Wat zijn goede oordopjes? Deel 6

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 12.929 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ok, thanks. En dat 'bonken' tijdens het lopen is ook afhankelijk van hoe goed ze in je oor zitten toch?
Want ik loop toch wel een uurtje per dag, en lijkt me fijn om bij iedere stap die ik zet iets te horen..

Hopen dan dat mijn oren compatible zijn B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:10

13art

Moderator Mobile
RekZ schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:20:
Ok, thanks. En dat 'bonken' tijdens het lopen is ook afhankelijk van hoe goed ze in je oor zitten toch?
Want ik loop toch wel een uurtje per dag, en lijkt me fijn om bij iedere stap die ik zet iets te horen..

Hopen dan dat mijn oren compatible zijn B)
Dat bonken komt omdat de draden tegen iets (bijv kleding) aankomen. De draden zijn wat dat betreft wel erg gevoelig. Wat helpt is om de draden eerst nog even achter je oor langs te laten lopen. Dan nemen je oren de trillingen op die door de draad lopen en dan hoor je dit dus niet meer in de doppen zelf.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 22:30
Weet iemand hier misschien waar ik nog een paar nieuwe Sony EX70's kan kopen in het zwart?

ben niet zo erg te spreken over m'n Sony EX71's, die me te schel klinken als ik ze vergelijk met m'n oude witte 70's, dus probeer nog een paar 70's in het zwart te krijgen, aangezien ik daar wel tevreden mee ben, alleen kan ik ze nergens meer vinden. Misschien iemand die me kan helpen? Alvast heel erg bedankt _/-\o_

Edit: Heb op de duitse ebay misschien iets gevonden http://stores.ebay.de/51-shop , maar die gast verzend uit China.. :| Hoop dan niet op Chinese namaak dopjes :/ Weet niet of ik het vertrouwen moet, wil geen namaak spul hebben. Of maak ik me nu druk om niks? Als ik aan China denk dan denk ik aan namaak spul :X

[ Voor 36% gewijzigd door El Gravedigger op 09-11-2005 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst mijn dank aan een ieder die hier zijn ervaringen heeft gedeeld. Zelf heb ik lang getwijfeld tussen de UE super.fi 5 pro, Shure E4c en Westone UM2 voor mijn iPod 4G 60GB.

De belangrijkste criteria waren 1) bass weergave en 2) isolatie met een prijs limiet tot €300. Zelf reis ik zeer veel trein en vliegtuig en het is dan prettig als je “ongestoord” naar je muziek kunt luisteren.

Hoewel de UE wordt in veel reviews wordt gezien als de ideale keuze voor de iPod is mijn keuze toch gevallen op de Westone UM2. Reden is oa de enthousiaste review op earphonesolutions,
http://store.earphonesolutions.com/um2review.html.

Wat mij opviel in andere reviews is dat bijna iedereen ze beschrijft als “fun”. Een ander opvallend punt is dat ze vaak met de Shure E5 worden vergeleken ipv de E4c. Dit komt waarschijnlijk omdat ze een advies prijs hadden van rond de $500, maar ze worden nu aangeboden voor $299.

Enfin aangezien ik vorige week in de VS was nam ik de kans waar en bestelde ze via earphonesolutions. Binnen twee dagen kwamen ze binnen in een keurig doosje met een airline adapter (prettig) en als extra de Shure triple flanges.

Tot nu toe heb ik ze pas twee maal echt gebruikt
1. in het vliegtuig (NYC-Amsterdam) en 2. vanochtend in de trein (Amsterdam-Utrecht)

……………..en de man is helemaal blij. Wat een geluid en een detail. Ik hoor geheel nieuwe elementen die ik nog niet eerder heb gehoord :) .

Voor in het vliegtuig had ik de Startrek Enterprise S4 geript en op mijn ibook gezet. Op de heen weg was het te doen met mijn sennheiser 400 en het volume voluit. Op de terugweg, volume gehalveerd(!) en in alle rust gekeken. Aangezien dit mijn eerste IEM zijn was ik ongerust of ze wel comfortabel zouden na zitten. Nou na een test van 6 uur kan ik stellen dat ze prettig zitten, geen last van irritatie en zelfs 2 uur geslapen zonder ze uit te doen.

Vanochtend kwam de muziek test op mijn iPod, geluisterd naar respectievelijk, “Cold Play – Amsterdam; The editors – Munich; Deep Dish – Say hello en Carl Cox – live at La Mania Romania”. Ook hier is het volume op 50% geeindigd. Je “voelt” de bass alsof je midden in een club staat, zonder enige vervorming. De hoge tonen zijn helder en zeer zuiver. Het klonk zoals het bedoeld was. Indrukwekkend _/-\o_ .

Isolatie is prima, conducteur had hele verhalen maar het enige wat ik hoorde is dat er iets werd omgeroepen. Naast mij zat een halve klas vrolijke dames ronduit te babbelen, geen last van gehad terwijl toch kunnen genieten van het uitzicht :+.

Enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat je niet kunt luisteren en lopen. Het is niet echt gebonk maar je hoort je zelf lopen. Ik las hiervoor dat dit kan worden gereduceerd door de draden achter je oren te plaatsen. Zal dat vanavond eens proberen.

Ik ben ook in het gelukkige bezit van de iPod shuffle, mocht iemand geïnteresseerd zijn kan ik ze ook testen met een 5G generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:23
Heel leuk om te lezen. Ik denk dat je keuze zeker ook wat betreft je eisen en je muziek smaak een zeer goede is! De Shure E4's kunnen denk ik de echte bassliefhebber niet gekoren! De Super.fi Pro zien er een beetje gek uit als je ze in hebt, ze staan helemaal naar buiten. De UM2's zijn dual drivers daarom worden ze vaak vergeleken met de Shure E5. Ik denk dat de prijs niet echt een goed vergelijkingsmiddel is, zoals de reviews op Head-Fi veelal aangeven gaat het bij IEMs van deze prijsklasse toch voornamelijk wat je eigen voorkeur is en welke muziek je voornamelijk beluisterd. De één houd meer van bass, de andere van soundstage, de andere meer threble etc.

Draden achter je oren helpt inderdaad tegen het gebonk. Ik ben trouwens wel benieuwd wat je vind van het geluid met een Shuffle en een 5G iPod.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Merovingian
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09-2010
Ik heb de Shure E3's nu ruim twee weken maar ik vind de geluidskwaliteit behoorlijk tegenvallen!

Ik gebruik ze met de kleine grijze rubbertjes, die passen mij het best heb ik gemerkt, ze gaan niet losser zitten na een tijdje en zijn aardig comfortabel mits nauwkeurig ingedaan. Ze dempen de omgeving heel behoorlijk. En ik gebruik ze op een 4G zwart/wit iPod.

Het probleem bij mij is het hoog en het laag. Dit klinkt werkelijk nergens naar, zacht en niet erg nauwkeurig. Nu gebruik ik zo'n vreselijke, vaak vervormende iPod equalizer (de Loudness instelling) om nog wat hoog en laag te kunnen ervaren (dit gaat goed bij de meer 'klassieke' en vaak zachtere nummers, logisch), maar ik ben behoorlijk teleurgesteld! Mijn HD580 kostte geloof ik ongeveer net zoveel of een tikje meer, maar klinkt echt enorm veel beter.

Het enige voordeel dat ik nu kan opnoemen is de goede demping en de compacte vorm, twee eigenschappen die de HD580 niet heeft ;) maar de netto geluidskwaliteit in acht genomen is de prijs veel te hoog (ik heb 179 betaald bij Feedback). Een paar dingen:
1 - ik weet precies wanneer het rubber goed afsluit, met name is dat te horen aan de demping van hoge tonen dus dat is niet wat ik verkeerd doe mbt. het laag;
2 - ze zitten niet verstopt met oorsmeer, ik maak ze regelmatig schoon en heb zovaak de dopjes gewisseld dat ze nog niet eens vuil kunnen zijn want dan had ik dat zeker gemerkt;
3 - mijn oren zijn uitstekend;
4 - de muziek is van goede kwaliteit.

Misschien heeft iemand gemerkt dat het uitmaakt hoe je de shure's in je oren stopt? Het zou kunnen, maar heb het nog niet kunnen vaststellen, dat de opening van het geluidskanaaltje standaard scheef mijn oor binnen komt zodat het hoog maar wat reflecteert en niet netjes mijn trommelvlies bereikt. Iemand daar ervaring mee?

En mijn vraag mbt. de triple-flange dopjes geldt nog steeds: ik wil er graag wat voor betalen maar niet de 11 euro die ik ergens in een webshop tegenkwam (laat staan de 19 euro die mp3nogwat.nl vraagt)...

Coolermaster S4000, 4400+ X2, 2GiB, XFX 7900GTX, Creative X-Fi, 1 TB, Dell 2405FPW: "Nahtlos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Merovingian schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:16:
Ik heb de Shure E3's nu ruim twee weken maar ik vind de geluidskwaliteit behoorlijk tegenvallen!

Ik gebruik ze met de kleine grijze rubbertjes, die passen mij het best heb ik gemerkt, ze gaan niet losser zitten na een tijdje en zijn aardig comfortabel mits nauwkeurig ingedaan. Ze dempen de omgeving heel behoorlijk. En ik gebruik ze op een 4G zwart/wit iPod.

Het probleem bij mij is het hoog en het laag. Dit klinkt werkelijk nergens naar, zacht en niet erg nauwkeurig. Nu gebruik ik zo'n vreselijke, vaak vervormende iPod equalizer (de Loudness instelling) om nog wat hoog en laag te kunnen ervaren ...
Dood zonde ;( ! Sluit de Shure E3 aan op iets anders dan iPod !!!
Bijv. een evenwichtige, goed klinkende MP3-speler met een goed werkende EQ ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Merovingian
Allereerst: ik had me vergist in de prijs van de HD580, die staat nu op sennheiserusa.com voor $260. De prijsvergelijking gaat dus niet op.

@Aspa: ja dat is natuurlijk wel zo, maar ik heb het niet alleen over 't laag, maar ook het hoog. En daar ontbreekt het de iPod van nature niet aan! Met alleen een gebrek aan wat laag kan ik leven maar als ook het hoog niet klinkt moet er toch echt ingegrepen worden. Dat dat ingrijpen gepaard gaat met een slechte eq is natuurlijk jammer en je hoort me dan ook zeker niet zeggen dat dit voor mij de oplossing is... En ik kan niet geloven dat de geluidskwaliteit mij zo tegenvalt omdat 'ie aan een iPod hangt. Dit moet haast een andere oorzaak hebben... ik ga ze dit weekend testen op de (redelijk heftig versterkte) koptelefoonuitgang van mijn Audigy 2 drive bay.

Laat ik het zo stellen: ik heb de HD580 ook op de iPod gehad en je valt van je stoel van verbazing hoe goed dat klinkt.

De HD580 is 300 ohm wordt beweerd, de Shures 26. Zou dat veel uitmaken? Als dat zo is kan ik natuurlijk eens kijken naar een koptelefoonversterkertje maar dan kost het allemaal nóg meer geld en is het compacte setje niet meer zo compact als het was.

Coolermaster S4000, 4400+ X2, 2GiB, XFX 7900GTX, Creative X-Fi, 1 TB, Dell 2405FPW: "Nahtlos."

Verwijderd

Dat bij de Shure E3 de middentonen echt te nadrukkelijk aanwezig zijn en hoge tonen te maken hebben met een sterk roll-off waardoor deze oordopjes een beetje “zwanger” klinken is mij bekend.
En deze oordopjes gebruiken zonder EQ, filters en geluidseffecten echt niet om aan te horen zijn heb ik een tijdje geleden (in het vorige deel van dit topic) ook beschreven.

Echter met een goed werkende EQ, filters en geluidseffecten [zoals die bij de M3(L)/X5(L)/M5(L)] kan je dit heel goed compenseren, zonder hoorbare vervorming ;) !
Trouwens, het is wel bekend dat goede full-size headphones (ook zonder compensatie dmv. EQ, filters en geluidseffecten) zeer goed in staat zijn om een uitgebalanceerd geluid te produceren.

De impedanties die jij het over hebt zijn de nominale waarden (vaak gemeten bij 1 KHz: 300 Ohm bij de HD580 en 26 Ohm bij de E3). Deze waarden en de gevoeligheid (SPL/mW) vd. drivers hebben samen invloed op de geluidssterkte (luidheid). Bepalend voor de geluidkwaliteit zijn meerdere (veel) factoren in de hele audio-keten, waaronder de complexe impedantiekarakteristiek gemeten over het hele audio-spectrum (dus niet de 300 Ohm / 26 Ohm) maar het gaat echt te ver om hierop in te gaan.
(Iets meer voor elektronica colleges)

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

The Merovingian schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:46:De HD580 is 300 ohm wordt beweerd, de Shures 26. Zou dat veel uitmaken? Als dat zo is kan ik natuurlijk eens kijken naar een koptelefoonversterkertje maar dan kost het allemaal nóg meer geld en is het compacte setje niet meer zo compact als het was.
En juist je HD580 zal beter klinken met een versterker er tussen! Juist met een iPod die nogal wat last heeft van een bass-rollof. Wat je dan zou kunnen overwegen is een versterker die het beeld wat kleurt voor je, dus bv met een bass-boost switch. Het zou persoonlijk niet mijn oplossing zijn

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

• The Merovingian
@Aspa: kon me je post niet herinneren, zal er wel overheen gelezen zijn.
Wat die weerstand betreft: ik wilde niet teveel in details treden :) het staat er ook netjes bij: 26 ohm @ 1kHz. Maar ik vermeldde dit omdat ik iemand ergens (in deze thread, ergens in het begin) heb horen beweren dat de output van de iPod sterk afhankelijk is van de belasting waar die mee te maken krijgt. Ik ken de electronica niet van versterker in de iPod maar het kan waar zijn.

Ik ga kijken of ik zelf een eq-instelling kan maken die niet in de headroom gaat zitten versterken maar alleen een bepaald middengebied afzwakt. Waarschijnlijk kan dat zelfs met iTunes (ik geef het toe, rotprogramma!) maar ik moet nog uitzoeken hoe.

• The Merovingian
Hieronder zie je wat ik zelf doe met mijn mega-cheape hema oordopjes voor op't werk (geen zin om te schalen :)):

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~brui1455/tutorial-hema-oordopjes.png
(Excuseer de taalfout.)

Maar zoals je kan zien is er voor iedere correctie een reden en na het instellen van al deze parameters klinken de dopjes echt heel behoorlijk! Ze zitten natuurlijk rot in je oren en ze zijn niet geluiddicht maar hé, voor 5 euro ;)

Verwijderd

The Merovingian schreef op donderdag 10 november 2005 @ 10:01:
@Aspa: kon me je post niet herinneren, zal er wel overheen gelezen zijn.
Wat die weerstand betreft: ik wilde niet teveel in details treden :) het staat er ook netjes bij: 26 ohm @ 1kHz. Maar ik vermeldde dit omdat ik iemand ergens (in deze thread, ergens in het begin) heb horen beweren dat de output van de iPod sterk afhankelijk is van de belasting waar die mee te maken krijgt...
Helemaal juist! De belasting die de uitgangsversterker van een MP3-speler ziet is de complexe impedantiekarakteristiek gemeten over het hele audio-spectrum, de gegeven nominale waarde (26 Ohm) is slechts één punt (één frequentie) op het audio-spectrum. Een paar octaven ernaast kan die waarde geheel anders zijn (flink hoger of lager: en dit vinden versterkers niet zo fijn).
Bij high-end speakers worden vaak naast de nominale impedantie ook de complexe impedantiekarakteristiek (curve) weergegeven, bij headphones heb ik dat helaas nog niet gezien.
Ik heb nog op de link van Sennheiser gekeken en ze vermelden netjes dat het nominale waarde zijn.

• The Merovingian
Juist, geheel terecht van Sennheiser inderdaad. Shure is daar wat minder duidelijk in.

Wat betreft die impedantiecurve, een goede versterker kan een en ander prima aan, ik had begrepen dat wanneer de nominale impedantie wordt gegeven, bijv 26 ohm, dat bij de resonantiefrequentie van de weergever die impedantie soms halveert. Mijn Audience 52 speakers bijv. zijn 4 ohm nominaal, maar dat kan zakken naar de 2 wanneer de resonantiefrequentie van de baspoort wordt benaderd (zo rond de 45 Hz als ik het me goed herinner). Nu hebben de Shures geen baspoort en dus een minder duidelijke resonantiefrequentie (een baspoort is er tenslotte voor een resonantie te genereren op een lage frequentie), en daarom durf ik wel te stellen dat de weerstand minder grillig is dan een luidspreker met baspoort. Bovendien zit er geen scheidingsfilter in de E3's, in tegenstelling tot de E5's.

Zoals je terecht stelt is dit een zwak punt in het ontwerp de iPod. Dit wist ik van tevoren maar ik had gehoopt er niet veel last van te zullen hebben.

Verwijderd

Off topic:
Het hoeft niet perse basreflex systemen met meerdere drivers te zijn, ook bij single driver in gesloten box kan je behoorlijk complexe impedantiekarakteristiek krijgen.
Als voorbeeld, een door mij gebruikte middentoner van Scanspeak een aantal jaren geleden.
Natuurlijk wil ik niet suggereren dat de Shure E3 ook precies deze impedantiekarakteristiek heeft
;)

• The Merovingian
Ook off-topic:

Valt best mee toch? Tussen de 8 en de 32 ohm, het kan erger... zoals ik vertelde: 2 ohm voor de bass driver, als je daar niet van op de hoogte bent en een 8 ohm vesterker gebruikt kom je toch in de problemen bij bepaalde soorten muziek :)

Verwijderd

Het is gewoon de iPod 4G die niet goed klinkt. Deze geeft een lelijk geluid (vervorming) als je de EQ zet op meer laag. Ik gebruik de Shure e4c nu toch al een maand of twee. Het geluid is echt goed als je hem aansluit op een afzonderlijke versterker. Dan hoor je pas tot wat dat deze hooftelefoon in staat is. Ik vind wel de Shure E4C vooral bij opera en andere vocale muziek echt heel mooi klinkt. De nieuwe CD van Eric Clapton (Back home) geïmporteerd met 192 kbps geeft een lelijke basdreun. Sluit ik echter de iPod aan met de dock aan mijn Denonversterker dan heb ik een fantastisch geluid zowel door de luidsprekers als door de Shure E4c. Ik denk dat de hoofdtelefoonversterker van de iPod echt niet goed is. Het liefst zou ik de iPod willen terugsturen naar de dealer. Ik vind dat dit toch wel een echte constructiefout is. Ik heb testen gelezen van de 5G en deze zou wel een mooi geluid geven. Ik vind dus dat de Shure E4c een redelijk koud geluid geeft in combinatie met de iPod. Ik heb echt een goede seal. Ook vind ik het comfort van deze hooftelefoon schitterend. Ik fiets erg veel met de iPod in de achterzak van mijn fietstrui. Er hangt dus geen enkele kabel in de weg. Ik denk wel dat ik ook in de toekomst ga voor de Westone UM2. Deze kan je ook kopen in Peer (België) bij Variphone Benelux. www.variphone.com

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hoedje schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:41:
Dat is wel heel erg duur. Ik heb nu bij deze winkel besteld: http://stores.ebay.com/iD...IStoreHeaderLinksQQtZkm?. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Ik heb ety foampjes besteld:
[afbeelding]
Die zijn groter dan de gele foampjes van Shure en zwart. Dus ze passen waarschijnlijk iets beter en ze worden niet zo snel vies (lees: je kan het niet zien :P).

en triple flanges (shure):
[afbeelding]
Degene die ik nu heb, had ik gemod door de grootste flange af te knippen, maar ik had de kleinste er vanaf moeten halen (achteraf makkelijk praten). Dus dat ga ik met deze doen!

Samen voor iets meer dan 20 euro incl. verzenden.

Bij MP3man ben je dus alleen al voor de triflanges 19 euro kwijt, terwijl ze bij de ebayshop maar 8 dollar (!) kosten, excl. shipping.
Passen deze ook op de doppen van creative/sharp? Want neem aan de de demping an geluid buitenaf dan een stukje beter is dan met die seals de bij de creatvies doppen zelf zitten(?)

• Hoedje
Nee helaas dat gaat niet passen. Die hebben namelijk een veel dikker steeltje. Je kunt waarschijnlijk wel opzetstukjes van de ER6i erop krijgen..

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hoedje schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:52:
Nee helaas dat gaat niet passen. Die hebben namelijk een veel dikker steeltje. Je kunt waarschijnlijk wel opzetstukjes van de E6i erop krijgen..
Hmmm waarschijnlijk.... Beetje zonde om hem te bestellen en er dan achter te komen dat het niet past.... Je bedoelt denk ik de ER-6 of niet? Toevallig iemand hier die er ervaring mee heeft?

En klopt het idd dat de demping hiermee beter is?

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 11-11-2005 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 02:44:
[...]

Hmmm waarschijnlijk.... Beetje zonde om hem te bestellen en er dan achter te komen dat het niet past.... Je bedoelt denk ik de ER-6 of niet? Toevallig iemand hier die er ervaring mee heeft?

En klopt het idd dat de demping hiermee beter is?
Jep, omdat ze veel dieper in je oor gaan. Ik heb ER6i en een EX51 liggen, dat past. Maar ik weet niet hoe de dikte van de EX51 zich verhoud tot de EP630 of MD33...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:44
Die van Sharp (en dus Creative) zijn even groot als die van de EX71. De opzetstukjes zijn in ieder geval uitwisselbaar. Ik verwacht dat de EX51 niet veel naders is. Het zal dus hoogstwaarschijnlijk passen...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
De EX51 en EX71 zijn allebei even groot, ik heb ze allebei. Maar de EX71 is in verregaande staat van onbinding. Zolang je flexibele sleeves gebruikt moet het lukken, dus de triple flanges zou moeten lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een goedkope alternatief is waarschijnlijk deze 2-flange die wel op de Shure E2 en Sony EX71 past, te koop bij de Kijkshop voor 10 Euro. Haal het filter eraf en je kunt het over de nozzle van de Sony schuiven :Y) (heeft mijn buurvrouw gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 11:41:
Een goedkope alternatief is waarschijnlijk deze 2-flange die wel op de Shure E2 en Sony EX71 past, te koop bij de Kijkshop voor 10 Euro. Haal het filter eraf en je kunt het over de nozzle van de Sony schuiven :Y) (heeft mijn buurvrouw gedaan).
heb ik ook gedaan en het werkt en zit echt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze ook even in mijn oren gehad en ze zitten idd. prima, zacht en geeft heel goede demping, geen verschil in vergelijking met mijn lichtgemodificeerde Etymotic 3-flanges :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09 08:35
AARGHH...ik zag net dat de TPG bus al langs is geweest en dus een papiertje in de brievenbus heeft gelegd. Nu kan ik het pas de volgende dag = MAANDAG ophalen :/ :r

En ik had ook nog een vraag: Ik had die Sony MDR-888 SP gekocht, maar dat snoer is veeels te kort voor mij, wie weet waar ik een klein verlengstukje (van 10-15 cm) kan kopen? Online het liefst dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoekende naar de Pana's RP-HJE50 kwam ik op de site van panasonic alleen de HJE-70-S tegen, is dit een ander model? Opvolger? iemand al ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 06:55

Mad_Demon

de dokter

Ik heb vanmiddag m'n Shure E4c IEM's gehaald. In een woord geweldig :D
Ik gebruik ze in combinatie met m'n iAudio M3L, zonder filter en EQ op 0. Ik heb ze eerst een paar uurtjes in laten spelen en toen kon ik het niet weerstaan om ze even in te doen. Prachtig, de muziek precies zoals het zou moeten klinken :) (maatstaaf hiervan: Vifa Korrekt zuiltjes die in de woonkamer staan)

Ik had hiervoor de Sennheiser MX400 en ik merk een duidelijke vooruitgang. Nog even verder in laten spelen, dus het kan alleen maar beter worden. Ik gebruik de schuimpjes, ga er volgende week wat meer van bestellen. Ik las op de site van Shure dat je ook custom-made dopjes kan laten maken bij een gehoorspecialist. Krijg je dan van die huge dingen die de artiesten ook gebruiken of het formaat dat Filterz* maakt?

Kortom, * Mad_Demon is een tevreden klant

Dealer: Musicmaniacs in Haarlem, €277,-

[ Voor 6% gewijzigd door Mad_Demon op 11-11-2005 19:51 ]

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Laatst online: 29-09 15:21

Shapeshifter

Get it over with

Ik kom vandaag thuis na een stukje fietsen, doe ik mijn oordoppen af (Sony MDR-EX71) Zie ik dat een stuk van het draad tussen het chroomkleurige verbindsstukje en het rechterdopje gewoon helemaal "afgewikkeld" is. Op de een of andere manier is het opengegaan denk ik :|

/edit: ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~muil/Images/Large.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~muil/Images/Close.jpg

Ik gok dat ik dat maar even moet fiksen met isolatietape oid... (Hmm, garantie misschien een oplossing, ze zijn van 14-08 dit jaar :( krap 3 maanden oud.) Vind dit echt niet kunnen.

[ Voor 16% gewijzigd door Shapeshifter op 12-11-2005 12:48 ]

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Ja ik merk ook bij mijn EX-71 dat de kwali van de draden echt bagger is. Het is veel te zacht rubber dat snel kapot gaat. Ik ga denk ik ook maar garantie claimen, want bij mij begint het ook kapot te gaan :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-09 11:14
Vergeet het maar dat je daar garantie op krijgt. Hoewel het dus een bekend probleem is.
Bekijk dit eens:
http://gathering.tweakers...message/24350077#24350077

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hoedje schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:41:
Ik heb ety foampjes besteld:
[afbeelding]
Die zijn groter dan de gele foampjes van Shure en zwart. Dus ze passen waarschijnlijk iets beter en ze worden niet zo snel vies (lees: je kan het niet zien :P).

en triple flanges (shure):
[afbeelding]
Degene die ik nu heb, had ik gemod door de grootste flange af te knippen, maar ik had de kleinste er vanaf moeten halen (achteraf makkelijk praten). Dus dat ga ik met deze doen!
Jeej, het is binnen. Verstuurt met USPS, best snel btw. (maandag verstuurt, zaterdag geleverd). Maar goed het gaat om het geluid. Die zwarte Ety foampjes zijn huge! Ze zijn twee keer zo lang als Shure foampjes en ook nog aardig wat dikker. Het is ff een gedoe om ze goed in te krijgen. Maar de seal is wel super, net als het geluid! Het grootste verschil is de isolatie. De zwarte foampjes isoleren namelijk veel beter dan de gele van Shure (niet zo gek meer dan m'n oorkanaal is nu opgevuld met zwart schuim :P).

De bi-flange mod is een minder groot succes. Ik vind ze niet zo lekker klinken als gemodde flex sleeves of foampjes, ondanks dat ik nu de goede flange heb afgeknipt. Maar wellicht is het gewoon nog ff wennen.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 12-11-2005 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

MMach schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 14:42:
Vergeet het maar dat je daar garantie op krijgt. Hoewel het dus een bekend probleem is.
Bekijk dit eens:
http://gathering.tweakers...message/24350077#24350077
Hmm, ongeveer eenzelfde tijdsperiode voordat ze stuk gingen :P

Dat heb je wel mooi gedaan trouwens. Volgens mij heb ik ook nog een setje kapotte oordopjes van Creative (Die zaten bij mijn Zen) Dus zoiets zou ik ook kunnen proberen.

Btw, hoe heb je het precies gedaan, heb je de dopjes zelf opengehad om die draden te solderen? Of heb je ze net onder het dopje afgeknipt en doorverbonden?

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
:Y) Wie kan mij helpen, ik heb een vraag waaar ik nergens antwoord op kan vinden :'( :

Waar kan ik ergens (online) een KORT verlengsnoertje voor de oordopjes kopen. Ik wil er iets van 10-20 cm bij....gewoon een verlengsnoertje...Maar waar kan ik dat vinden? :/

Hopenlijk kan iemand me helpen ;( ;(

[ Voor 9% gewijzigd door MaStar op 12-11-2005 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Laatst online: 29-09 11:14
Shapeshifter schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 15:26:
[...]

Hmm, ongeveer eenzelfde tijdsperiode voordat ze stuk gingen :P

Dat heb je wel mooi gedaan trouwens. Volgens mij heb ik ook nog een setje kapotte oordopjes van Creative (Die zaten bij mijn Zen) Dus zoiets zou ik ook kunnen proberen.

Btw, hoe heb je het precies gedaan, heb je de dopjes zelf opengehad om die draden te solderen? Of heb je ze net onder het dopje afgeknipt en doorverbonden?
Een beetje naar beneden scrollen in de link die ik gegeven heb, of op de volgende pagina ervan. Daar staat alles uitgelegd. Met een beetje inzicht en een minimum aan soldeerskillz moet het zeker wel lukken. Ze werken nu nog altijd, dus redelijk gebruiksbestendig tot nu toe. 8)

edit:http://gathering.tweakers...message/24375459#24375459

[ Voor 6% gewijzigd door MMach op 12-11-2005 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
wat is nou een mooi wit (iPod gebruiker) alternatief voor mijn, inmiddels gescheurde EX-71 doppies? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Join the club. Ik zou gaan voor de Sharp MD-333... Zelfde prijsklasse, kwaliteit ligt, volgens sommigen, hoger en de draadjes zijn steviger ;) (Alsmede een Y draad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Maar hij wil witte dopjes.

Dan lijken mij Apples in-ear dopjes en de witte Sennheiser MX500 de enige opties (mits ik niets over het hoofd zie).

Ervan uitgaande dat je 'normaal geprijsde' dopjes zoekt. Anders zijn er natuurlijk ook nog de producten van Shure, UE en Etymotic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 11:50
Ik heb ook een iPod (de nano) en ex71 dopjes.
Deze zijn helaas (al een half jaar) stuk :(
Nou wilde ik de Creative's EP-630 halen, alleen: hoe zit het met de kabel.. is die ook zo stroef als de ex71 :?
En hoe zit het met de sharp's en de panasonic's :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

De kabels van de Creative, Sharp en Panasonic zijn allemaal van betere kwaliteit dan die van Sony. Ik heb ze namelijk hier alle 4 liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
Ok, dat is hardstikke mooi :)
Ook geen last van draaiingen verder :? Want daar had ik wel last van met mn Sony's.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 20:44
weet iemand een winkel (utrecht of online) waar ik van die oordopjes kan krijgen die je op zo'n afstandsbediening kan aansluiten?
zag dat sennheiser iets van een reduced cord versie had van de mx400, maar vandaag bij de mediamarkt zag ik alleen maar de normale mx450 liggen...

het is voor in de afstandsbediening van een mz-n707. het linker dopje klinkt wat brak...
liefst heb ik ook weer sony's als ze maar betaal baar zijn (eurotje of 20). klinken beter dan de creative dopjes van mn audigy 2zs notebook en sharp dopjes van mn oude md.

owja, in ear is niks voor mij ;)

[ Voor 17% gewijzigd door sharkzor op 13-11-2005 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

MyNameIs schreef op zondag 13 november 2005 @ 12:10:
Ok, dat is hardstikke mooi :)
Ook geen last van draaiingen verder :? Want daar had ik wel last van met mn Sony's.... :(
Nope, al moet ik zeggen dat ik ze allemaal niet zo lang gebruikt heb. Na een paar maanden sloopte ik wel weer een paar (nooit de draden) en moest er weer een nieuw paar dopjes komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Ik heb de Panasonic RP-HJE50 binnengekregen :) . Ze klinken nu alleen nog erg schel en kil. als ik de dopjes 24 uur ofzo inspeel, zou het dan wat beter klinken of hoort dit geluid bij deze dopjes? :?

Verder ben ik nog steeds opzoek naar waar ik zo'n verlengkabeltje kan vinden.... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:21
Hallo iedereen,
Ik ben een week geleden trotse eigenaar geworden van een Iriver H10 :*)
Mooi ding, mooi geluid op de bas na.
Alle tonen zijn mooi helder, maar ik mis een btje power bij de bas.
Als ik met de EQ rommel krijg je wel iets meer bas maar nog steeds niet zo veel als ik zou willen.
Er zitten standaard mx400 oordopjes bij.
Zou ik met nieuwe oordopjes/koptelefoon meer bas geluid kunnen krijgen?
Ik dacht zelf aan:

Creative EP630
Sennheiser PMX100
Sennheiser PMX60
Of natuurlijk andere die ong in deze prijs klasse liggen.

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Your Grandma schreef op zondag 13 november 2005 @ 22:33:
Hallo iedereen,
Ik ben een week geleden trotse eigenaar geworden van een Iriver H10 :*)
Mooi ding, mooi geluid op de bas na.
Alle tonen zijn mooi helder, maar ik mis een btje power bij de bas.
Als ik met de EQ rommel krijg je wel iets meer bas maar nog steeds niet zo veel als ik zou willen.
Er zitten standaard mx400 oordopjes bij.
Zou ik met nieuwe oordopjes/koptelefoon meer bas geluid kunnen krijgen?
Ik dacht zelf aan:

Creative EP630
Sennheiser PMX100
Sennheiser PMX60
Of natuurlijk andere die ong in deze prijs klasse liggen.

Alvast bedankt ;)
Meer bas met een van jouw drie suggesties gaat sowieso lukken. Mijn mening: PMX100 voor overall beste geluidskwaliteit, EP630 voor een zeer goede geluidskwaliteit plus lekker knallende bassen, PMX60 redelijke geluidskwaliteit met redelijk bas voor een zeer vriendelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals beloofd het tweede deel van mijn ervaring met de UM2 IEM, nu in combinatie met de iPod shuffle (5G nano heb ik nog niet kunnen testen, was wat druk het weekend kon hem dus niet even lenen). Nu weet ik even niet of de shuffle wordt beschouwd als een 4g of 5g generatie (ieg was de gebruikte shuffle 2 weken oud) maar eigenlijk tot mijn grote verbazing klinken ze op de shuffle nog beter als op 60 GB 4G.

Het is erg lastig te omschrijven maar het lijkt alsof er een heel dun film laagje weg is gehaald. Was ik al een tevreden man nu helemaal! Op de shuffle is het werkelijk waar een genot om ze te horen. Het is niet zozeer de bass maar het totaal geluid. Alles klinkt net ff iets beter.

Ik denk dat Cordi gelijk heeft als hij stelt
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:05:
Het is gewoon de iPod 4G die niet goed klinkt. Deze geeft een lelijk geluid (vervorming) als je de EQ zet op meer laag. ..... Ik denk dat de hoofdtelefoonversterker van de iPod echt niet goed is.
Op verschillende fora wordt trouwens aangeraden om de EQ bij een 4G iPod standaard uit te zetten. Ik heb even geëxperimenteerd en ik raad dit ook aan, minste vervorming.

[off topic] Bauchelain denkt er sterk over na om de 4G eruit te doen. Las laatst dat er een bloeiende markt is voor 2e hands iPod. (zolang we niet te hard roepen dat het geluid iets minder is :Y)) [/off topic]

Ontopic verder, na een weekje de UM2 te hebben gebruikt ben ik nog steeds zeer zeer tevreden met mijn aankoop. Om een volledig beeld te geven, ik heb ook een paar minpunten;

1. de draad is wat aan de korte kant, vooral de lengte van oor tot de splitsing is te kort.
2. isolatie is prima maar misschien voor sommige te goed; eten en/of praten en tegelijktijd luisteren is geen aan te raden combinatie. Kauwgum is uit den boze tenzij je het leuk vind om een “tjomp, tjomp en slikgeluiden door je muziek heen te horen”.

Hiermee hangt ook samen dat je jezelf hoort “lopen”. Draad achter je oor doen is hierbij geen oplossing en is tevens niet prettig vanwege te korte draad (kan natuurlijk aan mijn hoofd liggen 8) ). Het is de gevoeligheid van de IEM zelf denk ik.

Ik heb ze ook even geprobeerd met de triple flange en die bevielen me eigenlijk niet zo goed. Ze zaten niet zo lekker en (misschien) daardoor isoleerden ze niet goed en viel de bass helemaal weg. Maar dat kan aan mij liggen aangezien ik een beetje aan rommelen was. Zal ze binnenkort nog een keertje proberen aangezien velen er erg enthousiast over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Is iemand bekend met deze oordoppen?
Afbeeldingslocatie: http://www.xtrememac.com/audio/imgs/fs1_4.jpg
Future Sonic FS1
Ik moet begin december naar de US en een vriend van me vraagd of ik een setje wil mee nemen. Ik ken ze eigenlijk niet. Ik zie dat ze ook alleen te koop zijn via de eigen Future Sonic website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
MPmad schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 22:06:
Maar hij wil witte dopjes.

Dan lijken mij Apples in-ear dopjes en de witte Sennheiser MX500 de enige opties (mits ik niets over het hoofd zie).

Ervan uitgaande dat je 'normaal geprijsde' dopjes zoekt. Anders zijn er natuurlijk ook nog de producten van Shure, UE en Etymotic :)
Tnx voor je reactie, hoe is de kwaliteit van die apple in-ears? Ik vind de Shures in elk geval te duur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
  • Laatst online: 11:21
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 00:46:
[...]

Meer bas met een van jouw drie suggesties gaat sowieso lukken. Mijn mening: PMX100 voor overall beste geluidskwaliteit, EP630 voor een zeer goede geluidskwaliteit plus lekker knallende bassen, PMX60 redelijke geluidskwaliteit met redelijk bas voor een zeer vriendelijke prijs.
Hartstikke bedankt _/-\o_
Weet jij (of iemand anders) toevallig ook hoe het met het draagcomfort gesteld is van deze 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
Mh.. ik zit er nu toch mee of ik nou de Creative EP-630 zal halen of toch een stapje hoger, de Shure E2's...
Zijn de E2's de dubbele prijs waard :? Hoeveel ga ik het merken :? Is het net zo'n verschil als de iPod dopjes --> Sony EX71 :? (Eig wel domme vergelijking maja :P)
Heb je bij de E2's last van de draad, dat als je deze beweegt/aanraakt, je het hoort :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Lees het begin van) dit topic eens door. Deze vraag is namelijk al vaak gesteld. Het komt er ongeveer op neer dat ze het verschil niet waard zijn als je puur naar de geluidskwaliteit kijkt. Met de E2's heb je echter wel dopjes met meer keuze in oorstukjes en daardoor uiteindelijk een betere seal. Er komen minder geluiden van buitenaf door. Verder zijn de kabels dikker.
Als je de draden aanraak, zal je altijd wat horen, ongeacht het dopjes. het grote voordeel bij de E2's, is dat ze gemaakt zijn om de snoeren achter je oren langs te dragen. op deze manier vangen je oren een groot deel van de trillingen op.

Als ik jou was, zou ik geen E2's kopen. Wat je wel moet doen, weet ik niet. De EP-630 zijn een stap hoger dan de EX71, maar als je er toch wat meer geld voor over hebt, zou ik meteen de Shure E3, Ultimate Ears super.fi 3 Studio of, als je van het geluid houdt, de Etymotics ER6i kopen. Dan zit je wel wat boven de 100 euro, maar weet je zeker dat je een tijdje voorzien bent...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Digitizers schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:48:
[...]

Tnx voor je reactie, hoe is de kwaliteit van die apple in-ears? Ik vind de Shures in elk geval te duur. :)
Ze schijnen wel goed te zijn. Maar in deze topics en op het internet is er veel meer over te lezen.

[google=apple in-ear review] bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Your Grandma schreef op maandag 14 november 2005 @ 15:21:
[...]

Hartstikke bedankt _/-\o_
Weet jij (of iemand anders) toevallig ook hoe het met het draagcomfort gesteld is van deze 3?
Qua draagcomfort is een backphone eigenlijk niet te vergelijken met in-ear dopjes, is gewoon heel erg anders. Van de PMX60 en PMX100 vind ik de PMX100 het beste zitten. Deze drukt meer op je oren, ipv de PMX60 die meer op je oren hangt (=wat bij mij ging irriteren na een tijdje).
EP630 heb ik helaas maar heel even in gehad en kan daar dus weinig over zeggen. Ik vond ze voor die paar seconden goed zitten. De EX71SL die ik zelf heb zitten in ieder geval érg lekker, wat ik ook wel verwacht bij de EP630.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 21:09
MPmad schreef op maandag 14 november 2005 @ 19:43:
[...]

Ze schijnen wel goed te zijn. Maar in deze topics en op het internet is er veel meer over te lezen.

Ik heb ook flink lopen zoeken naar die Apple InEars, omdat ik de gewone iPod dopjes niet fijn vind zitten en het geluid beter kan. Maar wat ik vond was niet positief: geluid weinig beter dan de std dopjes, maar vooral zitten ze echt slecht. Nog geen goed bericht over gezien.

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Op Head-fi staan ze zeer goed aangeschreven. De Apple in-ears in combinatie met de Sony opzetstukjes, geven een geluid dat vergelijkbaar is met dat van de MD33 en EP630, maar met iets meer bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik heb nu trouwens ongeveer een week de Etymotic ER6i geleend van een vriend en natuurlijk veel naar geluisterd. Het valt me op dat het geluid erg goed is, zeker als je kijkt dat de prijs maar ongeveer 100 euro is t.o.v. de Shure E4, is het een goede deal. Het is niet dat ze een gebrek hebben aan hoog of laag. Ik heb zelfs het idee dat ze iets meer bass hebben dan de Shure E4, maar geen of weinig heel laag. Het grootse euvel is dat ze saai klinken. Nogmaals voor dat prijsverschil mag dat ook best. Het scheelt immers de helft.

Daarnaast lijkt de constructie vrij gammel, de draadjes zijn dun en de bevestiging ziet er niet al te best uit. Toch moet ik toegeven dat als je het gebruikt, dat je daar eigenlijk niets van merkt. Naja, de dunne draadjes raken een stuk sneller in de war dan de dikke van Shure. Een echt nadeel is wel dat ze vrij ver je oor in moeten om een goede seal te krijgen, dat gaat bij de Shure's toch een stuk makkelijker/comfortabeler, ook als je ze in hebt. Daarnaast kun je het draadje niet over je oor leggen en aangezien ze standaard al meer last hebben van microphonics*, is dat vrij irritant.

*Ik weet dat het niet echt zo heet. Maar ik bedoel dus het geluid dat je hoort als je het draadje aanraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

....

[ Voor 126% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-09 12:06
sharkzor schreef op zondag 13 november 2005 @ 13:44:
weet iemand een winkel (utrecht of online) waar ik van die oordopjes kan krijgen die je op zo'n afstandsbediening kan aansluiten?
zag dat sennheiser iets van een reduced cord versie had van de mx400, maar vandaag bij de mediamarkt zag ik alleen maar de normale mx450 liggen...

het is voor in de afstandsbediening van een mz-n707. het linker dopje klinkt wat brak...
liefst heb ik ook weer sony's als ze maar betaal baar zijn (eurotje of 20). klinken beter dan de creative dopjes van mn audigy 2zs notebook en sharp dopjes van mn oude md.

owja, in ear is niks voor mij ;)
Hier kun je bijvoorbeeld mx400 RC´s krijgen

http://www.nl.bol.com/is-...ferrer=ADVNLKEL0020170009

Ik heb nog even een vraagje over de normale mx400´s, hebben deze een normaal snoer (Y vorm zeg maar, die je niet achter je nek langs haalt) of hebben die een snoer die je wel achter je nek om kunt halen? Dit vind ik namelijk wel prettig als je even geen muziek luister, de RC´s ) die ik ook heb hebben dit namelijk wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds vandaag heb ik mn ep630
mn 1ste in-ear oordopkes
ik moet zeggen dat ik nu pas merk hoe slecht die apple dopjes zijn :)
maar wat is mijn vraag?
Ik ga deze dopjes altijd gebruiken voor naar school en terug te fietsen
maar waar moet ik deze indoen/beschermen, wanneer ik ze niet gebruik?
iemand enig idee?

hopelijk heeft iemand een goede oplossing!!
ciao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:01
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 13:07:
sinds vandaag heb ik mn ep630
mn 1ste in-ear oordopkes
ik moet zeggen dat ik nu pas merk hoe slecht die apple dopjes zijn :)
maar wat is mijn vraag?
Ik ga deze dopjes altijd gebruiken voor naar school en terug te fietsen
maar waar moet ik deze indoen/beschermen, wanneer ik ze niet gebruik?
iemand enig idee?

hopelijk heeft iemand een goede oplossing!!
ciao
Ik heb zelf voor zes euro Philips oordopjes met opbergdoosje gehaald, daar passen mijn EX-71's goed in, en ik denk dat de Sharp/Creative's daar net zo makkelijk in passen. De philips dopjes zijn echt gigantisch, dus dat komt vast wel goed.

Beetje geklooi om ze er uit te halen, soms, maar ik weet niks beters.

Note: Mijn EX71's passen met de small opzetstukjes ook in het doosje van de Sennheiser MX 400, maar met medium niet. Dus, als de Sharp/Creati've veel groter zijn past dit niet. Ook kosten deze dopjes 15 euro.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Laatst online: 13:31
Kan iemand mij vertellen of de earphones Creative EP-480 goed zijn? (deze krijg ik namelijk binnenkort bij mijn nieuwe mp3-speler).
Ik kon in dit topic wel vinden dat de Creative EP-630 technisch een regelrechte clone van de Sharp MD33 is. Ik kon echter niets over de EP-480 vinden.. Is de Creative EP-480 wellicht ook een kloon van een earphone van een ander merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
De kans is erg groot dat het kloontjes zijn van dopjes van Cresyn. Daar heeft Creavive namelijk meer van gerebrand: Creative EP-880 - Cresyn LMX-E700 en EP-330 - LMX-E331. Een vergelijkbaar model aan de EP-480 kan ik echter niet vinden, maar het design lijkt wel erg op dat van Cresyn, vandaar mijn vermoeden.
Cresyn maakt redelijke oordopjes die je kunt vergelijken met Sony's en Sennheisers. De EP-480, het dopje dat je standaard bij een Creative MP3-speler krijgt, is echter niet veel bijzonders. Het kan er mee door, maar om optimaal van de spelers te kunnen genieten, raad ik je aan andere dopjes te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
weet iemand of ik het verlengkabeltje van de MDR EX71SL ook ergens los kan kopen? Ik moet zo'n verlengkabeltje hebben namelijk :( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:56

sphere

Debian abuser

Ik zie dat dit topic voornamelijk gaat over de kwaliteit van dopjes. Is er ook een of meerdere setjes in deze draad besproken die "klein" vallen? Voor mijn vriendin zoek ik nog een setje, omdat ze wel blij is met haar MP3-speler, maar de dopjes eigenlijk te groot zijn. Schelpen wil ze niet en ze had dit probleem "vroeger" met haar Walkman ook al.

Nu dunkt me dat de oordopjesevolutie sinds het tijdperk der cassettebandjes vast in volle vaart is doorgedenderd, dus als iemand ervaring heeft met dit probleem hoor ik dat graag. Het is me duidelijk dat ze "gewoon kan gaan proberen", maar ik vind dat niet zo netjes laat staan fris voor de volgende gebruiker als ze toch niet passen.

Op het oog lijken me die Creative 630 dingen wel wat, maar het is me onduidelijk wat voor materiaal die bolletjes zijn. Soort rubber?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

mathijsv schreef op woensdag 16 november 2005 @ 18:01:
Kan iemand mij vertellen of de earphones Creative EP-480 goed zijn? (deze krijg ik namelijk binnenkort bij mijn nieuwe mp3-speler).
Ik kon in dit topic wel vinden dat de Creative EP-630 technisch een regelrechte clone van de Sharp MD33 is. Ik kon echter niets over de EP-480 vinden.. Is de Creative EP-480 wellicht ook een kloon van een earphone van een ander merk?
ik vind ze voor standaard oordopjes een goed geluid geven, veel meer bass dan mijn goedkope Sony MDR-E828LP en veel sprankelender geluid (sony's klinken plat), alleen gaan die stofjes (hoe noem je die dingen eigenlijk) er vrij snel af, maar ik heb ipv de grijzen mijn zwarte van die sony's er om gedaan, die zitten veel strakker er om heen (openingetje is kleiner) en gaan er dus niet snel af)

overgens ga ik wel voor ST klaas EP-630 kopen

offtopic:
wat voor een speler ga je kopen? ik heb maandag een Creative Zen Sleek aangeschaft, ben er erg over te spreken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb nu ook de ep630, wat een dof geluid zeg ten opzichte van mijn sennheiser mx400 en hd201! Wel meer bass, maar dat gaat ten koste van het hoog... en dat vind ik dus echt niet mooi. Superdof dit en het lijkt net of alles ver weg is.

maar ja, kan nu tenminste wel ongestoord in drukke omgeving luisteren dus het is wel een nuttige aankoop...

[ Voor 20% gewijzigd door Paquito op 18-11-2005 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Hoe lang heb je ze nu? Of eigelijk, hoe lang hebben ze al gespeelt? Inspelen kan bij deze dopjes een groot verschil betekenen. Geef ze dus even de tijd.
En wat is je bron? Zowel de MX400 als de HD201 hebben uit ervaring namelijk niet een enorm rijke laagweergave in tegenstelling tot de EP-630. Het kan dus zijn dat je bron dit gecompenseerd heeft maar voor de Creative's juist te veel geeft. Veel reëler is het dat het gewoon een kwestie van wennen is, een ander merk na Sennheiser en een nieuw systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Laatst online: 26-09 20:44
jap85 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 22:36:
[...]

Hier kun je bijvoorbeeld mx400 RC´s krijgen

http://www.nl.bol.com/is-...ferrer=ADVNLKEL0020170009

Ik heb nog even een vraagje over de normale mx400´s, hebben deze een normaal snoer (Y vorm zeg maar, die je niet achter je nek langs haalt) of hebben die een snoer die je wel achter je nek om kunt halen? Dit vind ik namelijk wel prettig als je even geen muziek luister, de RC´s ) die ik ook heb hebben dit namelijk wel)
tnx! mooie prijs. gelukkig zijn die rc's wel een nek snoer volgens de sennheiser site. echt 10x beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Laatst online: 13:31
GoldenSample schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 16:27:
[...]

ik vind ze voor standaard oordopjes een goed geluid geven, veel meer bass dan mijn goedkope Sony MDR-E828LP en veel sprankelender geluid (sony's klinken plat), alleen gaan die stofjes (hoe noem je die dingen eigenlijk) er vrij snel af, maar ik heb ipv de grijzen mijn zwarte van die sony's er om gedaan, die zitten veel strakker er om heen (openingetje is kleiner) en gaan er dus niet snel af)

overgens ga ik wel voor ST klaas EP-630 kopen

offtopic:
wat voor een speler ga je kopen? ik heb maandag een Creative Zen Sleek aangeschaft, ben er erg over te spreken ;)
Ok, thanx. Ik ga het wel eerst proberen met die oordopjes. Als ze niet bevallen, koop ik daarna wel betere.

offtopic:
Ik ga een Creative Zen Neeon (6gb) kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-09 15:50
MPmad schreef op maandag 14 november 2005 @ 19:43:
[...]

dit is een leuke review; http://www.anandtech.com/...a/showdoc.aspx?i=2071&p=1

tussen de EX71 en de Apple, Sony klinkt ietwat beter maar de Apple zit lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 weken een iAudio X5. Aangezien men over het algemeen zegt dat standaard bijgeleverde oordopjes (in dit geval Cresyn AXE 599, afgaand op uiterlijk) niet echt goed zijn, wilde ik wel eens wat anders proberen. Ik was helemaal niet ontevreden over de Cresyns, maar ik stoorde me vooral aan de grootte van die dingen. Ze zitten slecht, en helemaal als je op een oor ligt, da's echt pijnlijk! Ik wilde dus kleine IEM's, en heb vorige week de Sony EX71's gekocht.

Dat viel een beetje tegen! De cresyn dopjes klinken een stuk beter. De sony klinkt goed in elk bereik afzonderlijk, maar de combinatie van laag, midden en hoog bevalt me slecht! Ik vind dat hij veel te veel bas heeft, de midden frequenties klinken heel zachtjes en de hoog te scherp. Vooral het zachte midden stoort me, andere dopjes (inclusief mijn sennheiser MX300 van mijn 2 jaar oude iriver) klinken daardoor veel helderder. Duidelijke boom & woef in de bas is wel gaaf (speel basgitaar) maar dit is echt overdreven, en ik wil toch ook graag op het zelfde volume heldere zang en gitaren. Ik heb ze 20+ uren laten inspelen, wat het geluid weldegelijk beter maakt, maar helaas niet de verhoudingen tussen hoog, midden en laag.

Ik zat al te twijfelen om meteen maar de overstap naar een super.fi of shure te maken, maar voor €40,- wilde ik best eerst de creative EP630 proberen. Ik heb ze net binnen en ze klinken direct uit de verpakking meteen een stuk beter! Iets minder bas en veel helderder geluid. De opzetstukjes zijn niet zo fijn als die van de sony (zitten minder fijn), dus die heb ik meteen omgewisseld (ze passen zelfs beter dan de creative-rubbertjes, zowel in mijn oor als op de EP630...) Verder vind ik de creatives er een stuk steviger & mooier uitzien. Het haakse aansluiting-verlengstuk gewenst voor de X5 gebruik ik ook van de sony, beetje overdreven lengte nu, maar geloof niet dat dat een probleem is.

Ze zijn nu aan het inspelen, en ik ben blij dat ik ze toch geprobeerd heb, voorlopig nog geen shures nodig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:09:
Ik heb sinds 2 weken een iAudio X5. Aangezien men over het algemeen zegt dat standaard bijgeleverde oordopjes (in dit geval Cresyn AXE 599, afgaand op uiterlijk) niet echt goed zijn, wilde ik wel eens wat anders proberen. Ik was helemaal niet ontevreden over de Cresyns, maar ik stoorde me vooral aan de grootte van die dingen. Ze zitten slecht, en helemaal als je op een oor ligt, da's echt pijnlijk! Ik wilde dus kleine IEM's, en heb vorige week de Sony EX71's gekocht.

Dat viel een beetje tegen! De cresyn dopjes klinken een stuk beter. De sony klinkt goed in elk bereik afzonderlijk, maar de combinatie van laag, midden en hoog bevalt me slecht! Ik vind dat hij veel te veel bas heeft, de midden frequenties klinken heel zachtjes en de hoog te scherp. Vooral het zachte midden stoort me, andere dopjes (inclusief mijn sennheiser MX300 van mijn 2 jaar oude iriver) klinken daardoor veel helderder. Duidelijke boom & woef in de bas is wel gaaf (speel basgitaar) maar dit is echt overdreven, en ik wil toch ook graag op het zelfde volume heldere zang en gitaren. Ik heb ze 20+ uren laten inspelen, wat het geluid weldegelijk beter maakt, maar helaas niet de verhoudingen tussen hoog, midden en laag.

Ik zat al te twijfelen om meteen maar de overstap naar een super.fi of shure te maken, maar voor €40,- wilde ik best eerst de creative EP630 proberen. Ik heb ze net binnen en ze klinken direct uit de verpakking meteen een stuk beter! Iets minder bas en veel helderder geluid. De opzetstukjes zijn niet zo fijn als die van de sony (zitten minder fijn), dus die heb ik meteen omgewisseld (ze passen zelfs beter dan de creative-rubbertjes, zowel in mijn oor als op de EP630...) Verder vind ik de creatives er een stuk steviger & mooier uitzien. Het haakse aansluiting-verlengstuk gewenst voor de X5 gebruik ik ook van de sony, beetje overdreven lengte nu, maar geloof niet dat dat een probleem is.

Ze zijn nu aan het inspelen, en ik ben blij dat ik ze toch geprobeerd heb, voorlopig nog geen shures nodig.....
Toch wel bizar dat die Creative's zoveel beter presteren dan de Sony EX71's. Zou je op het eerste gezicht niet zeggen, afgaande op prijs en merknaam. Nu mijn EX71's ook draadbreuk lijden denk ik dat ik ook maar die EP630 ga halen. Ik ben dan wel weer erg benieuwd hoe de EP630 zich verhoudt ten opzichte van de Shure E2c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 25-09 22:51
Een E2c is beter dan de EP630/MD33.

Waarom?

Geluid is beter, maar het prijsverschil niet waard, (40 euri tegen 72 euri) comfort en afsluiting is wel weer een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 10:44:
[...]

Toch wel bizar dat die Creative's zoveel beter presteren dan de Sony EX71's....
Hou wel in de gaten dat het hier om smaak en interpretatie gaat. Ik heb zoveel mogelijk "ik vind" etc in mijn post gebruikt. Misschien vind jij het precies andersom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
[...]

Toch wel bizar dat die Creative's zoveel beter presteren dan de Sony EX71's. Zou je op het eerste gezicht niet zeggen, afgaande op prijs en merknaam. Nu mijn EX71's ook draadbreuk lijden denk ik dat ik ook maar die EP630 ga halen. Ik ben dan wel weer erg benieuwd hoe de EP630 zich verhoudt ten opzichte van de Shure E2c.
Nou, Sony staat niet echt bekend om z'n goede oordopjes/koptelefoons.
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 20:17:
[...]
Hou wel in de gaten dat het hier om smaak en interpretatie gaat. Ik heb zoveel mogelijk "ik vind" etc in mijn post gebruikt. Misschien vind jij het precies andersom....
Je hoeft echt niet zo bescheiden te zijn. Zo'n beetje iedereen in dit topic geeft dezelfde mening weer. Dus ik denk dat je gerust mag zeggen da de EP630 gewoon beter is dan de EX71 qua geluidskwaliteit. Op andere gebieden zijn ze sowieso beter. Vooral de kabelbreukproblemen van de EX71's zijn berucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Hoedje schreef op woensdag 23 november 2005 @ 20:45:
[...]

Nou, Sony staat niet echt bekend om z'n goede oordopjes/koptelefoons.
Let op, ze hebben ze wel. Goede bekende Sony-koptelefoons zijn de SAxK serie (http://image2.sina.com.cn...9377/2004/11/23/sony2.jpg), de V6 (Dus niet zoals de rest van de V serie: http://www.beatmerchants....Headphone_sony_MDR-V6.jpg), en de Qualia koptelefoon: (http://www.audioholics.co...try/images/qualia_010.jpg)

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Laatst online: 18-09 10:56
Ik heb zelf sinds kort de Sharp MD33 / Creative EP630.
Eerst had ik gewone oordopjes van sony die redelijk goed waren.
Maar nadat je eenaal deze in-ear oordopjes hebt gehoord merk je het verschil tussen redelijk en geweldig. :*) En vooral om dat de Sharps er degelijk uitzien en tot nu toe ook zijn. En omdat ze niet eens zo heel duur zijn.

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 20:45
[...]

Toch ook wel bizar dat die Sony doppen bij bijna iedereen hier draadbreuk gaan vertonen. Is er dan écht niets tegen te doen bij Sony? Draadbreuk geeft nog steeds geen garantie, lekkere service is dat zeg.

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-09 15:50
Hoe vinden jullie de Apple in-ear dopjes zitten / de pasvorm? (dus niet slecht geluid)

Ik heb namelijk doppen nodig, mijn hond heeft lekker aan de standaard 5 dagen oude 5G doppen genaagd.

• Hoedje
Het schijnt dat ze van zo'n beetje alle "budget" in-ears samen met de panasonics het best in je oor zitten. Als je de Sony (!) opzet stukjes gebruikt dan komt het geluid ook nog eens in de buurt van de MD33/EP630's.

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

Ik verkoop mijn Shure E3 oortjes :Y)

Voor verkoop hebben we Vraag & Aanbod... :)

[ Voor 69% gewijzigd door DeeD2k2 op 25-11-2005 03:00 ]

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

• Res-q
  • Laatst online: 09:55

Res-q

Redder in nood?

Goed, ik ben gister een medium sleeve van mijn Sony EX-71 verloren, ik denk met uitdoen in de trein ofzo... Is hier iemand die de medium sleeves niet gebruikt, en deze (uiteraard tegen een passende vergoeding) kan missen? :)

en zo is het voorspeld!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Vaag, het volume van m'n EP-630's is ineens erg laag. Ik vraag me af of ze defect zijn of dat de boel verstopt is door oorsmeer, hoewel dat 'gaas' wel een fijne structuur heeft.

• coptician
Res-q schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:07:
Goed, ik ben gister een medium sleeve van mijn Sony EX-71 verloren, ik denk met uitdoen in de trein ofzo... Is hier iemand die de medium sleeves niet gebruikt, en deze (uiteraard tegen een passende vergoeding) kan missen? :)
Tip: Bestel ze direct bij Sony, via rembours, ik denk dat het je maximaal zes euro zal kosten.

• Res-q
  • Laatst online: 09:55

Res-q

Redder in nood?

coptician schreef op donderdag 24 november 2005 @ 21:42:
[...]

Tip: Bestel ze direct bij Sony, via rembours, ik denk dat het je maximaal zes euro zal kosten.
Ik hoop dat het via GoT goedkoper kan O-)

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

MPmad schreef op donderdag 24 november 2005 @ 21:08:
Vaag, het volume van m'n EP-630's is ineens erg laag. Ik vraag me af of ze defect zijn of dat de boel verstopt is door oorsmeer, hoewel dat 'gaas' wel een fijne structuur heeft.
Je kunt proberen met een zachte kwast (of tandenborstel) en een paar druppels alcohol (96%) schoon te maken (heen en weer over het gaas bewegen).
Maar zo lang heb je deze dopjes toch niet in gebruik O-) , of heb je je specialiteit weer eens waargemaakt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Niet online

Vyo

ik wil even bevestigen wat Rostvertol-Mil zegt: de EX71's zijn echt ongelovelijk fragiel, door de vreemde zachte soort coating om de kabeltjes. Deze scheurt namelijk ongelovelijk snel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:23:
Boris schreef
Ik gebruik nu even de Small Flex Sleeves (die doorzichtige) en ik moet zeggen dat de bass ook sterk afhangt van de seal hé. Weet je zeker dat die wel goed is? Ik heb nu bijna geen last meer van het ontbrekende laag.

Ik wil u toch wel even bedanken Joris voor de tip. Ik gebruik nu ook de Small Flex Sleeves. Het is inderdaad een heel verschil. Ik heb nu een heel natuurlijke bas, meer bas mag het zelf niet zijn! Het is wel een beetje raar dat je die dingen werkelijk diep in je oren moet steken. Ik ben dus werkelijk meer dan 100% tevreden met mijn Shure E4C. Nu hoop ik dat die Small Flex Sleeves ook goed zijn voor op de fiets (dit weekend eens testen). Ik wist niet dat er nog zo veel geluidsfreaks waren. Prima site overigens.
Ook mijn klassieke muziek klinkt beter, vooral een veel warmer geluid! Erg straf!
Bedankt!
Cordi, jij vindt de Shure E4 zeer geschikt om mee te trainen?
Zelf ben ik wielrennen en wil graag goeie oordopjes en mooie bij mij ipod video die ik net besteld heb.
heb zelf nog van die sony in ear oordoppen gehad, maar kreeg ik kabelbreuk mee en toen opgestuurd naar sony, maar die zeiden dat ze nooit hadden ontvangen.

Dus wil nu kwalitatief goeie doppen hebben, om vanalles mee te luisteren, hardstyle, pop muziek, jaren 50 etc. heel veel pas hoef ik ook niet.

Wat zeg jij ideaal voor het wielrennen?
Ook om onder een muts te dragen, want trainen doe ik met een muts niet met een helm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon
  • Laatst online: 26-09 19:46

Leon

Rise Of The Robots

Welke oordopjes hebben eigenlijk een stevige kabel?

Ik heb nou de bekende sony (EX71) en bij mij begint de draad te beschadigen en ben ik bang voor draaadbreuk.

Ik vindt de draad van de Sony die ik nou heb eigenlijk te dun en te zacht.

Kan iemend zijn ervaringen hierme delen voor de sharp en de goedkopere shure's (tot max 125,-)

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:11:
[...]

Je kunt proberen met een zachte kwast (of tandenborstel) en een paar druppels alcohol (96%) schoon te maken (heen en weer over het gaas bewegen).
Maar zo lang heb je deze dopjes toch niet in gebruik O-) , of heb je je specialiteit weer eens waargemaakt :?
Dat hielp niet. Dat gaas is ook zo fijn.

Ik stuur ze gewoon op. Alleen vervelend dat deze dopjes niet op dat contactformulier van ze staan en er nergens op die site een fatsoenlijk e-mailadres te vinden is. Ik heb geen zin om naar zo'n duur internationaal nummer te bellen, dus ik zeg wel dat het om een Zen Micro gaat en zet in de beschrijving dat het om de EP-630 gaat.

Ik troost me met de wetenschap dat het dit keer niet aan mij lag ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Piggen op 25-11-2005 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 13:52:
[...]
Cordi, jij vindt de Shure E4 zeer geschikt om mee te trainen?
Zelf ben ik wielrennen en wil graag goeie oordopjes en mooie bij mij ipod video die ik net besteld heb.
heb zelf nog van die sony in ear oordoppen gehad, maar kreeg ik kabelbreuk mee en toen opgestuurd naar sony, maar die zeiden dat ze nooit hadden ontvangen.

Dus wil nu kwalitatief goeie doppen hebben, om vanalles mee te luisteren, hardstyle, pop muziek, jaren 50 etc. heel veel pas hoef ik ook niet.

Wat zeg jij ideaal voor het wielrennen?
Ook om onder een muts te dragen, want trainen doe ik met een muts niet met een helm...
Ik ben geen wielrenner, maar ik loop nu al een tijdje hard. Dat doe ik met een muts op (ik doe het s'ochtends en daarna ga ik douchen, dus zit me haar nog niet :P). Het werkt prima met de Shure E4's, omdat ze nauwelijks uitsteken, overigens moet je dan wel de over-the-ear methode gebruiken om ze in te doen, want anders vallen ze vrij gemakkelijk uit (dat ligt overigens aan het hard lopen en niet de muts :P)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik deze hoofdtelefoon vaak uren aan een stuk. Hij zit echt erg goed onder mijn helmmuts van Chimano. Ik luister wel erg veel naar de opera's van Händel enz. Het geluid is dan echt uitstekend. Ik rij dus werkelijk met een heel barokorkest rond, zangers inclusief. Ik fiets wel op plaatsen waar dat werkelijk geen verkeer is, de Westhoek in Westvlaanderen. In druk verkeer zou ik deze hoofdtelefoon niet echt aanraden want je hoort echt heel weinig van dat verkeer. Voor popmuziek vind ik deze hoofdtelefoon in combinatie met een iPod 4G echt niet goed. Juist tijdens het fietsen heb je behoefte aan meer laag, de instelling EQ meer laag geeft spijtig genoeg vervorming met rockmuziek of popmuziek. Met de EQ op stand uit vind ik het geluid te dun en dus ondermaats. Denk er wel aan dat de schuld bij de iPod te zoeken is. Ik gebruik ook de digitale DAB radio Philips DAB1000. Bij dit toestel is het laag echt goed.
Voor draagcomfort op de fiets krijgt deze hoofdtelefoon van mij een dikke tien.
Bouwkwaliteit, draden enz. eveneens een tien.
Geluid klassieke muziek een negen (EQ wel instellen op meer laag!)
Geluid popmuziek spijtig genoeg een 2/10. Gekraak werkt mij als geluidsfreak echt op de zenuwen. Als je de EQ op uit zet dan moet je iPod veel te luid zetten (kans op gehoorbeschadiging) om toch nog een redelijk geluid te krijgen. Tijdens het sporten zijn bij mij althans de grijze oordoppen het beste.
Ik denk dat mijn volgende hooftelefoon de UM2 wordt. Ik zou deze dan ook werkelijk aan mijn oren laten aanpassen. Volgens mij is deze beter geschikt voor de iPod. Ik geef liever nu 500 euro uit aan een goede hoofdtelefoon die je niet te luid hoeft te zetten om mooi geluid te krijgen dan later een hoorapparaat van honderden euro's. Als ik u was zou ik dus de UM2 kopen. Wel afschuwelijk veel geld. Maar als je werkelijk veel fietst en wandelt met vooral popmuziek denk ik dat de UM2 zeker zijn geld waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zo nu net even een tweede set creatives besteld. Nee niet omdat die andere kapot waren maar voor mn vriendin. Die is zelf ook enorm te spreken over deze doppen dat ze ze zelf ook graag wilde. Dus voila, weer een sinterklaas/kerst cadeau erbij :P (ligt eraan wanneer ze op de mat liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 19:48:
Ik gebruik deze hoofdtelefoon vaak uren aan een stuk. Hij zit echt erg goed onder mijn helmmuts van Chimano. Ik luister wel erg veel naar de opera's van Händel enz. Het geluid is dan echt uitstekend. Ik rij dus werkelijk met een heel barokorkest rond, zangers inclusief. Ik fiets wel op plaatsen waar dat werkelijk geen verkeer is, de Westhoek in Westvlaanderen. In druk verkeer zou ik deze hoofdtelefoon niet echt aanraden want je hoort echt heel weinig van dat verkeer. Voor popmuziek vind ik deze hoofdtelefoon in combinatie met een iPod 4G echt niet goed. Juist tijdens het fietsen heb je behoefte aan meer laag, de instelling EQ meer laag geeft spijtig genoeg vervorming met rockmuziek of popmuziek. Met de EQ op stand uit vind ik het geluid te dun en dus ondermaats. Denk er wel aan dat de schuld bij de iPod te zoeken is. Ik gebruik ook de digitale DAB radio Philips DAB1000. Bij dit toestel is het laag echt goed.
Voor draagcomfort op de fiets krijgt deze hoofdtelefoon van mij een dikke tien.
Bouwkwaliteit, draden enz. eveneens een tien.
Geluid klassieke muziek een negen (EQ wel instellen op meer laag!)
Geluid popmuziek spijtig genoeg een 2/10. Gekraak werkt mij als geluidsfreak echt op de zenuwen. Als je de EQ op uit zet dan moet je iPod veel te luid zetten (kans op gehoorbeschadiging) om toch nog een redelijk geluid te krijgen. Tijdens het sporten zijn bij mij althans de grijze oordoppen het beste.
Ik denk dat mijn volgende hooftelefoon de UM2 wordt. Ik zou deze dan ook werkelijk aan mijn oren laten aanpassen. Volgens mij is deze beter geschikt voor de iPod. Ik geef liever nu 500 euro uit aan een goede hoofdtelefoon die je niet te luid hoeft te zetten om mooi geluid te krijgen dan later een hoorapparaat van honderden euro's. Als ik u was zou ik dus de UM2 kopen. Wel afschuwelijk veel geld. Maar als je werkelijk veel fietst en wandelt met vooral popmuziek denk ik dat de UM2 zeker zijn geld waard is.
hmmm bedankt voor deze info.

De UM2 lijkt me wel stuk breekbaarder als de shure e4c
en die zijn ook nog mooi wit wat mijn ipod video ook is.
en de shure kan ik voor 150 euro krijgen bij www.americantechpushers.com ( als ik dit plaatsen mag)
de UM2 zijn overigens stuk duurder...

Maar zou de EQ op de ipod van 5e generatie die met video dus, nou eook slecht zijn in combinatie met de mooie witte en relatief betaalbare shure e4c?
Want dan moet ik ze gewoon niet hebben!

Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Het is anders, de iPod 5G heeft niet meer de bass deficiency van de 4G. Dus met een een 5e generatie heb je er geen last van. De equalizer vervormt veel minder en alleen bij hoge volumes zul je distortion horen. Maar nogmaals, zonder de equalizer te gebruiken is het geluid echt heel goed met een 5G.

De UM2 geeft in combinatie met de 5G voor veel mensen een te donker geluid. Andere mensen kunnen juist dat geluid waarderen (basshead).

Maar wat voor muziek luister je? Wat voor geluid houd je van? Wat voor dopjes heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op zondag 27 november 2005 @ 21:07:
Het is anders, de iPod 5G heeft niet meer de bass deficiency van de 4G. Dus met een een 5e generatie heb je er geen last van. De equalizer vervormt veel minder en alleen bij hoge volumes zul je distortion horen. Maar nogmaals, zonder de equalizer te gebruiken is het geluid echt heel goed met een 5G.

De UM2 geeft in combinatie met de 5G voor veel mensen een te donker geluid. Andere mensen kunnen juist dat geluid waarderen (basshead).

Maar wat voor muziek luister je? Wat voor geluid houd je van? Wat voor dopjes heb je nu?
Bedankt voor je reactie Hoedje,

Momenteel heb ik een witte oordop van philips,half inear vrij standaard.
De vorige waren de inear van sony, maar daar had ik zo kabelbreuk mee. Heb ik ze opgestuurd naar Sony, maar die heeft nooit toegeven dat ze ze hebben ontvangen! Dus voor mij geen sony meer!!!

Wil nu gewoon een goeie oordop bij mijn nieuwe ipod video 60GB.
Ik luister vanalles, maar meestal om mezelf op te peppen met mijn lange trainingen, (soms wel 6 uur) draai ik veel hardstyle. Het is niet zo dat ik bass-freak ben, want meestal heb ik de bass en de actieve subwoofer in de auto op vrij laag staan. uiteraard wil ik geen slechte bass in mijn oren, maar ook geen maximaal harde!
Daarnaast draai ik wat top 40 en soms ontspannen muziek, zoals norah jones, sheryl crow of nelly furtado. Eigenlijks moet ik een oordop hebben van allround kwaliteit.

Ben benieuw naar jullie tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Tja dan wordt het toch lastig. De Shure E4's zijn alround. Ze hebben een ongelofelijk goede en strakke bass. Zoals gezegd, ze passen heel goed bij een 5G iPod. Het geluid zal vergeleken met waar je nu naar luistert heel goed zijn...

Gezien je verhaal denk ik dat ze zeer goed voldoen.

Maar als je echt subwoofertjes in je oren wilt hebben dan zul je toch moeten kijken naar de UM2's of de UE5's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Echte subwoofers heb je met de ultimate ears sufer.fi 5 EB
http://www.ultimateears.com/superfi/superfi-5-EB_white.htm
maar daar schijnt zo gruwelijk veel bass uit te komen dat het niet meer fijn is om naar te luisteren.

Heb zelf de UM2 gehad van Westone en deze is zeker wel wat donker te noemen als ze vergelijkt met Shure's (E3 gehad). Ik gebruikte de UM2 samen met de Cowon M3L, welke een veel beter beheersbaar geluid geeft dan een willekeurige ipod (standaard geluid is niet slecht, maar instellen .. ho maar). de UM2 heeft een volwaardiger geluid als ze vergeleken worden met de E3 van shure. De E4 heb ik helaas nog niet gehoord dus daar kanb ik niet veel over zeggen.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het topic leuk om te lezen, post geen one-liners en zoek zelf eerst wat uit voordat je koopadvies vraagt. Zie ook "Afspraken" in de openings Post.