Wat zijn goede oordopjes? Deel 6

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 12.929 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:30
innerchimp schreef op donderdag 08 december 2005 @ 17:41:
Ik heb de mogelijkheid om een nieuwe Shure E4C van iemand in verhouding vrij goedkoop over te nemen, maar €180 blijft nog veel geld.
Ik zal ze echter de meeste tijd op mn iPod nano gaan gebruiken, en ik vroeg me af of dit dan wel zon goede combinatie is. Aangezien ook in de openingspost vermeld wordt dat de weergave van bas niet geweldig is in combinatie met een iPod (en ik weet idd dat de bas van de iPod slecht is, en de ingebouwde EQ vervormt meteen).
Aan de andere kant lees ik ook dat de bas-weergave van de E4C stukken beter is dan die van de E3C. Iemand ervaring hiermee?
De startpost is een beetje gedateerd wat dat betreft. De 5G heeft betere basweergave, maar de Nano heeft evenveel bass deficiency als de X5. Ik weet niet waar je vandaan komt, en ik weet ook niet of je een basshead bent. Ik denk echter dat je het geluid geweldig zal vinden! Maar kun je ze niet gewoon even uitproberen bij die persoon?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchimp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 09:34

innerchimp

The Finer Things in Life

Hoedje schreef op donderdag 08 december 2005 @ 18:38:
[...]

De startpost is een beetje gedateerd wat dat betreft. De 5G heeft betere basweergave, maar de Nano heeft evenveel bass deficiency als de X5. Ik weet niet waar je vandaan komt, en ik weet ook niet of je een basshead bent. Ik denk echter dat je het geluid geweldig zal vinden! Maar kun je ze niet gewoon even uitproberen bij die persoon?
Ja ik woon zelf in Limburg, en de gene die de dopjes heeft woont in Utrecht. Ik heb em gezegd dat ie ze maar opstuurt en ik denk zelf ook dat ik het geluid perfect zal vinden (ja perfect is ook maar relatief natuurlijk :) ). Als ze me toch sterk gaan tegenvallen, wat ik niet verwacht, kan ik ze vrij eenvoudig zonder verlies doorverkopen.
Bedankt voor je reactie, en ik zal als ik ze heb nog even mn bevindingen posten.

*edit: Ik hoef niet volop bass, waardoor ik de verdere muziek amper hoor, maar ik luister nog wel eens R&B en een beetje volle bas vind ik dan wel lekker. Maar ik luister eigenlijk wel vanlles.

[ Voor 11% gewijzigd door innerchimp op 08-12-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:12
DjWannaB2002 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 09:39:
[...]

Volgens mij omdat het dan eeneeuwigheid duurt voordat je ze in huis hebt.
Je kan ze ook "gewoon" bij The Phonehouse kopen. In ieder geval verkoopt die in Utrecht (aan het marktplein) ze. Ook hier zijn ze 35 euro.

Phonehouse in Zoetermeer verkoopt ze dan weer niet...beetje raar.

Vraag er wel even naar, want ze hangen niet in de winkel...

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mn Ep630 binnen :)
Gelijk aangesloten op mn zen micro, en wat is dit een verbetering tov mn standaard dopjes die bij mn speler zaten zeg :D Die bas is zoveel strakker, lager, beter aanwezig _O_ Vocalen mooi helder, hihats en snare van drum klinken mooi helder en die basloopjes voel je ook heel mooi zitten nu.
Enige waar ik nu nog even mee moet klooien is dat het dopje in mn linkeroor beter en dieper zit dan in mn rechteroor. Daardoor dus een beetje verschil links en rechts.
Nu iig al het geld waard, net uit de doos :P

Owja, en het is ff kloten om ze lekker in je oren te stoppen... :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2005 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
innerchimp schreef op donderdag 08 december 2005 @ 20:31:
[...]

Ja ik woon zelf in Limburg, en de gene die de dopjes heeft woont in Utrecht. Ik heb em gezegd dat ie ze maar opstuurt en ik denk zelf ook dat ik het geluid perfect zal vinden (ja perfect is ook maar relatief natuurlijk :) ). Als ze me toch sterk gaan tegenvallen, wat ik niet verwacht, kan ik ze vrij eenvoudig zonder verlies doorverkopen.
Bedankt voor je reactie, en ik zal als ik ze heb nog even mn bevindingen posten.

*edit: Ik hoef niet volop bass, waardoor ik de verdere muziek amper hoor, maar ik luister nog wel eens R&B en een beetje volle bas vind ik dan wel lekker. Maar ik luister eigenlijk wel vanlles.
Dat komt wel goed dan. Ik denk dat ze je goed zullen bevallen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik nu wel merk is dat mn oren nu juist gaan "smeren" van die dopjes. Ik heb echt brandschone oren, maar als ik dan mn dopjes er even in heb gehad en ze na een tijdje weer uithaal zit er zegmaar vers oorsmeer aan... Net alsof mn oren het niet goed kunnen verdragen ofzo dat er iets voor lange tijd in de gehoorgang zit :?
Niemand last van dit soort geintjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hela, even een vraagje voor de kenners:

Ik ga een setje Sony in-ear dopjes aan de headset van mn Nokia solderen, en nu is mijn vraag: hoe belangrijk is het dat de dopjes qua fase juist aangesloten zitten? En maakt het uit als links en rechts tegengesteld zitten qua fase?
(k ben natuurlijk wel van plan om eea juist aan te sluiten, maar just in case ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 14:01:
Wat ik nu wel merk is dat mn oren nu juist gaan "smeren" van die dopjes. Ik heb echt brandschone oren, maar als ik dan mn dopjes er even in heb gehad en ze na een tijdje weer uithaal zit er zegmaar vers oorsmeer aan... Net alsof mn oren het niet goed kunnen verdragen ofzo dat er iets voor lange tijd in de gehoorgang zit :?
Niemand last van dit soort geintjes?
heb ik ook een beetje, alleen zie je mijn oren niet vies zijn hoor (ja een beetje als je er echt in kijkt) maar als mijn dopjes erg vies zijn dan pak ik even een zakdoekje of tissue en maak ik ze schoon maar het is bijna nooit nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Een vraagje, een bkende van mij heeft vreemde oren en daar vallen de goedkope, klasieke oordopjes meestal uit. Zullen in-ears wel blijven zitten? Of moet ie ze echt even proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:31

Piggen

Lekker bakkie

Ik denk van wel. Bij mij zitten gewone dopjes ook niet lekker, maar in-ears wel. Vooral omdat er natuurlijk verschillende maten sleeves meegeleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 13:39
Ik zoek dus oordoppen. ik twijfel tussen drie dopjes.

Etymotic ER6i
Shure E2
Shure E3

Shure E2 is €40 ,
Etymotic ER6i is €60
Shure E3 is €80.

ik luister vooral naar trance, maar ook wel naar coldplay enz.. ik heb een iPod dus wil mooie muziek hebben. maar ik kan nu niet kiezen. welk van de drie past het beste bij trance, ik hou zoiezo van een mooie bas maar dan wil ik ook nog een mooie middenklank. Het Budget is dus die 3 oordoppen, maar misschien zijn de duurste wel niet meteen de beste :)

[ Voor 21% gewijzigd door dsonnaville op 11-12-2005 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Laatst online: 16-12-2024
Waar haal je ze vandaan voor die prijzen ?
ik heb zelf de EC2 en luister veel naar Techno en elekto en de bas is echt gruwelijk :D
zeker een aanrader. heb helaas verder geen andere ervaringen met de ander dopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dsonnaville schreef op zondag 11 december 2005 @ 17:22:
Ik zoek dus oordoppen. ik twijfel tussen drie dopjes.

Etymotic ER6i
Shure E2
Shure E3

Shure E2 is €40 ,
Etymotic ER6i is €60
Shure E3 is €80.

ik luister vooral naar trance, maar ook wel naar coldplay enz.. ik heb een iPod dus wil mooie muziek hebben. maar ik kan nu niet kiezen. welk van de drie past het beste bij trance, ik hou zoiezo van een mooie bas maar dan wil ik ook nog een mooie middenklank. Het Budget is dus die 3 oordoppen, maar misschien zijn de duurste wel niet meteen de beste :)
voor dance (en ook hiphop/r&b/club) -> shure e2c. etymotic is vooral goed in het hoog en shure e3c hebben teveel midden, dat ga je niet fijn vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef eens een link dan? Reken je wel verzendkosten en inklaringskosten mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
vul gewoon op ebay in wat je zoekt dan zie je vanzelf de prijzen. en nee is niet incl. verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 22:30
Heb mijn lesje wel geleerd bij ebay met oordopjes... haal ik dus nooit meer bij ebay weg. Heb een paar mdr 71 en nog een oud paar mdr 70's gekocht van sony... allebei zagen ze er origineel uit, in originele verpakking... beide dus hardstikke nep. Zette ze op en wat een bagger. Haal nooit meer oordopjes bij ebay, zoveel neppe shit wordt er verkocht :X

Terwijl die gasten op ebay wel meer dan 1000 feedbacks hadden met 98% goed... ze verkopen dus wel lekker fake crap 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 09:39:
[...]

Volgens mij omdat het dan eeneeuwigheid duurt voordat je ze in huis hebt.
Dat klopt dus niet. Ik heb ze een tijdje geleden besteld op de website van creative, ze waren toen nèt uit en ik had ze binnen een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had afgelopen vrijdag de ep630 besteld bij bol. Ik woon in België maar kon dus ok bestellen bij bol... krijg vandaag mail dat "ze geen elektronica en games versturen naar het buitenland" en daarbij genoodzaakt zijn elke bestelling te annuleren...

In plaats van het dan onmogelijk te laten maken dat te bestellen!

Dus mensen in het buitenland : geen elektronica bij bol bestellen, het wordt toch geanulleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wat kunnen jullie zeggen over de pasvorm van de E3 ivm de E4? Zijn het exact dezelfde caps of niet? Ik heb ooit de E3 gehad en die hebben geen moment lekker gezeten. Het (briljante) geluid daargelaten, ik moest ze toch weer doorverkopen. Met zere oren muziek luisteren is geen pretje, ook al is het geluid perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik heb de e3 gehad en dan nu de e4. De e4 voelt ietwat zwaarder dan de e3. De pasvorm is gewoon hetzelfde. Enkel de dop zelf is bij de e4 een stuk netter afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09 18:37

BHQ

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 17:34:
Ik had afgelopen vrijdag de ep630 besteld bij bol. Ik woon in België maar kon dus ok bestellen bij bol... krijg vandaag mail dat "ze geen elektronica en games versturen naar het buitenland" en daarbij genoodzaakt zijn elke bestelling te annuleren...

In plaats van het dan onmogelijk te laten maken dat te bestellen!

Dus mensen in het buitenland : geen elektronica bij bol bestellen, het wordt toch geanulleerd!
Belgische mp3man dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yapser schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:08:
[...]

Belgische mp3man dan maar?
ik ga ze bij creative zelf bestellen aangezien ze daar maar 35 euro kosten met verzenden en ik al gehoord heb dat je ze hier ook binnen een paar dagen in huis hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EarThumps
Afbeeldingslocatie: http://www.griffintechnology.com/images/products/prod_earthumps_main.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.griffintechnology.com/images/products/prod_earthumps_side01.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.griffintechnology.com/images/products/prod_earthumps_text.jpg

EarThumps
Earphones for your Mobile Devices.

EarThumps are earbuds that are designed to isolate your listening experience from outside sound by fitting comfortably inside the ears, to deliver rich, crystal clear audio.

Buying an iPod is an investment worth protecting! ...one that deserves to reach its full audio potential. Griffin EarThumps deliver clean transparent atmospheric highs, and deep bass.

EarThumps increase your iPod listening experience by an order of magnitude and come in either Status Symbol White or Undercover Black, to match the newer iPods.

Features:

• Designed specifically for use with iPod

• Exceptional noise isolation

• Greater sound output and enhanced bass

• Lightweight (0.4 ounces/12 grams)

• Three different-sized silicone inserts for secure fit and maximum comfort

• Neodymium dynamic micro-drivers

• Includes nylon zippered carrying case

Lijkt mij een zeer goede alternatief voor de "In-ear" oordopjes van Apple zelf.
Half de prijs en als je ze mag geloven uitstekend geluid.

Het grote probleem atm is dat het nog nergens (behalve op de site) te koop is,
en de shipping kosten 35 dollar bedragen...

Zullen ze de weg naar de nederlandse verkopers vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-09 15:24

Impry

Rallymedia.nl

Is volgens mij niet veel anders als de gemiddelde in-ear dopjes?

[ Voor 19% gewijzigd door Impry op 14-12-2005 22:14 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:31

sjaakaq

It might get loud

Wil iemand zijn large dopjes voor de Sharp MD33/Creative 630 ruilen voor mijn medium-dopjes?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op woensdag 14 december 2005 @ 22:20:
Wil iemand zijn large dopjes voor de Sharp MD33/Creative 630 ruilen voor mijn medium-dopjes?
Stuur me even een mailtje ;) .

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

посланный.

[ Voor 8% gewijzigd door sjaakaq op 15-12-2005 10:54 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

• FrenkyFal7
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07-2016
El Gravedigger schreef op zondag 11 december 2005 @ 20:08:
Heb mijn lesje wel geleerd bij ebay met oordopjes... haal ik dus nooit meer bij ebay weg. Heb een paar mdr 71 en nog een oud paar mdr 70's gekocht van sony... allebei zagen ze er origineel uit, in originele verpakking... beide dus hardstikke nep. Zette ze op en wat een bagger. Haal nooit meer oordopjes bij ebay, zoveel neppe shit wordt er verkocht :X

Terwijl die gasten op ebay wel meer dan 1000 feedbacks hadden met 98% goed... ze verkopen dus wel lekker fake crap 8)7
Wat had je er voor betaalt dan?

Verwijderd

Iemand enig idee wat voor dopjes er bij de Creative MuVo TX SE 1GB standaard geleverd zitten?

• Res-q
  • Laatst online: 25-09 13:55

Res-q

Redder in nood?

Res-q schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:07:
Goed, ik ben gister een medium sleeve van mijn Sony EX-71 verloren, ik denk met uitdoen in de trein ofzo... Is hier iemand die de medium sleeves niet gebruikt, en deze (uiteraard tegen een passende vergoeding) kan missen? :)
Net gebeld met Sony NL, en daar werd mij verteld dat ik nieuwe sleeves kan bestellen tegen een prijs van €5,91 incl BTW, per stuk :/. Hier komen dan nog verzendkosten (rembours) overheen, wat me dus veel te gek wordt :). Nu is de vraag nogmaals O-) of iemand deze kan missen, want anders koop ik wel nieuwe... Ik denk dat het dan de Creative EP630 worden, lijkt me een mooie prijs-kwaliteit verhouding :).

Weet iemand hoe het zit met de dikte van dr draden aan deze dopjes? Zijn deze dikker dan bij de Sony EX-71's? Ik vind die namelijk wel erg fragiel, en zin in een draadbreuk heb ik niet echt :)

en zo is het voorspeld!

• Piggen
  • Laatst online: 22:31

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:43:
Iemand enig idee wat voor dopjes er bij de Creative MuVo TX SE 1GB standaard geleverd zitten?
Dat lijkt me de EP-180.

Verwijderd

Ik heb jongs leden de Etymotic 6i bestelt (heb ze nog niet), zie ik nu dat ze nu ook 't zwart zijn..... Ik heb de Ipod 5G zwart....

*Eigenlijk vind ik wit met zwart ook wel stylo 8)

Verwijderd

Hallo mensen,

ik zit met een groot probleem. Ik heb sinds 4 maanden de EX-71 van Sony, maar de bescherming is er voor een deel af (draadbreuk) en ik denk niet dat hij het nog lang volhoudt. Nu ben ik van plan om het wat hogerop te zoeken, qua oordopjes. Ik denk dan aan de prijsklasse rond 150 euro. Op zich ben ik best blij met het geluid van de Sony, maar vooral dat draad is gewoon een groot minpunt van dit exemplaar. Daarom is ook een vereiste dat het draad gewoon een stuk sterker is. Ik wil de nieuwe oordopjes gebruiken in combinatie met mijn Cowon iAudio X5 en hierop luister ik vooral Rock(U2). En ik zit dus te twijfelen, welke set oordopjes daar nou het meest geschikt voor is? Ik zie uit naar jullie mening en alvast bedankt

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb het grootste deel van dit topic nu doorgelezen maar ik weet nog steeds niet welke oordoppen ik moet kiezen. :)
Volgende week ga ik op vakantie en wil voor de lange autorit (tijdens de stukken dat iemand anders rijdt) wel een muziekje op kunnen zetten. M'n huidige Sony doppen zijn wel aan vervanging toe, type weet ik zo 123 niet (waarom staat dat er niet gewoon op?), ze waren anderhalf jaar terug iets van 35 euro. Nu wil ik wel graag een stapje hoger qua geluidskwaliteit en ben een beetje rond aan het kijken.

Ik heb veel Sony's gehad en de kwaliteit van vooral de kabel is niet echt geweldig, nu wil ik dus eens wat anders. De EX71 valt dus voor mij meteen af.
Mijn oog was al gevallen op de Shure E2C en ik lees hier ook hele goede dingen over de Creative EP-630, die een stukje vriendelijker geprijst is. De Super.fi 3 zie ik wel zitten maar vind ik eigenlijk net een stapje te duur, misschien als ik weer aan iets beters toe ben.

Als ik het goed begrijp is het verschil in geluidskwaliteit niet heel groot, en an sich zeker niet het verschil in prijs waard, maar zijn de Shure doppen wel comfortabeler en hebben over het algemeen een betere seal.

Ik ga ze vooral gebruiken op een iRiver iHP-120 en luister naar verschillende soorten muziek, van UK Hardhouse en Goa tot Melodic Death Metal en ook regelmatig wat rustigere nummers van bijv. Umberto Tozzi, Juanes en James Blunt.

Belangrijk is dus dat de oordoppen goed all-round zijn. Zijn de Creative's dan prima of moet ik dan gewoon de Shure's hebben?
Heeft iemand nog wat advies wat specifiek voor het bovenstaande geldt, of misschien een alternatief dat het bekijken waard is? Ik wil alleen geen witte doppen, straks denkt men dat ik een iPod heb. :X

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik weet niet of er meer mensen last van hebben, maar ik merkte vandaag (toen ik een van de schoentjes van mijn Shure e4c weer los in mijn oor had zitten) dat mijn oor de oordopjes uit het schoentje kan werken. Ik voelde nl het dopje bewegen terwijl het schoentje stilzat, en toen ik uit reactie het schoentje eruit probeerde te trekken, liet het schoentje bij de minste kracht al los.
Ik heb nu ik er aan terugdenk zelfs een keer gehad dat t dopje uit mijn oor viel terwijl het schoentje achterbleef.

Verwijderd

Ik heb Audiokey (plaatje) met onderstaande oordoppen.
Ik vroeg me af welke oordopjes hier goed bijpassen. Dus niet dat mijn mp3 speler niet goed genoeg is dat de doppen niet benut worden.
Ik wil max. 30euro besteden en er moet een goede bass inzitten (hiphop/hardstyle/hardcore)
Kan iemand mij wat aanraden?
Afbeeldingslocatie: http://www.packardbell.no/files/images/product/danube/zoom_audiokey_390x227.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 17:46
Res-q schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:49:
[...]

Net gebeld met Sony NL, en daar werd mij verteld dat ik nieuwe sleeves kan bestellen tegen een prijs van €5,91 incl BTW, per stuk :/. Hier komen dan nog verzendkosten (rembours) overheen, wat me dus veel te gek wordt :). Nu is de vraag nogmaals O-) of iemand deze kan missen, want anders koop ik wel nieuwe... Ik denk dat het dan de Creative EP630 worden, lijkt me een mooie prijs-kwaliteit verhouding :).

Weet iemand hoe het zit met de dikte van dr draden aan deze dopjes? Zijn deze dikker dan bij de Sony EX-71's? Ik vind die namelijk wel erg fragiel, en zin in een draadbreuk heb ik niet echt :)
Ik heb nog wel medium sleeves voor je liggen als je wilt. Mail me maar op het adres in mijn profiel als je ze wil.
Mijn EX-71's liggen hier stof te vergaren sinds ik de HPM-70 heb. Is hetzelfde (licht verbeterde) model, alleen de bas is iets steviger (zaten bij de SE w800).

Sleeves zijn btw ongebruikt...gebruikte alleen small.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

bigfoot1942 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:40:
Ik weet niet of er meer mensen last van hebben, maar ik merkte vandaag (toen ik een van de schoentjes van mijn Shure e4c weer los in mijn oor had zitten) dat mijn oor de oordopjes uit het schoentje kan werken. Ik voelde nl het dopje bewegen terwijl het schoentje stilzat, en toen ik uit reactie het schoentje eruit probeerde te trekken, liet het schoentje bij de minste kracht al los.
Ik heb nu ik er aan terugdenk zelfs een keer gehad dat t dopje uit mijn oor viel terwijl het schoentje achterbleef.
Geen last van. Zodra je een goed passende sleeve hebt gevonden deze erop laten anders lubbert de passing alleen maar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Res-q schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:49:
[...]

De draden van de Sharp MD33/Creative EP630 zijn niet dikker dan die van Sony, maar toch beter. Ze zijn namelijk veel buigzamer en dus breken ze niet :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Laatst online: 25-09 13:55

Res-q

Redder in nood?

Ik heb Shailesh zojuist gemaild voor de sleeves, bedankt voor het aanbod d:)b

Anders kan ik altijd nog kijken naar de EP630, de sony's bevallen mij op zich prima, maar vind de service zo beneden de maat (en de prijs zo hoog) dat ik principieel weiger om daar nieuwe sleeves te bestellen... :/ Soms heb ik best rare principes ja :D

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 20:24

Inge Janse

post-l33t

Advies is welkom: ik heb een iAudio M3L en wil daar nu betere oordoppen bij (temeer daar de originelen al na vier maanden kaduuk waren; ik haat accessoires). Blind gelovend in jullie kennis hierover wilde ik de Creative EP-630 bestellen, alleen die heeft een snoer van 1,2 meter. Mijn M3L heeft alleen een afstandsbediening, waardoor ik juist een korte kabel nodig heb. Een lange kabel zou daarbij heel lastig zijn, want die afstandsbediening klip ik altijd op borsthoogte ergens op mijn tas of jas. Die 1,2M van Creative is dus erg onhandig. Het alternatief, de Sony EX71, heeft wel een draad uit twee stukken, zodat die eenvoudig gecombineerd kan worden met zo'n afstandsbediening.

Nu is de vraag: is er een manier om die kabel van de Creative te verkorten? Zijn daar hippe gadgets voor die bekabeling inbinden? Of moet ik niet huilen en gewoon 60cm kabel afbinden met wat elastiek? Of zijn die Sony's zo weinig minder goed dan de EP-630's dat dat verschil verwaarloosbaar is en dat ik gewoon met een gerust hart de EX71 kan kopen? Of zijn er alternatieven die ik over het hoofd heb gezien, zoals de Panasonic RP-HJE50 (die volgens mij ook een kabellengte van 1M heeft)?

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
quinone schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 11:36:
Advies is welkom: ik heb een iAudio M3L en wil daar nu betere oordoppen bij (temeer daar de originelen al na vier maanden kaduuk waren; ik haat accessoires). Blind gelovend in jullie kennis hierover wilde ik de Creative EP-630 bestellen, alleen die heeft een snoer van 1,2 meter. Mijn M3L heeft alleen een afstandsbediening, waardoor ik juist een korte kabel nodig heb. Een lange kabel zou daarbij heel lastig zijn, want die afstandsbediening klip ik altijd op borsthoogte ergens op mijn tas of jas. Die 1,2M van Creative is dus erg onhandig. Het alternatief, de Sony EX71, heeft wel een draad uit twee stukken, zodat die eenvoudig gecombineerd kan worden met zo'n afstandsbediening.

Nu is de vraag: is er een manier om die kabel van de Creative te verkorten? Zijn daar hippe gadgets voor die bekabeling inbinden? Of moet ik niet huilen en gewoon 60cm kabel afbinden met wat elastiek? Of zijn die Sony's zo weinig minder goed dan de EP-630's dat dat verschil verwaarloosbaar is en dat ik gewoon met een gerust hart de EX71 kan kopen? Of zijn er alternatieven die ik over het hoofd heb gezien, zoals de Panasonic RP-HJE50 (die volgens mij ook een kabellengte van 1M heeft)?
Qua geluid zijn de Sony's slechter. Maar het is niet echt schokkend. Het grote probleem van de Sony's is dat ze zo makkelijk kapot gaan en dat Sony daar dan vervolgens geen garantie op verleent. Dus ik zou de EP630 (+elastiek) kopen of evt. de MD33's modden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Idd, die MD33 bestaat ook uit 2 stukken. Je hoeft dacht ik alleen 2 ringetjes te verbinden.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...
Of zijn er alternatieven die ik over het hoofd heb gezien, zoals de Panasonic RP-HJE50 (die volgens mij ook een kabellengte van 1M heeft)?
De kabel van de Panasonic RP-HJE50 bestaat uit 2 stukken: vaste stuk van 50 cm en een verlengkabel van 1 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 11:59:
[...]De kabel van de Panasonic RP-HJE50 bestaat uit 2 stukken: vaste stuk van 50 cm en een verlengkabel van 1 meter.
Interessant. Is dat ding veel slechter dan de Sharp/Creative? Ik ben enigszins audiofiel (niet doorgeslagen, maar ik ben wel erg blij met mijn AKG K240 koptelefoon voor thuisgebruik) en wil dus wel zeker weten dat ik een zo goed mogelijk product in mijn oren stop. Is die koptelefoon ook te koop in Nederland? Ik kon het ding namelijk niet vinden bij Bol.com of mp3man.nl.
leokennis schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 11:48:
Idd, die MD33 bestaat ook uit 2 stukken. Je hoeft dacht ik alleen 2 ringetjes te verbinden.
Is dat moeilijk? En zijn ze makkelijk te koop in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om de Shure E4C te kopen, samen met de Ipod 5G. Nu lees ik in 't topicstart dat het geluid zeer tegen valt, wat mij onzeker maakt. Het is veel geld dus wel er zeker van zijn dat het geluid fantastisch is.... Iemand ervaringen met een Ipod 5G en Shure E4C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:19:
Ik ben van plan om de Shure E4C te kopen, samen met de Ipod 5G. Nu lees ik in 't topicstart dat het geluid zeer tegen valt, wat mij onzeker maakt. Het is veel geld dus wel er zeker van zijn dat het geluid fantastisch is.... Iemand ervaringen met een Ipod 5G en Shure E4C?
Nee nee het valt niet tegen :D

Ik (en er zijn nog een aantal andere gebruikers op GoT) zijn zeer tevreden over deze combinatie. De nieuwste generatie iPods zijn eigenlijk allemaal "gefixed". De 5G heeft minder bass roll-off dan de X5 en veel minder dan de vorige generaties. Je merkt dat vooral met oordopjes, IEMs etc.

De 5G en de Shure E4 is echt een hele goede combinatie. Je kunt anders ook kijken op head-fi.org daar zijn nog veel meer mensen te vinden die erg tevreden zijn over deze combinatie. Dus koop en geniet, het geluid is echt fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:25:
[...]

Nee nee het valt niet tegen :D

Ik (en er zijn nog een aantal andere gebruikers op GoT) zijn zeer tevreden over deze combinatie. De nieuwste generatie iPods zijn eigenlijk allemaal "gefixed". De 5G heeft minder bass roll-off dan de X5 en veel minder dan de vorige generaties. Je merkt dat vooral met oordopjes, IEMs etc.

De 5G en de Shure E4 is echt een hele goede combinatie. Je kunt anders ook kijken op head-fi.org daar zijn nog veel meer mensen te vinden die erg tevreden zijn over deze combinatie. Dus koop en geniet, het geluid is echt fantastisch!
Bedankt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 19:18:
Hallo mensen,

ik zit met een groot probleem. Ik heb sinds 4 maanden de EX-71 van Sony, maar de bescherming is er voor een deel af (draadbreuk) en ik denk niet dat hij het nog lang volhoudt. Nu ben ik van plan om het wat hogerop te zoeken, qua oordopjes. Ik denk dan aan de prijsklasse rond 150 euro. Op zich ben ik best blij met het geluid van de Sony, maar vooral dat draad is gewoon een groot minpunt van dit exemplaar. Daarom is ook een vereiste dat het draad gewoon een stuk sterker is. Ik wil de nieuwe oordopjes gebruiken in combinatie met mijn Cowon iAudio X5 en hierop luister ik vooral Rock(U2). En ik zit dus te twijfelen, welke set oordopjes daar nou het meest geschikt voor is? Ik zie uit naar jullie mening en alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Niemand reageert omdat dit niet de bedoeling is. Het is de bedoeling dat je zelf aangeeft welke oordopjes je overweegt en waarom... Ik zou zelf dan voor 200 euro de Shure E4 aanschaffen (als jij wat zoekt, geef ik commentaar, ook hierop :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja, het gaat dus om de prijsklasse rond de 150 euro. Het draad moet gewoon stevig zijn, en daarom viel eigenlijk al de ER6i af, vanwege het dunne draad. Nou zit ik dus te twijfelen tussen de Shure E3c en de UE super.fi 3, maar over deze laatste heb ik weinig ervaringen van gebruikers kunnen vinden. Aangezien ik vooral rock luister, is de Shure E3c erg goed, vanwege zijn niet al te veel bass. Maar ik weet dus niet hoe het zit met de laatste, als men zijn ervaringen ermee zou posten, zou me dat een stuk verder op weg helpen. En is het draad van de ER6i stevig? Als het draad van de ER6i toch stevig is, wordt het weer een stuk moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7

Dit is ideaal, ik wil het ook kopen, misschien samen(als jij ermee eens bent natuurlijk :+) ???
http://www.i-nique.co.uk/showdetails.asp?id=119
plus nog een code voor 10% korting: i-nique10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
De draad van de ER6i voelt niet stevig aan. Maar hij lijkt toch best stevig, iig heb ik er nog weinig (geen) problemen over gelezen. Toch is de draad van de Shure E3 een stuk dikker en voelt ook steviger aan. De Super.fi is inderdaad niet erg populair. Dat komt waarschijnlijk door de slechte prijs kwaliteit verhouding. Ze klinken nu eenmaal niet zo goed voor de prijs.

De ER6i geeft beter geluid dan de Shure E3, maar daar staat wel wat ongemak tegenover, dus je zal voor jezelf moeten bepalen wat je belangrijker vind. Of nogmaals wat extra geld opzij leggen voor een Shure E4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Zamorano schreef op donderdag 15 december 2005 @ 20:37:
Ik heb het grootste deel van dit topic nu doorgelezen maar ik weet nog steeds niet welke oordoppen ik moet kiezen. :)
Volgende week ga ik op vakantie en wil voor de lange autorit (tijdens de stukken dat iemand anders rijdt) wel een muziekje op kunnen zetten. M'n huidige Sony doppen zijn wel aan vervanging toe, type weet ik zo 123 niet (waarom staat dat er niet gewoon op?), ze waren anderhalf jaar terug iets van 35 euro. Nu wil ik wel graag een stapje hoger qua geluidskwaliteit en ben een beetje rond aan het kijken.

Ik heb veel Sony's gehad en de kwaliteit van vooral de kabel is niet echt geweldig, nu wil ik dus eens wat anders. De EX71 valt dus voor mij meteen af.
Mijn oog was al gevallen op de Shure E2C en ik lees hier ook hele goede dingen over de Creative EP-630, die een stukje vriendelijker geprijst is. De Super.fi 3 zie ik wel zitten maar vind ik eigenlijk net een stapje te duur, misschien als ik weer aan iets beters toe ben.

Als ik het goed begrijp is het verschil in geluidskwaliteit niet heel groot, en an sich zeker niet het verschil in prijs waard, maar zijn de Shure doppen wel comfortabeler en hebben over het algemeen een betere seal.

Ik ga ze vooral gebruiken op een iRiver iHP-120 en luister naar verschillende soorten muziek, van UK Hardhouse en Goa tot Melodic Death Metal en ook regelmatig wat rustigere nummers van bijv. Umberto Tozzi, Juanes en James Blunt.

Belangrijk is dus dat de oordoppen goed all-round zijn. Zijn de Creative's dan prima of moet ik dan gewoon de Shure's hebben?
Heeft iemand nog wat advies wat specifiek voor het bovenstaande geldt, of misschien een alternatief dat het bekijken waard is? Ik wil alleen geen witte doppen, straks denkt men dat ik een iPod heb. :X
Iemand hier dan nog commentaar op? Ik heb ook zelfs al aangegeven wat ik overweeg. :)

Overigens ben ik aardig tevreden met het geluid van de Sony's. De bass is goed bij bijv. hardhouse muziek maar niet te overheersend bij metal. Wel heb ik soms het gevoel dat ik iets mis bij de midtones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 16:05
Na 6maanden plezier gehad te hebben met mn Creative In-ear doppen zijn ze helaas overleden :(
Ik gebruik nu als noodverband samsung doppen ( zaten bij mn Mp3 spler) maar daar krijg ik snel pijn in de schelp van.

Mn eisen die ik aan mn doppen stel :
  • In-Ear
  • Sterk en lang snoer
  • Lekkere bass en treble
  • Prijs 40-45 op zn max
Het liefst een alternatief voor de Creative In-ear

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

spyros schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:21:
Na 6maanden plezier gehad te hebben met mn Creative In-ear doppen zijn ze helaas overleden :(
Ik gebruik nu als noodverband samsung doppen ( zaten bij mn Mp3 spler) maar daar krijg ik snel pijn in de schelp van.

• In-Ear
  • Sterk en lang snoer
  • Lekkere bass en treble
  • Prijs 40-45 op zn max
hoe zijn ze gestorven als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Bij het plugje is er kabelbreuk opgetreden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Zamorano schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:16:
[...]

Iemand hier dan nog commentaar op? Ik heb ook zelfs al aangegeven wat ik overweeg. :)

Overigens ben ik aardig tevreden met het geluid van de Sony's. De bass is goed bij bijv. hardhouse muziek maar niet te overheersend bij metal. Wel heb ik soms het gevoel dat ik iets mis bij de midtones.
Waarschijnlijk kun je als je alround doppen zoekt het best de EP630 kopen (je bent immers al tevreden met de inferieure Sony's, no offense :) ). De ER6i zijn ook allround. Ze hebben misschien een iets zwakkere bas dan de Sony's maar de "strakheid" maakt dat echt wel goed (verwacht alleen geen subwoofertjes in je oor, dan kun je beter de Shure E2 nemen)! Ze geven ook een goede seal. Overal geven ze echt een veeel beter geluid dan de EP630. Maar...

Ook nog even voor Oeleketoeter. De ER6i hebben gewoon een (veel) beter geluid dan de Shure E3. Bij de Shure E3 is namelijk het middengebied te overheersend. Probleem is dat ze minder muziekaal zijn. Ik kan er niet echt een goed woord voor verzinnen, maar dat vond ik qua geluid dan het grootste verschil met de Shure E4. Het geluid is (een beetje) kil.

Nadeel van de ER6i is gewoon de bruikbaarheid. Het is moeilijker een goede seal te krijgen (en te houden), ze gaan immers nog een stuk verder je oor in. Je krijgt er minder opzetstukjes bij dan bij Shure. Het draadje kun je ook niet over je oor leggen. Dat lijkt overbodig maar dat is het niet. Elke keer als namelijk het draadje ergens tegenaan komt, ergens tegenaan schuurt, etc. hoor je dat in je oor. Daar heb je dus geen last van als je het draadje over je oor kan leggen. Als je stil zit is dat geen probleem, maar als je een klein beetje beweegt is dat een nadeel. Tot slot heb je de stevigheid, het voelt allemaal niet zo stevig aan als de Shure, maar het is waarschijnlijk toch nog een stuk steviger dan de Creatives/Sony's.
spyros schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:21:

• In-Ear
  • Sterk en lang snoer
  • Lekkere bass en treble
  • Prijs 40-45 op zn max
Lekkere bass en threble, zou ik zeggen Shure E2. Maar die vallen niet in het budget, dus wellicht nu de Panasonics proberen, maar ook die kunnen kapot >:)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
mag ik vragen wat de prijs van die E2 zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
80€~90€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
dat is me idd wat te gortig..€45 vind ik al aardig wat op mn krantenbezorgers-salarisje >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
spyros schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:52:
mag ik vragen wat de prijs van die E2 zijn dan?
Bij de inkoopactie op www.inkoopacties.net momenteel 72 euro.
Misschien is de Sharp MD-333 ook een optie voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh, wat is kiezen soms zo moeilijk :9 Dus ik kan hieruit concluderen, dat het geluid van de ER6i een beter geluid weergeeft dan de Shure E3, maar dat de Shure E3 juist uitmunt in bruikbaarheid. En ze zijn eigenlijk allebei belangrijk, maar dat zou dus betekenen dat ik gelijk maar over zou moeten stappen naar de E4, omdat die dit allemaal heeft. Ik neem aan dat er geen verdere alternatieven zijn voor de prijsklasse 150 euro naast de Shure E3 en de ER6i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 17:58
ik heb me sharps :P

ik zou nog even zeggen of de 4 pole aansluiting werkte op de 5G iPod.....nee :(, mja dan maar met de verlengkabel

voor de rest bevallen ze wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:04:
De draad van de ER6i voelt niet stevig aan. Maar hij lijkt toch best stevig, iig heb ik er nog weinig (geen) problemen over gelezen. Toch is de draad van de Shure E3 een stuk dikker en voelt ook steviger aan. De Super.fi is inderdaad niet erg populair. Dat komt waarschijnlijk door de slechte prijs kwaliteit verhouding. Ze klinken nu eenmaal niet zo goed voor de prijs.

De ER6i geeft beter geluid dan de Shure E3, maar daar staat wel wat ongemak tegenover, dus je zal voor jezelf moeten bepalen wat je belangrijker vind. Of nogmaals wat extra geld opzij leggen voor een Shure E4.
Hoedje, nu ik lees dat jij zowel de Etymotic en Shure E4C hebt, wil ik graag weten of er echt een 'groot' verschil zit tussen die 2. Ik zit namelijk te twijfelen. Etymotic 150, Shure 300...
Is de meerwaarde terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:19:
Wat Hoedje zegt, het geluid is echt fantastisch. Sinds de 5G hoef je niet meer op te passen voor bass-deficiency. Ik weet zeker dat je geen spijt krijgt.

Merk op dat de AppleStore tijdelijk korting geeft op een iPod + IEM. Ga naar iPod, klik dan op "Hoogwaardige koptelefoons" en onderaan de pagina vind je de aanbieding. Je kan 20% korting krijgen op de E4c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Hoedje schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:45:
[...]

Waarschijnlijk kun je als je alround doppen zoekt het best de EP630 kopen (je bent immers al tevreden met de inferieure Sony's, no offense :) ). De ER6i zijn ook allround. Ze hebben misschien een iets zwakkere bas dan de Sony's maar de "strakheid" maakt dat echt wel goed (verwacht alleen geen subwoofertjes in je oor, dan kun je beter de Shure E2 nemen)! Ze geven ook een goede seal. Overal geven ze echt een veeel beter geluid dan de EP630. Maar...

[...]

Lekkere bass en threble, zou ik zeggen Shure E2. Maar die vallen niet in het budget, dus wellicht nu de Panasonics proberen, maar ook die kunnen kapot >:)...
Volgens mij heb je het niet helemaal goed gelezen of ik heb het niet goed benadrukt. :)

Ik ben aardig tevreden met de Sony's maar ik wil toch graag een stapje hoger qua geluidskwaliteit. Dat wil zeggen, ik vind ze over het algemeen en qua balans niet heel slecht, maar ik weet ook wel dat het beter kan klinken omdat ik ook wel eens luister met een goede fullsize koptelefoon (Sennheiser) of gewoon via speakers/hifi en ik daarna toch wat mis als ik luister via de Sony doppen.

De ER6i had ik al afgeschreven vanwege de zwakke bass en de hogere prijs, daar ga ik ook niet meer naar kijken.
Ik neig nu toch naar de E2, volgens mij is het verschil tussen de EP630 en m'n Sony's de aanschaf niet waard. Met de E2 weet ik zeker dat ik iets beters in huis haal en voor 80-90 euro wil ik het (hele kleine) risico van een miskoop nog wel lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

FrenkyFal7 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:02:
[...]

Dit is ideaal, ik wil het ook kopen, misschien samen(als jij ermee eens bent natuurlijk :+) ???
http://www.i-nique.co.uk/showdetails.asp?id=119
plus nog een code voor 10% korting: i-nique10
Verdikkeme. Dat *plus* de afstandsbediening en de doppen wordt wel een heel bizar pak om op te bergen.

Liever dus die Sharp HP-33 met aluminiumfolie-mod. Vind dat inkoopactie-verhaal alleen nogal omslachtig (en dubieus). Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die op het punt staan om nieuwe oordopjes te gaan halen;

Nu is er ook een Aanbieding bij de Apple store voor High-End oordopjes zonder dat je er een Ipod bij hoeft te halen...

Dus sowieso 20% korting;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:18:
[...]

Hoedje, nu ik lees dat jij zowel de Etymotic en Shure E4C hebt, wil ik graag weten of er echt een 'groot' verschil zit tussen die 2. Ik zit namelijk te twijfelen. Etymotic 150, Shure 300...
Is de meerwaarde terecht?
/me Hoedje verkoopt graag zijn Shures voor 300 euro! Koop ik daarna nieuwe voor 200 euro :P

Ik heb ze niet allebei, ik heb een keer een ochtend samen met een vriend vergeleken en kort geleden een week lang de Etymotics van een vriend mogen lenen :P. M'n ervaringen staan vast nog ergens in het topic.

Ik heb ze toch maar ff opgezocht:
Goed ik heb vandaag even mogen checken. De Etymotics zijn heel anders als de Shure E4. Het geluid doet, bij een hele korte indruk, iig niets tot weinig onder voor de Shures (mid en hoog). Het enige wat mij opviel is de wel heel povere bassweergave, maar ik heb alleen getest met de biflange tips en ook maar heel kort, dus wellicht heb ik niet een goede seal gekregen.

Maar wat mij vooral opviel en m'n vriend al aangaf (zeker na het zien van de shures) is de afwerking. De plugjes zijn klein. Maar het draadje is hartstikke dun, raakt makkelijk in de knoop en ziet er ook zeer kwetsbaar uit. De verbindingen tussen het draadje en de plug en aan de andere kant de dopjes is ook niet zo mooi afgewerkt als bij de shures. Ik denk dus dat ze zeker qua duurzaamheid onderdoen voor de E4.

Het dingetje zelf is vrij klein, en het ziet er wel een beetje anders uit als je ze in je oor hebt. De shures (zeker de E4) lijken op gewone oordopjes, terwijl deze gewoon recht in je oor gaan.

Ik mag ze binnenkort lenen, dus dan zal ik een iets uitgebreidere review schrijven.
Ik heb nu trouwens ongeveer een week de Etymotic ER6i geleend van een vriend en natuurlijk veel naar geluisterd. Het valt me op dat het geluid erg goed is, zeker als je kijkt dat de prijs maar ongeveer 100 euro is t.o.v. de Shure E4, is het een goede deal. Het is niet dat ze een gebrek hebben aan hoog of laag. Ik heb zelfs het idee dat ze iets meer bass hebben dan de Shure E4, maar geen of weinig heel laag. Het grootse euvel is dat ze saai klinken. Nogmaals voor dat prijsverschil mag dat ook best. Het scheelt immers de helft.

Daarnaast lijkt de constructie vrij gammel, de draadjes zijn dun en de bevestiging ziet er niet al te best uit. Toch moet ik toegeven dat als je het gebruikt, dat je daar eigenlijk niets van merkt. Naja, de dunne draadjes raken een stuk sneller in de war dan de dikke van Shure. Een echt nadeel is wel dat ze vrij ver je oor in moeten om een goede seal te krijgen, dat gaat bij de Shure's toch een stuk makkelijker/comfortabeler, ook als je ze in hebt. Daarnaast kun je het draadje niet over je oor leggen en aangezien ze standaard al meer last hebben van microphonics*, is dat vrij irritant.

*Ik weet dat het niet echt zo heet. Maar ik bedoel dus het geluid dat je hoort als je het draadje aanraakt.
&
Ik heb een tijdje de ER6i geleend van een vriend om ze uit te testen. Ze missen iig iets tov de Shure E4's. Ik heb het omschreven als dat ze saai zijn, niet echt een audiofiele term, maar ja . De bassweergave is best goed, hoog ook. Bass lijkt gelijk te zijn aan de E4's, maar zonder het hele lage, dat vond ik wel weer jammer. Het draagcomfort is heel slecht. Je moet ze er heel ver inproppen, het is moeilijk om een goede seal te krijgen en vooral te houden omdat de draadjes er gewoon uithangen. Je kunt ze niet over je oor doen. (de dopjes hebben geen L vorm zoals de E4's, maar zijn gewoon recht).
Tot slot, de Etymotics moet je voor ongeveer 100 euro kunnen krijgen en de Shure's voor ongeveer 200 euro (bijv. de hierboven genoemde inkoopactie). Bij de Etymotics krijg je minder accessoires dan de E4's, minder sleeves (opzetstukjes) en geen volume attenuator.

Ik heb er ook een draadje op headfi over geopend: http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?p=1714228.
Zamorano schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:19:
[...]
Volgens mij heb je het niet helemaal goed gelezen of ik heb het niet goed benadrukt. :)

Ik ben aardig tevreden met de Sony's maar ik wil toch graag een stapje hoger qua geluidskwaliteit. Dat wil zeggen, ik vind ze over het algemeen en qua balans niet heel slecht, maar ik weet ook wel dat het beter kan klinken omdat ik ook wel eens luister met een goede fullsize koptelefoon (Sennheiser) of gewoon via speakers/hifi en ik daarna toch wat mis als ik luister via de Sony doppen.

De ER6i had ik al afgeschreven vanwege de zwakke bass en de hogere prijs, daar ga ik ook niet meer naar kijken.
Ik neig nu toch naar de E2, volgens mij is het verschil tussen de EP630 en m'n Sony's de aanschaf niet waard. Met de E2 weet ik zeker dat ik iets beters in huis haal en voor 80-90 euro wil ik het (hele kleine) risico van een miskoop nog wel lopen.
B)

De ER6i wordt vaak omschreven als een zwakke bass omdat de dopjes een beetje kill klinken, maar vooral omdat het zo verdomde moeilijk is een goede seal te krijgen. Als je bass belangrijk vind, dan is de Shure E2 waarschijnlijk the way to go. Maar, het geluid zal beter zijn, maar niet wereldschokkend, zoals bij het verschil EP630 - Ety's of de E3's. Het is eigenlijk gewoon een heel moeilijke afweging... alle dopjes hebben namelijk hun voor en nadelen en dan ga je dus al snel omhoog kijken. Ety's zouden ongeveer even duur moeten zijn als de Shure E2.

Maar wat belangrijk is: je hebt aangegeven naar wat voor muziek je luisterd, maar het is ook belangrijk om te weten of je een bass liefhebber bent, of meer van neutraal geluid houd. De EX71 zijn vrij bassig, dus als opvolger is de Shure E2 dan vrij logisch. Maar mocht je naar een neutraler geluid willen, dan zou ik de Shure E3 of Ety's aanraden.

[ Voor 21% gewijzigd door Hoedje op 16-12-2005 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat er geen alternatieven zijn voor de prijsklasse van 150 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan trouwens geen foto's vinden over hoe het eruit ziet als je de shure's (E4C) in hebt. Iemand wel?

*offtopic; Hoedje op je Engels mag je trots zijn ;)

EDIT: ik weet nu hoe ze erin gaan, ondersteboven. Kan het ook gewoon op de 'normale' manier?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2005 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
ja heb je dat blad niet gelezen, zat een blaadje met info in de verpakking
w8 ff ik stuur zo ff een link ;) http://www.shurestore.com/earphones/howto.html#

[ Voor 76% gewijzigd door FrenkyFal7 op 16-12-2005 18:04 . Reden: Bijwerken (2x) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:44:
Ik kan trouwens geen foto's vinden over hoe het eruit ziet als je de shure's (E4C) in hebt. Iemand wel?

EDIT: ik weet nu hoe ze erin gaan, ondersteboven. Kan het ook gewoon op de 'normale' manier?
Ik heb het wel eens geprobeerd maar bij mij vallen ze er gelijk uit als je er ook maar heel zachtjes aan trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Hoedje schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:28:
[...]

De ER6i wordt vaak omschreven als een zwakke bass omdat de dopjes een beetje kill klinken, maar vooral omdat het zo verdomde moeilijk is een goede seal te krijgen. Als je bass belangrijk vind, dan is de Shure E2 waarschijnlijk the way to go. Maar, het geluid zal beter zijn, maar niet wereldschokkend, zoals bij het verschil EP630 - Ety's of de E3's. Het is eigenlijk gewoon een heel moeilijke afweging... alle dopjes hebben namelijk hun voor en nadelen en dan ga je dus al snel omhoog kijken. Ety's zouden ongeveer even duur moeten zijn als de Shure E2.

Maar wat belangrijk is: je hebt aangegeven naar wat voor muziek je luisterd, maar het is ook belangrijk om te weten of je een bass liefhebber bent, of meer van neutraal geluid houd. De EX71 zijn vrij bassig, dus als opvolger is de Shure E2 dan vrij logisch. Maar mocht je naar een neutraler geluid willen, dan zou ik de Shure E3 of Ety's aanraden.
Ik hou wel van een goede stevige bass waar het op z'n plaats is (Hardhouse, Techno, Goa), maar andere nummers mogen dan natuurlijk niet een overdreven nadruk op de lage tonen krijgen. Maar ik denk wel dat ik met minder bass eerder ontevreden zou zijn dus dan zijn de E2's toch de betere keuze boven de Ety's. Bovendien zie ik de Ety's alleen in het wit, dat wil ik sowiezo niet. :)
De E3's vind ik nu nog even te duur voor "een paar oordoppen", misschien als ik weer aan een stapje hoger toe ben.

Ik maak gewoon m'n keuze en ga voor de E2, ik heb nog maar een paar dagen voor ik op vakantie ga. :)
Bedankt voor de info iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:44:

:*)
Ondersteboven is aan te raden, omdat je dan niet zo last hebt van draadgeluiden. Maar in de bus doe ik ze ook altijd "normaal" in, dat kan prima.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:59:
[...]
Ik heb het wel eens geprobeerd maar bij mij vallen ze er gelijk uit als je er ook maar heel zachtjes aan trekt.
Inderdaad, ze zijn dan daarvoor gevoeliger. Het hangt echter ook heel erg af van de seal. Met de triple, doorzichtige en rubberen sleeves is het aan te raden ze eerst even te bevochtigen, dan heb je veel betere seal. Maar met mijn tri flanges (nu gemodde bi flanges) en de foampjes (zwarte ety foampjes) heb je nergens last van en blijven ze zelfs bij redelijke trekkracht nog goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quinone schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:26:
[...]

Liever dus die Sharp HP-33 met aluminiumfolie-mod. Vind dat inkoopactie-verhaal alleen nogal omslachtig (en dubieus). Heeft iemand daar ervaring mee?
Bedoel je deze IA ? Hier heb ik mijn Shure E3 vandaan (1e deel). Afgezien van de communicatie die wel eens moeizaam verliep, is het over het algemeen wel OK ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Shure E4C is besteld, ben benieuwd.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 19:09:
[...]

Bedoel je deze IA ? Hier heb ik mijn Shure E3 vandaan (1e deel). Afgezien van de communicatie die wel eens moeizaam verliep, is het over het algemeen wel OK ;) .
Die bedoel ik inderdaad, en ik heb dus ook de besteling geplaatst en het geld overgemaakt. Bedankt, eenieder die geholpen heeft. Als de verhalen waar zijn, dan gaan mijn iAudio, oren en ik gouden tijden tegemoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus een flinke tijd de topics zitten doorspitten over wat nou goede oordopjes zijn en natuurlijk welke betaalbaar zijn. (die mijn standaard iPod dopjes moeten vervangen)

Nou heb ik heel even getwijfeld om de Ec3 te kopen, en zeker nu hij bij IA ''maar'' 130 is.

Maar uiteindelijk vind ik het toch grof geld voor een set oordopjes.

Dus ben ik uiteindelijk (na velen reacties later) toch voor de Creative EP-630 gegaan.

Voor 40 euro vind ik het een zeer goede prijs voor een set in-ear mid-end setje.

Maybe niet zogoed als de (3x duurdere) E3c maar hij zal iig zeker een stuk beter klinken als de standaard iPod dopjes.

Ik hoor veel goede reacties over de 630, maar ook enkele negatieve van dat ze slecht klinken en dat de bass veelal ontbreekt, ik denk dat die mensen beter een philips headphone kunnen pakken :P

Maarja ik heb het zelf nog niet getest maar dat zal morgen of aankomende maandag gebeuren en zal ik wel een kleine review posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Laatst online: 16-12-2024
Zamorano schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 18:06:
[...]

Ik hou wel van een goede stevige bass waar het op z'n plaats is (Hardhouse, Techno, Goa), maar andere nummers mogen dan natuurlijk niet een overdreven nadruk op de lage tonen krijgen. Maar ik denk wel dat ik met minder bass eerder ontevreden zou zijn dus dan zijn de E2's toch de betere keuze boven de Ety's. Bovendien zie ik de Ety's alleen in het wit, dat wil ik sowiezo niet. :)
De E3's vind ik nu nog even te duur voor "een paar oordoppen", misschien als ik weer aan een stapje hoger toe ben.

Ik maak gewoon m'n keuze en ga voor de E2, ik heb nog maar een paar dagen voor ik op vakantie ga. :)
Bedankt voor de info iig.
Ik heb nu 2 weken de Shure e2c En dit is mijn beste aankoop na mijn ibook geweest.
Ik luister veel naar Techno en Minimal (vooral Richie Hawtin) en de bas klinkt gewoon heel erg strak maar niet teveel overkill.Ook bij bijvoorbeel Jack Johnson klinkt de bas heel goed en niet te overdreven, gewoon lekker strak.
Ze zitten heel erg goed als je de goede dopjes te pakken hebt. na een tijdje merk je niet meer dat je ze in hebt.

Niet meer over twijfelen en gewoon kopen je krijgt er geen spijt van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zoek oordopjes voor rond de 20 euri. Iemand adviezen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 21:51:
Sennheiser MX-450. Ongeveer 15 euro. Beste "normale" dopjes die op de markt zijn in de ogen (oren) van velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 21:51:
Bij Mp3man.nl hebben ze de Sennheiser MX750 voor 24 euro nog in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat opmerkingen mbt. de bass vd. Etymotic ER6i na ruim een week dat ik deze oordopjes icm. mijn Kenwood HD20GA7 gebruikt heb. De bass bij de Kenwood speler is in te stellen in 5 stappen en op 3 frequenties: 45Hz, 90Hz en 180Hz.

Ik heb herhaaldelijk zitten uit te proberen en het blijkt dat de drivers van de Etymotic ER6i het grootste verschil (bass toename) laten horen bij verandering/instelling op 180Hz, bij iedere stap: van 1…5 hoor je duidelijk (up) bass toename.

Bij instelling op 90Hz is het verschil al iets minder duidelijk bij verhoging van één stap (bijv. van 0 naar 1), maar de totale bass toename (van 1…5) is wel aanzienlijk :9 .

Bij instelling op 45Hz is het verschil (bass toename) bij verhoging van één stap nauwelijks hoorbaar, je moet nu echt 2-3 stappen om hoog schuiven om het verschil goed waar te kunnen nemen. Dit is waarschijnlijk de verklaring voor het feit dat deze oordopjes bij zware house muziek een beetje mager klinken in de bass.

Ik heb dit ook met mijn full-size Philips HP1000 geprobeerd en deze headphone laat alles, stap voor stap duidelijk het verschil horen op alle 3 frequenties (45Hz, 90Hz en 180Hz).

Maar bassliefhebbers, ga nu vooral niet denken dat deze oordopjes helemaal geen bass geven :o .
Met deze combinatie (Kenwood HD20GA7 + Etymotic ER6i) vind ik het geluid erg aangenaam neutraal. Bij bijv. Fiesta van the Sunclub is de bass naar mijn smaak ruimschoots aanwezig maar nooit overdonderend, idem dito bij goede pop en rock muziek. Echter, dit zegt natuurlijk niet zóveel wanneer je deze Etymotic ER6i met een Ipod gaat combineren ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ziet dit er zeer onbetrouwbaar uit. Kun je hier echt veilig bestellen? *ivm met reactie van Aspa

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2005 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Mijn e4c's werken anders prima die ik bij tweaklegend in de IA heb afgenomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 00:27:
Wat ziet dit er zeer onbetrouwbaar uit. Kun je hier echt veilig bestellen? *ivm met reactie van Aspa
Wat is dat voor onzin? TweakLegend is een goeie gozer hoor ;) . Inkoopacties zijn vaak zeer betrouwbaar, alleen bij startende orga's of extreem lage prijzen moet je oppassen. Zelf orga ik nu de SaufMeister IA :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even snel een paar vragen over mijn Samsung:

1. Er worden standaard oordopjes bij geleverd die imo van hele goede kwaliteit zijn. Nu zit ik al een tijdje te zoeken op Google hoe de aansluiting van mijn oordopjes heten. Echter heb ik nog niks kunnen vinden misschien dat één van jullie het weet? Zie voor het plaatje: http://www.mobilecityonli...ories/1021/20360_e316.jpg

2. Is het mogelijk om van de oordopjes aansluiting van mijn Samsung deze om te zetten naar zo'n aansluiting die mijn normale MP3 Speler heeft (dacht dat je het een mini-jack noemde, zodat dit ook op mijn oude mp3 speler kan werken)?

3. In het midden van mijn Samsung oordopjes zit een soort schakelaar (zie foto), maar deze doet niets als je er op drukt, wat is de functie daar dan van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 25-09 10:56
Bij mijn nokia beeindigt die knop het gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net gelezen dat als je de Shure E4c koopt je mp3's moet hebben met een kwaliteit van min. 256. Mijn mp3's hebben allemaal een kwaliteit van 192. Is dit echt zo erg als de reviewer het vermeldde?

en ff een vraag aan Hoedje; als je de Shure E4c 'normaal' in doet dan gaat dat prima volgens jou. Volgens mij moet je dan het linker oordopje in je rechter oor doen vanwege de vorm van deze oordopjes. Of zie ik dit verkeerd?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2005 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 13:21:
Ik heb net gelezen dat als je de Shure E4c koopt je mp3's moet hebben met een kwaliteit van min. 256. Mijn mp3's hebben allemaal een kwaliteit van 192. Is dit echt zo erg als de reviewer het vermeldde?

en ff een vraag aan Hoedje; als je de Shure E4c 'normaal' in doet dan gaat dat prima volgens jou. Volgens mij moet je dan het linker oordopje in je rechter oor doen vanwege de vorm van deze oordopjes. Of zie ik dit verkeerd?
Dat zie je verkeerd :P. Maar eerst de MP3'tjes, een hogere kwaliteit is inderdaad aan te raden. 128 en lager klinkt echt slecht. Maar goed geripte nummers op 192 klinken prima hoor. Ik denk zelfs dat ik persoonlijk nauwelijks tot geen verschil hoor tussen 192 en hoger.

En dan over het indoen. In theorie heb je gelijk, immers het steekt de andere kant op. Toch blijft links gewoon links en rechts gewoon rechts en werkt het prima/ Dat is ook niet gek. Het is een beetje ingewikkeld uit te leggen, maar als je hem over-the-ear doet, dan moet het draadje naar achter, terwijl als je hem "normaal" in doet, dan gaat het draadje recht naar beneden, dus min of meer naar voren. Duidelijker kan ik het niet uitleggen. Anyway, in praktijk werkt het prima :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik heb m'n E2C's. :)

Ze zijn nu aan het inspelen maar ik heb al even kort geluisterd en sleeves geprobeerd.
De schuimpjes zitten bij mij veruit het best en krijg ik ook het makkelijkst in en uit m'n oor.

Alleen viel me iets op bij die foam sleeves, de kleine en mediums lijken wel precies hetzelfde, ik zie geen duidelijk verschil in grootte, zeker in vergelijking met de large. Klopt dit?

Verder klinken ze erg goed, mooi helder, goede strakke maar niet overheersende bass en idd een stuk beter in de midtones vergeleken met de Sony's. Ik hoor veel nieuwe details. En dan moeten ze nog lekker ingespeeld worden.

Ook vond ik ze op de plaatjes er een beetje lelijk uitzien, maar dat valt gelukkig heel erg mee als je ze in het echt ziet. Ze in doen en met de draad achter je oor langs dragen is even wennen maar ik vind het wel practisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het lezen van deze thread heb ik besloten om de Creative EP630 oordopjes te kopen. Helaas bevallen ze me totaal niet! Wil iemand hier ze misschien overnemen? Heb ze maar 1x gebruikt, dus ze zijn zo goed als nieuw!

Jonas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Mag ik vragen waarom ze niet bevallen :) ?

Ik heb wel een idee, drie tips:
1 - Duwen, ros ze tot ze tegen je trommelvlies aanzitten
2 - Gebruik zo groot mogelijke sleevs
3 - Probeer ze een week. In het begin lijkt het of je via je oor gen**kt wordt maar daarna merk je niet eens meer dat je ze inhebt :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb ze vandaag binnen gehad, en idd ik vond ze ook 1e CRAP (dit is mijn 1e in-eur dopjes).

Ze zaten gewoon irritant en ik dacht dat in-ear niets voor mij was.

Maar na een tijdje wen je er aan en ook het geluid is verre van beter dan de iPod oordopjes.

De bass is niet overdreven maar veel dieper en voller.

Enigste nadeel is dat als je in het verkeer ze opdoet je wel ff moet opletten, want je zit echt gewoon midden in je muziek.

Ook een groot voordeel is dat je je volume bij veel extern lawaai niet hoger hoeft te zetten (of nauwelijks).

Dit probleem had ik dus wel met mn ipod dopjes wat echt slecht voor je gehoor is, dit is dus ook drie dubbel goed voor je gehoor.

Al met al de 40 euroies waard,

ZEKER een aanrader.

PS: het geluid is gewoon ZOVEEL x beter dan de non-ear/ipod dopjes, probeer maar eens dezelfde nummer te draaien en dan met de 2 oordopjes. WERELD van verschil, met zulk soort dingen merk je het pas als je ze naast elkaar zet.

Ik ben nooit fan van creative geweest (crappy zen players etc.) maar de EP-630 = _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2005 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Inderdaad; in het verkeer GOED kijken :) En ook irritant op bijv. het station, waar je nogal eens bekenden tegenkomt. Staat er iemand al een minuut tegen je te praten ofzo :P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 01:31:
Nou ik heb ze vandaag binnen gehad, en idd ik vond ze ook 1e CRAP (dit is mijn 1e in-eur dopjes).

Ze zaten gewoon irritant en ik dacht dat in-ear niets voor mij was.

Maar na een tijdje wen je er aan en ook het geluid is verre van beter dan de iPod oordopjes.

De bass is niet overdreven maar veel dieper en voller.

Enigste nadeel is dat als je in het verkeer ze opdoet je wel ff moet opletten, want je zit echt gewoon midden in je muziek.

Ook een groot voordeel is dat je je volume bij veel extern lawaai niet hoger hoeft te zetten (of nauwelijks).

Dit probleem had ik dus wel met mn ipod dopjes wat echt slecht voor je gehoor is, dit is dus ook drie dubbel goed voor je gehoor.

Al met al de 40 euroies waard,

ZEKER een aanrader.

PS: het geluid is gewoon ZOVEEL x beter dan de non-ear/ipod dopjes, probeer maar eens dezelfde nummer te draaien en dan met de 2 oordopjes. WERELD van verschil, met zulk soort dingen merk je het pas als je ze naast elkaar zet.

Ik ben nooit fan van creative geweest (crappy zen players etc.) maar de EP-630 = _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
waar haal je dat laatste vandaan? waarom als ik vragen mag, de creative spelers geven een goed geluid, en als er problemen zijn (ja tuurlijk die komen wel voor, mischien qua vastlopers redelijk veel vergeleken met sommige andere merken) doet Creative 9 van de 10 keer niet moeilijk met het omruilen

verder heb je inderdaad gelijk dat je in het verkeer niet veel hoord (gelukkig rijd ik bijna alleen over een fietspad :) ) dan moet je in de stad of verdomd goed uitkijken of 1tje even uitlaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
word er in het volgende deel wat uitgebreider stil gestaan van de doppen in prijsklasse 30-50 ?
Denk nl dat daar toch de mainstream ligt :)

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het topic leuk om te lezen, post geen one-liners en zoek zelf eerst wat uit voordat je koopadvies vraagt. Zie ook "Afspraken" in de openings Post.