[DSLR] Konica Minolta Dynax 5D & 7D topic.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.556 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Mud starrr schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:32:
[...]

Kun je hier misschien nog wat dieper op ingaan.
Ik heb het eigenlijk (blijkbaar) ook nog niet helemaal begrepen wat het voor/nadeel van een analoge lens op een digicam is. (waarschijnlijk mag ik het van jou niet eens zo noemen ;)).
Ik dacht namelijk dat het zo zat zoals Jennekes uitlegt.
Ik wou namelijk een AF 28-300mm f/3,5-6.3 lens kopen.
Maar dat word dan dus geen 42-450 f/3,5-6.3 lens?
Kun je er nog meer over vertellen?
hoe kan een lens nou ooit een andere lens worden :?

maar om op je vraag in te gaan. fysiek zal een lens nooit veranderen. de schertpe, kleurweergave, contrast en ook de scherptediepte (allemaal bij een bepaalde instelling) staan vast. dit kan niet veranderen, ongeacht het formaat van het filmvlak/de sensor.

een lens met brandpuntsafstand X en diafragma Y heeft een scherptediepte A (indien scherp gesteld op punt P), dit is een gegeven. wanneer deze lens geplaatst wordt op een camera met een kleinbeeld filmvlak/sensor zal deze lens een bepaalde beeldhoek hebben (2x de inverse (? wiskunde is al weer langgeleden voor mij) tangens van de helft van het filmvlak/de sensor gedeeld door de brandpuntsafstand). wanneer deze zelfde lens op een camera met aps-c filmvlak/sensor geplaatst wordt zal de scherptediepte precies even groot zijn en op precies hetzelfde gebied liggen (indien er niets aan de lens verandert). echter de beeldhoek zal wel kleiner zijn (het filmvlak/de sensor is kleiner en dus ook 2x de inverse (?) tangens van de helft van het filmvlak/de sensor gedeeld door de brandpuntsafstand), dit houdt dus in dat je met een aps-c camera een uitsnede krijgt van precies dezelfde foto met een kleinbeeldcamera, vandaar het gebruik van het woord cropfactor.

wanneer je nu met een kleinbeeldcamera van hetzelfde gebied een foto wilt maken, moet je dus je brandpuntsafstand vergroten om een gelijke beeldhoek te krijgen. dit is een factor 1,5 (of 1,6 bij canon). je hebt dus een lens nodig met brandpuntsafstand 1,5X. wanneer deze lens met brandpunstafstand 1,5X een diafragma Y heeft zal deze lens een andere scherptediepte hebben (indien scherpgesteld op punt P) dan A; een kleiner scherptediepte wel te verstaan.

de conclusie die we hieruit kunnen trekken is dat een lens X/Y op een aps-c camera niet gelijk is aan een lens 1,5X/Y op een kleinbeeldcamera en al helemaal niet dat een lens X/Y op een kleinbeeldcamera 1,5X/Y op een aps-c camera wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:21

Garyu

WW

Maar we kunnen daaruit ook de conclusie trekken dat een onderwerp "1,5x zo dichtbij" gehaald wordt bij een 1,5x-cropfactor. Je kan het natuurlijk heel moeilijk uitleggen en alle precieze details daarover uitdiepen (ik vond het in ieder geval wel interessant om te lezen), maar voor een amateurfotograaf komt het er gewoon op neer dat de beeldhoek die je hebt 1,5x zo klein wordt.

Een foto die je analoog met een 35mm lens zou maken, zou je met je digitale camera incl. cropfactor met een 23,3mm lens moeten maken om ongeveer hetzelfde plaatje over te houden. Je hebt niet preces dezelfde scherptediepte, maar de uitsnede is wel hetzelfde :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
heb je helemaal gelijk in. het ging mij voornamelijk om het taalgebruik, een lens veranderd natuurlijk niet, wanneer die op een andere camera gezet wordt. in mijn - wellicht wat te gedetailleerd - verhaal heb ik proberen duidelijk te maken dat een lens echt niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Oke, dan had ik het eigenlijk goed begrepen.
Alleen wist ik niet zeker of de dof ook veranderen zou.
Zal dat een erg groot verschil zijn? Ik neem aan van niet.
In ieder geval bedankt voor de uitgebreide uitleg :)

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baslab
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:45:
Een heel andere vraag. Ik ga binnenkort naar Afrika en vraag me af wat de meest praktische tas is voor een KM D7D met een 28-300 lens en een 18-70 lens. Voor de rest alleen een flitser. Ik had mijn oog laten vallen op een Lowepro uit de nova serie. Zijn hier ervaringen mee en is de LowePro Vova 2 niet te klein?
Je kan je een aantal dingen afvragen:
- Wil je alleen de camera in de tas of ook nog andere zaken?
- Opvallende fototas of minder opvallend?
- Rugtas of schoudertas?
- Body ongeacht met welk objectief in de tas of standaard objectief?

Zie ook het topic over de ideale tas (of midsize).

Zelf heb ik twee tassen. Rugzak voor het transport en om andere zaken mee te nemen, bijkomstig is dat deze onopvallend is. Ook een schoudertas, hierin kan ik mijn body plus 135-400 erop in leggen en snel pakken.
In alle tassen past standaard mijn vrijwel volledige uitrusting, zie ondertekening.

... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Mud starrr schreef op woensdag 23 november 2005 @ 13:46:
Zal dat een erg groot verschil zijn?
dat is afhankelijk van de brandpuntsafstand en het punt waarop scherp gesteld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:07

Falcon10

Hit it i would !

wil lukken, ben ook aan het zoeken voor een of andere tas/rugzak om men 5D in te steken.
't zou iets handig moeten zijn, aangezien ik alles behalve pro fotograaf ben neem ik momenteel alleen maar het toestel + de standaard lens mee, een extra CF kaartje en binnenkort een extra batterij.
Aangezien ik niet direct van plan ben om er nog extra lenzen bij te kopen ( hoewel een leuke macro lens wel iets kan zijn ( is er hiervoor trouwens iemand die een goede, macrolens kent voor de 5D ? ) moet het tasje/rugzak niet overdreven groot zijn, en liefst niet duur ( was al aan het dneken om gewoon een oude rugzak ofzo vol te proppen met zo van die geluidsdichte matten en hem daar in te steken, maar lijkt me niet zo super |:(
Wat ik ook nog op men verlanglijstje heb voor kerstmis ( gna gna ) is zo'n filter die de lucht zo mooi helblauw maakt, maar ik weet de juiste benaming hier niet van. Hoe noemt deze filter ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Polarisatiefilter?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 10:28
Bingo
mphilipp schreef op woensdag 23 november 2005 @ 07:42:
[...]

Mjaaa...inzoomen op je schermpje is handig idd, maar vaak genoeg merk ik thuis pas dat ie toch niet scherp is. Een plaatje van 6miljoen pixels op een 215.000 pixel scherm tonen doet ook wel iets met de details van de foto. Je hebt gelijk dat het klote is, maar zaligmakend is het zeker niet.

Wat de sluiterbewegingen betreft: dat wat het eerste waar ik aan dacht. Canon geeft voor de 1 serie 150.000 sluiterbewegingen af. Deze heeft er ruim 50.000 op zitten. Ik denk niet dat ik meer dan 10.000 per jaar red, dus ik denk dat ik nog vooruit kan. btw is de 1 serie de enige waar je de sluiterteller niet kunt resetten. Deze staat los van de fototeller.

Volgens mij hebben vele fotojournalisten de 1D. Dat zegt genoeg over resolutie. Ik denk dat Frits van Eeldik ook met een geschoten heeft (zal nu wel een 1D MkII of Ds hebben). En daar zien we regelmatig aardige vergrotingen van in de bladen. Ook van de D30 (3MP) worden wel eens A4tjes afgedrukt.

Al die dingen heb ik inmiddels al de revue laten passeren. Ik heb verschillende reviews uitgespeld. Twee grootste nadelen blijven voor mij de AS en het ruisvraagstuk. Op die laatste heb ik gisteravond in het DPreview forum nog wat na zitten lezen en daar in een vergelijking gezien dat ie 'betere' ruis heeft als de D10. Dat wil zeggen beter verdeeld en minder irritant. Blijft lastig. Nogmaals: ik geloof dat ik met beide camera's goed uit de voeten zou kunnen en erg blij zou kunnen zijn. Ik denk dat ik maar met een dobbelsteen ga gooien... >:)
Is 't die van Tazzman toevallig?
Ik begin steeds meer mijn vertrouwen in KM te verliezen...
Maja, je zit nog steeds met een moeilijke keus. Je hebt vooralsnog geen lenzen-arsenaal dus dit kan ook niet de doorslag geven.
Qua snelheid is de 1D vele malen beter dan de 7D. En de vraag is of je zonder de AS kunt als je het eenmaal bent gewend. Met een 20D kun je de ISO bumpen zodat je zeker 1 stop wint omdat de ruis bij de 20D erg laag is (zelfs bij ISO 1600).
Aan de andere kant wordt het ruisverhaal sterk overdreven. Ik heb van een F1 foto (iso 400) een afdruk laten maken van 60 x 40. Op m'n scherm zie ik wel wat ruis, maar op de afdruk zie je er niets van. Dus laat je niet afschrikken door de ruisontwikkeling op een 1D.
Voordeel van Canon zijn de relatief goedkopere lenzen. Zoals de 70-200 f4 L, €650. Wow, wat een ding. Als je zo'n lens bij je KM wilt aanschaffen ben je veel duurder uit. En accessoires zijn wat makkelijker verkrijgbaar voor Canon. De tweedehands markt is veel groter.
Wat ik in jouw positie zou doen is overwegen om een 20D tegenover de 7D te zetten. Mijn persoonlijke mening is niet echt objectief meer omdat ik teveel problemen heb gehad met KM. Dus hecht hier maar niet al te veel waarde aan ;)
En 2e hands... 50.000 sluiterbewegingen zijn best veel hoor...aangezien je geen garantie meer hebt.
Ik zou zelf de gok niet durven te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Nielsracing schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:52:
En 2e hands... 50.000 sluiterbewegingen zijn best veel hoor...aangezien je geen garantie meer hebt.
Ik zou zelf de gok niet durven te nemen.
Is idd veel, maar hij is goed voor 150.000, dus dat betekent nog niet echt veel. Het is in ieder geval geen jonkie meer. Tazz geeft aan dat in geval van problemen de sluiter voor een acceptabel (?) bedrag te vervangen is. Ik zou de gok wel aandurven gezien de reputatie van het toestel. Het is natuurlijk wél de Hummer onder de camera's. Letterlijk en figuurlijk...

Er is idd wel meer en makkelijker spul te krijgen voor Canon. Het setje lenzen dat ik voor de Minolta op het lijstje had staan is er uiteraard ook voor de Canon (Tamron lenzen) en volgens de reviews op Fred Miranda zijn ze ook op die camera's erg hoog aangeschreven. De zowel de 17-35 en 28-85 wedijveren met L lenzen. In ieder geval qua prijs. En goede flitsers zijn er ook voor een stuk minder als Minolta. Idioot gewoon dat 2 serieuze flitsers hebt die 200 en 400 kosten. Canon heeft er nog wat tussenin (430EX). Tsja...hoe meer ik lees...

De 20D is ook een leukie...in ieder geval iets draagbaarder. Ik zal ze eens naast elkaar zetten. Als je het overigens hebt over grote zoekers: in die van de 1D kun je rondlopen... 8)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
mphilipp schreef op woensdag 23 november 2005 @ 17:08:
[...]

Is idd veel, maar hij is goed voor 150.000, dus dat betekent nog niet echt veel. Het is in ieder geval geen jonkie meer. Tazz geeft aan dat in geval van problemen de sluiter voor een acceptabel (?) bedrag te vervangen is. Ik zou de gok wel aandurven gezien de reputatie van het toestel. Het is natuurlijk wél de Hummer onder de camera's. Letterlijk en figuurlijk...

Er is idd wel meer en makkelijker spul te krijgen voor Canon. Het setje lenzen dat ik voor de Minolta op het lijstje had staan is er uiteraard ook voor de Canon (Tamron lenzen) en volgens de reviews op Fred Miranda zijn ze ook op die camera's erg hoog aangeschreven. De zowel de 17-35 en 28-85 wedijveren met L lenzen. In ieder geval qua prijs. En goede flitsers zijn er ook voor een stuk minder als Minolta. Idioot gewoon dat 2 serieuze flitsers hebt die 200 en 400 kosten. Canon heeft er nog wat tussenin (430EX). Tsja...hoe meer ik lees...

De 20D is ook een leukie...in ieder geval iets draagbaarder. Ik zal ze eens naast elkaar zetten. Als je het overigens hebt over grote zoekers: in die van de 1D kun je rondlopen... 8)
:D

Goed idee om ze eens naast elkaar te vergelijken. Binnenkort misschien een 1D 20D en 7D mini-meet :P

Verwijderd

Hou er rekening mee dat de 1D al gebruikt is...Het is niet de allernieuwste dus hou het aantal sluiterbewegingen in de gaten. Verder weet ik niet of je je foto's vergroot wilt afdrukken omdat de 1D 4MP heeft tegenover 6 van de 7D.
In Foto en Doka van december staat een review van een 2de hands 1D . De schrijver is zeer enthousiast. Zijn aankoopsprijs was overigens veel hoger dan 1000 euro.
Volgens dit forum is het verschil tussen de 6 mega pixels van KM en de 8 mega pixels van Canon niet van belang. Als dat zo is, ik betwijfel dat zeer, is het verschil tussen de 4 megapixels en de 6 van KM ook niet van belang.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 09:00:
Volgens dit forum is het verschil tussen de 6 mega pixels van KM en de 8 mega pixels van Canon niet van belang. Als dat zo is, ik betwijfel dat zeer, is het verschil tussen de 4 megapixels en de 6 van KM ook niet van belang.
Megapixels zijn zo relevant als je ze zelf maakt. Er zijn mensen met een D30 (3MP) die op A4 en zelfs op A3 afdrukken. Vergeet niet dat de 1D een fotojournalistencamera is en dat je de afgelopen jaren genoeg foto's van deze camera in diverse media hebt gezien in oa spreads over 2 pagina's. 'Nuf said over resolutie genoeg dacht ik zo. Ik denk niet dat het zinvol is om de mp discussie hier weer op te laten laaien. Ik vind 'm irrelevant in ieder geval.

[edit]In de foto&doka gaat het over de 1Ds...en het is de november issue...

[ Voor 7% gewijzigd door mphilipp op 24-11-2005 12:25 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

blijft het eender welke polarisatiefilter ik koop om op een 5D te zetten ? Ik betwijfel het, maar hoe weet ik of de filter erop past ? Bepaalde online shops ofzo waar die zo kan kiezen bij assecoires ofzo van een 5D ?
Op de site van Konica Minolta vind ik niets over info betreffende een polarisatiefilter van hen zelf.

-| Hit it i would ! |-

• lateef
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 09:00:Volgens dit forum is het verschil tussen de 6 mega pixels van KM en de 8 mega pixels van Canon niet van belang. Als dat zo is, ik betwijfel dat zeer, is het verschil tussen de 4 megapixels en de 6 van KM ook niet van belang.
het verschil tussen 4 en 6 megapixels is groter dan het verschil tussen 6 en 8 megapixels, maar ook aan 4 megapixels kan je meer dan genoeg hebben.

als ik kon kiezen tussen een km d7d of een canon 1d, zou ik kiezen voor de 1d, maar gelukkig hoef ik de keuze voor mphillpp niet te maken...
Falcon10 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 11:44:
blijft het eender welke polarisatiefilter ik koop om op een 5D te zetten ? Ik betwijfel het, maar hoe weet ik of de filter erop past ? Bepaalde online shops ofzo waar die zo kan kiezen bij assecoires ofzo van een 5D ?
Op de site van Konica Minolta vind ik niets over info betreffende een polarisatiefilter van hen zelf.
ik zou iig een filter nemen met het zelfde diameter als je lens. en ik weet niet hoe goed de d5d met lineaire polafilters omgaat, maar met een circulair polafilter ben je iig zeker dat het goed gaat. en bij filters is het over het algemeen zo dat hoe duurder, hoe beter. dus als je in één keer goed af wilt zijn, koop je een B+W mrc circulair polafilter...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

lateef schreef op donderdag 24 november 2005 @ 12:26:
ik zou iig een filter nemen met het zelfde diameter als je lens. en ik weet niet hoe goed de d5d met lineaire polafilters omgaat, maar met een circulair polafilter ben je iig zeker dat het goed gaat. en bij filters is het over het algemeen zo dat hoe duurder, hoe beter. dus als je in één keer goed af wilt zijn, koop je een B+W mrc circulair polafilter...
En neem een slimline, dan heb je geen of weinig last van vignettering.Tip: ik heb mijn Hoya indertijd via internet bij 2filter gekocht. Zeer uitgebreide zaak en goedkoop. En ze leveren bliksmensnel. Ik had mijn spullen met een dag of 3-4 in huis. Dat doen zelfs Nederlandse webwinkels hen soms niet na. En deze lui hebben tenminste alles.

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

mphilipp schreef op donderdag 24 november 2005 @ 12:40:
[...]

En neem een slimline, dan heb je geen of weinig last van vignettering.Tip: ik heb mijn Hoya indertijd via internet bij 2filter gekocht. Zeer uitgebreide zaak en goedkoop. En ze leveren bliksmensnel. Ik had mijn spullen met een dag of 3-4 in huis. Dat doen zelfs Nederlandse webwinkels hen soms niet na. En deze lui hebben tenminste alles.
heb je toevallig een id welke ( en waar ) ik de polarisatiefilter vind voor op men Dynax 5D :p
Want hun site is alles behalve overzichtelijk vind ik :)

-| Hit it i would ! |-

• lateef
hier :/ in de achterste kolom staan de B+W filters...

[ Voor 39% gewijzigd door lateef op 24-11-2005 13:07 ]

• baslab
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Falcon10 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 12:57:
[...]

heb je toevallig een id welke ( en waar ) ik de polarisatiefilter vind voor op men Dynax 5D :p
Dit is afhankelijk van je objectief. Is deze 55 mm in diameter dan moet je een 55 mm filter hebben. etc.

Niet van je camera.

... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...

• MartijnGizmo
  • Laatst online: 15-09 19:07

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

[...]

Het is niet belangrijk wat voor camera je hebt, het gaat alleen om de filtermaat op de lens. Op de standaard 18-70 van de 5D is dit 55mm als het goed is, maar dat staat ook op de lens. Daar moet je dus naar kijken.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Er is idd erg veel keuze. Je moet voor jezelf uitmaken of je een superduper coating erop wil. Hoe meer afkortingen, hoe duurder... ;)
Ik heb zelf een Hoya HMC (weet niet meer exact welk type) genomen, zo'n slim line. De maat is het belangrijkste en als je niet gelooft in al die coating verhalen (of er geen geld aan wilt uitgeven) kies je gewoon de goedkoopste in jouw maat.

Verwijderd

het verschil tussen 4 en 6 megapixels is groter dan het verschil tussen 6 en 8 megapixels, maar ook aan 4 megapixels kan je meer dan genoeg hebben.
In de autowereld zegt men: there is no substitute for cubic inches. Als je meer prestaties wilt moet je een grotere moter nemen. Natuurlijk kun je met een turbo en met andere trucjes, ver komen maar een grotere moter is het makkelijkst. Zo ook met mega pixels. Het bewijs: als er een 9D komt zal die dan 6 mega pixels hebben. Natuurlijk niet. Als hij niet minstens 10 mega pixels heeft, kunnen ze zich de kosten van de introductie besparen! Wat specificaties zal hij zich toch minstens moeten meten met de Nikon D200 en de opvolger van de Canon 20D. En hij mag beslist niet duurder dan deze twee zijn, want het heeft sowieso veel voordelen om aan te sluiten bij de grote twee, ten aanzien van beschikbaarheid van accesoires, en de mogelijkheid tweedehands te kopen en verkopen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 14:03:
In de autowereld zegt men: there is no substitute for cubic inches.
edit:
Yes there is: Turbo. En ze zeggen dat alleen in Amerika waar ze voor meer dingen de botte bijl methode toepassen.

Laat nou liggen...die discussie is nu al 10miljoen keer gevoerd... :X 8)7
Meer MP's is 'beter' maar het effect is niet zodanig dat er een wereld voor je open gaat. En daar laat ik het bij.

[ Voor 33% gewijzigd door mphilipp op 24-11-2005 14:50 ]

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

mphilipp schreef op donderdag 24 november 2005 @ 13:40:
[...]

Er is idd erg veel keuze. Je moet voor jezelf uitmaken of je een superduper coating erop wil. Hoe meer afkortingen, hoe duurder... ;)
Ik heb zelf een Hoya HMC (weet niet meer exact welk type) genomen, zo'n slim line. De maat is het belangrijkste en als je niet gelooft in al die coating verhalen (of er geen geld aan wilt uitgeven) kies je gewoon de goedkoopste in jouw maat.
Aha, dus die 55 mm ( heb de standaard lens ) die jij hebt van Hoya HMC, zou dus degene zijn die momenteel 56.66 $ kosten als ik het goed voor heb ?
En eenmaal je die even op je lens hebt gezwierd, heb je van die mooie helblauwe luchten op je fotos. Juist ?
Of ben ik nu helemaal de bal aan het misslaan :p

-| Hit it i would ! |-

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Falcon10 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 14:51:
[...]

Aha, dus die 55 mm ( heb de standaard lens ) die jij hebt van Hoya HMC, zou dus degene zijn die momenteel 56.66 $ kosten als ik het goed voor heb ?
En eenmaal je die even op je lens hebt gezwierd, heb je van die mooie helblauwe luchten op je fotos. Juist ?
Mits het zonnig is, je in een hoek van 90 graden ten opzichte van de zon staat en je het filter goed draait ja.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Falcon10 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 14:51:
[...]

Raak!

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://gallery.philippens.net/d/482-1/PICT0852.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door mphilipp op 24-11-2005 15:44 ]

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

dat is em :)

bedankt alvast !

-| Hit it i would ! |-

• Nielsracing
Als eerste mijn excuses omdat ik perongeluk het Megapixel syndroom weer heb aangewaaid 8)7

Maarja, daar is 'ie weer, Nielsracing met z'n update over de fantastische service van tegenwoordig...
Word ik vandaag gebeld, "meneer, er ligt een nieuwe voor uw klaar, snel hé"
"Inderdaad, u heeft de brief goed gelezen" zei ik.
Dus ik helemaal happy er naartoe.
En ja hoor, daar kwam de nieuwe body. Dus ik bekeek 'm ter plekke even. Zie ik dat het serienummer 024..... betreft. En firmware versie 1.0. Dus mijn gedachte dwaalde af.
Ik vroeg nog aan de verkoper: "Stel nou dat deze weer niet goed is, wat dan"?
Toen zei die lacherig: "Ah joh, dan weet ik het ook niet meer"
Nou, ik wel :(
Afijn, ik zit in de auto. Ik maakte ff een foto en ik denk...verrek, hij is recht!
Afbeeldingslocatie: http://img442.imageshack.us/img442/2222/pict37335cn.jpg

Dus ik vrolijk met 170 naar huis gekart.
Begin meteen binnen als een malle foto's te schieten....maar...maar.....huh.... 8)7
Wat zijn ze wazig! Opeens kreeg ik dus een flashback van mijn groothoek focus probleem bij mijn vorige body (ja, ik heb er zo onderhand al 255 gehad :X ) Maar inderdaad, hetzelfde probleem als eerst.
Bijna de neiging gehad om een knokploeg bij elkaar te sprokkelen om de Dixons eens even een andere gevel te geven....maar helaas is dat niet mogelijk volgens de richtlijnen waar (toekomstige) accountants zich aan moeten houden :'(
Dus ik kon 3 dingen doen.
1 Niks doen
2 Terugrijden, met de kans dat ik door mijn "woede" dwars in het kanaal rijd zodat Dixons weer een zeurderige klant minder heeft
3 Bellen. Leek me goed plan. Ik verhaal uitgelegd (ja ik bleef erg beleefd) Uiteindelijk zei die manager: "Ja, nu hebben we een probleem, ik weet niet hoe we dit snel kunnen oplossen" waarop ik weer zei: "Ik wel, kijk maar naar de brief".
Toen werd het stil aan de overkant. Dus toen kreeg ik een verhaal dat 't eerst moest worden voorgelegd aan KM en aan hoofdkantoor Dixons blablabla. Kortom, ik had het wel weer gehoord.
Ik stiekem m'n pa gebeld want die was aan 't vliegen. Ik vertelde 't verhaal en prompt veroorzaakte hij hevige turbulentie als gevolg van woede. Die is 't dus ook ontzettend zat.
Kortom, zaterdag staan we voor de 10e keer op de stoep bij de Dixons. Ik denk dat ze klanten van 21 jaar gewoon niet serieus nemen ofzo :? Ik ga daar niet eerder weg voordat er een goede oplossing is gevonden. Ik neem m'n slaapzak in ieder geval mee om daar alvast een nachtje door te brengen :9

p.s. Ik vertel het verhaal maar met een humoristisch tintje omdat sommige mensen dat gezeik over de reparatie nog steeds niet op prijs stellen :O

[ Voor 7% gewijzigd door Nielsracing op 24-11-2005 20:50 ]

• lateef
Nielsracing schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:49:p.s. Ik vertel het verhaal maar met een humoristisch tintje omdat sommige mensen dat gezeik over de reparatie nog steeds niet op prijs stellen :O
zo is het inderdaad wel vermakelijk (voor ons)...

...maar het lijkt me verder wel duidelijk. camera inleveren en handje ophouden, toedeledokio dixons (en toedeledokie KM). wat ik me trouwens al een hele tijd afvraag is; waarom ben je überhaupt naar dixons gegaan en niet naar een fatsoenlijke zaak?

• Nielsracing
lateef schreef op donderdag 24 november 2005 @ 21:13:
[...]
zo is het inderdaad wel vermakelijk (voor ons)...

...maar het lijkt me verder wel duidelijk. camera inleveren en handje ophouden, toedeledokio dixons (en toedeledokie KM). wat ik me trouwens al een hele tijd afvraag is; waarom ben je überhaupt naar dixons gegaan en niet naar een fatsoenlijke zaak?
Met Dixons heb ik weinig problemen gehad hiervoor....vandaar.

[ Voor 33% gewijzigd door Nielsracing op 24-11-2005 21:22 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nielsracing schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:49:
"Ja, nu hebben we een probleem, ik weet niet hoe we dit snel kunnen oplossen" waarop ik weer zei: "Ik wel, kijk maar naar de brief".
Damn' ! |:( |:(

Daar wordt je toch gek van? Shit man, wat een ellende. Maar ze hebben je nu een nieuwe gegeven, dan kunnen ze die toch ook weer omruilen voor een andere? Of is dit een die door Minolta is opgestuurd? Ik denk het laatste wamt anders zie ik niet waarom ze een probleem hebben. Ze geven je weer een ondeugdelijk apparaat mee, dus mag je gewoon weer een nieuwe claimen denk ik zo.

Maar vergewis je ervan dat ie echt backfocussed en dat je niet in je opwinding iets over het hoofd ziet. Scheelt weer ellende. Ik duim met je mee.

Ondertussen heb ik de knoop doorgehakt en heb ik ja gezegd tegen die 1D. Kan 'm pas na het weekend ophalen... :'( Maar ik denk dat ik er leuke plaatjes mee ga knippen. Dus als je nog iemand kent die een hele complete Minolta A1 set wil hebben, stuur maar door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me voorstellen dat je de camera bij die kerel om zijn nek bindt. Maar ik vind dit dus niet alleen een probleem van KM. Ook Dixons moet slimmer zijn. Wanarom niet KM gebeld en gezegd dit is het probeleem met een goed eklant. Of je levert me een geteste camera of je komt alles van jullie hier maar ophalen. En dan komt KM nooit meer onze zaak in. Heel veel sterkte met deze kwestie en ik hoop voor je dat het snel en naar tevredenheid wordt opgelost. Ik zou echt niet zoveel geduld hebben gehad en op zaterdag wanneer het druk is met mijn broertjes (alledrie zijn we ca twee meter en 115 kg de man) even vragen hoe het met de service zit. Dat werkt toch wel vaak hoor. Alleen de vraag al: wilt u dat ik wat harder ga praten zodat ook andere, potentiële klanten me kunnen horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

EINDELIJK! IK KAN M'N GELD TERUGVRAGEN! >:)

Bedankt voor de melevende reacties van verschillende GOT-ers!
Is er iemand nog geinteresseerd in een bijna nooit gebruikte flitser...3600 HS(D) en een Sigma 18-125 lens (aanradertje) en een namaak accu? :)

@mphilipp: Feli met je 1D. Misschien join ik de Canon club wel binnenkort met een 20D'tje... :P
Eerst even rustig orienteren.
Nog steeds vind ik de 7D een zeer goede cam, alleen voor mijn gevoel hebben ze het verbruikt. Vandaar dat ik overstap naar de concurrent. :)
Mocht er nou toch een Minolta meet zijn binnenkort wip ik wel even langs :9

[ Voor 37% gewijzigd door Nielsracing op 25-11-2005 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merkte op foto's dat ik last had van een stofdeeltje op de chip. Meteen even uitgeprobeerd hoe ik dit nu het beste kon checken.
Ik heb een lens onscherp gezet op een witte deur en vervolgens met flitser + omni bounce een foto gemaakt op een heel kleine diafragma opening. Hoe kleiner de opening, hoe beter het werkte. Van deze foto het contrast enorm verhoogd en zie hieronder het resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.de-bode.net/fotos/stof.jpg

De vlekken zouden reflecties kunnen zijn, alle zwarte puntjes zijn stofjes, waaronder 1 grotere die ik op de foto's ook echt terugzie. Maar het best bij foto's met kleine diafragma opening.

Wat is volgens jullie de beste manier om de chip te reinigen? Die kits die te koop zijn, zijn die hun geld waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nielsracing schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 23:29:
EINDELIJK! IK KAN M'N GELD TERUGVRAGEN! >:)
Jij ook feli. Jammer dat het zo moet lopen, maar gelukkig krijg je in ieder geval je centjes nog terug. Wat je zou kunnen doen is naar een 'echte' fotowinkel gaan en een deal maken dat je de camera meteen weer mag omruilen als ie niet goed is. Je hebt thuis denk ik binnen een uur ofzo wel vastgesteld of ie goed is. Op zich is die D7D een dijk van een ding natuurlijk, en ik kan me voorstellen dat je daar niet zo graag vanaf wilt. Zelf niet voor een 20D. Ik verkoos de Minolta toch boven die 20D alleen al vanwege de bediening. Niet dat de 20D een onhandig ding is, maar de Minolta lijkt mij gewoon makkelijker.

Ik zal best aan die 1D moeten wennen, bediening is weer compleet anders als de Minolta. Maar (on the brights side) zowel het gedrag van de camera als de bediening is aan je wensen aan te passen. Functies zijn onder andere knoppen onder te brengen en je kunt de functies zelf ook nog eens veranderen. Allemaal afhankelijk van je wensen van dat moment: bruiloft of een ijshockeywedstrijd. Het zal me wel de nodig tijd kosten. Evengoed moesten we toch nog samen wat afspreken, dus dan kunnen we toch met elkaar speelgoed spelen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 00:52:
Wat is volgens jullie de beste manier om de chip te reinigen? Die kits die te koop zijn, zijn die hun geld waard?
Er zijn speciale vegertjes te koop (sensor swabs) die je met vloeistof over de sensor moet halen. Het vereist wat lef (de eerste keer) denk ik, maar went snel hoor ik.

Wat ook erg goed schijnt te werken is een luchtsysteem. Geen spuitbus met perslucht (bad idea) maar een raketje van rubber dat als een blaasbalgje functioneert. Schijnt goed te werken. Zonder over je sensor te moeten rommelen met stokjes enzo. Ik weet niet meer hoe het heet, maar daar hebben we google voor.

[edit]
Het is de Giotto Rocket Air: http://www.ephotozine.com...estdetail.cfm?test_id=384

[ Voor 8% gewijzigd door mphilipp op 26-11-2005 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 00:52:
Ik merkte op foto's dat ik last had van een stofdeeltje op de chip. Meteen even uitgeprobeerd hoe ik dit nu het beste kon checken.
Ik heb een lens onscherp gezet op een witte deur en vervolgens met flitser + omni bounce een foto gemaakt op een heel kleine diafragma opening. Hoe kleiner de opening, hoe beter het werkte. Van deze foto het contrast enorm verhoogd en zie hieronder het resultaat.

Ik gebruik ook een klein blaasbalgje om de sensor te reinigen. Voor nog geen €5,- gekocht. Trouwens goede test om dit te checken! Bij een belangrijke fotosessie is dit een goed hulpmiddel om op voorhand te controleren of de sensor wel schoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nielsracing schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 23:29:
Vandaar dat ik overstap naar de concurrent. :)
Niels, gewoon die 20D van Stefan kopen; zijn we in hetzelfde weekend beide van Minolta naar Canon overgestapt. Speedlite 430EX en 50mm f/1.8 heb ik al, nu de body nog (morgen is het zover!).
Zodra ik mijn Minolta verkocht heb, koop ik nog wat glaswerk. Ik kan mijn lijstje dat ik voor Minolta had gemaakt gewoon aanhouden want die Tamron 17-35 en 28-75 doen het ook op een Canon.

Maar goed, ik hoor hier helemaal niet meer thuis...toedeledokie allemaal! Ik verhuis naar een Canon topic... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-04-2024
mphilipp schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 13:42:
[...]
Maar goed, ik hoor hier helemaal niet meer thuis...toedeledokie allemaal! Ik verhuis naar een Canon topic... ;)
Toedeloe....jullie beide ! Grappig : ik ben juist overgestapt van Canon naar KM. Maar ja, zo gaat dat. Ik hoop dat jullie veel plezier beleven aan jullie nieuwe camera's want daar gaat het tenslotte om nietwaar.
Inmiddels heeft ook de consumentenbond zich gemengd in het testgeweld : de 6 MP KM 5D komt er - weliswaar na een beperkte test - met een hogere score uit als de canon 350D, de gedoodverfde 8 MP marktleider.

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PeterVL57 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 14:31:
[...]
Inmiddels heeft ook de consumentenbond zich gemengd in het testgeweld : de 6 MP KM 5D komt er - weliswaar na een beperkte test - met een hogere score uit als de canon 350D, de gedoodverfde 8 MP marktleider.
Hmmm....zouden ze nu eindelijk het licht hebben gezien bij de CB? Ach, scores zeggen op zich ook niet zoveel. Misschien heeft KM ze wel omgekocht. Wat een betere cam is bepaalt de fotograaf nog altijd voor zichzelf. Als je niet uit de voeten kunt met een bepaalde camera mag het wel de beste ter wereld worden genoemd, maar daar schiet je dan niet veel mee op.

En wat ik al eerder gezegd heb: aan de plaatjes zul je het niet zien. Evengoed ben ik blij dat Minolta een beetje erkenning krijgt in deze vorm. Ze hobbelen er een beetje achteraan door het marketinggeweld van Canon en Nikon. Juist daarom had ik ooit voor Minolta gekozen: het was (voor mij) de beste camera die er voor dat geld te koop was op dat moment. En nu ik op het punt stond een D7D te kopen diende zich een andere aan die (ook weer voor mij) het beste is dat ik voor dat geld kan kopen op dit moment.

Ik heb alleen één groot probleem: wat moet ik hierna kopen? Als je eenmaal een dergelijke camera gewend bent, kun je niet ineens 'afdalen' naar een lager model. Ik zal dus een 1D MkII, Ds (MkII) of 5D moeten gaan aanschaffen over een aantal jaar... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
mphilipp schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 15:48:
[...]
En nu ik op het punt stond een D7D te kopen diende zich een andere aan die (ook weer voor mij) het beste is dat ik voor dat geld kan kopen op dit moment.Ik heb alleen één groot probleem: wat moet ik hierna kopen?
Dus heb je helemaal geen probleem. Koop gewoon NU wat je het beste lijkt, GENIET ERVAN en wat je daarna koopt, is een probleem van daarna... Al het andere gebabbel is zinloos lucht verplaatsen......

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Ik heb met Dixons een goede deal kunnen maken. Het lag allemaal nog gecompliceerder omdat de body met een creditcard was betaald van een kennis die niet meer in NL woont. Kortom, Dixons had die creditcard nodig om het bedrag terug te storten. Ik had dus die meneer naar NL moeten halen om m'n geld terug te krijgen...niet echt handig.
Dus nu krijg ik er een 20D voor, die overigens wel besteld moet worden.
Kortom, iedereen blij.
Bij mij lag de consumentengids ook net op de stoep. Ik hoor jullie al denken...slechte ruil als de 20D als 3e en de 7D als 2e uit de test komt :P
Alleen wat zijn dat voor rare reviewers bij de consumentenbond!
Ze vinden de zoeker van de 7D evengoed als die van de 20D. In mijn opinie is de zoeker van de 7D onovertreffelijk in zijn klasse. Erg groot en erg helder.
De resolutie van de 350D wordt beter beoordeeld dan de 7D en 20D... Uhhhhh 8)7
O, en als klap op de vuurpijl heeft de 5D een betere resolutie dan de 7D! Begrijpen jullie het nog?
Kortom, neem 't op een korreltje zout.

Overigens, PETERVL57 heeft het goed verwoord. Geniet van wat je koopt. In mijn geval zullie jullie kunnen begrijpen dat KM het helemaal heeft verbruikt. Overigens laat ik het ze ook nog wel even weten dat de klantenservice erg slecht is, en dat mensen overstappen naar een ander merk. Als directeur fotografie van KM zul je je toch even achter je oren krabben....
Naar een ander merk overstappen is nooit handig. Je moet je lenzen/flitser verkopen en rijker wordt je er niet van. En een goedwerkende 7D (of 5D) is een beest van een camera. Een slechtwerkende 7D/5D is een "pain in the ass"
Alhoewel...alles moet je kunnen relativeren. Er zijn zat dingen in de wereld die véél erger zijn dan het luxe probleem dat wij hebben toch :)

p.s. Voordat 'ie op marktplaats gaat staan, ik heb echt de ideale walk-around lens over voor KM'ers. De Sigma 18-125 DC. Erg tevreden mee, en uit reviews komt deze ook zeer goed uit de bus. Dus iemand die 'm voor een goede prijs wilt overnemen?

[ Voor 3% gewijzigd door Nielsracing op 26-11-2005 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PeterVL57 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 16:15:
[...]
Dus heb je helemaal geen probleem.
Zo te zien had ik er toch een smiley bij moeten zetten... :*)

Wat ik hierna ga kopen weet ik niet. Misschien blijf ik wel 5 jaar met dit ding knippen. Wat er ondertussen op de markt gebeurt boeit me niet zo. Of er moet iets komen waar je absoluut niet buiten kunt. Ik koop idd wat me op enig moment het beste lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Nielsracing schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 16:59:
p.s. Voordat 'ie op marktplaats gaat staan, ik heb echt de ideale walk-around lens over voor KM'ers. De Sigma 18-125 DC. Erg tevreden mee, en uit reviews komt deze ook zeer goed uit de bus. Dus iemand die 'm voor een goede prijs wilt overnemen?
Misschien ik wel. Hoewel ik nog denk aan een 18-200.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
joh14vers6 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 21:42:
[...]

Misschien ik wel. Hoewel ik nog denk aan een 18-200.
Is ook een handige keus. Je hoeft praktisch geen lenzen meer te wisselen.
Bedenk wel dat hoe langer de range, hoe meer compromis er moet worden gesloten.
Surf gewoon eens langs diverse reviewsites om je mening te bepalen :)
Wacht overigens niet al te lang, m'n flitser was letterlijk binnen 1 dag weg! :)
Overigens mag ik dit forum eigenlijk niet gebruiken voor het verkopen van dingen.... :>

[ Voor 10% gewijzigd door Nielsracing op 26-11-2005 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 23:19
Nielsracing schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 16:59:
...
Is dit een aanrader i.p.v. de kit lens bij de 5D? (18 - 70)
Volgens mij mag ik het hier niet vragen, maar aan wat voor een prijs moet ik denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
a3konijn schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 23:27:
[...]

Is dit een aanrader i.p.v. de kit lens bij de 5D? (18 - 70)
Volgens mij mag ik het hier niet vragen, maar aan wat voor een prijs moet ik denken?
Pfoe, zeker een aanrader. Ten eerste meer bereik en ten tweede absoluut scherper. Bij fotokonijn is 'ie €244. Omdat we al helemaal niet over prijzen kunnen praten lijkt het me beter als je me even mailt. M'n emailadres staat op www.nielsracing.tk
By the way, al deze foto's zijn gemaakt met de Sigma :)

[ Voor 15% gewijzigd door Nielsracing op 27-11-2005 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Rancor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-08-2021
Kan je met de 7D/5D foto's om de x interval nemen via een timer of via de pc?
Verder vroeg ik me af of er iemand ervaring heeft met de vertical grip (en dit vooral met AA batterijen).

Nikon D50 18-55/55-200/50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Rancor schreef op zondag 27 november 2005 @ 00:59:
Kan je met de 7D/5D foto's om de x interval nemen via een timer of via de pc?
Verder vroeg ik me af of er iemand ervaring heeft met de vertical grip (en dit vooral met AA batterijen).
Via een timer of PC niet. Tenzij je iets in elkaar knutselt dat op de afstandsbediening aansluit. De 7D heeft echter een ingebouwde timerfunctie! Op het specificatieblad zeggen ze hierover het volgende:

2-240 frames, Interval time:0.5/1-10/15/20/30/45/60 minutes, Start timer is equipped. (Settings: 0.5 to 24 H, in 0.5 increments)

De specificaties van de 7D vind je hier
De specificaties van de 5D vind je hier

Over de vertical grip heb ik in de topic over de 7D het één en ander kunnen vinden, kijk maar hier

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 07:41:
Via een timer of PC niet. Tenzij je iets in elkaar knutselt dat op de afstandsbediening aansluit. De 7D heeft echter een ingebouwde timerfunctie!
Weet je dat zeker? Je kunt de D7D toch ook via de PC bedienen? Uiteraard kan ie met zijn eigen interval functie ook foto's maken, net als mijn A1. Erg leuke functie. Maar volgens mij moet dat in combinatie met dat capture programma op de PC ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
mphilipp schreef op zondag 27 november 2005 @ 10:46:
[...]

Weet je dat zeker? Je kunt de D7D toch ook via de PC bedienen? Uiteraard kan ie met zijn eigen interval functie ook foto's maken, net als mijn A1. Erg leuke functie. Maar volgens mij moet dat in combinatie met dat capture programma op de PC ook kunnen.
Neen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
mphilipp schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 17:13:
[...]
. Wat er ondertussen op de markt gebeurt boeit me niet zo. Of er moet iets komen waar je absoluut niet buiten kunt.
... daar heb je een zorgverzekering voor ;) , maar dat zal weinig met camera's te maken hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wat een rotding...blij dat ik 'm niet gekocht heb... >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAKMAN79
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-03-2021
(jarig!)
In Maastricht kan je nu de 5D + kitlens + Tamron 20-200 zoomlens voor € 999 kopen bij Foto Video Grauss. Op zich is dit niet zo'n slechte deal volgens mij, want online kopen + verzendkosten en (onwaarschijnlijk maar helaas niet uit te sluiten) mogelijke problemen met apparaat en aftersales maken mij een beetje huiverig om op afstand te kopen.

Wat is jullie visie hierop en wat valt er te zeggen van de (on)nodigheid van de 18-70 kitlens als er ook een 20-200 (redelijke compacte) zoomlens bij zit? Zal de kitlens stof vangen of heeft die mogelijk toch een betere kwalitiet binnen de range? Weet ook niet of het 18-20 verschil merkbaar groot is...

Ik ga ondertussen reviews zoeken van deze Tamron lens...wellicht suggesties voor goede review sites (behalve google search natuurlijk ;) )

KonicaMinolta Dynax 5D +KM 17-35 2.8-4.0 +KM 28-75 2.8 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 70-210 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PAKMAN79 schreef op zondag 27 november 2005 @ 12:31:
In Maastricht kan je nu de 5D + kitlens + Tamron 20-200 zoomlens voor € 999 kopen bij Foto Video Grauss.
Ik zie nergens een Tamron 20-200... Wat ik wél zie is een Tamron 18-200. Als die het is, lijkt het me een redelijk goede deal. Reviews van lenzen & stuff voor Minolta's kun je altijd vinden bij Dyxum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAKMAN79
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-03-2021
(jarig!)
Ik zie hem nu ook niet (meer)... van de week nog in de Pricewatch gezien (meen ik me te herrineren....)....

Maar als het toch een 18-200 is, is een 18-70 kit dan niet overbodig?

edit: Tamron.com ligt eruit of is het de server hier op me werk? tamron.de werkt trouwens wel....
@ mphilipp >> dank voor de link!

[ Voor 29% gewijzigd door PAKMAN79 op 27-11-2005 13:28 ]

KonicaMinolta Dynax 5D +KM 17-35 2.8-4.0 +KM 28-75 2.8 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 70-210 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij gaat dat wel.. (bij de 7D)

Je kunt inderdaad de camera instellen op remote capture (alleen met firmware 1.10), en vervolgens de camera instellen met interval functie.
Bij deze laatste kun je de interval instellen tussen 30s en 60min, en het aantal opnamen tot 240.
hang je de camera dan aan de pc dan werkt die als opslagmedium samen met de dimage transfer software.
Toch ?....

Kan het helaas niet testen omdat ik mijn usb kabel niet kan vinden.

Nog even over de AA in de vertical grip, ikzelf gebruikte 6 GP 2300mah accu's, na een halve dag fotograferen camera ineens stil, geen accu indicatie dat ze leeg zouden zijn of zo.
met 2 gewone NP400 accu's kan ik 3 dagen fotograferen. dus staan mijn gp's nu te koop en heb ik 3 niet orginele np400 accu's bijgekocht voor 8 euro p.s.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrv|IA
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-06-2006
Ik lees in dit topic veel over kinderziektes welke de 7d in het beginleverings stadium zou hebben gehad.

Ik denk dat ik één van de eerste uitgeleverde 7d's van het land heb, maar heb naast belichtingsproblemen (welke door firmwareupdate tot het verleden behoren) nog geen enkel probleem mogen ondervinden.

Wie kan hier een complete lijst van kinderziektes posten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
mrv schreef op zondag 27 november 2005 @ 20:09:
Ik lees in dit topic veel over kinderziektes welke de 7d in het beginleverings stadium zou hebben gehad.

Ik denk dat ik één van de eerste uitgeleverde 7d's van het land heb, maar heb naast belichtingsproblemen (welke door firmwareupdate tot het verleden behoren) nog geen enkel probleem mogen ondervinden.

Wie kan hier een complete lijst van kinderziektes posten ??
Uhh...lees mijn reacties op dit forum maar eens door :)
- belichtingsproblemen
- belichtingsproblemen i.c.m. flitser
- AF groothoek
- scheve sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrv|IA
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-06-2006
Nielsracing,

Maar waren die belichtingsproblemen ook opgelost na een firmware update??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
mrv schreef op zondag 27 november 2005 @ 22:26:
Nielsracing,

Maar waren die belichtingsproblemen ook opgelost na een firmware update??
Na de firmware update is dit mijn inziens een stuk beter geworden. Af en toe nog +1/3e stop moeten bijdraaien maar over het algemeen geen grote problemen mee gehad.
Eigenlijk heeft elk merk wel kinderziektes bij een nieuw product...alleen bij KM moeten ze het oplossen daarvan nog leren ofzo :)
mphilipp schreef op zondag 27 november 2005 @ 11:52:
[...]

Wat een rotding...blij dat ik 'm niet gekocht heb... >:) :+

Blijven we eigenlijk actief op dit forumpie, of denk je dat mensen ons gelul nu wel eens zat zijn >:)

[ Voor 24% gewijzigd door Nielsracing op 27-11-2005 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
PAKMAN79 schreef op zondag 27 november 2005 @ 13:25:
Ik zie hem nu ook niet (meer)... van de week nog in de Pricewatch gezien (meen ik me te herrineren....)....

Maar als het toch een 18-200 is, is een 18-70 kit dan niet overbodig?

edit: Tamron.com ligt eruit of is het de server hier op me werk? tamron.de werkt trouwens wel....
@ mphilipp >> dank voor de link!
Ik zou liever 2 lenzen willen als ik jou was, anders is de kwaliteit over de hele range toch wat minder (als je een all-in-one lens hebt)
Een optie is de kitlens 18-70 met als aanvulling een Sigma 70-300 APO ||.
Of een Sigma 18-125 (groothoek en aardig tele) + de Sigma zoomlens.
Ik denk dat je met 2 aparte lenzen een hogere kwaliteit bereikt als met de Tamron 18-200.
By the way, m'n 18-125 staat nog steeds te koop, de flitser is inmiddels verkocht. Overmorgen gaat de lens op marktplaats dus als iemand nog interesse heeft, laat het dan even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Laatst online: 12:36
Ook ik ben al een tijdje aan het wachten op een goede 7D-aanbieding. Mijn vader zit nu in Amerika, en daar blijkt Minolta een stuk goedkoper te zijn dan hier in Nederland. Weet iemand hoe het met "compatibiliteit" en garantie zit?

[ Voor 5% gewijzigd door ocmer op 28-11-2005 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ocmer schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:45:
Ook ik ben al een tijdje aan het wachten op een goede 7D-aanbieding. Mijn vader zit nu in Amerika, en daar blijkt Minolta een stuk goedkoper te zijn dan hier in Nederland. Weet iemand hoe het met "compatibiliteit" en garantie zit?
Tsja..hij heet daar Maxxum en volgens mij heb je gewoon geen garantie-afhandeling hier in Europa. Het is een model dat hier niet verkocht wordt, ook al is ie precies hetzelfde als de Dynax. Garantie heb je dus in de States... Maar ik weet niet hoeveel goeiekoper ie is daar, maar tel er voor het gemak ook even BTW bij en invoerrechten. Je weet nl niet of je pa gecontroleerd word bij de douane. En met een Maxxum kun je NIET ontkennen dat ie uit de USA komt. En nee, die mannen zijn niet gek...ze hebben ook Internet op Schiphol.

De D7D is momenteel nèt onder de €800 gedoken (body only). Dat vind ik een hele nette prijs. En garantieafhandeling heb je wel nodig bij Minolta's...vraag maar aan Niels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1964
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-01-2022
Ik wil binnenkort een nieuwe lens aanschaffen. Daarom zou ik graag van jullie willem weten of jullie ervaring hebben met deze: KM AF 100-300 / 4.5-5.6 (D) APO.

Bij Konijnenberg kost ie € 449. Is dat een redelijke prijs of zal ik de occaissonmarkt op moeten?

Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ocmer schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:45:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jack1964 schreef op maandag 28 november 2005 @ 21:23:
Ik wil binnenkort een nieuwe lens aanschaffen. Daarom zou ik graag van jullie willem weten of jullie ervaring hebben met deze: KM AF 100-300 / 4.5-5.6 (D) APO.

Bij Konijnenberg kost ie € 449. Is dat een redelijke prijs of zal ik de occaissonmarkt op moeten?
Dit is volgens mij een hele fijne lens en als iemand 'm heeft, doet ie 'm niet meer weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Laatst online: 12:36
mphilipp schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:39:
[...]

Tsja..hij heet daar Maxxum en volgens mij heb je gewoon geen garantie-afhandeling hier in Europa. Het is een model dat hier niet verkocht wordt, ook al is ie precies hetzelfde als de Dynax. Garantie heb je dus in de States... Maar ik weet niet hoeveel goeiekoper ie is daar, maar tel er voor het gemak ook even BTW bij en invoerrechten.
7D + 17-35 kost daar 1070$ (940 euro) dus een erg scherp prijsje! Maar inderdaad, de kans op een scheve sensor of back/front-focus is toch niet te verwaarlozen.....Toch maar niet doen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 18:43
blaat.... sorry

[ Voor 98% gewijzigd door Wild pigeon op 04-12-2005 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ocmer schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:34:
[...]
7D + 17-35 kost daar 1070$ (940 euro) dus een erg scherp prijsje!
Ex BTW en ex 6% invoerrechten voor de body en 4% voor de lens (uit het hoofd).
Het wordt best duur als ze 'm snatchen bij de customs (vooral als ie eerst zegt niets aan te geven te hebben. En idd het risico op een scheve sensor. Ik zou 'm wél wat lenzen mee laten nemen, die zijn makkelijker mee te smokkelen tussen de sokken en vuile onderbroeken.
Factuur niet meenemen, maar via de post opsturen. Als ze die namelijk vinden ben je echt zuâh...maar ja...een nieuwe lens zonder camera is ook verdacht...voorals als ie in een sok zit... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Die 100-300 APO van KM is echt een hele fijne lens. Ik heb er een keer mee gespeeld namelijk. Tweedehands zijn ze bijna niet te vinden (althans de APO D) dus als Wild Pigeon de lens voor een acceptabele prijs wegdoet zou ik het doen. Ik was je zeker weten voor geweest als ik mijn 7D nog had in ieder geval.
Je body in het buitenland kopen is niet verstandig. Je zit zowiezo met douane-gedoe, en de kans dat de cam niet naar behoren werkt is aanwezig. (Even mijn problemen buiten beschouwing gelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk heeft elk merk wel kinderziektes bij een nieuw product...alleen bij KM moeten ze het oplossen daarvan nog leren ofzo
Als hoofd verkoop bij KM, tegenwoordig zal dat wel sales manager heten, moet je deze site goed in de gaten houden, Dat is deel van je werk!!! Wat opvalt is dat de schrijvers hondstrouwe klanten zijn die het nodige door de vingers zien, maar er is een grens. Als je dan leest hoe slecht deze trouwe klanten met problemen worden behandelt, dan krijg je toch een hartverzakking. Darr is toch met geen 100 duizend euro reclame budget wat aan te doen. Als ik Niels lees komt Dixons, hoewel juridisch verantwoordelijk, er goed af. Zij hebben gedaan wat ze konden. KM niet. En het is niet de ervaring van een persoon die DRIEMAAL een slecht werkend apperaat krijgt, hij is helaas niet de enige. Ik snap niet dat er nog mensen zijn die met volle verstand een 7D aanschaffen. Het is toch geen zak patat die als hij niet smaakt de vuilnisbak ingaat. Je betaalt er 800 euro's voor en je krijgt er gratis 1000 euro ergenis bij. Ik word er gewoon kwaad van, hoe KM zijn goede reputatie te grabbel gooit. Ik hoe er maar over op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rcire
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-01 09:03
Ik heb uiteindelijk besloten om de 5d te kopen. Nu bleek dat de nederlandse handelaar deze uit duitsland heeft gehaald want er zat alleen een duitstalige manual bij. Ik had absoluut geen zin om 25 euro te betalen voor een nieuwe nederlandse manual. Zeker niet toen ik zag dat via de usa site wel gewoon engels, spaans en frans te verkrijgen zijn (en gratis). Ik vind dat absoluut niet eerlijk.
Maar goed, uiteindelijk de nederlandse manual via de leverancier digitaal gekregen. Ik zou deze digitale versie graag met iedereen willen delen maar aangezien deze via Minolta gekocht moet worden ben ik bang dat dit niet toegestaan is via tweakers. Het tweede probleem is dat de files size 20Mb is want de PDF is in werkelijkheid een verzameling scans (JPG dus en geen text file). Maar dat is voor mij geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 09:45:
Eigenlijk heeft elk merk wel kinderziektes bij een nieuw product...alleen bij KM moeten ze het oplossen daarvan nog leren ofzo
Als hoofd verkoop bij KM, tegenwoordig zal dat wel sales manager heten, moet je deze site goed in de gaten houden, Dat is deel van je werk!!!
Onder ons zijn veel liefhebbers van KM-producten. Het is dan ook jammer dat enkele liefhebbers een negatieve ervaring hebben opgedaan met de service van KM in Nederland. Op dit forum zie je dan ook dat deze negatieve ervaringen soms de boventoon voert en dat zal menig lezer er toe brengen een ander merk camera te kopen.
Ik weet niet of KM deze topic leest. Ik ben er van overtuigd dat als ze dit lezen, ze de inhoud ter harte neemt. Omdat ik liever positieve reacties lees, dan negatieve reacties, heb ik KM een e-mail gestuurd. Hopelijk gaat dit er toe leiden dat we in de toekomst positieve reacties krijgen op de geleverde service van Konica Minolta in Nederland. De brief luidt als volgt:

Hallo KM Support,

Ik ben een gelukkige en trotse bezitter van een Dynax 7D en een Dynax
505si. In die zin zult u van mij dan ook niets dan goeds horen. Alles
functioneert naar behoren en ik heb nog nooit problemen gehad.

Ik ben echter ook een regelmatige bezoeker van de website
Gathering.tweakers.net, waar ook topics staan over de digitale
camera's die Konica Minolta op de markt heeft. Wat mij opvalt is dat
er steen en been geklaagd wordt over de service die Konica Minolta
levert in de Benelux. Dat vind ik erg jammer, want ik heb zelf niets
dan goeds te vertellen, temeer omdat ik nog nooit van uw service
gebruik heb hoeven maken. Ik zou ook graag willen dat andere mensen
hetzelfde over Konica Minolta zouden schrijven en dat de topics er toe
leiden dat meer mensen over de streep getrokken worden een Konica
Minolta aan te schaffen, zonder de vrees ooit met uw support afdeling
in aanraking te hoeven komen.

Ik nodig u uit om de veel gelezen topics van de Gathering.tweakers.net
te lezen en de opmerkingen ter harte te nemen. Wellicht voelt u zich
geroepen te reageren, wat ik en anderen dan ook zeer op prijs zouden
stellen. Hopelijk kunnen we over een tijdje alleen maar prachtige en
informatieve berichten lezen over de producten van Konica Minolta die
er toe leiden de verkoopcijfers stijgen, alsmede het aantal gelukkige
KM-gebruikers.

De topic is te bezoeken via link:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1066215/last
U komt dan op de laatste, meest actuele pagina terecht.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik nodig u uit om de veel gelezen topics van de Gathering.tweakers.net
te lezen en de opmerkingen ter harte te nemen. Wellicht voelt u zich
geroepen te reageren, wat ik en anderen dan ook zeer op prijs zouden
stellen

Een goed en snel antwoord kan veel goed doen. Geen of een slecht antwoord of een antwoord over 3 weken, dan moeten we KM maar opgeven!! KM, grijp die kans. Ook hondstrouwe fans hebben geduld dat eindig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag nog een antwoord van KM Support ontvangen. Wellicht zal het antwoord niet iedereen op dit forum tevreden stellen, maar gezien de ervaring van sommigen denk ik dan ook niet dat KM tot ieders tevredenheid kan antwoorden. Lees en oordeel zelf:

Geachte heer Van Berlo,

Ik heb even het forum nagelezen en als gevolg contact opgenomen met onze
verkoop afdeling voor een mogelijke oplossing/antwoord op uw verzoek. Wat
opvalt is dat de vragen die optreden vaker terugkomend zijn en/of een
oplossing voor de hand hebben.

Verder heeft niet alleen Tweakers.net een internet forum voor camera vragen
van minolta, maar bijv. ook dpreview.com. Het is voor ons dan ook niet
mogelijk om op ieder forum opnieuw elke vraag te beantwoorden.

Ik heb even een aantal vragen bekeken en de antwoorden hierop volgen. Let
wel, veel van deze antwoorden kunnen gewoon op onze support site worden
teruggevonden onder de FAQ ( frequently asked questions );
http://www.minoltasupport.com

01; scheve ccd. Hiervoor moet de camera ingezonden worden. de gebruiker kan
dit niet zelf repareren.

02; garantie voorwaarden. Konica-Minolta levert een wereldwijde garantie,
dus of u de camera in china, amerika etc etc koopt maakt helemaal niet uit.
U kunt de camera bij defecten gewoon inleveren bij uw dealer of bij een
foto-vakhandel bij u in de buurt. Deze zal dan de camera kunnen toezenden
voor reparatie. Daar de camera niet bij betreffende dealer is gekocht kan
er natuurlijk wel voor zorgen dat deze bepaalde administratie en/of verzend
kosten in rekening brengt.

03; onder en/of overbelichting van foto's bij gebruik van flitserX. wederom
een probleem dat door een technische interventie opgelost kan worden.
faq_en_2181_c20_d2097.html

04; backfocus. de lens + camera zullen beiden ingestuurd moeten worden voor
afstelling *mits de lens in kwestie een minolta lens is.

05; ccd cleaning. dit gaat bij de 7d heel makkelijk. via de "clean ccd"
optie in de camera setup kunt u gewoon via een luchtbus of via een fohn
event. stof verwijderen
faq_en_2181_c17_d2028.html

06; kan ik de camera via de computer bedienen. nee
faq_en_2181_c2_d2036.html

Mochten mensen nog meer vragen hebben, kunnen zij zoals boven vermeld
terecht op onze support site;
http://www.minoltasupport.com

Kan de oplossing tot een probleem met een digitale camera niet gevonden
worden, stuur gerust een email aan;
dimage-support-nl@phe.konicaminoltaeurope.com
Betreft het een probleem met een digitale spiegelreflex camera, stuur
gerust een email aan;
dynaxdigital-support-nl@phe.konicaminoltaeurope.com

Als laatste wens u als gelukkige eigenaar van een dynax7d en dynax 505si
nog veel fotoplezier.

Met Vriendelijke Groet,

Technical Agent,

Konica Minolta Photo Imaging Europe B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Vind ik toch erg netjes, dat iemand daar meteen de moeite neemt om hier te lezen én erop te antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:41:
06; kan ik de camera via de computer bedienen. nee
faq_en_2181_c2_d2036.html
Dat wist ik dus niet. Ik dacht dat ie - net als de Ax - gewoon via dat Remote Capture programma te bedienen was. Waarom een Ax wél en een Dynax niet ontgaat me. Bij mijn Canon kan het ook. Uiteraard geen live preview, maar wél alles instelen en de foto na het maken meteen op het scherm bekijken. Handy voor studio. Geen must natuurlijk, en voor 90% van de gebruikers totaal niet belangrijk, maar ik dacht gewoon dat het kon.

Op zich erg goed dat deze meneer de moeite neemt om te reageren. Wat ik alleen jammer vind is dat er voorbij wordt gegaan aan de QA problemen (Minolta erkent ze niet, maar ontkent ze ook niet) en dat er doorgaans niet hoog wordt opgegeven van de klantenservice. Op dpreview staat ook een relaas van een Nederlandse dame die echt weken en weken heeft moeten wachten. Als je dan leest dat in de VS het allemaal veel soepeler gaat en er soms zelfs leenbodies worden uitgedeeld kunnen ze daar in Nederland nog wat van leren.

In ieder geval hebben we hun aandacht. Dat is al iets. Misschien trekt men zich dit aan en gaat ermee aan het werk. Dat ik nu Canon heb, wil niet zeggen dat de 'liefde' voor Minolta over is. De D7D vind ik nog steeds een hele geile camera en stilletjes zou ik ook willen dat ik die knopjes ook op mijn 1D had. De bediening van de 1D is anders en vraagt gewenning. Alles is echter met een reden gedaan en het is dan ook niet onhandig, alleen anders. Maar goed, ik kan hier niet te lang over een Canon uitweiden... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
MartijnGizmo schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:47:
Vind ik toch erg netjes, dat iemand daar meteen de moeite neemt om hier te lezen én erop te antwoorden!
inderdaad erg netjes, maar met name met deze reactie heeft hij volkomen gelijk:
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:41:
Verder heeft niet alleen Tweakers.net een internet forum voor camera vragen
van minolta, maar bijv. ook dpreview.com. Het is voor ons dan ook niet
mogelijk om op ieder forum opnieuw elke vraag te beantwoorden.
het is echt van de zotten om te verwachten dat KM op deze site gaat kijken. het eerste bedrijf dat dat wel zou doen, zou ik echt nooit wat van kopen. ze kunnen beter hun geld - en dus tijd - ergens anders in steken. hoeveel KM (dSLR) gebruikers zijn er nou actief op het FG deel van got? dat is echt een fractie van de KM (dSLR) gebruikers in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, ik kwam deze lens tegen nieuw voor Eur. 129,00

Tamron AF 70-300/4.0-5.6 macro

Ik heb diverse reviews gelezen over deze lens en het kwam er niet zo goed vanaf.

Iemand die deze lens (of de KM variant) heeft en wat zijn de ervaringen ermee?

Je kan je voor dat geld toch bijna geen buil vallen? Of is het gewoon weggegooid geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is echt van de zotten om te verwachten dat KM op deze site gaat kijken. het eerste bedrijf dat dat wel zou doen, zou ik echt nooit wat van kopen. ze kunnen beter hun geld - en dus tijd - ergens anders in steken. hoeveel KM (dSLR) gebruikers zijn er nou actief op het FG deel van got? dat is echt een fractie van de KM (dSLR) gebruikers in nederland.
Sommigen hebben weinig van marketing begrepen. Sites geven uiterst belangrijke feed back.Daar moet je anders flink veel pegels voor neer tellen
Over de reactie van KM: goed dat ze snel reageren, slecht dat ze niet kunnen lezen. Ze gaan niet in op de problemen; fabricage fouten die pas na lange tijd slecht worden gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
tja, dat is geheel afhankelijk van je eigen eisen en/of wensen. persoonlijk zou ik het weggegooid geld vinden, terwijl een ander van mening is dat je er voor dat geld geen buil aan kan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:34:Sommigen hebben weinig van marketing begrepen.
en andere denken weer aan het hoofd te kunnen staan van een grote succesvolle multinational....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:17:
Vraagje, ik kwam deze lens tegen nieuw voor Eur. 129,00
Tamron AF 70-300/4.0-5.6 macro
Ik heb diverse reviews gelezen over deze lens en het kwam er niet zo goed vanaf.
Iemand die deze lens (of de KM variant) heeft en wat zijn de ervaringen ermee?
Je kan je voor dat geld toch bijna geen buil vallen? Of is het gewoon weggegooid geld?
Hangt ervan af hoeveel geld je te besteden hebt. Als er niet meer op je bankrekening staat is het best veel, want als ie niet voldoet heb je 129 eu weggespoeld (maak het dan over naar Stop Aids Now oid). Wil je echter niet meer uitgeven aan een objectief dan moet je het misschien maar doen. Kijk goed naar het commentaar dat men op de lens geeft. Als ie vreselijk veel CA heeft kan dat een showstopper zijn bv. Er zijn mensen die volkomen tevreden zijn met een lens die pijn doet aan mijn ogen, dus de keuze is uiteindelijk aan jou.

Mijn tip: als je geen grote bedragen wil betalen voor een lens, kijk dan eens op marktplaats enzo. Wie weet kun je daar een betere lens opscheppen voor minder. Je weet zelf hoe kritisch je bent. Met elke lens krijg je licht op je sensor...de vraag is alleen hoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
mphilipp schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:41:Mijn tip: als je geen grote bedragen wil betalen voor een lens, kijk dan eens op marktplaats enzo.
nog een andere - wellicht ietwat kort door de bochte, maar zeker steekhoudende - tip van mijn kant; als je geen grote bedragen wilt betalen voor een lens, koop dan geen minolta (d)SLR. de eigen merklenzen zijn qua prijs/kwaliteit vehouding relatief duur in vergelijking met andere producenten, de third party lenzen zijn meestal niet even goed beschikbaar als die voor canon en nikon en het aanbod op de tweedehandsmarkt is aanmerkelijk kleiner dan van bijv. canon en nikon en mede daardoor liggen de prijzen hoger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ben ik als Minolta gebruiker totaal niet met je eens. OK, nieuw zijn de Minolta objectieven wat duurder dan bijvoorbeeld de Canon varianten, maar ze staan dan ook bekend vanwege de ultieme scherpte (kijk maar eens naar de 300/2.8 SSM en de 70-200/ 2.8 SSM). Wat betreft de prijzen van de tweedehands objectieven zit je helemaal mis. Tweedehands topobjectieven gaan vaak voor belachelijke prijzen op ebay (28-70/2.8 rond de 7 a 800 euro, 300/2.8 voor 1500, etc). Dit zie ik vanwege de grote vraag naar Canon niet snel gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:41:
[...]

Hangt ervan af hoeveel geld je te besteden hebt. Als er niet meer op je bankrekening staat is het best veel, want als ie niet voldoet heb je 129 eu weggespoeld (maak het dan over naar Stop Aids Now oid). Wil je echter niet meer uitgeven aan een objectief dan moet je het misschien maar doen. Kijk goed naar het commentaar dat men op de lens geeft. Als ie vreselijk veel CA heeft kan dat een showstopper zijn bv. Er zijn mensen die volkomen tevreden zijn met een lens die pijn doet aan mijn ogen, dus de keuze is uiteindelijk aan jou.

Mijn tip: als je geen grote bedragen wil betalen voor een lens, kijk dan eens op marktplaats enzo. Wie weet kun je daar een betere lens opscheppen voor minder. Je weet zelf hoe kritisch je bent. Met elke lens krijg je licht op je sensor...de vraag is alleen hoe...
Ik ben alleen nieuwsgierig "waarom" deze lenzen worden uitgebracht als ze zo slecht zijn? Ik ben niet van plan om deze lens te kopen, maar ik verbaas me over de prijsstelling.

Ik heb mijn Dynax 5D nu 2 maanden. Ik heb de 18-70 kitlens en zojuist (na ruim 3 weken wachten, bestellen bij KM duurt echt lang!) eindelijk een Minolta 50mm f/1.7 erbij gekregen.

Hiermee ben ik aan het oefenen en als ik de camera beter ken en ook beter foto's kan maken, dan ga ik nadenken over een mooie tele of zoom lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1964
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-01-2022
Wild pigeon schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:44:
[...]

Doe mij een privé bericht. Ik heb hem 2e hans in nieuwstaat liggen en doe hem weg tegen een nette prijs in overleg.
Rede: Helaas zit het een en ander momenteel niet mee en moet hij verkocht worden.
Ik ben een beetje onwetend in dit geval maar waar vind ik aan je email-adres? :D

Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 20:47:
Ik ben alleen nieuwsgierig "waarom" deze lenzen worden uitgebracht als ze zo slecht zijn?
omdat er een markt voor is...

en voor mig29; ik ben zelf ook een (analoge) minolta gebruiker, maar ik deel je ervaring mbt tweede handslenzen zeker niet. en die ultieme scherpte lijkt me ook wat overdreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 20:47:
[...]
Ik ben alleen nieuwsgierig "waarom" deze lenzen worden uitgebracht als ze zo slecht zijn? Ik ben niet van plan om deze lens te kopen, maar ik verbaas me over de prijsstelling.
Het hangt er helemaal vanaf wat je met de camera doet. Als je zo af en toe een knipje maakt op de groene stand en ze hooguit op 10x15 afdruk of zelfs alleen maar op het web zet is er niets aan de hand. Ik denk dat je onderscheid moet maken tussen mensen die casual fotograferen en mensen die er wat meer tijd insteken en leuke, mooie plaatjes willen maken. Als je casual fotografeert ga je niet €400 voor een 17-35 lens betalen, dan wil je een superzoom. En natuurlijk je budget. En of je graag lenzen wisselt . Er zijn zoveel factoren die een rol spelen.

Ik informeer me doorgaans heel goed als ik iets dergelijks wil kopen zodat ik een beetje een idee heb wat goed is en wat niet (hoe relatief die termen ook zijn). Het valt me dan ook op dat er op de consumenten review sites zoveel verschillende verhalen te lezen zijn. Je hebt sowieso altijd van die miereneukers die elke lens vergelijken met een L lens. Totaal overbodig in 9 van de 10 gevallen omdat ze onvergelijkbaar zijn (porsche-skoda vergelijking zeg maar). En natuurlijk de azijnpissers die met een loupe op een 22" gecalibreerde CRT de opnames pixel voor pixel gaan zitten vergelijken. Tsja...dan is er zelfs met een L van €5000 nog iets mis.
Het valt dus ook niet mee om erachter te komen wat goed is. Waar je overwegend positieve verhalen over leest zal wel goed zijn, maar dan nog is het gevaarlijk.

Goede lenzen zijn duâh, da's duidelijk...het is de truuk om de 'sleepers' eruit te vissen (lenzen die ongemerkt erg goed zijn voor een goede prijs, stille willies zeg maar). Zo wordt de Tamron 17-35 vaak vergeleken met de Canon L variant. Die is natuurlijk wel wat beter, maar het scheelt niet veel. Alleen de prijs dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

lateef schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:51:
[...]

nog een andere - wellicht ietwat kort door de bochte, maar zeker steekhoudende - tip van mijn kant; als je geen grote bedragen wilt betalen voor een lens, koop dan geen minolta (d)SLR. de eigen merklenzen zijn qua prijs/kwaliteit vehouding relatief duur in vergelijking met andere producenten, de third party lenzen zijn meestal niet even goed beschikbaar als die voor canon en nikon en het aanbod op de tweedehandsmarkt is aanmerkelijk kleiner dan van bijv. canon en nikon en mede daardoor liggen de prijzen hoger...
De lenzen van Minolta zijn vooral gericht op professionals en prosumers. Voor mensen met een beperkt budget is er mijn inziens genoeg te krijgen van Sigma en Tamron. De sortering is niet zo compleet als voor Canon en Nikon, maar het is niet problematisch. Prijsverschillen zijn er bij Sigma en Tamron niet ten opzichte van lenzen met een Canon of Nikon mount en je in ieder geval altijd nog het voordeel dat je geen duurdere lensen met optische stabilisatie hoeft te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Nog even inhaken op de support van KM. Ze zijn nog niet van me af hoor. Ik ga in ieder geval een brief schrijven naar de directeur van de betreffende afdeling. Ik zou 'm 't liefst persoonlijk willen spreken en duidelijk maken dat zo'n forum als dit, véééél meer invloed heeft dan je van tevoren denkt. Ik wil absoluut niet mensen ontmoedigen een KM te kopen, integendeel, het zijn erg goede camera's, mits ze het doen. In een forum komen ook eerder de negatieve dingen naar voren. Dit is ook goed voor de consument omdat ze dan ook de negatieve kanten lezen van een product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Femme schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:02:
De lenzen van Minolta zijn vooral gericht op professionals en prosumers.
wordt het dan niet eens tijd dat minolta met een (digitale) body in dat segment komt? of een op professionals gericht service pakket?
maar bovenal zijn die lenzen "gericht op professionals en prosumers" gewoon te duur voor de kwaliteit die ze leveren.
Femme schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:02:
je in ieder geval altijd nog het voordeel dat je geen duurdere lensen met optische stabilisatie hoeft te kopen.
daar heb ik nooit wat van gemerkt bij mijn minolta... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsracing schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:42:
Dit is ook goed voor de consument omdat ze dan ook de negatieve kanten lezen van een product.
Alleen komt het negatieve van een paar mensen die helaas een slechte ervaring hebben.
Daartegenover staan vele andere die geen problemen hebben, maar die hoor je natuurlijk niet.
Dus wil ik bij deze een positief bericht plaatsen

Ikzelf fotografeer al 16 jaar met Minolta (5000i, 5xi, 7xi, 700si, 800si, 7 en nu de KM 7D) en heb nooit problemen gehad.
Gebruik nu een jaar de 7D samen met, Sigma 12-24, Minolta 24-105 (D)& 100-300 apo(D), Sigma 400 en een Sigma 90mm marco en als flitser de 5600 HS. Alleen de 7D & de 12-24 is nieuw de rest is 2e hands gekocht via marktplaats en fotoapparatuur.nl.

Dus eventuele KM kopers laat je niet teveel afschrikken........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 18:43
Ik ben (ondanks trouw KM fan) toch wel verrast door de nette reply van de klantenservice mbt de berichten op dit board. Toppie wat mij betreft!

[ Voor 45% gewijzigd door Wild pigeon op 04-12-2005 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

lateef schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:44:
[...]
wordt het dan niet eens tijd dat minolta met een (digitale) body in dat segment komt? of een op professionals gericht service pakket?
Dat is denk ik erg lastig. Als je ziet welke voorsprong Canon en Nikon wat dat betreft hebben. Op dpreview heeft men het er ook wel eens over en de concensus is daar dat Minolta het niet eens meer probeert, want ze kunnen het gewoon niet. Ze hebben zelfs onlangs hun vestiging in Canada gesloten... Canon heeft bv een clubje voor pro's. Je moet dan minimaal 2 pro-bodies en minimaal 2 L-lenzen hebben en een perskaart. Als lid van die club heb je dus allerlei voordelen zoals leenspul als je eens een lens hebt laten stuiteren enzo. Dat betekent wél dat je heel veel aan support moet doen. Dat geld komt wel weer terug, maar als je als Minolta nu Canon wilt gaan inhalen heb je wel een hele lange adem nodig én een tiet met geld... Ik wed bv dat ik zelfs in Harare een Canon L-teletoeter kan huren, dat gaat met Minolta niet eens in Haarlem (wild guess natuurlijk, dit is slechts een voorbeeld).
Mensen met een uitgebreide collectie glaswerk zullen niet zo snel overstappen. Bovendien raak je die spullen alleen aan een andere pro kwijt, en die gaan weer niet zo snel met 2de hands spul rondlopen. Zo is de circel weer rond...

Nee, Minolta kan zich beter blijven richten op de consumentenmarkt en semi-pro. Hoewel de promarkt uit meer bestaat dan fotojournalisten natuurlijk. Je kunt ook studiofotograaf zijn oid. Anyway, ik ben ook geen marketingdeskundige. Misschien komt Minolta straks weer met een unieke vinding zoals de AF indertijd en nu de AS waarmee men de cameramarkt weer attendeert op hun innovatieve vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
mphilipp schreef op woensdag 30 november 2005 @ 00:10:
[...]

Dat is denk ik erg lastig. Als je ziet welke voorsprong Canon en Nikon wat dat betreft hebben. Op dpreview heeft men het er ook wel eens over en de concensus is daar dat Minolta het niet eens meer probeert, want ze kunnen het gewoon niet. Ze hebben zelfs onlangs hun vestiging in Canada gesloten... Canon heeft bv een clubje voor pro's. Je moet dan minimaal 2 pro-bodies en minimaal 2 L-lenzen hebben en een perskaart. Als lid van die club heb je dus allerlei voordelen zoals leenspul als je eens een lens hebt laten stuiteren enzo. Dat betekent wél dat je heel veel aan support moet doen. Dat geld komt wel weer terug, maar als je als Minolta nu Canon wilt gaan inhalen heb je wel een hele lange adem nodig én een tiet met geld... Ik wed bv dat ik zelfs in Harare een Canon L-teletoeter kan huren, dat gaat met Minolta niet eens in Haarlem (wild guess natuurlijk, dit is slechts een voorbeeld).
Mensen met een uitgebreide collectie glaswerk zullen niet zo snel overstappen. Bovendien raak je die spullen alleen aan een andere pro kwijt, en die gaan weer niet zo snel met 2de hands spul rondlopen. Zo is de circel weer rond...

Nee, Minolta kan zich beter blijven richten op de consumentenmarkt en semi-pro. Hoewel de promarkt uit meer bestaat dan fotojournalisten natuurlijk. Je kunt ook studiofotograaf zijn oid. Anyway, ik ben ook geen marketingdeskundige. Misschien komt Minolta straks weer met een unieke vinding zoals de AF indertijd en nu de AS waarmee men de cameramarkt weer attendeert op hun innovatieve vermogen.
En stug doorgaan op dit forum als Canonian _/-\o_ ;)

Ik denk ook dat ze een (te) grote achterstand hebben op de concurrentie. Laten ze eerst maar eens aandacht besteden aan een goede productielijn zodat er minder reparaties komen. Een vinding zoals AS is best wel uniek, dus misschien komen ze weer met een unieke vondst.
Tegenwoordig kopen steeds meer prosumers een dslr. Die staren zich blind op twee dingen.
- Megapixels
- Naamsbekendheid

Canon heeft dit marketingtechnisch goed gedaan. Een instap dslr met 8MP.
Omdat de KM "maar" 6,1MP heeft valt deze voor heel veel mensen als snel af. (a.u.b. geen megapixel-syndroom als reactie op dit bericht!)
Verder komt KM gewoon verdraaid laat op de digitale slr markt. Dit alles maakt het moeilijk om een stabiele plek te veroveren. Ze zouden de klanten die ze hebben ook moeten koesteren en niet zover laten komen dat ze overstappen naar de concurrent. Foei :D
De volgende KM dslr zal minstens 10MP moeten hebben om in ieder geval een groter publiek te bereiken. Daarnaast 5fps etc.etc. We zullen zien :)
Leuk hé zo'n forum...it keeps you off the streets zullen we maar zeggen :9

p.s. Alles is verkocht behalve een NP400 (namaak) accu. Iemand interesse voor een weggeefprijsje?

[ Voor 3% gewijzigd door Nielsracing op 30-11-2005 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er moet niet te dramatisch gesproken worden over de situatie van Konica-Minolta. De Dimage 7x / Ax waren camera's die op een zeer hoge waardering konden rekenen. De Dynax 7D (helaas met wat problemen met de kwaliteitscontrole bij de eerste series) en de Dynax 5D hebben zeker toegevoegde waarde ten opzichte van de camera's van de concurrentie. Het is onrealistisch om te geloven dat KM in staat zal zijn om het assortiment van Canon en Nikon te evenaren, maar zolang het mee kan gaan met de ontwikkelingen en camera's in de markt kan zitten die over unieke eigenschappen beschikken dan blijven het producten die toegevoegde waarde kunnen hebben voor bepaalde kopersgroepen. Pentax doet het nog slechter dan KM in de DSLR-markt en Olympus gaat niet beter, en deze merken bestaan ook nog steeds.

Ruim een jaar geleden had KM nog nul DSLR's in zijn assortiment. Nu zijn het er twee. In 2006 moeten daar minimaal een semi-pro Dynax 9D en een opgewaardeerde Dynax 7D bij komen. Als er ook wat nieuwe lenzen en accessoires worden ontwikkeld zie ik de toekomst niet somber in. We hebben ook nog de samenwerking met Sony die voor leuke ontwikkelingen kan zorgen.

Als de PMA in februari geen signicant nieuws brengt moeten we ons pas zorgen gaan maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Femme op 30-11-2005 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Femme schreef op woensdag 30 november 2005 @ 01:02:
We hebben ook nog de samenwerking met Sony die voor leuke ontwikkelingen kan zorgen.

Als de PMA in februari geen signicant nieuws brengt moeten we ons pas zorgen gaan maken.
Van Sony verwacht ik ook best wel wat. Die weten immers ook hoe men iets aan de man brengt. En een Sony camera met KM technologie brengt ook weer € in het laatje voor KM én naamsbekendheid. Misschien raakt een iets groter publiek dan geïnteresseerd in de spullen van KM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Nielsracing schreef op woensdag 30 november 2005 @ 00:44:
[...]
p.s. Alles is verkocht behalve een NP400 (namaak) accu. Iemand interesse voor een weggeefprijsje?
offtopic:
Wordt het dan geen tijd om je onderschrift en signature te wijzigen in je profiel.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.