[DSLR] Konica Minolta Dynax 5D & 7D topic.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 11.545 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Minolta lenzen zijn vaak wat duurder, maar 1 kijkje op www.dyxum.com zegt dat er genoeg keus is qua lenzenaanbod. ;)

Sowieso kan je vaak voor een mooi prijsje goedkope 2e hands lenzen kopen. Zo is de 70-210/4 van Minolta al 20 jaar oud en daardoor goedkoop 2e hands (eBay?) te koop en ngo steeds erg goed. Maar dat zal wel voor elk merk gelden. ;)

Het bedieningsgemak is wel erg fijn op de 7D. :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 10:28
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 21:45:
en hoe staat de 5D ten opzichte van de 7D, het prijsverschil is enkele 100den euro's, maar de verschillen in specs zijn echt minimaal.

de 100den euro's betaal je dus puur voor het bedieningsgemak?

nog een klein vraagje: hoe zit het met de beschikbaarheid/prijs van minoltalenzen, tegenover nikonlenzen ?
Ten opzichte van de 5D kan ik je niet helpen. Die heb ik namelijk nog nooit in mijn handen gehad. Maar hier op het forum zijn zat mensen die je de voor- en nadelen kunnen vertellen. Persoonlijk zou ik voor de 7D gaan...waarom weet ik eigenlijk niet :)
Nikon lenzen zijn 2e hands meer beschikbaar dan Minolta lenzen. Voor de rest hebben merken als Sigma, Tamron etc. bijna alle lenzen voor Minolta camera's. Minolta lenzen zijn inderdaad wat duurder maar over het algemeen optisch ook erg goed. Mag ik vragen wat voor soort fotografie je wilt doen? Misschien kunnen we dan beter je vragen beantwoorden.

[ Voor 3% gewijzigd door Nielsracing op 08-01-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoeker is veel groter, LCD scherm heeft tweemaal zoveel pixels, buffer is groter, grip is leverbaar, magnesium behuizing, functies direct toegankelijk via knoppen op de camera, AF werkt sneller, AF werkt beter in weinig licht, MF knop bij je duim om heel snel te schakelen naar MF en nog veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axeman412
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 18:00
Ben op Internet wat aan het zoeken geweest naar hoe Hot Pixels geremapped worden. Wat ik heb kunnen vinden is dat een aantal types Minolta digi cams automatisch Pixel remapping doen. Hoe dit gebeurt is me niet helemaal duidelijk maar het lijkt er op dat dit ieder maand automatisch bij opstarten gebeurt volgens diverse forums.

Heeft iemand hier ervaring mee ?

[ Voor 3% gewijzigd door Axeman412 op 09-01-2006 11:12 ]

PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:09

Zoefff

❤ 

Graag verder in deel 2 :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.