Ik krijg (als het goed is) zaterdag mijn A620 binnen. Nu wil ik deze 1gig geheugenkaart kopen. Heeft iemand ervaring met dit kaartje? Werkt dat goed icm de A620?
Waarom zou het niet werken? Het lijkt me een lekkere snelle kaart. Aan de andere kant.. Peak zegt me niet zoveel.MEGATRON schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 01:16:
Ik krijg (als het goed is) zaterdag mijn A620 binnen. Nu wil ik deze 1gig geheugenkaart kopen. Heeft iemand ervaring met dit kaartje? Werkt dat goed icm de A620?
Ben zelf niet bekend met het merk 'Peak'MEGATRON schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 01:16:
Heb toen ik een A620 kocht 2 één GB kaartjes (60x) van Corsair gekocht, heb ze destijds bij komplett besteld maar zie in de prijswatch dat ze elders alweer goedkoper zijn.
pricewatch: Secure Digital Card 1GB (Corsair, 60x)
Werken perfect, kan continu doorfotograferen, geen wegschrijfproblemen, filmen gaat ook goed, snel genoeg dus deze sd kaarten. (en een stuk goedkoper als bijv. Sandisk o.i.d.)
Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
Nou ik heb die A620 binnen en zo'n PEAK 1GB Extreme 150x SD er in gedaan. Werkt als een trein echter geeft de camera aan dat er 958 mb in zit. Klopt dit of is er iets mis met het SD kaartje?
Dat kan wel kloppen want de kaart maakt ook mappen e.d. aan. ik heb gisteren ff 2 kaartjes van Sandisk gekocht bij de Belcompany. 512MB a 15,= EUR. KOPIE!!MEGATRON schreef op zondag 28 mei 2006 @ 12:12:
Nou ik heb die A620 binnen en zo'n PEAK 1GB Extreme 150x SD er in gedaan. Werkt als een trein echter geeft de camera aan dat er 958 mb in zit. Klopt dit of is er iets mis met het SD kaartje?
is er ook iemand die de 620 gebruikt in combinatie met het standaard kingston sd geheugen?
volgens de specs schrijven die op max 1,5MB/s weg, terwijl de camera soms wel iets meer nodig heeft dan dat...
volgens de specs schrijven die op max 1,5MB/s weg, terwijl de camera soms wel iets meer nodig heeft dan dat...
Iets meer? soms wel 4 mb. Ik heb een Kingston, niks aan de hand.Paulus0013 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 01:09:
is er ook iemand die de 620 gebruikt in combinatie met het standaard kingston sd geheugen?
Verwijderd
Het gaat niet om het merk geheugenkaart, maar om de snelheid.
En dan met nadruk op de schrijfsnelheid.
En dan met nadruk op de schrijfsnelheid.
vandaag mijn ouders geadviseerd over een camera. Heb nog gekeken naar de A530 en A540 en de A700 maar 'bang for bucks' bekijkend kwam ik toch nog/weer uit op de A610 die ik zelf ook heb 
Blijft een topcamera. Nu een klein half jaar en nog geen seconde spijt.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Verwijderd
Zijn er ook mensen die foto's op het internet hebben gezien of zelf hebben gezet van de 620? En die ik zou kunnen bekijken voor wat ik van de kwaliteit vind?
www.dpreview.com staan en een goede review van de 620 en genoeg filmpjes/fotos gemaakt met de 620.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ik zit zelf erg te twijfelen over de A610, A620 en de A700...Jazzper schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 21:24:
vandaag mijn ouders geadviseerd over een camera. Heb nog gekeken naar de A530 en A540 en de A700 maar 'bang for bucks' bekijkend kwam ik toch nog/weer uit op de A610 die ik zelf ook heb
5 megapixels zou in principe genoeg zijn (A610) maar voor een paar 'centen' meer heb je al 7.1 (A620) en aan de andere kant is er in de A620 prijsklasse ook nog de A700 die 6x optical zoom heeft ipv 4x.
Daar komt bij dat de A700 geen roteerbaar scherm heeft... moeilijk moeilijk, ik heb net zo'n 2 uur lang samples gekeken van alledrie de camera's, kwaliteit is dik in orde imho... dat was al zo met m'n A60...
Maar ik zal toch een keuze moeten maken, alleen welke
I love watercooling
2 dingen die voor MIJ gelden (en misschien ook voor jou):
1. roteerbaar scherm for the win!
ik dacht eerst: zou dat niet fragiel zijn en waarvoor gebruik je het.. Nou.. het beschermt je LCD als de neten en je kan nu onder alle hoeken makkelijk kiekjes maken. Ik gebruik het meer dan ik had verwacht van te voren. En het is helemaal niet fragiel. Canon heeft er echt zijn best opgedaan. Die gaat er zeker niet afvallen!
2. 5Mpix is enough for everyone (vrij naar Bill G.)
Ik heb 5mpix al dikke platen waar ik rustig A3 of groter mee zou redden. Totaal geen behoefte aan 7mpix. Voor het verschil in geld met de 620 kun je mooi accesoires kopen
ik dacht eerst: zou dat niet fragiel zijn en waarvoor gebruik je het.. Nou.. het beschermt je LCD als de neten en je kan nu onder alle hoeken makkelijk kiekjes maken. Ik gebruik het meer dan ik had verwacht van te voren. En het is helemaal niet fragiel. Canon heeft er echt zijn best opgedaan. Die gaat er zeker niet afvallen!
2. 5Mpix is enough for everyone (vrij naar Bill G.)
Ik heb 5mpix al dikke platen waar ik rustig A3 of groter mee zou redden. Totaal geen behoefte aan 7mpix. Voor het verschil in geld met de 620 kun je mooi accesoires kopen
Ik heb al 5 jaar een Canon Powershot G1 met zo'n draaibaar scherm. Erg handig en gebruik het heel vaak, is dan ook al zoveel keer gedraaid dat je het idee zou hebben dat je hem er al lang had afgedraaid. Was ik in het begin ook wat allergisch voor.Jazzper schreef op zondag 04 juni 2006 @ 22:03:
2 dingen die voor MIJ gelden (en misschien ook voor jou):
Maar het werkt allemaal nog heel goed! Geweldige uitvindin van Canon!
Groter dan A3 wordt wel korrelig lijkt me, is ook niet mijn prioriteit 
A4 zou voor mij al te groot zijn, hooguit een enkel keertje.
De A700 is inmiddels afgevallen, 2 batterijen is fijn en maakt dus een compacte(re) camera, maar daardoor doe je ook minder lang met een setje batterijen... daarnaast is de 6x zoom niet nodig.
Draaibaar scherm lijkt me idd best handig ja
En 5mp genoeg... tsja, als je voor 35 tot 40 euro 2mp meer krijgt neem ik dat wel, echter dat moet ieder voor zich weten
A4 zou voor mij al te groot zijn, hooguit een enkel keertje.
De A700 is inmiddels afgevallen, 2 batterijen is fijn en maakt dus een compacte(re) camera, maar daardoor doe je ook minder lang met een setje batterijen... daarnaast is de 6x zoom niet nodig.
Draaibaar scherm lijkt me idd best handig ja
En 5mp genoeg... tsja, als je voor 35 tot 40 euro 2mp meer krijgt neem ik dat wel, echter dat moet ieder voor zich weten
[ Voor 6% gewijzigd door Garrett op 04-06-2006 22:50 ]
I love watercooling
dat vind ik sowieso een van de sterkste punten aan de 6x0: die batterijduur... ik gebruik full pull alle opties en LCDtje enzo.. gaat dagen zoniet een week mee met intensief gebruik. Ik snap er geen zak van. Gewoon Media Martk el cheapo vivanco setje lader + 4x 2300Mah
Het wegschrijven van een foto duurt dan weer langer. En als je de 620 nou gebruikt in de stand dat deze 5mp fotos oplevert.. dan is deze nog steeds langzamer dan de 610 raar genoeg.. heb ik ergens gelezen.Garrett schreef op zondag 04 juni 2006 @ 22:50:
Net even getest, camera op P, shootingmode continu, en hij blijft gewoon doorgaan hoor. Na ongeveer 50 foto's ontspanknop losgelaten en dan duurt het ongeveer 1 sec. en je kan weer doorgaan. Verder zeer tevreden in het algemeen over de A620, duurt absurd lang voordat die batterijen opzijn, veel handmatig in te stellen, en die 7 Mpixels zijn ideaal als je een crop wilt maken.
Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
Vandaag probeerde ik mijn foto's van men Powershot a620 af te halen maar op het display van de camera werd vermeld dat de geheugenkaart op slot zit. Ook foto's maken kan niet meer. Hij geeft dan aan dat het een kaartfout is en de kaart op slot is. De Kingston kaart zit niet op slot. Ik kan ook niet in de beveiliging van het menu van het toestel komen. Hoe kan ik dit oplossen?
Het is een goede gewoonte om de SD-kaart in de camera (nooit op de PC) te formatteren en dan pas in gebruik te nemen. Ook wanneer de kaart weer leeg gemaakt mag worden is de beste methode om de kaart dan altijd even eerst in de camera te formatteren.awwexl schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:00:
geheugenkaart op slot
Gaat het toch nog fout en kan de kaart ook niet met een kaartlezer op de PC gelezen worden, probeer dan het programma PC Inspector Smart Recovery.
Gerrit
Dit betekent dus wel dat de foto's verloren gaan of niet? Het probleem is ook dat de computer de kaart nieteens ziet!
[ Voor 38% gewijzigd door awwexl op 06-06-2006 22:11 ]
Is er iemand die een 4GB Transcend 150x SD kaartje in zijn Powershot A620 in gebruik heeft? Voor 88 euro en een beetje (zie pricewatch) is dat geen geld, maar dan moet de camera er natuurlijk wel mee overweg kunnen
Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon
Verwijderd
Daar kan een A620 wel mee overweg, maak je maar niet druk.
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van een Canon camera dat ze bepaalde kaartjes niet slikken... ?
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van een Canon camera dat ze bepaalde kaartjes niet slikken... ?
Ik quote mijzelf maar even omdat ik merk dat dit probleem zich nu met het warme weer zich weer voordoet. Bovenstaande had ik namelijk last van op curacao en terug in nederland niet weer. Maar nu met 20+ temperaturen helaas wel weer. Iemand nog meer dit probleem?Stampre schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 19:31:
Enige tijd geleden de a620 gekocht en erg tevrden mee. Alleen heb ik een probleem, vaak als ik de camera voor meerdere uren niet heb gebruikt wil hij niet aan. Je moet dan eerst het batterijklepje open en dicht doen en dan doet hij het weer. Meer mensen met dit probleem? Denk dat ik er maar even mee terug ga naar Camex.
btw wat een levensduur voor batterijen zeg! na ong 500 fotos en redelijk veel proberen en terugkijken pas de batterijen leeg!
http://specs.tweak.to/6635
Hmm, ik heb een paar weken geleden onze camera wel rma gestuurd omdat ie niet aan wou gaan, maar dit had volgens mij puur te maken met het aan en uitknopje wat het niet goed deed. De camera bleef alleen aan als je het aan en uit knopje ingedrukt hield.
Ik dacht eerst dat het met de buitentemp. te maken had maar bij wat langer testen bleek dit toch niet het geval.
Jij niet toevallig ditzelfde probleem? (A610 trouwens)
Ik dacht eerst dat het met de buitentemp. te maken had maar bij wat langer testen bleek dit toch niet het geval.
Jij niet toevallig ditzelfde probleem? (A610 trouwens)
Verwijderd
Sinds kort maak ik voor mijn werk regelmatig foto's van winkels, monumenten e.d.
Met mensen in de winkels of op de achtergrond van het monument.
Welke instellingen m.b.t. ISO waarde, sluitertijd en diafragma kan ik het beste gebruiken voor dit soort foto's? En dan gaat het met namen om de mensen, dat het een winkel/monument is eigenlijk minder belangrijk. Het doel is dus om de mensen scherp in beeld te hebben.
De foto's worden buiten gemaakt, bij verschillende weersomstangdigheden.
Kan het 9-punts AiAF of FlexiZone AF/AE misschien ook helpen?
Het gaat om een PowerShot A610
Met mensen in de winkels of op de achtergrond van het monument.
Welke instellingen m.b.t. ISO waarde, sluitertijd en diafragma kan ik het beste gebruiken voor dit soort foto's? En dan gaat het met namen om de mensen, dat het een winkel/monument is eigenlijk minder belangrijk. Het doel is dus om de mensen scherp in beeld te hebben.
De foto's worden buiten gemaakt, bij verschillende weersomstangdigheden.
Kan het 9-punts AiAF of FlexiZone AF/AE misschien ook helpen?
Het gaat om een PowerShot A610
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 21:52 ]
@Creationzz : iso altijd zo laag mogelijk houden ivm ruis. FlexiZone AF/AE gebruiken (kun je zelf aangeven wat je scherp gefocust wilt zien). Sluitertijd/diafragma hangt af van de hoeveelheid licht. "Mensen in de winkels".. mmm van buitenaf gefotografeerd of wat bedoel je precies?
Voor buiten zou je eens de volgende instellingen kunnen proberen. Zonnige dag? f/4 en sluitertijd van 1/400 bijvoorbeeld. Bewolkte dag? f/2.8 en sluitertijd 1/80.
Binnen fotograferen? f/2.8 en sluitertijd 1/30.
Maar nogmaals .. het is proberen.. (en misschien wel voor sommige heeeeel veeeel keren proberen). Gewoon kijken of het resultaat je bevalt.
Voor buiten zou je eens de volgende instellingen kunnen proberen. Zonnige dag? f/4 en sluitertijd van 1/400 bijvoorbeeld. Bewolkte dag? f/2.8 en sluitertijd 1/80.
Binnen fotograferen? f/2.8 en sluitertijd 1/30.
Maar nogmaals .. het is proberen.. (en misschien wel voor sommige heeeeel veeeel keren proberen). Gewoon kijken of het resultaat je bevalt.
Verwijderd
Het gaat af en toe ook om mensen buiten in een winkelstraat e.d.
Alvast bedankt, ik ga het proberen.
Alvast bedankt, ik ga het proberen.
Verwijderd
Ik ben sinds kort eigenaar van een Powershot A610, en ik moet zeggen dat ik buitengewoon tevreden ben!
Ik heb voor de A610 gekozen ipv de A620 omdat ze beiden dezelfde grootte CCD hebben, en ik heb ergens gelezen dat je minder ruis hebt als de dichtheid van je megapixels lager is.
De foto's zijn echt super. Als ik een foto van mijn broertje maak van een meter afstand, zie ik de porieën in detail op zijn gezicht. Daarnaast zijn ook foto's op afstand goed scherp, en heb ik tot nu geen last gehad van rare lichtranden, tenzij ik zelf mijn instellingen niet goed had gezet.
Het kantelscherm is ook heel handig, zeker als je zelfportretten maakt, of een foto op zelfontspanner schiet. Kun je nog net ff binnen het veld gaan zitten. Het schermpje voelt ook vrij stevig aan, niet zo'n flutterig onderdeel wat er een beetje bij hangt.
Ik heb eigenlijk ook zelden last van ruis. Als ik een foto schiet bij een zwak lampje, midden in de nacht en vanaf statief, schiet ik met 15 seconden sluitertijd vlijmscherpe foto's. Ook een voordeel dat als je gaat zitten vlooien met de sluitertijden, diafragma's en iso-waarden hij op het schermpje precies geeft wat je kunt verwachten. In de praktijk blijkt dat dus echt strak 100% te kloppen, what you see is what you get. Zo handig! Zelf instellen is een eitje op die manier, en voor iedere prutser zelfs te doen.
Ik noem de 4 batterijen in de camera een voordeel. Okay, hij is wat zwaarder dan normaal, maar je kan je echt enorm uitleven zonder dat je zonder stroom zit. Heb al honderden foto's gemaakt, en een 10tal filmpjes op 1 set van 2300mah batterijen. Ik begin me echt af te vragen wanneer ze nu eindelijk eens leeg zijn. Een batterijindicator was wellicht handig geweest...
Ik heb toch altijd een reserveset bij.
Verder zit het apparaat vol met functies. Hoewel je ze niet allemaal gebruikt, biedt hij op die manier ook voor de fotograaf die graag op automaat schiet talloze mogelijkheden. De panorama-functie is geinig, en alle modussen voor vuurwerk, onderwater, strand, sneeuw en dat soort zaken kunnen voor vakanties van pas komen.
Ik heb als geheugenkaart een 512mb UltraII van Sandisk gekocht. Super! Hij is opmerkelijk sneller dan het gewone kaartje wat erbij zit, en dat merk je vooral als je gaat zitten bladeren in je foto's. Je kunt ook stevig doorschieten, want ze zijn in no-time weggeschreven. Aanrader voor iedere camerabezitter, dat kleine beetje extra geld is het waard!
Al met al, absoluut hulde aan de
A610
Ik heb voor de A610 gekozen ipv de A620 omdat ze beiden dezelfde grootte CCD hebben, en ik heb ergens gelezen dat je minder ruis hebt als de dichtheid van je megapixels lager is.
De foto's zijn echt super. Als ik een foto van mijn broertje maak van een meter afstand, zie ik de porieën in detail op zijn gezicht. Daarnaast zijn ook foto's op afstand goed scherp, en heb ik tot nu geen last gehad van rare lichtranden, tenzij ik zelf mijn instellingen niet goed had gezet.
Het kantelscherm is ook heel handig, zeker als je zelfportretten maakt, of een foto op zelfontspanner schiet. Kun je nog net ff binnen het veld gaan zitten. Het schermpje voelt ook vrij stevig aan, niet zo'n flutterig onderdeel wat er een beetje bij hangt.
Ik heb eigenlijk ook zelden last van ruis. Als ik een foto schiet bij een zwak lampje, midden in de nacht en vanaf statief, schiet ik met 15 seconden sluitertijd vlijmscherpe foto's. Ook een voordeel dat als je gaat zitten vlooien met de sluitertijden, diafragma's en iso-waarden hij op het schermpje precies geeft wat je kunt verwachten. In de praktijk blijkt dat dus echt strak 100% te kloppen, what you see is what you get. Zo handig! Zelf instellen is een eitje op die manier, en voor iedere prutser zelfs te doen.
Ik noem de 4 batterijen in de camera een voordeel. Okay, hij is wat zwaarder dan normaal, maar je kan je echt enorm uitleven zonder dat je zonder stroom zit. Heb al honderden foto's gemaakt, en een 10tal filmpjes op 1 set van 2300mah batterijen. Ik begin me echt af te vragen wanneer ze nu eindelijk eens leeg zijn. Een batterijindicator was wellicht handig geweest...
Verder zit het apparaat vol met functies. Hoewel je ze niet allemaal gebruikt, biedt hij op die manier ook voor de fotograaf die graag op automaat schiet talloze mogelijkheden. De panorama-functie is geinig, en alle modussen voor vuurwerk, onderwater, strand, sneeuw en dat soort zaken kunnen voor vakanties van pas komen.
Ik heb als geheugenkaart een 512mb UltraII van Sandisk gekocht. Super! Hij is opmerkelijk sneller dan het gewone kaartje wat erbij zit, en dat merk je vooral als je gaat zitten bladeren in je foto's. Je kunt ook stevig doorschieten, want ze zijn in no-time weggeschreven. Aanrader voor iedere camerabezitter, dat kleine beetje extra geld is het waard!
Al met al, absoluut hulde aan de
Van het weekend bij de vliegshow Leeuwarden geweest. Tussen de grote dSLRs met telelenzen kwam ik met mijn A610 
super fine, maximaal grootte, 4x optisch ingezoomd op manual focus op oneindig. Witbalans op zonlicht. De camera hoefde dus niet veel meer zelf uit te rekenen. Hier het resultaat: http://www.flickr.com/pho...r/sets/72157594169281121/
niet gek voor een compactje volgens mij. En dit zijn dan al kleiner gemaakte jpgjes, heb ze nog veel groter.
super fine, maximaal grootte, 4x optisch ingezoomd op manual focus op oneindig. Witbalans op zonlicht. De camera hoefde dus niet veel meer zelf uit te rekenen. Hier het resultaat: http://www.flickr.com/pho...r/sets/72157594169281121/
niet gek voor een compactje volgens mij. En dit zijn dan al kleiner gemaakte jpgjes, heb ze nog veel groter.
goed scherp..Mooie plaatjes wat zon compact cam kan maken inderdaad..alleen als ik zo naar de EXIF info kijk, denk ik dat het beter was geweest met F/5 en 1/1600 manuele settings te gebruiken ipv f/4 en 1/1250 (waar die a610 de meeste fotos mee gemaakt heeft op auto mode).Jazzper schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 11:17:
Van het weekend bij de vliegshow Leeuwarden geweest. Tussen de grote dSLRs met telelenzen kwam ik met mijn A610
V'domme, had de camera RMA gestuurd omdat hij niet aan wil blijven (moet aan- en uit knop ingedrukt houden), krijg ik hem terug. Zijn er onderdelen vervangen maar ding is nog precies net zo stuk. Had zo duidelijk bijgezet dat het puur om de aan- en uitknop ging. Echt na 5 minuten testen was het alweer brak, waarom testen ze dat gvd niet gewoon goed bij Canon. Stelletje prutsers, nu kan ie weer terug!
Ik ben dus ook van plan de A610 aan te gaan schaffen. Voor momenteel 240euro gewoon de ideale camera voor mij.
Nu zit ik alleen nog een beetje in mijn maag met het formaat; Hoe ervaren jullie dit?
In de vele reviews wordt dit als enige negatieve punt genoemd. Is de camera makkelijk mee te nemen voor het lekker toeristje spelen, of is een ixus hier vele malen beter?
En de ruisniveau's van de 610: De 620 heeft dit wel, vanwege de 7megapixels op dezelfde ccd, en de ruisonderdrukking. Ik lees alleen weinig over de ruis op iso400 bij de 610. Ik wil namelijk veel foto's gaan maken in het donker (feesten, met flitser)
En de sd-kaart: Een standaard 1gig kingston kaarft staat momenteel bij azerty voor nog geen 20euro. Een goede keus om deze erbij te pakken, of toch een andere kaart kiezen?
Nu zit ik alleen nog een beetje in mijn maag met het formaat; Hoe ervaren jullie dit?
In de vele reviews wordt dit als enige negatieve punt genoemd. Is de camera makkelijk mee te nemen voor het lekker toeristje spelen, of is een ixus hier vele malen beter?
En de ruisniveau's van de 610: De 620 heeft dit wel, vanwege de 7megapixels op dezelfde ccd, en de ruisonderdrukking. Ik lees alleen weinig over de ruis op iso400 bij de 610. Ik wil namelijk veel foto's gaan maken in het donker (feesten, met flitser)
En de sd-kaart: Een standaard 1gig kingston kaarft staat momenteel bij azerty voor nog geen 20euro. Een goede keus om deze erbij te pakken, of toch een andere kaart kiezen?
tja .. natuurlijk is de ixus kleiner.. de vraag is dan ook eerder.. hoe groot zijn je zakken? Het ding is nog steeds heel praktisch. Heb hem gewoon in broekzak zitten... weliswaar een flink broekzak btw.Isaja schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:49:
Ik ben dus ook van plan de A610 aan te gaan schaffen. Voor momenteel 240euro gewoon de ideale camera voor mij.
Je wat meer in handen dan zo'n ixus. Vind ik net zo prettig. En je krijgt vele instellingsmogelijkheden voor terug itt de ixus serie. Btw hij is lichter dan de voorheen immens populaire canon a80 en a95 (heeft sd kaart itt cf).
de ruis is , zo ver ik weet, minder dan die van de a620 voor iso 400. Maar voor het echte feestwerk.. tja.. daar zijn betere camera's voor. Maar het zal wel gaan verder hoor. Al op dpreview gekeken?En de ruisniveau's van de 610: De 620 heeft dit wel, vanwege de 7megapixels op dezelfde ccd, en de ruisonderdrukking. Ik lees alleen weinig over de ruis op iso400 bij de 610. Ik wil namelijk veel foto's gaan maken in het donker (feesten, met flitser)
Lijkt me prima voor de fotos van de a610 als je gewoon fotos schiet (en niet snel achter elkaar.. komt de buffer naar verloop van tijd vol te zitten.. hoe snel? Ligt dus aan de snelheid van het kaartje). Voor 7mp fotos van de a620 lijkt me een standaard kaart dan weer net te langzaam..En de sd-kaart: Een standaard 1gig kingston kaarft staat momenteel bij azerty voor nog geen 20euro. Een goede keus om deze erbij te pakken, of toch een andere kaart kiezen?
Verwijderd
Hoewel de A6x0 serie een mooie camera is kun je wellicht beter voor de Fuji F30 gaan kijken. Deze heeft ruisniveau's die in de buurt komen van digitaal reflexcamera's. Daarnaast heeft deze camera ook de mogelijkheid om sluitertijd en diafragma aan te passen. Enige minpunt is iets meer CA in vergelijking met zijn voorganger (F11).
Edit: kijk hier maar eens voor een vergelijking tussen de Canon A700 en de Fuji F11. De F30 presteert een Iso stop beter.
Edit: kijk hier maar eens voor een vergelijking tussen de Canon A700 en de Fuji F11. De F30 presteert een Iso stop beter.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 17:18 ]
das dan idd de a700 .. maar die scoort weer qua ruis slechter dan de 620 (die weer op zijn beurt slechter presteert dan de a610).. dus .. het blijft nog steeds een afweging. De a620/a610 zijn "feature packed", snel, handmatig veel kunnen in stellen, energiezuinig..Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 17:15:
Hoewel de A6x0 serie een mooie camera is kun je wellicht beter voor de Fuji F30 gaan kijken. Deze heeft ruisniveau's die in de buurt komen van digitaal reflexcamera's. Daarnaast heeft deze camera ook de mogelijkheid om sluitertijd en diafragma aan te passen. Enige minpunt is iets meer CA in vergelijking met zijn voorganger (F11).
En ik geef toe: de f10 zal zeker binnenshuis .. en daarmee bij partijtjes beter scoren op gebied van ruis.. (maar 2 echte no-no's zouden voor mij zijn.. xd kaart en accu..).
Maar het blijft een kwestie van smaak.. vooral als je bedenkt dat gewone fotos die worden afgedrukt op 10 bij 15 cm, niks van ruis te zien zal zijn (ook voor de ruizige a700)..
Verwijderd
Tot aan de laatste zin ben ik het met je eens. Ik weet zeker dat je op ISO 400 ook bij de A610 een plaatje krijgt dat er uitgeprint niet goed uitziet. Uiteraard zijn er wel weer methoden om ruis weg te halen, maar dat gaat ten koste van detail en kost weer een extra slag nabewerking. Een handige vuistregel bij fotocamera's (er is er nog geen een die mij hierin ongelijk geeft) is dat de laatste stand van het ISO pakket niet het afdrukken waard is (tenzij je anders echt geen foto kon nemen).
Ik ben sinds een weekje in het bezit van de powershot A620, erg leuk dingetje tegenover me oude 2 mpixel cam XD, Nu zag ik toen ik hem aansloot op me pc met dat canon programmaatje, dat je hem zelfs een owners name kan geven, maar nu komt de vraag: ik zag firmware 1.0.0.0, is er misschien ook een update voor uit en zoja is het dan aan te raden up te daten??? op de canon site vind ik wel software maar weet niet waar de firmwares staan.
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Weet iemand ook of er een nek draagriem bestaat voor de A620? Het liefste 1 van Canon zelf maar een alternatief mag ook!
Verwijderd
Ik weet niet of dit wel zo slim is, het is een vrij zwaar toestel met z'n 4 batterijen en heeft maar 1 ophang/draag punt.awwexl schreef op maandag 10 juli 2006 @ 20:57:
Weet iemand ook of er een nek draagriem bestaat voor de A620? Het liefste 1 van Canon zelf maar een alternatief mag ook!
Waarom niet? Je draagt hem toch ook aan je pols met het bijgeleverde koord?Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 10:35:
[...]
Ik weet niet of dit wel zo slim is, het is een vrij zwaar toestel met z'n 4 batterijen en heeft maar 1 ophang/draag punt.
Verwijderd
Laat jij hem altijd los aan je pols bengelen dan? Als het polsbandje om mijn pols zit ben ik, met het toestel aan het rondwandelen om foto's te maken of foto's aan het maken of foto's aan het bekijken. Als ik 1 van die 3 doe, heb ik het toestel ook in mijn hand.
Precies dan kun je hem toch net zogoed om je nek laten hangen. Want dan ben je ook actief aan het foto's maken. Ik heb dus nu een Neck-Strap gekocht bij de Telepoint in Duitsland. Bevalt nu al perfect. Pakken en foto's maken wanneer je wilt en je handen vrij als je ff geen foto maakt. Dus dan hoef je de camera niet eerst uit je tas te vogelen. Alleen maar voordelen lijkt me zo.Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 21:35:
Laat jij hem altijd los aan je pols bengelen dan? Als het polsbandje om mijn pols zit ben ik, met het toestel aan het rondwandelen om foto's te maken of foto's aan het maken of foto's aan het bekijken. Als ik 1 van die 3 doe, heb ik het toestel ook in mijn hand.
eeeuhm. Is die lens van de a610/620 nou van glas of plastic? Ik wou hem namelijk schoonmaken met alcohol.. weet niet of dat goe gaat met plastic...
Ik hoop dat je het gedeelte bedoeld om de lens heen en ja, die lijkt me van plastic bij een a620. Ik zou het i.i.g. gewoon met een vochtig doekje schoonmaken.henkleerssen schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 17:45:
eeeuhm. Is die lens van de a610/620 nou van glas of plastic? Ik wou hem namelijk schoonmaken met alcohol.. weet niet of dat goe gaat met plastic...
Mocht je wel de lens zelf bedoelen dan is die van glas (met een coating) en zou je eens in dit topic kunnen kijken.
Verwijderd
Wat voor telelenzen zijn er in omloop voor de PowerShot A610? Ik heb namelijk de TC-DC58N al gevonden, deze is te gebruiken op je A610 met behulp van de Conversie Lens Adapter.
Heeft iemand deze lens in gebruik? Ik zou er graag wat foto's van willen zien als de lens op de camera zit. Verder heb ik er dan nog enkele vragen over.
Heeft iemand deze lens in gebruik? Ik zou er graag wat foto's van willen zien als de lens op de camera zit. Verder heb ik er dan nog enkele vragen over.
eeuh kijk eens hier: http://www.lensmateonline.com/newsite/A620A610tele.html
Verwijderd
Hallo
Sinds kort heb ik een Canan Powershot A620, ik ben er erg tevreden over. Maakt erg mooie foto's. Alleen zie ik regelmatig een rood cameraatje rechtsonder knipperen als ik een foto wil maken. Weet iemand wat dit is en wat dan moet doen?
Kan het namelijk nergens in de Engelse beschrijving vinden.
groetjes Hetty
Sinds kort heb ik een Canan Powershot A620, ik ben er erg tevreden over. Maakt erg mooie foto's. Alleen zie ik regelmatig een rood cameraatje rechtsonder knipperen als ik een foto wil maken. Weet iemand wat dit is en wat dan moet doen?
groetjes Hetty
Dan heb je een relatief lange sluitertijd, en moet je dus zo min mogelijk bewegen om wazige foto's te vermijden. That's it!Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 21:35:
Hallo
groetjes Hetty
Als je hem op auto hebt staan, betekent dit in de praktijk dus dat de lichtomstandigheden slecht zijn. Gebruik dus een statief of iets anders om je camera op stil te zetten en maak gebruik van die handige zelfontspanner
Mijn ervaring is dat hij bij een sluitertijd van 1/60e seconde of langer gaat waarschuwen. Als je geen bewegend object fotografeert kun je met een vaste hand zonder zoom nog aardig scherpe foto's maken in die situatie.
Verwijderd
Hallo
Dankjewel voor jullie reacties. Ik vind het toch nog lastig om er mooie foto's mee te maken. Ik heb het idee dat als je de auto stand gebruikt je niet de beste foto's krijgt. Terwijl als ik zelf de instellingen instel er mooiere foto's mee maak.
Ik ga nog even flink uitproberen!
groetjes!
Dankjewel voor jullie reacties. Ik vind het toch nog lastig om er mooie foto's mee te maken. Ik heb het idee dat als je de auto stand gebruikt je niet de beste foto's krijgt. Terwijl als ik zelf de instellingen instel er mooiere foto's mee maak.
Ik ga nog even flink uitproberen!
groetjes!
Verwijderd
is de A610 een makenlijke cammera voor een beginner?
Hij is evt. voor mijn vader bedoelt waar hij gewoon leuke en mooie foto's mee kan schieten b.v op vakantie. En ik denk dat hij verder niet heel erg veel gebruikt wordt.
Ik moet iets hebben die simpel te bedienen voor hem is.
Hij is evt. voor mijn vader bedoelt waar hij gewoon leuke en mooie foto's mee kan schieten b.v op vakantie. En ik denk dat hij verder niet heel erg veel gebruikt wordt.
nope: de a610/620 zijn eerder cams die voor hun prijsklasse net veel functies heeft (ook manual). Echt eenvoudige toestelletjes "point-and shoot" vind je vaak bij HPVerwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 23:23:
is de A610 een makenlijke cammera voor een beginner?
[ Voor 3% gewijzigd door the_stickie op 23-07-2006 23:32 ]
De camera is mijns inziens niet moeilijk te bedienen, er zitten alleen aardig wat functies op
I love watercooling
teveel voor de gemiddelde toerist denk ikGarrett schreef op zondag 23 juli 2006 @ 23:37:
De camera is mijns inziens niet moeilijk te bedienen, er zitten alleen aardig wat functies op
Zo moeilijk is hij niet toch ?
Zet hem desnoods op 'auto' en schieten maar. Vergeet ook niet dat het een digitale camera is, alles wat niet gelukt is kan de virtuele prullenbak in, misschien ontdekt iemand zo wel een nieuwe hobby. Toch leuk dat je dan met een en dezelfde cam verder kunt, en niet je HP P&S hoeft in te ruilen voor een ander, uitgebreider, type....
Hij is te koop vanaf zo'n €235, mooie prijs volgens mij.
Kijk anders even HIER voor wat meer gebruikers ervaringen.
Zet hem desnoods op 'auto' en schieten maar. Vergeet ook niet dat het een digitale camera is, alles wat niet gelukt is kan de virtuele prullenbak in, misschien ontdekt iemand zo wel een nieuwe hobby. Toch leuk dat je dan met een en dezelfde cam verder kunt, en niet je HP P&S hoeft in te ruilen voor een ander, uitgebreider, type....
Hij is te koop vanaf zo'n €235, mooie prijs volgens mij.
Kijk anders even HIER voor wat meer gebruikers ervaringen.
Mijn zus heeft een A610 en die is helaas defect. Hij geeft bij meerdere SD-kaarten aan dat de kaart Op slot is, maar het deze staat er niet op. Formatteren kan niet en de kaarten werken wel in een andere canon camera.
Wordt opsturen denk ik, of iemand nog een tip?
Wordt opsturen denk ik, of iemand nog een tip?
dubbelpost
[ Voor 94% gewijzigd door zandpaddo op 02-08-2006 15:54 ]
nog even over de moeilijkheidsgraad
laat ik het zo zeggen:
Mijn ouders zijn er helemaal wild van (niveau: n00b)
Mijn vriendin is er helemaal wild van (niveau: kan zich redden met gadgets)
Ik ben er wild van (niveau: tweakert met jarenlange SLR ervaring en toch uit de voeten kunnen ermee)
laat ik het zo zeggen:
Mijn ouders zijn er helemaal wild van (niveau: n00b)
Mijn vriendin is er helemaal wild van (niveau: kan zich redden met gadgets)
Ik ben er wild van (niveau: tweakert met jarenlange SLR ervaring en toch uit de voeten kunnen ermee)
Verwijderd
Jip, de A610 en A620 zijn uniek als je kijkt naar mogelijkheden, functies, auto-opties en specificaties.
En dat allemaal in één toestel!! Beste camera die er maar is voor dat geld
En dat allemaal in één toestel!! Beste camera die er maar is voor dat geld
Heb mijn A620 gister gekregen, maar bevalt echt heel goed. Had hiervoor een A70, maar kan wel zien dat er aardig wat verandert is
Hier nog wat hele eenvoudige fototjes om te laten zien wat voor foto's je als leek kan maken. Gewoon alles op auto met de macro functie aan. Meer niet.

En hier dan een crop, de foto hierboven is iets van 30%

En hier nog een macro van een los blaadje.

Naar mijn mening is dit echt een prima toestel voor beginners. Het toestel is niet duur, geheugen is goed betaalbaar en op auto kan je, zoals boven te zien is, perfecte foto's maken. Stond overgens + - 3 weken geleden hele uitgebreide test van de Consumentenbond in de consumentengids en daar kwam die als beste uit.
[Update]
Waar ik overgens ook heel geinteresseerd in ben is de onderwaterbehuizing voor dit toestel. De WP-DC90.

Zijn er mensen die deze behuizing in bezit hebben? Of er ervaringen mee hebben. Ben heel benieuwd hoe het bevalt en of er eventueel foto's beschikbaar zijn. Ook is deze behuizing nog niet in de Tweakers.net Pricewatch te vinden, misschien zijn er wel al mensen die de behuizing ergens 'goedkoop' gezien hebben?
Hier nog wat hele eenvoudige fototjes om te laten zien wat voor foto's je als leek kan maken. Gewoon alles op auto met de macro functie aan. Meer niet.

En hier dan een crop, de foto hierboven is iets van 30%

En hier nog een macro van een los blaadje.

Naar mijn mening is dit echt een prima toestel voor beginners. Het toestel is niet duur, geheugen is goed betaalbaar en op auto kan je, zoals boven te zien is, perfecte foto's maken. Stond overgens + - 3 weken geleden hele uitgebreide test van de Consumentenbond in de consumentengids en daar kwam die als beste uit.
[Update]
Waar ik overgens ook heel geinteresseerd in ben is de onderwaterbehuizing voor dit toestel. De WP-DC90.

Zijn er mensen die deze behuizing in bezit hebben? Of er ervaringen mee hebben. Ben heel benieuwd hoe het bevalt en of er eventueel foto's beschikbaar zijn. Ook is deze behuizing nog niet in de Tweakers.net Pricewatch te vinden, misschien zijn er wel al mensen die de behuizing ergens 'goedkoop' gezien hebben?
[ Voor 21% gewijzigd door Criminelis op 14-08-2006 18:21 ]
Ik heb de hele camera door, op een klein puntje na;
Je kan kiezen tussen drie standen:
-superfijn
-fijn
- normaal
Nu meen ik in een review gelezen hebben dat de superfijn-stand zorgde voor meer ruis?? Hier heb ik een rothekel aan (
iso50)
Wie kan me hier wat meer over vertellen?
Je kan kiezen tussen drie standen:
-superfijn
-fijn
- normaal
Nu meen ik in een review gelezen hebben dat de superfijn-stand zorgde voor meer ruis?? Hier heb ik een rothekel aan (
Wie kan me hier wat meer over vertellen?
Ik weet het niet zeker, maar kan me het volgende indenken. Superfijn/Fijn/Normaal betekent oplopende mate van compressie van de JPG foto's. Bij toenemende compressie worden extreme verschillen tussen naastgelegen pixels meer en meer vlakgestreken. Dat zou betekenen dat weliswaar in alle standen dezelfde hoeveelheid ruis in de ruwe foto aanwezig is, maar dat deze bij meer compressie weggevlakt lijkt te worden.Je kan kiezen tussen drie standen:
-superfijn
-fijn
- normaal
Nu meen ik in een review gelezen hebben dat de superfijn-stand zorgde voor meer ruis?? Hier heb ik een rothekel aan (iso50)
Ik heb de Powershot A610 afgelopen Zaterdag gekocht samen met een snelle 1 GB kaart van Sandisk en een draagtas met beschermlaag ( handig voor activiteiten enzo ).
Voor zover ik hem nu heb kunnen testen vind ik het een geweldig ding.
Maar nu wil ik oom nog een mini tasje of hoesje, zodat hij in mn broekzak kan. Bestaan die? Ik heb ze nog niet kunnen vinden voor dit toestel.
Voor zover ik hem nu heb kunnen testen vind ik het een geweldig ding.
Maar nu wil ik oom nog een mini tasje of hoesje, zodat hij in mn broekzak kan. Bestaan die? Ik heb ze nog niet kunnen vinden voor dit toestel.
Onder andere Fotokonijnenberg heeft de onderwaterbehuizing, maar hij kost, schrik niet, €179... klikM3ga-Man schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 18:05:
[Update]
[afbeelding]
en zo is het voorspeld!
Ik heb wel een klein tasje bij Expert gehaald van AM type 70311, inwendige afm: H12 x W8 x D4.5 cm http://www.am-denmark.com...t/Hardware%20bags_low.pdf laatste pagina.Maar nu wil ik oom nog een mini tasje of hoesje, zodat hij in mn broekzak kan. Bestaan die? Ik heb ze nog niet kunnen vinden voor dit toestel.
Was maar 4,95 euro en past er precies in (met de batterij-zijde aan de kant van de ritssluiting insteken) alleen zal dat niet in je broekzak passen denk ik.
Grootste buitenmaat van de camera in hoesje wordt dan 14 x 10,5 x 8 cm
Er zit een lus aan om hem aan je broekriem vast te maken (lus zit aan 1 kant gestikt en aan de andere kant met klitteband) en je kan er een meegeleverde schouderriem aan vasthaken.
PS Neem je camera mee en kijken oftie past als je op tasjesjacht gaat ^_^
PS2 de A630 en A640 zijn al op internet te bewonderen. Ik heb zelf de A610 en ben er errug content mee!
2020 back to my ol' LG L5-II, UltraSlimRom, no gapps, DavDroid
Ik wil nog even jubelen over deze camera (610). Heb hem sinds kerst vorig jaar. Het apparaat heeft me nog nooit in de steek gelaten terwijl ik toch een fervent analoog spiegelreflexcamera fotograaf ben. Wat me nog het meest geshockeerd heeft is de batterijconsumptie. Dat is echt ongelooflijk. Een setje opgeladen 2300Mah's en je kan eeuwig doorgaan. Doe gewoon alles op de LCD, kijk ook best veel terug etc.
Mijn ouders hebben hem ook gekocht en zijn er ook zeer tevreden mee (hoe cool: met 1 camera zowel het noob segment als het veeleisende segment dekken). Zij hadden er een standaard setje alkaline batterijen ingedaan. Ook die gaan al super lang mee. Dus niet eens oplaadbare. Snap er niets van.
Heb ook gekeken naar de opvolgers: de 630 en 640. Volgens mij is dat meer van het zelfde. Vooral pieken. Als ik mensen een camera aan moet raden is het nog steeds de 610/620 (gelang budget).
Mijn ouders hebben hem ook gekocht en zijn er ook zeer tevreden mee (hoe cool: met 1 camera zowel het noob segment als het veeleisende segment dekken). Zij hadden er een standaard setje alkaline batterijen ingedaan. Ook die gaan al super lang mee. Dus niet eens oplaadbare. Snap er niets van.
Heb ook gekeken naar de opvolgers: de 630 en 640. Volgens mij is dat meer van het zelfde. Vooral pieken. Als ik mensen een camera aan moet raden is het nog steeds de 610/620 (gelang budget).
ik heb de 610 sinds sinterklaas 2005 maar plotseling krijg ik alleen zwart beeld en maakt hij zwarte foto's. Eerdere fotos geeft hij wel ok weer dus het lijkt een defecte CCD. Heeft iemand dit ook gehad?
Inmiddels de camera teruggestuurd voor reparatie, jammer ik ga net een weekje op vakantie naar een fotogeniek oord..
Inmiddels de camera teruggestuurd voor reparatie, jammer ik ga net een weekje op vakantie naar een fotogeniek oord..
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Verwijderd
Exact dit probleem heb ik nu ook! Iemand inmiddels al ervaringen met de oplossing ervan?spokje schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:24:
Zijn er hier toevallig mensen met hetzelfde probleem?
Onze cam heeft ongeveer 3 maanden goed gewerkt (canon a610) en nu doet ie het ook nog goed, het probleem is alleen dat je de aan en uit knop ingedrukt moet houdendat schiet dus niet echt op, zodra je het knopje loslaat gaat de cam direct uit. (lens zoomt niet netjes in, hij gooit de stroom er zeg maar zo ineens af)
Ooit iemand eerder zoiets meegemaakt? Ben bang dat ik 'm op zal moeten sturen ofnie
eeuh het lijkt op een probleem van die Sony ccd waar velen andere modellen van Canon ook last van hebben... Ik hoop toch niet dat dit model dit ook heeft (ik heb de A610 en die heeft geen kuren..).
Verwijderd
weet iemand in welk formaat ik de foto's moet bestellen als ik ze wil laten afdrukken?
3:2 of 4:3??
alvast bedankt en heeft iemand misschien nog een tip waar ik ze het beste kan laten afdrukken??
3:2 of 4:3??
alvast bedankt en heeft iemand misschien nog een tip waar ik ze het beste kan laten afdrukken??
4:3
Als je goedkope foto's wil moet je naar de kruidvat
Inmiddels heb ik de camera 2x RMA gehad. Eerste keer was ie schoongemaakt en schijnen er wat onderdelen vervangen te zijn maar het probleem was nog steeds.. Nu opgestuurd met duidelijk erbij dat ze hem goed moeten testen enzo want dat is de vorige keer duidelijk niet gebeurd. Iig heb hem vanmorgen terug gehad en hij doet het weer 100%Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:42:
[...]
Exact dit probleem heb ik nu ook! Iemand inmiddels al ervaringen met de oplossing ervan?
Verwijderd
en in welk formaat moet je dan laten afdrukken, als je er ervaring mee hebt.gersompie schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 15:44:
4:3
Hey,
ik heb de powershot a620 nu een tijdje en het is een hele goede camera bij veel licht! Vooral dat het schermpje kan draaien is echt relaxd. Wat alleen wel echt jammer is is dat maar slecht overweg kan bij met weinig licht. Wat wel fijn is is dat je de iso waardes kan instellen maar dat gaat maar tot 400 en bij 400 zie je toch al redelijk veel ruis. Je bent dus al snel veroordeelt tot de flits. Maar dat is ook niet echt alles, helemaal aangezien de flits die op deze camera zit toch wel zo verblindend kan zijn dat je er niet graag gebruik van maakt. Vooral in de voorgeprogrameerde en automatische programma`s. In de manual functie kan je de filts wel intellen maar helaas maar op 3 standen terwijl dat op in de "P" functie op veel meer standen kan. Zonder filts ben je veroordeeld tot een hoge iso setting van 400 en tot een hoge sluitertijd wat zorgt voor wazige beelden. Ik vind het wel een groot nadeel en zit er over te denken om er een fuji f30 met isowaardes tot 3200! bij te kopen of om een echte spiegelreflexcamera te kopen. Zijn mensen het met me eens over dat dit best een slechte camera is om in omgevingen met weinig licht te gebruiken? Of hebben jullie nog tips hoe je dit anders kan aanpakken?
ik heb de powershot a620 nu een tijdje en het is een hele goede camera bij veel licht! Vooral dat het schermpje kan draaien is echt relaxd. Wat alleen wel echt jammer is is dat maar slecht overweg kan bij met weinig licht. Wat wel fijn is is dat je de iso waardes kan instellen maar dat gaat maar tot 400 en bij 400 zie je toch al redelijk veel ruis. Je bent dus al snel veroordeelt tot de flits. Maar dat is ook niet echt alles, helemaal aangezien de flits die op deze camera zit toch wel zo verblindend kan zijn dat je er niet graag gebruik van maakt. Vooral in de voorgeprogrameerde en automatische programma`s. In de manual functie kan je de filts wel intellen maar helaas maar op 3 standen terwijl dat op in de "P" functie op veel meer standen kan. Zonder filts ben je veroordeeld tot een hoge iso setting van 400 en tot een hoge sluitertijd wat zorgt voor wazige beelden. Ik vind het wel een groot nadeel en zit er over te denken om er een fuji f30 met isowaardes tot 3200! bij te kopen of om een echte spiegelreflexcamera te kopen. Zijn mensen het met me eens over dat dit best een slechte camera is om in omgevingen met weinig licht te gebruiken? Of hebben jullie nog tips hoe je dit anders kan aanpakken?
Het is een fijne camera, geeft overdag mooie kleuren en veel detail in foto's. ISO performance is gewoon echt brak van de powershot serie. Een fuji doet dat beter, maar het blijft een compact cameraatje met idem kleine sensor. Denk er eens over na om een Dslr aan te schaffen. Hoeveel je kwijt wilt zijn aan spullen en in hoever je zal blijven fotograferen en of je er een nieuwe hobby bij wilt hebben.LLEEDD schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 18:09:
Hey,
Die slechte prestaties bij weinig licht/slecht flitslicht zijn voor mij ook een groot nadeel bij m'n huidige Powershot A85. Zoals ik hier lees is dat dus nog steeds niet verbeterd bij de A610/A620.
Hoe presteren de 710IS en de G7 onder deze omstandigheden, net zo slecht?
Een Fuji F30/F31 presteert hier beter dan Canon, maar daarvan vind ik de zoom te beperkt.
Een Fuji F30/F31 presteert hier beter dan Canon, maar daarvan vind ik de zoom te beperkt.
mijn camera, powershot a620 maakt ook baggerfoto's 
Overdag is wel goed,maar met uitgaan, verjaardagen en voor foto's binnen worden erg wazig en lelijk.
Is daar iets aan te doen?
Overdag is wel goed,maar met uitgaan, verjaardagen en voor foto's binnen worden erg wazig en lelijk.
Oost-West 7650wp, Zuid 3300Wp, Intergas HR28-24> Panasonic WH-MDC05J3E5, SWW Hewalex 3KW met 300ltr Buffervat
wazige foto's heeft bijna altijd te maken met te lange sluitertijden, waardoor je een bewogen foto krijgt.steefje007 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:17:
mijn camera, powershot a620 maakt ook baggerfoto's
Zet je camera in Tv stand bijvoorbeeld en zet hem op 1/30e sluitertijd (of wanneer dat niet genoeg is nog korter) en laat de camera flitsen. Je verliest zo sfeer, maar je moet toch ergens genoeg licht vandaag halen. En probeer je ISO op 200 of zelfs 400 te zetten, zorgt voor een gevoeligere sensor, zodat je sneller genoeg licht hebt en dus minder lange sluitertijden nodig hebt.
succes
Dat is altijd een probleem met compact camera's, op ISO 400 heb je in het donker last van (te) veel ruis en met lange sluitertijden is de camera zonder statief niet stil te houden (max 1/8 sec) dat ligt niet zo zeer aan de A620 dat hebben ze allemaal in meer of mindere mate.nomad85 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:45:
[...]
wazige foto's heeft bijna altijd te maken met te lange sluitertijden, waardoor je een bewogen foto krijgt.
Zet je camera in Tv stand bijvoorbeeld en zet hem op 1/30e sluitertijd (of wanneer dat niet genoeg is nog korter) en laat de camera flitsen. Je verliest zo sfeer, maar je moet toch ergens genoeg licht vandaag halen. En probeer je ISO op 200 of zelfs 400 te zetten, zorgt voor een gevoeligere sensor, zodat je sneller genoeg licht hebt en dus minder lange sluitertijden nodig hebt.
succes
Ik heb een Powershot A710IS en inderdaad bij ISO 400 en 800 krijg je enorm veel last van ruis, ik probeer nooit hoger te gaan dan ISO 200 en de rest te compenseren met sluitertertijd en diafragma maar echt ideaal is het toch niet. Voor de rest ben ik er wel heel blij mee, het is men eerste digitale camera en is ideaal om wat in de manual mode te prutsen om zo men camera beter te leren kennen. Maar zolang je overdag trekt zijn de foto's heel erg goed.Het Fantoom schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 19:01:
Die slechte prestaties bij weinig licht/slecht flitslicht zijn voor mij ook een groot nadeel bij m'n huidige Powershot A85. Zoals ik hier lees is dat dus nog steeds niet verbeterd bij de A610/A620.
Ik beweer ook zeker niet anders volgens mij.....Hutspot schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:57:
[...]
Dat is altijd een probleem met compact camera's, op ISO 400 heb je in het donker last van (te) veel ruis en met lange sluitertijden is de camera zonder statief niet stil te houden (max 1/8 sec) dat ligt niet zo zeer aan de A620 dat hebben ze allemaal in meer of mindere mate.
Ja sorry, je hebt gelijk, ik had Goldono moeten quotennomad85 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 16:03:
[...]
Ik beweer ook zeker niet anders volgens mij.....
bedankt voor de info,
zal als weer foto's ga maken met uitgaan of beter geworden is
heb hem op tv gezet, sluitertijd op 30 en iso 400
Oost-West 7650wp, Zuid 3300Wp, Intergas HR28-24> Panasonic WH-MDC05J3E5, SWW Hewalex 3KW met 300ltr Buffervat
Een fixed instelling is natuurlijk niet altijd even handig. Ik gaf aan wat je kan doen, maar uiteindelijk bepaald het moment wat voor instellingen je nodig hebt. "De" instelling is er niet. Maar ik gaf wat instellingen aan om je de goede richting in te duwen.steefje007 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 00:47:
bedankt voor de info,
De filmpjes van A610 spelen versneld af op mijn pc. Ik heb de mjpeg codec geinstalleerd maar dat mocht niet baten. Meer mensen bekend met dit probleem?
bagger kwaliteit in het donker? lijkt mij eerder een gebruikersfout dan een productfout. Als je het manueel doet, steun zoekt, etc kom je een heel eind.
Verwijderd
Hmmm, laten we het dan zo stellen dat de camera niet de hoogste kwaliteit heeft in de automatische stand in het donker. Dat maakt het vergelijken met andere camera's ook makkelijker
Ik heb soms met mijn A640 dat hij in de stand P met flitser aan een hele hoge sluitertijd kiest (0,5 s.) terwijl hij gewoon flitst. Dat is met kunstlicht binnen.
Dan worden de foto's dus bewogen. In stand AUTO heb ik dat niet, maar ik vind het toch vreemd. Is echt iets van de laatste week, daarvoor had ik er geen last van.
Iemand een idee?
Dan worden de foto's dus bewogen. In stand AUTO heb ik dat niet, maar ik vind het toch vreemd. Is echt iets van de laatste week, daarvoor had ik er geen last van.
Iemand een idee?
Waarom P? Dan doet die nog van alles automatisch.. ik zou zeggen zet ehm op Av en op 2.8 en vervolgens ISO op auto. Dan moet die volgens mij niet zo lange sluitertijden nemen.
Het enige verschil is dan toch dat hij het diafragma niet automatisch kiest? En het lijkt me logisch dat er onder deze omstandigheden automatisch voor 2.8 gekozen wordt.henkleerssen schreef op zondag 25 februari 2007 @ 10:27:
Waarom P? Dan doet die nog van alles automatisch.. ik zou zeggen zet ehm op Av en op 2.8 en vervolgens ISO op auto. Dan moet die volgens mij niet zo lange sluitertijden nemen.
bij 2.8 en iso auto .. gooit die eerst de iso omhoog en dan de sluitertijd. Kan je net wat minder sluitertijd geven..Weet het niet zeker.. maar de heer koelkast kan het eens proberen en kijken of het helpt.
zoals de persoon hier onder zegt: Vraag&Aanbod.
[ Voor 76% gewijzigd door YellowCube op 26-02-2007 19:02 ]
Daar hebben we Vraag & Aanbod voor
.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Klopt het dat er bij het maken van filmpjes op de Powershot A620, A630 en A640 e.d. een vreselijk nare hoge pieptoon door het geluid aanwezig is (constant)?
Voorbeeld: http://www.youtube.com/p.swf?video_id=6vFA8gu65cQ
of
http://www.youtube.com/watch?v=wc9mHO251qI
Zo beleef ik geen plezier meer aan mijn filmpjes
Voorbeeld: http://www.youtube.com/p.swf?video_id=6vFA8gu65cQ
of
http://www.youtube.com/watch?v=wc9mHO251qI
Zo beleef ik geen plezier meer aan mijn filmpjes

nee die pieptoon hoort niet en heb ik niet in ieder geval
maar daar kick ik het topic niet voor.
Ik ben nog steeds super blij met mijn powershot 610. Ding voldoet nog steeds met vlag en wimpel aan al mijn wensen. Vooral de kleurweergave vind ik subliem t.o.v. andere compactcameras.
Maar goed ik kocht vandaag een 4GB SDHC kaartje in de aanbieding bij de media markt. Uiteraard had ik niet gezien dat het SDHC was ipv SD.
Iemand hier ervaring mee? Gaat niet werken zeker. Voor de duurdere canons zijn er firmware upgrades ter ondersteuning maar volgens mij heeft de onze dat niet.
precies dit setje:
maar daar kick ik het topic niet voor.
Ik ben nog steeds super blij met mijn powershot 610. Ding voldoet nog steeds met vlag en wimpel aan al mijn wensen. Vooral de kleurweergave vind ik subliem t.o.v. andere compactcameras.
Maar goed ik kocht vandaag een 4GB SDHC kaartje in de aanbieding bij de media markt. Uiteraard had ik niet gezien dat het SDHC was ipv SD.
Iemand hier ervaring mee? Gaat niet werken zeker. Voor de duurdere canons zijn er firmware upgrades ter ondersteuning maar volgens mij heeft de onze dat niet.
precies dit setje:

ik heb iets ontdekt!
http://chdk.wikia.com
CHDK - canon hack development kit
niet normaal wat je powershotje dan kan! Ik ga me er vanavond eens even goed in verdiepen, maar volgens mij is dit voor een ieder hier interessant!
http://chdk.wikia.com
CHDK - canon hack development kit
niet normaal wat je powershotje dan kan! Ik ga me er vanavond eens even goed in verdiepen, maar volgens mij is dit voor een ieder hier interessant!
[ Voor 10% gewijzigd door Jazzper op 20-04-2009 00:27 ]