Je moet het accepteren op iChat, je moet het openen, en je moet je wachtwoord intypen. Hoe dom kun je zijn?
sommige mensen kennende...Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:01:
Je moet het accepteren op iChat, je moet het openen, en je moet je wachtwoord intypen. Hoe dom kun je zijn?

Verwijderd
Ik ga in september 2006 waarschijnlijk beginnen met de opleiding Systeem- en Netwerkbeheer aan de UvA. Ik ben dan van plan om een nieuwe laptop te kopen, maar twijfel echter om eventueel een Apple Powerbook (of misschien wel Macbook Pro op dat moment) te pakken, omdat bij deze opleiding veel met Macs gewerkt wordt. Mijn budget ligt rond de 1500 euro.
Nu twijfel ik nog en heb voor mezelf alvast (duurt nog een half jaartje) een aantal (voor mij relevante) redenen bedacht om voor de een of de ander te kiezen:
Redenen om voor een laptop te kiezen ipv een Apple:
- Windows vista sterk verbeterd.
- Via hack is mac os x ook op laptop te draaien als ik dat toch zou willen gebruiken.
- Veel goedkoper.
- Software (incl spellen) makkelijker te krijgen (spellen speel ik echter niet veel).
Redenen om voor een Apple te kiezen ipv een laptop:
- Heel veel mensen lijken erg tevreden na een overstap, dus moet toch wel iets zeggen.
- Stabieler en veiliger door unix basis.
- Handiger voor op UvA?
- Stiller en mooier design.
Ik heb verder nog geen enkele ervaring met Macs, dus het kan zijn dat sommige voor- en nadelen niet helemaal kloppen of dat er nog belangrijke zaken ontbreken.
Kan iemand mij adviseren?
Nu twijfel ik nog en heb voor mezelf alvast (duurt nog een half jaartje) een aantal (voor mij relevante) redenen bedacht om voor de een of de ander te kiezen:
Redenen om voor een laptop te kiezen ipv een Apple:
- Windows vista sterk verbeterd.
- Via hack is mac os x ook op laptop te draaien als ik dat toch zou willen gebruiken.
- Veel goedkoper.
- Software (incl spellen) makkelijker te krijgen (spellen speel ik echter niet veel).
Redenen om voor een Apple te kiezen ipv een laptop:
- Heel veel mensen lijken erg tevreden na een overstap, dus moet toch wel iets zeggen.
- Stabieler en veiliger door unix basis.
- Handiger voor op UvA?
- Stiller en mooier design.
Ik heb verder nog geen enkele ervaring met Macs, dus het kan zijn dat sommige voor- en nadelen niet helemaal kloppen of dat er nog belangrijke zaken ontbreken.
Kan iemand mij adviseren?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2006 10:35 ]
Verwijderd
Maar dan wel ultiem brak.- Via hack is mac os x ook op laptop te draaien als ik dat toch zou willen gebruiken.
Mensen, het gaat hier over gebruikerservaringen, niet allerlei enigzins gerelateerde zaken. Hou het ontopic dus.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Verwijderd
Ok sorry. Ik zal een nieuw topic aanmaken met dezelfde vraag.chem schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 11:38:
Mensen, het gaat hier over gebruikerservaringen, niet allerlei enigzins gerelateerde zaken. Hou het ontopic dus.
Verwijderd
Ik ben sinds twee dagen in het bezit van een 12" powerbook. Mijn HP/Compaq overleefde een val niet en helaas bleek de reparatie al snel even duur te zijn als een compleet nieuwe notebook. Vlak voordat ik mijn vorige beestje kapot liet vallen, had ik er echter twee nieuwe kingston reepjes van 512 Mb ingestoken. Na aankoop van mijn powerbook heb ik dus meteen het standaard 256 reepje er uit gehaald en een 512 versie in de plaats gezet. Werkt prima. Echter, ik heb toch een paar twijfels.
Mijn powerbook wordt namelijk erg warm. Ik ben dit na lang zoeken op verschillende plaatsen tegen gekomen, zelfs in de knowledgebase van apple zelf. De meeste referenties naar hitte zijn echter al redelijk oud. Het stelt me natuurlijk wel gerust dat het geen uniek verschijnsel is, maar de hitte komt echt met name uit het gebied waar mijn kingston reepje zich bevindt. Daarom wil ik het jullie toch nog eens vragen, is het echt normaal dat mijn pb zo warm wordt, en dan met name in het "geheugen gebied" ?
Bedankt voor alle reacties.
p.s. ik heb een paar uurtjes moeten wennen, maar ik begin mijn nieuwste aanwinst steeds meer te waarderen!
Mijn powerbook wordt namelijk erg warm. Ik ben dit na lang zoeken op verschillende plaatsen tegen gekomen, zelfs in de knowledgebase van apple zelf. De meeste referenties naar hitte zijn echter al redelijk oud. Het stelt me natuurlijk wel gerust dat het geen uniek verschijnsel is, maar de hitte komt echt met name uit het gebied waar mijn kingston reepje zich bevindt. Daarom wil ik het jullie toch nog eens vragen, is het echt normaal dat mijn pb zo warm wordt, en dan met name in het "geheugen gebied" ?
Bedankt voor alle reacties.
p.s. ik heb een paar uurtjes moeten wennen, maar ik begin mijn nieuwste aanwinst steeds meer te waarderen!
Edit: Heel vreemd, maar ik heb zojuist mijn PB opnieuw gestart. Blijkt te werken!
Edit2: Toch niet, mijn toetsenbordverlichting gaat blijkbaar alleen aan als ik het tijdens het booten erg donker heb! Als het daarna licht wordt, gaat het uit, zoals het hoort. Wordt het daarna weer donker, gaat mijn toetsenbord NIET opnieuw aan. Hij geeft in het icoon aan dat "er genoeg licht is, en hij niet aan hoeft".
Overigens, het contrast van het beeldscherm past zich wel netjes aan!
Edit2: Toch niet, mijn toetsenbordverlichting gaat blijkbaar alleen aan als ik het tijdens het booten erg donker heb! Als het daarna licht wordt, gaat het uit, zoals het hoort. Wordt het daarna weer donker, gaat mijn toetsenbord NIET opnieuw aan. Hij geeft in het icoon aan dat "er genoeg licht is, en hij niet aan hoeft".
[ Voor 163% gewijzigd door Coreantes op 20-02-2006 17:52 ]
Dat is natuurlijk ook vernuftig gebruik van de lichtsensor. Echt zo'n foefje dat je normaal niet mist maar wel erg handig is - en onmisbaar lijkt - als je hem hebt.Coreantes schreef op maandag 20 februari 2006 @ 17:14:
* Sijmen wil lichtsensor in zijn PB 12"
Verwijderd
Ik ben van plan om een 12" iBook te gaan aanschaffen. Dat wordt mijn eerste Apple. Ik ben hem van plan te gaan gebruiken voor tekstverwerking, internetten, procestekeningen, films en muziek. Ik ben student en denk dat ik ga voor de goedkoopste ibook. Opdit moment kost deze 1039 online bij de apple store. Ik ga denk ik gebruik maken van de iPay regeling. Heeft iemand misschien advies voor mij waari k deze iBook voor minder als 1039 kan krijgen ?
Als je student bent zou ik toch even in de Apple Store voor het onderwijs kijken: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlIndVerwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 17:10:
Ik ben van plan om een 12" iBook te gaan aanschaffen. Dat wordt mijn eerste Apple. Ik ben hem van plan te gaan gebruiken voor tekstverwerking, internetten, procestekeningen, films en muziek. Ik ben student en denk dat ik ga voor de goedkoopste ibook. Opdit moment kost deze 1039 online bij de apple store. Ik ga denk ik gebruik maken van de iPay regeling. Heeft iemand misschien advies voor mij waari k deze iBook voor minder als 1039 kan krijgen ?
En misschien kan je nog even wachten? De huidige iBooks gaan hoogstwaarschijnlijk over niet al te lange tijd vervangen worden door nieuwe modellen
Sinds kort ben ik ook een trotse eigenaar van een iBook 12" en ik ben er zeer tevreden mee... accu gaat redelijk lang mee
Prima computer om op te proggen. Alleen het 1-knopsmuis systeem is wel even wennen als je er geen externe muis op hebt...
[ Voor 8% gewijzigd door Cafe_de_beuk op 23-02-2006 17:53 ]
Don't go mad, go linux
Ha ik zat laatst op een windows-laptop te CTRL-klikken.. 1 knops muis.. het went
Verwijderd
Ik gebruik nu zo'n maand mijn 14 iBook. Bevalt zeer goed tot nu toe. Heb hiervoor een mac mini gehad. Enig nadeel vind ik dat er geen rechtsmuisknoptoets op de laptop zelf zit. Ik heb nl niet altijd mijn mighty mouse er aan hangen.
Weet iemand of het mogelijk is een 7200 harde schijf in te bouwen?
Weet iemand of het mogelijk is een 7200 harde schijf in te bouwen?
Ja, dat is mogelijk, hoewel het geen eenvoudige operatie is. Misschien heb je wat aan deze Fixit Guide.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 22:39:Weet iemand of het mogelijk is een 7200 harde schijf in te bouwen?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Ik heb sinds kort weer een Windows laptop, na een iBook en een PowerBook, en merk dat ik de rechter knop onder het touchpad nooit gebruik. Terwijl ik voor m'n iBook ook al een Windows laptop had.kaassouffle schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:32:
Ha ik zat laatst op een windows-laptop te CTRL-klikken.. 1 knops muis.. het went
Op m'n Apple doe ik ook echt veel met sneltoetsen, maar als ik even achter de pc ga zitten dan is dat binnen een paar seconden over. Echt raar.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik mis op Apple af en toe sneltoetsen.. maar op andere windows-bakken ook. Ligt aan programma's en instellingen bij mij.
Mijn oude windows bak heeft allemaal opstart sneltoetsen.. bijv voor winamp en andere programma's die ik vaak gebruik. (met CTRL-ALT-A start ik winamp op en dan ram ik X en hij speelt meteen / met nog een keer CTRL-ALT-A krijgt winamp weer focus etc) Bij een Apple zijn die toetsen anders of heb ik ze nog niet ingesteld (kun je met een toetsen-combi iets opstarten?). En op andere windows-bakken zitten die sneltoetsen ook niet standaard ingesteld natuurlijk.
Binnen programma's is mijn sneltoets gebruik gelijk denk ik. Daar weet ik de knoppen voor verschillende tools etc wel te vinden.
Mijn oude windows bak heeft allemaal opstart sneltoetsen.. bijv voor winamp en andere programma's die ik vaak gebruik. (met CTRL-ALT-A start ik winamp op en dan ram ik X en hij speelt meteen / met nog een keer CTRL-ALT-A krijgt winamp weer focus etc) Bij een Apple zijn die toetsen anders of heb ik ze nog niet ingesteld (kun je met een toetsen-combi iets opstarten?). En op andere windows-bakken zitten die sneltoetsen ook niet standaard ingesteld natuurlijk.
Binnen programma's is mijn sneltoets gebruik gelijk denk ik. Daar weet ik de knoppen voor verschillende tools etc wel te vinden.
Ik heb de nieuwste versie van de 12" iBook G4. Nu wil ik er graag wat extra RAM in gooien. Ik twijfel alleen tussen 512MB erbij (in totaal 1 gig) of 1 gig erbij (in totaal dus 1,5 gig). Kan iemand mij vertellen of dit veel verschil zal uitmaken? Ik wil in de toekomst veel gaan doen met digitale fotobewerking op m'n iBook, is het dan sowieso handiger om 1 gig erbij te doen of loop ik dan de kans dat ie instabiel wordt?
Ik zie niet zo goed waarom je iBook instabiel zou worden als je er meer dan 512MB bij prikt; als je zeker wilt zijn dan koop je toch RAM waarvan bekend is dat het werkt in iBooks?
Veel mensen zeggen dat meer geheugen altijd beter is voor OS X, helemaal als je aan fotobewerking gaat doen. Het prijsverschil tussen een reepje 512MB en 1024MB is nou niet dusdanig hoog dat ik het zou laten...
Veel mensen zeggen dat meer geheugen altijd beter is voor OS X, helemaal als je aan fotobewerking gaat doen. Het prijsverschil tussen een reepje 512MB en 1024MB is nou niet dusdanig hoog dat ik het zou laten...
Zo gezegd, zo gedaan.
er was ooit eens zo'n probleem met airport en meer dan 1 gb geheugen.. of was dat alleen bij PB's / al opgelost?
Dit probleem zat alleen in de zomer 2005 iBook serie. Ik heb nergens last van met nu 1,5 GB in mijn iBook, dus dit probleem zal wel opgelost zijn.
Verwijderd
Kan het zijn dat toevoegen van 1 GB geheugen aan je Ibook waar al 512 mb inzit een vertragende werking heeft?
Omdat het dus op een aparte bank zit?
Omdat het dus op een aparte bank zit?
Verwijderd
Ik heb zo'n iBook. Inmiddels heb ik er geen last meer vankaassouffle schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 12:29:
er was ooit eens zo'n probleem met airport en meer dan 1 gb geheugen.. of was dat alleen bij PB's / al opgelost?
En nee, je mac word echt niet slomer door meer geheugen hoor
He neef
Ik zou er lekker 1 Gb bij doen, krijg je geen spijt van. (digitale) Fotobewerking neemt -als je Photoshop gebruikt- nou eenmaal veel RAM in beslag. Heb totaal 2 Gb in mijn Powerbook zitten en daar heb ik regelmatig minder dan 300 Mb van over, you do the math 
Overigens mijn module bij macramdirect.com aangeschaft, de Samsung versie.
Overigens mijn module bij macramdirect.com aangeschaft, de Samsung versie.
Ik ben op zoek naar een nieuwe oplader voor mijn iBook G3, maar waar vind ik in hemelsnaam zo'n ding?
Verwijderd
Ebay al geprobeerd?Math2k schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 12:55:
Ik ben op zoek naar een nieuwe oplader voor mijn iBook G3, maar waar vind ik in hemelsnaam zo'n ding?
http://search.ebay.nl/ibo...expZWD2SQQssPageNameZWD2S
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 13:14 ]
Dichtsbijzijnde Apple Centre?Math2k schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 12:55:
Verwijderd
Dus als ik het goed begrijp is het sowieso altijd een goed idee om meer geheugen in de iBook te steken? Ik heb onlangs een "12 iBook overgenomen met de volgende specs:reiker schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 11:50:
Ik zie niet zo goed waarom je iBook instabiel zou worden als je er meer dan 512MB bij prikt; als je zeker wilt zijn dan koop je toch RAM waarvan bekend is dat het werkt in iBooks?
80gb st98823a disk (5400 rpm als ik m'n google search moet geloven)
1.2ghz powerpc
768mb sdram (de 256 built-in plus een reepje pc2700 van 512mb)
Nou ben ik wel benieuwd wat ik kan doen om het ding nog een leuke boost te geven. Zou er nog meer geheugen in passen b.v?
(Verder zoals wel meer hier zeggen ben ik zeer tevreden over het apparaat en de software zelf..)
Verwijderd
Zie http://www.tweedehandsmac.nl/ en dan even zoeken op "voeding". Daar staat er namelijk te koop aangeboden.Math2k schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 12:55:
@njdewit
Het maximale geheugen is 1.25 GB en dat is alleen te bereiken door in jouw geval het 512 MB reepje te vervangen voor een 1 GB reepje.
Weet je overigens zeker dat je een harde schijf van 5400 rpm hebt aangezien de BTO optie gewoon een 4200 rpm exemplaar was. Het kan alleen een 5400 rpm zijn wanneer deze er door de vorige eigenaar ingezet is. iBooks hebben nog nooit standaard een mogelijkheid tot een 5400 rpm harde schijf gehad.
Verwijderd
ah, okay! is er ook een maximale snelheid van dat geheugen o.i.d? wat betreft die HD heb ik geen idee eigenlijk, maar als ik bij de system profiler het typenr van de hd bekijk (zoals boven neergezet) is het er toch echt een die 5400 rpm is aldus al mn google hitsVerwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 22:31:
[...]
@njdewit
Het maximale geheugen is 1.25 GB en dat is alleen te bereiken door in jouw geval het 512 MB reepje te vervangen voor een 1 GB reepje.
Weet je overigens zeker dat je een harde schijf van 5400 rpm hebt aangezien de BTO optie gewoon een 4200 rpm exemplaar was. Het kan alleen een 5400 rpm zijn wanneer deze er door de vorige eigenaar ingezet is. iBooks hebben nog nooit standaard een mogelijkheid tot een 5400 rpm harde schijf gehad.
help me out here
Verwijderd
Dan valt er weinig sneller te maken als de schijf al 5400 rpm is.
Het geheugen van jouw iBook is nog de PC2100 versie. Alles wat sneller is heeft geen nut. Jouw 512MB PC2700 draait gewoon op een lagere snelheid (266Mhz).
Het geheugen van jouw iBook is nog de PC2100 versie. Alles wat sneller is heeft geen nut. Jouw 512MB PC2700 draait gewoon op een lagere snelheid (266Mhz).
Verwijderd
Is dit voor de 1.33gHz versie omhoog geschroefd? Hoe dan ook blijft het een instap model. Als het platform me eind dit jaar nog net zo goed bevalt ga ik haast zeker over op de Powerbook.Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 23:53:
Dan valt er weinig sneller te maken als de schijf al 5400 rpm is.
Verwijderd
Ja, de nieuwste iBooks draaien met PC2700 (333MHz), maar dat had je uiteraard ook zelf kunnen vinden op http://www.apple.com/nl/ibook/specs.html
Ik heb een 15" Powerbook welke nu ruime 2,5jaar oud is (3 in juli). Mijn HDD was helaas niet meer echt betrouwbaar te noemen, wat dan op zich weer niet raar is als je weet dat ik enkel nog een PowerBook heb en deze dagelijks vele uren gebruik.
Nu kwam ik bij het vervangen achter dat de BTO-disk niet 5400rpm maar 4200rpm was, deze heb ik nu vervangen door een 80GB 7k2 rpm versie. Overigens met dank aan iFixit.com en kieskes.
Mijn 15" heeft nu de volgende specs:
1,25Ghz G4, 1GB RAM, 80GB 7k2rpm disk, 15" scherm (1280*853 met 1 groene pixel), SuperDrive (2,4x). Nieuwe accu, nieuwe disk, nieuwe lader (handig!).
Nu kwam ik bij het vervangen achter dat de BTO-disk niet 5400rpm maar 4200rpm was, deze heb ik nu vervangen door een 80GB 7k2 rpm versie. Overigens met dank aan iFixit.com en kieskes.
Mijn 15" heeft nu de volgende specs:
1,25Ghz G4, 1GB RAM, 80GB 7k2rpm disk, 15" scherm (1280*853 met 1 groene pixel), SuperDrive (2,4x). Nieuwe accu, nieuwe disk, nieuwe lader (handig!).
Bericht hierboven
Ik ben van plan om binnen niet al te lange tijd een nieuwe laptop te kopen, ik wil over anderhalf jaar een grafische vervolg opleiding (grafisch vormgever) gaan doen.
Een iBook/Pb zou ideaal zijn, lange batterij duur, lekker comact etc, alleen een groot nadeel (vindt ik) dat scherm
1025*768 is daar nou een beetje lekker op te photoshoppen? Eigenlijk is een Pb 15" perfect, goed scherm, Mac OSx alleen deze verkoopt Apple niet meer... en bovendien ook zeer prijzig (1900 euro oid...)
mijn budget ligt ongeveer op de 1500 euro.
En stel ik zou voor een iBook gaan, wat is dan aan te raden? 12" of 14"? is het bij 14" niet het geval van pixels tellen (1024*768 op 14" lijkt me vrij ehh... groot)
Of is het verstandig om voor een Sony Vaio te gaan met een X-black schermpje?... ik heb ook geruchten gehoord van nieuwe iBook's etc maarja ik heb geen idee, en om nou tot augustus te wachten vindt ik ook geen geweldig plan...
Een iBook/Pb zou ideaal zijn, lange batterij duur, lekker comact etc, alleen een groot nadeel (vindt ik) dat scherm

En stel ik zou voor een iBook gaan, wat is dan aan te raden? 12" of 14"? is het bij 14" niet het geval van pixels tellen (1024*768 op 14" lijkt me vrij ehh... groot)
Of is het verstandig om voor een Sony Vaio te gaan met een X-black schermpje?... ik heb ook geruchten gehoord van nieuwe iBook's etc maarja ik heb geen idee, en om nou tot augustus te wachten vindt ik ook geen geweldig plan...
BramBoterham
Mja, die geruchten zijn er al langLJ LIGHTNING schreef op woensdag 05 april 2006 @ 00:44:
Ik ben van plan om binnen niet al te lange tijd een nieuwe laptop te kopen, ik wil over anderhalf jaar een grafische vervolg opleiding (grafisch vormgever) gaan doen.
Een iBook/Pb zou ideaal zijn, lange batterij duur, lekker comact etc, alleen een groot nadeel (vindt ik) dat scherm1025*768 is daar nou een beetje lekker op te photoshoppen? Eigenlijk is een Pb 15" perfect, goed scherm, Mac OSx alleen deze verkoopt Apple niet meer... en bovendien ook zeer prijzig (1900 euro oid...)
Een iBook/PowerBook is verder idd ideaal, op de resolutie na. Ikzelf gebruik wel m'n 12" iBook om te photoshoppen, maar ik ben geen pro erin en bij een grafische opleiding kun je denk ik wel beter een grotere resolutie overwegen. De 14" iBook vind ik echt niks: de resolutie is hetzelfde, maar je moet wel meer apparaat meeslepen.
En tja, op zich is het natuurlijk geen slecht plan om uit te kijken naar een tweedehands 15" PowerBook
Verwijderd
In de meeste Apple winkels zijn de PowerBooks G4 nog wel verkrijgbaar en goedkoper dan voorheen. Het kunnen wel demo's zijn maar ze zijn wel te koop vanaf €1780,-. Als dat te veel geld is dan kun je kijken op www.tweedehandsmac.nl. Daar staan heel veel PowerBooks te koop i.v.m. de MacBook Pro.LJ LIGHTNING schreef op woensdag 05 april 2006 @ 00:44:
Een iBook/Pb zou ideaal zijn, lange batterij duur, lekker comact etc, alleen een groot nadeel (vindt ik) dat scherm1025*768 is daar nou een beetje lekker op te photoshoppen? Eigenlijk is een Pb 15" perfect, goed scherm, Mac OSx alleen deze verkoopt Apple niet meer... en bovendien ook zeer prijzig (1900 euro oid...)
Je kunt natuurlijk ook gewoon een extern scherm gebruiken bij een iBook of PowerBook.
Waou altijd al een mac halen. Dus heb ik een paar weken een iBook G4 12" gekocht. Het apparaat bevalt zo goed, dat ik er over zit te denken om mijn normale desktop te verkopen en een iMac of mac mini te gaan halen.
00.5 moreevolved
Waarom je keuze nu een 12" te halen? en niet te wachten op de nieuwe intel versie?00.5 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 18:42:
Waou altijd al een mac halen. Dus heb ik een paar weken een iBook G4 12" gekocht. Het apparaat bevalt zo goed, dat ik er over zit te denken om mijn normale desktop te verkopen en een iMac of mac mini te gaan halen.
Fotonerd
Ik zat al 2 maanden naar een laptop te kijken. En als ik iedere keer af ga wachten tot er een nieuw model uit komt dan blijf ik eeuwig bezig. En mijn grootste zorg was dat de accu tijd van de nieuwe laptops lager zou zijn als die van de huidige iBook. Kinderzieketes waar je kans op hebt. En ik wou perse een 12" hebben en er waaren alleen geruchten over 13" scherm en er was nog geen universal code van photoshop. En daarbij voldoet de G4 prima voor mijn gebruik.
00.5 moreevolved
Verwijderd
Ik gebruik ook al weer een aantal weken mijn iBook tot volle tevredenheid. Heb er 512 mb bij ingezet dus nu totaal 1GB geheugen. En dat merk je goed.
Die oplader word alleen ontzettend heet.
Die oplader word alleen ontzettend heet.
Je moet die oplader niet op iets zachts leggen, dan kan hij z'n warmte niet kwijt. Ik heb hem meestal in een stekkerdoos zitten (zonder het lange snoer) of als ik ergens anders ben op een harde ondergrond. Als je hem op tapijt legt o.i.d. dan wordt hij inderdaad wel warm.
Hier stond achterhaalde informatie…
ik heb een iBook 12" die hier altijd op de vloerbedekking ligt en hij wordt eigenlijk nooit warm?
En het korte stekkertje ben ik kwijt geraakt, en een nieuwe bij apple is reteduur
En het korte stekkertje ben ik kwijt geraakt, en een nieuwe bij apple is reteduur
De tweede zin slaat de spijker op z'n kop. Echter ik lijk wel te wachten...00.5 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 21:12:
Ik zat al 2 maanden naar een laptop te kijken. En als ik iedere keer af ga wachten tot er een nieuw model uit komt dan blijf ik eeuwig bezig. En mijn grootste zorg was dat de accu tijd van de nieuwe laptops lager zou zijn als die van de huidige iBook. Kinderzieketes waar je kans op hebt. En ik wou perse een 12" hebben en er waaren alleen geruchten over 13" scherm en er was nog geen universal code van photoshop. En daarbij voldoet de G4 prima voor mijn gebruik.
Ik wil graag een intel versie. zeker nu ze net de boot camp hebben uitgebracht. Dat kan goed uit komen voor wat software voor mijn opleiding.
Maar het liefst kocht ik nu een 12" iBook of een 12" PB.
Fotonerd
En toen ik mijn iBook haalde waren er alleen nog maar geruchten over dat er mischien een intel iBook zou komen maar niet wanneer, ik had ook geen zin om nog langer te wachten.Xilantof schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:07:
[...]
De tweede zin slaat de spijker op z'n kop. Echter ik lijk wel te wachten...
Ik wil graag een intel versie. zeker nu ze net de boot camp hebben uitgebracht. Dat kan goed uit komen voor wat software voor mijn opleiding.
00.5 moreevolved
tja... Nu wordt juni toch wel als maand genoemd.00.5 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:25:
[...]
En toen ik mijn iBook haalde waren er alleen nog maar geruchten over dat er mischien een intel iBook zou komen maar niet wanneer, ik had ook geen zin om nog langer te wachten.
Nouja, ik kijk 't nog even aan.
Fotonerd
Als je toch windows nodig hebt voor de software waarom ga je dan niet voor een normale laptop die 12" zoals een MSI Megabook geloof ik?Xilantof schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:07:
[...]
De tweede zin slaat de spijker op z'n kop. Echter ik lijk wel te wachten...
00.5 moreevolved
Verwijderd
Omdat de iBook even duur is als een Megabook en hij een iBook misschien wel een stuk mooier vind?00.5 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:42:
[...]
Als je toch windows nodig hebt voor de software waarom ga je dan niet voor een normale laptop die 12" zoals een MSI Megabook geloof ik?
Met die vergelijking wint de iBook inderdaad met gemak.Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:47:
[...]
Omdat de iBook even duur is als een Megabook en hij een iBook misschien wel een stuk mooier vind?
Ach, eerst ff door sparen, maar dat gaat best vlot. Dan beslis ik of ik wacht op de intel iBooks. (en dat hangt ook van mijn huidige studie en vervolg studie af)
Fotonerd
Ik volg zelf aan de HAN de opleing Communicatie Systemen, en dan zijn er wel een paar software pakketten die ik niet op mijn iBook kan genbruiken. Zoals 3ds Max (zover ik weet), Casetalk en Icacatoo dat is een soort van sharepoint wat intern is ontwikkeld want dat heeft IE nodigXilantof schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 18:20:
[...]
Met die vergelijking wint de iBook inderdaad met gemak.
Ach, eerst ff door sparen, maar dat gaat best vlot. Dan beslis ik of ik wacht op de intel iBooks. (en dat hangt ook van mijn huidige studie en vervolg studie af)

Maar sinds dat ik een iBook heb aangeschaft heeft een klasgenoot van me er ook eentje gekocht diezelfde week
Wat verder bij mij mee woog in mijn keuze was dat als ik een programma nodig had wat er niet voor OSX is, dat ik de computers op school kan gebruiken. of eventueel thuis op mijn AMD kan werken met Windows.
Verder is mijn persoonlijke ervaring dat ik eerder aan het gebruik moet wennen van windows dan dat van OSX. OMdat ik vaak in Windows de sneltoetsen van OSX gebruik maar in OSX gebruik ik niet per ongeluk de sneltoetsen van Windows.
Maar zoals ik las dat je netwerk beheer gaat doen dat is volgens mij heel erg Windows minded en dan denk ik dat je mischien bete af bent met een Windows laptop of inderdaad een iBook met een intel CPU zodat je met bootcamp toch Windos kan draaien. Omdat je vaak voor netwerk beheer hele specefieke programma`s hebt die er alleen voor Windows zijn.
Ik zelf wil sinds dat ik mij iBook heb nu compleet van Windows af en ben dan nu ook aan het sparen voor een iMac intel core duo of tegen die tijd voor een powermac met intel CPU
[ Voor 50% gewijzigd door 00.5 op 07-04-2006 22:41 . Reden: nog wat toevoegen ]
00.5 moreevolved
mijn ervaring na een half jaar is dat je een iBook op school vooral kunt gebruiken voor surfen, niks doen, mail kijken , cisco examens maken, tekst verwerken en dingen opzoeken kunt gebruiken. daar gebruik ik hem op school vooral voor.
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
Euhm...
Geen idee waar je dat gelezen hebt
Maar je verhaal gaat inderdaad voor mij ook op. Dat gene wat niet op een iBook kan, kan ik of op de pc's van school doen op of mijn bakkie thuis.
Ik moet 't eind van de maand maar eerst even afwachten
Fotonerd
dan heb ik dat ergens anders gelezen, ja veel dingen tegelijk doen is niet altijd handigXilantof schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 07:22:
[...]
Euhm...ik ga niets met netwerkbeheer doen
Geen idee waar je dat gelezen hebt
Maar je verhaal gaat inderdaad voor mij ook op. Dat gene wat niet op een iBook kan, kan ik of op de pc's van school doen op of mijn bakkie thuis.
Ik moet 't eind van de maand maar eerst even afwachten
00.5 moreevolved
Even een vraagje:
op site kun je kiezen tussen de volgende toetsenborde/OS combinaties:
Toetsenbord & Mac OS
Toetsenbord & Mac OS (int'l English)
Toetsenbord (lokaal) & Mac OS (int'l English)
Welke van deze "combi's" geeft nou een toetsenbord met een liggende enter-toets?
Toetsenbord & Mac OS
Welke van deze "combi's" geeft nou een toetsenbord met een liggende enter-toets?
Fotonerd
ff een vraagje over t geheugen
Ik heb een pb 1,67 met PC2700 geheugen. standaard zat er 512mb in en ik heb er 1gb bij in gedaan. Kingston geheugen, wel apple compatible.
Nu ziet mn pb het geheugen wel (geeft ook 1,5gb aan), maar lijkt er niet echt gebruik van te maken.
Als ik nl heel vaal apps open heb staan, komt mn verbruik nauwelijks boven de 300mb uit volgens menumeters. En dat terwijl ik iedereen hoor over het verschil wat iedereen merkt met extra gegeugen en dat osx bijna heel het geheugen gebruikt.
Dus dit lijkt me niet normaal, of wel?
Maakt het ook uit welk geheugen in welk bankje moet?
Ik heb een pb 1,67 met PC2700 geheugen. standaard zat er 512mb in en ik heb er 1gb bij in gedaan. Kingston geheugen, wel apple compatible.
Nu ziet mn pb het geheugen wel (geeft ook 1,5gb aan), maar lijkt er niet echt gebruik van te maken.
Als ik nl heel vaal apps open heb staan, komt mn verbruik nauwelijks boven de 300mb uit volgens menumeters. En dat terwijl ik iedereen hoor over het verschil wat iedereen merkt met extra gegeugen en dat osx bijna heel het geheugen gebruikt.
Dus dit lijkt me niet normaal, of wel?
Maakt het ook uit welk geheugen in welk bankje moet?
Dat is geen van de opties. Bel voor de zekerheid naar het nummer. Voor een 'echt' US keyboard moet je in de VS zijn, of in ieder geval buiten Europa. Mijn Powerbook heb ik in Japan gekocht en daar heb ik een liggende 'Enter' toets. Baal er straks ook van dat ik weer een staande 'Enter' heb als ik een nieuwe MacBook (Pro) ga kopen.Xilantof schreef op zondag 09 april 2006 @ 10:25:
Even een vraagje:
Toetsenbord & Mac OS
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Hmm, dat is behoorlijk vervelend.kiddyl schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 13:07:
[...]
Dat is geen van de opties. Bel voor de zekerheid naar het nummer. Voor een 'echt' US keyboard moet je in de VS zijn, of in ieder geval buiten Europa. Mijn Powerbook heb ik in Japan gekocht en daar heb ik een liggende 'Enter' toets. Baal er straks ook van dat ik weer een staande 'Enter' heb als ik een nieuwe MacBook (Pro) ga kopen.
En een beetje misleidend gezien alle foto's op de website met liggende entertoetsen zijn. Hoewel deze foto's natuurlijk rechtstreekt van de States komen.
Nouja, daar leven we dan maar mee... ofzo.
Wel jammer dat ze die niet hier leveren.
Fotonerd
Verwijderd
Waar ik lately een beetje last mee heb met m'n iBook is dat de accu ietwat losjes zit. Wat helemaal vervelend is, is dat wanneer ik hem in m'n schoudertas draag (die tijdensd het lopen moet ik toegeven herhaaldelijk tegen m'n lichaam aanbeukt) er een gerede kans is dat de accu eruit ligt zodra ik het ding uit zn hoesje haal. Nou wil ik wel geloven dat dat opzich niet vreemd is, maar hij zit wel erg los. Net alsof de veertjes een beetje lam zijn. Als je echter eens bestudeert hoe die accu vast zit in de iBook verbaast het me weer niks gezien het nogal shoddy is.
Iemand anders daar ook gelazer mee?
Iemand anders daar ook gelazer mee?
Verwijderd
"lately"?
"shoddy"?
Sorry, die twee zul je uit moeten leggen. En daarnaast is dit nog altijd een Nederlandstalig forum
"shoddy"?
Sorry, die twee zul je uit moeten leggen. En daarnaast is dit nog altijd een Nederlandstalig forum
offtopic:
zeik niet zo...
zeik niet zo...
En njdewit, misschien een stomme vraag, maar heb je wel die schroef teruggedraaid die de accu moet vasthouden?
Verwijderd
UiteraardThe Evil Brain schreef op woensdag 19 april 2006 @ 13:26:
offtopic:
zeik niet zo...
En njdewit, misschien een stomme vraag, maar heb je wel die schroef teruggedraaid die de accu moet vasthouden?Want anders is het niet erg vreemd dat hij er constant uit valt
(En "DesertStorm"? Sorry, die term ken ik niet.. Ik dacht dat dit een Nederlandstalig forum is!)
hmm, heb soms het idee dat mijn 15" pB erg warm word..
Ik heb zo'n leuke sysStat widget maar die temperaturen veranderen nooit.. Volgens die widget gaan de ventilatoren ook nooit aan.. (maar ik denk bijna dat dat klopt).
Is er ander tooltje voor temperatuur metingen ofzo?
Ik heb zo'n leuke sysStat widget maar die temperaturen veranderen nooit.. Volgens die widget gaan de ventilatoren ook nooit aan.. (maar ik denk bijna dat dat klopt).
Is er ander tooltje voor temperatuur metingen ofzo?
er zijn 2 tools die ik je kan aanraden: Temperature Monitor, en X Resource Graph. Beide werken erg goed op mijn PowerBook 12" 1.33GHz. X Resource Graph is iets minder uitgebreid met temperaturen, maar geeft wel fanspeeds weer (als de fan tenminste draait
)
Beide zijn te downloaden via VersionTracker
Beide zijn te downloaden via VersionTracker
Launching containers into space
Heb iStatNano en MiniCpuHeat widgets en die werken perfect, geven behoorlijk nauwkeurig de temps aan van je CPU, Hdd, voeding etc.
Heb iStatPro widget, maar die temperaturen zijnn iet nauwkeurig en veranderen dus niet. Met bovengenoemde progjes zijn metingen wel nauwkeurig.
Hmm ik zit nou al ruim een halfjaar met Mac te flirten.
En ik denk dat ze me nu toch verleid heeft, Ik wil een 12" iBook aanschaffen maar er zijn toch nog twee kleine vraagjes die me niet loslaten.
1. De geruchten dat er binnenkort een nieuwe iBook gaat komen (duurt dit langer dan 3 maanden dan ga ik er gewoon één aanschaffen en niet wachten.)
2. MacOs taal, Hij word standaard in het nederlands geleverd maar ik wil hem eigenlijk in het engels, pas ik dit aan op de Mac store dan duurt de levering opééns geen 24H maar 3 werkdagen. Kan ik een nederlandsche install niet zelf op engels zetten?)
Samengevat ben ik bang dat het toch gaat gebeuren.
En ik denk dat ze me nu toch verleid heeft, Ik wil een 12" iBook aanschaffen maar er zijn toch nog twee kleine vraagjes die me niet loslaten.
1. De geruchten dat er binnenkort een nieuwe iBook gaat komen (duurt dit langer dan 3 maanden dan ga ik er gewoon één aanschaffen en niet wachten.)
2. MacOs taal, Hij word standaard in het nederlands geleverd maar ik wil hem eigenlijk in het engels, pas ik dit aan op de Mac store dan duurt de levering opééns geen 24H maar 3 werkdagen. Kan ik een nederlandsche install niet zelf op engels zetten?)
Samengevat ben ik bang dat het toch gaat gebeuren.
You can't free a fish from water.
De taal van OS X kan je bij de eerste boot instellen. Je krijgt dan de keuze tussen onder andere Nederlands, Engels, Swahili, Zweeds, Koreaans... You get the point.
Gewoon lekker de "Nederlandse" versie kiezen dus, en als je hem binnenkrijgt voor Engels kiezen.
Gewoon lekker de "Nederlandse" versie kiezen dus, en als je hem binnenkrijgt voor Engels kiezen.
Zo gezegd, zo gedaan.
Verwijderd
Voor het einde van dit jaar word de iBook geupgrade, en de voordelen zijn het wachten zeker waard (denk aan Bootcamp, zekerheid voor de toekomst, 3 tot 4 keer snellere processor).digit7722 schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 10:46:
Hmm ik zit nou al ruim een halfjaar met Mac te flirten.
Even ter informatie: je kunt altijd de taal aanpassen, dus niet alleen bij de eerste bootreiker schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 10:49:
De taal van OS X kan je bij de eerste boot instellen. Je krijgt dan de keuze tussen onder andere Nederlands, Engels, Swahili, Zweeds, Koreaans... You get the point.
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Verwijderd
En je kunt elke gebruiker in een andere taal laten werken -volledig ondersteund met een OS geïmplementeerde spellingscontrole (zoals dit typen in een browser)!
Wow indrukwekkend. nou ik ga vanmiddag even gezellig langs het MacHouse te Amsterdam. Toch eens eventjes een iBook en PowerBook in mijn handjes beetpakken. waarschijnlijk loop ik er met één de deur uit.
Gatverdamme wat zijn verkopers toch een hebberds.
Ik bel op naar het MacHouse in Amsterdam met wat standaard vraagjes over welke Book voor mij het beste zou zijn de PowerBook of de iBook, ik geef duidelijk aan wat ik wil doen en dat ik voor 12" wil gaan omdat dat makkelijk en mobiel is. Probeert de verkoper mij een Macbook-Pro te verkopen.
Ik probeer nog netjes te zeggen dat ik voor het eerst overstap en ik de iBook ook erg mooi vind, dat ik 2600 euro wat veel vind voor een eerste overstap etc, etc, maar ik krijg met de beste wil van de wereld niet het gesprek terug naar waar ik als klant over wil spreken(namelijk de keus tussen 12" iBook of 12'PowerBook).
Er werd gewoon niet gesproken over de iBook en of PowerBook maar enkel nog over de twee MacBooks.
Denk dat ik toch maar gewoon online ga bestellen want die verkopers krijg ik een punthoofd van.
Gatverdamme wat zijn verkopers toch een hebberds.
Ik bel op naar het MacHouse in Amsterdam met wat standaard vraagjes over welke Book voor mij het beste zou zijn de PowerBook of de iBook, ik geef duidelijk aan wat ik wil doen en dat ik voor 12" wil gaan omdat dat makkelijk en mobiel is. Probeert de verkoper mij een Macbook-Pro te verkopen.
Ik probeer nog netjes te zeggen dat ik voor het eerst overstap en ik de iBook ook erg mooi vind, dat ik 2600 euro wat veel vind voor een eerste overstap etc, etc, maar ik krijg met de beste wil van de wereld niet het gesprek terug naar waar ik als klant over wil spreken(namelijk de keus tussen 12" iBook of 12'PowerBook).
Er werd gewoon niet gesproken over de iBook en of PowerBook maar enkel nog over de twee MacBooks.
Denk dat ik toch maar gewoon online ga bestellen want die verkopers krijg ik een punthoofd van.
[ Voor 69% gewijzigd door digit7722 op 24-04-2006 11:57 ]
You can't free a fish from water.
Stom inderdaad zeg. Misschien zijn ze geïnstrueerd om eigenlijk altijd Intel modellen te verkopen om de transitie naar x86 te versnellen.digit7722 schreef op maandag 24 april 2006 @ 08:39:
Verwijderd
wat gaat er vermoedelijk gebeuren met de 12 inch PowerBook?
waarom is er geen 12 inch MacBook?
Die wordt zeer waarschijnlijk vervangen door de 13,3" iBook/MacBook.Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 22:12:
wat gaat er vermoedelijk gebeuren met de 12 inch PowerBook?
Bij een onafhankelijke winkel? Lijkt me sterk.wacko schreef op maandag 24 april 2006 @ 12:37:
[...]
Stom inderdaad zeg. Misschien zijn ze geïnstrueerd om eigenlijk altijd Intel modellen te verkopen om de transitie naar x86 te versnellen.
Grotere winstmarge voor de x86s voor die 'onafhankelijke' winkel?Thunder schreef op woensdag 26 april 2006 @ 22:15:
[...]
Bij een onafhankelijke winkel? Lijkt me sterk.
nee hoor, dingen kosten gewoon meer dus dat is meer provisie voor de verkoper..m-m schreef op woensdag 26 april 2006 @ 22:21:
[...]
Grotere winstmarge voor de x86s voor die 'onafhankelijke' winkel?
nixs duisters aan
blup
provisie? Uit welke bron heb je dat? Bij het AC waar ik werk maakt het geen bal uit wat ik verkoop namelijkeendje schreef op woensdag 26 april 2006 @ 22:24:
[...]
nee hoor, dingen kosten gewoon meer dus dat is meer provisie voor de verkoper..
nixs duisters aan
Heeft een nadeel voor de baas: je bent minder gedreven om te 'upsellen' (de klant meer te verkopen dan waar hij/zij initieel voor kwam)
Heeft een voordeel voor de klant: je komt niet in de verleiding 'oneerlijk' advies te geven. Het advies dat een klant van mij krijgt zal dan ook altijd het beste advies zijn dat ik hem kan geven, en dat is lang niet altijd in het beste belang van de omzet.
Verwijderd
Qua grootte blijft dat dan 12 inch toch, 13,3 widescreen?Blaxje schreef op woensdag 26 april 2006 @ 22:14:
[...]
Die wordt zeer waarschijnlijk vervangen door de 13,3" iBook/MacBook.
Weet iemand wanneer dat ongeveer zal plaats vinden?
Welke machines gaan ze vermoedelijk eerst updaten?
Wanneer is er weer zo'n Apple Expo waar Steve praat?
Qua hoogte blijft ie misschien/waarschijnlijk gelijk. breedte wordt wel meer (logisch met breedbeeldVerwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:19:
[...]
Qua grootte blijft dat dan 12 inch toch, 13,3 widescreen?
Weet iemand wanneer dat ongeveer zal plaats vinden?
Welke machines gaan ze vermoedelijk eerst updaten?
Wanneer is er weer zo'n Apple Expo waar Steve praat?
wanneer? er wordt gezegt in mei. Maar die duurt ook 31 dagen
de iBook is het eerst aan de beurt. wordt een MacBook
Wanneer steve weer praat? dat hoor je pas heel kort van te voren. En dat is nu dus nog onbekend.
Fotonerd
Verwijderd
maar als de iBook een MacBook wordt dan verdwijnt toch de PowerBook?Xilantof schreef op donderdag 27 april 2006 @ 20:56:
[...]
Qua hoogte blijft ie misschien/waarschijnlijk gelijk. breedte wordt wel meer (logisch met breedbeelddat moet ergens vandaan komen)
wanneer? er wordt gezegt in mei. Maar die duurt ook 31 dagen
de iBook is het eerst aan de beurt. wordt een MacBook
Wanneer steve weer praat? dat hoor je pas heel kort van te voren. En dat is nu dus nog onbekend.
Komen er 2 '13 inch' modellen?
Dat blijft speculeren.Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 19:41:
[...]
maar als de iBook een MacBook wordt dan verdwijnt toch de PowerBook?
Komen er 2 '13 inch' modellen?
Misschien kom er nog een 13" MacBook Pro.
Fotonerd
Verwijderd
ja, dat klopt. ik blijf de apple sites even goed in de gaten houden in mei, ik wil eenPowerbook 13 inch hebben.Xilantof schreef op zondag 30 april 2006 @ 20:14:
[...]
Dat blijft speculeren.
Misschien kom er nog een 13" MacBook Pro.
Verwijderd
vandaag even de macbooks gezien in de mediamarkt. wat is die isight toch mooi, zo ingebouwd.
ik vraag me af of ze ook een zilveren macbook zullen uitbrengen en niet alleen een witte :-)
ik vraag me af of ze ook een zilveren macbook zullen uitbrengen en niet alleen een witte :-)
Verwijderd
Toch hoop ik dat de MacBook zelf géén iSight heeft. Het lijkt me niet lekker telkens zo'n Big Brother oog op je te hebben. Stel je voor dat er nog ergens een chatvenster open staat...
De geruchten op appleinsider, macrumors en thinksecret worden steeds sterker... morgen de nieuwe ibook ofwel de Macbook.
En deze link lijkt het ookal te verklappen:
En deze link lijkt het ookal te verklappen:
iBook Overview
May 10, 2006, from 03:00 PM - 04:00 PM Eastern
What you will Learn
Specifications and features of the new iBook.
mwah die is wel vergezocht hoor. De laatste versie van een model wordt door Apple altijd als 'new' omschreven. Dus dit kan rustig over de bestaande iBook gaan.
Verwijderd
In deze zinscontext lijkt het er toch echt op vernieuwe iBook, ware het niet dat deze seminar hier word gehouden:Whieee schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:11:
mwah die is wel vergezocht hoor. De laatste versie van een model wordt door Apple altijd als 'new' omschreven. Dus dit kan rustig over de bestaande iBook gaan.
Niet echt een plek om zoiets groots aan te kondigen, het is een beetje te vergelijken met de mediamarkt hierCompUSA #551 Manhattan (5th Ave & 37th)
We zullen het wel zien op:
03:00:00 p.m. Wednesday May 10, 2006 in US/Eastern converts to
09:00:00 p.m. Wednesday May 10, 2006 in Europe/Amsterdam
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 21:08 ]
Ik ben benieuwd
Fotonerd
Ik ben persoonlijk hier erg blij mee:
Ik hoef helemaal niet zo'n snel ding, prijs, gewicht en accuduur (en schermkwaliteit) vind ik veel belangrijker!
Voor zover ik weet zijn de laatste tijd de iBooks licht in prijs gestegen, dus dit zou dan wel een indicatie zijn dat ze m vernieuwen, en de prijs laag houden!- Overview
Hear about the most affordable iBook ever.
Ik hoef helemaal niet zo'n snel ding, prijs, gewicht en accuduur (en schermkwaliteit) vind ik veel belangrijker!
It sounds like it could be either bad hardware or software
Bij mijn iMac G5 zit er een groene led naast de camera, het is dus wel te merken als de camera aan staat.Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 09:27:
Toch hoop ik dat de MacBook zelf géén iSight heeft. Het lijkt me niet lekker telkens zo'n Big Brother oog op je te hebben. Stel je voor dat er nog ergens een chatvenster open staat...
tja. idd.GoEV6 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:25:
Volgens mij gebeurt er vanavond weinig m.b.t een eventuele nieuwe Ibook.
Helaas....
Fotonerd
dat is bij de MacBook Pro ook het geval, en bij de originele iSight ook. Dus ik vermoed dat een MacBook/iBook ook een dergelijke LED zal hebben als er een iSight in zitpraseodymium schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:34:
[...]
Bij mijn iMac G5 zit er een groene led naast de camera, het is dus wel te merken als de camera aan staat.
Verwijderd
Toch zou ik er zelf een plakbandje op plakken. Ik zal het toch nooit gebruiken, en anders zal ik (mijzelf kennende) constant zitten te alt+tabben naar mogelijk openstaande applicaties die het kunnen gebruiken.praseodymium schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:34:
[...]
Bij mijn iMac G5 zit er een groene led naast de camera, het is dus wel te merken als de camera aan staat.
Ja ik ben een freak, maar ik wil niet gezien worden achter mijn desktop of laptop
Dat is wel een tikje paranoïde hoor
Maar je kan altijd nog je Mac uit elkaar halen en het kabeltje van de iSight loshalen
Verwijderd
sterker nog , er gebeurt helemaal niksGoEV6 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:25:
Volgens mij gebeurt er vanavond weinig m.b.t een eventuele nieuwe Ibook.
Ik heb een tijd lang een iBook 12" 600 MHz gehad. Deze was op zich prima, zolang je er geen 10.4 op ging draaien, dan werd hij traag, ondanks extra geheugen etc.
Het bereik van het Airport was wel super! Ik kon gewoon achter in de garage internetten op redelijk bereik, terwijl er in huis gewoon een airport express hing. Ik heb de iBook maar weer weggedaan want de looks van een PowerBook zijn natuurlijk mooier, en ik was toch toe aan iets nieuws.
Toen heb ik eveneens van de baas (nee ben niet aan het patsen) een PowerBook G4 gekregen. (1 GHz, 1,25 GB).
De eerste dag merkte ik al een enorm verschil in performance. Ik heb als proef op de som geprobeerd om UT 2004 op high res te draaien. Dat ging gewoon verbazingwekkend goed!
Het airport signaal is enkel wat minder, maar dat komt natuurlijk doordat de iBook van 100% plastic is, en daar het signaal nou eenmaal wat beter doorheen loopt.
Verder, voor mij niks anders meer dan een PowerBook. Wat een subliem apparaat
Het bereik van het Airport was wel super! Ik kon gewoon achter in de garage internetten op redelijk bereik, terwijl er in huis gewoon een airport express hing. Ik heb de iBook maar weer weggedaan want de looks van een PowerBook zijn natuurlijk mooier, en ik was toch toe aan iets nieuws.
Toen heb ik eveneens van de baas (nee ben niet aan het patsen) een PowerBook G4 gekregen. (1 GHz, 1,25 GB).
De eerste dag merkte ik al een enorm verschil in performance. Ik heb als proef op de som geprobeerd om UT 2004 op high res te draaien. Dat ging gewoon verbazingwekkend goed!
Het airport signaal is enkel wat minder, maar dat komt natuurlijk doordat de iBook van 100% plastic is, en daar het signaal nou eenmaal wat beter doorheen loopt.
Verder, voor mij niks anders meer dan een PowerBook. Wat een subliem apparaat
Dit topic is gesloten.