[Ervaringen] Asus A6 serie deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.466 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The N Man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:05
Hoe zit het precies met deze laptop en dode pixels?

Is het verstandig om een pixelgarantie te nemen, of is de kans laag genoeg om de gok te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The N Man schreef op maandag 26 september 2005 @ 13:09:

Is het verstandig om een pixelgarantie te nemen, of is de kans laag genoeg om de gok te nemen?
Hangt er deels vanaf hoe erg je het zou vinden om er een te hebben (dode pixel, that is).

ik heb zelf geen garantie genomen, en geen dode pixel(s) op mn scherm, maar ik denk dat ik niet was gaan huilen als er wel ééntje ergens had gezeten hoor :P

Vind je het heel erg als er wel een of meerdere opzitten, dan kan je zo'n garantie nemen.. Maar ik geloof dat er hier erg weinig mensen zijn die dode pixels hebben gezien, misschien een paar.

Is er overigens iemand die zo'n Western Digital Scorpio 5400rpm hebben? Zou diegene ook even HDTune willen draaien http://www.hdtune.com/hdtune_250.exe?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga waarschijnlijk een Asus A6Va kopen of een Acer laptop.

Hoelang gaat jullie accu gemiddeld mee bij standaard gebruik (word, internet, etc).

De garantie van Asus is ten opzichte van Acer beter, dus ik verwacht dat ik voor een Asus model ga.

Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten bij de A6Va?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 11:26

TheFruitNerd

iets met fruit

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 14:08:
Ik ga waarschijnlijk een Asus A6Va kopen of een Acer laptop.

Hoelang gaat jullie accu gemiddeld mee bij standaard gebruik (word, internet, etc).

De garantie van Asus is ten opzichte van Acer beter, dus ik verwacht dat ik voor een Asus model ga.

Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten bij de A6Va?
Ik zou zeggen utfs!
Dit is echt al zooo vaak langs gekomen. Een klein beetje eigen zoekwerk mag wel hoor :Y)

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Is de Z92T (A6K hardware) van mycom (mt28,512mb ddr333, gf6200go, 80gb hdd, 15,4inch) van 999 euro een goede keuze?

ik ben op zoek naar een laptop voor op school die ik veel mee moet shouwen en welke ik in de trein wil gebruiken, mijn budget is 1000 euro en hij moet kwalitatief in orde zijn, ligt en lang met de batterij kunnen. nu weet ik dat het niet 1 van de lichste is die asus, ook niet 1 van de energiezuinigste maar ik kom voor een kleiner lichtere al gauw boven de 1000 euro uit.
Ik wil minimaal een eigen grafische chip hebben, niet om de spelletjes maar mijn ervaring leert dat onboard shared videogeheugen zelfs voor de meest simpele dingetjes in windows een vertragende factor is.

alleen de igp200 van ati is een redelijke onboard maar, bijvoorbeeld de 12" msi s270 maar die zit weer boven het budget :/

Als jullie een lichtere en zuinigere (met redelijk grafisch chipset weten) met de prestaties van een 1.6 turion ongeveer dan hoor ik het graag!

btw. weet iemand of er eventueel later geupgrade kan worden naar 400mhz mem in de Z92K, of misschien heeft iemand dit al met de A6K ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huh,
Dit is niet:
a) het z92K forum
b)ook niet het a6K forum
c)zeker niet het msi s270 12"forum
d)Ook al geen turion in de a6V
En als laatste zit je voornamelijk te kijken naar laptops die blijkbaar boven je budget liggen, want ook deze kost met de beste wil meer dan € 1000 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ook niet het A6K forum? Kijk eens in de titel, daar staat ASUS A6 Serie , daar valt de A6K ook onder... Het gaat hier niet alleen om de A6Va...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Nokko schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:06:
Ook niet het A6K forum? Kijk eens in de titel, daar staat ASUS A6 Serie , daar valt de A6K ook onder... Het gaat hier niet alleen om de A6Va...
Idd en bovendien komt de z92k hier ook een aantal keer voorbij, dus zo offtopic zit ik niet :p
ik vraag mij gewoon af of 999 euro of ik daar een goede deal aan heb, en ben ook zeer benieuwd naar de bevindingen of er 400mhz geheugen in draait (z92k of evt de a6k). en die msi gaf ik aan in aan als dat die grafische chip wel aan mijn eisen voldoet, helaas zit hij weer boven mijn budget....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@duncanvdlinden

Is de A6Vc niet wat voor je? Laptops4u heb ik deze gekocht voor 999,-
Pentium-M 740, 512 MB RAM, 40GB, DVD+-RW

Groot voordeel van de A6Vc boven de Z92 (die ik ook heb bekeken bij de Mycom) is het scherm:
De A6 heeft zo'n scherm van de nieuwe generatie: glanzend en zeer helder, de Z92 heeft een mat scherm en is duidelijk minder scherp en minder kleurvol. Ook gaat de accu met een Pentium-M iets langer mee dan met een Turion, hoewel dit niet veel uitmaakt.

Voordeel van de Z92 boven de A6Vc: je koop them in een vaste winkel en hoeft dus niet bang te zijn voor internet-winkel-perikelen (ben ik altijd huiverig voor, maar ging 100% goed en prettig bij laptops4u.nl)

Succes met je keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 07:59:
@duncanvdlinden

Is de A6Vc niet wat voor je? Laptops4u heb ik deze gekocht voor 999,-
Pentium-M 740, 512 MB RAM, 40GB, DVD+-RW

Groot voordeel van de A6Vc boven de Z92 (die ik ook heb bekeken bij de Mycom) is het scherm:
De A6 heeft zo'n scherm van de nieuwe generatie: glanzend en zeer helder, de Z92 heeft een mat scherm en is duidelijk minder scherp en minder kleurvol. Ook gaat de accu met een Pentium-M iets langer mee dan met een Turion, hoewel dit niet veel uitmaakt.

Voordeel van de Z92 boven de A6Vc: je koop them in een vaste winkel en hoeft dus niet bang te zijn voor internet-winkel-perikelen (ben ik altijd huiverig voor, maar ging 100% goed en prettig bij laptops4u.nl)

Succes met je keuze
thnx voor de tip!
ik was in de veronderstelling dat er in de z92 ook een colorshine scherm zat,
Jammer dat de A6Vc nu 1089 euro kost bij laptops4u.nl, maar dat komt denk ik door de 60gb die erbij zit, optie lager is er niet, ik bezit namelijk al een 60gb 5400rpm hardeschijf in een externe behuizing, kan dus wel wat wisselen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duncan schreef: dus zo offtopic zit ik niet :p

@duncan: OK ik zal wel een beetje gefixeerd zijn op mijn eigen modelletje...pardon.
Succes met je keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik ben opzoek naar een sleeve voor mijn Asus A6va.

Heeft 1 van jullie hier ervaring mee?
Ik zoek een goede sleeve, welke niet al te duur is, en bij welke shop kan ik hem kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Informatique: NCLE-2 van Caselogic.
Absolute aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien zouden mensen eens naar willen kijken (omdat het een beetje nutteloos is om een tweede topic er over te openen). Want dat is een vreemde (vervelende) ervaring.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1073285

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb de laptop even opnieuw geinstalleerd, nu blijk na het installeren van de BT-software dat het programma elke keer het pictogram wat ik verwijder weer terug zet, dat pictogram draagt de naam BlueTooth Information Exchanger.

Weet iemand hoe dit uit te zetten is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jhead22 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 14:46:
Ik ben opzoek naar een sleeve voor mijn Asus A6va.

Heeft 1 van jullie hier ervaring mee?
Ik zoek een goede sleeve, welke niet al te duur is, en bij welke shop kan ik hem kopen?
zou je ff bij een apple store moeten kijken hebben ze er erg veel liggen

ik heb er zelf een van neopreen (widegimp 17inch van crumpler)
past hier perfect in ....
in die harde hoesen van crumpler past die niet jmr genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou sinds gister is mijn mooie A6je overleden geen beeld meer en blijft rebooten. IK vermoed dat het ligt aan de X700 kaart aangezien ik zelfs geen bios opstart zie, of aan beeldscherm zelf.

vreemde is dat ik het gebeurde na een update van windows media player (tijdens) op zich hoeft dit geen verband te houden. de harddisk hoor je zel spinnen en de cd speler functie (dus muziek zonder opstart) werkt ook.
ik hoop dat de data intakt gehouden word door de medewerkers van asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:02:

Als ik jou was zou ik hier niet te veel op rekenen en de schijf ff aan een ander systeem hangen en een ghostimage maken of iig je belangrijke gegevens eraf plukken ;)

[ Voor 8% gewijzigd door objectief2 op 27-09-2005 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
The N Man schreef op maandag 26 september 2005 @ 13:09:

Volgens de poll heeft 88% geen dode pixels gehad.. dus de kans is relatief klein. Maargoed het is maar net of jij het het extra geld waard vind of hem op de gok koopt. Ik vond het persoonlijk niet het extra geld waard, een dode pixel moet voor mij knal- rood geel of groen zijn en in het midden zitten om pas redelijk irritant te worden.

Ik ben nog steeds heel erg blij met het ding, het enige vervelende vind ik dat de dvd speler zo enorm slecht leest.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Nokko schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:28:
Ik heb de laptop even opnieuw geinstalleerd, nu blijk na het installeren van de BT-software dat het programma elke keer het pictogram wat ik verwijder weer terug zet, dat pictogram draagt de naam BlueTooth Information Exchanger.

Weet iemand hoe dit uit te zetten is? :)
Als je goed oplet, dan gaat het pictogrammetje ook weer weg als je BT uitzet!! Maar om het permanent uit te zetten weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Bedankt Ghanso, dan zal ik hem maar uit laten, heb toch (nog) geen BT apparaten. :)

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:25

Pubbert

random gestoord

nou sinds gister is mijn mooie A6je overleden geen beeld meer en blijft rebooten. IK vermoed dat het ligt aan de X700 kaart aangezien ik zelfs geen bios opstart zie, of aan beeldscherm zelf.

vreemde is dat ik het gebeurde na een update van windows media player (tijdens) op zich hoeft dit geen verband te houden. de harddisk hoor je zel spinnen en de cd speler functie (dus muziek zonder opstart) werkt ook.
Dit kan echt alles zijn hoor, je CPU, Geheugen, moederbord, voeding, als 1 van deze niet meer goed funktioneert, kun je net zo goed geen beeld meer krijgen.

Gewoon opsturen naar Asus en laat hun maar uitzoeken wat het is.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:12
Hoi medegebruikers van de A6VA ;)

Ik heb de laptop nu een aantal weken in bezit maar ik merk nu dat ik soms toch wat meer RAM zou kunnen gebruiken. Ik ben dus op zoek gegaan maar in de Pricewatch vind ik maar 1 PC4300 module. Deze is van OCZ. Naar mijn weten is de module die in die er al in zit van Kingston en ik zou graag dezelfde aanschaffen.

Mijn vraag aan jullie: Waar hebben jullie je geheugen gekocht?

Verwijderd

Naar mijn weten zit er ook PC4200 ram in.. :) Maar anyway, kijk gewoon naar de 533MHz.

Kijk eens hier: http://www.laptops4u.nl/categorie/geheugen.html
Gewoon DDR2 533MHz

• rick85
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 20:45:
Naar mijn weten zit er ook PC4200 ram in.. :) Maar anyway, kijk gewoon naar de 533MHz.

Kijk eens hier: http://www.laptops4u.nl/categorie/geheugen.html
Gewoon DDR2 533MHz
Oke thnx, maar kan iemand mij dan ook vertellen wat het verschil is tussen die 2 modules? Want dat scheelt wel 50 euro ofzo :o

Verwijderd

Het is inderdaad erg duur bij laptops4u dat geheugen.. 8)7 Nou ja, in de pricewatch staat deze:
pricewatch: 512MB PC4200 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR533D2S4/512)

Er zit idd standaard Kingston in de A6Va, ik heb 2 x 1GB van Kingston erin zitten.

• Frietsaus
  • Niet online
In de normale A6Va zit dacht ik standaard Hynix geheugen, in mijne zit net als die van jou 2x1GB Kingston.

Verwijderd

tip?? 1 dektop bedraad aan router en asus laptop wireless aan router. DHCP aan
wel internetverbinding maar kan niet op elkaars gedeelde mappen komen. desktop xppro sp1 asus xp media 2005 (sp2) firewall aan of uit geen verschil; schijnt rechten probleem te zijn, beide machines (volgens mij) ingelogd met administrator rechten.
vreemde is: heb 1x verbinding gehad zonder instellingswijzigngen. echter daarvoor en daarna niet meer gelukt

Verwijderd

Hmm schijnbaar zitten er toch verschillen. Een vriend van mij heeft een A6Va met standaard 512MB en dat is ook van Kingston, daarom was ik er van uit gegaan dat er standaard Kingston in zit. :) Maar eigenlijk maakt het allemaal niet zoveel uit, alle merken hebben zover ik weet in SoDimm DDR2 dezelfde latencies. Misschien dat Corsair nog een sneller alternatief heeft maar dat is dan moeilijk te krijgen hier.

Edit:
@ bertje20:
Heb je wel dezelfde werkgroepen? Dit kan ook problemen opleveren..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 21:56 ]

• Frietsaus
  • Niet online
Ik denk dat er dan verschillen zijn ja, een maat van mij heeft laatst een standaard A6Va gekocht en daar zat Hynix 512MB geheugen in. :) Maar zoals je zegt, vrijwel elk merk zal er wel in werken. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:54:
Edit:
@ bertje20:
Heb je wel dezelfde werkgroepen? Dit kan ook problemen opleveren..
voor zekerheid op beide machines werkgroepen opnieuw gedefinieerd.geen resultaat
foutmelding: niet voldoende rechten; netwerkbronnen neit toegankelijk

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
bertje20:
Zet windows eens op simpel delen van bestanden.
Verkenner: Menu Extra \ mapopties en dan bij tabblad weergave aanvinken.

Verwijderd

Farmerwood schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:01:
bertje20:
Zet windows eens op simpel delen van bestanden.
Verkenner: Menu Extra \ mapopties en dan bij tabblad weergave aanvinken.
meer tips??

Verwijderd

Vreemd genoeg had ik dit probleem vandaag ook. Kreeg eerst ook nog een BSOD (videokaart) en daarna bleef hij maar re-booten. Zal nu weer normale drivers proberen en kijken wat hij doet.

• rick85
Rick85 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 20:37:
Hoi medegebruikers van de A6VA ;)

Ik heb de laptop nu een aantal weken in bezit maar ik merk nu dat ik soms toch wat meer RAM zou kunnen gebruiken. Ik ben dus op zoek gegaan maar in de Pricewatch vind ik maar 1 PC4300 module. Deze is van OCZ. Naar mijn weten is de module die in die er al in zit van Kingston en ik zou graag dezelfde aanschaffen.

Mijn vraag aan jullie: Waar hebben jullie je geheugen gekocht?
Oke verkeerd gedacht...

Ik heb het net even gechecked en nu zie ik dat er geheugen in zit van het merk Nanyo |:( Nooit van gehoord maar het werkt iig wel..en hopelijk is het goedkoper :P

Morgen even checken of er in NL een importeur is, wordt vervolgd...

Verwijderd

Heb sinds gisteren ook mijn A6Va binnen. Ik zal er vanmiddag/vanavond wat over posten, heb er nog vrij weinig mee gewerkt i.v.m. tijd tekort.

Eerste indruk is zeer goed, kleuren vind ik tegenvallen (van de behuizing; zwart, donkergrijs) maar dat is alleen ff wennen :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:09:
[...]

meer tips??
Users van de ene machine aanmaken op de andere, zonder password.
Meestal problemen als je vanaf w2k bijv. naar een xp machine gaat...

Verwijderd

Rick85 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 00:23:
[...]

Oke verkeerd gedacht...

Ik heb het net even gechecked en nu zie ik dat er geheugen in zit van het merk Nanyo |:( Nooit van gehoord maar het werkt iig wel..en hopelijk is het goedkoper :P

Morgen even checken of er in NL een importeur is, wordt vervolgd...
Je bedoelt Nanya lijkt me?

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:41

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Weet iemand welke driver nodig is voor de functietoetsen van het geluid?

iemand iets leuks?

Verwijderd

Voor zover ik weet zijn dat de ATK0100 ACPI Utility driver. Ja ik weet het, wat een naam.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook een zeer gelukkige eigenaar van de asus a6v.
Maar ik heb een probleem, het beeldscherm heeft geen driver waardoor ik geen hogere refresh rate dan 60 kan instellen, weet iemand de naam van het beeldscherm, en welke driver ik moet downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Een LCD heeft altijd een refresh rate van 60Hz. Externe (CRT) monitoren kunnen wel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:28
Ik zit ook te zoeken naar een laptop, en ben ook uitgekomen bij de A6, waarschijnlijk. Nu zie ik net bij het zoeken dat er een nieuwe versie van de A6 uit zit te komen bij www.laptops4u.nl, namelijk de A6R-B001H. De specs zijn de volgende:

Processor Intel® Celeron® M processor 360-380: 1.40GHz-1.70GHz, 1MB On-Die L2 Cache, 400 MHz
Chipset ATI Radeon® Xpress 200M
BIOS

Display 15.1" XGA/SXGA+ & 15.4" WXGA (1280*800) / WSXGA+ (1680*1050)
Video ATI Radeon Éxpress 200+ SB400/ ATI Mobility radeon X700 64MB VGA
Webcam: 0.35 Megabyte Pixels
Memory DDR2 533MHz SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 2GB
Storage 2.5" 9.5 mm IDE HDD with Ultra DMA100 supported
40/ 60 / 80 / 100 GB
DVD-ROM: 8X DVD-ROM drive
DVD COMBO: 8X/ 24X24X24X (max.)
DVD-Dual: DVD-R/RW 4x/2x, DVD+R/RW 4x/2.4x
SD/MMC/MS/MS PRO
Connections Intel High Definition audio modem and 10/100 Base T
PCI LAN on board
Pass and support worldwide regulation
IEEE 802.11b/g
Audio SoundBlaster Pro Compatible
Built-in stereo speakers (2W)
AC 97 S/W audio
Interfaces 1x EPP/ECP Parallel port/D-sub 25-pin
1 x Headphone-out jack
1 x Microphone-in jack
1 x Line-in Jack
1 x RJ11 Modem jack for phone line
1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert
4 x USB 2.0 ports
1 x Type II PCMCIA 2.1 compliant
1 x SIR-115.2Kbps supported
1 x VGA Out
LED Status Indicator Power-on/Suspend
Battery Charging/full/low
Storage device access
Capital / Scroll / Number Lock
E-mail in box
Wireless indicator
Hot keys Instant launch Keys
4 buttons: Power4 Gear +, Email, Internet, Touchpad Lock
Function Keys
Fn+F1 Suspend switch
Fn+F2 Wireless (bluetooth)
Fn+F5 Brightness down
Fn+F6 Brightness up
Fn+F7 LCD on/off
Fn+F8 LCD/CRT switch display
Fn+F10 Volume on/mute
Fn+F11 Volume down
Fn+F12 Volume up
Powersupply & Battery Output: 19 V DC, 3.42A, 65W
Input: 100— 240V AC, 50/60Hz universal
8 cells 4400mAh / 2200mAh, 71Whrs
Charging time: 4hrs/2.5hrs (System On / Off) to 95%
Software ASUSDVD XP 5.0
Power Director V3.0 DE
Medi@Show V2.0 SE
Symantec Norton™ Internet Security 2005 (trial version)
Adobe Acrobat Reader 7.0
NERO Express V6.0
ASUS NB Probe
ASUS Live Update
ASUS ChkMail
ASUS Hotkey
ASUS Power4 Gear+
Keyboard & special controls 19 mm full size 88key with MS-Windows function keys
2.5mm travel
Security BIOS Booting / HDD User Password Protection and security lock
Kensington lock hole
Weight/ Dimensions 354 x 284 x 35.2 mm (W x D x H)
2.80 Kg (15", 8 cell battery pack)
2.85 Kg (15.4", 8 cell battery pack)
Operating System Microsoft® Windows® XP Home/Professional

Accessoiries AC adapter incl. power cable, manual, recovery cd's, warranty information, optical mouse, carrying bag
Warranty 2-year limited global hardware warranty
1-year battery pack warranty
On-line problem resolution through web interface (BIOS, Driver update)
OS (Microsoft Windows XP) install/uninstall consultation
Bundled software install/uninstall consultation
ASUS software supporting (Liveupdate, Power 4 Gear+, ASUS Probe)

Op zich zou dit voor mij de perfecte laptop zijn, voor niet al te veel geld, Ik kan alleen geen info vinden over de chipset, of beter gezegd de prestaties van de chipset, en dan voornamelijk de grafische prestaties. Iemand enig idee?

offtopic: misschien kan deze toegevoegd worden aan de startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mensen.,

ik heb een probleem. mijn internet verbinding valt zo nu en dan uit. dit had ik opgelost door de nieuwe software te downloaden van intel proset wireless.

maar nu heb ik windows xp professional er op gezet. en ben ik de nieuwe software kwijt. nu heb ik hem ooit eerder gedownload, maar ik krijg hem nu echt niet gevonden op de site van intel.

weet mijn god niet welke ik moet hebben of wat.

zou iemand een link kunnen plaatsen die er meer verstand van heeft.

BVD,

Jeroen Coppens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:41
[google=intel proset wireless download]

Eerste (!!) link -> http://support.intel.com/...ess/wlan/sb/CS-010623.htm

Intel® PRO/Wireless 2200BG Network Connection

ntel® PRO/Wireless 2915ABG Network Connection

[ Voor 26% gewijzigd door Mawlana op 30-09-2005 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 21:04

janklp

FortyTwo Capital

Beste mensen, vandaag de knoop maar doorgehakt en een nieuwe tas voor mn a6va gekocht. Voor 55 euro was onderstaand eastpak model van mij :) Hij wijkt wel iets af van het plaatje maar bijna hetzelfde. Uit de campus reeks:

Afbeeldingslocatie: http://europe.eastpak.com/products/_ca/dropout.jpg

De laptop past er net in, het houdt niet over. Opzich is dit erg fijn want nu zit die lekker solide in de tas. Een aanrader, de tas lijkt er klein maar er is nog verbazingwekkend veel ruimte aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowen.f
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01-2019
hoi mensen,

ik heb sinds enige tijd de a6va QOH16 bij Laptops4u gekocht. Hij werkt perfect en heb maar enkele kleine klachten erover. Bv dat de spatiebalk niet helemaal lekker tikte, maar toen ik die eraf haalde en hem weer had teruggezet werkt ie nu weer perfect. Anyways, ik draaide daarnet de 3dmark05 test en haalde een score van 2416 (is dit goed of slecht?). Nu begon ik hem te vergelijken met andere scores op futuremark.com en opeens viel me op dat er stond: FSB: 133 mhz. Maar er staat toch wel degelijk op laptops4u dat de QOH16H op 533 loopt! (Intel Pentium M 740 (Dothan 1.73Ghz; 2Mb L2 Cache; 533Mhz FSB))

Nu vroeg ik mij af.. hoe kan ik controleren of hij echt op 133 loopt of gewoon op 533 en dat 3dmark op de een of andere manier dit verkeerd heeft gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Je FSB is 133, maar dit is quad pumped, zodat je op 533mhz uitkomt.

[ Voor 65% gewijzigd door Pubbert op 02-10-2005 14:26 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowen.f
hm oke, een soort van multiplyer voor de FSB zeg maar?

weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ik ben nog steeds bezig met mijn zoektocht naar een mooie laptop,
de turion trekt mij het meest.

De Z92K van de mycom vind ik nog steeds een hele intressante aanbieding alleen het scherm daar twijfel ik nog een beetje aan.
de A6K bezit over een colorshine scherm, en de Z92K niet, maar is dat kwaliteitsverschil heel erg merkbaar?
heeft iemand ervaring met het scherm uit de Z92K van mycom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Goed ik heb helaas vandaag ook hetzelfde probleem moeten constateren, alleen dacht eerst dat het mijn harde schijf was, want die hoorde ik heel even tijdens booten, voordat hij weer ging rebooten. Maar geleukkig kon ik iig m.b.v. een externe case al mijn data opslaan en alle backups updaten. Ik ga morgen Asus eens bellen om te kijken wat zij zeggen en de laptop richting de RMA te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:43
hmmmz vandaag voor het eerst een spontane reboot gehad. net aan t cammen. trok ik de voeding eraf en beeld hing en 5sec later een reboot... iemand ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb m'n a6va vandaag opgehaald in Eethen (laptops4u.nl). met 512 mb extra, maar nu ik een beetje bezig ben merk ik dat ie erg traag is, bijv met Internet explorer. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Check m'n CPU maar eens...

Afbeeldingslocatie: http://x1.putfile.com/10/27516150153-thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:19:
heb m'n a6va vandaag opgehaald in Eethen (laptops4u.nl). met 512 mb extra, maar nu ik een beetje bezig ben merk ik dat ie erg traag is, bijv met Internet explorer. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Check m'n CPU maar eens...

[afbeelding]
Rebooten misschien voor de net geinstalleerde drivers? Of wellicht is de power 4 gear niet goed ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 14:27
tijdje geleden dat ik hier heb gepost maareh..ik heb helemaal geen last meer van witte schermen (eerst dus wel, een keer of 10) en wilde de laptop eerst wel ens rebooten ipv uitschakelen, nu heeft ie het al een mand niet meer gedaan. Ik vraag me af of de laptop eerst een soort van op gang moest komen. Ik heb geen enkele update gedaan. In ieder geval geen bios-update.

Heb er net 512 mb bijgeplaatst. Leve het FAQ in de startpost. Dacht al dat het niet compatible was maar het antwoord stond dus in het faq; aandrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:19:

[afbeelding]
Haha, ik zie dat je internet explorer open hebt staan met een flash animatie :X, lijkt me niet zo raar dan als ik zie dat je nog een aantal andere dingetjes aan het doen bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb sinds vandaag de standaard Asus A6Va Q016H binnen, echt een pracht ding! Er zijn echter 2 dingetjes waar ik niet helemaal zeker over ben:

- hebben de andere eigenaren van dezelfde laptop ook vanaf onder een iets lichtere waas bij het opstarten van windows ed...(of komt dit door de positionering van de verlichting van het beeldscherm?)
- het typen gaat bij mij vrij zwaar, hebben jullie dat ook?

Voor de rest werkt alles prima, ben er echt super tevreden mee.

Ik hoor het wel,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:11:
Ik ben nog steeds bezig met mijn zoektocht naar een mooie laptop,
de turion trekt mij het meest.

De Z92K van de mycom vind ik nog steeds een hele intressante aanbieding alleen het scherm daar twijfel ik nog een beetje aan.
de A6K bezit over een colorshine scherm, en de Z92K niet, maar is dat kwaliteitsverschil heel erg merkbaar?
heeft iemand ervaring met het scherm uit de Z92K van mycom?
Ik heb de A6 en heb de Z92 in het echt bekeken bij de Mycom (moest helemaal uitgepakt worden enzo :P ).

Ik zal je hetvolgende zeggen: het scherm is de reden dat ik de A6 heb genomen ipv de Z92.
Het scherm van de Z92 is het matte "ouderwetse" type scherm: het is minder scherp, minder helder en de kleuren zijn minder diep, klein voordeeltje: het spiegelt niet/nauwelijks.

Zelf was ik in het begin een beetje huiverig voor dat spiegel-effect, maar nu ik mn klapjap een maand (?) gebruik zie ik het totaal niet meer, maar geniet ik wel ervan hoe ongelooflijk scherp en mooi mn scherm is.

Maar eigenlijk kan ik je hetvolgende aanraden: ga naar een willekeurige computerboer waar ze wat laptops aan hebben staan en kijk naar de verschillen tussen de "doffe" en "spiegels"! Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:38:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds vandaag de standaard Asus A6Va Q016H binnen, echt een pracht ding! Er zijn echter 2 dingetjes waar ik niet helemaal zeker over ben:

- hebben de andere eigenaren van dezelfde laptop ook vanaf onder een iets lichtere waas bij het opstarten van windows ed...(of komt dit door de positionering van de verlichting van het beeldscherm?)
- het typen gaat bij mij vrij zwaar, hebben jullie dat ook?

Voor de rest werkt alles prima, ben er echt super tevreden mee.

Ik hoor het wel,
- Mijn scherm heeft dat ook, komt idd door de backlights. ;)
- Typen gaat voor zover ik weet niet zwaar hier, ongeveer hetzelfde als op mijn Logitech UltraX maar dan stiller. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
GodDamage schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 00:49:
tijdje geleden dat ik hier heb gepost maareh..ik heb helemaal geen last meer van witte schermen (eerst dus wel, een keer of 10) en wilde de laptop eerst wel ens rebooten ipv uitschakelen, nu heeft ie het al een mand niet meer gedaan. Ik vraag me af of de laptop eerst een soort van op gang moest komen. Ik heb geen enkele update gedaan. In ieder geval geen bios-update.

Heb er net 512 mb bijgeplaatst. Leve het FAQ in de startpost. Dacht al dat het niet compatible was maar het antwoord stond dus in het faq; aandrukken.
Dit heb ik dus ook gehad, het probleem verdween spontaan. Asus gaf aan dat het probleem zeker terug zou komen en ik heb daarom de laptop toen toch ter reparatie aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Laatst online: 09-09 19:45
waarom moet ik nou persee voor de a6 gaan? (met een budget rond de 1000)
zie: http://www.laptops4u.nl/categorie/asus.html

voor mijn verwarring..

de a3 scheelt weinig qua specs met de a6 en is zelfs nog goedkoper :S:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowen.f
Gister voor het eerst een crash meegemaakt. Ik installeerde de Omegadrivers. Eerst m'n oude drivers gedeinstalleerd, echter kon ik 'ati control panel' er niet af halen. Ik krijg de error msg: "Error extracting files: The system cannot find the files specified" :? Beetje wazig. Iig ik ging gewoon door met installeren, installatie ging goed. Reboot. Inloggen ging nog goed, eerste paar seconden ook, kon nog ok klikken om met Gmail notifief in te loggen maar zodra de ati tools opstarten stond m'n systeem stil. M'n muis kon ik nog wel bewegen totdat ik op de rechtermuisknop klikte, kreeg een 'beep' en alles zat vast. Gereboot, opnieuw geprobeerd, kreeg weer hetzelfde. Toen maar met system restore in safe mode alles weer goed gezet...

Ik wist eerlijk gezegd niet eens wat de voordelen van bv de Omegadrivers of Catalyst drivers zijn.. maar heeft iemand met de A6va Q016h ze goed kunnen installeren? Weet iemand of je hier bv met games meer fps haalt? Of zal ik het gewoon laten met de standaard drivers? Gaat in principe prima. Doom 3 draait op ultra mode met 1024 soms wat schokkerig als hij nieuwe dingen inlaat, voor de rest prima. Speel het toch op een lagere resolutie met minder goede kwaliteit voor stabiliteit.. Maar ik kan niet wachten op quake4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Morphine schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 22:58:
waarom moet ik nou persee voor de a6 gaan? (met een budget rond de 1000)
zie: http://www.laptops4u.nl/categorie/asus.html

voor mijn verwarring..

de a3 scheelt weinig qua specs met de a6 en is zelfs nog goedkoper :S:S
Nou laat dat weinig maar weg. De grafische kaart is in dit spel de factor. De x700 is echt een top grafische kaart voor een laptop. De kaart die in de a3 zit is niet te vergelijken. Die snoept gewoon van je ram af. Kijk daar maar eens na en kijk of je die grafische kaart nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Laatst online: 09-09 19:45
Januszjes schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 23:04:
[...]

Nou laat dat weinig maar weg. De grafische kaart is in dit spel de factor. De x700 is echt een top grafische kaart voor een laptop. De kaart die in de a3 zit is niet te vergelijken. Die snoept gewoon van je ram af. Kijk daar maar eens na en kijk of je die grafische kaart nodig hebt.
Juist ja zag het gigantische verschil. Het is zo'n jungle in die laptops rond 1000 euro. Acer of Asus is gewoon nu voor mij nog een drama :D

maargoed als je dan die problemen van de a6 in dit topic leest :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
lowen.f schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 23:01:
Gister voor het eerst een crash meegemaakt. Ik installeerde de Omegadrivers. Eerst m'n oude drivers gedeinstalleerd, echter kon ik 'ati control panel' er niet af halen. Ik krijg de error msg: "Error extracting files: The system cannot find the files specified" :? Beetje wazig. Iig ik ging gewoon door met installeren, installatie ging goed. Reboot. Inloggen ging nog goed, eerste paar seconden ook, kon nog ok klikken om met Gmail notifief in te loggen maar zodra de ati tools opstarten stond m'n systeem stil. M'n muis kon ik nog wel bewegen totdat ik op de rechtermuisknop klikte, kreeg een 'beep' en alles zat vast. Gereboot, opnieuw geprobeerd, kreeg weer hetzelfde. Toen maar met system restore in safe mode alles weer goed gezet...
De systray-applicatie is de boosdoener. Vanuit Safe Mode moet je even msconfig opstarten (start->run->msconfig[enter]), en vervolgens "atitray" onder het tabblad "Startup" uitschakelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Morphine schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 23:07:
[...]

Juist ja zag het gigantische verschil. Het is zo'n jungle in die laptops rond 1000 euro. Acer of Asus is gewoon nu voor mij nog een drama :D

maargoed als je dan die problemen van de a6 in dit topic leest :S
Valt toch wel mee, 70% heeft geen problemen.. 20% heeft het beruchte witte scherm dus die kans valt opzich ook wel mee, en 10% heeft andere probleempjes (gehad)..

Ik ben nog steeds enorm blij met het ding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuut schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 10:50:
[...]

Valt toch wel mee, 70% heeft geen problemen.. 20% heeft het beruchte witte scherm dus die kans valt opzich ook wel mee, en 10% heeft andere probleempjes (gehad)..

Ik ben nog steeds enorm blij met het ding :D
En bij asus wordt het ook nog eens netjes afgehandeld ...
mij harddisk was gecrasht en binnen 4 dagen laptop terug met een gloednieuwe harddisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowen.f
sylvesterrr schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 00:29:
[...]

De systray-applicatie is de boosdoener. Vanuit Safe Mode moet je even msconfig opstarten (start->run->msconfig[enter]), en vervolgens "atitray" onder het tabblad "Startup" uitschakelen. :)
Hey bedankt voor de tip :)

Ik zal later nog eens kijken, maar eerst zou ik graag weten wat de voordelen van de catalyst en/of Omegadrivers zijn boven de standaard geinstalleerde drivers van Ati, iemand enig idee? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de asus a6va en een probleem met bestanden branden op dvd ik kan wel films branden maar bij data zie geen bestanden op de dvd gebruik nero die erbij geleverd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Laatst online: 15:35
Na het branden kun je dus de data niet lezen die op de schijf zou moeten staan?
Check je eventviewer eens (start -> uitvoeren -> eventvwr.msc en kijk of daar foutmeldingen in voorkomen wat betreft je cd-rom speler.
Zo ja, lees het hele topic even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Nokko schreef op zondag 25 september 2005 @ 13:17:
Mag ik ook vragen hoe vaak de ventilator bij jullie aangaat op de A6Va, bij mij is het meestal dat hij 10 sec draait, dan weer 20 sec stil is dan dan weer 10 sec draait, bij gewoon internet werk, is dat normaal? (Ik erger me er niet echt aan overigens).
Als hij op high-performance staat wel ja. Met adapter erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik heb een tweetal vragen aan jullie over mijn A6VA (sinds vrijdag :P)

Vraag 1:

Als de voeding er bij jullie inzit en hij staat dan op high-performance, maakt hij dan meer lawaai dan op de batterij ? Tenminste dat doet de mijne wel. Je hoort bij de luchtopening gewoon meer lawaai.
Hoe is dat te verkomen/veranderen ?

Vraag 2:
Als ik power4gear wil instellen dat hij high performance niet op 100% cpu draait maar op 50% ofzo weigerd hij dat op te slaan. Als ik save configuration doe slaat hij dat niet op (ik ben de enigste user op de laptop dus admin)

[ Voor 4% gewijzigd door W00fer op 06-10-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
W00fer schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:38:
Ik heb een tweetal vragen aan jullie over mijn A6VA (sinds vrijdag :P)

Vraag 1:

Als de voeding er bij jullie inzit en hij staat dan op high-performance, maakt hij dan meer lawaai dan op de batterij ? Tenminste dat doet de mijne wel. Je hoort bij de luchtopening gewoon meer lawaai.
Hoe is dat te verkomen/veranderen ?

Vraag 2:
Als ik power4gear wil instellen dat hij high performance niet op 100% cpu draait maar op 50% ofzo weigerd hij dat op te slaan. Als ik save configuration doe slaat hij dat niet op (ik ben de enigste user op de laptop dus admin)
1). Centrino Hardware Control
2). Fuck Powergear4, gebruik ^^ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linkje voor Centrino Hardware Control:
http://www.pbus-167.com/chc.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Bij Centrino Hardware Control werkt Notebook fan control niet :o ;(
Ik heb een Asus A6Va.
Dus ik kan de fan helemaal niet uitschakelen :|

Notebook fan control versie Centrino Hardware Control 1.9 BETA 02 (26.06.2005)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Zo ik laat ook nog eens van mij horen, ik ben nog steeds erg tevreden over de laptop!

Enige probleem is dat WiFi hier thuis perfect werkt (Linksys WRT54G) maar bij een maat van mij met een SMC router werkt het echt heel erg slecht, dat zal wel aan zijn netwerk liggen neem ik aan?

offtopic:
En als ik eerlijk mag zijn, ben blij dat ik niet voor een Aspire 169x ben gegaan. :+

[ Voor 36% gewijzigd door Frietsaus op 07-10-2005 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil ook de A6Va kopen, maar zie in de pricewatch 2 verschillende types, namelijk;

26 Asus A6Va-Q016H (P-M 740; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 15.4" TFT; WXP Home) € 1178,88 07-10

5 Asus A6Va-Q016H-BE (P-M 740; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 15.4" TFT; WXP Home) € 1207,38

kan iemand mij t verschil vertellen? :?
ja behalve het "-BE" gedeelte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Een Azerty toetsenbord ;)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:27:
kan iemand mij t verschil vertellen? :?
de prijs? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Ik las in een ander topic dat iemand het beschermblaadje altijd tussen zijn laptop moest doen, omdat anders zijn scherm beschadigd wordt. Ik heb dit nooit gedaan bij mijn Z92U/A6U. Doen jullie dit wel bij jullie A6-laptops of kan het niet zoveel kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SiHiDa schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:40:
Ik las in een ander topic dat iemand het beschermblaadje altijd tussen zijn laptop moest doen, omdat anders zijn scherm beschadigd wordt. Ik heb dit nooit gedaan bij mijn Z92U/A6U. Doen jullie dit wel bij jullie A6-laptops of kan het niet zoveel kwaad?
mensen stoppen vaak hun laptoptas te vol. daardoor drukt het toetsenbord tegen t scherm aan ... en de rest kan je gokken ;)
stop je hem niet zo vol, heb je er waarschijnlijk geen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog geen last van gehad. Vriend van mij met Acer Ferrari 4000 klaagt er wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik heb een screenprotector van ShaggyMac. Kost iets van $ 14 ofzo (incl. verzendkosten). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00fer schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 14:08:
Bij Centrino Hardware Control werkt Notebook fan control niet :o ;(
Ik heb een Asus A6Va.
Dus ik kan de fan helemaal niet uitschakelen :|

Notebook fan control versie Centrino Hardware Control 1.9 BETA 02 (26.06.2005)
Heb ik ook. Op de site van de maker staan wel een paar types die wél ondersteund worden, maar daar staat de a6va helaas niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Voor de liefhebbers, en andere geinteresseerden:

BIOS-versie A6VA.210 is uit. Te downloaden via de site van Asus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
BIOS Ver.0210AS
Update VBIOS to enable hyper memory function.

Moet ik dat zien als een voordeel of een nadeel, lijkt me vooral een nadeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 17:42:
[...]

Heb ik ook. Op de site van de maker staan wel een paar types die wél ondersteund worden, maar daar staat de a6va helaas niet tussen.
Dus dan werkt die oplossing die jullie gaven helemaal niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 15:13
ik heb dus gewoon een dooie pixel gekregen :(. heb dit beestje nu ongeveer 2 maanden erug balen dit zou ik als ik asus bel mischien iets van een ander scherm kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met 1 dode pixel? Lijkt me heel erg sterk. Je kunt eventueel even hun policy opzoeken op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 10:35:
Met 1 dode pixel? Lijkt me heel erg sterk. Je kunt eventueel even hun policy opzoeken op de website.
6 Bijzondere garantiebepalingen
6.1 TFT-schermen
Bij schade aan het TFT scherm zijn de garantievoorwaarden en -termijnen van kracht zoals die door TFT-fabrikanten zijn overeengekomen en opgegeven.
Heldere dots: garantie vanaf 3 defecte dots
Donkere dots: garantie vanaf 6 defecte dots
Totale dots: garantie vanaf 8 defecte dots
Drie defecte dots binnen 15mm van elkaar
Twee paar naast elkaar liggende dots: garantie vanaf 2 defecte dots
Lijn door het scherm: direct garantie
De inspectiecondities zijn: Kijkafstand is 35 cm recht voor het TFT-scherm
Kamertemperatuur is 25 C°
Verlichting is tussen 300 en 500 lux
Bron: Notebook Warranty Card (ik heb er een kopie van gemaakt voordat ik 'm heb opgestuurd :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
is er geen manier om zelf wat extra dots te slopen want het is mega mega irritant je kijkt er steeds naar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee is ook niet erg netjes he :X
Mijn ervaring is dat het vanzelf went, aan het begin is het k*t maar na een tijdje let je er niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het staat alleen niet echt professioneel als je bij een klant bent..

Over dat programma "Centrino Hardware Control", als je je fans wilt aanpassen kun je met dit programma niets. Verder heeft het wel leuke functies om eens te bekijken. Overigens 'beloofd' de maker nog wel met een bredere support te komen.

Ik weet alleen niet of de hardware van deze laptop het ook ondersteund.. Net als het opklokken van je CPU..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 15:51:
Nee is ook niet erg netjes he :X
Mijn ervaring is dat het vanzelf went, aan het begin is het k*t maar na een tijdje let je er niet meer op.
naja volgende is geen asus meer in ieder geval had toch een vaio moeten halen maar ben overgehaalt om deze te kopen :( baal er echt van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijnf schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 17:04:
[...]
naja volgende is geen asus meer in ieder geval had toch een vaio moeten halen maar ben overgehaalt om deze te kopen :( baal er echt van
Wie zegt er dat je Vaio geen dead pixel heeft :? Dat risico loop je bij (vrijwel) alle notebooks & tft-schermen. Of hanteren die een 0 tolerance?
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 17:01:
Het staat alleen niet echt professioneel als je bij een klant bent..
Lijkt me sterk dat die het zien, tenzij ze er echt op gefixeerd zijn. Meestal moet je er zelf naar zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijnf schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 02:54:
ik heb dus gewoon een dooie pixel gekregen :(. heb dit beestje nu ongeveer 2 maanden erug balen dit zou ik als ik asus bel mischien iets van een ander scherm kunnen krijgen?
waar heb je hem gekocht dan? had je daar geen dode pixel garantie bij kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^^Die is meestal maar een weekje geldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb een klein ding gezien aan het scherm van mijn notebook, als ik een spel opstart dan zie ik helemaal op de onderste rij pixels dat die wit gekleurd is, net als dit artikel op THG bij het plaatje met het kopje "Driver error? An annoying white line appears at the bottom edge of the display whenever you start a 3D graphics application." - Dit dus: http://www.mobilityguru.c...reen_notebooks/page4.html

Alleen bij mij is de lijn niet zo dik, ik heb al verschillende drivers geprobeerd. Zou iemand anders even Counter-Strike Source of BF2 Demo op kunnen starten en kijken of diegene er ook last van heeft?

Ik denk zelf dat het een driver iets is. Alvast bedankt. :)

EDIT: Ik heb het alleen in 4:3 resoluties zie ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Frietsaus op 08-10-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The N Man
  • Laatst online: 14:05
Ik heb ook deze laptop, geweldige machine :)

Alleen, ik heb een of andere vlek op me monitor, wat is de beste manier om dit schoon te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
The N Man schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 22:31:
Ik heb ook deze laptop, geweldige machine :)

Alleen, ik heb een of andere vlek op me monitor, wat is de beste manier om dit schoon te maken?
sylvesterrr schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:20:
Ga naar Kruidvat, koop een een brilpoedtsdoekje (microfibre) á € 0,99 en een flesje (1liter) gedemineraliseerd water á +/- € 1,25.

[ Voor 36% gewijzigd door Mawlana op 08-10-2005 22:51 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.