Wat zijn goede oordopjes? Deel 6

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 12.929 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:55
Ik heb nu een week mijn Shure E4'tjes. Het is nu dus wel eens tijd om mijn ervaringen te gaan posten. De dopjes hebben nu toch al aardig wat uurtjes ingespeeld en het verschil is echt enorm. De dopjes worden door het inspelen veel minder kill, ze klinken veel voller, daarnaast wordt de soundstage ook steeds groter. Het geluid is echt fantastisch, maar...

Laat ik ook eigenlijk maar beginnen met het probleem; ruis! Ik hoor jullie nu al denken. Hoedje is doorgeschoten. Het probleem is dat de dopjes heel gevoelig zijn. Dus bijna elke bron geeft ruis. Mijn laptop geeft vrij ernstig ruis (met docking wordt het al een stuk minder), de receiver geeft ruis, de radio geeft ruis. De dopjes zijn namelijk heel gevoelig, dus je hoort vrijwel alles. Gelukkig geven echt goede bronnen, zoals een goede MP3 speler geen ruis. Maar dit is dus zeker iets om op te letten. Je kunt de ruis vermijden door de volume attenuator te gebruiken. Dit is een soort van (geavanceerde) volumeregelaar. Het geluid lijkt echter ook een beetje te veranderen als je dat ding gebruikt, en daar houd ik dus niet van. Het gekloot is dat ik geen goede MP3 speler op dit moment heb... (wel even gehad, maar dat is een lang verhaal).

Maar stel dat je een goede bron hebt, wat dan. Ik zei het al, het geluid is fantastisch. Ik kan het vergelijken met een Philips HP890 full-size koptelefoon en heel veel verschillende oordopjes/clipons (gedeeltelijk uit geheugen). De HP890 heeft goed geluid voor die prijs. Het enige probleem vind ik dat de koptelefoon naar mijn mening te veel bass heeft over het gehele spectrum en vooral op het gebied van hoge tonen iets tekort komt. Het positieve is dat de koptelefoon geen modderige bass geeft, maar goed gedefineerd. De soundstage is echt geweldig!

Maar genoeg daarover, het ging om de Shures. Het is natuurlijk sowieso heel anders, aangezien het canalphones zijn. Je moet ze in je oor stoppen. Veel mensen hier hebben ervaring met de Creatives, Sharps en/of Sony's. Deze kun je alle relatief makkelijk gebruiken. Als je ze in je oor stopt heb je al snel een redelijke tot goede seal. Dit kun je echt niet vergelijken met de Shures.

Bij de Shures krijg je een heel pakket met opzetstukjes. Zo krijg je zachte kleine, medium en grote sleeves, je krijg harde kleine, medium en grote sleeves, je krijgt triple flanges (lijken enigszins op die van het plaatje van de Etymotic, alleen zijn de groter (veel groter) en tot slot zit er ook nog een setje gele foamies bij. Je leest wel vaker dat het een hele zoektocht is om de juiste opzetstukjes te vinden. Dat is inderdaad zo.

Een medeuser op GoT raadde de foamies aan, daar ben ik dus ook mee begonnen. Voor beginners zijn deze echt ideaal. Je krijgt snel een goede seal. Je moet ze even tussen je vingers wrijven en dan in je oor stoppen. In je oor zetten ze dan weer uit en vormen ze een goede seal. Het zit heel comfortabel en de dopjes zitten ook stevig in je oren.

Toch vind ik zelf dat het geluid beter is bij de andere opzetstukjes. De tripleflanges zijn vrij gemakkelijk te gebruiken. Je trekt je oor een beetje naar achteren en daarna kun je ze in je oor stoppen. Ze zijn echter wel heel lang. Dus daarom vond ik ze een beetje ongemakkelijk zitten. Daarna heb ik ze wat ingekort (ik heb een stukje van het steeltje afgehaald), om de één of andere reden zitten ze dan veel gemakkelijker. Het geluid vind ik beter. Het lijkt een beetje ruimtelijker en de bass komt iets beter door...

De harde sleeves zijn verschrikkelijk. Ik krijg er geen goede seal mee, maar het wordt ook pijnlijk na een tijdje. De zacht sleeves daarentegen waren de echte openbaring. In het begin lukte het me maar niet om een beetje goede geluidskwaliteit te krijgen. Het klonk allemaal lang niet zo goed als de foampjes. Ik drukte ze steeds verder in m'n oren. Maar het hielp nix. Na het proberen van de triple flanges probeerde ik mijn oren naar achter te trekken en ze zo erin te zetten. Maar niets leek te helpen. Totdat ik op een forum (natuurlijk head-fi :P) lees dat iemand ze er juist niet zo ver insteekt. Ter info, je kunt het hele zilveren randje nog zien. Dus dat je ze er net zover insteekt, zodat je net aan een seal hebt. Als ik dat doe met de medium sleeves, dan heb ik echt een super geluid. Waarschijnlijk wordt de klankkamer dan beter ofzo. Ik weet niet waarom. Maar het geluid is dan echt fantastisch. De soundstage is veel beter dan bij de foamies. De bass en dergelijke komt ook veel mooier door.

Tussendoor wil ik ook nog even wat zeggen over het dragen van het draadje. De shure E4's zijn superklein dus je loopt niet voor gek ofzo. Ze zijn ongeveer even groot als EX71/EX51. Alleen is de nozzle iets gedraaid waardoor je ze beter in je oor kan stopppen. Je kunt ze met de draadjes over-the-ear dragen, dit vermindert de microphonics tot ongeveer 0 of gewoon recht naar beneden zoals je bijv. de EX71 draagt, dit zorgt wel tot meer microphonics, maar i.c.m. de foampjes zit het geweldig.

Maar nu wat vind ik met die "perfecte seal" van de Shure E4's in vergelijking tot de HP890. Ze zijn gewoon perfect. De bass is minstens zo goed als van de HP890 zonder overheersend te zijn. De berichten over de bass deficiency met iPods kan ik dan ook zeker volmondig ontkennen. Ook met andere bronnen hebben ze prima bass. Maar het is geen boomende bass, de boomende bass krijg je alleen als je de bass versterkt. Maar de muziek die ik luister pop/rock/punk/emo, hoeft dat absoluut niet. Dus ik kan iig zeggen dat ze voor die muziek geweldig zijn. De soundstage is minder dan de HP890, maar dat is ook niet zo gek. Canalphones staan bekend om hun iets smallere soundstage en de HP890 staat bekend om z'n geweldige soundstage. Dit is misschien ook wel het enige minpuntje aan de Shures (alhoewel, het me nog alles meevalt, in vergelijking tot de reviews die ik erover heb gelezen).

Tja wat kan ik er verder over zeggen. De geluidsisolatie is super. Nu hoeven de dopjes niet meer zo hard in de bus en zit je lekker rustig. Ook in andere drukke omgevingen is de isolatiewaarde super. Het draagcomfort is meer dan goed. De accessoires zijn zeer goed verzorgd met de hele collectie opzetstukjes en de volume attenuator. De afwerking is perfect. De kabel is dik en stevig. De headphone connector is stevig en de dopjes zien er heel mooi uit. Ze zijn het geld gewoon dubbel en dwars waar!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bleh, linker dopje van mijn Koss The Plug is kapot :(

zijn die nieuwe sparkplug's nog wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i_like_scotland
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 19:32
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 00:26:

Laat ze maar lekker liggen, ik heb dat ook gedaan, en koop een creative ep-630. Ik heb de Koss oordopjes ook en ik vind het een van de slechste oordopjes die ik heb gehad, veel te veel bas en een groot gebrek aan midden en hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_H_X
  • Laatst online: 08-08-2024

L_H_X

Keep smiling!

L_H_X schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:57:
[...]

Bij bol.com, twee dagen zeggen ze en ik betaal via een acceptgiro dus hoef ook niet te wachten op geld dat nog over moet worden gemaakt enzo.
Ze zijn binnen _/-\o_
Mooi geluidje, moet ze nog laten inspelen maar kon niet wachten :P
Wel even wennen aan het gevoel maar dat komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 09:48
L_H_X schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:59:
[...]

Ze zijn binnen _/-\o_
Mooi geluidje, moet ze nog laten inspelen maar kon niet wachten :P
Wel even wennen aan het gevoel maar dat komt wel goed.
Mazzelaar. :D

Ik had ze volgens mij nog een dag eerder besteld dan jij, maar waarschijnlijk krijg ik ze morgen pas binnen. Heb vandaag mail gekregen dat ze zijn verzonden... Dus nou ja, neem aan dat het niet langer dan een dag duurt voor die dingen hier zijn.

En dan heeft 't ook wel lang genoeg geduurd eigenlijk; ik wacht dr al een week op.

Kan echt niet wachten om die dingen uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_H_X

L_H_X

Keep smiling!

BartB. schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:17:
[...]

Mazzelaar. :D

Ik had ze volgens mij nog een dag eerder besteld dan jij, maar waarschijnlijk krijg ik ze morgen pas binnen. Heb vandaag mail gekregen dat ze zijn verzonden... Dus nou ja, neem aan dat het niet langer dan een dag duurt voor die dingen hier zijn.

En dan heeft 't ook wel lang genoeg geduurd eigenlijk; ik wacht dr al een week op.

Kan echt niet wachten om die dingen uit te proberen.
Sterker nog ik heb ze afgelopen woensdag avond besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 00:26:

Hoe krijg jij die dingen in je oor ? Ik heb ze ook en bij mij passen ze echt niet (nou heb ik bij de ex 71 ook wel small >.< ) Die foamies zijn echt veel te groot :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
L_H_X schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:48:
[...]

Sterker nog ik heb ze afgelopen woensdag avond besteld :D
Jaaaaa heb ze binnen. _/-\o_

Op internet (TPG site) nog de status zitten checken en zag dat ze nog in Zwolle lagen, dus had eigenlijk al rekening gehouden met een leverdatum van maandag. Maar nog geen half uur later kwamen ze toch nog binnen rollen. :P

Meteen even geprobeerd natuurlijk, en ze klinken zelfs nu al erg lekker. Zeker vergeleken met mijn oude oordopjes natuurlijk. (de standaard doppen die bij de Creative Zen Touch zaten) Gelukkig zitten ze ook nog lekker. Omdat ik geen in-ear doppen gewend ben was ik eigenlijk bang dat ze totaal niet lekker zouden zitten, maar hij zat de eerste keer al meteen lekker. Het is wel even wennen aan een geluidloze omgeving... Met mn oude dopjes kon ik mn omgeving nog prima horen (en moest ik mijn muziek dus ook harder zetten), maar met deze dingen in is het inderdaad net alsof je met je vingers in je oren zit, zoals al eerder gezegd werd in dit topic. Nadeel daarvan is wel dat je jezelf heel goed hoort... Bijvoorbeeld als je aan het kauwen bent, of zelfs je ademhaling. Maar goed, als je muziek op hebt staan is dat wel stukken minder natuurlijk. :)

Ben overigens wel benieuwd of ik verschil hoor na ze eens goed ingespeeld te hebben. Ik zal waarschijnlijk over een weekje ofzo nog even posten hoe ik ze ervaren heb. ;)

Wat is eigenlijk de beste manier om die dingen in te spelen? Zoveel mogelijk en totaal verschillende soorten muziek draaien? Zoals ik noem maar wat, hardcore en klassiek en alles dr tussenin, of kan ik de oortjes net zo goed aan een ruis laten hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoveel mogelijk verschillende muziek, voor + - 24 uur. Het volume zo, dat je er nog nét naar kunt luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al een paar maanden de creative's ep-630, en ik geniet er nog steeds volop van ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_H_X

L_H_X

Keep smiling!

Ik zoek het volgende voor mijn oordopjes omdat mijn oordopjes een rechte plug hebben.
Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:9Gja12tSBwAJ:www.cellphonemall.net/wireless/images/accessories/1053/34429_434526.jpg
Maar dan voor gewone stekkertjes (dus niet van die mobiele telefoon-dingen). Weet iemand of zoiets te koop is? en waar?

Des noods met een stukje snoer er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:18:
Zoveel mogelijk verschillende muziek, voor + - 24 uur. Het volume zo, dat je er nog nét naar kunt luisteren.
Dank. :)

Ben nu maar even muziek aan het downloaden waar ik normaal gesproken nooit naar zou luisteren, maar als ik de reacties in dit topic mag geloven wordt het geluid er wel een stuk beter door, dus ik laat ze dit weekend gewoon even non-stop op een wat hoger volume doorspelen... Moet goedkomen dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BartB. schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 15:45:
[...]

Dank. :)

Ben nu maar even muziek aan het downloaden waar ik normaal gesproken nooit naar zou luisteren, maar als ik de reacties in dit topic mag geloven wordt het geluid er wel een stuk beter door, dus ik laat ze dit weekend gewoon even non-stop op een wat hoger volume doorspelen... Moet goedkomen dan. :P
Zie ook dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 3e generatie iPod, en ik zit te twijfelen tussen de Creative EP 630s en de Sony EX71s. Ik hou wel van een lekkere bass in muziek, maar ik luister zo'n beetje alle soorten muziek. Techno, Rock, Hardcore, Drum & Bass, etc. etc. Welke zijn voor mij het beste aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:44
Denk eens aan hoe de muziek klinkt door een surround setje en door full-range speakers. Dat is namelijk waar je respectievelijk de EX71 en de EP-630 het beste mee kunt vergelijken. Als je dus de laatste het prettigst vind, kan je het beste de EP-630 kopen. Ga natuurlijk niet vergelijken met (ontzettend) dure speakers. Daar passen alleen de (dure) high-end dopjes bij.
Wat het in jou geval wat lastiger maakt, is de kille klank die in de iPod voort vind brengen. Ik mis zelf altijd wat laag als ik naar zo'n ding luister. In dat opzicht kan je het beste voor de EX71 gaan.

Simpel gezegd komt het erop neer dat je met de Ep-630 kiest voor detail en met de EX71 voor overdondering. Helaas is het niet zó simpel...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Creatives besteld bij Bol.com. €37,40 incl verzendkosten door middel van een coupon die ik op internet vond :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de Sharp MD33s zit een verlengkabeltje naar 3pools, maar daardoor wordt het snoer heel lang (ah, dat staat ook in de topicstart). Is het mogelijk om een verlengkabeltje te kopen dat veel korter is ?? Wanneer ik een mod uit zou voeren, vind ik het draad weer te kort ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETHaaz
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
"Normale" oordopjes (dus niet in-ear) zitten bij mij voor geen meter. Ze zitten niet echt lekker en vallen echt heel snel uit m'n oor. Ik gebruik daarom ook altijd zo'n nekband koptelefoon. Helaas heb ik hiermee teveel last van windruis (op de fiets) en omgevingsgeluid. Nu dus maar eens de in-ear dopjes proberen :) Ik ga ervan uit dat die wel goed blijven zitten.

Ook ik twijfel tussen de EX71 en de EP-630 (in combinatie met een iPod 4g). Ik luister naar veel genre's: van klassiek via rock en drum & bass tot Goa. En daarbij hou ik van een stevige bass, het liefst vrij gedetailleerd.

Nou weet ik dat de EX71 siliconen oordopjes heeft, maar wat de EP-630 nou werkelijk heeft, blijft me wat onduidelijk. Ik heb geen ervaring met in-ear dopjes, dus ik weet ook niet of dit veel uitmaakt. De siliconen zullen wel iets confortabeler zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

De EP-630 heeft ook gewoon silicone. En qua geluid is de EP-630 dus veel beter, zoals je kunt lezen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETHaaz
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Mooi dat de EP-630 ook silicone dopjes heeft (wel vreemd dat op de site van creative staat dat ze van rubber zijn :? ).
Ik heb een deel van 't topic gelezen, maar ik zag toch ook veel positieve reacties over de EX71. Maar goed. Ik ga denk ik wel voor de 630.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie mijn ondertitel :P Ik gebruik ook een iPod van de vierde generatie in samenwerking met Sharp MD33s (zoals je waarschijnlijk weet zijn de Creatives hetzelfde). Ik vind dit een hele fijne combinatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

ETHaaz schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 20:26:
Mooi dat de EP-630 ook silicone dopjes heeft (wel vreemd dat op de site van creative staat dat ze van rubber zijn :? ).
Ik heb een deel van 't topic gelezen, maar ik zag toch ook veel positieve reacties over de EX71. Maar goed. Ik ga denk ik wel voor de 630.
Beetje verwarrend, inderdaad.

Bij 'inleiding' staat "Rubberen oordopjes blokkeren buitengeluiden en verbeteren de basweergave"
Maar bij 'Inhoud van de verpakking' staat "Oortelefoon met siliconen oordopjes"

Maar het zijn dus wel siliconen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij al de oordopjes die ik heb hoor ik al het lawaai in de bus/trein nog veel te erg, maar ik twijfel erg of ik wel in-ear dopjes moet nemen.
Ik heb Koss-theplug gehad maar die paste gewoon niet in mijn oor, hij floepte er steeds weer uit.
Nou wil ik wel graag die Creative EP-630 bestellen, maar zou ik dan niet precies hetzelfde probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 18:15:
bij al de oordopjes die ik heb hoor ik al het lawaai in de bus/trein nog veel te erg, maar ik twijfel erg of ik wel in-ear dopjes moet nemen.
Ik heb Koss-theplug gehad maar die paste gewoon niet in mijn oor, hij floepte er steeds weer uit.
Nou wil ik wel graag die Creative EP-630 bestellen, maar zou ik dan niet precies hetzelfde probleem hebben?
Nee. The Plug zijn van plastic, EP-630 van siliconen. Ook zitten er verschillende maten bij, zodat je altijd een goede pasvorm hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

danku voor de snelle reply :)
ga ze nu zeker bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag een plaatje willen zien van iemand die de Etymotics in heeft, want ik kan niet goed beoordelen hoe groot ze nou zijn. Zijn ze kleiner als de Shure E2c's. Ik heb nu de Shures, maar vind ze net iets te groot, de Etymotics zien er goed uit en er zijn goede recensies over. De Shures klinken al fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 22:30
Ik hoop dat iemand me kan helpen. Heb tijdje terug een paar Sony EX71's bestelt via ebay.. en ze klonken echt crap als ik ze vergeleek met m'n Sony EX70s die ik al jaren gebruik. Geluid was scherp, geen bas etc, dopjes terug gestuurd voor anderen, maar nog steeds hetzelfde probleem. Crap geluid, niet te vergelijken met m'n oude EX70s.

Kan maar op 1 conclusie uitkomen, dat ze namaak zijn... Je ziet niet dat ze namaak zijn als ze dat zijn, maar het geluid is gewoon te erg voor woorden. Geen idee wat ik er nu mee aanmoet, want ik kan niet bewijzen dat ze namaak zijn. :|

Kan je ze ook naar sony sturen ofzo? Want ik sta op het punt die krengen maar gewoon weg te gooien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ze wel laten inspelen? Misschien eens gaan kijken naar een EP-630?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
El Gravedigger schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 21:27:
Ik hoop dat iemand me kan helpen. Heb tijdje terug een paar Sony EX71's bestelt via ebay.. en ze klonken echt crap als ik ze vergeleek met m'n Sony EX70s die ik al jaren gebruik. Geluid was scherp, geen bas etc, dopjes terug gestuurd voor anderen, maar nog steeds hetzelfde probleem. Crap geluid, niet te vergelijken met m'n oude EX70s.

Kan maar op 1 conclusie uitkomen, dat ze namaak zijn... Je ziet niet dat ze namaak zijn als ze dat zijn, maar het geluid is gewoon te erg voor woorden. Geen idee wat ik er nu mee aanmoet, want ik kan niet bewijzen dat ze namaak zijn. :|

Kan je ze ook naar sony sturen ofzo? Want ik sta op het punt die krengen maar gewoon weg te gooien :(
De EX71 zijn een stuk beter dan de EX70's. Het punt alleen is dat je ze echt goed moet inspelen, out-of-the-box zijn ze niet al te best. En wat je omschrijft zijn ook precies de karakteristieken zonder inspelen. Ik zou je aanraden om minstens 20 - 40 uur (en het liefst nog veel langer) de dopjes in te spelen met de muziek die je normaal ook luistert op een volume dat iets hoger ligt dan je normaal luistert (maar niet te hard, je wilt ze niet opblazen).

Het zijn echt geen namaak ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 09-10-2005 22:02 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 21:53:
Heb je ze wel laten inspelen? Misschien eens gaan kijken naar een EP-630?
Heb ze 2 dagen ingespeeld, geluid blijft even scherp en geen bas. Dopjes van 2 euro geven beter geluid, helemaal vergeleken met m'n Sony EX70s die ik al paar jaar gebruik. Het geluid ervan zo een beetje moeten overeenkomen, maar tis echt niks |:(

Vindt m'n Sony EX70s super dus wou paar nieuwen hebben maar nu in het zwart (heb een paar in het wit), dus kom je nu op de Sony EX71s uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
Hoedje schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 22:01:
[...]

De EX71 zijn een stuk beter dan de EX70's. Het punt alleen is dat je ze echt goed moet inspelen, out-of-the-box zijn ze niet al te best. En wat je omschrijft zijn ook precies de karakteristieken zonder inspelen. Ik zou je aanraden om minstens 20 - 40 uur (en het liefst nog veel langer) de dopjes in te spelen met de muziek die je normaal ook luistert op een volume dat iets hoger ligt dan je normaal luistert (maar niet te hard, je wilt ze niet opblazen).

Het zijn echt geen namaak ;)
Ik heb ze minstens 25-40 uur laten spelen op het volume dat je em net te hard vindt om op te zetten, maar ik hoor geen verschil met eerst. Nog steeds geen bas en heel schel. Toen ik m'n oude EX70s kreeg jaren terug waren ze meteen goed en zijn ze alleen maar beter geworden, maar deze dopjes wil ik niet eens opzetten.

Zelfs me pa, die audiofiel is, zegt dat ie liever dopjes van 2 euro opzet dan naar dezen te luisteren, terwijl ie m'n oude dopjes wel weer lekker vindt :X

Ik laat ze nog wel eens 2 dagen inspelen, maar denk niet dat ze beter gaan worden, misschien moet ik ze maar eens meenemen naar een audiozaak ofzo, kunnen die het eens beoordelen.

Maar alvast bedankt voor de reacties _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de sleeves er wel op zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 16:52
Nou ik heb zelf ook de EX70 gehad, en ben het wel eens dat de EX70 beter klinken dan de EX71. Kheb de EX70 ruim 4 jaar gehad, en gewoon weggegeven omdat de EX71 had gekocht.

Nou ja, dat is althans mij mening.

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Merovingian
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09-2010
@El Gravedigger:

Iedereen zegt steeds dat je goed moet letten op de seal, of het dopje wel goed afsluit. Dat klopt voor de volle 100%, en de beste manier volgens mij om dat te controleren is, als je de dopjes in je oren hebt gestopt, luisteren of je omgeving ineens heel gedempt klinkt. Het moet klinken alsof je onder water zit, bij wijze van spreken...
Als je dan kauwt en slikt hoor je jezelf heel hard. Eet voor de gein eens een cracker met de dopjes in, als het niet om aan te horen is en de muziek door het lawaai onhoorbaar wordt, dan sluiten de dopjes goed af :)
Sluiten ze NIET goed af, probeer dan de andere 2 maten rubbertjes ook, en prop ze zó in je oren dat je de rubbertjes echt in je gehoorgang hebt zitten. Dat voelt wat ongemakkelijk enzo, maar na een tijdje voel je ze niet meer zitten. Eventueel trek je ze weer een stukje naar buiten, maar de afsluiting moet nog geluiddicht zijn.

Coolermaster S4000, 4400+ X2, 2GiB, XFX 7900GTX, Creative X-Fi, 1 TB, Dell 2405FPW: "Nahtlos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Owentje schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 11:42:
Nou ik heb zelf ook de EX70 gehad, en ben het wel eens dat de EX70 beter klinken dan de EX71. Kheb de EX70 ruim 4 jaar gehad, en gewoon weggegeven omdat de EX71 had gekocht.

Nou ja, dat is althans mij mening.
Tja het verschilt per persoon wat ze prettig vinden. Maar over het algemeen staat de EX70 bekend om nog meer bass te hebben dan de EX71. Nu is dat niet zo'n probleem, maar dat staat ook weer in de weg van de rest van het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
^De dopjes sluiten goed af, gebruik dezelfde formaat dopjes als voor m'n ouden. Geluid klinkt heel erg schel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-09 11:14
Tjah, helaas hebben de draadjes van mijn sony's het na iets meer dan 3 maanden ook begeven.
Afbeeldingslocatie: http://mmach.samymodding.be/MMach/OortjesKapot.JPG
Maar modder als we zijn, hangen we daar gewoon nieuwe draadjes aan. 50€ gered van de vuilbak :) .
Wel witte draden van mijn standaard zen micro oortjes, maar het heeft wel iets, witte draden met zwarte doppen
Afbeeldingslocatie: http://mmach.samymodding.be/MMach/OortjesFix.JPG
En nu zijn de draadjes even lang langs beide kanten, hoezee

[ Voor 8% gewijzigd door MMach op 10-10-2005 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
^Niice :P Vooral dat beide koortjes nu even lang zijn is een dikke plus, zo irritant dat de ene veel langer is dan de andere _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu te twijfelen tussen 2 high-end In-Ear-Monitors (oordopjes mag je niet zeggen eigenlijk).

Ten eerste de Shure E4c. Ze schijnen geweldig te klinken (sommigen bestempelen hem zelfs als beter dan de Shure E5c) maar hoe klinken ze in combinatie met de iPod? Ik heb het dan natuurlijk over het "bass-probleem", namelijk dat de lage tonen zo goed als verdwenen zijn vanwege het kille karakter van de iPod. Heeft iemand hier dus de E4c icm een iPod en wat zijn diens ervaringen?

Afbeeldingslocatie: http://store1.yimg.com/I/yhst-94024159501758_1862_468321

Ten tweede de Ultimate Ears super.fi 5Pro. Over deze IEM's is niet zoveel te vinden. Het is ook niet duidelijk of ze nou heel groot of heel klein zijn en of ze er dus lomp uitzien (ik wil geen bakbeesten in m'n oor hebben).

Afbeeldingslocatie: http://store1.yimg.com/I/yhst-94024159501758_1863_1108333

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Merovingian
@ MMach:

hoe heb je de behuizing van die dopjes opengekregen? Ze zijn zó verschrikkelijk klein! En hoe ziet de speaker er nou uit van die dingen? Volgens de handleiding is 't een domespeaker van 9 mm maar ik kan me niet voorstellen dat daar ruimte voor is...

Coolermaster S4000, 4400+ X2, 2GiB, XFX 7900GTX, Creative X-Fi, 1 TB, Dell 2405FPW: "Nahtlos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 14:39:
Ik zit nu te twijfelen tussen 2 high-end In-Ear-Monitors (oordopjes mag je niet zeggen eigenlijk).

Ten eerste de Shure E4c. Ze schijnen geweldig te klinken (sommigen bestempelen hem zelfs als beter dan de Shure E5c) maar hoe klinken ze in combinatie met de iPod? Ik heb het dan natuurlijk over het "bass-probleem", namelijk dat de lage tonen zo goed als verdwenen zijn vanwege het kille karakter van de iPod. Heeft iemand hier dus de E4c icm een iPod en wat zijn diens ervaringen?

[afbeelding]

Ten tweede de Ultimate Ears super.fi 5Pro. Over deze IEM's is niet zoveel te vinden. Het is ook niet duidelijk of ze nou heel groot of heel klein zijn en of ze er dus lomp uitzien (ik wil geen bakbeesten in m'n oor hebben).

[afbeelding]
Je krijgt hier tegenwoordig geen reactie meer. Maar goed ik vraag me wel een beetje hetzelfde af dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Merovingian
Ik denk dat de lezers van dit topic sommige vragen niet kunnen of willen beantwoorden, misschien zijn ze te vaak gesteld! Het is nogal een lang topic enzo, maar volgens mij is het een kwestie van zoeken naar reviews (vooral in andere fora, zag bijvoorbeeld www.head-fi.org voorbijkomen) en voor zover ik weet (ik ben ongeveer halverwege met doorlezen van dit topic) hebben de mensen van GoT geen super.fi dopjes geprobeerd. Alle enthausiaste reviews gaan in elk geval over de Shures. Zelf heb ik dus de E3's maar besteld.

Alle meningen die ik langs zag komen over de super.fi's waren op meningen van anderen gebaseerd en dus ook via Google gevonden, vermoed ik.

Edit:
Check natuurlijk [url]http://www.headphone.com/products/headphones/in-ear-monitor/[/url]!

[ Voor 9% gewijzigd door The Merovingian op 10-10-2005 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Merovingian schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 17:19:
Alle meningen die ik langs zag komen over de super.fi's waren op meningen van anderen gebaseerd en dus ook via Google gevonden, vermoed ik.
Dat is ook eigenlijk waarom ik het hier vraag... er zijn natuurlijk ontzettend veel mensen die bijv. de Shure E4c zélf niet hebben, maar wel even het probleem willen 'melden' overal, zonder het vantevoren zelf gecontroleerd te hebben. Daarom zou ik graag echt persoonlijke ervaringen zien van mensen hier, dat vind ik nog het meest betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Merovingian
Het punt is: mensen die de dopjes hebben zijn niet meer op zoek, en zitten dus niet meer in dit topic... Enkele keer lees je een enthausiaste review, vooral Cordi schreef heel blij over zijn E4's.
Eigenaars van de super.fi's ben ik hier niet tegengekomen maar ik heb er ook niet specifiek naar gezocht en heb nog niet alles doorgelezen. Je zit hier dus niet op in het goede forum vrees ik! Maar zoals ik postte: kijk naar headphone.com want dat is een nuttige site (en niet alleen omdat ze m'n HD 580 de hemel in prijzen :P)

http://music1online.com/ear-monitors.html is ook interessant om te lezen, maar wederom geen info over de super.fi's. Ergens zegt dat wel weer wat, dat er weinig info over is. Het is in elk geval geen populair product kun je hieruit afleiden. Zegt niet per sé wat over de kwaliteit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 17:23:
[...]

Dat is ook eigenlijk waarom ik het hier vraag... er zijn natuurlijk ontzettend veel mensen die bijv. de Shure E4c zélf niet hebben, maar wel even het probleem willen 'melden' overal, zonder het vantevoren zelf gecontroleerd te hebben. Daarom zou ik graag echt persoonlijke ervaringen zien van mensen hier, dat vind ik nog het meest betrouwbaar.
Toch zoeken, hands-on ervaringen van mij:
Maar nu wat vind ik met die "perfecte seal" van de Shure E4's in vergelijking tot de HP890. Ze zijn gewoon perfect. De bass is minstens zo goed als van de HP890 zonder overheersend te zijn. De berichten over de bass deficiency met iPods kan ik dan ook zeker volmondig ontkennen. Ook met andere bronnen hebben ze prima bass. Maar het is geen boomende bass, de boomende bass krijg je alleen als je de bass versterkt. Maar de muziek die ik luister pop/rock/punk/emo, hoeft dat absoluut niet. Dus ik kan iig zeggen dat ze voor die muziek geweldig zijn. De soundstage is minder dan de HP890, maar dat is ook niet zo gek. Canalphones staan bekend om hun iets smallere soundstage en de HP890 staat bekend om z'n geweldige soundstage. Dit is misschien ook wel het enige minpuntje aan de Shures (alhoewel, het me nog alles meevalt, in vergelijking tot de reviews die ik erover heb gelezen).
Allemaal links, ook door mij bijelkaar gezocht:
Hoedje schreef op woensdag 07 september 2005 @ 10:01:
Wat positieve reviews over de Shure E4 (uit de TS):
http://www6.head-fi.org/f...php?t=116780&page=1&pp=20
http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=126604 (verderop in het draadje andere review van een gast die ook enthousiast is)

http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=134115
http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=133499 (gemengd)

http://www.amazon.com/gp/...XGOTG/102-4979335-7475352 (Amazon user reviews)

http://reviews-zdnet.com....6-31429517-2.html?tag=tab

Het grootste probleem is volgens mij op head-fi dat er een beetje nagepraat wordt. Het is heel moeilijk om een review te vinden waarbij de dopjes worden afgekraakt aan een iPod. Het is echter wel zo dat in elk draadje wel meerdere reacties staan van mensen die de combinatie niet zelf hebben, maar wel het "probleem" even moeten melden. Ik snap gewoon niet, dat bij het testen met amp er meer bas in de E4's zit t.o.v. bijv. de E3. Maar als je ze dan op de iPod aan zou sluiten dan zou de E4 qua bas slechter zijn dan de E3. Dat is ook iets wat er bij niet helemaal in gaat.

[...]

Och ik weet het pas als ik ze binnen heb. Daarnaast is mijn persoonlijke voorkeur weinig bas, als ik dat vergelijk met bijv. vrienden.

Nu komt de belangrijkste review, die voor mij echt de doorslag gaf:
http://forums.ilounge.com...37dcb1d45&threadid=102672

Daar blijkt dus ook dat de dopjes, veel beter worden na inspelen...

Maar om even terug te komen op die startpost. Jij haalt dit draadje aan, maar ook daar zijn de
meningen verdeeld (lees hem maar helemaal http://www6.head-fi.org/f...php?t=130375&page=3&pp=20).

Anyway ik vind de startpost heel gebalanceerd, maar wellicht kun je de E4 toch het voordeel van de twijfel geven...
Daarnaast kun je ook veel vinden met de links die in de startpost staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Merovingian
Het internet is te groot en te rommelig, kan iemand het een beetje voor me opruimen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje

[afbeelding]

[afbeelding]
De super.fi hebben meer bass dan de Shure E4's. Het voordeel van de Shure's is dat ze over het algemeen beter beoordeeld worden, maar veel hangt af van je eigen muzieksmaak en ook of je houdt van veel of weinig bass.
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 21:22:
Ik zou graag een plaatje willen zien van iemand die de Etymotics in heeft, want ik kan niet goed beoordelen hoe groot ze nou zijn. Zijn ze kleiner als de Shure E2c's. Ik heb nu de Shures, maar vind ze net iets te groot, de Etymotics zien er goed uit en er zijn goede recensies over. De Shures klinken al fantastisch.
De Shure E2 zijn ook vrij groot. De Shure E3 en vooral de E4 zijn weer een stuk kleiner. Welke Etymotics bedoel je? Waarschijnlijk de 6i, ik heb een vriend die ze heeft, ik zal vragen of die ze morgen meeneemt, dan kan ik ze vergelijken met mijn E4's. Als ik ze zo op plaatjes zie, dan lijkt het dat je er toch wel gek uit zien, omdat de nozzle helemaal niet gebogen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Shure E2 zijn ook vrij groot. De Shure E3 en vooral de E4 zijn weer een stuk kleiner. Welke Etymotics bedoel je? Waarschijnlijk de 6i, ik heb een vriend die ze heeft, ik zal vragen of die ze morgen meeneemt, dan kan ik ze vergelijken met mijn E4's. Als ik ze zo op plaatjes zie, dan lijkt het dat je er toch wel gek uit zien, omdat de nozzle helemaal niet gebogen is...
Top hartstikke bedankt. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
The Merovingian schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 15:20:
@ MMach:

hoe heb je de behuizing van die dopjes opengekregen? Ze zijn zó verschrikkelijk klein! En hoe ziet de speaker er nou uit van die dingen? Volgens de handleiding is 't een domespeaker van 9 mm maar ik kan me niet voorstellen dat daar ruimte voor is...
De 'truc' is eigenlijk je soldeerverbinding verbergen in het lange staartje van het dopje. Zo hoef je dus niet alles open te breken. Je plooit de rubberen behuizing iets open, zodanig dat het zilveren gedeelte helemaal te zien is, vervolgens knip je de draad van de oortjes, en trek je hem door het staartje naar het zilveren gedeelte toe. Je stript de kabel, houdt de adertjes in een vlammetje, en veegt het roet eraf.
Daarna steek je je nieuwe draad door het staartje, zelfde brand-handeling. Je soldeert de draadjes aan elkaar, en ik heb er met een hotglue pistool een lijmjasje rondgemaakt als isolatie. Vervolgens trek je de nieuwe draad voorzichtig terug, zodanig dat de soldeerverbindingen in het staartje komen te zitten. Al bij al een minuutje of 20 werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Laatst online: 25-09 22:44
El Gravedigger schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 12:55:
^De dopjes sluiten goed af, gebruik dezelfde formaat dopjes als voor m'n ouden. Geluid klinkt heel erg schel :'(
En dat zijn precies de kenmerken van een niet ingespeelde EX71. De schelheid trekt na verloop van tijd zeker weg. In jou geval zal het wennen alleen wat langer duren, of moeilijker gaan, omdat je de EX70 gewend bent. Als deze echt zo vol klinken, dan zijn de EX71 (die N.B al erg warm klinken) een hele overstap.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
DeeD2k2 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 19:15:
[...]
En dat zijn precies de kenmerken van een niet ingespeelde EX71. De schelheid trekt na verloop van tijd zeker weg. In jou geval zal het wennen alleen wat langer duren, of moeilijker gaan, omdat je de EX70 gewend bent. Als deze echt zo vol klinken, dan zijn de EX71 (die N.B al erg warm klinken) een hele overstap.
Key, iedergeval bedankt _/-\o_ Ik laat ze nog even een paar dagen inspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 25-09 22:51
Hallo allemaal,

aan de nieuwelingen:

Ik ben de organisator van http://www.inkoopacties.net/ia/8cq89f69

Ik heb kwa oordopjes ervaring met alle shures en etymotics de sony kanaal phones en de sharps.

Van alle dopjes die ik gebruikt heb hebben de E5jes de krachtigste en beste bas, maar eenmaal ingebrand kan ik niet zeggen dat de bas van de E3/E4 ECHT minderwaardig is, de bas van de ety's is weer wat minder maar dat valt met een goede equalizer nog te compenseren, de E2 LIJKT mij een net iets krachtigere bas te hebben dan de E3 en E4 maar het is toch weer net anders, het is bijv geen E5 bas. De sony en sharp hebben beiden een behoorlijke bas maar die van de sharp is toch wat genuanceerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 23:06
MMach schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 12:59:
Tjah, helaas hebben de draadjes van mijn sony's het na iets meer dan 3 maanden ook begeven.
[afbeelding]
Maar modder als we zijn, hangen we daar gewoon nieuwe draadjes aan. 50€ gered van de vuilbak :) .
Wel witte draden van mijn standaard zen micro oortjes, maar het heeft wel iets, witte draden met zwarte doppen
[afbeelding]
En nu zijn de draadjes even lang langs beide kanten, hoezee
Zou je een duidelijke tutorial daarvan willen schrijven? Ik zit met hetzelfde probleem :)

Alvast bedankt

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 18:04:
[...]

Top hartstikke bedankt. Ik ben benieuwd.
Goed ik heb vandaag even mogen checken. De Etymotics zijn heel anders als de Shure E4. Het geluid doet, bij een hele korte indruk, iig niets tot weinig onder voor de Shures (mid en hoog). Het enige wat mij opviel is de wel heel povere bassweergave, maar ik heb alleen getest met de biflange tips en ook maar heel kort, dus wellicht heb ik niet een goede seal gekregen.

Maar wat mij vooral opviel en m'n vriend al aangaf (zeker na het zien van de shures) is de afwerking. De plugjes zijn klein. Maar het draadje is hartstikke dun, raakt makkelijk in de knoop en ziet er ook zeer kwetsbaar uit. De verbindingen tussen het draadje en de plug en aan de andere kant de dopjes is ook niet zo mooi afgewerkt als bij de shures. Ik denk dus dat ze zeker qua duurzaamheid onderdoen voor de E4.

Het dingetje zelf is vrij klein, en het ziet er wel een beetje anders uit als je ze in je oor hebt. De shures (zeker de E4) lijken op gewone oordopjes, terwijl deze gewoon recht in je oor gaan.

Ik mag ze binnenkort lenen, dus dan zal ik een iets uitgebreidere review schrijven.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 11-10-2005 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ik heb sinds enige tijd de witte EX71 oordopjes voor mijn witte ipod nano.
Goeie oordopjes, alleen is die verlengsnoer veel te lang, ik heb er slechts 30cm van nodig. Zo'n ipod nano is wel lekker klein maar met zo'n kabelbrei eraan zit dat niet prettig in mijn broekzak.
Zaken als conrad.nl of dixons hebben slechts zwarte verlengkabels. Waar vind ik een mooie witte verlengkabel van ongeveer 30cm of eentje die zichzelf netjes oprolt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de postbode langsgeweest met mijn EP630s.. was er niemand thuis :( Nu moet ik nog tot morgen wachten :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Nog twee tips voor Shure bezitters:

Allereerst hoe doe je ze in:
http://www.shuredistribution.co.uk/misc/tips.pdf (blz 2)

De shure E4's moet je zoals op het plaatje dus echt een beetje bovenin je oor stoppen (zeker de soft flex sleeves gaan ze dan niet uit je oor lopen...).

Als tweede de soft sleeve foam mod (heel chil geluid, goede seal, een soort van combo tussen foampjes en soft sleeves etc.):
http://www6.head-fi.org/f...hp?p=1381241&page=1&pp=20

Wat je doet is eigenlijk heel basic:
1) Met een mesje het buisje uit de foampjes snijden (waardoor je foampjes heel blijven en er alleen maar een gat in zit, dus niet in stukjes snijden :+ ).
2) De soft sleeve omhoogvouwen
3) De foam om de nozzle heen doen en het weer terugvouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:00:
[...]

Goed ik heb vandaag even mogen checken. De Etymotics zijn heel anders als de Shure E4. Het geluid doet, bij een hele korte indruk, iig niets tot weinig onder voor de Shures (mid en hoog). Het enige wat mij opviel is de wel heel povere bassweergave, maar ik heb alleen getest met de biflange tips en ook maar heel kort, dus wellicht heb ik niet een goede seal gekregen.

Maar wat mij vooral opviel en m'n vriend al aangaf (zeker na het zien van de shures) is de afwerking. De plugjes zijn klein. Maar het draadje is hartstikke dun, raakt makkelijk in de knoop en ziet er ook zeer kwetsbaar uit. De verbindingen tussen het draadje en de plug en aan de andere kant de dopjes is ook niet zo mooi afgewerkt als bij de shures. Ik denk dus dat ze zeker qua duurzaamheid onderdoen voor de E4.

Het dingetje zelf is vrij klein, en het ziet er wel een beetje anders uit als je ze in je oor hebt. De shures (zeker de E4) lijken op gewone oordopjes, terwijl deze gewoon recht in je oor gaan.

Ik mag ze binnenkort lenen, dus dan zal ik een iets uitgebreidere review schrijven.
Bedankt voor de info. Ze zijn natuurlijk een stuk goedkoper als de E4c, dus iets mindere afwerking neem ik voor lief, ik ben er toch voorzichtig mee. Het geluid zit dus wel goed, ik ben niet heel erg een bassliefhebber dus dat komt ook goed uit. Ik ben wel benieuwd hoe dat in je oor zit, als je verteld dat ze er recht in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:51:
[...]

Bedankt voor de info. Ze zijn natuurlijk een stuk goedkoper als de E4c, dus iets mindere afwerking neem ik voor lief, ik ben er toch voorzichtig mee. Het geluid zit dus wel goed, ik ben niet heel erg een bassliefhebber dus dat komt ook goed uit. Ik ben wel benieuwd hoe dat in je oor zit, als je verteld dat ze er recht in gaan.
Ehm, misschien een gekke vraag, maar waarom kies je niet voor de Shure E3's. Deze zijn volgens mij minstens even goed, hebben een betere afwerking en zijn goedkoper...

Dat van het geluid is btw gebaseerd op een paar minuutjes luisteren, dus echt een in-depth review zou ik het niet noemen :+.

[ Voor 10% gewijzigd door Hoedje op 11-10-2005 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

de E4 is juist gemaakt om de gebrekkige bas van de E3's op te lossen.
E5's zijn te duur voor wat ze bieden, als je 2 speakers per oortje wilt kan je beter uitkijken naar westone UM2 of de Super.fi pro's.
Een (voor sommige idiote oplossing, maar die hebben een andere hobby) andere oplossing om bas te introduceren in E3's en Ety's is het gebruik maken van een aparte koptelefoon versterker, zeker bij een iPod werkt dit zeer goed. Die versterkertjes zijn als vanaf een euro of 100 te vinden, maar kan je net als koptelefoons zo duur maken als je zelf wilt.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Eergister heb ik de creative zen platinum accesoires pack gekocht. Inderdaad, om de E-630 dus. Vanmiddag kwamen ze binnen, heb ff geluisterd, maar t klonk nog nergens naar. Heb ze toen ff goed in me oor gedaan, en t klonk als iets wat heel mooi kon worden. Het geluid was erg schel. Toen maar ff op mn iBook aangesloten en iTunes op Shuffle gezet. Na 5 uur inspelen klinkt het geluid al best wat voller. Vannacht laat ik ze lekker doorspelen, en morgenochtend zal ik es ff kijken of t al wat beter is.
Wat ik wel heb gemerkt is dat het erg belangrijk is om ze goed in je oor te doen. Als er een kleine opening tussen zit dan klinkt het gelijk nergens naar; het klinkt erg schel en de bass is nergens te bekennen. Misschien ook wel een tip aan El Gravedigger.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
^Tip was al eens voorbijgekomen en heeft helaas nog niet gewerkt. Dopjes sluiten even goed af als m'n oude dopjes, maar het geluid is helaas niet hetzelfde nog ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Ik heb recentelijk (paar maandjes terug) de dopjes van Sharp, de HP-MD33, aangeschaft. Alleen helaas doet ineens het rechteroortje raar, raar als in dat hij ineens veel zachter geluid is gaan geven dan het moet geven en dus ook zachter dan het linkeroortje. Het zou gekomen kunnen zijn nadat ik een keer gedouched had, m'n oren niet goed had afgedroogd en ze er ingestopt heb (maar het gebeurde toen niet meteen, maar pas de keer daarna dat ik ze aan zetten). Maar het kan natuurlijk ook aan iets anders liggen.

Ik heb ze ook al tijdje buiten m'n jaszak laten liggen om ze te drogen ofzo (geen idee of dat effect heeft), maar dat heeft niet geholpen.

Iemand hier ervaring mee, enig idee wat er misschien aan te doen zou zijn?

(Ik heb ze bij een shop in Japan gekocht, terugsturen voor garantie is niet echt een optie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu dus net mijn creative EP-630 binne en vind het geluid zonder inspele al super :Y)
maar moet dat inspelen onafgebroken (24uur) of kan het ook in etappes van bijv. 8 uur?
kan mn ipod niet 24 uur lang missen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

je hoeft niet in te spelen, wie zegt dat?
met inspelen versnel je het natuurlijke process van het losser gaan zitten van het membraam alleen wat.
Je kan er al best naar luisteren, zeker als je het al super vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:55:
[...]

Ehm, misschien een gekke vraag, maar waarom kies je niet voor de Shure E3's. Deze zijn volgens mij minstens even goed, hebben een betere afwerking en zijn goedkoper...

Dat van het geluid is btw gebaseerd op een paar minuutjes luisteren, dus echt een in-depth review zou ik het niet noemen :+.
Geen gekke vraag, misschien wel een gek antwoord. Die etymotics spreken me meer aan, qua ontwerp en de shures zijn duurder. Maar goed het vliegtuig met de ety's komt morgen aan in nederland, dus ik kan ze binnenkort verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ndrangeta
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 11:02
Eey mensen,
ik heb een paar dagen geleden een iPod nano gekocht, maar de oordopjes die je daarbij krijgt zijn echt 10x niks! Geluid is matig en ze doen pijn aan mn oorschelpen. Dus ik ben op zoek gegaan naar nieuwe oordopjes. Zit te twijfelen tussen 2 modellen:

- Apple's iPod in-ear oordopjes
- Sony MDR-EX71SL White

Nu is mijn vraag welke het beste is. De Apple is iets goedkoper, maar dat zegt niet gelijk dat ie ook slechter is. Heb al aardig wat afgezocht op internet, maar nog zonder resultaat. Jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ndrangeta schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 22:56:
- Sony MDR-EX71SL White

Nu is mijn vraag welke het beste is. De Apple is iets goedkoper, maar dat zegt niet gelijk dat ie ook slechter is. Heb al aardig wat afgezocht op internet, maar nog zonder resultaat. Jullie een idee?
Persoonlijk zou ik voor de Sony gaan omdat ik de Sony's heb gehad, maar daarva is één nu inwendig stuk. Maar ik vind dat de Ipod in-ear wel heel goed op die lijken van Sony. Is het niet mogelijk dat het precies dezelfde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Eey mensen,
ik heb een paar dagen geleden een iPod nano gekocht, maar de oordopjes die je daarbij krijgt zijn echt 10x niks! Geluid is matig en ze doen pijn aan mn oorschelpen. Dus ik ben op zoek gegaan naar nieuwe oordopjes. Zit te twijfelen tussen 2 modellen:

- Sony MDR-EX71SL White

Die apple is witter en is van apple, bij een witte ipod is dat een must en aangezien het van apple is het zowiezo goed. Het enige wat die sony's beter doen is de geluidskwaliteit, maar dat boeit niet, dat is geen apple, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:30
De Apple's doen onder voor de Sony's. Sony is echt de betere keus.
@LightYears, ik mag toch hopen dat je dat niet meent.. De geluidskwaliteit boeit niet? Ik weet niet waarvoor jij dopjes koopt, maar ik heb ze om naar het geluid te luisteren wat ze produceren. En dan heb ik liever goed geluid, dan bagger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
LightYears schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 23:51:
[...]

Die apple is witter en is van apple, bij een witte ipod is dat een must en aangezien het van apple is het zowiezo goed. Het enige wat die sony's beter doen is de geluidskwaliteit, maar dat boeit niet, dat is geen apple, toch?
:D _/-\o_ , mooi geschetst die houding. Iets waar ik mij ook altijd aan erger. Aan je onderschrift te zien, jij ook ;)

en over de oortjes: uiteraard kies je de Sony's. Alleen jammer dat de draadjes daarvan kapot gaan, maar dat is te fixen, zie een van mijn vorige posts in dit topic.

[ Voor 16% gewijzigd door MMach op 13-10-2005 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

JJapie schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 23:59:
De Apple's doen onder voor de Sony's. Sony is echt de betere keus.
@LightYears, ik mag toch hopen dat je dat niet meent.. De geluidskwaliteit boeit niet? Ik weet niet waarvoor jij dopjes koopt, maar ik heb ze om naar het geluid te luisteren wat ze produceren. En dan heb ik liever goed geluid, dan bagger ;)
Lees dit topic en zn voorgangers door en verbaas je over hoeveel mensen op zoek zijn naar een bijpassende koptelefoon bij de maagdelijk witte iPod. Waar ik mee rondloop is misschien ook wat overdreven, maar een fijn geluid komt er wel uit hoor. Soms heb ik wat last van een gebrekkig gevoel voor humor, mijn excuus daar voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Laatst online: 21-10-2024
hmm.. nou is dit topic alweer 19 pagina's bezig in de huidige incarnatie, en nog steeds staat er een typo in de eerste post/introductie? :P
Een ander model is niet meteen "ronduit k*t" of "om uit te kosten" als jij wat nieuwers hebt.
heeft iemand zin dit aan te passen? ;)
voor de rest niet bijster veel te melden.. dacht ff een stukje van dit topic te gaan lezen om te zien wat men vindt van de bij de samsung MT6X geleverde dopjes, maar ik ga denk ik toch maar slapen :)

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 25-09 22:51
Eey mensen,

- Sony MDR-EX71SL White

De Apple in-ear's zijn beduidend minder dan de sony's en weer nog minder dan de sharps bijvoorbeeld, als je naar de prijs kijkt zijn ze allemaal even duur, kijk je naar de looks dan is het weer je eigen smaak, kijk je naar kwaliteit van geluid dan zou BIJNA niemand hier op het forum voor de apple in-ears gaan. Gewoon ff afweging voor jezelf maken dus, je weet nu welke beter klinken, je weet welke je het mooist vind, je weet dat alles even duur is, nu dus ff de knoop doorhakken (mocht dat moeilijk zijn)

ps. lightyears, ik heb portable amps geprobeerd maar meer dan volume verhogen deden ze niet op mijn x5 (op ipod niet geprob)

[ Voor 8% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 13-10-2005 09:16 . Reden: ps. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

tflegend schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 09:14:
[...]ps. lightyears, ik heb portable amps geprobeerd maar meer dan volume verhogen deden ze niet op mijn x5 (op ipod niet geprob)
Bij de x5/m3 heeft het minder zin, behalve dan dat de lineout geen echte lineout is (iig bij de m3, kan je eens kijken of dat bij de x5 ook geldt?) de lineout van de m3 is beinvloedbaar door het volume watj e uitstuurd. Ik heb gemerkt dat de M3 natuurlijker klinkt op een volume rond de 30 dan rond de 10, maar met volume 30 doe ik geen ES2/UM2 in mn oren :) Daarnaast gebruik ik de crossfeed continue en gebruik de Corda als externe DAC voor een computer.
Misschien is het om mn aannkoop te rechtvaardigen hoor ;) Maar ik ben toch best tevreden dat de geluidskwaliteit mijnziens toeneemt door deze combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb enkele weken geleden die Sony EX71 dopjes besteld bij i-shopping4u. Ik heb dezelfde avond mn PayPal account aangemaakt via mn CreditCard. Direct betalen via CreditCard bleek bij i-shopping4u geen optie :? Tot op heden heb ik niks gehoord van ze. Op mail reageren ze niet (3 keer gemaild). Is dit een bekend probleem of is er wat anders aan de hand? Mn PayPal is nog niet verified omdat ik die code nog niet heb om hem te unlocken. Kan dat t zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Kwartjuh schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:42:
[...]

Zou je een duidelijke tutorial daarvan willen schrijven? Ik zit met hetzelfde probleem :)

Alvast bedankt
De 'truc' is eigenlijk je soldeerverbinding verbergen in het lange staartje van het dopje. Zo hoef je dus niet alles open te breken. Je plooit de rubberen behuizing iets open, zodanig dat het zilveren gedeelte helemaal te zien is, vervolgens knip je de draad van de oortjes, en trek je hem door het staartje naar het zilveren gedeelte toe. Je stript de kabel, houdt de adertjes in een vlammetje, en veegt het roet eraf.
Daarna steek je je nieuwe draad door het staartje, zelfde brand-handeling. Je soldeert de draadjes aan elkaar, en ik heb er met een hotglue pistool een lijmjasje rondgemaakt als isolatie. Vervolgens trek je de nieuwe draad voorzichtig terug, zodanig dat de soldeerverbindingen in het staartje komen te zitten. Al bij al een minuutje of 20 werk.

Dit had ik al enkele posten geleden getypt. Is een en ander niet duidelijk, stuur mij maar een mailtje he :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 12:52

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik heb nu al weer een tijdje m'n Shure E3's in huis en als er zoiets is als een inspeel effect dan zijn ze wel een eindje op weg. Hiervoor had (heb ik nog steeds) de Sony EX71's. Een goede vergelijking maken vind ik lastig met name omdat ik voor m'n sony's een andere eq instelling gebruikte dan voor de E3's (Sony's meer midden, E3's wat meer bass)
Per soort muziek verschillen ook de resultaten. Voor sommige muziek was het erg prettig om de E3's te horen, door de beter gebalanceerde weergave, de betere stereo-effecten (soundstage) en de extra details. Met andere muziek vond ik het verschil minder duidelijk aanwezig en hoorde ik niet zo veel verschillen.
De gevoeligheid is wel zeer goed van de E3's. In een drukke intercity heb ik mijn mp3-speler op volumeniveau 3 van 20 (!) staan. Nu kan mijn Xclef ook ongehoord hard, maar met Sennheisers mx-400 had ik wel vaak niveau 6 aanstaan.
Zoals gezegd gebruik ik nog steeds de equaliser (maar veel minder) om de muziek aan mijn voorkeur aan te passen. Het valt me wel op hoe goed de E3's ivm de EX71's zijn aan te sturen. Een vermeend gebrek aan bass kan in elk geval makkelijk opgelost worden.

Welke foams/sleeves het worden ben ik nog even aan het uitproberen. thuis gebruik ik vaak de triflanges en onderweg de de witte sleeves (jaja, ze passen bij mij). Verder draag ik ze niet achter/ om mijn oor langs, maar gewoon met het snoer rechtstreek naar beneden. dat zorgt er voor dat ik liever de triflanges gebruik omdat die steviger in mijn oren zitten en geen last hebben van de gewicht van het snoer.
De truck met foams onder de zwarte ultra-softs lijkt voor mij heel onwaarschijnlijk omdat ik de kleine sleeves gebruik en me niet kan voorstellen hoe ik daar foams in krijg.

[ Voor 11% gewijzigd door Rudedadude op 13-10-2005 15:22 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Rudedadude schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 15:21:
De truck met foams onder de zwarte ultra-softs lijkt voor mij heel onwaarschijnlijk omdat ik de kleine sleeves gebruik en me niet kan voorstellen hoe ik daar foams in krijg.
Past perfect hoor (mits het gelijk is aan de E4's), ik denk zeker als je de witte sleeves gebruikt, dat je het dan goed kan waarderen, ze zitten dan namelijk iets steviger in je oren dan de standaard soft sleeves, maar wel comfortabeler dan de witte sleeves...

[ Voor 9% gewijzigd door Hoedje op 13-10-2005 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Merovingian
Ik zit nu op m'n werk te programmeren met mijn 4G iPod naast me (zwart/wit scherm) en mijn nu één week oude Sony-dopjes in. De dopjes zijn al wat ingespeeld, ik heb ze gemiddeld de halve dag in en ik heb de iPod twee keer een nacht laten spelen op hoog volume.

Het grappige is dat ik pas gisteren realiseerde hoe de dopjes in de oren horen te zitten en dat ik ze nu pas echt strak in m'n oren heb weten te krijgen (met de medium dopjes). De seal is zo goed dat deze 'simpele' in-ears nu al serieus goed klinken! En wat is de bas lomp zeg...

Mijn goal was een beetje dat ze qua kwaliteit ongeveer vergelijkbaar zouden moeten zijn met m'n Sennheiser HD515 en daar zitten ze nu wel ongeveer op, heerlijk. Het midden is wat te zacht en het hoog bij hoge volumes wat te rauw en vooral hard, maar ik durf geen equalizer te gebruiken omdat die echt meteen gaat vervormen bij nummers met veel midden.

Omdat mij vorige week in eigenlijk één dag al duidelijk werd dat in-ear dopjes wel echt potentieel hadden, heb ik vorige week zaterdag (inderdaad, toen ik deze sony's pas anderhalve dag had) meteen al Shure E3's besteld bij Feedback in Apeldoorn. Die dopjes hoop ik komende zaterdag op te kunnen halen. Het grappige is dat ik las dat veel mensen diezelfde overstap hebben gemaakt, maar ik vraag me af of veel mensen maar 1 dag bedenktijd hebben genomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Wacht maar. De Shure E5's of soortgelijke kosten je dan hooguit een weekje :P

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Merovingian
Nou, er is wel zoiets als een 'maximum overschrijding van het budget' :D
Het budget was in eerste instantie de iPod zelf om dat die vrij goedkoop was. Die sony's waren al extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
je gaat vast wel blij zijn met je E3's. Het grootste nadeel vind ik het ontbreken van het hoogste hoog. Ik hoorde met de grijze dopjes testtonen van 10 en 11kHz zwaar verzwakt, en daarboven eigenlijk niets meer. En dat merk je in de weergave van bekkens etc wel. Laatst eens die gele foams geprobeerd en wat blijkt... het hoog is nu t/m 13kHz aanwezig en dat is een duidelijke verbetering. Voor mij worden die foams dus de standaard, ik heb er gelijk een doosje van bijgekocht.

Verder heb ik op mijn Sony HD3 gelukkig een naar eigen smaak instelbare (6 bands) equalizer waarnee je het geluid van de E3's nog beter kan maken. In mijn geval wat diepste bas erbij en wat hoogste hoog erbij. Ik vind het geluid nu heel mooi voor zo'n klein dopje. Ik kijk wel eens jaloers naar die E4, maar er zijn grenzen... Als de E3 het een keer begeeft misschien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Merovingian
Precies, mocht ik qua hoog nou echt verschrikkelijk spijt krijgen dan kan ik de aankoop misschien annuleren, het is tenslotte een professionele winkel. Maar het zal wel meevallen, morgen kom ik erachter :)
Ik had nog een discussie met de verkoper daar omdat hij de 'dopjes' ook nooit zelf gehoord had (ik vroeg hem nog of dat mogelijk was) en hij vond het ook erg jammer. Hij vertelde dat de dealer (van shure waarschijnlijk) geen gratis rubbertjes aan winkels wilde geven om ze te proberen. Als de shure dealer dat nou zou doen zou het probleem opgelost zijn denk ik. Maar goed: de verkoper begreep mijn punt en vond inderdaad ook dat het een gok was om zoiets te bestellen. Misschien laat ik hem ook wel even luisteren naar mijn aankoop (met schuimpjes), als 'ie daar tijd voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 15:53

Denko

|{ing Øf ßlitz

je zult zeker blij zijn met je E3c's top oordopjes voor een "ok" prijs, en idd de beste stap naar boven is de E5c maarja iedereen besliist voor zichzelf of/wanneer hij die neemt.

p.s. ik heb idd ook mensen die me voor gek hebben verklaart dat ik 135 euro heb neergelegd voor oordopjes (E3C)

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Merovingian
Het is niet voor iedereen begrijpelijk dat je muziek zoveel mag kosten, maar ik vind 't persoonlijk heel veel geld waard. Qua apparatuur heb ik alles bij elkaar genomen in het verleden zo'n 4500 euro uitgegeven dus ja, hoe ver je gaan wil is persoonlijk :) maar ik vind dat het het waard is.

Fotografie bijvoorbeeld is ook erg duur (heb zo'n 5000 euro in m'n cameratas), maar dat is meer algemeen bekend heb ik soms het idee. En het is al helemáál normaal om 40.000 euro uit te geven aan een auto. Persoonlijk geef ik dat geld liever anders uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

laatst hoorde ik zelfs dat er mensen huizen kopen! en daar zelfs voor lenen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Merovingian
Ja, 't is wat. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat de kosten/baten van bepaalde produkten nou eenmaal een beetje uit balans liggen... Maar 't is fijn om te zien dat die gedachte overkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL

GSL

Omdat ik goedkopere inear oordopjes wilde hebben voor op de fiets heb ik Logitech PSP Earbuds gekocht. Ze klinken een minder helder dan mijn ingespeelde EX71tjes maar hebben out-of-the-box echt een hele lekkere bass. Om precies te zijn vind ik ze zelfs fijner dan mijn EX71tjes die toch een beetje schel kunnen klinken bij hoge tonen. Ook de seal is bij mij perfect, alleen zijn de opzetstukjes volgens mij van rubber, maar ze zijn net zo zacht als de EX71 (dopjes van de EX71 passen er ook op) Verder zijn het veel stevigere draden die links en rechts even lang zijn wat ik ook beter vind.

Conclusie : voor 19.99 € vind ik ze echt een aanrader.
Logitech PSP earbuds
misschien zijn ze ook nog ergens anders te koop >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en de E4c's besteld; morgen (zaterdag) worden ze geleverd. Ik zal hier wel een korte review plaatsen (alhoewel het misschien niet zo'n goede wordt, dit zijn m'n eerste IEM's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Laatst online: 11-12-2024
Morgoth schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 19:46:
Ik heb recentelijk (paar maandjes terug) de dopjes van Sharp, de HP-MD33, aangeschaft. Alleen helaas doet ineens het rechteroortje raar, raar als in dat hij ineens veel zachter geluid is gaan geven dan het moet geven en dus ook zachter dan het linkeroortje. Het zou gekomen kunnen zijn nadat ik een keer gedouched had, m'n oren niet goed had afgedroogd en ze er ingestopt heb (maar het gebeurde toen niet meteen, maar pas de keer daarna dat ik ze aan zetten). Maar het kan natuurlijk ook aan iets anders liggen.

Ik heb ze ook al tijdje buiten m'n jaszak laten liggen om ze te drogen ofzo (geen idee of dat effect heeft), maar dat heeft niet geholpen.

Iemand hier ervaring mee, enig idee wat er misschien aan te doen zou zijn?

(Ik heb ze bij een shop in Japan gekocht, terugsturen voor garantie is niet echt een optie.)
Dit probleem heb ik ook met mijn Plug's van Koss, ik merk tevens dat het linkeroortje(dat in mijn geval zachter speelt), eerder last heeft van kraken bij een hoger volume. Iemand die toevallig een oplossing weet?

Wat zou een andere draad eraan solderen helpen? Ik vermoed dat het niet aan het draad ligt, maar toch. Iemand die kan helpen?

[ Voor 7% gewijzigd door heracles op 14-10-2005 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Censuur. Zo expliciet vloeken is nergens voor nodig. :)

Mijn kat heeft dus de kabels van mijn EP-630's doorgeknaagd! :(

Naja, ik ga dus proberen om er nieuwe draadjes aan te zetten. Ik houd jullie op de hoogte :/

[ Voor 20% gewijzigd door DeeD2k2 op 15-10-2005 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 18:59
Aangezien men hier toch wel de voorkeur geeft aan in-ear dopjes, ikzelf ook, even een vraagje.
Kwam deze inears tegen in de nieuwe Conrad, iemand toevallig ervaring mee ?
Vind ze wel erg goedkoop, voor€6.95, verwacht er dus niet echt veel van.

Conrad in-ear CD-287

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linkjes werken niet bij de Conrad. Je moet even een bestelnummer geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 18:59
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:57:
Linkjes werken niet bij de Conrad. Je moet even een bestelnummer geven.
Ah, ok, sorry, bij deze : 330042 - 89

En zo zien ze er uit : Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wobbel/conrad%20doppie.jpg

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Voor dat geld is het bijna de grap om uit te proberen. Je hebt er in ieder geval oordopjes voor die erg goed isoleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-09 09:17
volgen mij zijn dat el-cheapo oordopjes met een triple flange achtig iets erop gejast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

en dat voor nog geen 7euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09 18:37

BHQ

Ga er vanuit dat dat gewoonweg niet klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL

GSL

Dat dacht ik ook van mijn logitech inears maar schijn kan bedriegen ;)
Give it a try...
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd het topic leuk om te lezen, post geen one-liners en zoek zelf eerst wat uit voordat je koopadvies vraagt. Zie ook "Afspraken" in de openings Post.