Wat zijn goede oordopjes? Deel 6

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 12.846 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149371

Hoedje schreef op zondag 18 december 2005 @ 13:27:

@DeeD2K2, het lijkt me vooral zaak even een onderscheid te maken bij de iPod in oordopjesadvies tussen de huidige generatie Shuffle, 5G en nano in minder mate en de vorige generaties, de mini en <4G. Verder is het misschien handig om in de middelste kolom van de tabel even de MD33's te vervangen door de EP630 en dan onderin het vakje precies andersom, dus de EP630 vervangen door MD33's.
Vind ik ook, neem nou als voorbeeld de Shure E4c deze hebben in combinatie met de 4G geen goede bass, maar de 5G heeft dit probleem opgelost en is dit juist een fantastische combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132657

Anoniem: 148906 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 22:00:
EarThumps
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

EarThumps
Earphones for your Mobile Devices.

EarThumps are earbuds that are designed to isolate your listening experience from outside sound by fitting comfortably inside the ears, to deliver rich, crystal clear audio.

Buying an iPod is an investment worth protecting! ...one that deserves to reach its full audio potential. Griffin EarThumps deliver clean transparent atmospheric highs, and deep bass.

EarThumps increase your iPod listening experience by an order of magnitude and come in either Status Symbol White or Undercover Black, to match the newer iPods.

Features:

• Designed specifically for use with iPod

• Exceptional noise isolation

• Greater sound output and enhanced bass

• Lightweight (0.4 ounces/12 grams)

• Three different-sized silicone inserts for secure fit and maximum comfort

• Neodymium dynamic micro-drivers

• Includes nylon zippered carrying case

Lijkt mij een zeer goede alternatief voor de "In-ear" oordopjes van Apple zelf.
Half de prijs en als je ze mag geloven uitstekend geluid.

Het grote probleem atm is dat het nog nergens (behalve op de site) te koop is,
en de shipping kosten 35 dollar bedragen...

Zullen ze de weg naar de nederlandse verkopers vinden?
Iemand? Wat denken jullie, kan ik mn Sharp MD33s weggooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-06 20:15
Anoniem: 59483 schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:53:
[...]

Dus 80% volume (in het geval van een iPod Nano) zou dus goed zijn om ze in te spelen?
Ik heb ze zelf niet (geen van beide), maar dat lijkt me wat hard... Je neemt gewoon normaal luister volume, en dan zet je hem een stukje harder.
Anoniem: 132657 schreef op zondag 18 december 2005 @ 17:17:
[...]

Iemand? Wat denken jullie, kan ik mn Sharp MD33s weggooien?
Obvious defects aside, it’s hard to create a really bad $20 earphone, and because of the price, it’s rare that a company will create a truly excellent one. With EarThumps ($20), Griffin has taken a decent first shot at the ultra-low end in-canal earphone category, creating a set of earbuds that are comfortable, sleek, and inexpensive. They’re also available in two colors - black and white - to match the two current iPod colors. But on audio, they’re pretty average; heavily bass-weighted, a factor which will endear them more to some users than others.
http://ilounge.com/index....-for-mobile-devices-ipod/
Even als note erbij, dat ik iLounge niet te hoog heb aangeschreven als oordopjes-reviewers.

Maar mijn antwoord zou zijn: nee! De MD33's zijn gewoon beter :P.

[ Voor 22% gewijzigd door Hoedje op 18-12-2005 17:33 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132657

Wah okee.. Ik heb overigens nog een vraag; heeft het nut om Shure-sleeves op mijn Sharp MD33s te zetten? Zegmaar kuchdezekuch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149371 schreef op zondag 18 december 2005 @ 17:00:
[...]

Vind ik ook, neem nou als voorbeeld de Shure E4c deze hebben in combinatie met de 4G geen goede bass, maar de 5G heeft dit probleem opgelost en is dit juist een fantastische combinatie.
Geldt dit ook bij andere modellen? Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-06 22:45
@ alle opmerkingen over de nieuwe stratpost
Bedankt voor de tips. Ondanks dat ik al zoiets in mijn hoofd had. Meer tips zijn natuurlijk altijd welkom. Helemaal nu het er bij mij wat bij in geschoten is dat dit deel al tegen de 1000 aan liep. Een nieuwe verschijnt vanzelf, tot die tijd kunnen we hier door...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETHaaz
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Sinds 2 maanden gebruik ik de EP630 dopjes en ik ben erg tervreden over het geluid, maar ik vraag me nu wel af hoe "slecht" in-ear dopjes voor je oren zijn.

Ik heb nu al vele weken lang, dat als het helemaal stil is ik "een toon" hoor. Je kent ‘t wel, alsof je net naar een concert geweest bent, maar dan gelukkig wel veel minder hard. Nu hoeft dit natuurlijk helemaal niks met de dopjes te maken te hebben maar het valt wel op dit ik hier last van krijg nádat ik de EP's heb aangeschaft. Hiervoor had ik zo’n nekband koptelefoon.

Wat ik gelezen heb was dat in-ear dopjes minder slecht zouden zijn dan gewone, omdat je het volume lager kan zetten dankzij het mindere omgevingslawaai. Maar hier kan ik natuurlijk tegenover zetten dat de bron van het geluid ook dichter bij je trommelvlies zit. En of een complete afsluiting bij een goede seal nou zo goed is voor je is....
Verder is het zo dat als ik loop met de dopjes in, ik een behoorlijk gedreun hoor met elke stap die ik zet (ik heb de draadjes wel achterlangs m'n oren zitten, maar veel helpt dit niet).

Het blijft natuurlijk een beetje gissen, maar ik hoor graag wat anderen voor ervaringen/ideeën hebben.
Natuurlijk hangt de eventuele schade in eerste plaats van het volume af.
Ik heb bij mijn iPod 4g het volume meestal op zo'n 30% staan en nooit hoger dan 40%. Vinden jullie dit hard/zacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148906

Nou ikzelf zet mn volume ook nooit harder dan 50 %,
maar ik ken mensen die zelfs op volle volume de opmerking maken van "kan dat ding niet harder?".

Nou dan is er serieus echt iets mis met je oren.

30% / 40% is zeker niet hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ETHaaz schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:20:
Sinds 2 maanden gebruik ik de EP630 dopjes en ik ben erg tervreden over het geluid, maar ik vraag me nu wel af hoe "slecht" in-ear dopjes voor je oren zijn.

Ik heb nu al vele weken lang, dat als het helemaal stil is ik "een toon" hoor. Je kent ‘t wel, alsof je net naar een concert geweest bent, maar dan gelukkig wel veel minder hard. Nu hoeft dit natuurlijk helemaal niks met de dopjes te maken te hebben maar het valt wel op dit ik hier last van krijg nádat ik de EP's heb aangeschaft. Hiervoor had ik zo’n nekband koptelefoon.

Wat ik gelezen heb was dat in-ear dopjes minder slecht zouden zijn dan gewone, omdat je het volume lager kan zetten dankzij het mindere omgevingslawaai. Maar hier kan ik natuurlijk tegenover zetten dat de bron van het geluid ook dichter bij je trommelvlies zit. En of een complete afsluiting bij een goede seal nou zo goed is voor je is....
Verder is het zo dat als ik loop met de dopjes in, ik een behoorlijk gedreun hoor met elke stap die ik zet (ik heb de draadjes wel achterlangs m'n oren zitten, maar veel helpt dit niet).

Het blijft natuurlijk een beetje gissen, maar ik hoor graag wat anderen voor ervaringen/ideeën hebben.
Natuurlijk hangt de eventuele schade in eerste plaats van het volume af.
Ik heb bij mijn iPod 4g het volume meestal op zo'n 30% staan en nooit hoger dan 40%. Vinden jullie dit hard/zacht?
het is zo bond als je het zelf maakt, met in-ears zet ik de mijne minder hard, het geluid zit ook dichter bij je trommelvlies maar totaal hoor ik het toch minder hard, omdat het niet meer boven het omgevings geluid uit hoeft te komen, het is echt persoonlijk...

en over kan het wat harder, ik laat ook niemand met mijn dopjes luisteren, 1 is het ranzig (je duwd ze helemaal in je oren) en 2 zijn er veel die altijd het volume onwijshard zetten en ik wil m'n doppen wel wat langer houden dan een week of wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:57
Hey

Welke "normale" oordopjes kan ik het beste kopen?
Mijn budget is iets van 20 euro.
Als je daarvan ook nog (best) goede in-ear oordopjes kan kopen, heb ik dat natuurlijk liever.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-06 21:26
matsume schreef op maandag 19 december 2005 @ 18:27:
Hey

Welke "normale" oordopjes kan ik het beste kopen?
Mijn budget is iets van 20 euro.
Als je daarvan ook nog (best) goede in-ear oordopjes kan kopen, heb ik dat natuurlijk liever.
Bedankt
JeffJuh heeft bij de mediamarkt voor 22 eur een Sennheiser mx750 gekocht. Mij lijken de Sharp's uit de SP beter, maar voor 22 euro, zijn die in-ear MX750 ook zeker niet slecht.

[ Voor 4% gewijzigd door B-Bandit op 19-12-2005 22:52 . Reden: foutje ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Huh, als ik op google zoek, zie ik dat de Sennheiser mx750 geen in-ear zijn. Of was het een typo?
de sharp zijn denk ik ook wel beter(aangezien ze veelbekender zijn hier in deze topic serie) maar die zijn duurder(de creative versie dan)(30 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Misschien oud nieuws, maar vandaag heb ik MDR-EX71's gekocht bij de Dixons en de witte versie was er ook. Dixons in Uden trouwens. Ik vind wit zelf niet mooi maar de poddies kunnen zich naar de winkel haasten :)

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
De mx750 zijn dus niet in-ear maar normale oordopjes.
Zitten deze lekker(ik bedoel dus niet dat in-ear beter zitten, want dat weet ik ook, maar ik heb gewoon bij normale oordopjes dat ze wel lekker zitten, deze ook?)?
Geven ze goed geluid?

Ik wil ze namelijk gaan halen bij de mediamarkt voor €22 euro, aangezien paradigit niet verzend en ik in groningen woon.
Of kent iemand een betere voor ong dezelfde prijs(in-ear of normaal) die ik beter kan nemen?

[ Voor 32% gewijzigd door Perzikvrucht op 19-12-2005 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 15-06 21:26
matsume schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:38:
Zitten deze lekker(ik bedoel dus niet dat in-ear beter zitten, want dat weet ik ook, maar ik heb gewoon bij normale oordopjes dat ze wel lekker zitten, deze ook?)?
Geven ze goed geluid?

Ik wil ze namelijk gaan halen bij de mediamarkt voor €22 euro, aangezien paradigit niet verzend en ik in groningen woon.
Of kent iemand een betere voor ong dezelfde prijs(in-ear of normaal) die ik beter kan nemen?
Sorry, ik had me vergist, ik kende de hele mx750 serie niet. Maar ik dacht gelezen te hebben dat ze in-ear waren, my bad. Desondanks zijn ze wel het topmodel van de betaalbare Sennheiser dopjes. Dus echt slecht kunnen ze nooit zijn.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Anoniem: 149371 schreef op zondag 18 december 2005 @ 17:00:
[...]

Ik heb (helaas) deze combinatie. Natuurlijk vind ik het wel jammer, en zit ik te wachten op een firmware update.
Toch vind ik dat de Shure's de diepe bas toch wel goed weergeven, denk onder de 50Hz. Tis ieg meer de diepte dan het volume van de bas. Met de equalizer op "Bass Boost" is het toch wel goed te doen. Heb alleen wel het volume van al mijn mp3tjes door iTunes moeten laten aanpassen aangezien er anders wel vaak vervorming optrad. Gelukkig heeft muziek van Pink Floyd (mijn favoriet) dankzij weinig compressie weinig last hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
bigfoot1942 schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:08:
[...]

Ik heb (helaas) deze combinatie. Natuurlijk vind ik het wel jammer, en zit ik te wachten op een firmware update.
Toch vind ik dat de Shure's de diepe bas toch wel goed weergeven, denk onder de 50Hz. Tis ieg meer de diepte dan het volume van de bas. Met de equalizer op "Bass Boost" is het toch wel goed te doen. Heb alleen wel het volume van al mijn mp3tjes door iTunes moeten laten aanpassen aangezien er anders wel vaak vervorming optrad. Gelukkig heeft muziek van Pink Floyd (mijn favoriet) dankzij weinig compressie weinig last hiervan.
Dat is wel zuur. Maar ik denk niet dat een firmware update verschil kan maken. Punt is namelijk dat er gewoon een andere geluidchip in de 5G zit dan de 4G. Je kunt overigens ook de Rock preset gebruiken, schijnt het ook vrij goed te doen op de 4G. En anders toch maar verkopen, dopjes of iPod en omruilen voor andere.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127468

Ligt het aan mij of hebben deze een raar ding onder de dop die in je oor zit?
Afbeeldingslocatie: http://img354.imageshack.us/img354/6082/senmx7505ph.jpg

En ik wou ook graag weten of je het verschil wel merkt als je niet al te dure dopjes koopt zoals deze. (of de Sennheiser MX400)

Ik heb nu een Packererd bell mp3 256mb met van die grijze oortjes (opzich wel tevreden (heb nooit wat beters gehad) maar wil graag een bass boost.
Gaat dat lukken?

Zowel die op het plaatje (7505?)
en de Sennheiser MX400 zullen die vebetering geven?

Afbeeldingslocatie: http://www.3suisses.fr/portail3s_img/3S/FRA/produits/vis_prin/7/4/0/1/74010.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 127468 op 19-12-2005 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Een beetje. Er zal waarschijnlijk meer balans in de toonsoorten zitten. Wat detail betreft, denk ik dat je er niet veel mee op vooruit gaat. Dat licht echter aan de speler. Met alle respect, maar Packard Bell maakt nou eenmaal geen erg goede spelers. Veel meer dan 15 euro zou daarom niet investeren in oordopjes voor die speler, waardoor je met de MX400 een goede keuze maakt.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Hoedje schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:11:
[...]

Dat is wel zuur. Maar ik denk niet dat een firmware update verschil kan maken. Punt is namelijk dat er gewoon een andere geluidchip in de 5G zit dan de 4G. Je kunt overigens ook de Rock preset gebruiken, schijnt het ook vrij goed te doen op de 4G. En anders toch maar verkopen, dopjes of iPod en omruilen voor andere.
De Wolfson dac van de iPod is uitstekend (behoort tot de beteren in zijn soort) en wordt door menig ander merk gebruikt. Het nadeel van de iPod is dat de uitgangstrap gewoon ongelovelijk brak is waardoor er misvormd geluid ontstaat.

http://www.redwineaudio.com/iMod.html

Het is dat de iPod niet zonder schade open te maken is anders had ik er allang 1 gekocht en de uitgangstrap compleet omgebouwd.

[ Voor 13% gewijzigd door Oyster op 20-12-2005 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Anoniem: 127468 schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:52:
Ligt het aan mij of hebben deze een raar ding onder de dop die in je oor zit?
[afbeelding]

En ik wou ook graag weten of je het verschil wel merkt als je niet al te dure dopjes koopt zoals deze. (of de Sennheiser MX400)

Ik heb nu een Packererd bell mp3 256mb met van die grijze oortjes (opzich wel tevreden (heb nooit wat beters gehad) maar wil graag een bass boost.
Gaat dat lukken?

Zowel die op het plaatje (7505?)
en de Sennheiser MX400 zullen die vebetering geven?

[afbeelding]
Ik vraag me ook af, wat die dingen daar zijn onder de mx750 dopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga hier niet helemaal een nieuw topic voor starten aangezien ik wel denk dat het kan. De meningen zijn verdeeld. Je weet niet wat hun bron is enz.

Heeft iemand de Ipod 5G + de E4c's? Ik hoor veel dat de bass slecht is(*), wat mij zorgen baart, want ik krijg deze combi namelijk vrijdag.

(*) Ik heb gelezen dat dit bassprobleem er was in combi met G4 en opgelost is door de G5. Heeft iemand beide gehad en de 'oplossing' gehoord?
Maar heb daarentegen ook gehoord dat 't probleem helemaal niet is opgelost omdat de G5 gewoon een slechte bron is. Het is een grote inverstering geweest en 't zijn mij 1e 'semi-pro' oordopjes. Al deze dingen maken mij aardig onzeker. Wat moet(en) ik/wij hiervan geloven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 149371 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 18:35:
(*) Ik heb gelezen dat dit bassprobleem er was in combi met G4 en opgelost is door de G5. Heeft iemand beide gehad en de 'oplossing' gehoord?

Het is een grote inverstering geweest en 't zijn mij 1e 'semi-pro' oordopjes. Al deze dingen maken mij aardig onzeker. Wat moet(en) ik/wij hiervan geloven?
Ik ga hier nu niet weer uitgebreid op in (zie daarvoor 2 blz terug), maar ik en een aantal andere mensen hebben al bevestigd dat de combinatie 5G en E4 :9~ is. Daarnaast heb ik inderdaad de 3G (niet met E4), 4G color en 5G gehad. Het verschil tussen de 4G en 5G is enorm.
Maar heb daarentegen ook gehoord dat 't probleem helemaal niet is opgelost omdat de G5 gewoon een slechte bron is.
Ehm bron :D

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 20-12-2005 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

censuur, kreeg vandaag de E4c's binnen was er niemand aanwezig in huis... Moet ik wachten tot morgen... censuur
Modbreak:Zullen we het netjes houden? En one-liners als deze zijn eigenlijk ook niet de bedoeling... :)

[ Voor 43% gewijzigd door DeeD2k2 op 21-12-2005 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35890

matsume schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:38:
Geven ze goed geluid?

Je kan ze bij mp3man.nl kopen voor 24e, incl verzending:
http://www.mp3man.nl/product/15489

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij het inspelen van oordopjes is het dan belangrijk bij welke speler je dit doet. (Bijv. Ipod of Comp.) Dat de oordopjes zich dan naar dat apparaat gaan 'vormen' of maakt dit niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Anoniem: 149371 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 22:58:
Bij het inspelen van oordopjes is het dan belangrijk bij welke speler je dit doet. (Bijv. Ipod of Comp.) Dat de oordopjes zich dan naar dat apparaat gaan 'vormen' of maakt dit niet uit?
denk dat het niet zoveel uitmaakt, aangezien het waarschijnlijk allebei zelfde muziek betreft en die driver komt los door geluid en dit zal lijkt mij niet echt 'source' verbonden zijn

of klets ik nou maar wat :o

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

• Perzikvrucht
Hoe heten deze oordopjes?

Afbeeldingslocatie: http://www.philips.at/assets/Downloadablefile/at-ge_news05_ce_inear_she9500_l-14913.jpg

Al gevonden, namelijk: SHE9500 toch?
Geven deze oortjes een beetje goed geluid?
Want kan kiezen tussen een zwarte(heb ik liever) zen micro voor 120
of een witte zen micro(ook wel mooi, maar iets minder) + deze oortjes voor 130.
Of zijn ze in de winkel ietsjes duurder dan 10 euro?

[ Voor 54% gewijzigd door Perzikvrucht op 22-12-2005 16:56 ]

Anoniem: 143941

Het is idd. de Philips SHE9500, is hier eerder aan de orde geweest.
Kijk even op pagina 34 van dit topic ;) .

Ik HEB ze!! :*) De shure E4c samen met de Ipod 5G, wat een FANTASTISCH geluid :9~ Er is absoluut geen sprake van een bassprobleem, de bass is perfect en super gedailleerd. Alles is super. Wie echt super geluid wil hebben moet niet verder kijken!

• Perzikvrucht
Kan iemand mij helpen?
Ik wil graag nieuwe oordopjes voor mijn zen micro.
Ik wil het liefst in-ear, maar mijn budget is niet erg groot.
Mijn budget is rond de 25 euro. Welke oordopjes kan ik dan het beste nemen?(het liefst dus in-ear)
Ik dacht zelf aan de sennheiser mx750, die in de aanbieding zijn bij Media Markt voor 22 euro, maar die zijn niet in-ear en heb er geen ervaring mee.

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:07

Impry

Rallymedia.nl

Je kunt in-ears uitproberen door Logitech Playgear Stealth-dopjes te kopen. Best een goed geluid en je hebt ze al voor € 16,04 incl. verzendkosten.
Even zoeken in deze thread voor meer info.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Anoniem: 83626

------ Knip !! -------

Je kan nu via een IA nieuwe rubbertjes halen, passen op Sharps en Sony's,
kosten: 2,50 per paar, verzendkosten 50 cent.

_/-\o_ Kan ik straks weer rustig in de trein zitten

[ Voor 150% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 22-12-2005 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Impry schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:42:
Je kunt in-ears uitproberen door Logitech Playgear Stealth-dopjes te kopen. Best een goed geluid en je hebt ze al voor € 16,04 incl. verzendkosten.
Even zoeken in deze thread voor meer info.
Waar dan?
Bol heeft ze alleen duur, mp3man heeft ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Anoniem: 149371 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 18:50:
Ik HEB ze!! :*) De shure E4c samen met de Ipod 5G, wat een FANTASTISCH geluid :9~ Er is absoluut geen sprake van een bassprobleem, de bass is perfect en super gedailleerd. Alles is super. Wie echt super geluid wil hebben moet niet verder kijken!
Grapje zeker? Jij hebt duidelijk nog nooit de e4c in combinatie met een andere speler gehoord. Wat een onzin zeg...

Ik weet hoe "beroerd" een e4c klinkt in vergelijking met een ingespeelde e4c.Als jij binnen een aantal uur kan zeggen dat de iPod icm de e4c de beste combinatie is, je zegt immers dat mensen niet verder hoeven te kijken, weet ik genoeg. Je bent duidelijk niets gewend.

[ Voor 23% gewijzigd door Oyster op 23-12-2005 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mt-cube
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik heb vanavond ook mijn e4c binnen. Ik heb ze een paar uur laten inspelen, en het is echt een wereld van verschil met toen ik ze net uit de doos haalde! Laat hem nog wel ffe een nachtje doorspelen, maar wat een heerlijk setje (nu al :))

[ Voor 54% gewijzigd door mt-cube op 23-12-2005 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:48
Anoniem: 83626 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 21:45:
------ Knip !! -------

Je kan nu via een IA nieuwe rubbertjes halen, passen op Sharps en Sony's,
kosten: 2,50 per paar, verzendkosten 50 cent.

_/-\o_ Kan ik straks weer rustig in de trein zitten
Ik neem aan dat je deze bedoeld?
Daar staat alleen shure bij,hoe weet je dat ze ook op sony's passen?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pingkiller schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 01:41:
[...]
Ik neem aan dat je deze bedoeld?
Daar staat alleen shure bij,hoe weet je dat ze ook op sony's passen?
Ja die ja, alleen wijs jij wel de kleintjes aan en bestel ik mediums ;)

De doppen waarbij shure 2c/sharp bij staat (onderste stel) passen op de sony's.
Op het bijbehorende forum staat namelijk een post van iemand die dat heeft gedaan, hij zegt dat ze wel een beetje lastig opgaan, maar daarna prima zitten.

En voor 3,02 wil ik dat wel wagen.. Zit het ruk dan bestel ik alsnog de shure 2c.

Als ze binnenzijn wil ik wel een paar vergelijkingsfoto's en ervaringen posten.

(nog nooit meegedaan aan een IA, dus ook geen idee hoe lang het duurt, maar het geld is overgeboekt)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 23-12-2005 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Anoniem: 127468 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 00:00:
[...]

Waar dan?
Meer info stond in andere thread, sorry :P

Impry in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xander2000 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 01:25:
[...]

Grapje zeker? Jij hebt duidelijk nog nooit de e4c in combinatie met een andere speler gehoord. Wat een onzin zeg...

Ik weet hoe "beroerd" een e4c klinkt in vergelijking met een ingespeelde e4c.Als jij binnen een aantal uur kan zeggen dat de iPod icm de e4c de beste combinatie is, je zegt immers dat mensen niet verder hoeven te kijken, weet ik genoeg. Je bent duidelijk niets gewend.
Haha, ik weet genoeg... Zal ik jouw eens wat vertellen, mijn vader heeft een eigen geluidsstudio met koptelefoons van 1000 euro, dus zeg alsjeblieft niet dat ik niets gewend ben. Ze waren trouwens al 9 uur ingespeeld, wat natuurlijk niet veel is. Maar je kunt er 'doorheenluisteren' en horen dat er enorm veel detail en er niet te weinig bass inzit. Ook weet ik dat de Ipod niet de beste eindtrap heeft, er zijn veel betere. (professionele) Maar voor 'consumenten' is dit gewoon super.

Ik ging er gewoon om dat de shure e4c + 5G geen bassprobleem heeft, wat zoveel over wordt geklaagd. Dit had de 4G namelijk wel, waardoor iedereen ging zeggen: De E4c hebben geen bass. Het lag gewoon aan de speler.

Edit: owja, als je denkt dat de studio niet bestaat, zal ik hier speciaal voor jou foto's opzetten.
Modbreak:Dat hoeft niet. Laten we a.u.b niet gaan flamen. Xander2000 heeft je niet goed begrepen omdat je in de vorige post niet genuanceerd genoeg was. Nu is het duidelijk wat je bedoelde...

[ Voor 41% gewijzigd door DeeD2k2 op 23-12-2005 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Anoniem: 127468 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 00:00:
[...]

Waar dan?
Dixons en de V&D verkopen ze ook voor 19 Eurie. Bass is vergelijkbaar met de EP630 maar ze zijn een stuk minder in de hogere tonen. Maar goed geluid voor die prijs dat is zeker :)
Persoonlijk raad ik deze meer aan dan de Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_H_X
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-08-2024

L_H_X

Keep smiling!

Mijn creative oordopjes zijn stuk denk ik :'( Het linker dopje geeft veel minder geluid dan het rechter dopje en ook lijkt het te zijn dat de linker meer bass geeft en dat die bij de rechter juist minder is dan normaal hoort te zijn. De kabel is volgens mij niet "kapot", dus dat als je hem beweegt het geluid wel goed is ofzo. De oordopjes zijn nog geen half jaar oud :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
  • Laatst online: 27-07-2016
garantie? Half jaar is wel erg kort :o Gebruik je ze vaak?

Keep Smiling!

[ Voor 39% gewijzigd door FrenkyFal7 op 23-12-2005 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ben vandaag even langs de mediamarkt gweest van groningen. Ik zag de mx750(nog veel) staan voor 19,95 :D. Die wil ik dus morgen gaan kopen. Of ken iemand een beter setje oordopjes, voro rond de 25 euro?(het liefst heb ik in-ear)
Of is de sennheiser mx750 toch wel de beste keus?

En heeft iemand verder nog ervaring met de mx750? ik kan niks vinden op internet en zelfs niet op de sennheiser site. Dus ervaring zijn welkom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35890

matsume schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:21:
Ben vandaag even langs de mediamarkt gweest van groningen. Ik zag de mx750(nog veel) staan voor 19,95 :D. Die wil ik dus morgen gaan kopen. Of ken iemand een beter setje oordopjes, voro rond de 25 euro?(het liefst heb ik in-ear)

En heeft iemand verder nog ervaring met de mx750? ik kan niks vinden op internet en zelfs niet op de sennheiser site. Dus ervaring zijn welkom..
Voor zo ver zijn de MX750 bijna dezelfde oordopjes als de MX550, met een iets verbeterd drivertje erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87842

Ik heb sinds een aantal weken de witte sony oordopjes gekocht. Geluid is buiten gewoon goed en past heel erg goed bij mijn iPod. Omdat er een tussenstukje bij zit gaat deze goed bij mijn iPod remote. Ik ben er erg het mannetje mee.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/DeeD2k2/sonys.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
matsume schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:21:

Iemand nog?( wil vandaag oortes halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_H_X

L_H_X

Keep smiling!

FrenkyFal7 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:25:
garantie? Half jaar is wel erg kort :o Gebruik je ze vaak?

Keep Smiling!
Ja, ik gebruik ze dagelijks. Naar school en terug, op school, achter de computer ook en ook als ik naar me werk fiets gebruik ik ze.

Ik heb verder ook geen idee hoe ze opeens kapot zijn gegaan, het viel me opeens op dat de linkerkant het minder goed deed.

Ik ga contact opnemen met bol.com, want het lijkt er niet op dat het me eigen schuld geweest is dat hij kapot is gegaan. (kabel is niet stuk ofzo)

edit:
ze zijn btw maar 2 maanden oud :'( (mp3speler is half jaar oud)

[ Voor 6% gewijzigd door L_H_X op 24-12-2005 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben ook beniewd :)
Laat even weten welke je koopt en hoe ze bevallen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 127468 op 24-12-2005 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Even een vraag. Binnenkort komt een setje Shure E3 voor mij aan. Nu heb ik een set 'gewone' oordoppen, als in, op maat gegoten doppen om lawaai te verminderen. Kan ik hier simpelweg de filters uithalen en aan de E3 hangen in plaats van de meegeleverde schuimpjes e.d. of gaat dat niet passen?

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152898

Wormaap schreef op maandag 26 december 2005 @ 01:54:
Even een vraag. Binnenkort komt een setje Shure E3 voor mij aan. Nu heb ik een set 'gewone' oordoppen, als in, op maat gegoten doppen om lawaai te verminderen. Kan ik hier simpelweg de filters uithalen en aan de E3 hangen in plaats van de meegeleverde schuimpjes e.d. of gaat dat niet passen?
kwestie van proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wormaap schreef op maandag 26 december 2005 @ 01:54:
Je moet goed kijken naar de aansluiting op de oordopjes en de aansluiting van jou gegoten doppen. De E3 heeft een klein dun buisje waar de hoesjes overheen worden geschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-06 09:02
Anoniem: 87842 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 22:16:
Ik heb sinds een aantal weken de witte sony oordopjes gekocht. Geluid is buiten gewoon goed en past heel erg goed bij mijn iPod. Omdat er een tussenstukje bij zit gaat deze goed bij mijn iPod remote. Ik ben er erg het mannetje mee.

[afbeelding]
Zijn dit de Sony MDR-EX71SL White ?

Ik ga denk ik de Sony MDR-EX51LP aanschaffen? Iemand ervaring met deze oordopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Anoniem: 149371 schreef op maandag 26 december 2005 @ 17:28:
[...]

Je moet goed kijken naar de aansluiting op de oordopjes en de aansluiting van jou gegoten doppen. De E3 heeft een klein dun buisje waar de hoesjes overheen worden geschoven.
Mijn doppen hebben een gat erin waar de filters in zitten. Wat ik me dus afvroeg is of die gaten/buisjes allemaal een standaard maat hebben ofzo. Maar ik denk dat ik het zodra ik ze heb gewoon even uitprobeer :) Zou in ieder geval érg fijn zijn, aangezien ik dan zeker weet dat ik een goede seal heb, en on-stage gebruik ook meteen een stuk makkelijker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wormaap schreef op maandag 26 december 2005 @ 17:47:
[...]

Wat ik me dus afvroeg is of die gaten/buisjes allemaal een standaard maat hebben ofzo.
Nee, dat is niet het geval. Zelfs bij verschillende oordopjes binnen één bedrijf zit al verschil. De 'hoesjes' van bijv. E2 kunnen niet op de E4 en E3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Ah, in dat geval denk/vrees ik dat ik dikke pech heb :P
Eerst maar eens met de schuimpjes kijken of inear me op't podium bevalt, en dan kijken dat ik er een set doppen voor laat aanmeten eventueel :) Voor hifi-gebruik is een goede seal natuurlijk ook belangrijk, maar daar heb ik wat beter de mogelijkheid om ze even aan te duwen ofzo, áls het even niet lekker zit. Als ik gitaar ben aan het spelen werkt dat natuurlijk niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Anoniem: 149371 schreef op maandag 26 december 2005 @ 18:42:
[...]

Nee, dat is niet het geval. Zelfs bij verschillende oordopjes binnen één bedrijf zit al verschil. De 'hoesjes' van bijv. E2 kunnen niet op de E4 en E3.
Ware het niet dat precies de E2 de uitzondering is ;)
e1,e3,e4,e5 (shure),er4,er6 (etymotic),um1,um2 (westone) allemaal zelfde dikte van het "buisje".

[ Voor 7% gewijzigd door LightYears op 26-12-2005 21:55 . Reden: merken er bij gezet ]

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 18:20
een vraagje voor de mensen die de logitech inears hebben..
hoelang is de kabel eigenlijk? want ik lees in verschillende reviews dat ze kort zijn en niet echt geschikt zijn om bijv. te gebruiken als gewone dopjes als je , je mp3 speler in je zak hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
LightYears schreef op maandag 26 december 2005 @ 21:55:
[...]

Ware het niet dat precies de E2 de uitzondering is ;)
e1,e3,e4,e5 (shure),er4,er6 (etymotic),um1,um2 (westone) allemaal zelfde dikte van het "buisje".
Dat is niet helemaal correct. De ER6(i) is ongeveer even dik als de E2. En die is weer ongeveer even dik als de MD33/EX71 etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 27-12-2005 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147265

Ik zoek inears voor mijn ipod 4G. Dacht zelf aan de Shure E2 of E3. Is er hier iemand die deze combi heeft? Ik las namelijk dat de E4 icm de ipod 4G niet zo geweldig was, geldt dit ook voor de E2 en E3?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 147265 op 27-12-2005 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
Met ducktape past alles :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

kenny89 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 10:20:
een vraagje voor de mensen die de logitech inears hebben..
hoelang is de kabel eigenlijk? want ik lees in verschillende reviews dat ze kort zijn en niet echt geschikt zijn om bijv. te gebruiken als gewone dopjes als je , je mp3 speler in je zak hebt zitten.
Vreemd, want de kabels hebben ongeveer dezelfde lengte als de gewone iPod oordopjes, en hebben een Y- vormig snoer (dus links en recht allebei even lang) Verder hebben ze de beste kwaliteit kabels van alle oordopjes die ik hier heb ( EX 71, EP 630 en SHE9500 iod).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

De Logitechs hebben niet enorm lange kabels. Maar net lang genoeg, waardoor je dus niet met een kilometer snoer om je nek muziek zit te luisteren. Prima afgestemd dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157093

Anoniem: 147265 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:03:
Ik zoek inears voor mijn ipod 4G. Dacht zelf aan de Shure E2 of E3. Is er hier iemand die deze combi heeft? Ik las namelijk dat de E4 icm de ipod 4G niet zo geweldig was, geldt dit ook voor de E2 en E3?
Indd, de E4c zou ik dan niet nemen. Ik zou in jouw geval de E2c nemen, ik weet niet hoe audiofiel je bent maar het geluid wat daaruit komt zal je al zeker heel goed vinden. Tegenwoordig zijn ze ook niet meer zo duur meer, die E3c kost al flink wat meer en ik heb nog niet echt superpositieve verhalen erover gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143353

L_H_X schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:41:
Mijn creative oordopjes zijn stuk denk ik :'( Het linker dopje geeft veel minder geluid dan het rechter dopje en ook lijkt het te zijn dat de linker meer bass geeft en dat die bij de rechter juist minder is dan normaal hoort te zijn. De kabel is volgens mij niet "kapot", dus dat als je hem beweegt het geluid wel goed is ofzo. De oordopjes zijn nog geen half jaar oud :'(
heb hetzelfde meegemaakt met de sharp md33... die zijn technisch identiek
Heb er helaas niks aan kunnen doen

• L_H_X

L_H_X

Keep smiling!

Anoniem: 143353 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 15:58:
[...]

heb hetzelfde meegemaakt met de sharp md33... die zijn technisch identiek
Heb er helaas niks aan kunnen doen
Ik heb inmiddels al contact gehad met creative en ze ruilen ze om. _/-\o_
10 dagen zou het duren zeiden ze.

L_H_X schreef op donderdag 29 december 2005 @ 12:25:
[...]

Ik heb inmiddels al contact gehad met creative en ze ruilen ze om. _/-\o_
10 dagen zou het duren zeiden ze.
das mooi, khad die sharps van audiocubes en ik moest ze terugsturen in de originele verpakking indien de garantie zou gelden... al lang weg gegooid dus :p

Anoniem: 140526

Ik heb het zelfde probleem, alleen niet heel goed merkbaar(ik heb het geluk dat ik links helemaal niks hoor, waardoor ik er dus geen last van heb :P )

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:11
Ik heb nu die Logitech in-ears, doen het prima. Was vooraf wat bang omdat normale oordoppen niet in mijn rechteroor passen (rare oorschelp :P). Toen maar op de gok die Logitechs gekocht (niet zo duur + redelijke kwaliteit volgens de reviews). Ze zitten prima, wel de kleine silliconen erop gedaan, klonk een stuk beter en zit wat fijner.

Verder ben ik alleen nog niet zo te spreken over de geluidskwaliteit, klinkt wat dof allemaal, maar misschien moet het nog inspelen. Ben allang blij dat ik eindelijk ook oordopjes in kan :).

Hopen dat 'ie over een paar dagen in de buurt komt van mijn PMX-60 :P.

[ Voor 7% gewijzigd door MarcoC op 29-12-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118586

Ik heb de Creative EP-630 Earplugs bij mijn Zen Micro gehaald. En ze bevallen met heel erg goed moet ik zeggen.
Ik heb ze 12u in laten spelen en toen gewoon gaan dragen. Ik merk alleen wel dat als ik op de fiets zit of iets. dat ik dan minder goed de lage tonen hoor en dat die pas komen als je ze echt helemaal door drukt in je oor.
Maar op half volume me die dingen in hoor ik al bijna niks meer om me heen dus ze sluiten echt prefect af, en doordat je bijna niks om je heen hoor hoef je ze ook niet eens hard te laten spelen.
wat je oordoppen en je trommelvlies spaart :Y)
Maar af en toe hoor ik wel een soort ruisige bass. Toch alsof er iets niet goed zit in die dingen, vooral bij hiphop nummers. Als de bass diep is merk ik niks alleen als het een harde bass is.
Maar voor de rest ben ik heel tevreden over de oordoppen en binnekort maar even creative mailen dat of ze nog van die silicone opzetstukjes hebben want die zaten er niet bij... Of die ouwe heb ze weggegooid toen ik al het plastic aan het verzamelen was :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Laatst online: 12:30
heb nu drie maanden de creatives ep-630
prima dopjes, alleen ik begin echt gek te worden van dat rubber-draadje wat eraan zit
hij blijft overal achter haken, waardoor ik em elke keer erg knullig uit m'n oor sla als ik ff iets uit m'n jaszak wil pakken
t ziet er gewoon dom uit als het gebeurt

het geluid is verder prima, vooral als je ze erg goed in je oor doet, je moet ze dan ook redelijk ver doordrukken, maar in de (syntus/herrie)trein werken ze erg goed bij met noise-cancelation

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nu ongeveer een week de ep630 van creative maar het hoog klinkt nog steeds erg schel :s (de s bijvoorbeeld klinkt heel erg "sssiiissssshhhhh" ... schel dus)

heb ze nu toch al bij al een 15 uur laten inspelen op trance en rock (had gehoord best muziek nemen met veel bas en veel hoog).
Nu ik heb ook de sharps md33's gehad maar deze zijn stuk gegaan.
Ik kan mij wel niet herrineren dat deze ook zo schel klinkte terwijl ze technisch identiek zijn aan de ep630 :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik ben 1 van mijn rubbertejs voor de sharp-33 verloren.
Weet iemand of die dingen los te regelen zijn?

Of is er iemand die graag een exra grote wil, in ruil voor een kleine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Triple-D schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 16:53:
Ik ben 1 van mijn rubbertejs voor de sharp-33 verloren.
Weet iemand of die dingen los te regelen zijn?

Of is er iemand die graag een exra grote wil, in ruil voor een kleine?
http://www.inkoopacties.net/ia/sn2qktfj
Daar kan je sleeves bestellen a 3,02 per paar incl verzendkosten.
Type is 2c/sharp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand toevallig hoeveel de Playgear Stealth Earphones bij de Media Markt hebben en hoeveel ze kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
ze hebben ze bij de MM en ze kosten geloof ik 19,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Uurtje geleden mijn Sony MDR-EX71SL gekregen. Qua pasvorm geweldig, gleden zo uit de verpakking mijn oor in :P. Over de geluidskwaliteit kan en wil ik nog niet al te veel zeggen daar ze nog niet ingespeeld zijn, maar tot nu toe ben ik wel positief verrast (iPod mini met EQ op Meer Hoog en "Storm" van Godspeed You! Black Emperor op).

Maar is het kabeltje nu echt zo slecht? Ik las hier wat reacties over en dat schrok me toch wel een beetje af. Ik ben nu wel al megavoorzichtig met het kabeltje maar is dit nu werkelijk na 3 maanden kapot zonder garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fraQ schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 12:12:
Maar is het kabeltje nu echt zo slecht? Ik las hier wat reacties over en dat schrok me toch wel een beetje af. Ik ben nu wel al megavoorzichtig met het kabeltje maar is dit nu werkelijk na 3 maanden kapot zonder garantie?
Mag wel afkloppen, maar die van mij zijn nog prima!
Heb ze sinds eind april, dus 8 maanden

Beetje voorzichtig zijn met je spullen helpt.
Hoewel ik vaak genoeg aan het snoertje mn doppen uit mn tas trek terwijl ze achter vanalles haken..

Offtopic, goeie muziek, Godspeed. Maar soms wel wat anders luisteren anders word je depri

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 31-12-2005 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
fraQ schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 12:12:
Op zich is de kabel zelf niet echt slecht, maar bij de splitsting tussen het linker en het rechterdraadje en bij de jackplug is ie vrij fragiel. Als je er gewoon voorzichtig mee bent kan je er best een tijd mee doen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
vandaag de logitech stealths ontvangen dankzij een vriend :)
mijn eerste ervaring met inears en ik moet zeggen dat het geluid wel heel erg goed is vergeleken met de normale dopjes 8) . Ik heb nu wel een probleem , nadat ik de maten heb gepast vond ik de large toch het beste afsluiten ,maar ik krijg de seal links niet zo goed in als met rechts en ben dus ongeveer 2/3 minuten bezig met het proberen totdat ze evengoed klinken als rechts. Heeft iemand een tip hoe je ze perfect indoet voor een goede seal?

verder had ik gelezen dat sony sleeves hierop passen dus dan mag ik concluderen dat er ook shuredopjes op passen aangezien shures op de sony's passen? logitech >> sony /sharp >> shure

offtopic:
tip voor iedereen die goedkoop logitech stealths wil halen, er is nu een logitech playgear collection te koop voor 35€ (2x stealth , 1x playgear , + extra acc. ) en als je dus nog een playgear nodig heeft of een vriend dan kun je de kosten delen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globkul
  • Laatst online: 07-06 08:08
Hallo beste tweakers,

Ik heb op 29-6-2005 een setje Sony MDR EX71-SL's gekocht bij BCC (winkel). Het probleem voelen jullie waarschijnlijk al aankomen....... Klik hier voor de afbeelding.

Zoals jullie kunnen zien, is er alleen sprake van een kapotte buitenschil van de kabel, beide dopjes doen het namelijk gewoon nog. Ik heb de dopjes ongeveer 6 maanden lang veel gebruikt, maar ben er altijd zeer voorzichtig mee geweest.

Maar nu de vraag, kan ik gewoon naar binnelopen, bij de BCC, met de dopjes en de bon, om een nieuw setje te krijgen? Ik kan niks terugvinden over garantie van Sony, maar las op het forum iets over 1 jaar fabrieksgarantie.

Stel dat het niet mogelijk is, zou het probleem met een krimpkousje goed te verhelpen zijn, of moet je dan het hele snoertje vervangen met krimpkous?

Alvast bedankt,
Globkul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
  • Laatst online: 26-12-2024
Globkul schreef op zondag 01 januari 2006 @ 17:30:
Stel dat het niet mogelijk is, zou het probleem met een krimpkousje goed te verhelpen zijn, of moet je dan het hele snoertje vervangen met krimpkous?

offtopic:
Wat bedoel je precies met een krimpkousje? Mijn EX71SL's zijn nu nog in orde (mag ook wel na één dag :P) maar ik ben hier wel geïnteresseerd naar, in het bijzonder hoe je die om de koperen kabeltjes krijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door fraQ op 02-01-2006 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Globkul schreef op zondag 01 januari 2006 @ 17:30:
Hallo beste tweakers,

Ik heb op 29-6-2005 een setje Sony MDR EX71-SL's gekocht bij BCC (winkel). Het probleem voelen jullie waarschijnlijk al aankomen....... Klik hier voor de afbeelding.

Zoals jullie kunnen zien, is er alleen sprake van een kapotte buitenschil van de kabel, beide dopjes doen het namelijk gewoon nog. Ik heb de dopjes ongeveer 6 maanden lang veel gebruikt, maar ben er altijd zeer voorzichtig mee geweest.

Maar nu de vraag, kan ik gewoon naar binnelopen, bij de BCC, met de dopjes en de bon, om een nieuw setje te krijgen? Ik kan niks terugvinden over garantie van Sony, maar las op het forum iets over 1 jaar fabrieksgarantie.

Alvast bedankt,
Globkul
Wat ik heb gehoord is dat je hier geen garantie op krijgt. Ik zou het wel gewoon proberen trouwens.
Krimpkous is wel chique, zelf geen ervairingen mee, maar moet werken denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globkul
fraQ schreef op maandag 02 januari 2006 @ 00:23:
[...]

offtopic:
Wat bedoel je precies met een krimpkousje? Mijn EX71SL's zijn nu nog in orde (mag ook wel na één dag :P) maar ik ben hier wel geïnteresseerd naar, in het bijzonder hoe je die om de koperen kabeltjes krijgt.

Offtopic: Krimpkous is een rubberachtig materiaal, wat bij verwarming gaat krimpen. Als het daarna afkoelt is het dus gekrompen, waardoor het rubber er strak omheen zou kunnen zitten. Ik vraag me alleen af of er dun genoege krimpkousjes bestaan die nog wel over het dopje heen kunnen.
Anoniem: 83626 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 10:08:
[...]

Wat ik heb gehoord is dat je hier geen garantie op krijgt. Ik zou het wel gewoon proberen trouwens.
Krimpkous is wel chique, zelf geen ervairingen mee, maar moet werken denk ik
Bedankt voor je reactie. Toch vind ik het raar als ze hier geen garantie op geven, het is geen defect door normaal gebruik(slijtage). Ik heb door de jaren heen vele dopjes gehad, maar zoiets als nu heb ik nog nooit meegemaakt. Een buitenschil zou toch niet zomaar los mogen laten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je al aan het MMach tructje gedacht? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globkul
Wel aan gedacht, maar ziet vrij lastig uit, voor mij dan :9 . Vooral omdat ik niet zo snel zie hoe ik dat onderste stukje van het dopje omhoog kan doen.

Maar goed, bij de BCC geweest --> viel niet onder de garantie van Sony (net zoals batterijen etc). Ze konden het wel opsturen, maar als Sony het niet erkend als kapot product (productiefout), dan zal ik de 35 euro verzendkosten moeten betalen. Hier heb ik dus niet zo'n zin in :O .

Nieuw idee, geen idee of het kan, maar ik zat er aan te denken om de kabel eerst met krimpkous te omringen, en daarna te meshen. Persoonlijk heb ik geen ervaring hoe een gemeshde kabel het zal houden bij frequent gebruik, ook weet ik niet hoe goed het buigbaar is. Iemand hier meer ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
de sony mdr931 zijn als het goed is een soort van gemeshed en ook de logitech g5 kabel .. dus ik dnk dat het wel buigbaar en goed te gebruiken is mits er goede dunne mesh wordt gebruikt.

offtopic:
iemand antwoorden op mijn vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
kenny89 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 20:27:
vandaag de logitech stealths ontvangen dankzij een vriend :)
mijn eerste ervaring met inears en ik moet zeggen dat het geluid wel heel erg goed is vergeleken met de normale dopjes 8) . Ik heb nu wel een probleem , nadat ik de maten heb gepast vond ik de large toch het beste afsluiten ,maar ik krijg de seal links niet zo goed in als met rechts en ben dus ongeveer 2/3 minuten bezig met het proberen totdat ze evengoed klinken als rechts. Heeft iemand een tip hoe je ze perfect indoet voor een goede seal?

verder had ik gelezen dat sony sleeves hierop passen dus dan mag ik concluderen dat er ook shuredopjes op passen aangezien shures op de sony's passen? logitech >> sony /sharp >> shure

offtopic:
tip voor iedereen die goedkoop logitech stealths wil halen, er is nu een logitech playgear collection te koop voor 35€ (2x stealth , 1x playgear , + extra acc. ) en als je dus nog een playgear nodig heeft of een vriend dan kun je de kosten delen...
Ik heb een stukje erover geschreven voor de nieuwe startpost, ik verwacht dat die toch wel erg gauw online komt. Dus wacht die even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 12:11
Over die Logitechs, als je een betje aan je oor trekt aan de bovenkant (staat een beetje maf) kan je die dopjes er wat makkelijker induwen. Gaat bij mij perfect op die manier.

[ Voor 12% gewijzigd door MarcoC op 03-01-2006 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

MarcoC schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 16:08:
Over die Logitechs, als je een betje aan je oor trekt aan de bovenkant (staat een beetje maf) kan je die dopjes er wat makkelijker induwen. Gaat bij mij perfect op die manier.
Niet te vaak doen, anders krijg je van die Start-Trek oren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145819

Shure E4C in combinatie met iPod 4G en 5G.
Ik had vroeger de iPod 60Gb 4G. Ik vond het geluid met de 4G echt veel te dun. Bij beluisteren van popmuziek vond ik dit echt storend. Je moest de iPod al op een redelijk volume afspelen om toch nog een goede klank te krijgen. Ik heb deze iPod verkocht en ben nu gedurende een drietal weken in het bezit van een 5G (60GB). Het geluid met de equalizer op uit is nu stukken beter maar wel op het randje van te neutraal. Ik blijf het spijtig vinden dat de 5G iPod nog steeds afschuwelijk veel vervorming geeft met de EQ op stand meer laag. Dan hoor je meer vervorming dan muziek. Hoe is dat toch mogelijk? Met de EQ in de stand uit moet je het geluid redelijk luid zetten om ten volle van het laag te kunnen genieten. Het geluid van de Shure E4C is schitterend bij gebruik van een andere bron. Digitale radio, CD enz.
Een erg groot nadeel van de Shure E4C is dat het oppassen geblazen is bij gebruik van de grijze flexibele oordoppen. Deze zijn nu al drie maal in mijn oor blijven zitten. Ik durf deze nu niet meer te gebruiken. Zorg dat je steeds een pincet bij de hand hebt, met wat gepruts en kalmte krijg je die grijze oordop er wel terug uitgepeuterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145819 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:47:
Ik had vroeger de iPod 60Gb 4G. Ik vond het geluid met de 4G echt veel te dun. Bij beluisteren van popmuziek vond ik dit echt storend. Je moest de iPod al op een redelijk volume afspelen om toch nog een goede klank te krijgen. Ik heb deze iPod verkocht en ben nu gedurende een drietal weken in het bezit van een 5G (60GB). Het geluid met de equalizer op uit is nu stukken beter maar wel op het randje van te neutraal. Ik blijf het spijtig vinden dat de 5G iPod nog steeds afschuwelijk veel vervorming geeft met de EQ op stand meer laag. Dan hoor je meer vervorming dan muziek. Hoe is dat toch mogelijk? Met de EQ in de stand uit moet je het geluid redelijk luid zetten om ten volle van het laag te kunnen genieten. Het geluid van de Shure E4C is schitterend bij gebruik van een andere bron. Digitale radio, CD enz.
Ik heb ook de Shure E4c in combinatie met de Ipod 5G. Het geluid met de 5G vind ik heel goed. Het klopt dat de EQ niet goed is, vandaar dat ik deze ook niet gebruik. Dus EQ uit, Ipod 5G, Shure E4c :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Logitechs gekocht.
Ben tevreden.
Mp3 speler: Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:VynSCuhcCSAJ:http://www.pressfiles.net/packardbell/photos/audiokey/audiokey_2.jpg

Merk zeker het verschil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:18

Freak187

geen

Goede middag,

Ik ben geïnteresseerd in het kopen van de Creative EP-630 oordopjes. Ik wil normaal niet meer dan 15 euro besteden aan oordopjes, maar ik vind het bass-geluid op mijn MP3-speler niet optimaal en wil dus voor deze ene keer € 23,27 besteden aan de EP-630 oordopjes bij OBCS. Nu heb ik alleen wat vragen:

Zijn de oordopjes breekbaar?

Op de OBCS-site staan de oordopjes 2 keer vermeld, het enige verschil dat ik zie zit in de naam:

- Earbud Backphone EP-630
- EARBUD BACKPHONE EP-630 IN (NMS)

De eerste is ook een paar cent duurder (:P) en nu vraag ik dus, waarom?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
ik denk dat het nix uitmaakt , aangezien de 'meer info' link van allebei hetzelfde is en verder moet je er ook even rekening mee houden dat het EXCL. btw is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Anoniem: 149371 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 17:03:
[...]

Ik heb ook de Shure E4c in combinatie met de Ipod 5G. Het geluid met de 5G vind ik heel goed. Het klopt dat de EQ niet goed is, vandaar dat ik deze ook niet gebruik. Dus EQ uit, Ipod 5G, Shure E4c :9~
Probeer ajb eens een andere bron voor je shure's. Mensen als jij geven een totaal verkeerd beeld hoe een iPod presteert op audiokwaliteit. Ipod 5G & e4c is niet :~, het is enkel minder slecht dan de bijgeleverde doppen.

[ Voor 9% gewijzigd door Oyster op 04-01-2006 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Met zo'n opmerking kan je enkel een welles-nietes discussie aanwakkeren. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. BeeTB1 heeft geen werkwoord gebruikt in die "zin", dus er kan net zo goed "vind" geplaatst worden. In dat geval ik het helmaal correct...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145819 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:47:
Het staat haaks op de vaak "lovende woorden" van iPod-fans, maar zo’n oprechte en nuchtere kijk van een iPod-gebruiker kom je hier niet zo vaak tegen (eerder het omgekeerde). Deze karakteristieke (gepatenteerde?) eigenschap van iPod 5G (óók eerdere generaties) heeft inderdaad niets met muziekweergave te maken. Met andere woorden, het verne*kt de muziek alleen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

ipod + eq = booboo; al 5 "genraties" zo, nix nuchtere kijk, realiteit.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
En we kunnen eindelijk verder in een nieuw deel!

[ Voor 9% gewijzigd door DeeD2k2 op 05-01-2006 01:19 ]

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het topic leuk om te lezen, post geen one-liners en zoek zelf eerst wat uit voordat je koopadvies vraagt. Zie ook "Afspraken" in de openings Post.