Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 23:55:
[...]
ahm... vaak is dit als je te weinig geheugen hebt of dat je al teveel spul op je PB hebt staan waardoor flink aan de processor moet worden getrokken en je dus dat geblaas krijgt.
Ik zou zeggen: Koop een externe harde schijf (zo een kleintje van 40GB) flikker daar alle extra software op zoals roxio die je normaal op je PB zou installeren zodat je HD alleen het noodzakelijk heeft staan en dus eigenlijk vrij clean is. Wedden dat je dan nooit meer geblaas hebt?
Voordeel: Mocht je ooit crashen heb je alles al op je externe HD staan.
ik ben er inmiddels achter dat het veroorzaakt wordt door de instelling waarmee je de tijd opgeeft binnen voor het in standby raken van de powerbook.
door de volgende stappen te volgen kun je het reproduceren:
- selecteer het power profile: long battery life (oid, ik heb nu geen mac bij de hand)
- switch naar het custom power profile
- merk op dat in de text boven de sliders voor de standby en displaystandby vermeld wordt dat de optimalisatie voor lange accu duur actief is
- op het moment dat je nu de bovenste slider (de slider waarmee je de tijd van standby opgeeft) naar rechts schuift verandert meteen de text naar hoge performance in plaats van lange accu duur.
wat ik dus wil (en dit is ook mogelijk op mijn oude iBook):
een lange accu duur maar dus niet dat mijn systeem al over 10 minuten op standby gaat.
ik krijg dit op mijn nieuwe powerbook niet voor elkaar omdat ik dit niet meer handmatig kan aangeven.