[DSLR] Konica Minolta Dynax 5D & 7D topic.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.544 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 18:26:
Gezien het in mijn ogen kleine prijsverschil tussen de 7D en de 5D zou ik toch echt voor de 7D gaan. De ergonomie van de 7D is stukken beter en hij biedt meer uitbreidingsmogelijkheden (zoals een grip). Als je tussen een 350D of 20D zou moeten kiezen was het anders geweest, daar zit een prijsverschil van 460 euro tussen, maar de 7D is 'slechts' 200 euro duurder en dan heb je een camera die een klasse hoger is gepositioneerd.
Die vlieger gaat toch niet helemaal op. De D5D met 18-70 kitlens kost in Nederland bij een internet winkel op dit moment EUR 809,00

De D7D met 17-35 kitlens kost daar EUR 1459,00. Dat is toch EUR 600,00 verschil.

Voor de volledigheid; de D7D met 18-200 kitlens kost daar EUR 1109,00 EUR 1049,00 maar dat zou geen goede lens zijn heb ik hier gelezen, al heb ik nog niet kunnen ontdekken waarom precies?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2005 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 10:28
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 18:03:
[...]

Die vlieger gaat toch niet helemaal op. De D5D met 18-70 kitlens kost in Nederland bij een internet winkel op dit moment EUR 809,00

De D7D met 17-35 kitlens kost daar EUR 1459,00. Dat is toch EUR 600,00 verschil.

Voor de volledigheid; de D7D met 18-200 kitlens kost daar EUR 1109,00 maar dat zou geen goede lens zijn heb ik hier gelezen, al heb ik nog niet kunnen ontdekken waarom precies?
De "kitlens" van de 7D, de 17-35 is een zéér goede lens. Die wordt los ook verkocht voor ongeveer €500. Vandaar het grote prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar dat bedoel ik ook te zeggen. Het is niet 'slechts' EUR 200,00. Het verschil is veel groter tussen de D5D en de D7D. Of je moet natuurlijk al lenzen hebben liggen, wat in mijn geval dus niet zo is.

Waarom zou de 28-100mm zoveel slechter zijn, kun je mij naar een review o.i.d wijzen van deze lens?

Stiekum zit ik toch nog na te denken over een D7D, maar dan wel met de 28-100 kit lens.

Kijk, de 17-35 is dan misschien beter, maar zo blijft het. Het prijsverschil wordt dan alleen maar groter tussen de D7D en de D5D.

Het is steeds een 'paar honder euro' meer. Maar dat geeft toch net de (financiële) doorslag.

Misschien toch de goedkopere D7D kit kopen en alvast kunnen schieten en doorsparen voor een betere lens? Op dit moment heb ik helemaal geen camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Wat ik zou doen is een kale 7D body kopen.
Ik heb al eerder aangegeven dat ik mijn Konica Minolta 28-100 nooit heb gebruikt i.v.m. een Sigma lens.
De 28-100 is dus nieuw, doos etc alles erbij voor €75 (dit was dus mijn kitlens bij de 7D). De lens is geloof ik los te koop voor rond de € 120. Bespaart je toch weer 50 euri's...
De 28-100 is een standaard lens. Verwacht er niet hoogstaande resultaten van, maar je maakt er ongetwijfeld strakke foto's mee. De autofocus is bijvoorbeeld niet zo supersnel in vergelijking met de duurdere lenzen.
Mocht je nou een iets ruimer budget hebben raad ik je wel aan om een duurdere lens te kopen. Bijvoorbeeld de Sigma 18-125 die rond de € 300 is. Maar ik kan uiteraard niet in je portemonnee kijken, ik probeer alleen wat advies te geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Nielsracing op 08-10-2005 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 23:08
Nielsracing schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 17:45:
[...]

[muggenziftmode]Benzine kost ook geld >:) [/muggenziftmode]
Leaseauto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3konijn
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 18:03:
[...]

Voor de volledigheid; de D7D met 18-200 kitlens kost daar EUR 1109,00 maar dat zou geen goede lens zijn heb ik hier gelezen, al heb ik nog niet kunnen ontdekken waarom precies?
Dan kijk je volgens mij niet helemaal goed. Hij kost 798 inclusief verzendkosten of als je hem uit duitsland laat komen 775 + 16 euro verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsracing schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 18:43:
Wat ik zou doen is een kale 7D body kopen.
Ik heb al eerder aangegeven dat ik mijn Konica Minolta 28-100 nooit heb gebruikt i.v.m. een Sigma lens.
De 28-100 is dus nieuw, doos etc alles erbij voor €75 (dit was dus mijn kitlens bij de 7D). De lens is geloof ik los te koop voor rond de € 120. Bespaart je toch weer 50 euri's...
De 28-100 is een standaard lens. Verwacht er niet hoogstaande resultaten van, maar je maakt er ongetwijfeld strakke foto's mee. De autofocus is bijvoorbeeld niet zo supersnel in vergelijking met de duurdere lenzen.
Mocht je nou een iets ruimer budget hebben raad ik je wel aan om een duurdere lens te kopen. Bijvoorbeeld de Sigma 18-125 die rond de € 300 is. Maar ik kan uiteraard niet in je portemonnee kijken, ik probeer alleen wat advies te geven.
Bedankt voor het aanbod. Ik ga er eens over nadenken.....

Hier ondertussen een test verslag van de 28-100mm lens
http://www.popphoto.com/a...0604_minoltalens_test.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

a3konijn schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 18:49:
[...]
Dan kijk je volgens mij niet helemaal goed. Hij kost 798 inclusief verzendkosten of als je hem uit duitsland laat komen 775 + 16 euro verzendkosten.
Tja, de internet winkels maken gebruik van dagprijzen geloof ik.... Ik schreef ook "op dit moment". De prijzen zullen ongetwijfeld blijven dalen.

Ikzelf heb besloten om iets meer uit te geven en een camera te kopen bij een "normale" fotowinkel. Daar heb ik toch een beter gevoel bij. Het blijft heel veel geld en ik wil graag terugvallen op goede service mocht er iets mis zijn (b.v. hot pixels!) Veel internet winkels zijn dozen schuivers met geen tot weinig kennis van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Uhm, uitgeluld ben ik |:(
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 19:02:
[...]

Bedankt voor het aanbod. Ik ga er eens over nadenken.....

Hier ondertussen een test verslag van de 28-100mm lens
http://www.popphoto.com/a...0604_minoltalens_test.pdf
Okidoki. Zoals ik eigenlijk al wilde aangeven, good value for money ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Nielsracing op 08-10-2005 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3konijn
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 19:07:
[...]

Tja, de internet winkels maken gebruik van dagprijzen geloof ik.... Ik schreef ook "op dit moment". De prijzen zullen ongetwijfeld blijven dalen.

Ikzelf heb besloten om iets meer uit te geven en een camera te kopen bij een "normale" fotowinkel. Daar heb ik toch een beter gevoel bij. Het blijft heel veel geld en ik wil graag terugvallen op goede service mocht er iets mis zijn (b.v. hot pixels!) Veel internet winkels zijn dozen schuivers met geen tot weinig kennis van zaken.
Bij de goedkoopste aanbieder van dit moment in Nederland kan je de camera gewoon afhalen en bekijken in hun winkel. En volgens mij zegt een lagere prijs niets over service. De fotoboer om de hoek wil ook eten op tafel 's avonds. Maar ja, aan de andere kant kan ik het me wel voorstellen. Is toch vrij veel geld. Aan de andere kant heb ik al zeer veel via internet gekocht, ook duurdere producten (oven, wasmachine, fiets, televisie, etc.), en indien het nodig was altijd goede service gehad. Je loopt dan niet direct een winkel in, maar vaak kan je gewoon terugvallen op de garantie van de importeur.

P.S. En die prijs van 798 staat er al een geruime week op :)

[ Voor 4% gewijzigd door a3konijn op 08-10-2005 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

a3konijn schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 20:34:
[...]

P.S. En die prijs van 798 staat er al een geruime week op :)
Ik houd eigenlijk maar 1 internet winkel in de gaten, en dat is Cameranu.nl omdat die letterlijk bij mij op de hoek zit ;) Maar met hun prijzen kan ik gaan schermen bij de "normale" fotoboer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 21:01:
[...]

Ik houd eigenlijk maar 1 internet winkel in de gaten, en dat is Cameranu.nl omdat die letterlijk bij mij op de hoek zit ;) Maar met hun prijzen kan ik gaan schermen bij de "normale" fotoboer :D
De lokale fotoboer zal waarschijnlijk zeggen dat internetwinkels geen gekwalificeerd personeel in dienst hebben, geen vaste winkel, dus geen huur etc. en dat ze daarom goedkoper zijn. Hier zit natuurlijk wel wat in, ware het niet dat bij ons, de lokale fotoboer voor een 5D met 18-70 lens, voor € 1000 te koop zet. Dan snijdt hij zichzelf in de vingers om de de prijs gewoon erg veel hoger is. Logisch dat de consument € 200 bespaart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsracing schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 21:30:
[...]

De lokale fotoboer zal waarschijnlijk zeggen dat internetwinkels geen gekwalificeerd personeel in dienst hebben, geen vaste winkel, dus geen huur etc. en dat ze daarom goedkoper zijn. Hier zit natuurlijk wel wat in, ware het niet dat bij ons, de lokale fotoboer voor een 5D met 18-70 lens, voor € 1000 te koop zet. Dan snijdt hij zichzelf in de vingers om de de prijs gewoon erg veel hoger is. Logisch dat de consument € 200 bespaart. :)
Dat is inderdaad een prijs waar je niet vrolijk van wordt :|

Deze lokale fotoboer (Combi filiaal) zit nu op EUR 849,00 voor een D5D met kitlens. Dat vind ik een acceptabele prijs. Over geheugenkaarten, tassen e.d moet nog onderhandeld worden! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 22:10:
[...]

Dat is inderdaad een prijs waar je niet vrolijk van wordt :|

Deze lokale fotoboer (Combi filiaal) zit nu op EUR 849,00 voor een D5D met kitlens. Dat vind ik een acceptabele prijs. Over geheugenkaarten, tassen e.d moet nog onderhandeld worden! ;)
Onderhandelen kan altijd! Zelfs bij de Dixons kun je er een Lowepro tas bijlullen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gekocht bij camex de Dynax 5d met Tamron 18-200. Ik heb een lange tijd geen slr vast gehouden, maar 't went snel. Het eerste wat mij opviel was dat je zonder al te veel licht toch goede foto's kan maken; binnen of 's avonds. Niet alles lukt in 1 keer. Het zal wel even duren voor je de camera volledig onder de knie hebt maar vooralsnog bevalt hij erg goed (lang leve de auto-functie).

Afbeeldingslocatie: http://img310.imageshack.us/img310/3672/pict02086sw.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/4697/pict02309zi.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/5584/pict02535ad.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/4903/pict02761cs.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt dat je deze foto's hebt willen plaatsen. Maar ik vind ze geen van allen echt scherp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:53:
Bedankt dat je deze foto's hebt willen plaatsen. Maar ik vind ze geen van allen echt scherp?
Dat ligt niet aan de cam lijkt me zo. Op groot formaat worden ze toch geresized waardoor kwaliteit verloren gaat. (tenminste, als je op imageshack de foto's upload)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 18:36:
Ja, maar dat bedoel ik ook te zeggen. Het is niet 'slechts' EUR 200,00. Het verschil is veel groter tussen de D5D en de D7D. Of je moet natuurlijk al lenzen hebben liggen, wat in mijn geval dus niet zo is.
Tuurlijk is het verschil niet groter dan €200. Je moet de prijzen van de kale bodies vergelijken, want met dezelfde lenzen blijft het verschil hetzelfde. Je kunt ook geen Golf 1.6 met een Golf GTi vergelijken. Da's zo'n beetje de zelfde vergelijking. De ene lens is gewoon duurder dan de ander.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk bekend of de 'cashback' actie van KM voor de 7D in Amerika en Australië ook over zal waaien naar Nederland/Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 17:36:
Is er eigenlijk bekend of de 'cashback' actie van KM voor de 7D in Amerika en Australië ook over zal waaien naar Nederland/Europa?
Ik denk 't niet...Zou wel een goede zet zijn om meer Minolta's aan de man te brengen ;)

Iets heel anders.
@Tonio
Hoe bevalt de 5600 flitser? Al wat foto's mee geschoten?
Ik zit namelijk te twijfelen tussen de 3600 of de 5600. De 5600 is iets sterker en de kop is ook in portretstand omhoog te richten, iets wat de 3600 niet heeft.
De prijs van de 5600 vind ik echt abnormaal veel. Zijn er nog meer merkbare verschillen voor de normale gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals al eerder gezegd, Metz heeft de 54MZ4 in het assortiment zitten en Sigma de SD500 (oid). Beide goede flitsers met dezelfde mogelijkheden als de 5600 voor een gunstigere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Laatst online: 19:07

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Nielsracing schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 18:28:
[...]

Ik denk 't niet...Zou wel een goede zet zijn om meer Minolta's aan de man te brengen ;)

Iets heel anders.
@Tonio
Hoe bevalt de 5600 flitser? Al wat foto's mee geschoten?
Ik zit namelijk te twijfelen tussen de 3600 of de 5600. De 5600 is iets sterker en de kop is ook in portretstand omhoog te richten, iets wat de 3600 niet heeft.
De prijs van de 5600 vind ik echt abnormaal veel. Zijn er nog meer merkbare verschillen voor de normale gebruiker?
Ik heb iig gezien dattie prima als zaklamp voldoet op 100Hz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
MartijnGizmo schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 18:58:
[...]

Ik heb iig gezien dattie prima als zaklamp voldoet op 100Hz. :)
Maar of een zaklamp nou €500 waard is....daar valt over te twijfelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Nielsracing schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 20:31:
[...]

Maar of een zaklamp nou €500 waard is....daar valt over te twijfelen :P
€500? dat ding is bij foto konijnenberg 'maar' €380 euro hoor :P

En dat wat martijngizmo zag @ de meet, was maar 40hz :P

Maar de 5600hs bevalt enorm goed. Ben enorm blij dat ik niet voor de 3600hs ben gegaan. het ontbreken van het horizontaal draaien van de flitskop zou ik toch wel enorm missen, en ik heb er nog niet eens zoveel foto's mee geschoten.
Daarnaast heeft ie toch wel wat extra leuke functietjes, zoals wireless controller mode, de 3600hs kan alleen als slave dienen bij wireless mode. En nog een boel andere voordelen, zoals krachtiger, sneller, etc.
Op dit moment is die flitser, op het draaien van de flitskop na dan, nogal overkill voor mij, en zou wat betreft functies de 3600hs goed genoeg zijn, maar dat is alleen omdat ik hem nog niet zo goed door heb (boekje nauwelijks doorgelezen, veels te weinig mee gefotografeert nog, etc. Maar als je zo'n ding eenmaal doorhebt, ga je denk ik toch wel enorm de flexibiliteit bij de 3600hs missen. En tja, dan kan je wel dan een 5600hs kopen, amar dan zit je met een 3600hs die je hoogstends een ker in het halfjaar ofzo als slave nodig hebt, en das ook een beetje zonde :+

[ Voor 78% gewijzigd door Tonio op 10-10-2005 20:56 ]

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Tonio schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 20:35:
[...]

€500? dat ding is bij foto konijnenberg 'maar' €380 euro hoor :P

En dat wat martijngizmo zag @ de meet, was maar 40hz :P

Maar de 5600hs bevalt enorm goed. Ben enorm blij dat ik niet voor de 3600hs ben gegaan. het ontbreken van het horizontaal draaien van de flitskop zou ik toch wel enorm missen, en ik heb er nog niet eens zoveel foto's mee geschoten.
Daarnaast heeft ie toch wel wat extra leuke functietjes, zoals wireless controller mode, de 3600hs kan alleen als slave dienen bij wireless mode. En nog een boel andere voordelen, zoals krachtiger, sneller, etc.
Op dit moment is die flitser, op het draaien van de flitskop na dan, nogal overkill voor mij, en zou wat betreft functies de 3600hs goed genoeg zijn, maar dat is alleen omdat ik hem nog niet zo goed door heb (boekje nauwelijks doorgelezen, veels te weinig mee gefotografeert nog, etc. Maar als je zo'n ding eenmaal doorhebt, ga je denk ik toch wel enorm de flexibiliteit bij de 3600hs missen. En tja, dan kan je wel dan een 5600hs kopen, amar dan zit je met een 3600hs die je hoogstends een ker in het halfjaar ofzo als slave nodig hebt, en das ook een beetje zonde :+
Nice! Heb je nog last dat de foto's niet goed zijn belicht als je flitst? Of dat er ineens een enorme back of frontfocus tevoorschijn komt?
Dit waren namelijk enkele opmerkingen die andere 7D gebruikers op verschillende fora noemde....Vandaar dat ik een beetje huiverig ben met de aanschaf van een flitsertje :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Nielsracing schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 20:59:
[...]

Nice! Heb je nog last dat de foto's niet goed zijn belicht als je flitst? Of dat er ineens een enorme back of frontfocus tevoorschijn komt?
Dit waren namelijk enkele opmerkingen die andere 7D gebruikers op verschillende fora noemde....Vandaar dat ik een beetje huiverig ben met de aanschaf van een flitsertje :/
Dat van dat niet goed belicht zijn had ik in het begin last van , maar dat was wel met een zwarte achtergrond achter het onderwerp, en dan werd er dus verkeerd gemeten (vergeten op spot metering te zetten enz) en wordt alleen de voorgrond door de flits geraakt, en resultaat, een zwaar onderbelichte foto. Maar gedurende de avond bij het concert waar ik gister heb staan fotograferen ging het wel beter, en kon ik leuke fill flashes produceren, en ondertussen de sfeer van de stagelampen behouden :)
Dat back of front focus heb ik geen last van gehad.

Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-04 21:05
Nielsracing schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 20:59:
[...]

Daar wil ik wel iets over roepen: ik heb dat focusprobleem met mijn 7D met de 28-100 kitlens, zowel met de ingebouwde flitser als met mijn Sunpak 4000AF Zoom. Geen enkele foto is dan scherp als ik de autofocus gebruik :( . Manual focus geeft wel het gewenste resultaat. Foto's zonder flits zijn over het algemeen ook allemaal OK.

Met mijn Cosina 19-35 objectief heb ik dit probleem helemaal niet. Wellicht dus een probleem van de kitlens??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
DapperDen schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 21:28:
[...]

Daar wil ik wel iets over roepen: ik heb dat probleem met mijn 7D met de 28-100 kitlens, zowel met de ingebouwde flitser als met mijn Sunpak 4000AF Zoom. Geen enkele foto is dan scherp als ik de autofocus gebruik :( . Manual focus geeft wel het gewenste resultaat. Foto's zonder flits zijn over het algemeen ook allemaal OK.

Met mijn Cosina 19-35 objectief heb ik dit probleem helemaal niet. Wellicht dus een probleem van de kitlens??
Hmmm wat raar. Je zou zeggen dat de Sunpak dan niet volledig compatible is met de 7D...
Erg raar dat 'ie er geen last van heb met de Cosina. Heb je ook onscherpe foto's met de 28-100 lens op 28mm?
Tonio schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 21:18:
[...]

Dat van dat niet goed belicht zijn had ik in het begin last van , maar dat was wel met een zwarte achtergrond achter het onderwerp, en dan werd er dus verkeerd gemeten (vergeten op spot metering te zetten enz) en wordt alleen de voorgrond door de flits geraakt, en resultaat, een zwaar onderbelichte foto. Maar gedurende de avond bij het concert waar ik gister heb staan fotograferen ging het wel beter, en kon ik leuke fill flashes produceren, en ondertussen de sfeer van de stagelampen behouden :)
Dat back of front focus heb ik geen last van gehad.
Ok, thanks! Als je ter zijner tijd nog wat voorbeeldjes wilt posten ben ik helemaal tevreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
DapperDen schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 21:28:
[...]

Daar wil ik wel iets over roepen: ik heb dat focusprobleem met mijn 7D met de 28-100 kitlens, zowel met de ingebouwde flitser als met mijn Sunpak 4000AF Zoom. Geen enkele foto is dan scherp als ik de autofocus gebruik :( . Manual focus geeft wel het gewenste resultaat. Foto's zonder flits zijn over het algemeen ook allemaal OK.

Hmm, nee, ik heb ook die kitlens, en ook geflitst icm die kitlens, en geen problemen wat betreft focussen... Maar wel vaag dat dat probleem er is.
* Tonio gaat eens googlen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
Nielsracing schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 21:30:
[...]
Hmmm wat raar. Je zou zeggen dat de Sunpak dan niet volledig compatible is met de 7D...
Erg raar dat 'ie er geen last van heb met de Cosina. Heb je ook onscherpe foto's met de 28-100 lens op 28mm?
Ik dacht ook meteen dat het aan de flitser lag, maar zoals ik al zei, het gebeurt ook met de ingebouwde flitser. Die zou ik op zijn minst compatibel mogen verwachten met een Minolta objectief, nietwaar? Bovendien verwacht ik dan hetzelfde probleem met de Cosina.

Als ik door de zoeker kijk, lijkt het wel alsof de autofocus steeds net iets te ver doorschiet (in de zoeker is het beeld ook niet scherp). Ik heb ook de indruk dat ik de autofocusmotor veel minder hoor "werken" dan wanneer ik niet flits, net of ie wordt tegengehouden of zo.
Het probleem doet zich bij alle brandpuntsafstanden voor. Ik moet het nog eens proberen met mijn 75-300 objectief maar dat heb ik momenteel uitgeleend :/

Ik heb trouwens al eens gegoogled maar niks gevonden (ik zal wel verkeerd zoeken :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Ik zit net even wat testshotjes te maken met standaard flits.... Niet alles is goed gefocust...wordt vervolgd :)

EDIT: Net ff getest met m'n Sigma 18-125.
Als ik vrijwel helemaal inzoom zoomt 'ie wel goed, en maakt 'ie de foto ook goed.
Op groothoek stand zoomt ie klaarbijkelijk naar "oneindig" en is alles onscherp.
Raar raar raar. Ik ga nog ff verschillende instellingen proberen.

Kortom, op korte focal length stelt de camera niet goed scherp. Is dit inherent aan de standaard flitser? Met andere woorden, zou een externe flitser dit oplossen?

By the way, heb net alles getest in een halfdonkere kamer.

EDIT2: Ik heb geen lenzen die ADI ondersteunen... De flitser staat wel zo ingesteld...Zou dat misschien de verkeerde AF kunnen veroorzaken?

[ Voor 95% gewijzigd door Nielsracing op 10-10-2005 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Nielsracing schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 21:55:
Ik zit net even wat testshotjes te maken met standaard flits.... Niet alles is goed gefocust...wordt vervolgd :)

EDIT: Net ff getest met m'n Sigma 18-125.
Als ik vrijwel helemaal inzoom zoomt 'ie wel goed, en maakt 'ie de foto ook goed.
Op groothoek stand zoomt ie klaarbijkelijk naar "oneindig" en is alles onscherp.
Raar raar raar. Ik ga nog ff verschillende instellingen proberen.

Kortom, op korte focal length stelt de camera niet goed scherp. Is dit inherent aan de standaard flitser? Met andere woorden, zou een externe flitser dit oplossen?

By the way, heb net alles getest in een halfdonkere kamer.

EDIT2: Ik heb geen lenzen die ADI ondersteunen... De flitser staat wel zo ingesteld...Zou dat misschien de verkeerde AF kunnen veroorzaken?
Lijkt me heel sterk dat dat ding dan niet naar ttl overschakeld als hij geen D lens kan vinden... Maargoed, probeer het eens uit met de flitser op TTL modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Hmm, op elke flitsmode springt 'ie 9 van de 10 keer op "oneindig" focus.
Raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 18:41
Wat voor geheugen zou je bij de 5d moeten kopen?

Een snelle kaart of is een normale CF kaart ook goed? Burst fotos is leuk maar gebruik je denk ik niet zo vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Investeer dat kleine beetje extra geld gewoon in een Platinum kaartje van Lexar of in een Ultra kaartje van Sandisk. Het maakt het werken met de camera veel prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Sowieso is een sneller kaartje fijn door de lees snelheden, waardoor het overzetten van foto's naar je pc veel sneller gaat. Alleen al daarom zou ik in een sneller kaartje investeren. Dat het iets sneller wordt weggeschreven door je cam is een bijkomend voordeel.
Een sneller kaartje zal je niet helpen betere foto's te maken, maar het maakt het maken van foto's wel prettiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Laatst online: 19:07

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Mijn tip voor een snel betaalbaar kaartje: Transcend 80x. Scheelt bij 1GB toch €20 t.o.v. de Ultra II en zelfs €40 t.o.v. de Extreme III.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
Nielsracing schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 23:09:
Hmm, op elke flitsmode springt 'ie 9 van de 10 keer op "oneindig" focus.
Raar...
Ja, precies. Ik baal er stevig van, maar om eerlijk te zijn ben ik allang blij dat ik niet gek ben. Er is volgens mij nagenoeg niks over te vinden en iedereen die ik erover vertel, die zie ik denken: jaaaa, leer jij nou eerst maar eens fatsoenlijk fotograferen..... :(

Wellicht wordt het tijd dat ik KM eens met een mailtje verblijd. Misschien kan het met een firmware update worden verholpen, wat het probleem ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Ik heb het gisteravond hier uitgeprobeerd, donkere kamer, interne flitser, kitlens, en ik kreeg gewoon scherpe foto's. Dus het is geen algemeen probleem blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
DapperDen schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:38:
[...]

Ja, precies. Ik baal er stevig van, maar om eerlijk te zijn ben ik allang blij dat ik niet gek ben. Er is volgens mij nagenoeg niks over te vinden en iedereen die ik erover vertel, die zie ik denken: jaaaa, leer jij nou eerst maar eens fatsoenlijk fotograferen..... :(

Wellicht wordt het tijd dat ik KM eens met een mailtje verblijd. Misschien kan het met een firmware update worden verholpen, wat het probleem ook is.
Hmm...
Ik heb gister uitgebreid ge-msn't met Tonio. Hij heeft inderdaad het probleem niet. Mijn benieuwen wat KM hiervan zegt...
Voorlopig wacht ik nog met het ondernemen van actie. Als ik in de toekomst een 3600 of 5600 flitser aanschaf kijk ik of de AF wel goed werkt. Zo niet, dan moet er iets gecalibreerd worden volgens mij...anyway dat zien we dan wel weer. Als ik trouwens inzoom (vanaf 50mm tot 60mm) zodat het object goed in beeld valt, dan zoomt 'ie dus wel normaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Nielsracing schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:17:
[...]

Hmm...
Ik heb gister uitgebreid ge-msn't met Tonio. Hij heeft inderdaad het probleem niet. Mijn benieuwen wat KM hiervan zegt...
Voorlopig wacht ik nog met het ondernemen van actie. Als ik in de toekomst een 3600 of 5600 flitser aanschaf kijk ik of de AF wel goed werkt. Zo niet, dan moet er iets gecalibreerd worden volgens mij...anyway dat zien we dan wel weer. Als ik trouwens inzoom (vanaf 50mm tot 60mm) zodat het object goed in beeld valt, dan zoomt 'ie dus wel normaal :)
Ik zag trouwens in je profiel dat je bij amsterdam woont, als je wilt kan je dit weekend wel ff langs komen om de 5600hs te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Tonio schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:26:
[...]

Ik zag trouwens in je profiel dat je bij amsterdam woont, als je wilt kan je dit weekend wel ff langs komen om de 5600hs te testen.
Nice ;)
Dit weekend gaat me niet lukken maar we spreken wel wat af via de msn.
Is het trouwens niet een idee om eens in A'dam een mini-Konica Minolta meet te houden..?
Er kunnen dan wat ervaringen worden uitgewisseld etc. Ook mensen die van plan zijn om een 5D of een 7D te kopen kunnen dan ff de camera voelen etc.
Of draaf ik weer te ver door :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nielsracing schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 00:29:
[...]
Nice ;)
Dit weekend gaat me niet lukken maar we spreken wel wat af via de msn.
Is het trouwens niet een idee om eens in A'dam een mini-Konica Minolta meet te houden..?
Er kunnen dan wat ervaringen worden uitgewisseld etc. Ook mensen die van plan zijn om een 5D of een 7D te kopen kunnen dan ff de camera voelen etc.
Of draaf ik weer te ver door :/
Is misschien wel wat. Ik heb btw een Sigma DG500 super toestand flitser en ben benieuwd of ie ook op de D7D werkt. Dat is nl twijfelachtig; de nieuwe versie schijnt het te doen (of toch weer niet).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
mphilipp schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 00:33:
[...]

Is misschien wel wat. Ik heb btw een Sigma DG500 super toestand flitser en ben benieuwd of ie ook op de D7D werkt. Dat is nl twijfelachtig; de nieuwe versie schijnt het te doen (of toch weer niet).
De compatibiliteit van flitsers op de 7D is niet echt duidelijk. De één zegt dat een Sigma/Metz flitser het uitstekend doet, de ander zegt weer van niet. Wederom een reden om eens te testen bij een meet ;)
Iemand nog ideeen over het hoe en waar? In eerste instantie kwam Amsterdam in me op omdat dit makkelijk te bereiken is, en er ook nog wel iets te fotograferen valt :) Mogen er andere ideeen/tips zijn, aarzel dan niet om het te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nielsracing schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 00:46:
[...]
Iemand nog ideeen over het hoe en waar? In eerste instantie kwam Amsterdam in me op omdat dit makkelijk te bereiken is, en er ook nog wel iets te fotograferen valt :) Mogen er andere ideeen/tips zijn, aarzel dan niet om het te posten.
In principe is het mij best. Alleen houd ik me aanbevolen voor parkeervriendelijker lokaties. Misschien iets in de buurt van A'dam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is weer een online review beschikbaar van de D5D op Lets Go Digital

http://www.letsgodigital.org/en/camera/review/58/page_1.html

Ze zijn wel tevreden maar het oordeel is 'slechts' recommended. De Canon 350D kreeg een Excellent in vergelijking.

Waar ze het meest over vallen is de in hun ogen langzame focus en de kleine schrijf buffer. Ze vinden dat de camera er te lang overdoet om data naar de kaart te schrijven (Extreme III getest).

Nou het zal wel. Ik heb de mijne in bestelling staan en die hoop ik a.s. vrijdag te kunnen proberen!

De laatste camera die ik had gekocht (Powershot S2) kreeg overal lovende kritieken, maar zelf kon er niet mee worden en heb het toestel weer verkocht na 3 maanden. Dus over deze camera zijn ze wat minder lovend en dan zal dit toestel mij waarschijnlijk wel beter bevallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand trouwens bevestigen of er nu wel of niet een lensdop wordt meegeleverd bij de D5D met kitlens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:13

Zoefff

❤ 

Het lijkt me sterk dat er geen lensdop meegeleverd zou worden. Zonnekap is iets was ze nog wel eens achterwege willen laten, maar een lensdop hoort imho gewoon bij de lens. Als ze die niet meeleveren zou ik dat énorm slecht vinden.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Citaat uit het review

"A lens cap for protecting the lens is not available, but usually you'd only lose the thing."

Het staat in een verhaaltje over het LCD scherm, dus ik vermoed eigenlijk dat ze een LCD bescherm kapje bedoelen net als bij de D7D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Of dat ze een lens cap voor de achterkant van het objectief bedoelen. dus bij de mount, en niet de voorzijde. Maar ook dat lijkt me sterk...

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:11:

Ze zijn wel tevreden maar het oordeel is 'slechts' recommended. De Canon 350D kreeg een Excellent in vergelijking.

Waar ze het meest over vallen is de in hun ogen langzame focus en de kleine schrijf buffer. Ze vinden dat de camera er te lang overdoet om data naar de kaart te schrijven (Extreme III getest).

Nou het zal wel. Ik heb de mijne in bestelling staan en die hoop ik a.s. vrijdag te kunnen proberen!

De laatste camera die ik had gekocht (Powershot S2) kreeg overal lovende kritieken, maar zelf kon er niet mee worden en heb het toestel weer verkocht na 3 maanden. Dus over deze camera zijn ze wat minder lovend en dan zal dit toestel mij waarschijnlijk wel beter bevallen ;)
Tja, je moet gewoon zelf dat ding eens uitproberen. Reviews zijn niet echt betrouwbaar. Vaak worden de cijfers beinvloed door de merk-voorkeur van de reviewer, of ze krijgen extra geld van de fabrikant voor een goed cijfer, etc. Eigen ervaring is altijd het beste :)

[ Voor 82% gewijzigd door Tonio op 12-10-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf uitproberen is vaak niet mogelijk helaas. In de winkel waar ik nu mijn D5D heb gekocht hebben ze alleen maar Canon en Nikon op voorraad. Deze KM moest speciaal besteld worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:02:
Zelf uitproberen is vaak niet mogelijk helaas. In de winkel waar ik nu mijn D5D heb gekocht hebben ze alleen maar Canon en Nikon op voorraad. Deze KM moest speciaal besteld worden ;)
Ik had over het stukje dat je 'm in bestelling had staan heen gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:58:
Kan iemand trouwens bevestigen of er nu wel of niet een lensdop wordt meegeleverd bij de D5D met kitlens?
Yep een lensdop wordt meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 7D was in het begin ook zeer traag met wegschrijven, ook de USB was traag.
Echter er kwam al snel een firmware update die dit verhielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
-edit- lama, niet wakker :X

[ Voor 95% gewijzigd door Tonio op 12-10-2005 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog weer een nieuw (zeer positief) review:

http://www.trustedreviews...le.aspx?head=63&page=4460

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar, positieve resenties worden omarmd, bij iets minder positieve wordt geroepen dat de reviewer wordt omgekocht. Overigens, bij guenstiger staat de review van iemand wiens 7D al in de winkel de geest gaf: defecte AS. Zijn de kwaliteitsproblemen dan toch nog niet opgelost? Voor wie twijfelt tussen de 5D en 7D. Bij de 5D hoor je weinig problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
mphilipp schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 00:51:
[...]

In principe is het mij best. Alleen houd ik me aanbevolen voor parkeervriendelijker lokaties. Misschien iets in de buurt van A'dam?
Ik weet niet waar de interesses liggen.
Bij A'dam in de buurt is een heel mooi natuurgebied, Spaarnwoude. In de herfst is 't hier wel leuk om te fotograferen met al die vallende blaadjes. En paddenstoeltjes die uit de grond schieten.
Misschien weet Tonio nog wel wat omdat hij ook in A'dam woont...

[ Voor 8% gewijzigd door Nielsracing op 14-10-2005 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Nielsracing schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:35:
[...]

Ik weet niet waar de interesses liggen.
Bij A'dam in de buurt is een heel mooi natuurgebied, Spaarnwoude. In de herfst is 't hier wel leuk om te fotograferen met al die vallende blaadjes. En paddenstoeltjes die uit de grond schieten.
Misschien weet Tonio nog wel wat omdat hij ook in A'dam woont...
Ik ben niet zo'n bos fotograaf, dus spaarnwoude kom ik nooit om te fotograferen :P Voor de rest vind ik het leuker om gewoon een beetje straatfotografie/architectuur in het centrum te doen, of beestjes te schieten in artis (jaarabbo :P).
Voor de rest heb je natuurlijk het amsterdamse bos (ook niet echt iets voor mij dus :P). Je kan op een festival gaan fotograferen, wat je wel eens in de zoveel kan vinden, of naar het vondelpark.
Om eerlijk te zijn is het nogal moeilijk om fotografisch interessante plekken te zien als je ergens al je hele leven woont :) Wordt het allemaal weinig speciaal enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:25

Garyu

WW

Jezus wat een bagger review. Het apparaat wordt nauwelijks vergeleken met vergelijkbare dslrs (behalve dan één keer met een Pentax *Ist Ds). Er wordt alleen maar gezegd "dit is goed en dat is super", maar nooit waarom. Tsja, daar kan je toch niks mee?

Alle testshots zijn geresized zodat ze absoluut nikszeggend zijn. En dan wél opmerkingen maken als CA is bijna afwezig, bijna geen barreldistortion, etc. Zowiezo al opmerkingen die vooral met de lens te maken hebben en niet met de gebruikte camera, maar dan nog, als lezer wil ik minstens 100%-crops zien dan, en niet alleen maar thumbnails van foto's. Ja, daarbij doet mijn Ixus van 5 jaar oud het ook nog goed genoeg voor.

Ik geloof best dat het een prima camera is, maar laat dat dan ook op een geloofwaardige manier zien, en niet met zo'n slechte review..

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wachten is dan ook op een review op dpreview.com.

Maar de mijne is binnen, ik ga hem zometeen ophalen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, had ik al gepost op 6 oktober ;)

Ik heb de mijne binnen. Nog niet echt plaatjes kunnen schieten. Eerste indrukken zijn goed. Alleen de cursor toetsen zijn een beetje "cheapie". Ze rammelen een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 09:09:
Raar, positieve resenties worden omarmd, bij iets minder positieve wordt geroepen dat de reviewer wordt omgekocht.
Op zich is dat niet zo raar. Maar als je goed kijkt naar de reviews die worden afgekraakt moet je het met me eens zijn dat het niet zulke beste reviews zijn. Zeer oppervlakkig en de camera wordt beoordeelt op de kitlens.

Maar ook serieuze reviews zijn niet altijd even grondig of eerlijk. De review van de A1 op dpreview bv. Als je alleen de conclusie leest en het +/- lijstje, kom je tot een hele andere conclusie dan wanneer je het hele verhaal goed leest. Iets wat in het artikel als niet erg (zelfs verwaarloosbaar) wordt beschouwd staat dan ineens onder het kopje negatieve punten. Bovendien staat er zelfs een non-item bij: meneer klaagt over een functie die men net zo goed had weg kunnen laten. Prima natuurlijk, maar zet dat niet bij negatieve punten. Ik krijg dan meer de indruk dat je dat lijstje vol wilde hebben om 'm maar niet het 'hihgly recommended' predikaat te hoeven geven. Maar goed...hij schiet er een weekje mee; ik al 1.5 jaar....misschien ben ik bevooroordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
*edit*

zucht..zonder invoerrechten :( lama

[ Voor 77% gewijzigd door Danster op 15-10-2005 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tonio schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:10:
[...]
Ik ben niet zo'n bos fotograaf, dus spaarnwoude kom ik nooit om te fotograferen :P Voor de rest vind ik het leuker om gewoon een beetje straatfotografie/architectuur in het centrum te doen, of beestjes te schieten in artis (jaarabbo :P).
Ok, laten we niet te lang polderen, anders haalt de tweede kamer ons nog in met de beslissing over de JSF... :P madretsmA is prima!

When?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Ik heb in de week van 24 oktober vakantie, en Nielsracing ook, wie nog meer? anders gewoon dan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tonio schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:12:
Ik heb in de week van 24 oktober vakantie, en Nielsracing ook, wie nog meer? anders gewoon dan doen?
Wel een weekend, want sommige mensen zijn al 20 jaar geleden van school gekomen... ;)

Als iedereen die meedoet mij ff meelt op mike kringelding philippens dot net, maar ik ff een datumprikker.nl aan en kunnen we makkelijker coördineren. Wordt bovendien een beetje topicvervuiling.

Moet iedereen gewoon alles meenemen (lenzen e.d) of maken we een lijstje zodat geïnteresseerden kunnen aangeven welk ding ze wel eens zouden willen uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
mphilipp schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:02:
[...]

Wel een weekend, want sommige mensen zijn al 20 jaar geleden van school gekomen... ;)

Als iedereen die meedoet mij ff meelt op mike kringelding philippens dot net, maar ik ff een datumprikker.nl aan en kunnen we makkelijker coördineren. Wordt bovendien een beetje topicvervuiling.

Moet iedereen gewoon alles meenemen (lenzen e.d) of maken we een lijstje zodat geïnteresseerden kunnen aangeven welk ding ze wel eens zouden willen uitproberen?
Gebruik gewoon die meetingsite van Erkens? Die is voor dit soort dingen juist gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3konijn
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:11:

Apart. Het verschil tussen de 350D en 5D is in totale telling een halve ster en dat verschil wordt alleen veroorzaakt door de fotokwaliteit. En dat maakt dan gelijk het verschil tussen recommended en excellent... Als er geen weegfactoren op de diverse onderdelen zitten scoort de 5D gemiddeld een 4,5 en de 350D een 4,6. Alleen bij de 350D wordt dat afgerond op een 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tonio schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:19:
[...]
Gebruik gewoon die meetingsite van Erkens? Die is voor dit soort dingen juist gemaakt :P
Ken ik nie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een suggestie hoe je het beste het lcd scherm van de D5D zou kunnen beschermen tegen krassen e.d.? In tegenstelling tot de D7D heeft de D5D geen voorzet schermpje. Wat eigenlijk best wel jammer is, hoeveel zou dat nu extra gekost hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 12:53:
Iemand een suggestie hoe je het beste het lcd scherm van de D5D zou kunnen beschermen tegen krassen e.d.? In tegenstelling tot de D7D heeft de D5D geen voorzet schermpje. Wat eigenlijk best wel jammer is, hoeveel zou dat nu extra gekost hebben?
Ik heb die blauwe plakker nog op mijn scherm zitten van mijn 5D ter bescherming.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, is er door de verkoper al in de winkel afgerost. Plus het lijkt me toch niet echt handig om de foto's te controleren?

Ander vraagje, die grote plastic ring rond de focus ring, heb jij die er afgehaald of laten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 12:53:
Ik heb dan geen D5D, maar op mijn A1 zit een iPaq beschermfilmpje. Werkt (voor mij) prima. Ik ben niet van plan om 'm te laten vallen (helpt zo'n ding toch niet tegen) en ook niet om er spijkers mee in te gaan slaan. Koop geen 'speciale' screenies voor digicams, want dat is afzetterij. Die van mij kostte iets van €8 en ik had genoeg voor nog een voor mijn iRiver. Het plastic is goed doorzichtig; je verliest nauwelijks detail/licht. Bovendien is het idiot proof: je plakt het niet echt, want het kan er weer vanaf om schoon te maken bv. Absoluut zonder bubbeltjes te bevestigen (want je plakt 't niet).

Kep 't ff opgezocht: €9 incl verzending bij GPSplaza.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tonio schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:19:
[...]

Iedereen naar de zon vertrokken ofzo? Waar vind ik die site? En waar zijn al die mannetje/vrouwtjes nou voor de Minolta Meet? Kom op! Vrij van school betekent niet dat je op je luie reet mag zitten... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
mphilipp schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 01:30:
[...]

Iedereen naar de zon vertrokken ofzo? Waar vind ik die site? En waar zijn al die mannetje/vrouwtjes nou voor de Minolta Meet? Kom op! Vrij van school betekent niet dat je op je luie reet mag zitten... >:)
Vrij van school betekent voor mij wel op m'n luie reet zitten hoor ;) (als beginnend accountant doe je niet anders :P )
Volgende week begint de herfstvakantie. Ik denk niet dat het nodig is om een hele meeting-programma-gedoe in te schakelen want zoveel Minolta gebruikers zijn er niet. Dus laten we het even concreet maken. Een plek in of rond A'dam wat makkelijk te bereiken is met de auto, en het moet ook nog fotografisch interessant zijn.
Ik durf niks meer te zeggen dus als er ideeen zijn, posten!!!

En nu lepel ik mezelf m'n nest in voordat ik slaapwandelend met m'n 7D nachtfoto's ga maken :O

[ Voor 12% gewijzigd door Nielsracing op 20-10-2005 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nielsracing schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 01:44:
[...]
Vrij van school betekent voor mij wel op m'n luie reet zitten hoor ;) (als beginnend accountant doe je niet anders :P )
Als volleerd accountant ook...
Volgende week begint de herfstvakantie. Ik denk niet dat het nodig is om een hele meeting-programma-gedoe in te schakelen want zoveel Minolta gebruikers zijn er niet. Dus laten we het even concreet maken. Een plek in of rond A'dam wat makkelijk te bereiken is met de auto, en het moet ook nog fotografisch interessant zijn. Ik durf niks meer te zeggen dus als er ideeen zijn, posten!!!
Zoals ik al eerder zei: laat iedereen die mee wil mij ff mailen anders lopen we dit topic alleen maar te vervuilen. Een weekend is het handigste denk ik, dus als iedereen ff doorgeeft welke dagen hij/zij niet kan, prik ik wel een datum en mail dat aan de hele groep. Stel meteen een leuke plek voor en dan zijn we er zó uit.

Nog 1 keer mijn emaille: mike kringelding philippens dot net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
mphilipp schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 01:30:
[...]

http://meeting.erkens.info/
En ik zal je vanmiddag wel even mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
mphilipp schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 07:55:
[...]

Als volleerd accountant ook...
O... 8)
Zoals ik al eerder zei: laat iedereen die mee wil mij ff mailen anders lopen we dit topic alleen maar te vervuilen. Een weekend is het handigste denk ik, dus als iedereen ff doorgeeft welke dagen hij/zij niet kan, prik ik wel een datum en mail dat aan de hele groep. Stel meteen een leuke plek voor en dan zijn we er zó uit.

Nog 1 keer mijn emaille: mike kringelding philippens dot net.
Is cool, vanmiddag stuur ik ook een mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-04-2024
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:42:
Ander vraagje, die grote plastic ring rond de focus ring, heb jij die er afgehaald of laten zitten?
Deze "grote plastic ring" is een zonnekapje. Die kun je van de lens afdraaien en er omgekeerd weer opdraaien. Tijdens het transport kun je hem dan weer andersom erop zetten (hij beschadigt dan minder snel).

[ Voor 3% gewijzigd door PeterVL57 op 21-10-2005 12:15 ]

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Hierbij nog een review van de 5D uit de UK (digicamreview) met als eindoordeel "highly recommended".
De kritiekpunten, die deze reviewer noemt, kunnen worden ondervangen door wat te spelen met de instellingen of hebben niks te maken met de performance van de camera (geen geheugenkaartje bijgeleverd en dit was weer zo iemand, die geen handleiding in zijn doos aantrof (die er wel in hoort te zitten)).

[ Voor 3% gewijzigd door PeterVL57 op 21-10-2005 12:45 ]

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:37:
De 5d is uitgekomen in 2005 en de 7d in 2004, dan moet er toch ook iets beter aan zijn? want minder pixels op LCD, plastic body, lichter en kleiner. Euhm, wat is er dan slechter aan de 7d... kan iemand mij dit uitleggen? ik ben er over aan het denken om een 7d te kopen namelijk..

en waar issie het goedkoopst op dit moment.. :) alvast hartelijk bedankt _/-\o_
Minolta geeft in de FAQ van de 5D zelf het volgende overzicht van verbeteringen en aanvullingen op de 7D :

| Which points are improved or added from Dynax/Maxxum 7D? |
Basically its performance is the same level as Maxxum/Dynax 7D, but further improvements and additional functions are provided as follows:
- Compact body (size and weight are reduced approx. 22% compared to Maxxum/Dynax 7D)
- Simple operation
- CC (color compensation) filter (color effect from green and magenta) in white balance bracketing and color temperature.
- Digital subject program selection and Color mode/DEC to offer optimum control for scene.
- Enlarged playback of RAW image. (It was only enabled for RAW+JPEG with Maxxum/Dynax 7D.)
- Automatic vertical image rotation in playback mode. (on/off selectable)
- 1 second start-up time (approx.) (approx. 2 sec. with Maxxum/Dynax 7D)
- Power saving design. Approx. 550 frames is achieved in test conditions compliant to CIPA standard. (400 frames with Maxxum/Dynax 7D)

Ik las dat Garyu als antwoord schreef : "De 5D is meer een instapmodel dan de 7D, dat is eigenlijk het grootste verschil. Hij is dan ook goedkoper. En voor veel mensen is lichter & kleiner een voordeel" . Dat lijkt me een beetje kort door de bocht. Er zijn echt verbeteringen aangebracht t.o.v. de 7D, waardoor je o.a. makkelijker RAW kunt bekijken en de belichting nog verder kunt fine-tunen.

[ Voor 17% gewijzigd door PeterVL57 op 22-10-2005 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PeterVL57 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 10:58:
[...]
- Enlarged playback of RAW image. (It was only enabled for RAW+JPEG with Maxxum/Dynax 7D.)
- Automatic vertical image rotation in playback mode. (on/off selectable)
Kunnen ze ook vertellen waarom deze dingen, die al jaren op andere camera's kunnen, niet op de D7D kunnen? Vergeten? Beetje gek dat hun topmodel dit soort basale dingen niet 'kan'. En nog rete-irritant ook. Ik schiet in RAW als de lichtomstandigheden niet perfect/constant zijn. Dan wil ik toch graag een keert goed kunnen kijken wat ik geknipt heb zonder over te schakelen naar RAW+JPEG of JPEG. Beetje krakkemikkig, en hardly een USP voor de D5D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
mphilipp schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:15:
[...]

Kunnen ze ook vertellen waarom deze dingen, die al jaren op andere camera's kunnen, niet op de D7D kunnen? Vergeten? Beetje gek dat hun topmodel dit soort basale dingen niet 'kan'. En nog rete-irritant ook. Ik schiet in RAW als de lichtomstandigheden niet perfect/constant zijn. Dan wil ik toch graag een keert goed kunnen kijken wat ik geknipt heb zonder over te schakelen naar RAW+JPEG of JPEG. Beetje krakkemikkig, en hardly een USP voor de D5D.
Idd, en sowieso, dit zouden ze toch ook dmv een software update moeten kunnen implementeren? De draaihoeksensor zit als in de body van de d7d, namelijk voor het roteren van het infoscherm, dus waarom dan niet de positie van de draaihoeksensor uitlezen en die in de exif data zetten, en daarop gebaseerd de foto roteren..
En dat niet kunnen inzoomen met raw is ook vrij rot. Nou heb ik gelukkig een imagetank, dus kan ik gewoon op raw+jpeg schieten, maar ja, zou toch wel erg mooi zijn als minolta een firmware update hiervoor zou uitbrengen :)
Misschien zo maar een mailtje richting KM sturen hier over, waarom dat niet geimplementeerd is. En ik zal jou ook nog even een mailtje sturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
mphilipp schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:15:
[...]en hardly een USP voor de D5D.
.....betekent in gewoon Nederlands, dat ..... ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PeterVL57 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:37:
[...]
.....betekent in gewoon Nederlands, dat ..... ?????
Sorry...een Unique Selling Point...ofwel een belangrijk verkoopargument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tonio schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:35:
[...]
Misschien zo maar een mailtje richting KM sturen hier over, waarom dat niet geimplementeerd is. En ik zal jou ook nog even een mailtje sturen :P
Ik denk niet dat KM daar echt op zal gaan reageren. Luisteren doen ze ook niet, want er zijn al talloze voorstellen gedaan voor verbeteringen op de A1/A2 en daar doen ze ook niets aan. Of toch wel: een firmware update die slechts één verbetering bevat: ondersteuning voor CF van groter dan 4Gb... Lekker belangrijk zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
mphilipp schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:20:
[...]

Ik denk niet dat KM daar echt op zal gaan reageren. Luisteren doen ze ook niet, want er zijn al talloze voorstellen gedaan voor verbeteringen op de A1/A2 en daar doen ze ook niets aan. Of toch wel: een firmware update die slechts één verbetering bevat: ondersteuning voor CF van groter dan 4Gb... Lekker belangrijk zullen we maar zeggen.
Das wel raar dat die niet ondersteund worden, aangezien de geheugencontroller van CF kaarten op de kaart zelf zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tonio schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:22:
[...]
Das wel raar dat die niet ondersteund worden, aangezien de geheugencontroller van CF kaarten op de kaart zelf zit...
De camera moet data ontvangen van de CF en als ie intern geen rekening houdt met een FAT die meer dan 4Gb aan data adresseert gaat ie over zijn nek lijkt mij zo. Maar goed, hoe het ook zij...de Ax ondersteunt het nu...hoera! 8)7
Zoom in RAW had veel leuker geweest, of een verbetering van het AF algoritme (als je daar al controle over hebt via firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
mphilipp schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:17:
[...]Sorry...een Unique Selling Point...ofwel een belangrijk verkoopargument.
Als je fotograferen in RAW een belangrijk aspect vindt in een camera, is zo'n functie t.o.v. andere camera-merken misschien niet uniek (dus geen USP) maar wel belangrijk. Feit blijft dat de 5D hetzelfde kan als de 7D (al is de bediening anders georganiseerd) en t.o.v. de 7D een aantal handige functies toegevoegd heeft gekregen. Ik ben het met jullie eens dat het wat vreemd (en voor kopers van de 7D irritant) is, dat die functies in een duurder model ontbreken, maar in een aanzienlijk goedkoper model wel zijn opgenomen.

[ Voor 3% gewijzigd door PeterVL57 op 22-10-2005 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Zometeen ff 1,5 x 2 uur rijden om m'n 3600 HS (D) flitser op te halen...
M'n Sigma gaat na de KM-meet (als 'ie nog komt... hehe) terug want hij focust niet goed in groothoekstand. Misschien dat de AF van de flitser invloed heeft op het scherpstellen...

[ Voor 5% gewijzigd door Nielsracing op 22-10-2005 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Nielsracing schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 18:07:
Zometeen ff 1,5 x 2 uur rijden om m'n 3600 HS (D) flitser op te halen...
M'n Sigma gaat na de KM-meet (als 'ie nog komt... hehe) terug want hij focust niet goed in groothoekstand. Misschien dat de AF van de flitser invloed heeft op het scherpstellen...
Dus je bent voor die 2de hands 3600hs gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Voor liefhebbers, die het engels goed beheersen, is er een e-book van 320 pagina's verkrijgbaar (26 MB - pdf-format) over de 7D/5D - (niet gratis). Je kunt de inhoudsopgave en een aantal voorbeeldpagina's lezen om een eerste indruk te krijgen. Ziet er wel aardig uit......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Tonio schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:00:
[...]

Dus je bent voor die 2de hands 3600hs gegaan?
Yep. Een hele aardig meneer bood z'n Dimage 7 + 3600 HS (D) flitser aan. Ik meteen gemaild of ik de flitser los kon kopen voor €100. Dat vond 'ie goed. Gister opgehaald, echt in perfecte staat. Boekje, bon alles erbij. Kortom, ik bespaar €100 op een nieuwe :)
Eigenlijk nog een kort vraagje. Hoeveel foto's kun je bij benadering flitsen met oplaadbare GP batteries van 2100mAh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
PeterVL57 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 10:14:
Voor liefhebbers, die het engels goed beheersen, is er een e-book van 320 pagina's verkrijgbaar (26 MB - pdf-format) over de 7D/5D - (niet gratis). Je kunt de inhoudsopgave en een aantal voorbeeldpagina's lezen om een eerste indruk te krijgen. Ziet er wel aardig uit......
Tja, ik had het al gezien. Aardig boekje maar als je je toestel een aantal maanden heb, kun je mijn inziens weinig meer leren uit een boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Nielsracing schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 12:19:
[...]Tja, ik had het al gezien. Aardig boekje maar als je je toestel een aantal maanden heb, kun je mijn inziens weinig meer leren uit een boek.
Klopt, maar als je de camera nog maar net hebt (zoals ik), is zo'n boekje net iets handiger dan een handleiding en het helpt absoluut om de mogelijkheden van de camera sneller te leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Nog een review voor de 5D.(photographyblog.com).....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 18:41
Peter,

Is dat eBook wat?

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Hij geeft een paar posts boven jou z'n mening erover? Sowieso zou hij het hier niet neer zetten als hij het niks vind, en hij zegt dat het hem helpt de camera beter te doorgronden, wat wil je dan nog meer van hem weten?

Nielsracing schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 12:18:
Eigenlijk nog een kort vraagje. Hoeveel foto's kun je bij benadering flitsen met oplaadbare GP batteries van 2100mAh?
Zou het niet weten. Sowieso is dat niet echt te zeggen, omdat je niet elke keer even hard flitst. ik zou gewoon 2 setjes extra oplaadbare batterijen meenemen en je totaal geen zorgen hoeven maken of je het wel red met flitsen bij een shoot :)

[ Voor 40% gewijzigd door Tonio op 23-10-2005 16:30 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.