Ik overweeg om binnenkort over te stappen naar Apple. Echt een goede reden heb ik er niet voor, ik wil gewoon iets nieuws proberen. Wie weet wil ik daarna nooit meer terug naar Windows?
Nu weet ik nog niet echt veel van Apples. M'n kennis reikt niet verder dan m'n iPod (waar ik, op de krasbestendigheid na, erg tevreden over ben).
Sowieso wil ik een portable Apple, dus een iBook of een PowerBook. Liefst ook zo draagbaar mogelijk i.v.m. meenemen naar studie. Een iBook ligt dan voor de hand (geloof ik). Op het apparaat wil ik internetten (browsen), msn'en, Officen (als in: Word, Excel, Powerpoint of substituten), maar ook foto's van m'n camera uitlezen, Photoshoppen en Illustratoren. Indesign zou ook een leuke mogelijkheid zijn. Verder wil ik er op developen in HTML en PHP, maar dat lijkt me geen probleem.
In hoeverre trekt een iBook Photoshop goed? Ik heb nu een 1,6 GHz Centrino met Windows XP, en opzich werkt dat wel prima, maar soms wordt de boel wel traag. Daar zou ik graag vanaf zijn.
Ik zou de 12 inch versie willen kopen vanwege de draagbaarheid, maar wil dat niet ten koste laten gaan van de prestaties. Thuis hook ik 'm wel up aan een losse TFT.
M'n keuze is een beetje tussen iBook of een nieuwe desktop-PC (en m'n Centrino houden voor on-the-road). Op de 2e is gamen mogelijk, maar opzich doe ik dat nooit, dus is dat geen argument vóór de PC.
Wat zouden jullie doen? iBook, PowerBook of PC? Budget is maximaal zo rond de 1200 euro, maar liefst (natuurlijk) minder.
[
Voor 6% gewijzigd door
nrg op 09-12-2005 17:40
]