[Laptop] Apple Powerbook / iBook gebruikerservaringen deel 2

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 3.759 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om dus te wachten op de nieuwe powerbook update voor dat ik weer een 15inch met SD neem en berg geheugen (protools/logicpro in verband met midi).
Maar een ding... Is dat nou wat dat verlicht toetsen bord? (iemand een plaatje van?) Kan je het ook uitzetten. Kijk ik bedoel als ik snacht werk sta ik echt niet op tewachten op een blauw "irritante" gloed als ik bezig met opnemen ben met 20midi sporen. Om maar even een voorbeeld tenoemen.
En wat zijn jullie bevinden over de meer prijs van een 15inch tegenover een 17inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 23:26:
Ik ben van plan om dus te wachten op de nieuwe powerbook update voor dat ik weer een 15inch met SD neem en berg geheugen (protools/logicpro in verband met midi).
Maar een ding... Is dat nou wat dat verlicht toetsen bord? (iemand een plaatje van?) Kan je het ook uitzetten. Kijk ik bedoel als ik snacht werk sta ik echt niet op tewachten op een blauw "irritante" gloed als ik bezig met opnemen ben met 20midi sporen. Om maar even een voorbeeld tenoemen.
En wat zijn jullie bevinden over de meer prijs van een 15inch tegenover een 17inch?
Gewoon een kleine opmerking; de verlichting is niet blauw, wel wit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Digital-DNA schreef op maandag 12 september 2005 @ 22:24:
[...]

maar 20 euro extra, hoe dat dan? via apple.nl kost dat bij mij 56 euro extra (da's met de studentenkorting)

Wel naar dat de 150 euro terug actie niet geldt voor de Nano en dat de Ipod mini (waarvoor de actie wel geldt) niet eens meer te koop is.

(trouwens, ik wil helemaal geen Ipod, misschien is er wel iemand die een nieuwe wil voor 50 euro korting :) )
Ik twijfelde nog toen ik belde, vroeg eigenlijk eerst alleen om levertijd & of de 150 euro-actie zou gelden icm Nano :) Denk dat ie geprobeerd heeft me hiermee te strikken (En nog redelijk gelukt ook :P ).

Anyway, best kans dat als je belt dat je die upgrade ook kunt krijgen (voor 20 euro), als je erom vraagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 23:51:
[...]

Gewoon een kleine opmerking; de verlichting is niet blauw, wel wit ;)
wit :9 ook mooi. Maar iemand een duidelijk foto van? met ect licht bureaulampje er naast aan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Xandrios schreef op maandag 12 september 2005 @ 21:06:
[...]

Dat had ik dus even nagevraagd :) Die vermelding staat alleen voor de Amerikaanse versie van de 12" iBook, de versie zonder de SuperDeDuper-drive dus :)

Volgens de belg op het Apple-infonummer geldt het gewoon met de Nederlandse 12" iBook :)

Overigens (volgens dezelfde meneer :P ) is via apple.nl de 12" iBook binnen 7 werkdagen te leveren. Iets meer dan 'n week dus :)
Mooi dan ga ik ook nog ff een ipod halen :) Ga morgen eens bellen of het ook voor de ipod nano geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Dat kan ik je wel vertellen: Dat doen ze niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 23:26:
Is dat nou wat dat verlicht toetsen bord? (iemand een plaatje van?) Kan je het ook uitzetten. Kijk ik bedoel als ik snacht werk sta ik echt niet op tewachten op een blauw wit "irritante" gloed als ik bezig ben.
iemand? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Digital-DNA schreef op maandag 12 september 2005 @ 22:24:
[...] dat de Ipod mini (waarvoor de actie wel geldt) niet eens meer te koop is.[...]
Als je telefonisch bestelt wel. Afgelopen vrijdag nog in elk geval. :)

Enige vervelende is dat de assemblage tijd voor die iPod mini op 5 dagen staat en voor m'n iBook op 3, nog langer wachten ;(

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 00:20:
[...]

wit :9 ook mooi. Maar iemand een duidelijk foto van? met ect licht bureaulampje er naast aan...?
Afbeeldingslocatie: http://www.powerbookcentral.com/pbgifs/TiPB17keyb1.jpg
Niet van mij helaas, gevonden op google.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Verwijderd

Ik wil eigenlijk een I-book hebben. Ik ben zelf al jarenlang windows gebruiker maar vindt het huidige aanbod van laptops niet juf van het het. (op de MSI S2xx serie na dan). Nu doe ik eigenlijk alleen maar een beetje internetten, tekstverwerken en Photoshoppen. Veel meer dan dat zal er niet mee worden gedaan. Nu ben ik een beetje bang voor de compabiliteit met MS software. Ik wil gewoon wel office (visio, word, excel) kunnen draaien icm een windows dekstop. Hebben jullie daar ervaring mee?

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:16

Japie.G

Colour Classic

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 19:36:
Nu ben ik een beetje bang voor de compabiliteit met MS software. Ik wil gewoon wel office (visio, word, excel) kunnen draaien icm een windows dekstop. Hebben jullie daar ervaring mee?
draai office4mac

nog nooit compatibiliteits problemen gehad... (half jaar in gebruik word, excel, powerpoint)

edit: visio geen ervaring mee

[ Voor 37% gewijzigd door Japie.G op 14-09-2005 19:40 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:02
Visio is er niet...

Omnigraffle is een uitstekend alternatief wat Visio XML bestanden kan openen... Helaas niet de standaard Visio files :(

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

office4mac en de andere programma's die genoemd zijn, gratis?

Verwijderd

Nee, helaas, Microsoft wil hier wel geld voor zien..

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:58:
Nee, helaas, Microsoft wil hier wel geld voor zien..
Niet zo heel vreemd ook.

Vreemd genoeg heb ik minder gezeik gehad met office op de mac dan office op mijn windows pc.
Office is een mooi programma voor de mac wat bij microsoft vandaan komt en er is simpelweg geen alternatief wat zo probleemloos werkt als dat.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm , voorlopig geen update van de powerbook! :( :( :(

Of note, they don't expect PowerBook releases for some time
-- possibly as late as MacWorld Expo San Francisco in January of 2006.

www.macrumors.com , via www.thinksecret.com

wat denken jullie, jongens ?
thinksecret was 100% right about the ipod nano....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Hmmm ik ben benieuwd of ze zich dat kunnen permitteren. De iBook lang niet upgraden viel nog te rechtvaardigen doordat de PowerBooks in prijs waren gedaald, maar nu kun je bijna geen PowerBooks meer verkopen... waarom een 12" PowerBook kopen als je voor 500 euro minder bijna dezelfde specs krijgt?

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:43

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:22:
hmm , voorlopig geen update van de powerbook! :( :( :(

Of note, they don't expect PowerBook releases for some time
-- possibly as late as MacWorld Expo San Francisco in January of 2006.

www.macrumors.com , via www.thinksecret.com

wat denken jullie, jongens ?
thinksecret was 100% right about the ipod nano....
Niet helemaal: zo dachten ze dat de nano naast de mini ook de shuffle ging vervangen, dat de aankondiging niet op het speciale media-event ging plaatsvinden, en dat er ook nog een 8 GB variant zou komen.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:44:
[...]

Niet helemaal: zo dachten ze dat de nano naast de mini ook de shuffle ging vervangen, dat de aankondiging niet op het speciale media-event ging plaatsvinden, en dat er ook nog een 8 GB variant zou komen.
maar ze zaten er wel dicht bij en die 8GB variant is in ontwikkeling.

Ik weet het zo even niet nu, als ze hem niet updaten dan ga ik maar ff voor een PC Laptop zoeken
( lees je dit, Steve Jobs ? , don't let me down... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 19:41:
Ik weet het zo even niet nu, als ze hem niet updaten dan ga ik maar ff voor een PC Laptop zoeken
( lees je dit, Steve Jobs ? , don't let me down... )
Ik wacht inmiddels ook bijna 2 maanden... indien er geen Powerbookupdate volgende week plaatsvind ga ik mij ook drastisch herbezinnen op het Apple-gebeuren. De iBook is bijna net zo goed als een PB dus is een PB bijna pure afzetterij (met een 24" scherm heb je helaas weinig keuze).

Misschien is dat het grootste nadeel, je kan na een half jaar genaaid worden met een nieuwere/betere/goedkopere versie, maar bij Apple letterlijk al de volgende dag.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Ecteinascidin schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:51:
[...]

Ik wacht inmiddels ook bijna 2 maanden... indien er geen Powerbookupdate volgende week plaatsvind ga ik mij ook drastisch herbezinnen op het Apple-gebeuren. De iBook is bijna net zo goed als een PB dus is een PB bijna pure afzetterij (met een 24" scherm heb je helaas weinig keuze).

Misschien is dat het grootste nadeel, je kan na een half jaar genaaid worden met een nieuwere/betere/goedkopere versie, maar bij Apple letterlijk al de volgende dag.....
mjah... maakt het mij ook niet makkelijker :s ik ben al maanden erg aan het twijfelen wat ik wil. ibook is ergens een optie, al vind ik het 15" scherm gewoon prettiger. jaja, zeur...

maar als er geen update komt... weet ik absoluut niet wat ik ga doen.... geen slimme zet denk ik zo.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Verwijderd

Wat apple zou moeten doen is de prijs maandelijks met 2 tot 3% laten dalen.
In januari kostte een PB 1.519 euro. Nu nog steeds.
Als er een update komt krijg je minstens 300 euro meer prijsvoordeel. ( meer geheugen, betere processor, grotere HD, verlicht toetsenbord, misschien zelfs de SD standaard ).

Als Apple de prijs met 2-3 % zou laten dalen per maand dan had je nu een PowerBook voor 1200 euro, dat was die wel waard en dan maakt het niet uit dat er een dag later een nieuw model is voor 1500 euro.

Maar als je vandaag een PB koopt ben je een dief van je eigen portemonnee. En Apples zijn al niet goedkoop.....

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 01:09:
Als er een update komt krijg je minstens 300 euro meer prijsvoordeel. ( meer geheugen, betere processor, grotere HD, verlicht toetsenbord, misschien zelfs de SD standaard ).

Als Apple de prijs met 2-3 % zou laten dalen per maand dan had je nu een PowerBook voor 1200 euro, dat was die wel waard en dan maakt het niet uit dat er een dag later een nieuw model is voor 1500 euro.

Maar als je vandaag een PB koopt ben je een dief van je eigen portemonnee. En Apples zijn al niet goedkoop.....
Dat is idd een goed punt. Volgens merkt apple ook zelf dat na een update ze heel veel verkopen van een product en dat het daarna weer zakt. Als ze dus die prijs zouden laten dalen, houden ze hun omzet dus stabieler. Misschien kunnen we een mailtje sturen naar steve en dit idee opperen :P

Maar het maakt mij allemaal niet zoveel uit, was toch van plan om pas in nov/dec een powerbook te kopen. Dus van mij mogen ze het nog wel ff uitstellen :7

Hé niet stiekem overlopen naar MacOSX.nl he :+

[ Voor 3% gewijzigd door Spits op 17-09-2005 09:11 ]

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 01:09:

naja, je zegt dus idd precies waar ik ook mee zit :p ze zijn gewoon te kostbaar om zo'n risico te nemen.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Verwijderd

Even reagerend op office4mac compatibliteit.. Excel/Word/Powerpoint, top.. Works like a charm.. Entourage, wat er net als Outlook uitziet, werkt NIET in samenwerking met Outlook.. Dat betekend dat als je je PST van je PC-Outlook box wil overzetten, je toch best een middagje bezig kan zijn (of een app kopen die Outlook2Mac heet)..

By the way, Apple gaat zich niet al te druk maken over hun verkoop van de computertjes, 90 % van de verkoop zit toch in de iPod.. Kortom, hun vinden dat jullie moeten wachten tot het Intel PB-tje (mee eensch dat er dan een prijsdaling moet komen, het is nu idd een zéér overpriced laptop en ik zou zelf ook al zéér snel geneigd zijn een PC laptop te kopen.. Werk momenteel met ibook van de vorige generatie, werkt wel lekker maar niet lekker genoeg.. Ik wil mijzelf wel procureren van een Intel PowerBook, maar dan moet ik 100 % zeker weten dat deze in staat zal zijn zowel OSX/XP/Vista kan draaien (en dan niet geëmuleerd natuurlijk))..

Verwijderd

Pff al dat wachten... Ik moet zeggen dat ik dat nogal beu ben. Als er geen update komt op de Apple beurs in Parijs, koop ik gewoon de huidige versie (15").

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 20:44
Ja ik zit ook al een paar maand te wachten. School is inmiddels begonnen en wil graag een PowerBook. Als het te lang gaat duren ben ik ook geneigd om een PC Laptop of iBook te nemen. Ik zal dit weekend nog maar eens goed gaan na denken als de situatie zich voor doet als de PB niet snel uit komt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 11:41:
[...]

ik wacht nog even met het kopen van de ibook/powerbook totdat de nieuwe powerbook uit is.
indien deze een langere batterijduur heeft, baklight tobo, 512 mb onboard (dus uitbreidingssleuf vrij),
snellere processor en misschien grotere HD dan ga ik hiervoor.

Ik vind de PB er echt gelikter uitzien, dat is zeker wat geld waard. Over 2 weken is de beurs in Parijs, dan zullen ze hem zeer waarschijnlijk releasen. Als ze uberhaupt nog doorgaan met de PB 12 inch, that is :)
Dus eigenlijk zeg jij van even wachten met het kopen van een powerbook? de beurs in parijs is van 20 tot 24 september. Doen ze vaak grote aankondigingen daar? Zoals een update van de powerbook?

Ik ga namelijk binnekort mijn windows laptop ruilen voor een apple laptop :) alleen ik denk dat ik dan beter even kan wachten tot na 24 september?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 11:41:
[...]

Dus eigenlijk zeg jij van even wachten met het kopen van een powerbook? de beurs in parijs is van 20 tot 24 september. Doen ze vaak grote aankondigingen daar? Zoals een update van de powerbook?

Ik ga namelijk binnekort mijn windows laptop ruilen voor een apple laptop :) alleen ik denk dat ik dan beter even kan wachten tot na 24 september?
yep, sowieso wachten tot volgende week. maar zoals eerder bericht gaan er geruchten dat er geen nieuwe PB komt! Een iBook is een goeie koop op dit moment, de Powerbooks zijn nu echt te duur voor wat ze bieden. En dat weet Apple ook.

Verwijderd

Als de PowerBooks nu eens gewoon een prijsdaling krijgen, ben ik al heel tevreden. Al is't maar 100 euro of zo, altijd beter dan niks.

Verwijderd

Als er geen nieuwe Powerbook komt, maar wel een prijsdaling van de huidige garde, dan koop ik mij nog een Powerbook. Doen ze geen prijsdaling, dan koop ik gewoon een iBook en dan kan ik weer enkele jaren voort. Nog een weekje afwachten...

Verwijderd

Ja even afwachten dan maar. Prijsdaling zou gunstig zijn, maar een snellere powerbook ook. Zul je zien koop je over een week een powerbook, komt er 4 maanden later op de apple expo de intel gebasseerde powerbook uit. Had ik met mijn iPod mini ook. Had ik dat ding nou maar 2 maanden later gekocht, heb ik eindelijk zo'n mini komt er weer een iPod nano uit :P

Maar zou iemand mij kunnen vertellen wat zijn ervaringen zijn met photoshop, illustrator en dat soort programma's op zijn powerbook. Zit het werken qua snelheid goed? Kun je redelijke photoshop bestanden met een grote van ongeveer 80 mb goed openen en bewerken?

want ik ben nu aan het twijfelen. Powerbook kopen of een apple mac g5 ? Mobiliteit vond ik met een laptop toch altijd wel erg handig. Maar bij een g5 krijg je volgens mij zoveel meer voor je geld.

deze powerbook heb ik op het oog

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2005 14:55 ]

Verwijderd

Effe een kleine tip: extra geheugen koop je beter buiten de Apple store om, want dat is veel goedkoper!

Wat betreft je G5 / PB vraag: het klopt dat je, als je een g5 koopt, veel meer performance in huis haalt. Maar bij een PB zit een scherm, en je hebt de mobiliteit. Dat kost ook (een hoop) geld, als je begrijpt wat ik bedoel.

Iedereen weet dat je een notebook niet met een desktop mag verglijken... Het gaat hier gewoon om twee verschillende producten.

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:19
Ik heb net een Powerbook 12" met Superdrive gekocht. Heb even een iBook 12" gehad, maar die ging na 1 week al kapot, vandaar dat ik nu toch maar een Powerbook heb gekocht.

De Powerbook is echt opvallend sneller en Photoshop ed draaien erg goed (ookal werk ik niet met 80 mb bestanden). Ik ga nog 1gb geheugen erbij prikken zodat 'ie echt gaat vliegen.

Ben er erg tevreden mee en Airport werkt ook echt helemaal super, werkte op m'n iBook niet altijd even goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Steije op 17-09-2005 19:18 ]

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Het verschil in hard schijf snelheid is ook flink, 5400 tegenover 4200 rpm.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 11:48:
Een iBook is een goeie koop op dit moment, de Powerbooks zijn nu echt te duur voor wat ze bieden. En dat weet Apple ook.
Dat is natuurlijk heel persoonlijk. Sommige mensen willen gewoon echt geen iBook (meer), zoals ik. Ik kocht mijn PowerBook vlak vóór de iBook-upgrades, en heb toch geen moment spijt gehad.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Na 2 iBooks (G3 800 en G4 800) nu een Powerbook 1.5. Allemaal 12", dus dat maakt niet het verschil, maar een Powerbook heeft wel uitstraling. De iBook vind ik nog steeds heel mooi, maar als mijn budget het toelaat heb ik toch wel liever een Powerbook dan een iBook.

Standaard is hij iets sneller en een DVI-poort die voor mij een must is. Maar toch wordt het tijd dat Apple echt weer een duidelijk onderscheid gaat maken tussen de iBook en Powerbook.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er vandaag toch nog eens zo over nagedacht. Moet kiezen een Mac g5 of een powerbook. En ik denk dat ik dan toch voor de g5 kies. Meer waar voor je geld, meer snelheid. Wel jammer dat ik dan geen mobiliteit meer heb. Dan maar doorsparen en over een jaartje ofzo de nieuwe intelgebasseerde powerbook kopen;)

Ik ga dus overstappen van pc naar een mac :) Hoop niet dat ik er spijt van krijg:P
Zijn hier eigenlijk nog meer mensen die zijn overgestapt ? Tevreden ?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Er was vroeger een overstappers topic, daarin kon je wel zien hoe men over die overstap dacht. Ik ben zelf ook overgestapt naar een iBook, en zelfs daar ben ik heel erg blij mee. Voor een PowerBook had ik simpelweg geen geld, en ik vind dat je voor je geld een hoop Apple krijgt.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Canaria schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 19:45:
[...]

Dat is natuurlijk heel persoonlijk. Sommige mensen willen gewoon echt geen iBook (meer), zoals ik. Ik kocht mijn PowerBook vlak vóór de iBook-upgrades, en heb toch geen moment spijt gehad.
Wat is jou grootste bezwaar tegen een iBook? Is dat het feit dat hij minder 'degelijk' aanvoelt (Het blijft plastic)...of het technische aspect?

Want zoveel verschil zit er afaik verder niet in, of vergis ik me nu? Een *iets* snellere processor, en de mogelijkheid voor DVI (dualhead)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

docd schreef op zondag 18 september 2005 @ 07:13:
Ik ga dus overstappen van pc naar een mac Hoop niet dat ik er spijt van krijg:P
Zijn hier eigenlijk nog meer mensen die zijn overgestapt ? Tevreden .
start een overstap-topic of kijk even op http://forum.macosx.nl/viewforum.php?f=25

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Xandrios schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:20:
[...]
Wat is jou grootste bezwaar tegen een iBook? Is dat het feit dat hij minder 'degelijk' aanvoelt (Het blijft plastic)...of het technische aspect?

Want zoveel verschil zit er afaik verder niet in, of vergis ik me nu? Een *iets* snellere processor, en de mogelijkheid voor DVI (dualhead)?
Ik heb niet zoveel bezwaar tegen een iBook :)
De belangrijkste redenen om een PowerBook ipv iBook te kopen waren het uiterlijk en DVI.
Verder ben ik erg blij met de snellere (5400 ipm 4200) harddisk.
Andere voordelen (Bluetooth, grotere harddisk, snellere processor) waren persoonlijk, omdat ik een 'oude' iBook (1,5 jaar) had en de iBooks op die aspecten in die afgelopen 1,5 jaar forse upgrades hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nou, de eerste geruchten beginnen de gonzen: update deze week......?

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=150078

Niet zo'n grote update, maar voor de 12" hoop ik op een betere GPU, de 1 Mb cache CPU en ook op een 512 Dimm ipv 2 x 256..... indien er nog wat meer bijzit (oprolbaar 40" inscherm" oid) is dat IMHO alleen maar mooi meegenomen. :)

[edit]hou er iig rekening mee dat het natuurlijk ook vals alarm kan zijn

[ Voor 10% gewijzigd door Delerium op 19-09-2005 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Gelukkig... voor mij kan hij niet snel genoeg komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Xandrios schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:20:
[...]

Wat is jou grootste bezwaar tegen een iBook? Is dat het feit dat hij minder 'degelijk' aanvoelt (Het blijft plastic)
Weer zo'n iemand. Ik heb hier nu iemand naast me zitten naja die zit 2 meter verderop te werken/met een powerbook die vol met deukjes zit en ook nog eens krom is, als je dus een niet al te nette gebruiker bent zoals on dus, hup ding in de platentas, hup onder de arm over straat, flikker hem maar gewoon los op de achterbank van een auto ben je naar mijn mening beter af met de behuizing van een iBook.

Dat plastic zal misschien bij een harde klap het loodje leggen, ik ben bang dat een powerbook dat dan ook al lang heeft gedaan.

En een deuk in een powerbook ziet er niet uit als je het mij vraagt. Specs dus absoluut een powerbook, qua behuizing een iBook omdat ie niet zo snel deukt en ook niet verbogen is na een val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dan toch een update (leuk toch, die geruchten)
ATHENS -- Quickee update from the Athens airport. We've received word over souvlaki that Apple is prepping an update to the PowerBook line that could arrive as soon as this week. Time and details are unconfirmed, but before you drip tzatziki sauce on your tie, the revs are nothing to send a postcard home about... looks like a typical Apple speed-bump: clock speed and a slight bump on RAM and HDDs.

In other news, a voice from the top of Mount Olympus whispered that the long-awaited Intel PowerBook _won't_ be shipping in time for Macworld Expo 2006 in January, but rather will come some time in "mid-to-late 2006."
Bron: O'Grady's Powerpage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Zullen we die discussie verder maar niet hier voeren? :)
Dat past beter in een apart topic, dan blijft het hier een beetje on-topic allemaal.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Laatst online: 12-09 20:57
Ik ben van plan om een 12" iBook aan te schaffen. Gewoon met 512MB geheugen, want ik heb hier nog 2x512 liggen. Maar ik heb ergens gelezen dat Kingston ValueRam niet echt super werkte met de iBook? Ik kan het in ieder geval niet vinden in dit topic. Ik vind het een beetje zonde om nog een module te kopen terwijl ik ze al heb liggen.

Het gaat om KVR333X64SC25/512 modules. Als ik de wizard op de Kingston site doe, dan krijg je specifiek Apple getest geheugen.

Oja, hier is de datasheet van de modules. Misschien is het handig?

[ Voor 14% gewijzigd door MortalPiso op 19-09-2005 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MortalPiso schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:19:
Ik ben van plan om een 12" iBook aan te schaffen. Gewoon met 512MB geheugen, want ik heb hier nog 2x512 liggen. Maar ik heb ergens gelezen dat Kingston ValueRam niet echt super werkte met de iBook? Ik kan het in ieder geval niet vinden in dit topic. Ik vind het een beetje zonde om nog een module te kopen terwijl ik ze al heb liggen.

Het gaat om KVR333X64SC25/512 modules. Als ik de wizard op de Kingston site doe, dan krijg je specifiek Apple getest geheugen.

Oja, hier is de datasheet van de modules. Misschien is het handig?
Ik heb deze module er vorige week ingezet, werkt prima, gekocht bij www.alternate.nl

(12" ibook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heb zelf een reepje Twinmos 512 MB in mijn iBook gestopt, gekocht bij Paradigit.

Reepje ingebouwd, booten, met als resultaat heel veel piepjes en sirenes. Terug naar de winkel, nieuw reepje erin, en het werkt nu meer dan een half jaar zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dawuss schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:49:
Zullen we die discussie verder maar niet hier voeren? :)
Dat past beter in een apart topic, dan blijft het hier een beetje on-topic allemaal.
Powerbook updates

nou, dat gaat lekker dan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Let op het "inhoudelijk" in de sluitpost van dat topic.
Inhoudelijk discussiëren over wat er beter kan aan een PowerBook kan hier best. Maar domweg geruchten posten zonder commentaar heeft weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canaria schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:00:
[...]

Let op het "inhoudelijk" in de sluitpost van dat topic.
Inhoudelijk discussiëren over wat er beter kan aan een PowerBook kan hier best. Maar domweg geruchten posten zonder commentaar heeft weinig zin.
mijn vraag was of mensen er vertrouwen in hadden of de nieuwe PB gereleased zou worden, er gaan geruchten op het net. Maar er zijn ook tegenstrijdige berichten. Anyway, geen update voor de Powerbook betekent dat ik naar de VAIO van Sony ga kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:18:
[...]

mijn vraag was of mensen er vertrouwen in hadden of de nieuwe PB gereleased zou worden, er gaan geruchten op het net. Maar er zijn ook tegenstrijdige berichten. Anyway, geen update voor de Powerbook betekent dat ik naar de VAIO van Sony ga kijken.
Heb blijven geruchten, dus vertrouwen kan je onmogelijk hebben. Hier zeggen ze dat er wel één komt, daar dan weer niet - wie moet je geloven? We moeten gewoon deze week afwachten en zien wat er uit de bus komt. Het Apple Expo is nog maar 1 dag bezig en heeft nog 4 dagen voor de boeg waarbij nog veel verborgen zit achter zwarte doekjes :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:59:
[...]

Heb blijven geruchten, dus vertrouwen kan je onmogelijk hebben. Hier zeggen ze dat er wel één komt, daar dan weer niet - wie moet je geloven? We moeten gewoon deze week afwachten en zien wat er uit de bus komt. Het Apple Expo is nog maar 1 dag bezig en heeft nog 4 dagen voor de boeg waarbij nog veel verborgen zit achter zwarte doekjes :)
welke sites kan ik meer lezen over de verborgen doekjes ( foto's , rumours ) ?

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Voor Apple-geruchten kun je o.a. terecht bij http://www.thinksecret.com, www.applenova.com, en www.Macrumors.com

• Spits
Voor de rest heb je ook wel leuke nederlandse sites, zoals http://www.macfreak.nl/ en http://www.macosx.nl/
maar volgens mij zit jij daar al, of er is iemand anders op macosx.nl die davidgilmour als nick heeft

[ Voor 4% gewijzigd door Spits op 21-09-2005 12:25 ]

Verwijderd

oooh wat is dat wachten op de powermac G5 moeilijk zeg :o
[url=http://http://www.thinksecret.com/news/0509g5.html] want hier staat dus dat de G5 lijn binnekort een update krijgt [/url]

Maar op andere sites hoor je dan weer dat er niks bijzonders meer op expo wordt aangekondigd, moeilijk, moeilijk :P

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:28:
oooh wat is dat wachten op de powermac G5 moeilijk zeg :o
[url=http://http://www.thinksecret.com/news/0509g5.html] want hier staat dus dat de G5 lijn binnekort een update krijgt [/url]

Maar op andere sites hoor je dan weer dat er niks bijzonders meer op expo wordt aangekondigd, moeilijk, moeilijk :P
psst, misschien ging dit topic over PowerBooks en niet over de geruchten over mogelijke nieuwe snufjes die gepresenteerd zouden kunnen worden tijdens de Mac Expo ;)

Verwijderd

Whieee schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:31:
[...]

psst, misschien ging dit topic over PowerBooks en niet over de geruchten over mogelijke nieuwe snufjes die gepresenteerd zouden kunnen worden tijdens de Mac Expo ;)
Jaja, weet ik ook wel. Ben gewoon erg enthousiast;)

Verwijderd

wat ik heb begrepen van alle sites is dat de enige update die apple in petto had voor de fransen was een upgrade van .mac , een opslagruimte van 1GB. Gmail heeft gratis 2 GB.....

Apple haat de fransen want het hoofdkantoor van parijs verhuist ook naar London.

Dus jammer, geen Powerbook updates in Parijs.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 19:10:
Dus jammer, geen Powerbook updates in Parijs.
Hmmm mn vingers beginnen nu erg te jeuken bij mij... Zou ik nu mn PowerBook bestellen of nog effe wachten? Zou dat wachten nog zin hebben eigenlijk?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 19:13:
[...]

Hmmm mn vingers beginnen nu erg te jeuken bij mij... Zou ik nu mn PowerBook bestellen of nog effe wachten? Zou dat wachten nog zin hebben eigenlijk?
In een Apple Store in Hasselt (S&S ofzoiets) wisten ze een maat van mij te zeggen dat er misschien PowerBook updates in oktober zouden zijn, hoewel ik dat betwijfel. Ik lees er niets over op het Internet...

• MortalPiso
Zo, ik heb net mn iBook 12" besteld :P Ik kan eigenlijk al niet meer wachten erop. Meteen ook maar een iCurve erbij besteld en een LArobe Blue om hem netjes in te vervoeren.

Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat het geld bij Apple is? Het loopt via Bibit en ik heb een postbank rekening. Ik kan nu al niet wachten :P

[ Voor 39% gewijzigd door MortalPiso op 22-09-2005 19:21 ]

Verwijderd

MortalPiso schreef op woensdag 21 september 2005 @ 22:15:
Zo, ik heb net mn iBook 12" besteld :P Ik kan eigenlijk al niet meer wachten erop. Meteen ook maar een iCurve erbij besteld en een LArobe Blue om hem netjes in te vervoeren.

Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat het geld bij Apple is? Het loopt via Bibit en ik heb een postbank rekening. Ik kan nu al niet wachten :P
waarom iBook en geen PowerBook?

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 09:04

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 23:30:
[...]

om financiele redenen waarschijnlijk

• Spits
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 19:36:
[...]

In een Apple Store in Hasselt (S&S ofzoiets) wisten ze een maat van mij te zeggen dat er misschien PowerBook updates in oktober zouden zijn, hoewel ik dat betwijfel. Ik lees er niets over op het Internet...
Waarom verwacht jij dat niet? Ik hoop dat ze geen update krijgen in oktober, en dat in januari dan de intel-powerbooks worden uitgebracht. Maar ik denk dat het wel gaat gebeuren. Want ze hebben al sinds januari geen update gehad, en ik verwacht de intel-powerbooks eigenlijk pas in juni 2006.

[ Voor 26% gewijzigd door Spits op 22-09-2005 16:08 ]

Verwijderd

Ik wil natuurlijk ook een update, maar zo snel mogelijk! Ik kan geen maanden meer wachten, want ik heb dringend een laptop nodig voor school.

In de nieuwspost op de mainpage staat dat Steve Jobs ontkent dat er Intel-PowerBooks in januari zullen verschijnen. Daarbij ontkent hij ook het gerucht dat de productlijn vertraging heeft opgelopen. Hij ontkent 2 geruchten, maar niet het gerucht van een PowerBook G4 update. Eerlijk gezegd denk ik dat hij dat ook wel ontkent zou hebben, moest het gerucht onjuist zijn. Ik zie de kans toch nog reëel dat we ons deze maand (morgen ofwel begin volgende week) aan een update moeten verwachten. De iBook update is toch ook nooit aangekondigd op één of andere beurs?

• Spits
Als er idd geen kans is op intel-pb's hoop ik ook op een update in oktober. Want dan koop ik denk ik toch laatste generatie g4 powerbook. En ik acht de kans behoorlijk groot, omdat ze al sinds januari geen update meer hebben gehad.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 23:30:
[...]

Omdat het redelijk dom is om 500 euro extra te betalen voor een harde schijf die een klein beetje groter is, en een cpu die 150mhz sneller is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 19:27:
[...]

Omdat het redelijk dom is om 500 euro extra te betalen voor een harde schijf die een klein beetje groter is, en een cpu die 150mhz sneller is.
... een sneller moederbord, snellere harde schijf, DVI,...

Verwijderd

'Spits' schreef op woensdag 21 september 2005 om 12:24 uur:
Voor de rest heb je ook wel leuke nederlandse sites, zoals MF en Macosx
maar volgens mij zit jij daar al, of er is iemand anders op macosx.nl die davidgilmour als nick heeft
:/ eeh *leuk*? }) MacOSX is wel geinig en is echt een complete website voor elke Mac-gebruiker.
Die andere kun je beter mijden is mijn ervaring en wat ik van MacOSX mensen heb gehoord.
Heeft te maken met het gedrag van die eigenaar. |:(

• Spits
Ik ben me nog niet zo lang aan het verdiepen in het Mac wereldje, maar ik noemde twee sites die ik bezoek. Maar ik ben het volledig met je eens dat MacOSX een stuk fijnere (favoriet van mij) site is dan macfreak. Het lijkt professioneel en veel nieuws te bieden, maar dat valt eigenlijk best wel tegen. Ook het forum is volgens mij niet zo druk bezocht als MacOSX. (hoewel ik dat niet zeker weet, maar ik vindt qua info het forum van MacOSX waardevoller).
Maar ik dwaal een beetje af :p

van de eigenaar (leon?) weet ik niets af, ff googlen

Verwijderd

Ik heb destijds de keuze gemaakt voor MacFreak toen ik van plan was om mijn eerste iBook te kopen. Ik vind de site overzichtelijker en duidelijker. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke overweging geweest. Bij MacFreak moet je het wel van het forum hebben. Rest ligt een beetje stil vanwege de verschijning van het magazine.

[offtopic] Ik neem het toch even op voor Leon. Die berichten over Leon zijn niet terecht vind ik. Er waren een aantal leden van MacOSX die het leuk vonden om het forum te verzieken onder verschillende namen. Leon heeft alles zelf opgezet en is de eigenaar en mag dus zelf weten hoe hij iets oplost. Sommige mensen dulden geen tegenspraak en die gaan dan het forum verzieken. Bovendien was het op de persoon gericht en dat kan niet de bedoeling zijn. Maar ik weet er niet alles van aangezien ik dat soort discussies niet van belang vindt. Ik heb er nog nooit problemen gehad.[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:02
Da's ook alweer oude koek :p Dat magazine is (helaas) zo dood als een pier, na twee nummers. Ze worden nu gratis weg gegeven en de laatste partij heeft Leon nu ook weg gedaan... Jammer wel, want ik vond't wel een leuk blad!

Persoonlijk heb ik nooit problemen gehad met Leon of de fora van MF en bezoek ze liever dan die van MOSX... MF kom ik dagelijks, MOSX eens in de maand ofzo :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

cailin_coilleach schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 07:19:
Da's ook alweer oude koek :p Dat magazine is (helaas) zo dood als een pier, na twee nummers. Ze worden nu gratis weg gegeven en de laatste partij heeft Leon nu ook weg gedaan... Jammer wel, want ik vond't wel een leuk blad!

Persoonlijk heb ik nooit problemen gehad met Leon of de fora van MF en bezoek ze liever dan die van MOSX... MF kom ik dagelijks, MOSX eens in de maand ofzo :)
naar mijn mening is met beide fora niets mis... En tja, misschien is Femme ook wel een eikel als je hem leert kennen. Maar ik spreek hem niet bepaald dagelijks, dus ik weet het niet. En het zou overigens ook mijn mening over GoT niet veranderen ;)

Maar zullen we het nu weer over *Book gebruikerservaringen gaan hebben, en niet over 'concurrerende' Mac-fora?? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Whieee op 23-09-2005 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eviltweaker
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 15:38

eviltweaker

DDPEEKIW

Volgende week donderdag hebben ze een 12 inch ibook bij de Bijenkorf met een Brenthaven Profile 12/15 tas voor 999 Euro.
Je moet dan wel een Bijcard hebben.

http://www.bijenkorf.nl/B...netivity&adtype=clicklink

DDPEEKIW

Verwijderd

Okee, maandagavond bestel ik m'n 15" PowerBook. Nu zit ik nog met een klein maar niet onbelangrijk vraagje.

Klik

Bij toetsenbord heb je drie opties. De tweede optie is mijns inziens met MacOSX standaard in het Engels. Maar wat betekent (lokaal) bij de derde optie?

Ik moet eigenlijk een Nederlandstalige versie van MacOSX erop hebben, en met een Azerty toetsenbord (standaard in België maar ik weet dus niet of dit ook zo is voor Apple computers). Is de eerste optie in dat geval de juiste?

Alvast bedankt!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:43

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:16:
Okee, maandagavond bestel ik m'n 15" PowerBook. Nu zit ik nog met een klein maar niet onbelangrijk vraagje.

Klik

Bij toetsenbord heb je drie opties. De tweede optie is mijns inziens met MacOSX standaard in het Engels. Maar wat betekent (lokaal) bij de derde optie?

Ik moet eigenlijk een Nederlandstalige versie van MacOSX erop hebben, en met een Azerty toetsenbord (standaard in België maar ik weet dus niet of dit ook zo is voor Apple computers). Is de eerste optie in dat geval de juiste?

Alvast bedankt!
OS X is in alle talen hetzelfde, je kiest gewoon je taal bij het opstarten van je nieuwe powerbook. (Je kunt zelfs verschillende users verschillende talen laten gebruiken, overigens) De tekst achter Mac OS X slaat alleen op de taal van de handleiding...
Of Azerty te koop is bij de Belgische shop weet ik niet, dat moet iemand anders maar melden. Maar als dat het geval is is het waarschijnlijk de laatste optie, toetsenbord (lokaal).

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

Hey allemaal,

Ik wist niet zeker of ik mijn vraagje hier moest posten. Maar ik denk dat het hier posten beter is dan een nieuw topic openen. Het gaat ten slotte over de iBook.

Ik zit te twijfelen tussen een 12" iBook en een 12,1" MSI S270:
Even alle puntjes:
OnderdeeliBookMSI
Processor1,33 Ghz PowerPC1,8 Ghz Turion 64
Geheugen1 GB1 GB
Harde schijf80 GB80 GB 5400rpm

Ze hebben allebei Bluetooth en Wireless. Volgens mij gaat de iBook zo'n 5 uur mee, en de MSI zo'n 3/4 uur, allebei lang genoeg.

Dat waren wel de meest spectaculaire spec's. Allebei voor rond de 1300 Euro.
Wat ik wil doen: Vooral webdesign en office en soms een spelletje, maar niet hardcore ofzo, gewoon een leuk spelletje. Als dat niet gaat op de iBook kan ik daar ook mee leven hoor. (Programma's zoals: Dreamweaver, Fireworks, Email, Internet etc)

Wie kan mij helpen met deze vraag. Ik ben mijn hele leven al gewindowsed :+
Zal de overstap moeilijk zijn?

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 12:44
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan, alleen ik koos voor een "standaard" iBook 12". dus met een 40 gig schijf en 512MB. Ik ga er een dezer dagen wel 1GB bij proppen, want bij meerdere applicaties open is hij niet al te snel (maar ook weer niet storend traag).

Mijn argumenten voor de iBook:
- mooier
- goedkoper (scheelt toch bijna 300 euro)
- Mac OS X (tot nu toe bevalt dat stukken beter dan Windows)

Maar de MSI is inderdaad ook erg aantrekkelijk, vooral omdat de specs hoger liggen. Maar vergeet niet dat je voor die dingen die jij er mee doet (ik doe bijna hetzelfde) helemaal geen hoge specs nodig hebt.

Ik doe wat webdesign, e-mail, internet, chatten enz. en dat gaat allemaal uitstekend op een iBook.

Dus uiteindelijk maakt het denk ik niet eens zo veel uit... als je voor een Mac wilt gaan is de iBook voor jou een goede keuze, maar wil je bij Windows blijven moet je voor de MSI kiezen. Dat is eigenlijk de enige overweging die voor jou over blijft.

Als ik jou was zou ik eens kijken welke software je gaat draaien en of daar een Mac alternatief voor is. Zo niet; MSI, zo wel kan je kiezen en zou ik voor de Mac gaan. ;)

De overstap is trouwens vrij eenvoudig. Ik weet nu niet eens meer beter en ik heb dat geval pas 3 weken... het is even wennen, maar uiteindelijk heel goed mee te werken. Moet ik er wel bij zeggen dat ik een vrij ervaren computeraar ben en vrij snel wen aan nieuwe software enz. Maar zelfs de standaard gebruiker zou makkelijk met een Mac moeten kunnen werken. Iemand die geen van beide heeft gezien kan zelfs makkelijker met een Mac overweg naar het schijnt. :)

[ Voor 18% gewijzigd door -Mous- op 24-09-2005 14:58 ]

Als je iets doet, doe het dan goed.

Verwijderd

Nou voor webdesign werk ik vooral met (al aangegeven):
Macromedia Studio 8 (is ook Apple enabled zeg maar)
Maar eigenlijk wil ik af en toe wel een spelletje spelen:
Warcraft 3 (kan)
World of Warcraft?
Bijv Dungeon Siege 2 of een andere leuke RPG en ik ben bang dat dat niet gaat. (Nou ja, als WoW kan, dan heb ik dat ook niet meer nodig :+ WoW roxxxxxxxxx ;) )

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Voor zover ik weet zijn alle Blizzard spellen te spelen op een Mac :)

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 15:43:
Nou voor webdesign werk ik vooral met (al aangegeven):
Macromedia Studio 8 (is ook Apple enabled zeg maar)
Maar eigenlijk wil ik af en toe wel een spelletje spelen:
Warcraft 3 (kan)
World of Warcraft?
Bijv Dungeon Siege 2 of een andere leuke RPG en ik ben bang dat dat niet gaat. (Nou ja, als WoW kan, dan heb ik dat ook niet meer nodig :+ WoW roxxxxxxxxx ;) )
WoW is te spelen op een mac. Dit zijn de system requirements:

code:
1
2
3
4
5
6
    * 933 MHz or higher G4 or G5 processor
    * 512 MB RAM or higher; DDR RAM recommended
    * ATI or NVIDIA video hardware with 32 MB VRAM or more
    * 5 GB or more of available hard drive space
    * MacOS X 10.3.5 or newer
    * 56k or higher modem with an Internet connection

http://www.worldofwarcraf...22074A43D2661E535E8.app01

Moet te doen zijn op een ibook met lage instellingen enzo. :)

[ Voor 8% gewijzigd door magnifor op 25-09-2005 13:32 ]

Verwijderd

magnifor schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 17:12:
[...]

WoW is te spelen op een mac. Dit zijn de system requirements:

code:
1
2
3
4
5
6
    * 933 MHz or higher G4 or G5 processor
    * 512 MB RAM or higher; DDR RAM recommended
    * ATI or NVIDIA video hardware with 32 MB VRAM or more
    * 5 GB or more of available hard drive space
    * MacOS X 10.3.5 or newer
    * 56k or higher modem with an Internet connection

http://www.worldofwarcraf...22074A43D2661E535E8.app01

Moet te doen zijn op een ibook. :)
Heeft iemand dit ook geprobeerd? Daar ben ik wel benieuwd naar;
Hoe loopt het? Welke res/instellingen?

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ja, ik heb een keer WoW gedraaid op mijn iBook met de volgende specs:
1 GHz
60 GB
640 MB Ram
Radeon 9200, 32MB VRAM

Spelletje draait, maar daar is dan ook alles mee gezegd. In de wildernis kan het nog wel, maar grote steden zijn gewoon niet te doen. Serieus gamen is bij mij in ieder geval niet mogelijk, temeer omdat 640*480 met alle opties uit al geen pretje is, en dan ook nog met 3 FPS in de grote steden...

Ik vermoed dat de nieuwe 1,33 GHz laptops met de Radeon 9550 al een heel stuk beter zullen presteren, maar de oude in ieder geval niet. WoW is duidelijk niet geoptimaliseerd voor PPC. Ik draai het op mijn Powermac (2*2,0 GHz, 9650 256 MB, 1 GB DDR) niet eens soepel in grote steden. Ik zie huisgenoten met een P4 2,6, radeon 9500 een betere performance halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:44:

Wie kan mij helpen met deze vraag. Ik ben mijn hele leven al gewindowsed :+
Zal de overstap moeilijk zijn?
Neem een iBook die blijven tenminste heel. Vriend van me heet een MSI en dat ding donderd na een half jaar al uit elkaar van ellende. Accu was erg snel minder....

Mijn iBook kraakt een beetje op 1 hoek, heeft ie altijd al gedaan en is gewoon plastic wat langs elkaar heen werkt..... en dat is het enige minpunt wat ik heb kunnen ontdekken.

Overigens was ik een die hard windows gebruiker en weet je wat er met mijn pc is gebeurd sinds ik de iBook heb? Die staat al een maand of 2 zonder stroom want ik pak de iBook alleen nog maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 17:50:
[...]

Heeft iemand dit ook geprobeerd? Daar ben ik wel benieuwd naar;
Hoe loopt het? Welke res/instellingen?
Jep, een ibook is niet bedoeld om op te WoW-en.. Op die van mij; traag, lelijk... Onspeelbaar.. Ben verplicht alles te downsizen naar 800*600 of 640*480 in ogrimmar/ironforge, en dan staat ook echt ALLES uit.. Minimal draw distance, geen shaders.. Best wel grappig; als je doodgaat is er dus geen verschil tussen de dodewereld/leefwereld (zal wel te maken hebben met een shader die dus niet ondersteund kan worden). Als het op gamen neerkomt zou ik zo de keuze maken en een Centrino-laptop met een leuke videokaart nemen. Bij de iBook is het duidelijk niet alleen een GPU probleem (Radeon 9200/9500 met 32 MB VRAM), maar ook een CPU probleem. Mijn vader heeft een Sony Vaio met een Pentium M 1,6 GHz., 512 MB RAM, en een Radeon 9200 met 64 MB VRAM. Daar doet WoW het echter vloeiend op. Je kan zeggen, de extra VRAM, maar ik denk ook dat de CPU veel sneller is dan een PowerPC (gevoelsmatig is dit zeker zo). De Pentium-Ms zijn nou eenmaal enorm krachtig. Naar mijn idee zijn de PowerPC G4s in de iBooks gewoon log en traag (enige voordeel is dan wellicht batterijverbruik). Ook als je op een gegeven moment 40 raampjes open hebt wordt de iBook niet langer werkbaar (ook niet met 1GB RAM). Dit was vooral te merken in Firefox en het switchen tussen tabs. Maak de overweging goed, want imho is de iBook een budget laptop eigenlijk bedoeld voor niet meer dan internet en tiepwerk (natuurlijk ook filmpjes kijken/muziek luisteren). Maar serieus DTP werk is het ding te traag/onhandig voor. Geef ik de voorkeur weer aan een Pentium M (die dingen zijn gewoon ontzettend snel). De reden waarom ik mijn iBook nog heb weet ik eigenlijk niet, maar mijn vriendin vind het zo'n mooi ding dat als ik weer geld heb zij hem van mij krijgt. En Mac OS X, je moet er van houden. Ik hou er niet van, te beperkt, te veel toeters en bellen. Geef mij maar Linux/Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
met het gevaar dat ik een warning krijg:

ik neem aan dat aangezien we nog niks over updates (mbt) hebben gehoord tijdens de expo, dat we daar niet meer op hoeven te hopen, mijn vingertjes beginnen wel erg te jeuken nu nl. de levertijd voor de apple store heeft nl. 1 15 inch op 5 werkdagen gezeten (klopt toch dat ze uit hongkong moeten komen?)

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
Tha_Butcha schreef op zondag 25 september 2005 @ 13:01:
met het gevaar dat ik een warning krijg:

ik neem aan dat aangezien we nog niks over updates (mbt) hebben gehoord tijdens de expo, dat we daar niet meer op hoeven te hopen, mijn vingertjes beginnen wel erg te jeuken nu nl. de levertijd voor de apple store heeft nl. 1 15 inch op 5 werkdagen gezeten (klopt toch dat ze uit hongkong moeten komen?)
Volgens mij diegene die afwijken van de standaard configuratie.

Dit staat er bij mijn status: Carrier : TNT UK Ltd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Qua updates kan ik misschien duidelijk zijn: niemand die het echt weet. De voortekenen zijn allemaal tot nu toe loos alarm gebleken dus de eerstvolgende update kan morgen zijn maar ook over 5 maanden.

Wat we wel weten is dat de Powerbooks pas in Juni aan de intel gaan, dus iedereen verwacht voor die tijd nog een update. Ook is bekend dat de 1 Mb cache G4 ingebouwt gaat worden maar wellicht dat leveringsproblemen deze hebben vertraagd. Zodoende zijn er enkele geruchten dat het in Oktober kan plaatsvinden, maar November of December kan net zo goed.

Feiten zijn dus: Ja, er zal nog een G4-update plaatsvinden voor de PentiumM's maar niemand heeft een idee van wanneer.

WoW op een iBook, ik heb op diverse fora gelezen dat mensen het kunnen spelen, maar de meeste mensen vinden drukke steden nogal lastig. Ikzelf speel veel Warcraft3 op een Macmini en dat draait in lage resoluties prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Nu t/m juni is nog 9 maanden en de vorige update is 8 maanden geleden. Ze gooien er geen update tegen het einde eraan. Dat zou niet handig zijn. Ik gok zelf dat het volgende maand of die maand erop word. Geruchten gonzen als sinds korte tijd dat er wat gebeuren gaat. Het moet dus binnen 1 a 2 maand gebeuren.

Tevens is de PB nu te duur vergeleken met de iBook. Of er komt een update snel of ze moeten de prijzen naar beneden gaan gooien.

Althans zo denk ik er over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:25:
[...]
OS X is in alle talen hetzelfde, je kiest gewoon je taal bij het opstarten van je nieuwe powerbook. (Je kunt zelfs verschillende users verschillende talen laten gebruiken, overigens) De tekst achter Mac OS X slaat alleen op de taal van de handleiding...
Of Azerty te koop is bij de Belgische shop weet ik niet, dat moet iemand anders maar melden. Maar als dat het geval is is het waarschijnlijk de laatste optie, toetsenbord (lokaal).
Bedankt Hertog!

Weet iemand welke optie je moet kiezen onder "Toetsenbord- & Mac OS-taal" op de Belgische Apple Store om een PB met Azerty-keyboard te bekomen? Is dit de eerste (en dus de standaard) optie?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2005 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Hij staat in belgië standaard op Azerty.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxi schreef op zondag 25 september 2005 @ 16:18:
Hij staat in belgië standaard op Azerty.
Hulde! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol. Zo heb ik eens een laptop in België gekocht. Was alleen even vergeten dat de belgen azerty hebben. Ze moeten ook altijd moeilijk doen daar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een klein vraagje. Ik heb hier een normale draadloze router.

Kan die ook overweg met mijn iBook dan? Met dat 'Airport'?
Dat zie ik nergens staan op de Apple site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Het moet hetzelfde protocol zijn, dus feitelijk: Ja. Als het goed is 27 Mbit/s, Wifi. Ik moet eerlijk bekennen, ikheb mijn iBook zonder airport-kaart aangeschaft, met het idee, ik wacht wel tot het zin heeft, en de €79,- voor zo'n kaartje houden mij nog even tegen (ik heb 't niet echt nodig namelijk), dus ik spreek niet uit eigen ervaring...

maar lees gerust even de specs op de Apple-site :) Met name dat kadertje rechtsonder...

http://www.apple.com/nl/airportexpress/

en

http://store.apple.com/Ap...15.0.4.1.3.0.3.1.13.1.1.0

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 12:44
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 19:56:
Nog een klein vraagje. Ik heb hier een normale draadloze router.

Kan die ook overweg met mijn iBook dan? Met dat 'Airport'?
Dat zie ik nergens staan op de Apple site.
Ja hoor. Dat zou met alle wifi gecertificeerde apparatuur gewoon moeten werken.

We hebben hier een Draytek 2200 staan en die werkt perfect met mijn iBook. Ik heb alleen nog geen 802.11g kunnen proberen (54mbit), maar ik neem aan dat dat ook gewoon werkt.

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
let wel dat andersom soms lastig kan zijn. althans, ik had een paar jaarterug een airport (extreme) base station (die ufo) en met een pc laptop een encrypted verbinding er naar op zetten was nogal lastig, aangezien apple een eigen encryptie gebruikte

Compromises are for the weak

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.