[DSLR] Konica Minolta Dynax 5D & 7D topic.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.557 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 10:28
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 10:28:
Ik ben benieuwd of er nog een sinterklaas/ kerstoffensief komt met spannende aanbiedingen. Momenteel vormen in Duitsland de canon 350D en 20D en de de Nikon D50, D 70 en D70s, 95% van de markt volgens Colour Foto. Voor de kleintjes en de professionele toestellen van de grote 2 resteert maar 5%. In Nedrland zal het niet veel anders liggen. KM begin een kerstoffensief!!!
Ik vind de prijs van de 5D kit toch zeker niet aan de hoge kant hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
  • voor 619 euro heb je een Nikkon D50 met 18-55 lens
  • voor 706 euro heb je een KM 5D met 18-70 lens
  • voor 751 euro heb je een Canon 350D met 18-55 lens
  • voor 799 euro heb je een Nikkon D50 met 18-55 lens + 55-200 lens
  • voor 799 euro heb je een Canon 300D met 18-55 lens
Echt goedkoop is de 5D dus niet te noemen als je vergelijkt met de Nikkons. Maar al kijk je naar de Canon 300D en 350D dan is minolta niet echt duur.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
martijn_tje schreef op maandag 14 november 2005 @ 17:32:
Echt goedkoop is de 5D dus niet te noemen als je vergelijkt met de Nikkons. Maar al kijk je naar de Canon 300D en 350D dan is minolta niet echt duur.
Dit is geen NL-versie
Goede prijs, leuk beginnerslensje
Ook goede deal
Die 55-200 is echt een bout-lens
Dit lijkt me erg sterk...

Conclusie is dat de 5D zeker niet over-priced is (denk aan Anti Shake, bedieningsgemak etc.)

[ Voor 5% gewijzigd door Nielsracing op 14-11-2005 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

martijn_tje schreef op maandag 14 november 2005 @ 17:32:
Je vergelijkt als een echte Hollander... ;)
Wat kost een gemiddelde VR lens voor een Nikon (met 1 K, ook al is het meervoud) of een IS lens voor een Canon? Juist! Daarom is ie misschien (relatief duurder). Als je voor één van deze camera's zou beslissen op basis van prijs, snap ik niet waarom je een camera koopt. Ze lopen namelijk nogal uiteen. De een is niet noodzakelijkerwijs beter dan de ander (dat bepaalt de gebruiker immers), maar ze zijn gewoon verschillend.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
De minolta 5D met 18-70 lens is zeker wel een mooie kit. Maar het grote publiek vergelijkt nog steeds mega pixels en het aantal mm van de lens. Daar in verliest de Minolta 5D het dus.

Ik zit juist aan de minolta te denken vanwege de anti shake. Het bedienings gemak van de nikon en canon ken ik niet. Wel heb ik een paar keer een dag met een Minolta 7D mogen spelen. Die beviel me heel erg goed, maar is me net wat te duur. De AS werkt geweldig. En ook de snelheid van de camera en het bijna onbeperkt achter erlkaar door kunnen schieten is echt geweldig. Maar wanneer maak je nou 20 foto's onafgebroken achter elkaar.

Andere camera's die ik een paar keer een dag heb kunnen lenen zijn een Fuji S5600 en S9500. De fuji's zijn wat bedienings gemak slechter als m'n S45. Ook vertonen ze met een open diafragma veel CA net als m'n S45. Wat je bij moelijk licht merkt aan de fuji's is dat ze anti shake of echt hoge iso's missen. Iso 400 is prima relatief ruis vrij te gebruiken, maar daar boven gaat het vrij snel met de ruis. ISO 800 is met een 7D/5D nog goed te doen, en de AS scheelt ook weer 1 a 2 stops. De manual focus van de 9500 werkt boven verwachting ondanks dat de focus ring op de lens niet mechannisch is maar een veredelde knop is. de S5600 mist een zoom ring. Zomen met knopjes vind ik niet zo.

De camera die ik zelf het meeste gebruik is een canon S45. 500 foto's in 2 maanden waarvan vrij veel in moelijk (te veel dinamiek voor de S45) of weinig licht. Dingen die ik zo ie zo veel beter wil als m'n S45.
  • Maar ik wil hogere iso's kunnen gebruiken (100 is het maximale zonder al te veel ruis),
  • Meer groothoek, (28mm of kleiner)
  • Meer zoom bereik, (200mm of meer)
  • Geen 6 verschillende menu's door te hoeven racen om bij het diafragma of andere instellingen te komen (fuji),
  • Sneller opstarten,
  • Sneller reageren,
  • Sneller achter elkaar door kunnen schieten als de fuji S9500 (10-15 seconde om 1 raw foto weg te schrijven),
  • Mechanische zoom,
  • Mogelijkheid tot manual focus (ook al gebruik ik die alleen als er tijd is)
  • Ten minste iso 400 zonder al te veel ruis.
  • Mogelijkheid to gebruik van losse flitser.

[ Voor 11% gewijzigd door martijn_tje op 14-11-2005 20:51 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

martijn_tje schreef op maandag 14 november 2005 @ 20:50:
De minolta 5D met 18-70 lens is zeker wel een mooie kit. Maar het grote publiek vergelijkt nog steeds mega pixels en het aantal mm van de lens. Daar in verliest de Minolta 5D het dus.
Maar die mensen willen ook geen camera, maar iets wat de buurman ook heeft...of waarvan ze gehoord hebben dat je er goede foto's mee kan maken.

Dezelfde mensen die hun nek breken om een plasma/lcd scherm te kopen zeg maar... >:) (nu trap ik waarschijnlijk op een paar tenen, maar goed...zie hieronder...)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
martijn_tje schreef op maandag 14 november 2005 @ 20:50:

Ik zit juist aan de minolta te denken vanwege de anti shake. Het bedienings gemak van de nikon en canon ken ik niet. Wel heb ik een paar keer een dag met een Minolta 7D mogen spelen. Die beviel me heel erg goed, maar is me net wat te duur. De AS werkt geweldig. En ook de snelheid van de camera en het bijna onbeperkt achter erlkaar door kunnen schieten is echt geweldig. Maar wanneer maak je nou 20 foto's onafgebroken achter elkaar.

Andere camera's die ik een paar keer een dag heb kunnen lenen zijn een Fuji S5600 en S9500. De fuji's zijn wat bedienings gemak slechter als m'n S45. Ook vertonen ze met een open diafragma veel CA net als m'n S45. Wat je bij moelijk licht merkt aan de fuji's is dat ze anti shake of echt hoge iso's missen. Iso 400 is prima relatief ruis vrij te gebruiken, maar daar boven gaat het vrij snel met de ruis. ISO 800 is met een 7D/5D nog goed te doen, en de AS scheelt ook weer 1 a 2 stops. De manual focus van de 9500 werkt boven verwachting ondanks dat de focus ring op de lens niet mechannisch is maar een veredelde knop is. de S5600 mist een zoom ring. Zomen met knopjes vind ik niet zo.

De camera die ik zelf het meeste gebruik is een canon S45. 500 foto's in 2 maanden waarvan vrij veel in moelijk (te veel dinamiek voor de S45) of weinig licht. Dingen die ik zo ie zo veel beter wil als m'n S45.
  • Maar ik wil hogere iso's kunnen gebruiken (100 is het maximale zonder al te veel ruis),
  • Meer groothoek, (28mm of kleiner)
  • Meer zoom bereik, (200mm of meer)
  • Geen 6 verschillende menu's door te hoeven racen om bij het diafragma of andere instellingen te komen (fuji),
  • Sneller opstarten,
  • Sneller reageren,
  • Sneller achter elkaar door kunnen schieten als de fuji S9500 (10-15 seconde om 1 raw foto weg te schrijven),
  • Mechanische zoom,
  • Mogelijkheid tot manual focus (ook al gebruik ik die alleen als er tijd is)
  • Ten minste iso 400 zonder al te veel ruis.
  • Mogelijkheid to gebruik van losse flitser.
Ikzelf ben dus van een S5500 naar een 7D gegaan. :)
Ik denk dat je eerst voor jezelf een keuze moet maken om of voor een dslr, of een digicam te gaan. Je bent nog niet merkgebonden dus heb je de vrije keus wat de Minolta 5D voor jou interessant maakt.
mphilipp schreef op maandag 14 november 2005 @ 23:46:
[...]

Maar die mensen willen ook geen camera, maar iets wat de buurman ook heeft...of waarvan ze gehoord hebben dat je er goede foto's mee kan maken.

Dezelfde mensen die hun nek breken om een plasma/lcd scherm te kopen zeg maar... >:) (nu trap ik waarschijnlijk op een paar tenen, maar goed...zie hieronder...)
Hier ben ik het totaal mee eens. Hoeveel mensen kopen niet blindelings een 350D of een D70s?
Als ik tegen iemand vertel dat ik een d-slr heb vraagt 90% van de mensen of ik een 350D heb. Canon heeft het marketing-technisch retegoed voor elkaar. Hier kan Konica Minolta absoluut nog wat van leren.

Ga je wat verder kijken dan je neus lang is kom je er bijvoorbeeld achter dat LCD/Plasma tv's nog lang niet op het niveau zijn als de conventionele beeldbuizen (ze zijn wel op de goede weg). Hetzelfde geldt voor camera's. Iets meer verdiepen in de materie en je niet laten leiden door mensen die er eigenlijk geen verstand van hebben...
En al dat gezeur over ISO waardes etc vind ik ook hopeloos. Elke dslr die op dit moment op de markt is maakt retegoede foto's. Als ik een afdruk laat uitprinten van 45x30 om maar wat te noemen met 5 verschillende camera's kan niemand mij vertellen welke foto met welke camera's is gemaakt. Vooral ruis is op de afdrukken zelf nauwelijks tot niet zichtbaar. Er zijn altijd mensen die een 100% crop beoordelen en ontdekken dat een 20D ietsjes minder ruis produceert dan een 7D... 8)7
Het is al vaker gezegd, het bedieningsgemak en de AntiShake, en het 2,5" scherm hebben voor mij de doorslag gegeven.

[ Voor 16% gewijzigd door Nielsracing op 15-11-2005 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nielsracing schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 01:07:
[...]
En al dat gezeur over ISO waardes etc vind ik ook hopeloos. Elke dslr die op dit moment op de markt is maakt retegoede foto's. Als ik een afdruk laat uitprinten van 45x30 om maar wat te noemen met 5 verschillende camera's kan niemand mij vertellen welke foto met welke camera's is gemaakt. Vooral ruis is op de afdrukken zelf nauwelijks tot niet zichtbaar. Er zijn altijd mensen die een 100% crop beoordelen en ontdekken dat een 20D ietsjes minder ruis produceert dan een 7D... 8)7
Dat ruisverhaal wordt ik helemaal niet goed van. Mensen die zeuren over ruis in deze klasse van dSLR's hebben nog nooit met een A1 op 400ISO gefotografeerd. Ik stond 2 weken terug bij een concert naast een fotograaf met een Canon D1 met een stel L-lenzen die niet boven de 400ISO wilde vanwege de ruis. Ik had 'm bijna neergeslagen... 8)7 Wat een azijnpisser! Ik zal 'm eens een foto van mij opsturen... Het leuke was dat ik met mijn AS de shots kon maken waar hij €5000 aan apparatuur voor nodig heeft (lichtsterke L-lenzen en een ruisvrije cam). Met een D7D had ik 'm helemaal weggevaagd. Eat that, Canon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Daarom wil ik een minolta. 2 stops win je met AS, probeer dat maar eens terug te winen met lichtsterkere of IS lenzen. Dan ben je veel meer geld kwijt.

De 18-70 kit lens vind ik ook een voordeel. Die schijnt goed van kwaliteit te zijn en je hebt net even meer bereik als met een 18-55 lens. Voor de meeste in en rond hui situaltie is een 18-70 lens ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k vind de prijs van de 5D kit toch zeker niet aan de hoge kant hoor!
klopt maar KM is een heel kleine speler op de DSLR-markt, De twee grote hebben 95%. Bij gelijke kwaliteit en gelijke prijs is het veel veiliger voor spul van de grote te kiezen. En dat gebeurt ook heel veel, Veel minoltanen doen hun analoge spullen weg, De betere kamera's staan voor een fooi op marktplaats.
Wat me verbaasd is dat elke positieve recentie over de 5D omarmd wordt als een doelpunt tegen de grootste vijand. Ik kan me niet herinneren dat bladen openlijk negatief waren. Als het niet klopt moet je dat tussen de regels lezen. Recensenten krijgen natuurlijk wel spul dat zeer goed gecontroleerd is op fouten en foutjes. Het is daarom niet wonderlijk dat de grote problemen met de 7D niet in de bladen stonden. Bovendien wie durft grote adverteerders aan te pakken?. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 10:23:
klopt maar KM is een heel kleine speler op de DSLR-markt, De twee grote hebben 95%. Bij gelijke kwaliteit en gelijke prijs is het veel veiliger voor spul van de grote te kiezen. En dat gebeurt ook heel veel, Veel minoltanen doen hun analoge spullen weg, De betere kamera's staan voor een fooi op marktplaats.
Wat me verbaasd is dat elke positieve recentie over de 5D omarmd wordt als een doelpunt tegen de grootste vijand. Ik kan me niet herinneren dat bladen openlijk negatief waren. Als het niet klopt moet je dat tussen de regels lezen. Recensenten krijgen natuurlijk wel spul dat zeer goed gecontroleerd is op fouten en foutjes. Het is daarom niet wonderlijk dat de grote problemen met de 7D niet in de bladen stonden. Bovendien wie durft grote adverteerders aan te pakken?. .
Ze moeten elke klant als een recensent behandelen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Het is daarom niet wonderlijk dat de grote problemen met de 7D niet in de bladen stonden. Bovendien wie durft grote adverteerders aan te pakken?. .
Geen enkel bald doet dat met geen enkele fabrikant. En dat is niet beperkt tot camera's, maar gewoon alles. Soms kom je achter dingen die de recensent gemerkt moet hebben of juist niet en dan vraag je je af of ze het apparaat in kwestie überhaubt wel hebben aangeraakt. Ik weet (als in feit) dat verschillende computer-recensenten vrijwel niets echt testen maar gewoon dingen uit andere reviews en de folder overschrijven. En soms merk je dan ook. Of de recensent heeft er geen bal verstand van en roept maar wat. Dat is gewoon het grote probleem met recenties. De objectieve tests die DPreview doet zijn wat dat betreft bruikbaar, maar in zijn conclusies lult ie soms ook maar wat. In de test van de A1 zie je dat heel sterk. Iets dat ie als een futiliteit noemt in het verhaal is ineens een negatief punt. Zo staan er een aantal negatieve punten die nergens op slaan. Het lijkt er dan op dat ie gewoon graag wil dat er een stuk of wat negatieve dingen staan omdat het anders partijdig gaat lijken. Dat is geen anti-Minolta complot ofzo maar gewoon policy. Je moet reviews dus altijd met een flinke korrel zout nemen en naast elkaar leggen. Vaak praten ze elkaar na over bepaalde zaken (net als forummers) en wordt je afgeleid van de issues waar het werkelijk over gaat. Iedereen loopt bijvoorbeeld te miepen over het formaat van de 350D, terwijl ik dat best mee vind vallen. Maar ja...zo let je niet op échte negatieve kanten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet reviews dus altijd met een flinke korrel zout nemen
Zeer mee eens. dus niet elk positief bericht over de 5D ls overwinning vieren.
Ik vind het dapper dat mensen een 7D kopen, en heel erg dapper als ze dat on line doen. Als je pech hebt, kun je pas in februari fotograferen!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
klopt maar KM is een heel kleine speler op de DSLR-markt, De twee grote hebben 95%.
Tja en die eerder genoemde Sigma lens 10-20mm met KM-vatting zal daardoor dit jaar in ieder geval niet op de markt verschijnen, liet een fotohandelaar, die geïnformeerd had bij Sigma, mij vandaag weten.

[ Voor 3% gewijzigd door joh14vers6 op 15-11-2005 21:17 ]

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 12:41:
Ik vind het dapper dat mensen een 7D kopen, en heel erg dapper als ze dat on line doen. Als je pech hebt, kun je pas in februari fotograferen!.
Dat is het risico van alle online aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is zo maar bij sommige spullen is het risico veel groter dan bij andere spullen. Een verticale handgreep kun je makkelijk on line kopen, een 7D niet vind ik. Dan is wat eerder is geschreven veel slimmer: bij een fotozaak kopen en een afspraak op papier maken dat bij problemen je onmiddelijk een ander toestel krijgt. Kost wel wat euro's extra, maar bespaart wel heel veel ergenis. Er is toch niks erger dan dat je nieuwe speeltje 7 weken in reparatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 15:17:
Dan is wat eerder is geschreven veel slimmer: bij een fotozaak kopen en een afspraak op papier maken dat bij problemen je onmiddelijk een ander toestel krijgt. Kost wel wat euro's extra, maar bespaart wel heel veel ergenis.
Dat zei ik en dat is inderdaad veel slimmer. Sowieso vind ik persoonlijk dat online aankopen van dure spullen tricky is. Webshops nemen het niet altijd even nauw met hun leveringstermijnen en zeggen ijskoud dat het op voorraad is terwijl ze niets meer hebben. En in geval van problemen moet je 't vaak naar hen terugsturen. Ik heb dat met mijn Minolta A1 gehad, waar de extra accu na 2 maanden dood ging (was een - dure - immitatie). Moet je 'm helemaal naar Parijs terugsturen (Pixmania) en dat duurt gewoone extra lang. Ik doe het gewoon niet meer. Niet voor dure dingen dan. Boeken, cd's en dvd's bestel ik al sinds '96 via Internet.

[toevoeging]
Vooral Nederlandse webshops zijn ronduit onbetrouwbaar. Ik heb veel betere ervaringen met Amerikaanse shops. Communiceren beter en zijn vaak ook duidelijker in voorwaarden en levertermijnen. Gaat niet altijd op, maar het valt me gewoon op dat het in Nederland moeilijker gaat.

[ Voor 15% gewijzigd door mphilipp op 15-11-2005 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Daar ben ik weer....
Vandaag ging m'n telefoon: "Meneer, uw camera is al terug"
Toen ik dat hoorde was ik enerzijds blij, anderzijds had ik een vaag vermoeden dat er een adder onder het gras zat.....
Afijn, ik vanuit college meteen naar de Dixons gehuppeld. Kom ik daar aan. Keurig netjes ingepakt en snel wegwezen.
Ik kom thuis, pak alles uit. Er waren dus vóór de reparatie 2 problemen:
- Het niet focussen in groothoekstand
- Sensor scheef

Eén daarvan is opgelost, het focussen. Op de reparatiebon staat dat ze een algemene controle hebben uitgevoerd, en iets gejusteerd (???) hebben. Ik denk hierbij meteen aan het woord Adjust dus ze zullen wel iets hebben veranderd m.b.t. de AF.

Blijft dus één ding over....de scheve sensor. Hier hebben ze g#dverd#mm# helemaal niets mee gedaan! Dit is toch een erg slechte service van Konica Minolta zeg.
Jaja, ik hoor jullie GOT-ers al denken "haha, gelukkig heb ik dat niet met de mijne" Nou, stel je voor dat het wel had, ik word gewoon helemaal 8)7
Nu ben ik het echt zat. Ik wil, nee ik EIS binnen 1 week een andere body, of ik ontbind de koop.

Weet iemand toevallig hoe een scheve sensor kan worden gerepareerd? Is dit uberhaupt wel mogelijk, of leverde Minolta meteen een andere body? Het lijkt mij namelijk sterk dat je een sensor handmatig weer recht kan zetten. Volgens mij kan dat niet. In dat geval zal Dixons me meteen, in overleg met KM, een andere body kunnen geven....
Ik hou jullie wederom op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-04-2024
Nielsracing schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 19:14:
In dat geval zal Dixons me meteen, in overleg met KM, een andere body kunnen geven....
Ik hou jullie wederom op de hoogte.
In overleg met KM ??? - volgens mij is volgens het Nederlands consumentenrecht Dixons aansprakelijk. De winkel moet deugdelijke spullen leveren. Jij hebt met KM eigenlijk helemaal niks te maken. Dit is het probleem van Dixons.

Heel vervelend voor je.... en veel succes ermee, Niels !

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
PeterVL57 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 19:29:
[...]

In overleg met KM ??? - volgens mij is volgens het Nederlands consumentenrecht Dixons aansprakelijk. De winkel moet deugdelijke spullen leveren. Jij hebt met KM eigenlijk helemaal niks te maken. Dit is het probleem van Dixons.

Heel vervelend voor je.... en veel succes ermee, Niels !
Bedankt ;)
Dat snap ik, maar Dixons zal het in eerste instantie afschuiven op KM. Ik koop bij Dixons, niet bij KM dus eigenlijk zou Dixons het moeten oplossen.
Maar er zijn al verscheidene keren posts geweest dat mensen het niet echt op prijs stellen, dat ik hier mijn probleem uit, dus maak ik het kort...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mailtje dat vandaag mijn 5D werd verstuurd in Luxemburg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Ik kan het niet vinden in de pricewatch, bestaat er voor de 5D ook een grip?

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fenrir schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 22:08:
Ik kan het niet vinden in de pricewatch, bestaat er voor de 5D ook een grip?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nielsracing schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 19:14:
Weet iemand toevallig hoe een scheve sensor kan worden gerepareerd?
Er schijnen wat stelschroefjes voor te zijn. Ik zag er ergens op het dpreview forum een post over. Niet echt voor de argeloze klant om te doen. Je moest een of ander rubber (bij de statiefschroefdraad?) wegtrekken en daar zaten dan wat schroefjes om de sensor te stellen. 'Do not try this at home, kids...'.

Maar da's mooi köt natuurlijk. Ik heb het zelf ook ooit gehad dat ze gewoon een bepaalde klacht totaal niet hebben behandeld (niet met KM, ander apparaat). Je voelt je behoorlijk machteloos. Ik heb niet genoeg juridische kennis, maar ik zou KM zelf eens bellen (op de KM site staat het telefoonnummer van de service dienst). Niet schelden, maar wel in ferme bewoordingen duidelijk maken dat je niet vrolijk bent... ;) Misschien kun je ermee langs gaan dat ze het on the spot fixen. Als er op het KM kantoor hier in NL techneuten zitten moet dit toch snel te doen zijn. Maar goed, zoveel weet ik er ook niet van. Misschien zijn ze er wel gevoelig voor als je verteld dat het al een slepend probleem is enzo...altijd het proberen waard. Anders is het de gang naar Dixons, maar die zullen uit zichzelf niet veel doen vrees ik...omruilen? kweenie. Ik geloof niet dat ze dat zo snel zullen doen. Het is immer reparabel, dus gaan ze 'm gewoon terugsturen. Dixons kan er niets aan doen dat KM 'm niet goed gerepareerd heeft (er staat vast een overmacht clausule in de voorwaarden), dus ik denk niet dat ze zich geroepen voelen een nieuwe body te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 20:38:
Vandaag mailtje dat vandaag mijn 5D werd verstuurd in Luxemburg. ;)
die van mij ook, hij crosst nu ergens in Duitsland rond, op weg naar sorteerpunt Ede. Nu nog een extra batterij opscharrelen en een cardreader. Ik las ergens als ik me niet vergis dat dat sneller foto's op mijn pc zet dan via de camera zelf.
Ik zal wat spelen en dan eens zoeken naar een goede plek om makkelijk een foto-album te creeeren (met thumbnails bij voorkeur die die automatisch aanmaakt) op het web met veel ruimte. Iemand nog tips hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar er zijn al verscheidene keren posts geweest dat mensen het niet echt op prijs stellen, dat ik hier mijn probleem uit, dus maak ik het kort...:)
Dit soort gebruikersinformatie vind ik heel belangrijk, veel belangrijker dan een lovende test. Het lek is kennelijk nog niet boven water mbt service bij KM. Daarom koop ik en vele andere nog geen dslr van KM, ook al ben ik in mijn hart een minoltaan. Je wordt toch rijp voor een gekkenhuis als je troetelkind na 7 weken nog eens 7 weken kwijt bent!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 00:14:
[...]

die van mij ook, hij crosst nu ergens in Duitsland rond, op weg naar sorteerpunt Ede. Nu nog een extra batterij opscharrelen en een cardreader. Ik las ergens als ik me niet vergis dat dat sneller foto's op mijn pc zet dan via de camera zelf.
Ik zal wat spelen en dan eens zoeken naar een goede plek om makkelijk een foto-album te creeeren (met thumbnails bij voorkeur die die automatisch aanmaakt) op het web met veel ruimte. Iemand nog tips hiervoor?
Werk lekker thuis vandaag. Die van mij is 'out for delivery' in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 09:12:
Dit soort gebruikersinformatie vind ik heel belangrijk, veel belangrijker dan een lovende test. Het lek is kennelijk nog niet boven water mbt service bij KM. Daarom koop ik en vele andere nog geen dslr van KM, ook al ben ik in mijn hart een minoltaan. Je wordt toch rijp voor een gekkenhuis als je troetelkind na 7 weken nog eens 7 weken kwijt bent!!!
Ik denk een combinatie van beide soorten berichten het beste is, om het in balans te houden.

Wat echt van mij niet hoeft zijn dit soort berichten:
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 00:14:
[...]
die van mij ook, hij crosst nu ergens in Duitsland rond, op weg naar sorteerpunt Ede.
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 09:27:
[...]
Werk lekker thuis vandaag. Die van mij is 'out for delivery' in Amsterdam.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 11:14 . Reden: beeetje dubbelop ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joh14vers6 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 10:10:
[...]

Ik denk een combinatie van beide soorten berichten het beste is, om het in balans te houden.

[...]

[...]
Dat is een kwestie van een bepaalde zin eruit knippen en commentaar op geven. Hoewel ik je wel enigszins gelijk moet geven :o wat die zin betreft. Het doel is dat het moet gaan om de camera's (en alles wat daarbij hoort, dus ook de service)
Hetging mij er dan ook om om een reactie te krijgen mbt de cardreader. Klopt het dat op die manier je foto's sneller overgebracht worden dan via de camera zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 09:47:
[...]

En als iets stroom vreet, is het wel overzetten via het kabeltje. Langzaam en je accu gaat snel leeg. Gewoon via een cardreader, gaat 10x sneller. En het is altijd slim om wat extra accu's te kopen. Gewoon de El Cheapo's, die heb ik nu ook voor mijn A1 (zelfde accu's) en ze werken precies als de dure originelen. .
al gevonden. Sorry voor de overlast O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 11:11:
[...]
Hetging mij er dan ook om om een reactie te krijgen mbt de cardreader. Klopt het dat op die manier je foto's sneller overgebracht worden dan via de camera zelf?
Wat mij betreft wel. Al was het alleen al omdat je het kabeltje niet hoeft te pakken. Bovendien trekt communicatie je accu lekker snel leeg. Ik heb die kabel ergens goed opgeborgen gebruik 'm nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 09:12:
Dit soort gebruikersinformatie vind ik heel belangrijk, veel belangrijker dan een lovende test
Helemaal mee eens. Alleen wordt ik zelf een beetje simpel van mensen die steeds maar op die service blijven steken als een vastzittende plaat. En dan bedoel ik niet Niels die helemaal wanhopig wordt van zijn leed, maar mensen die er steeds maar weer op terug komen en zelf de camera niet eens hebben en ook geen ervaring om uit te wisselen. Op een gegeven moment weten we het: after sales van Minolta sucks! Zorg dat je er niet mee te maken krijgt en/of koop een Canon/Nikon of wat dan ook. Maar stop met zeuren erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorg dat je er niet mee te maken krijgt en/of koop een Canon/Nikon of wat dan ook. Maar stop met zeuren erover.
Maar dat is juist een probleem voor minolta fans. Eigenlijk willen zich trouw blijven, maar KM maakt het ze zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joh14vers6 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 10:10:
[...]

[...]

[...]
Waar het bij deze berichten om gaat, is dat mensen ook aangeven niet bang te zijn om in het buitenland via internet een camera te kopen. Als je hietr af en toe leest is het kopen via internet zowat een garantie voor een slechte camera. Dat is flauwekul. Met name de D7 heeft in het begin veel problemen gehad. Maar de nieuwe versies hebben dat in veel mindere mate. Dat heten kinderziektes en die komen hoe dan ook voor. Maar kopen via internet vergroot het risico niet. Ook de service hoeft niet persé slechter te zijn. Het toestel hierboven is toch ook bij Dixons in Nederland gekocht? Levert toch ook problemen op? Ik heb mijn toestel via internet gekocht en wanneer ik een probleem heb breng ik hem naar Maarssen. Hoef ik niks op te sturen. En als dat wat meer kost, that's life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:38:
[...]

Waar het bij deze berichten om gaat, is dat mensen ook aangeven niet bang te zijn om in het buitenland via internet een camera te kopen. Als je hietr af en toe leest is het kopen via internet zowat een garantie voor een slechte camera. Dat is flauwekul. Met name de D7 heeft in het begin veel problemen gehad. Maar de nieuwe versies hebben dat in veel mindere mate. Dat heten kinderziektes en die komen hoe dan ook voor. Maar kopen via internet vergroot het risico niet. Ook de service hoeft niet persé slechter te zijn. Het toestel hierboven is toch ook bij Dixons in Nederland gekocht? Levert toch ook problemen op? Ik heb mijn toestel via internet gekocht en wanneer ik een probleem heb breng ik hem naar Maarssen. Hoef ik niks op te sturen. En als dat wat meer kost, that's life.
Maarssen werkt niet echt mee uit mijn ervaring.
Ik belde vanochtend een medewerker op van de Technische Dienst met mijn beklag dat er niets is gedaan aan m'n scheve sensor. Zijn antwoord was in eerste instantie dat ik hem nogmaals op moet sturen met een duidelijkere beschrijving! Is 'ie nou helemaal van de pot gerukt... :(
Op de bon stond toch echt "ccd chip zit scheef" alsof ik niet duidelijk genoeg erop heb gezet.
Vervolgens adviseerde hij me om een foto te maken van een scheve horizon waarop mijn antwoord was "Ja hoor, ik draai mijn camera 45 graden en stuur die foto mee, dan is de horizon toch scheef..."
Om even te verduidelijken, zo scheef is 'ie dus:

Afbeeldingslocatie: http://img118.imageshack.us/img118/6/pict37197vl.jpg

Ik vertelde dat ze me niet wijs kunnen maken nog nooit van dit probleem te hebben gehoord dus er is simpelweg niet naar gekeken.
Zijn antwoord was erg lachwekkend...."Meneer, dan zal de sensor wel binnen de tolerantiegrenzen vallen" waarop ik vraag "Wat zijn dan de tolerantiegrenzen?" waarop hij zegt "Dat weet ik niet"
Diepe zucht.......
Alhoewel ik niks met KM zelf te maken heb wilde ik toch hun reactie peilen.
Dus, net een brief geschreven aan de Dixons die ik morgen afgeef. Binnen een week eis ik uitsluitsel. Ik geef ze de keus, of ontbinden, of binnen 7 dagen een nieuwe body.

Dit was mijn opstelling, 1 waterpas op de Loewe tv :9 , 1 ingebouwd waterpasje op m´n statief en 1 waterpasje bovenop m´n flitser >:)
Kortom, hij stond echt recht!

Afbeeldingslocatie: http://img118.imageshack.us/img118/1673/dscf37176qs.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Nielsracing op 16-11-2005 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:38:
Waar het bij deze berichten om gaat, is dat mensen ook aangeven niet bang te zijn om in het buitenland via internet een camera te kopen. Als je hietr af en toe leest is het kopen via internet zowat een garantie voor een slechte camera. Dat is flauwekul.
Dat klopt, alleen ik heb voor mezelf de policy dat ik dergelijk duur speelgoed gewoon niet via internet koop. En de prijs is best wat aan te doen. Ik heb dat al eerder meegemaakt. Het is natuurlijk veel makkelijker om bij de winkel om de hoek of in de buurt iets te kopen dan via internet. Je kunt het spul meteen meenemen en afspraken maken over omruilen in geval van problemen (binnen enkele dagen).

Ik ben niet bang om via internet te kopen, maar als ik een hoop centjes ga uitgeven (ik wil een D7D met een stuk of 3 lenzen) denk ik dat ik een hele goede deal kan maken met de lokale fotoboer. Misschien zit ik dan totaal +/- €100 hoger dan bij de laagste inet prijs, maar dat heb ik er voor over. Je praat over ruim €2000 handel, dan kan dat er ook nog wel bij. En ik weet dan dat ik meteen kan knippen zonder ellende. Maar laat dat niemand afhouden van het kopen via inet hoor...het is mijn persoonlijke mening/policy. Ik probeer alleen aan te geven dat de pricewatch niet zaligmakend is.

Kun je überhaupt rechtstreeks bij KM in Maarsen terecht voor reparaties? Ik hoor mensen zeggen dat het kan, maar op de site staat dat het niet kan. Wat is waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nielsracing schreef op woensdag 16 november 2005 @ 16:18:
Alhoewel ik niks met KM zelf te maken heb wilde ik toch hun reactie peilen.
Je kunt/mag 'm dus niet zelf naar Maarsen brengen?

Ik weet natuurlijk niet hoe het gesprek precies verliep, maar als ik het idee krijg dat ik iemand aan de lijn heb die me niet serieus neemt, vraag ik altijd naar een supervisor, teamleider oid. Als je die niet krijgt schriftelijk je beklag doen over de medewerker in kwestie (altijd naam vragen dus) en en passant nog je relaas vertellen. En als ze dat negeren misschien een leuke site opzetten zoals deze SmashMyIpod.com... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
mphilipp schreef op woensdag 16 november 2005 @ 17:04:
[...]

Je kunt/mag 'm dus niet zelf naar Maarsen brengen?

Ik weet natuurlijk niet hoe het gesprek precies verliep, maar als ik het idee krijg dat ik iemand aan de lijn heb die me niet serieus neemt, vraag ik altijd naar een supervisor, teamleider oid. Als je die niet krijgt schriftelijk je beklag doen over de medewerker in kwestie (altijd naam vragen dus) en en passant nog je relaas vertellen. En als ze dat negeren misschien een leuke site opzetten zoals deze SmashMyIpod.com... >:)
In sommige gevallen kun je dus wel je Minolta afleveren in Maarssen getuige de reactie eerder van Femme. Ik heb het gewoon niet getroffen. Morgen wil ik horen wat Dixons doet. Ik ga m'n tijd niet verspillen aan een brief die voor KM bestemd is. Het voordeel van het ontbinden van de koop is dat ik het gehele aankoopbedrag (1299) terug kan vangen terwijl de body elders al stevig in prijs is gedaald...maar als Dixons slim is geven ze me een nieuwe :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nielsracing schreef op woensdag 16 november 2005 @ 19:27:
[...]
Het voordeel van het ontbinden van de koop is dat ik het gehele aankoopbedrag (1299) terug kan vangen terwijl de body elders al stevig in prijs is gedaald...maar als Dixons slim is geven ze me een nieuwe :)
Dus wat denk je dat ze doen... ;-)
Hij is intussen ook bij KE al gedaald tot net onder de €900... En met de 17-35 erbij is ie €1129, en da's op dit moment de laagste in de PW.

• Nielsracing
mphilipp schreef op donderdag 17 november 2005 @ 00:17:
[...]

Dus wat denk je dat ze doen... ;-)
Hij is intussen ook bij KE al gedaald tot net onder de €900... En met de 17-35 erbij is ie €1129, en da's op dit moment de laagste in de PW.
Ik denk niet dat ze het zover laten komen, wat kan resulteren in een nieuwe body. Dan ben ik ook tevreden :)
Jeetje, die 17-35 lijkt me een erg nette lens, zeker voor dat geld!
Aangezien jij nog een 7D wilt aanschaffen zou ik deze kit zeker in overweging nemen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nielsracing schreef op donderdag 17 november 2005 @ 00:40:
[...]
Jeetje, die 17-35 lijkt me een erg nette lens, zeker voor dat geld!
Aangezien jij nog een 7D wilt aanschaffen zou ik deze kit zeker in overweging nemen.
Deze lens staat ook op mijn lijstje. Eigenlijk de Tamron versie omdat ie goedkoper is. Daarnaast nog de 28-75 f/2.8 en de 90mm f/2.8 macro. Vandaar dat ik denk dat ik wel een leuke korting kan bedingen als ik dit boodschappenlijstje op de toonbank leg. ;)
Later wil ik nog een teleding erbij en wilde eigenlijk de KM 100-300 hebben, maar nu lees ik goede dingen over een Tokina 80-200 f/2.8 die niet meer gemaakt wordt maar 2de hands nog wel te koop moet zijn voor een leuk bedrag. Dit soort lenzen zijn normaal gesproken niet te betalen, maar hopelijk kan ik er leuk aan komen. Naast autosport doe ik ook nog wel eens een concertje of theaterdingetjes. Dan heb je niet zoveel aan een f/4.5-6.3 lens...Dus vandaar de wat kostbare keuzes. Ach...geld moet rollen, anders gaat het stinken!

Verwijderd

Bij top......, in Duitsland, ik wil geen reklame maken, de 7D body voor maar 787 euro ( verzendkosten komen er bij) Voor wie een grote gok wil wagen, een mooie kans. Veel geluk..

• baslab
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Krijg toch de indruk dat de fotovakhandel, met wat hogere prijzen, een meerwaarde is. Je kan er proberen, meer kennis & liefde voor het vak.

Tuurlijk zitten hier ook de rotte bij.

Tot nu toe altijd goed geadviseerd. Kon alles proberen en inzien, eerlijk antwoord gegeven als ze het niet wisten. Ze gaven toe dat de service van KM niet lekker liep, andere merken zouden dat beter voor elkaar hebben. Maar zij zagen het als hun functie om achter de camera aan te zitten die zij opsturen naar het servicecenter.

Gelukkig niet nodig gehad maar geeft wel een prettig gevoel.

... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:22:
Bij top......, in Duitsland, ik wil geen reklame maken, de 7D body voor maar 787 euro ( verzendkosten komen er bij) Voor wie een grote gok wil wagen, een mooie kans. Veel geluk..
Volgens mij gaat dat niet werken want bij Topvision moet je het land kiezen en kun je niet voor Duitsland kiezen als Nederlander. Of je moet toevallig een oom in de Heimat hebben wonen. Als Nederlander moet je dus de €808 aanhouden. Ook erg goedkoop, daar niet van...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

baslab schreef op donderdag 17 november 2005 @ 12:20:
Krijg toch de indruk dat de fotovakhandel, met wat hogere prijzen, een meerwaarde is. Je kan er proberen, meer kennis & liefde voor het vak.
Zolang die iets hoger prijs niet de pan uit rijst hebben zij bij mij ook de voorkeur. En een winkelier wil best met die prijs zakken als je een beetje duwt/trekt. Voor mij heeft niet zozeer de adviserende rol meerwaarde, maar meer het feit dat ze in de buurt zitten en dat je met een mens kunt praten ipv een email... Evengoed kan het via inet ook best goed gaan, maar je moet wat selectiever zijn vwb de winkels. De grote prijsbeukers zoals Topvision en Pixmania zijn ok zolang je geen problemen krijgt. Zoals altijd leer je in geval van nood je vrienden kennen. En dat blijkt dan net zo goed voor Dixons te kunnen gelden.

• Nielsracing
Zoals aangekondigd ben ik vandaag naar Dixons teruggegaan. Ik heb daar het hele verhaal nog eens duidelijk uitgelegd. Terwijl ik dat deed greep hij alweer naar het zoveelste reparatieformulier....Daar ging ik niet mee akkoord. 't Punt is dat Dixons helemaal geen zaken meer doet met Konica Minolta. De reden is een te slechte afhandeling van reparaties en vooral reparaties met scheve sensoren...Het wordt maar weer eens bevestigd dat ik niet de enige ben.
Vervolgens heb ik Dixons mijn brief gegeven. Voor degene die hierin zijn geinteresseerd, dit is 'm

Dixons
Rivieradreef 19
2037 AD Haarlem

Betreft: defecte camera

####, 16 november

Geachte heer / mevrouw,

Op 17 juli heb ik een Konica Minolta 7D digitale-spiegelreflex camera aangeschaft voor een bedrag
van €1.299. Een maand later constateerde ik een defect in de sensor. Er zaten forse strepen op elke foto waardoor ze onbruikbaar werden. Na lang overleg heb ik een nieuwe 7D body verkregen.

Vervolgens vielen mij een tweetal dingen op;
- De camera focust niet juist in de groothoekstand.
- De sensor zit scheef met als gevolg dat elke horizon naar rechts afloopt.

Uiteraard heb ik diverse fora doorgespit en daaruit bleek dat ik niet de enige was met dit probleem. Bij de introductie van deze camera (serienummer beginnend met 024) waren er nogal wat problemen ten aanzien van de scheve sensor. Mijn exemplaar heeft een serienummer van 02402868 waaruit ik kan opmaken dat mijn camera in het begin geproduceerd is. Om het probleem duidelijker te maken heb ik fotomateriaal als bijlage toegevoegd wat kan dienen als extra bewijsmateriaal.

Met dit gegeven ben ik op 27 oktober teruggegaan naar het Dixons filiaal in Haarlem-centrum. De camera is toen opgestuurd ter reparatie. U kunt wellicht voorstellen dat ik hier niet tevreden mee ben geweest aangezien ik een deel van mijn inkomen verwerf met fotografie. Op 15 oktober ben ik keurig ervan op de hoogte gesteld dat de camera gerepareerd was. Uiteraard ben ik diezelfde dag nog langs geweest om de camera op te halen.

Bij thuiskomst was de stemming al snel omgeslagen. Het focus probleem was wel opgelost, maar de scheve sensor zat er tot mijn verbazing nog steeds in. De reparatie is na meerdere herstelwerkzaamheden niet in volledigheid uitgevoerd.

Volgens wettelijke bepalingen van het consumentenrecht moet de verkopende partij de verplichting van het leveren van een deugdelijk product binnen een redelijke termijn nakomen, zonder ernstige overlast te veroorzaken voor de kopende partij. Verder is bekend dat het een fabrieksfout betreft omdat dit binnen 6 maanden is gemeld en aan het wettelijke bedrijfsvermoeden is voldaan.

Hiermee kan ik mij beroepen op de ontbinding van de koop. In de praktijk betekent dit dat ik als koper het gehele aankoopbedrag kan terugvorderen.

Ik wil Dixons tegemoetkomen om deze zaak binnen zeven dagen op te lossen door mijn huidige camera te ruilen tegen een goed werkend en nieuw exemplaar.
Als Dixons niet binnen de gestelde termijn akkoord gaat, verzoek ik het aankoopbedrag van €1.299 binnen één week terug te storten op mijn bankrekening 1111.11.111.

In vertrouwen u voldoende te hebben geïnformeerd en in afwachting van uw reactie, verblijf ik.

Met vriendelijke groet,

Niels Draijer

N. Draijer
Blablabla 00
1111 AA Nederplaats
tel: 020-9909987

Bijlagen:
- Foto’s inzake scheve horizon / sensor

p.s. Let niet op de persoonsgegevens want die heb ik ff veranderd. (is niet relevant)

Kortom, als ik binnen 7 dagen niks hoor eis ik mijn geld per direct terug.
Een medewerker van Dixons solliciteerde nog naar de "quote van de week" :
Ik gaf hem die brief waarop hij zei: "Misschien kunt u dit beter bij de klantenservice neerleggen" ,
waarop ik zei: "Jullie zijn toch mijn klantenservice... 8)7 "
Toen hield degene wijs zijn mond...diepe zucht.

Wederom hou ik jullie weer op de hoogte

[ Voor 6% gewijzigd door Nielsracing op 17-11-2005 18:08 ]

• joh14vers6
Nielsracing schreef op donderdag 17 november 2005 @ 18:05:
Zoals aangekondigd ben ik vandaag naar Dixons teruggegaan. Ik heb daar het hele verhaal nog eens duidelijk uitgelegd. Terwijl ik dat deed greep hij alweer naar het zoveelste reparatieformulier....Daar ging ik niet mee akkoord. 't Punt is dat Dixons helemaal geen zaken meer doet met Konica Minolta. De reden is een te slechte afhandeling van reparaties en vooral reparaties met scheve sensoren...Het wordt maar weer eens bevestigd dat ik niet de enige ben.
Vervolgens heb ik Dixons mijn brief gegeven. Voor degene die hierin zijn geinteresseerd, dit is 'm

[i]Dixons
Rivieradreef 19
2037 AD Haarlem

Betreft: defecte camera

####, 16 november

Geachte heer / mevrouw,

...

offtopic:
Verrek mijn vakantiefoto's, toen nog analoog gemaakt, met negatieven zijn bij dit zelfde filiaal gestolen geraakt.

[ Voor 63% gewijzigd door joh14vers6 op 17-11-2005 19:08 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nielsracing schreef op donderdag 17 november 2005 @ 18:05:
[knip]
Keurige brief! Ik ben hoogst benieuwd wat men erop gaat zeggen. Ik vrees alleen dat men roept dat het niet hun schuld is (overmacht) en dat ze 'm nog een keer willen laten repareren. Ook heb je misschien (ik ben geen jurist) recht op geld terug of een nieuwe. Als zij roepen dat ze er alles aan doen/hebben gedaan om jou te helpen weet ik niet of je echt een zaak zou hebben. Ik weet wel dat voordat je een bepaalde eis bij iemand neerlegt (ofwel iemand maant) je die partij wel eerst in de gelegenheid moet stellen om een oplossing te bieden voor het probleem. Maar goed, ik zit te speculeren..
Ik denk dat iedereen hier alle lichaamsdelen voor je gekruisd houdt voor een voorspoedige en vooral snelle afloop van dit verhaal.

Verwijderd

Goede brief, alleen je data kloppen niet helemaal...

Ik vrees voor je dat Dixons het bij KM neerlegt je claim, maar ja, het zal jou worst wezen waar de nieuwe body vandaan komt. Mocht KM het absoluut niet kunnen repareren, dan zijn ze volgens de garantiebepalingen volgens mij verplicht je te voorzien van een goed werkende. Maar ja, of ze dat binnen afzienbare tijd doen??? Ach, ook ik zit wat te gissen.

als Dixons een beetje klantvriendelijk is (en dat zijn ze volgens mij niet!!!) hadden ze je hier natuurlijk allang bij geholpen.

Succes, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:58:
Goede brief, alleen je data kloppen niet helemaal...

Ik vrees voor je dat Dixons het bij KM neerlegt je claim, maar ja, het zal jou worst wezen waar de nieuwe body vandaan komt. Mocht KM het absoluut niet kunnen repareren, dan zijn ze volgens de garantiebepalingen volgens mij verplicht je te voorzien van een goed werkende. Maar ja, of ze dat binnen afzienbare tijd doen??? Ach, ook ik zit wat te gissen.

als Dixons een beetje klantvriendelijk is (en dat zijn ze volgens mij niet!!!) hadden ze je hier natuurlijk allang bij geholpen.

Succes, ben benieuwd.
De data klopt hoor. Ik heb met de 2e body gewoon te lang rondgelopen omdat ik 'm nodig had.
Vandaar dat de reparatie op zich heeft laten wachten.
Ik heb me goed voor laten lichten, en ik weet wat mijn rechten zijn. Die heb ik naar mijn mening duidelijk uiteengezet in de brief. KM is de veroorzaker van het probleem. Dixons is nog steeds de eindverantwoordelijke. Ze weerleggen mijn probleem naar KM maar dit is natuurlijk niet juist. Ze weten zelf ook wel Dixons degene is bij wie ik aan moet kloppen. Getuige de brief.
Anyway, over 7 dagen heb ik uitsluitstel. Of ik loop gelukkig rond met een 7D, of ik vorder mijn geld terug. Desnoods moet ik er nog een echte advocaat bijhalen, dat maak me geen r##t uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
de data kloppen niet, of je camera moet bijna een jaar weggeweest zijn. er staat namelijk dat je de camera op 27 oktober met de camera naar het dixons filliaal bent gegaan om hem ter reparatie op te sturen om op 15 oktober (12 dagen voor 27 oktober) het bericht te krijgen dat de camera gerepareerd was. dat is nog eens service 8)7 sowieso is het aan te raden om bij de data ook jaartallen te zetten.

verder zou ik een hele boel tekst uit die brief weglaten. is het bijv. relevant dat jij op internetfora hebt gekeken? het product moet gewoon werken, verder niets. ook dat je zegt dat je een deel van je inkomsten met fotografie verwerft (is dat zo?), zou ik weglaten. naast dat dat geen argument is (daar ben je namelijk zelf verantwoordelijk voor en niet één of andere winkel), loop je het risico dat je geval niet onder het consumentenrecht valt (dan nog moet je natuurlijk wel een deugdelijk apparaat krijgen, maar juridisch kan het allemaal wat anders zijn).

ik zou me gewoon aan de relevante feiten houden; wanneer de camera is gekocht, welke problemen die had, wanneer die is ingeruild, dat dat exemplaar ook weer problemen had, dat die ter reparatie is gestuurd en dat slechts één van de twee problemen verholpen is. vervolgens zeg je dat indien er binnen een bepaalde - door jou gestelde - termijn voor jou geen acceptabele oplossing is, dat je dan de koop wilt ontbinden. punt. niets meer niets minder, gewoon duidelijk een zakelijk zijn. (maar dat zijn slecht mijn €0,02)

succes iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
lateef schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:43:
[...]

de data kloppen niet, of je camera moet bijna een jaar weggeweest zijn. er staat namelijk dat je de camera op 27 oktober met de camera naar het dixons filliaal bent gegaan om hem ter reparatie op te sturen om op 15 oktober (12 dagen voor 27 oktober) het bericht te krijgen dat de camera gerepareerd was. dat is nog eens service 8)7 sowieso is het aan te raden om bij de data ook jaartallen te zetten.

verder zou ik een hele boel tekst uit die brief weglaten. is het bijv. relevant dat jij op internetfora hebt gekeken? het product moet gewoon werken, verder niets. ook dat je zegt dat je een deel van je inkomsten met fotografie verwerft (is dat zo?), zou ik weglaten. naast dat dat geen argument is (daar ben je namelijk zelf verantwoordelijk voor en niet één of andere winkel), loop je het risico dat je geval niet onder het consumentenrecht valt (dan nog moet je natuurlijk wel een deugdelijk apparaat krijgen, maar juridisch kan het allemaal wat anders zijn).

ik zou me gewoon aan de relevante feiten houden; wanneer de camera is gekocht, welke problemen die had, wanneer die is ingeruild, dat dat exemplaar ook weer problemen had, dat die ter reparatie is gestuurd en dat slechts één van de twee problemen verholpen is. vervolgens zeg je dat indien er binnen een bepaalde - door jou gestelde - termijn voor jou geen acceptabele oplossing is, dat je dan de koop wilt ontbinden. punt. niets meer niets minder, gewoon duidelijk een zakelijk zijn. (maar dat zijn slecht mijn €0,02)

succes iig!
Stom, ik heb de 1e versie van de brief geplakt, hier is inderdaad de datum niet correct |:(
Wat betreft de brief, hierin heb ik naar mijn inziens het probleem voldoende toegelicht. Als ik puur zakelijk was gebleven had ik Dixons misschien nog meer tegen me gekeerd. We zullen afwachten wat het wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De camera werd netjes op tijd geleverd via een koerier.
Ondertussen een dag 'gespeeld' en alles en nog wat uitgetest en de 5D werkt zoals hij hoort te werken.

Ik hoop binnenkort wat foto's te showen als ik wat meer geoefend heb met het toestel.
Geen gebreken en stuk goedkoper vanuit luxemburg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

Ik merk vaak dat er veel mensen zijn die niet verder kijken dan hun neus lang is. De kijken in de pricewatch, klikken de bovenste aan. Maar hij staat altijd standaard ingesteld op benelux. Dus TopVision verdient lekker veel aan mensen die in de PW kijken. Als je ook op duitse prijsvergelijkers kijkt, zoals www.idealo.de, www.geizkragen.de www.guenstiger.de enz. Zijn er zat prijzen te vinden die veel goedkoper zijn als TopVision, zoals Yagma, in geval van de D7D. Maar ook bij veel andere camera's zijn er grote verschillen, ook in Nederland. Vaak zie ik bij www.kieskeurig.nl, www.kelkoo.nl lagere prijzen. Dus tip: kijk eens wat verder als de PW:

€790,- incl. verzendkosten is dus momenteel de laagste prijs voor de D7D

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Voor de mensen die vandaag de mini-meet houden:
Kunnen jullie een klein verslagje schrijven over hoe het was :)
Ik ben vooral benieuwd naar de reactie van mphilipp omdat hij nog niet beschikt over een 7D...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nielsracing schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 17:31:
Nee! Had je maar moeten komen... ;)
Ik ben vooral benieuwd naar de reactie van mphilipp omdat hij nog niet beschikt over een 7D...
Ach...ik wist wel dat ik een D7D wilde hebben, en dat die keuze juist is (voor mij) is weer eens bevestigd. Ik moet gewoon zo'n ding hebben! Een hele nieuwe ervaring om met ISO1600 een mooie plaat te schieten in een kroeg... Nog een paar praktische zaken gezien mbt de grip enzo. Bovendien geconstateerd dat de Sigma flitser die ik heb het gewoon doet op de D7D. Het is er ook een van de tweede serie en ik had al her en der gelezen dat die het goed doet.
Al met al ben ik blij. Qua foto's was het wat minder omdat het er allemaal een beetje somber uitzag. Wel gelachen bij de ijsbaan op de Dam, maar niemand wilde recht voor de camera vallen... Verder heb ik wat 'experimentele fotografie' gedaan door ongericht te knippen en dan zien wat eruit komt. Niets bijzonders dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsracing schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 17:31:
(Nog) geen verslagje, wel een paar foto's als sfeer-impressie te vinden op:

http://home.hccnet.nl/m.wijns/minoltameet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 00:19:
[...]
(Nog) geen verslagje, wel een paar foto's als sfeer-impressie te vinden op:
http://home.hccnet.nl/m.wijns/minoltameet/
Dan kan ik niet achterblijven met mijn fotografische hoogstandjes...klik naar mijn digitale afwerkplek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke foto's van de meeting, vooral de foto's in de buitenlucht. De foto's laten wel zien dat het niet echt een optie is om met ISO 1600 te schieten, tenzij je echt niet anders meer kunt. De ruis is duidelijk zichtbaar. ISO 800 geeft ook vaak goede resultaten bij weinig licht, maar de ruisverhouding is aanzienlijk minder met de KM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook de te dubben of ik deze kamera kopen zal.. Hij licht erg lekker in de hand en de AS ken ik reeds van mijn Z3. (Werkt vrij goed..!) Ik ben nog een beetje huiverig over de scherpte van de fotos. Ze lijken (net als die van bijna elke andere km kamera) een beetje wazig allemaal, vooral vergeleken met de canon kameras..

Ik weet dat er voordelen zijn , met vooral:
-minder scherptediepte mogelijk
-veeel hogere iso waardes mogelijk
-Snelheid.... mwoa ook mijn Z3 is verdraaid snel.

En de D5 als bijzonderheid de AS en de goede handling.

Kijk ik echter hier naar de volgende links dan vind ik toch dat die canon's meer detail pakken.
kijk bijvoorbeeld eens naar de letters op de deur onder de kap..
Je kunt bij de beide canons net "Sunday brunch" lezen (zelfs de 5 mp S2). Bij de KM zit het achter de boom maar de overige letters zijn ook minder leesbaar (naas het feit dat het daar donkerder is.. Wel zijn de kleuren van de km meer mijn smaak. Verder is de wazige Km foto vrij goed op te krikken met USM. Detail wat er echter niet is zal ook dat niet komen.... ( Bij CSI kunnen ze toveren... haha)
Al met al moelijk te vergelijken en ik vraag me a wat nou in de praktij meer wenselijk is.

KM 5D:
http://www.steves-digicam...um5d/samples/PICT0206.JPG
Canon 350d
http://www.steves-digicam...elxt/samples/IMG_7629.JPG
Canon S2 IS:
http://www.steves-digicam...s2is/samples/IMG_0106.JPG

Is het de Software in de camera, is het de lens? of is de CCD gewoon niet in staat de zelfde scherpte te pakken?

-- geedit omdat ik zag dat "sunday brunch" bij de KM gewoon achter de boom zit.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens goed .......

Door een ander standpunt is die tekst (sunday brunch) niet eens zichtbaar die valt achter te takken van de groene struik.....
Tevens is de belichting duidelijk anders bij beide opnamen, onder de kap zit minder licht.

Er is ook met ander licht gefotografeerd, kijk maar naar de schaduwwerking.
Kijk even in de metadata, de canon is in april gemaakt en de minolta in september.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 18:48:

Is het de Software in de camera, is het de lens? of is de CCD gewoon niet in staat de zelfde scherpte te pakken?
Allemaal vragen, maar hier heb je geen antwoord op omdat deze 'testen' niet met elkaar te vergelijken zijn. De omstandigheden zijn anders, je weet niet wat voor lenzen er gebruikt zijn, waar de fotograaf zijn AF op heeft gericht. Ik zou op die 3 foto's nooit een keuze kunnen en willen maken wat voor camera ik zou kopen!
Echte vergelijkingstesten zijn allen gebaseerd op gelijke criteria en omstandigheden. De uitkomst is een kil cijfer en geen gevoel of mening. Die komt daarna en vult de test aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Leuk overzicht van de mini-meet KM'ers!
Tonio had zeker 80% van de totale spullen mee :*)
Als ik het goed begrijp waren jullie met z'n 3'en. Da's inderdaad een mini mini-meet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 18:48:
Dit is een vraag die nou al zoveel gesteld is...en het gaat op voor elke dSLR. Dat sommige merken standaard ingesteld staan op extra contrast, scherpte en verzadiging brengt jou blijkbaar tot de conclusie dat een KM 'mindere' foto's maakt. Dat is gewoon niet waar. Ook een KM kun je instellen dat ie standaard dergelijke foto's kan produceren. Ik heb op mijn A1 ook zo'n mode geprogrammeerd: contrast +2, saturation +2, alleen sharpness blijf ik af (USM in PS achteraf is beter). Maar als je neutraal wilt fotograferen (in RAW bv) omdat je liever achteraf bijwerkt moet je al die zut uitzetten. In PS heb je veel meer speelruimte en kun je een foto met meer middelen verfijnder opkrikken.

Bovendien ligt het ook voor een deel aan de lens. Sommige lenzen maken softere foto's of foto's met minder contrast. Dat kan enorm verschillen. Daarom moet je in een review eigenlijk liever niet op de voorbeelfoto's letten. Vooral niet omdat je niet weet wat er met die foto's gebeurd is. En als je op een LCD kijkt kun je het al helemaal schudden, want je hebt waarschijnlijk geen gecalibreerde LCD dus de kleuren zien er altijd anders uit als in het 'echt'. Een enkele foto in de gallery van de mini-meet heb ik ook bewerkt dus laat het niet zien wat de camera geproduceert heeft. Dat doet ie overigens op mijn aanwijzigen, dus al ie slecht is is het mijn schuld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

^^ Eens is.
Lensen zijn ten eerste heel belangrijk.
Verder heeft Minolta de neiging hun camera's wat softer af te stellen, wat uiteraard ook voordelen heeft.
Ik ben ook aan het overwegen deze cam te kopen(Dynax 7D), ik ben vooral nog aan het orienteren op lens gebied.
Ik heb hem uiteraard al een aantal keer in mijn handen gehad (5D viel me tegen) en sinds dien ben ik vrijwel zeker dat dit mijn nieuwe cam word :).
Ik blijf dit topic in ieder geval goed volgen, bedankt allemaal voor alle info tot nu toe ;)

*terugvindpost*

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Nielsracing schreef op zondag 20 november 2005 @ 21:30:
Leuk overzicht van de mini-meet KM'ers!
Tonio had zeker 80% van de totale spullen mee :*)
Als ik het goed begrijp waren jullie met z'n 3'en. Da's inderdaad een mini mini-meet ;)
Nope, met z'n 4en :P Wolfensteijn kwam later er nog even bij :). Maar was wel een leuke meet. Ik heb niet echt iets boeiends gefotografeerd, maar was wel gezellig, en een kans om met wat mensen lekker over camera's te lullen (de mensen in * Tonio zijn omgeving zijn niet zo into fotografie :P). Wel jammer dat je er niet bij was Niels. Maargoed, misschien zien we elkaar nog op een andere meet :).

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wie praat me weer op het rechte pad?

Ik dacht dat ik er helemaal uit was en dat ik zodra ik mijn centjes binnenhad ik naar de winkel zou hollen en een Dynax 7D zou gaan halen met wat glaswerk. Maar ja...toen kreeg ik een Canon EOS-1D aangenboden voor wènig... :o Heeft natuurlijk geen AS, maar is verder een beest van een camera die op allerlei fronten redelijk wat dSLR's (ook de D7D) ver achter zich laat. Is natuurlijk ook een hele andere klasse camera, maar toch. Het is wel heeeeel erg verleidelijk. Ik moet er toch nog een paar nachtjes over slapen denk ik. Eigenlijk is het gebrek aan AS en high-iso noise het enige dat me nog met één teen in het Minolta kamp houdt. Qua handling, control en features is de 1D nagenoeg onverslaanbaar (hoewel de bediening van de D7D weer wat beter is).

Pfffff...ik weet het nog niet. Is er iemand die me eraf kan praten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

1D kopen, voor veel weer verkopen, en dan een D7D met extra accessoires halen?

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
mphilipp schreef op maandag 21 november 2005 @ 23:54:
Wie praat me weer op het rechte pad?

Ik dacht dat ik er helemaal uit was en dat ik zodra ik mijn centjes binnenhad ik naar de winkel zou hollen en een Dynax 7D zou gaan halen met wat glaswerk. Maar ja...toen kreeg ik een Canon EOS-1D aangenboden voor wènig... :o Heeft natuurlijk geen AS, maar is verder een beest van een camera die op allerlei fronten redelijk wat dSLR's (ook de D7D) ver achter zich laat. Is natuurlijk ook een hele andere klasse camera, maar toch. Het is wel heeeeel erg verleidelijk. Ik moet er toch nog een paar nachtjes over slapen denk ik. Eigenlijk is het gebrek aan AS en high-iso noise het enige dat me nog met één teen in het Minolta kamp houdt. Qua handling, control en features is de 1D nagenoeg onverslaanbaar (hoewel de bediening van de D7D weer wat beter is).

Pfffff...ik weet het nog niet. Is er iemand die me eraf kan praten? :?
Je loopt al ruim een half jaar te verkondigen dat je een 7D wilt aanschaffen, en opeens switch je naar de 1D :?
Je kan zelf het beste de beslissing nemen. Ik heb me in ieder geval voorgenomen dat als ik geen vervangende 7D krijg binnen 3 dagen, over te stappen op een 20D...
Anyway, moeilijke keus, succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nielsracing schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 00:18:
Je loopt al ruim een half jaar te verkondigen dat je een 7D wilt aanschaffen, en opeens switch je naar de 1D :?
Ja, ik was er op zich ook wel uit. Maar ik 'struikelde' over die 1D en keek even wat ie precies te bieden had. Die camera is nooit echt een optie geweest vanwege de hoge prijs. Het enige dat ik ervan wist (naast de prijs) was dat het een camera voor pro's is.
Vandaar ineens die ruk naar het Canon kamp. Maar het is nog lang niet zeker en er zijn nog steeds dingen die ik mooier vind aan de D7D. Maar hoe je het wendt of keert: die 1D is een superding en ik kan 'm voor een redelijk zacht prijsje scoren. En dan wordt het verhaal toch weer een beetje anders.

Maar goed...ik pieker nog even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

mphilipp schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 00:29:
[...]

Ja, ik was er op zich ook wel uit. Maar ik 'struikelde' over die 1D en keek even wat ie precies te bieden had. Die camera is nooit echt een optie geweest vanwege de hoge prijs. Het enige dat ik ervan wist (naast de prijs) was dat het een camera voor pro's is.
Vandaar ineens die ruk naar het Canon kamp. Maar het is nog lang niet zeker en er zijn nog steeds dingen die ik mooier vind aan de D7D. Maar hoe je het wendt of keert: die 1D is een superding en ik kan 'm voor een redelijk zacht prijsje scoren. En dan wordt het verhaal toch weer een beetje anders.

Maar goed...ik pieker nog even door.
Ik weet niet wat het prijsje is.
Maar ik weet wel dat de 1D een ontzettend goede camera is.
Voor mij is het minder belangrijk welke naam (merk) op de camera staat dan de kwaliteit van de cam.
Weeg de verschillen af (incl prijs) en let daarbij op de lens/accessoire prijzen.
En kijk wat het beste is voor jou.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Mud starrr schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 00:34:
[...]
Weeg de verschillen af (incl prijs) en let daarbij op de lens/accessoire prijzen.
En kijk wat het beste is voor jou.
Daar ben ik idd nu mee bezig. Moeilijk hoor...

Ondertussen: het valt me op dat als je op het DPreview forum kijkt, iedereen zich daar erg druk schijnt te maken om (nog) niet bestaande camera's. Zo stellen velen de aankoop van een 7D uit omdat er volgend jaar op de PMA een 7D MkII uitkomt en schijnbaar ook een 9D. Ik lees er hier bar weinig over. Hollandse nuchterheid? Persoonlijk hou ik nooit zo van speculaties, dus ik wacht altijd af wat er daadwerkelijk gebeurt.

Leeft dit gedoe hier ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 21:31
mphilipp schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 07:42:
[...]

Ondertussen: het valt me op dat als je op het DPreview forum kijkt, iedereen zich daar erg druk schijnt te maken om (nog) niet bestaande camera's. Zo stellen velen de aankoop van een 7D uit omdat er volgend jaar op de PMA een 7D MkII uitkomt en schijnbaar ook een 9D. Ik lees er hier bar weinig over. Hollandse nuchterheid? Persoonlijk hou ik nooit zo van speculaties, dus ik wacht altijd af wat er daadwerkelijk gebeurt.

Volgens mij leeft dat bijna overal wel een beetje. Maar dat gespeculair brengt je niets verder. Altijd zal er wel wat beters op de markt komen. Je kan wel wachten op die 9D (misschien komt ie wel nooit) maar dan kan je nog geen foto's maken. Ik zou me als ik jou was concentreren op bestaande, betaalbare camera's.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat ik er helemaal uit was en dat ik zodra ik mijn centjes binnenhad ik naar de winkel zou hollen en een Dynax 7D zou gaan halen met wat glaswerk. Maar ja...toen kreeg ik een Canon EOS-1D aangenboden voor wènig...
De keus zou voor mij simpel zijn: de 1D is van een heel andere klasse. Bovendien loop je de kans mis in handen te vallen van de KM-service afdeling!!!!!! Ik ken geen bedrijf in een commerciële, zeer competatieve markt waar niet onmiddellijk maatregelen worden genomen als een vitaal onderdeel van dat bedrijf slecht functioneert. En de service afdeling is zo iets, het is ook nog een visitekaartje. Je komt het op zijn beloop laten van slecht functioneren alleen tegen bij bedrijven met een monopolie en bij bedrijven die het bijltje er bij neer gooien. Zou het niet zo kunnen zijn dat dit laatste bij KM Nederland het geval is. In Canada is de vestiging ook opgeheven.
Ik zou het niet erg clever vinden als KM een toestel onder de naam 7D met een achtervoegsel introduceert. Noem het 8D en je bent de vervelende historie een beetje kwijt. De upgrade van de 700si kreeg ook een nieuwe naam 800si, terwijl de verschillen echt niet groot waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

mphilipp schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 07:42:
[...]

Dit leeft zeker wel, maar als je bijvoorbeeld naar de Dynax 9 (analoog) kijkt die is al een stuk duurder dan de 7D.
Ik ben benieuwd wat de prijs van de 9D dan bij introductie word.
Dus je wacht tot hij eindelijk uit is om er achter te komen dat hij heel duur is.
Dan wacht je nog eens tot de prijs naar een beetje een normaal niveau gedaald is.
Het blijft het zelfde als met computers, als je een cam wilt en je hebt het geld, doe niet al te moeilijk over nog niet uitgekomen modellen en koop gewoon wat aan je eisen voldoet.

edit:
Verkeerde quote :? , even de goede erin gezet

[ Voor 40% gewijzigd door Mud.Starrr op 22-11-2005 11:28 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zondag 20 november 2005 @ 23:20:
[...]

Dit is een vraag die nou al zoveel gesteld is...en het gaat op voor elke dSLR. Dat sommige merken standaard ingesteld staan op extra contrast, scherpte en verzadiging brengt jou blijkbaar tot de conclusie dat een KM 'mindere' foto's maakt. Dat is gewoon niet waar. Ook een KM kun je instellen dat ie standaard dergelijke foto's kan produceren. Ik heb op mijn A1 ook zo'n mode geprogrammeerd: contrast +2, saturation +2, alleen sharpness blijf ik af (USM in PS achteraf is beter). Maar als je neutraal wilt fotograferen (in RAW bv) omdat je liever achteraf bijwerkt moet je al die zut uitzetten. In PS heb je veel meer speelruimte en kun je een foto met meer middelen verfijnder opkrikken.

Bovendien ligt het ook voor een deel aan de lens. Sommige lenzen maken softere foto's of foto's met minder contrast. Dat kan enorm verschillen. Daarom moet je in een review eigenlijk liever niet op de voorbeelfoto's letten. Vooral niet omdat je niet weet wat er met die foto's gebeurd is. En als je op een LCD kijkt kun je het al helemaal schudden, want je hebt waarschijnlijk geen gecalibreerde LCD dus de kleuren zien er altijd anders uit als in het 'echt'. Een enkele foto in de gallery van de mini-meet heb ik ook bewerkt dus laat het niet zien wat de camera geproduceert heeft. Dat doet ie overigens op mijn aanwijzigen, dus al ie slecht is is het mijn schuld...
Een raw opname kun je niet beinvloeden door parameters. Al je voor ingestelde para's hebben geen invloed op de opname,als je in raw schiet. Wie niet trouwens.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:36:
[...]
Een raw opname kun je niet beinvloeden door parameters. Al je voor ingestelde para's hebben geen invloed op de opname,als je in raw schiet. Wie niet trouwens.?
Dat weet ik. De zin was misschien een beetje verwarrend, maar het komt op hetzelfde neer. Ik bedoelde dus: in RAW schieten of in JPEG met alle parameters op 0. Ik schiet alleen in RAW als ik onder moeilijke omstandigheden fotografeer waar ik niet zeker ben over belichting en/of witbalans. Ben ik gewoon overdag, buiten in de zon aan het schieten gaat ie gewoon in de geprogrammeerde P&S mode. Ik ga niet voor BBQ foto's uren zitten klooien met CS2. RAW dus voor mij alleen als het zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://cgi.ebay.com/ws/eB...Bay_Pr4_PcY_BIN_Stores_IT

Kijk eens naar de lens in deze veiling. Iemand die weet of dit een goede lens is?

Ik heb al wel gehoord dat de AF waarschijnlijk niet zal werken op een D5D doordat de lens f/7.2 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:35:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...Bay_Pr4_PcY_BIN_Stores_IT

Kijk eens naar de lens in deze veiling. Iemand die weet of dit een goede lens is?

Ik heb al wel gehoord dat de AF waarschijnlijk niet zal werken op een D5D doordat de lens f/7.2 is?
Ik heb deze telelens een tijdje geleden 2e-hands gekocht bij Kamera-express voor €495,-. $289,95 + $12,- is dus een koopje. Ik heb er alleen 3 maanden garantie bij en wist in welke staat (zeer goed) de lens was.

AF werkt uitstekend op de D7D, dus zal dit ook wel werken op de D5D. Ik zou niet weten waarom niet. De AF is best wel snel, overigens. De lens is voor analoge camera's berekend, vergroot de crop dus gerust met 1,5 en zie daar! Je hebt een 750mm lens!

Ik ben heel tevreden met de lens. Koop er wel een goed en stevig statief bij, mocht je die nog niet hebben. Want het is geen licht apparaat. De doorsnede is in totaal 9cm en de lengte 24,5cm. Het filter meet 72mm doorsnede. Hieronder nog een kiekje waarbij de lens is gemonteerd op mijn D7D en een ManFrotto 055DB statief:

Afbeeldingslocatie: http://sanar.speedlinq.nl/CIMG0035.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:14:
AF werkt uitstekend op de D7D, dus zal dit ook wel werken op de D5D. Ik zou niet weten waarom niet.
er zijn camera's waarbij de autofocus niet/slecht werkt bij een maximaal diafragma kleiner dan f/5,6. of dat bij de minolta DxD zo is weet ik niet, gezien jouw ervaringen waarschijnlijk niet...
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:14:De lens is voor analoge camera's berekend, vergroot de crop dus gerust met 1,5 en zie daar! Je hebt een 750mm lens!
de lens blijft echt een 500 mm lens hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

lateef schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:21:
Hij bedoeld natuurlijk dat de lens 750 mm kleinbeeld equivalent wordt.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lateef schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:21:
[...]
Klopt... De getalletjes op de lens veranderden niet, maar ik kon de vogeltjes wel dieper in hun oogjes kijken! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:14:
[...]

Ik heb deze telelens een tijdje geleden 2e-hands gekocht bij Kamera-express voor €495,-. $289,95 + $12,- is dus een koopje. Ik heb er alleen 3 maanden garantie bij en wist in welke staat (zeer goed) de lens was.

AF werkt uitstekend op de D7D, dus zal dit ook wel werken op de D5D. Ik zou niet weten waarom niet. De AF is best wel snel, overigens. De lens is voor analoge camera's berekend, vergroot de crop dus gerust met 1,5 en zie daar! Je hebt een 750mm lens!

Ik ben heel tevreden met de lens. Koop er wel een goed en stevig statief bij, mocht je die nog niet hebben. Want het is geen licht apparaat. De doorsnede is in totaal 9cm en de lengte 24,5cm. Het filter meet 72mm doorsnede. Hieronder nog een kiekje waarbij de lens is gemonteerd op mijn D7D en een ManFrotto 055DB statief:

[afbeelding]
Kun je ook een (aantal) voorbeeld foto('s) van deze lens geven?
Ik ben wel benieuwd.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:36:Klopt... De getalletjes op de lens veranderden niet
er verandert helemaal niets aan de lens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lateef schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 16:10:
[...]

er verandert helemaal niets aan de lens...
Uit de folder van de D7D:

"in vergelijking met een kleinbeeld spiegelreflexcamera is de effectieve brandpuntsafstand van een objectief bij gebruik op de Dynax 7D ca. 1,5x langer dan op het objectief staat aangegeven."

Ben ik zo duidelijk genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mud starrr schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 16:01:
[...]

Kun je ook een (aantal) voorbeeld foto('s) van deze lens geven?
Ik ben wel benieuwd.
Een paar voorbeeldjes. Van raw naar jpg omgezet in twee formaten, verder niets veranderd:

Smientjes (1024x681)
Smientjes (3008x2000)
Grauwe gans en koe (1024x681)
Grauwe gans en koe (3008x2000)
Canadese gans (1024x681)
Canadese gans (3008x2000)

De EXIF-info zit in de afbeeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
nee, want ook wat in de folder staat klopt niet. de brandpuntsafstand wordt niet langer, ook effectief niet 8)7

het enige dat anders is de afmeting van het filmvlak/sensor en daarmee dus de beeldhoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lateef schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:40:
[...]

nee, want ook wat in de folder staat klopt niet. de brandpuntsafstand wordt niet langer, ook effectief niet 8)7

het enige dat anders is de afmeting van het filmvlak/sensor en daarmee dus de beeldhoek...
Maar wat betekent dat dan in de praktijk? Volgens mij is de praktijk dat als ik op mijn analoge Dynax 505si een 750mm lens plaats, ik dezelfde foto krijg als met de 500mm op de Dynax 7D. Natuurlijk ligt dat niet aan de lens maar aan de sensor. Op Konica Minolta Photo World wordt dit uitgelegd. En om met de conclusie van het artikel te eindigen:

Example:
If I buy a 50 mm lens and mount it on a camera that is denoted as having a extension factor of 1.4, this yields a focal length of 1.4 x 50 mm = 70 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:09:
Maar wat betekent dat dan in de praktijk? Volgens mij is de praktijk dat als ik op mijn analoge Dynax 505si een 750mm lens plaats, ik dezelfde foto krijg als met de 500mm op de Dynax 7D.
nee, de praktijk is dat je een beeldhoek krijgt als een 750mm op een kleinbeeld camera, maar je scherptediepte is als dat van een 500mm lens. en dan maakt het niet uit of die lens op een aps-c, een kleinbeeld, een middenformaat of wat voor camera dan ook wordt gezet. als de brandpuntsafstand zou veranderen, zou dat ook van invloed zijn op de scherptediepte en dat is het - helaas wellicht -niet.

met name voor een standaardlens bijv. zou dat interessant zijn. het zou natuurlijk hartstikke leuk zijn als een 50/1,8 op een aps-c camera volledig hetzelfde zou presteren als een 75 à 80/1,8 op kleinbeeld. dan zou je voor zo'n 100 euro een hele mooie portretlens hebben, helaas is dat niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

lateef schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:24:
[...]

nee, de praktijk is dat je een beeldhoek krijgt als een 750mm op een kleinbeeld camera, maar je scherptediepte is als dat van een 500mm lens. en dan maakt het niet uit of die lens op een aps-c, een kleinbeeld, een middenformaat of wat voor camera dan ook wordt gezet. als de brandpuntsafstand zou veranderen, zou dat ook van invloed zijn op de scherptediepte en dat is het - helaas wellicht -niet.

met name voor een standaardlens bijv. zou dat interessant zijn. het zou natuurlijk hartstikke leuk zijn als een 50/1,8 op een aps-c camera volledig hetzelfde zou presteren als een 75 à 80/1,8 op kleinbeeld. dan zou je voor zo'n 100 euro een hele mooie portretlens hebben, helaas is dat niet zo...
Kun je hier misschien nog wat dieper op ingaan.
Ik heb het eigenlijk (blijkbaar) ook nog niet helemaal begrepen wat het voor/nadeel van een analoge lens op een digicam is. (waarschijnlijk mag ik het van jou niet eens zo noemen ;)).
Ik dacht namelijk dat het zo zat zoals Jennekes uitlegt.
Ik wou namelijk een AF 28-300mm f/3,5-6.3 lens kopen.
Maar dat word dan dus geen 42-450 f/3,5-6.3 lens?
Kun je er nog meer over vertellen?

(gelukkig bestaan domme vragen niet :{)

[ Voor 9% gewijzigd door Mud.Starrr op 22-11-2005 21:36 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
mphilipp schreef op maandag 21 november 2005 @ 23:54:
Maar ja...toen kreeg ik een Canon EOS-1D aangenboden voor wènig... :o Heeft natuurlijk geen AS, maar is verder een beest van een camera die op allerlei fronten redelijk wat dSLR's (ook de D7D) ver achter zich laat.
Wat is weinig? De prijs van een D7D voor een EOS-1D? Dan ga ik je zeker niet proberen om te praten.

Alleen als de prijs erg laag is, kan er iets vreselijks niet kloppen. Heling, verborgen defect etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
joh14vers6 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:02:
[...]

Wat is weinig? De prijs van een D7D voor een EOS-1D? Dan ga ik je zeker niet proberen om te praten.

Alleen als de prijs erg laag is, kan er iets vreselijks niet kloppen. Heling, verborgen defect etc.
Ik ben ook wel benieuwd naar de prijs...of is die geheim :P
Misschien kunnen we dan beter oordelen om je een klein beetje te helpen in je luxe probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door Nielsracing op 22-11-2005 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nielsracing schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:28:
[...]
Ik ben ook wel benieuwd naar de prijs...of is die geheim :P
Misschien kunnen we dan beter oordelen om je een klein beetje te helpen in je luxe probleem.
€1000 Zeg maar ietsje meer als een D7D met grip.
Kijk, ik ben nog steeds 'in luv' met Minolta hoor. Ik zou ook niet 'zomaar' een Canon kopen. Het grootste voordeel van de D7D tov de 1D is de AS. De ruis is op de 1D redelijk, alleen krijg ik daar niet echt een goed beeld van. De beschikbare tests laten redelijk wat ruis en banding zien bij long exposures en hoge iso's. Echter, dit is verholpen door een hardwarefix (op de nieuwere modellen, zoals de aangebodene) en ook firmware. Men zegt dat het nu (voor het grootste deel) verholpen is. Maar dat geldt dus alleen voor hoge iso's in donkere omgevingen (in de schadusdetails). Hoge iso's in lichtere omgevingen zoals sporthallen en in het bos bv zijn gewoon prima. En aangezien ik wel eens een concertje meepik wil ik eigenlijk daar ook wat voorbeeldjes van zien.
De D7D heeft zijn knoppenwinkel die fenomenaal is en waar ik echt weg van ben. Daarbij komt de 2.5" display met hoge resolutie. De 1D moet het doen met een 2" met 120.000 pikkies. En je kunt niet zoomen. Dat laatste is zo'n beetje het enige kritiekpunt dat ik steeds hoor. Verder is het gewoon een dijk van een ding. Supersnel met een geweldige autofocus. Volgens Canon kan de AI focus (tracking AF) door de 45 AF punten een F1 wagen met 300 km/u in focus houden... Welliswaar met een L lens maar laat het met een iets mindere lens ook erg goed zijn. Het is een pro-cam met pro snelheid en features. En aangezien autosport ook iets is dat ik graag doe is dat wel weer welkom.

Verder is er het financiele plaatje. De 1D heeft geen pop-up flash dus ik zal een Speedlite moeten kopen (of zo'n zelfde Sigma als ik nu heb). Ik hoor dat lenzen voor Canon duur zijn, maar het setje Tamrons dat ik voor de D7D had uitgekozen is er voor dezelfde prijs met een Canon vatting.
Klein voordeeltje voor de 1D: crop factor van 1.3 dus ik heb ietsje meer groothoek.

Ik zeg zelf altijd: spijt is voor de dommen, dus ik weet zeker dat ik van geen van beide camera's spijt ga krijgen. Duizenden fotograferen concerten zonder AS en dat levert prima plaatjes op. Dus op zich is dat weer geen absolute noodzaak. Alleen ben ik de afgelopen 1.5 jaar wel een AS profeet geweest... En IS lenzen zijn errug duâh.

Grrrrrr....ik weet het niet meer.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Hou er rekening mee dat de 1D al gebruikt is...Het is niet de allernieuwste dus hou het aantal sluiterbewegingen in de gaten. Verder weet ik niet of je je foto's vergroot wilt afdrukken omdat de 1D 4MP heeft tegenover 6 van de 7D.
Je moet jezelf de vraag stellen of de autofocus, die retesnel is, wel relevant is als je af en toe wat auto's panned.
Persoonlijk vind ik het niet kunnen inzoomen, een hekel punt. Zo weet je nooit zeker of de foto scherp is of niet.
Morgen is trouwens de laatste dag dat Dixons de tijd heeft om mijn probleem op te lossen. Zo niet, ontbinden en ga ik voor een 20D :? :) denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nielsracing schreef op woensdag 23 november 2005 @ 02:20:
Hou er rekening mee dat de 1D al gebruikt is...Het is niet de allernieuwste dus hou het aantal sluiterbewegingen in de gaten. Verder weet ik niet of je je foto's vergroot wilt afdrukken omdat de 1D 4MP heeft tegenover 6 van de 7D.
Je moet jezelf de vraag stellen of de autofocus, die retesnel is, wel relevant is als je af en toe wat auto's panned.
Persoonlijk vind ik het niet kunnen inzoomen, een hekel punt. Zo weet je nooit zeker of de foto scherp is of niet.
Mjaaa...inzoomen op je schermpje is handig idd, maar vaak genoeg merk ik thuis pas dat ie toch niet scherp is. Een plaatje van 6miljoen pixels op een 215.000 pixel scherm tonen doet ook wel iets met de details van de foto. Je hebt gelijk dat het klote is, maar zaligmakend is het zeker niet.

Wat de sluiterbewegingen betreft: dat wat het eerste waar ik aan dacht. Canon geeft voor de 1 serie 150.000 sluiterbewegingen af. Deze heeft er ruim 50.000 op zitten. Ik denk niet dat ik meer dan 10.000 per jaar red, dus ik denk dat ik nog vooruit kan. btw is de 1 serie de enige waar je de sluiterteller niet kunt resetten. Deze staat los van de fototeller.

Volgens mij hebben vele fotojournalisten de 1D. Dat zegt genoeg over resolutie. Ik denk dat Frits van Eeldik ook met een geschoten heeft (zal nu wel een 1D MkII of Ds hebben). En daar zien we regelmatig aardige vergrotingen van in de bladen. Ook van de D30 (3MP) worden wel eens A4tjes afgedrukt.

Al die dingen heb ik inmiddels al de revue laten passeren. Ik heb verschillende reviews uitgespeld. Twee grootste nadelen blijven voor mij de AS en het ruisvraagstuk. Op die laatste heb ik gisteravond in het DPreview forum nog wat na zitten lezen en daar in een vergelijking gezien dat ie 'betere' ruis heeft als de D10. Dat wil zeggen beter verdeeld en minder irritant. Blijft lastig. Nogmaals: ik geloof dat ik met beide camera's goed uit de voeten zou kunnen en erg blij zou kunnen zijn. Ik denk dat ik maar met een dobbelsteen ga gooien... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:32:
[...]

Een paar voorbeeldjes. Van raw naar jpg omgezet in twee formaten, verder niets veranderd:

Smientjes (1024x681)
Smientjes (3008x2000)
Grauwe gans en koe (1024x681)
Grauwe gans en koe (3008x2000)
Canadese gans (1024x681)
Canadese gans (3008x2000)

De EXIF-info zit in de afbeeldingen.
Bedankt voor deze afbeeldingen. Die grote foto van de Smientjes ziet er wel erg grof uit voor 400 ISO ? Enig idee wat dit kan zijn? Op de andere foto's valt dit niet zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baslab
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Vanmorgen even snel in de krant gelezen dat de digitale consumentengids een camera test heeft gedaan. Hierbij kwam de Canon 350D als beste (voor 800,-) uit de test.

Heeft iemand al meer van deze test gelezen of weet de totale ranking, welke camera's nog meer zijn getest?

Ik vroeg me af waar de Minolta's staan en wat het oordeel was. Persoonlijk ben ik niet heel erg fan van de oordelen van de consumentenbond. Over deze test weet ik nog te weinig om dit hard te kunnen roepen.

... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 08:28:
[...]

Bedankt voor deze afbeeldingen. Die grote foto van de Smientjes ziet er wel erg grof uit voor 400 ISO ? Enig idee wat dit kan zijn? Op de andere foto's valt dit niet zo op.
De foto van de koe met de grauwe gans heeft dezelfde iso-waarde, sluitertijd en lensopening. Het is mij ook opgevallen en daarom heb ik ze ook allebei hier neergezet. Ik weet niet precies waarom dit zo is, maar ik vermoed dat dit te maken heeft met het relatief groot oppervlak aan water. Wellicht heeft de CCD hier meer moeite mee. Ik heb dit ook eerder gehad met de 300mm-lens wanneer er relatief veel water op de foto stond.
Ik ben benieuwd of iemand hier iets meer over kan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een heel andere vraag. Ik ga binnenkort naar Afrika en vraag me af wat de meest praktische tas is voor een KM D7D met een 28-300 lens en een 18-70 lens. Voor de rest alleen een flitser. Ik had mijn oog laten vallen op een Lowepro uit de nova serie. Zijn hier ervaringen mee en is de LowePro Vova 2 niet te klein?

bvd
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.