Wat zijn goede oordopjes? Deel 6

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 12.929 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:16

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik zou graag wat ervaringen van de Philips SBCHN060 willen hebben. Over deze doppen is maar heel weinig te vinden. Specs zijn wel te vinden, maar geen ervaringen.

http://www.consumer.phili...d=SBCHN060_00_NL_CONSUMER

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/SB/SBCHN060_00_webImageFullSize.jpg

Een aantal vragen:
- Hij heeft een bereik van 40 - 20000. Nu vind ik die 40 erg hoog klinken, is dit ook zo?
- Dat noise reduction, werkt dat ook echt?
- Waar is hij redelijk goedkoop te krijgen? Ik heb 3 webwinkels gevonden met de goedkoopste voor 43 Euro. Bij V&D zag ik ze al voor 39,99. Is nog goedkoper mogelijk of niet?

[ Voor 31% gewijzigd door Erazzzer op 28-11-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

40 hz is de mogelijke diepte tonen van de speakers. Ik meen te herinneren dat er oordopjes zijn welke tot 22 hz gaan? In dit geval is het hoe lager hoe beter, het gebied tussen de twee getallen is eigenlijk je geluiden spectrum, hoe breder, hoe beter. (TOCH??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erazzzer schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:52:
Ik zou graag wat ervaringen van de Philips SBCHN060 willen hebben. Over deze doppen is maar heel weinig te vinden. Specs zijn wel te vinden, maar geen ervaringen.

http://www.consumer.phili...d=SBCHN060_00_NL_CONSUMER

[afbeelding]

Een aantal vragen:
- Hij heeft een bereik van 40 - 20000. Nu vind ik die 40 erg hoog klinken, is dit ook zo?
- Dat noise reduction, werkt dat ook echt?
- Waar is hij redelijk goedkoop te krijgen? Ik heb 3 webwinkels gevonden met de goedkoopste voor 43 Euro. Bij V&D zag ik ze al voor 39,99. Is nog goedkoper mogelijk of niet?
Is de opvolger, de Philips SHE9500, niet veel interresanter?
http://www.mp3man.nl/product/19755

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:54:
[...]

Is de opvolger, de Philips SHE9500, niet veel interresanter?
http://www.mp3man.nl/product/19755
Die heeft niet die noise reduction.
Dus zou dat betekenen dat die NR toch onzin was? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erazzzer schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:05:
[...]

Die heeft niet die noise reduction.
Dus zou dat betekenen dat die NR toch onzin was? :P
Tja in-ear dopjes hebben uit zichzelf al een grote mate van noice-reduction. Ik hoor iig geen fuck met me EX71sl in m'n oren. De noicereduction modules lijken me alleen zinvol bij normale headphones, bijv de Sennheiser PXC 150/250/350, ik heb wel eens een PXC250 beluisterd en dan is het effect van de Noisegard techniek (zoals het bij Sennheiser heet) nogal bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:44
Noise reduction kán heel goed werken. Het werkt door antigeluid te maken tegen omgevingsgeluiden en deze met het signaal mee te sturen waardoor het in je oren tegen elkaar wegvalt. Je hebt meteen al door dat er bewerkingen op het geluid uitgevoerd worden. Dat is niet altijd wenselijk omdat op deze manier ook kleine details in de muziek verloren kunnen gaan. Daarnaast is het voor zo'n ding ook maar een gok hoe hard jij de herrie werkelijk hoort tijdens het luisteren. Als het antigeluid te hard is, valt het hele effect van het systeem weg.

Het meest plezier zal je denk ik hebben van gewone in-ear dopjes. Het in-ear systeem zorgt uit zichzelf ook al voor vrij veel demping. Waarschijnlijk zal je dan ook meer kwaliteit terugkrijgen, helemaal voor 40 euro. Dat is namelijk erg goedkoop voor oordopjes én een noise reduction systeem.

Overigens zou ik me van een dergelijk frequentiebereik niet al te veel aantrekken. Het is maar net hoe ze gemeten hebben en waar ze afkappen. Philips kan dit heel netjes bij -3dB doen waar nadere ook -12dB meetellen... En sta erbij stil dat diep laag vaak niet zo belangrijk is in muziek. In dat stukje tussen 20 en 40dB zit, grof gezegd, niet veel meer dan de tonen die het gevoel in je buik veroorzaken, wat bij films erg leuk is maar bij muziek over het algemeen niet hoeft (en bij oordopjes niet eens mogelijk is).

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een tijdje geleden de Kenwood HD20GA7 aangeschaft, voornamelijk vanwege de enorm goede geluidskwaliteit (zit een speciale chip in blabla.., meer info op www.dapreview.net).:

Afbeeldingslocatie: http://ployer.com/archives/Kenwood%20HD20GA7%20portable%20audio%20player.jpg
De bijgeleverde oordopjes zijn naar mijn mening best goed (Audio Technica rebranded door Kenwood), maar ik wil het maximale halen uit deze speler.

De meegeleverde oordopjes zien er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20050610/dev11510.jpg

Nu zoek ik dus nieuwe dopjes; met een prijs van maximaal 70 euro. Ik luister voornamelijk house. Hebben jullie tips?

P.S.; vond dit plaatje nog :D : Afbeeldingslocatie: http://www.ibukuro.com/mt/archives/e4c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Maar wat zou een betere keuze zijn?
- SBCHN060
of
- SHE9500

Trouwens, op bol.com zag ik ook SHE9501 oordoppen, maar hier kan ik helemaal niets over vinden. Wat zijn dat voor dingen?

[ Voor 51% gewijzigd door Erazzzer op 28-11-2005 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Holleboomer
Op het plaatje is de Shure E4, schijnt heel goed te zijn maar die kost 200 Euro. Je kunt bijv. zijn kleine broetje de Shure E2 proberen, net iets boven 70 Euro te krijgen bij een IA. Mijn broertje gebruikt deze Shure E2 icm. iAudio M3L (vroeger ook icm. Rio Karma) en is zeer te spreken over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

De SHE9501 is de witte versie van de SHE9500. Ik moet zeggen dat het wel directe concurrentie is voor de EX-71. Ik heb de zwarte SHE9500 en kan zeggen dat de draadjes een stuk steviger zijn dan mijn witte EX71's. Ben benieuwd of, en wanneer ze in Nederland verkrijgbaar gaan zijn.

http://bbs.itime.cn/dispb...oardID=22&ID=27156&page=1
Zo als je kan zien op dit forum zitten er precies dezelfde accesoires bij als bij de EX71.

Afbeeldingslocatie: http://article.pchome.net/00/08/32/76/SHE9501_02.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door GSL op 28-11-2005 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

GSL schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:24:
De SHE9501 is de witte versie van de SHE9500. Ik moet zeggen dat het wel directe concurrentie is voor de EX-71. Ik heb de zwarte SHE9500 en kan zeggen dat de draadjes een stuk steviger zijn dan mijn witte EX71's. Ben benieuwd of, en wanneer ze in Nederland verkrijgbaar gaan zijn.

http://bbs.itime.cn/dispb...oardID=22&ID=27156&page=1
Zo als je kan zien op dit forum zitten er precies dezelfde accesoires bij als bij de EX71.

[afbeelding]
bol.com levert ze :)
http://www.nl.bol.com/is-...0000003990370&Section=SCE

[ Voor 14% gewijzigd door Erazzzer op 28-11-2005 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09 18:39
Ik ga niet dit hele topic doorlezen. Maar vrijdag vroeg een vriend van me of ik even het rubber van zijn koptelefoon uit zijn oor wou halen. Shure E Series: E4C
Afbeeldingslocatie: http://www.audiosystems.ch/live/shure/sh_e4c_140x181.jpg

Ik echt zo van WTF je maakt een grapje. Ik in zijn oor kijken zag het net niet zitten. Naar de EHBO gegaan en toen was het binnen 10min eruit. Ik denk zeg t ff.

[ Voor 6% gewijzigd door enermax op 28-11-2005 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enermax schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:51:
Ik ga niet dit hele topic doorlezen. Maar vrijdag vroeg een vriend van me of ik even het rubber van zijn koptelefoon uit zijn oor wou halen. Shure E Series: E4C
[afbeelding]

Ik echt zo van WTF je maakt een grapje. Ik in zijn oor kijken zag het net niet zitten. Naar de EHBO gegaan en toen was het binnen 10min eruit. Ik denk zeg t ff.
bi-zar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent iemand de Audio-Technica ATH-CK7 Inner Ear Earphones? Price: $115.00USD

zie: http://www.audiocubes.com..._Inner_Ear_Earphones.html

Afbeeldingslocatie: http://www.audiocubes.com/images/f_audiotechnica_athck7.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:27

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:58:

[afbeelding]
Ken ze niet, maar vind ze er wel ok uitzien :p

review van iemand op die site:
These inner ear earphones are just wonderful, my previous inner ear earphones were sony ex71 series,but these earphones are much better in clarity,deeper bass, bascially all around. Yet I was going for Hje70, which has has similar specs, but concerning the design and size, I changed my mind to these beauties. If your are going for inner ear earphones, then you should go for these with out hesitation.

[ Voor 33% gewijzigd door 13art op 29-11-2005 23:35 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de E4c nu al een tijdje, maar toch een opmerking/vraag.. ik gebruik ze niet bij het lopen omdat ik dan last heb van "gebonk" bij elke stap die ik zet. Het gaat niet weg als ik de draden achter m'n oren draag of als ik het draad helemaal stil houd en zorg dat het nergens tegenaan botst. Het lijkt wel alsof de Shure elke stap "versterkt" zodat ik het door m'n muziek kan horen.

Is dit normaal? Heeft iedereen hier last van of ligt het aan mij? Ik las ook hier verschillende berichten dat mensen de E4c gebruiken om mee te joggen. Als ik dat probeer is de muziek helemaal niet aan te horen.

Als het aan de Shure E4c ligt zou ik graag willen weten of de Etymotic ER6i hier ook last van heeft. Anders zou ik deze wel naast de E4c kunnen gebruiken voor als ik ga lopen of joggen.

Nog een laatste vraag over de ER6i: hoe is de bassweergave vergeleken met die van de Shure E4c? Iemand had het over een "povere" bassweergave. Is dit correct?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Vraagje: ik heb mijn Sharps nu plusminus 6 maanden, altijd de grootste dopjes gebruikt. Die zitten nu veel losser dan voorheen. Zijn die dingen echt zo "sterk" dat ze je oren oprekken :?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 21:30
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 00:05:
Heb de E4c nu al een tijdje, maar toch een opmerking/vraag.. ik gebruik ze niet bij het lopen omdat ik dan last heb van "gebonk" bij elke stap die ik zet. Het gaat niet weg als ik de draden achter m'n oren draag of als ik het draad helemaal stil houd en zorg dat het nergens tegenaan botst. Het lijkt wel alsof de Shure elke stap "versterkt" zodat ik het door m'n muziek kan horen.

Is dit normaal? Heeft iedereen hier last van of ligt het aan mij? Ik las ook hier verschillende berichten dat mensen de E4c gebruiken om mee te joggen. Als ik dat probeer is de muziek helemaal niet aan te horen.
Dat hebben al in-ears. Maar ik heb er nauwelijks last van, met foampjes, als ik ze over m'n oor doe en m'n muts opzet. Naar beneden laten hangen (zonder over het oor) heeft ook helemaal geen nut want dan vallen ze gewoon weer uit :P.

Als je niet de foamies, maar bijv. de rubberen softtips gebruik, dan is het effect wat je omschrijft een stuk erger.
Als het aan de Shure E4c ligt zou ik graag willen weten of de Etymotic ER6i hier ook last van heeft. Anders zou ik deze wel naast de E4c kunnen gebruiken voor als ik ga lopen of joggen.

Nog een laatste vraag over de ER6i: hoe is de bassweergave vergeleken met die van de Shure E4c? Iemand had het over een "povere" bassweergave. Is dit correct?

Alvast bedankt.
Ik heb een tijje de ER6i geleend van een vriend om ze uit te testen. Ze missen iig iets tov de Shure E4's. Ik heb het omschreven als dat ze saai zijn, niet echt een audiofiele term, maar ja :P. De bassweergave is best goed, hoog ook. Bass lijkt gelijk te zijn aan de E4's, maar zonder het hele lage, dat vond ik wel weer jammer. Het draagcomfort is heel slecht. Je moet ze er heel ver inproppen, het is moeilijk om een goede seal te krijgen en vooral te houden omdat de draadjes er gewoon uithangen. Je kunt ze niet over je oor doen. (de dopjes hebben geen L vorm zoals de E4's, maar zijn gewoon recht).

Je kunt beter gewoon oordopjes kopen zoals bijv. de Sony E888 (alleen zijn die misschien te groot zodat de niet goed in je oor blijven zitten. Maar ik gebruik vaak ook de standaard Apple buds, geluidskwaliteit vind ik niet zo belangrijk als ik aan 't rennen ben.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 00:05:

Alvast bedankt.
Ik heb geen last van gebonl als ik loop met mn er6i's. Bij mijn sharps hiervoor had ik het wel een beetje. Wel moet ik hierbij zeggen dat ik niet jog.
Over de bass van de ER6i's: de eerste keer dat ik ze gebruikte had ik iets van "huh waar is mijn bass?" Maar na een tijdje inspelen wordt die steeds beter. De bass is niet echt aanwezig maar is wel heel strak. Maar het hoog van de ER6i's vind ik dan wel heel geweldig. De bass werdt bij mij wel beter toen ik ze in een headphone amp had gezet.
Wat mischien ook interessant is is dat de kabels van de ER6i's er wel heel erg goedkoop uitzien en aanvoelen.

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 15:58

Nanax

Ik ben sjaak niet

Sheit, waar ik al tijden bang voor was is vandaag gebeurd:
ik ben een van mijn middel maat dopjes verloren van mijn creative EP-630 dopen. Is er iemand met EP-630 of Sharp HP-MD33, die de middelmaat over heeft en wil ruilen voor groot/klein? mijn dank is bij voorbaat groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
leokennis schreef op woensdag 30 november 2005 @ 00:11:
Vraagje: ik heb mijn Sharps nu plusminus 6 maanden, altijd de grootste dopjes gebruikt. Die zitten nu veel losser dan voorheen. Zijn die dingen echt zo "sterk" dat ze je oren oprekken :?
Dat idee had ik dus ook met de mn rechter middelmaat dop. Maar het lijkt me logischer dat de doppen zelf wat slapper worden en niet je oor wijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:58:

[afbeelding]
Ken ze niet, maar voor die prijs en van dat merk zal het niet slecht zijn! Heb zelf ook normale oordopjes van Audio Technica!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb nu die Philips SHE9500 binnen, maar ik heb een vraag. Ik wil die uitstekende rubbertjes vervangen voor een andere maat, maar hoe haal ik die dingen eraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Ervan uitgaande dat je het rubbertje dat in je oor gaat bedoeld: Pak het vast door je duimnagel in de opening in het midden te zetten en je wijsvinger (of een andere) tegen de buitenkant. Je kunt het ding nu lostrekken door de kant die je vast hebt omhoog te trekken terwijl je met je duimnagel legen de ander kant aan blijft drukken (en die als het ware naar beneden drukt).
edit:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/DeeD2k2/IMG_0804.jpg

Ik dit geval draai je dus je hand tegen de klok in (of het dopje met de klok mee).

[ Voor 18% gewijzigd door DeeD2k2 op 30-11-2005 23:00 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit nu te twijfelen tussen de EP630 en de SHE9500. De creative omdat ze gewoon als heel goed bekend staan, maar de philips omdat de bas van de oordopjes in mn zen micro die ik tot nu toe geprobeerd hebben best tegenvallen. En laat philips nou juist weer bekend staan om de vettere bas, dus ik hoop het daarmee wat te kunnen ophalen... Moeilijk... Staan die philips goed bekend? En in verhouding met de EP630?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Lol, dat had ik bij mijn Sony 51LP's ook (medium doppen) 8)7 Gelukkig zat hij scheef en niet diep, ik kreeg hem er niet al te moeilijk uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 17:58
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 22:35:
ik zit nu te twijfelen tussen de EP630 en de SHE9500. De creative omdat ze gewoon als heel goed bekend staan, maar de philips omdat de bas van de oordopjes in mn zen micro die ik tot nu toe geprobeerd hebben best tegenvallen. En laat philips nou juist weer bekend staan om de vettere bas, dus ik hoop het daarmee wat te kunnen ophalen... Moeilijk... Staan die philips goed bekend? En in verhouding met de EP630?
ik vraag me precies hetzelfde af.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik zoek in-ear headphones voor onder de 100 euro (eventueel tot 120) ...
ik heb nu de sharps md33's maar mijn rechteroortje gaat sinds een paar maand minder luid (ik heb al geprobeerd schoon te maken met een naald).
Wat voor mij vooral belangrijk is zijn de middentonen, extreem hoge helderheid is voor mij minder belangrijk (ik krijg makkelijk hoofdpijn wanneer de hoge frequenties te fel aanwezig zijn, vooral rond 4000 hertz).
Iemand suggesties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel nu tussen de Etymotic ER6i, Etymotic ER6 en de Shure E2c.
De ER6i is volgens mij de verbeterde versie van de ER6, maar ik vind de ER6 mooier vanwege de zwarte kleur. De Shure E2c is al een tijdje op de markt maar lang niet slecht. Welke kan ik het best nemen als ik veel house luister?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 12:22:
Ik twijfel nu tussen de Etymotic ER6i, Etymotic ER6 en de Shure E2c.
De ER6i is volgens mij de verbeterde versie van de ER6, maar ik vind de ER6 mooier vanwege de zwarte kleur. De Shure E2c is al een tijdje op de markt maar lang niet slecht. Welke kan ik het best nemen als ik veel house luister?
Geen twijfel als je house luistert: de E2c!

(De ER6i is overigens niet zozeer de verbeterde versie, als wel een versie die meer geschikt is voor draagbare muziekspelers, omdat die minder vermogen nodig heeft). Overigens zou ik voor bijna alle andere muziek waar bass niet zo belangrijk is de ER6i aanraden.
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 11:58:
Hoi, ik zoek in-ear headphones voor onder de 100 euro (eventueel tot 120) ...
ik heb nu de sharps md33's maar mijn rechteroortje gaat sinds een paar maand minder luid (ik heb al geprobeerd schoon te maken met een naald).
Wat voor mij vooral belangrijk is zijn de middentonen, extreem hoge helderheid is voor mij minder belangrijk (ik krijg makkelijk hoofdpijn wanneer de hoge frequenties te fel aanwezig zijn, vooral rond 4000 hertz).
Iemand suggesties :)
Wat voor muziek luister je en wat vond je van de MD33's?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 13:39
ik heb een iPod en luister veel trance maar ook muziek als robbie williams, coldplay enz..

welke dopjes zijn aan te raden? wil wel in-ear

[ Voor 22% gewijzigd door dsonnaville op 03-12-2005 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de E2's van Shure. Erg fijn om naar te luisteren. Het gekke is vooral dat als je na het luisteren met deze oordopjes weer naar je oude oordopjes teruggaat, je het verschil echt goed hoort.

Ik gebruik hem met een iPOD en ook de PSP trouwens.

Review: http://www.pocketinfo.nl/artikel/4559

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
dsonnaville schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 12:54:
ik heb een iPod en luister veel trance maar ook muziek als robbie williams, coldplay enz..

welke dopjes zijn aan te raden? wil wel in-ear
Dit is natuurlijk niet helemaal de bedoeling, he :P. Je mag zelf aangeven welke volgens jou in aanmerking komen en dan kunnen wij je helpen met je keuze. Maar vooruit... Wil je graag boemende bass of liever wat evenwichtiger geluid? En nog veel belangrijker, wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 22:35:
aanvulling hierop: volgens mij zien die philips er een stuk steviger en duurzamer uit dan de creatives. Kan dat kloppen?
Mooier zijn ze iig wel, met dat rood ofzo :9

Afbeeldingslocatie: http://images-eu.amazon.com/images/P/B000B5TWTY.02.LZZZZZZZ.jpg

:9 :9~

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 14:20:
[...]

aanvulling hierop: volgens mij zien die philips er een stuk steviger en duurzamer uit dan de creatives. Kan dat kloppen?
Mooier zijn ze iig wel, met dat rood ofzo :9

[afbeelding]

:9 :9~
Dat rood zie je niet zo goed als op het plaatje hoor :P
Het is erg donkerrood, maar zeker wel heel mooi. En ze voelen zich ook erg stevig aan. Ik ken de Creatives niet, maar ze lijken me inderdaad een stuk instabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erazzzer schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 16:24:
[...]

Dat rood zie je niet zo goed als op het plaatje hoor :P
Het is erg donkerrood, maar zeker wel heel mooi. En ze voelen zich ook erg stevig aan. Ik ken de Creatives niet, maar ze lijken me inderdaad een stuk instabieler.
Maar wat vind je van de kwaliteit? Is het allemaal stevig? En hoe is de bas?
Vergelijk ze eens met andere dopjes... Want je hoort zo weinig over deze philips ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Aan de Creatives/Sharps zitten te weinig "frutsels" om niet stevig te zijn. Alles zit in een degelijk plastic bolletje dat afgesloten s met een metaalachtig ringetje. Het graadje dat hier uit komt is zelfs voorzien van een rubberen verdikking om knikken te voorkomen. Ik heb geen idee hoe je die stuk wilt krijgen met normaal gebruik.

Aks je de reviews/ervaring met beide dopjes samenvat, lijkt het erop dat de dopjes van Creative richting de (audiofile) high-end dopjes nijgen met een vrij vlak geluidsbeeld. De Philips dopjes daarentegen lijken een enorme soundstage te hebben zoals we die ook van bijvoorbeeld hun HP890 hoofdtelefoon kennen. In eersten instantie zal dat geluid je meer overdonderen. Maar mijn ervaring met de genoemde hoofdtelefoon is dat hij bijna gaat vervelen als je er langer muziek mee luistert. Dat heb ik met de Sharp MD33 (en de Sennheiser HD201; om maar een enigszins bijpassende hoofdtelefoon te noemen) niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]

Wat voor muziek luister je en wat vond je van de MD33's?
alvast bedankt voor de hulp :)
ik luister vooral rock, alternatief (radiohead stijl), soms zware rock (rammstein), maar ook klassiek en dingen als jacques brel kan ik sterk van genieten :p
wat ik dus niet echt luister is techno, trance, rap, pop alhoewel een tranceplaat die er goed doorkomt ook wel enorm meeslepend kan zijn van tijd tot tijd :)

ik vond de md33's vooral uitblinken in muziek waarbij er niet teveel dingen tegelijk klonken, dan waren de details echt schitterend, kon je de cimbalen enzo echt horen klinken zoals ze dat ook doen in het echt en had ik zo soms het gevoel te kunnen "proeven" van het geluid...
echter wanneer er veel dingen tegelijk kwamen en wanneer het luid werd vond ik dat het allemaal wat te veel op-elkaar klonk...

nu ik vind het heel erg jammer dat mijn set md33's stuk is gegaan. moest er geen goed alternatief zijn binnen deze prijsklassen (onder de 100, liefst onder 120) dan zal ik mij allicht opnieuw een setje md33 aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
[afbeelding]

heb al 3x dat ding uit mijn oor moeten halen. Met die normale pincetten uit EHBO-dozen heb ik m er binnen enkele minuten uit. Thuis was ik er een half uur mee bezig, en had ik een week last van de wondjes.

Volgens mij kwam t omdat er wat oorsmeer tussen kwam.
Ik merk trouwens wel dat mijn oorsmeer dunner wordt als ik ze veel draag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hier bovenstaande Philips SHE9500 oordopjes lijken wel erg veel op de bijgeleverde oordopjes bij de nieuwe Philips 6GB HDD-speler (HDD1620). Deze speler heb ik van de week van een collega een paar uur mogen gebruiken.
(Off topic: Ook de gelegenheid om een kleine luistertest te doen en de Philips HDD1620 direct te vergelijken met mijn Rio Carbon + Sharp MD33. Ondanks de magere specs doet de nieuwe Philips HDD1620 het klankmatig helemaal niet zó slecht, zal proberen iets op het Philips GoGear topic te posten als ik wat meer tijd heb)

Met de bijgeleverde oordopjes klinkt het wel heel aardig! Toch na het omwisselen met de Sharp MD33 leverde het een wat levendiger klankbeeld op, iets minder “boem” en het middengebied is duidelijk transparanter, wat de instrumenten ten goede komen. De originele Philips dopjes vind ik een beetje modderig, donker klinken, hoewel voor bijgeleverde oordopjes heel aardig zijn. Wat ik ook met de EQ probeerde, deze indruk blijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 17:03:
[...]

alvast bedankt voor de hulp :)
ik luister vooral rock, alternatief (radiohead stijl), soms zware rock (rammstein), maar ook klassiek en dingen als jacques brel kan ik sterk van genieten :p
wat ik dus niet echt luister is techno, trance, rap, pop alhoewel een tranceplaat die er goed doorkomt ook wel enorm meeslepend kan zijn van tijd tot tijd :)

ik vond de md33's vooral uitblinken in muziek waarbij er niet teveel dingen tegelijk klonken, dan waren de details echt schitterend, kon je de cimbalen enzo echt horen klinken zoals ze dat ook doen in het echt en had ik zo soms het gevoel te kunnen "proeven" van het geluid...
echter wanneer er veel dingen tegelijk kwamen en wanneer het luid werd vond ik dat het allemaal wat te veel op-elkaar klonk...

nu ik vind het heel erg jammer dat mijn set md33's stuk is gegaan. moest er geen goed alternatief zijn binnen deze prijsklassen (onder de 100, liefst onder 120) dan zal ik mij allicht opnieuw een setje md33 aanschaffen :)
Mocht je budget wat omhoog kunnen, dan zijn de Shure E4's aan te raden, omdat ze enorm alround zijn. Maar met jouw budget kan ik de ER6i aanraden. Ze klinken goed, zijn alround. Die zijn ongeveer 100 euro, alleen qua draagcomfort zijn ze een stuk minder, het is moeilijk om een goede seal te krijgen etc. Ze moeten echt ver in je oor.

De Shure E3 is denk ik ook een goed alternatief. Die zijn nog ietsje duurder. Ze klinken ook goed, maar wel iets minder dan de ER6i, maar ze lijken mij duurzamer. Ze zijn daarnaast een stukje praktischer en het is makkelijker om een goede seal te krijgen.

Sowieso zijn beide een hele verbetering t.o.v. de MD33's.
bigfoot1942 schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 17:17:
[...]

heb al 3x dat ding uit mijn oor moeten halen. Met die normale pincetten uit EHBO-dozen heb ik m er binnen enkele minuten uit. Thuis was ik er een half uur mee bezig, en had ik een week last van de wondjes.

Oef klinkt pijnlijk. Ik heb de Shure's nu een ruime twee maanden en ik heb gelukkig nog geen enkele keer gehad dat er een tip in mijn oor bleef zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door Hoedje op 03-12-2005 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 16:43:
[...]

Maar wat vind je van de kwaliteit? Is het allemaal stevig? En hoe is de bas?
Vergelijk ze eens met andere dopjes... Want je hoort zo weinig over deze philips ;(
Kwaliteit van die dingen vind ik perfect, ze zijn super stevig. En qua bass, tja, beter dan alle sennheisers die ik had, maar voor bass zweer ik bij sony :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nou beter om house muziek te luisteren? De ER6i of de Shure E2c. En welke van de 2 is 'beter'? Is de ER6i daarnaast ook superieur aan de Shure E3? Ik volg de statements uit dit topic niet echt meer, de ene keer is de Shure beter, de andere keer de Etymotic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 00:01:
Wat is nou beter om house muziek te luisteren? De ER6i of de Shure E2c. En welke van de 2 is 'beter'? Is de ER6i daarnaast ook superieur aan de Shure E3? Ik volg de statements uit dit topic niet echt meer, de ene keer is de Shure beter, de andere keer de Etymotic!
“Goed geluid” is erg subjectief en sterk afhankelijk van individuele muzieksmaak, vandaar dat je hier moeilijk of geen éénduidige statement over een bepaalde set oordopjes kan vinden. Persoonlijk luister ik naar van alles nog wat, als het maar goed klinkt (dus héél anders dan jij vooral house muziek) en gebruik zowel de Etymotic ER6i als de Shure E3.

Puur op geluidskwaliteit gelet dan is de Etymotic ER6i de meest uitgebalanceerde, audio-waardige oordopjes van deze 2 sets dopjes. Hierbij moet worden vermeld dat de Shure E3 de meeste- en de Etymotic ER6i de minste compensatie dmv. EQ, filters en geluidseffecten nodig hebben.
Mijn rangschikking puur gebaseerd op geluidskwaliteit is:

1. Etymotic ER6i: geeft een betere isolatie. Als het goed in je gehoorgang pas dan leveren deze dopjes een uitgebalanceerd en audio-waardig geluid, maar verwacht er vooral geen overdonderende bass van!
2. Shure E3: middentonen zijn echt te nadrukkelijk aanwezig en hoge tonen hebben te maken met een sterk roll-off waardoor deze oordopjes een beetje “zwanger” klinken bij geen compensatie.

Echter wanneer gelet wordt op de constructie dan laat de Shure E3 de Etymotic ER6i ver achter zich. Het ziet er en voelt heel degelijk aan. Maar belangrijkste vind ik dat het vrijwel afwezig van de storingsgevoeligheid als gevolg van het aanraken vd. snoeren bij de Shure E3.
Bij de Etymotic ER6i is deze storingsgevoeligheid wel erg sterk. Ik loop wel een met de Rio Carbon
in mijn broekzak en de storingsgevoeligheid (microphonics) als gevolg van het kontact vd. snoeren met mijn hemd/lijf is erg vervelend :r . Mijn rangschikking gebaseerd op de constructie is dan ook:

1. Shure E3
2. Etymotic ER6i

(Maar dit blijft natuulijk mijn persoonlijke mening zoals ik het al eerder aangaf!)

Terug naar jou situatie, gelet op jou persoonlijke muzieksmaak en budget is de Shure E2c de betere keus. De Etymotic ER6i is meer een allrounder en heeft niet het basfundament van de Shure E2c waardoor deze (Etymotic ER6i) minder geschikt is voor house muziek. Mijn broetje gebruikt de Shure E2c en luistert veelal naar dance muziek ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 01:36:
[...]

“Goed geluid” is erg subjectief en sterk afhankelijk van individuele muzieksmaak, vandaar dat je hier moeilijk of geen éénduidige statement over een bepaalde set oordopjes kan vinden. Persoonlijk luister ik naar van alles nog wat, als het maar goed klinkt (dus héél anders dan jij vooral house muziek) en gebruik zowel de Etymotic ER6i als de Shure E3.

Puur op geluidskwaliteit gelet dan is de Etymotic ER6i de meest uitgebalanceerde, audio-waardige oordopjes van deze 2 sets dopjes. Hierbij moet worden vermeld dat de Shure E3 de meeste- en de Etymotic ER6i de minste compensatie dmv. EQ, filters en geluidseffecten nodig hebben.
Mijn rangschikking puur gebaseerd op geluidskwaliteit is:

1. Etymotic ER6i: geeft een betere isolatie. Als het goed in je gehoorgang pas dan leveren deze dopjes een uitgebalanceerd en audio-waardig geluid, maar verwacht er vooral geen overdonderende bass van!
2. Shure E3: middentonen zijn echt te nadrukkelijk aanwezig en hoge tonen hebben te maken met een sterk roll-off waardoor deze oordopjes een beetje “zwanger” klinken bij geen compensatie.

Echter wanneer gelet wordt op de constructie dan laat de Shure E3 de Etymotic ER6i ver achter zich. Het ziet er en voelt heel degelijk aan. Maar belangrijkste vind ik dat het vrijwel afwezig van de storingsgevoeligheid als gevolg van het aanraken vd. snoeren bij de Shure E3.
Bij de Etymotic ER6i is deze storingsgevoeligheid wel erg sterk. Ik loop wel een met de Rio Carbon
in mijn broekzak en de storingsgevoeligheid (microphonics) als gevolg van het kontact vd. snoeren met mijn hemd/lijf is erg vervelend :r . Mijn rangschikking gebaseerd op de constructie is dan ook:

1. Shure E3
2. Etymotic ER6i

(Maar dit blijft natuulijk mijn persoonlijke mening zoals ik het al eerder aangaf!)

Terug naar jou situatie, gelet op jou persoonlijke muzieksmaak en budget is de Shure E2c de betere keus. De Etymotic ER6i is meer een allrounder en heeft niet het basfundament van de Shure E2c waardoor deze (Etymotic ER6i) minder geschikt is voor house muziek. Mijn broetje gebruikt de Shure E2c en luistert veelal naar dance muziek ;) .
Hulde _/-\o_
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 00:01:
Zoals je al uit het stuk hierboven ziet is het geen zwart/wit verhaal. Om toch het stukje van hierboven nog even kort samen te vatten. De Shure E2c zijn beter voor house/trance etc. De ER6i zijn het beste qua geluidskwaliteit. De Shure E3 zijn minder qua geluid, maar hebben een betere constructie en zijn praktischer om te gebruiken. Daarom is dus voor de één de E2 het beste, voor de ander de E3 en voor weer een ander de ER6i...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 18:39:
[...]

Mocht je budget wat omhoog kunnen, dan zijn de Shure E4's aan te raden, omdat ze enorm alround zijn. Maar met jouw budget kan ik de ER6i aanraden. Ze klinken goed, zijn alround. Die zijn ongeveer 100 euro, alleen qua draagcomfort zijn ze een stuk minder, het is moeilijk om een goede seal te krijgen etc. Ze moeten echt ver in je oor.

De Shure E3 is denk ik ook een goed alternatief. Die zijn nog ietsje duurder. Ze klinken ook goed, maar wel iets minder dan de ER6i, maar ze lijken mij duurzamer. Ze zijn daarnaast een stukje praktischer en het is makkelijker om een goede seal te krijgen.

Sowieso zijn beide een hele verbetering t.o.v. de MD33's.

.
Bedankt voor het advies!
Wat is het beste voor een mp3speler, de ER-6 of de ER-6i, of is dit verschil zeer subjectief?
Kan ik moeite hebben met ze in mijn oren te krijgen wetende dat ik nu de medium dopjes van de md33 gebruik?

Waar kan je de ER-6i het veilig en niet te duur aanschaffen ? :/
Ik zie dat ze bij audiocubes de ER-6 hebben, maar de ER-6i niet...

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Bah, ik heb nu al 2x een Sharp MD33 kapot gemaakt, kabelbreuk. En nee dat komt niet door mijn handelingen, ik doe er niks bijzonders mee!

En dan koop je een Creative EP630, 1 dag oud.. En ook alweer een kabelbreuk, ( dat was voordat ik hem ergens mee naartoe nam, en ik gooi er echt niet mee..)

:( Best balen eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
  • Laatst online: 27-07-2016
[afbeelding]

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 22:37:
[...]

Lol, dat had ik bij mijn Sony 51LP's ook (medium doppen) 8)7 Gelukkig zat hij scheef en niet diep, ik kreeg hem er niet al te moeilijk uit :)
bigfoot1942 schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 17:17:
[...]

Heb ik ook last van gehad, kwam bij mij omdat:
1)Het opzetstukje er niet helemaal goed opzat (altijd controleren ná en vóór gebruik!) of/en;
2)Te ver in mijn oor gestopt of/en;
3)Te hard uit mijn oor getrokken en/of;
4)Misschien ook als je je opzetstukje er heel vaak er op en af doet.

Ik speelde daarna voor eigen dokter: met een tekentang, kan ook met een passer als je de scherpe delen er af haalt(zelf ook gedaan :| )! Paar keer 'steken' en dan moet je hem klem hebben en kun je hem er voorzichtig, langzaam er uit trekken, dan komt ie staads verder uit je oor.
Ik heb ook één keer gevraagd of iemand het wilde doen, toch kan je het beter op eigen gevoel doen. Wil je echt geen risico nemen dan moet je(zoals gezegd is in quote) ff naar de EHBO gaan!

B) teken= klein insectje, dat vooral in het bos voorkomt B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 14:06:
[...]
Bedankt voor het advies!
Wat is het beste voor een mp3speler, de ER-6 of de ER-6i, of is dit verschil zeer subjectief?
Het verschil is totaal niet subjectief. De ER6 hebben minder bass dan de ER6i, het hele spectrum ligt zeg maar wat omhoog, omdat je ook dit aangeeft:
(ik krijg makkelijk hoofdpijn wanneer de hoge frequenties te fel aanwezig zijn, vooral rond 4000 hertz)
Moet je absoluut niet de ER6 nemen. Die hebben namelijk soms nog wel eens last van een snerpende threble, bijv. bij s enz. Aan de andere kant schijnen ze meer detail te hebben en is het verschil overal niet al te groot. Het is niet verschrikkelijk, maar in jouw geval lijkt me dat je moet gaan voor de 6i.
Kan ik moeite hebben met ze in mijn oren te krijgen wetende dat ik nu de medium dopjes van de md33 gebruik?

Waar kan je de ER-6i het veilig en niet te duur aanschaffen ? :/
Ik zie dat ze bij audiocubes de ER-6 hebben, maar de ER-6i niet...

alvast bedankt :)
Je zal er zeker in het begin moeite mee hebben, dat heeft nix te maken met de MD33's. Maar het is gewoon heel anders. Ze gaan veel verder je oren in (ook vergeleken met andere IEM's), en het is sowieso moeilijk een goede seal te krijgen. Maar zodra je het door hebt, en er een beetje aan gewend bent geraakt, dat kan zo een paar weken duren, zal het allemaal goed gaan.

Je kunt het proberen bij: http://store.earphonesolutions.com/et6iisea.html of http://stores.ebay.com/iDealSound. Bij die tweede heb ik mijn tips gekocht en dat ging snel en goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ongeveer een half jaar de Sony MDR-EX71SL oordopjes,
vorige week merkte ik op dat 1 oordopje een heel stuk zachter klonk dan het andere oordopje.

Ik wilde ze al bijna terug sturen toen ik ontdekte dat er vuil (lees: oorsmeer) in het kleine uitgangetje, waar de muziek uitkomt, van het dopje zat. Hij zat dus verstopt. Zelf heb ik geprobeerd het vuil eruit te ''pulken'' maar in plaats daarvan duwde ik het juist naar binnen. Het geluid is daardoor wel beter, maar nog steeds niet gelijk.

Nu wilde ik eigenlijk het oordopje openmaken, maar dan ben ik bang dat hij het helemaal niet meer doet.

Ik vroeg me dus af of ik het oordopje open kan openmaken, of dat iemand anders dit ook gehad heeft en een andere oplossing heeft...

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 11:30
Morgen ga ik weer naar Korea, dus dat is weer 10 uur in het vliegtuig. (en dan natuurlijk ook nog een keer terug). Omdat ik zo baal van de herrie in een vliegtuig wil ik dus een paar "in ear" dopjes gaan halen.
(Incl een airplane adapter)

De EP630 lijk mij een leuke keuze ivm prijs/kwaliteit.

Nu heb ik twee vragen:
1: Mijn gehoorgangen zijn nogal smal. Oa gehoord van de dokter als hij eens in mijn oren moest kijken en zo'n oor-thermometer gaat ook niet echt lekker. Gaat dit een probleem worden ?

2: Morgen ga ik op schiphol shoppen (Lekker op tijd met de voorbereiding :p ) dus ik weet niet of ze daar beschikbaar zijn. Iemand toevallig onlangs nog aan het shoppen geweest op schiphol ? Heb ik daar kas op wat leuke dopjes of kan ik nog beter even naar de Mediamarkt rennen (koopzondag volgens mij)

-=Edit=-
Ik wil proberen om voor ong EUR 30 te slagen.

[ Voor 5% gewijzigd door Martkrui op 04-12-2005 14:55 ]

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:01
Dr.DNA schreef op zondag 04 december 2005 @ 14:53:
Morgen ga ik weer naar Korea, dus dat is weer 10 uur in het vliegtuig. (en dan natuurlijk ook nog een keer terug). Omdat ik zo baal van de herrie in een vliegtuig wil ik dus een paar "in ear" dopjes gaan halen.
(Incl een airplane adapter)

De EP630 lijk mij een leuke keuze ivm prijs/kwaliteit.

Nu heb ik twee vragen:
1: Mijn gehoorgangen zijn nogal smal. Oa gehoord van de dokter als hij eens in mijn oren moest kijken en zo'n oor-thermometer gaat ook niet echt lekker. Gaat dit een probleem worden ?

2: Morgen ga ik op schiphol shoppen (Lekker op tijd met de voorbereiding :p ) dus ik weet niet of ze daar beschikbaar zijn. Iemand toevallig onlangs nog aan het shoppen geweest op schiphol ? Heb ik daar kas op wat leuke dopjes of kan ik nog beter even naar de Mediamarkt rennen (koopzondag volgens mij)

-=Edit=-
Ik wil proberen om voor ong EUR 30 te slagen.
De dopjes kosten eerder 40 euro. De MediaMarkt Almere heeft ze niet, wel het accecoire pack voor de Zen Micro (Waar ze bij zitten) voor 50 euro. Ik dacht dat Schiphol hoge prijzen hanteerde.

Ik geloof dat veel computerzaken (dixons, Dynabyte) ze wel hebben.
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 14:42:
Ik heb nu ongeveer een half jaar de Sony MDR-EX71SL oordopjes,
vorige week merkte ik op dat 1 oordopje een heel stuk zachter klonk dan het andere oordopje.

Ik wilde ze al bijna terug sturen toen ik ontdekte dat er vuil (lees: oorsmeer) in het kleine uitgangetje, waar de muziek uitkomt, van het dopje zat. Hij zat dus verstopt. Zelf heb ik geprobeerd het vuil eruit te ''pulken'' maar in plaats daarvan duwde ik het juist naar binnen. Het geluid is daardoor wel beter, maar nog steeds niet gelijk.

Nu wilde ik eigenlijk het oordopje openmaken, maar dan ben ik bang dat hij het helemaal niet meer doet.

Ik vroeg me dus af of ik het oordopje open kan openmaken, of dat iemand anders dit ook gehad heeft en een andere oplossing heeft...

Alvast bedankt.
Tipje: Dat spul waar dat gaatje in zit stelt helemaal niks voor. Even eruit halen (je kan redelijk ver door duwen, een halve centimeter is geen enkel probleem) en alles is weer okee. Ik heb dat maanden geleden met de mijne gedaan, niks aan de hand.

Mijn EX-71's doen het al bijna een jaar! Niks problemen met draden of zo!

[ Voor 34% gewijzigd door coptician op 04-12-2005 15:22 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
Ikzou inderdaad niet op schiphol gokken, je hebt daar volgens mij maar 1 electro-winkel(dat is voor de incheck, ben nog nooit erachter geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Mijn wishlist volgorde :

Sharp MD33
Sony EX71
Panasonic RPHJE50
Sony EX51
Philips SHE9500

Morgen maar zien wat ze hebben. En ik laat natuurlijk weten wat het is geworden en hoe het bevalt.

[ Voor 167% gewijzigd door Martkrui op 04-12-2005 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:13
Is hier toevallig nog iemand die zijn medium EX51-rubbertjes wil ruilen tegen de kleine of de grote? Ik ben 1 van mijn mediums kwijtgeraakt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

heb nu ook de Creative 630's, uit doos klinken ze echt al lekker, luister nu Talk Talk - The Color of Spring, heerlijk sprankelend :)

en over dat Premium Accessories pack, je kan ze beter icm met dat kopen, voor 5 euro meer krijg je er een lader, accu, hoesje en nekkoord voor je Zen Micro bij (die heb ik ook niet, ik heb een sleek) maar die losse handel kan je weer verkopen, het hoesje en de accu heb ik al aan een vriend verkocht voor 7.50 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag, wat is het verschil tussen de volgende oordopjes; De ER-6 en ER-6i. Is het enige verschil dat de ene zwart en de ander wit is of is er ook kwaliteit verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 15:31:
Ik heb een vraag, wat is het verschil tussen de volgende oordopjes; De ER-6 en ER-6i. Is het enige verschil dat de ene zwart en de ander wit is of is er ook kwaliteit verschil?
In vergelijking met de klassieke ER6 heeft de witte ER6i een hoger rendement (~ 8dB hoger) en is laagohmiger (16 Ohm) waardoor deze meer geschikt is voor portable gebruik ;) .
Ook heeft de nieuwe ER6i 3-flanges, de oude versie heeft 2-flanges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 15:45:
[...]

In vergelijking met de klassieke ER6 heeft de witte ER6i een hoger rendement (~ 8dB hoger) en is laagohmiger (16 Ohm) waardoor deze meer geschikt is voor portable gebruik ;) .
Ook heeft de nieuwe ER6i 3-flanges, de oude versie heeft 2-flanges
Bedankt :)

Maar ik heb een zwarte Ipod 5G en de ER6i is alleen in 't wit.... of bestaan er ook ER6i in 't zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:14:
[...]

Bedankt :)

Maar ik heb een zwarte Ipod 5G en de ER6i is alleen in 't wit.... of bestaan er ook ER6i in 't zwart?
Nee ER6i is alleen in wit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar kleine vraagjes voor de zekerheid over de Sharp MD-33/Creative EP630:
  • Hoe zit dat als je ermee in de wind moet fietsen? Ik denk dat je niet veel last hebt daarvan, omdat het in-ear oordopjes zijn. Maar misschien is dat anders? (Ik moet elke dag naar school fietsen, met mijn bagger oordopjes van m'n mp3-speler is dat gewoon lelijk.)
  • Kunnen ze tegen een beetje spatwater? Het is niet dat ik niet zonder muziek kan en daarom ook in de regen per sé ermee wil kunnen fietsen, maar ik vond het altijd wel handig.
  • Bij sommige oordopjes is het zo dat het snoer naar het rechter dopje veel langer is als dan naar het linker. Is dat bij de MD-33 ook zo?
  • Sharp MD-33 is hetzelfde als de Creative EP630? En zijn dus ook onder die laatste naam te kopen op mp3man.nl?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de Sharp MD33/Creative EP630 al uitgeprobeerd met de 5g Ipod? Zo ja, combineert dat een beetje lekker? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-09 20:31
Als je je oordopjes echt goed in je oren brengt zul je vrijwel geen windgeruis horen, doordat de wind er gewoon langs gaat. Wanneer je oordoppen er niet goed inzitten en er dus uitsteken dan gaat door de wind je oordopjes lichtjes trillen en hoor je dus de wind.
Dus zorg dat je een goede, "diepe" seal hebt dan zul je vrijwel geen last hebben van windgeruis, ik in ieder geval helemaal niet.

Het is natuurlijk niet echt aan te raden om ze in aanraking te brengen met water, maar ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van iemand dat zn oordoppen kapot gingen doordat hij ze in de regen gebruikte.. daarbij zit het meeste van de dop toch in je oor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 19:42:
Een paar kleine vraagjes voor de zekerheid over de Sharp MD-33/Creative EP630:

• Hoe zit dat als je ermee in de wind moet fietsen? Ik denk dat je niet veel last hebt daarvan, omdat het in-ear oordopjes zijn. Maar misschien is dat anders? (Ik moet elke dag naar school fietsen, met mijn bagger oordopjes van m'n mp3-speler is dat gewoon lelijk.)
Met in-ear dopjes heb je een stuk minder last van de wind zoals die fluit bij normale dopjes. Hieveel het werkelijk verminderd, hangt vooral af van de seal. Hoe beter die is, hoe minder last je ervan hebt.
• Kunnen ze tegen een beetje spatwater? Het is niet dat ik niet zonder muziek kan en daarom ook in de regen per sé ermee wil kunnen fietsen, maar ik vond het altijd wel handig.
Zachte regen zal geen probleem zijn; alle openingen zitten in je oor. Maar het risico van ee regenbui zou ik niet nemen. Helemaal omdat ze makkelijke uit je oren glijden als ze een vochtig worden. Dat is ook met zweten het geval.
• Bij sommige oordopjes is het zo dat het snoer naar het rechter dopje veel langer is als dan naar het linker. Is dat bij de MD-33 ook zo?
Bij de MD33 wel, bij de EP-630 niet.
• Sharp MD-33 is hetzelfde als de Creative EP630? En zijn dus ook onder die laatste naam te kopen op mp3man.nl?
Juist. In de openingspost staan de grootste verschillen tussen beide modellen. De geluidskwaliteit is daar geen van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:15:
Heeft iemand de Sharp MD33/Creative EP630 al uitgeprobeerd met de 5g Ipod? Zo ja, combineert dat een beetje lekker? :P
EP630 + iPod 5G = O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:27:
[...]
Bij de MD33 wel, bij de EP-630 niet.

[...]
Juist. In de openingspost staan de grootste verschillen tussen beide modellen. De geluidskwaliteit is daar geen van...
Had ik beide in de startpost kunnen lezen, maar goed. Morgen maar even bestellen dan, ze zijn hier niet in de winkel te krijgen.
Bedankt voor de antwoorden, DeeD2k2 en thumblex.

Ohja, op mijn mp3-speler (Mobiblu DAH 1200) zit nog een SRS- en een WOW-functie ter verbetering van het geluid ofzo, het zijne weet ik er niet precies van. Ik neem aan dat dit met nieuwe oordopjes nog gewoon bruikbaar is enzo?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
Desondanks was er altijd een struikelblok: de 4-pole plug met de bijbehorende verlengkabel. Dit lijk opgelost te zijn door de tussenkomst van Creative. Hun EP-630 is technisch een regelrechte clone van de MD33. Het grote verschil is dat het, overigens symmetrische, snoer van dit model is voorzien van een 3-pole plug. En dat pas na 1,2 meter draad. Als klap op de vuurpijl zijn ze ook nog eens in ons eigen kikkerlandje te krijgen.
betekent dit dat de creatives beter zijn?? ik snap het niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

Mijn Sennheisser mx550 heeft draadbreuk.(linker werkt niet meer , rechter wel). Ben dus op zoek naar andere dopjes. Was vrij tevreden van die mx 550 maar wegens draadbreuk liever een ander merk.
wie kan me helpen in de keuze
vereisten

* In de prijsklasse van sennheiser mx550 (rond 20 €)
* goede geluidskwaliteit
* liefst rechte mini-jack (het is voor een creative n200)
* liefst niet iets dat je helemaal in je oor moet proppen

Ik was zelf aan AKG k 14 aan het denken , iemand ervaringen ?
Wat zijn de verschillen met AKG k 12
Welke dopjes zijn nog goed.
Verkoopsadressen in antwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
robvleeuwen schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:46:
[...]

betekent dit dat de creatives beter zijn?? ik snap het niet helemaal
In theorie zouden de Sharps zelfs beter zijn. Het idee achter de 4-pole plug is dat de nul draden gescheiden kunnen worden en de "signalen" door die draden zo geen hinder van elkaar ondervinden. Deze manier van aansluiten is overigens niets bijzonders; bij speakers gebeurd het namelijk ook. Uit praktisch oogpunt is het daarbij ook noodzaak. Of je het verschil kunt horen (bij oordopjes), is de vraag...

Het struikelblok waar ik het over had, was het feit dat er op een paar spelers van Sharp na, geen spelers zijn die ook 4 polen in de aansluitbus hebben. Dit zorg er niet alleen voor dat het hele effect verloren gaat, ook kunnen de twee nul-polen van het stekkertje vaak niet tegelijk contact maken waardoor je maar uit een dopje geluid hoorde. Hoe dit op te lossen is, is ook in de startpost te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Voor mij zijn het op schiphol de Sony EX71 geworden voor EUR 49.

In het vliegtuig werkten ze in ieder geval ook prima als oordopje tegen de herrie. Dit zijn mijn eerste InEar dopjes en het is inderdaad een stuk beter. Minder tot geen last van de omgeving zodat je lekker kan luisteren.

Ik was net nog even aan het luisteren maar hoorde geen bas. Even de dopjes goed in m'n oren gepropt en WOW... Dit is nou wat ik altijd miste aan de std. oordopjes...de lekkere bas.

Nog even testen welke "rubbertjes" het beste zitten..

Oja... je moet trouwens geen chips/nootjes enz. gaan eten ben ik achter gekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Na de tweede keer de dopjes van mijn nx1(ex51 met ander snoer) verloren te hebben, heb ik mijn reservedopjes (die ik gewisseld heb met een ex71eigenaar, de dopjes zijn dus hetzelfde) met secondelijm eropgeplakt. Ik was wat bang om de siliconen te beschadigen of met de lijm te morsen, maar dat viel gelukkig mee. Zo kan je die dopjes dus niet meer zo gemakkelijk kwijtspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
DeeD2k2 schreef op maandag 05 december 2005 @ 22:50:
[...]
In theorie zouden de Sharps zelfs beter zijn. Het idee achter de 4-pole plug is dat de nul draden gescheiden kunnen worden en de "signalen" door die draden zo geen hinder van elkaar ondervinden. Deze manier van aansluiten is overigens niets bijzonders; bij speakers gebeurd het namelijk ook. Uit praktisch oogpunt is het daarbij ook noodzaak. Of je het verschil kunt horen (bij oordopjes), is de vraag...

Het struikelblok waar ik het over had, was het feit dat er op een paar spelers van Sharp na, geen spelers zijn die ook 4 polen in de aansluitbus hebben. Dit zorg er niet alleen voor dat het hele effect verloren gaat, ook kunnen de twee nul-polen van het stekkertje vaak niet tegelijk contact maken waardoor je maar uit een dopje geluid hoorde. Hoe dit op te lossen is, is ook in de startpost te vinden...
okee thanx voor je reactie. Er staat dat de 4G iPod 4 polig ondersteund, zal dit dan ook voor mijn 5G gelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Voor de duidelijkheid: de 4G ondersteund het niet. Er zit gewoon een 3-polige bus in. Eén van de contactjes is echter groot genoeg om met beide polen op de plug contact te maken. Dat terzijde, het lijkt te werken...
Of het dat ook doet bij een 5G weet ik niet. Dat zal je na moeten zoeken of proberen. Laat wat van je horen als je meer weet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels de Etymotic ER 6i besteld, vanwege zeer goede reviews bij bijv. die van ilounge (krijg 'm vrijdag samen met mijn zwarte Ipod 5G). Nu lees ik hier dat de bass minder is..... Kan ik dat verbeteren met Gopod 1.4?

even terzijnde; Bij alle reviews dat ik heb gelezen werd er trouwens niets vermeld over de mindere bass. De geluidskwaliteit was fantasitsch; beter als de shure E3c.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de Ultimate Ears super.fi 5Pro earphones ontvangen, in 1 woord geweldig!

Een echte aanrader!!

Ik had eerst de Apple in-ears en de Sony MDR-EX71SL maar na 2 draad breuken (onder garantie vervangen) heb ik besloten om van de Sony af te stappen.

ik weet niet of ik reklame mag maken maar

Let op:

bij http://www.handheldaudio.co.uk "slechts" £141.00 (€ 203.04) ipv € 299.00 elders!

ik had ze in 1 week in huis, en kan nu genieten van de Ultimate Ears experience, volgens vele reviews beter dan de Shure 4c.

Ze hebben een dual driver, hoog, midden, laag GEWELDIG...

Ik heb mijn beste oordopjes gevonden.

Mede dankzij dit forum. bedankt iedereen voor z'n reacties.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 19:24:
Vandaag de Ultimate Ears super.fi 5Pro earphones ontvangen, in 1 woord geweldig!

Een echte aanrader!!

Ik had eerst de Apple in-ears en de Sony MDR-EX71SL maar na 2 draad breuken (onder garantie vervangen) heb ik besloten om van de Sony af te stappen.

Let op:

bij http://www.handheldaudio.co.uk "slechts" £141.00 (€ 203.04) ipv € 299.00 elders!

ik had ze in 1 week in huis, en kan nu genieten van de Ultimate Ears experience, volgens vele reviews beter dan de Shure 4c.

Zou je AUB AUB een foto kunnen maken van je UE's als ze in je oor zitten?? Heb gelezen dat het er belachelijk uitziet.
>:) Nee serieus, ben echt benieuwd want die zijkant steekt er toch uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met de Ultimate Ears super.fi 3 ?
In vergelijking met andere oortjes in de prijsklasse aan te raden ?

merci :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:50:
[...]

Zou je AUB AUB een foto kunnen maken van je UE's als ze in je oor zitten?? Heb gelezen dat het er belachelijk uitziet.
als je de user guide even download kun je zien hoe je ze in je oren moet stoppen. daar staan ook foto's bij. ze steken wel (veel) meer uit dan de Sony.

http://www.ultimateears.c...-UE-SF5Pro_User_Guide.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjit zeg wat zijn er veel soorten oordopjes :X
en wat zijn sommige duur zeg.
moelijk kiezen zo maar komt wel goed het is in iedergeval een erg goed topic om mijn keuzes te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 21:42:
Heeft er iemand ervaring met de Ultimate Ears super.fi 3 ?
In vergelijking met andere oortjes in de prijsklasse aan te raden ?

merci :)
Dan moet je eerst eens uitleggen waarom je die had gekozen. Dan kunnen we op basis daarvan misschien andere dopjes aanraden. Zo is het een beetje nutteloos (veel te weinig info).
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:50:
[...]

Daar ben ik inderdaad ook heel nieuwsgierig naar. Ik heb wat pics gezien op Head-fi, en zo wil je je toch liever niet in het openbaar vertonen (om het heel netjes te zeggen).

[ Voor 37% gewijzigd door Hoedje op 06-12-2005 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 22:22:
[...]

als je de user guide even download kun je zien hoe je ze in je oren moet stoppen. daar staan ook foto's bij. ze steken wel (veel) meer uit dan de Sony.

ja maar die foto is van de zijkant, dan zie je alsnog niet goed het totaalplaatje en hoever het uitsteekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 23:00:
[...]

Dan moet je eerst eens uitleggen waarom je die had gekozen. Dan kunnen we op basis daarvan misschien andere dopjes aanraden. Zo is het een beetje nutteloos (veel te weinig info).
ik heb dus momenteel de md33's maar een oortjes is defect (klinkt veel minder luid). Ik zou nu graag een klasse hoger gaan. Wat belangrijk is voor mij zijn vooral de middentonen en een "ruimte-gevoel". Oortjes die erg schel klinken heb ik liever niet (freq rond de 4000 niet te hoog, en zo een snerpend geluid daar ben ik ook totaal niet voor te vinden :P )
De bas moet niet bepaald "boomy" zijn maar wel duidelijk aanwezig, dus niet dat je echt inspanning moet gaan doen om de bas te horen.
Iemand die weet hoe de bass van de super.fi 3 zijn in vergelijking met de md33's ? De bass bij de md33's vond ik in orde, moet niet sterker zijn voor mij. Ik heb in een paar reviews gelezen dat de bass van de super.fi 3 nogal zwak is... daarmee dat ik er sterk aan twijfel.

Dus mogelijke opties zijn voor mij (prijsklasse niet veel meer als 100 euro) :

shure e3c
ety ER-6i
UE super.fi3
(indien iemand nog een alternatief weet met eenzelfde kwaliteit in deze prijsklassen, voel je vrij :) )

alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 22:22:
[...]

ik vind dat ze op de plaatjes in die pdf al heel ver uitsteken hoor :D
Echt belachelijk, ik neem aan dat een Ep630 oid niet zo in je oor gaat? (die ga ik nl morgen bestellen :) )

is bol trouwens de goedkoopste voor de ep630 icm zen accesoire-pack: 39,95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 19:24:

Een echte aanrader!!

Let op:

hoe heb je ze daar besteld ?
als ik bij de shopping cart kom en ik wel "verzenden naar europa" krijg ik : "this option is not available for this quantity" ... en eender welke prijs de oortjes hebben die ik wil bestellen :s

*edit*

het is wel mogelijk om te bestellen met de delivery option "rest of world" maar dan staat er om contact op te nemen om de prijs te betalen... kan je even zeggen hoeveel verzendingskosten jij hebt moeten betalen ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 01:12:
[...]

hoe heb je ze daar besteld ?
als ik bij de shopping cart kom en ik wel "verzenden naar europa" krijg ik : "this option is not available for this quantity" ... en eender welke prijs de oortjes hebben die ik wil bestellen :s

*edit*

het is wel mogelijk om te bestellen met de delivery option "rest of world" maar dan staat er om contact op te nemen om de prijs te betalen... kan je even zeggen hoeveel verzendingskosten jij hebt moeten betalen ?
Ik heb "Recorded Mail EU" gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 00:45:
[...]

ik vind dat ze op de plaatjes in die pdf al heel ver uitsteken hoor :D
Echt belachelijk, ik neem aan dat een Ep630 oid niet zo in je oor gaat? (die ga ik nl morgen bestellen :) )

is bol trouwens de goedkoopste voor de ep630 icm zen accesoire-pack: 39,95?
heb hem er ook vandaan, voor 4 euro minder is her en der alleen de EP630 te halen maar ik heb toen maar dat acesoire-pack genomen, en aan een vriend wat onderdelen verkocht dus dan is dat voordeliger

overgens steken die creatives ook in je oorgang hoor, alleen bij mij zitten ze relatief veel naar voren, ik wil wel een foto maken (wel brakke webcam foto maar je zal het wel zien)

-edit-
pic

Afbeeldingslocatie: http://img489.imageshack.us/img489/8634/foto139oc.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door GoldenSample op 07-12-2005 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er wel normaal uit ja :)

Maarja zit nog een beetje te twijfelen, vind 42€ voor een koptelefoontje + accu met nog wat zooi wel duur, is gewoon 100 florijnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
FrenkyFal7 schreef op zondag 04 december 2005 @ 14:18:
[...]
[...]
[...]

Heb ik ook last van gehad, kwam bij mij omdat:
1)Het opzetstukje er niet helemaal goed opzat (altijd controleren ná en vóór gebruik!) of/en;
4)Misschien ook als je je opzetstukje er heel vaak er op en af doet.

Ik speelde daarna voor eigen dokter: met een tekentang, kan ook met een passer als je de scherpe delen er af haalt(zelf ook gedaan :| )! Paar keer 'steken' en dan moet je hem klem hebben en kun je hem er voorzichtig, langzaam er uit trekken, dan komt ie staads verder uit je oor.
Ik heb ook één keer gevraagd of iemand het wilde doen, toch kan je het beter op eigen gevoel doen. Wil je echt geen risico nemen dan moet je(zoals gezegd is in quote) ff naar de EHBO gaan!

B) teken= klein insectje, dat vooral in het bos voorkomt B)
lijp...
Had t vandaag weer, had hem met een pincet in 1x te pakken, 1 seconde ofzo. Terwijl hij wel voorbij de knik in mijn gehoorgang zat...
Volgens mij heb ik t al te vaak gehad eigenlijk, dat ik er zo bedreven in wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kregen jullie het voor elkaar mensen :? Misschien help het een beetje als je bij het eruit halen van je dopjes wat minder haastig en recht toe recht aan te werk gaat. Probeer het met een rustige schroefbeweging je dopje eruit te halen terwijl je met je andere hand je oorlel een beetje (om hoog) optilt. Op deze manier gaat het (bij mij) altijd goed en zo voorkomt je ook de mogelijke ?flop? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:11:
Dat ziet er wel normaal uit ja :)

Maarja zit nog een beetje te twijfelen, vind 42€ voor een koptelefoontje + accu met nog wat zooi wel duur, is gewoon 100 florijnen :+
dat vond ik ook, maar als je die andere handel voor bijv. 15 euro kwijt weet te raken is het 27 euro, klinkt al wat beter he ;) ik heb de accu plus hoesje aan een vriend verkocht voor 7.50, probeer nu nog het ladertje met het nekkoortje te verkopen ;)
en ik moet bekennen dat ik nu ook echt 'nieuwe' dingen in muziek hoor, mooie details die ik met goedkoope dopjes niet hoorde en ook niet over m'n stereo (als ik nu luister hoor ik ze wel op m'n stereo maar met oordopjes luister je geconcentreerder naar de muziek lijkt het bij mij (zit meestal op de fiets of doe een folder ronde) en heb je minder omgevings herrie

* GoldenSample is zeer te vreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb nou sinds vandaag Logitch Stealth in-ears, maar ik krijg ze echt niet in mn oren

Afbeeldingslocatie: http://img487.imageshack.us/img487/945/1953stealth11ha.jpg

Alleen als ik mn vinger bij de dikste sleeve er op gedrukt houdt, voel ik dat mn oor "afgesloten" word van omgevingsgeluiden. Hoe moet ik die dingen inbrengen? gewoon doorduwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Nu online
Doorduwen idd. de eerste keer is altijd wat raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zoutvat schreef op woensdag 07 december 2005 @ 21:43:
Doorduwen idd. de eerste keer is altijd wat raar.
Hmm 't is gelukt, maar echt tevreden ben ik nog niet. Hoor nog teveel geluid om me heen(ook met grotere sleeves), en vind het niet lekker zitten

Daarom ook eerst maar goedkope in-ears gekocht om te kijken of het me bevalt, maar misschien moet ik even wennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mn creative accesoire pack toch maar besteld :) Als ik bol mag geloven kan ik hier morgen mn ervaringen posten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom koopt niemand de creative ep630 bij de online shop van creative... daar kosten ze nog geen 35 euro met verzending inclusief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 02:49:
waarom koopt niemand de creative ep630 bij de online shop van creative... daar kosten ze nog geen 35 euro met verzending inclusief...
Volgens mij omdat het dan eeneeuwigheid duurt voordat je ze in huis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 02:49:
voor dat complete zen accesoire pack betaal je bij creative 39 pond, duur imo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schijt bol zeg, voor 17.00 besteld, dan de volgende dag in huis mn reet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchimp
  • Laatst online: 10-09 09:34

innerchimp

The Finer Things in Life

Ik heb de mogelijkheid om een nieuwe Shure E4C van iemand in verhouding vrij goedkoop over te nemen, maar €180 blijft nog veel geld.
Ik zal ze echter de meeste tijd op mn iPod nano gaan gebruiken, en ik vroeg me af of dit dan wel zon goede combinatie is. Aangezien ook in de openingspost vermeld wordt dat de weergave van bas niet geweldig is in combinatie met een iPod (en ik weet idd dat de bas van de iPod slecht is, en de ingebouwde EQ vervormt meteen).
Aan de andere kant lees ik ook dat de bas-weergave van de E4C stukken beter is dan die van de E3C. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
  • Laatst online: 27-07-2016
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 17:32:
Hoe kregen jullie het voor elkaar mensen :? Misschien help het een beetje als je bij het eruit halen van je dopjes wat minder haastig en recht toe recht aan te werk gaat. Probeer het met een rustige schroefbeweging je dopje eruit te halen terwijl je met je andere hand je oorlel een beetje (om hoog) optilt. Op deze manier gaat het (bij mij) altijd goed en zo voorkomt je ook de mogelijke ?flop? ;)
Zoals je kon lezen; Oorzaken opzetstukje in je oor:

4)Misschien ook als je je opzetstukje er heel vaak er op en af doet.(Dat het middelste van het opzet stukje..die om je Shure's heen gaat, 'lam' ,'slap' wordt :?)
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het topic leuk om te lezen, post geen one-liners en zoek zelf eerst wat uit voordat je koopadvies vraagt. Zie ook "Afspraken" in de openings Post.