Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic2010
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 10:10
Mooie topicstart! _/-\o_
Er is flink wat veranderd sinds ik eindigde met het volgen van de ontwikkelingen in oordopjesland uit deel 3.

Maargoed, ik had dus toen een Sony MDR EX71 gehaald, maar ben vandaag op de uni zo'n rubbertje kwijtgeraakt. Dus bij deze het request om te ruilen met iemand die S size niet gebruikt van de witte EX71. Ik heb daartegenover een paar M en L size. PM me voor interesse :)

De TS heeft nu wel m'n interesse gewekt voor de Creatives, zeker met een prijskaartje van rond de 32EUR. Zijn er trouwens ook mensen die zowel de Creative als Sharp dopjes bezitten? (excuses als dit al eerder gemeld is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09 08:35
ik heb vandaag de sharp MD-33 dopjes binnengekregen...erg lang naar uitgekeken,

MAAR.....ik vind de (goedkope) dopjes die ik bij de IPOD gekregen heb gewoon beter klinken :X :/

Die sharp-MD-33 zijn goede dopjes, dat geloof ik graag, maar die tonen zijn mij veel te 'hol'....het geluid van de dopjes van de ipod klinkt het veel 'sfeervoller'... (mooier geluid)...Het geluid van die 'dure' dopjes lijkt veel te ver weg en klinkt heel erg 'kil'.. :/ (en 'ver weg')

Dus erg jammer van het geld, want achteraf had ik de (voor mij net zo goede) dopjes van de ipod willen houden....ipv dat 'holle' (geen 'vol') geluid van de sharp-MD 33 O-)

[ Voor 21% gewijzigd door MaStar op 07-09-2005 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoRr0
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:47
MaStar schreef op woensdag 07 september 2005 @ 17:18:

MAAR.....ik vind de (goedkope) dopjes die ik bij de IPOD gekregen heb gewoon beter klinken :X :/

Die sharp-MD-33 zijn goede dopjes, dat geloof ik graag, maar die tonen zijn mij veel te 'hol'....het geluid van de dopjes van de ipod klinkt het veel 'sfeervoller'... (mooier geluid)...Het geluid van die 'dure' dopjes lijkt veel te ver weg en klinkt heel erg 'kil'.. :/ (en 'ver weg')

Dus erg jammer van het geld, want achteraf had ik de (voor mij net zo goede) dopjes van de ipod willen houden....ipv dat 'holle' (geen 'vol') geluid van de sharp-MD 33 O-)
Wow erg aparte reactie moet ik zeggen :| . Ik vond zelf de standaard oordopjes van de iPod echt verschrikkelijk bagger klinken. Ik heb dan ook gelijk de witte Sony Ex71 aangeschaft. Deze klinken stukken beter vind ik. Wel erg apart dat jij de Sharps die volgens de startpost de Sony's hebben overtroffen slechter vind klinken als jouw standaard iPod dopjes :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-09 09:17
Volgens mij ligt het eerder aan jezelf...

Probeer ze eens wat in te spelen, probeer de dopjes beter in te doen zodat je een goed seal krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
--edit---

[ Voor 110% gewijzigd door MaStar op 07-09-2005 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
SgtCaffran schreef op woensdag 07 september 2005 @ 17:29:
Volgens mij ligt het eerder aan jezelf...

Probeer ze eens wat in te spelen, probeer de dopjes beter in te doen zodat je een goed seal krijgt.
ja misschien heb ik ze ook niet 'goed' in mijn oren ofzo? :/ Want het geluid van de Sharp klinkt nu helemaal NIET (sfeer)vol. In tegenstelling tot die dopjes van de ipod mini. Het geluid van die sharp klinkt erg 'kil' en ik merk serieus weinig eigenlijk géén verschil met die (goedkope) ipod dopjes 8)7

Maargoed, misschien zijn ze nog niet goed ingespeeld :? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Van wat ik gehoord heb, kan de manier van indoen heel veel invloed hebben op de geluidskwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap dus niet wat mensen met senheisser hebben, me ouwe sony's waren kapot gegaan op het strand (17.50 euri sony's zonder bassboost)
die hadden wel lekker geluid.
naja ik koop dus de senheisser mx550, ze zitten kut, geluid is plat.
ik neem weer me uber ouwe sony's met basbooster (zo'n rubberen ding) en die klinkt nog steeds het best, nog nooit kapot geweest in 4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-09 12:14
Ik heb al jaaaren de Sony MDR-E817. Daar heb ik een klein stukje vanaf geveild (silent cap), en de rubberen bassboost omhulsels van Sony Bass-boost dopjes (MDR-ED228) omgedaan. Deze blijven geweldig klinken. :P Omdat ze net iets kleiner zijn zitten ze ook beter bij mij.

Helaas zijn ze al 5 jaar niet meer te koop totdat ik op Kreta een electrowinkel binnenliep. Daar lagen ze nog! Ze lopen daar nogal wat achter wat dat betreft. Zelfs de Drachmeprijs stond er nog op, dus ze lagen daar al een tijdje! :9~ Deze heb ik toch maar meegenomen. :*)

Ik heb nu de Creative EP-630 besteld. Ben benieuwd hoe die klinken, na alle positieve ervaringen! Ik had al de Sony EX71, maar die vind ik schel en een beetje afgeknepen klinken.

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09 19:51
Zo, ik heb er volgens mij een maand over gedaan om de hele serie te lezen, maar goed.. tijd om me te mengen in deze succesvolle formule!

Heb sinds paar maanden een IPod en heb daarbij ook ervaring met de in-ear oordopjes van Apple. Alleen het probleem een beetje met die dingen is, is dat ik steeds kabelbreuk heb met die doppen, of iets in de geest: heb hem een keer omgeruild en ook een keer nieuw setje gekocht.. maar na 3 setjes denk ik tog van: "wat is er aan de hand met die dingen". Ik doe er nix bijzonders mee, of het oprollen van die dingen moet bijzonder zijn geweest... heeft iemand ervaring met die dingen, of kent iemand reviews waarbij de draden van die inear's negatief worden beoordeeld.

Omdat ik zoveel problemen heb met die IPod dingen, heb ik besloten een kwalitatief heel goed setje te kopen, en ik ben gezwicht voor de Shure E4c. Daar is al voldoende over gezegd, en ook MIJN bevindingen van de E4c zal ik hier uitgebreid vermelden. Ik heb ze vorige week woensdag besteld en ik verwacht ze vandaag of morgen binnen (of anders begin volgende week maar hoop het eerlijk gezegd niet).

Hoe zit het met de kwaliteit van het snoer van de E4c? Zijn die een beetje degelijk? En moet je die heel zorgvuldig opbergen? En hoe is het draad (fysiek dus) te vergelijken met de IPod in-ears, of wat zijn jullie ideëen hierover?

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 09:54
Vandaag voor het eerst mijn Creative EP-630 gebruikt (na ongeveer 30 uur inspelen). Ze zitten echt supergoed in mijn oor. Ik had wel veel last van de wind op de fiets maar toen heb ik de draad achter mijn oor langs geleid en toen was dat probleem verholpen.
Het geluid is erg goed, ik moet alleen nog wat met de instellingen van mijn X5 spelen (alles staat nog op de standaard settings).

Verwijderd

@mythrill...
Heb je voor je creatives dan een verlengstuk erbij met een L-stekker... of gebruik je gwoon de rechte plug? dit ivm de oortelefoon uitgang van de X5 die aan de zijkant zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

(jarig!)
Ik heb nu MX400 dopjes voor mn Ipod mini. Geluid is hoorbaar beter dan de standaard doppen. Alleen mn linker oordopje zit minder fijn als rechts.

Een groot nadeel, geluidskwaliteit van de Ipod mini is nog beter hoorbaar, en dat is om te huilen :'( Vooral lage tonen, draamaaa. Lage tonen zijn al niet goed hoorbaar, en met de equalizer de lage tonen harder zetten dan hoor je ze kraken. :(

Ligt _niet_ aan de dopjes, op een Cowon iAudio4 hoor je de extra bass gewoon normaal. Daar komt met de MX400 en nog beter geluid uit. In de startpost staat dat de Sony MDR931 vergelijkbaar is met de MX400 alleen zitten ze wat beter. Maar ze kosten 29,- bij mediamarkt. Maarja ik wilde niet 10,- uitgeven over iets wat niet zeker is. (misschien vind ik ze wel net zo k*t zitten als de MX400, verschilt per persoon)

Gezien de geluidskwaliteit van de ipod mini had ik wellicht beter kunnen kiezen voor Phillips doppen? (hardere lage tonen)

[ Voor 42% gewijzigd door ND863 op 09-09-2005 00:23 ]

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb Shure E2c's en ik vroeg mij af of mijn oren nou echt zoveel afwijken van de massa aangezien ik nog behoorlijk moet wennen aan het kleinste plastic opzetstukjes, ze passen wel maar het voelt nog wat stug aan.

Het grappige is dat ik voor bij het drummen bescherming heb volgens het zelfde principe (Alpine in ear dopjes) die ik probleemloos 4 uur kan inhouden.

[ Voor 4% gewijzigd door fetcher op 09-09-2005 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie ook in deze topic dat sommige de Alpine oordopjes aan hun Shure E2 zetten.

Hoe is de geluidskwaliteit dan vergeleken met de foams die standaard bij de E2 zitten?

Wordt het geluid dan niet slechter? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-09 19:45

Denko

|{ing Øf ßlitz

ik wil geen party pooper zijn voor alle shure fsns onder ons maar waar valt de er6i tussen, want ik heb op dit moment de ex71sl met me ipod maar ik heb wel weer trek in andere.

nu is het overstappen naar de MD-33 een redelijk kleine stap en nu zat ik te denken aan de er6i, maar waar bevinden die zich, want ik vindt de shure E4c's nog iets te duur....

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 11:04:
ik zie ook in deze topic dat sommige de Alpine oordopjes aan hun Shure E2 zetten.

Hoe is de geluidskwaliteit dan vergeleken met de foams die standaard bij de E2 zitten?

Wordt het geluid dan niet slechter? :?
Op zich gaat het vooral om isolatie, als de fitting verder hetzelfde is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Hey misschien offtopic maar ik kwam een leuke oordopjes tegen in een van Koreaanse website.
Ze hebben 5 verschillende kleuren. Ik heb voor 2 samples gevraagd en prijs was tussen 15-20 euro.
Maar eerst zal ik aantal review posten als ik ze binnen heb.

Afbeeldingslocatie: http://data.betanews.net/pthumb/1125991097/1125991097_1_7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://data.betanews.net/pthumb/1125991097/1125991097_1_11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://data.betanews.net/pthumb/1125476013/1125476013_1_4.jpg

Specs
115±3dB (at 1 KHZ 0.126V)
sillicone
16Ω ± 5%
5mW
40mW
18 Hz ~24kHz
18g

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 21:58
hmmm, mijn shure e3c functioneert niet meer goed
ik hoor zo af en toe het geluid niet meer op links
dit is een probleem dat ik ook met andere dopjes heb gehad
als ik de draad move, is er weer geluid
is er iemand die precies weet hoe dit komt?
ik wil de shures opsturen voor reparatie en tijdelijk naar de mdr-e931 overstappen
gaat de draad van deze earphone achter je nek langs? de draad naar links is dan wat korter dan naar rechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Ik heb nu de Sharp MD-33, maar die vind ik gewoon niet écht lekker zitten. Ook het geluid vind ik (vergeleken met de dopjes die je standaart bij de Ipod krijgt) niet SUPER beter.

Nu las ik dat de Panasonic RP-HJE50 wél een goede pasvorm heeft. Is dat ook zo? Bevestigen meer mensen dit? Want anders ga ik maar eens kijken waar je die Panasonic RP-HJE50 ergens kan kopen ;) (

(wat zijn eigenlijk de 'grootste verschillen tussen deze 2 :?)

[ Voor 9% gewijzigd door MaStar op 09-09-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-09 12:06

Shapeshifter

Get it over with

wei_zhu schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 11:48:
ik wil de shures opsturen voor reparatie en tijdelijk naar de mdr-e931 overstappen
gaat de draad van deze earphone achter je nek langs? de draad naar links is dan wat korter dan naar rechts
Het kan ook het geval zijn dat je invoerapparaat niet goed functioneerd.

Mijn broertje had bijvoorbeeld een Zen Micro waarvan de minijack aansluiting brak was. Hij heeft een aantal van mijn oordopjes erop geprobeerd en ze gaven allemaal problemen. Ik had er echter totaal geen last van op mijn Zen Xtra. Uiteindelijk heeft mijn broertje hem teruggestuurd en een nieuwe Micro ontvangen en nu werkt het prima...

Moraal van het verhaal, check je speler...

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:44
SuperCrisz schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:16:
Hoe zit het met de kwaliteit van het snoer van de E4c? Zijn die een beetje degelijk? En moet je die heel zorgvuldig opbergen? En hoe is het draad (fysiek dus) te vergelijken met de IPod in-ears, of wat zijn jullie ideëen hierover?
De draden van Shure staan bekend als dik en stevig. Ze zijn dan ook niet te vergelijken met de Apple dopjes of bijvoorbeeld wat van Sony. Uiteraard moet je er altijd zorgvuldig mee om blijven gaan. Het blijft tenslotte wat anders dan een stroomkabel. Wat ik bij zowel mijn Sony’s als mijn Sharps gemerkt heb, is dat je ze best ergens in kan proppen, zolang ze maar niet vouwen en er niet extreem aan getrokken wordt. Bij de Shures zal dat waarschijnlijk niet anders zijn. Oprollen kan ook gaan kwaad zolang je het maar niet de strak doet.
Denko schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 11:04:
ik wil geen party pooper zijn voor alle shure fsns onder ons maar waar valt de er6i tussen, want ik heb op dit moment de ex71sl met me ipod maar ik heb wel weer trek in andere.

nu is het overstappen naar de MD-33 een redelijk kleine stap en nu zat ik te denken aan de er6i, maar waar bevinden die zich, want ik vindt de shure E4c's nog iets te duur....
Zoals je ook in de startpost kan lezen, zitten ze ongeveer op het niveau van de Shure E3. Het grote verschil met die doppen is dat ze heel goed zijn in het hoog (en midden) maar een wat mager laag hebben. Je moet ervan houden...
MaStar schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 13:37:
Ik heb nu de Sharp MD-33, maar die vind ik gewoon niet écht lekker zitten. Ook het geluid vind ik (vergeleken met de dopjes die je standaart bij de Ipod krijgt) niet SUPER beter.
In-ear dopjes zijn sowieso erg wennen als je ze nog nooit gebruikt hebt. Geeft het dus even wat tijd. Dat geld overigens ook voor de geluidskwaliteit. Bij frequent gebruik hebben de dopjes zeker een maand nodig erg ingespeeld te raken. En versnel het eventueel wat door ze een dagje aan een spelende radio te hangen.
Nu las ik dat de Panasonic RP-HJE50 wél een goede pasvorm heeft. Is dat ook zo? Bevestigen meer mensen dit? Want anders ga ik maar eens kijken waar je die Panasonic RP-HJE50 ergens kan kopen ;) (

(wat zijn eigenlijk de 'grootste verschillen tussen deze 2 :?)
Het principe van de twee dopjes verschilt niet van elkaar. In beide gevallen is er één siliconen flange aanwezig. Het verschil zit hem dus in de vormgeving en het gewicht van de dopjes. Ook het type en formaat van het siliconen deel kan verschillen, maar verwacht geen wonderen.
Probeer ook nog eens aandachtig met de verschillende maten flanges. De grootste kan bijvoorbeeld best eng lijken, maar als je hem eenmaal in hebt kan het best goed zitten.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Al gechecked of de nozzle van je linker dopje niet verstopt zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Hoi ik heb ff een vraag over de Shure EC2's. Ik heb nu de Sony MDR-Ex70's en ik vind dat die een te hoge treble hebben. Dus hele scherpe en snerpende S'en en T' en. Ik kan de Shure Ec2's voor 72 euro kopen ( iemand misschien nog een betere prijs gevonden? ) zijn die veel beter dan de mdr-ex70's? Zal ik dat verschil ook echt merken. DE bas moet wel een beetje stevig zijn, maar het gaat me er voornamelijk om de treble.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 21:58
shapeshifter: ik denk niet dat de bron het probleem is, ik heb mijn ipod niet beschadigd of iets dergelijks
ik heb de laatste tijd geen andere dopjes geprobeerd, maar ik zal het testen thanks

shiverzzz: hij zit niet verstopt, mijn oren zijn altijd schoon :+

ik heb het probleem dus ook bij andere dopjes gehad, mx500
het rare is dus dat als ik aan het kabeltje friemel, er weer geluid uitkomt
ik vind het toch opmerkelijk want de kabels van shure zijn erg dik en stevig :/

thanks voor de reacties

[ Voor 4% gewijzigd door wei_zhu op 09-09-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
DeeD2k2 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 14:27:
In-ear dopjes zijn sowieso erg wennen als je ze nog nooit gebruikt hebt. Geeft het dus even wat tijd. Dat geld overigens ook voor de geluidskwaliteit. Bij frequent gebruik hebben de dopjes zeker een maand nodig erg ingespeeld te raken. En versnel het eventueel wat door ze een dagje aan een spelende radio te hangen.
Ow dat zal het zijn, dat ze nog niet (goed) ingespeeld zijn....ik ga ze vanaf nu tot morgen ff aan de radio hangen ;) (niet té hard, maar het volume wel vrij hard)..

Soms doe ik ook ff zender opzoeken waar het bereik niet zo goed is, zodat je 'ruis' hoort....dat schjint ook te helpen met inspelen (zijn weer andere tonen)....

Morgenochtend zal ik eens kijken of het 'verschil' heeft gemaakt en ik nu wat meer verschil merk met de dopjes die ik bij de Ipod mini kreeg...(want dat waás niet écht het geval nu :/ :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Nou je moet het zo zien: De sharps zijn technisch beter dan iPod dopjes, en ook vinden veel mensen ze beter klinken. Het lijkt me dus raar dat alleen jouw dopjes niet mooi zijn.

Geef ze wat tijd, laat ze wat inspelen. Probeer een beetje te fruniken hoe ze in je oor gaan.
Maw, expirimenteer een beetje. Want nogmaals: De seal kan veel invloed hebben op de kwaliteit van het geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
SgtCaffran schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:12:
Nou je moet het zo zien: De sharps zijn technisch beter dan iPod dopjes, en ook vinden veel mensen ze beter klinken. Het lijkt me dus raar dat alleen jouw dopjes niet mooi zijn.

Geef ze wat tijd, laat ze wat inspelen. Probeer een beetje te fruniken hoe ze in je oor gaan.
Maw, expirimenteer een beetje. Want nogmaals: De seal kan veel invloed hebben op de kwaliteit van het geluid...
ok ik zal ze vannacht ff lekker hard aan de radio hangen....kijken of het daar wat beter van wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

SgtCaffran schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:12:
De seal kan veel invloed hebben op de kwaliteit van het geluid...
Sterker nog: de seal heeft enorm veel invloed op de geluidskwaliteit. Heb je een slechte seal valt het belangrijkste concept achter in-ears in het niet....(noise cancelling dmv isoleren)

@MaStar: Probeer voordat je gaat inspelen de verschillende sleeves eens te testen. Als je op dit moment de stock iPod dopjes beter vindt klinken dan de Sharps, dan gaat een nachtje inspelen daar echt niets aan veranderen...Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb laatst een Samsung E340 gekocht, daarbij werden 'standaard' oordopjes geleverd. Echter vraag ik me nu af welk type deze oordopjes precies zijn, het enige wat mij er aan opvalt is dat er op de zijkant "Samsung" staat en dat er bij het 'stekkertje' "Made in China" op staat,

Heeft iemand enig idee welk type mijn oordopjes van Samsung zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 10:56
Lijkt mij,kabelbreuk, als je het al met meerdere oortjes hebt gehad, moet je toch iets voorzichtiger zijn. Probeer snel oprollen met scherpe bochten te vermijden. Steek ze altijd in het bijgeleverde hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Shiverzz schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 20:55:
[...]

Sterker nog: de seal heeft enorm veel invloed op de geluidskwaliteit. Heb je een slechte seal valt het belangrijkste concept achter in-ears in het niet....(noise cancelling dmv isoleren)

@MaStar: Probeer voordat je gaat inspelen de verschillende sleeves eens te testen. Als je op dit moment de stock iPod dopjes beter vindt klinken dan de Sharps, dan gaat een nachtje inspelen daar echt niets aan veranderen...Succes!
ik vind die startdaart dopjes die je bij de Ipod krijgt niet beter klinken, ik merk alleen niet écht VEEL verschil. Tuurlijk hebben die sharps wel iets beter geluid (merk ik nu) maar ik zeg niet van 'WOW, hier heb ik 45 euro voor over....' (dát verschil merk ik niet)

En ik ben er gewoon niet uit welke SEAL het beste zit, de 'grootste' zitten wel OK en de middelste ook...(en geluid is hetzelfde tussen die 2)...

Maargoed, ik hang ze ff nachtje aan de radio, op 538...en morgen zullen we zien of het IETS heeft uitgemaakt....zal wel niet, maar iig inspelen kan geen kwaad toch :)

[ Voor 5% gewijzigd door MaStar op 09-09-2005 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
SjorsVN schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:44:
Hoi ik heb ff een vraag over de Shure EC2's. Ik heb nu de Sony MDR-Ex70's en ik vind dat die een te hoge treble hebben. Dus hele scherpe en snerpende S'en en T' en. Ik kan de Shure Ec2's voor 72 euro kopen ( iemand misschien nog een betere prijs gevonden? ) zijn die veel beter dan de mdr-ex70's? Zal ik dat verschil ook echt merken. DE bas moet wel een beetje stevig zijn, maar het gaat me er voornamelijk om de treble.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaStar schreef op woensdag 07 september 2005 @ 17:18:

Onlangs heb ik de Creative EP-630 dopjes ontvangen en ben enorm teleurgesteld. Ik vind ze enorm schel en hol klinken en mis warmte en ook bas. Je hoort wel dat er diep laag uitkomt, maar het blijft kil. Door de klankkleur van de dopjes kan ik er eigenlijk niet lang naar luisteren.

Veel muziek komt schel over en het lijk of ik voor de tweeter van een luidspreker lig te luisteren. Ze klinken aggresief, maar hebben wel veel detail. Toch verbaast het me dat je hi-hat's onnatuurlijk duidelijk hoort. Zo is de muziek volgens mij nooit bedoeld door de maker.Als je met goede luidsprekers luistert, hoor je die hoge details ook niet zo overheersend.

Misschien ben ik wel een beetje overgevoelig voor midden en hoog, Ik heb pas de Sony EX71 geluisterd en kwam tot de conclusie dat ze minder hard gaan, maar wel goed klinken. Ze zijn niet aggresief, hebben een warmer geluid en de bas is mooi aanvullend.

Ik heb de dopjes al enkele nachten ingespeeld, maar dit lijkt niet te veranderen. Ik geloof daar daarom ook niet meer zo in. Tevens alle sleeves geprobeerd en met de M merk ik dat ze duidelijk afsluiten. Dat is dus niet de reden.

Nu denk ik eraan om de Sony EX71 te gaan kopen of de Philips SHE9500. Aangezien ik ook graag klassiek luister, ben ik bang dat de Philips misschien niet goed genoeg is, van de andere kant past het misschien bij mijn overgevoeligheid voor 'hoog'.

Zijn er meer mensen met dezelfde ervaring. Suggesties?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 23:20:

Ik heb de dopjes al enkele nachten ingespeeld, maar dit lijkt niet te veranderen.
hoe heb je dat gedaan? gewoon aan de radio gekoppeld, geluid relatief hard aan (dat ze hard klinken als je die dopjes in je oren hebt) en dan gewoon Radio 538/Skyradio ofzo erop en 'inspelen' maar? :*) (of anders :/ )

Verwijderd

MaStar schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 23:57:
[...]

hoe heb je dat gedaan? gewoon aan de radio gekoppeld, geluid relatief hard aan (dat ze hard klinken als je die dopjes in je oren hebt) en dan gewoon Radio 538/Skyradio ofzo erop en 'inspelen' maar? :*) (of anders :/ )
Ik heb verschillende soorten muziek (varierend van klassiek tot R&B) op de Zen gezet en vervolgens op repeat met het volume sterk verhoogd (maar niet te hoog), tevens de optie gebruikt die ervoor zorgt dat al de muziek met hetzelfde volume wordt afgespeeld (voorkomt te hoge pieken).
:)

• MonkeySandwich
  • Laatst online: 23-09 09:54
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:22:
@mythrill...
Heb je voor je creatives dan een verlengstuk erbij met een L-stekker... of gebruik je gwoon de rechte plug? dit ivm de oortelefoon uitgang van de X5 die aan de zijkant zit.
Ik gebruik gewoon de rechte plug. Als ik hem in mijn broek of jaszak stop staat er vrij weinig druk op.

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 25-09 22:51
MaStar schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 22:40:
[...]

ik vind die startdaart dopjes die je bij de Ipod krijgt niet beter klinken, ik merk alleen niet écht VEEL verschil. Tuurlijk hebben die sharps wel iets beter geluid (merk ik nu) maar ik zeg niet van 'WOW, hier heb ik 45 euro voor over....' (dát verschil merk ik niet)

En ik ben er gewoon niet uit welke SEAL het beste zit, de 'grootste' zitten wel OK en de middelste ook...(en geluid is hetzelfde tussen die 2)...

Maargoed, ik hang ze ff nachtje aan de radio, op 538...en morgen zullen we zien of het IETS heeft uitgemaakt....zal wel niet, maar iig inspelen kan geen kwaad toch :)
Tip: Laat een fam-lid of vriend ze vergelijken met de ipod dopjes, en dan het liefst op een NIET ipod apparaat. Gewoon zelf laten indoen etc. Ik heb bij de shures ook mensen gehad die t achteraf niks vonden maar ik zeg geeft eens aan je ouders te proberen, en zijn pa vond t geweldig, en ja toen liet zijn pa zien hoe die em indeed en idd hij zelf vond em toen ook wel weer (y) alleen bij de sharps kan het moeilijk aan de fitting liggen want dat is vrij simpel.. maar toch ff iemand anders laten luisteren.

Verwijderd

Een serieuze vraag aan alle bezitters van dure in-ear dopjes (IEM); is dit in vergelijking met high-end koptelefoons net zo geschikt voor het competitief gamen (PC)? Kan me voorstellen dat het puntjes moet inleveren in ruil voor het "portable maken".

Ik beoefen de zogenaamde "e-sports" waarin het horen van de kleinste geluidjes een verschil kan maken tussen winnen of verliezen. En door lawaaierige evenementen waar de toernooien gespeeld worden is het dempen van omgevingsgeluid erg belangrijk. Geen enkele top gamer heb ik ook over in-ears horen praten en ik denk ook niet dat iemand het al geprobeerd heeft. Maar ik kan me voorstellen dat als zo`n IEM goed je hooringang afsluit, dat het erg efficient omgevingsgeluid kan afschermen en de kleinste geluidjes dicht bij je gehoor kan brengen.

Laten we bijv. de Ultimate Ears super.fi 5 Pro tegenover de Sennheiser HMD280 PRO zetten. Het is ongeveer dezelfde prijsklasse, maar wel andere markten. De prijs van de HMD280Pro is dan ook wel een stuk hoger door de microfoon die er aan zit. Je zou ook de HD600 van Sennheiser kunnen pakken.

Edit: Tis beter om te vergelijken met een "gesloten" koptelefoon (HD600 valt af).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 22:50 ]

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Nu heb ik een Sennheiser HD600 en een Westone ES2, maar vroeger een Westone UM2 gehad. De UM2 blokkeert het geluid uiteraard stukken meer dan de Sennheiser, maar dat is een open koptelefoon. Qua kwaliteit ben ik vaak in dubio maar denk toch voor het achterlijke detail van de ES2 te kiezen. De UM2 is wat dof, maar de HD600 is ook niet werelds helderste koptelefoon :)
Ik heb eigenlijk nooit geprobeerd een potje Battlefield2 te spelen met mn Westone's maar ik wil het best eens proberen en de bevindingen opschrijven.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

• FrenkyFal7
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07-2016
Jongens die Shure E4C willen kopen:topprijs €229
reageer op mun mail als je geïntresseerd bent!
Nieuw, niet voor mun zelf gekocht

[ Voor 17% gewijzigd door FrenkyFal7 op 10-09-2005 22:52 ]

Verwijderd

LightYears schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 22:40:
Nu heb ik een Sennheiser HD600 en een Westone ES2, maar vroeger een Westone UM2 gehad. De UM2 blokkeert het geluid uiteraard stukken meer dan de Sennheiser, maar dat is een open koptelefoon. Qua kwaliteit ben ik vaak in dubio maar denk toch voor het achterlijke detail van de ES2 te kiezen. De UM2 is wat dof, maar de HD600 is ook niet werelds helderste koptelefoon :)
Ik heb eigenlijk nooit geprobeerd een potje Battlefield2 te spelen met mn Westone's maar ik wil het best eens proberen en de bevindingen opschrijven.
Snelle reply zeg! Thnx
Je zou `t inderdaad eigenlijk moeten vergelijken met een zogenaamde gesloten koptelefoon.
Maar als jij zo`n "game test" zou willen doen met je Westone ES2`s, erg graag! B.v.d.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 22:46 ]

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 22:45:
[...]

Snelle reply zeg! Thnx
Je zou `t inderdaad eigenlijk moeten vergelijken met een zogenaamde gesloten koptelefoon.
Maar als jij zo`n "game test" zou willen doen met je Westone ES2`s, erg graag! B.v.d.
* LightYears zoekt wat rond

zoals een HD201 bv? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Qua geluid gaan mijn HD201 en MD33 gelijk op. Daar hoef je oordopjes niet om te laten. Bij een (paar) klasse(n) hoger, waar jij naar zoekt, zal dat denk ik niet veel anders zijn. De reden dat ik de HD201 heb gekocht is het gemak van een hoofdtelefoon. Je kunt hem snel op en af doen zonder dat je iedere keer weer naar de beste fit moet zoeken. Hiervoor moet je inderdaad wel wat isolatie inleveren. Ook met de gesloten hoofdtelefoon horo je nog (veel) meer dan met een paar IEM's.
Met het doel dat jij dus geeft lijken IEM's mij de beste keuze te zijn. Puur vanwege de isolatie. De kleine geluidsnuances geven ze net als een hoofdtelefoon weer, maar je hoort ze beter (door de isolatie).

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Hey ik weet dat deze vraag aantal keer is gesteld maar ik was even op zoek naar hoe je Sharp mdr33 moest modden zodat je zonder verlengsnoer kon gebruiken. Is er iemand die iets meer hierover weet? en misschien ook een plaatje?

Edit

Ooops al gevonden :)

[ Voor 7% gewijzigd door DJkim op 11-09-2005 01:43 ]

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Heeft iemand ervaring met de SONY MDR-E888SP. dit is de nieuwe van Sony geloof ik...

Ik heb mijn MD-33 verkocht aan mijn broertje, en ik ga opzoek naar non-inear dopjes. Want ik vond dat gewoon (na 3 dagen te hebben 'getest') niet fijn. Komt door mijn oren waarschjinlijk, ze zaten gewoon niet OK....(gingen er soms heeeel langzaam uit, met elke sleeve etc. etc.)

vandaar dat ik me aan het orienteren ben wat GOEDE 'normale' dopjes zijn. Die Sennheiser MX400 zijn denk ik tóch iets te goedkoop daarvoor. Zoek 'normale' dopjes van rond de 40 euro...

dus als iemand me advies wilt geven, erg welkom :)

[ Voor 76% gewijzigd door MaStar op 11-09-2005 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En om dr nog even op terug te komen, heb nog een vraag... heb je ook verschil in de "positionering" van het geluid? Ookal komt het geluid uit 1 richting, toch weten ook stereo koptelefoons je een redelijke indruk te geven van waar het geluid komt... dus richting en afstand. Dit zal dan wel voornamelijk aan het signaal liggen wat uit je ("3d") geluidskaart moet komen, maar hier weet ik `t fijne niet van.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2005 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
MaStar schreef op zondag 11 september 2005 @ 23:04:
Heeft iemand ervaring met de SONY MDR-E888SP. dit is de nieuwe van Sony geloof ik...
Dit is de oude van Sony. Het zouden echter wel de (nagenoeg) beste dopjes zijn die Sony tot nu toe gemaakt heeft. Ze klinken het meest neutraal.
vandaar dat ik me aan het orienteren ben wat GOEDE 'normale' dopjes zijn. Die Sennheiser MX400 zijn denk ik tóch iets te goedkoop daarvoor. Zoek 'normale' dopjes van rond de 40 euro...
De MX400 is inderdaad niet meer dan "gewoon goed". Er valt nog wel wat op aan te merken. Het zelfde geldt voor de Sony MDR-E931, ook deze kunnen de competitie met veruit de meest in-ear modellen niet aan. Ook kan je Cresyn eens proberen. Ik heb gehoord dat zij ook wel goede oordopjes maken.
Ik vrees echter dat het moeilijk wordt iets te vinden. Als je de E888 niet kan krijgen, zal je waarschijnlijk op zoek moeten naar een goede hoofdtelefoon met een neckband of clip-on model...
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 23:10:
En om dr nog even op terug te komen, heb nog een vraag... heb je ook verschil in de "positionering" van het geluid? Ookal komt het geluid uit 1 richting, toch weten ook stereo koptelefoons je een redelijke indruk te geven van waar het geluid komt... dus richting en afstand. Dit zal dan wel voornamelijk aan het signaal liggen wat uit je ("3d") geluidskaart moet komen, maar hier weet ik `t fijne niet van.
Dat zal met oordopjes niet veel anders zijn. Zolang er van één driver met één spoel gebruik gemaakt wordt, is echte plaatsing namelijk niet mogelijk. Je kunt dan immers niet een selectief deel van de driver laten bewegen. Of je dit in het klein doet of in het groot doet, maakt niet uit. Tenminste, niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
----edit-----

[ Voor 101% gewijzigd door MaStar op 12-09-2005 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

DeeD2k2 schreef op zondag 11 september 2005 @ 23:30:
[...]
Dat zal met oordopjes niet veel anders zijn. Zolang er van één driver met één spoel gebruik gemaakt wordt, is echte plaatsing namelijk niet mogelijk. Je kunt dan immers niet een selectief deel van de driver laten bewegen. Of je dit in het klein doet of in het groot doet, maakt niet uit. Tenminste, niet voor mij.
Ach jawel, een koptelefoon en een goede binaural opname en je waant je in een 3D wereld, je hebt toch ook maar 2 oren nodig voor positie bepaling?
check bv deze site: http://www.waterpump.f9.co.uk/
waarbij ik http://www.waterpump.f9.co.uk/FireworksMP3.mp3 erg indrukwekkend vind

de enige eis: luisteren met een koptelefoon zonder crossfeed of "3d" effecten aan.

op internet is er veel te vinden over binaural en HRTF's (die al wat gebruikt worden in directx en openAL). Ergens heb ik er zelf een onderzoek voor gedaan (http://mp3cdbrowser.sourceforge.net/reseach/3dsound.html).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LightYears schreef op maandag 12 september 2005 @ 00:22:
[...]

Ach jawel, een koptelefoon en een goede binaural opname en je waant je in een 3D wereld, je hebt toch ook maar 2 oren nodig voor positie bepaling?
check bv deze site: http://www.waterpump.f9.co.uk/
waarbij ik http://www.waterpump.f9.co.uk/FireworksMP3.mp3 erg indrukwekkend vind

de enige eis: luisteren met een koptelefoon zonder crossfeed of "3d" effecten aan.

op internet is er veel te vinden over binaural en HRTF's (die al wat gebruikt worden in directx en openAL). Ergens heb ik er zelf een onderzoek voor gedaan (http://mp3cdbrowser.sourceforge.net/reseach/3dsound.html).
En dat is niet of minder goed mogelijk met in-ears? Morgen ga ik je stuk aandachtig lezen :) lijkt me interessant.

Heb trouwens al wel een mogelijk minpunt kunnen vinden voor IEM`s voor t gamen; comfort. Bij echt langduring gamen lijkt me dat je ze dr na een paar uur echt uit wilt hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
DeeD2k2 schreef op zondag 11 september 2005 @ 23:30:
Dit is de oude van Sony. Het zouden echter wel de (nagenoeg) beste dopjes zijn die Sony tot nu toe gemaakt heeft. Ze klinken het meest neutraal.

De MX400 is inderdaad niet meer dan "gewoon goed". Er valt nog wel wat op aan te merken. Het zelfde geldt voor de Sony MDR-E931, ook deze kunnen de competitie met veruit de meest in-ear modellen niet aan. Ook kan je Cresyn eens proberen. Ik heb gehoord dat zij ook wel goede oordopjes maken.
Ik vrees echter dat het moeilijk wordt iets te vinden. Als je de E888 niet kan krijgen, zal je waarschijnlijk op zoek moeten naar een goede hoofdtelefoon met een neckband of clip-on model...
Maar die Sony MDR-E888SP opzich wél aan te raden voor mij voor als je de non-in ear dopjes zoekt :? (qua geluid etc..?)

Zo nee, wat zou een andere optie zijn (Behalve die Mx400) voor goede normale dopjes (rond de 40 Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds zaterdag de in-ears E2s van Shure

Als ik ze in heb en ik heb geen muziek aanstaan , dan kan ik wel gewoon omgevingsgeluid horen, zoals pratende mensen etc. Houdt dit in dat ik dan geen goede seal heb? of is dit normaal? :?

Trouwens als ik muziek aanzet, dan hoor ik geen omgevingsgeluid meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 08:07
MaStar schreef op maandag 12 september 2005 @ 06:41:
[...]

Maar die Sony MDR-E888SP opzich wél aan te raden voor mij voor als je de non-in ear dopjes zoekt :? (qua geluid etc..?)

Zo nee, wat zou een andere optie zijn (Behalve die Mx400) voor goede normale dopjes (rond de 40 Euro)
Het punt is alleen dat je die 888 waarschijnlijk niet voor 40 euro kan krijgen. Het zijn echt aanraders, alhoewel het voor mij wel heel lang geleden is dat ik ze heb gehoord, is het niet gek dat ze een soort van cult status hebben. Er zit namelijk gewoon erg goed geluid in voor niet in-ear oordopjes...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Ok, een (hopenlijk) laatste vraag van mij :)

Ik heb gister wéér een ander soort oordopjes geprobeerd, die mij wel bevielen (qua draagconform). Dat zijn dopjes die tussen de 'normale' en de in-ear zitten. Die zitten gewoon in je oorschelp (zoals de 'standaard' dopjes), maar ook een klein stukje in je gehoorgang..

Mijn vraag: Heeft iemand een aanrader voor dit soort (dus in je oorschelp maar 'uitstulpsel' in je gehoorgang een klein stukje) dopjes met een prijs van rond de 40-50 Euro? Of kan ik kan net zo goed voor die 888 (dat zijn de 'normale' soort geloof ik, ín de oorschelp) gaan :? (omdat je net zei dat die ook goed zijn :?)

Alvast bedankt voor je/jullie 'advies'/mening :9~ _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door MaStar op 12-09-2005 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-09 12:14
MaStar schreef op maandag 12 september 2005 @ 11:09:
Ok, een (hopenlijk) laatste vraag van mij :)

Ik heb gister wéér een ander soort oordopjes geprobeerd, die mij wel bevielen (qua draagconform). Dat zijn dopjes die tussen de 'normale' en de in-ear zitten. Die zitten gewoon in je oorschelp (zoals de 'standaard' dopjes), maar ook een klein stukje in je gehoorgang..

Mijn vraag: Heeft iemand een aanrader voor dit soort (dus in je oorschelp maar 'uitstulpsel' in je gehoorgang een klein stukje) dopjes met een prijs van rond de 40-50 Euro? Of kan ik kan net zo goed voor die 888 (dat zijn de 'normale' soort geloof ik, ín de oorschelp) gaan :? (omdat je net zei dat die ook goed zijn :?)

Alvast bedankt voor je/jullie 'advies'/mening :9~ _/-\o_
Je bedoelt zeker de Sony MDR-ED228? Dit zijn de bass boost modellen van Sony. Er zijn veel uitvoeringen van. Deze klinken vrij goed vind. Ze missen alleen wat hoog. Die rubberen dopjes kun je eraf halen en op andere goede dopjes doen. Heb ik ook gedaan, klinkt goed! :*)
Je hebt ze ook van Philips maar die dreunen je trommelvlies 20cm verder je hersenen in! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ho!

Ff terug naar het begin. Mastar, je hebt dus die Sharp in-ear, maar die geven naar jouw mening nauwelijks beter geluid dan de iPod oordopjes? Ik ben bang dat het dan echt zonde is om 50 euro uit te geven aan andere dopjes, of die nu uitstulpingen of wat dan ook hebben. Probeer eens bij een vriend/kennis etc. een goede koptelefoon uit te proberen. Luister naar het verschil en of je het waard vindt om bijv. dure in-ear te kopen, zoals van Shure...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opzoek naar oordopjes voor mijn iAudio X5.

Mijn budget is 20/30 eur. De vereisten zijn degelijk geluid (8)7) en een L-vormige plug.
Na deze topic en heel wat reviews te hebben doorlezen kom ik op de Sharp HP-MD33.
Die door zijn verlengsstuk L-vormig is, kost blijkbaar +/- 30 eur, maar is nergens tekoop te vinden. Ik ga donderdag eens kijken bij Mediamarkt maar daar zullen ze de Sharps ook wel niet hebben.

Vragen:
  • Zijn de Sharp HP-MD33 in België te koop?
  • Hebben ze bij Mediamarkt nog andere oordopjes die aan mijn vereisten voldoen?
Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 11:50:
...
Vragen:
Bedankt _/-\o_
De Sharp HP-MD33S is Japan only, je kunt het via een japanse webshop bestellen (zie Topic Start) of hier via een IA ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
---edit---

[ Voor 99% gewijzigd door MaStar op 12-09-2005 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 09:58:
ik heb sinds zaterdag de in-ears E2s van Shure

Als ik ze in heb en ik heb geen muziek aanstaan , dan kan ik wel gewoon omgevingsgeluid horen, zoals pratende mensen etc. Houdt dit in dat ik dan geen goede seal heb? of is dit normaal? :?

Trouwens als ik muziek aanzet, dan hoor ik geen omgevingsgeluid meer
Seal is prima, ik heb het ook en zelfs in rustige stukken muziek functioneerd het prima.

Je doet ze wel goed in? Je mist nogal wat aan geluid als je ze te los in je oren steekt, ze moeten trouwens vrij lang inspelen, langzaam maar zeker komt er meer geluid bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Hoedje schreef op maandag 12 september 2005 @ 11:41:
Ho!

Ff terug naar het begin. Mastar, je hebt dus die Sharp in-ear, maar die geven naar jouw mening nauwelijks beter geluid dan de iPod oordopjes? Ik ben bang dat het dan echt zonde is om 50 euro uit te geven aan andere dopjes, of die nu uitstulpingen of wat dan ook hebben. Probeer eens bij een vriend/kennis etc. een goede koptelefoon uit te proberen. Luister naar het verschil en of je het waard vindt om bijv. dure in-ear te kopen, zoals van Shure...
die Sharp vind ik wél beter klinken alleen ik vind dat in-ear gewoon niet zo fijn....Ik snap dat je er aan moet wennen maar ze zitten (met alle sleeves) gewoon niet écht top in mijn oor. Héél langzaam gaan ze eruit (heb ik het gevoel)....

Mijn volgende opties die ik wil 'proberen' zijn:

- SONY MDR-E888SP (dus niet die jij zei)
- Panasonic RP-HJE50

óf dus oordopje met een mini uitstulping in je gehoorgang, maar dat de 'basis' wél in je oorschelp zit. Weet iemand dáár goede dopjes van :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fetcher schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:30:
[...]

Seal is prima, ik heb het ook en zelfs in rustige stukken muziek functioneerd het prima.

Je doet ze wel goed in? Je mist nogal wat aan geluid als je ze te los in je oren steekt, ze moeten trouwens vrij lang inspelen, langzaam maar zeker komt er meer geluid bij ;)
Volgens mij heb ik wel een goede seal ( de bas is in ieder geval goed aanwezig en als ik de dopjes uit mijn oren haal, dan krijg ik een "plop"-geluid )

Maar als je het geluid uithebt, dan is het dus normaal dat je de "buitenwereld'" nog wel kan horen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
LightYears schreef op maandag 12 september 2005 @ 00:22:
Sorry, de nadruk had natuurlijk meer op echte moeten liggen. Ook met deze binaural opnamen kan ik niet echt plaatsen, al moet ik zeggen dat ze erg mooi zijn. Het blijft natuurlijk "namaak". En, of ik hem nou luister met een HD201 of de MD33, maakt niet heel veel uit. Als ik moet kiezen, nijg ik zelfs naar de MD33...
Ook weer een leuk artiekel van jou trouwens...
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 11:50:
Anders kan je nog op zoek gaan naar de Creative EP-630. Deze zijn het zelfde als de MD33. Lees voor meer suggesties de topic start eens door (alles voor de FAQ).
MaStar schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:48:
Mijn volgende opties die ik wil 'proberen' zijn:

- SONY MDR-E888SP (dus niet die jij zei)
- Panasonic RP-HJE50
Dan zou ik alleen de E888 proberen. De HJE50’s zijn namelijk in-ear dopjes die het zelfde systeem gebruiken als de Sharps en de Sony's. De sleeves zijn zelfs uitwisselbaar. Als de MD33's langzaam uit je oren glijden, zullen die HJE50's het ook doen. De enige oplossing hiertegen zal een ander systeem (zoals van Shure of Etymotics) gebruiken of je oren (nog) beter schoonmaken zijn.
óf dus oordopje met een mini uitstulping in je gehoorgang, maar dat de 'basis' wél in je oorschelp zit. Weet iemand dáár goede dopjes van :?.
Dat systeem is bedacht om het laag te benadrukken. Ze worden alleen vaak gebruikt op dopjes die ook zonder wel laag weergeven, waardoor het eindresultaat té overdreven wordt. Je zal goed moeten zoeken wil je wat vinden. Philips kan je waarschijnlijk links laten liggen en misschien dat je tussen de duurdere modellen uit de Sony stal wat vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
Ok ik zal het nog 1x proberen...
SjorsVN schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:44:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
De EX70's zijn vanwege hun kwaliteit al snel door de EX71 vervangen. Een van de klachten was gelijk die van jou, maar het belangrijkste was dat de bas wel erg boomerig was. Dit is met de EX71 gereduceerd. Als je nu de topics over oordopjes leest, ben je er al snel achter doe de E2's tegenover de EX71 staan. Tegenover de EX70 dus nog beter.
Ook met het oog op het laag, wat een van je eisen is, zullen de E2's geen slechte keuze zijn. Wat je natuurlijk ook kunt proberen is een paar Sharps of Creatives. Deze zijn bijna half zo duur maar (bijna) net zo goed.
Overigens zou ik me ook niet zo blind staren op dat laag. Ik had er zelf namelijk ook last van, totdat ik goede dopjes hoorde. Toen hoorde ik dat muziek veel meer is dan laag en de rest. Het nadeel van goedkope dopjes is dat ze of geen of veel laag hebben, en toen koos ik ook voor het laag. (Ik wil de EX70 geen goedkope dopjes noemen; het was, volgens de meeste mensen, een matig tot slechte productie serie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
Ok dankjewel, ik heb wel op het forum gekeken maar kwam ik niet echt tot het antwoord wat ik wilde horen. Welke Sharps raad je me dan aan? Verder word er gezegd dat de EX70/71 een slechte weergave hebben voor de midden tonen. Ik merk er zelf niet veel van (ik ben ook niet zo''n geoefend luisteraar ;) ), maar is dat waar?

* Ow sorry de Sharp HP-MD33 zijn dus aan te raden, alleen denk ik dat ik wel naar Shure wil. Die Sharps vind ik gewoon lelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door SjorsVN op 12-09-2005 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
SjorsVN schreef op maandag 12 september 2005 @ 17:59:
Ok dankjewel, ik heb wel op het forum gekeken maar kwam ik niet echt tot het antwoord wat ik wilde horen. Welke Sharps raad je me dan aan? Verder word er gezegd dat de EX70/71 een slechte weergave hebben voor de midden tonen. Ik merk er zelf niet veel van (ik ben ook niet zo''n geoefend luisteraar ;) ), maar is dat waar?

* Ow sorry de Sharp HP-MD33 zijn dus aan te raden, alleen denk ik dat ik wel naar Shure wil. Die Sharps vind ik gewoon lelijk.
Dat is wat DeeD2k2 ook zegt, als je niet beter weet, dan hoor je het eigenlijk ook niet. Ik heb ook vrij lang op het niveau Koss KSC35 clip-on / Sony EX51/71 gehangen. Pas als je zoals ik naar een klasse hoger gaat, zoals voor mij de Philips HP890 en binnenkort de Shure E4c, dan merk je pas wat je steeds hebt gemist. Dus je zal nu geen middentonen missen, maar als je bijv. de Shure E2 koopt, dan merk je wat je mist met de EX70. Overigens is het wellicht slimmer om dan meteen een klasse hoger te gaan naar de Shure E3c. Die kun je o.a. via IA.net goedkoop krijgen (http://www.inkoopacties.net/ia/8cq89f69).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Met Hoedje.
Wat de klasse betreft ben ik ook geneigd de E2's over te slaan. Ze presteren niet veel beter dan de MD33 die veel goedkoper is, en voor een paar centen meer heb je (heel wat) betere dopjes. Denk hierbij inderdaad aan de E3's, maar oor de Ultimate Ears super.fi 3 Studio en de Etymotics ER-6i. (Hoewel die laatste waarschijnlijk niet zo'n geschikte optie voor je is aangezien deze vrij weinig laag weergeeft.)

Het uiterlijk van de Sharps blijft natuurlijk kwestie van smaak, maar ik vraag me af of je de E2 wel eens hebt gezien. Helemaal als ze ín iemands oren zitten. Ze zijn nogal opvallend en groot als je het met de Sharps vergelijkt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op maandag 12 september 2005 @ 17:32:[...]
Anders kan je nog op zoek gaan naar de Creative EP-630. Deze zijn het zelfde als de MD33. Lees voor meer suggesties de topic start eens door (alles voor de FAQ).
Bedankt voor de reply _/-\o_
Ja de Creative EP-630, maar die hebben een rechte plug. En mijn speler heeft de mic-jack aan de zijkant zitten. Als je daar een rechte plug insteekt, gaat dat op termijn problemen en slijtage opleveren. En ja, de topic heb ondertussen al een paar keer doorlezen en "doorsearched".

Zijn er nog andere (buiten de Sharp MD33) die L-vormig zijn, kwalitatief goed en toch betaalbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonslaughter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02 19:18
De creative ep630 oordoppen lijken mij persoonlijk wel. Ik ga ze gebruiken voor mijn dagelijkse 21 km fietsen naar school, en luisteren tijdens saaie lessen op school in combinatie met mijn creative n200.

Nu is er alleen nog 1 ding waar ik weinig over hoor en dat is de duurzaamheid van de oordopjes en het snoer.

De philips oordopjes die ik hiervoor had zijn vorige week overleden doordat er een zwakke plek zat bij de splitsing van de draden naar je oren. Kabelbreuk dus terwijl ik er niets bijzonders mee gedaan had. Hoe zit dat bij deze oordoppen? Kan iemand misschien een foto posten waar dat snoer (en dan voornamelijk waar hij splitst naar je oren) goed opstaat?

Aangezien deze toch 2x zoveel kosten als de philips oorkrengen die ik daarvoor had, hoop ik toch ook wel dat ze langer meegaan. ;) (En dan denk ik overigens aan zo'n 1,5 jaar) Op allesvoorjepc.nl staat overigens ook dat er 24 maanden garantie opzit, maar geld dat ook voor kabelbreuk? :? En kan je bij hen dan ook een beetje gemakkelijk aanspraak maken op die garantie?

Een hoop vragen, maar dit werd mij allemaal niet echt duidelijk uit de topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 19:47:
[...]
...
Zijn er nog andere (buiten de Sharp MD33) die L-vormig zijn, kwalitatief goed en toch betaalbaar?
Misschien de Panasonic RP-HJE50
Op Ebay kunt je deze voor relatief weinig geld krijgen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 19:47:
Er zijn er erg veel. En ze zijn nagenoeg allemaal al eens in deze topicserie langs gekomen. Denk aan Sony, Philips, Audio-Technica, Panasonic, Aiwa, JVC enz. De meeste zijn echter niet in Europa verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op maandag 12 september 2005 @ 20:22:
[...]
Er zijn er erg veel. En ze zijn nagenoeg allemaal al eens in deze topicserie langs gekomen. Denk aan Sony, Philips, Audio-Technica, Panasonic, Aiwa, JVC enz. De meeste zijn echter niet in Europa verkrijgbaar.
Ja ze moeten wel in de Benelux verkrijgbaar zijn liefst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Geen reklame maar uhm... als men nog sharps wil is het wss op = op, shures zal wel beschikbaar blijven....

Zijn er trouwens nog shure owners die een beetje zijn opgeschoten kwa custom sleeves?

[ Voor 30% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 13-09-2005 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euc-
  • Laatst online: 05-03-2013
Zijn er mensen met de MD33 die die sleeves over hebben? Klein of middel? Ik ben 1 zo een ding kwijt (haalde hem uit mn jas en hij zat er opeens niet meer op), kom ik thuis en wil ik er andere op doen: "Mam, waar heb je dat doosje van die oordoppen gelaten?" "Moest ik dat bewaren dan.."

Die zijn dus ook weg, en nu kan ik in princiepe dus 40 euro door de plee spoelen, tenzij iemand ze nog voor mij heeft.

Heuj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
DeeD2k2 schreef op maandag 12 september 2005 @ 19:41:
Met Hoedje.
Wat de klasse betreft ben ik ook geneigd de E2's over te slaan. Ze presteren niet veel beter dan de MD33 die veel goedkoper is, en voor een paar centen meer heb je (heel wat) betere dopjes. Denk hierbij inderdaad aan de E3's, maar oor de Ultimate Ears super.fi 3 Studio en de Etymotics ER-6i. (Hoewel die laatste waarschijnlijk niet zo'n geschikte optie voor je is aangezien deze vrij weinig laag weergeeft.)

Het uiterlijk van de Sharps blijft natuurlijk kwestie van smaak, maar ik vraag me af of je de E2 wel eens hebt gezien. Helemaal als ze ín iemands oren zitten. Ze zijn nogal opvallend en groot als je het met de Sharps vergelijkt…
Tja het is wel weer 60 euro meer, ik heb het er wel voor over, maar ik heb ouders die echt een pain in the ass zijn met dit soort dingen betreft. M'n vader wil zelf ook perfect geluid hebben ( die geeft er ook 4000 euri aan uit ) maar met oordopjes vind hij het onzin. Hetzelfde geld voor m'n moeder. Dus de EC3's zullen het wel niet worden. Ik krijg al gezeur over de EC'2's :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04-2024
Zijn er al oordopjes op de markt waarmee je je mp3 speler om je nek kunt hangen waarvan de kwaliteit in de buurt komt van de Sennheiser MX400?

Always Look On The Bright Side Of Life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
SjorsVN schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:19:
[...]

Tja het is wel weer 60 euro meer, ik heb het er wel voor over, maar ik heb ouders die echt een pain in the ass zijn met dit soort dingen betreft. M'n vader wil zelf ook perfect geluid hebben ( die geeft er ook 4000 euri aan uit ) maar met oordopjes vind hij het onzin. Hetzelfde geld voor m'n moeder. Dus de EC3's zullen het wel niet worden. Ik krijg al gezeur over de EC'2's :'(
Goh echt?? komt bekent voor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Ik heb vandaag de Creative EP630 binnengekregen. Ze klinken erg zuiver en zitten vrij goed. De bass is echt perfect, zeker op de fiets daar ik met mijn PMX60 bijna geen bas hoor door de rijwind.
Helaas heeft het niet de scherpte van de PMX60. Voor mijn gevoel mis ik de hoge tonen. Er zit bijna geen sprankeling in om het zo maar te zeggen.
Voor als iemand nog die rubbertjes zoekt. Ik heb Large en Small in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
Aaah een kenner! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen,

Ik heb een ander soort Sleeves te koop voor de Sharp MD-33 en de Creative EP-630 (zie foto). Daar passen ze op. Zelf gebruik ik ze ook op mijn Creative EP-630. Of hij op andere earbuds passen weet ik niet ;)
Deze zitten wel een stuk dieper en passen veel beter in je oren, wat ook weer meer bass met zich meebrent.
Maar dat is handig op te lossen door met je equalizer wat te vogelen.
Ze zijn er in 2 maten. Small en Medium. Ze kosten per set € 12 excl verzendkosten.
Mocht je aan vervanging toe zijn hoor ik het graag :)

http://members.chello.nl/e.vanturnhout1/plug1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crist, wat een verschillende soort oordopjes... En wat duur soms! Maar goed tis maar net wat je wilt en wat je er voor over hebt.

Wat zijn nu goede oordopjes voor de sporter, en dan met richting zweet, blubber, regen, valpartijen en slijtage? Dan hebben we het over cyclocross en atb-en. Mijn mp3-speler zit altijd goed verpakt in een tweelaagse plastic verpakking :P

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op maandag 12 september 2005 @ 19:41:
Met Hoedje.

;
Ik heb eerst de md33 gehad en heb nu de Shure E2c, maar ik vind de E2c wel degelijk beter presteren dan de Sharps. Alleen al het feit dat de kabels van md33 superstoringsgevoelig zijn, was voor mij al genoeg reden om over te stappen naar de E2c :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:20:
Crist, wat een verschillende soort oordopjes... En wat duur soms! Maar goed tis maar net wat je wilt en wat je er voor over hebt.

Wat zijn nu goede oordopjes voor de sporter, en dan met richting zweet, blubber, regen, valpartijen en slijtage? Dan hebben we het over cyclocross en atb-en. Mijn mp3-speler zit altijd goed verpakt in een tweelaagse plastic verpakking :P

grtz
Nike (Philips) heeft meerdere sets oordopjes, speciaal voor sporters:

bv. Nike Skylon Flight HJ080-sportkoptelefoon of de goedkopere Nike VaporFlight 3-wegs instelbare sportkoptelefoon.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
SjorsVN schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:19:
Die kan je toch wel omlullen? Helemaal geizen ze het zelf ook doen.Het blijft jou geld en zijn kopen ongetwijfeld ook dingen die jij onbelangrijk vind. Mijn vader piepte bijvoorbeeld ook altijd over mijn (dure) audio/HiFi aankopen, maar heeft zelf wel twee cd-rekken van 150 euro per stuk (!) staan...
En het is natuurlijk de slechtste reden die je kunt bedenken om "dan maar voor de E2's te gaan". Je hebt het geld immers wel over voor wat duurders met een veel beter prijs-kwaliteitverhouding. Dan zou ik wat minders kopen en de uiteindelijke/goed dopjes kopen als je je wat minder van je ouders aantrekt.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:44:
Ik heb eerst de md33 gehad en heb nu de Shure E2c, maar ik vind de E2c wel degelijk beter presteren dan de Sharps. Alleen al het feit dat de kabels van md33 superstoringsgevoelig zijn, was voor mij al genoeg reden om over te stappen naar de E2c :)
Hoe ervaar jij het geluidsverschil? Daar gaat het uiteindelijk om bij dopjes. Ik zou graag het de verschillen eens van iemand willen horen die het niet "uit zijn herinneringen nog een beetje weet". Ik heb namelijk vooral gelezen dat het verschil klein is en in ieder geval het grote prijsverschil niet rechtvaardigt. En dat zeg is dus ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
DeeD2k2 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:25:
[...]
Die kan je toch wel omlullen? Helemaal geizen ze het zelf ook doen.Het blijft jou geld en zijn kopen ongetwijfeld ook dingen die jij onbelangrijk vind. Mijn vader piepte bijvoorbeeld ook altijd over mijn (dure) audio/HiFi aankopen, maar heeft zelf wel twee cd-rekken van 150 euro per stuk (!) staan...
En het is natuurlijk de slechtste reden die je kunt bedenken om "dan maar voor de E2's te gaan". Je hebt het geld immers wel over voor wat duurders met een veel beter prijs-kwaliteitverhouding. Dan zou ik wat minders kopen en de uiteindelijke/goed dopjes kopen als je je wat minder van je ouders aantrekt.
[...]
Je hebt volkomen gelijk, zeg dit nu maar eens tegen m'n ouders :P.Ach als ik blijf zeuren dan gaan ze wel onder hevig protest overstappen naar mijn kant. Tja ik heb dus geen idee wat ik kan verwachten van de EC2's laat staan van de EC3's. De mensen hier ( in mijn omgeving ) zijn meer van de 50 euro 'super mp3 spelers met 1GB'. En dan vinden ze het ook wel mooi. Ik kan dus ze dus niet van iemand lenen.

[ Voor 4% gewijzigd door SjorsVN op 13-09-2005 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Als je in rotterdam woont mag je best ff proberen hoor sjors:-)

Ja ik kreeg zelf al scheve gezichten als ik het had over oordopjes van 28 euri:-P Eerlijk gezegd trok ik zelf ook scheef gezicht vroeger als ik dan net mijn sony ex51 had gekocht en van een ander te horen kreeg dat sony ook 'noise cancelling canalphones' had van 200 euri ofso. Was zo van pfff 50 euro OK maar 200 rot op man.... maarja weet nu wel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
Haha ja idd. Ik had eerst sony's van 25 euro ( weet niet meer hoe ze heten ) toenb dacht ik nou zit ik gewoon goed en kan ik een jaartje lekker muziek luisteren. Binnen 2 weken had ik de EX70's ><. En nu wil ik dus nog meer :9~. Ik woon in Hoogkarspel en das vlakbij Enkhuizen dus Rotterdam is wat te ver, iig bedankt voor het aanbod he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de goedkoopste winkel waar ik de EP-630 kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 10:56
Johannn schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:46:
Zijn er al oordopjes op de markt waarmee je je mp3 speler om je nek kunt hangen waarvan de kwaliteit in de buurt komt van de Sennheiser MX400?
Sony nx1, dat zijn de ex51, maar dan met een ander snoer.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 22:49
Hoedje schreef op maandag 12 september 2005 @ 19:14:
[...]

Dat is wat DeeD2k2 ook zegt, als je niet beter weet, dan hoor je het eigenlijk ook niet. Ik heb ook vrij lang op het niveau Koss KSC35 clip-on / Sony EX51/71 gehangen. Pas als je zoals ik naar een klasse hoger gaat, zoals voor mij de Philips HP890 en binnenkort de Shure E4c, dan merk je pas wat je steeds hebt gemist. Dus je zal nu geen middentonen missen, maar als je bijv. de Shure E2 koopt, dan merk je wat je mist met de EX70. Overigens is het wellicht slimmer om dan meteen een klasse hoger te gaan naar de Shure E3c. Die kun je o.a. via IA.net goedkoop krijgen (http://www.inkoopacties.net/ia/8cq89f69).
Hoedje, ik heb zelf anderhalf jaar de Koss KSC-35 (clip-ons). nu is er iets stoms gebeurd, ze vielen uit mn hand toen ik naar de bus rende op een stenen trap en ik ging toen net mn voet op die trede zetten. |:( |:(

Wonder boven wonder, beide clips waren nog heel en werkten nog, behalve als er een diepe bass was, dan ging de rechter kraken. Ook als ik het geluid beetje hard zette en er veel verschillende instrumenten te horen waren kwam weer het kraken.

Ik heb ze zo tot vandaag nog maanden gebruikt... gewoon niet te hard gezet... dan lukte het wel en was er ook geen (of nauwelijks) gekraak bij de bass... maar zomaar brak vandaag het haakje af (natuurlijk al beschadigd door de vorige stommiteit.)
:'(

Anyways, ik heb de Sony 71 paar keer in mn oren gehad, en ik was toen erg blij met mn Koss. Die klonk een stuk helderder en de bass was gewoon veel mooier.
De sony klonk anders en omdat het in mn oren zat hoorde ik enorm veel bass... eigenlijk vond ik het teveel (overstemde de rest).
Heb jij hier geen last van gehad?

Ik zat erg te twijfelen over de Sharp... ivm die 4polige plug en ik denk dat ik zo'n in-ear weer niet goed zal vinden... een overheersende bass..
De Creative mag dan wel identiek zijn, maar ik wil helemaal geen Creative.

Helaas kan ik die Koss dus niet meer gebruiken. Hij wordt ook niet meer verkocht (had ze bij Harrystrading.nl besteld, importeur van Koss). De ksc75 zou gelijk zijn... maar ik wil eigenlijk geen wit...
erg lastig allemaal en moet nu wel snel beslissen want voorlopig heb ik niks!

[ Voor 4% gewijzigd door Jazco2nd op 14-09-2005 01:17 ]

• Hoedje
Jazco2nd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 01:15:
[...]

Hoedje, ik heb zelf anderhalf jaar de Koss KSC-35 (clip-ons). nu is er iets stoms gebeurd, ze vielen uit mn hand toen ik naar de bus rende op een stenen trap en ik ging toen net mn voet op die trede zetten. |:( |:(

Wonder boven wonder, beide clips waren nog heel en werkten nog, behalve als er een diepe bass was, dan ging de rechter kraken. Ook als ik het geluid beetje hard zette en er veel verschillende instrumenten te horen waren kwam weer het kraken.

Ik heb ze zo tot vandaag nog maanden gebruikt... gewoon niet te hard gezet... dan lukte het wel en was er ook geen (of nauwelijks) gekraak bij de bass... maar zomaar brak vandaag het haakje af (natuurlijk al beschadigd door de vorige stommiteit.)
:'(

Anyways, ik heb de Sony 71 paar keer in mn oren gehad, en ik was toen erg blij met mn Koss. Die klonk een stuk helderder en de bass was gewoon veel mooier.
De sony klonk anders en omdat het in mn oren zat hoorde ik enorm veel bass... eigenlijk vond ik het teveel (overstemde de rest).

Ik zat erg te twijfelen over de Sharp... ivm die 4polige plug en ik denk dat ik zo'n in-ear weer niet goed zal vinden... een overheersende bass..

Helaas kan ik die Koss dus niet meer gebruiken. Hij wordt ook niet meer verkocht (had ze bij Harrystrading.nl besteld, importeur van Koss). De ksc75 zou gelijk zijn... maar ik wil eigenlijk geen wit...
erg lastig allemaal en moet nu wel snel beslissen want voorlopig heb ik niks!
Sorry, ik mag ze niet over één kam scheren. Je hebt helemaal gelijk, de KSC 35 vind ik ook beter geluid hebben dan de Sony in-ear's. Al raak je wel een beetje (te)veel bass kwijt met de koss. Ik ben ook heel slecht in geluid omschrijven/uitleggen. Maar het is gewoon een heel prettig geluid. De Philips geeft mooier geluid, betere bass, beter midden en hoog. De soundstage is ook veel beter. Maar de Koss hebben toch nog steeds een speciaal plaatsje...

Btw, dat kraken wat jij omschrijft kan best ook met het draadje te maken hebben. Tenminste dat is bij mij zo (als ik dus aan het draadje druk/trek dan doet ie het soms wel en soms niet, maar altijd een beetje kraken).

De ksc 75 is dus echt niet gelijk! Ga maar reviews lezen, de KSC 35 zijn de enige echte goede clip-ons. Vandaar ook mijn uitstapjes naar Sony in-ear. Ik heb de Shure nog niet, dus ik kan daarmee nog niet vergelijken.

Maar als ik jou was zou ik heel hard proberen om nog een setje KSC 35 te vinden...

Verwijderd

@Jazco2nd
Hoe lastig het ook is, uiteindelijk zal je de beslissing zelf moeten nemen over wat je gaat kopen dat het best aan je wensen voldoet. Wel wil ik je vertellen dat je het geluid van de Sony EX71 niet met de Sharp MD33S moet vergelijken, hoewel ze beide oordopjes zijn met vergelijkbare constructie.
De Sharp MD33S is meer voor “evenwichtige” muziekweergave geschikt, de bass is “goed aanwezig” maar nooit te boemerig. Bass/mid/high zijn bij de Sharp meer in evenwicht wat bij de Sony echt ver te zoeken is !!! Ik heb die Sony wel een paar keer in mijn oren gehad, het zijn echte boemers… :r voor bass-heads. De 4-polige Sharp MD33S is zeer makkelijk te modificeren naar 3-polige, of je kunt het met verlengsnoer gebruiken. Dit doe ik zelf ook wanneer ik de Sharp MD33S icm. mijn Rio Carbon gebruik, de totale kabellengte is in dit geval ~ 1,5 m, even opvouwen en in je broekzak stoppen ;) .

Verwijderd

Pfff... wat heb ik spijt dat ik de Etymotic ER6i`s heb gekocht (met een iRiver T20). Die krengen zijn dus €150,- en geven toch echt niet zo`n goed geluid hoor. "Highly accurate music reproduction with greater sound output and enhanced bass"" MY ASS. Ze geven amper bass en het lijkt wel of ze een heel stuk van het geluidsspectrum missen. Verder zien ze dr eigenlijk niet stevig en mooi uit.

Had achteraf serieus beter gewoon Creative EP630 van €40,- kunnen kopen, geeft wss nog beter geluid en had ik nog €110,- in me zak :( Zelfs de standaard dopjes die bij de iRiver T20 zitten geven nog beter geluid.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 11:01 ]

• Hoedje
Heb je ze goed laten inspelen?

• DeeD2k2
Jazco2nd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 01:15:
De Sony's staan dan ook bekend om het vele laag. Helaas mist dit detail en is het uit evenwicht met het midden, waardoor velen de dopjes afkraken...
Voor die plug zijn voldoende oplossingen te vinden. Het laag is dus een kwaaltje van Sony en niet de schuld van het in-ear systeem. Zo staan de Etymotics ER-6i bekend om hun karige laagweergave. Laat je dus niet beïnvloeden door de EX71, die hun prijs inmiddels niet meer kunnen rechtvaardigen.
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 10:58:
Pfff... wat heb ik spijt dat ik de Etymotic ER6i`s heb gekocht (met een iRiver T20). Die krengen zijn dus €150,- en geven toch echt niet zo`n goed geluid hoor. "Highly accurate music reproduction with greater sound output and enhanced bass"" MY ASS. Ze geven amper bass en het lijkt wel of ze een heel stuk van het geluidsspectrum missen. Verder zien ze dr eigenlijk niet stevig en mooi uit.
Het zal nog minstens 10 dagen spelen duren voordat ze optimaal klinken, Geeft ze dus even de tijd of laat ze inspelen.

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Ik heb ( voor mijn iRiver H320) verscheidene oordopjes hier liggen:
-Shure E2c
-Sony EX71
-Sharp MD33
-Een goedkoop Philips setje met veel bas.

Ik vindt de Sony dopjes nog steeds het prettigst: fijn geluid en comfortabel (wel dunne draadjes, maar na 2 jaar nog steeds niet kapot).
De Shure's heb ik kort na de Sony dopjes gekocht en ik verwachtte een verbetering. Dat viel dus tegen. Ze geven wel meer geluid dan de Sony's maar nauwelijks bas: schel geluid waar ik hoofdpijn van krijg. Ze zijn wel stevig en dikke draden. Ik gebruikte de schuimpjes, welke bij mij het beste geluid geven, maar ze zijn een PITA om in te brengen.
Ik heb later nog de ultraflex sleeves gekocht (die zouden net zo comfy zijn als de Sony's en ook een goed geluid): ze zijn makkelijk in te brengen en best wel comfy, maar het geluid is....eeehhh kl@te.
Geen enkele bas, of je moet ze erg diep in je oor drukken en zo blijven drukken: wanneer je ze loslaat is de bas weer weg (alle 3 de maten geprobeerd).
IK heb het echt meerdere malen geprobeerd (de Shure's waren toch wel prijzig..) en ze ook meegenomen op wereldreis, maar ik ben er totaal niet kapot van.
De Sharps waren wel OK, maar niet zoals de Sony's. Mijn vrouw gebruikt ze nu.
En de Philips? Ach, ze waren goedkoop, en zo klinken ze ook.

Alle dopjes heb ik ingespeeld door ze enkele dagen aan een versterker te hangen (hoog volume, dance muziek met veel bas en hoge tonen).

Hoe graag ik de Shure's ook fantastisch zou willen vinden: het lukt me niet.

Verwijderd

Johannn schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:46:
Absoluut ! Wat dacht je van een neksnoertje waar je je MX400 met een tie-rap (voor overtollig snoer) en tape (voor de doppies, beide links, halverwege zo´n beetje, met tape opgebonden met linker snoertje korter (=iets hoger) dan je rechter snoertje) (ff-ies uitmeten hoe lang ze moeten worden) op bevestigd :) (heb ik ook gedaan met een i-river neksnoer en m´n MX750 doppies)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 10:58:

Had achteraf serieus beter gewoon Creative EP630 van €40,- kunnen kopen, geeft wss nog beter geluid en had ik nog €110,- in me zak :( Zelfs de standaard dopjes die bij de iRiver T20 zitten geven nog beter geluid.
Heb je ze wel goed in je oren / passen ze wel goed ? Als ze niet goed aansluiten / lekken valt inderdaad de bas weg en klinken ze schel ! ... andere sleeves misschien ??
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het topic leuk om te lezen, post geen one-liners en zoek zelf eerst wat uit voordat je koopadvies vraagt. Zie ook "Afspraken" in de openings Post.