[dSLR] Konica Minolta Dynax 5D & 7D Topic V2.0

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.593 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:43
Welkom in het grote Konica Minolta Dynax 5D & 7D Topic V2.0

Vorige topics:
Deel I

Doel van het topic:
Een plek waar huidige en toekomstige 5D & 7D eigenaren elkaar kunnen helpen en informeren over al het moois wat Konica Minolta te bieden heeft.

Notabene: Zie dit topic voor de praat over de overname van de KM film dep. door Sony

KM 5D

Foto's

Front:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Zoefff/FG/cams/km5d.jpg
Front & Back:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1121268764.jpg

General links
Handleidng
Reviews

De prijzen (klik voor de Pricewatch)
Shop survey links

KM 7D

Foto's

Front:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1095264961.jpg

Back:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1095264895.jpg

General links
Handleiding
Reviews

De prijzen (klik voor de Pricewatch)
Shop survey links

Lenzen

Afbeeldingslocatie: http://konicaminolta.com/products/consumer/digital_camera/slr/dynax-7d/img/top_image.jpg

Er is een groot scala aan lenzen te vinden voor de Dynax/ Maxumm 5D/ 7D mount.
Hieronder een lijsjte met handige informatieve links m.b.t. lenzen.

De specs

Afbeeldingslocatie: http://konicaminolta.com/products/consumer/digital_camera/slr/dynax-7d/img/top_image_02.jpg
  • Omdat ik het niet voor elkaar heb gekregen om een mooie specs vergelijking in elkaar te zetten verwijs ik graag naar deze tabel voor een vergelijk van de specs van de KM 5D,KM 7D,Nikon D50,Canon 350D

Laat het een mooi informatief topic worden!
Graag geen flames tussen KM & Canon & Nikon etc.
vergelijken is prima... maar houd het gezellig.

[ Voor 11% gewijzigd door Wild pigeon op 21-01-2006 14:12 . Reden: - - - startpost update - - - ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
Kijken of we weer zo snel aan de 1000 posts komen.... O-)
Hopelijk heb ik binnenkort ook wat meer tijd, en gaat dan ook voor mij eindelijk een 7D oid komen. (uiteindelijk heb ik toch nog geen besluit genomen en ben ik nog DSRL loos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:13

Zoefff

❤ 

Misschien is het ook leuk om linkjes toe te voegen naar de betreffende shopsurveys op de frontpage zodat men die kan lezen, danwel eentje invullen. Voor de 5D zijn dit:
[list]• Konica Minolta Dynax 5D Body (6.0MP)
Konica Minolta Dynax 5D Kit (6MP, 18-70mm, f/3.5-5.6)
Konica Minolta 5D Kit (6MP, 18-200mm, f/3.5-6.3)

Voor de 7D zijn dit:
[list]• Konica Minolta Dynax 7D Body (6.0MP)
Konica Minolta Dynax 7D Kit (6.0MP, AF 17-35/2.8-4.0)
Konica Minolta Dynax 7D Kit (6.0MP, AF 28-100/3.5-5.6)
Momenteel zijn er alleen voor de 5D + 18-70 kit en de 7D body surveys ingevuld, jullie kunnen daar verandering in brengen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-04-2024
Quote Bramme : " en hoe staat de 5D ten opzichte van de 7D, het prijsverschil is enkele 100den euro's, maar de verschillen in specs zijn echt minimaal.
de 100den euro's betaal je dus puur voor het bedieningsgemak?"

Quote Mig29 over voordelen van 7D t.o.v. de 5D : Zoeker is veel groter, LCD scherm heeft tweemaal zoveel pixels, buffer is groter, grip is leverbaar, magnesium behuizing, functies direct toegankelijk via knoppen op de camera, AF werkt sneller, AF werkt beter in weinig licht, MF knop bij je duim om heel snel te schakelen naar MF en nog veel meer.

.... en om het je moeilijk te maken - voordelen van de 5D t.o.v. de 7D :
De 5D is zwaarder dan zijn concurrenten en ligt heel goed in de hand ( en gelukkig iets lichter dan de 7D - kortom die beleving is heel subjectief ) Zoeker van de 7D is weliswaar beter, maar die van de 5D is heel goed t.o.v. de Nikon/Canon, het bedieningsgemak van de 5D is eveneens zeer hoog door een heel goed doordachte combinatie van knopen en menukeuzes. MF knop werkt nog eenvoudiger als op de 7D, een aantal preset-standen via een draaiknop, die op de 7D ontbreekt, betere bracketingfuncties voor witbalans dan op de 7D, zuiniger met energie, betere omgang met terugkijken van RAW bestanden op het LCD-scherm (... en nog veel meer....????) en weinig problemen in het functioneren (de kinderziektes die de 7D tergde zijn bij de 5D kennelijk aanzienlijk teruggebracht). "AF werkt sneller en beter in weinig licht ???????" Dat heeft weinig met de camerabody te maken en alles met de lens die je daarop gebruikt.

Je betaalt dus inderdaad aanzienlijk meer voor soms subjectief ervaren bedieningsgemak, maar koopt met een 5D een fraaie camera die aanzienlijk goedkoper is, bijna dezelfde mogelijkheden en in elk geval dezelfde fotoresultaten geeft en waar de kinderziektes, die de 7D heeft, uitgehaald zijn.

Nielsracing verwoordt het fraai : "Persoonlijk zou ik voor de 7D gaan...waarom weet ik eigenlijk niet" Het is een kwestie van gevoel (welke camera "ligt" je meer), maar feitelijk hebben beide hun voor en nadelen. Qua fotoresultaten leggen ze hetzelfde op de mat.

[ Voor 13% gewijzigd door PeterVL57 op 09-01-2006 19:53 ]

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:17

Dido

heforshe

PeterVL57 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:00:
een LCDscherm wat meekantelt als je de camera in een verticale stand gebruikt,
Heeft de 7D ook, of ik moet erg dronken zijn geweest toen ik dat ding vasthad :P

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Dat heeft de 7D inderdaad ook. De JPG\RAW's worden helaas níet gedraait en schijnbaar op de 5D wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Oxi op 09-01-2006 19:57 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Dido schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:21:
[...]Heeft de 7D ook, of ik moet erg dronken zijn geweest toen ik dat ding vasthad :P
Of je dronken was weet ik niet, maar je hebt wel gelijk |:( (bericht gecorrigeerd)

[ Voor 5% gewijzigd door PeterVL57 op 09-01-2006 19:56 ]

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
Zoefff schreef op maandag 09 januari 2006 @ 18:08:
Misschien is het ook leuk om linkjes toe te voegen naar de betreffende shopsurveys op de frontpage zodat men die kan lezen, danwel eentje invullen. Voor de 5D zijn dit:

blaat......

Momenteel zijn er alleen voor de 5D + 18-70 kit en de 7D body surveys ingevuld, jullie kunnen daar verandering in brengen :)
Done. (m.u.v. de 18-200 kit want dat is geen officiele KM kit, en zo kan je nog wel honderden variaties gaan verzinnen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Wild pigeon schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:59:
[...]

Done. (m.u.v. de 18-200 kit want dat is geen officiele KM kit, en zo kan je nog wel honderden variaties gaan verzinnen...)
Het is geen officiele kit van KM nee, maar die 18-200 is wel een KM lens die specifiek voor de 1,5 cropfactor is gemaakt. En het is een leuke lens als je niet graag je lenzen wil vervangen. Dus ik kan mij best voorstellen dat die combinatie door veel winkels als 'kit' zal worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik vond de 5D gewoon te klein, niet lekker in de hand liggend.
Ook met een gemiddelde tot zware lens is de gewichtverdeling voor mijn gevoel niet helemaal lekker.

[ Voor 84% gewijzigd door Mud.Starrr op 09-01-2006 21:48 . Reden: Quote geknipt ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 22:13

Zoefff

❤ 

Wild pigeon schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:59:
[...]

Toppertje d:)b

De 18-200 kit heb ik erbij gezet omdat die in de zoekresultaten opdook. Ik heb zelf verder geen idee of het een gangbare kit is of niet :P

Titelfixje, "[DSRL] => [DSLR]".

[ Voor 5% gewijzigd door Zoefff op 10-01-2006 00:02 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axeman412
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 18:00
Door de topic switch in het niets verdwenen de volgende vraag :

Heeft iemand ervaring met het pixel remappen van de 5D, volgens wat engelstalige sites zijn er een aantal minolta's die dit doen bij iedere maand switch, is dat ook zo voor de 5D ?

PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 23:08
Al wat rond gezocht maar kan het zo snel niet vinden:
Heeft een Sandisk Extreme III nog voordeel t.o.v. een Ultra II of zit je met de Ultra al aan de limiet van de 5D? Ik zag in de review van de 7D dat de Extreme III in continous mode toch aanzienlijk beter presteerde, maar geldt dat ook voor de 5D of is deze iets langzamer waardoor Extreme III geen nut heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

http://www.dyxum.com/reviews/cfcard/index.asp?cam=5D
Conclusie: Het maakt uit.

Ik zie dat het ongeveer evenveel uitmaakt onderling als in de 7D. Ik heb nu 2x ExtremeIII 1GB voor mijn 7D, maar ik heb ook Ultra2 256MB geprobeerd die ik bij mijn Minolta A1 had. En het maakt significant verschil bij het wegschrijven van de buffer, en het lezen met een kaartlezer. :)

[ Voor 65% gewijzigd door Oxi op 11-01-2006 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote][b]PeterVL57 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:00:

.... en om het je moeilijk te maken - voordelen van de 5D t.o.v. de 7D :

De 5D is zwaarder dan zijn concurrenten en ligt heel goed in de hand ( en gelukkig iets lichter dan de 7D - kortom die beleving is heel subjectief )

Is subjectief geheel met je eens!

Zoeker van de 7D is weliswaar beter, maar die van de 5D is heel goed t.o.v. de Nikon/Canon, [/i]

en het voordeel is dus.....

het bedieningsgemak van de 5D is eveneens zeer hoog door een heel goed doordachte combinatie van knopen en menukeuzes.

maar is dus niet beter dan de 7D het voordeel is dus.....

MF knop werkt nog eenvoudiger als op de 7D,

Wat is er eenvoudiger als je duim op een knopje drukken?? voordeel??.....

een aantal preset-standen via een draaiknop, die op de 7D ontbreekt,

kun je over twisten, presets zijn leuk maar voldoen slechts in bepaalde omstandigheden.....

betere bracketingfuncties voor witbalans dan op de 7D,

is wat je persoonlijk beter of makkelijker vind.....

zuiniger met energie,

kan best, zit een scherm met een veel lagere resolutie in zal wellicht ook minder verbruiken.......

betere omgang met terugkijken van RAW bestanden op het LCD-scherm (... en nog veel meer....????) en weinig problemen in het functioneren (de kinderziektes die de 7D tergde zijn bij de 5D kennelijk aanzienlijk teruggebracht).

de 7D heeft een firmware update gehad en die zit standaard op alle nu uitgeleverde camera's welke die problemen heeft verholpen.

"AF werkt sneller en beter in weinig licht ???????" Dat heeft weinig met de camerabody te maken en alles met de lens die je daarop gebruikt.

Is dat echt zo????? km's zijn met AF niet zo heel snel en volgens mij is er geen onderscheid tussen de beiden.....

Je betaalt dus inderdaad aanzienlijk meer voor soms subjectief ervaren bedieningsgemak, maar koopt met een 5D een fraaie camera die aanzienlijk goedkoper is, bijna dezelfde mogelijkheden en in elk geval dezelfde fotoresultaten geeft en waar de kinderziektes, die de 7D heeft, uitgehaald zijn.
quote]

klein beetje minder zwart/wit .... ;)

greetzzzz Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

De 5D is toch nog beter met RAW-bestanden hoor. Op de 7D zijn die niet in te zoomen en op de 5D weer wel. Ook draait de 7D de foto's niet terwijl het statusscherm toch echt meedraait met de camera. Het zijn software 'problemen', maar die mogen best opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeterVL57 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:00:
"AF werkt sneller en beter in weinig licht ???????" Dat heeft weinig met de camerabody te maken en alles met de lens die je daarop gebruikt.
Mijn excuses. De AF werkt niet beter in weinig licht. De AF working range ligt bij beide van -1 to +18 EV
Wat betreft de snelheid van de AF heeft dit niet alleen te maken met het gebruikte objectief, maar ook met de gebruikte motor. Zoals iedereen weet, zit bij KM de motor in de camera. Deze is sneller bij de 7D.

Daarentegen is het onder en overbelichten tot + en - 3 EV te regelen bij de 7D en kun je de flits nauwkeuriger onder- en overbelichten dan bij de 5D. Uiteraard kun je alleen op de 7D een studioflitser aansluiten. Tevens heeft de flitser van de 7D een hoger richtgetal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij www.fotokoch.de wordt de KM 7D + KM 28-75 2.8 + 1GB voor 899,- aangeboden

Now or never!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huh?? de 28-75 kostte toch meer dan 400€???

zit hier een luchtje aan ? (ik kann m'n bestelling nog annuleren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:23:
huh?? de 28-75 kostte toch meer dan 400€???

zit hier een luchtje aan ? (ik kann m'n bestelling nog annuleren)
Deze is inmiddels in NL voor 270 te koop.
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 18:34:
Bij www.fotokoch.de wordt de KM 7D + KM 28-75 2.8 + 1GB voor 899,- aangeboden

Now or never!!!
oooooh zooooo tempting.... what to do?

Alleen vooruitbetaling zie ik... dat is wel weer erg jammer.... Iemand ervaring met deze zaak?

[ Voor 41% gewijzigd door Wild pigeon op 11-01-2006 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 17:26:
menukeuzes[/i].
klein beetje minder zwart/wit .... ;)
greetzzzz Bert
Sorry Bert, het is niet mijn bedoeling om dingen zwart-wit neer te zetten. In tegendeel, mijn boodschap was dat veel van de zogenaamde "voordelen van de 7D" tov de 5D een hoog subjectief gehalte hebben en het helemaal van de gebruiker afhangt of de verschillen ook echt als voordelen worden ervaren. Bijvoorbeeld het argument van Mud Starr dat hij de 5D niet lekker in de hand vindt liggen is prima, maar om diezelfde reden heb ik niet voor de 7D gekozen, omdat ik hem te groot en te zwaar vindt.
Hetzelfde geldt voor het bedieningsgemak van beide camera's. Vind je de vele knoppen en handmatige instellingen van de 7D prettig of spreekt de relatieve eenvoud (met toch dezelfde uitgebreide instelmogelijkheden) aangevuld met presets van de 5D je meer aan ? Prima, maar dat geeft de ene camera niet een objectief voordeel t.o.v. de andere die zo'n groot prijsverschil rechtvaardigt (overigens bestaat dat prijsverschil zowat niet meer, maar oke....)
Er zijn technische verschillen, waarbij soms de 7D in het voordeel is en soms de 5D, maar dat zijn verschillen in de marge, waar een gemiddelde amateur fotograaf geen seconde van wakker ligt. De technische mogelijkheden/prestaties en fotoresultaten liggen vrijwel op hetzelfde niveau.
Ik ben daarom ook de winkel ingestapt en heb net als Mud Starr beide camera's in de hand gehad en gekozen op het gevoel en lay-out die me het meeste aansprak. Dat dat in het voordeel van de goedkopere versie uitviel was mooi meegenomen.

[ Voor 4% gewijzigd door PeterVL57 op 11-01-2006 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

PeterVL57 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:00:
[...]

Sorry Bert, het is niet mijn bedoeling om dingen zwart-wit neer te zetten. In tegendeel, mijn boodschap was dat veel van de zogenaamde "voordelen van de 7D" tov de 5D een hoog subjectief gehalte hebben en het helemaal van de gebruiker afhangt of de verschillen ook echt als voordelen worden ervaren. Bijvoorbeeld het argument van Mud Starr dat hij de 5D niet lekker in de hand vindt liggen is prima, maar om diezelfde reden heb ik niet voor de 7D gekozen, omdat ik hem te groot en te zwaar vindt.
Hetzelfde geldt voor het bedieningsgemak van beide camera's. Vind je de vele knoppen en handmatige instellingen van de 7D prettig of spreekt de relatieve eenvoud (met toch dezelfde uitgebreide instelmogelijkheden) aangevuld met presets van de 5D je meer aan ? Prima, maar dat geeft de ene camera niet een objectief voordeel t.o.v. de andere die zo'n groot prijsverschil rechtvaardigt (overigens bestaat dat prijsverschil zowat niet meer, maar oke....)
Er zijn technische verschillen, waarbij soms de 7D in het voordeel is en soms de 5D, maar dat zijn verschillen in de marge, waar een gemiddelde amateur fotograaf geen seconde van wakker ligt. De technische mogelijkheden/prestaties en fotoresultaten liggen vrijwel op hetzelfde niveau.
Ik ben daarom ook de winkel ingestapt en heb net als Mud Starr beide camera's in de hand gehad en gekozen op het gevoel en lay-out die me het meeste aansprak. Dat dat in het voordeel van de goedkopere versie uitviel was mooi meegenomen.
Ik denk dat dat ook de beste manier is, gewoon even voelen en testen wat je fijner vindt.
Het prijsverschil zal voornamelijk wel in het materiaal van de body zitten denk ik.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wild pigeon schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:50:
[...]

[...]

Alleen vooruitbetaling zie ik... dat is wel weer erg jammer.... Iemand ervaring met deze zaak?
Ik ga zaterdag even langs (Ik ben dan toch vlak bij Dussesorf). Even kijken wat voor zaak het is :)

Wat vinden julie van deze set. Dynax 7D,AF 18-70 + 1GB

Set word aangeboden voor 842Eur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wild pigeon schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:50:
[...]

[...]

Fotokoch (www.fotokoch.de) is één van de meest betrouwbare fotozaken die er zijn, ze zitten er al eeuwen en hebben zeer veel verstand van cameras.

Hier kun je zonder zorgen bestellen. Ik heb het ook al meerdere keren gedaan :)

Trouwens, de reden waarom zoveel winkels een 1GB kaart er gratis bijleveren is dat minolta tot eind january in duitsland een actie heeft lopen waar je een gratis 1GB kaart krijgt als je een 7d met 28-75 of 17-35 koopt. Dit geldt ook voor de 5D
Ik geloof dat de kaart een transcend 80X is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan nog goedkoper :)

Op http://www.foto-video-onlineshop.de de volgende aanbiedingen:

KM 7D + 28-75 849,-

KM 7D + 17-35 869,-

KM 7D Body 703,-

KM 7D + KM 18-200 + 1GB 1129,-

:)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op www.bilderjoker.de

KM 7D Body 699,-

:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de goedkoopste prijzen is er een goede site die duizenden shops vergelijkt

www.guenstiger.de

en

www.heise.de/preisvergleich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
  • Laatst online: 03-05-2024
Ik wacht nog wel even met de aankoop, ik zie dat de prijzen sinds begin januari aan het dalen zijn.

Zo te zien via de Pricewatch is die Redcoon company een prijsvechter.

Iemand (toevallig) een idee wat de 5D kit bij Mediamarkt doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxi schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 17:30:
De 5D is toch nog beter met RAW-bestanden hoor. Op de 7D zijn die niet in te zoomen en op de 5D weer wel. Ook draait de 7D de foto's niet terwijl het statusscherm toch echt meedraait met de camera. Het zijn software 'problemen', maar die mogen best opgelost worden.
Yep sorry! heb je gelijk in, ik fotografeer altijd raw+jpeg en die zoomt 'ie wel in.
en dat niet meedraaien is idd best lastig af en toe! :|
PeterVL57 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:00:
[...]

No prob. ;)
de toonzetting van je uiteenzetting kwam op mij (wellicht ten onrechte!)over in de trand van:
Ik zal je wel even vertellen waarom je de 5D moet nemen en niet de 7D, waarna je vervolgens (zoals je zelf zei) voornamelijk subjectieve "voordelen" opsomt.
Ik bedoel met zwart/wit iets objectiever blijven, daar help je mensen meer mee imo.
Het gewicht is ook zo iets.... mensen zeggen hij is zo zwaar maar gaan een paar reacties verder wel even de allerzwaarste lenzen met glas promoten :? dan maken die 100 grammetjes ook niet meer uit.
Ik heb nogal grote handen en een canon 350D kan ik echt niet fatsoenlijk vasthouden ook de 5D wilde niet echt lekker liggen de 7D echter ligt "als gegoten". is subjectief.
de 7D wordt door analoge fotografen gewaardeerd omdat hij het analoge fotograferen heel dicht benaderd qua toestel. en dat zijn er nogal wat hoor!
Ik hoop dat iedereen het toestel koopt waar hij of zij het meeste plezier aan denkt te beleven.
Ik ben tevreden, jij bent tevreden en laten we mensen die nog twijfelen proberen zo objectief mogelijk te helpen daarvoor komen we toch allemaal hier? :)

greetzzzz Bert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axeman412
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 18:00
gromit77 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 17:33:
Ik wacht nog wel even met de aankoop, ik zie dat de prijzen sinds begin januari aan het dalen zijn.

Zo te zien via de Pricewatch is die Redcoon company een prijsvechter.

Heb hem uiteindelijk daar gekocht voor 779,- euro.

PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 18:21:
Het gewicht is ook zo iets.... mensen zeggen hij is zo zwaar maar gaan een paar reacties verder wel even de allerzwaarste lenzen met glas promoten :? dan maken die 100 grammetjes ook niet meer uit.
Ik heb nogal grote handen en een canon 350D kan ik echt niet fatsoenlijk vasthouden ook de 5D wilde niet echt lekker liggen de 7D echter ligt "als gegoten". is subjectief.
de 7D wordt door analoge fotografen gewaardeerd omdat hij het analoge fotograferen heel dicht benaderd qua toestel. en dat zijn er nogal wat hoor!
Een goed gebalanceerde camera die goed in de hand ligt is belangrijker dan het kleine verschil in gewicht. Want het gaat niet om het gewicht dat je mee moet nemen maar hoe je met dat gewicht om kunt gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongelooflijk!!! bij de zwitserse Topvisionshop wordt de 7D Body voor 607 Euro aangeboden!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel hebben gezegt dat de 7D opvolger niet goedkoop zal gaan worden. Ik heb het gevoel dat de 7D uiteindelijk richting de 500 Euro gaat en dat ze de opvolger, waarschijnlijk de 7Di voor ongeveer 750 Euro gaan aanbieden.

De 9D zal denk ik tegen de 1300-1400 liggen.

Als ze de 7Di voor 1000 of meer gaan aanbieden zal het een verkoopsflop worden, net als de 7D.

Ik denk dat de 9D Full frame gaat worden. Als ze in deze markt willen overleven moeten ze met zoiets komen. Kijk maar eens naar de lenzen van minolta, bijna geen digitaal formaat lenzen. Blijkbaar hebben ze niet de digitaal formaat weg gekozen en wisten al vooraf dat ze met een fullframe komen.

Let op mijn woorden, de 9D wordt Full Frame

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 16:24
Jeetje wat dalen die prijzen snel! Een 7D voor +/- € 650 is echt niks voor zo'n camera! Al zou ik wel uitkijken als je 'm in een ander land koopt. Dit in verband met garantie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die 7D+28-75 bij Fotokoch, is dat het riskeren waard, of zouden dat afgedankte dingen met scheve sensoren zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 20:42:
die 7D+28-75 bij Fotokoch, is dat het riskeren waard, of zouden dat afgedankte dingen met scheve sensoren zijn?
Absoluut niet, ik ben er vaak geweest en heb er ook geregeld wat besteld en ik kan je zeggen dat dit een zeer betrouwbare zaak is die geen afgedankte dingen verkoopt. Fotokoch zit er al eeuwen en dit door het feit dat ze kwaliteit leveren in alle aspecten.

Ga er zelf heen zou ik zeggen, dan maak tegelijkertijd een mooie uittocht naar de werkelijk fantastische stad Düsseldorf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:03:
Het kan nog goedkoper :)
Op http://www.foto-video-onlineshop.de de volgende aanbiedingen:
KM 7D + 28-75 849,-
KM 7D + 17-35 869,-
KM 7D Body 703,-
KM 7D + KM 18-200 + 1GB 1129,-
:)
Met deze lenzen erbij duikt de duitse 7D zelfs onder de nederlandse prijzen van de 5D, maar de 5D aanbiedingen bij deze duitse winkel liegen er ook niet om (een 5D met 18-70 DT kitlens voor 603 euro bijvoorbeeld).

[ Voor 18% gewijzigd door PeterVL57 op 12-01-2006 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
gromit77 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 17:33:
...veel te duur blijven, dat doet 'ie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 18:21:
[...]
Ik hoop dat iedereen het toestel koopt waar hij of zij het meeste plezier aan denkt te beleven.
Ik ben tevreden, jij bent tevreden en laten we mensen die nog twijfelen proberen zo objectief mogelijk te helpen daarvoor komen we toch allemaal hier? :)
greetzzzz Bert.
We zijn het dus roerend met elkaar eens !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 19:05:
Ik denk dat de 9D Full frame gaat worden. Als ze in deze markt willen overleven moeten ze met zoiets komen. Kijk maar eens naar de lenzen van minolta, bijna geen digitaal formaat lenzen. Blijkbaar hebben ze niet de digitaal formaat weg gekozen en wisten al vooraf dat ze met een fullframe komen.
Let op mijn woorden, de 9D wordt Full Frame
De "geruchten"op de US-fora gaan er van uit dat de 9D met de sony 10 megapixel CMOS zal zijn uitgerust, die ook in de sony-DSC-R1 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
Ik denk dat ik toch zelf even ga wachten tot de lenstestmeeting op de 29e van januari, hopelijk mag ik hier even met een 7D en de 17-35 & 28-70 spelen.... dan kan ik eindelijk een besluit nemen waarmee ik ga starten.
PeterVL57 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:39:
[...]

De "geruchten"op de US-fora gaan er van uit dat de 9D met de sony 10 megapixel CMOS zal zijn uitgerust, die ook in de sony-DSC-R1 zit.
Zover ik weet zijn dit de geruchten voor de 7Di !?

[ Voor 43% gewijzigd door Wild pigeon op 12-01-2006 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Wild pigeon schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:41:
Zover ik weet zijn dit de geruchten voor de 7Di !?
Rumors have been circulating that a new DSLR camera called the 9D could be arriving next year. I’m not too sure about the details; however some say it could be the 7D replacement with an 8 - 10 mega pixel CMOS sensor, 4.7 frames per second, new auto focus system with an announcement date as early as spring 2006. Others says it has a 14 mega pixel sensor (....). Anyhow, let’s wait and see.

We weten volgende maand welke geruchten kloppen....

[ Voor 12% gewijzigd door PeterVL57 op 12-01-2006 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 16:24
PeterVL57 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:55:
[...]

Rumors have been circulating that a new DSLR camera called the 9D could be arriving next year. I’m not too sure about the details; however some say it could be the 7D replacement with an 8 - 10 mega pixel CMOS sensor, 4.7 frames per second, new auto focus system with an announcement date as early as spring 2006. Others says it has a 14 mega pixel sensor (....). Anyhow, let’s wait and see.

We weten volgende maand welke geruchten kloppen....
Geruchten doen mij niet zoveel. Een nieuwe camera is altijd stervensduur. En een 14 megapixel foto is ook niet echt bevorderlijk voor je CF geheugenkaartje. Ik zou liever een 7D of 5D kopen en in lenzen gaan investeren. De lens maakt "het verschil in kwaliteit", de body niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG_G
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01-2024

BiG_G

Master of Gods

Geruchten:
In het chinees
Bovenstaande link kwam hiervandaan

Wat zou die kosten?

Ikzelf zit op dit moment te twijfelen tussen de 7d en de Canon 20d. Maar als het de moeite is om een paar maanden te wachten...

G

You can either agree with me or be wrong!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uh die UPC database is een webdesigner project, iedereen kan daar een labeltje aanmaken

http://www.upcdatabase.com/
Welcome to the Internet UPC Database! One reason this site exists is for me to practice my own web development & database skills, experiment with new things, and to get a good laugh
je wilt maar al te graag gefopt worden

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het meest "betrouwbare" gerucht dat de ronde dit is het volgende. Het is gepost door een zekere KMSEA, het zou een werknemer van Konica Minolta. Zowel op DPreview als op Dyxum post hij soms iets. Dit is wat hij te zeggen had:

The replacement for the 7D will be announced shortly. Should have been announced early December but then better late than never. As I stated earlier in another forum it will incorporate the new Sony 10.3 MP cmos sensor. It will be released at PMA. Also due out shortly to is the replacement for the 100-400AP0.

Happy New Year to everyone. Yes this will be a very happy year for everyone.

Well right now at least for the next few weeks I am limited to what I can say. To answer your question briefly, yes there is a new flash gun on the way if it is not released at PMA then later on in the year. Regarding the body size of the new 7D it is approx the same size as the existing one.

To digitalshooter, phototraveler,Dynaxdude all I can say is relax guys. It is coming. It is of the production line and is in transit. Nothing was planneed for CES. The wait will be well worth it. Beleive me.

Of je het gelooft is je eigen zaak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Ik heb een goede smoes verzonnen voor een weekendje Duesseldorf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dido schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 15:29:
Ik heb een goede smoes verzonnen voor een weekendje Duesseldorf :)
Kijk ook in de Shadow Arkaden Shopping center. Daar zit een foto winkel met soms mega aanbiedingen. Ben alleen de naam vergeten.

In de Saturn winkel in Sevens shopping center aan de KÖ zit een mega grote fotoafdeling waar je alle cameras kunt uitproberen zonder het personeel eerst te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Tnx! ik zal er zeker rondkijken.
Het lukt me helaas niet meer voor eind januari, maar da's dan jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Ik ben wat aan het rondkijken voor een flitser op mijn 7D en kwam dit tegen op dpreview:
http://forums.dpreview.co...rum=1035&message=16705837

Een Promaster 7500XD met alle functies die de 5600HS(D) heeft maar met een lager guide number (42m/ISO100). En het aller voornaamste, er is in de VS een winkel die deze flitser voor $139 verkoopt terwijl de KM 5600HS(D) maar liefst €380,- kost hier in Nederland.

Afbeeldingslocatie: http://pics.oceserver.nl/oxi/promaster-achterkant.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pics.oceserver.nl/oxi/promaster-chart.jpg

Ik vermoed niet dat er mensen hier zijn met ervaringen, maar ik kan nauwelijks wat er van vinden behalve hier:
I just bought the Promaster 7500 DX flash for the Minolta cameras. Not only does is seem to be working very well with my 7D, but at less than half the price of the 5600 ($139 at One Call) it has all the features, including wireless, and additional features such as a modeling light and a secondary fill-in flash to use with bounce.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxi schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 20:16:
Ik ben wat aan het rondkijken voor een flitser op mijn 7D en kwam dit tegen op dpreview:
http://forums.dpreview.co...rum=1035&message=16705837

Een Promaster 7500XD met alle functies die de 5600HS(D) heeft maar met een lager guide number (42m/ISO100). En het aller voornaamste, er is in de VS een winkel die deze flitser voor $139 verkoopt terwijl de KM 5600HS(D) maar liefst €380,- kost hier in Nederland.

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik vermoed niet dat er mensen hier zijn met ervaringen, maar ik kan nauwelijks wat er van vinden behalve hier:

[...]
dat ziet er goed uit en betaalbaar, maar wat ik niet kan vinden is de HSS. Zelf ben ik ook op zoek naar een Flash die mijn 3600 gaat vervangen en om dat 5600 geen optie is.! Weet je ook of er nog iets komt met een hoger richtgetal.? Wil je mijn/ons op de hoogte houden ontrent de Promaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op hun officiele site zie ik toch geen dealers buiten de US staan... spijtig ! Had het ook gelezen op dpreview, en dacht ook om hem ergers te kopen.

De Metz 54mz is anders ook een aanrader !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Die Metz is al bijna €300, dan haal ik liever een 5600HS(D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 07:22:
[...]
dat ziet er goed uit en betaalbaar, maar wat ik niet kan vinden is de HSS. Zelf ben ik ook op zoek naar een Flash die mijn 3600 gaat vervangen en om dat 5600 geen optie is.! Weet je ook of er nog iets komt met een hoger richtgetal.? Wil je mijn/ons op de hoogte houden ontrent de Promaster
Ben je niet tevreden met de 3600 of is hij kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

3 posts op een rij \o/
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 07:22:
[...]
Ik heb het op dpreview nagevraagd:
No there appears to be no HSS. Flash modes are: TTL, MAnual, Multi, Modeling and off camera or wireless. Regarding ADI the manual states: ADI/P-TTL Auto Flash Operation-The flash unit is fully digital ADI/P-TTL compatible and is controlled entirely by the camera, based on the information dentfrom it. Available light i smetered through the lens and the illumination is set automatically.
Voor een flash van $139 is dit erg behoorlijk! En het gemis van HSS overleef ik wel. ;)

Ik zal er eens goed over na gaan denken, want dit lijkt mij wel wat. B)
En als er een nieuwe krachtigere flitser op PMA aangekondigd gaat worden dalen de 3600HS/5600HS misschien in prijs. Dat zou ook heel fijn zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Wat is eigelijk de maximale groothoek die die flitser kan belichten? Want daar kan een groot nadeel in schuilen. Ik neem aan dat het niet echt heel wijd zal zijn, aangezien er geen ingebouwde wide-angle diffusor inzit.
Als dat ding bijv max 28mm kan doen, is dat zo enorm beperkent. Vooral omdat je een flits voornamelijk binnen gebruikt, waar je voornamelijk groothoek gebruikt, en als dan alleen een rechthoek in je frame wordt belicht ziet dat er erg, heel erg scheef uit.
En wat zijn de refresh-rates van dat ding?

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 10:53:
Het meest "betrouwbare" gerucht dat de ronde dit is het volgende. Het is gepost door een zekere KMSEA, het zou een werknemer van Konica Minolta. Zowel op DPreview als op Dyxum post hij soms iets. Dit is wat hij te zeggen had:

The replacement for the 7D will be announced shortly. Should have been announced early December but then better late than never. As I stated earlier in another forum it will incorporate the new Sony 10.3 MP cmos sensor. It will be released at PMA. Also due out shortly to is the replacement for the 100-400AP0.

Happy New Year to everyone. Yes this will be a very happy year for everyone.

Well right now at least for the next few weeks I am limited to what I can say. To answer your question briefly, yes there is a new flash gun on the way if it is not released at PMA then later on in the year. Regarding the body size of the new 7D it is approx the same size as the existing one.

To digitalshooter, phototraveler,Dynaxdude all I can say is relax guys. It is coming. It is of the production line and is in transit. Nothing was planneed for CES. The wait will be well worth it. Beleive me.

Of je het gelooft is je eigen zaak :+
Vind ik eigelijk een beetje tegenvallend als dit waar is. Ipv een nieuwe 7D had ik liever gezien dat ze een nieuwe 9D zouden introduceren. En een nieuwe flitser, tja, de 5600hs is een topding, kan makkelijk meekomen met de concurerende flitsers van nikon en canon.
Hopelijk wordt die 100-400 apo een ssm lens, KM moet echt eens beginnen met ssm lenzen te introduceren, het feit dat alle lenzen van km (op 2 onbereikbare (de 70-200/2.8 ssm en 300/2.8 ssm) na) gebruik maken van de AF motor in de body is slecht, erg slecht.
De AF is gewoonweg te langzaam op deze manier. Tuurlijk kunnen de low-end lenzen gebruik blijven maken van de af in de body, maar de mid- en toprange zou toch echt gewoon een leuk super-sonisch motortje moeten krijgen.
Nou ja, laten we maar gewoon ff de PMA afwachten...

[ Voor 67% gewijzigd door Tonio op 15-01-2006 20:12 ]

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Tonio schreef op zondag 15 januari 2006 @ 20:06:
Wat is eigelijk de maximale groothoek die die flitser kan belichten? Want daar kan een groot nadeel in schuilen. Ik neem aan dat het niet echt heel wijd zal zijn, aangezien er geen ingebouwde wide-angle diffusor inzit.
24-105mm. Dat is zonder omni-bounce dus uiteindelijk geen probleem. ;) Gebrek aan HSS wellicht weer wel. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxi schreef op zondag 15 januari 2006 @ 14:53:
[...]

Ben je niet tevreden met de 3600 of is hij kapot.
Zeker wel, maar hij is kapot gevallen. Nu, ik toch moet kopen zoek iets met een hoger richtgetal.
Ook ik vind het een hoop geld voor een 5600 HS en ik wil met twee indentieke flitsers werken.
Trouwens HSS ga missen als er eenmaal mee gewerkt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tonio schreef op zondag 15 januari 2006 @ 20:06:
Als dat ding bijv max 28mm kan doen, is dat zo enorm beperkent. Vooral omdat je een flits voornamelijk binnen gebruikt, waar je voornamelijk groothoek gebruikt, en als dan alleen een rechthoek in je frame wordt belicht ziet dat er erg, heel erg scheef uit.
En wat zijn de refresh-rates van dat ding?

[...]

Vind ik eigelijk een beetje tegenvallend als dit waar is. Ipv een nieuwe 7D had ik liever gezien dat ze een nieuwe 9D zouden introduceren. En een nieuwe flitser, tja, de 5600hs is een topding, kan makkelijk meekomen met de concurerende flitsers van nikon en canon.
Hopelijk wordt die 100-400 apo een ssm lens, KM moet echt eens beginnen met ssm lenzen te introduceren, het feit dat alle lenzen van km (op 2 onbereikbare (de 70-200/2.8 ssm en 300/2.8 ssm) na) gebruik maken van de AF motor in de body is slecht, erg slecht.
De AF is gewoonweg te langzaam op deze manier. Tuurlijk kunnen de low-end lenzen gebruik blijven maken van de af in de body, maar de mid- en toprange zou toch echt gewoon een leuk super-sonisch motortje moeten krijgen.
Nou ja, laten we maar gewoon ff de PMA afwachten...
9D zou in de herfst van dit jaar geintroduceerd worden, geen nood dus.

Nu lees ik het volgende op Dyxum:

"To answer a few questions here. Will the 7Di look the same as the existing 7D? Yes it will with all the dials etc. Exterior wise virtually the same camera. The major difference occurs inside the body. A few new chips here and there (sorry I can't be mmore specific). Faster write time, lightening AF speed, new sony cmos 10.3 MP sensor. Price wise around the same price when the 7D first came out depending on where one buys it.

Now everybody is asking about firmware update on the existing 7D. I know what I said in a previous forum which in a way I should not have as things change so quick in the digital world today. So now I have learnt not to mention things so far in advance because if it does not materialized I am class as a fraud etc. Will there be a firmware upgrade? Because of the merger with Sony and the new 7D will incorporate a lot of that new technology a firmware upgrade might not be a benefit to the existing 7D. I will have proper confirmation on this within the next few days.

I am now going to throw a spanner in the works here and provided I don't get my head chopped off from powers above me above me there will be a second DSLR (KM) releasesd at PMA. Regarding new glass I will be getting confirmation within the next few days. "

Looks good, alleen de prijs zal weer te hoog liggen zo lijkt me (1300 euro ?).
Vooral de zin "there will be a second DSLR (KM) releasesd at PMA" doet goed om te lezen :)

Over de flits issues: vergeet niet dat je de Minolta flitsers niet kunt aanpassen aan het APS-C formaat! Met die Metz gaat dat wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 11:10:

Over de flits issues: vergeet niet dat je de Minolta flitsers niet kunt aanpassen aan het APS-C formaat! Met die Metz gaat dat wel.
En nogmaals, het enige nadeel dat je daarvan ondervindt is dat je batterijen iets minder lang meegaan, aangezien de beeldhoek te groot is (en er dus licht buiten de foto valt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 11:10:
[...]

Looks good, alleen de prijs zal weer te hoog liggen zo lijkt me (1300 euro ?).
Vooral de zin "there will be a second DSLR (KM) releasesd at PMA" doet goed om te lezen :)
Je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. 1300 euro zou een wereldprijs zijn voor een 10,3MP camera. Een Canon EOS 20D kost nog altijd 1200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update:

Volgens KMSEA (die tipgever-werkgever van KM) komt KM met 2 nieuwe dslr's op de PMA (26 feb tot 1 maart). De 9D is niet voor dan weet hij ook te zeggen.
That narrows it down to... 3D en 7Dxx (hoe ze dat ding ook gaan noemen)

Ook nieuwe lenzen (300mm F4 ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 3 serie zal toch zeker niet? Ik heb in de winkel waarin ik werk op een gegeven moment body's verkocht van de Dynax3 voor 49,- omdat ik er anders niet vanaf kwam. Heb er toen overigens wel direct een voor mijn vader gekocht als backup body voor zijn Dynax5 ;)

Moraal: de vraag naar de Dynax3 was zo ongelooflijk klein dat ik mij afvraag wat de toegevoegde waarde ervan zou zijn (tenzij ie rond de 350 euro voor een body zou kosten).

edit: SSM lenzen zijn gewenst. Mijn 28-70/2.8 G focust zo ongelooflijk traag, die zou ik graag inruilen voor een SSM versie.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:52:
Update:

Volgens KMSEA (die tipgever-werkgever van KM) komt KM met 2 nieuwe dslr's op de PMA (26 feb tot 1 maart). De 9D is niet voor dan weet hij ook te zeggen.
That narrows it down to... 3D en 7Dxx (hoe ze dat ding ook gaan noemen)

Ook nieuwe lenzen (300mm F4 ?)
God, joepie, een 3d 8)7 Het gevoel begint met te bekruipen dat KM zich echt alleen nog maar op de consumer market gaat richten...
Ik vraag me echt af hoe erg die 3d gecrippeld gaat zijn tov de 5d, en in welke prijsrange hij gaat komen te zitten. Het lijkt me iig totaal geen toegevoegde waarde aan de line-up hebben...

@hieronder: Wat heb probleem is, dat als hij zodanig laag geprijst is om een toegevoegde waarde aan de line-up te hebben, hij waarschijnlijk zodanig gecastreert is om die prijs mogelijk te maken, dat het geen interessante camera is...

[ Voor 16% gewijzigd door Tonio op 16-01-2006 18:31 ]

Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt aan de prijsstelling. De Dynax3 had geen mogelijkheden voor sluitertijden en diafragma. Alleen potretstand etc. Waarom niet als de prijs goed is. Probleem is dat de prijs dan wel erg laag moet worden naar mijn mening. Wellicht dat de AS er dan ook uitgaat. Uiteraard wel een 2.5" scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil voor de zomer een 7d of 5d aanschaffen, en ben vast wat aan het rondkijken voor welke lens ik erbij wil. Ik ben een 'portretfotograaf', dus zit ik te denken aan een prime van 50 of 85 mm. En daarnaast de kitlens (maar welke?)
Wat ik zoek is advies over welke lenzen goed en betaalbaar zijn voor een beginnende DSLR-fotograaf.
Op bijv dyxum kan ik een heeeeele hoop technische info vinden, maar bijv niet een forumdiscussie over waar je op moet letten bij aanschaf van verouderde lenzen. Welke functionaliteit valt weg bij welke lens? op ebay en marktplaats zijn zat oude primes en zooms te vinden maar is 't het geld waard?
vast een vraag die al 80x gesteld is maar ik kon helaas geen antwoord vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de Dynax kun je alleen AF objectieven gebruiken (dus geen MC of MD objectieven). Als je een relatief beperkt budget hebt en je wilt je hobby ontwikkelen dan is een 18-70 kitlens denk ik het meest verstandig. Zoek je een goede goedkope tele, ga dan voor de 70-210/4.0 van Minolta. Qua portretobjectief zou ik direct de 50/1.7 halen. Die is zo goedkoop en scherp, dat je die nooit meer wegdoet. Een 85/1.8 heeft een heel ander prijskaartje, welke ik alleen zou investeren als je zeker weet wat je zoekt in een objectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:10:Ik ben een 'portretfotograaf', dus zit ik te denken aan een prime van 50 of 85 mm. En daarnaast de kitlens (maar welke?)
koop een nikon d50 met de kitlens en de twee nieuwe zeiss lenzen, uitstekende combinatie voor portretfotografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de tip, maar ik heb na uitgebreid lezen vrijwel besloten een KM cam te gaan kopen. Vooral door de zoeker, het bedieningsgemak (daar hecht ik zeer veel waarde aan), en de AS is ook niet verkeerd (maar niet mijn grootste eis).

@mig: thx voor de info. ik denk dat die kitlens idd erg handig is, en dan een 50 mm erbij voor portretten.

Maar: welke 2ehands lenzen zijn aan te raden, als ze bijv voor n mooi prijsje weggaan op ebay oid?

en: als ik die MC of MD objectieven uit de weg ga, hebben alle objectieven dan volledige functionaleit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:10:

Wat ik zoek is advies over welke lenzen goed en betaalbaar zijn voor een beginnende DSLR-fotograaf.
lateef schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:27:

koop een nikon d50 met de kitlens en de twee nieuwe zeiss lenzen, uitstekende combinatie voor portretfotografie.
Remy schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 09:02:

De verwachting van andere sites (en ook mijn voorspelling) is net over de 500 eur/dollar voor de 50mm, en net over de 1000 eur/dollar voor de 85mm.
Need to say more? :>

MC en MD objectieven zijn niet op de camera te gebruiken, omdat de vatting anders is. Dit zou ongeveer hetzelfde zijn als een Canon lens op een Minolta camera te gebruiken. Er bestaan overigens wel converters van MF naar AF lenzen (uiteraard wordt het objectief dan niet AF), maar mijn advies zou zijn om gewoon moderne AF lenzen te gebruiken.

Qua lenzen die voor een mooi prijsje op ebay weggaan daar durf ik je zo geen antwoord op te geven. Dat hangt volledig af van je eisen ten aanzien van fotografie. Zoek je zooms of vaste brandpunten, zoek je tele of groothoek, zoek je 'normale' of softfocus of macro objectieven. Voor dekking van het gehele bereik 28-300 mm in kleinbeeld is de set 18-70 & 70-210/4.0 denk ik een hele leuke beginset (de 70-210/4.0 is vele malen beter dan de standaard 75-300) en aangevuld met een 50/1.7 heb je een hele mooie setup voor normale fotografie en wat portretten.

Let overigens wel op welke 70-210 je koopt. Koop alleen een originele Minolta en dan de 4.0 versie. Er bestaat nog een andere (4.0-5.6 oid), maar die is optisch veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:47:
[...]

[...]

[...]

Need to say more? :>

MC en MD objectieven zijn niet op de camera te gebruiken, omdat de vatting anders is. Dit zou ongeveer hetzelfde zijn als een Canon lens op een Minolta camera te gebruiken. Er bestaan overigens wel converters van MF naar AF lenzen (uiteraard wordt het objectief dan niet AF), maar mijn advies zou zijn om gewoon moderne AF lenzen te gebruiken.
.
dank voor je vlotte antwoord. ik bedoelde eigenlijk: zijn er behalve AF lenzen nog meer soorten, die er WEL op passen maart die bijv NIET de volle functionaliteit hebben? je hebt die vraag wel al beantwoord hoor ;) NEE dus.

ik denk dat ik tzt voor de kitlens 18-70 + een 50mm prima ga. uitbreiding in tele gebied alleen als ik t werkelijk nodig blijk te hebben. (heb nu een olympus 740 met max 380mm, en dat is soms wel lekker... ach we zullen zien)
Zoek je zooms of vaste brandpunten, zoek je tele of groothoek, zoek je 'normale' of softfocus of macro objectieven
ik zou een macro-lens ook zeker waarderen. er zijn als ik me niet vergis ook primes die als macro en als portret-prime prima werken... of is dat slechts theoretisch het geval?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle echte macro objectieven die ik ken (1:1) zijn primes. Ook van de 50 mm bestaat een macro de 50 mm/3.5. Nadeel van deze macro lens is dat je tov de 50/1.7 een kleiner diafragma hebt en dit is geen 1:1 macro objectief (1:2). Let er wel op dat je voor een macro objectief wel een paar honderd euro moet neertellen (hoewel eBay af en toe uitkomst biedt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 11:47:
Let overigens wel op welke 70-210 je koopt. Koop alleen een originele Minolta en dan de 4.0 versie. Er bestaat nog een andere (4.0-5.6 oid), maar die is optisch veel minder.
En ik maar zoeken :(

Dat ding is discontinued, en ik zag hem in de gauwigheid niet op ebay. Wat voor prijsklasse hebben we het hier over? De f/4,0-?,? zit onder de 200 euro, daar verwacht ik iig geen vergelijkbare kwaliteit van.

Of ben ik echt scheel aan het worden en zie ik een nieuwere 70-210 dan die uit 1985 over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Ik heb de Minolta 70-210/4 inclusief verzendkosten gekocht op eBay voor €91,-.
En hij is niet alleen discontinued, maar ook 20 jaar oud. Daarbij is deze schijnbaar beter dan zijn opvolgers.

http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=48

Deze is het dus:
Afbeeldingslocatie: http://pics.oceserver.nl/oxi/GGA-Minolta-70-210.jpg

Nadeel is wel dat hij soms wat 'hunt' maar eem focus, maar dat is alleen bij weinig licht en weinig contrast bij de focuspunten. Maar hij is wel lekker gebalanceerd en redelijk lichtsterk. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Oxi op 18-01-2006 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 10:25

RHE123

Edubits

Dido schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:21:
[...]

En ik maar zoeken :(

Dat ding is discontinued, en ik zag hem in de gauwigheid niet op ebay. Wat voor prijsklasse hebben we het hier over? De f/4,0-?,? zit onder de 200 euro, daar verwacht ik iig geen vergelijkbare kwaliteit van.

Of ben ik echt scheel aan het worden en zie ik een nieuwere 70-210 dan die uit 1985 over het hoofd?
De 70-210 f/4.0 stond laatst bij foto Konijnenberg als tweede hands voor maar 50 euro! Hij gaat echt voor heel weinig weg, en als je kijkt naar de optische kwaliteit op sites als photozone.de dan zie je dat die echt heel erg goed is. Je zou ook kunnen kijken naar een 100-200 f/4.5, die is ook voor een dergelijk bedrag te kijken en bied ongeveer dezelfde kwaliteit. En heeft als voordeel dat deze een stukje kleiner en lichter is.

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, sorry. Inderdaad wordt het objectief niet meer gemaakt. Normale verkoopprijs ligt rond de 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Dat is dan wel een heel fijn bedrag voor zo'n lens. Maar eens de oogjes openhouden.

(Ik heb de camera nog niet eens :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.dpreview.com/news/0601/06011802sigma17-70.asp

Dus nog wel weer een Sigma objectief met een Minolta vatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed tips, mensen! keep it up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxi schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:32:
Ik heb de Minolta 70-210/4 inclusief verzendkosten gekocht op eBay voor €91,-.
En hij is niet alleen discontinued, maar ook 20 jaar oud. Daarbij is deze schijnbaar beter dan zijn opvolgers.

http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=48

Deze is het dus:
[afbeelding]

Nadeel is wel dat hij soms wat 'hunt' maar eem focus, maar dat is alleen bij weinig licht en weinig contrast bij de focuspunten. Maar hij is wel lekker gebalanceerd en redelijk lichtsterk. :)
Heb hem ook, best gebruik je hem niet op F4, daar is hij nog niet superscherp spijtig genoeg.
Desalniettemin, mooi lensje e!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het gelezen,maar hier hebben we het weer over een DC objektief. Als je er ook analoog bij bent en ook hoop dat er eens een FF uitkomt, niet interresant. Dit segment objektieven, waar Minolta naam heeft is niet interresant meer voor Sigma. Ook de prijzen zijn losgelaten door Minolta.
Ook gezien de aanbiedingen van toplenzen van Minolta en het ontwikkelen van diglenzen. Die zooms (range) van Minolta zijn wel in trek bij de derde partij. Het ga mijn er niet om de kwaliteit van een DC objektief ,maar om zijn beperkingen. Sigma maakt goede objektieven en heeft een goede service. In groothoek heb ik zelf de 12-24 EX DG van Sigma en ben nog geen beter tegen gekomen in zijn prijsklasse en range.Dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:59
Dido schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:59:
Dat is dan wel een heel fijn bedrag voor zo'n lens. Maar eens de oogjes openhouden.

(Ik heb de camera nog niet eens :X )
Heel herkenbaar... ik had gisteren al bijna een minolta AF 70-210 f 3.5-4.5 en AF 50 f1.7 gekocht. Ik heb ook m'n body (of beter gezegt kit) nog niet.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Waarom ben je voor de 70-210/3.5-4.5 gegaan en niet de 70-210/4?

offtopic:
Ik had ook al mijn 70-210/4 een paar dagen voor de 7D kit binnen kwam. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Posts over KM >> Sony naar [rml][ nieuws] Konica Minolta stopt met camera's, Sony neemt over[/rml] gemoved, hier verder over de 5D en 7D graag :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
Nu weten we dus waarom de KM camera's (met name de 7D) zo zakken in prijs... dit neemt niet weg dat ik nogsteeds overweeg een 7D aan te schaffen... maar de keuze wordt dus wel stukken moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad zeg... hoe zit t met de ontwikkeling van lenzen? dit maakt de overweging een stukkie moeilijker ookal is t nog zo'n mooie camera

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:59
Oxi schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 08:56:
Waarom ben je voor de 70-210/3.5-4.5 gegaan en niet de 70-210/4?

offtopic:
Ik had ook al mijn 70-210/4 een paar dagen voor de 7D kit binnen kwam. ;)
Die kon ik voor een heel zacht prijsje samen met die andere lens te krijgen. en het is ook niet echt een verkeerde lans. Ook niet als je hem vergelijkt met de 70-210/4: vrijwel net zo scherp, iets compacter ruim 2x zo licht en iets snellere auto focus

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Tja, we zaten dus op groot nieuws te wachten, maar dit slaat toch wel alles lijkt me . :/

Minolta getting out of the camera business
Just a few days after Nikon announced major reductions in film camera production, another camera manufacturer has some big (and not very positive) news.
Konica Minolta is getting out of the camera business, laying off 3,700 workers, and some of their assets have been sold to Sony Corporation. Sony will be making their future digital SLRs compatible with the Maxxum/Dynax lens mount system, so you'll still be able to use your Minolta lenses on those cameras. Sony will also be taking over customer support, as well. I'm assuming that Minolta's DiMAGE series of cameras are history as well.

[ Voor 65% gewijzigd door PeterVL57 op 19-01-2006 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

PeterVL57: Daar waren sommigen al een tijdje achter, er is zelfs in dit topic over gediscussieerd, en er is zelfs al verzocht dat in het volgende topic verder te doen ;)
[rml][ nieuws] Konica Minolta stopt met camera's, Sony neemt over[/rml]
wow, ik loop wel enkele uren achter.....
Goedemorgen, zullen we dan maar zeggen :D :+

[ Voor 16% gewijzigd door Dido op 19-01-2006 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Dido schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 19:33:
PeterVL57: Daar waren sommigen al een tijdje achter, er is zelfs in dit topic over gediscussieerd, en er is zelfs al verzocht dat in het volgende topic verder te doen ;)
[rml][ nieuws] Konica Minolta stopt met camera's, Sony neemt over[/rml]
wow, ik loop wel enkele uren achter.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Even een klein vraagje over lensenwisselen,
$verkoper van $winkel uit Almere was van mening dat dit eigenlijk niet zo'n goed idee was,
het zou alleen maar ervoor zorgen dat je camera van binnen smerig zou worden, in verband met alle
statische electriciteit. :?
Nu vraag ik me heel hard af in hoeverre dit klopt. Is het echt geen goed idee om buitenshuis lensen te wisselen, of is de hoeveelheid stof vergelijkbaar met een ouderwetse SLR en valt het dus eigenlijk best wel mee?
Camera schoonmaken is vast ook niet al te lastig, maar dat wil ik m'n ouders liever besparen, vanaf je 50ste ga je toch steeds slechter zien :P

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
De sensor is idd statisch geladen, en idd, hier wordt stof door aangetrokken. Maar om dan geen lenzen te wisselen? Tuurlijk niet, stof hoort er bij, koop gewoon een nylon kwast (google eens op visible dust, dat zijn overpriced nylon makeup kwasten) en daarmee ga je eens in de zoveel tijd over je sensor heen. Van stof op je sensor heb je vaak eigelijk alleen last op kleine diafragma openingen (dus hoge F/waardes).
Als je zelf het niet fijn vind om je sensor schoon te maken (bang om 'm te beschadigen enz) kan je dit ook voor een kleine vergoeding doen.
En hoe snel je sensor vies wordt, ik heb mijn 7D nu een half jaar, en heb in de meest stoffige concertzalen lenzen gewisselt, en ben eigelijk nu pas toe aan mijn eerste schoonmaakbeurt :).
Maar ik snap die verkoper echt totaal niet. Hij verkoopt je een spiegelreflex camera, maar zegt vervolgens dat je eigelijk maar 1 objectief moet kopen? Is niet echt tactisch vanuit het verkopersoogpunt he. Dan wil je juist zoveel mogelijk lenzen verkopen lijkt me. En sowieso, waarom zou je een slr kopen als je vervolgens een gare superzoom er op zet...

[ Voor 20% gewijzigd door Tonio op 19-01-2006 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
  • Laatst online: 03-05-2024
Ben ik blij dat ik nog ff gewacht heb met de aanschaf, hopelijk gaat de prijs van de 5D zakken, en kan ik mijn slag slaan.

Ondanks alle speculaties wil ik toch nog graag een D5 kopen, ik ben vooral gecharmeerd van die AS.

Als die prijsval er dan toch mocht komen wil ik er als beginner meteen maar een lens bij pakken.

Iemand suggesies voor een beginner, waar ik absoluut geen spijt van krijg?

Moet ik bij zo'n systeem ook meteen een uv lens/filter kopen ter bescherming ?

(Toevallig zie ik dat de 5D kit bij de Makro in de aanbieding is als winstpakker, nouja.. winstpakker, ze vragen er nog een stevige €713,-- voor)

[ Voor 15% gewijzigd door gromit77 op 20-01-2006 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
gromit77 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 10:28:
Ben ik blij dat ik nog ff gewacht heb met de aanschaf, hopelijk gaat de prijs van de 5D zakken, en kan ik mijn slag slaan.
Ondanks alle speculaties wil ik toch nog graag een D5 kopen, ik ben vooral gecharmeerd van die AS.
Als die prijsval er dan toch mocht komen wil ik er als beginner meteen maar een lens bij pakken.
Iemand suggesies voor een beginner, waar ik absoluut geen spijt van krijg?
Moet ik bij zo'n systeem ook meteen een uv lens/filter kopen ter bescherming ?
(Toevallig zie ik dat de 5D kit bij de Makro in de aanbieding is als winstpakker, nouja.. winstpakker, ze vragen er nog een stevige €713,-- voor)
Het is nog maar de vraag of die prijsval komt. Als je de mededeling van Konica Minolta volledig leest, duidt alles t.a.v. de overgang van de DSRL's op zoveel mogelijk handhaven van continuiteit. KM blijft ook na maart (officiele overgangsdatum naar Sony) nog 5D's produceren voor Sony. De service wordt helemaal overgenomen. Sony komt deze zomer met DSRL's onder nieuwe naam die zijn uitgerust met KM's AF-mount voor lenzen.
Sommige mensen doen nu alsof ineens de KM-wereld instort en je mag verwachten dat de restjes worden gedumped. Dat zal m.i. niet gebeuren als je de berichten goed leest. De prijs zal misschien nog wel iets zakken, maar dat zal dan meer met concurrentie-overwegingen te maken hebben (prijs in de pas laten lopen met Canon/Nikon en andere concurrenten).
Je wilt suggestie voor een beginner, waar je absoluut geen spijt van krijgt ? Wachten levert je geen fotoplezier op, gewoon beginnen wel, je zult van de aankoop van een 5D geen spijt krijgen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 22:02

Falcon10

Hit it i would !

heb momenteel men oog laten vallen op enkele lenzen voor de Dynax 5D, maar weet niet of ze erop passen :/ Staat er niet bij, en ken zelf zoveel niet van die onderlinge lenzenwissel tussen verschillende modellen.
Ze zouden dienen als een extra zoomlens en een macrolens.

het betreft volgende lenzen :

Cosina 70-300mm F4.5-5.6MC Macro
Afbeeldingslocatie: http://images.ciao.com/ies/images/products/normal/357/product-141357.jpg

en op volgende :

Rokkor 50mm 1,4
Afbeeldingslocatie: http://www.rokkorfiles.com/photos/50mm-and-58mm.jpg

Zouden dienen als aanvulling op de standaard 5D lens die bij het toestel zat van 18-70 mm

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beide objectieven zijn MC objectieven die derhalve niet op een AF camera passen (hoewel de MC op de Cosina heel misschien nog een type aanduiding kan zijn, maar ik denk dat ook deze MF is en dus niet past).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van plan een 7D te kopen?

Check this, bij www.amazon.de wordt de KM 7D + 28-75 2.8 + 1GB CF voor

729,- aangeboden!!!!!!

http://www.amazon.de/exec...%5F15/303-6214735-5323429

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Op www.dcresource.com staat aangekondigd dat vandaag hun review van de 5D op de website zal verschijnen. Dus wildpigeon, je kunt weer wat opnemen in de startpost komend weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 15:29:
Van plan een 7D te kopen?

Check this, bij www.amazon.de wordt de KM 7D + 28-75 2.8 + 1GB CF voor

729,- aangeboden!!!!!!

http://www.amazon.de/exec...%5F15/303-6214735-5323429
Ik wil niet vervelend doen... maar nergens staat dat het een 2.8 lens is!? (of is er alleen de 2.8 versie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyF
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-05 23:09
De 5D-kit voor 601,90 op amazon.de.

A77II

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.