[DSLR] Konica Minolta Dynax 5D & 7D topic.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.562 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Nog nooit van cropfactor gehoord? Hier is zo enorm veel over te lezen op het net... beetje vreemd dat je daar niks over hebt gevonden. Staat bijvoorbeeld hier in de FAQ. Maargoed. Je raakt idd groothoek kwijt. Je moet namelijk de mm's van je lenzen x1,5 doen. Dus 28mm wordt 42mm. Nouwelijks groothoek dus. Maar het voordeel is wel weer dat je 300mm tele 450mm wordt. Dus als je veel dieren bijvoorbeeld schiet, is een cropfactor juist weer positief.
En dat je randen wazig worden is juist het tegenovergestelde. Met een cropfactor camera gebruik je de 'sweetspot' van de lens. Het midden. Hier is de lens op zijn scherpst. Maar als je een FF (Full Frame) lens (eentje die voor film is ontwerpen, een analoge lens zoals jij 'm noemt, wat niet echt een goede term er voor is, aangezien de lenzen zelf niet analoog zijn) op een FF sensor zou gebruiken, zou je wel softere randen krijgen dan bij een 35mm film, omdat film hier wat minder gevoelig voor is.

Voor de rest zijn er geen nadelen aan het gebruik van FF lenzen. Sowieso zijn er nog vrij weinig dc/dt/di II/ef-s/dx (dit zijn de aanduiding vanv erschillende fabrikanten voor lenzen die ontworpen zijn voor crop sensoren. Deze lenzen geven een te kleine beeldcirkel op FF sensoren/35mm film) lenzen beschikbaar, en het is ook minder verstandig om deze aan te schaffen, aangezien in de toekomst waarschijnlijk aps-c (cropfactor) sensoren de deur uit getrapt worden voor FF sensoren.
Dus zo bijzonder is het niet om 'analoge' lenzen op een dslr te gebruiken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tonio op 03-11-2005 00:18 ]

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 00:06:
Zal een poging doen wat meer on-topic te zijn. :)

knip 8<

Ofwel, wat zijn de nadelen van het gebruiken van de analoge lenzen op de digitale SLR's? Wat voor zichtbare effecten hebben deze?
over wazige randen met full frame lenzen heb ik nog nooit gehoort. Zou ook raar zijn, want dan zou de buitenste rand op je normale foto´s ook vaag zijn, andersom een lens voor een digitale camera met een kleinere CCD op een fullframe camera geeft idd vaak een slechte rand en ´afgeknepen´ hoeken (net een groothoeklens met een zonnekap voor een telelens).

De brandpunt afstand voor je normale lensen wordt idd langer.
Op de D5/D7 is dat met een factor 1,5

je 75-300 wordt effectief een 112-450 en je 28-80 een 42-120.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dpreview / forum /konica minolta slr talk / km take note of d 200 feature staat een interessante discussie over hoe KM moet reageren op de nikon d 200 met 10 megapixel sensor. Een 7d II, een 8D een 9D. ze komen alle aan de orde,.Prijs en specificaties vormen de hoeksteen van succes of mislukking, maar een snelle reactie is nog belangrijker volgens velen.
Belangrijk is wat 7D gebruikers als verbeteringen willen. Er wordt onder andere genoemd: een versterking van autofocus nauwkeurigheid en snelheid, verbetering van de flits meting en de beheersing er van, Nuttige informatie voor dat je voor een uitverkoop prijs een 7D koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
en dpreview is die site met al die marketingsmensen van multinationals die precies weten hoe er het beste gereageerd moet worden??

wellicht kunnen ze beter - net als nikon met de d200 heeft gedaan -zich niet op laten jagen door de waan van de dag, maar met een nieuwe camera komen, wanneer ze van mening zijn dat aan hun eisen voldoet.

wat maakt het nou allemaal een donder uit wat een andere producent doet? presteert je d5d/d7d daar minder door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat maakt het nou allemaal een donder uit wat een andere producent doet? presteert je d5d/d7d daar minder door?
Niet voor wie er al een heeft maar wel voor de hele grote groep overstappers van analoog naar digitaal. Daar is een hoop geld te verdienen, vooral met wat er na de aanschaf van de kamera komt, de accessoires, de lenzen, de flitsers etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:11

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 09:48:
Belangrijk is wat 7D gebruikers als verbeteringen willen. Er wordt onder andere genoemd: een versterking van autofocus nauwkeurigheid en snelheid, verbetering van de flits meting en de beheersing er van, Nuttige informatie voor dat je voor een uitverkoop prijs een 7D koopt.
Leuk allemaal, maar er zijn zat mensen die gewoon hele mooie plaatjes knippen met hun MinoCam. Met alle tekortkomingen/beperkingen van een cam leer je leven en omgaan. Elke camera heeft zijn eigen nukken, dus ik vind het allemaal een beetje gezeur van mensen die eigenlijk helemaal geen camera willen kopen en blijven roepen dat 'als dit en dit verberterd wordt, koop ik er een!'. Bollocks, ze kopen niets...

Ik ga bovendien niet wachten op de D7D MkII. Want voorlopig bestaat dat ding alleen in de verbeelding van de DpReview bezoekers. Ook een D8/9/10 is er niet. En als er volgend jaar een MkII komt, is ie weer lekker een €tje of 1200...terwijl ik nu voor iets meer als €800 een MkI kan scoren. En meer dan dat wil ik gewoon niet uitgeven. En als ik dan nóg een jaar moet wachten ga ik lijken op die zeurpieten die ik net aanhaalde. Soms is 'goed' goed genoeg.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

ik ben nieuw hier op het forum en overweg de aanschaf van een dynax 5d. Heb dus meteen ook een heleboel vragen.....

Ben zelf in het bezit van zijn analoge broertje (of zusje?) de dynax 5 met lenskit.
Deze kit bestaat uit de Minolta A 75-300/ 4.5 -5.6 D en de A 28-80/3.5-5.6D Ik weet het, het zijn geen superlenzen, maar omdat ik maar een bescheiden amateurtje ben, mijn geld er niet mee hoef te verdienen, zelden meedoe aan wedstrijden en mijn fotoos niet op hoef te blazen tot posterformaat ben ik er dik tevreden over, zeker gezien het aanschafbedrag en het leuke bereik dat je ermee hebt.

Ik weet dat ik mijn brandpuntsafstand met factor 1,5 ga verhogen, dus (haast) geen groothoek zal overhouden. Ik weet ook dat ik van vignettering geen last zal hebben, omdat ik alleen maar het middelste deel van de lenzen zal gebruiken ivm met de sensorgrootte (24 bij 16 ipv 36 bij 24 mm)
Maar ik las laatst wel dat je last kunt krijgen van chromatische aberatie in deze situatie, wat dat ooke moge zijn (kleurverstrooing, kleurhalo's aan de randen?)

Wie kan hier wat zinnigs over vertellen en heeft misschien dezelfde overstap gedaan als ik nu overweeg?

Zou de Sigma lenskit 18-50mm F3.5-5.6 DC en 55-200mm F4-5,6 een betere keuze zijn (slechts 250 Euri) of de nieuwe all-in-one Sigma 18-200mm (350 euro) of diens concurrent van Tamron met macro optie (380 euro) ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik kijk ook naar de Canon (vies woord hier?) EOS 350D vnl wegens de 8 Mpixels en uitmuntende beoordelingen in de vakliteratuur en ongeveer dezelfde prijsrange. Wat merk je nu in de praktijk voor verschillen tussen 6 en 8. Mp?? Tot hoever kun je gaan met afdrukken bijvoorbeeld? Wat zijn, behalve de AS schakeling belangrijke voordelen tov de EOS 350D?

Een ander vraag is, omdat je in digitale fotografie je fotoos digitaal kunt bewerken, is dan de aanschaf van een macrolens overbodig, omdat je je fotoos nu digitaal kun vergroten of onderdelen hiervan? Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd???

Wat kun je doen met de bijgeleverde beeldbewerkingssoftware van de 5D of kan ik bv. beter fotoshop elements 4.0 aanschaffen?

Welke geheugenkaart raden jullie aan, ikzelf dacht aan de Sandisk extreme III 1G...

Is een extra accu aan te bevelen?

bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:13:
Ik kijk ook naar de Canon (vies woord hier?) EOS 350D vnl wegens de 8 Mpixels en uitmuntende beoordelingen in de vakliteratuur en ongeveer dezelfde prijsrange. Wat merk je nu in de praktijk voor verschillen tussen 6 en 8. Mp?? Tot hoever kun je gaan met afdrukken bijvoorbeeld? Wat zijn, behalve de AS schakeling belangrijke voordelen tov de EOS 350D?
6 vs 8 maakt niet zo veel uit. Ik neem aan dat je meestal toch niet op a4/a3 gaat afdrukken? Meer MPixels is vooral handiger voor het maken van uitsnedes.
Een ander vraag is, omdat je in digitale fotografie je fotoos digitaal kunt bewerken, is dan de aanschaf van een macrolens overbodig, omdat je je fotoos nu digitaal kun vergroten of onderdelen hiervan? Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd???
Verkeerd ja, je kan natuurlijk wel uitsnedes maken, maar als een beeste van 1cm maar als 0.2 cm op de lens staat, dan schiet het nog niet op. Echte goede macrolenzen zorgen voor een 1:1 verhouding tussen orgineel en afbeelding op de sensor. Een mier van 1cm is dus op de sensor ook 1cm en als je dat plaatje gaat bekijken, dan zie je VEEL detail.
Welke geheugenkaart raden jullie aan, ikzelf dacht aan de Sandisk extreme III 1G...
Ik heb in mijn 300D ook 1GB + 512MB, je kan altijd nog bijkopen. Geheugen is toch niet zo duur (vergeleken met camera en lenzen).
Ik zou altijd 2 accu's kopen. Ik heb 1 orginele en 1 namaak via markplaats voor 13 euro ofzo. Daarvoor kan je het niet laten lijkt me :)

Kijk eens naar dit topic:
[rml]T.T. in "[ discussie] budget / start-dSLR, welke t..."[/rml]

[ Voor 9% gewijzigd door T.T. op 03-11-2005 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 21:08
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:13:
Hi,

Wat kun je doen met de bijgeleverde beeldbewerkingssoftware van de 5D of kan ik bv. beter fotoshop elements 4.0 aanschaffen?

bedankt alvast!
Tjee, wat een vragen!
Ik zal proberen om er een aantal te beantwoorden.
In de pratijk merk je eigenlijk niks van het verschil in MP. Het verschil tussen 6 & 8 MP is 14% (ipv wat veel mensen denken 25% of 33%) Tegenwoordig zijn er ook Trust cams met 10MP die €150 kosten...en die maken ook rukfoto's. Kortom, staar je niet blind op het aantal MP.
Ik denk dat de 5D body een stukje robuuster is dan de 350D. Hou ze allebei eens vast in de winkel...en 9 van de 10 mensen prefereren de 5D body tegenover de 350D.
Je bent al in bezit van Minolta lenzen, dus zou de 5D de beste optie zijn. Het voordeel van de Canon zit 'm vooral in het lenzen-arsenaal en de vele accessoires die je (2e hands) kunt aanschaffen.
Qua geheugenkaart heb je ZAT aan een SD Ultra II. Het verschil met een Extreme III merk je niet.
Een extra accu is zeker aan te bevelen. Koop geen originele van Minolta (€100) maar een third party-accu. Deze zijn te vinden zo rond de €30. En ja, ze werken even goed :)

EDIT: Bedankt T.T. voor het overbodig maken van mijn antwoord ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Nielsracing op 03-11-2005 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 21:32

Falcon10

Hit it i would !

misschien gekke vraag, maar aangezien de 5D werkt met CF kaartjes :

ik heb dus een boel SD kaartjes liggen van men HP 850, in totaal voor een goede 750 Mb.
Is het de moeite om via een CF --> SD kaart adapter deze nog te gebruiken in de 5D ? Of gaat dit enorm trage schrijfsnelheden ofzo teweegbrengen ?
Ik heb wel een CF Extreme 2 kaartje besteld, maar zou het beetje zonde vinden om de SD kaartjes niet meer kunnen te gebruiken.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Falcon10 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:49:
misschien gekke vraag, maar aangezien de 5D werkt met CF kaartjes :

ik heb dus een boel SD kaartjes liggen van men HP 850, in totaal voor een goede 750 Mb.
Is het de moeite om via een CF --> SD kaart adapter deze nog te gebruiken in de 5D ? Of gaat dit enorm trage schrijfsnelheden ofzo teweegbrengen ?
Ik heb wel een CF Extreme 2 kaartje besteld, maar zou het beetje zonde vinden om de SD kaartjes niet meer kunnen te gebruiken.
Ik denk niet dat een SD card met adapter lekker snel werkt... Zonde om in zo'n mooie cam te gaan klooien met adapters enzo...
Maargoed, het is wel een oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/32/59426423_90a2b0b690_o.jpg
Drie hoeraatjes voor AS. Deze hipshot heb ik daarstraks gemaakt in het centrum op 1/8s sluitertijd, terwijl ik aan het lopen was. En alsnog een nauwelijks bewogen foto!

Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 13:37
In deze post is er een meeting opgezet. Nu komen er zo te zien maar 3 mensen (waarvan ik er 1tje ben), wat dus maar 2 KM camera's inhoudt. Zijn er meer mensen die komen, want dan kan het nog echt gezellig worden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Een niet te vergeten voordeel van de 5D (en 7D) ten opzichte van de 350D, D70 e.d. is de veel helderder zoeker. Lekker groot, duidelijk beeld tegenover de periscopen waar je bij sommige modellen doorheen lijkt te kijken...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jiriki schreef op donderdag 03 november 2005 @ 21:33:
Een niet te vergeten voordeel van de 5D (en 7D) ten opzichte van de 350D, D70 e.d. is de veel helderder zoeker. Lekker groot, duidelijk beeld tegenover de periscopen waar je bij sommige modellen doorheen lijkt te kijken...
Is dat zo.? heeft de 5 de zelfde prisma als de 7.
Ik vind de zoeker van de 7 helderde en dat is ook zo, maar weet alleen niet meer waar deze bij de 5 is door vervangen. Het gewicht,prijs en de ruimte die een prismazoeker inneemt is de reden daarvoor.
Ik lees en volg dit forum met interesse en vind het jammer dat er zo weinig resultaten (pics) worden geplaatst en weet natuurlijk niet of er veel al zo,n body bezitten. Ga fotograferen Dames en heren, daar zijn ze voor gemaakt en ze gaan wel eens kapot en de service is k... van Minolta. Maar als ze het doen, zijn het wondertjes van techniek. Samen met jouw fototechnische kennis moet dit tot topshots leiden. Zelf werk ik al meer dan 30 jaar met Minolta, ben merktrouw ( moet ook wel als je door de jaren heen een glasmuseum heb opgebouwd). Maar geniet bijna dagelijks van me hobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wolfensteijn schreef op donderdag 03 november 2005 @ 21:24:
In deze post is er een meeting opgezet. Nu komen er zo te zien maar 3 mensen (waarvan ik er 1tje ben), wat dus maar 2 KM camera's inhoudt. Zijn er meer mensen die komen, want dan kan het nog echt gezellig worden :P.
De teller staat inmiddels op 5, wat waarschijnlijk 4 wordt want Niels is zijn camera kwijt (aan de reparatie dan).

Voorlopig ziet het er naar uit dat het de 13de gaat plaatsgrijpen, dus wees snel.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
mphilipp schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 07:07:
[...]

De teller staat inmiddels op 5, wat waarschijnlijk 4 wordt want Niels is zijn camera kwijt (aan de reparatie dan).

Voorlopig ziet het er naar uit dat het de 13de gaat plaatsgrijpen, dus wees snel.
En ik zie net dat ik bij 13 november ook nee had moeten selecteren.. :/ Blegh, klote school (de week van 14 november heb ik SE week, en dat betekent dus leren in het weekend, en niet met camera's spelen ;()

[ Voor 15% gewijzigd door Tonio op 04-11-2005 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tonio schreef op donderdag 03 november 2005 @ 00:17:
Nog nooit van cropfactor gehoord?
jawel, toch wel en dus ook van die 1.5 factor
Maargoed. Je raakt idd groothoek kwijt. Je moet namelijk de mm's van je lenzen x1,5 doen. Dus 28mm wordt 42mm. Nouwelijks groothoek dus.
dit wilde ik dus weten. Bedankt.
En dat je randen wazig worden is juist het tegenovergestelde. Met een cropfactor camera gebruik je de 'sweetspot' van de lens. Het midden. Hier is de lens op zijn scherpst. Maar als je een FF (Full Frame) lens (eentje die voor film is ontwerpen, een analoge lens zoals jij 'm noemt, wat niet echt een goede term er voor is, aangezien de lenzen zelf niet analoog zijn De Kei zegt: was 'beeldend' bedoeld.) op een FF sensor zou gebruiken, zou je wel softere randen krijgen dan bij een 35mm film, omdat film hier wat minder gevoelig voor is.
dit klinkt technisch, maar goed duidelijk!
Voor de rest zijn er geen nadelen aan het gebruik van FF lenzen. Sowieso zijn er nog vrij weinig dc/dt/di II/ef-s/dx (dit zijn de aanduiding vanv erschillende fabrikanten voor lenzen die ontworpen zijn voor crop sensoren. Deze lenzen geven een te kleine beeldcirkel op FF sensoren/35mm film) lenzen beschikbaar, en het is ook minder verstandig om deze aan te schaffen, aangezien in de toekomst waarschijnlijk aps-c (cropfactor) sensoren de deur uit getrapt worden voor FF sensoren.
Dus zo bijzonder is het niet om 'analoge' lenzen op een dslr te gebruiken :)
Al met al het antwoord dat ik zocht. Enorm bedankt ervoor. (en succes met je SE's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-04-2024
Er is eindelijk een review op imaging-resource.com verschenen van de 5D (datum 31-10-05). Je kunt via deze site ook foto-resultaten vergelijken met andere camera's !

[ Voor 14% gewijzigd door PeterVL57 op 04-11-2005 22:03 ]

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

die review ziet er best neit slecht uit :)
Blij dat ik voor de Dynax 5D gekozen heb :)

Nu enkel wachten tot ie geleverd wordt :(

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Falcon10 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:18:
die review ziet er best neit slecht uit :)
Blij dat ik voor de Dynax 5D gekozen heb :)

Nu enkel wachten tot ie geleverd wordt :(
Inderdaad, gewoon opnieuw een bevestiging dat het een goede camera is.

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

vraagje aan de KM D5D bezitters: tot op welk formaat kunnen jullie fotoos (laten) afdrukken (ik bedoel dus met acceptrable kwaliteit) en welke lens(zen) werden dan gebruikt?

groet, Ad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:11:
Hi,

vraagje aan de KM D5D bezitters: tot op welk formaat kunnen jullie fotoos (laten) afdrukken (ik bedoel dus met acceptrable kwaliteit) en welke lens(zen) werden dan gebruikt?

groet, Ad
Kwa lenzen, tja, de lenzen die je hebt he. En kwa afdrukformaat moet a3 makkelijk lukken met genoeg pixels per centimeter dat het van dichtbij er nog goed uit ziet, maar een grote afdruk bekijk je altijd van een paar meter afstand, en maakt de resolutie dus niet heel erg uit. Dus je zou flinke afdrukken kunnen maken met de d5d :). En voor de scherpte van lenzen geld hetzelfde als de pixelresolutie, aangezien je zo'n grote afdruk toch niet van dichtbij bekijkt, zullen softe lenzen niet heel erg opvallen. Daarnaast kan je veel redden met usm (unsharpen mask).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Voor degene die dit topic lezen en zich afvragen of deze camera nou echt zulke mooie foto's kan maken : Op deze site kun je heel veel fotoalbums bekijken, die met de 7D of de 5D zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:11:
Hi,

groet, Ad
Ik heb vandaag bij de Hema een formule 1 foto op posterformaat laten afdrukken, 60 x 40 cm.
WOW Dat ziet er echt perfect uit. Ik had 'm zelfs nog ietsje gecropped waardoor 200 pixels verloren gingen :) Kortom, over de grootte van de afdruk hoef je je geen zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Wild pigeon schreef op donderdag 01 september 2005 @ 21:06:
Ik ben tot 4 november niet aanwezig op GOT, na die tijd zal deze (start)post indien nodig weer geupdate worden!
.... welkom terug..... enne....er is genoeg materiaal aangedragen om de startpost aan te vullen....
'T is misschien ook leuk om een verwijzing op te nemen naar de kieskeurig-pagina, waar de Dynax 5D in de top 5 van meest populaire camera's is beland. Ook staat hij - na ongeveer 20 gebruikersreviews - als hoogst gewaardeerde instap-DSLR genoteerd met een gemiddeld waarderingscijfer van de gebruikers van 9,8 en daarmee de directe concurrenten van Nikon (D50/D70) en Canon 350D (die ook in het lijstje meest populaire camera's voorkomen) het nakijken geeft. Dat waarderingscijfer wordt alleen overtroffen door een volstrekt onvergelijkbare camera die 6x zo duur is.

[ Voor 53% gewijzigd door PeterVL57 op 06-11-2005 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 19:39
Ik ben inmiddels weer terug en heb de startpost geupdate met twee 5D reviews ik zal proberen de startpost vanaf nu weer te blijven updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
PeterVL57 schreef op zondag 06 november 2005 @ 12:58:
[...]

.... welkom terug..... enne....er is genoeg materiaal aangedragen om de startpost aan te vullen....
'T is misschien ook leuk om een verwijzing op te nemen naar de kieskeurig-pagina, waar de Dynax 5D in de top 5 van meest populaire camera's is beland. Ook staat hij - na ongeveer 20 gebruikersreviews - als hoogst gewaardeerde instap-DSLR genoteerd met een gemiddeld waarderingscijfer van de gebruikers van 9,8 en daarmee de directe concurrenten van Nikon (D50/D70) en Canon 350D (die ook in het lijstje meest populaire camera's voorkomen) het nakijken geeft. Dat waarderingscijfer wordt alleen overtroffen door een volstrekt onvergelijkbare camera die 6x zo duur is.
't Lijkt net alsof je de 5D een beetje aan het "verdedigen" bent tegenover Nikon en Canon...Lijkt me niet echt relevant voor een startpost. De 5D geeft bijvoorbeeld de D70 niet het nakijken hoor...
Anyway, dit roept alleen maar reacties op die merkgerelateerd zijn. Canon vs Nikon vs Minolta etc.

@Wild Pigeon, welcome back 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Nielsracing op 06-11-2005 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Nielsracing schreef op zondag 06 november 2005 @ 14:07:
[...]
't Lijkt net alsof je de 5D een beetje aan het "verdedigen" bent tegenover Nikon en Canon...Lijkt me niet echt relevant voor een startpost. De 5D geeft bijvoorbeeld de D70 niet het nakijken hoor...
Anyway, dit roept alleen maar reacties op die merkgerelateerd zijn. Canon vs Nikon vs Minolta etc.
@Wild Pigeon, welcome back 8)
Ik heb totaal niet de behoefte om de minolta's te verdedigen ("goede wijn behoeft geen krans"is het spreekwoord geloof ik). De Nikon's en Canon's zijn ongetwijfeld prima camera's . Maar mensen die zich orienteren maken wel voortdurend vergelijkingen (en terecht) tussen de instapcamera's van deze 3 merken. Dat heb ik zelf ook gedaan. Dat zie je in alle forums terug en dat is m.i. dus ook relevante informatie voor mensen die zich inlezen in dit forum om een beeld te krijgen van de minolta (gebruikersreviews vond ik zelf ook heel waardevol bij het maken van een keuze). De startpost is m.i. bij uitstek voor bedoeld, om belangstellenden een overzicht te bieden van feiten en meningen over de betreffende camera !!

[ Voor 36% gewijzigd door PeterVL57 op 06-11-2005 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wild pigeon schreef op zondag 06 november 2005 @ 13:36:
Ik ben inmiddels weer terug en heb de startpost geupdate met twee 5D reviews ik zal proberen de startpost vanaf nu weer te blijven updaten.
Hallo Wild Pigeon,

ik ben nieuw op dit forum en weet nog niet precies hoe alles werkt 8)7 Wat bedoel je met startpost, hoe kom ik daar en hoe kan ik die reviews bekijken! Met oprechte excuses voor mijn onwetendheid in deze....... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje qua fotobewerking. Ik heb inmiddels begrepen dat RAW formaat het meest ideale formaat is om te bewerken Ik zag in de folder van de KM D5D dat deze bestanden haast 9 MB groot zijn.
Wat voor eisen stelt dit aan je computerconfiguratie in de zin van intern geheugen, videogeheugen, uitgaande van een bewerkingsprogramma zoals b.v. Photoshop Elements 4.0

Ik werk nu met een Pentium 4, 2,66GHz, 246 MB werkgeheugen en 128 MB videogeheugen. Zijn er mede-forum genoten die hier wat over kunnnen vertellen, cq. ervaring mee hebben?

bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mt-cube
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-09 10:28
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:09:
Een vraagje qua fotobewerking. Ik heb inmiddels begrepen dat RAW formaat het meest ideale formaat is om te bewerken Ik zag in de folder van de KM D5D dat deze bestanden haast 9 MB groot zijn.
Wat voor eisen stelt dit aan je computerconfiguratie in de zin van intern geheugen, videogeheugen, uitgaande van een bewerkingsprogramma zoals b.v. Photoshop Elements 4.0

Ik werk nu met een Pentium 4, 2,66GHz, 246 MB werkgeheugen en 128 MB videogeheugen. Zijn er mede-forum genoten die hier wat over kunnnen vertellen, cq. ervaring mee hebben?

bij voorbaat dank
Je zal waarschijnlijk een reepje werkgeheugen moeten bijprikken 1GB is wel wenselijk. Verder moet je rekening houden met je archief hoe ga je je foto's bewaren en backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
PeterVL57 schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:09:(gebruikersreviews vond ik zelf ook heel waardevol bij het maken van een keuze)
die gebruikersreviews - zeker van kieskeurig.nl - zijn naar mijn mening echt totaal nutteloos. iedereen vind zijn eigen camera geweldig.en dan die cijfers, dat kan je toch niet serieus nemen?

nee hoor, voor mij geen gebruikersreviews. je moet gewoon kijken naar je budget, de specificaties en hoe die jou persoonlijk bevalt. wat anderen er van vinden, zou mij persoonlijk aan mijn reet roesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het zou overigens niet verkeerd zijn als jullie je ervaringen met de Dynax 7D en 5D in de Productsurvey plaatsen.

- Dynax 7D survey toevoegen
- Dynax 5D survey toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

lateef schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:47:
die gebruikersreviews - zeker van kieskeurig.nl - zijn naar mijn mening echt totaal nutteloos. iedereen vind zijn eigen camera geweldig.en dan die cijfers, dat kan je toch niet serieus nemen?
Precies. Je mist elk referentiekader van de 'recensent'. Op zich wel leuk om doorheen te bladeren om te zien wat de opmerkingen zo links en rechts zijn, maar niets om je beslissing op te basseren. Dan sla ik het gemierenneuk van de DPreview tests hoger aan. Vaak wel gezeur over pixels enzo, maar wél een objectief referentiemodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
[...]
.....wat anderen er van vinden, zou mij persoonlijk aan mijn reet roesten..............
...dapper....dapper.....ferme taal, maar eh...., ik kijk daar ietsje genuanceerder tegenaan. Daarom volg ik dit forum ook met plezier, omdat ik de meningen en ervaringen van anderen wél interessant vind (al maak ik voor dit soort reacties graag een uitzondering).
mphilipp schreef op maandag 07 november 2005 @ 15.00:
[...]
.......Op zich wel leuk om doorheen te bladeren om te zien wat de opmerkingen zo links en rechts zijn, maar niets om je beslissing op te baseren.
...ik heb met veel produkten gemerkt, dat in deze gebruikerservaringen op kieskeurig wel degelijk aanwijzigingen te vinden zijn voor zwakke punten in het gebruik.Dat maakt je kritischer in je keuze. Uiteraard baseer je je aankoopbeslissing niet alleen hierop. Daarin spelen de technische mogelijkheden v.d. camera, deskundige reviews en het zelf uitproberen van spullen een veel belangrijkere rol.

[ Voor 64% gewijzigd door PeterVL57 op 07-11-2005 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PeterVL57 schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:18:
...ik heb met veel produkten gemerkt, dat in deze gebruikerservaringen op kieskeurig wel degelijk aanwijzigingen te vinden zijn voor zwakke punten in het gebruik.
Ik zei ook niet dat ze compleet waardeloos zijn. Het probleem is gewoon dat je niet weet waarmee de 'reviewer' vergelijkt. Als je een Trustcam gewend bent is alles perfect natuurlijk... En ik zie veel commentaren van mensen die roepen dat de foto's van hun P&S beter zijn (contrastrijker, verzadigder etc) en meer opmerkingen die voortkomen uit onoordeelkundig gebruik. Vandaar dat je (dat geldt uiteindelijk voor alle reviews, ook die van DPreview) altijd meerdere bronnen moet aanboren.

Ook ik kijk zo af en toe eens op KK, maar meer om te zien of er ernstige zaken gemeld worden, zoals storingen. Gebruikservaringen neem ik met een flinke korrel zout, tenzijn 9 van de 10 mensen hetzelfde zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Qua cijfers is kieskeurig natuurlijk onnauwkeurig....
Een 5D (of 7D) een 9,8 geven ofzo is natuurlijk zwaar overdreven. Er komen wel sterke en zwakke punten aan bod, daar ben ik het mee eens.
@ Femme, goed idee om de survey eens in te vullen :)
[...]

nee hoor, voor mij geen gebruikersreviews. je moet gewoon kijken naar je budget, de specificaties en hoe die jou persoonlijk bevalt. wat anderen er van vinden, zou mij persoonlijk aan mijn reet roesten.
Uhh, ik kijk wel degelijk naar diverse reviews om m'n mening te onderbouwen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die een 10 geeft doet me denken aan Oost-europese verkiezingen met 99,9 % voor de heersende dictator. Aan zulke oordelen heb je niets.
In de prijsklasse tot 1000 euro is veel goeds te vinden, de een heeft AS, de ander 2 megapixels meer, een derde goede merkobjectieven. Belangrijk is wat je er mee wilt. Zo vind ik een verticale handgreep erg belangrijk. Ook uitbreidingsmogelijkheden en doorgroei zijn voor mij belangrijk.
Wat mijns inziens erg wordt overschat is het hebben van analoge apperatuur van een merk. Door de crop factor heb je eigenlijk niks aan je groothoeklenzen. die worden op zijn best standaardlenzen. Flitsers werken niet of zeer gebrekkig, sommige lenzen kunnen in het geheel niet worden gebruikt. Daar komt bij dat sommige fabrikanten beweren dat zij voor digitaal de lenzen speciaal hebben aangepast vanwege specifieke eisen die een sensor stelt. De makers van kamera's hebben dat beter door dan de consumenten: zij vechten niet voor niets vooral met instap dslr's. Heb je de klant binnen dan moet deze nog flink investeren omdat zijn oude spulletjes niet voldoen.
De 7D is momenteel 1000 euro goedkoper dan november vorig jaar, en maar 150 euro duurder dan de 5D. Komt er dan toch snel een opvolger voor dit brekebeentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nieuwe gebruiker van een camera is òf enthousiast òf teleurgesteld. Bij zo'n review kijk ik liever niet naar de cijfertjes, maar naar wat de persoon echt te zeggen heeft over de aanschaf. Oost-Europese toestanden hebben hier niets mee te maken. Daar komt het enthousiasme niet uit het hart, maar uit het verstand om represailles te voorkomen.

In de Engelse bladen "Digital Photographer" issue 38 en "Practical Photography" van november 2005, staan goede tests en reviews over de KM Dynax 5D. Zeker de moeite van het lezen waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:37:
De 7D is momenteel 1000 euro goedkoper dan november vorig jaar, en maar 150 euro duurder dan de 5D. Komt er dan toch snel een opvolger voor dit brekebeentje?
Ik weet niet welke prijzen jij hanteert, maar de D7D is van +/- €1400 naar €800 gegaan (body only). De Canon 20D heeft dezelfde ontwikkeling doorgemaakt, maar die is van €1800 naar €1200 gegaan. De D7D lijkt misschien goedkoper omdat ie dichter in de buurt komt van de instap modellen dan de 20D waarmee ie feitelijk moet concurreren.

Wat brekebeen betreft: ik denk niet dat de D7D een minkukel is oid. De eerste series waren idd dramatisch, maar ik hoorde dat ook Canon daar last vanhmet de 20D (backfocus issues). Momenteel worden er prima toestellen verkocht en met de D5D hoor ik helemaal geen toestanden. En als de sensor goed zit (wat dus 90% van de problemen veroorzaakte) maakt ie gewoon prima foto's. Dus om 'm brekebeentje te noemen is een beetje overdreven. En in tegenstelling tot de schreeuwers op DPreview zit ik niet te wachten op de D7D MkII of een D9D. Ik ben juist blij dat ie nu een iets acceptabelere prijs heeft. Een opvolger gaat weer over de €1000 heen. En wat gaat ie toevoegen? 2MP meer? Sneller opstarten? Snellere burst? Ik ga daar echt niet op wachten, zo belangrijk zijn die dingen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
PeterVL57 schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:18:
...dapper....dapper.....ferme taal, maar eh...., ik kijk daar ietsje genuanceerder tegenaan. Daarom volg ik dit forum ook met plezier, omdat ik de meningen en ervaringen van anderen wél interessant vind (al maak ik voor dit soort reacties graag een uitzondering).
ik vind er weinig dappers aan en ferme taal, ook dat valt wel mee, of iig, ik heb die ferme taal ook waargemaakt (door de aanschaf van een hier niet bepaald populaire olympus dSLR).

en tja, als je waarde hecht aan ervaringen/meningen van iemand die je niet kent en die waarschijnlijk geen ervaringen heeft met andere (d)SLR's en/of niet kan fotograferen, moet je natuurlijk zelf weten. als iemand een 10 geeft voor welke camera dan ook, dan kan ik hem onmogelijk serieus nemen.

op deze site kunnen de meningen en ervaringen wel interessant zijn, omdat - zeker op technisch gebied - er hier redelijk veel kennis mbt fotografie is. en als je een forum een tijdje volgt, weet je welke meningen en ervaringen je wel serieus kan nemen en welke niet, dat is op zo'n review site vaak onmogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet welke prijzen jij hanteert, maar de D7D is van +/- €1400 naar €800 gegaan (body only).
In mijn herinnering was de nederlandse introductieprijs 1699 euro zonder lens, met lens 2100. Dat vond ik veel teveel om te kopen. Waarom de canon 20D er bij gehaald moet worden snap ik niet. Die prijsdaling is met de cash back van 150 euro zo'n 800 euro in totaal, maar dat komt omdat de opvolger er aan komt en Nikon iets heel spannends op de markt gaat zetten. Competitie en concurrentie. Als KM ook zo fors in prijs daalt wekt dat verwachtingen!!!
Over brekebeen, je hoort zelden zoveel problemen over een toestel, dat volgens fotozaken, zo dramatisch slecht is verkocht. Gelukkig is de herstart met de 5D veel beter. Die is op ouderwets Minoltakwaliteitsniveau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:19:
In mijn herinnering was de nederlandse introductieprijs 1699 euro zonder lens, met lens 2100.
Ik kijk in de pricewatch naar de prijsontwikkeling. Er zijn nu nog steeds winkels die €1200 voor de body vragen.
Waarom de canon 20D er bij gehaald moet worden snap ik niet.
[knip]
Competitie en concurrentie. Als KM ook zo fors in prijs daalt wekt dat verwachtingen!!!
Daarom haal ik de Canon erbij. De prijsdaling is dus niet zo spectaculair als jij denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:19:
Over brekebeen, je hoort zelden zoveel problemen over een toestel, dat volgens fotozaken, zo dramatisch slecht is verkocht. Gelukkig is de herstart met de 5D veel beter. Die is op ouderwets Minoltakwaliteitsniveau
jack77 heeft hier toch wel een punt, met de d7d heeft minolta redelijk veel opstart problemen gekend. En dat vond ik persoonlijk ook wel vreemd, omdat minolta over het algemeen vooral goed is in het maken van bodies. Maar als je nu een d7d koopt, zal je niet zo snel last hebben van problemen en is het gewoon een hele aantrekkelijke body voor het geld (jammer alleen dat de prijs in verhouding tot de kwaliteit bij minolta glas altijd een beetje hoog is). en die prijsontwikkeling van de d7d is gewoon heel normaal gezien de ontwikkelingen in de dSLR markt. of minolta op korte termijn met een opvolger komt, persoonlijk betwijfel ik het en mphilipp heeft natuurlijk helemaal gelijk wanneer hij daar niet op zit te wachten. zo'n camera zal weer een stuk duurder worden en of e al die 'extra's' echt nodig hebt, is natuurlijk maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom haal ik de Canon erbij. De prijsdaling is dus niet zo spectaculair als jij denkt.
Bij de canon 350 D is de prijsdaling zeer bescheiden, met de 20D is deze groot, vooral de laatste tijd, maar dat heeft een duidelijke reden. Binnenkort komt er een vervanger met veel spannends voor 1400 euro, schat ik. Dan moet je je oude modellen snel van de hand doen tegen dumpprijzen. Maar waarom moet KM zo in prijs omlaag. Komt er dan toch iets nieuws. Overigens als je dit forum leest is zijn ook recent gekochte 7D niet altijd OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

lateef schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:59:
Maar als je nu een d7d koopt, zal je niet zo snel last hebben van problemen en is het gewoon een hele aantrekkelijke body voor het geld (jammer alleen dat de prijs in verhouding tot de kwaliteit bij minolta glas altijd een beetje hoog is.
We hebben ook nog Tamron en Sigma (om er maar een paar te noemen). Wat die twee betreft zitten ze qua prijs net zo hoog/laag als de Canon/Nikon uitvoeringen. Soms is echter de ene ineens duurder, dan weer de ander. Minolta glas is altijd een paar tientjes duurder dan de Tamron variant (die de Minolta objectieven maakt). Wat Minolta ermee doet weet ik niet, maar het is wél duur. De G-lenzen zijn idd vreselijk duur, net als de L-lenzen zeg maar. Evengoed blijven Sigma/Tamron lenzen hele acceptabele alternatieven. En goed glas is nu eenmaal duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:10:
Maar waarom moet KM zo in prijs omlaag.
omdat de concurrentie in prijs omlaag is gegaan. dus als je wilt blijven concurreren dan moet je wel mee gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:10:
Bij de canon 350 D is de prijsdaling zeer bescheiden, met de 20D is deze groot, vooral de laatste tijd, maar dat heeft een duidelijke reden.
Het is ook Sint/Kerst binnenkort...ook een goede reden. Als je in de Tweakers.net pricewatch kijkt zie je dat ook de prijsontwikkeling van de 20D stabiel verloopt. Om de zoveel tijd doet ie een klein hikje naar beneden. Echt spectaculair is ie niet gedaald. Volgens mij loopt de prijsontwikkeling mee met de periode: vakanties, feestdagen e.d. Momenten waarop mensen nieuwe camera's kopen. Daarom werd de 300D onlangs extreem laag geprijsd: met de feestdagen wil men natuurlijk 350D's verkopen.

De prijsontwikkeling van de D7D verloopt ook volgens (mijn) verwachtingen. Ik had al gepland om 'm tegen het einde van het jaar te gaan kopen, aangezien ie rond de feestdagen wel eens in de uitverkoop kon gaan. Ik wil 'm nl voor max.€800 kopen. Uiteraard maak ik me zorgen om de kwaliteit, dus ik wil wel een deal maken met de winkel waar ik 'm koop. Ik wil 'm meteen kunnen omruilen als ik merk dat ie BF/FF of een scheve sensor heeft. Nogmaals: als ie goed de fabriek uit is gekomen is het een puike cam. Ik snap ook niet hoe Minolta zoiets voor elkaar heeft gekregen. Ik denk echter dat het marketing geweld van Canon en de late instap ze eerder de das om heeft gedaan dan de QA issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
dat goed glas duur is, is het probleem niet. maar minolta glas is over het algemeen duurder dan nikon of canon glas en komt slechter uit de tests. daarom zeg ik ook de de prijs in verhouding tot de kwaliteit te hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Ik vind de D5 toch echt niet echt goedkoop. 710 euro (kit)

Het is zo'n beetje de instap DSLR van minolta. Als je hem kwa prijs vergelijkt met de 300D met 18-55 lens dieeen tijdje terug voor 499 euro bij de mediamarkt (eindhoven) te koop is.

Wel is de D5 volgens mij een completere camara: met bijvoorbeeld image stabilisatie en hogere iso waarden.

ik hoop ook een minolta voor een mooit prijs te kopen. Een D5 voor 500-550 euro met kit lens voor de zomer vakantie daar teken ik voor.

[ Voor 27% gewijzigd door martijn_tje op 08-11-2005 19:47 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

lateef schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:24:
[...]
dat goed glas duur is, is het probleem niet. maar minolta glas is over het algemeen duurder dan nikon of canon glas en komt slechter uit de tests. daarom zeg ik ook de de prijs in verhouding tot de kwaliteit te hoog is.
Ok, dat had ik even verkeerd begrepen. Ik heb me voornamelijk geconcentreerd op een aantal Tamron lenzen (17-35 2.8-4, 28-75 2.8 en de 90 2.8) en één Minolta, de 100-300. Allemaal (behalve de 90?) ook met een KM logo te krijgen, maar dan duurder. Deze lenzen specifiek krijgen 'raving' reviews, maar zijn idd niet echt heel goedkoop (hoewel dat subjectief is). Hiermee kan ik voorlopig vooruit. Tenzij ik het op mijn heupen krijg en de Tokina 12-24 koop die ik vorige week op een Nikon heb zien zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 23:19
martijn_tje schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:31:
Ik vind de D5 toch echt niet echt goedkoop. 710 euro (kit)

Het is zo'n beetje de instap DSLR van minolta. Als je hem kwa prijs vergelijkt met de 300D met 18-55 lens die inmiddels voor 499 euro bij de mediamarkt (eindhoven) te koop is.

Wel is de D5 volgens mij een completere camara: met bijvoorbeeld image stabilisatie en hogere iso waarden.

ik hoop ook een minolta voor een mooit prijs te kopen. Een D5 voor 500-550 euro met kit lens voor de zomer vakantie daar teken ik voor.
499?? Waarom staat dat nog niet in de pricewatch? De goedkoopste 300D kit staat daar voor 799 euro.Vind ik de D5D toch schapelijk geprijst, zeker voor een camera die nog maar zo kort op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Waarom het niet in de price wach staat weet ik niet. Maar inmiddels is ie waarschijnlijk ook niet meer te koop. Misschien dat er met de feest dagen voor de deur nog een gekke actie aan komt.

Quote uit 'prosumer' of dSLR ?
xces schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:14:
Ehmz, ik wil niet ff blaten, maar de mediamarkt in Eindhoven heeft een EOS 300D KIT (let op, dit is dus géén 350D) al voor 400 euro liggen. D.w.z. dit is zeker geen slechte cam, en als je met (d)SLR wilt beginnen kun je hiermee vooruit.
inquestos schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:41:
En ja hoor, ik heb 'm :P

499 bij Mediamarkt eindhoven, inclusief 18-55. Achteraf gezien kreeg ik ook een tas gratis erbij (vergeten af te rekenen waarschijnlijk omdat ze die niet op de bon hadden gezet, waarschijnlijk omdat ze nog maar 2 dagen open zijn, en dan krijg je dat soort fouten).

[ Voor 9% gewijzigd door martijn_tje op 08-11-2005 19:48 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja, met een KM kun je jezelf een beetje onderscheiden van de massa, niet waar? Van mijn collega's heeft misschien 35% sinds kort een DSLR. Iedereen heeft een Canon EOS 300D of een 350D. Dat maakt mij een dubbeltrotse bezitter van de Konica Minolta Dynax 7D!

En uiteindelijk gaat het toch om de foto's die je maakt. Dat is hetgeen wat je plezier verschaft aan een DSLR. Dat bepaalt de waarde van je gekochte apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
mphilipp schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:21:
[...]

Ok, dat had ik even verkeerd begrepen. Ik heb me voornamelijk geconcentreerd op een aantal Tamron lenzen (17-35 2.8-4, 28-75 2.8 en de 90 2.8) en één Minolta, de 100-300. Allemaal (behalve de 90?) ook met een KM logo te krijgen, maar dan duurder. Deze lenzen specifiek krijgen 'raving' reviews, maar zijn idd niet echt heel goedkoop (hoewel dat subjectief is). Hiermee kan ik voorlopig vooruit. Tenzij ik het op mijn heupen krijg en de Tokina 12-24 koop die ik vorige week op een Nikon heb zien zitten...
Die tokina bestaat niet met minolta AF mount, helaas. Dus tenzij je een hamer gebruikt, gaat dat niet passen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

a3konijn schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:37:
[...]

499?? Waarom staat dat nog niet in de pricewatch? De goedkoopste 300D kit staat daar voor 799 euro.Vind ik de D5D toch schapelijk geprijst, zeker voor een camera die nog maar zo kort op de markt is.
Hallo,

pricewatch?????? Waar kan ik dat ergens vinden dan hier, klinkt errug interessant.......

Houd me ten zeerste aanbevolen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:40:
[...]

Hallo,

pricewatch?????? Waar kan ik dat ergens vinden dan hier, klinkt errug interessant.......

Houd me ten zeerste aanbevolen.....
http://tweakers.net/pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, Thnx, SATMarco, 10 keer overheengekeken dus, dom, dom, dom..... 8)7
Ikzelf vond deze site wel interessant, de KM D5D inclusief 18-70mm kit voor 700 Euro.... Komen nog verzendkosten bij en ik weet niet hoe het zit met eventuele invoer/ of douanerechten...

Maar dan heb je wel een Duitse......heb ze al gemailed of ze er ook een Nederlandse handleiding bij kunnen doen....

http://www.eg-electronics.de/digitalkamera/?kat=*Dynax5D

Komt trouwens inclusief verzendkosten op 717 euro zag ik....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tonio schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:33:
[...]
Die tokina bestaat niet met minolta AF mount, helaas. Dus tenzij je een hamer gebruikt, gaat dat niet passen :P
Da's jammer zeg, want het is een toppertje... Op zich is dat wel weer een nadeel van de dSLR met die cropfactor: geen fatsoenlijke groothoek meer. Maar er komen nu dan toch een paar leukies, zoals die Tokina. Er is nu toch ook een Tamron in dat gebied? Leuk voor later...eerst mijn 'startsetje'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:05

-d-

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:30:
[...]
Komen nog verzendkosten bij en ik weet niet hoe het zit met eventuele invoer/ of douanerechten...
Duitsland = binnen EU = geen invoerrechten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 23:19
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:30:
[...]

OK, Thnx, SATMarco, 10 keer overheengekeken dus, dom, dom, dom..... 8)7
Ikzelf vond deze site wel interessant, de KM D5D inclusief 18-70mm kit voor 700 Euro.... Komen nog verzendkosten bij en ik weet niet hoe het zit met eventuele invoer/ of douanerechten...

Maar dan heb je wel een Duitse......heb ze al gemailed of ze er ook een Nederlandse handleiding bij kunnen doen....

http://www.eg-electronics.de/digitalkamera/?kat=*Dynax5D

Komt trouwens inclusief verzendkosten op 717 euro zag ik....
Als je toch in Duitsland wilt bestellen: weleens van deze site gehoord: http://www.guenstiger.de
Als je hier klikt zie je gelijk alle KM cam's. Scheelt je nog zeker 10 eurie :)

[ Voor 2% gewijzigd door a3konijn op 09-11-2005 00:32 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minolta zou problemen hebben met het verlenen van licencies aan third party lenzen fabricanten. Daarom worden sommige nieuwe lenzen niet met minoltavatting gemaakt. Overigens is het al hhheeeeelllll lang zo dat de goedkopere lenzen van veel grote merken niet door de kamera fabrikant zelf worden gemaakt maar ingekocht bij Tokina, Tamron, Sigma en hoe deze bedrijven nog meer mogen heten.
Een kamera kopen bij een postorder bedrijf in Duitsland, ik zou daar toch goed over nadenken. Als het niet echt dramatisch veel scheelt, deed ik het niet, tenzij het over betrouwbare spullen gaat. Dus nooit een 7D, maar wel sommige compact kamera's van KM. Immers bij problemen is zenden over de grens duurder en duurt - waarschijnlijk- langer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 10:03:
Een kamera kopen bij een postorder bedrijf in Duitsland, ik zou daar toch goed over nadenken. Als het niet echt dramatisch veel scheelt, deed ik het niet, tenzij het over betrouwbare spullen gaat. Dus nooit een 7D, maar wel sommige compact kamera's van KM. Immers bij problemen is zenden over de grens duurder en duurt - waarschijnlijk- langer..
Mijn idee. Gewoon naar een normale winkel gaan en ze confronteren met de internet prijs. Wie weet kun je in de buurt komen van de Duitse prijs. Een klein beetje meer betalen voor het product meteen in je handen kunnen hebben, en een echt aanspreekpunt is ook wat waard. Vergeet overigens niet dat tenten als Topvision welliswaar erg goedkoop zijn, maar absoluut niet communiceren. Mocht dus het product niet meer op voorraad zijn, laten ze je rustig 3 weken wachten en reageren niet of heel laat op emails.

Ik heb ooit met een DVD speler de winkelier die me heel goed gehol[pen heeft met demo's enzo geconfronteerd met de internet prijs (dure speler, was op internet €300 goedkoper) en hij ging zonder blikken of blozen mee...tot op een paar tientjes. Nou, dat vind ik op €1000 niet erg. Bij problemen moet je 'm ook weer naar verwegistan terugsturen...kost tijd en geld...denk er inderdaad goed over na.

Ik zelf ga een complete set kopen, dus D7D en een stuk of 3 lenzen. Als ik met zo'n boodschappenlijstje aankom denk ik dat ik best wel korting kan krijgen. Gewoon proberen; echte winkels hebben het moeilijk vanwege internet en zullen best wel bereid zijn om water bij de wijn te doen. Dixons enzo doen daar denk ik niet aan mee, dus probeer een 'echte' winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
mphilipp schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:48:
[...]

Da's jammer zeg, want het is een toppertje... Op zich is dat wel weer een nadeel van de dSLR met die cropfactor: geen fatsoenlijke groothoek meer. Maar er komen nu dan toch een paar leukies, zoals die Tokina. Er is nu toch ook een Tamron in dat gebied? Leuk voor later...eerst mijn 'startsetje'...
Er is een tamron/minolta 11-18, maar die schijnt niet echt geweldig te zijn. Wel schijnt de sigma 10-20 erg goed te zijn, en deze komt waarschijnlijk nog uit met een minolta AF mount. Sigma doet dat namelijk wel vaker, eerst een lens met canon/nikon/sigma mount uitbrengen, en dan later met pentax/minolta mount. Dus nog even wachten gok ik en hoop ik :P
Maar om eerlijk te zijn, kwa groothoek is de 17-35 bijvoorbeeld ook genoeg. Sinds ik die 17-35 heb, heb ik nooit zo iets van 'had ik nog maar meer groothoek' gehad. Maar dat moet je zelf maar even in de winkel bekijken.

[ Voor 14% gewijzigd door Tonio op 09-11-2005 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had voor mijn analoge 700si een 20-35 van Tokina. Dat was pas een spannende groothoek. Gekocht in Duitsland met 200 euro korting. Met zo iets kan niet veel fout gaan. Maar voor een digitale kamera met 1,5 maal verlenging is het niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

heb vandaag bevestiging gekregen dat men 5D morgen geleverd wordt aan de deur ! :)
Wordt dus een leuk verlengd weekendje met veel probeersel :p

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Tonio schreef op woensdag 09 november 2005 @ 10:16:
[...]

Er is een tamron/minolta 11-18, maar die schijnt niet echt geweldig te zijn.
Dat is wel jammer voor een lens van €539,-. Is de Tamron/Minolta 18-200 wel goed?

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Verwijderd

Tonio schreef op woensdag 09 november 2005 @ 10:16:
[...]
Er is een tamron/minolta 11-18, maar die schijnt niet echt geweldig te zijn.
Schijn bedriegt soms... Is hier ergens een testje van op het internet te vinden? Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik ben trouwens nog op zoek naar een goede macrolens voor de KM. Zijn er mensen die hiervoor een goede aanrader hebben?

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
joh14vers6 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 18:27:
[...]

Dat is wel jammer voor een lens van €539,-. Is de Tamron/Minolta 18-200 wel goed?
Hij presteert ongeveer hetzelfde als de sigma 18-200, redelijk voor een superzoom. Maar ja, het is en blijft een superzoom, en die dingen presteren nou eenmaal niet echt geweldig, omdat er voor eht bereik concessies gemaakt moeten worden op het optische gebied. Ze hebben vaak redelijk wat barrel/pincussion distorsion, CA, vrij soft, etc. Ze zijn practisch in het gebruik als reportage zoom/vakantie lens, maar daar houd het ook op. Ik zou voor een paar losse lenzen met minder bereik gaan die elkaar aanvullen. Je hebt toch bijna nooit dat je constant een ander bereik nodig hebt. Vaak fotografeer je een serie van een soort iets. Als je bijvoorbeeld in de dierentuin aan het fotograferen bent, dan gebruik je bijna alleen maar tele, en geen groothoek. En als je een beetje straatfotografie aan het doen bent, gebruik je tussen de 18-50mm oid.
Het enige moment dat ik zelf liever een superzoom had gehad was toen ik een beetje de wannabee fotojournalist aan het uithangen was bij een ontruiming van een gekraakt gebouw. Toen had ik namelijk het ene moment tele nodig om te fotograferen wat er bij het pand gebeurde, en een paar seconde later groothoek omdat er wat toeschouwers (waren ook krakers, maar die waren niet aanwezig in het pand toen de ontruiming plaats vond) ruzie met de ME'ers, en tja, daar sta je dan met een minimum brandpunts afstand van 70x1.5 :P
Maargoed, het is dus gewoon een keuze die je moet maken tussen flexibileit en kwaliteit :)
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:08:
[...]

Schijn bedriegt soms... Is hier ergens een testje van op het internet te vinden? Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik ben trouwens nog op zoek naar een goede macrolens voor de KM. Zijn er mensen die hiervoor een goede aanrader hebben?
Mja, daarom gebruikte ik ook 'schijnt' aangezien dat gebaseerd was op wat forum posts. Maar heb nu ff gegoogled, en volgens mij valt het wel mee, getuigend deze 3 reviews: http://www.bobatkins.com/.../tamron_11_18_review.html, http://www.luminous-lands...es/tamron%2011-18mm.shtml &
http://www.ephotozine.com...estdetail.cfm?test_id=375.
Wat alleen enorm jammer is, is dat in die reviews er niet wordt vergeleken met bijvoorbeeld de sigma 10-20 of tokina 12-24. Want het kan zijn dat de tamron 11-18 vrij aardig presteerd, maar de sigma 10-20 een stuk beter. En dan is het in mijn ogen nogal zonde om de tamron 11-18 te halen en niet te wachten tot de sigma 10-20 met minolta mount uitkomt

[ Voor 28% gewijzigd door Tonio op 10-11-2005 18:50 ]

• JosR
  • Laatst online: 10-09-2024
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:08:
[...] Ik ben trouwens nog op zoek naar een goede macrolens voor de KM. Zijn er mensen die hiervoor een goede aanrader hebben?
De Minolta 100mm/2.8 Macro is een goede, maar niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JosR schreef op donderdag 10 november 2005 @ 23:17:
[...]
en vergeet niet de 50mm/2.8 Macro. Door de cropfaktor (75mm) interresant en belangrijk betaalbaar.
Ze worden gebruikt nog wel eens aangeboden. Ook goed te gebruiken als portret, ben ik inmiddels achter gekomen. De 100 werkt wel makkelijker en heeft zijn voordelen, langer afstand tot objekt,niet snel in je licht zitten etc. Maar ook een groot nadeel bewegings onscherpte door verkleining beeldhoek.Statief is niet altijd de oplossing hiervoor. By the way, de 50mm/ 3.5 is wel een macrolens maar dan 1:2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

JosR schreef op donderdag 10 november 2005 @ 23:17:
[...]
De Tamron 90mm/2.8 Macro is ook iedereen lyrisch over. De prijs, tsjaa...het is maar wat je goedkoop vind. Een hondertje of 4 dacht ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Jaja, ik heb 'em, ik heb 'em !!!!
Wat is ie groot, en heeft ie veel functies ! :p
Voel me net een klein kind dat een zakje snoep heeft gekregen.
Vraag me af of ik met men vorige camera ook zo gek deed :p Betwijfel het.

'k ga de komende dagen eens een en ander uittesten en natuurlijk jullie hier de resultaten laten zien. Maar jongens, want ben ik fier op men nieuwe "speeltje".

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan eindelijk de stoute schoenen aangetroken en de 7D gekocht. Met een Tamron 28-300. Kan niet wachten tot ik er mee kan gaan spelen. Overigens heb ik het toestel wel via TopVision gekocht. Afgelopen maandag besteld en woensdag al bezorgd bij de buren. Netjes een briefje in de bus dat de buren hem in ontvangst hadden genomen. De meebestelde kitlens van de 5D (KM 18-70) was nog niet leverbaar. Meteen een mailtje gestuurd om te vragen hoe lang het ging duren en meten antwoord terug, namelijk 14 dagen. Dat duurde me te lang en heb de bestelling van de lens gecancelled. Was ook geen enkel probleem. Overigens heb ik een review voor deze winkel geschreven bij de pricewatch.

Gisterenavond pas de Tamron binnen gekregen via een zaak in Groningen, zo ongeveer de enige die hem nog op voorraad had. Vanavond als het goed is de extra accu en de CF-kaartjes binnen (ook weer via op ander adres (Konijnenberg)) Wat is de markt toch transparant geworden met internet.

Vanavond ga ik spelen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de antwoorden op de vraag naar een goede macrolens! _/-\o_

Heeft iemand trouwens ervaring met de sigma 105/2.8 ex dg df macro 1:1 minolta-af? Die zie ik al voor €385 te koop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Wild pigeon schreef op zondag 06 november 2005 @ 13:36:
@wild pigeon : Volgens mij hoort deze ook tussen de startpost : een review op imaging-resource.com van de 5D (voor de 7D heb je hem wel opgenomen, maar voor de 5D nog niet)

[ Voor 8% gewijzigd door PeterVL57 op 11-11-2005 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
PeterVL57 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 20:16:
[...]

@wild pigeon : Volgens mij hoort deze ook tussen de startpost : een review op imaging-resource.com van de 5D (voor de 7D heb je hem wel opgenomen, maar voor de 5D nog niet)
Da's inderdaad een goeie...die van de 5D is net nieuw geloof ik. Ook hier komt de Minolta weer goed uit de bus :)

Wat me eigenlijk opvalt. Waar blijven de foto's????
Van PeterVL57 heb ik nog niks gezien, ik ben benieuwd! ;)

EDIT: Voor degene die het nog willen weten. Juridisch gezien heb ik nog geen poot om op te staan inzake de reparatietermijn. Ik kan de koop pas ontbinden als de reparatie niet goed is uitgevoerd, of de reparatie langer dan 7 weken duurt. I'll keep you updated ;)
Ondertussen mis ik m'n zuurverdiende 7D'tje wel :(

[ Voor 23% gewijzigd door Nielsracing op 11-11-2005 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Laatst online: 16-09 19:39
Ai ai ai wat heb ik het druk, dus helaas bijna geen tijd om hier te posten of wat dan ook.

Tevens had ik de imaging resource review over het hoofd gezien.... maar dan nu alsnog toegevoegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

waar kan je eigenlijk van die "namaak" Dynax 5D batterijen kopen ?
Vandaag al beetje bezig geweest met de mijne te testen, en heb al men batterij leeg "geschoten" :)
Iemand die zo goede ervaringen heeft met een bepaalde internetshop ofzo ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Falcon10 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 14:59:
Vandaag al beetje bezig geweest met de mijne te testen, en heb al men batterij leeg "geschoten" :)
In Amstelveen haal ik al m'n namaak batterijen. Niet de goedkoopste maar voor zover ik kan beoordelen wel goed spul. www.deverkoper.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Nielsracing schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 21:40:
[...]
Wat me eigenlijk opvalt. Waar blijven de foto's????
Van PeterVL57 heb ik nog niks gezien, ik ben benieuwd! ;)
Je hebt gelijk, Niels. Nu heb ik alleen nog maar circa 200 foto's gemaakt in mijn directe omgeving om de mogelijkheden van de camera te testen, dus echt reuze interessante onderwerpen zijn het nog niet. Maar hier zijn wat probeersels onder zeer diverse omstandigheden, waar ik vooral extremen heb opgezocht. De macro van de roos vind ik persoonlijk prachtig, bij scherpe najaarscontrasten doet de camera het voorbeeldig (geen CA bij de bomen), tegenlichtfoto's in het bos zijn indrukwekkend en bij nachtfoto's in de wijk, registreert hij zelfs een aantal sterren aan de hemel. Geweldig gewoon. Kijk zelf maar

[ Voor 12% gewijzigd door PeterVL57 op 12-11-2005 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falcon10 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 14:59:
Ik heb 2 extra batterijen gekocht bij een internetwinkel in Duitsland. Ze zijn wat sneller leeg dan de originele, maar voor €7,90 kun je daar geen buil aan vallen:

http://www.akkuinternational.de/

Ze waren binnen een week bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1964
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-01-2022
Ook hier goedkope batterijen te koop: http://www.vimacdirect.nl/

Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Ik heb wel goede ervaring met www.accuplus.nl :) 2 accu's daarvandaan, die doen het erg goed.
ACM schreef op zondag 13 november 2005 @ 00:13:
In de vorige Focus (oktober 2005) stond trouwens ook een test van de KM D5D en ook daar werd ie goed ontvangen, ik meen dat ie het hoogste predicaat Super meekreeg.
Jup, klopt. Een Super / 8.7 kreeh hij :)

[ Voor 64% gewijzigd door Tonio op 13-11-2005 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

In de vorige Focus (oktober 2005) stond trouwens ook een test van de KM D5D en ook daar werd ie goed ontvangen, ik meen dat ie het hoogste predicaat Super meekreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tonio schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 23:37:
[...]
Jup, klopt. Een Super / 8.7 kreeh hij :)
Helemaal goed, man! Vooruit quoten... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Heb men eerste fotos ( nuja, de beste van die dag :p ) ge post in een testcase postje hier in de Fotografiehoek.
Hopelijk bevalt het jullie een beetje.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falcon10 schreef op zondag 13 november 2005 @ 09:57:
Heb men eerste fotos ( nuja, de beste van die dag :p ) ge post in een testcase postje hier in de Fotografiehoek.
Hopelijk bevalt het jullie een beetje.
Misschien ben ik een b'tje te vroeg, maar ik zie alleen maar witte vlakken... Op je website.
Heb inmiddels de topic gevonden, sorry, daar staan je foto's gelukkig wel!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
PeterVL57 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 19:11:
[...]

Je hebt gelijk, Niels. Nu heb ik alleen nog maar circa 200 foto's gemaakt in mijn directe omgeving om de mogelijkheden van de camera te testen, dus echt reuze interessante onderwerpen zijn het nog niet. Maar hier zijn wat probeersels onder zeer diverse omstandigheden, waar ik vooral extremen heb opgezocht. De macro van de roos vind ik persoonlijk prachtig, bij scherpe najaarscontrasten doet de camera het voorbeeldig (geen CA bij de bomen), tegenlichtfoto's in het bos zijn indrukwekkend en bij nachtfoto's in de wijk, registreert hij zelfs een aantal sterren aan de hemel. Geweldig gewoon. Kijk zelf maar
Leuk! Blijf gewoon proberen met die cam. Daar heb je tenslotte een dslr voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allen,

Heb met plezier alle reviews en commentaar gelezen en heb ook de 5D besteld. Hopelijk heb ik die volgende week in huis. Ik heb 'm besteld bij TopVision; interessante prijs.

Ik heb een vraag mbt microdrives; hoe performen die in de 5D? De schrijfsnelheid zou ergens tussen 5 en 10 MB per seconde liggen. Hoe verhoudt zich dit tot de gewone CF kaartjes?

Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 14:19:
Ik heb een vraag mbt microdrives; hoe performen die in de 5D? De schrijfsnelheid zou ergens tussen 5 en 10 MB per seconde liggen. Hoe verhoudt zich dit tot de gewone CF kaartjes?
Ik weet niet hoe ze het specifiek in een 5D doen, maar over het algemeen is een CF kaart sneller. Ik heb een hele tijd met een 2.2Gb Microdrive in mijn A1 geschoten en moet zeggen dat het prima beviel. Je merkt het met fotograferen nauwelijks, alleen met nakijken merk je dat ie wat trager is. Aangezien de 5D geen 5 frames/sec doet met burst denk ik ook niet dat het erg veel zal schelen. Sneller is beter zegt men altijd, maar de vraag is of je het echt merkt. Vooralsnog durf ik te beweren dat je het alleen met replay echt merkt, met schieten niet.

Evengoed zijn de CF's tegenwoordig zo goedkoop dat het niet zinvol is om een nieuwe Microdrive te gaan kopen. Daarbij komt dat ik die dingen wel eng vind met per ongeluk uit je handen laten vallen enzo. Dat doet een CF natuurlijk helemaal niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt!

In ieder geval denk ik wel extra een microdrive erbij te kopen. Een 4Gb heb je al voor 140 euro.
Scheelt wel wat in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 14:50:
Bedankt!

In ieder geval denk ik wel extra een microdrive erbij te kopen. Een 4Gb heb je al voor 140 euro.
Scheelt wel wat in prijs.
Als je je common sense gebruikt >:) dan kun je beter, zoals mphillip al zei, losse CF kaartjes kopen. Heb je al eens gedacht aan een imagetank? Die zijn om en nabij de €140 en daar kun je véél meer op kwijt. Deze 2 argumenten moeten genoeg zijn om een microdrive niet te gaan kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsracing schreef op zondag 13 november 2005 @ 14:54:
[...]

Als je je common sense gebruikt >:) dan kun je beter, zoals mphillip al zei, losse CF kaartjes kopen. Heb je al eens gedacht aan een imagetank? Die zijn om en nabij de €140 en daar kun je véél meer op kwijt. Deze 2 argumenten moeten genoeg zijn om een microdrive niet te gaan kopen...
Je hebt gelijk :). Welke imagetanks kan je aanbevelen en kunnen worden gebruikt zonder een pc? (vooral handig op vakantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
De compactdrive pd70x is een erg fijne imagetank. Je kan hem kopen bij www.dgs-services.nl. Alle imagetanks kunnen zonder pc werken, dat maakt ze juist meer dan een simpele externe hdd.

Wat betreft microdrives, ik vind het maar rotdingen. Ze vreten vrij veel stroom, zijn merkbaar langzamer (een A1 is wat betreft schrijfsnelheid nogal langzaam, dus daar valt het nauwelijks te merken, maar in een 5D is het zeer zeker merkbaar en irritant. Daarnaast duurt het lezen ervan een eeuwigheid als je de foto's ervan af wilt halen en op je pc wilt zetten. Ook zijn ze vrij gevoelig voor schade, doordat het een klein hddje is met bewegende delen, itt het solidstate geheugen van een normale CF kaart. Hierdoor heb je een vrij grote kans om 4gb aan foto's kwijt te raken, wat nogal zonde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tonio schreef op zondag 13 november 2005 @ 19:31:
De compactdrive pd70x is een erg fijne imagetank. Je kan hem kopen bij www.dgs-services.nl. Alle imagetanks kunnen zonder pc werken, dat maakt ze juist meer dan een simpele externe hdd.
.
Lijkt me erg interessant zo'n pd70x. Hoe verhoudt zo'n apparaatje zich mét HD. Is die ingebouwd? en hoe groot is het apparaatje dan? Het lijkt me erg interessant op rugzakvakanties waarbij je niet al te veel gewicht en volume wil meesjouwen en vooral ook geen electriciteit voorhanden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Je kan 'm, zoals je op de site kon zien, in verschillende varianten krijgen, namelijk zonder hdd, of met een hdd van een bepaalde grootte. Ik raad je aan om de versie zonder hdd te nemen, en die los te kopen. Dan ben je bijna altijd goedkoper uit namelijk, en heb je meer keuze wat betreft merk, cache geheugen en rpm. Het apparaatje is ietsje groter en een stuk dikker dan de 2,5" laptop hdd die er in moet, maar nog erg handzaam. Het hoesje dat er bij zit kan je makkelijk aan je riem hangen, voor als je er snel en makkelijk bij moet.
Als je ook nog info wilt over andere imagetanks, moet je daar op dit forum maar even naar googlen, er zijn al een aantal topics over de keuze van een imagetank geweid :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd of er nog een sinterklaas/ kerstoffensief komt met spannende aanbiedingen. Momenteel vormen in Duitsland de canon 350D en 20D en de de Nikon D50, D 70 en D70s, 95% van de markt volgens Colour Foto. Voor de kleintjes en de professionele toestellen van de grote 2 resteert maar 5%. In Nedrland zal het niet veel anders liggen. KM begin een kerstoffensief!!!
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.