Toch even vervelend doen, ik probeer even uit of de 7D te bestellen is op amazon, maar hij verzendt niet naar Nederland!
Merkwaardig, heb daar toch in een recent verleden boeken besteld. Maar misschien is het voor apparatuur anders.
A77II
Het klopt inderdaad. Dit is op de Amazon-site te lezen:MartyF schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 17:49:
Merkwaardig, heb daar toch in een recent verleden boeken besteld. Maar misschien is het voor apparatuur anders.
Elektronik-&-Foto-Shop sowie Artikel aus dem Bereich Haus & Garten können wir nur nach Deutschland und Österreich versenden.
A77II
Ik ben van plan om binnen twee maanden over te stappen van een FinePix S5500 naar een Dynax 5D of een Nikon D50. Mocht ik kiezen voor de Dynax 5D, dan heb ik hier nog twee lenzen liggen van een analoge Dynax 303si. Mijn vraag is of deze lenzen gebruikt kunnen worden op de Dynax 5D? De objectieven zijn een AutoFocus 28-80mm Zoomlens f/3.5-5.6 en een Cosina 100mm Macrolens AutoFocus f/3.5. Beide hebben ze een zogenoemde Type A-bajonet. Naar wat ik heb begrepen zouden deze lenzen dus passen op een Dynax 5D, maar echt zeker weet ik dat niet
.
Ja dat past.Robin schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 21:04:
Ik ben van plan om binnen twee maanden over te stappen van een FinePix S5500 naar een Dynax 5D of een Nikon D50. Mocht ik kiezen voor de Dynax 5D, dan heb ik hier nog twee lenzen liggen van een analoge Dynax 303si. Mijn vraag is of deze lenzen gebruikt kunnen worden op de Dynax 5D? De objectieven zijn een AutoFocus 28-80mm Zoomlens f/3.5-5.6 en een Cosina 100mm Macrolens AutoFocus f/3.5. Beide hebben ze een zogenoemde Type A-bajonet. Naar wat ik heb begrepen zouden deze lenzen dus passen op een Dynax 5D, maar echt zeker weet ik dat niet.
Maar als je toch voor een D70 gaat ben ik mischien wel geintreseerd in die macrolens.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Verwijderd
Ze passen idd, reken echter wel op de focal factor van 1,5. 100mm wordt dan opeens 150mm. (sensor is kleiner dan de oude welbekende 35mm filmframe-pjes) Indien je net overstapt ietwat vervelend maar na een maandje weet je precies wat elke lens met de nieuwe body kan doen.
Via www.topvision-online.de ,even op NLse vlaggetje klikken (niet die van Lux) en daar staat een 5d body voor 519 ex verzend.
Via www.topvision-online.de ,even op NLse vlaggetje klikken (niet die van Lux) en daar staat een 5d body voor 519 ex verzend.
Tsja, ze waren naar een wat kleinere winkel geweest, waar ik zelf al geen al te hoge pet op van heb.Tonio schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:36:
En hoe snel je sensor vies wordt, ik heb mijn 7D nu een half jaar, en heb in de meest stoffige concertzalen lenzen gewisselt, en ben eigelijk nu pas toe aan mijn eerste schoonmaakbeurt.
Maar ik snap die verkoper echt totaal niet. Hij verkoopt je een spiegelreflex camera, maar zegt vervolgens dat je eigelijk maar 1 objectief moet kopen? Is niet echt tactisch vanuit het verkopersoogpunt he. Dan wil je juist zoveel mogelijk lenzen verkopen lijkt me. En sowieso, waarom zou je een slr kopen als je vervolgens een gare superzoom er op zet...
Ik ben er vrij zeker van dat ze vrijwel geen lenzen verkopen, maar toevallig van een speciale lens afmoesten die ze nog hadden liggen, want daar zou ie wel even een 'mooi' prijsje voor maken.
Nou heb ik zelf bij een electronicawinkel gewerkt, dus mooie prijsjes doen mij altijd huiveren
Maar in ieder geval bedankt voor het antwoord, nu weet ik iig dat mn vader eigenlijk prima een mooie telelens kan scoren. 70 mm is toch net ietsje te mager heb ik het idee.
[ Voor 9% gewijzigd door Paitor op 21-01-2006 01:26 ]
Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
Thanks, maar de macrolens gaat niet weg
Daar was ik al achter, toch fijn dat je er mij nog eens op wijstVerwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 00:17:
Ze passen idd, reken echter wel op de focal factor van 1,5. 100mm wordt dan opeens 150mm. (sensor is kleiner dan de oude welbekende 35mm filmframe-pjes) Indien je net overstapt ietwat vervelend maar na een maandje weet je precies wat elke lens met de nieuwe body kan doen.
Het duurde dus even, maar nu is de review van dcresource van de 5D er ook eindelijk (zoals ze zelf zeggen : wel een beetje merkwaardige timing, maar goed....) met een weinig verrassende inhoud overigens : hij is gewoon goed.PeterVL57 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 16:01:
Op www.dcresource.com staat aangekondigd dat vandaag hun review van de 5D op de website zal verschijnen. Dus wildpigeon, je kunt weer wat opnemen in de startpost komend weekend.
[ Voor 16% gewijzigd door PeterVL57 op 21-01-2006 09:00 ]
alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95
Verwijderd
Soms hebben verkopers niet alleen geen verstand van hun producten, maar ook niet van verkopen! Het schoonmaken van je sensor hoort er m.i. gewoon bij. Bij een belangrijke fotosessie doe ik het zelfs op voorhand. Gewoon met een blaasbalgje, kwastje eraf, camera naar beneden keren, en pompen maar! Succes verzekerd!Paitor schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:29:
Even een klein vraagje over lensenwisselen,
$verkoper van $winkel uit Almere was van mening dat dit eigenlijk niet zo'n goed idee was,
het zou alleen maar ervoor zorgen dat je camera van binnen smerig zou worden, in verband met alle
statische electriciteit.
Nu vraag ik me heel hard af in hoeverre dit klopt. Is het echt geen goed idee om buitenshuis lensen te wisselen, of is de hoeveelheid stof vergelijkbaar met een ouderwetse SLR en valt het dus eigenlijk best wel mee?
Camera schoonmaken is vast ook niet al te lastig, maar dat wil ik m'n ouders liever besparen, vanaf je 50ste ga je toch steeds slechter zien
Verwijderd
Klant: deze broek zit wat strak
Verkoper: door het dragen zit 'ie straks wel losser
Klant: en deze broek is wat los om de heupen
Verkoper: na twee keer wassen krimpt 'ie en zit het als gegoten.
Ach, wat de klant maar wil horen.
Verkoper: door het dragen zit 'ie straks wel losser
Klant: en deze broek is wat los om de heupen
Verkoper: na twee keer wassen krimpt 'ie en zit het als gegoten.
Ach, wat de klant maar wil horen.
Startpost update: review added & KM & Sony topic gelinked.
weet niet of het interessant is, maar er is ondertussen een "grote Canonmount-objectieven-topic" hier.
Zou het misschien ook niet interessant zijn om er eentje voor KM te maken ?
Zou mij in elk geval helpen, want ik zou dus een goede, niet te dure macro en zoomlens willen aanschaffen, en denk dat bv in zon topic iedereen zijn ervaring met lenzen en een overzicht van de lenzen voor KM best wel handig kan zijn.
Zou mij in elk geval helpen, want ik zou dus een goede, niet te dure macro en zoomlens willen aanschaffen, en denk dat bv in zon topic iedereen zijn ervaring met lenzen en een overzicht van de lenzen voor KM best wel handig kan zijn.
-| Hit it i would ! |-
Dan moeten er ook Pentax, Samsung etc. mount-objectieven-topics komen. Lijkt mij persoonlijk niet echt verstandig. Zeker niet omdat de toekomst van KM & Sony nog niet zeker is. Niet lullig bedoeld maar de KM'ers zijn erg ondervertegenwoordigd tegenover Nikon en Canon. Je moet het nut ervan afwegen tegen het gebruik.Falcon10 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 17:01:
weet niet of het interessant is, maar er is ondertussen een "grote Canonmount-objectieven-topic" hier.
Maar als een moderator anders besluit stoor ik mij hier niet aan hoor. Ik zou persoonlijk even de berichten van Sony afwachten aankomende maand.
Ook in deze review wordt er negatief gesproken over de 115000 pixels van het lcd-scherm. Maar dit is toch meer dan 1200x900 pixels, of maak ik een denkfout. Vergeleken met een PC-scherm en dan dat aantal pixels in een 2,5" scherm, dat is toch meer dan genoeg?PeterVL57 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 08:44:
[...]
Het duurde dus even, maar nu is de review van dcresource van de 5D er ook eindelijk (zoals ze zelf zeggen : wel een beetje merkwaardige timing, maar goed....) met een weinig verrassende inhoud overigens : hij is gewoon goed.
A77II
Verwijderd
Goed idee en het maak niet uit of we in een minderheid zijn tegenover cannik(s). Dat geeft juist goede informatie zonder dat er wordt vergeleken met de andere merken , geeft alleen maar verwarring.Dat zie ook in dit topic. Ben er helemaal voor. Start het maar.Falcon10 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 17:01:
Je hebt volgens mij een rekenfoutje gemaakt 1200*900=1080000, dit is dus ongeveer 10x 115000!MartyF schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 19:03:
[...]
Ook in deze review wordt er negatief gesproken over de 115000 pixels van het lcd-scherm. Maar dit is toch meer dan 1200x900 pixels, of maak ik een denkfout. Vergeleken met een PC-scherm en dan dat aantal pixels in een 2,5" scherm, dat is toch meer dan genoeg?
Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro
Je hebt gelijk.RHE123 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 19:11:
[...]
Je hebt volgens mij een rekenfoutje gemaakt 1200*900=1080000, dit is dus ongeveer 10x 115000!
Maar mijn 15" PC-scherm is dus 12 bij 9 inch. Het scherm van de 5D is 1,5 bij 2 inch. De resolutie van mijn PC-scherm is 1024*768. 1024 / 12 * 2 = 170 pixels. M.a.w. als ik 1,5 bij 2 inch uit mijn PC-scherm snijd heb ik 170 x 128 pixels, terwijl het scherm van de 5D bijna 400 x 300 pixels is. Dat moet toch scherp zijn?
A77II
Houdt ook rekening met de afstand tussen het scherm en je oog, en ook het doel van het schermpje niet vergeten. 
Je moet al snel inzoomen om te controleren of iets scherp is of net niet. Dat is bij mijn 7D al, dus op een 5D al helemaal.
Je moet al snel inzoomen om te controleren of iets scherp is of net niet. Dat is bij mijn 7D al, dus op een 5D al helemaal.
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
In mijn zoektocht naar een betaalbare flitser heb ik de Prosumer 7500XD uit het lijstje geschrapt, maar daarvoor is in de plaats een Metz 54 MZ-4 gekomen. Zeker nu het nieuws gekomen is dat de A-mount "bewust" kapot gemaakt wordt heeft de Metz 1 groot voordeel: 1 nieuw voetje en hij is geschikt voor een ander merk camera. 
Ik heb een review gevonden waarin hij vergeleken wordt met een Nikon SB-800 en daar komt hij heel positief naar voren met als advies dat er gekozen moet worden aan de hand van het doel van je flitser, niet dat er 1 veel beter is dan de ander.
Op dpreview forums wordt ook positief gepraat, en ook positief vergeleken met de 5600HS(D).
Het voordeel is dat er een full-flash kop op zit dat te combineren is met de bounce-kop. Hij is erg krachtig, herlaadt snel. Er zijn wel een paar kleine dingetjes die weer niet "kloppen", maar die staan allemaal achter bovenstaande link. Volgens mij geen van alle te 'erg' om deze flitser links te laten liggen.
Prijs: €339,- (Konijn)
Ik heb een review gevonden waarin hij vergeleken wordt met een Nikon SB-800 en daar komt hij heel positief naar voren met als advies dat er gekozen moet worden aan de hand van het doel van je flitser, niet dat er 1 veel beter is dan de ander.
Op dpreview forums wordt ook positief gepraat, en ook positief vergeleken met de 5600HS(D).
Het voordeel is dat er een full-flash kop op zit dat te combineren is met de bounce-kop. Hij is erg krachtig, herlaadt snel. Er zijn wel een paar kleine dingetjes die weer niet "kloppen", maar die staan allemaal achter bovenstaande link. Volgens mij geen van alle te 'erg' om deze flitser links te laten liggen.
Prijs: €339,- (Konijn)
Hou nou toch s.v.p. op met dit soort gissingen. Een mening is geen "nieuws". Dat er enige onzekerheid is, is duidelijk, maar de meningen zijn duidelijk verdeeld. De overgang naar Sony kan nadelen hebben, maar kan ook voordelen hebben. Laten we maar eens kijken wat er gebeurd. Misschien heeft het voor de toekomst van de A-mount wel meer voordelen dan nadelen. Het ongenuanceerde amateur-glazen-bol-gehalte van allerlei postings begint me aardig de keel uit te hangen. Sony scoort behoorlijk in de high-end compactcamera's en zal dan misschien niet helemaal op het DSRL topsegment mikken. Nou en.... als je daar op uit bent koop je ook geen 7D of 5D 6 megapixel camera, laten we eerlijk zijn.....Oxi schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 20:34:
In mijn zoektocht naar een betaalbare flitser heb ik de Prosumer 7500XD uit het lijstje geschrapt, maar daarvoor is in de plaats een Metz 54 MZ-4 gekomen. Zeker nu het nieuws gekomen is dat de A-mount "bewust" kapot gemaakt wordt heeft de Metz 1 groot voordeel: 1 nieuw voetje en hij is geschikt voor een ander merk camera.
[ Voor 19% gewijzigd door PeterVL57 op 21-01-2006 22:02 ]
alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95
Ik sluit me hier volledig bij aan.PeterVL57 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 21:37:
[...]
Hou nou toch s.v.p. op met dit soort gissingen. Een mening is geen "nieuws". Dat er enige onzekerheid is, is duidelijk, maar de meningen zijn duidelijk verdeeld. De overgang naar Sony kan nadelen hebben, maar kan ook voordelen hebben. Laten we maar eens kijken wat er gebeurd. Misschien heeft het voor de toekomst van de A-mount wel meer voordelen dan nadelen. Het ongenuanceerde amateur-glazen-bol-gehalte van allerlei postings begint me aardig de keel uit te hangen. Sony scoort behoorlijk in de high-end compactcamera's en zal dan misschien niet helemaal op het DSRL topsegment mikken. Nou en.... als je daar op uit bent koop je ook geen 7D of 5D 6 megapixel camera, laten we eerlijk zijn.....
A77II
Nog even een oproep voor de lensmeet.
Er zijn intussen een aantal mensen af gevallen waardoor er ruimte is voor nog een paar mensen.
Het is komend weekeind, zondag 29e om +- 12uur.
Zijn er nog mensen die naar de meet willen komen?
Kijk dan in DIT topic.
Er zijn intussen een aantal mensen af gevallen waardoor er ruimte is voor nog een paar mensen.
Het is komend weekeind, zondag 29e om +- 12uur.
Zijn er nog mensen die naar de meet willen komen?
Kijk dan in DIT topic.
[ Voor 4% gewijzigd door Mud.Starrr op 22-01-2006 16:17 ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
Prijzen zijn bij redcoon.nl weer iets gezakt.
- Body 5D € 536,--
- 5D-kit met 18-70 € 606,-
A77II
Even een vraag van mijn kant.
Heeft iemand hier ervaring met tussenringen?
Ik kan een 12mm tussenring kopen voor een leuk bedrag, maar ik weet niet hoeveel effect 12mm heeft.
Of kan ik beter een heel set nemen met 12-20-35mm ringen?
Iemand voorbeelden van een 12mm ring? ik kan er niet veel over vinden.
Ik kan een 12mm tussenring kopen voor een leuk bedrag, maar ik weet niet hoeveel effect 12mm heeft.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
In een grijs verleden heb ik een set tussenringen met P-draad bij een Ricoh spiegelreflex gehad. Heb daar zo nu en dan een leuke macro-opname mee gemaakt. Wat ik mij kan herinneren is dat het wel wat licht kostte en je hebt natuurlijk gauw een statief nodig.Mud starrr schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:59:
Even een vraag van mijn kant.
Ik heb zojuist met mijn oude Minolta met 35-70 lens (heb nog geen digitale reflex) geëxperimenteerd. Normaal kan ik tot 50cm vanaf het te fotograferen object komen. Wanneer ik de lens los voor de body hou met ongeveer 12mm tussenruimte kan ik tot zo'n 15cm naderen, met 35mm er tussen kom ik tot zo'n 6cm. Het is een wat groffe meting, maar misschien kan je hetzelfde experiment proberen.
A77II
Ke thanks.MartyF schreef op maandag 23 januari 2006 @ 12:34:
[...]
In een grijs verleden heb ik een set tussenringen met P-draad bij een Ricoh spiegelreflex gehad. Heb daar zo nu en dan een leuke macro-opname mee gemaakt. Wat ik mij kan herinneren is dat het wel wat licht kostte en je hebt natuurlijk gauw een statief nodig.
Ik heb zojuist met mijn oude Minolta met 35-70 lens (heb nog geen digitale reflex) geëxperimenteerd. Normaal kan ik tot 50cm vanaf het te fotograferen object komen. Wanneer ik de lens los voor de body hou met ongeveer 12mm tussenruimte kan ik tot zo'n 15cm naderen, met 35mm er tussen kom ik tot zo'n 6cm. Het is een wat groffe meting, maar misschien kan je hetzelfde experiment proberen.
Ik wou het niet testen met mijn DSLR, maar ik had niet aan een oude cam gedacht.
Zo maar ff mijn oude olympus opgraven.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Herhaling wegens een nogal lage Minolta opkomst (2 man):
Oproep voor de lensmeet.
Er is een lensmeet georganiseerd, waar je elkaars lenzen kunt proberen en testen.
Het is komend weekeind, zondag 29e om +- 12uur tot en met avond eten (ergens eten).
Tuurlijk kun je ook eerder weg gaan.
Zijn er nog mensen die naar de meet willen komen? (KOMEN ALLEMAAL!!!!!!!)
Kijk dan in DIT topic.
Edit:
Nog even een lijstje met wat er tot nu toe komt (naast de universele accesoires):
KM AF17-35 F2.5-4 DI
KM AF28-80 F3.5-5.6
KM AF50 F1.7
KM 70-210 f4
Sigma 400mm prime f5.6
Sigma AF70-300 F4-5.6 DL MACRO
Tamron AF70-300 F4-5.6 MACRO 1:2
Tamron AF28-75 F2.8 DI
Tamron 24-135mm
Mogelijk ook een Soligor AF 100-400 mm / F 4,5 - 6,7.
En een 2x teleconferter.
Oproep voor de lensmeet.
Er is een lensmeet georganiseerd, waar je elkaars lenzen kunt proberen en testen.
Het is komend weekeind, zondag 29e om +- 12uur tot en met avond eten (ergens eten).
Kijk dan in DIT topic.
Edit:
Nog even een lijstje met wat er tot nu toe komt (naast de universele accesoires):
KM AF17-35 F2.5-4 DI
KM AF28-80 F3.5-5.6
KM AF50 F1.7
KM 70-210 f4
Sigma 400mm prime f5.6
Tamron AF28-75 F2.8 DI
Tamron 24-135mm
En een 2x teleconferter.
[ Voor 31% gewijzigd door Mud.Starrr op 24-01-2006 15:58 ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sinds afgelopen weekeinde ben ik in het bezit van een Sigma 10-20 mm
Wauw, wat is dat een stoer ding!! Deze kan ik echt aan iedereen aanraden die groothoek wilt en een beetje twijfelt. Lekker snel en scherp.
De focus gaat via de motor van de body, je hebt dus niets met de HSM o.i.d. te maken, wat eerder gemeld was.
Hij zit goed op de 7D qua balans, zoom ring is redelijk makkelijk te bereiken. Ik vond hem redelijk stil in verhouding tot andere objectieven die ik heb. Het gewicht is prima, vooral t.o.v. de body in combinatie met het grip. Ik weet niet hoe het in combinatie met een 5D is. Het objectief is niet klein.
Wauw, wat is dat een stoer ding!! Deze kan ik echt aan iedereen aanraden die groothoek wilt en een beetje twijfelt. Lekker snel en scherp.
De focus gaat via de motor van de body, je hebt dus niets met de HSM o.i.d. te maken, wat eerder gemeld was.
Hij zit goed op de 7D qua balans, zoom ring is redelijk makkelijk te bereiken. Ik vond hem redelijk stil in verhouding tot andere objectieven die ik heb. Het gewicht is prima, vooral t.o.v. de body in combinatie met het grip. Ik weet niet hoe het in combinatie met een 5D is. Het objectief is niet klein.
... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...
Ben dan wel geen KM gebruiker, maar ik zou wel willen komen, maar ik voel er niet voor om iedereen met mijn mijn lenzen te laten klooien. Ik ben er heel zuinig op en dan geef je niet zomaar even een lens van 1000 euro uit handen.Mud starrr schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:52:
Herhaling wegens een nogal lage Minolta opkomst (2 man):
Oproep voor de lensmeet.
Kijk dan in DIT topic.
Edit:
KM AF17-35 F2.5-4 DI
KM AF28-80 F3.5-5.6
KM AF50 F1.7
KM 70-210 f4
Sigma 400mm prime f5.6
Tamron AF28-75 F2.8 DI
Tamron 24-135mm
En een 2x teleconferter.
Ik neem aan dat iedereen wel voorzichtig is met andermans spullen, zeker met spullen van deze waarde.Fairy schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 17:20:
[...]
Ben dan wel geen KM gebruiker, maar ik zou wel willen komen, maar ik voel er niet voor om iedereen met mijn mijn lenzen te laten klooien. Ik ben er heel zuinig op en dan geef je niet zomaar even een lens van 1000 euro uit handen.
Daarnaast neem ik aan dat je zulke dure spullen wel verzekerd hebt.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Precies, het is niet alsof je ze aan je neefje van 6 geeft, de meesten hier hebben regelmatig voor meer dan aan €1000 spul in hun handen. Daarnaast is iedereen ook WA-verzekerd neem ik aan.Mud starrr schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 17:27:
[...]
Ik neem aan dat iedereen wel voorzichtig is met andermans spullen, zeker met spullen van deze waarde.
Daarnaast neem ik aan dat je zulke dure spullen wel verzekerd hebt.
ik heb m'n camera de 29e nog niet. ik ga na m'n toetsen week bestellen en dat is volgende week.
Het wordt een
minolta 5D kit
minolta 70-210 f4 of f3,5-4,5 (net welke er op marktplaats staat op dat moment)
1gb compact flash kaartje
tasje
extra accu
(eventueel 2x uv 55mm)
UV filters ter bescherming ben ik nog niet helemaal uit. Wat is het advies?
Het zijn op zich allebei geen dure lenzen dus de bescherming factor doet iets minder mee. Maar aan de andere kant is een filter wel veel makkelijker schoon te maken. Wat wel weer scheelt is dat zowel de kitlens als de 70-210 f4 als de 70-210 f 3,5-4,5 gebruik maken van 55 mm filters. Dat is makkelijk mocht ik ooit een effect filter of filterkit aanschaffen.
Het wordt een
minolta 5D kit
minolta 70-210 f4 of f3,5-4,5 (net welke er op marktplaats staat op dat moment)
1gb compact flash kaartje
tasje
extra accu
(eventueel 2x uv 55mm)
Het zijn op zich allebei geen dure lenzen dus de bescherming factor doet iets minder mee. Maar aan de andere kant is een filter wel veel makkelijker schoon te maken. Wat wel weer scheelt is dat zowel de kitlens als de 70-210 f4 als de 70-210 f 3,5-4,5 gebruik maken van 55 mm filters. Dat is makkelijk mocht ik ooit een effect filter of filterkit aanschaffen.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Nou daar zijn 2 meningen over...martijn_tje schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:18:
De een is blij met de extra bescherming van de coatings en lens en neemt de mogelijkheid op extra flare op de koop toe....
De andere is zo bang voor grotere kans op flare dat ie de mogelijkheid van beschadiging van de coating op de koop toe neemt...
Ligt er dus maar net aan wat jij belangrijk vindt...
En dat zal waarschijnlijk afhangen van hoe jij je spullen vervoerd, waar je fotografeerd, enz...
Er is ergens een heel topic op Go over UV/skylight filters gebruiken of niet...
[ Voor 7% gewijzigd door Duur! op 27-01-2006 00:14 ]
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Let met filters wel op dat je de goede neemt, want de niet-gecoate flaren véél sneller dan de duurdere multicoated. Zo heb ik voor alle 3 de lenzen (en vorige camera) B+W MRC UV en heb eigenlijk nog nooit last gehad van flare behalve in extreme omstandigheden, waar normaal ook een flare te zien is.
Sinds vanmiddag heb ik eindelijk de Dynax 5D binnen, en wat is dat een fijne camera zeg! Een groot lcd-scherm, anti-shake en foto's waar je U tegen zegt. Ik moet alleen nog wennen aan het 3:2-formaat van de camera, want devorige had een 4:3-afmeting en was ook nog eens een heel stuk lichter. Ik heb vandaag al in de 150 foto's geschoten. Vooral de macro is erg leuk om mee te spelen, maar alleen jammer van die ontzettend kleine dof:

Ik moet nog even wennen aan wat elk knopje doet, want het is voor iemand die overstapt van semi-dslr naar dslr een vrij grote stap, vooral met de nog meer instellingen die je voor je kiezen krijgt. Ik ben blij dat er foto's geschoten kunnen worden op ISO 400+, voornamelijk tot ISO 800 en 1600 scoort de Dynax vrij goed. Morgen (eigelijk vandaag) heb ik tijd om overdag eens te pingelen met alles, en heb er nu al zin in!

Ik moet nog even wennen aan wat elk knopje doet, want het is voor iemand die overstapt van semi-dslr naar dslr een vrij grote stap, vooral met de nog meer instellingen die je voor je kiezen krijgt. Ik ben blij dat er foto's geschoten kunnen worden op ISO 400+, voornamelijk tot ISO 800 en 1600 scoort de Dynax vrij goed. Morgen (eigelijk vandaag) heb ik tijd om overdag eens te pingelen met alles, en heb er nu al zin in!
Mijn nieuwe Minolta 70-210 f/4 en kenko 2× tele converter zijn binnen 
Mijn tas begint nu wel aardig vol te raken.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Verwijderd
Er is nog een derde methode, haal hem eraf in situatie's waarneer de bescherming alleen schade brengt voor je opname. Zelf testjes maken om te bepalen wat het filter doe op je opname. Zeer zeker als je een groothoek bezit en dan vooral met tegenlicht.Ik weet niet ik vind het een verhaal apart, ook als je bedenkt wat voor berekeningen er gemaakt worden voor een ideale samenstelling van lenzen voor een objektief. Het lijkt mij dat je dan geen enkele filter moet gebruiken voor bescherming en dat dan nooit meer af te halen. De consument wil extra bescherming voor zijn dure spullen en terecht en er zijn UV -fiters die voor die bescherming word gebruikt.Vergeet niet dat het dan de goedkoopste( beste ) oplossing ,sky of UV hier voor te gebruiken prijs en de invloed dat het filter heeft. Gebruikt ze nooit en doe ook niet aan wintersport, kom dus nooit in dunne lucht.Oxi schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 00:39:
Let met filters wel op dat je de goede neemt, want de niet-gecoate flaren véél sneller dan de duurdere multicoated. Zo heb ik voor alle 3 de lenzen (en vorige camera) B+W MRC UV en heb eigenlijk nog nooit last gehad van flare behalve in extreme omstandigheden, waar normaal ook een flare te zien is.
Verwijderd
Ik heb op elke lens en op de emolux fisheye ook een uv-filter zitten/
Liever beschermen dan dat er een kras op komt.
Is er trouwens een D5 fototopic waar gestoeid wordt met diverse instellingen?
Liever beschermen dan dat er een kras op komt.
Is er trouwens een D5 fototopic waar gestoeid wordt met diverse instellingen?
Verwijderd
Wil je daarvan eens wat foto's posten, ben benieuwd naar de resultaten (met exif aubMud starrr schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 01:22:
Mijn nieuwe Minolta 70-210 f/4 en kenko 2× tele converter zijn binnen
guRuh
Verwijderd
Trekse met je 5DRobin schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 00:51:
Sinds vanmiddag heb ik eindelijk de Dynax 5D binnen, en wat is dat een fijne camera zeg! Een groot lcd-scherm, anti-shake en foto's waar je U tegen zegt. Ik moet alleen nog wennen aan het 3:2-formaat van de camera, want devorige had een 4:3-afmeting en was ook nog eens een heel stuk lichter. Ik heb vandaag al in de 150 foto's geschoten. Vooral de macro is erg leuk om mee te spelen, maar alleen jammer van die ontzettend kleine dof:
[afbeelding]
Begrijp dat je zweeft maar hoezo wennen aan 3:2.?
Je krijgt 98% ?van wat zie op je opname.Succes met de hobby
Waarvan precies? de lens of de converter ? of in combinatie?Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 12:54:
[...]
Wil je daarvan eens wat foto's posten, ben benieuwd naar de resultaten (met exif aub)
guRuh
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Van een compact met 4:3 beeldverhouding overstappen op een dSLR met 3:2.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:50:
[...]
Trekse met je 5D
Begrijp dat je zweeft maar hoezo wennen aan 3:2.?
Je krijgt 98% ?van wat zie op je opname.Succes met de hobby
Verwijderd
De combinatie ja, e 70-200 F4 heb ik namelijk ook.Mud starrr schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 14:05:
[...]
Waarvan precies? de lens of de converter ? of in combinatie?
Kan iemand mij vertellen of de 3600HS flitser ook werkt op een analoge Dynax 500si? En welke Metz flitsers werken op zowel de 500si als op de 7D? Ik ben namelijk op zoek naar een mooie vervanger van mijn 3500xi, zodat ik op mijn 7D ook kan flitsen!
Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro
Verwijderd
Ja de 3600HS werkt ook op de 500si. Iedere moderne Metz flitser met Minolta schoen werkt op een digitale Minolta, als ze op het SCA systeem werken kun je zelfs oudere flitsers upgraden.
edit: klik
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 18:51 ]
Even speciaal voor jou een shot gemaakt.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 17:11:
[...]
De combinatie ja, e 70-200 F4 heb ik namelijk ook.
Ik heb nog niet echt de tijd genomen om er serieus mee te spelen, dus let niet op de compositie enzo.
Ook is deze foto door een raam genomen.
Leuk detail, de conferter heeft invloed op de exif, hij geeft dus ook daadwerkelijk 420mm aan (lens stond op 210mm).
Edit: ik heb perongelijk het orgineel verwijderd, de grote versie is dus al verkleind.
[ Voor 19% gewijzigd door Mud.Starrr op 27-01-2006 21:58 . Reden: Foutje bedankt ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Verwijderd
Bedankt!Mud starrr schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 21:54:
[...]
Even speciaal voor jou een shot gemaakt.
Ik heb nog niet echt de tijd genomen om er serieus mee te spelen, dus let niet op de compositie enzo.
Ook is deze foto door een raam genomen.
Leuk detail, de conferter heeft invloed op de exif, hij geeft dus ook daadwerkelijk 420mm aan (lens stond op 210mm).
Edit: ik heb perongelijk het orgineel verwijderd, de grote versie is dus al verkleind.
Autofocus blijft werken?
Jup, alles werkt gewoon normaal
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Heeft iemand z'n sensor al eens schoongemaakt? Is dit nou echt zo'n gevaarlijk klusje?
Wat is de beste manier hiervoor?
Ik heb al iets gelezen over Visible Dust en bij Camex kwamen ze Sensorswabs en het Green Clean Sensor Cleaning System.
Ben er een beetje huiverig voor, maar wil het liefst zelf doen, vuil worden doet ie toch en ik wil toch gewoon lensen wisselen en als het even kan gemakkelijk schoon maken.
Marco
Ik heb al iets gelezen over Visible Dust en bij Camex kwamen ze Sensorswabs en het Green Clean Sensor Cleaning System.
Ben er een beetje huiverig voor, maar wil het liefst zelf doen, vuil worden doet ie toch en ik wil toch gewoon lensen wisselen en als het even kan gemakkelijk schoon maken.
Marco
Verwijderd
Wellicht een voor jouw simpele vraag, maar voor mij minder voor de hand liggend. Welke Metz is vergelijkbaar met de 5600HS? Zit daar nu veel prijsverschil? Bij voorbaat dank.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:50:
Ja de 3600HS werkt ook op de 500si. Iedere moderne Metz flitser met Minolta schoen werkt op een digitale Minolta, als ze op het SCA systeem werken kun je zelfs oudere flitsers upgraden.
MarktplaatsVerwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 11:32:
[...]
Als je nu nog kan zeggen waar ik hem kan vinden, dan laat ik je gerust
Het is vrij simpel, de sensor is vrij hard (glas?) gewoon zorgen dat je niet krast met iets.mschellings schreef op zondag 29 januari 2006 @ 19:10:
Heeft iemand z'n sensor al eens schoongemaakt? Is dit nou echt zo'n gevaarlijk klusje?
Marco
En uiteraard zo'n tool die je noemt ervoor gerbuiken.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Verwijderd
De Metz 54MZ4 en 54MZ3 (let op of het schoentje compatible is). Wat de kosten zijn, daar mag je zelf naar zoekenVerwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:19:
[...]
Wellicht een voor jouw simpele vraag, maar voor mij minder voor de hand liggend. Welke Metz is vergelijkbaar met de 5600HS? Zit daar nu veel prijsverschil? Bij voorbaat dank.
Verwijderd
Thanks. Ga naar prijzen zoeken.Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:27:
[...]
De Metz 54MZ4 en 54MZ3 (let op of het schoentje compatible is). Wat de kosten zijn, daar mag je zelf naar zoeken
Misschien een domme vraag maar na gisteren ben ik weer helemaal aan het twijfelen. Ik had voor mezelf besloten dat ik voor een D70s zou gaan als ik over een maandje mijn bonus ontvang. Echter gisteren in een fotozaak geweest waar ik een erg mooie aanbieding kreeg voor een 7D met grip en 17-35.
Mijn analoge SLR is een Dynax500si en ik heb hier wel al twee lenzen bij maar het is geen hoogstaand glas, met het nieuws van de overname door Sony was ik er eigenlijk wel uit qua keuze, maar door de aanbieding die me gedaan is ben ik weer helemaal aan het twijfelen geslagen. Ehm goed.. ik ging een vraag stellen geloof ik... Wat is voor de mensen hier het besluit geweest om voor een 7D te gaan en niet voor een D70? Is dit bij de meesten bepaald door het arsenaal wat ze al hadden of zijn er nog andere drijfveren geweest?
Ik hoop dat de keuzes van anderen mij misschien kunnen doen besluiten waar ik nu voor moet gaan...
Mijn analoge SLR is een Dynax500si en ik heb hier wel al twee lenzen bij maar het is geen hoogstaand glas, met het nieuws van de overname door Sony was ik er eigenlijk wel uit qua keuze, maar door de aanbieding die me gedaan is ben ik weer helemaal aan het twijfelen geslagen. Ehm goed.. ik ging een vraag stellen geloof ik... Wat is voor de mensen hier het besluit geweest om voor een 7D te gaan en niet voor een D70? Is dit bij de meesten bepaald door het arsenaal wat ze al hadden of zijn er nog andere drijfveren geweest?
Ik hoop dat de keuzes van anderen mij misschien kunnen doen besluiten waar ik nu voor moet gaan...
Verwijderd
Het klinkt mss heel contradictorisch wat ik ga zeggen, maar het is toch de waarheid (imoDeFeCt schreef op maandag 30 januari 2006 @ 12:30:
Misschien een domme vraag maar na gisteren ben ik weer helemaal aan het twijfelen. Ik had voor mezelf besloten dat ik voor een D70s zou gaan als ik over een maandje mijn bonus ontvang. Echter gisteren in een fotozaak geweest waar ik een erg mooie aanbieding kreeg voor een 7D met grip en 17-35.
koop nooit een body omdat hij goedkoper is dan een andere! Het verschil tussen de twee zal uiteindelijk heel klein zijn als je de kost van je toekomstige lenzen ermij vergelijkt.
Kies dus de camera waar JIJ je goed bij voelt, en waarvan je echt 100% tevreden bent.
De 7D is een geweldige camera voor velen, en je twijfels omtrend de overname/merger zijn deels terecht. Ook wij hebben geen glazen bol...
Tsja... die overname maakt het mij ook niet makkelijk. Een 5D is denk ik voor mij de beste camera, maar de toekomst van een nikon D50 is veel zekerder. Misschien als ik na m'n toetsen een goed tijd heb om na te denken (ook over wat ik er bijvoorbeeld bij zou kunnen kopen in de toekomst).Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 20:12:
De 7D is een geweldige camera voor velen, en je twijfels omtrend de overname/merger zijn deels terecht. Ook wij hebben geen glazen bol...
Als het een minolta wordt wordt het een 70-210 f 3.5-4.5 die de kitlens gaat vergezellen (de f4 was al verkocht). Ik heb zowel de f4 als de f3.5-4.5 wel een keer kunnen proberen. De bouwkwaliteit van de f4 is beter, de f3.5-4.5 heeft een snellere AF (merkbaar sneller). De scherpte van de f4 is met geknepen diafragma een fractie beter (nauwelijks verschil). De f3.5-4.5 heef weer minder last van lensflare en is lichter en compacter.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Je koopt een camera toch niet voor "zijn toekomst", maar om er plezier van te hebben en mooie foto's mee te maken. Met sony is de service zeker gesteld, er zullen lenzen voor de AF-mount worden geproduceerd. Wat is dan het probleem ? Als je die minolta's prettiger vindt dan de Nikon, moet je hem gewoon kopen en je hebt er in elk geval jaren plezier van (of je zit jaren met een camera, die "toekomst heeft"(wat dat dan ook moge betekenen), maar die het net niet helemaal is.....martijn_tje schreef op maandag 30 januari 2006 @ 20:27:
[...]
Tsja... die overname maakt het mij ook niet makkelijk. Een 5D is denk ik voor mij de beste camera, maar de toekomst van een nikon D50 is veel zekerder.
Hier wat fotos genomen op vakantie in Australie in januari. Heerlijk gebruik van de 5D en met name de 50mm 1.7, de kitlens en de 70-210mm f4.

Ik koop de camera indd niet voor zijn toekomst. Daarom vroeg ik ook om motivaties van gebruikers, waarom ze juist voor de 7D of 5D gekozen hebben. Of dit is ingegeven door het glas wat ze al hadden of dat er andere drijfveren meespeelden. Ik vind de Nikon een erg fijne camera waar ik inmiddels meerdere malen mee heb gefotografeerd. De KM is voor mij nog erg onbekend, ik heb hem een keer vast gehouden en that's it. Wat me vooral opviel was de vele instel mogelijkheden mbv de wieltjes op de cam. Ik maak me ook niet zo druk om de service, dat is vast wel goed geregeld.PeterVL57 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 20:59:
[...]
Je koopt een camera toch niet voor "zijn toekomst", maar om er plezier van te hebben en mooie foto's mee te maken. Met sony is de service zeker gesteld, er zullen lenzen voor de AF-mount worden geproduceerd. Wat is dan het probleem ? Als je die minolta's prettiger vindt dan de Nikon, moet je hem gewoon kopen en je hebt er in elk geval jaren plezier van (of je zit jaren met een camera, die "toekomst heeft"(wat dat dan ook moge betekenen), maar die het net niet helemaal is.....
In mijn geval scheelt het bijna 500 euro met de D70, ik vind dat toch een aanzienlijk bedrag waar ik wel even over wil nadenken... anders zou ik ook voor de D200 kunnen gaanVerwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 20:12:
[...]
Het klinkt mss heel contradictorisch wat ik ga zeggen, maar het is toch de waarheid (imo):
koop nooit een body omdat hij goedkoper is dan een andere! Het verschil tussen de twee zal uiteindelijk heel klein zijn als je de kost van je toekomstige lenzen ermij vergelijkt.
Kies dus de camera waar JIJ je goed bij voelt, en waarvan je echt 100% tevreden bent.
Ik heb me altijd uitstekend gevoelt bij mijn Dynax 500si, destijds was de feel van de camera bepalend voor de keuze (ipv de EOS500). Nu vind ik ze beide wel ok in de hand liggen, alhoewel ik met de D70 al regelmatig heb gewerkt en met de 7D nog nooit.
Waarom ik voor de 7D gekozen heb?
Nou ik had al een berg Minolta lenzen... dus een Minolta-mount dSLR was logisch...
dan de keus 5d, 7d of wachten op de 3d of 9d (resp. introductie in februari of verwacht in het 3e kwartaal)
Mijn eigen keus voor de 7 is vooral dat ik knoppen voor instellingen veel handiger vind dan memu´s doorworstelen. Ook het metalen chassis is een pre voor mij.
Totslot vond ik de kitlenzen van de 7 veel leuker. veel meer een aanvulling op wat ik al had.
Nou ik had al een berg Minolta lenzen... dus een Minolta-mount dSLR was logisch...
dan de keus 5d, 7d of wachten op de 3d of 9d (resp. introductie in februari of verwacht in het 3e kwartaal)
Mijn eigen keus voor de 7 is vooral dat ik knoppen voor instellingen veel handiger vind dan memu´s doorworstelen. Ook het metalen chassis is een pre voor mij.
Totslot vond ik de kitlenzen van de 7 veel leuker. veel meer een aanvulling op wat ik al had.
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Ik heb hem aangeschaft vanwege de volgende punten:
- Alle belangrijke functies met een knop bereikbaar.
- Goede handeling (Mede dankzij punt 1).
- Ligt heerlijk in de hand.
- Anti shake
- Prijs/kwaliteit
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Oké, helder : Ik heb voor de 5D gekozen om de volgende redenen :DeFeCt schreef op maandag 30 januari 2006 @ 22:42:
[...]
Ik koop de camera indd niet voor zijn toekomst. Daarom vroeg ik ook om motivaties van gebruikers, waarom ze juist voor de 7D of 5D gekozen hebben. Of dit is ingegeven door het glas wat ze al hadden of dat er andere drijfveren meespeelden. Ik vind de Nikon een erg fijne camera waar ik inmiddels meerdere malen mee heb gefotografeerd. De KM is voor mij nog erg onbekend, ik heb hem een keer vast gehouden en that's it. Wat me vooral opviel was de vele instel mogelijkheden mbv de wieltjes op de cam. Ik maak me ook niet zo druk om de service, dat is vast wel goed geregeld.
[...]
* uitstekende fotoresultaten
* antishake
* heldere zoeker (t.o.v. Nikon en Canon)
* gebruiksgemak (overzichtelijk en doordacht, nuttige presets)
De uitstekende reviews van deze camera heeft gekregen, heeft mijn keuze wel beinvloed.
De reden waarom het geen 7D is geworden :
* 7D vind ik te zwaar en te groot
* veel berichten over kinderziektes en defecten (bij 5D nauwelijks)
* prijsverschil (maar dat zou nu geen argument meer zijn)
Camera's die ik verder in mijn keuze heb betrokken Canon 350D en Nikon D50/D70. Ik was niet merkgebonden, ik had geen bruikbare lenzen uit het anologe tijdperk.
Waar en hoe kun je de fotos het beste laten afdrukken?
Wordt het met de verhouding 3x2 wel goed afgedrukt, dus niets weggesneden?
Marco
Marco
Foto's zijn altijd 2:3 bijvoorbeeld het standaart formaat 10x15cm of iets groter 20x30cm.
Met een digi compact moet je juist gaan bijsnijden omdat die foto's maakt in de verhouding 3:4. Een fotoroletje, dia's en een DSLR (behalve olympus 4:3) maken allemaal foto's in de 2:3 verhouding
Met een digi compact moet je juist gaan bijsnijden omdat die foto's maakt in de verhouding 3:4. Een fotoroletje, dia's en een DSLR (behalve olympus 4:3) maken allemaal foto's in de 2:3 verhouding
[ Voor 6% gewijzigd door martijn_tje op 01-02-2006 08:53 ]
Ik had geen glas, het enige wat ik had was een Sigma flitser die het (volgens mij) zou doen op alleen de 7D. (Ik had hiervoor een Minolta A1 prosumer, met deze flitser).DeFeCt schreef op maandag 30 januari 2006 @ 22:42:
Daarom vroeg ik ook om motivaties van gebruikers, waarom ze juist voor de 7D of 5D gekozen hebben. Of dit is ingegeven door het glas wat ze al hadden of dat er andere drijfveren meespeelden.
De flitser doet het uiteindelijk niet op de 7D, maar dat was gelukkig 1 van de kleine redenen om een 7D te kopen. Ik had namelijk al voor de release mijn oog op deze camera laten vallen. En ik had alles erover gelezen wat ik maar kon vinden toendertijd. Alleen had ik nog geen half jaar mijn A1 en geld groeit mij ook niet op de rug.
Ook omdat ik al een A1 had met Anti-Shake en ik dus wist hoe goed dit systeem werkt, wilde ik het ook graag op de volgende camera hebben. Dus weer een Minolta.
Dus een maand geleden eindelijk de stap gezet en gekozen tussen de 5D en 7D.
Voordelen van de 7D / Nadelen van de 5D (In mijn volgorde van belangrijk naar minder).
- 5D kan geen grip aan. En ik wilde er echt een grip met handstrap bij.
- 7D heeft eem grotere helderdere zoeker.
- 7D heeft meer knoppen om meer dingen direct in te stellen. (focuspunten, witbalans, etc)
- 7D is veel mooier (Ja, ik ben ben geargeil
)
Máár elke keer dat ik weer ga schieten ben ik erg blij met mijn keuze.
[ Voor 4% gewijzigd door Oxi op 01-02-2006 10:50 ]
Welke flitser is het: De EF500 DG Super? Zet die een in HSS (de flitser geeft dan fp aan in de display) en probeer het dan nog eens.Oxi schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 10:48:
[...]
Ik had geen glas, het enige wat ik had was een Sigma flitser die het (volgens mij) zou doen op alleen de 7D. (Ik had hiervoor een Minolta A1 prosumer, met deze flitser).
De flitser doet het uiteindelijk niet op de 7D, maar dat was gelukkig 1 van de kleine redenen om een 7D te kopen.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Dank allen voor de input! Ik heb nog een weekje om me gek te twijfelen maar denk dat ik toch wel voor de 7D ga, of ik ook in nieuw glas ga investeren weet ik dan nog net zo niet want in dat opzicht doemdenk ik wel met Oxi mee.. maar heb al gezien dat marktplaats nog het nodige te bieden heeft. Weet iemand of een peleng ook met een minolta mount komt of dat daar een goed alternatief voor bestaat?
Super! Hij werkt.EXX schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 11:19:
[...]
Welke flitser is het: De EF500 DG Super? Zet die een in HSS (de flitser geeft dan fp aan in de display) en probeer het dan nog eens.
Helaas alleen met de kop recht vooruit, dus ik ga waarschijnlijk in de toekomst toch een andere kopen. Maar in de tussentijd werkt dit wel aardig.
Ja die bestaat. Het is overigens een universele mount met verschillende adaptors, waaronder ook 1 voor Minolta A-mount.DeFeCt schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:00:
Dank allen voor de input! Ik heb nog een weekje om me gek te twijfelen maar denk dat ik toch wel voor de 7D ga, of ik ook in nieuw glas ga investeren weet ik dan nog net zo niet want in dat opzicht doemdenk ik wel met Oxi mee.. maar heb al gezien dat marktplaats nog het nodige te bieden heeft. Weet iemand of een peleng ook met een minolta mount komt of dat daar een goed alternatief voor bestaat?
[ Voor 8% gewijzigd door Oxi op 01-02-2006 14:13 ]
Beetje lullig dat niemand op je prachtige foto´s reageert dus doe ik dat maar.mschellings schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:17:
Hier wat fotos genomen op vakantie in Australie in januari. Heerlijk gebruik van de 5D en met name de 50mm 1.7, de kitlens en de 70-210mm f4.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wow! Er zitten een aantal prachtige foto´s tussen. Misschien is het handiger dat je ze nummert en tevens een spatie tussen de verschillende foto´s zet. Dat maakt het commentaar geven wat makkelijker
Verwijderd
Denk het beste bij de Hema, daar liet ik ze afdrukken voordat ik een printer kocht.mschellings schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 07:58:
Waar en hoe kun je de fotos het beste laten afdrukken?
Marco
Redelijke kwaliteit,weinig problemen zolang je ze niet te veel afwijkend bewerkt om bepaalde effekten te krijgen( optimazer)
Bij verhouding 2:3 word niets weggesneden.Leuke foto's. de zeehond is mooi.
Het zijn echt vreselijk mooie foto's. De scherpte en de kleuren van je foto's zijn echt fantastisch. De gras foto's kunnen me iets minder boeien. Maa op de zonsondergang ben ik gewoon jaloersmschellings schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:17:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hopenlijk gaat m'n buitenland stage door en kan ik volgend jaar foto's van noorwegen plaatsen
Hé, toch nog wat reacties op de fotos. Bedankt hiervoor. Het was erg leuk om daar fotos te maken, het weer, de omgeving echt perfecte omstandigheden om fotos te maken.
Nu in NL ben ik weer wat minder gemotiveerd, al is het weer vandaag toch wel erg geschikt om mooie fotos te maken.
Groeten,
Marco
Nu in NL ben ik weer wat minder gemotiveerd, al is het weer vandaag toch wel erg geschikt om mooie fotos te maken.
Groeten,
Marco
Verwijderd
Voor degenen die het koopje van hun leven willen doen:
http://www.fotokonijnenbe...ails.php?id_product=15777
Sigma 500mm 4.5 , superlens! Wel wat groot. Kost normaal rond de 2500 euro
guRuh
http://www.fotokonijnenbe...ails.php?id_product=15777
Sigma 500mm 4.5 , superlens! Wel wat groot. Kost normaal rond de 2500 euro
guRuh
Verwijderd
Het is niet te geloven! Baal als een stekker.
De 7D wordt met KM 17-35 voor 729,- aangeboden en in zwitzerland zelfs voor 506 euro met 17-35!!!!!!
Waar gaat dit heen? Gratis 7D bij een pak OMO?
Ik heb bijna 1000 betaald!! :(((((((((((
De 7D wordt met KM 17-35 voor 729,- aangeboden en in zwitzerland zelfs voor 506 euro met 17-35!!!!!!
Schrale troost, ik heb er 1100 voor betaald.Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:56:
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Dit is ook wel een mooie aanbieding voor een licht sterk middel gebied
Minolta 28-75 F2.8
http://www.fotokonijnenbe...tails.php?id_product=3925
Goedkoper als de tamron en sigma en ook nog eens beter van kwaliteit
Eerst maar eens wachten tot m'n 5D kit binnen is en daar mee spelen (ben ik voorlopig wel mee zoet). Dan komt er denk ik eerst een keer een 70-210 f4. De 18-70 kit lens vervangen lijkt me voorlopig nog niet nodig. Dat is misschien meer iets voor als ik er ook geld mee kan verdienen in plaats van alleen maar geld aan uitgeef.
Minolta 28-75 F2.8
http://www.fotokonijnenbe...tails.php?id_product=3925
Goedkoper als de tamron en sigma en ook nog eens beter van kwaliteit
Eerst maar eens wachten tot m'n 5D kit binnen is en daar mee spelen (ben ik voorlopig wel mee zoet). Dan komt er denk ik eerst een keer een 70-210 f4. De 18-70 kit lens vervangen lijkt me voorlopig nog niet nodig. Dat is misschien meer iets voor als ik er ook geld mee kan verdienen in plaats van alleen maar geld aan uitgeef.
[ Voor 3% gewijzigd door martijn_tje op 02-02-2006 20:07 ]
Het is idd nogal vreemd dat hij zo goedkoop is... maar jaVerwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:56:

De camera is toch nog steeds super!
(waar heb je die 7D in zwitserland trouwens gevonden, en verzenden die naar NL?)
[ Voor 24% gewijzigd door Wild pigeon op 03-02-2006 17:40 ]
Verwijderd
Hier is de link van de 7D 17-35 kit. De prijs is 848 CHF, iets duurder dan deze week, maar nog steeds 540 Euro omgerekend.
http://www.toppreise.ch/p...?lsprt=b&lsprs=minolta+7d
www.multimediaversand.ch
http://www.toppreise.ch/p...?lsprt=b&lsprs=minolta+7d
www.multimediaversand.ch
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 18:52 ]
Ik heb maar eens een remote voor mijn 7D gemaakt. Die van Minolta is €40,- (en dan is het nog maar 1 meter). En dat terwijl het 3 pinnetjes zijn.. Verbind 1 (achterste pin) en 2 en je hebt focus en 1, 2 en 3 is de sluiter.
Dit is al de 2e remote, maar de vorige gebruikte ik nooit omdat die heel k*t was in gebruik door 2 slechte drukknoppen.
(Dat is dus nu verholpen, want dit werkt wel fijn).

Binnenkant. ik heb van de printplaat alle componenten geknipt/gesloopt zodat ik zelf de pinnen kon gebruiken die ik wilde.

In werking

Overzichtsfoto. Zoals je ziet is het een standaard 3.5mm jackplug aansluiting geworden, want dit is makkelijk te verlengen mocht dat ooit nodig zijn.
De knop bovenop is focus, de schuifknop daaronder is ook de focus (die kan ik dus loslaten tussen foto's in) en de knop voor de wijsvinger is uiteraard de shutter.
Dit is al de 2e remote, maar de vorige gebruikte ik nooit omdat die heel k*t was in gebruik door 2 slechte drukknoppen.

Binnenkant. ik heb van de printplaat alle componenten geknipt/gesloopt zodat ik zelf de pinnen kon gebruiken die ik wilde.

In werking

Overzichtsfoto. Zoals je ziet is het een standaard 3.5mm jackplug aansluiting geworden, want dit is makkelijk te verlengen mocht dat ooit nodig zijn.
De knop bovenop is focus, de schuifknop daaronder is ook de focus (die kan ik dus loslaten tussen foto's in) en de knop voor de wijsvinger is uiteraard de shutter.
Oxi schreef op zondag 05 februari 2006 @ 18:53:
Ik heb maar eens een remote voor mijn 7D gemaakt. Die van Minolta is €40,- (en dan is het nog maar 1 meter). En dat terwijl het 3 pinnetjes zijn.. Verbind 1 en 2 en je hebt focus en 1, 2 en 3 is de sluiter.
Dit is al de 2e remote, maar de vorige gebruikte ik nooit omdat die heel k*t was in gebruik door 2 slechte drukknoppen.(Dat is dus nu verholpen, want dit werkt wel fijn).
[afbeelding]
[afbeelding]
In werking
[afbeelding]
Het is vast overbodig, maar kleine handleiding gemaakt hier van.
En nog een 5D bezitter erbij
, na een totaal afgeragde canon s40 heb ik vandaag eindelijk een nieuwe cam kunnen kopen. Lang lopen twijfelen of ik voor een DSLR of gewoon een dure prosumer zou gaan (Sony RC1 was het dan geworden), maar het is toch de 5D geworden. Had ik al op het oog, kriebelde toch iets meer. Iig de komende jaren geen moeilijkheden meer om verjaardagscadeautjes te noemen... 
Heb geen extra lenzen erbij genomen, eerst eens kijken waar mijn behoeftes liggen qua DSLR gebruik.
Heb geen extra lenzen erbij genomen, eerst eens kijken waar mijn behoeftes liggen qua DSLR gebruik.
Verwijderd
Terinkjes!Oxi schreef op zondag 05 februari 2006 @ 18:53:
Ik heb maar eens een remote voor mijn 7D gemaakt. <knip>

Ik zat nog te denken om 1 meter remote die ik al had ff om te bouwen tot een remote met variabele kabel. Maar ja, de luie donder die ik ben...
Verwijderd
Mooi, succes met je camera. Welke lens heb erbij dan. Je kunt voor redelijke prijzen gebruikte lenzen kopen, die goed presteren. Ook liggen de prijzen van de D-objektieven zwaar onderdruk, misschien iets voor je verjaardag..Jammer dat we( minoltagebruikers) nog steeds geen objektieventopic hebben. Sinds het centrale uit een gevallen is in Nikon en Canontopic kom je niets meer tegen over Minolta. De nieuwe bezitters van D-body zouden daar veel baat bij hebben. Ook is het gewoon leerzaam hoe de bevindingen van anderen zijn. Het is al eerder geopperd, maar wie begin er mee.Ik niet, weet niet hoe. Wie wel.DinoPK schreef op maandag 06 februari 2006 @ 07:26:
En nog een 5D bezitter erbij, na een totaal afgeragde canon s40 heb ik vandaag eindelijk een nieuwe cam kunnen kopen. Lang lopen twijfelen of ik voor een DSLR of gewoon een dure prosumer zou gaan (Sony RC1 was het dan geworden), maar het is toch de 5D geworden. Had ik al op het oog, kriebelde toch iets meer. Iig de komende jaren geen moeilijkheden meer om verjaardagscadeautjes te noemen...
De 70-210/4 van Minolta is een mooie scherpe lens. Alleen nog 2e hands verkrijgbaar, maar dat zorgt wel voor een prijs rond de €90-100. 
De 50/1.7 is ook een lensje dat (nieuw) op €110 zit en erg goed presteert.
De 50/1.7 is ook een lensje dat (nieuw) op €110 zit en erg goed presteert.
Het grote objectieventopic, overige mountsVerwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:23:
[...]
Mooi, succes met je camera. Welke lens heb erbij dan. Je kunt voor redelijke prijzen gebruikte lenzen kopen, die goed presteren. Ook liggen de prijzen van de D-objektieven zwaar onderdruk, misschien iets voor je verjaardag..Jammer dat we( minoltagebruikers) nog steeds geen objektieventopic hebben. Sinds het centrale uit een gevallen is in Nikon en Canontopic kom je niets meer tegen over Minolta. De nieuwe bezitters van D-body zouden daar veel baat bij hebben. Ook is het gewoon leerzaam hoe de bevindingen van anderen zijn. Het is al eerder geopperd, maar wie begin er mee.Ik niet, weet niet hoe. Wie wel.
Tja, je gaat toch niet in een soort overige topic, omdat Canon- en Nikoncam bezitters KM prutlenzen vinden (Bron:joh14vers6 in "Het grote Nikonmount-objectieven-topic").
Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm
Lens Minolta AF28-100m f/3.5-5.6 (D)
ik kan deze lens krijgen bij de dynax 7d body voor 600euro...(icm met een tel abonnement
)
is dit een goede lens? zover ik weet is hetniet de standaard kitlens.
ik kan deze lens krijgen bij de dynax 7d body voor 600euro...(icm met een tel abonnement
https://wren.co/join/Devian
Als je gaat vergelijken op deze site komt hij niet heel positief weg...Devian schreef op maandag 06 februari 2006 @ 13:16:
Lens Minolta AF28-100m f/3.5-5.6 (D)
...
Denk dat je eerst moet afvragen wat je ermee wilt, wat je doel is.
... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...
Dank je, zal wel lukken hoorVerwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:23:
[...]
Mooi, succes met je camera. Welke lens heb erbij dan. Je kunt voor redelijke prijzen gebruikte lenzen kopen, die goed presteren. Ook liggen de prijzen van de D-objektieven zwaar onderdruk, misschien iets voor je verjaardag..Jammer dat we( minoltagebruikers) nog steeds geen objektieventopic hebben. Sinds het centrale uit een gevallen is in Nikon en Canontopic kom je niets meer tegen over Minolta. De nieuwe bezitters van D-body zouden daar veel baat bij hebben. Ook is het gewoon leerzaam hoe de bevindingen van anderen zijn.
Het is al eerder geopperd, maar wie begin er mee.Ik niet, weet niet hoe. Wie wel.
Ik heb gewoon de standaard kitlens genomen, de 18-70mm 3.5-5.6 dus. Het is wat ik gelezen heb een goede (beste?) kitlens, zeker ten opzichte van de andere budget dslr's, en ik weet nog totaal niet wat te verwachten van de lenzen. Ik weet nog amper hoe het zit met al die mounts
Ik ben van plan er in de loop de tijd (echt niet binnen een paar weken, geld is nu op en zo snel koop ik geen nieuwe camera) iig een telelens te kopen incl macro (losse macrolenzen zijn mij veeels te duur), en eens kijken naar een 50mm 1.7 lensje voor dit soort dagen. Eerst eens zien hoe de kitlens bevalt (mooie lens maar die 3.5 mag gerust wat lager..), en eens rondkijken naar leuke koopjes. Het vinden van leuke 2e hands koopjes is ook een leuke bezigheid.
Overigens denk ik dat dit topic in principe gewoon gebruikt kan worden als objectieven topic? Op GoT zitten redelijk veel KM gebruikers is mij opgevallen, waarom niet gewoon in dit topic lekker babbelen over objectieven, filters, probeersels voor de camera, handige links, firmware updates, koopjes etc. Centraal leest lekkerder weg dan 20 verschillende topics als de gebruikersgroep niet té groot is.
Verwijderd
Ik kwam deze site tegen met een uitleg over HSS. Conclusie lijkt mij dat het vooral bruikbaar is bij het maken van portretten buiten, bij tegenlicht. Stel nou dat ik dat wel geloof, welke (betaalbare) flitser raden jullie aan zonder HSS voor een 5D? Ik heb beide topics gelezen, maar ben er niet echt uit gekomen.
Verwijderd
De 28-75 is dan mss wel interessant voor jou, de huidige prijs is ook heel voordelig : rond de 260 euro zie ik ze in de winkels liggen.DinoPK schreef op maandag 06 februari 2006 @ 14:59:
[...]
Dank je, zal wel lukken hoor
Ik heb gewoon de standaard kitlens genomen, de 18-70mm 3.5-5.6 dus. Het is wat ik gelezen heb een goede (beste?) kitlens, zeker ten opzichte van de andere budget dslr's, en ik weet nog totaal niet wat te verwachten van de lenzen. Ik weet nog amper hoe het zit met al die mounts. Tot nu bevalt deze lens uitstekend, al is het met dit weer ondoenlijk om binnenshuis zonder flits wat fototje's te schieten, slechte timing qua aankoop mijnerzijds
.
Ik ben van plan er in de loop de tijd (echt niet binnen een paar weken, geld is nu op en zo snel koop ik geen nieuwe camera) iig een telelens te kopen incl macro (losse macrolenzen zijn mij veeels te duur), en eens kijken naar een 50mm 1.7 lensje voor dit soort dagen. Eerst eens zien hoe de kitlens bevalt (mooie lens maar die 3.5 mag gerust wat lager..), en eens rondkijken naar leuke koopjes. Het vinden van leuke 2e hands koopjes is ook een leuke bezigheid.
Overigens denk ik dat dit topic in principe gewoon gebruikt kan worden als objectieven topic? Op GoT zitten redelijk veel KM gebruikers is mij opgevallen, waarom niet gewoon in dit topic lekker babbelen over objectieven, filters, probeersels voor de camera, handige links, firmware updates, koopjes etc. Centraal leest lekkerder weg dan 20 verschillende topics als de gebruikersgroep niet té groot is.
Tele en macro ineen? Als ik me niet vergis kan de sigma 70-300 Macro SuperII (ofzoiets
Ook is de 100mm 2.8 best ook een aardige macro lens, tweedehands helemaal niet zo duur.
Veel plezier nog met je nieuwe cam!
Verwijderd
Ik lees dat je zelf een 210 f4 heb,daar zit toch ook een macrostand op. Geeft deze geen acceptabele pics, blijf het wereldobjektief vinden.Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 17:20:
[...]
De 28-75 is dan mss wel interessant voor jou, de huidige prijs is ook heel voordelig : rond de 260 euro zie ik ze in de winkels liggen.
Tele en macro ineen? Als ik me niet vergis kan de sigma 70-300 Macro SuperII (ofzoiets) best aardig dicht (een dikke meter). Hou er wel rekening mee dat deze lenzen 4.0-5.6 zijn... verre van lichtsterk dus. Buiten vormt dat an sich geen probleem hoor.
Ook is de 100mm 2.8 best ook een aardige macro lens, tweedehands helemaal niet zo duur.
Veel plezier nog met je nieuwe cam!
Dit topic is gesloten.