Okee, dan hier het verhaal van een kersverse switcher
Ik ben vorige week overgestapt van 8 jaar Windowsgebruik naar een nieuwe iBook 12". En ik ben er heel blij mee, absoluut geen verkeerde keuze
Over het scherm: als je kijkt naar de 14" iBook en de 12" iBook: ze hebben dezelfde resolutie, dus voor het scherm zou ik de 14" absoluut niet kiezen. 1024x768 blijft 1024x768

Alleen als je per se een SuperDrive wilt, zou ik de 14" overwegen. Maar dan zou ik weer liever voor de PowerBook gaan

12" is qua formaat en gewicht namelijk echt heel klein & fijn.
Een 15" PowerBook is dan natuurlijk weer een stap (zo'n €1000

) verder...
Daarnaast vind ik 12" absoluut niet te klein. Ik had eerst een 12" HP laptop (1024x768), en daar miste ik inderdaad het overzicht, je hebt al snel een heleboel vensters over elkaar. Op mijn Mac heb ik die opgestapelde vensters ook, maar een zwiep met de muis richting rechtsboven en ik zie al mijn schermpjes netjes naast elkaar. Linksboven voor de desktop, enz; Exposé werkt echt heerlijk.
En dan over Mac OS X en Windows: ik vind het tot nu toe een hele positieve ervaring, dit nieuwe OS

Of het echt stukken beter is dan Windows weet ik niet, XP is nou eenmaal een behoorlijk goed OS, maar op de iBook is het net allemaal wat gelikter, en net wat meer doordacht, lijkt het soms

Als je, zoals Swedish-Sausage, echt niet wilt wennen aan een nieuw OS maar het liefste XP blijft draaien, moet je inderdaad geen Mac kopen.
Maar je kunt best een Mac kopen met als deel van je redenen het uiterlijk: waarom niet? Een auto koop je toch ook voor een deel om hoe die er uitziet? En die dingen zijn nog veel duurder

En als ik de redenen in de post van de misschien-switchers hierboven zie, lijkt me dat prima argumenten om de koop voor jezelf te rechtvaardigen
Een kleine review van mijn iBook kun je ook op mijn website lezen: iBook review