[Laptop] Apple Powerbook / iBook gebruikerservaringen deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 3.761 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Tha_Butcha schreef op zondag 25 september 2005 @ 20:33:
let wel dat andersom soms lastig kan zijn. althans, ik had een paar jaarterug een airport (extreme) base station (die ufo) en met een pc laptop een encrypted verbinding er naar op zetten was nogal lastig, aangezien apple een eigen encryptie gebruikte
wat je bedoelt is dat Apple een stuk sneller was met het _goed_ implementeren van zaken als WPA. Een goede vergelijking heb ik op de TU/e kunnen maken. Het kostte toch wat meer moeite om mijn NEC Versa P520 (TU/e laptop van 2003/2004) op het draadloze netwerk te krijgen dan met mijn PowerBook. Windows is niet bepaald het meest wifi-vriendelijke OS.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ecteinascidin schreef op zondag 25 september 2005 @ 13:57:
Wat we wel weten is dat de Powerbooks pas in Juni aan de intel gaan, dus iedereen verwacht voor die tijd nog een update.
En ik wacht dus mooi met het upgraden van mijn iBook tot die update er aan komt. Ik verwacht daar namelijk veel meer van dan die paar hertzen die je nu bij een upgrade krijgt.....

Ik houd het dus nog wel even uit met mijn 12" iBook. :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog eens een vraagje. Gingen de PowerBooks in het verleden altijd gepaard met een fikse prijsdaling? Het huidige PowerBook gamma voldoet aan mij eisen, maar als ze binnen een maand bijvoorbeeld 200 euro in prijs dalen, vind ik het wel de moeite om te wachten. Ik ben trouwens van plan de 12-inch versie te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:44

Q

Au Contraire Mon Capitan!

De powerbook prijzen zullen waarschijnlijk niet veel zakken, hooguit zul je voor het zelfde geld meer waar voor je geld krijgen. Er moet qua prijs redelijk verschil zijn met een ibook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zit te twijfelen of ik mijn garantie ga verlengen, in december heb ik mijn powerbook een jaar.
Voor december moet ik dus beslissen of ik mijn garantie met 2 jaar wil verlengen.
Nu kost dit ruim 350 euro, en ben ik toch van plan volgend jaar naar een intel powerbook over te stappen.

Krijg je bij verkoop van je powerbook die 350 euro nog terug? niet echt he..

* Christoph twijfelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, de iBook met dode pixel is inmiddels vervangen door een nieuw exemplaar. En nu is ie wel goed! :) Ik heb er nu 1 Gb extra RAM erbij geplaatst en het werkt best wel fijn.

Voor diegenen die twijfelen over een iBook 12" OF Powerbook 12". Ik heb dus voor een iBook gekozen, want ik vond de Powerbook te duur voor wat je krijgt. Voor 320 euro minder dan het bedrag van een Powerbook 12" kan je een iBook 12" met 60 Gb Hdd en 1,5 GB ram krijgen. Die 133 Mhz kloksnelheidverschil en 4200 rpm hdd neem ik dan voor lief, maar ik heb dan wel 1 Gb meer. En dat compenseert ook wel wat in performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Garantie is sowieso een raar iets. Want ze dekken daar alleen fabrieksfouten mee en mijn inziens is een fabrieksfout/maandagmorgenlodel na 1 jaar garantie wel bewezen goed. Althans, indien hij na een jaar nog vlekkeloos functioneert is de kans dat je alsnog een fout tegenkomt vrijwel nihil. Zodoende zou ik de 350 euro in de zak houden.

En ja, je kunt je scherm mollen, Cola morsen, een strippekaart in de DVD-drive doen of de laptop laten stuiteren en al dat soort meuk dat de laptop molt... maar dat dekt de garantie toch al niet, dus die zekerheid koop je niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:29
Gisteren mijn Powerbook via een s-video kabel op m'n TV aangesloten en ik moet zeggen, dat werkt perfect. Another goeie ervaring dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:22

Hertog

Aut bibat, aut abeat

willem169 schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:47:
Gisteren mijn Powerbook via een s-video kabel op m'n TV aangesloten en ik moet zeggen, dat werkt perfect. Another goeie ervaring dus. :)
Ik moest via composite eerst nog pal aanzetten, zelf zette hij hem op ntsc. Wat is trouwens de beste beeldkwaliteit van 12" PowerBook naar een tv die alleen Scart heeft? Composite of S-Video naar Scart?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 12:44
S-video is beter dan composite, maar je Scart aansluiting moet het wel ondersteunen anders krijg je alleen zwart-wit beeld. Zelfs met zo'n scart blokje.

Ik heb mijn iBook nog niet geprobeerd op de TV, want ik heb daar geen kabeltje voor, maar op een extern scherm werkt hij uitstekend. :)

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Inderdaad, s-video > scart geeft z/w beeld. Dat wil je niet ;)
Van composite ken ik de gevolgen niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willem169 schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:47:
Ik wilde graag es weten of het ook mogelijk is om via die s-video connector video binnen te nemen (opnemen dus)? Ik wil graag wat oude VHS cassettes digitaliseren, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 12:44
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 13:16:
[...]

Ik wilde graag es weten of het ook mogelijk is om via die s-video connector video binnen te nemen (opnemen dus)? Ik wil graag wat oude VHS cassettes digitaliseren, vandaar.
Die aansluiting is alleen een uitgang. Om op te nemen heb je zo iets nodig. Wel vrij duur, maar er zullen ook wel goedkopere alternatieven zijn.

S-video op scart kan trouwens wel, maar dan moet de scart aansluiting op je TV s-video ondersteunen. Bij mijn nieuwe TV werkt het namelijk perfect, maar bij die van mijn broer weer niet. Meestal staat het wel ergens aangeduid in de handleiding van je TV, of je kan het gewoon proberen natuurlijk. :)

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16
Na 3 weken wachten moet ik het toch echt even kwijt; Morgen of overmorgen is mijn iBook er, als het goed is, eindelijk!

Zow. 3 weken geleden de 12" iBook met 1,5 GB geheugen en 80GB HD besteld, is die gelukkig bijna binnen. Ik was bijna van plan om na deze week een andere laptop te halen, want ik heb veel dingen te doen achter de computer voor school en de iBook te de-bestellen :P

Ik hoop jullie snel van mijn gebruikerservaringen te kunnen voorzien; Door de ogen van een groots windows gebruiker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 13-09 23:22
Die van mij komt ook morgen of overmorgen. Vandaag is hij aangeleverd aan de TNT in ieder geval.

Ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:56

RnB

Ik ben ook geïnteresseerd in een iBook, maar voor school heb ik word en powerpoint nodig....... die kost meer dan 500,-!!!!!! 8)7 8)7 Zijn ze gek in hun hoofd ofzow??? Dat houd me wel tegen om een iBook te kopen. Ben niet echt rijk namelijk als 14 jarige |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Software voor Mac OS is over het algemeen net zo duur als voor Windows.
Als scholier/student/ouders kan je ook onderwijskorting krijgen via Apple of de onderwijsinstelling. Office for Mac is ook nog in een speciale gereduceerd tarief te koop voor iedereen die verbonden is aan een onderwijsinstelling. Dus dat hoeft je niet tegen te houden :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
Kan je geen studenten licentie kopen via surfspot oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

Spits schreef op maandag 26 september 2005 @ 19:42:
Kan je geen studenten licentie kopen via surfspot oid?
Reef_91 is 14 jaar oud.. en zal hoogwaarschijnlijk nog geen student zijn...

ik heb laatst voor 16.75 office 2004 of Mac OS X gekocht... dat scheelt namelijk heel wat.. enkel de cd voor Virtual PC was zonder licentie/key geleverd.. dat is wel jammer..

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Mous- schreef op maandag 26 september 2005 @ 13:48:
[...]
Die aansluiting is alleen een uitgang. Om op te nemen heb je zo iets nodig. Wel vrij duur, maar er zullen ook wel goedkopere alternatieven zijn.
Bedankt. Je link werkt niet meer, maar ik vind wel iets van zodra ik wat ben bekomen van de financiële kant van de aankoop van de PowerBook :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
TweakBoy schreef op maandag 26 september 2005 @ 19:49:
[...]

ik heb laatst voor 16.75 office 2004 of Mac OS X gekocht... dat scheelt namelijk heel wat.. enkel de cd voor Virtual PC was zonder licentie/key geleverd.. dat is wel jammer..
Ja ik bedoel ook of iets dergelijks, volgens mij heb je ook voor leerlingen dit soort kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ecteinascidin schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:17:
Garantie is sowieso een raar iets. Want ze dekken daar alleen fabrieksfouten mee en mijn inziens is een fabrieksfout/maandagmorgenlodel na 1 jaar garantie wel bewezen goed. Althans, indien hij na een jaar nog vlekkeloos functioneert is de kans dat je alsnog een fout tegenkomt vrijwel nihil. Zodoende zou ik de 350 euro in de zak houden.

En ja, je kunt je scherm mollen, Cola morsen, een strippekaart in de DVD-drive doen of de laptop laten stuiteren en al dat soort meuk dat de laptop molt... maar dat dekt de garantie toch al niet, dus die zekerheid koop je niet af.
Niet? lekker dan.

Dan verzeker ik hem wel gewoon goed.
En neem ik de garantie niet.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Spits schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:08:
[...]

Ja ik bedoel ook of iets dergelijks, volgens mij heb je ook voor leerlingen dit soort kortingen.
Dat heb je idd. klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

HEEEEEEEEL ERG BEDANKT!!! _/-\o_ _/-\o_ Alleen kan ik me niet aanmelden, maar mijn school staat wel in de lijst...... :/ En voor de FAQ moet je ingelogd zijn, dus daar kan ik niet kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Kan wel hoor, je moet dan inloggen als gast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakBoy schreef op maandag 26 september 2005 @ 19:49:
[...]

Kijk eens goed op die CD waar Virtual PC opstaat..... ik heb ook zitten zoeken voor de key, en die staat dus gewoon op de CD gedrukt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Begrijp ik het goed, krijg je Virtual PC bij een office pakket? Kun je daarmee ook eventuele andere windows tools draaien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Xandrios schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 00:09:
Begrijp ik het goed, krijg je Virtual PC bij een office pakket? Kun je daarmee ook eventuele andere windows tools draaien? :)
Ja, en idd staat die code op de CD gedrukt.

Wel geinig, maar ik vind het retesloom, alsof ik een P1 emuleer......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over goedkope software voor de Mac gesproken:

www.surfspot.nl is alleen bedoeld voor hbo en universitair. Maar treur niet als je aan andere vormen van onderwijs deelneemt. Voor die mensen is er Slim!

www.slimdirect.nl

Afhankelijk van de deal die jouw onderwijsinstelling heeft gesloten met surf/slim heb je een uitgebreidere of beperktere aanbod. En soms varieren de prijzen ook een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 09:27

Roland

Schnitt!

@bigmuff: Thnx!!! Eerst deed onze school niet mee maar nu wel! Kan ik mooi Office voor de mac bestellen voor een 20 euro!

...Make every cut count, even if it is one frame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:12:
[...]

Kijk eens goed op die CD waar Virtual PC opstaat..... ik heb ook zitten zoeken voor de key, en die staat dus gewoon op de CD gedrukt!!
ow cool dat check ik nog wel even.. want ik heb nu het installed met een wat minder nette key..

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeah ik sta ein-de-lijk in de rij bij het MacHouse Amsterdam service point voor meer geheugen voor mijn ouwe trouwe iBook G4!

Het werd de laatste tijd echt huilen met de pet op met die schamele 256 MB :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Is iWork eigenlijk een goede vervanging voor MS Works?? Die is namelijk niet zo duur :) Ik las namelijk dat je ook presentaties ermee kon maken (powerpoint??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
iWork is heel wat anders dan MS Works.

iWork bestaat uit Pages (tekstverwerken en opmaak, lijkt nog het meeste op een combinatie van Word / Publisher), en Keynote, wat een concurrent is voor Powerpoint. Zelf gebruik ik veel liever iWork voor tekstverwerken en presentaties.

Wil je een vervanger voor MS Works kun je beter kijken naar Appleworks. Daar zitten praktisch alle features in die MS Works ook biedt. Zie http://www.apple.com/appleworks/ en http://www.apple.com/iwork

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Zit keynote nou ook standaard bij OSX? Had ik namelijk begrepen, en is 1 van de programma's die me erg goed lijkt. (tegenover powerpoint)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nee, het is niet standaard. Ik kreeg wel een trial versie van iWork bij mijn PowerBook, maar het is zeker geen onderdeel van OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Spits schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:08:
Zit keynote nou ook standaard bij OSX? Had ik namelijk begrepen, en is 1 van de programma's die me erg goed lijkt. (tegenover powerpoint)
Nee, Tiger wordt geleverd met iLife en een demo van iWork.

[ Voor 2% gewijzigd door Matias op 27-09-2005 22:14 . Reden: Shit, te traag :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Kurkentrekker schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 21:15:
iWork is heel wat anders dan MS Works.

iWork bestaat uit Pages (tekstverwerken en opmaak, lijkt nog het meeste op een combinatie van Word / Publisher), en Keynote, wat een concurrent is voor Powerpoint. Zelf gebruik ik veel liever iWork voor tekstverwerken en presentaties.

Wil je een vervanger voor MS Works kun je beter kijken naar Appleworks. Daar zitten praktisch alle features in die MS Works ook biedt. Zie http://www.apple.com/appleworks/ en http://www.apple.com/iwork
En Appleworks krijg je gratis bij OSX :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

matiasjansen schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:18:
[...]

En Appleworks krijg je gratis bij OSX :Y)
nee hoor. Moet je nog steeds los kopen. Het wordt wel nog steeds gratis meegeleverd met de eMac, Mac Mini, iBook en iMac. PowerMac en PowerBook krijgen het niet meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Canaria schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:13:
Nee, het is niet standaard. Ik kreeg wel een trial versie van iWork bij mijn PowerBook, maar het is zeker geen onderdeel van OSX.
matiasjansen schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:14:
[...]

Oh jammer, heb er een keer mee gewerkt, en vind het echt veeel beter en mooier dan powerpoint. Nouja het is gelukkig niet zo duur als microsoft office. Dus dan koop ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Spits schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:33:
[...]

[...]

Oh jammer, heb er een keer mee gewerkt, en vind het echt veeel beter en mooier dan powerpoint. Nouja het is gelukkig niet zo duur als microsoft office. Dus dan koop ik het wel.
Presentaties maken ook een mooiere indruk met Keynote. Alhoewel dat voor een deel komt doordat het gewoon 'anders' is natuurlijk, Powerpoint kent iedereen nu wel. Maar de 'Presenters Desk' is echt een fijne uitvinding.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matiasjansen schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:14:
[...]

Bij Tiger krijg je geen iLife. Alleen bij aanschaf van een Mac krijg je Tiger en iLife.

Verwijderd

Whieee schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:28:
[...]

Het wordt wel nog steeds gratis meegeleverd met de eMac, Mac Mini, iBook en iMac.
Ook alleen maar bij je eerste install. Voor zover ik weet heb ik nooit een cd'tje van Appleworks bij mijn iBook gekregen, en heb ik hem dus ook niet meer op mijn systeem staan sinds mijn 10.4 clean install.

Maar goed, ik heb Office, dus daar kan ik mee leven.

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 22:51
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 01:49:
[...]

Ook alleen maar bij je eerste install. Voor zover ik weet heb ik nooit een cd'tje van Appleworks bij mijn iBook gekregen, en heb ik hem dus ook niet meer op mijn systeem staan sinds mijn 10.4 clean install.

Maar goed, ik heb Office, dus daar kan ik mee leven.
't wordt niet standaard geinstalleerd, maar het staat wel degelijk op de install CD :)

Verwijderd

Okay dat wist ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn zusje wilt opwaarderen :) Als er mensen geinteresseerd kan je hier even kijken.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

wow, die prijs is niet mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het is dan ook een vraagprijs, maar als iemand interesse heeft moet ie maar mailen.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Het is hier geen verkapt V&A, dus geïnteresseerden kunnen kiddyl mailen...
Volgende reacties op de advertentie worden zonder melding verwijderd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Welke laptoptas gebruiken jullie voor je 12 inch? Ben nog opzoek naar 1 namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Ik heb vandaag mijn 12" iBook, 80GB HD en 1,5GB Geheugen binnen gekregen. Ik ben er heel erg tevreden mee moet ik zeggen. Het beeldscherm valt me alleen een beetje tegen in vergelijking met mijn oude Sony Vaio. Het is heel erg prettig werken.

Het enige nadeel waar ik nu nog mee temaken heb is het ontbreden van de rechtermuis (ik probeer zoveel mogelijk met shortcuts te doen) en het gedoen met de Apple en CTRL key's. Het lijkt allemaal net een beetje raar en andersom. Dit zal vast wel gaan wennen neem ik aan.

Photoshop draait ook nog super, ik zal 1 deze dagen eens wat grotere bestanden gaan openen, kijken wat deze iBook daarvan zegt.

Apple is weer een switcher rijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FiZz schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 01:55:

Het enige nadeel waar ik nu nog mee temaken heb is het ontbreden van de rechtermuis (ik probeer zoveel mogelijk met shortcuts te doen) en het gedoen met de Apple en CTRL key's. Het lijkt allemaal net een beetje raar en andersom. Dit zal vast wel gaan wennen neem ik aan.
Control+Click en je krijgt een rechtermuismenuutje te zien. Ook heeft de Mighty Mouse gewoon een rechtermuisknop, al zie je die niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Jah dat weet ik, het is alleen wel even wennen :)
Maar het gaat al lekker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunstream
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-12-2018
Zo te zien is de powerbook serie in prjis gedaalt. Of was dat oud nieuws?

[ Voor 10% gewijzigd door sunstream op 02-10-2005 18:53 ]

MBP 5,1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
sunstream schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 18:48:
Zo te zien is de powerbook serie in prjis gedaalt. Of was dat oud nieuws?
Ehm, ze zijn gewoon nog steeds dezelfde prijs? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Nope, want de prijzen zijn afaik nog hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunstream
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-12-2018
Oops ik zat hier te kijken http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nl_smb?qprm=34304 *Als enterprise dus* Kan iemand mij het verschil uitleggen?

MBP 5,1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

sunstream schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 19:58:
Oops ik zat hier te kijken http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nl_smb?qprm=34304 *Als enterprise dus* Kan iemand mij het verschil uitleggen?
Bedrijven betalen geen BTW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merkte pas vandaag op dat een iBook wel degelijk wat krasjes krijgt. Logisch, het wordt ook telkens gebruikt. Maar het valt niet op en dat is wel mooi. Je moet hem al echt schuin in het licht houden voordat je het ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

awwexl schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 20:52:
Welke laptoptas gebruiken jullie voor je 12 inch? Ben nog opzoek naar 1 namelijk.
Ik gebruik een Crumpler McBains (Medium), hierin past mijn 12 inch perfect. Ze zijn niet de goedkoopste, maar ik vind het wel het geld waard.

www.crumpler.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week viel mij op dat de accu niet helemaal 'mooi' in mijn iBook/12"/1,33GHz zit. Wanneer ik het frontaal bekijk met accu in de iBook (dus loodrecht op de knop om het scherm te openen), dan zie ik een slordige afwijking -een gleuf tussen accu en iBook-. Op de andere plekken sluiten de randen van accu en iBook behuizing wel naadloos aan. Wie van jullie heeft dit ook? (Ik vraag me af of dit een exemplarische afwijking is, of niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Tja... ik heb het heel lichtjes, maar storen vind ik het niet...

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

bigmuff: dat had mijn iBook ook, vanaf het begin al eigenlijk.
Het viel me pas op toen ik merkte dat het bij m'n PowerBook niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n powerbook vorige week dinsdag besteld. Normaal ging-ie de 3e oktober verzonden worden, maar dan kreeg ik een mailtje dat de powerbook maar de 10e oktober zou worden verzonden ("De vraag naar het door u bestelde product is groter dan verwacht."). Ik vrees zelf een beetje dat het nóg langer zou gaan duren... |:( |:(

Heeft het bij nog iemand ook zo lang geduurd? Ik heb de PB bij de Belgische Apple Store besteld (en betaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is denk ik dan een Belgische aangelegenheid. Mijn PB heb ik besteld op 27 sept. Het geld (wiretransfer) had Apple maandag binnen. Vandaag heeft de PB de status "shipped" Het gaat dus erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Dat zegt nog weinig. Die van mij heeft, blijkt achteraf, bijna twee weken bij de duane gelegen |:( (In NL ja) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:59
Geruchten doen we niet aan in dit topic, laat dit dan ook achterwege ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Heb even een algemene vraag, over OS X dus. :) Is er een mogelijkheid te switchen tussen opties binnen een (commonFile?) dialog? Dus als je een dialog hebt met "Cancel", "Save" en "Quit" of iets in die geest, hoe kun je dan met keyboard shortcuts schakelen tussen die opties?

Vind het lichtelijk irritant dat je dit met de muis MOET doen als je een andere optie dan de actieve wilt kiezen. :) Heb oa. hier gekeken, maar niets gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Laatst online: 11:36

Nitai

Live the life you love.

Gewoon Command en eerste letter van de opties.... dus bijvoorbeeld cmd + s :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Nitai schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 14:00:
Gewoon Command en eerste letter van de opties.... dus bijvoorbeeld cmd + s :)
Zo leer je nog eens wat ;) En als twee opties met dezelfde letter beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Laatst online: 11:36

Nitai

Live the life you love.

Ik denk dat je dan 2 keer op cmd + S moet rammen :) nooit geprobeerd overigens....

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willem169 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 13:45:
Heb even een algemene vraag, over OS X dus. :) Is er een mogelijkheid te switchen tussen opties binnen een (commonFile?) dialog? Dus als je een dialog hebt met "Cancel", "Save" en "Quit" of iets in die geest, hoe kun je dan met keyboard shortcuts schakelen tussen die opties?

Vind het lichtelijk irritant dat je dit met de muis MOET doen als je een andere optie dan de actieve wilt kiezen. :) Heb oa. hier gekeken, maar niets gevonden...
Dit kun je gewoon met de TAB toets doen, alleen moet je dit even inschakelen aangezien dit niet standaard aan staat. Toets "ctrl + F7" en dan moet het werken. Op een *book moet je "ctrl + fn + F7" gebruiken althans dit was zo bij mij wanneer ik het via het normale keyboard probeerde.

Zo niet dan moet je even naar je preferences gaan van je "Keyboard & Mouse" en dan kiezen voor de tab "Keyboard shortcuts". Vervolgens zorg je dat onderaan bij "Full keyboard acces" de radiobutton actief is die bij "All controls" staat. Zie onderstaande afbeelding.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.rietberg1/keys.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van plan om misschien ook een ibook aan te schaffen. Ga hem voornamelijk voor schoolwerk gebruiken en af en toe een spelletje (bijv. warcraft 3) Hoe gaat dit op de 12" en hoe bevalt de ibook bij jullie voor schoolwerk (als dit van toepassing is) en hoe zijn jullie ervaringen met programma's die alleen op windows werken? Heb je hier veel last van of is het te overzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Denk dat je het beste naar de Switch topic kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 19:11:
ik ben van plan om misschien ook een ibook aan te schaffen. Ga hem voornamelijk voor schoolwerk gebruiken en af en toe een spelletje (bijv. warcraft 3) Hoe gaat dit op de 12" en hoe bevalt de ibook bij jullie voor schoolwerk (als dit van toepassing is) en hoe zijn jullie ervaringen met programma's die alleen op windows werken? Heb je hier veel last van of is het te overzien
Welke programma's ben je van plan om te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

De ervaring met programma's die alleen op windows draaien is... Ze draaien niet.

(er zijn veel alternatieven voor veel programma's)

[ Voor 28% gewijzigd door Oxi op 05-10-2005 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zeer wss cad nodig en verder standaard word etc, dat krijg ik allemaal geleverd (gratis) via de studie dat is geen probleem. Alleen cad wel want dat draait sowieso niet op mac (zover ik weet). Misschien wel via dat programma dat windows 'draait' op de mac maar daar weet ik het fijne niet van.

grootste pro om een mac te kopen is de prijs/kwaliteits verhouden ten opzichte van een windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Nou, CAD apps zou ik niet in een Windows emu draaien :) Denk niet dat je daar heel vrolijk van zou worden...

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb eindelijk mijn Powerbook (12") in gebruik en serieus het werkt bijzonder geweldig heerlijk. Superlatieven schieten tekort om alles te omschrijven. Ik geniet met volle teugen. Alles in OSX wijst zich vanzelf. Mensen die twijfelen: gewoon doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 00:28:
Zo, ik heb eindelijk mijn Powerbook (12") in gebruik en serieus het werkt bijzonder geweldig heerlijk. Superlatieven schieten tekort om alles te omschrijven. Ik geniet met volle teugen. Alles in OSX wijst zich vanzelf. Mensen die twijfelen: gewoon doen!
Ja, ik ga er ook een kopen. Ik wacht nog even tot de 12e, dan is er een nieuwe Apple Release in the USA, genaamd One More Thing. Er wordt op de USA forums sterk gespeculeerd dat dit de nieuwe WideScreen HD Compliant PowerBooks zijn, lijkt me wel gaaf zo'n 12 inch WideScreen PowerBook met ingebouwd WebCammetje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 08:43:
[...]

Ja, ik ga er ook een kopen. Ik wacht nog even tot de 12e, dan is er een nieuwe Apple Release in the USA, genaamd One More Thing. Er wordt op de USA forums sterk gespeculeerd dat dit de nieuwe WideScreen HD Compliant PowerBooks zijn, lijkt me wel gaaf zo'n 12 inch WideScreen PowerBook met ingebouwd WebCammetje :-)
Het enige probleem is... men denkt dat de nieuwe 12-inch PowerBooks pas begin volgend jaar komen. De anderen (15- en 17-inch) worden normaal gezien meteen geupdate. Nuja, ik zeg niet dat dit waar is hoor, want het blijven geruchten. Ik zie ook liever nu een 12-inch PB, zodat ik hem zo snel mogelijk kan bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 06:44:
ik heb zeer wss cad nodig en verder standaard word etc, dat krijg ik allemaal geleverd (gratis) via de studie dat is geen probleem. Alleen cad wel want dat draait sowieso niet op mac (zover ik weet). Misschien wel via dat programma dat windows 'draait' op de mac maar daar weet ik het fijne niet van.

grootste pro om een mac te kopen is de prijs/kwaliteits verhouden ten opzichte van een windows.
Tjah, ik heb voor dezelfde keuze gestaan. (doe bouwkunde) en toch uiteindelijk voor een IBM T42 gekozen. Apple is mooi, maar zodra je er autocad etc op moet gaan draaien vallen een hoop voordelen weg. De eerste keer dat ik op mn broer zn ibook bv via virtual pc windows wilde installeren en beetje uitproberen, was ook de eerste keer dat ik zn ibook totaal op zn bek wist te krijgen... Geen blauw scherm maar het enige wat ik kon doen was uitzetten :P Verder moet je even goed bedenken dat al die specialistische software een stuk makkelijker te krijgen is voor windows dan bv voor mac. (dan ook nog te bedenken dat er hier op bouwkunde om de haverklap maya wordt geupgrade...) Hoe dan ook het lijkt mij geen realistische keuze om voor apple te gaan in dit geval, compatibiliteit wordt echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
Het verhaal kan er hier misschien wat ontevreden uitzien, maar dat is NIET het geval. Ik ben er heeel blij mee, maar alle goede punten zijn al een boel keer belicht, een aantal van deze slechte punten dacht ik nog niet.

Ten eerste zitten er veel meer bugs in dan ik dacht. Een paar voorbeelden:
  • Als ik een fullscreen OpenGL spel opstart, gebeurt het wel eens dat na het sluiten alle minimize buttons disabled zijn. Uitloggen inloggen is de enige optie, Finder restarten helpt niet.
  • Soms na het ontwaken uit sleep lijkt de linkermuisknop niet meer te werken, dito voor de mouseover effecten in de dock. Oplossing: uitknopje indrukken en enter drukken :(
  • Clamshell gaat niet altijd goed. Ik ben er nog niet achter wat het eigenlijk precies is.
Ook nog wat onhandigheden:
  • De sneltoets om naar de eerste of laatste regel is niet altijd consistent. De ene keer is het Ctrl+links, en de andere keer Command+links.
  • Het is een beetje irritant dat in Warcraft 3 rechtsklikken Command+klik is en in OS X Control+klik. Fout van Warcraft, toch best irritant.
En over de PowerBook zelf:
  • Het wireless bereik valt me écht tegen. Zelfs een PSP heeft beter bereik.
Verder vind ik de PowerBook 12" een fantastisch apparaat, had moeilijk beter gekund. OS X is verder ook erg mooi. Hulde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sijmen schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 12:43:
Ten eerste zitten er veel meer bugs in dan ik dacht. Een paar voorbeelden:
  • Als ik een fullscreen OpenGL spel opstart, gebeurt het wel eens dat na het sluiten alle minimize buttons disabled zijn. Uitloggen inloggen is de enige optie, Finder restarten helpt niet.
  • Soms na het ontwaken uit sleep lijkt de linkermuisknop niet meer te werken, dito voor de mouseover effecten in de dock. Oplossing: uitknopje indrukken en enter drukken :(
  • Clamshell gaat niet altijd goed. Ik ben er nog niet achter wat het eigenlijk precies is.
dit is niet normaal, heb je de standaard Apple opschoonacties al eens getest? (permissies goedzetten, alle updates, ect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:39
Die warcraft rechtermuisknop heb ik ook in world of warcraft. Maar die speel ik toch liever met een externe muis. Een goede tip om bij een meerknopsmuis de exposé functies op een paar knoppen in te stellen.

Je andere problemen komen bij mij niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

het probleem met de minimize buttons ken ik ook, alleen helpt het bij mij wel om gewoon de betreffende applicatie even te herstarten. Ik ben er nog niet helemaal uit wat het probleem kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
Whieee schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 10:11:
het probleem met de minimize buttons ken ik ook, alleen helpt het bij mij wel om gewoon de betreffende applicatie even te herstarten. Ik ben er nog niet helemaal uit wat het probleem kan zijn.
Bij mij hebben dan meteen alle programma's dat probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Sijmen schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 15:36:
[...]

Bij mij hebben dan meteen alle programma's dat probleem :(
bij welk spel heb je het, en welke applicaties heb je open staan als je het hebt? Ik heb het namelijk niet altijd, dus misschien is het een conflict van een bepaald spel met een bepaalde app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
Het is gebeurd met World of Warcraft, Warcraft 3, en Myst 4.

Programma's die open staan: meestal zet ik dan alles uit. Anders staan waarschijnlijk Mail, Adium, en Safari open. Soms Address Book, Word, of XCode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Powerbook 12 inch 1.5 Ghz (zeg maar de laatste revisie) en er verschijnen donkere vlekken in mijn scherm. Ben ff naar de Mexpert geweest, waar ik hem gekocht heb, en daar wisten ze me te vertellen dat het een productiefout was en dat het scherm vervangen moet worden. (De casing zat te strak, waardoor die te hard op de TFT matrix drukte oid)

Even afgezien van de uitstekende service (ze deden er niet moeilijk over en ze zagen gelijk wat er aan de hand was en men ging gelijk tot actie over), vind ik het toch wel jammer dat een paar maanden oude PowerBook zo'n probleem binnen zo'n korte tijd krijgt. Heeft iemand hier nog meer last van?

Mijn batterij sluit ook niet echt netjes aan op de rest van de casing, dat gingen ze ook verhelpen (steekt zeg maar een flink stuk uit aan de onderkant, waardoor de PowerBook niet echt stabiel staat). Beetje slordige afwerking dus.....heb zeker een maandagmorgen exemplaar :|

Voor de rest is het wel een prima machine hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Ja, ik had het probleem met de zwarte strepen (bij mij) ook ik kon hem mooi inleveren bij Apple en kreeg me geld terug :D Binnenkort een nieuwe halen een IntelMac op een mogelijke update als die woensdag wordt gepresenteert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

alienfruit schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 23:52:
Ja, ik had het probleem met de zwarte strepen (bij mij) ook ik kon hem mooi inleveren bij Apple en kreeg me geld terug :D Binnenkort een nieuwe halen een IntelMac op een mogelijke update als die woensdag wordt gepresenteert :)
ik denk dat er voorlopig nog geen intelmac komt. Als dat wel zou zijn niet bij de power* collectie.
ze beginnen van langzaamste naar snelste te werken.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n eerste Mac, een PowerBook 15", gisteren per koerier ontvangen. Wat een prachtig toestel is me dat zeg... Ik had al eens een PB 15" van dichtbij gezien, maar als je er zelf op werkt, is dat nog wat anders... Een hele belevenis :)

In de doos zaten ook 2 cd's (of zijn het dvd's), maar een apart iLife schijfje kon ik niet vinden. Staat iLife op die schijfjes?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

iLife staat al geinstalleerd en op je Tiger DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 23:52:
Ja, ik had het probleem met de zwarte strepen (bij mij) ook ik kon hem mooi inleveren bij Apple en kreeg me geld terug :D
Het zijn niet echt zwarte strepen, het zijn donkere vlekken, veroorzaakt omdat er teveel druk op het scherm staat (een beetje hetzelfde effect als dat je met de vinger op het scherm drukt). Als de PowerBook warm wordt, dan wordt het ook erger (wellicht omdat het materiaal dan uitzet en de druk dan toeneemt).

Maar goed, het wordt iig gefixed, het schijnt een veel voorkomend probleem te zijn bij de Apple laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een klein rondvraagje over wat jullie denken.

Persoonlijk vind ik de iBook eigenlijk mooier dan de powerbook. Hoe denken jullie daarover? (ok, mening, i know)

Ik heb onlangs het geluk gehad een iBook eens van wat nabijer te mogen bestuderen. (enkele ogenblikken)

En ik vind het een prachtig apparaatje, onge-evenaard vergeleken met de windows laptops. En voordien had ik ze al wat kunnen vergelijken, want in een lokale pc winkel stonden ze allemaal naast elkaar, van de *Books, tot vaios, pb, hp, vanalles... De rest ziet er flimsy en goedkoop uit.

Maar ik vind het witte uiterlijk van de iBook gewoon veel moderner, en mooier ogen. Polymeren lenen zich beter voor dit soort toestellen, het ziet er stylisher uit.

Verder ben ik heel positief over wat ik heb gezien. Vrij goed scherm, stil in gebruik. Snel genoeg (de ibook bedoel ik)

Dus ik vermoed dat ik ooit nog wel eens aan de apple ga, als pc voor erbij. (volledig switchen zou niet kunnen, ook al zou ik willen: CAD ed. , andere software, enz..) Maar het is een fijn en relaxte laptop, en OSX ziet er heel flashy en stijlvol uit.

Maar dit gaat pas gebeuren als de intel apples er zijn. (en laat ik die meebrengen uit hk, 790€ voor de kleinste iBook, valt dan nog mee) Extern scherm erbij voor op de desktop en voila. (hoeft niet eens dual screen voor mij, gewoon één scherm, output mirroren naar daar.)

Wat ik graag nog in de iBook had gezien is DVI output. (kost niets meer om het te doen, en in deze tijd belachelijk dat het er niet in zit. Het lijkt alsof ze de iBook moedwillig 'criplen' om de powerbook beter te laten uitkomen.) Verder niets speciaal eigenlijk, misschien nog 5.1 sound output (kost ook geen drol, die chipjes kosten niets. En dat hoeft niet dedicated te zijn, laat ze de cpu daar maar voor gebruiken indien nodig, waarvoor heb je die anders) De rest is prima in orde, de rest van de hardware voldoet genoeg. (de andere macs zijn overkill voor mij en way to expensive)

Dan is het alleen nog twijfelen tussen een iBook en een Mac mini. De mac mini is immers gewoon een ibook in een doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:55:
Even een klein rondvraagje over wat jullie denken.

Persoonlijk vind ik de iBook eigenlijk mooier dan de powerbook. Hoe denken jullie daarover? (ok, mening, i know)
Ik vind de PowerBooks mooier dan de iBooks.

Maar in de rest van je post ga je vooral in op de iBook en z'n beeldschone uiterlijk (vergeleken met Windows laptops) en wat dat betreft ben ik het volledig met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:55:

Polymeren lenen zich beter voor dit soort toestellen, het ziet er stylisher uit.
Plastic dus, je mening deel ik daarom dus niet.
Wat ik graag nog in de iBook had gezien is DVI output. (kost niets meer om het te doen, en in deze tijd belachelijk dat het er niet in zit.
Ja, duh, men gaat een instapmodel voorzien van alle leuke toeters en bellen die het duurdere model ook heeft, prijsverschil van 500 euro moet natuurlijk niet alleen in de metalen behuizing terug te vinden zijn. Erger nog, MacOSX rendert dus de desktop en kan weliswaar met de screenhack een analoog scherm aansturen, maar extern gebeurt maar met de helft van het videogeheugen.... dus 16 Mb voor het externe scherm. Needless to say is dat te sloom voor worden en indien je een 24" hebt staan, is een PB de enige juiste weg.... helaas. Macmini heeft daarentegen wel DVI en tegenwoordig 64 Mb...... (die 500 euro blijft nog steeds de best besteedde 500 euro aan een PC ooit)

Aan de andere kant is een Powerbook toch mooier :)

[ Voor 6% gewijzigd door Delerium op 11-10-2005 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:34

BaT

Wat ik wel eens merk, is dat als ik een windows van bv. Firefox wil minimizen, dat de standaard knoppen shortcut niet werkt, ik heb wel degelijk het scherm geselecteerd (niet dan ik in een andere app perongeluk zit). Ik moet dat het icoontje aanklikken i.c.m. met de muis/trackpad. Vergroot ik het scherm daarna weer, dan werkt de shortcut meestal wel weer. Het treedt random op zeg maar. Ik weet niet of meer mensen dit ervaren hebben ?

Edit: en een Powerbook is dus wel degelijk mooier dan een iBook :*) 12" Powerbook is zelfs nog kleiner dan de 12" iBook :7 Alleen wifi bereik is op de Powerbook series een beetje verkracht i.t.t. de iBooks }:O

[ Voor 22% gewijzigd door BaT op 12-10-2005 03:11 ]

Product Owner - Connec2

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.