dat je idd bij een pc het BIOS kunt resetten met een jumpertje, maar hoe het bij een laptop gaat weet ik niet. Dan toch maar even harder graven in me geheugen. 8)7

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-07-2022
Probeer dat (reset knopje?) eens aan de onderkant. Ik weet niet precies waar die voor is maar ik zal zeggen test het en vertel het ons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Woei ik heb um nu ook.
Opnieuw installeren met mijn studenten windows moet gewoon lukken neem ik aan?
En welke programma's laten jullie standaard weg, er staat zoveel in m'n systray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Josha schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:34:
Probeer dat (reset knopje?) eens aan de onderkant. Ik weet niet precies waar die voor is maar ik zal zeggen test het en vertel het ons :)
Dat resetknopje aan de onderkant heb ik idd geprobeerd, maar die zou je moeten gebruiken als je systeem vast is gelopen schijnt. BIOS resetten doet ie in iedergeval niet. Tenzij je m 30 sec ingedrukt moet houden. Ik zal het es proberen ;)

-edit-
Nee ook met 30 sec lukt het niet ;(

[ Voor 5% gewijzigd door TheFruitNerd op 19-10-2005 18:42 ]

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-07-2022
EHm dat is jammer da thet niet werkt dan.

Ik heb nog een vraagje aan de mensen die en beetje kunnen programmeren :). Een tijdje ben ik bezig geweest met instellen van m'n audio knoppen voor Winamp. Echter als ik deze http://asus-notebooks.chen.nl/viewtopic.php?t=22 tut volg dan doen m'n overige knopppen het niet meer goed.

Er is geen andere manier om m'n draadloze netwerk aan te zetten dan met Fn + F2 toch????

Als er iemand is die dit kan veranderen zodat alleen de media knoppen voor Winamp werken zal dat fantastisch zijn. Misschien teveel gevraagd maar ik ben vast niet de enige die Winamp wil gebruiken ipv WMP.

Kortom; die tut is zeer bruikbaar (voor Winamp) maar m'n andere functies werken (bijna allemaal) niet correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Josha schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 18:49:
EHm dat is jammer da thet niet werkt dan.

Ik heb nog een vraagje aan de mensen die en beetje kunnen programmeren :). Een tijdje ben ik bezig geweest met instellen van m'n audio knoppen voor Winamp. Echter als ik deze http://asus-notebooks.chen.nl/viewtopic.php?t=22 tut volg dan doen m'n overige knopppen het niet meer goed.

Er is geen andere manier om m'n draadloze netwerk aan te zetten dan met Fn + F2 toch????

Als er iemand is die dit kan veranderen zodat alleen de media knoppen voor Winamp werken zal dat fantastisch zijn. Misschien teveel gevraagd maar ik ben vast niet de enige die Winamp wil gebruiken ipv WMP.

Kortom; die tut is zeer bruikbaar (voor Winamp) maar m'n andere functies werken (bijna allemaal) niet correct
waar reageren die knoppen op, op de controlls van mediaplayer? kun je dan niet proberen om een plugin te installeren dat de controlls van mediaplayer?

foobar2k heeft zoiets wel namekijk, foo winamp spam, dan kun je toolbar's etc die normaal winamp aanstuurt, die knoppen gebruiken voor foobar.

misschien dat er zoiets bestaat voor winamp dat hij met de mediaplayer controlls overweg kan.

misschien sturen die plugins om info naar msn 7 te sturen voor winamp ook wel de controls aan

[ Voor 9% gewijzigd door duncanvdlinden op 19-10-2005 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Ik zie nergens iets gezegd worden over de A6R. De specs zien er aardig uit en de prijs valt hartstikke mee. Zelfs in de startpost zie ik geen R staan..... Iemand ervaring met deze??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

De weerspiegeling van het scherm is trouwens idd afschuwelijk, je ziet geen hand voor ogen. Hoe langer ik ernaar kijk hoe irritanter. Ik had nu ook 10x liever een scherm zonder superglare gehad :(

Laten we hopen dat deze troep dan iig nooit naar de desktop TFT's hoeft te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Reef_91 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 19:45:
Ik zie nergens iets gezegd worden over de A6R. De specs zien er aardig uit en de prijs valt hartstikke mee. Zelfs in de startpost zie ik geen R staan..... Iemand ervaring met deze??
yepz ik ben daar ook benieuwd naar, alleen is het jammer om te lezen dat iedereen een celeron zomaar afraad, heb ook het idee dat er te overdreven op deze term wordt gereageerd,
aangezien een celeron ook de 3.5uur moet halen met een 8 cells accu. (vermoed ik)

Dit omdat acer een paar celerons verkoopt met 4 cellen, en deze als 1.7uur (sis), 2.1 uur (intel) aangegeven staan, en acer schijnt daar wel nauwkeurig in te zijn :p ik denk zelfs haast bijna de 4 uur wel aangezien ati ook best zuinige chipsets maakt. ook in die acer met intel chipset zit ddr2.

Volgensmij wordt er op forums dus behoorlijk met appels en peren vergeleken, een laptop met 4 cellen tegenover een laptop met 8cellen, ik denk dat een celeron, 20-35% minder zuinig is tov een pentium-m.

ik twijfel dus een beetje tussen een z92u met sempron 3000+ en die a6l, maar ga maar is zoeken op internet, 9 van de 10 raden direct een sempron aan
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.