Even een klein rondvraagje over wat jullie denken.
Persoonlijk vind ik de iBook eigenlijk mooier dan de powerbook. Hoe denken jullie daarover? (ok, mening, i know)
Ik heb onlangs het geluk gehad een iBook eens van wat nabijer te mogen bestuderen. (enkele ogenblikken)
En ik vind het een prachtig apparaatje, onge-evenaard vergeleken met de windows laptops. En voordien had ik ze al wat kunnen vergelijken, want in een lokale pc winkel stonden ze allemaal naast elkaar, van de *Books, tot vaios, pb, hp, vanalles... De rest ziet er flimsy en goedkoop uit.
Maar ik vind het witte uiterlijk van de iBook gewoon veel moderner, en mooier ogen. Polymeren lenen zich beter voor dit soort toestellen, het ziet er stylisher uit.
Verder ben ik heel positief over wat ik heb gezien. Vrij goed scherm, stil in gebruik. Snel genoeg (de ibook bedoel ik)
Dus ik vermoed dat ik ooit nog wel eens aan de apple ga, als pc voor erbij. (volledig switchen zou niet kunnen, ook al zou ik willen: CAD ed. , andere software, enz..) Maar het is een fijn en relaxte laptop, en OSX ziet er heel flashy en stijlvol uit.
Maar dit gaat pas gebeuren als de intel apples er zijn. (en laat ik die meebrengen uit hk, 790€ voor de kleinste iBook, valt dan nog mee) Extern scherm erbij voor op de desktop en voila. (hoeft niet eens dual screen voor mij, gewoon één scherm, output mirroren naar daar.)
Wat ik graag nog in de iBook had gezien is DVI output. (kost niets meer om het te doen, en in deze tijd belachelijk dat het er niet in zit. Het lijkt alsof ze de iBook moedwillig 'criplen' om de powerbook beter te laten uitkomen.) Verder niets speciaal eigenlijk, misschien nog 5.1 sound output (kost ook geen drol, die chipjes kosten niets. En dat hoeft niet dedicated te zijn, laat ze de cpu daar maar voor gebruiken indien nodig, waarvoor heb je die anders) De rest is prima in orde, de rest van de hardware voldoet genoeg. (de andere macs zijn overkill voor mij en way to expensive)
Dan is het alleen nog twijfelen tussen een iBook en een Mac mini. De mac mini is immers gewoon een ibook in een doosje.