Wat zijn goede oordopjes? Deel 6

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 12.929 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sennheiser laat zich van zijn/haar goed kant zien! Na mijn eindeloze geklooi met oordopjes die ze leverden was ik het beu en schreef ik een mailtje waarin ik de kwaliteit van de kabels van de dopjes beschreef als zeer matig vergeleken met bijv. een veel goedkoper setje sony's. Nadat ik twee mx450'jes had verpest doordat de kabels waren gebroken schreef ik het mailtje.

Vanmiddag kreeg ik een mailtje terug waarin stond dat me een nieuw setje wordt toegestuurd (hetzelfde type dus ook met een brakke kabel). Ik vind dit erg netjes, al ben ik benieuwd hoe lang deze het uit zullen houden.

Tot dusver Chappeau voor Sennheiser!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik Waxguards voor mijn E2C vandaan kan halen? Kan de mijne niet vinden namelijk en ze zijn er allebei af komen vallen toen ik mijn sleeves wisselde (en ja, ze vielen op zwarte vloerbedekking, dus nee ik kan ze niet recyclen.. :)). Ik woon in de buurt van Rotterdam en heb ze ook bij Feedback gekocht geruime tijd geleden, maar heb het te druk op het moment met colleges om langs te kunnen gaan..

Ik zal morgen wel even bellen naar Feedback, maar weet iemand misschien een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

krijg je niet 6 waxguards bij je E2's?

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Verwijderd

LightYears schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:49:
krijg je niet 6 waxguards bij je E2's?
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:15:
Kan de mijne niet vinden namelijk en ..
Als in, ik kan mijn vervangende niet meer vinden .. :)
Je krijgt er 6 of 8 of zoiets, heb er weleens gebruikt, maar niet allemaal.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 11:18 ]

Verwijderd

ik ben het kapje van mijn oordopje kwijt van mijn Mdr-Ex71sl. Ik zoek een het kleinste kapje ik heb om te ruilen de middelmaat en de grote. Wie kan me helpen?? of weet iemand of die kapjes los te krijgen zijn

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:53

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik ga vandaag rond 3en ff me shure E3c's ophalen voor 135euri, dus jullie kunnen me gedachtes erover morgen lezen nadat ie is ingespeeld:D

PSN & XBL: Denkoyugo

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Wacht er liever een week of 2 (of langer) mee; aangezien je oren eerst aan je nieuwe aanwinst moeten wennen, je voor jezelf uit moet vinden hoe je de best mogelijke seal verkrijgt, maar ook omdat een de goede ‘burn-in’ periode wel iets langer als 1 avondje duurt. Tegen die tijd zul je een redelijk oordeel kunnen vellen over de E3’s. Good luck !

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:47:
ik ben het kapje van mijn oordopje kwijt van mijn Mdr-Ex71sl. Ik zoek een het kleinste kapje ik heb om te ruilen de middelmaat en de grote. Wie kan me helpen?? of weet iemand of die kapjes los te krijgen zijn
Ik gebruik zelf de medium. stuur even een mail naar: thijsvelink apenringeldingetje zonnet punt nl

Doe dit wel snel want ik ga binnenkort er voor een jaar vandoor. Een paar reserve kapjes zal voor mij ook wel lekker zijn.

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-09 09:17
Morgen komen bij de inkoopactie alle shures aan, dus er zullen wel heel wat nieuwe mensen komen posten hier :P

en ja, ik hoor daar ook bij _/-\o_

• i_like_scotland
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 19:32
@ Shiverzz

Hoe verhouden de Sharp dopjes zicht tegen de Shure dopjes? Wat mist de Sharp of wat is beter bij de Shure dopjes? Ben namelijk ook een beetje aan het kijken naar de Etymotic ER-6i en de Ultmate ears super.fi 3 Studio oordoppen. Ik weet alleen geen adressen waar je deze kunt testen... heb al gezocht op de web site van de fabrikanten maar helaas alleen links naar web shops en zo

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 10:56
Voor de ts: De MDR-NX1 is zowat overal in België te krijgen, niet enkel in Amerika dus. In de eerste drie hifiwinkels in het Wijnegemshoppingcenter waar ik binneging hadden ze die: Fnac €60, Vandenborre: €60, Sony hifinesse €40

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Ligt er natuurlijk aan tegen welke Shures je de MD33 wilt vergelijken, maar aangezien de prijsklasse waarin je aan t zoeken bent neem ik aan tegen de E2/E3. Het is al erg vaak gemeld in dit topic (en ik kan dit alleen maar bevestigen) dat de MD33 bovengemiddeld presteren ivgl met andere doppen in deze prijsklasse. Ze zijn uitstekend in balans en qua weergavekwaliteit absoluut gewaagd aan de E2’s, met als grootste verschil dat de E2’s een betere seal geven en dus wellicht een klein streepje voor hebben, maar of je bereidt bent hiervoor extra in de buidel te tasten is geheel aan jou.
Hoe ze zich exact verhouden tot de E3’s en de Ety’s zou je eens aan Aspa moeten vragen, aangezien hij deze modellen momenteel in gebruik heeft.
Niet onbelangrijk om even te melden is naar wat voor muziek je hoofdzakelijk luistert. Dance/Rock liefhebbers zullen bijvoorbeeld niet snel voor Ety’s kiezen, of je moet natuurlijk op zoek zijn naar een analytische weergave met de nadruk op het midden/hoog.

• i_like_scotland
Shiverzz schreef op donderdag 29 september 2005 @ 14:37:
[...]

Ligt er natuurlijk aan tegen welke Shures je de MD33 wilt vergelijken, maar aangezien de prijsklasse waarin je aan t zoeken bent neem ik aan tegen de E2/E3. Het is al erg vaak gemeld in dit topic (en ik kan dit alleen maar bevestigen) dat de MD33 bovengemiddeld presteren ivgl met andere doppen in deze prijsklasse. Ze zijn uitstekend in balans en qua weergavekwaliteit absoluut gewaagd aan de E2’s, met als grootste verschil dat de E2’s een betere seal geven en dus wellicht een klein streepje voor hebben, maar of je bereidt bent hiervoor extra in de buidel te tasten is geheel aan jou.
Hoe ze zich exact verhouden tot de E3’s en de Ety’s zou je eens aan Aspa moeten vragen, aangezien hij deze modellen momenteel in gebruik heeft.
Niet onbelangrijk om even te melden is naar wat voor muziek je hoofdzakelijk luistert. Dance/Rock liefhebbers zullen bijvoorbeeld niet snel voor Ety’s kiezen, of je moet natuurlijk op zoek zijn naar een analytische weergave met de nadruk op het midden/hoog.
Ik doelde op de verhouding van de shure e5c tegenover de sharp md-33 omdat jij ze alletwee bezit. Ik luister over het algemeen naar rock muziek (Pink Floyd en Steely Dan) maar ook wel naar jazz muziek. Ik heb een Apple iPod Photo 20Gb, voor klassiek muziek gebruik ik de apple lossless compressie, ohw ja luiter dus ook naar klassiek :)

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:44
Dat verhoudt zich als 36 tegen 360 euro. Die dopjes zijn tien maal zo duur en dus echt niet met elkaar te vergelijken. De MD33 kan je in de hoge mid-end plaatsen en de E5 in de hoge high-end. Als je er het geld voor hebt, zou ik zeker een setje E5's kopen, die produceren simpelweg veel beter geluid. Wil je toch wat voorzichtig kopen, dan heb je aan de MD33/EP-630 hele goede. Daar zal je zeker met plezier naar luisteren...
Wat geluidskleur bederft, kan ik je zo niets aanraden. Ik weet niet welke aspecten jou het meest aanspreken in de muziek. Pink Floyd klink in ieder geval niet minder dan andere muziek (muziek die in normaal luister) door mijn MD33's.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

i_like_scotland schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:32:
[...]

Ik doelde op de verhouding van de shure e5c tegenover de sharp md-33 omdat jij ze alletwee bezit. Ik luister over het algemeen naar rock muziek (Pink Floyd en Steely Dan) maar ook wel naar jazz muziek. Ik heb een Apple iPod Photo 20Gb, voor klassiek muziek gebruik ik de apple lossless compressie, ohw ja luiter dus ook naar klassiek :)
Die vergelijking is imho niet helemaal eerlijk. De E5’s bevinden zich zo’n 2 klassen boven de Sharps en worden dan ook in elk opzicht overclassed. De Sharps zou ik bovendien meer typeren als neutraal, terwijl de E5’s toch wat meer de neiging hebben richting het lage weergavegebied aan te leunen (dit alles bij neutrale eq inst.). Bovendien beschikken de E5’s over een dual driver systeem (1 voor laag, en 1 voor midden/hoog weergave) tegenover een single driver voor de MD33’s waardoor de E5’s in staat zijn een diepe krachtige bass weer te geven en tegelijkertijd toch de nodige details in het midden/hoog te behouden.
Als je pas komt kijken in de wereld van in-ears zijn de MD33’s (of de Creative equivalent) iig een goede keus, zeker gezien de prijs. Van daaruit kun je je wellicht beter oriënteren (wat mis ik bij de MD33’s?) om eventueel verder te upgraden.

Verwijderd

i_like_scotland schreef op donderdag 29 september 2005 @ 13:26:
@ Shiverzz

Hoe verhouden de Sharp dopjes zicht tegen de Shure dopjes? Wat mist de Sharp of wat is beter bij de Shure dopjes? Ben namelijk ook een beetje aan het kijken naar de Etymotic ER-6i en de Ultmate ears super.fi 3 Studio oordoppen. Ik weet alleen geen adressen waar je deze kunt testen... heb al gezocht op de web site van de fabrikanten maar helaas alleen links naar web shops en zo
Wat ikzelf al een zeer positief verschil vind, is dat de kabels van de Shures storingsvrij zijn. Als je de sharps inhebt en de kabels hoeven maar iets te bewegen, dan hoor je dit al. Ik vond dit zeer irritant :)

Verwijderd

Mijn Creativejes zijn er nog steeds niet :P

Voor iedereen die mee wil kijken ( :p ), ga naar www.parceline.com, tracking nummer = 1851114967

• i_like_scotland
Ik ga gewoon eerst is even die creative ep-630 proberen als ik wat te kort kom dan upgrade ik wel weer... als het net zo gaat als met mijn cd naar sacd, dvd-a verslaving zal het wel niet lang... :D

• weetikveel!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:27
ik heb m'n creative ep-630 binnen!

meteen uit de verpakking gehaald en in m'n oren gestopt.
wat een ongeloofelijk goed geluid. :D
ik heb heel veel soorten merken oordopjes gehoord maar dit....
ik had eerder de Sony MDR-G54LP die toch minder klinken als deze dopjes.
een diepere bas en heel heldere midden en hoge tonen.
en dan zijn ze nog niet eens ingespeeld.

ik heb dus ook het pakket van de Zen Micro bij bol.nl gekocht.

heb de rest wat ik niet nodig heb alweer op internet te koop staan :)

weetikveel!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

heb net de shure E3c's binnen en ik moet eerlijk zijn ik ben onder de indruk van het geluid, alleen het is zo groot vergeleken met mijn ex71 (god hebbe hun ziel :'( ) ben nu zo'n 2.5 uur aan het inspelen toe, alleen ff snel in het begin gelluisterd :D.

ik ben ook tot de conclusie gekomen dat deze shure's simpelweg te duur zijn (en iets te groot) voor alle gelegenheden, dus net als 2 mp3 spelers zal ik nu ook 2 oordopjes halen, mijn keuze is gevallen op de md-33 aangezien de prijs en het feit dat ze nog ietsje beter zijn dan mijn oude ex71's, dus jullie horen snel van me :D

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Denko schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:44:
ben nu zo'n 2.5 uur aan het inspelen toe, alleen ff snel in het begin gelluisterd :D.
....en nu al je oordeel klaar?.... _/-\o_ ......<zucht>.

Geef ze de tijd......en check je seal!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Shiverzz schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:53:
[...]

....en nu al je oordeel klaar?.... _/-\o_ ......<zucht>.

Geef ze de tijd......en check je seal!! ;)
nee nee, ik gaf ze een voorlopige aanbeveling, ik ga het grotere verhaal over een week of zo wel posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Weet iemand of er in Nederland ook een zaak is waar ik die gele foam-tips voor de Shure E3c kan bestellen? Ze zien er niet uit naar mijn mening, maar het geluid is wel een tikkie beter dan met die grijze dopjes, en daar gaat het tenslotte om. Helaas maar 1 paar foampjes meegeleverd standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierkeb
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-09 19:38
feedback music zal ze wel hebben denk ik (www.feedback.nl)

en online ook te bestellen bij www.new-line.nl

Als je geluk hebt kun je ze ook nog de lopende IA op inkoopactie.net bestellen.
http://inkoopactie.net/ia/8cq89f69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar zijn de Panasonic RP-HJE50's verkrijgbaaR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:59

Piggen

Lekker bakkie

Op eBay zijn ze wel aardig goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-09 12:14
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 18:38:
Waar zijn de Panasonic RP-HJE50's verkrijgbaaR?
Bij de Duitse Mediamarkt in Aachen zijn ze in het wit en zwart verkrijgbaar voor 34,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:14
Even helemaal ter zijde.
Ik heb een maand of 3 geleden Sony in ears gekocht (EX-71 SL). Zoals gekend zijn de draadjes daarvan niet zo super. En inderdaad, toen ik ze deze morgen inspecteerde waren de draadjes bijna dood. Het korste draadje naar het linker oordkopje was helemaal platgedrukt.
Wel, ik denk dat ik de oplossing voor het draadjesprobleem heb gevonden.
Men neme een haardroger en een ijsblokje. Je laat de oortjes naar beneden hangen, en met de hete (heet= je kan je hand enkele seconden in de luchtstroom houden) straal van de haardroger ga je op een afstand van ongeveer 5 cm over het draadje van de oortjes. Je ziet dat het isolatiemateriaal week wordt. Door de zwaartekracht trekt de draad zichzelf weer helemaal in de plooi. Nu maak je met een mes een inkeping in het ijsblokje, en je haalt de draadjes voorzichtig door de inkeping. het ijs koelt de draad terug af, en het isoàlatiemateriaal wordt terug 'hard'. De draadjes van de oortjes zijn nu als voorheen.
Ik heb helaas geen voor en na fotos, want ik had niet gedacht dat het zou werken. Ik weet ook nog niet hoe het zit met de duurzaamheid van de oplossing, but time will tell. Anyway, ik ben toch erg tevreden over het resultaat 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een soort hersolderen, maar dan voor isolatiemateriaal. Creatief! :Y) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was 3 maanden geleden van plan om ex-71 van sony te halen.

Nu denk ik daar anders over.

Ik zoek dus oordopjes die echt veel bass geven.

Het geluid moet zo klinken dat als ik mijn PSP vol op zet en dan me oordopjes helemaal in me oren druk. Dan hoor je echt extreem veel bas. Dat geluid krijg je ook met goedkopere oordopjes ( aka 5 euro dopjes)die je in je oren drukt. Als je het los laat komt er weer verrot geluid uit.

Krijg je ook zo veel bass met de Sharp HP-MD33-S ?

En waar zou ik die oortjes uit kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:14

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 21:51:

Het geluid moet zo klinken dat als ik mijn PSP vol op zet en dan me oordopjes helemaal in me oren druk. Dan hoor je echt extreem veel bas. Dat geluid krijg je ook met goedkopere oordopjes ( aka 5 euro dopjes)die je in je oren drukt. Als je het los laat komt er weer verrot geluid uit.

En waar zou ik die oortjes uit kunnen proberen.
De sharps produceren veel bas ja, maar of het de bas is die jij wil. Ik vind het een lekkere diepe bas ja. Gisteren een stukje muziek geluisterd, en toen klonk het af en toe net als een bas die je normaal gesproken door je lichaam voelt... Maar goed kijk eens of je bij iemand kan luisteren.

Denk dat als je op de psp een beetje goede eq hebt dan weet ik haast wel cker dat het goed komt met die bas

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 21:58:
[...]

De sharps produceren veel bas ja, maar of het de bas is die jij wil. Ik vind het een lekkere diepe bas ja. Gisteren een stukje muziek geluisterd, en toen klonk het af en toe net als een bas die je normaal gesproken door je lichaam voelt... Maar goed kijk eens of je bij iemand kan luisteren.

Denk dat als je op de psp een beetje goede eq hebt dan weet ik haast wel cker dat het goed komt met die bas
Ik ken niemand in mijn omgevingen die betere oordopjes gebruikt dan > €15

Edit:

En het verschil tussen shure e2c en Sharp HP-MD33-S is dat de € 35 waard ?
De e2c zijn dan bijna 2 keer zo duur...

En de bass van de e2c is dat veel ?

edit 2.

ik lees net dat de shure e2c minder bass produceert dan een sony ex-71.

En de psp geeft niet zo veel geluid als een normale mp3 speler(lees: creative muvo tx 128MB).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:55

[..]
Het geluid moet zo klinken dat als ik mijn PSP vol op zet en dan me oordopjes helemaal in me oren druk. [..]
Dit effect onstaat eigenlijk ook bij een in-ear dopje. Over het algemeen was ik erg tevreden over de warme bas in mijn EX71's
(denk je wel aan je oren, als je je vol op max zet :Y) )

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rostvertol-Mil schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 22:15:
[...]

Dit effect onstaat eigenlijk ook bij een in-ear dopje. Over het algemeen was ik erg tevreden over de warme bas in mijn EX71's
(denk je wel aan je oren, als je je vol op max zet :Y) )
Krijg je dat effect ook met shure e2c's dan ?

En die psp maakt neit zoveel geluid als een mp3 speler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2

Dan snap ik niet waarom je er anders over bet gaan denken? Die Sony's staan bekend om hun basweergave. Door het ontreken van voldoende midden, klinken ze namelijk erg warm. Door sommigen wordt het zelfs "boomerig" genoemd.
Een ander optie, zijn de Philips SHE9500. Deze zijn wat goedkoper, en klinken, zoals we van philips gewend zijn, erg warm. Dit maal, zo schijnt, door gebrekkig hoog. Als er wat meer geld voor over hebt, raad ik je de UE super.fi 5EB aan. "EB" staat voor "Extra Bass", wat in dit geval betekend dat het subwoofertjes in je oor zijn.

Nee. In ieder geval niet een bas zoals jij die omschrijft. Diep gaan ze zeker, maar het laag blijft (nagenoeg) constant met het midden en hoog. De overdondering die de EX71 hebben ontbreekt.
Wil je een dergelijke bas hebben, dan kan je op zoek gaan naar oordopjes met een rubberen uitstulping die in je gehoorgang gaat. Deze worden vaak verkocht als "Bass Boost" modellen. Zowel Sony als Philips hebben ze in hun assortiment. Deze zijn vaak gelijk aan de gewone modellen, maar doordat ze dieper in je oor gaan, hoor je meer laag. Dat zal dichter in de buurt komen van wat jij zoekt...
Rostvertol-Mil schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 22:15:
Dit effect onstaat eigenlijk ook bij een in-ear dopje.
Het zorgt er voor dat het laag beter overgedragen kan worden. Over het algemeen wordt hier in het ontwerp van deze dopjes wél rekening mee gehouden, waardoor het laag geen boomerige bas wordt, maar genuanceerd blijft.
De werking is gelijk, maar het effect is (vaak) totaal verschillend.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i_like_scotland
Ik heb mijn Creative EP-630 oordopjes een paar dagen in bezit, en ze zijn goed!! Ik heb ze toen ik ze binnen kreeg meteen aan mijn sacd speler gehangen en in laten spelen met PF - DSOTM >:) Ik heb ze de hele nacht in laten spelen. Ze klinken zeker fraai, zeker in het midden gebied, het enige nadeel wat al vaker is genoemd hier dat als de draden bewegen je dit meteen kunt horen. Heb ze nu denk ik zo 30 uur gebruikt, dus ik verwacht dat ze misschien nog ietsjes ander kunnen gaan klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08 20:39
Man man, ik weet het nu echt niet meer, zo wat heel de startpost doorgelezen, mijn hoofd draait ervan 8)7

Ik wil nieuwe degelijke oordopjes voor mijn iPod mini, wit of zwart kan me geen moer schelen, want die witte moet je waarschijnlijk toch bestellen.
En in ons belgenland is het aanbod van elektronica niet zo groot als in andere landen, maar ja, daar moet ik met leren leven, ik zie wel welke ik nog vind.

Budget: 50 euro

Welke neem ik nu het beste? Mijn keuze gaat nu uit naar de Sony EX71SL of LP. Ik dacht eerst de 51 te nemen, maar die blijkt dus rubberen ipv siliconen dopjes te hebben.

Zijn er nog suggesties of raden jullie deze juist af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:32
Gizmoke schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:33:
Man man, ik weet het nu echt niet meer, zo wat heel de startpost doorgelezen, mijn hoofd draait ervan 8)7

Ik wil nieuwe degelijke oordopjes voor mijn iPod mini, wit of zwart kan me geen moer schelen, want die witte moet je waarschijnlijk toch bestellen.
En in ons belgenland is het aanbod van elektronica niet zo groot als in andere landen, maar ja, daar moet ik met leren leven, ik zie wel welke ik nog vind.

Welke neem ik nu het beste? Mijn keuze gaat nu uit naar de Sony EX71SL of LP. Ik dacht eerst de 51 te nemen, maar die blijkt dus rubberen ipv siliconen dopjes te hebben.

Het is heel belangrijk om te beginnen met welke muziek je luistert en of je houdt van veel bass etc?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizmoke schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:33:

Iets over je budget, maar wel goede keuze imho:
http://www.mp3man.be/product/16479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Ja, bass zit er zeker en vast in.

Geen hardcore e.d. maar wel veel pop en van die megamixes waar toch meestal wel wat bass in zit.

@Schaapie je bedoelt de Sony MDR-EX71SL White

Deze ben ik dus van plan te kopen zoals ik mijn post al schreef, maar dan wel de gewone zwarte versie.

[ Voor 37% gewijzigd door Gizmoke op 03-10-2005 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:24
Ik heb ook een advies nodig...

Ikzelf zat te denken aan de Shure E3 maar eigenlijk blijf ik liever onder de 80/70 euro. Wat is dan een goede optie, die vergeleken met de E3 niet zo veel scheelt?

B.v.d :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 09:48
Hi mensen, ik ben nu al weer bijna een jaar in het bezit van een Creative Zen Touch en heb tot nu toe altijd de standaard (bijgeleverde) oortjes gebruikt. Ik was in eerste instantie van plan er meteen betere oortjes bij te halen, maar dat is er eigenlijk nooit meer van gekomen... Tot dit weekend het rechter oortje het begaf (ik denk een kabelbreuk?) en ik dus wel nieuwe moet gaan halen. ;)

Omdat ik alleen geen idee heb wat nou goede oortjes zijn ben ik hier maar eens rond gaan kijken en dankzij deze topics is mijn oog op de Creative EP-630 gevallen. Nou vraag ik me alleen een paar simpele dingetjes af: ten eerste hoe het met de bass zit. Ik hou eigenlijk wel van een wat pittigere bass (natuurlijk niet te extreem), maar ben ik met de EP-630 dan aan het goede adres?

Dan ook nog een klein vraagje over het draad van de EP-630... Is deze symmetrisch, of is het draad van het ene oortje wat korter dan de ander? In het laatste geval moet je 'm namelijk door je nek heen leggen, waar ik eigenlijk vanaf wil... Is er iemand die de oortjes toevallig in zijn/haar bezit heeft en me dit zou kunnen zeggen?

Ennnn.... dan eigenlijk nog de meest simpele vraag: gaan in-ear oortjes niet ontzettend irritant zitten op een gegeven moment? Misschien een wat rare/domme vraag, maar goed, ik ben die in-ear oortjes niet gewend (ook nooit ingehad) en weet dus ook niet hoe ze aanvoelen. Ik ga er vanuit dat het geluid wel vele malen beter is dan dat van oordopjes die je in je oorschelp legt, maar als ze op een gegeven moment gaan irriteren of zelfs pijn gaan doen heb ik misschien toch liever iets minder goed geluid. ;) Zou iemand me daarover ook nog wat meer kunnen vertellen?

Thx alvast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Gizmoke schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:00:
Ja, bass zit er zeker en vast in.

Geen hardcore e.d. maar wel veel pop en van die megamixes waar toch meestal wel wat bass in zit.

@Schaapie je bedoelt de Sony MDR-EX71SL White

Deze ben ik dus van plan te kopen zoals ik mijn post al schreef, maar dan wel de gewone zwarte versie.
De EX71 hebben een voordeel en een nadeel. Het voordeel is dat ze veel bass hebben en vooral ook dat boomerige effect (wat sommige mensen erg kunnen waarderen). Het nadeel is dat de bass modderig is, dit houdt in dat er eigenlijk nauwelijks meer detail in de bass zit. Dit hoor je overigens waarschijnlijk alleen als je ze vergelijkt met een goede koptelefoon/in-ear dopjes en het hoeft ook geen probleem te zijn. Ik heb zelf bijv. de MD33 niet gehad, maar die zullen waarschijnlijk meer detail weergeven, maar geen boomerige bass hebben. Het zijn dus wat meer uitgebalanceerde dopjes. Ik zou dan toch zelfs voor jouw geval neigen naar de MD33 (of de creative variant).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzimon
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
ik heb net een nieuwe telefoon, (motorola e398) met als hoofdfunctie naast bellen muziek luisteren, dus dan zijn goede oortelefoontjes wel een must. de oordopjes die ik er bij heb gekregen zijn niet slecht, maar ik zou wel eens wat willen experimenteren met anderen.

het probleem alleen is dat er geen standaard 3.5 mm oordopjes ingaan, maar 2.5 mm.
waar kan ik goede 2.5 mm oordopjes kopen, of een 2.5 mm naar 3.5 mm converter?
(liefst in een gewone winkel en geen internet, maar een internet winkel is desnoods ook goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Ik denk dat die sharp of creative variant hier moeilijk te verkrijgen is.

Ik ga morgen eens kijken, ik zie dan wel.
Kan er me nog iemand kort vertellen wat nu het verschil is tussen de 71SL en 70LP want de specs zijn zowat hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
zzzimon schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:41:
ik heb net een nieuwe telefoon, (motorola e398) met als hoofdfunctie naast bellen muziek luisteren, dus dan zijn goede oortelefoontjes wel een must. de oordopjes die ik er bij heb gekregen zijn niet slecht, maar ik zou wel eens wat willen experimenteren met anderen.

het probleem alleen is dat er geen standaard 3.5 mm oordopjes ingaan, maar 2.5 mm.
waar kan ik goede 2.5 mm oordopjes kopen, of een 2.5 mm naar 3.5 mm converter?
(liefst in een gewone winkel en geen internet, maar een internet winkel is desnoods ook goed)
Goede 2,5 mm oordopjes bestaan gewoon bijna niet. Maar gelukkig kun je bij Homeparts oid wel een verloopstukje kopen van 2,5 mm naar 3,5 mm en dan kun je zoals je zelf al aangeeft "gewone" oordopjes gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Gizmoke schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:45:

Ik ga morgen eens kijken, ik zie dan wel.
Kan er me nog iemand kort vertellen wat nu het verschil is tussen de 71SL en 71LP want de specs zijn zowat hetzelfde.
De verschil is het lengte van het snoer. Overigens ff googlen levert deze winkel op: http://www.hcw.be/hcwcs/p.asp?p=G1056 en er staan er nog veel meer in de lijst.
BartB. schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:20:
Ennnn.... dan eigenlijk nog de meest simpele vraag: gaan in-ear oortjes niet ontzettend irritant zitten op een gegeven moment? Misschien een wat rare/domme vraag, maar goed, ik ben die in-ear oortjes niet gewend (ook nooit ingehad) en weet dus ook niet hoe ze aanvoelen. Ik ga er vanuit dat het geluid wel vele malen beter is dan dat van oordopjes die je in je oorschelp legt, maar als ze op een gegeven moment gaan irriteren of zelfs pijn gaan doen heb ik misschien toch liever iets minder goed geluid. ;) Zou iemand me daarover ook nog wat meer kunnen vertellen?

Dat is best moeilijk te beantwoorden. Het verschilt namelijk per persoon. De één vind het heel vervelend zitten, terwijl de ander het juist heel comfortabel vindt (omdat ze bijv. niet uitvallen). Nu moet ik zeggen dat ik nu Shure E4tjes in m'n oren heb zitten en dat is natuurlijk een ander verhaal dan bijv. EX71's (die veel last van microphonics hebben etc.).

Op zich is pijn doen natuurlijk weer een heel ander verhaal. Ik kan me niet voorstellen dat de MD33 of EX71 bij iemand pijn gaan doen, tja hooguit als ze eruit gerukt worden. Dat kan soms even gemeen zijn, omdat er als het goed is een soort van luchtdichte afsluiting is, dus als je ze er dan te ruw uittrekt dan krijg je een plop }) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BartB. schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:20:
Hi mensen, ik ben nu al weer bijna een jaar in het bezit van een Creative Zen Touch en heb tot nu toe altijd de standaard (bijgeleverde) oortjes gebruikt. Ik was in eerste instantie van plan er meteen betere oortjes bij te halen, maar dat is er eigenlijk nooit meer van gekomen... Tot dit weekend het rechter oortje het begaf (ik denk een kabelbreuk?) en ik dus wel nieuwe moet gaan halen. ;)

Omdat ik alleen geen idee heb wat nou goede oortjes zijn ben ik hier maar eens rond gaan kijken en dankzij deze topics is mijn oog op de Creative EP-630 gevallen. Nou vraag ik me alleen een paar simpele dingetjes af: ten eerste hoe het met de bass zit. Ik hou eigenlijk wel van een wat pittigere bass (natuurlijk niet te extreem), maar ben ik met de EP-630 dan aan het goede adres?

Dan ook nog een klein vraagje over het draad van de EP-630... Is deze symmetrisch, of is het draad van het ene oortje wat korter dan de ander? In het laatste geval moet je 'm namelijk door je nek heen leggen, waar ik eigenlijk vanaf wil... Is er iemand die de oortjes toevallig in zijn/haar bezit heeft en me dit zou kunnen zeggen?

Ff kijken: Ja, het is symmetrisch. Je hoeft em niet om je nek te liggen.
Bas is goed. Strak, en je hebt echt het gevoel alsof er een subwoofertje bij zit.
In-Eartjes voel je bijna niet in je oor zitten. Ze zijn echt zó zacht en soepel. En nee, het gaat niet ontzettend irritant zitten na een tijdje. Je zult er even aan moeten wennen, maar je gaat er vast en zeker van genieten O+
Gizmoke schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:45:
Kijk eens aan

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Ja zeker en vast te vinden, maar bij die online shops ben je bijna meer verzendingskosten kwijt dan ze zo te kopen. En via kredietkaart e.d. kan ik toch niet bestellen, want heb er geen.

Nu is er hier in de buurt ook een dixons geopend en zal daar eens gaan kijken, mss hebbe ze ze daar wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Gizmoke op 03-10-2005 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i_like_scotland
De creative ep-630 kun je voor 37,75 bestellen bij http://www.allesvoorjepc.nl

Je kunt trouwens voor informatie over het snoer, of het symetrisch is of niet, ook gewoon even de creative site bekijken...

Ik ben er erg tevreden over, strakke bas weergave maar niet te veel, dus geen boom effect, en ze hebben een mooi midden en hoog weergave. Ik gebruik ze in compinatie met een iPod color 20gb en ik vind het een geslaagde combo.

btw. heeft iemand nog large silicone dopjes over die hij of zij wil ruilen voor smal of medium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
Hoedje schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:55:
Dat is best moeilijk te beantwoorden. Het verschilt namelijk per persoon. De één vind het heel vervelend zitten, terwijl de ander het juist heel comfortabel vindt (omdat ze bijv. niet uitvallen). Nu moet ik zeggen dat ik nu Shure E4tjes in m'n oren heb zitten en dat is natuurlijk een ander verhaal dan bijv. EX71's (die veel last van microphonics hebben etc.).

Op zich is pijn doen natuurlijk weer een heel ander verhaal. Ik kan me niet voorstellen dat de MD33 of EX71 bij iemand pijn gaan doen, tja hooguit als ze eruit gerukt worden. Dat kan soms even gemeen zijn, omdat er als het goed is een soort van luchtdichte afsluiting is, dus als je ze er dan te ruw uittrekt dan krijg je een plop }) ...
Hehehe was er al bang voor dat 't lastig te beantwoorden was. ;) Nou ja, denk dat ik het maar gewoon ga proberen, dan merk ik wel hoe het bevalt. Wennen zal het sowieso wel worden denk ik. :)
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:03:
Ff kijken: Ja, het is symmetrisch. Je hoeft em niet om je nek te liggen.
Bas is goed. Strak, en je hebt echt het gevoel alsof er een subwoofertje bij zit.
In-Eartjes voel je bijna niet in je oor zitten. Ze zijn echt zó zacht en soepel. En nee, het gaat niet ontzettend irritant zitten na een tijdje. Je zult er even aan moeten wennen, maar je gaat er vast en zeker van genieten O+
Da's mooi, ik word er namelijk een beetje gek van dat ik mn huidige oortjes telkens om mn nek heen moet leggen. En voorlangs kan natuurlijk ook weer niet, want dan zit dat draad de hele tijd voor mn gezicht...

Nou ja, denk dat ik wel overtuigd ben nu, zal ze waarschijnlijk vanavond nog gaan bestellen. Of ik ze lekker vind klinken en of ze een beetje lekker zitten is denk ik sowieso wel een gok die ik moet nemen, welke oortjes ik ook neem. Maar ik vertrouw op jullie. :P

Dank voor de reacties. :)

Edit: Bestellen doe ik overigens ook bij http://www.allesvoorjepc.nl denk ik... Heb deze site al vaak zien langskomen en denk dat 37 euro nogwat een prima prijs is voor die Creative EP-630's... Bij andere winkels zie ik ze alleen maar voor 45 namelijk, waar dan waarschijnlijk nog de verzendkosten bovenop moeten.

[ Voor 9% gewijzigd door BartB. op 03-10-2005 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil voor mn zen micro ook nieuwe dopjes hebben, en wilde al die creative ep 630 gaan kopen, maar nu lees ik hier dat ze ook in een pakketje verkocht worden voor rond de 40 euro. Kan iemand me dan even precies vertellen wat daar allemaal inzit?

lijkt me nl opzich wel handig omdat ik zelf een micro heb, was er zelf al achter dat er dus een extra accu, een lader en een koptelefoon inzat, nog meer of is dat alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Laatst online: 23-09 09:54
i_like_scotland schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:13:
btw. heeft iemand nog large silicone dopjes over die hij of zij wil ruilen voor smal of medium?
Ik gebruik zelf de mediums dus ik heb nog een setje large liggen. Als je nog intesse hebt stuur me ff een mailtje naar adres in sig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

ik heb ondertussen een leverancier gevonden die de oordopjes shure E3c en E4c kan krijgen voor een aanzienlijk lagere prijs dan op de voorpagina staat
E3c = €139
E4c = €199
ik heb de mijne besteld en het ging perfect, ik weet niet of ik de locatie mag vermelden i.v.m. reclame maken en zo..... maarja mocht iemand het willen weten pm me maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
i_like_scotland schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:13:
De creative ep-630 kun je voor 37,75 bestellen bij http://www.allesvoorjepc.nl

...
Mail maar even naar b.tijsterman@gmail.com.
Ik gebruik zelf de medium en heb dus nog large en small over. Moet wel zeggen dat ik donderdag op vakantie ga... Dus als we het willen afhandelen voor mijn vakantie moeten we snel zijn, het liefste morgen voor 14:00 geregeld omdat ik daarna ga werken. Dus als je meteen je adres mailt dan stuur ik meteen een mail terug en doe ik meteen de large doppen op de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 00:14
Mensen, Ik zit te twijfelen tussen 2 oordoppen, namelijk de Sony MDR-ED238ML en de Sony MDR-ED31LP
Kwa prijs liggen ze niet ver uit elkaar maar nou vroeg ik mij af welke het beste geluid produceert, aangezien ik weinig over deze doppen heb kunnen vinden in dit en voorgaande topics.

Ze moeten dan via een iPod geluid gaan krijgen, dus een goede bass is belangrijk.
Iemand die mij wat kan vertellen over het verschil in (geluids)kwaliteit tussen deze 2 doppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i_like_scotland
Dude86 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 02:54:
Mensen, Ik zit te twijfelen tussen 2 oordoppen, namelijk de Sony MDR-ED238ML en de Sony MDR-ED31LP
Kwa prijs liggen ze niet ver uit elkaar maar nou vroeg ik mij af welke het beste geluid produceert, aangezien ik weinig over deze doppen heb kunnen vinden in dit en voorgaande topics.

Ze moeten dan via een iPod geluid gaan krijgen, dus een goede bass is belangrijk.
Iemand die mij wat kan vertellen over het verschil in (geluids)kwaliteit tussen deze 2 doppen?
Als je ze aan gaat sluiten op een iPod dan zal ik niet voor deze doppen gaan, ik heb zelf een iPod en de Sony MDR-ED238ML doppen en dat klinkt gewoon niet, ik heb met mijn Creative ep-630 meer bas en midden als met de Sony's. De Sony's klinken daarbij erg vlak en geven bij lange na niet zo levendig geluid als de Creative ep-630.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 22:49
Ik heb de Creative nu een weekje... Geluidskwaliteit is erg goed... maar ik vind het toch niet zo lekker zitten... 1 oortje van mij is gewoon raar afwijkend... dus na een poosje voel ik dat ding zitten en kan het beetje pijn doen (geen ruimte voor de 'bobbel', de achterkant van het dopje).

Mn andere oortje is normaal maar als ik dat ding erin doe, dan voel ik soort van luchtdruk daar zitten, wat erg irritant is, probeer ik nog te draaien om de druk weg te halen...
In principe zou je toch niet moeten voelen dat je ze in hebt?

Nog irritanter misschien is het geluid van het draad en je lichaam, als je op straat loopt hoor je elke stap dreunen, als je koekje eet hoor je het gecrunch net zoals dat is als je eet met je oren dicht...

Ik heb toch veel liever mijn Koss ksc35, voelde nooit dat ik hem op had, geen rare druk in mn oren en heerlijk geluid. Geen nagalm van externe geluiden... wél gesprekjes afluisteren (als je niet te hard zet) en omgevingsgeluid.

Het geluid van de Creative is gewoon anders, ik vond de bass van de koss mooier, bij de in-ear hoor je de bass iets dieper, maar de koss klonk gewoon anders diep...

Ik zal ze nog even goed moeten inspelen denk ik.... en stuntelen met de verschillende formaten dopjes, maar vond de koss 'over-ears' toch beter.

Nog andere goede albums die ik kan gebruiken voor het inspelen behalve Pink Floyd?

[ Voor 11% gewijzigd door Jazco2nd op 04-10-2005 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i_like_scotland
Jazco2nd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 09:38:Nog irritanter misschien is het geluid van het draad en je lichaam, als je op straat loopt hoor je elke stap dreunen, als je koekje eet hoor je het gecrunch net zoals dat is als je eet met je oren dicht...
ja dat met die draden is idd erg irritant, wat je misschien kunt probren is de dopjes zo in te doen, en dat wil bij mij wel, dat de draden achter je oren langs gaan en dan de draden in je nek leggen, zo werkt dat ook met shure's of ultimate ears.
Afbeeldingslocatie: http://www.shurestore.com/earphones/images/howto_pic1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.shurestore.com/earphones/images/howto_pic2.jpg
Heb je al eens andere silicone dopjes geprobeerd, ik las hier ook ergens dat de sony dopjes van hun in-ear modellen ook op de creative's passen, voordeel zou zijn dat deze wat groter zijn en dus misschien wel voor jou een oplossing zijn.
Jazco2nd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 09:38:
Nog andere goede albums die ik kan gebruiken voor het inspelen behalve Pink Floyd?
Hmm, ja Steely Dan is ook goed voor het inspelen :P

[ Voor 31% gewijzigd door i_like_scotland op 04-10-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Denko schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:09:
ik heb ondertussen een leverancier gevonden die de oordopjes shure E3c en E4c kan krijgen voor een aanzienlijk lagere prijs dan op de voorpagina staat
E3c = €139
E4c = €199
ik heb de mijne besteld en het ging perfect, ik weet niet of ik de locatie mag vermelden i.v.m. reclame maken en zo..... maarja mocht iemand het willen weten pm me maar
Dat mag je best vermelden. Graag zelfs. Zolang je maar niet overdrijft. Ik heb het in de startpost immers ook gedaan. :)

[ Voor 3% gewijzigd door DeeD2k2 op 04-10-2005 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
ik zal eens kijken waar ik andere silicone dingetjes kan vinden...
die van sony en creative zijn toch gewoon van rubber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

DeeD2k2 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:06:
[...]
Dat mag je best vermelden. Graag zelfs. Zolang je maar niet overdrijft. Ik heb het in de startpost immers ook gedaan. :)
ok, ik zal ff thuis de prijslijst opzoeken en hier posten misschien dat de mensen er wat aan hebben

[ Voor 1% gewijzigd door DeeD2k2 op 04-10-2005 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i_like_scotland
Jazco2nd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:17:
ik zal eens kijken waar ik andere silicone dingetjes kan vinden...
die van sony en creative zijn toch gewoon van rubber?
Volgens mij zijn die dopjes van Sony bij de 71 serie gewoon van silicone, van de Sharp/Creative doppen weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
i_like_scotland schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 13:42:
[...]

Volgens mij zijn die dopjes van Sony bij de 71 serie gewoon van silicone, van de Sharp/Creative doppen weet ik het niet.
Heb de Creatives nog niet in huis (gisteravond besteld, dus hopelijk morgen binnen), maar voor zover ik weet hebben die gewoon rubberen doppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BartB. schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:26:
[...]

Heb de Creatives nog niet in huis (gisteravond besteld, dus hopelijk morgen binnen), maar voor zover ik weet hebben die gewoon rubberen doppen.
Zijn siliconen, zie het hier op de verpakking staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_H_X
  • Laatst online: 08-08-2024

L_H_X

Keep smiling!

Ik ben nu aan het twijfelen welke ik zal gaan bestellen:
de philips SHE9500, 27.99 bij bol.com
Afbeeldingslocatie: http://www.nl.bol.com/intershoproot/large/SCECOVER/FC/1/5/1/8/1/1518170.gif
of
de creative EP-630, 39.95 bij bol.com
Afbeeldingslocatie: http://www.nl.bol.com/intershoproot/large/SCECOVER/FC/1/5/1/9/5/1519519.gif
Over de EP-630 lees ik veel positieve dingen, maar over de SHE9500 is niet veel te vinden, behalve dat er een hardere bass in zit. Ik luister veel hiphop/rock dus die bass is wel handig, en ik heb nu ook de instellingen van mijn mp3 speler zo dat de bass harder wordt. Dus in dat opzicht lijkt de philips een goede oplossing. Een ander voordeel is de L-vormige stekker. Ook vind ik een asymetrisch snoer handiger, maar dit is niet zo belangrijk dat dit de doorslag geeft.

Ik luister dus veel hiphop/rock, maar ook muziek als Coldplay en Ryan Adams (country-achtig) dus muziek met minder bass erin. Zelf denk ik niet dat het problemen op levert in combinatie met de Philips dopjes, want mijn instellingen nu staan ook op maximale bassweergave.

Een ander verschil tussen die twee is de vorm. Op de plaatjes is te zien dat de creative's rechter zijn dan de philips dopjes. Maar iemand die ervaring heeft met de SHE9500 dopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 00:14
i_like_scotland schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 08:30:
[...]

Als je ze aan gaat sluiten op een iPod dan zal ik niet voor deze doppen gaan, ik heb zelf een iPod en de Sony MDR-ED238ML doppen en dat klinkt gewoon niet, ik heb met mijn Creative ep-630 meer bas en midden als met de Sony's. De Sony's klinken daarbij erg vlak en geven bij lange na niet zo levendig geluid als de Creative ep-630.
Hmm, maar het probleem is dat ik lievel niet van die in-ear dingen wil, maar van die dopjes met zo'n uitstulpsel die een klein stukje je gehoorgang ingaat.
Zou de Sony MDR-ED31LP misschien beter geluid geven? Of zijn er nog betere alternatieven voor dit soort doppen? (in combi met iPod)

[ Voor 3% gewijzigd door Dude86 op 04-10-2005 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: de OP
Philips zal het in ieder geval niet doen. Ook zij hebben de stap naar de in-ear markt gewaagd en zijn met de SHE9500 gekomen. Deze hebben, zoals we van Philips gewend zijn een enorme basweergave, maar laten het een beetje afweten in de zuiverheid van het midden en het hoog in het algemeen.
FF gequot uit de OP. Je ziet dat de zuiverheid niet zo goed is in het hoog en midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Okay, ik heb misschien een hele rare vraag: mijn vriendin haar linkeroor (opening) is een stuk kleiner dan de rechter. Heb laatst een iPod nano gekocht, de standaard bijgeleverde witte dopjes heb ik zelf snel ingeruild voor Sennheisers MX330 (zijn al een stukje kleiner dan de Apple) maar die passen nog steeds niet in haar oor. Nu is mijn vraag of voor haar in-Ear dopjes wel passen, want ik neem aan dat het een standaard maat is en die ook niet passen. En oordopjes kan je niet zomaar overal proberen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In-Ears zijn geen standaard formaat. Er worden siliconen dopjes bijgeleverd. In 3 maten, S, M en L. Je kunt dan bijvoorbeeld de S gebruiken voor haar linkeroor en de M of L voor haar rechteroor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Ja, dat weten dat er siliconen dopjes bijgeleverd worden.... alleen nergens, maar dan ook nergens (Mediamarkt, S&F etc. etc) kan je ze proberen of ze wel passen..... iemand een idee ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Ik ben afgelopen vrijdag één van de twee siliconen opzetstukjes van mijn Sony MDR-EX71's kwijtgeraakt. Het gaat om de kleinste maat in de kleur grijs (witte oordopjes). Wie heeft dezelfde oordopjes en wil ruilen tegen Large (bij voorkeur) of Medium?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_H_X

L_H_X

Keep smiling!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:50:
[...]

FF gequot uit de OP. Je ziet dat de zuiverheid niet zo goed is in het hoog en midden.
Ik denk toch dat het verstandiger is om voor de Creative te gaan, want ondanks dat ze duurder zijn, krijg je daar wel Zen Micro spulletjes bij(die ik weer kan verkopen :P ). Maar bestaan er van die verloopstukjes van recht-> L-vormig stekkertje? En is de snoer van de 630 een beetje stevig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

ik schrok me vandaag rot toen (ook) mijn linker oordopje van mijn Sharp MD33 het nauwelijks meer deed: alleen als ik mijn mp3 speler op het hardst zette hoorde ik heel zacht de muziek nog. Mijn rechter oordopje had dit verschijnsel al eerder vertoond maar aangezien ik bijna alleen de linker inhad vond ik het niet zo heel erg.

Vandaag gelijk ff op dit forum gekeken (waar ik me ook heb laten informeren voor het kopen van de sharps), maar helaas, ik kon niets vinden. Ik wou Kiddyl emailen (waar ik ze besteld heb) maar kon zijn email niet meer vinden dus ging op msn omdat hij daar wel stond. Toevallig was hij online dus ik legde het probleem uit. Hij vertelde me dat hij niet meer in Japan was maar weer terug in Nederland, dus terug naar de winkel werd lastig. We gingen allebei even op zoek maar konden niet echt iets vinden. Hij raadde me aan om de oordopjes schoon te maken.

En ja... het werkte! :*)
@ Kiddyl: _/-\o_

Aangezien hier veel wordt gesproken over de in-ear oordopjes leek het mij dat iedereen die ze gebruikt dit wel is kan krijgen. Het lijkt me daarom misschien wel nuttig om even uit te leggen hoe ik ze heb schoongemaakt:

- eerst de rubbertjes van de dopjes halen.
- vervolgens ben ik met een naald land de randen aan de binnenkant gegaan, en over de binnenkant geschraapt >> wat zit daar veel oorsmeer :o
- ik heb het er allemaal afgehaald met een doek
- vervolgens nog een paar keer uitgoevoerd en daarna ook bij de volgende.

Ik probeerde ze daarna weer en ze klonken als nieuw (nadat ze waren ingespeeld ;) )

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Groetjes,

Jeffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
L_H_X schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:23:
Een ander voordeel is de L-vormige stekker.
Hmm, wat zijn dan eigenlijk de voor- en nadelen van een L-vormige en een rechte stekker?

Ik kan me voorstellen dat een L-stekkertje handiger is als je hem aan de zijkant van je mp3-speler moet inpluggen en je hem bijvoorbeeld in je zak doet, maar zitten er nog andere voor- en/of nadelen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_H_X

L_H_X

Keep smiling!

BartB. schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:08:
[...]

Hmm, wat zijn dan eigenlijk de voor- en nadelen van een L-vormige en een rechte stekker?

Ik kan me voorstellen dat een L-stekkertje handiger is als je hem aan de zijkant van je mp3-speler moet inpluggen en je hem bijvoorbeeld in je zak doet, maar zitten er nog andere voor- en/of nadelen aan?
Ik vind het juist handig dat het stekkertje niet in me lichaam 'prikt' als ik op de fiets zit, als hij in mijn broekzak zit.Anders moet dat ding teveel buigen en ik ben bang dat ie dan kapot gaat, dus heb ik liever een L-stekkertje. Bij mijn mp3speler zit de aansluiting dus wel aan de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Deze middag de EX71 gehaald, ik moet zeggen, amai goed geluid, zitten goed en heb dat irritant gefluit van de wind niet meer in mijn oren als ik op de fiets zit.

Ik moet wel nog wat wennen aan dat in-ear gedoe, maar dat komt wel.

Ze hebben wel maar 45 euro gerekend, verkoper dacht dat het dezelfde als de EX51 was, dus heb nog geluk gehad ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonslaughter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02 19:18
Gizmoke schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 22:31:
Deze middag de EX71 gehaald, ik moet zeggen, amai goed geluid, zitten goed en heb dat irritant gefluit van de wind niet meer in mijn oren als ik op de fiets zit.
Mja, daar heb ik met mijn gloednieuwe creative EP-630 oordopjes ook last van...

Enig idee wat ik hieraan kan doen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Ik neem aan je dat bedoeld dat je wél last van windruis hebt? Het kan zijn dat je hier altijd last van blijft hebben. Het komt doordat de seal niet helemaal goed is. Probeer ze dus wat steviger in je oren te krijgen. De kans bestaat dat alleen het wat beter schoonmaken van je oren al voldoende is. (Dan glijden ze er moeilijker uit.)
Wat je ook kan proberen, is een groter maat opzetstukje. Ze mogen dan wel eng groot zijn en een raar gevoel veroorzaken, maar daar wel je wel aan. Ik vrij veel gevallen zijn zelfs de grootste in iemands oren te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Dan heb ik kleine oren :+

Ik gebruik de small's van mij shure en na een paar uurtjes als ik ze eruithaal voel ik mijn oren toch wel hoor. Een soort gevoelig gevoel, dat je weet dat er iets in je oor heeft gezeten. Kan het niet uitleggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb een paar Sony EX71, en ik ben er zeer zeer tevreden over, helaas is het zo dat er een breukje in ontstaan in het verlengstuk.

Heeft iemand toevallig nog dat verlengstuk over ?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Laatst online: 02-08 20:54
Ik heb eventueel een verlengstuk over, in het wit, ik gebruik namelijk de iPod afstandsbediening, heb jij toevallig grijze siliconen dopjes (small) over?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
argro schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:31:
Ik heb eventueel een verlengstuk over, in het wit, ik gebruik namelijk de iPod afstandsbediening, heb jij toevallig grijze siliconen dopjes (small) over?
mm das spijtig, ik heb een zwarte, dus dit gaat niet echt staan.
Ik heb alleen zwarte siliconen dopjes over...

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Dit gaat over de EX71S? ik heb daar een verleng kabel én rubbere dopjes (small, large) over :) mail me maar even als je intresse hebt, stuur ik ze op :) Bram.thuis (aapding) gmail . com

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdinand
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02 20:34
Ik heb de Cowon iAudio X5L gehaald maar het geluid klinkt veel beter op de koptelefoon dan op de oordopjes die bij bij de X5L zitten. Ook krijg ik pijn aan mijn oren als ik de oordopjes langer in heb dan een uur. Nu zat ik te denken aan die Creative EP630 oordopjes omdat ik eigenlijk niet meer wil uitgeven dan 50 euro. Hoe verhouden deze zich tegenover mijn huidige dopjes? Zullen ze lekkerder zitten, beter het omgevingsgeluid dempen EN beter klinken? Het zou zonde zijn als ze ook niet lekker zitten en hetzelfde geluid geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Laatst online: 09:29
Onik schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 16:03:
Ik heb de Cowon iAudio X5L gehaald maar het geluid klinkt veel beter op de koptelefoon dan op de oordopjes die bij bij de X5L zitten. Ook krijg ik pijn aan mijn oren als ik de oordopjes langer in heb dan een uur. Nu zat ik te denken aan die Creative EP630 oordopjes omdat ik eigenlijk niet meer wil uitgeven dan 50 euro. Hoe verhouden deze zich tegenover mijn huidige dopjes? Zullen ze lekkerder zitten, beter het omgevingsgeluid dempen EN beter klinken? Het zou zonde zijn als ze ook niet lekker zitten en hetzelfde geluid geven.
Heb zelf ook de X5L ;) en gebruik ze icm sony's ex 71 .

Super geluid dan ben je voor 50 euro ook klaar

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

De dopjes van iAudio zijn niet slecht, maar de creatives zijn absuluut beter, zitten lekkerder en sluiten veel meer geluid buiten. Je koptelefoon naar waarschijnlijk wel beter klinken, maar oordopjes en koptelefoons zijn ook niet met elkaar te vergelijken.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
ik zou eerder voor de creatives gaan dan voor de sony's. Van wat ik hier heb gelezen hebben de sony's erg veel last van draadbreuk, en klinken de creatives zelfs beter. Ook zijn deze goedkoper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonslaughter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02 19:18
DeeD2k2 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 23:25:
Ik neem aan je dat bedoeld dat je wél last van windruis hebt? Het kan zijn dat je hier altijd last van blijft hebben. Het komt doordat de seal niet helemaal goed is. Probeer ze dus wat steviger in je oren te krijgen. De kans bestaat dat alleen het wat beter schoonmaken van je oren al voldoende is. (Dan glijden ze er moeilijker uit.)
Wat je ook kan proberen, is een groter maat opzetstukje. Ze mogen dan wel eng groot zijn en een raar gevoel veroorzaken, maar daar wel je wel aan. Ik vrij veel gevallen zijn zelfs de grootste in iemands oren te krijgen...
Steviger in mijn oren lukt niet, dat maakt geen enkel verschil aangezien ik ze uberhaupt al goed instop...
Ik maak mijn oren dagelijks schoon, ik hoop dat dat wel genoeg is. ;)
En ik gebruik ook al de large opzetstukjes van creative... Grotere heb ik dus niet... :|

Maar even op de large opzetstukjes van de EX71S uit dan, aangezien die groter zouden moeten zijn en ook zouden moeten passen... O-)

Overigens ben ik over de kwaliteit van het geluid wel erg tevreden. Het verbaast me hoeveel details ze kunnen weergeven. Ik heb details gehoort waarvan ik niet wist dat ze in de muziek zaten. Ik ben er verder dus ook wel erg tevreden mee. :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door Dragonslaughter op 05-10-2005 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik heb zelf de creatives icm de iaudio X5L, en ik moet zeggen dat ik impressed ben. Echt prachtig geluid. Als ik nu muziek luister heb ik echt het gevoel er midden in te zitten. Soms echt het idee dat je in een grote concert zaal zit en zowat kan horen waar welk instrument in de zaal zit. Zeker met de 3D Surround functie die in de iAudio zit, is dit echt fantastisch. Over hoe de doppen zitten is eigenlijk al veel gezegd, maar zal nog even mijn eigen ervaring hier neer zetten.

Zeker als je geen in ear doppen gewend bent, dan is het heel erg wennen in het begin. Maar ik moet zeggen dat het snel went. Het is gewoon vreemd in het begin, en je voelt ze zitten, en ook dat je er een luchtdruk verschil is. Vergelijk het een beetje met in een vliegtuig waar je oren ook 'last' hebben van het plotselinge luchtdruk verschil bij het stijgen en of dalen. Zo is het ook met de doppen. Licht voel je wat, maar ook dit went al snel. En is in veel gevallen ook te verhelpen. Moet je even terug lezen hoe.

Nadeel van de Sharps/Creatives is wel dat als je tegen de dunnen draden na de splitsing tikt, je dit duidelijk hoort. Dit is te verminderen door de draden achter je oren te laten lopen. Je oren absorberen dan namelijk wat trillingen die door de draad lopen. Dat is eingelijk het enige nadeel dat ik aan de creatives heb kunnen ontdekken. Maar ach, wat wil je voor dat geld. Zeker als je nagaat dat er mensen zijn die ze beter vinden dan de duurdere shure E2's.

Trouwens ik ben nu ook overtuigd van de shure's E4, dat wil zeggen dat na het lezen van alle reviews denk ik dat ik in de toekomst toch een keer deze doppen ga aanschaffen. Kan iemand mij uitleggen wat de grote verschillen zijn tussen de shure E4's en de Creatvies wat betreft het geluid (design lijkt me logisch >:) )

@DeeD2k2 Heb nog een foutje in de TS ontdenkt. In de alinea boven het kopje toch geen rust... Heb je de zin staan, ondanks dat ze er voor zijn ontworpen. Echter er staat geen ontworpen maar ontworden.

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 05-10-2005 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_H_X

L_H_X

Keep smiling!

Heb de EP-630's besteld :Y)
Nog ff 2 dagen wachten tot ik ze binnen heb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
L_H_X schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:50:
Heb de EP-630's besteld :Y)
Nog ff 2 dagen wachten tot ik ze binnen heb. :P
Nou ja, of langer. :/

Ik bedoel, ik heb ze afgelopen maandag besteld (en heb ook direct na de bestelling het geld overgemaakt), maar als ik nu de status check op de website staat er nog altijd doodleuk "Nog geen betaling ontvangen" of iets dergelijks.

Met andere woorden, die dingen worden met een beetje mazzel morgen of anders overmorgen pas verzonden. (en dan duurt het dus nog een dag voor ik ze ook eindelijk in huis heb)

Balen. ;(

Edit: Natuurlijk ook afhankelijk van waar je besteld hebt, ik bij RedVision in ieder geval...

[ Voor 12% gewijzigd door BartB. op 05-10-2005 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_H_X

L_H_X

Keep smiling!

BartB. schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:52:
[...]
Edit: Natuurlijk ook afhankelijk van waar je besteld hebt, ik bij RedVision in ieder geval...
Bij bol.com, twee dagen zeggen ze en ik betaal via een acceptgiro dus hoef ook niet te wachten op geld dat nog over moet worden gemaakt enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdinand
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02 20:34
DjWannaB2002 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:20:Nadeel van de Sharps/Creatives is wel dat als je tegen de dunnen draden na de splitsing tikt, je dit duidelijk hoort. Dit is te verminderen door de draden achter je oren te laten lopen. Je oren absorberen dan namelijk wat trillingen die door de draad lopen. Dat is eingelijk het enige nadeel dat ik aan de creatives heb kunnen ontdekken. Maar ach, wat wil je voor dat geld. Zeker als je nagaat dat er mensen zijn die ze beter vinden dan de duurdere shure E2's.
Hebben die creatives er meer last van dan de dopjes van de X5L? Ik merk daar namelijk helemaal niks van een zwakke draad.
edit:
bedankt voor het advies DjWannaB2002, ik heb ze gelijk vanmorgen besteld :9

[ Voor 7% gewijzigd door ferdinand op 06-10-2005 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Onik schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 21:54:
[...]

Hebben die creatives er meer last van dan de dopjes van de X5L? Ik merk daar namelijk helemaal niks van een zwakke draad.
Ja daar hebben de creatives meer last van, maar ik heb het zelf nog niet als hinderlijk ervaren, maar ik heb dan ook geen complete stukken er mee gelopen of op de fiets gezeten. Maar ik zou je als ik jou was niet door laten afschrikken, want het blijven voor dat geld gewoon super goede doppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
DoRRoN schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:03:
Okay, ik heb misschien een hele rare vraag: mijn vriendin haar linkeroor (opening) is een stuk kleiner dan de rechter. Heb laatst een iPod nano gekocht, de standaard bijgeleverde witte dopjes heb ik zelf snel ingeruild voor Sennheisers MX330 (zijn al een stukje kleiner dan de Apple) maar die passen nog steeds niet in haar oor. Nu is mijn vraag of voor haar in-Ear dopjes wel passen, want ik neem aan dat het een standaard maat is en die ook niet passen. En oordopjes kan je niet zomaar overal proberen.....
Dan heeft ze zelfde probleem als ik heb..bij mij is het de rechter... de Creatives passen bij mij wel redelijk in mn rechteroor. Maar je voelt ze wel... na een poosje voelt het aan alsof ze niet meer helemaal goed zitten terwijl dat wel zo is..
En anders moet ze toch maar over-ears proberen... misschien is de koss ksc75 wat voor haar... alleen in het wit verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i_like_scotland
DoRRoN schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:03:
Ik denk dan dat de Etymotic Research ER6i misschien wel een goede oplossing zijn
Afbeeldingslocatie: http://www.macway.com/images/products/MICETY0002_3.jpg

Of wat goedkoper de Shure E2c
Afbeeldingslocatie: http://www.shurestore.com/earphones/images/e2c_large.jpg

Zijn hier trouwens ook mensen die de Etymotic Research ER6i oordopjes hebben, ik heb wel gelezen hier op GOT dat de oudere modellen wel gauw last hadden van draad breuk...

[ Voor 4% gewijzigd door i_like_scotland op 06-10-2005 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik heb sinds vanmiddag Creative EP-630 dopjes in mijn oren en dat is puur genieten. Eindelijk geen uitvallende oordopjes meer als ik m'n linkerarm uitsteek :P en een geluid om U tegen te zeggen. Ook in games zoals BF2 hoor je de vogelgeluiden als echte vogelgeluiden. Kortom: ik ben er zeer tevreden over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:58:
Ik heb sinds vanmiddag Creative EP-630 dopjes in mijn oren en dat is puur genieten. Eindelijk geen uitvallende oordopjes meer als ik m'n linkerarm uitsteek :P en een geluid om U tegen te zeggen. Ook in games zoals BF2 hoor je de vogelgeluiden als echte vogelgeluiden. Kortom: ik ben er zeer tevreden over :)
Wel je geluidskwaliteit in de opties op high zetten he ;)

Maar eigenlijk zijn ze niet zozeer bedoeld voor games, eigenlijk meer voor muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 20:43:
[...]

Wel je geluidskwaliteit in de opties op high zetten he ;)

Maar eigenlijk zijn ze niet zozeer bedoeld voor games, eigenlijk meer voor muziek.
Nou, eigenlijk ben ik op geluidsgebied best een n00b hoor dus als het mij opvalt dat het geweldig klinkt dan zegt dat ook niet zoveel. Of het moet al zijn dat ik nooit zulke goeie dopjes heb gehad. Muziek heb ik ook al beluisterd en dat klinkt eveneens fijn :)
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het topic leuk om te lezen, post geen one-liners en zoek zelf eerst wat uit voordat je koopadvies vraagt. Zie ook "Afspraken" in de openings Post.