[dSLR] Konica Minolta Dynax 5D & 7D Topic V2.0

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.596 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 15:31:
Ik kwam deze site tegen met een uitleg over HSS. Conclusie lijkt mij dat het vooral bruikbaar is bij het maken van portretten buiten, bij tegenlicht. Stel nou dat ik dat wel geloof, welke (betaalbare) flitser raden jullie aan zonder HSS voor een 5D? Ik heb beide topics gelezen, maar ben er niet echt uit gekomen.
HHS werkt gewoon goed
suggestie voor digitaal is de 3600hs, maar er was ook een ander merk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Zonder HSS kom je al snel uit op een Promaster 7500XF, goedkoop en best krachtig. Maar met HSS ben je het beste uit. ;)
Een Minolta 3600HS(D) of 5600HS(D) is de beste keus imho. Waarbij die laatste wel erg duur is (maar toch haal ik 'm :+).

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 18:39:
[...]

Ik lees dat je zelf een 210 f4 heb,daar zit toch ook een macrostand op. Geeft deze geen acceptabele pics, blijf het wereldobjektief vinden.
Pics zijn aanvaardbaar ja, maar echt dicht kan je er ook niet mee he... (in principe krijg je even grote macro's als met de kitlens)

Die 100mm 2.8 is meer een "echte" macro zo lijkt me, heb hem alleen nog niet kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxi schreef op maandag 06 februari 2006 @ 20:01:
Zonder HSS kom je al snel uit op een Promaster 7500XF, goedkoop en best krachtig. Maar met HSS ben je het beste uit. ;)
Een Minolta 3600HS(D) of 5600HS(D) is de beste keus imho. Waarbij die laatste wel erg duur is (maar toch haal ik 'm :+).
Is die nu al ergens te vinden in de BeNe(Lux) ? Die Promaster he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

1 winkel heeft/had 'm voor $139 in de VS, staat wel ergens in het vorige topic. Maar in alle andere staat hij voor een hogere prijs, zeg maar de prijs van een 3600HS(D). Wat uiteraard een betere keuze is voor hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 20:22:
[...]

Pics zijn aanvaardbaar ja, maar echt dicht kan je er ook niet mee he... (in principe krijg je even grote macro's als met de kitlens)

Die 100mm 2.8 is meer een "echte" macro zo lijkt me, heb hem alleen nog niet kunnen testen.
Zeker, maar dan heb je het ook over een macro-objektief. Zelf heb ik de 50 mm 2.8 macro van Minolta en deze bevalt me goed. Je moet er niet van uitgaan dat je een 100 mm macro voor weinig op de kop kan tikken. Ze worden zelden aan geboden. Ik dacht dat je op 210f4, zowel op 210 als op 70 de macrostand kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van de 17-35 kitlens. Ik ben bijna zover dat ik mezelf heb overtuigd dat ik de 7D ga kopen, maar twijfel nu nog over de lens. De aanbieding die ik kreeg zou de 17-35 kitlens hebben. Nou heb ik hier net zitten neuzen en daar wordt ie toch niet zo positief beoordeeld... daarnaast vraag ik me af of een lens met een groter bereik geen slimmere keuze is. Kortom, input wederom welkom :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Het bereik is iets persoonlijks. Je hebt gelijk dat het erg wijd is om er altijd mee rond te lopen, maar vooral het 17mm einde vind ik erg fijn. Maar ik werk persoonlijk het liefste met wide-angle ;)
Overigens kijk ik voor objectieven vaak op dyxum.com. En daar zijn ze wel positiever. ;)

Je kan in mijn sig zien welke objectieven ik heb en de 17-35 gebruik ik met stip veruit het meeste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

de 17-35 is een he+le mooie lens... eeffectief op de digi-body´s een 26 tot 52mm zoom.

Dus als je nu in dat bereik foto´s maakt zul je hem zeker waarderen...
Sommige mensen (en die kom je vaak op forums tegen) kopen speciaal voor het verwisselen van lezen een SLR camera, en stoppen er vervolgens een superzoom op, want dat verwisselen is zo onhandig. Maar offeren juist de optische kwaliteiten op voor zo´n enorm zoom bereik.
Terwijl er veel handigere (prosumer/compact) camera´s die vaak veel+ lichter zijn met vaste lens en hetzelfde superzoom bereik

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Zit er sterk over te denken om de minolta dynax 5d kit aan te gaan schaffen en bij redcoon staat hij voor een hele mooie prijs.

De kitlens blijkt behoorlijk goed te zijn kwa prijs/kwaliteits verhouding heb ik gelezen en om te beginnen lijkt me dat zoiezo een leuke lens, maar ik heb toch een paar vraagjes.

- Hoe erg is de rand vertekening bij 18mm shot?
- Is het slim om direct een 2e accu erbij te bestellen of gaat de accu langgenoeg mee?
- Werkt cf ultraIII kaarten ook op volle snelheid in deze cam? (specs geven alleen cf I en II aan)
- De tamron macro 90 - 2.8 kan ik van iemand goedkoop overnemen (met minolta fitting) past die ook op deze cam?
- Dat stabiliceer vreet zeker batterijen of valt dat reuze mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yade
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 13:47
Valt mee, stabilisatie wordt alleen actief bij het maken van de foto. Kan je goed horen overigens bij een lange sluitertijd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 14:59
DeFeCt schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:39:
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van de 17-35 kitlens. Ik ben bijna zover dat ik mezelf heb overtuigd dat ik de 7D ga kopen, maar twijfel nu nog over de lens. De aanbieding die ik kreeg zou de 17-35 kitlens hebben. Nou heb ik hier net zitten neuzen en daar wordt ie toch niet zo positief beoordeeld... daarnaast vraag ik me af of een lens met een groter bereik geen slimmere keuze is. Kortom, input wederom welkom :)
Op photozone zitten een stelletje azijnpissers als je kijkt naar hoe objectieven beordeeld worden. Of een lens is helemaal geweldig of hij wordt helemaal afgefakkeld. Cijfers als een 0,8 gemiddeld zijn geen uitzondering. En juist bij dat soort cijfers wil ik wel eens weten waar mee ze vergelijken. Maar dat is helaas niet te lezen.

Voorbeeld Sigma 18-125 f3,5-5,6 cijfer photozone 0,92 (schaal 0 tot 5) cijfer fred em miralda 7,2 (schaal 0 tot 10). Om gerekend van F&M naar pnotozone maatstaven zou de sigma daar een 3,6 krijgen. Lijkt me een nog al groot verschil die factor 4. Dan komt echt niet omdat toevallig 1 iemand een slecht exemplaar heeft.

http://www.fredmiranda.com/

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:07:
Hoi

Zit er sterk over te denken om de minolta dynax 5d kit aan te gaan schaffen en bij redcoon staat hij voor een hele mooie prijs.

De kitlens blijkt behoorlijk goed te zijn kwa prijs/kwaliteits verhouding heb ik gelezen en om te beginnen lijkt me dat zoiezo een leuke lens, maar ik heb toch een paar vraagjes.

- Hoe erg is de rand vertekening bij 18mm shot?
- Is het slim om direct een 2e accu erbij te bestellen of gaat de accu langgenoeg mee?
- Werkt cf ultraIII kaarten ook op volle snelheid in deze cam? (specs geven alleen cf I en II aan)
- De tamron macro 90 - 2.8 kan ik van iemand goedkoop overnemen (met minolta fitting) past die ook op deze cam?
De tweede accu is eigenlijk alleen handig als je van plan bent meer als 200 foto´s achter elkaar te schieten zonder pauze van 2,5 uur.

Geen idee, bij normaal klikken bevalt een huidige standaard CF kaart goed, een snellere is leuk.
Mijn oude (eerste generatie CF-kaart) is gewoon irritant traag. Als je continues mode gaat schieten is sneller dan snel gewoon prettig, daar na een paar foto´s de snelheid van de kaart bepalend wordt.

Als de tamron lens autofocus bijna zeker, er zijn een paar sigma´s bij mij bekent die grote problemen opleveren, verder niet

En het batterijen vreten...
ik gebruik een externe flits, en op 1 avondje fotograveren gingen er 3 sets accu´s in de flits tegen 1 accu in de camera.(alles met stabilisatie aan)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 23:08
Een 2de accu lijkt me toch wel heel handig. En dan hoef je geen echte KM te kopen van 100 eurie of wat ze ook mogen kosten. Heb je voor 15 - 30 euro ergens op marktplaats of misschien wel via Redcoon zelf. Want wat doe je als je een keer vergeet je accu op te laden en je toch weg wil? Of je zit midden in een shoot met een lege accu. Is toch flink balen.
Nu wacht ik gewoon altijd totdat m'n acuu leeg is en dan wissel ik hem. Als je maar 1 accu hebt zou je hem theoretisch na iedere wat langere shoot weer op moeten laden om geen risico te lopen.

Maar zoals Duur al aangeeft gaat de accu echt lang mee. Ik kan schiet er volgens mij gemakkelijk tussen de 200 en 500 foto's mee. Afhankelijk van lichtcondities, gebruik interne flitser enzo.

[ Voor 16% gewijzigd door a3konijn op 07-02-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:07:
Je kan het beste voor €20-25 een 3th party accu bestellen. Ze gaan iets minder lang mee dan een originele maar voor voor de prijs van die echte kan je wel 3 neppers kopen. Tel uit je winst!
Ik werk met 2 accu's (1 echte + 1 nepper) en daar kan ik de hele dag mee spelen zonder in te moeten zitten of ze het wel halen. Ik ben sneller door mijn CF heen dan accu's, en dat terwijl ik de hele dag de camera niet uitzet. ;)
http://www.dyxum.com/reviews/cfcard/index.asp?cam=5D
Trek je conclusie of een snellere kaart je geld waard is, ik vind van wel en heb daarom 2x Sandisk ExtremeIII 1GB.
Ik heb het altijd aanstaan en zoals ik paar regels hierboven al zei, ik maak mij absoluut geen zorgen over lege accu's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Hier kun je accu's voor 7.90 euro kopen.
Komen nog wel verzendskosten bij, en kosten voor het overmaken naar het buitenland (samen 17 euro meen ik).
Dan is dus 1 accu 25 euro, maar als je er 2 of meer koopt is het hier veel goedkoper.
Ik heb er zelf 3 gekocht daar, en ze doen het perfect.
Ze gaan iets minder lang mee dan de orginele, maar dat merk je bijna niet.
Gebruik ze nu bijna 3 maanden.

Een snelle kaart is handig als je gebuik gaat maken van burstmode, zelf heb ik een extreme III.

[ Voor 31% gewijzigd door Mud.Starrr op 07-02-2006 14:52 . Reden: Duidelijker gemaakt ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Hou er rekening mee dat een LI-ion accu een beperkte levensduur heeft vanaf het moment van productie loopt die klok.
Als je de accu ´vol´ bewaard is de capaciteits daling een 20% per jaar
Als je de accu maar voor een 40% vol bewaard op een koele plek is die daling < 5%
Laat je hem helemaal leeg raken (dus voorbij het punt dat de camera uitgaat nog verder leeg trekken, bijv door kortsluiting kan dat in 1 klap 50% capaciteit daling kosten.
Ontlaad ie nog iets verder zodat de accu buiten de curve komt van je lader zul je hem niet eens meer kunnen opladen.

Een tweede accu is handig, heel erg handig. Zeker als je opdrachten moet schieten met je camera, maar ik zou er goed over nadenken.

en die hele goedkope accu´s zou ik zelf niet gebruiken... ik heb te vaak iets gelezen over ontploffende GSMmetjes in combinatie met goedkope accu´s. Maar die van ongeveer half minolta´s prijs wekken bij mij meer vertrouwen in...zeker als de leverancier er garantie op wil en kan geven.

Li-ion accu´s werken heel anders qua karakter als NiMh en NiCad accu´s.
Wil je er meer over weten.. http://en.wikipedia.org/wiki/Li_ion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mud starrr schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:47:
Hier kun je accu's voor 7.90 euro kopen.
Komen nog wel verzendskosten bij, en kosten voor het overmaken naar het buitenland (samen 17 euro meen ik).
Dan is dus 1 accu 25 euro, maar als je er 2 of meer koopt is het hier veel goedkoper.
Ik heb er zelf 3 gekocht daar, en ze doen het perfect.
Ze gaan iets minder lang mee dan de orginele, maar dat merk je bijna niet.
Gebruik ze nu bijna 3 maanden.

Een snelle kaart is handig als je gebuik gaat maken van burstmode, zelf heb ik een extreme III.
Thanks for the tip ;-)

Over de schrijfsnelheden: met Sandisk Ultra II ben je het beste af, de Extreme III zou nutteloos zijn omdat de buffer nooit de max speeds van de extreme III haalt.

Koop gewoon nooit kaartjes van Memory Corp... 12 seconden om 3 jpg's weg te schrijven=iets teveel van het goede!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Laatst online: 12-10-2021
pfff lekkere prijsjes om te zien als je er zelf 2 dagen eerder 200 euro meer voor hebt betaald... maar goed, ik ben der blij mee (hou ik me dan maar voor ;) )

Vraag: ik heb eens naar 2e hands objectieven zitten kijken, en dat valt erg mee qua prijs. Maar zitten hier nou ook nadelen aan ten opzichte van de nieuwe lenzen geschikt voor de d5 en d7? Autofocus bijvoorbeeld, zal amper werken lijkt mij.
Maar ik zie ook allerlei 1.7 50mm lensjes voorbijkomen, allemaal zien ze er net ff wat anders uit, is het de moeite een oudere lens te kopen en kan ik naast dyxum ook ergens wat informatie hierover vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Een Minolta AF-objectief werkt gewoon. De 70-210/4 uit mijn signature is een model van 25 jaar oud bijvoorbeeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxi schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 17:38:
Een Minolta AF-objectief werkt gewoon. De 70-210/4 uit mijn signature is een model van 25 jaar oud bijvoorbeeld. ;)
En die AF is dus ook 25 jaar verouderd... Meeste van de Minolta objectieven hebben een trage AF spijtig genoeg. Natuurlijk compenseert de optische kwaliteit dat! De 28-75 2.8 is namelijk veel sneller dan de 28-70 G, maar optisch een groot verschil.

Ook de SSM lenzen zijn zeer snel, maar die betaal je dan ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Het is niet zo dat ze amper werken, want ze werken goed. Maar inderdaad minder goed dan de recentere objectieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de focussnelheid van de 28-70/2.8 G kan ik meepraten, maar gelukkig ook over de optische kwaliteiten :P

Nu even mijn sig updaten; ik heb mijn Sigma 70-210/2.8 verkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de dynax 5d kit met 18-70 besteld op de site van recoon. het lijkt me echt een leuke starters dslr, alleen denk ik dat ik snel een extra zoom lens ga aanschaffen met een wat hoger bereik.

Hoop de camera snel binnen te hebben (staat 14dgn op de site) en dat ik lekker foto's kan gaan schieten van o.a. mijn 3 weken oude neefje O+

Is er trouwens een site waar ik de kwaliteit van de kitlens nog kan bekijken en tevens gebruikers ervaringen zien? ( ik weet dat dat achteraf is, maar ben gewoon benieuwt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:41
Mud starrr schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 01:22:
Mijn nieuwe Minolta 70-210 f/4 en kenko 2× tele converter zijn binnen :)
Mijn tas begint nu wel aardig vol te raken.
MudStarr,

Hoe bevalt de teleconverter?

Ik weet er nog niet zoveel van maar wat heeft het voor invloed op minimaal lichtsterkte? Wat wordt die op 70-210 f4?

Lever je veel kwaliteit in qua scherpte enzo?

En wat betaal je er zo voor 2ehands?

Zit er sterk aan te denken om er ook een te nemen en dan m'n Sigma Macro II weer te verkopen.

Groeten,
Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
hmmm die dyxum site is toch wel aardig informatief eigenlijk, begin het een beetje door te krijgen (leuk heh zo'n beginnend (d)slr usertje :P

lenzen moeten dus iig AFzijn. Duidelijk, genoeg keuze iig nieuw en 2e hands.
Ik kan mij alleen niet voorstellen dat de oude lenzen qua performance goed zijn.. De AF moet toch veeeel langzamer zijn?.. Optische kwaliteit en bouwkwaliteit is vaak beter, maar er moeten toch meer nadelen zijn dan alleen een langzamere AF zou ik denken.

Overigens heb ik wat gelezen over een PDF van ene Greg Freeman, Dynax 5d en 7d gids welke echt een aanvulling zou zijn. Iemand hier ervaring mee, en misschien een exemplaar?

2 dingen waar ik me wel een beetje zorgen om maak:
- Hoe zit het met de levensduur van de accu's?.... aangezien KM niet meer bestaat en er geen garantie is dat Sony de standaarden overneemt. Ik wil over 10 jaar met deze camera ook wel wat foto's nemen eigenlijk.
- RAW, KM schijnt dit niet vrijgegeven te hebben?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ mschellings: volgens je sig heb je geen sigma, maar een 70-210/4.0 :?

Met een 2x cenoverter krijg je ee f/8 lensje, waardoor je je AF wel kunt schudden. Vaker gebruikt is een 1.4x converter, waardoor je een f/5.6 lensje krijgt met AF en optisch waarschijnlijk een heel stuk beter.

@dinopk, koop er dan gelijk een third-party reserver accu bij, dan hoef je je daar minder zorgen om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansem
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 10:32:
@ mschellings: volgens je sig heb je geen sigma, maar een 70-210/4.0 :?

Met een 2x cenoverter krijg je ee f/8 lensje, waardoor je je AF wel kunt schudden. Vaker gebruikt is een 1.4x converter, waardoor je een f/5.6 lensje krijgt met AF en optisch waarschijnlijk een heel stuk beter.

@dinopk, koop er dan gelijk een third-party reserver accu bij, dan hoef je je daar minder zorgen om te maken.
De Sigma heb ik ook, alleen is die dan overbodig, die gaat dus waarschijnlijk de verkoop in. In m'n sig had ik die niet gezet.

Dus je moet de x converter vermenigvuldigen met de max. aperture. Dan is 1.4 denk ik wel het maximum om te doen met een f4 lens.

Eens kijken waar aan te komen is 2ehands.

[ Voor 28% gewijzigd door hansem op 08-02-2006 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet zowel de brandpunt als de maximale opening (of diafragma in goed Nederlands) vermenigvuldigen met de vermenigvuldigingsfactor van de converter inderdaad.

edit: o ja, we groeten elkaar continu (soms wat op een sarcastische manier, maar toch), dus dat hoef je niet onder iedere post te doen (scheelt een heleboel forumruimte). O-)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

mschellings schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 08:53:
[...]
MudStarr,

Hoe bevalt de teleconverter?

Ik weet er nog niet zoveel van maar wat heeft het voor invloed op minimaal lichtsterkte? Wat wordt die op 70-210 f4?

Lever je veel kwaliteit in qua scherpte enzo?

En wat betaal je er zo voor 2ehands?

Zit er sterk aan te denken om er ook een te nemen en dan m'n Sigma Macro II weer te verkopen.

Groeten,
Marco
Zoals al gezegd is wordt je bereik vergroot met de vergrotingsfactor van de Teleconverter.
Bij x2 is een 70-210 dus 140-420.
Nadeel is dus dat je Diafragma ook X2 gaat.
Ook lever je optisch wat kwaliteit in, maar dat is per Teleconverter nog verschillend.
Zelf heb ik hem inderdaad met die 70-210 gekocht, maar ik gebruik hem vooral op mijn Soligor 100-400.
Daarmee krijg je een extreem bereik, en dat gebruik ik alleen voor uitzonderlijke gevallen.
Overigens werkt de AF wel gewoon, in tegenstelling wat Mig29 zegt (maar dan wel langzaam).
Zelf heb ik er samen met de 70-210 F/4 115 euro voor betaald.
Ik denk dat hij los tegen de 50 euro te vinden moet zijn.

Dit zijn resultaten op 400mm in combinatie met x2 Teleconverter.

Afbeeldingslocatie: http://www.dekunstvanfotografie.nl/Dieren/images/PICT0970.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dekunstvanfotografie.nl/Dieren/images/PICT0981.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Mud.Starrr op 08-02-2006 17:48 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansem
Ik denk dat ik dan de converter maar laat zitten, in ieder geval de x2 variant, de x1.4 variant is denk ik nog wel een optie.

Wat is een goede Macro lens, zat zelf te denken aan een 2ehands Minolta 2.8 50mm Macro. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen ervaring met die lens, maar wel met een tamron 90mm F/2.8 en dat is echt een van de betere macro lenzen die ik tot nog toe heb gebruikt.

Niet alleen voor macro, maar ook portret opnames gingen er perfect mee op mijn oude minolta. Echt een aanrader imo.

Nieuw kost de tamron rond de 400 euries, maar zal 2e hands wel een stukje goedkoper zijn denk ik.

suc6

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2006 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij misschien een raw bestand mailen (dynax 5d), zodat ik kan testen onder linux ofdat gimp met dcraw het vreet en er wat mee kan?

mailto[at]awol[dot]be

Alvast bedankt ")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 01:26:
Ik heb vandaag de dynax 5d kit met 18-70 besteld op de site van recoon. het lijkt me echt een leuke starters dslr, alleen denk ik dat ik snel een extra zoom lens ga aanschaffen met een wat hoger bereik.

Hoop de camera snel binnen te hebben (staat 14dgn op de site) en dat ik lekker foto's kan gaan schieten van o.a. mijn 3 weken oude neefje O+

Is er trouwens een site waar ik de kwaliteit van de kitlens nog kan bekijken en tevens gebruikers ervaringen zien? ( ik weet dat dat achteraf is, maar ben gewoon benieuwt ;) )
"Sprak met iemand uit de nl.foto nieuwsgroep. Hij had ook bij redcoon een 5D besteld en had dooie pixel. Teruggestuurd en was ineens 17 dagen levertijd. Hij heeft hem gecancelled en ergens anders nu de 7D gekocht. En dat was dus afgelopen maandag
Nu had hij wel alleen de body dus misschien scheelt dat nog.
Ik heb maandag daar de 7D met 18-70mm besteld en stond 4 dagen voor. Voor alleen de Body 17 dus... betekent dat ze die niet op voorraad hebben.

Ik heb niet alle replies doorgelezen, wellicht is het al gepost maar wil jullie het volgende niet onthouden.
http://www.friedmanarchives.com/Writings/5D_7D_ebook.htm

Een goede 5D/7D handleiding (PDF) , kost wel money, maar $20 (€17) is nog wel te overzien.
Het is niet alleen een handleiding maar ook een soort gids waar de vele opties besproken worden en je goed kan zien wat instellingen doen.Meer dan alleen een handleiding dus, een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

De body en de lens zitten in hun eigen doos. Dus het is een beperking van het systeem van die toko dat de kit sneller geleverd kan worden dan de losse body.

Dat boek heeft eerder in dit (of het vorige) topic gestaan, maar dat maakt het ebook niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
Ah oke, zoals ik al zei, komt nu eigenlijk pas in dit topic en is beetje veel om alles door te lezen.
Maar mijn bedoelingen zijn goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 10:52
Hey allemaal,

Dit ia mijn eerste post in dit forum, omdat ik sinds vanavond de eigenaar ben van een 7d inc. een 35-80 (15 jaar oud) lens. Hoezee. Alleen zat de gebruiksaanwijzing niet in de doos (demo) dus die kommt zaterdag. Mijn vraag is eigenlijk, hoe zie je welke firmware je hebt en hoe controleer je of de camera geen van de problemen heeft die bij de eerste serie voorkwam; scheve sensor en raar focussen. Ik ben natuurlijk van plan om mijn resultaten en bevindingen met jullie te delen.
enige nadeel nu is een rare autofocus, maar dat komt waarscheinlijk door d gare lens (was ook gratis) :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
Kun je alvast wat lezen ;)
Engelse Handleiding:
http://kmpi.konicaminolta...Maxxum_7D?mDetail=Manuals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Voor de 5D is een beschermkapje voor het display uitgebracht. Tevens opengeklapt houdt het zonlicht tegen, zodat het display goed te zien blijft.

http://www.konicaminoltap...laccshop/popupshade5d/en/

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joh14vers6 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 13:01:
Voor de 5D is een beschermkapje voor het display uitgebracht. Tevens opengeklapt houdt het zonlicht tegen, zodat het display goed te zien blijft.

http://www.konicaminoltap...laccshop/popupshade5d/en/
En het kost MAAR 40 euro! Allen daarheen!

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

philippevk schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 19:37:
Hey allemaal,

Dit ia mijn eerste post in dit forum, omdat ik sinds vanavond de eigenaar ben van een 7d inc. een 35-80 (15 jaar oud) lens. Hoezee. Alleen zat de gebruiksaanwijzing niet in de doos (demo) dus die kommt zaterdag. Mijn vraag is eigenlijk, hoe zie je welke firmware je hebt en hoe controleer je of de camera geen van de problemen heeft die bij de eerste serie voorkwam; scheve sensor en raar focussen. Ik ben natuurlijk van plan om mijn resultaten en bevindingen met jullie te delen.
enige nadeel nu is een rare autofocus, maar dat komt waarscheinlijk door d gare lens (was ook gratis) :7
Scheve sensor is makkelijk te testen door een foto te maken op iets dat horizontaal staat. De backfocus is wat lastiger, maar het is ook een probleem dat niet zo groot is als het lijkt. De meeste backfocus-problemen zijn wellicht terug te voeren naar de test-methode; herpositioneren na autofocus-lock werkt niet altijd zoals verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
Vandaag is mijn 7D binnengekomen, met een grote oranje stikker op de doos met daarop de tekst "
Including High Speed CF Card 1GB". En inderdaad, zit 1GB Transcend 80x CF kaart bij. Leuk kadootje van Minolta :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 13:27:
[...]

En het kost MAAR 40 euro! Allen daarheen!

8)7
Die € 40 valt inderdaad niet mee, maar wel een handig ding. In deze Ebay-advertentie staat een tabelletje waarin, volgens mij, dezelfde pop-up shade is opgenomen. Ik heb een mailtje gestuurd met de vraag of ze Pop up shade (niet de Pro) daadwerkelijk kunnen leveren voor de 5D en wat-ie koste en wat 't kost om een naar NL te laten sturen. I'll keep y'all posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 23:42:
[...]

Die € 40 valt inderdaad niet mee, maar wel een handig ding. In deze Ebay-advertentie staat een tabelletje waarin, volgens mij, dezelfde pop-up shade is opgenomen. Ik heb een mailtje gestuurd met de vraag of ze Pop up shade (niet de Pro) daadwerkelijk kunnen leveren voor de 5D en wat-ie koste en wat 't kost om een naar NL te laten sturen. I'll keep y'all posted.
Heb een mailtje ontvangen: "The snap on for the Minolta would be $29.88 plus $7.25 for shipping to The Netherlands via USPS Air Mail Parcel Post with 4-10 day delivery time." In totaal dus $ 37,17 om een in huis te krijgen. Dat is zo'n € 32,-. Dat moesten we maar eens proberen. Ik heb er eentje besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05-2024
The-Force schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 21:18:
Vandaag is mijn 7D binnengekomen, met een grote oranje stikker op de doos met daarop de tekst "
Including High Speed CF Card 1GB". En inderdaad, zit 1GB Transcend 80x CF kaart bij. Leuk kadootje van Minolta :D
Bij wie heb je die besteld?
En wat kostte het ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
Bij Redcoon, 690 incl btw voor de 7d + 18-70 kitlens. Kwam nog iets van 30 euro bij voor een B&W UV filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
Leuke verrassing als er ook nog "gratis" een 1GB geheugenkaartje bij zit.

Ik heb inmiddels (gratis) de Ned. handleiding voor de 7D geleeched in pdf formaat.

Mocht er intresse voor zijn in dit forum, dan wil ik hem wel sharen.

[ Voor 4% gewijzigd door gromit77 op 11-02-2006 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 12:51:
Kan iemand mij misschien een raw bestand mailen (dynax 5d), zodat ik kan testen onder linux ofdat gimp met dcraw het vreet en er wat mee kan?

mailto[at]awol[dot]be

Alvast bedankt ")
Op www.dyxum.com staat een RAW file.
http://www.dyxum.com/down...eImages/RAW-28-135f11.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:57
edit: * laat maar *

[ Voor 95% gewijzigd door RedPixel op 12-02-2006 14:11 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 10:52
Zo eerste weekend met de 7d. Tot nu toe bevalt hij uitstekend, eindelijk de foto's die ik wil. Heb er nog maar de bekende 28-100 lens bijgekocht, misschien geen superlens maar wel een leuk begin. Na de eerste keer volledig opgeladen te zijn kon ik ongeveer 200 foto's maken waarvan veel met flit en As. Dit is niet echt heel erg veel, dus ben op zoek naar een aantal goedkpe accu's? iemand? en overigens vandaag ook naar de tentoonstelling over Bresson gegaan in Amsterdam (FoAm) is een echt aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

philippevk schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:01:
Zo eerste weekend met de 7d. Tot nu toe bevalt hij uitstekend, eindelijk de foto's die ik wil. Heb er nog maar de bekende 28-100 lens bijgekocht, misschien geen superlens maar wel een leuk begin. Na de eerste keer volledig opgeladen te zijn kon ik ongeveer 200 foto's maken waarvan veel met flit en As. Dit is niet echt heel erg veel, dus ben op zoek naar een aantal goedkpe accu's? iemand? en overigens vandaag ook naar de tentoonstelling over Bresson gegaan in Amsterdam (FoAm) is een echt aanrader.
Voor accu's moet je even een stukje terug lezen.

Edit:
@The-Force, dat stond dus even terug ook al gemeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Mud.Starrr op 14-02-2006 12:44 . Reden: Reactie @ The-Force ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The-Force schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 21:18:
Hoop dat dit ook bij de 5D het geval is als die binnen komt, das nl lekker meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
philippevk schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:01:....................
Dit is niet echt heel erg veel, dus ben op zoek naar een aantal goedkpe accu's? iemand?
Goedkope accu's zag ik op http://www.akkuinternational.de en met goedkoop bedoel ik 7,90 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 01:44:
Hoop dat dit ook bij de 5D het geval is als die binnen komt, das nl lekker meegenomen :)
Mijn 5D staat 2 weken in bestelling, en volgens Redcoon gaat het nog 3 tot 4 weken duren dus het lijkt er op dat de minolta's (in iedergeval de 5D) slecht leverbaar zijn op het moment.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Ik kom net van de (normaal dure) lokale fototoko vandaan en hij zei dat hij de 7D + 17-35 + grip deze of volgende week voor €599,- binnen komen. Maar de grips zijn erg slecht leverbaar dus steken ze voor die prijs maar een 1GB erbij om toch van de camera's af te komen. :/

Overigens staat *nu* nog op het prijskaartje bijna €1200 met de 17-35.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

@Oxi:
Waar staat die toko? Ik heb namelijk exact dezelfde aanbieding gekregen van een fototoko voor €799,- ook met 1GB ipv grip om dezelfde reden.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Ik ga ook maar eens in de buurt rond vragen of de 5D (kit) nog ergens leverbaar wordt voor een mooie prijs (alles onder de 600 euro voor de kit of) mischien dat het wel een 7D wordt (ondanks dat ik die aan de lompe/grote/zware kant vind) als die beter leverbaar zijn.

599 voor een 7D+ 17-35+ grip is trouwens echt geen geld. (noem de toko en ik ga er voor liggen met m'n slaapzak :P )

[ Voor 4% gewijzigd door martijn_tje op 14-02-2006 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
dan kom ik naast je liggen! ;) waar is die toko?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:43
hilbren schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 19:24:
dan kom ik naast je liggen! ;) waar is die toko?
Dan kan het nog wel eens gezellig worden, I'll join!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Foto Jans in Tilburg. Overigens kom ik er normaal gesproken niet, maar ik was vandaag toch in de buurt en moest nog een pola hebben. :+

Ik vind het eigenlijk een slechte winkel waar ik alleen kom als ik even een camera vast wil houden. :D En zoals ik net al zei, op het prijskaartje staat nog steeds bijna €1200. En zoals ik ook al zei, de grips zijn niet meer te krijgen dus je krijgt er een 1GB kaartje voor in de plaats. Nog steeds een erg goede deal. ;)
Maar als deze dure toko dat gaat doen, dan gaan andere winkels dat ook doen, vast nog goedkoper. Dus het is even afwachten...

En als je een grip wilt zo snel mogelijk 1 scoren, want die zijn erg moeilijk te krijgen, dus als je die kan krijgen voor je die set krijgt. DOEN, want je krijgt 'm altijd nog wel kwijt op eBay. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
Naar ik mag aanemen praten we hier over een "Ned. versie"

(werd ook wel tijd dat die gingen zakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

gromit77 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 20:24:
Naar ik mag aanemen praten we hier over een "Ned. versie"

(werd ook wel tijd dat die gingen zakken)
Maakt dat afgezien van de handleiding nog veel uit?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

weeeeeh, ik heb zonder grip 1100 betaald.
Dit is echt niet normaal meer, ik begin nu toch echt te balen dat ik niet wat langer heb gewacht.
Ik had wel verwacht dat de prijs nog meer zou gaan zakken, dat is niet meer dan normaal, maar dit is wel heel veel + snel.
Het stomme is dat ik nog zat te twijfelen te wachten omdat er geruchten waren dat er een nieuwe cam zou uitkomen.
Ik verwachte dat dat de prijs naar beneden zou helpen, maar besloot dat dat wel zou meevallen.
stom stom stom.

Wel relexed voor de mensen die nu een cam scoren, dit zijn pas instapprijzen.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Laatst online: 01-09 14:45
hrm... ik ga mijn 7D+28-100 morgen ophalen. voor toch wel wat meer dan die 599... ik ga zowieso, eens kijken wat die zaak me daar kan vertellen.. als het me niet bevalt, cancel ik de boel en wacht ik een week af.

[ Voor 19% gewijzigd door Korras op 15-02-2006 02:13 ]

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
Koras schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 02:12:
hrm... ik ga mijn 7D+28-100 morgen ophalen. voor toch wel wat meer dan die 599... ik ga zowieso, eens kijken wat die zaak me daar kan vertellen.. als het me niet bevalt, cancel ik de boel en wacht ik een week af.
ga je die 28-100 als standaart lens gebruiken? dan begin je zoomlens dus effectief bij 44.8mm :?
ik vindt dat ze sowieso rare lenzen bij de minolta's leveren.
lijkt me logischer dat ze er een 17-35 bij leveren namelijk of een 11-nogwat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
ik heb hiervoor altijd met analoog SLR gewerkt, en ook daar had ik er standaard een 50mm (Pentax, yummy lens, jammer dat P-draad hier niet meer op werkt) op, en anders tele... dus de 28-100 komt me wel goed uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

hilbren schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 09:49:
[...]

ga je die 28-100 als standaart lens gebruiken? dan begin je zoomlens dus effectief bij 44.8mm :?
ik vindt dat ze sowieso rare lenzen bij de minolta's leveren.
lijkt me logischer dat ze er een 17-35 bij leveren namelijk of een 11-nogwat ?
Het leuke is dat je kan kiezen. ;)
Mud starrr schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 00:45:
weeeeeh, ik heb zonder grip 1100 betaald.
Dit is echt niet normaal meer, ik begin nu toch echt te balen dat ik niet wat langer heb gewacht.
Ik had wel verwacht dat de prijs nog meer zou gaan zakken, dat is niet meer dan normaal, maar dit is wel heel veel + snel.
Het stomme is dat ik nog zat te twijfelen te wachten omdat er geruchten waren dat er een nieuwe cam zou uitkomen.
Ik verwachte dat dat de prijs naar beneden zou helpen, maar besloot dat dat wel zou meevallen.
stom stom stom.

Wel relexed voor de mensen die nu een cam scoren, dit zijn pas instapprijzen.
idem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Ik heb foto jans maar eens gebelt. De camera's hebben ze vandaag al binnen gekregen, maar de prijzen zijn iets anders.

5D + 18-70 €599
7D + 18-70 €799
7D + 17-35 €899

Dat zijn vrij normale prijzen als je het mij vraagt. In iedergeval niet zo idioot goedkoop als eerst.

Nu eeft het geen zin meer om met m'n slaapzak voor de deur te gaan liggen :'(

[ Voor 4% gewijzigd door martijn_tje op 17-02-2006 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:43
martijn_tje schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 11:58:
Ik heb foto jans maar eens gebelt. De camera's hebben ze vandaag al binnen gekregen, maar de prijzen zijn iets anders.

5D + 18-70 €599
7D + 18-70 €799
7D + 17-35 €899

Dat zijn vrij normale prijzen als je het mij vraagt. In iedergeval niet zo idioot goedkoop als eerst.

Nu eeft het geen zin meer om met m'n slaapzak voor de deur te gaan liggen :'(
Sterker nog, ik vind ze relatief duur! (vergelijkend met Duitsland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wild pigeon schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 17:49:
[...]

Sterker nog, ik vind ze relatief duur! (vergelijkend met Duitsland)
Yep,ik heb mijn 7D+18/70 gisteren opgehaald in duitsland VOOR 699 EURO.

ps.wat me wel is opgevallen bij de camera is het afdrukken van een foto,je drukt half voor de AF en je drukt door om de foto te nemen,ik vind dat je nogal redelijk door moet drukken zeker in vergelijking met mijn Canon 10D.

Nog iemand !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Misschien is de sluiterknop van je 10D al een stuk meer ingesleten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 22:42:
[...]

Yep,ik heb mijn 7D+18/70 gisteren opgehaald in duitsland VOOR 699 EURO.

ps.wat me wel is opgevallen bij de camera is het afdrukken van een foto,je drukt half voor de AF en je drukt door om de foto te nemen,ik vind dat je nogal redelijk door moet drukken zeker in vergelijking met mijn Canon 10D.

Nog iemand !!!
redcoon.nl, 7D + 18/70 voor 690 (komt nog wel 5,99 verzendkosten bi)j
Daar heb ik de mijne vorige week gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnGizmo schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 23:05:
Misschien is de sluiterknop van je 10D al een stuk meer ingesleten?
Tja,het zou kunnen maar het is toch weer wennen ;(

Ik heb het eens op het forum van dpreview gepost en daar vonden ze het toch niet normaal.

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Nofi maar op dpreview is heel veel niet normaal en het lijkt alsof daar alle mensen met problemen heen komen. Er worden problemen genoemd die hier op got helemaal niet ter sprake komen (backfocus enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

zover mijn ervaring met dpreview rijkt, weten ze daar van ieder minuscuul min puntje een major issue te maken. (vlieg en olifant verhaal)

Maar als je serieus twijfelt of het goed is, vraag of je bij je handelaar hem mag vergelijken met andere 7D´s?

Maar er zullen altijd verschillen zijn tussen toestellen.. zelfs binnen één merk.

En ja als je via inet gekocht heb, zul je ff een fotomeet ofzo moeten bezoeken waar mede minolta eigenaren komen en hun vragen of je hun knopje mag testen.

Ik ben iig blij dat de knop niet zoef doorschiet naar een belichting... dan miste ik zeker de mooie momenten. want dan is ie alweer bezig met die spiegel enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The-Force schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 23:21:
[...]

redcoon.nl, 7D + 18/70 voor 690 (komt nog wel 5,99 verzendkosten bi)j
Daar heb ik de mijne vorige week gekocht.
Ff vergeten te vermelden,kreeg er ook een fototas bij,ééntje waarin de cam en de 18/70 inpast.

ps.iemand ook ervaring met de Bigma 50/500 op de 7D.

Mvg.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2006 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:20
Euhm, enig kans dat deze camera binnenkort niet meer te koop zou zijn? en of de prijs nog lager of mischien hoger word?

Ik heb mijn keuze gemaakt tussen de eos350d en de 7d, en het word dus de 7d, ik ben alleen benieuwd of ik me haasten moet

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 00:21:
[...]

Ff vergeten te vermelden,kreeg er ook een fototas bij,ééntje waarin de cam en de 18/70 inpast.

ps.iemand ook ervaring met de Bigma 50/500 op de 7D.

Mvg.
Niet persoonlijk maar de specs zeggen genoeg. Minimale focusafstand van 1~3 meter, 1.84kg, 21~30cm lang en een minimum aperture van 4~6.3.

Daar zou ik echt niet mee rond willen lopen, want dit is toch een lens die bedoeld is om alle bereiken in 1 lens te stoppen dat je niet meer hoeft te wisselen. En ik neem aan dat jij dat ook bedoeld.

Volgens mij heeft Femme ook een Bigma op zijn 7D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 22:42:
[...]

Nog iemand !!!
Ff een update,
vanmorgen ff terug gereden naar de fotozaak,leek toch niet normaal te zijn dat ik zoveel druk moest uitoefenen om een foto te nemen,ze hadden er geen meer in voorraad maar dinsdag komen ze terug binnen.
Ook de 7Dkit met de 17/35 -2.8/4 kwam binnen voor 749 euro,ik heb dan maar gekozen voor de 17/35 kit.

ps.iemand ervaring met die kitlens.

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 14:08:
[...]

Ff een update,
vanmorgen ff terug gereden naar de fotozaak,leek toch niet normaal te zijn dat ik zoveel druk moest uitoefenen om een foto te nemen,ze hadden er geen meer in voorraad maar dinsdag komen ze terug binnen.
Ook de 7Dkit met de 17/35 -2.8/4 kwam binnen voor 749 euro,ik heb dan maar gekozen voor de 17/35 kit.

ps.iemand ervaring met die kitlens.

Mvg.
Jup, en het is een heerlijke lens.
Hij is optisch heel erg goed (zeker voor een kitlens).
Wel zul je ernaast nog een lens nodig hebben omdat je anders alleen groothoek hebt.
Een 28-75 2.8 is heel mooi om erbij te hebben naast die lens.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
De 70-210 F4, krijgt een hele goede waardering op dyxum. Lijkt mij een mooie aanvulling op mijn D5 kitlens, maar ik twijfel of het slim is door de toch vrij beperkte zoom van deze lens. Heeft er iemand misschien een voorbeeldfoto geschoten met deze lens?
Het is een oud lensje, wat is hiervoor nou een beetje de gangbare 2e hands prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

€80-120 afhankelijk van de kwaliteit.

Ik heb die lens, maar gebruik 'm weinig, simpelweg omdat ik weinig met tele doe en toch een goedkope leuke telelens wilde. Maar hij is goed scherp, zelfs op F/4. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
Hmm ik heb denk ik wel een koopje gedaan, de koop is inmiddels gesloten.
60 euro voor een krasvrije 70-210 F4, incl alle kapjes, zonnekap en polarisatie filter :)

Op naar de 1.7 (of 1.4) 50mm :), wat wel nieuw kopen zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Als je dat gelukt is dan is dat erg goedkoop.

De 50/1.4 is beter en scherper dan de 1.7 maar voor dat kleine beetje extra lichtsterkte betaal je wel ruim 2x zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
Het is me al gelukt :) . Heerlijk gevoel dat soort koopjes, nou maar afwachten of ik de lens ooit binnenkrijg hahah.
Zelf kijk ik ook meer naar de 50 1.7 inderdaad, alleen die lens is niet zo heel erg goed meer te verkrijgen als ik zo op het internet kijk. 2e hands is geen doen, voor 30 euro meer heb je een nieuwe. En de 1.4 is nieuw wel goed te verkrijgen, maar 300 euro vs 110?.... Wel een top portretlens maar met zo'n prijsverschil is het niet echt interessant voor een amateur (of je moet tegen een 2e handsje aanlopen voor 175, maar die zijn er niet veel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
Die 50 1.7 is inderdaad zeer moeilijk te krijgen, heb er nog eentje te pakken gekregen van de week. Was hun laaste en ze komen niet meer binnen ook. Dat hoor je bij mee zaken.
Die 50 1.7 zal wel vervangen worden door de 50 1.4 en die is inderdaad 2x zo duur.
Was net op tijd dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mud starrr schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 19:35:
[...]

Jup, en het is een heerlijke lens.
Hij is optisch heel erg goed (zeker voor een kitlens).
Wel zul je ernaast nog een lens nodig hebben omdat je anders alleen groothoek hebt.
Een 28-75 2.8 is heel mooi om erbij te hebben naast die lens.
Ik ga de 18/70 scoren op Ebay,en de 50/500 met pola ligt hier al naast me ;)

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Laatst online: 09-09 16:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik die een bod gedaan heeft ,maar ik hoor niets van hem ,jammer.

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Laatst online: 09-09 16:24
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 18:55:
[...]

Ben ik die een bod gedaan heeft ,maar ik hoor niets van hem ,jammer.

Mvg.
Er zijn mensen die niet elk moment van de dag op het internet zitten dus je hebt nog alle kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
ik heb pas mijn 50mm f1.7 verkocht, ik deed er eigenlijk weinig meer mee toen ik voor <150euro een 1.4 van marktplaats geplukt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hilbren schreef op zondag 19 februari 2006 @ 21:52:
ik heb pas mijn 50mm f1.7 verkocht, ik deed er eigenlijk weinig meer mee toen ik voor <150euro een 1.4 van marktplaats geplukt had.
Ik ben er anders erg blij mee, goede lens en nog bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAKMAN79
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-03-2021
Ben zelf ook op zoek naar de 50 mm 1.7 maar heel slecht leverbaar, meeste zaken in mijn omgeving (Maastricht) hebben 'm niet op voorraad en gaan met KM bellen om te zien of 'ie nog leverbaar is. Heb gehoord dat KM momenteel een Europese inventarisatie aan het doen is van welke lenzen ze nog hebben en wellicht begin maart weer wat kunnen gaan leveren... hopelijk zitten er nog een paar bij....anders zijn tips van harte welkom!

Edit: never mind, een zaak in de buurt had 'm nog liggen! (Als ik 'm opgehaald heb vertel ik waar >:) )

[ Voor 13% gewijzigd door PAKMAN79 op 20-02-2006 17:34 ]

KonicaMinolta Dynax 5D +KM 17-35 2.8-4.0 +KM 28-75 2.8 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 70-210 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Ik heb m'n 5D (kit met tasje er bij) vandaag gehaald. M'n lokale foto boer kon hem voor 630 euro leveren (ja wel wat duur) maar in iedergeval geen maand wachten (zoals bij m'n vorige poging). En wat betreft garantie een heel stuk makkelijker als duitsland (300Km rijden). Achteraf hoorde k dat het de laatste was, en dat ie ook niet meer leverbaar was. het lijkt er echt op dat de voorraden 5D's beginnen te slinken, 7D's zijn er nog wel vrij veel van op voorraad.

Wauw wat is het toch een ralaxte camera. ISO 800 is nog heel erg goed te doen en de AF is ook in een redelijk donkere huiskamer heel goed af te richten (spot AF). vanavond weer een heleboel schieten en leren.

Edit:
Wow die auto focus modi maken echt veel uit (bij weinig licht). op AF-C(ontinious) blijft ie hunten, op AF-Shot is het meestal in 1 keer raak, op AF-Automatic is het resultaat wisselend

[ Voor 18% gewijzigd door martijn_tje op 20-02-2006 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAKMAN79
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-03-2021
Veel plezier ermee, de 5D is zeker een heel fijn apparaat!

KonicaMinolta Dynax 5D +KM 17-35 2.8-4.0 +KM 28-75 2.8 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 70-210 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:20
niemand antwoord op mijn vraag?

Prijsverwachtingen van de 7d + hoe lang deze leverbaar blijft?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Devian schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 03:12:
niemand antwoord op mijn vraag?

Prijsverwachtingen van de 7d + hoe lang deze leverbaar blijft?
Sorry, glazen bol zit in de vaatwasser. hij was vies geworden na wat gekke APL vragen gisteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
die van mij was bij cameranu.nl de laatste met 28-100 kitlens, welke ze ook niet meer binnen zullen krijgen, en de 7D body staat nu in bestelling, 5-10 dagen verwachten ze.. ze worden iig steeds zeldzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Dat is helaas met bijna alle accesoires ook, ik heb met moeite een 3600HS(D) kunnen vinden (ook laatste bij camernu :P). En je leest ook dat sommige objectieven niet meer (goed) leverbaar zijn, zoals een heel slecht leverbare 50/1.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
ik op zoek naar geruchten over de 9D (8D??) kwam ik dit tegen:
http://konicaminolta.jp/p..._sweet_digital/index.html
ik neem aan dat dit gewoon de 5d is? maar ik vindt de naam wel leuker :)

heeft iemand toevallig al feiten weten te bemachtigen over de nieuwste van de nieuwste sonyminolta cam?
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.