Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
Als dat zo is, heeft iemand dan een idee waar je een goede kabel met jackplug kunt kopen, of zou hier weinig verschil tussen zitten? Dan soldeer ik er meteen een asymmertrische kabel met een L-vormige jackplug aan
Voor wie goed is in russisch of in babelfishen, hier staat een review die er erg interessant uitziet. Allerlei bekende en minder bekende in-ear koptelefoontjes worden met elkaar vergeleken en er wordt zelfs een Stax getest
[ Voor 31% gewijzigd door ernst op 15-10-2005 23:44 ]
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
@ wobcat: vergeet de glitters niet die in het kunststof zitten!
Ik heb trouwens de pech dat Feedback de Shure E3's niet had binnengekregen, nu hoop ik dat ik ze komende week thuisbezorgd krijg.
Coolermaster S4000, 4400+ X2, 2GiB, XFX 7900GTX, Creative X-Fi, 1 TB, Dell 2405FPW: "Nahtlos."
Nee. De MD33 heeft een asymmetrische.ernst schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:42:
Klopt het dat ook MD33 net als de EP-630 een symetrische 'Y-vormige' kabel heeft en dus niet zo een die je om je nek heen legt?
Die zal je waarschijnlijk van andere/oude dopjes af moeten halen. Los zijn ze over het algemeen niet te koop. Of je moet al (hoogwaardig) dun draad kopen en daar zelf een plug aan solderen. De kans is dan wel groot dat het resultaat toch te dik wordt.Als dat zo is, heeft iemand dan een idee waar je een goede kabel met jackplug kunt kopen, of zou hier weinig verschil tussen zitten? Dan soldeer ik er meteen een asymmertrische kabel met een L-vormige jackplug aan
Als ik jou was zou ik op ziek gaan naar goedkope dopjes waarvan het draad stevig lijkt. Zoek een tussen de Sennheisers en de Philipsen. Low budget merken als Vivanco raad ik je af. De draden hiervan zijn, net als de rest van hun producten, niet van erg degelijke bouwkwaliteit.
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Weet dat het erg goede koptelefoons zijn. Juist daarom leek mij de review interessant, omdat hun referentie materiaal dus van heel behoorlijke kwaliteit isThe Merovingian schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 00:28:
@ ernst: Stax is niet verkeerd! Ik heb eens naar een 4000 gulden Stax electrostatische koptelefoon mogen luisteren, maar het verschil met een HD 600 was de 7-voudige prijs niet waard vond ik...
@DeeD2k2 dank je voor je antwoord. Denk dat ik dan maar een mooi setje 630's ga kopen en een leuke philips er bij zoek
[ Voor 13% gewijzigd door ernst op 16-10-2005 12:35 ]
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Verwijderd
Besteld bij mp3man.nl.
Moet nu nog even betalen en dan wachten...
Die electrostatische koptelefoons leveren maar zeer zelden een beter geluid dan een high-end koptelefoon van Sennheiser. Er staan vele reviews over op head-fi, daar werd ook de Sennheiser Orpheus (toch?) helemaal afgekraakt, ding wordt inmiddels dan ook niet meer gemaakt.The Merovingian schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 00:28:
@ ernst: Stax is niet verkeerd! Ik heb eens naar een 4000 gulden Stax electrostatische koptelefoon mogen luisteren, maar het verschil met een HD 600 was de 7-voudige prijs niet waard vond ik...
Ik heb zelf mogen vergelijken, en heb die Stax als laatste gehoord na 3 Sennheisers, de HD 580 (die heb ik nu), de HD 590 en de HD 600. De Stax was het beste, maar het verschil met de HD 600 was klein! Het zat'm vooral in de details in het hoog, met de Stax kon je af en toe de foutmaskering van de cd speler horen terwijl die kleine dingen niet opvielen bij het luisteren met de Sennheisers. Wat een reviewer allemaal voor motivaties heeft om een electrostatische koptelefoon af te kraken weet ik niet, maar de Stax had de meest precieze geluidsweergave die ik ooit heb meegemaakt!
Coolermaster S4000, 4400+ X2, 2GiB, XFX 7900GTX, Creative X-Fi, 1 TB, Dell 2405FPW: "Nahtlos."
De mx500 white
Heeft iemand ze al ?
Natuurlijk voor bij me ipod photo
sorry voor de korte reactie overigens..
[ Voor 39% gewijzigd door SgtCaffran op 16-10-2005 18:38 ]
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Tja, ik begrijp dat het vloekt bij je witte iPodcarfreak02 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 17:51:
Omdat in-ears me niks lijken .. heb ik maar besloten om sennheisers te gaan halen.
De mx500 white
[afbeelding]
Heeft iemand ze al ?
Natuurlijk voor bij me ipod photo
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Ik ze vorige week maandag besteld, afgelopen woesdag zaten ze in mn orenKwartjuh schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 08:40:
Weet iemand waar je de Creative Earphones EP-630 in de winkel kan kopen? (heb niet zoveel zin in wachten)
http://www.allesvoorjepc.nl/prodmem.odb?artcod=20780
Dat zijn toch oude sony's ?Hoedje schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:46:
[...]
Tja, ik begrijp dat het vloekt bij je witte iPod, maar een setje MDR E888 voor 33 euro (zie ook reactie van Mastar eerder in dit topic) bieden een veel beter geluid. Ze zijn alleen wel zwart...
Is dat niet met zo'n neck kabel ..
Verwijderd
Mp3man heeft ook 'n winkel in r'dam...Kwartjuh schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 08:40:
Weet iemand waar je de Creative Earphones EP-630 in de winkel kan kopen? (heb niet zoveel zin in wachten)
die moeten alleen (als je ze via Ebay koopt) uit China komen.....ik ben nu al 3 weken aan het wachten en ik verwacht ze begin deze weekHoedje schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:46:
[...]
Tja, ik begrijp dat het vloekt bij je witte iPod, maar een setje MDR E888 voor 33 euro (zie ook reactie van Mastar eerder in dit topic) bieden een veel beter geluid. Ze zijn alleen wel zwart...

Anders......is er iets misgegaan

Verwijderd
Iemand een ideetje?
afijn, na een weekje inspelen een avondje gaan stappen, en dat ding onder m'n shirt gehouden ipv veilig bij de garderobe af te geven, is dat verlengkabeltje ergens kwijtgeraakt

edit: Ik moet trouwens zeggen, ik heb intussen zoveel (goedkope) oordopjes versleten dat ik me kapotschrok toen ik bij bepaalde tracks ruis etc hoorde, dacht dat de drivers nu alweer kapot waren wat me toch wel erg stug leek. Tot ik me realiseerde dat het aan de track lag
is er niet een tweaker die zijn EX71's heeft afgeschreven en het kabeltje kwijt kan of wil verkopen ofzo? want om nou een nieuwe set doppen te gaan kopen voor alleen zo'n kabeltje word ook erg cru...
[ Voor 16% gewijzigd door Vyo op 17-10-2005 16:42 . Reden: toevoeging ]
Ehm ja, de MD33's of EP630, nee ok even resume...Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:29:
ben ernstig aan t twijfelen: via internet de panasonic HJE50 voor 31 euro, de Koss Plugs (tipje: bij correct in rotterdam maar 16,95), of die eerder genoemde logitech 19,95 dingen bij de dixons.
Iemand een ideetje?
De Panasonic HJE50 zijn niet zo goed als de twee bovengenoemde, maar komen in de buurt.
De Koss Plugs, die schijn je zelfs af te moeten slaan als je ze gratis krijgt.
De Logitech dingen maak ik geen woorden aan vuil, nee hoor, ze zullen best ok zijn. Maar lang niet de ok-heid kunnen evenaren van de Panasonics, Sharps of Creatives.
Btw, het kan zijn dat ik iets gemist heb, maar waarom komen de twee bovenstaande niet in je lijstje voor...
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
yeah alleen dat verlengkabeltje, ik zal even op conrad kijken. ik ben wel nog op zoek geweest hier in almere in elke willekeurige electronicazaak, maar dat was ook hopeloos: de kleinste soortgelijke kabel was 2 keer zo dik, drie keer zulke dikke plugs en minstens 2 meter lang, niets wat je dus zo even onder je shirt doetVerwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:38:
dus gewoon het verlengkabeltje? misschien wel gewoon bij conrad ofzo te krijgen?

Verwijderd
Ik heb ze gehad, met de nadruk op GEHAD.
Ze schiete nog sneller je oren uit dan ze ingaan, heb nu ongeveer een week de EP-630
en die zijn geweldig
maar die koss the plug vloog steeds mn oren meteen weer uit, met wat voor maat dan ook
dus die raad ik je zeker af
Verwijderd

Het zijn in-ear doppen en alhoewel het verschilt per model, issoleren die vrijwel allemaal beter dan "normal" doppen. Dus je hoort dan veel minder omgevingsgeluid.Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 18:38:
Een vriend van me vertelde dat je met die Creative EP-630 bijna geen achtergrond geluiden meer hoort. Klopt dit ? Bijv. als je aan het fietsen bent dat je dan iig minder wind/geruis hoort dan bijv. met dit soort oordoppen ? :
[afbeelding]
Verwijderd
Kan idd bevestigen dat je bijna helemaal niets meer hoort (dus wel opletten als je iets oproepen etc.., want dit hoor je bijna ook niet!)
Het enige wat ik wel een nadeel vind van ze in de trein gebruiken is het continue gestoor van mobiele telefoons!! Die dopjes zijn zo gevoelig dat ze echt elk klein signaal weergeven.., werd er soms gek van.
Moet binnenkort weer vliegen, daar zal het een stuk beter zijn denk ik zo.
Weet iemand trouwens waar ik een verloop plugje kan krijgen voor ze in de vliegtuig stoel te prikken?
In de meeste vliegtuigen zit een dubbele stekker (links / rechts geluid) , ik wil ze ook ff gebruiken voor bij het kijken naar films etc
Ik baal wel een beetje dat er geen doosje bij zit om ze goed te beschermen als ik ze in mn tas doe.
Gebruik nu een leeg doosje van een back-up tape, ze passen daar psies in maar is nog niet ideaal. Iemand hier een oplossing voor?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 19:00 ]
Verwijderd
Ik hoor geen windruis tijdens het fietsen. Wel uitkijken voor auto's, vooral de eerste keer.Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 18:38:
Een vriend van me vertelde dat je met die Creative EP-630 bijna geen achtergrond geluiden meer hoort. Klopt dit ? Bijv. als je aan het fietsen bent dat je dan iig minder wind/geruis hoort dan bijv. met dit soort oordoppen ? :
[afbeelding]
Verwijderd
ok, in die sharps heb ik nie zoveel trek, ik heb nie zo heel veel vertrouwen in mn soldeer-skills.Hoedje schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:41:
[...]
Ehm ja, de MD33's of EP630, nee ok even resume...
De Panasonic HJE50 zijn niet zo goed als de twee bovengenoemde, maar komen in de buurt.
De Koss Plugs, die schijn je zelfs af te moeten slaan als je ze gratis krijgt.
De Logitech dingen maak ik geen woorden aan vuil, nee hoor, ze zullen best ok zijn. Maar lang niet de ok-heid kunnen evenaren van de Panasonics, Sharps of Creatives.
Btw, het kan zijn dat ik iets gemist heb, maar waarom komen de twee bovenstaande niet in je lijstje voor...
die van creative lijken me ook wel ok. of kan ik dan beter voor de sony EX51's gaan? (ong. even duur toch?)
mn 1e keus blijft voorlopig die van panasonic.
hebben ze bij de mediamarkt trouwens een goed assortiment?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 20:41 ]
Soldeerskillz? Hoezo? De MD33's hebben een gewone plug (alleen heb je dan een vrij lange verlengkabel), de EP630's hebben een normale lengte kabel en een normale plug. Ze zijn echt beter dan de EX51, zeker qua duurzaamheid. Maar hoezo blijven de Panasonics eerste keus?Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 20:40:
[...]
ok, in die sharps heb ik nie zoveel trek, ik heb nie zo heel veel vertrouwen in mn soldeer-skills.
die van creative lijken me ook wel ok. of kan ik dan beter voor de sony EX51's gaan? (ong. even duur toch?)
mn 1e keus blijft voorlopig die van panasonic.
hebben ze bij de mediamarkt trouwens een goed assortiment?
De Creatives zijn technisch het zelfde als de Sharps. Overal waar je dus (Sharp) MD33 leest, kan je ook (Creative) EP-630 zetten. Na het lezen van dit topic, kan je dan denk ik al snel concluderen dat je veel beter de Creative's dan de EX51 kunt kopen.
Als je met een "goed assortiment" bedoelt of ze ook de Panasonics verkopen: Nee. Deze zal je, net als de Sharps, uit het buitenland (Azië of V.S.) moeten laten komen. Overigens zijn de Creative EP-630's eigenlijk ook alleen goed ter verkrijgen via webshops. Overigens ook in Nederlandse...
[ Voor 3% gewijzigd door DeeD2k2 op 17-10-2005 21:00 ]
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Verwijderd
die SHarp/creative heeft toch 4 polen die je (soms) aan elkaar moet solderen zodat ze het goed doen? of werkt het in principe altijd zonder dat solderen?

[ Voor 18% gewijzigd door Vyo op 17-10-2005 21:29 ]
Volgens mij weten ze echt niet waar ze het over hebben.
Dit is trouwens geen aanval op de mx500, ik heb ze zelf ook en ze bevallen met redelijk tot goed.
??Nieuw in het assortiment van Sennheiser is de MX500 White, speciaal ontwikkeld voor gebruik met de Apple iPod, iPod mini, iPod shuffle en iPod Nano! De kleuren van deze MX500 white en de iPod komen perfect overeen. Technisch is er geen verschil met de normale MX500.
De MX500 van Sennheiser zijn de beste stereo oordopjes op de markt met een ontzettend goede geluidskwaliteit en een prettige vorm. Er komt een lekker bass uit, gecombineerd met mooie hoge tonen. De vormgeving is simpel en strak, de MX500 is blauw uitgevoerd. Als extra heeft de MX500 een volumeregelaar in het snoer.
Ik dacht dat de Sharps een 4 pole plug hebben, maar met een verlengkabel een normale 3 pole plug krijgen.DeeD2k2 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:16:
In het geval van de Sharps wel. De Creative dopjes zijn voorzien van een normale 3-pole plug. Zie voor meer informatie de Openingspost van dit topic.
Dat is nu verkoperspraat. Die kleuren kloppen wel. De mx500 white is een witte versie van de anders blauwe doppen.PuDy schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 22:43:
Even gequote van mp3man.nl
Dit is trouwens geen aanval op de mx500, ik heb ze zelf ook en ze bevallen met redelijk tot goed.
[...]
??
Neem een stukje over de normale MX500 (die dus blauw zijn) en plaats daar een stukje over de witte variant boven om een nieuwe productomschrijving te maken. Als je dat niet helemaal goed doorleest, krijg je dit. Het is dus meer een kwestie van een haastklusje.PuDy schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 22:43:
Even gequote van mp3man.nl
??
Die regel over de kwaliteit is gewoon een slimme manier van reclame maken. Voor normale dopjes die nog geproduceerd worden, kan ik me voorstellen dat je dit de beste noemt. Ze beperken dus hun veld zonder het te melden.
Daar heb je ook gelijk in. Uit knuppelhout's vraag dacht ik echter op te maken dat hij doelde op de dopjes zonder gebruik van verlengkabel. Als je die wel gebruikt, zijn de enige verschillen tussen de MD33's en de EP-630's de Y-vorm van de draad van de laatste en de kleuren.Hoedje schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 22:46:
Ik dacht dat de Sharps een 4 pole plug hebben, maar met een verlengkabel een normale 3 pole plug krijgen.
Verwijderd
Ik ben toch wel benieuwd, ik neem aan dat het gaat om de Etymotics 6i, maar welke Shures?Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:06:
Nou ik heb de Etymotics geprobeerd, maar de Shures bevallen toch beter, dus ik bied ze te koop aan voor 85 euro. Alleen dat 3 dubbele foampje heb ik geprobeerd en bijgeknipt naar 2 dubbel, want dat 3 dubbel werkte echt niet. Ik zal het allemaal ook ff in v&a zetten.
Verwijderd
Edit: Ik heb de small inmiddels geruild maar omdat ik toch bezig ben; heeft er misschien iemand nog een setje large nodig?
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 15:40 ]
Verwijderd
De midden en hoog is echt geweldig. Het klinkt heel gedetailleerd en zuiver. Verder kan ik er niet echt wat over zeggen.
Het laag is wat afwezig, maar het is geen ramp. Ik moet ook even zeggen dat ik pas een paar uurtjes heb geluisterd dus ze zijn zeker nog niet goed ingespeeld. Maar alle hysterische berichten over het "bass deficiency" probleem, tsja.. ik vind het allemaal een beetje overdreven. Ik gebruikte eerst een Sony EX71 (een wereld van verschil met de Shure's natuurlijk) dus ik ben wel wat bass gewend. Maar ik vind het dus absoluut niet storend bij de Shure's.
Ik zat eerst te twijfelen tussen de Shure E4c dus en de Ultimate Ears super.fi 5 Pro. De Shure's zijn geweldig, heeft iemand ervaringen met de UE's?
Verwijderd
Verwijderd
Ik gebruik nu even de Small Flex Sleeves (die doorzichtige) en ik moet zeggen dat de bass ook sterk afhangt van de seal hé. Weet je zeker dat die wel goed is? Ik heb nu bijna geen last meer van het ontbrekende laag.Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:17:
Ik heb mijn Shure e4c nu bijna een dikke maand. Ik vind deze hoofdtelefoon prachtig klinken met klassieke muziek en dan vooral bij opera klinken de stemmen perfect. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik toch wel enorm hard het laag mis bij popmuziek. Ik gebruik altijd de gele oordoppen omdat deze het beste effect geven. Je moet de hoofdtelefoon te luid zetten om een beetje bas te horen. Dit doet na een tijdje pijn aan de oren. Het is niet de schuld van de hoofdtelefoon maar wel degelijk van de iPod. Als je de iPod via de EQ instelt op meer laag krijg je vervorming van de muziek, een licht gekraak. Speel je de muziek af via een aparte versterker is het laag veel beter. Ik gebruik mijn Shure voornamelijk voor mijn lange racefietstochten. Het draagcomfort is enorm goed. Als ik mijn DAB 1000 (draagbare DAB radio) van Philips gebruik heb echt veel laag maar de ontvangst is wel minder. Toch wel heel tevreden hoor!

- Gaan dit 'soort' oordopjes ook beter geluid produceren als je ze bijvoorbeeld 24 uur inspeelt?
- Het snoer is redelijk kort (waarschijnlijk ivm die kleine chinezen

- Hebben die losse 'schuim-hoesjes' nog effect? (als je die over het dopje schuift)
Comfort en hygieneMaStar schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:43:
- Hebben die losse 'schuim-hoesjes' nog effect? (als je die over het dopje schuift)(ik vind het er daardoor goedkoper uitzien, maar vroeg me af waarvoor die precies diende, vandaar
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Gefeliciteerd!MaStar schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:43:
Vandaag mijn Sony MDR-E888 sp binnengekregen. Dit zijn GEEN in-ears maar ze geven wél erg goed geluid. Nu had ik nog 3 vragen:
Jazeker. Ik zou ze minstens 24 uur, maar als het even kan wat langer in laten spelen. Overigens kun je natuurlijk gewoon luisteren tijdens het inspelen- Gaan dit 'soort' oordopjes ook beter geluid produceren als je ze bijvoorbeeld 24 uur inspeelt?
"Plaatselijke 'snoerenboer'" is makkelijker en sneller...- Het snoer is redelijk kort (waarschijnlijk ivm die kleine chinezen), kan ik ergens onlineeen KLEIN verlengsnoertje kopen? Of moet ik daarvoor gewoon naar de plaatselijke 'snoerenboer'
Jazeker, die hebben effect. Alhoewel het verschilt per oordopjes, zouden ze iig het comfort iets moeten verhogen, maar ze zijn voornamelijk bedoelt voor het beter weergeven van de bass, omdat de fit/seal beter wordt.- Hebben die losse 'schuim-hoesjes' nog effect? (als je die over het dopje schuift)(ik vind het er daardoor goedkoper uitzien, maar vroeg me af waarvoor die precies diende, vandaar
[ Voor 10% gewijzigd door Hoedje op 19-10-2005 13:03 ]
okej, ik hang ze gewoon aan de radio/ipod....En niet té hard zetten hé in het begin? (gewoon normaal)Hoedje schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:02:
[...]
Jazeker. Ik zou ze minstens 24 uur, maar als het even kan wat langer in laten spelen. Overigens kun je natuurlijk gewoon luisteren tijdens het inspelen.
Verwijderd
Ik gebruik nu even de Small Flex Sleeves (die doorzichtige) en ik moet zeggen dat de bass ook sterk afhangt van de seal hé. Weet je zeker dat die wel goed is? Ik heb nu bijna geen last meer van het ontbrekende laag.
Ik wil u toch wel even bedanken Joris voor de tip. Ik gebruik nu ook de Small Flex Sleeves. Het is inderdaad een heel verschil. Ik heb nu een heel natuurlijke bas, meer bas mag het zelf niet zijn! Het is wel een beetje raar dat je die dingen werkelijk diep in je oren moet steken. Ik ben dus werkelijk meer dan 100% tevreden met mijn Shure E4C. Nu hoop ik dat die Small Flex Sleeves ook goed zijn voor op de fiets (dit weekend eens testen). Ik wist niet dat er nog zo veel geluidsfreaks waren. Prima site overigens.
Ook mijn klassieke muziek klinkt beter, vooral een veel warmer geluid! Erg straf!
Bedankt!
Je kunt ze ook opblazen, is inspelen ook niet meer nodigMaStar schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:20:
[...]
okej, ik hang ze gewoon aan de radio/ipod....En niet té hard zetten hé in het begin? (gewoon normaal)
Aangezien er nog twee Shure E4 bezitters hierboven ervaringen delen, quote ik mijn eigen post nog maar even:
Hoedje schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:14:
Nog twee tips voor Shure bezitters:
Allereerst hoe doe je ze in:
http://www.shuredistribution.co.uk/misc/tips.pdf (blz 2)
De shure E4's moet je zoals op het plaatje dus echt een beetje bovenin je oor stoppen (zeker de soft flex sleeves gaan ze dan niet uit je oor lopen...).
Als tweede de soft sleeve foam mod (heel goed geluid, goede seal, een soort van combo tussen foampjes en soft sleeves etc.):
http://www6.head-fi.org/f...hp?p=1381241&page=1&pp=20
Wat je doet is eigenlijk heel basic:
1) Met een mesje het buisje uit de foampjes snijden (waardoor je foampjes heel blijven en er alleen maar een gat in zit, dus niet in stukjes snijden).
2) De soft sleeve omhoogvouwen
3) De foam om de nozzle heen doen en het weer terugvouwen
Verwijderd
naja, als ik het nodig heb bestel ik wel weer andere ofzo.
Als ik de eq van mijn iPod op extra bass of als ik de eq uitzet is het nog wel aan te horen, maar ik moet niet proberen om em op rock te zetten. (ik zit er ook over te denken om ze weg te doen, het zijn de witte helemaal compleet, maar zonder de opzetstukjes maat m. Die houd ik nl nog voor mijn logitechs a 20€ die veel beter klinken.)
Verwijderd
awel ik vind dat dus ook dat de k750i veel luider gaat en veel meer bass dan de iPod.GSL schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:47:
Uit deel 5 gejat:
[...]
FF ter verduidelijking : ik heb een iPod en een k750i en het geluid van de k750i met bijgeleverde bagger headset is 100x beter dan ipod met ex71 oordoppies vind ik (vooral op het bassgedeelte; equalizer ipod op bass booster en die van k750i op megabass...sweet)
Hoop dat ze een software update doen en iets toevoegen met meer bass aan EQ.
Heb ook de ex71 dopjes en als je op de trein zit, geeft de iPod veel te weinig geluid en vooral de bass is zoooo zwak
Sluit ze eens aan op iets anders dan een iPod. Ik heb ze zelf en ik kan je verzekeren dat ze allesbehalve schel klinken.GSL schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:07:
Ik heb de Sony EX71's, maar ik vind die erg schel klinken..hebben meer mensen dit ? Ik heb ze al bijna 2 maanden en draden zijn nog helemaal intact dus daar kan het niet aanliggen. En ze zijn ook ingespeeld genoeg. Seal is ook goed...
Als ik de eq van mijn iPod op extra bass of als ik de eq uitzet is het nog wel aan te horen, maar ik moet niet proberen om em op rock te zetten. (ik zit er ook over te denken om ze weg te doen, het zijn de witte helemaal compleet, maar zonder de opzetstukjes maat m. Die houd ik nl nog voor mijn logitechs a 20€ die veel beter klinken.)
De kwaliteit hoeft echt niet geweldig te zijn, heb niet van die hoge eisen.
Gaat er gewoon om dat ik niet zo veel last heb van omgevingsruis
Het liefst zo goedkoop mogelijk
Nou zullen er in eerste instantie weinig mensen zijn die dit opgevallen is door de lage kwaliteit van de meegeleverde dopjes. Zodra je echter een duurder setje oordopjes, zoals de EX71, gaat gebruiken, hoor je het wel duidelijk. Helemaal in combinatie met het kille, basarme geluid dat een iPod van zichzelf voortbrengt, is dit erg jammer. Helemaal voor een duur apparaat dat verder zo goed is.
Kortom, het kan heel goed dat de Sony EX71 (die een gebrek aan midden heeft) schel klink (er blijft immers alleen hoog over) of je K750i beter geluid voortbrengt, maar dit is over het algemeen te wijten aan de iPod. Niet de dopjes...
Verwijderd
Klopt, echter de iPod shuffle en iPod 5G schijnen wél een hele goede geluidskwaliteit te hebben (heb zelf een tijdje de shuffle gebruikt icm standaard iPod oordopjes en de bass was veel duidelijker aanwezig).DeeD2k2 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:48:
Ik zie nogal wat klachten voorbijkomen van iPod-gebruikers. En vrijwel al deze problemen gaan samen met het gebruik van de equalizer. Nou is het zo dat deze bekent staat als erg ondermaats. Vrijwel alle instellingen zorgen voor vervorming van de muziek.
Nou zullen er in eerste instantie weinig mensen zijn die dit opgevallen is door de lage kwaliteit van de meegeleverde dopjes. Zodra je echter een duurder setje oordopjes, zoals de EX71, gaat gebruiken, hoor je het wel duidelijk. Helemaal in combinatie met het kille, basarme geluid dat een iPod van zichzelf voortbrengt, is dit erg jammer. Helemaal voor een duur apparaat dat verder zo goed is.
Kortom, het kan heel goed dat de Sony EX71 (die een gebrek aan midden heeft) schel klink (er blijft immers alleen hoog over) of je K750i beter geluid voortbrengt, maar dit is over het algemeen te wijten aan de iPod. Niet de dopjes...
Het geluid van de gewone 4G & 3G is ok. Het geluid van de Photo en de Color is wat slechter. Het geluid van de huidige generatie, dus de Nano, Shuffle en naar het schijnt de 5G iPod, is zeer goed. De bass roll-off van de iAudio X5 is bijv. veel erger dan van de Nano. De Shuffle is helemaal superieur.
http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1777890,00.asp
http://home.comcast.net/~machrone/playertest/playertest.htm
http://phonephile.blogspot.com/
But... de grote maar is dat de iPods gewoon een hele hele slechte equalizer hebben. Dus als je houdt van iets meer of minder bass etc., dan is de iPod gewoon niet goed. De equalizer vervormt het geluid en je kunt niet zelf de equalizer customizen.
Het probleem is dat hoe iemand geluid ervaart erg persoonlijk is...
Verder hebben de EX71 wel een goede geluidsweergave hoor, maar het kan beter
Verwijderd
GoPodVerwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:20:
[...]
Heb ook de ex71 dopjes en als je op de trein zit, geeft de iPod veel te weinig geluid en vooral de bass is zoooo zwak
Verwijderd
Dat is inderdaad zo, ik ervaarde mijn Sony EX71 juist als warm en met veel bass.GSL schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:39:
Bij de Duitse Mediamarkt (Aachen) zijn de Panasonics wel te koop, de witte en zwart/zilveren variant. Ik geloof 34,99. Maar daar hebben ze ook een veel groter assortiment.DeeD2k2 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:00:
@ knuppelhout
Als je met een "goed assortiment" bedoelt of ze ook de Panasonics verkopen: Nee. Deze zal je, net als de Sharps, uit het buitenland (Azië of V.S.) moeten laten komen. Overigens zijn de Creative EP-630's eigenlijk ook alleen goed ter verkrijgen via webshops. Overigens ook in Nederlandse...
[ Voor 3% gewijzigd door The Stimp! op 19-10-2005 20:49 ]
Zelfde probleem vorige week hier gepost. Ook heel erg schelle EX71's, vooral als ik ze vergeleek met m'n oude EX70's. Nog steeds na heel heeeeeeeeee.... *adem* eeeel lang inspelen nog steeds erg schel. Erg jammer.. geluid is niet te vergelijken met de oude EX70's die ik heb. Ga ze misschien maar weer verkopen en zien of ik nog aan een paar zwarte EX70's kan komenGSL schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:39:
Ook mijn hifi set waar ik mijn EX71 op aansluit vind ik ze nog steeds schel. Met mijn hoofdtelefoon (zo'n groot ding dus) klinkt muziek uit mijn 4g iPod wel "vol". Het ligt dus echt aan de EX71's
Verder hebben de EX71 wel een goede geluidsweergave hoor, maar het kan beter
Als ik nu gewoon normaal volume luister, kan mijn vriendin die naast me zit, gewoon (goed) meeluisteren, terwijl hij dan voor mij geeneens hard staat (gewoon normaal)

Hier BAAAAAL ik van omdat ik eigenlijk alleen muziek luister in het OV en ik het niet prettig vind als mensen mee kunnen luisteren met mijn muziek (en voor de mensen is dit ook niet prettig)...
Hebben meer mensen hier last van

en nee, ik ben niet doof en mijn vriendin niet hardhorend, dit 'probleem' had ik namelijk NIET met mijn oude dopjes
Ze zijn egt top, heb zelf iRiver H320SE en laag is egt goed, niet overheersend.
De lage klanken van die iPod zijn gewoon slecht, heb met mun iRiver geen enkel probleem.
Hoog en midden hoef ik nix over te zeggen, toppie.
Je hoeft het geluid helemaal niet hard te zetten om te genieten, de seal laat achtergrond geluiden (veel, niet alles) buiten, waardoor je bijna nix van buitenaf hoort(zonder muziek), maar met de muziek aan, nix
Heb ze nu een maand en ga er nog lange tijd van genieten.
Egt een aanrader
Wel creepy als zo'n opzetstukje in je oor blijft zitten. Heb het er zelf uitgehaald met een tekentang (teken=klein insectje(vooral in het bos))(3 keer gebeurd). Ze zeggen dat je ze moet 'twisten' als je ze er uit haalt, ik doe het liever niet meer

Wel uitkijken, als je met íets in je oor gaat zitten knoeien...je beschadigt zo je oor

Je kan het beste langs de doktor gaan, of eventueel iemand anders met een pincet of tekentang laten kijken. Ik doe het liever zelf op 'gevoel'
Meer mensen dit ooit gehad?, Ik zou zeggen opzetstukje er goed opdauwen voor je het in je oor doet, altijd ff checken.
PS. Is 14 jaar jong voor zo'n aankoop
[ Voor 14% gewijzigd door FrenkyFal7 op 19-10-2005 21:49 ]
Daar hebben ze in-ear plugs voorMaStar schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 21:08:
Wat ik wél merk van de sony MDR-888 sp is dat je ze (als je de dopjes in je oren hebt), je het geluid ook heel hard in de 'omgeving' hoort (of hoe je dit dan ook moet zeggen)
Als ik nu gewoon normaal volume luister, kan mijn vriendin die naast me zit, gewoon (goed) meeluisteren, terwijl hij dan voor mij geeneens hard staat (gewoon normaal)![]()
![]()
![]()
Hier BAAAAAL ik van omdat ik eigenlijk alleen muziek luister in het OV en ik het niet prettig vind als mensen mee kunnen luisteren met mijn muziek (en voor de mensen is dit ook niet prettig)...
Hebben meer mensen hier last vanEn is de enige 'oplossing' om het geluid dus zachtjes te zetten?
![]()
![]()
en nee, ik ben niet doof en mijn vriendin niet hardhorend, dit 'probleem' had ik namelijk NIET met mijn oude dopjes![]()
nee, als je maar wel op je oren blijft letten, toch?
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
Zit daar een volumeregelaar op het snoer bij?Gianni Rombios schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 21:27:
Vandaag ook de ep-630 binnen... passen schijnbaar voor geen meter - klinken dan ook voor geen meter. Sennheiser mx400 past mij beter hoewel ik dat ook niet goed genoeg vindt (vandaar dit gokje met die earbuds). Ik had ze voor 31 euro bij Central Point aangeschaft. Wie ze voor de helft wil komen ophalen in Groningen laat maar horen.
Zijn er uberhaupt wel in-ear's met volumeregelaar op het snoer?
Als je de vergelijking maakt met de pasvorm van de mx400 gebruk je volgens mij de dopjes verkeerd. Je moet ze in je gehoorkanaal duwen, ze zitten niet in je oorschelp zoals de mx400. Het hangt vervolgens van de grootte van je gehoorgang af of je de S,M of L opzetstukjes gebruikt.Gianni Rombios schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 21:27:
Vandaag ook de ep-630 binnen... passen schijnbaar voor geen meter - klinken dan ook voor geen meter. Sennheiser mx400 past mij beter hoewel ik dat ook niet goed genoeg vindt (vandaar dit gokje met die earbuds). Ik had ze voor 31 euro bij Central Point aangeschaft. Wie ze voor de helft wil komen ophalen in Groningen laat maar horen.
Het kan zijn dat je dit natuurlijk al weet, maar dan lijkt het me a/ vreemd dat ze voor geen meter ziten en b/ dat je ze een belabberd geluid vind geven.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
lol, ja ik heb speciaal die Sony MDR-888 sp gekocht omdat bij mij die In-ear niet fijn zaten.....dus ik wilde weer 'normale'....El Gravedigger schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 22:43:
[...]
Daar hebben ze in-ear plugs voorEnige nadeel is dat soms mensen tegen je beginnen te praten omdat ze denken dat je em toch niet aan hebt omdat ze niks horen... terwijl ie vet luid aanstaat en je geen ene reet ervan verstaat wat die mensen nou willen zeggen
Maar het lijkt wel of je deze harder hoort (in je 'omgeving') dan die normale dopjes van Apple bij de Ipod.... (zie mijn reactie, 4 posts hierboven ofzo)
Achja, ik moet het er maar mee doen

Die sony's op deze afbeelding zijn kwalitatief veel beter als de creative EP-630. Bovendien hoor je bij die sony's ook geen achtergrondgeluiden dus ik zou daar voor kiezen.Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 18:38:
[afbeelding]
Ik weet niet of je weet waar je het over hebt, het topic gevolgd hebt of een leesfoutje hebt gemaakt, maar je loopt hier onwaarheden te verkondigen!
[ Voor 9% gewijzigd door DeeD2k2 op 20-10-2005 20:08 ]
Achtergrond geluiden hoor je wel maar niet erg sterk. De bas is een beetje dominant en is soms niet super strak. Maar de dopjes zitten erg goed en vallen niet uit. Wind geruis hoor je ook wel een beetje, maar het valt mee voor dopjes die voor en groot deel buiten je oor zitten.
[ Voor 32% gewijzigd door martijn_tje op 20-10-2005 21:33 ]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Hiervoor had ik Sony EX71 dopjes. De EX71's vond ik icm de iPod helemaal niet schel klinken, er zat imho een mooi warm geluid in. Helaas is ook mijn EX71 overleden aan kabelbreuk.
De E3c's zijn van een "whole different league", qua bouwkwaliteit, qua geluidskwaliteit en qua prijs :+; maargoed. De iPod heeft imho gewoon een heel erg neutrale weergave, waar op zich niks mis mee is, ik begin het eigenlijk wel te waarderen: de bass is zo erg gedetaileerd.
Ik ben tot nu toe in ieder geval erg tevreden met mijn nieuwe dopjes. Ik hoop dat ze het ook wat langer uithouden dan de sony's.
dot.blaat
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
- Erg veel wind vangen op de fiets;
- Ze zover uitsteken dat als je op je hoofd ligt (bv. met slapen) je last krijgt;
- Ze niet stevig zitten;
- Ze gewoon niet mooi geluid produceren, geen bass en je hoort alles er nog doorheen.
Daarom dus maar besloten nieuwe dopjes aan te schaffen. Na wat gespeur hier in dit topic en op wat andere plekken, gegaan voor de Sony MDR-EX71SL. Nou ze zijn dus zojuist binnengekomen en het overtreft mn verwachtingen. Echt een supermooi geluid, diepe bass (die ik prima kan regelen verder via de speler) het middengebied wat volgens jullie ontbreekt, sja ik heb niet veel kunnen testen maar via de equalizer van mn M3L kon ik die omhoog zetten waardoor ik hem wel hoorde. Die staat dus wat hoger dan de rest zegmaar. Naja de dopjes nemen verder al die punten die ik hierboven beschreef weg, dus sja, 54 Euro (www.mp3man.nl) is goed besteed zeg ik dan maar.
* Mijn bestelling (Creative EP630) bij bol.com is VERZONDEN. Mijn betaalmethode is per acceptgiro, weet iemand of je moet tekenen voor ontvangst, of dat de bestelling door brievenbus wordt geschoven. Ik ben namelijk al 5,6, 7 keer naar beneden gegaan om te kijken of de bestelling al is geariveerd.
[ Voor 3% gewijzigd door Bep De Bouwer op 21-10-2005 14:42 ]
Ik zag op inet verschillende plaatjes die elkaar tegenspraken
EP 630 wel. Heb ze net binnen (lagen in de brievenbus), klinken nu nog erg vlak (iRiver H340) ben ze nu dus aan het warmdraaien.GSL schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:46:
Hebben de creative's nu een rechte plug ?
Ik zag op inet verschillende plaatjes die elkaar tegenspraken
Bij cd's/dvd hoef je niet te tekenen i.i.g, of dit bij hardware ook zo is weet ik niet..snugger schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:32:
offtopic:
* Mijn bestelling (Creative EP630) bij bol.com is VERZONDEN. Mijn betaalmethode is per acceptgiro, weet iemand of je moet tekenen voor ontvangst, of dat de bestelling door brievenbus wordt geschoven. Ik ben namelijk al 5,6, 7 keer naar beneden gegaan om te kijken of de bestelling al is geariveerd.
Verwijderd
zitten die een beetje lekker? ik weet nog wel van mn mx300's dat ze prima klonken maar vooral snel pijn gingen doen aan mn oren!BigSurf schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:37:
Tip: bij Paradigit zijn de Sennheiser mx750's nu in de aanbieding voor slechts 14.95, bij de Mediamarkt liggen ze voor 49.95!
ik ga in principe voor de creatives (tipje: bij belcompany voor 35 euro), die maxells verkoop ik denkik maar weer.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 17:53 ]
Ik heb niets hoeven tekenen (ook van bol.com, acceptgiro)snugger schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:32:
offtopic:
Die doppen op de afbeelding heb ik ook, maar die vind ik niet echt goed klinken. Ze zijn nog slechter dan de mx500. En ze zijn totaal niet stevig.weppe schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 19:54:
[...]
Die sony's op deze afbeelding zijn kwalitatief veel beter als de creative EP-630. Bovendien hoor je bij die sony's ook geen achtergrondgeluiden dus ik zou daar voor kiezen.
Nouh moet wel indraaien zijn...als ze vlak klinken. iRiver z'n muziek kwaliteit is toppie. Ag klinkt misschien overdreven, maar ja, wat moet je met Shure E4c's. iig. ik geniet van mijn iRiver H320 Ft. Shure E4csnugger schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:36:
[...]
EP 630 wel. Heb ze net binnen (lagen in de brievenbus), klinken nu nog erg vlak (iRiver H340) ben ze nu dus aan het warmdraaien.
PS. @ snugger: Ik weet niet of het je 1ste gekogte doppen zijn, maar je mot ff vergelijke met die bijgeleverde MX300(Sennheiser/iRiver) dan hoor je waarvoor je het doet
Sony MDR-ED31
Ik heb ze een jaar geleden gekocht voor ongeveer 40 euro. Nu lees ik al die verhalen over de 71SL van Sony. Zijn die nu echt zoveel beter?
Aangezien ik best wel van goed geluid houd, en er best voor wil betalen, maar ik ben bang dat het verschil met deze te klein is om er 50 euro voor uit te geven.
Ik heb al een aantal doppen versleten, waaronder Sony MDR 808, Sennheiser Mx400, en Sony 21LP. De ED31 waren veruit de beste, maar ook logisch want veruit de duurste.
5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X
De dopjes die jij noemt ken ik niet, maar ik kan je verzekeren dat je heel veel plezier gaat beleven als je de EX71 (of de eerder genoemde Creatives/Sharps) aanschaft. In-ear dopjes zorgen toch voor een heel andere ervaring van de muziek. Je zit er meer middenin omdat je minder van de omgeving hoort. Dit laatste is ook erg prettig als je veel met het openbaarvervoer reist. Jij hebt geen last van de andere passagiers en zij niet van jou.
Wat zijn dan de goedkoopste in-ear dopjes (kwaliteit hoeft niet geweldig te zijn), zijn dat de Sharp HP-MD33 of zijn er nog goedkopere?
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Omdat ik al heel snel tevreden ben met de kwaliteit. Maar ik geen last wil hebben van rumoer/herrie in de bus.Rudedadude schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 02:33:
Maar hoezo is geluidskwaliteit niet belangrijk?
Dan worden het waarschijnlijk toch dezeGSL schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:24:
Conclusie : voor 19.99 € vind ik ze echt een aanrader.
Logitech PSP earbuds
misschien zijn ze ook nog ergens anders te koop >.<
GSL, is hier niet een specifieker modelnummer voor? misschien zijn ze ergens anders ook te koop.
[ Voor 3% gewijzigd door Impry op 22-10-2005 11:37 ]
Logitech PlayGear Stealth
P/N 980379-0914
review #1
review #2
review #3
review #4 [zweeds]

Sorry dit is alles wat ik er verder over kan vinden. Ze zitten in dezelfde prijsklasse als Koss The Plugs, alleen blijven die dingen niet in je oren zitten. Deze vind ik qua comfort gelijk aan de EX-71. Geluid is goed, bass wil soms iets overheersen, maar verder geld echt wel waard
Ik heb ze alleen nog maar bij de Dixons gezien, maar ik denk dat ze binnekort wel beter verkrijgbaar zijn..
[ Voor 18% gewijzigd door GSL op 22-10-2005 12:41 ]

ik had mijn EX-71's wel ff schoon kunnen maken

[ Voor 7% gewijzigd door GSL op 22-10-2005 13:09 ]
Want de Frequntie Range verschilt namelijk 6Hz ~ 23kHz en 20Hz ~ 20kHz
En de Neodium driver van de sharp is 1MM groter!!!!!!
De sensitivity scheelt ook 1db niet dat dat veel uitmaakt maar toch
En de creative's zijn 3x zo zwaar
Greetz Luc
[ Voor 17% gewijzigd door luccie op 22-10-2005 15:01 ]
Mijn mail adres is che_shum @ hotmail . com
Zelf heb ik indertijd via GoT mijn mediums geruild voor extra Smalls nadat ik er eentje was kwijtgeraakt (heb er dus nog 1 reserve), dus wie weet zijn er nu ook mensen hier. Je kunt het ook nog proberen bij de Inkoopactie van Shures, Sharps en Sony's op www.inkoopacties.net: klik
[ Voor 11% gewijzigd door Rudedadude op 22-10-2005 16:09 ]
je kan gewoon die psp-doppen bestellen en al wil je persé een volumeregelaar erbij dan moet je die er ff los bij kopen: http://www.mp3man.nl/specialinterest/62
@ Sky2k:
Ik heb ergens gelezen op dit forum, iemand met hetzelfde probleem(tenminste zijn buurvrouw).
Hij zei dat zijn buurvrouw een opzetstukje van zijn Shure E2c erop gedaan had en hij passte...met een duwende en draaiende beweging...misschien een idee voor jouw. Al wil je die persoon ff opsporen dan moet je ff het forum doorlezen

Het is niet gegarandeerd dat het passt, maar het is het proberen waard denk ik. (Ze hadden ook gezocht voor dat opzetstukje van Sony, ook niet gelukt)
Dit topic is gesloten.
Houd het topic leuk om te lezen, post geen one-liners en zoek zelf eerst wat uit voordat je koopadvies vraagt. Zie ook "Afspraken" in de openings Post.