Als je gewoon met clockgen in windows overclockt zijn er gewoon geen gevaren. Als je hem dan gewoon te hoog overclockt valt hij uit maar kun je gewoon weer opnieuw opstarten met je vorige instellingen. Dus ik zou zeggen download Clockgen en probeer wat. En je koeling is meer dan goed genoeg om wat voltage's te weerstaan dus je kunt je voltage in de bios eventueel naar 1,5V schroeven als je de max met 1,4V hebt gehaald. Tenzij je temps als heel hoog zijn (40-50 graden in bios) dan zou ik maar niet het voltage omhoog schroeven want vooral daarvan wordt een processor warmAnoniem: 157552 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:34:
Hallo
Ik ben een "erg beginnende tweaker", en heb net voor het eerst al mijn computer-onderdeeltjes (beetje aangepaste versie van multimediasysteem best-buyguide september 2005) gekocht. Aangezien ik hier overal lees dat een 3000+ venice zo lekker overclockt, vroeg ik me af of ik met mijn onderdelen relatief veilig (ik weet dat er nooit garanties zijn bij overclocken) wat performance kan bijwinnen.
Ik zou hier graag wat advies over hebben.
Ik heb geen behoefte om het onderste uit de kan te halen, ik wil m'n eerste pc'tje niet na een week al zien roken.
Kan een ervaren tweaker me de optimale manier vertellen om met weinig risico wat performance bij te winnen met de volgende onderdelen:
*Processor: AMD athlon 64 3000+ venice:
stepping(is dit een goeie trouwens?):
(ADA3000DAA4BW)
LBBWE 0536GPFW
Z806204I52108
*Koeler: Arctic Freezer 64 Aluminium, koper
*Moederbord: Asus A8N-E
*Geheugen (kan het zijn dat dit de zwakste schakel is?):
Kingston ValueRam 1024MB, PC3200, 400 MHz, Kit of 2, Cas 3, non ECC
*Kast: AOpen QF50A 300 watt
*Harde schijf: Hitachi Deskstar T7K250 250 GB, 7200 rpm, 8 MB cache
*Grafische kaart: MSI GeForce 6600 GT 128MB DDR3
Hartelijk bedankt !
Btw volgens mij is dat geen venice die je daar hebt aan de stepping te zien. Venicen eindigen toch altijd op BP het eerste regeltje
Of zit ik nou verkeerd