Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 00:01:
Wat is nou beter om house muziek te luisteren? De ER6i of de Shure E2c. En welke van de 2 is 'beter'? Is de ER6i daarnaast ook superieur aan de Shure E3? Ik volg de statements uit dit topic niet echt meer, de ene keer is de Shure beter, de andere keer de Etymotic!
“Goed geluid” is erg subjectief en sterk afhankelijk van individuele muzieksmaak, vandaar dat je hier moeilijk of geen éénduidige statement over een bepaalde set oordopjes kan vinden. Persoonlijk luister ik naar van alles nog wat, als het maar goed klinkt (dus héél anders dan jij vooral house muziek) en gebruik zowel de Etymotic ER6i als de Shure E3.
Puur op geluidskwaliteit gelet dan is de Etymotic ER6i de meest uitgebalanceerde, audio-waardige oordopjes van deze 2 sets dopjes. Hierbij moet worden vermeld dat de Shure E3 de meeste- en de Etymotic ER6i de minste compensatie dmv. EQ, filters en geluidseffecten nodig hebben.
Mijn
rangschikking puur gebaseerd op geluidskwaliteit is:
1. Etymotic ER6i: geeft een betere isolatie. Als het goed in je gehoorgang pas dan leveren deze dopjes een uitgebalanceerd en audio-waardig geluid, maar verwacht er vooral geen overdonderende bass van!
2. Shure E3: middentonen zijn echt te nadrukkelijk aanwezig en hoge tonen hebben te maken met een sterk roll-off waardoor deze oordopjes een beetje “zwanger” klinken bij geen compensatie.
Echter wanneer gelet wordt op de constructie dan laat de Shure E3 de Etymotic ER6i ver achter zich. Het ziet er en voelt heel degelijk aan. Maar belangrijkste vind ik dat het vrijwel afwezig van de storingsgevoeligheid als gevolg van het aanraken vd. snoeren bij de Shure E3.
Bij de Etymotic ER6i is deze storingsgevoeligheid wel erg sterk. Ik loop wel een met de Rio Carbon
in mijn broekzak en de storingsgevoeligheid (microphonics) als gevolg van het kontact vd. snoeren met mijn hemd/lijf is erg vervelend

. Mijn
rangschikking gebaseerd op de constructie is dan ook:
1. Shure E3
2. Etymotic ER6i
(Maar dit blijft natuulijk mijn persoonlijke mening zoals ik het al eerder aangaf!)
Terug naar jou situatie, gelet op jou persoonlijke muzieksmaak en budget is de Shure E2c de betere keus. De Etymotic ER6i is meer een allrounder en heeft niet het basfundament van de Shure E2c waardoor deze (Etymotic ER6i) minder geschikt is voor house muziek. Mijn broetje gebruikt de Shure E2c en luistert veelal naar dance muziek

.