[Laptop] Apple Powerbook / iBook gebruikerservaringen deel 2

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 3.776 views sinds 30-01-2008

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Systeemvoorkeuren > Accounts > Inloggen > en dan uit die lijst halen als het daar tussen staat.

En je kan ook Option+Command+Escape gebruiken voor het afsluiten van apps die moeilijk doen.

BTW: Heeft iemand Crucial geheugen in zijn iB of PB ? Want ik wilde deze of deze bestellen, alleen heb ik geen idee wat er anders is aan die met AP aan het eind :?

edit:

Gevonden:

Auto Precharge
A synchronous DRAM feature that allows the memory chip's circuitry to close a page automatically at the end of a burst.

En op Mac fora las ik dat de AP versies beter compatible zijn met macs

[ Voor 120% gewijzigd door Deacon op 23-12-2005 12:22 ]

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 13:43
Wat ook helemaal niet gek is.. als ik op "Accounts" klik gaat het venster met Opties weg en verwacht je de useraccounts maar er verschijnt dus helemaal niets. Wat is dit? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk moet je je even verifiëren. Dit is een beveiliging in OS X. Linksonder in het Accounts scherm moet je op het slot klikken. Dan kun je je wachtwoord invoeren. Vervolgens wordt het slot opengemaakt en dan zijn de login opties beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Math2k
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01-2021
Omdat ik 12" een beetje klein vind wil ik graag een studio display voor mn ibookje aanschaffen. Nu zit hier een adc? aansluiting op, hoe zit dat met aansuiten? Ik heb wel een stekkertje om hem op een VGA scherm aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:37

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb zelf Kingston geheugen in mijn nieuwe Powerbook na wat strubelingen in het begin werkt het nu prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 01:34
Math2k schreef op maandag 26 december 2005 @ 11:53:
Omdat ik 12" een beetje klein vind wil ik graag een studio display voor mn ibookje aanschaffen. Nu zit hier een adc? aansluiting op, hoe zit dat met aansuiten? Ik heb wel een stekkertje om hem op een VGA scherm aan te sluiten.
het is dan wel geen antwoord, maar de resolutie blijft 1024*768

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 01-10 13:43
G--Force:
Waarschijnlijk moet je je even verifiëren. Dit is een beveiliging in OS X. Linksonder in het Accounts scherm moet je op het slot klikken. Dan kun je je wachtwoord invoeren. Vervolgens wordt het slot opengemaakt en dan zijn de login opties beschikbaar.
Ehm ik bedoel dus dat als ik op Accounts klik, ik niks te zien krijg, ook het befaamde slotje niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 16:01

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

djmurcielago schreef op maandag 26 december 2005 @ 12:07:
[...]

niet met de screenspanningshack (gebruik search even) Ik ben zelf in het bezit van een pb dan heb je die ellende niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 09:35

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
willem169 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 15:50:
Even een algemeen vraagje (vind 't zinloos er een nieuw topic voor te openen)
Zou je dat in het vervolg toch wel even willen doen? We zien hier liever iets te simpele topics dan compleet off-topic grote draadjes :)

Dit heeft echt uitsluitend met het OS te maken, en verder niet met de laptops van Apple :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:33
djmurcielago schreef op maandag 26 december 2005 @ 12:07:
[...]

Niet als je de "screen spanning hack" uit voert... Dan kan je ook op hogere resoluties draaien.

Eigenlijk is het trouwens helemaal geen "hack", maar een kleine aanpassing aan je firmware settings... Is een koud kunstje. Zoek maar met Google.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunstream
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-12-2018
hoi, ik heb een heel vaag probleem met mn powerbook, naja het is niet echt een probleem maar vaag is het wel. Namelijk als ik met mijn apple ipod oordopje (met zwarte bescherm schuim) over mijn trackpad veeg gaat mijn powerbook opeens in sleep mode. heel merkwaardig! heeft misschien iemand anders dit ook al ervaren?

MBP 5,1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Het sleep mechanisme van een Powerbook werkt door middel van een klein magneetje in de display die dan vervolgens contact maakt met een ander magneetje onder het trackpad. Hierdoor gaat de powerbook in de slaapmodus.

Een oordopje heeft ook een magnetisch veld en het lijkt mij dat het daardoor komt. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sage schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 10:55:
Het sleep mechanisme van een Powerbook werkt door middel van een klein magneetje in de display die dan vervolgens contact maakt met een ander magneetje onder het trackpad. Hierdoor gaat de powerbook in de slaapmodus.

Een oordopje heeft ook een magnetisch veld en het lijkt mij dat het daardoor komt. :)
ik denk dat er geen magneetje onder het trackpad zit, maar een reed relais ;)
die schakelt dan dicht en je notebook gaat in sleep.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Laatst online: 24-05 09:41
McKaamos schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 11:16:
[...]

ik denk dat er geen magneetje onder het trackpad zit, maar een reed relais ;)
die schakelt dan dicht en je notebook gaat in sleep.
Naja, er zit iig ook een magneetje wanneer je de bovenkant er vanaf haalt. Wanneer je hier een magnetisch veld boven houdt, valt de powerbook in slaap. Uit eigen ervaring. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Laatst online: 01-10 10:27
Net me 14" iBook gehaalt. Met grote spanning uit gepakt.
En vanuit de doos, aangezet.. tijdens de installatie zag tie gelijk me netwerk, verbonding op een 3com AP met WPA, gebruikers account aangemaakt. Computer start op, krijg gelijk melding van software updates :)

Maar echt een geweldig apparaat, nu nog eens kijken of ik Mac OS X kan gebrijpen. Alles zit namenlijk ergens anders :+

edit:
Tot nu toe nog prima tevreden over het apparaat, z'n 2 a 2:30 gedaan op een half volle accu. En alles zit nu logischer in elkaar. Snap eindenlijk een beetje waar ik moet klikken.

Ook echt geweldig, ik hoor geen fannetjes, ding is gewoon echt STIL.
Het geluid wat er uit komt is ook nog best redenlijk, iig beter dan de boxen die standard bij een dell computer zit.

De aansluitingen zitten erg fijn aan de linker zijkant, niks laptop omdraaien of wat dan ook :)
Er zit alleen geen microfoon aansluiting op, dus verplicht ingebouwde gebruiken, denk alleen dat je dan wel wat ruis gaat krijgen, maar dat wordt maar even testen :P

Maar hij is echt een geweldig ding :>

[ Voor 48% gewijzigd door NeOTheMaTriXM op 28-12-2005 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:48

BaT

Zo ontzettend cool dat m'n nieuwe SE W800i te gebruiken is als afstandsbediening voor me powerbook :9~ zowel de cursor bewegen als een aantal keyboard keybindings _/-\o_ En het werkte ook in een keer met het instellen op beide apparaten :) Als of het er voor gemaakt was ;)

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 15" powerbook, 1.33 Ghz met 256 MB RAM. Tot voor kort gebruikte ik deze om te Internetten, tekstverwerken en wat msn achtige dingen. Nu moet ik echter voor mijn studie hard aan de slag en wil daar graag mijn fijne laptop voor gebruiken. Omdat ik intensief met photoshop/spss aan de slag zal gaan moeten wil ik 1GB geheugen bijprikken.

Onderzoek bij o.a. macstuff.nl wees uit dat geheugen voor mijn laptop (PC2700) een stuk duurder is dan geheugen voor de nieuwere powerbooks (PC4200). Mijn vraag is dus, kan het nieuwere, goedkopere geheugen ook in mijn powerbook geprikt worden?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Laatst online: 12-09 20:57
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 18:09:
Ik heb een 15" powerbook, 1.33 Ghz met 256 MB RAM. Tot voor kort gebruikte ik deze om te Internetten, tekstverwerken en wat msn achtige dingen. Nu moet ik echter voor mijn studie hard aan de slag en wil daar graag mijn fijne laptop voor gebruiken. Omdat ik intensief met photoshop/spss aan de slag zal gaan moeten wil ik 1GB geheugen bijprikken.

Onderzoek bij o.a. macstuff.nl wees uit dat geheugen voor mijn laptop (PC2700) een stuk duurder is dan geheugen voor de nieuwere powerbooks (PC4200). Mijn vraag is dus, kan het nieuwere, goedkopere geheugen ook in mijn powerbook geprikt worden?!?
Zover ik weet gebruiken de nieuwe PowerBooks DDR2 PC4200 en degene die jij hebt DDR(1) PC2700. Dit gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 09:46

ddZ

Hier een gelukkig iBook-bezitter. Ik heb deze aanschaft vlak voor de meest recente update; het is een 12inch 1.2Ghz met 512 mb. geheugen, met Tiger versie 10.4.3.

Nu wil ik graag naar 1Gb toe, maar ik heb gelezen dat zoveel geheugen icm. Tiger 10.4.3 problemen kan geven met de Airport (uitvallen, haperen etc.). Zijn er mensen die hier tegenaan gelopen zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf hoor ik juist dat meer geheugen juist beter is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:49

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Het Airport probleem manifesteert zich alleen in de nieuwste generatie PowerBooks (15/17") en iBooks (1.33/1.42GHz); en zelfs dan blijft het beperkt tot enkele gevallen, of series. Niet elke PowerBook/iBook heeft er dus last van.

Jouw iBook valt nog niet in die reeks, dus jij hoort er sowieso geen last van te hebben. Snel geheugen bijprikken dus ;) Overigens is het probleem te omzeilen door in de terminal de geheugengrootte te begrenzen op 1GB.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 09:46

ddZ

Whieee schreef op zondag 01 januari 2006 @ 22:49:
Het Airport probleem manifesteert zich alleen in de nieuwste generatie PowerBooks (15/17") en iBooks (1.33/1.42GHz); en zelfs dan blijft het beperkt tot enkele gevallen, of series. Niet elke PowerBook/iBook heeft er dus last van.

Jouw iBook valt nog niet in die reeks, dus jij hoort er sowieso geen last van te hebben. Snel geheugen bijprikken dus ;) Overigens is het probleem te omzeilen door in de terminal de geheugengrootte te begrenzen op 1GB.
Een antwoord waar ik wat aan heb! Super _/-\o_

//edit
Whieee, ik heb je even een mailtje gestuurd :)

[ Voor 6% gewijzigd door ddZ op 01-01-2006 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cailin_coilleach schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 09:00:
[...]

Niet als je de "screen spanning hack" uit voert... Dan kan je ook op hogere resoluties draaien.

Eigenlijk is het trouwens helemaal geen "hack", maar een kleine aanpassing aan je firmware settings... Is een koud kunstje. Zoek maar met Google.
Het kan aan mij liggen, maar dit is mijn situatie.

OSX op 12" iBook (laatste revisie) voorgeinstalleerd. Screenspanning hack gedaan en aan een 21" Dell CRT gehangen. Werke prima. Omdat ik eens flink wilde rotzooien heb ik OSX eens opnieuw geinstalleerd, (incl. een volledige format) dit terwijl de iBook aan het grote scherm hing. En tot mijn verbazing zie ik gewoon nu, zonder screenspanning hack oid. Dat ik de resoluties per scherm kan aanpassen, (ook 1920*1440*85hz). Komt dit doordat ik eerder de screenspanning hack heb gebruikt of heb ik een "undocumented feature" gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:32

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 00:30:
[...]
Komt dit doordat ik eerder de screenspanning hack heb gebruikt of heb ik een "undocumented feature" gevonden.
Dat eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

NeOTheMaTriXM schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 19:06:
Net me 14" iBook gehaalt. Met grote spanning uit gepakt.
En vanuit de doos, aangezet.. tijdens de installatie zag tie gelijk me netwerk, verbonding op een 3com AP met WPA, gebruikers account aangemaakt. Computer start op, krijg gelijk melding van software updates :)

Maar echt een geweldig apparaat, nu nog eens kijken of ik Mac OS X kan gebrijpen. Alles zit namenlijk ergens anders :+
Inclusief de b en de g? :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:04

Nitai

Live the life you love.

offtopic:
Hij is waarschijnlijk dyslectisch aan zijn sig te zien :P

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Nitai schreef op maandag 02 januari 2006 @ 08:58:
[...]

offtopic:
Hij is waarschijnlijk dyslectisch aan zijn sig te zien :P
offtopic:
:o oops...

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 02-01-2006 09:56 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Laatst online: 29-09 17:25
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 18:09:

Ik heb zelf een 1,5 GHz Pb en heb daar 1Gb Kingston bijgeprikt omdat niemand met een Mac daar ooit problemen mee had.
Waar je iig op moet letten is dat je GEEN DDR2 geheugen koopt (dit past niet) en WEL SO-DIMM, en als ik jouw was zou ik DANE-ELEC ook vermeiden aangezien er mensen zijn geweest die daar problemen mee hadden (met hun Pb).
Het maakt trouwens niet uit of je PC2700 of PC3200 geheugen koopt.
Ik hoop dat ik het zo een beetje voor je heb uitgekauwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Weet iemand trouwens of het mogelijk is om je PB niet in sleep-mode te laten gaan als je beeldscherm dichtdoet? Ik heb 'm wel eens naast m'n tv om een filmpje te kijken, en dan wil ik graag het beeldscherm uithebben, of nog liever, m'n PB dichtgeklapt, maar dan moet ie wel door blijven spelen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ik wet zeker dat het bij een iBook niet kan, maar de PB moet een zgn. 'clamshell-modus' hebben en dus kunnen blijven draaien. Die DVD-speler (als je die gebruikt) is overigens wel een bron van warmte. Dus echt verstandig is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 10:16

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

chris schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:22:
Weet iemand trouwens of het mogelijk is om je PB niet in sleep-mode te laten gaan als je beeldscherm dichtdoet? Ik heb 'm wel eens naast m'n tv om een filmpje te kijken, en dan wil ik graag het beeldscherm uithebben, of nog liever, m'n PB dichtgeklapt, maar dan moet ie wel door blijven spelen natuurlijk.
Zou in je handleiding moeten staan denk ik.
Het kan iig als je extern keyboard, muis en scherm aansluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Wat met mn iBook werkt is de brightness met de toetsen op 0 te zetten, dan gaat het backlight ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Psies, doe 'k ook zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Laatst online: 05-10 16:01

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

je pima een filmpje kijken met je powerbook in clamshell mode.

@ramzzz kgeloof toch dat je powerbook bij een intensieve 3d game (ut2004) een stuk warmer word (cpu en gpu) dan de dvd speler. en de powerbook is in alle toepassingen in clamshell mode te gebruiken, zou gek zijn : je kan hem wel dicht gebruiken als je word en wat internet, maar als je dan een filmpje kijkt zou je de zaak opstoken omdat hij zo warm word!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:06

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Ik vind het nog steeds raar dat je een iBook niet in clamshell modus zou mogen gebruiken... die fan die d'r inzit zit er toch zeker niet voor niets... Als 'ie te warm zou worden ga ik er vanuit dat die fan aanspringt en niet doorfakkelt omdat toevallig de klep dichtzit :z

Weet iemand trouwens of het mogelijk is om je *book aan te laten staan met de klep dicht, maar zonder tobo/adapter/externe monitor aangesloten?

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De circulatie van de fan in de iBook gaat via het toetsenbord naar buiten, dat is de reden dat die open moet staan.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mja het kan wel, tenminste, het kreng gaat altijd aan als ik hem dicht heb zitten (in sleepmode dus) en mijn iPod mini eraan heb hangen, vervolgens die iPod loskoppel, dan gaat ie uit sleepmode. En dan is ie aan, terwijl ie nog dicht is :)

[ Voor 11% gewijzigd door Thunder op 02-01-2006 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:24
Na lang dit topic te hebben doorgelezen heb ik besloten om, mede voor mijn studie, een iBook 12" aan te schaffen.
Ik heb nog wel een aantal vraagjes, die ik niet 1,2,3 makkelijk kan/kon opzoeken.

1:
Is dat 12" scherm niet te klein aangezien ik 'm vaak ga gebruiken voor tekstverwerken...

2:
Thuis draai ik gewoon windows met Office 2003. Als ik een Office bestand op de Apple heb, en 'm overzet naar een Windows computer. Krijg ik hier dan probleempjes mee?

3:
Hoelang gaat die batterij mee bij normaal gebruik (dus gebruikerservaring)

4:
Op school is draadloos internet. Wat moet er precies bij aanschaffen om dit te kunnen bewerkstelligen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

1: In mijn ervaring niet, verder werk ik zowel op mn studie als op mn kamer op een 17" TFT, als je van een 24" widescreen TFT komt zal een 12" schermpje misschien wel wat klein zijn.

2: niet afaik

3: met een beetje loos wifi internetten en msnen haal ik toch zeker de 4 uur zonder problemen

4: om het draadloze internet van je school te gebruiken... niets, er zit al een draadloos kaartje ingebouwd :) Als je het thuis ook wilt zal je een access point moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
m-m schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 00:05:
1: In mijn ervaring niet, verder werk ik zowel op mn studie als op mn kamer op een 17" TFT, als je van een 24" widescreen TFT komt zal een 12" schermpje misschien wel wat klein zijn.

2: niet afaik

3: met een beetje loos wifi internetten en msnen haal ik toch zeker de 4 uur zonder problemen

4: om het draadloze internet van je school te gebruiken... niets, er zit al een draadloos kaartje ingebouwd :) Als je het thuis ook wilt zal je een access point moeten halen.
Thank you very much :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1: Daar had ik ook mijn bedenkingen bij,
maar het valt goed mee.
Mijn vorige laptop had een 14.1" scherm, en nu na een maandje op mijn iBook 12" merk ik niet meer dat het scherm 2" kleiner is.

2: geen idee
3: idem, bij normaal gebruik ca 4h
4: het lijkt mij dat de ontvangst beter is dan mijn vorige laptop (pcmcia kaart met externe antenne)
ik pik nu veel meer AP's op.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 00:34 . Reden: sed 's/sherm/scherm/' ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Nielsracing schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 00:02:4:
Op school is draadloos internet. Wat moet er precies bij aanschaffen om dit te kunnen bewerkstelligen?
Een kleine sidenote: het kan zijn dat er voor toegang software wordt gebruikt die Windows only is. Hoewel dit (gelukkig) een uitzondering is, is dit wel iets om uit te zoeken. Als toegang gaat m.b.v. VPN (PPTP, L2TP via IPSEC, Cisco VPN) of 802.1x (SecureW2, Odyssey enz.) dan is er geen enkel probleem.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Daedalus schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 00:52:
[...]

Een kleine sidenote: het kan zijn dat er voor toegang software wordt gebruikt die Windows only is. Hoewel dit (gelukkig) een uitzondering is, is dit wel iets om uit te zoeken. Als toegang gaat m.b.v. VPN (PPTP, L2TP via IPSEC, Cisco VPN) of 802.1x (SecureW2, Odyssey enz.) dan is er geen enkel probleem.
Ik zit op de HES Amsterdam en heb al meerdere mensen met een Apple zien werken. Ik ga er vanuit dat zo'n grote organisatie een deugdelijk netwerk in de lucht houdt, dus ook voor Apple'aars :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat betekend niet dat deze Apple'aars in het domein hangen ;)

Zelf gebruik ik op mijn ICT-Beheer opleiding de verbinding alleen maar voor internet (met een windows-laptop dus), en dat kan zelfs met een Apple-laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Kan je het sluitings mechanisme van je PowerBook laten vervangen (goedkoop!) ? Het haakje is een beetje los en soms klikt ie niet 100 %... Heb hem in mei 2005 gekocht, via de telefoon (bij Apple uitteraard!). Valt dit onder garantie ? Ik weet niet of jullie er al ervaring mee hebben, anders bel ik ze wel even in de toekomst. :/

[ Voor 29% gewijzigd door BaT op 05-01-2006 02:56 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verbaas me over het feit dat mensen zo "huiverig" zijn de helpdesk te bellen, als er ook maar iets mis is moet je Apple direct bellen! Ik zou zelf niet eens op GoT kijken..

Je hebt een giga-investering gedaan, dan gaan ze echt niet moeilijk doen over een scharniertje hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe het nu zit met die clamshell mode:
is het mogelijk om mijn Powerbook op TV aan te sluiten (s-video), dan een film te starten (VLC of quicktime), en vervolgens op de een of andere manier het scherm te sluiten zonder dat hij in sleepmode gaat? Er is dus geen extern toetsenbord of muis aangesloten.

Brightness op nul kan natuurlijk ook, maar scherm dicht is wel even wat eenvoudiger, ook omdat je dan bij het weer openen gelijk de juiste brightness hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, want hij word dan veel te warm :)

Koop gewoon een iMac met Frontrow, als je dan perse films wilt kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 13:44
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 09:00:
Nee, want hij word dan veel te warm :)

Koop gewoon een iMac met Frontrow, als je dan perse films wilt kijken :)
Een PowerBook heeft standaard clamshell, en wordt daar niet te heet van. Om hem in clamshell te doen moet wel het volgende aangesloten zijn:
- Power
- Toetsenbord/muis
- Externe monitor

Als je hem dan dicht doet gaat hij in slaapmodus. Druk op een toets op het toetsenbord en hij wordt weer wakker - op het externe scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat bedoel ik dus, je moet redelijk wat moeite er voor doen. Koop gewoon een iMac, gaat stukken makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 09:21:
Dat bedoel ik dus, je moet redelijk wat moeite er voor doen. Koop gewoon een iMac, gaat stukken makkelijker.
Want een iMac heeft geen power en toetsenbord en muis nodig? :s
Dit is toch geen moeite, kom op zeg ;)

Weet je wat pas moeite kost, je iMac in je tas stoppen en naar werk/school meenemen B)

[ Voor 13% gewijzigd door Spits op 05-01-2006 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

BaT schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 02:55:
Kan je het sluitings mechanisme van je PowerBook laten vervangen (goedkoop!) ? Het haakje is een beetje los en soms klikt ie niet 100 %... Heb hem in mei 2005 gekocht, via de telefoon (bij Apple uitteraard!). Valt dit onder garantie ? Ik weet niet of jullie er al ervaring mee hebben, anders bel ik ze wel even in de toekomst. :/
Als je hem in 2005 gekocht hebt valt iets dergelijks gewoon onder de garantie. Echter is het een probleem dat met name bij het 12" model vaker voorkomt. Bij mijn weten is het een vrij duur grapje om dat te laten vervangen (lees: de complete casing van het scherm moet vervangen worden, en dan vervangt men meestal het scherm ook). Maar aarzel niet om contact op te nemen met Apple of met je dealer, zeker nu de PowerBook nog binnen de garantie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Whieee schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:15:
[...]

Als je hem in 2005 gekocht hebt valt iets dergelijks gewoon onder de garantie. Echter is het een probleem dat met name bij het 12" model vaker voorkomt. Bij mijn weten is het een vrij duur grapje om dat te laten vervangen (lees: de complete casing van het scherm moet vervangen worden, en dan vervangt men meestal het scherm ook). Maar aarzel niet om contact op te nemen met Apple of met je dealer, zeker nu de PowerBook nog binnen de garantie is.
Op de 1 of andere manier vind ik dat mijn iBook 12" ook niet erg lekker sluit, het is geen probleem, maar als ik hem dichtklap wil de deksel nog wel eens omhoog gaan zodat ik hem nog een keer dicht moet drukken. Het komt gewoon erg "gammel" over..

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spits schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 09:57:
[...]

Want een iMac heeft geen power en toetsenbord en muis nodig? :s
Dit is toch geen moeite, kom op zeg ;)

Weet je wat pas moeite kost, je iMac in je tas stoppen en naar werk/school meenemen B)
Nee, maar een iMac is duidelijk als media-pc neergezet. De powerbook heeft toevallig een video-out, maar kijkend naar de manier hoe dit gedaan is, is het er duidelijk niet gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:29:
[...]

Nee, maar een iMac is duidelijk als media-pc neergezet. De powerbook heeft toevallig een video-out, maar kijkend naar de manier hoe dit gedaan is, is het er duidelijk niet gemaakt :)
Verklaar je nader? Ik heb nog nooit problemen gehad met de TV-out van mijn powerbook namelijk :)

(of heb je het over de prutsoplossing van de 12" powerbook?)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik duid dus op de manier van het scherm op een kier moeten zetten, en dat hij bijna overhit als je de klep dicht doet ;)

Dit lijkt me niet echt zoals het hoort :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
ik heb de clamshell-mode uitgeprobeerd, en het werkt erg lekker. Ik heb een usb-muis en een bluetooth-toetsenbord aangesloten, en m'n tv. Het werkt als volgt: als ik een film wil gaan kijken, klap ik m'n powerbook dicht, dan gaat 'ie in sleep-mode. Eenmaal in sleep-mode druk ik op een random knop op m'n toetsenbord, en m'n powerbook gaat weer uit sleep-mode en herkent m'n tv als "main"-display. Het klinkt misschien als veel werk, maar het valt ontzettend mee.

[ Voor 7% gewijzigd door chris op 05-01-2006 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:34:
Ik duid dus op de manier van het scherm op een kier moeten zetten, en dat hij bijna overhit als je de klep dicht doet ;)

Dit lijkt me niet echt zoals het hoort :+
Hmm, wat voor powerbook heb jij dan? Met mijn 15" powerbook (eerste generatie met 1,67 GHz G4)heb ik daar namelijk helemaal geen last van :?

[ Voor 5% gewijzigd door dawuss op 05-01-2006 13:42 ]

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chris schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:34:
ik heb de clamshell-mode uitgeprobeerd, en het werkt erg lekker. Ik heb een usb-muis en een bluetooth-toetsenbord aangesloten, en m'n tv. Het werkt als volgt: als ik een film wil gaan kijken, klap ik m'n powerbook dicht, dan gaat 'ie in sleep-mode. Eenmaal in sleep-mode druk ik op een random knop op m'n toetsenbord, en m'n powerbook gaat weer uit sleep-mode en herkent m'n tv als "main"-display. Het klinkt misschien als veel werk, maar het valt ontzettend mee.
Dan was ik waarschijnlijk in de war met de spanning-hack ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Over dat warm worden van een iBook in clam-shell mode: dat is ook zwaar overhyped. Een iBook wordt heus zo warm niet, tenzij je een film aan het exporteren bent naar H.264 ofzo. Gewoon surfen enzo gaat prima met de klep dicht, de fan gaat nooit aan eigenlijk, en als ik de temperatuur monitor scheelt het inderdaad, maar nooit meer dan een paar graden. De iBook haalt zijn lucht van linksvoor, de sleuven naast de koptelefoonuitgang, en blaast het aan de achterkant bij de scharnieren er weer uit. De lucht hoeft dus echt niet door het toetsenbord, dat kan ook helemaal niet want er zitten geen eens gaten in oid.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Ben ik helemaal met je eens,
Ik ben zelfs van mening dat de powerbook een slechtere koeling heeft omdat hij compacter is dan de ibook.Bij de 12 inch powerbook van mijn huisgenoot gaat de fan veel vaker aan om te koelen dan bij mijn ibook, terwijl ik er zelfs een 20ich scherm aan het hangen op 1680x1050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sijmen schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 09:09:
[...]

Een PowerBook heeft standaard clamshell, en wordt daar niet te heet van. Om hem in clamshell te doen moet wel het volgende aangesloten zijn:
- Power
- Toetsenbord/muis
- Externe monitor

Als je hem dan dicht doet gaat hij in slaapmodus. Druk op een toets op het toetsenbord en hij wordt weer wakker - op het externe scherm.
Ik ga het thuis nog wel even proberen, maar bedoel je toetsenbord *of* muis of toetstenbord *en* muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:03:
[...]

Ik ga het thuis nog wel even proberen, maar bedoel je toetsenbord *of* muis of toetstenbord *en* muis?
Je hebt minimaal een toetsenbord nodig en het mag ook Bluetooth zijn.

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Moet je serieus de "power" aangesloten hebben voor de clam-shell ? Niet dat het veel uitmaakt; er is toch altijd wel stroom in de buurt van een externe monitor/tv. Met m'n nieuwe mobiele telefoon (SE W800i) is het mogelijk om OSX op afstand te besturen via BT. Dat is dus echt wel een strakke Media Player : Clam-shell opstelling met DVD-tray/BT zender richting de kijker en dan zonder keyboard / muis gewoon lekker de films starten/pauzeren/afsluiten/torrents aanzetten. Ideaal :*)

En ik ga een der deze dagen even Apple bellen in verband met de sluiting van me PowerBook, ik post m'n bevindingen uiteraard hier.

[ Voor 3% gewijzigd door BaT op 05-01-2006 15:23 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt toch een keyboard nodig wil je fatsoenlijk torrents aanzetten?

Maargoed: Torrents :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:30:
Je hebt toch een keyboard nodig wil je fatsoenlijk torrents aanzetten?

Maargoed: Torrents :{
Keyboard nodig om torrents aan te zetten ? Waarom ? Hoogstwaarschijnlijk om de torrent zelf te downloaden (zoeken enzo), maar dit kan ook op me Windows bak en dan de torrent via netwerk naar de desktop te kopieren van me PowerBook; eenmaal daar aangekomen hoef ik dus alleen maar er op dubbel te klikken en dan gaat ie vanzelf ermee aan de gang. Dus dan heb ik op de PowerBook helemaal geen keyboard/muis nodig; alleen iets om de cursor mee te bewegen, de muis-klik te kunnen uitvoeren en nog wat handig dingetjes zoals : exposee, Apple+Q/W, geluid Muten en Dashboard evt. (Voor tv-gids widget enzo). Wat dus allemaal kan in die remote stand van de W800i (werkt op de K750i/D750i precies hetzelfde overigens, zelfs nog voor de K700 was het standaard niet beschikbaar, maar wel te downloaden). Dat is dan ideaal.

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, ik was duidelijk in de war met de Frontrow remote voor de K750i :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
BaT schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:23:
Moet je serieus de "power" aangesloten hebben voor de clam-shell ? Niet dat het veel uitmaakt; er is toch altijd wel stroom in de buurt van een externe monitor/tv. Met m'n nieuwe mobiele telefoon (SE W800i) is het mogelijk om OSX op afstand te besturen via BT. Dat is dus echt wel een strakke Media Player : Clam-shell opstelling met DVD-tray/BT zender richting de kijker en dan zonder keyboard / muis gewoon lekker de films starten/pauzeren/afsluiten/torrents aanzetten. Ideaal :*)

En ik ga een der deze dagen even Apple bellen in verband met de sluiting van me PowerBook, ik post m'n bevindingen uiteraard hier.
Op zich had je ondertussen ook wel een keer op http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86286 mogen kijken :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

dawuss schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:49:
[...]
Op zich had je ondertussen ook wel een keer op http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86286 mogen kijken :)
Ik heb de clam-shell wel vaker gebruikt en toevallig steeds met de 'power' er op aangesloten; vandaar dat ik me er over verbaasde; ik ging er van uit dat het zonder ook wel zou werken.... maar niet dat het me boeit dat dat dus blijkbaar niet kan ;)

[ Voor 34% gewijzigd door BaT op 05-01-2006 15:56 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
Hoe gaat dat eigenlijk met TV-out? Ik overweeg zo'n verloopstekkertje te kopen, maar met Windows heb ik eigenlijk alleen maar problemen gehad met TV-out (nVidia kaart) - dingen als randen die buiten beeld vielen, veel te donker/licht beeld.. zijn er ook van dit soort problemen met de TV-out van PowerBooks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
Had je er niet standaard zo'n verloopstekkertje bij? Ik heb zelf eigenlijk geen problemen met de tv-out, alles werkt zoals het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
Zat niet standaard bij m'n PowerBook, alleen DVI en VGA helaas :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Laatst online: 29-09 17:25
Welk stekkertje bedoel jij? Ik heb alles bij mn 1,5GHz Powerbook zitten hoor. DVI-VGA en s-video->composite.

TV-out op mn Mac werkt trouwens 10x beter dan op mn Windows machine. Je steekt de s-video kabel erin en meestal detecteert Tiger het al automatisch. Anders moet je hooguit in je systeemvoorkeuren 1x klikken op detecteer beeldscherm. (dat is nog eens andere praat dan dat gare Nvidia-menu wat bij mij iig maar half werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Ik heb bij me PowerBook ook alleen een DVI en VGA kabeltje gekregen... die TV-out stekker moet je er toch echt zelf bij kopen .... toch weer 19 euro extra...

Apple store NL ; ' Mini-DVI-naar-videoadapter ' 19 euro.

[ Voor 57% gewijzigd door BaT op 06-01-2006 15:57 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerdepeer schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 19:57:
TV-out op mn Mac werkt trouwens 10x beter dan op mn Windows machine. Je steekt de s-video kabel erin en meestal detecteert Tiger het al automatisch. Anders moet je hooguit in je systeemvoorkeuren 1x klikken op detecteer beeldscherm. (dat is nog eens andere praat dan dat gare Nvidia-menu wat bij mij iig maar half werkt)
Da's mooi om te horen! _/-\o_

Dinsdag a.s. aankondigingen van Steve Jobs over o.a. de nieuwe iBooks en PowerBooks! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah, hou op over dat Nvidia-menu. Ik krijg er nu al weer rillingen van. De enige goede oplossing is een hardwarematige oplossing, en dat ben ik tot nu toe alleen maar op een hele oude compaq gezien. De meeste windows laptops vertrouwen helaas 100% op brakke drivers en software :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over de clamshell mode:
dawuss schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:18:
[...]

Je hebt minimaal een toetsenbord nodig en het mag ook Bluetooth zijn.
Net geprobeerd, maar alleen muis blijkt ook al te werken :)
Dus PB aan de power*, de tv op de s-video out, usb muis eraan, klep dicht (sleep)
muisklik ... et voilá! ... wakker in clamshell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
BaT schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 20:09:
Ik heb bij me PowerBook ook alleen een DVI en VGA kabeltje gekregen... die TV-out stekker moet je er toch echt zelf bij kopen .... toch weer 19 euro extra...

Apple store NL ; ' Mini-DVI-naar-videoadapter ' 19 euro.
Ik heb een 1.25 GHz PowerBook 12", vorige serie dus. Diegene die eerder genoemd was is 1.5GHz, da's de nieuwere. Misschien is dat het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Tijdje geleden (2 maanden) een Logitech MediaPlay-muis gekocht - voor bij mijn Mac en iBook. Met de gedachte 'Logitech draait overal op' (wat tot voor kort ook echt zo was). Blijkt dit fijne muisje het niet te doen onder OSX in tegenstelling tot alle andere... :/

Waarom in vredesnaam niet gewoon alles multiplatform? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dinsdag a.s. aankondigingen van Steve Jobs over o.a. de nieuwe iBooks en PowerBooks! :+
Bron? Ik wil namelijk de nieuwe Powerbook kopen en kan dus niet wachten op de aankondigingen!
Als jouw mededeling klopt, nog twee nachtjes slapen :P ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo bron? iedereen weet dat.

Nu dinsdag op CES 2006 (ongeveer dezelfde datum als vorig jaar toen de mac mini werd geïntroduceerd. Ik herinner het mij als wat het gisteren :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
In een poging om mijn trackpad te upgraden naar een scrollpad heb ik /system/library/extensions/AppleADBMouse.kext verprutst, met als resultaat dat wanneer ik mijn trackpad aanraak, mijn iBook G4 crasht. Kan iemand mij wellicht aan dit bestand (vanaf een iBook) helpen? Ik heb al geprobeerd om die van mijn Powermac eroverheen te plakken, maar tevergeefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple ADBMouse.kext recht van een iBook G4, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Kurkentrekker schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:34:
In een poging om mijn trackpad te upgraden naar een scrollpad heb ik /system/library/extensions/AppleADBMouse.kext verprutst, met als resultaat dat wanneer ik mijn trackpad aanraak, mijn iBook G4 crasht. Kan iemand mij wellicht aan dit bestand (vanaf een iBook) helpen? Ik heb al geprobeerd om die van mijn Powermac eroverheen te plakken, maar tevergeefs.
Wat jij nodig hebt is iScroll. Je hebt dan op je iBook gewoon 2-finger scrolling. Ik gebruik het op mijn 12" PowerBook ook en het werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
jogm en Whieee, bedankt. De kext vervangen blijkt helaas echter niet de oplossing, ik krijg nog steeds een error dat hij 'improperly installed' is. Ik weet niet genoeg van OS X om hem te reinstallen. Bij mijn weten moet overschrijven van mijn kapotte versie toch gewoon voldoende zijn?

iScroll werkt nu dus ook niet, omdat iScroll mijn trackpad niet meer herkent. Trackpad is nu volledig buiten bedrijf, met de Kext van jogm.

offtopic:
Ik wil er geen troubleshooting topic van maken, maar op advies van Canaria mocht dit hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu even wild aan het gissen, maar kan het niet zijn dat je /system/library/extensions/Extensions.kextcache ook gewoon naar is geworden, of dat die de normale mouse.kext overruled (iets in die richting)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Kan ik die Cache dan gewoon verwijderen? Ik ben tamelijk onzeker als het om bestanden gaat waar ik liever niet aan rommel. Ben na dit eerste incidentje toch weer wat voorzichtiger geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat durf ik echt niet te zeggen, ik heb er totaal geen ervaring mee en geef een mogelijke suggestie, als je wilt kan ik anders ook wel even voor je mijn Cache voor je uploaden zodat je die ook vervangt, ik weet alleen echt niet wat er dan mis kan gaan of goed kan gaan...

Misschien kan iemand hier uitsluitsel over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 10:16

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

(apart topic valt misschien beter op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
offtopic:
Dat heb ik dus even aan een APL mod gevraagd. Die had het liever hier. Hoewel, destijds wist ik ook niet dat de discussie deze kant op zou gaan. Als ik het probleem niet op kan lossen dan open ik een apart topic, of doe ik wel even een herinstallatie van OS X. Dat is sneller gepiept dan vroegah met XP. Alles nog moeten tweaken en instellen, en dan nog alle programma's en drivers installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Laatst online: 03-10 22:04
Ik heb sinds gisteren een 12" iBook G4 1,33Ghz, enigszins teleurstellend is wel dat het scherm één pixel heeft die groen oplicht. Wrijf je er even voorzichtig over met een doekje, dan verdwijnt hij wel, maar hij keert wel weer terug. De leverancier (A-Mac) kan of wil niks voor me betekenen in dit geval, zij geven aan dat pas bij meerdere (de exacte regels weet ik niet) pixels zij overgaan tot actie.

Enigszins een bummer, op zich is één groene pixel niet veel, maar ja, ik ben wel zo iemand die zich er aan stoort en hij zit ook nog redelijk in het midden. Ik ga kijken of hij a) terugkomt, b) verdwijnt door tijd of de pixel "te masseren" zoals dat zo leukt genoemd wordt. Anders neem ik direct contact op met Apple, kijken of zij iets kunnen doen.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Hoi,

Ik wil een gebruikte Apple Imac kopen. Dit is incl Applecare. Alleen is de Imac gekocht icm ADC korting. Mijn vraag nu:

Heb ik nu gewoon recht op garantie via Apple? Of blijft de garantie bij de persoon die de Imac heeft gekocht met ADC korting?

Wie kan me helpen :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justincase
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-08 21:43
In de AppleCare user guide voor mijn iBook staat dat het overdraagbaar is. Ik denk dat het zelfdegeld voor een iMac. De verkoper moet wel jou gegevens, door geven aan Apple zodat de garantie op jou naam komt te staan.
GoldieLox schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 11:58:
Ik heb sinds gisteren een 12" iBook G4 1,33Ghz, enigszins teleurstellend is wel dat het scherm één pixel heeft die groen oplicht. Wrijf je er even voorzichtig over met een doekje, dan verdwijnt hij wel, maar hij keert wel weer terug. De leverancier (A-Mac) kan of wil niks voor me betekenen in dit geval, zij geven aan dat pas bij meerdere (de exacte regels weet ik niet) pixels zij overgaan tot actie.

Enigszins een bummer, op zich is één groene pixel niet veel, maar ja, ik ben wel zo iemand die zich er aan stoort en hij zit ook nog redelijk in het midden. Ik ga kijken of hij a) terugkomt, b) verdwijnt door tijd of de pixel "te masseren" zoals dat zo leukt genoemd wordt. Anders neem ik direct contact op met Apple, kijken of zij iets kunnen doen.
Klopt, over 1 pixel word nog wel eens lastig gedaan, zeker wanneer deze verwijnt als je erover heen wrijft. Het is nu al een paar weken verder, is het al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
ken schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:29:
Hoi,

Ik wil een gebruikte Apple Imac kopen. Dit is incl Applecare. Alleen is de Imac gekocht icm ADC korting. Mijn vraag nu:

Heb ik nu gewoon recht op garantie via Apple? Of blijft de garantie bij de persoon die de Imac heeft gekocht met ADC korting?

Wie kan me helpen :)
Ik weet niet via welk ADC membership het is gekocht, maar ik weet dat sowieso bij het Student Membership het verkopen van de betreffende hardware binnen 1 jaar niet toegestaan is. Ik weet niet hoe dit geldt bij het gewone ADC membership, maar ik zou het dus wel even goed navragen/nazoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Laatst online: 03-10 22:04
justincase schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:01:
In de AppleCare user guide voor mijn iBook staat dat het overdraagbaar is. Ik denk dat het zelfdegeld voor een iMac. De verkoper moet wel jou gegevens, door geven aan Apple zodat de garantie op jou naam komt te staan.

[...]

Klopt, over 1 pixel word nog wel eens lastig gedaan, zeker wanneer deze verwijnt als je erover heen wrijft. Het is nu al een paar weken verder, is het al opgelost?
Ik heb de oplichtende pixel na een dag of twee en een paar keer voorzichtig wrijven niet meer gezien, volgens mij is íe dus weg... :)

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
@ken:

In dit artikel staat het volgende:

6. You may not resell or otherwise transfer any items purchased for a period of at least one year from
the date of shipment. You may use products that you order under the ADC Hardware Purchase
Program only for the purpose of developing software and/or hardware products that will be sold for
use with Apple products.

Lijkt me duidelijk dus.

met dank aan justincase ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 00:45:
[...]

Vreemd, jij laat je emotie over het 'ruk-OS' etc de vrije loop; iemand vraagt je om meer onderbouwing, en dan heb jij het over "aanval"?!

En denk nou eens na! Denk je echt dat alle Mac gebruikers werken en/of willen werken op hun Mac op de manier die jij hier schetst?! Ik denk toch echt dat het mislukken van jouw Mac experiment lag aan je eigen kortzichtigheid, dwz dat je niet open stond/staat voor een nieuwe ervaring, voor een andere benadering. Een grote fout die switchers maken, weet ik uit eigen ervaringen, is het te moeilijk maken, waardoor je de simpliciteit van het geheel uit het oog verliest, en bv dingen in de Terminal gaat doen, welke je met één of twee muisklikken via de GUI kon oplossen.

Succes verder.
ik vind dat je helemaal gelijk hebt, je moet niet op een apple gaan werken met je oude windows instelling maar dr gewoon ff voor gaan zitten en tot je nemen wat op je af komt, al dat gelul over dat mac os x een ruk OS is. tis gewoon compleet anders dan windows

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Oeh security warning! :+

Kreeg zonet een mailtje van Sophos binnen dat er een OSX virus is uitgekomen.
Het gaat hier om een IM worm. Security risk metertje staat wel laag tho... maargoed, voor de mensen die lopen te beweren dat Mac virusvrij is: er is er nu dus 1 in the wild! :P

meer info: http://www.sophos.com/virusinfo/analyses/osxleapa.html

edit: trouwens, kheb mijn iBook verkocht.
deed er te weinig mee... heb gewoonweg teveel apperatuur hier :P

[ Voor 14% gewijzigd door McKaamos op 16-02-2006 14:30 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

McKaamos schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 14:29:
Oeh security warning! :+

Kreeg zonet een mailtje van Sophos binnen dat er een OSX virus is uitgekomen.
Het gaat hier om een IM worm. Security risk metertje staat wel laag tho... maargoed, voor de mensen die lopen te beweren dat Mac virusvrij is: er is er nu dus 1 in the wild! :P

meer info: http://www.sophos.com/virusinfo/analyses/osxleapa.html

edit: trouwens, kheb mijn iBook verkocht.
deed er te weinig mee... heb gewoonweg teveel apperatuur hier :P
Als het hetzelfde is als het 'virus' wat hier bescherven wordt, dan is het niet meer dan een Trojan Horse. Het komt in een .tgz die je zelf moet uitpakken. Je moet de jpeg die erin zit zelf openen en er wordt ook nog om je admin wachtwoord gevraagd als je dat doet. Vooralsnog doet het virus niks behalve zich verspreiden via iChat.

Dus vooralsnog gaat het niet om een echt gevaarlijk virus en is het meer in de categorie van de proof of concepts en opener. Maar is het natuurlijk wel iets om in de gaten te houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 16-02-2006 15:02 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.