Wat zijn goede oordopjes? Deel 6

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 12.929 views sinds 30-01-2008

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:28

13art

Moderator Mobile
Ik was mijn Creatives aan het inspelen op de radio met een cd in de cd speler. Maar vond het geluid maar nog weinig midden bevatten. Toen dacht ik kom, laat ik eens geluid via de comp beluisteren, en wat schetst mij verbazing, het geluid is opeens een stuk beter!!! Veel meer midden, minder schel. Kortom een stuk beter.

Wat ik wil zeggen is, dat het dus echt verschil uit maakt, vanaf wat je muziek luisterd met deze, en ook andere, doppen. Echt een wereld van verschil.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09 08:35
---edit--

[ Voor 97% gewijzigd door MaStar op 14-09-2005 20:02 ]

• MaStar
Ik kan de Sony MDR-E888SP Fontopia Earphones ergens kopen (op internet) voor $40,00 inclusief verzenden. dat komt neer op zo'n 33 Euro.

Zou ik dit doen :? Is dit een 'mooie' prijs voor de Sony MDR-E888SP? Want ik wil geen in-ear meer, dan is dit toch de 'beste' oplossing? (qua geluid/conform etc.) :?..

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 17:03:
Ik was mijn Creatives aan het inspelen op de radio met een cd in de cd speler. Maar vond het geluid maar nog weinig midden bevatten. Toen dacht ik kom, laat ik eens geluid via de comp beluisteren, en wat schetst mij verbazing, het geluid is opeens een stuk beter!!! Veel meer midden, minder schel. Kortom een stuk beter.

Wat ik wil zeggen is, dat het dus echt verschil uit maakt, vanaf wat je muziek luisterd met deze, en ook andere, doppen. Echt een wereld van verschil.
FM Radio is ook niet echt goede kwaliteit audio.

edit: Zie net dat je het met een cd ipv radio hebt gedaan. Excuses! ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 20:28 ]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:35
MaStar schreef op woensdag 14 september 2005 @ 20:03:
Ik kan de Sony MDR-E888SP Fontopia Earphones ergens kopen (op internet) voor $40,00 inclusief verzenden. dat komt neer op zo'n 33 Euro.

Zou ik dit doen :? Is dit een 'mooie' prijs voor de Sony MDR-E888SP? Want ik wil geen in-ear meer, dan is dit toch de 'beste' oplossing? (qua geluid/conform etc.) :?..
Zonder twijfel, dit zijn voor zover ik weet (en ook wat betreft ik zelf heb gehoord, de beste niet in-ear dopjes). Overigens niet dat ik nog geld over heb, maar ik ben toch wel benieuwd waar je zo'n scherpe prijs hebt gevonden... Daarnaast is misschien een clip-on of nekband koptelefoon nog een optie?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 10:56
De creative's zitten bij het Zen micro accesoires pak, dat bij bol.com voor minder dan de gewone prijs verkocht wordt.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 22:49
quote:
mp3-gek schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 19:16:
ik hoop dat je hier wat aan hebt
je moet er wel een beetje geduld in hebben, maar voor mijn gevoel gaat het dan heel anders klinken dan dat je aluminium folie gebruikt

Dat kan ik zeker bevestigen, met alluminiumtape klinkt het al totaal anders (stukken beter).
Ben ik toch nog huiverig voor de mod... ik zou dan zeker voor alu'tape gaan... maar ga me dan toch afvragen of de Creatives niet beter klinken... omdat ze geen mod nodig hebben... beetje zeikerd maarja...
hmm de Sharp moet je ook nog in je nek leggen... denk dat het toch de Creatives wordt... 36 euro incl. verzenden bij Hbit.nl
De Panasonics zijn ook wel interessant... vooral vanwege de beste pasvorm... erg goedkoop maar slecht verkrijgbaar.... Jammer dat je niet eerst ff in een winkeltje kan kijken hoe ze zitten :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 15-09-2005 00:48 ]

• MaStar
Hoedje schreef op woensdag 14 september 2005 @ 21:11:
[...]

Zonder twijfel, dit zijn voor zover ik weet (en ook wat betreft ik zelf heb gehoord, de beste niet in-ear dopjes). Overigens niet dat ik nog geld over heb, maar ik ben toch wel benieuwd waar je zo'n scherpe prijs hebt gevonden... Daarnaast is misschien een clip-on of nekband koptelefoon nog een optie?
Ok, ik heb de prjis op Ebay gevonden, bieden ;) Maar zijn er op dit forum ook mensen met ervaringen ovre de Sony MDR-E888SP Fontopia Earphones of heb je die 'reacties' alleen op het internet gelezen :?

Maar toch denk dat ik ze maar koop :)

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:44
Dat zou ik zeker doen. Wat ik over de dopjes vertel is echter wel op andermans ervaringen gebaseerd. In de eerste delen van Wat zijn goede oordopjes wel zijn een aantal ervaringen gepost. Ook een zoekopdracht in AV kan je een aantal resultaten opleveren. Tot slot kan je Head-Fi nog afstruinen. Maar samengevat komt het er op neer dat het uitstekende dopjes zijn waar je je geen buil aan zal vallen.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• Hoedje
MaStar schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:10:
[...]

Ok, ik heb de prjis op Ebay gevonden, bieden ;) Maar zijn er op dit forum ook mensen met ervaringen ovre de Sony MDR-E888SP Fontopia Earphones of heb je die 'reacties' alleen op het internet gelezen :?

Ik legde het een beetje onduidelijk uit. Ik heb zelf de E888SP gehoord. Dat is echter wel een aantal jaar terug. Ze hebben zeer goed geluid. Punt is dat ik niet weet of er nog iets beters is op niet in-ear gebied (oordopjes). Dat legde ik een beetje onduidelijk uit...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• MaStar
Hoedje schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:03:
[...]

Ik legde het een beetje onduidelijk uit. Ik heb zelf de E888SP gehoord. Dat is echter wel een aantal jaar terug. Ze hebben zeer goed geluid. Punt is dat ik niet weet of er nog iets beters is op niet in-ear gebied (oordopjes). Dat legde ik een beetje onduidelijk uit...
Ok, no problem...Iig erg bedankt voor je uitleg! Ook DeeD2k2 bedankt voor je reactie.

Ik heb het geld al naar Paypal overgemaakt, dus hoop eind volgende week die dopjes binnen te hebben, en zullen jullie MIJN ervaring horen :)

Voor andere geinteresseerde, hier kan je 'opbieden': http://cgi.ebay.nl/Sony-M...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

offtopic :X : wat moest de 'zender' uit het buitenland ook al weer op de envelop zetten zodat je geen invoerrechten/belasting hoeft te betalen bij de doane. Dat was toch dat hij het als 'gift' moest verzenden én erop zetten dat het onder de 20 Euro kost ofzo?

[ Voor 11% gewijzigd door MaStar op 15-09-2005 12:21 ]

Verwijderd

aarghh..mijn broertje heeft mijn Sony oordopjes meegehad en ja hoor.. Hij heeft het dopje gesloopt.
Nou is mijn vraag..kan iemand mij een nieuw opzet stukje bezorgen? Een small, anders moet ik weer helemaal nieuwe gaan kopen voor dat ene kleine dingetje.. Ik wil er voor betalen, laat aub weten!

jean.luc@zonnet.nl

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 21:25
zojuist is mijn 2e paar van mijn Sennheiser MX550 weer stuk... wederom door de rare rechte stekkertjes die ze erop zetten, ik kan alleen maar terugsturen naar Sennheiser en maar weer nieuwe gaan proberen. Ik wil er eigenlijk graag en snel vanaf. Tgeluid is echt wel heerlijk, maar de jackstekker zit zo raar in elkaar, kben het een beetje zat met deze doppen... ze hebben me veel geld gekost ;(

Verwijderd

MaStar schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:16:

offtopic :X : wat moest de 'zender' uit het buitenland ook al weer op de envelop zetten zodat je geen invoerrechten/belasting hoeft te betalen bij de doane. Dat was toch dat hij het als 'gift' moest verzenden én erop zetten dat het onder de 20 Euro kost ofzo?
Hij moet het als cadeau verzenden, en ik zou hem aanraden om er geen factuur bij te doen.

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 23:52
Omdat mijn Sony MDR-ED238ML aan de linkerdop begon te kraken heb ik, na dit topic gelezen te hebben, besloten om de Sony MDR-EX71SL aan te schaffen.
Ik moest even wennen aan het inbrengen van deze ear-in dopjes, ik gebruik de medium rubbertjes en na even wat draaien en 'duwen' zitten ze perfect in me oren.
De bass klinkt fantastisch, en de hoge-midden tonen klinken ook zeker beter dan m'n vorige dopjes.
Ik heb altijd sony dopjes gehad en ben dus gewend aan de wat meer lage tonen van dit merk, daarom heb ik ook gekozen voor die van Sony.
En je kan ze gewoon lekker makkelijk bij onder andere de Mediamarkt kopen (€ 49,99)

[ Voor 9% gewijzigd door Frag1le op 15-09-2005 20:28 ]

• Hoedje
offtopic:
DeeD2k2, wat heb ik gemist, sinds wanneer hoor jij bij de roden? Of ben ik nu zo scheel dat je dat al lange tijd was?

En ook dat mysterie is opgelost: Hoedje in "Welkom DeeD2k2 \o/"

[ Voor 29% gewijzigd door Hoedje op 15-09-2005 22:24 ]

• MaStar
Ik heb ze nu écht definitief besteld, de Sony MDR-E888SP Fontopia Earphonen. Ondanks dat ik alleen wat meningen (hierboven) over gelezen heb en dus geen échte reviews (zou net weten waar je diet moet vinden)

Nu hopen dat ze bevallen :)

Btw, voor mensen die deze dopjes ook 'durven' te kopen (want je weet natuurlijk niet écht of het TOP is)...hier kan je nog bieden: :)

http://cgi.ebay.nl/Sony-M...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

[ Voor 15% gewijzigd door MaStar op 15-09-2005 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Hoedje schreef op woensdag 14 september 2005 @ 10:10:
[...]
De ksc 75 is dus echt niet gelijk! Ga maar reviews lezen, de KSC 35 zijn de enige echte goede clip-ons. Vandaar ook mijn uitstapjes naar Sony in-ear. Ik heb de Shure nog niet, dus ik kan daarmee nog niet vergelijken.

Maar als ik jou was zou ik heel hard proberen om nog een setje KSC 35 te vinden...
Ik heb een poos geleden wel veel gelezen over de KSC 75. Volgens mij zitten ze wel goed, omdat je zelf het haakje kan vormen... maar heb veel verschillende reacties gelezen... ik voel de 35 niet of nauwelijks als ik ze op heb... en dat was bij een aantal 75 gebruikers ook zo.
Anderen zeggen dat de bass anders is... anderen zeggen weer dat het geen verschil is (hoewel ze technisch wel verschillen).
Dus ik dacht dat de 75 dan toch wel net zo goed als de 35 kán zijn... maar dat het per persoon kan verschillen.

De ksc35 kan ik ook via harrystrading.nl niet meer krijgen. Hij is de importeur voor zover ik weet.
Sowieso wil ik wel een heel goed setje in-ears (mits ze in mn rechteroor passen want die wijkt een miniscuul beetje af waardoor gewone oordopjes niet blijven zitten, vandaar dat ik ook de Koss had gekocht, over-ears).

edit
net dit gelezen Panasonic vs Sharp. Blijft een moeilijke keus tussen deze 2.

[ Voor 7% gewijzigd door Jazco2nd op 16-09-2005 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Ok ik heb gisteren de E3C's besteld voor 137 euri inclusief verzend kosten. Over max 2 weken heb ik ze en kan nu al niet wachten! :> Bedankt DeeD2k2 en Hoedje voor de duidelijke uitleg en tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

Ik verkoop mijn shure E3!

Hier hebben we inderdaad Vraag & Aanbod voor. :)

[ Voor 79% gewijzigd door DeeD2k2 op 17-09-2005 15:46 ]

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Verwijderd

lux schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 23:10:
Ik verkoop mijn shure E3!

(...)
Kan dit niet beter in Vraag & Aanbod?

[ Voor 51% gewijzigd door DeeD2k2 op 17-09-2005 15:47 ]

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 09:09
MaStar schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:10:
[...]

Ik heb ze, een maand ofzo geleden in Japan besteld. Ze zijn iig een stuk beter dan de EX71 (vind ik). Ik heb het niet zo op die in-ear dopjes. Ze lijken beter uitgebalanceerd. Op mijn iPod zonder EQ klinken ze prima. Al houdt de bas niet over, maar dat is iPod eigen.

Voorlopig ben ik er erg tevreden mee.

[ Voor 12% gewijzigd door twopack op 17-09-2005 10:57 ]

specs

Verwijderd

Ik heb eerst sony oordopjes gehad voor €12.95,- bij de v&d. Toen wilde ik beter geluid en heb ik mx550 gehaalt maar dat viel me zooooo tegen. Echt 0 bass dus die heb ik terug gebracht en toen heb ik weer sony's met extra bass gekocht voor 25,95 bij v&d gehaalt. Dit zijn beste oordopjes die ik tot nu toe gehoort heb en heb er hele zooi op mn hoofd gehad :] In combinatie met m'n pda en de bass wat geboost komt er echt een superieur geluid uit!

Het enige jammere is dat bij de sony's met extra bass en niet zo'n volume control in het draad zit wat die van 12.95,- wel heeft, dus dat word solderen ;)

• DeeD2k2
Dat zou ik als ik jou waas niet doen. De reden daarvoor staat in de topic start (bij het verschil tussen de Sennheiser MX400 en MX500). Het komt erop neer dat het geluid alleen maar minder wordt. In kwaliteit en volume. En als je zelf aan de draadjes gaat solderen, bestaat ook de kans dat het daardoor nog minder wordt. De draadjes zijn vaak zo dun dat dit snel gebeurd...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• MIQ
  • Laatst online: 21-09-2024

MIQ

Is het inspelen echt goed voor de dopjes? Ik bedoel, is het beter om de dopjes een dag met verschillende muziek in te laten spelen? Of wordt ditzelfde effect ook na een maand bereikt als ik gewoon dagelijks een uurtje muziek luister?

En is het bij het inspelen belangrijk dat de muziek harder staat of heeft een lager volume over een lagere tijd hetzelfde effect?

• DeeD2k2
Uiteindelijk komt het allemaal op het zelfde neer. De ophanging van de drivers moet soepeler worden, zo wordt over het algemeen uitgelegd. Dat gebeurd door de dopjes te gebruiken. Dit gaat natuurlijk sneller als je het voor langere tijd en met een verhoogd volume doet.
Vergelijk het eens met het metaalmoe maken van een stukje ijzerdraad. Als je dit lang en met grote uitslagen (hoog volume) en met verschillende snelheden (wisselende frequenties) doet, gaat het sneller als je het om de zoveel tijd met kleine tikjes probeert. Maar in beide gevallen is het resultaat het zelfde.

Of het echt werkt mag je zelf uitmaken. Daar variëren de meningen over. Ik geloof er in ieder geval wel in; ik denk verschil te horen. En zo bijzonder is het overigens ook niet. Schoenen moet je immers ook inlopen...

• MIQ
  • Laatst online: 21-09-2024

MIQ

Oke mooi bedankt.

Het is dus op lange termijn niet nadelig als je het inspelen overslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 11:21
Een klein mini-reviewke van de MDR-EX71 :)

De standaard oordopjes die kwamen bij m'n iPod mini gingen kraken (het linker dopje dan), en aan de hand van dit topic heb ik besloten om toen de Sony MDR-EX71SL dopjes aan te schaffen. Ik heb gekozen voor de witte variant; deze passen beter bij m'n iPod dan de zwarte. Ze waren gewoon bij de Dixons te koop, maar wel voor 55 euro. Prijs ging het niet om, ik wilde gewoon mooie oordopjes dezelfde dag dat m'n andere kapot gingen.

Mijn ervaringen (ik heb deze dopjes onderhand een maandje of 2): het geluid is goed tot perfect. OK, misschien zijn de Shure's nog beter, maar die zijn niet interessant vanwege de lage verkrijgbaarheid en de hoge prijs. Een ander voordeel: ze vallen niet uit je oren. Hier heb ik constant last van gehad met de standaard earbuds, en ben zeker blij met deze dingen. Ze zitten ook nog heel lekker.

Maar dan de nadelen. Het snoer is, zoals gezegd, veel te kort, en met het verlengsnoer is het veel te lang. Het is perfect voor mp3 spelers die je om je nek hangt of in een binnenzak zit, maar mijn iPod zit in m'n broekzak en ik erger mij te pletter aan het te korte snoer. De oordopjes zien er bovendien ook niet supersterk uit. Ze zijn (gelukkig) nog niet kapot, maar het snoer ziet er zo zwak uit dat ik gewoon erg voorzichtig doe. Niet relaxt dus. Nadeel nummer 3: de dingen die je over de dopjes moet schuiven (die in small/medium/large bestaan) zijn niet los te verkrijgen. Raak je ze kwijt of gaan ze kapot, dan zit je met een probleem en moet je moeilijk gaan doen met ruilen of veel geld uitgeven. En achteraf gezien vond ik ze iets te duur; 30-35 euro zou ik hier maximaal aan uitgeven. Ook merkte ik dat het omgevingsgeluid grotendeels geblokkeerd wordt (veel meer dan bij normale oordopjes), zeker als je muziek hard aanstaat. In het verkeer is dit niet gewenst ;)

De bijgeleverde dingen (houdertje en zakje) zijn compleet nutteloos, behalve misschien het verlengstuk.

Mijn advies: als je mp3 speler om je nek hangt of als die in je binnenzak zit, niet nadenken en nemen die hap! Anders nog even overwegen. Tenzij je ze snel kapot krijgt zul je geen spijt krijgen van de aanschaf van deze dingen, maar op basis van je situatie zou ik even kijken of er misschien betere alternatieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 11:50:
[...]
Het zal nog minstens 10 dagen spelen duren voordat ze optimaal klinken, Geeft ze dus even de tijd of laat ze inspelen.
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:30:
[...]
Heb je ze wel goed in je oren / passen ze wel goed ? Als ze niet goed aansluiten / lekken valt inderdaad de bas weg en klinken ze schel ! ... andere sleeves misschien ??
Alsnog bedankt voor jullie reacties. Intussen heeft mijn nieuwe iRiver T20 het begeven na een firmware upgrade en was het drama dus compleet.

Toch begin ik me Etymotic ER6i`s wat meer te respecteren. Na het lezen van diverse reviews over in-ears dacht ik dat de foam topjes het beste geluid zouden geven. Dus toen ik me dopjes binnen kreeg heb ik na 1 keer de "zacht witte plastic" dopjes dr meteen af gehaald en de foams er op gezet. Wat blijkt nu echter, die standaard dingen geven het beste geluid voor me. Dat scheelde tenminste iets, maar nogsteeds klonken me dopjes niet geweldig.

Waar jullie zeker wel gelijk in hebben is het inspelen... volgens mij gaan ze idd steeds beter klinken. Bass komt al een stuk meer door. Ook scheelt het als je ooringangen gewent zijn aan die dingen en je wat meer handigheid krijgt de dopjes goed in je oor te steken. Wat trouwens ook een beetje helpt is de dopjes lichtelijk vochtig te maken.

Nu heb ik nog wat vraagjes... wat zijn sleeves, bobo bo? En ik heb bij me dopjes 2 van die hele kleine dingetjes gekregen met een metalen tooltje om ze te vervangen... soort dunne schroef. Zijn dat nu van die filters? En wat doet zo`n filter dan eigenlijk?

/me blijft hopen dat `t allemaal nog wat beter gaat

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 23:52
nfm schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:21:
Een klein mini-reviewke van de MDR-EX71 :)
[......]
Ook merkte ik dat het omgevingsgeluid grotendeels geblokkeerd wordt (veel meer dan bij normale oordopjes), zeker als je muziek hard aanstaat. In het verkeer is dit niet gewenst ;)
[......]
Ja, maar dit vind ik juist het grote positieve verschil met normale dopjes. Juist nu hoef je je muziek niet zo hard meer te zetten en spaar je je oren. En als je op de fiets zit, (ik denk dat je dat bedoelt) en je moet drukke kruispunten over, trek je toch één dopje uit je oren.
Ik vind dit dus geen 'nadeel', omdat je je gehoor er mee zal besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 20:45
Dat vind ik dus ook het positieve aan de dopjes. En het geluid, de bass bevalt me wel ;). Helaas ben ik 1 medium sleeve verloren :( , nu moet ik het met de grote doen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
de Sony MDR-E888SP Fontopia Earphones worden vandaag (als het goed is) vanuit China naar mij toe verzonden.....

ik hoop ze dus volgende week ofzo te hebben...en dan zal ik er een kleine review over schrijven...ik ben benieuwd namelijk (zeker omdat niet écht veel mensen deze dopjes kennen).

Ik hoop in ieder geval dat ze beter klinken dan mijn witte dopjes die ik bij de Ipod mini kreeg (en dat ze lekkerder zitten)..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:55
Zijn er ook verloopjes om zo'n 3.5 mm plug in een kleinere te stoppen. Ik heb een mobiele telefoon die ook mp3 kan afspelen (orange m500) en wil daar dus eigenlijk betere oordopjes voor hebben.
Het 'normale' formaat past iig niet. Iemand suggesties ?

edit: staakt uw zoekwerk ik heb denk ik hier al gevonden wat ik zocht.

[ Voor 24% gewijzigd door whiteguy op 19-09-2005 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:48:

Nu heb ik nog wat vraagjes... wat zijn sleeves, bobo bo? En ik heb bij me dopjes 2 van die hele kleine dingetjes gekregen met een metalen tooltje om ze te vervangen... soort dunne schroef. Zijn dat nu van die filters? En wat doet zo`n filter dan eigenlijk?

Met sleeves bedoel ik die rubbertjes die je in je oor drukt (3-flanged eartips). Die "kleine dingetjes" zijn denk ik inderdaad je reserve filters. Naar verloop van tijd kunnen ze verstoppen en heb je nieuwe nodig. Staat vlgs mij ook in de gebruiksaanwijzing of anders kun je hier verder neuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-09 17:47
Weet iemand waar ik nieuwe (betere dan) oortjes voor mijn gsm zou kunnen krijgen? die heeft een 2.5 jack met 4 polen(de micro zit er ook op maar is niet echt nodig)de gsùm in kwestie is een p800 van SE O+
willy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radar schreef op woensdag 14 september 2005 @ 12:18:

Ik vindt de Sony dopjes nog steeds het prettigst: fijn geluid en comfortabel (wel dunne draadjes, maar na 2 jaar nog steeds niet kapot).
De Shure's heb ik kort na de Sony dopjes gekocht en ik verwachtte een verbetering. Dat viel dus tegen. Ze geven wel meer geluid dan de Sony's maar nauwelijks bas: schel geluid waar ik hoofdpijn van krijg. Ze zijn wel stevig en dikke draden. Ik gebruikte de schuimpjes, welke bij mij het beste geluid geven, maar ze zijn een PITA om in te brengen.
Ik heb later nog de ultraflex sleeves gekocht (die zouden net zo comfy zijn als de Sony's en ook een goed geluid): ze zijn makkelijk in te brengen en best wel comfy, maar het geluid is....eeehhh kl@te.
Geen enkele bas, of je moet ze erg diep in je oor drukken en zo blijven drukken: wanneer je ze loslaat is de bas weer weg (alle 3 de maten geprobeerd).
IK heb het echt meerdere malen geprobeerd (de Shure's waren toch wel prijzig..) en ze ook meegenomen op wereldreis, maar ik ben er totaal niet kapot van.
Je hebt duidelijk geen goede seal. Ik heb namelijk ook de E2's en de EX71's in mijn bezit, maar de E2's zitten gewoon in een andere klasse en de EX71's zijn dus niet eens de vergelijking waardig. Dat jij aangeeft dat de EX71's zelfs beter klinken en er totaal geen bass uit je E2's komt, duidt duidelijk op een 'seal'-probleempje. Weet je zeker dat je ze goed indoet? Het is dus NIET een kwestie van erin proppen zoals met de EX71's, dat weet je toch wel? Je moet de achterkant van je oor een beetje oprekken (moeilijk uit te leggen, zorg in ieder geval dat je voelt dat je gehoorgang wat opent), de E2-driver naar je gehoorgang leiden en vervolgens je oor loslaten. Als je een goede seal hebt, kan het aanvoelen als een soort over- / onderdruk (zoals in een vliegtuig), maar even weer kort aan je oortje trekken en loslaten en het is als het goed is voorbij.

Als je dan eenmaal een goede seal hebt zul je merken dat er een veel scherpere, duidelijkere en vooral preciesere bass uitkomt. Heb je echter geen seal, dan heb je óf onmogelijke oren óf je stopt ze er verkeerd in. Geloof me, blijf echt proberen tot je je 'sweetspot' (:P) vindt, want dan klinken ze absoluut niet schel meer (mijn EX71's zijn scheller, minder vol, minder ruim en geven minder punch in de lows).
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:48:
Toch begin ik me Etymotic ER6i`s wat meer te respecteren. Na het lezen van diverse reviews over in-ears dacht ik dat de foam topjes het beste geluid zouden geven. Dus toen ik me dopjes binnen kreeg heb ik na 1 keer de "zacht witte plastic" dopjes dr meteen af gehaald en de foams er op gezet. Wat blijkt nu echter, die standaard dingen geven het beste geluid voor me. Dat scheelde tenminste iets, maar nogsteeds klonken me dopjes niet geweldig.

Waar jullie zeker wel gelijk in hebben is het inspelen... volgens mij gaan ze idd steeds beter klinken. Bass komt al een stuk meer door. Ook scheelt het als je ooringangen gewent zijn aan die dingen en je wat meer handigheid krijgt de dopjes goed in je oor te steken. Wat trouwens ook een beetje helpt is de dopjes lichtelijk vochtig te maken.

Niet vervelend bedoeld hoor, maar als je die reviews eerder / beter had bekeken, had je kunnen weten dat de 6i'tjes geen bassmonstertjes zijn. Het blijven Ety's en Ety's hebben nu eenmaal een lack of bass in vergelijking met andere dopjes. Dit is niet zozeer slecht, want voor zover ik weet is de bass wél weer heel nauwkeurig, maar je hebt denk ik verkeerde verwachtingen van de dopjes.

Waarom er dan bijstond dat ze "Highly accurate music reproduction with greater sound output and enhanced bass" zijn, slaat terug op de normale Etymothic ERP6'jes. Deze geven nog veel minder bass en output (hogere weerstand dacht ik), dus tis geen marketingfoutje.

Natuurlijk zal het nog wel een stuk beter worden, vooral doordat je ze steeds beter in kunt gaan doen, maar verwacht geen enorme bassen, dan had je toch echt Shures / Sony's moeten aanschaffen. Overigens is inspelen waarschijnlijk een fabeltje, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Het is vooral de handigheid die je erin krijgt om ze goed in te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 17:35:
[...]

Niet vervelend bedoeld hoor, maar als je die reviews eerder / beter had bekeken, had je kunnen weten dat de 6i'tjes geen bassmonstertjes zijn. Het blijven Ety's en Ety's hebben nu eenmaal een lack of bass in vergelijking met andere dopjes. Dit is niet zozeer slecht, want voor zover ik weet is de bass wél weer heel nauwkeurig, maar je hebt denk ik verkeerde verwachtingen van de dopjes.

Waarom er dan bijstond dat ze "Highly accurate music reproduction with greater sound output and enhanced bass" zijn, slaat terug op de normale Etymothic ERP6'jes. Deze geven nog veel minder bass en output (hogere weerstand dacht ik), dus tis geen marketingfoutje.

Natuurlijk zal het nog wel een stuk beter worden, vooral doordat je ze steeds beter in kunt gaan doen, maar verwacht geen enorme bassen, dan had je toch echt Shures / Sony's moeten aanschaffen. Overigens is inspelen waarschijnlijk een fabeltje, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Het is vooral de handigheid die je erin krijgt om ze goed in te doen.
Dat heb ik idd gelezen vantevoren (dat ze weinig bass hebben) en ik ben ook geen liefhebber van zware bass, juist niet. Maar ik verwachte wel een wat degelijker spectrum van geluid zegmaar... niet dat er een deel amper te horen is. Ik bedoel, je betaald toch 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring met deze Etymotic ER6i na een paar maanden gebruik is een goede seal erg belangrijk is (wat ook aangetipt wordt door Excidium) en juist hier schuilt het probleem. Als het niet goed in je gehoorgang past dan is het geluidbeeld echt bagger, haast geen bass. Ik heb de eerste dagen ook flink zitten te puzzelen met de 3-flange pluggen en de foams. Uiteindelijk heb ik het gevonden door af te kijken van de oude, oorspronkelijke ER6 versie: de 3-flange gemodificeerd naar 2-flange (ik raad het je NIET aan, het heeft te maken met de vorm van mijn persoonlijke gehoorgang). Als het goed in je gehoorgang pas dan leveren deze dopjes een uitgebalanceerde en audio-waardige geluid, maar verwacht er vooral GEEN overdonderende bass van ;) !

Overigens is de geluidsbron (MP3-spelers…) waarmee je deze oordopjes aansluit ook van groot belang. Het geluid van deze oordopjes (ook mijn Shure E3) zonder compensatie dmv. EQ, filters en geluidseffecten (zelfs bij een goede audio-bron als huiskamer CD-speler) is echt niet om aan te horen: haast geen bass en veel, heel veel middentonen. Het uiteindelijke geluid staat of valt is voor het leeuwendeel afhankelijk van de compensatie mogelijkheden (EQ, filters, geluidseffecten ...) die je speler biedt. En de kwaliteit van deze schakelingen is ook erg verschillend per fabrikant/merk. Zo is bekend dat de EQ van een “overhyped soort speler” (wil het soort fruit niet noemen) het geluid eerder :r vern?ukt dan verbetert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

cowon snapt de equalizer een stuk beter ja :)
Als je nog ander soort schuimpjes zoekt, ik heb er nog wat liggen van mn oude UM2's die passen ook op de ER6's (toch?) i.i.g geven die snel een zeer goede seal, de UM2's stootte meer geluid af dan mn ES2's iig.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Ik ben gisteren een van de medium-dopjes van m'n Sony EX-71 headset verloren; iemand een setje medium over? (evt kan ik ruilen tegen large of small)
Mail mag ook: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/32802/FFFFFF/5C5850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:16:
Zo is bekend dat de EQ van een �overhyped soort speler� (wil het soort fruit niet noemen) iPod het geluid eerder :r vern?ukt dan verbetert.
Is een bekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 13:45
Ben twee weken terug op zoek gegaan naar goede oordopjes en dankzij dit topic heb ik besloten de Sharp MD33 aan te schaffen. Ik ben zeer te spreken over deze dopjes, ze klinken echt heerlijk.

Mijn dank gaat uit naar de topicstarter en iedereen die heeft bijgedragen aan dit topic. Dit soort topics stellen een leek als ik in staat om nog steeds de beste keuze maken.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LightYears schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 00:12:
cowon snapt de equalizer een stuk beter ja :)
Als je nog ander soort schuimpjes zoekt, ik heb er nog wat liggen van mn oude UM2's die passen ook op de ER6's (toch?) i.i.g geven die snel een zeer goede seal, de UM2's stootte meer geluid af dan mn ES2's iig.
Hebt je van dit soort schuimpjes liggen?

Afbeeldingslocatie: http://store1.yimg.com/I/yhst-94024159501758_1863_942232

Of van dit soort?
Afbeeldingslocatie: http://store1.yimg.com/I/yhst-94024159501758_1863_907708

Dit (laatste) ziet er vrijwel hetzelfde uit als de ER6i schuimpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 11:21
Frag1le schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:56:
[...]

Ja, maar dit vind ik juist het grote positieve verschil met normale dopjes. Juist nu hoef je je muziek niet zo hard meer te zetten en spaar je je oren. En als je op de fiets zit, (ik denk dat je dat bedoelt) en je moet drukke kruispunten over, trek je toch één dopje uit je oren.
Ik vind dit dus geen 'nadeel', omdat je je gehoor er mee zal besparen.
Ik was natuurlijk vergeten te zeggen dat het meer voordelen heeft dan nadelen :> Ik schreef het op naar aanleiding van een gozer op de straat die mijn naam een stuk of vijf keer riep voordat ik hem hoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Ik heb net maar dat Zen Micro Premium Accessories pack gekocht bij bol.com, vanwege de EP-630 oordoppen. M'n Panasonic RP-HJE50 zijn niet helemaal goed meer. Ik heb dat stoffen 'filter' namelijk een beetje gesloopt toen ik oorsmeer wilde verwijderen. Daarna klonken ze minder. Ik vond ze sowieso al minder klinken dan de Sharp MD33 die ik ervoor had (ook gesloopt), dus daar ga ik nu in principe weer naar terug. Dat de Creative een Y-cord heeft is ook fijn, want dat achter je nek door gedoe vind ik zo klote.

Iemand trouwens nog interesse in Zen Micro accessoires, want de rest van dat pakketje (AC adapter, accu, keycord, silicone case) heb ik niet nodig (bij gebrek aan een Zen Micro)?

Wel een dure grap voor mij, al die setjes oordoppen die ik steeds sloop. EX71SL > MD33 > HJE50 > EP-630. Ik had daar ook een setje Shures voor kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MPmad schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:07:
...
Wel een dure grap voor mij, al die setjes oordoppen die ik steeds sloop. EX71SL > MD33 > HJE50 > EP-630. Ik had daar ook een setje Shures voor kunnen kopen.
Bij deze ontvangt U het doppensloper-diploma >:) , van harte gefeliciteerd !
Voor 72 Euro kan je tegenwoordig een Shure E2 kopen. De constructie is veel beter (degelijker) en de oorsmeerfilters zijn vervangbaar ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
MPmad schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:07:
Iemand trouwens nog interesse in Zen Micro accessoires, want de rest van dat pakketje (AC adapter, accu, keycord, silicone case) heb ik niet nodig (bij gebrek aan een Zen Micro)?
Haha, lol sorry ik lag echt in een deuk. Eerst had ik dat verhaaltje gelezen, staat er zo heel klein achteraan (bij gebrek aan een Zen Micro), waarom heb je die doppen dan niet gewoon los gekocht? (edit : ow, ik snap het al, strakke prijs).

Het is trouwens wel een schande, ik heb ook al zoveel oordopjes/clip-ons gesloopt. Ik ga echt heel zuinig doen met m'n Shure E4's.

[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 20-09-2005 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Ja, precies. Dat was ik nog vergeten te zeggen. €38 voor het setje en €35 voor de doppen alleen, dan is de keuze natuurlijk makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonslaughter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02 19:18
MPmad schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:53:
Ja, precies. Dat was ik nog vergeten te zeggen. €38 voor het setje en €35 voor de doppen alleen, dan is de keuze natuurlijk makkelijk :)
Jup, tenzij je eerst de dopjes besteld en pas later dat setje ziet liggen. ><

Ik heb dus nu de dopjes los besteld bij allesvoorjepc.nl en ik moet nog tot eind september wachten op de dopjes (ik wacht al een week), en als ik die set had besteld had ik ze al binnen gehad en had ik een vriend van me ook nog een plezier kunnen doen.

Maargoed, ik heb ze nu al besteld dus ik blijf (on)geduldig wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:49
Ik heb ong 10 a 15 euro te besteden, welke dopjes kan ik dan het beste kopen qua prijs qualiteit verhouding.

Ik heb een creative zen micro, maar die oordopjes die erbij zitten hebben best weinig bass en doen zeer aan me oren. Ik wil dus andere hebben, ik heb geen zin om er tientallen euro's voor uit te geven, wat zou dan een goeie koop zijn?

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dragonslaughter schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:16:
[...]

Jup, tenzij je eerst de dopjes besteld en pas later dat setje ziet liggen. ><

Ik heb dus nu de dopjes los besteld bij allesvoorjepc.nl en ik moet nog tot eind september wachten op de dopjes (ik wacht al een week), en als ik die set had besteld had ik ze al binnen gehad en had ik een vriend van me ook nog een plezier kunnen doen.

Maargoed, ik heb ze nu al besteld dus ik blijf (on)geduldig wachten...
Kun je niet meer annuleren. Volgens mij kan dat sowieso tot 7 dagen na aflevering bij een koop via internet. Ik zou gewoon even contact opnemen (http://www.allesvoorjepc.nl/emailform.odb).
Burning_Tyre schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:19:
Ik heb ong 10 a 15 euro te besteden, welke dopjes kan ik dan het beste kopen qua prijs qualiteit verhouding.

Ik heb een creative zen micro, maar die oordopjes die erbij zitten hebben best weinig bass en doen zeer aan me oren. Ik wil dus andere hebben, ik heb geen zin om er tientallen euro's voor uit te geven, wat zou dan een goeie koop zijn?
Ik betwijfel of je voor dat geld echt iets beters kan krijgen. Maar voor veel bass kun je het beste zoeken naar goedkope Philips dopjes, voor gewoon overall goede dopjes moet je kijken naar de Sennheiser MX400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:41:
[...]

Hebt je van dit soort schuimpjes liggen?

[afbeelding]

Of van dit soort?
[afbeelding]

Dit (laatste) ziet er vrijwel hetzelfde uit als de ER6i schuimpjes.
De laatste (lang en kort)

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi! ik wil wel een aantal hebben (overnemen). Stuur mij een mailtje, emailadres staat op mijn profile ;) .

• Jazco2nd
pff vervelend hoor... de Creatives zijn nergens meer op voorraad...
wordt dus weekje of 2 wachten...
weet iemand nog een winkel die ze op voorraad heeft?

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Creative zelf? Ze staan in ieder geval op 'nu kopen'.

Anders heeft bol.com ook nog het accessoirepakket voor de Zen Micro op voorraad, voor €38 (incl. verzending). Dat is een veel betere deal.

• InsjaHH
  • Laatst online: 01-09 22:51
Helaas heb ik vanmiddag hetzelfde verschijnsel meegemaakt als Korakal: ook ik ben een medium dopje kwijt, echter van mijn Sharp HD-MD33. Als iemand een setje medium dopjes over heeft of wil ruilen tegen small/large, graag melden ;). Via de mail mag ook: zie mijn profiel.

Het is toch eigenlijk van de gekke dat je deze dingetjes niet per 10 ofzo kan inkopen voor een degelijke prijs.. maar goed, dat is weer een andere discussie :9.

Website, Flickr, FB, Twitter

Verwijderd

Misschien iets voor mensen die een sleeve van hun Sharp of Sony dopjes kwijt is geraakt :'( .
Mijn buurvrouw zat met hetzelfde probleem, een sleeve van haar witte Sony EX71 is zoek geraakt. Tot mijn verbazing heb ik een paar Shure E2 transparante soft sleeves op die Sony dopjes kunnen zetten. Deze Shure E2 sleeves zijn niet identiek aan de Sony sleeves maar met een (tegelijkertijd) draaiende / duwende beweging kunt je die wel op krijgen (en blijven ook zitten). Mijn broertje vindt deze Shure E2 transparante soft sleeves iets te hard en heeft ze toevallig bij mij thuis achter gelaten.

Er bestaat (als ik me niet vergis) ook zwarte ultra-soft sleeves van de Shure E2 die je voor 2,50 Euro bij een IA kunt krijgen. Misschien is dit een optie om je dopjes van 40 – 50 Euro toch nog enigszins bruikbaar te maken ;) . (sleeves van Shure E3/E4 passen er niet op omdat de buizen/cilinder-diameter van deze sleeves veel kleiner zijn)

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Hippe buurvrouw heb je dan, als ze EX71's gebruikt :)

Vandaag kwamen mijn Zen Micro accessores al en ik heb dus meteen de dopjes uit de verpakking gegrist. En ze bevallen me al een stuk beter dan de Panasonics. Logisch natuurlijk, gezien mijn ervaringen met de MD33.

Nu nog in laten spelen en de pret kan beginnen. Hopelijk houd ik deze wel heel.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 22:52:
Deze Shure E2 sleeves zijn niet identiek aan de Sony sleeves maar met een (tegelijkertijd) draaiende / duwende beweging kunt je die wel op krijgen (en blijven ook zitten). Mijn broertje vindt deze Shure E2 transparante soft sleeves iets te hard en heeft ze toevallig bij mij thuis achter gelaten.

Er bestaat (als ik me niet vergis) ook zwarte ultra-soft sleeves van de Shure E2 die je voor 2,50 Euro bij een IA kunt krijgen.
thanks, IA organisator eens even gemaild voor info :Y)

Verwijderd

MPmad schreef op woensdag 21 september 2005 @ 22:58:
Hippe buurvrouw heb je dan, als ze EX71's gebruikt :)
Nee, geen ma Flodder type :)
Vandaag kwamen mijn Zen Micro accessores al en ik heb dus meteen de dopjes uit de verpakking gegrist. En ze bevallen me al een stuk beter dan de Panasonics. Logisch natuurlijk, gezien mijn ervaringen met de MD33.

Nu nog in laten spelen en de pret kan beginnen. Hopelijk houd ik deze wel heel.
Veel plezier :Y). Die doppensloper-diploma kunt je toch maar beter in de kast stoppen ;)

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-09 09:17
Korakal schreef op woensdag 21 september 2005 @ 23:50:
[...]

thanks, IA organisator eens even gemaild voor info :Y)
Hou er rekening mee dat hij het volgens mij redelijk druk heeft en hij soms niet echt reageert 8)7

edit: owja en het pakket ligt nog bij de douane, maar het zou goed kunnen dat het deze week aankomt. Aangezien er teveel sleeves bestelt zijn (als het goed is) kan je misschien nog wat geluk hebben ;)

[ Voor 27% gewijzigd door SgtCaffran op 22-09-2005 08:48 ]

• DFC-Neo
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Hi
Heb vandaag sennheiser mx450 gekocht voor mijn x5. Helaas kwam ik er achter dat die geen L plug heeft. Wat de kans op kabelbreuk erg vergroot op mijn x5 want de port zit aan de zijkant.

Ik zag ook de mx400 liggen had die wel een L plug. En is er misschien van de mx450 een L plug?

realityalways start as a dream

• InsjaHH
  • Laatst online: 01-09 22:51
Hmm, klinkt wel als een oplossing: Korakal laat het hier even weten als je wilt hoe en wat :).

Ik heb voorlopig maar, omdat ik gemerkt heb dat zonder muziek in het OV toch een stuk minder is (kletsende tantes, krijsende baby's en noem maar op :9), de medium dopjes van mijn ex-Sony EX71's erop heb gezet. Verbazingwekkend paste deze zeer goed op, ze lijken in eerste instantie precies hetzelfde, maar steken net 2mm hoger. No big deal en het klinkt nog precies als voorheen!

* InsjaHH een klein beetje blij en opgelucht, maar wil liefst originele terug (het zit tussen de oren, i know..).

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt ik doof als ik bij mn creatives eerst altijd de stand op 21 had en toen al bijna doof werd en vind het nu al zacht als ie op 30 staat (zelfde nr)???

Wordt ik nu echt doof of is dit alleen gewenning..voor de rest heb ik niet echt gevoel dat ik nu slechter hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
Heey allemaal!

Ik heb een paar maanden geleden de Sony EX71 white gekocht, maar zoals gewoonlijk, heb ik kabelbreuk :( . Ik ben nu van plan om bij MP3man.nl nieuwe dopjes te bestellen, maar nu zit ik te twijfelen. Van de EX71 vond ik het pluspunt dat de bass nogal diep was, heeft de SHure E2c ook goede bass? Of is deze nauwelijks te horen? Heeft iemand ervaring met een Iaudio X5L i.c.m. de shure E2c dopjes? Of zijn er nog andere alternatieven?

Alvast bedankt,
GraphxFreak

• Stefangrp
  • Laatst online: 15:30
Even een zijstapje:

Ik krijg binnenkort mijn E3's binnen, en wil natuurlijk wel topkwaliteit uit die dopjes horen. Dus, cd's op topkwaliteit rippen. Ik speel de boel af op een iRiver H120 overigens.
Nu kan ik met mijn ripper (Easy CDA-extractor) ongeveer elk formaat en kwaliteitsniveau kiezen, tot aan mp3's met een bitrate van 320, maar ook Ogg Vorbis tot een bitrate van 500, enz

Maar de vraag is dus, wanneer is er sprake van overkill? En wat is een beetje minimaal niveau voor de E3's? Iemand een idee?

[ Voor 8% gewijzigd door Stefangrp op 24-09-2005 13:29 ]

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Ik zelf vindt 192 kb/s (Ogg of MP3) een prima bitrate. Maar weinig mensen horen met verschil tussen 192 kb/s en 320 kb/s.

Verwijderd

Stefangrp schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 13:24:
Even een zijstapje:

Ik krijg binnenkort mijn E3's binnen, en wil natuurlijk wel topkwaliteit uit die dopjes horen. Dus, cd's op topkwaliteit rippen. Ik speel de boel af op een iRiver H120 overigens.
Nu kan ik met mijn ripper (Easy CDA-extractor) ongeveer elk formaat en kwaliteitsniveau kiezen, tot aan mp3's met een bitrate van 320, maar ook Ogg Vorbis tot een bitrate van 500, enz

Maar de vraag is dus, wanneer is er sprake van overkill? En wat is een beetje minimaal niveau voor de E3's? Iemand een idee?
VBR werkt ook goed. Dat geeft je mp3 meer bitrate zodra het dat nodig heeft, en zodra er weinig tonen in het lied zijn, gaat de bitrate omlaag. Probeer het eens.

• DeeD2k2
Stefangrp schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 13:24:
Even een zijstapje:

Dat kan je het beste zelf proberen. Ga gewoon door tot jij geen verschil meer hoort. Wil je dit eerlijk doen, dan moet je ervoor zorgen dat je niet weet welke rip je van het nummer hoort.
Zelf ben ik overigens tevreden met MP3's gecodeerd met de Alt Preset Standard van LAME. Wil je echt zeker van zijn dat je niet van het geluid kan missen, dan kan je ook Rockbox op je H120 zetten en rippen naar het lossless FLAC of WavPack formaat.

• Stefangrp
Wat voor gemiddelde bitrate is netjes dan? 192? of misschien toch hoger? Ik kan met Ogg een VBR kiezen tot ~500 bitrate namelijk ;)

• DeeD2k2
Zoals ik al aangaf, kan je dat alleen zelf bepalen. Het kan heel goed dat jij geen verschil hoort tussen een MP3 met een bitrate van 160kbps en één van 192 kbps maar een ander wel. Nou is het wel zo dat uit de meeste tests naar voren komt dat men boven een bitrate van 192 (bij MP3) nauwelijks tot geen verschil meer hoort. Dat is ook de reden dat het in de warez scene als minimum wordt gehanteerd (hoewel dit inmiddels lijkt te verschuiven naar LAME Alt Preset Standard).
Maar, probeer het dus zelf. Wij hebben niet jou oren. Als hulpmiddel zou je bijvoorbeeld een Luistertest CD kunnen gebruiken...
@hieronder: Ik zie het nu ook. Sorry, was iets te voorbarig ;)

[ Voor 7% gewijzigd door DeeD2k2 op 24-09-2005 18:32 ]

• Stefangrp
Ok ik weet ff genoeg, bedankt allemaal :) Nu nog ff wachten op mn dopjes, dan kan de grote test beginnen :P

@ DeeD2k2: we plaatsten vrijwel tegelijk een post, vandaar dat mn vraag wat stom leek ;) Had die van jou nog niet zien staan toen ik de mijne schreef..

• L_H_X
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-08-2024

L_H_X

Keep smiling!

Hey, ik ben eigenlijk ook op zoek naar nieuwe oordopjes.

Ik had eerst de Senheiser MX450, maar deze zijn kapot gegaan. Ik vond het geluid goed, alleen de kabel voelde wat zwakjes aan. Nu gebruik ik de sony oordopjes die worden meegeleverd met de HD5. Ook dat geluid vind ik goed.

Waarom ik nieuwe dopjes wil is omdat ik me horen niet kapot wil hebben. Ik zit vaak in de pauzes op school te luisteren, maar dan staat het volume veel harder dan normaal. Ik ben dus opzoek naar in-ear dopjes.

De Creative EP630 lijkt me wel geschikt. Hoe is het geluid ten opzichte van mijn vorige dopjes? En is de kabel wel 'normaal', niet zoals de mx450? En is deze ook te koop bij de Media Markt ofzo? Of zijn er misschien ander dopjes vergelijkbaar met de MX450 of de sony's die in-ear zijn, en goedkoper zijn dan de Creative EP630?

Verwijderd

Ja, ik denk dat je wel verschil zult horen. Omdat, de EP-630's in-ear zijn. Hierdoor is je gehoorgang beter afgesloten, en krijg je dus een beter geluid. Ook zul je veel minder omgevingsgeluid horen. Qua comfort is het waarschijnlijk ook een flinke verbetering, omdat de EP-630 zachte rubberen dopjes heeft ipv de plastic MX-450's.

• Dragonslaughter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02 19:18
Jazco2nd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 00:42:
pff vervelend hoor... de Creatives zijn nergens meer op voorraad...
wordt dus weekje of 2 wachten...
weet iemand nog een winkel die ze op voorraad heeft?
Als je ze snel wilt hebben kan je voor de creative zen kit gaan.

allesvoorjepc.nl krijgt ze 28 september weer binnen. Dan krijg ik ze opgestuurd stond er iig in het mailtje en ik neem aan dat ze ook wel meteen een voorraadje nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 18:05:
Ja, ik denk dat je wel verschil zult horen. Omdat, de EP-630's in-ear zijn. Hierdoor is je gehoorgang beter afgesloten, en krijg je dus een beter geluid.
Je hebt gelijk dat ze beter klinken, maar die reden is niet correct. Dat zou dus betekenen dat elk willekeurig dopje beter zou klinken als je het in je oor kon drukken. Het zal er echter altijd voor zorgend at je meer laag hoort, wat zeker niet altijd een vooruitgang is. Dit is overigens ook het principe dat Sony met zijn "Bass Boost" dopjes gebruikt.

@L_H_X:
De EP-630's klinken beter omdat ze beter in elkaar zitten. En dat mag natuurlijk ook wel voor een ruime verdubbeling van de prijs (van de MX4x0). Of jij dat verschil zult horen, hangt van jou oren en je oog oor voor detail af. Dit zal je waarschijnlijk pas echt goed merken als je, nadat je de Creative's een tijdje gebruikt hebt, de MX450's weer een probeert.
Of ze goed zitten en isoleren, hangt wederom van je oren af. In het begin is het gevoel van dingen in je oren erg vreemd, maar is de meeste gevallen went dat. Sommigen blijven het echter een ramp vinden. Helemaal als ze seal niet helemaal goed is en ze langzaam uit je oren glijden. In dit vela is de isolatie ook niet optimaal.

Meer ervaringen en andere opties kan je in deze en voorgaande topics vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Dragonslaughter schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 19:44:
[...]

Als je ze snel wilt hebben kan je voor de creative zen kit gaan.

allesvoorjepc.nl krijgt ze 28 september weer binnen. Dan krijg ik ze opgestuurd stond er iig in het mailtje en ik neem aan dat ze ook wel meteen een voorraadje nemen...
Ik zou sowieso voor die kit gaan. Ik betaalde €38 voor het setje bij bol.com, haalde de oordopjes eruit en verkocht de overige accessoires voor €25. Creative EP-630 voor €13 :)

[ Voor 3% gewijzigd door Piggen op 25-09-2005 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
DeeD2k2 schreef op zondag 25 september 2005 @ 01:04:
[...]

Of ze goed zitten en isoleren, hangt wederom van je oren af. In het begin is het gevoel van dingen in je oren erg vreemd, maar is de meeste gevallen went dat. Sommigen blijven het echter een ramp vinden. Helemaal als ze seal niet helemaal goed is en ze langzaam uit je oren glijden. In dit vela is de isolatie ook niet optimaal.
Ik dacht dat ik nooit zou kunnen wennen aan lenzen, maar nu doe ik ze heel makkelijk in ^^

Alles went wel, dus als een of ander ding in je oog proppen went, dan wennen in-ears toch zeker wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Mijn nog geen 3 maanden oude EX71 vertoond een scheurtje in het kabel omhulsel. Nu vraag ik me af wat de beste tegen materegelen zijn om verdere problemen te vorkomen (ik had hiervoor de EX81, die kabel ziet er dus gewoon niet meer uit)? Het lijkt er namelijk ook op dat het kabeltje dikker wordt (lucht kan kabel in door sneetje) waardoor hij eerde scheurt naar mijn idee.
Of zou ik ze gewoon kunnen laten fixen/vervangen via de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 27-09 18:37

BHQ

Ik kom net een winkel tegen waar ze Witte! Sennheiser MX500's hebben:
http://www.dewinkel.nl/pd-1967171456.htm?categoryId=223
Afbeeldingslocatie: http://www.dewinkel.nl/assets/big/sennheiser-mx500-wit.jpg
Iemand ervaring met ze?

-edit- verzendkosten zijn er €5 zie ik net..

[ Voor 15% gewijzigd door BHQ op 25-09-2005 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Ervaringen zat, lijkt me, aangezien deze hetzelfde als de zwarte zijn natuurlijk :)

Leuk voor de liefhebber, maar ik heb het niet zo op witte dopjes. Zo opvallend en diefstalgevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MPmad schreef op zondag 25 september 2005 @ 17:11:
Ervaringen zat, lijkt me, aangezien deze hetzelfde als de zwarte zijn natuurlijk :)

Leuk voor de liefhebber, maar ik heb het niet zo op witte dopjes. Zo opvallend en diefstalgevoelig.
Tsja, maar zwarte dopjes staan zo stom in een iPod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
nee....

Het is juist dat alle iPod bezitters witte dopjes willen zodat anderen kunnen zien dat ze een iPod hebben.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 27-09 18:37

BHQ

SgtCaffran schreef op zondag 25 september 2005 @ 17:16:
nee....

Het is juist dat alle iPod bezitters witte dopjes willen zodat anderen kunnen zien dat ze een iPod hebben.... ;)
Agreed. Ik loop veel liever met een stijlloze roze (:P) speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Yapser schreef op zondag 25 september 2005 @ 17:17:
[...]

Agreed. Ik loop veel liever met een stijlloze roze (:P) speler.
Oh zo één Afbeeldingslocatie: http://www.mediacollege.com/equipment/apple/ipod/images/m9435ll-a.jpg :+
SgtCaffran schreef op zondag 25 september 2005 @ 17:16:
nee....

Och alles is smaak, ik vind mensen die een iPod komen om erbij te horen eigenlijk net zo erg als mensen die een iPod niet kopen om ergens niet bij te horen. Als iemand witte oordopjes mooi vindt, dan moeten ze die kopen. Als ze dat niet vinden, dan moeten ze ze lekker laten liggen, maar niet gaan zeuren dat je dan een "wannabee-iPod-show-off" bent :P .

offtopic:
Ik vind het btw ongelofelijk dat er in zulke grote markten, zoals computers en MP3 spelers, er maar één fabrikant is die echt mooie dingen maakt.

Tot slot even terug komen op oordopjes etc. Ik heb ergens gelezen dat de Koss KSC 75 niet zo goed waren als de KSC 35. Maar ik lees nu op head-fi dat ze min of meer hetzelfde zijn, maar dan andere afwerking dan ga ik toch twijfelen. Dan zal je net zien dat ik het eerste stukje nergens meer kan terugvinden :/.

/me Hoedje wacht nog steeds met smart op z'n Shure E4'tjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand nog een voordelige nederlandse winkel die de EP-630's op voorraad heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
edit

[ Voor 99% gewijzigd door dreester op 25-09-2005 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Hoedje schreef op zondag 25 september 2005 @ 17:25:
offtopic:
Ik vind het btw ongelofelijk dat er in zulke grote markten, zoals computers en MP3 spelers, er maar één fabrikant is die echt mooie dingen maakt.
Daar kun je lang of kort over discussieren. Smaken verschillen nu eenmaal. Uiterlijk staat bij mij ook absoluut niet bovenaan op het prioriteitenlijstje bij het kopen van een MP3-speler. Een MP3-speler is tenslotte om naar te luisteren, niet om naar te (laten) kijken.
Tot slot even terug komen op oordopjes etc. Ik heb ergens gelezen dat de Koss KSC 75 niet zo goed waren als de KSC 35. Maar ik lees nu op head-fi dat ze min of meer hetzelfde zijn, maar dan andere afwerking dan ga ik toch twijfelen. Dan zal je net zien dat ik het eerste stukje nergens meer kan terugvinden :/.
Dat zijn clip-ons, maar goed ;)
Van wat ik lees daar klinkt de 35 beter (hoewel het niet veel lijkt te schelen), maar zit de 75 lekkerder.
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:30:
Weet iemand nog een voordelige nederlandse winkel die de EP-630's op voorraad heeft?
Creative zelf misschien? Ze staan daar in ieder geval op "nu kopen", waar sommige andere spullen op "uit voorraad" staan.
Maar beter kun je gewoon de Premium Accessoiries kopen (bij bol.com bijvoorbeeld, voor €38 incl. verzenden) en verkoop je de accessoires die je niet nodig hebt. Heb ik ook gedaan en zo zijn de dopjes veel goedkoper.

[ Voor 24% gewijzigd door Piggen op 25-09-2005 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
twee dingen mooi aan iPod:

clickwheel (ookal vind ik dit niet echt noodzakelijk, ik heb het echt niet nodig)

iPod nano (zeer stoer ding, jammer van de prijs)

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MPmad schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:20:
Creative zelf misschien? Ze staan daar in ieder geval op "nu kopen", waar sommige andere spullen op "uit voorraad" staan.
Maar beter kun je gewoon de Premium Accessoiries kopen (bij bol.com bijvoorbeeld, voor €38 incl. verzenden) en verkoop je de accessoires die je niet nodig hebt. Heb ik ook gedaan en zo zijn de dopjes veel goedkoper.
Ik zie ze niet staan? Ik zal nog even kijken dan.

Ik zie ze nu staan onder geluidsaccesoires. Bedankt! :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2005 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Ik ben op zoek naar een hooftelefoon met nekband, hij mag niet al te duur zijn (onder 20 euro!), geluid moet redelijk zijn, en de aansluiting bij de plug moet recht zijn (geen L-vorm dus!). Leuk zou zijn als de hooftelefoon ook opvouwbaar is, maar dat hoeft niet perse.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Solomon schreef op maandag 26 september 2005 @ 19:12:
Ik ben op zoek naar een hooftelefoon met nekband, hij mag niet al te duur zijn (onder 20 euro!), geluid moet redelijk zijn, en de aansluiting bij de plug moet recht zijn (geen L-vorm dus!). Leuk zou zijn als de hooftelefoon ook opvouwbaar is, maar dat hoeft niet perse.
Ik denk dat je beter even kunt kijken in het headphones topic ipv het oordopjes topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Dan mag je zelf eerst eens kijken wat jou interessant lijkt en een paar suggesties doen in Wat zijn goede headphones? deel 1. ;) Die horen hier niet thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weetikveel!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 11:06
ik ben ook van plan om de Creative EP-630 te kopen.
goed idee om hem bij bol.com te kopen.

daar kost de Zen Micro Premium Accessories set € 35,99

maar komt daar dan geen verzendkosten meer bij? of nog andere kosten...

want bij andere internet winkels kosten de oordopjes alleen al met verzendkosten 45 euro.

alvast bedankt

weetikveel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://shop.brando.com.hk/image/mdrnx1.jpg

Ik had deze gekocht voor mn iPod mini maar dat snoertje is zo fucking kort en je krijgt er geen verlengsnoer bij, te gek voor dopjes van 60 euro :(

Afbeeldingslocatie: http://www.thetechzone.com/db_images/id315_images/ipod_remote.jpg
Daarom maar een iPod remote erbij gekocht, het geluid is wel meesterlijk nu maar dat mag ook wel voor een combo van 100 euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

weetikveel! schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:56:
ik ben ook van plan om de Creative EP-630 te kopen.
goed idee om hem bij bol.com te kopen.

daar kost de Zen Micro Premium Accessories set € 35,99

maar komt daar dan geen verzendkosten meer bij? of nog andere kosten...

want bij andere internet winkels kosten de oordopjes alleen al met verzendkosten 45 euro.

alvast bedankt
Als je wat beter op de site had gekeken, had je kunnen zien dat de verzendkosten €1,95 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de EP-630's bij Creative besteld, zouden ze ze op voorraad hebben?

Zie net dat dat zo is.

Edit: Ze zijn verzonden :9~

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i_like_scotland
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 19:32
Als het goed is heb ik morgen de EP-630 oordopjes in huis! :*)

Ben benieuwd hoe goed ze nou werkelijk zijn. Maar wat ik niet snap is dat die sennheiser mx500 zo goed staat aangeschreven hij klinkt rond uit bagger :r op mijn iPod Photo... Ik vind ze verschrikkelijk schel klinken, nou zijn ze al wel een jaar of 3,5 jaar oud maar nooit echt veel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 25-09 10:56
Heb je nog schiumpjes errond? Die beïnvloeden het geluid namelijk enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
Ik ben sinds 2 dagen de trotse eigenaar van een setje Shure E2c's, en ik zal even kort de plus en minpunten aangeven van de oordopjes. Ik ben er zelf erg tevreden mee moet ik zeggen:)

+ Geweldig helder geluid, je hoort ieder accent en detail in iedere muzieksoort
+ Na enig passen en meten zitten ze werkelijk geweldig goed in je oor, ook het systeem om het draad achter je oor langs te hangen geeft extra boost aan het geluid.
+ Geweldig stylish uiterlijk
+ Stevig koord
+ Prijs-kwaliteitsverhouding is goed
+ Dempt achtergrondgeluid goed. Ik hoor de metro nauwelijks tot niet meer als ik erin zit.

- In vergelijking met mijn EX71's minder bass, maar met de Equaliser van m'n X5L is dit erg goed bij te regelen.
- Niet alle soorten dopjes zitten lekker, maar dat is ook niet de bedoeling natuurlijk. Ik heb zelf voor de medium Foams gekozen.

Al met al zijn het zeer geslaagde dopjes en ga ik hier zeker plezier van beleven op mijn reizen naar school!
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het topic leuk om te lezen, post geen one-liners en zoek zelf eerst wat uit voordat je koopadvies vraagt. Zie ook "Afspraken" in de openings Post.