Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:37:
De 5d is uitgekomen in 2005 en de 7d in 2004, dan moet er toch ook iets beter aan zijn? want minder pixels op LCD, plastic body, lichter en kleiner. Euhm, wat is er dan slechter aan de 7d... kan iemand mij dit uitleggen? ik ben er over aan het denken om een 7d te kopen namelijk..
en waar issie het goedkoopst op dit moment..

alvast hartelijk bedankt

Minolta geeft in de FAQ van de 5D zelf het volgende overzicht van verbeteringen en aanvullingen op de 7D :
| Which points are
improved or added from Dynax/Maxxum 7D? |
Basically its performance is the same level as Maxxum/Dynax 7D, but further improvements and additional functions are provided as follows:
- Compact body (size and weight are reduced approx. 22% compared to Maxxum/Dynax 7D)
- Simple operation
- CC (color compensation) filter (color effect from green and magenta) in white balance bracketing and color temperature.
- Digital subject program selection and Color mode/DEC to offer optimum control for scene.
- Enlarged playback of RAW image. (It was only enabled for RAW+JPEG with Maxxum/Dynax 7D.)
- Automatic vertical image rotation in playback mode. (on/off selectable)
- 1 second start-up time (approx.) (approx. 2 sec. with Maxxum/Dynax 7D)
- Power saving design. Approx. 550 frames is achieved in test conditions compliant to CIPA standard. (400 frames with Maxxum/Dynax 7D)
Ik las dat Garyu als antwoord schreef : "
De 5D is meer een instapmodel dan de 7D, dat is eigenlijk het grootste verschil. Hij is dan ook goedkoper. En voor veel mensen is lichter & kleiner een voordeel" . Dat lijkt me een beetje kort door de bocht. Er zijn echt verbeteringen aangebracht t.o.v. de 7D, waardoor je o.a. makkelijker RAW kunt bekijken en de belichting nog verder kunt fine-tunen.
[
Voor 17% gewijzigd door
PeterVL57 op 22-10-2005 11:44
]
alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95