Canon powershot A610 en A620

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 6.044 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Zijn inderdaad geen prof foto''s maar daar gaat het ook niet om. Ik vind de kwaliteit top! Tof dat je wat hebt kunnen posten. Als de mijne binnen is ga ik dat ook zeker doen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 20:30:
Ik heb mijn a620 bij best-sellers besteld in Zwaag. Dinsdag besteld, donderdag een mail+sms dat hij kon worden afgehaald. FF bellen voor een afspraak en halen. Via een vriend gehoord dat ze te vertrouwen waren. Dat was maar goed ook. Toen ik mijn camera op ging halen moest je goed zoeken op een industrieterrein naar hun pandje. Pand zonder reclame bord (uit veiligheidsoverwegingen) en van binnen erg basic met een paar webcammetjes als beveiliging. Maar goed je werd vriendelijk geholpen en na ff pinnen was alles klaar. Toen ff in Alkmaar(waar ik woon) geheugenkaart, tasje en lader scoren. Dat loopt aardig op joh. Maar ben nu wel compleet met sandisk ultra 2 plus, gp powerbank travel+2e set batterijen en lowepro tas.
Viel jullie het ook zo tegen dat er zo'n *** handleiding op papier bij zit? De rest is digitaal en dat vind ik niet zo handig (zeker niet als ik dat ding koop voor mijn reis naar Australie). Vind het erg slecht van Canon. Heb er uit verbazing dan maar zelf ff een mooi boekje van gemaakt bij het copy centre. Nu eens lekker pielen met de handleiding op PAPIER ;) erbij. Iemand nog leuke probeersels waar ik mee aan de gang kan?
Ik had trouwens behoorlijk wat gezeur met installeren van de software op me desktop, misschien handig voor andere mensen. Ik wilde hem op een fat32 schijf installeren, dat wilde dus niet bij mij. Installatie liep steeds vast. Er kwam een command prompt achtich scherm voorbij, dat cappen vertelde mij dat hij iets op een ntfs schijf probeerde te doen wat niet lukte. Op mijn laptop met ntfs ging het prima. Na veel pielen toch gelukt(door andere partitie te kiezen die wel ntfs is) heeft iemand dit ook gehad?
Het is misschien een beetje lul verhaal maar ik dacht dat er mensen waren die hem ook bij best-sellers wilde kopen. 8)
Ja ik heb em ook bij best-sellers gehaald. Het zoeken naar het gebouw was een verschrikking (drie kwartier), maar daarna werd het snel en keurig afgehandeld.
Toppertje! Zeker aan te raden om ook de routebeschrijving van hun site te printen 8)
Oh ja, ik kocht de a610 daar. Ik ben nu een beetje ermee aan het kloten. Ik vind de ultrakorte handleiding op papier wel tegenvallen.

Oh ja, nog een pluspunt: alle handleidingen, etcetera worden in het Nederlands geleverd!!!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Ik heb vandaag mailtjes gekregen dat beide pakketjes (memoryshop.nl en digitalstreet.nl) zijn opgehaald door de post. Dus ik verwacht mijn fototoestel morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een goed tasje voor mn camera, tot 25 euri, welke raden jullie me aan? (canon a610)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 11:04:
Ik zoek een goed tasje voor mn camera, tot 25 euri, welke raden jullie me aan? (canon a610)
LowePro Z5 (http://www.lowepro.com/Pr..._Pouches/classic/Z_5.aspx)
Ongeveer 18 euro.
Gebruik ik zelf voor m'n A75, en aangezien de A610 en A620 hetzelfde formaat zijn moet dat prima passen.
Afbeeldingslocatie: http://technoland.shop.by/pics/items/lowepro_161z5.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Microkid op 30-12-2005 11:14 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Ik heb een LowePro Z20, die is net een maatje groter, en dat vind ik wel zo prettig. Er kunnen dus makkelijker wat accesoires bij mee :)
http://www.lowepro.com/Pr...Pouches/classic/Z_20.aspx

Afbeeldingslocatie: http://technoland.shop.by/pics/items/lowepro_161z20.jpg
Bestaat in verschillende kleuren, ik heb de zwarte :)

[ Voor 12% gewijzigd door Res-q op 30-12-2005 11:55 ]

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Ik heb vandaag mijn A620 en mijn SD kaartje binnen gekregen :) :P :9 8) . Ik zal zo dadelijk eens wat gaan proberen te fotograferen.

Wat is de beste site om je foto's op te zetten in maximaal formaat? Pbase.com of toch iets anders? Dan kan ik later op de dag al vast een paar foto's posten.

[ Voor 12% gewijzigd door Jesp_J op 30-12-2005 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

pbase is netjes maar als je snel en simpel wilt gewoon www.imageshack.us (of .ws)
krijg je kant en klaar met thumbnails erbij (zoals ik hierboven deed)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:26

vooghel

Cunning linguist

Jazzper schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 13:29:
pbase is netjes maar als je snel en simpel wilt gewoon www.imageshack.us (of .ws)
krijg je kant en klaar met thumbnails erbij (zoals ik hierboven deed)
Van www.imageshack.us:
Afbeeldingslocatie: http://www.imageshack.us/img/hosty.png

1024kb is toch iets te weinig voor de foto's die ik met mijn A610 maak, en als ik ze verklein kun je weer niet goed zien welke kwaliteit de foto's zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door vooghel op 30-12-2005 13:36 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Ik heb een vraagje? Als ik de shutter button half indruk dan hoor ik zachtjes een constant hoge pieptoon. Als ik hem niet indruk hoor ik hem ook wel maar dan moet ik mijn oor tegen de camera aanhouden (maar op een filmpje is deze constant pieptoon wel hoorbaar ;( ).

Hebben jullie dit ook of is dit alleen maar bij die van mij?

[ Voor 12% gewijzigd door Jesp_J op 30-12-2005 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een lowepro D-res 10aw als tasje. Weet ff niet hoe ik snel een plaatje van hun site kan lenen dus dan maar ff de zo Hij past er perfect in, je hebt geen last van een rits waar je langs 'schuurt' als je hem eruit haalt(was voor mij een 'voorwaarde') en je kan er nog een setje extra batterijen in kwijt(past precies). Hij lijkt alleen vanaf de buitenkant iets groter dan de twee hiervoor maar hij heeft misschien wat dikkere bescherming. Heb hem bij camerland in Alkmaar voor 26 euro gehaald. Zal zo ff wat foto's proberen te maken van m'n hond in de sneeuw, eens kijken of dat wat wordt met mijn fotografie kunsten (die ik niet heb ;) ). Post ze vanavond ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

jep hier ook het piepje, was me nog niet opgevallen

hebben jullie ook dat meesterlijke vogeltje met zijn gefluit bij het opstarten :D

ik heb als tasje een cheaps ass vivanco tasje van de media markt. Maar bevalt uitstekend

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de foto's wil bekijken gebruik ik de lens niet. Vaak duurt het een tijdje voor hij naar binnen gaat.
Kan ik door iets te veranderen ervoor zorgen dat hij meteen naar binnen gaat??

Ohja. Ik ga binnenkort skien. Is er een goedkopere optie behuizing voor op de piste. (of totaal iets anders waardoor de camera niet nat wordt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 14:49:
Ik heb een lowepro D-res 10aw als tasje.
Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/products/large/dRes_10aw_blk_lft_equip.jpg

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miss koop ik wel gewoon een case-logic bij de bcc. Ze zien er behoorlijk stevig uit en zijn ook niet duur (10 euri)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Jazzper schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 15:12:
jep hier ook het piepje, was me nog niet opgevallen

hebben jullie ook dat meesterlijke vogeltje met zijn gefluit bij het opstarten :D

ik heb als tasje een cheaps ass vivanco tasje van de media markt. Maar bevalt uitstekend
Neuh, ik heb al die geluidjes uitgezet. Ik weet wel wanneer ik een foto maak, wanneer ie scherp stelt en dergelijke, heb ik al die piepjes voor nodig :). Verder kun je met de software een aantal andere plaatjes en geluiden er in zetten. Zo heb ik bijvoorbeeld een niet-standaard opstartscherm, en een aantal andere geluidjes (die ik toch nooit hoor 8)7 ).
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 15:29:
Als ik de foto's wil bekijken gebruik ik de lens niet. Vaak duurt het een tijdje voor hij naar binnen gaat.
Kan ik door iets te veranderen ervoor zorgen dat hij meteen naar binnen gaat??

Ohja. Ik ga binnenkort skien. Is er een goedkopere optie behuizing voor op de piste. (of totaal iets anders waardoor de camera niet nat wordt?)
Het automatisch naar binnen gaan van de lens is niet in te stellen. Als je de cam uit zet, in afspeel-mode zet en dan weer aan zet komt de lens niet naar buiten, dus dat is wel een beetje een work-around :)

Wat betreft het skieën: er is wel een onderwaterbehuizing (de Canon WP-DC90), maar die is nou niet bepaald goedkoop (€199 bij broer Konijn). Een andere oplossing zou ik zo niet weten, misschien dat je er via Ebay goedkoper aan kunt komen? :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tasje gekocht bij de bcc:
een ongelofelijk sterk tasje van delsey voor 20 euri. Deze was binnen mn budget en het formaat was ook perfect. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.delsey-camerabags.com/images/mn/185_gopix25_open.jpg

http://www.delsey-camerab...w_product.php?productid=3

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2006 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Jesp_J schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:56:
Ik heb de A620 vandaag bestelt bij digitalstreet.nl

Ik heb er nog een geheugenkaartje bij bestelt namelijk de Sandisk SD Ultra II Plus (USB uitklapbaar) 1GB. deze heb ik bij memoryshop.nl besteld.

Nu kijken hoe snel ik ze binnen heb (ik heb ze beiden bestelt met vooraf betalen en ik heb een half uurtje later al betaald).
Ik heb hem ook besteld bij Digitalstreet.nl. Heb jij ook abn? want dan geschied de overschrijving real-time. en op hun site staat dat wanneer je hem besteld voor 13:00 uur hij nog dezelfde dag verstuurd wordt. Hoe heb jij dit gedaan? Hoe snel ging het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Ik heb geen ABN. Ik heb het bedrag via telebankieren (Rabobank) overgemaakt. Ik was wel niet voor 13:00. Ik kreeg hem 2 dagen later. Lekker snel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Misschien heb je hem dan morgen al binnen en anders vrijdag (als hij op voorraad is). In ieder geval gefeliciteerd met je aankoop. Het is een mooie camera. (Ook al een SD kaartje besteld?)

Ik zoek nog steeds een site waar ik mijn foto's kan plaatsen voor hier op het forum. Ik ken wel een paar sites maar voor die moet je je foto's verkleinen. En de andere die ik weet moet je voor betalen.

Ps: Er stond geen edit knop bij mijn vorige bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen!
Ik kwam ook de a610 tegen. Ik heb nu nog een powershot a40 :P een oudje dus.
Ik heb een aantal vraagjes;

Kan de a610 ook bijvoorbeeld de Sandisk SD Ultra II kaartjes aan? En wat is het verschil met een gewone SD kaart?
Hoe zit het met de ruis als je binnen fotografeert? Mijn vriendin heeft de a520 en die geeft behoorlijk wat ruis als je bijvoorbeeld een foto maakt bij een optreden.
Weten jullie toevallig hoeveel de a610 bij de mediamarkt en de bcc kost?
Wat raden jullie aan als tasje en batterijen? Welke hebben de beste prijs/kwaliteit verhouding?

Dat waren een boel vragen :)
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:38:
Ik heb een tasje gekocht bij de bcc:
een ongelofelijk sterk tasje van delsey voor 20 euri. Deze was binnen mn budget en het formaat was ook perfect. :)

[afbeelding]

http://www.delsey-camerab...w_product.php?productid=3
Waar kun je dit tasje kopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:23:
Hoi mensen!
Ik kwam ook de a610 tegen. Ik heb nu nog een powershot a40 :P een oudje dus.
Ik heb een aantal vraagjes;

Kan de a610 ook bijvoorbeeld de Sandisk SD Ultra II kaartjes aan? En wat is het verschil met een gewone SD kaart?
Hoe zit het met de ruis als je binnen fotografeert? Mijn vriendin heeft de a520 en die geeft behoorlijk wat ruis als je bijvoorbeeld een foto maakt bij een optreden.
Weten jullie toevallig hoeveel de a610 bij de mediamarkt en de bcc kost?
Wat raden jullie aan als tasje en batterijen? Welke hebben de beste prijs/kwaliteit verhouding?

Dat waren een boel vragen :)
Alvast bedankt!
* Ja hij kan SD Ultra II kaartjes aan

* Een Ultra kaartje schrijft en leest de bestanden sneller dan een gewone (De Ultra II is ook iets zuiniger in stroomverbruik). Met een gewoon kaartje kun je problemen krijgen met het maken van filmpjes met je camera op de hoogste resolutie Of in de continuous mode (2,4 fps).

* Ik zal strax een paar foto's (zo hoog mogelijke resolutie die de site toelaat) posten van binnenhuis.

* Ik ben zelf in Eindhoven geweest voor de A620 deze koste daar 379 euro (ik heb hem voor 325 bij digitalstreet.nl). De A610 kost dus iets minder als 379 bij de MM. In MM Groningen had iemand de A610 voor 349 gezien (te duur vind ik als je hem voor 279 op internet kunt krijgen).

* De batterijen kun je nog wel even over nadenken want die erbij zitten gaan ook wel een tijdje mee. Maar ikzelf heb een setje GP 2600 mah batterijen en een setje plus lader (GP tarvel + 2500 mah) in bestelling. Ik zal de volgende keer opletten hoe lang ik er mee doe (lang in ieder geval). Heb strax dus 3 setjes batterijen ik denk dat ik degene die ik bij de camera kreeg voor iets anders ga gebruiken.

* Naar een tasje ben ik zelf ook nog opzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:24:
[...]

Waar kun je dit tasje kopen? :)
Het antwoord staat in je eigen post (BCC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Jesp_J schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:01:
Misschien heb je hem dan morgen al binnen en anders vrijdag (als hij op voorraad is). In ieder geval gefeliciteerd met je aankoop. Het is een mooie camera. (Ook al een SD kaartje besteld?)

Ik zoek nog steeds een site waar ik mijn foto's kan plaatsen voor hier op het forum. Ik ken wel een paar sites maar voor die moet je je foto's verkleinen. En de andere die ik weet moet je voor betalen.

Ps: Er stond geen edit knop bij mijn vorige bericht.
Ik heb zelf een weblog dus dan zal ik ze daar posten. Hij is op voorraad. Ik krijg tussen 18:00 en 19:00 uur een track en trace nummer. En dan weet ik wanneer hij binnekomt. Heb nog geen -kaartje besteld. dat volgt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Als je tussen 18:00 en 19:00 je track en trace nummer krijgt dan denk ik dat je hem morgen al krijgt. Was bij mij tenminste ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Even testen:

Afbeeldingslocatie: http://img127.imagevenue.com/loc156/th_47e93_IMG_0068.JPG

Deze foto is verkleind van 3072x2304 (4,1 MB) naar 1024x768 (822 kB)

Foto is genomen op de Auto mode (Super fine).

Iso: onbekend (komt door Auto mode)
Tv: 1/60
Av: 2.8

[ Voor 3% gewijzigd door Jesp_J op 05-01-2006 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enkele dagen ben ik ook in het bezit van de Canon Powershot A620, dit is m'n eerste digitale camera. Spijtig genoeg ken ik nog niet veel van sluitertijden, diafragma en ISO instellingen, maar daar gaat deze camera wel verandering in brengen. Voor de prijs krijg je precies wel echt veel, zeker van die macro mode ben ik onder de indruk.

Even een vraagje, de verkoopster vertelde me bij de uitleg die ze gaf over de camera dat de "super fine" instelling iets te scherp was en dat ik deze waarschijnlijk niet zou moeten gebruiken. Is daar iets van waar? Ik heb gezien dat foto's genomen met de "super fine" instelling bijna 2X zo groot zijn (in bestandsgrootte) dan in de "fine" instelling. Dit wil toch zeggen dat foto's in "super fine" mode over veel meer beeldinformatie bechikken, dat zou dan toch beter moeten zijn? Of is dit onnodige beeldinformatie?

Ik heb nog een lange weg te gaan, maar met de A620 zal ik me zeker niet vervelen met het uitproberen van alle instellingen. Waar ik momenteel het meeste moeite mee heb is het begrijpen van de verhouding tussen sluitertijd, ISO en diafragma. In de sticky posts op deze topic pagina staat wel heel wat info. Misschien moet ik die links eens uitproberen.

Zijn er nog voorbeeldfoto's nodig van de A620? Anders kan ik er wel wat posten hoor, gewoon om de kwaliteit van de camera te demonstreren, en zeker niet de kwaliteit van mijn fotografische kunsten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Dat heb ik nog niet gehoord dat super fine slechter is dan fine. Ik zal ze binnenkort eens vergelijken. Weet iemand anders hier misschien meer af?

En foto's die je hebt geschoten met de camera zijn altijd welkom.

Bij een hogere iso waarde is de lichtgevoeligheid van de sensor groter. Hierdoor kun een kortere sluitertijd gebruiken (wat resulteerd in minder bewogen foto's). Nadeel: Er komt meer ruis op je foto's (dus vermijd iso 400 sowieso al en iso 200 zo weinig mogelijk gebruiken).

Een hogere diafragma waarde zorgt voor meer scherptediepte maar ook voor een langere sluitertijd.

Correct me if i'm wrong

[ Voor 50% gewijzigd door Jesp_J op 05-01-2006 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesp_J schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 15:09:
[...]

* Ja hij kan SD Ultra II kaartjes aan

* Een Ultra kaartje schrijft en leest de bestanden sneller dan een gewone (De Ultra II is ook iets zuiniger in stroomverbruik). Met een gewoon kaartje kun je problemen krijgen met het maken van filmpjes met je camera op de hoogste resolutie Of in de continuous mode (2,4 fps).

* Ik zal strax een paar foto's (zo hoog mogelijke resolutie die de site toelaat) posten van binnenhuis.

* Ik ben zelf in Eindhoven geweest voor de A620 deze koste daar 379 euro (ik heb hem voor 325 bij digitalstreet.nl). De A610 kost dus iets minder als 379 bij de MM. In MM Groningen had iemand de A610 voor 349 gezien (te duur vind ik als je hem voor 279 op internet kunt krijgen).

* De batterijen kun je nog wel even over nadenken want die erbij zitten gaan ook wel een tijdje mee. Maar ikzelf heb een setje GP 2600 mah batterijen en een setje plus lader (GP tarvel + 2500 mah) in bestelling. Ik zal de volgende keer opletten hoe lang ik er mee doe (lang in ieder geval). Heb strax dus 3 setjes batterijen ik denk dat ik degene die ik bij de camera kreeg voor iets anders ga gebruiken.

* Naar een tasje ben ik zelf ook nog opzoek.
Heel erg bedankt :)
Ik ga straks even kijken bij de mediamarkt en bcc hoe hij in de hand ligt. En naar de prijs natuurlijk nog even, maar ik denk dat ik hem ook bij digitalstreet ga halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat sterk verkleinde testfoto's, de derde foto is een crop van de tweede foto in 100% weergave (dus niet vergroot of verkleint). Enkel de buitenfoto is in auto-mode getrokken, de rest in manuele mode. Spijtig van die kraan met druppel, die kreeg ik niet voldoende belicht zonder flits te gebruiken, enkel met langere sluitertijden maar dan zag je die vallende druppel niet meer.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/bogaard/temp/foto1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/bogaard/temp/foto2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/bogaard/temp/foto3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/bogaard/temp/foto4.jpg

*EDIT*

op de tweede foto zie je wel wat ruis in 100% weergave, dat is omdat ik met die manuele instellingen aan het spelen was en een te hoge ISO waarde geselecteerd had. De reden van de iets mindere qualiteit is dus mijn eigen onkunde, deze camera kan echt veel beter.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En op deze directory nog een paar hoge resolutie foto's.

http://users.pandora.be/bogaard/canon_a620/

2 tot 3 mb per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Ik heb hem vanochtend binnen gekregen. Gisteren besteld en vandaag binnen via Digitalstreet.nl Eerste indruk is echt super. Jammer dat er geen Nederlandse handleiding bij zit aangezien mijn engels niet optimaal is. Maar ff zoeken naar een Nederlandse handleiding. Een uitgebreide review volgt nog!
PS: ik weet dat hier geen download-links van handleidingen mogen worden gegeven maar kan misschien i-smurf mij mailen over bepaalde mogelijkheden?

[ Voor 20% gewijzigd door awwexl op 05-01-2006 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ervaring met de garantie bij digitalstreet?
Want bij progress automatisering kost hij nu 264. En dat zit hier dicht in de buurt (woon in Hengelo).
Het lijkt me wel fijn als je wat koopt bij je in de buurt, want als je er wat mee hebt kun je er zo mee terug, alleen hebben ze een levertijd van 2 weken :S

Ik ben vandaag dus bij de mediamarkt en de bcc geweest, daar kosten ze allebei 300 euro. Dan is via internet toch wel beter :)
Met het geheugen maakt het niet echt uit. Bij de mediamarkt koste een 512 mb kaartje sandisk ultra II 50 euro dacht ik.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 18:03 . Reden: 164 is wel erg goedkoop :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja en bij de bcc 29.99 voor 512 mb.
Zie www.bcc.nl
Dat is tog wel heel goedkoop dacht ik zo. Oja in de bcc zelf is hij waarschijnlijk 35. Alleen je hoeft maar te zeggen dat hij op bcc.nl 30 is en dan krijg je hem voor 30 mee (was bij mij tenmiste :Y))

edit: een ultra pro heb je niet nodig hoor, voor zo'n camera. Ik heb nu zelf een Dane-Elec van de bcc en hij doet het supersnel

Afbeeldingslocatie: http://www.bcc.nl/data/images/719/197629/23590.jpg

Edit: Line Bender wat heb jij voor een kraan??? :r :'(

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Als je gaat filmen zou een Ultra misschien wel handig zijn. Of 100+ foto's met 1,9 fps op superfine en grootste formaat dan is een Ultra ook handig. Ik heb er eentje gekocht die je kunt openklappen zodat ik het klepje op het fototoestel niet hoef te gebruiken (lijkt me namelijk niet zo stevig). En bij Sandisk krijg je 10 jaar garantie. Kost wat maar dan heb je ook wat (zelfs in de toekomst is die nog snel genoeg).

Afbeeldingslocatie: http://www.sandisk.com/Assets/Products/130/ultra2-sd-plus-1gb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sandisk.com/Assets/Image/ProductCharts/Ultra2_PerformanceChart.jpg

Ja de kraan is geknipt met een iso van 200 is een beetje aan de hoge kant (100 zou al zowat ruis vrij zijn en 50 al helemaal).

Ik heb trouwens geen ervaring met de garantie bij digitalstreet.nl (alleen bij Alternate.nl jammer genoeg wel. Kut winkel) is namelijk mijn eerste produkt wat ik daar bestel.

[ Voor 22% gewijzigd door Jesp_J op 05-01-2006 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twido
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-01-2021

Twido

Eens een ALFA, altijd een ALFA

Hier nog een vrij nieuwe site met een leuk vergelijk tussen 4 compact camera's waaronder de canon 620. De site geeft teken van voldoende profesionalisme en is voor mij dan ook een goede waardemeter langs de overbekende sites.

http://www.cameralabs.com/reviews/Compacts_Dec05/

Heb lang op het punt gestaan de Canon te nemen . (heb er al 3 gehad).
Maar omdat ik nu echt een toestel wil dat binnen en in slechte lichtomstandigheden goede foto's kan nemen zonder flash is mijn keuze uiteindelijk gevallen op de Fuji F11 (is er ook bij in de test)

Veel leesplezier 8)

cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 11:47

Barrycade

Through the...

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:39:
edit: een ultra pro heb je niet nodig hoor, voor zo'n camera. Ik heb nu zelf een Dane-Elec van de bcc en hij doet het supersnel
Even offtopic:

Ik wil niet twijfelen aan die Dane-Elec van jou, maar met Ultra II kaartjes heb je kans dat je nog sneller kan schieten. Als je af en toe een foto schiet zal je het snelheidsverschil niet merken. Maar bij continue shots of filmen heb je kans dat het kaartje het niet kan bijbenen.

Ik heb wel eens een testje gedaan door met een 256 SD van Kingston (normale SD) continue te schieten en kwam ik op 39 foto's per minuut, dit omdat het kaartje het niet bij kon benen en de camera daarop moest wachten. En met mijn 512 Ultra II kwam ik rond de 70 en was dus mijn camera (coolpix 5200) de beperkende factor.

Dit was welliswaar niet met een A610/A620 maar de systematiek zal hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Precies zoals ik ook al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Iemand voor mij de Nederlandse handleiding van de Canon Powershot A620?

[ Voor 5% gewijzigd door awwexl op 06-01-2006 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

staat op je CD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Ja waar dan? Want ik heb hem er niet op staan hoor. Ik heb niet de Nederlandse versie van de Canon Powershot A620. Heb jij hem wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Mag ik zachtjes wijzen in de richting van de policy van GoT:

Handleidingrequests voor wat voor stuk hardware dan ook doen we hier niet aan op GoT. Niet eens omdat ze copyrighted zijn, maar gewoon omdat ze vaak te downloaden/bestellen zijn bij de fabrikant en ook bij de betere shops aan te vragen zijn. Een tip: let bij het bestellen van camera's via het internet op of je een Nederlandse versie of een geimporteerd model krijgt. In het laatste geval krijg je namelijk meestal géén Nederlandse handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
littlejoannes schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:19:
Mag ik zachtjes wijzen in de richting van de policy van GoT:

Handleidingrequests voor wat voor stuk hardware dan ook doen we hier niet aan op GoT. Niet eens omdat ze copyrighted zijn, maar gewoon omdat ze vaak te downloaden/bestellen zijn bij de fabrikant en ook bij de betere shops aan te vragen zijn. Een tip: let bij het bestellen van camera's via het internet op of je een Nederlandse versie of een geimporteerd model krijgt. In het laatste geval krijg je namelijk meestal géén Nederlandse handleiding.
Ze zijn gewoonweg nergens te downloaden! Ook niet bij Canon en de betere shops! Vandaar dat ik mede-users vraag. Niks illegaals aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Via de canonsite (www.canon.nl) wordt je verwezen naar de service afdeling van Canon.
http://mail2.etbvas.nl/partsportal/
Daar kan je voor 30 euri een orginele CD kopen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
littlejoannes schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:08:
Daar kan je voor 30 euri een orginele CD kopen. Succes!
Voor die 30 euro zou ik het gewoon met de engelse doen. Zo moelijk is dat nu ook weer niet. En gebruik de site die ik eerder in dit topic heb vermeld ook eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de a610 besteld bij digitalstreet.nl :) :) . Vanmiddag voor 13.00 uur! Ik heb het geld via mijn ABN rekening overgemaakt, gaat het dan sneller denken jullie?
Ik hoop echt dat ik hem morgen binnenkrijg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:50:
Ik heb de a610 besteld bij digitalstreet.nl :) :) . Vanmiddag voor 13.00 uur! Ik heb het geld via mijn ABN rekening overgemaakt, gaat het dan sneller denken jullie?
Alvast succes met je cam.
Ik verwacht wel dat je hem morgen binnen hebt (was bij awwexl namelijk ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:50:
Als het een ABN <> ABN opdracht is geweest dan heb je hem zeker weten morgen. Tenzij TPG het druk heeft! Digitalstreet rules! Ik heb trouwens de Nederlandse handleiding ook. Ik betaal nooit 30 Euro voor een handleiding. Dan inderdaad maar in het Engels. Maar ik heb de Nederlandse gelukkig nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

awwexl schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 18:26:
[...]

Als het een ABN <> ABN opdracht is geweest dan heb je hem zeker weten morgen. Tenzij TPG het druk heeft! Digitalstreet rules! Ik heb trouwens de Nederlandse handleiding ook. Ik betaal nooit 30 Euro voor een handleiding. Dan inderdaad maar in het Engels. Maar ik heb de Nederlandse gelukkig nu.
Ja het was ABN naar ABN, en ik heb een bevestiging gekregen dat ik hem morgen krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Dat wordt dus lekker spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

;)

Maar nu wat anders, ik heb nog heel wat oude foto's die ik wil laten afdrukken. Normaal doe ik dit bij de kruidvat, deze hebben wel goede kwaliteit. Maar bij de Mediamarkt is het goedkoper, hebben jullie ervaring met de kwaliteit van de mediamarkt? Kan ik mijn foto's beter bij de kruidvat afdrukken of bij de mediamarkt? Of nog ergens anders? :)
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:20

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Mediamarkt kwaliteit is prima. Je moet alleen opletten dat je op 10x15 iets van je foto's kwijtraakt (ik iig wel met mn hp camera).
Res-q schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 23:17:
Dat is bij iedere digitale compact, omdat die foto's maken in een 4:3 resolutie, en een 10x15 print is 2:3. Een dSLR heeft hier geen last van, omdat deze ook foto's maakt in 2:3 verhouding.
wat hij zegt dus :P

ik wist het niet zeker, en praat niet graag poep :P

[ Voor 61% gewijzigd door _Mystikal_ op 07-01-2006 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Dat is bij iedere digitale compact, omdat die foto's maken in een 4:3 resolutie, en een 10x15 print is 2:3. Een dSLR heeft hier geen last van, omdat deze ook foto's maakt in 2:3 verhouding.

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Op veel plaatsen kun je ook kiezen voor afdrukken op 4:3 formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Als ik een filmpje maak wordt er ook een THM bestand aangemaakt.
Waarvoor is dit bestand en wat doet het?
Kan ik het bestand gewoon weggooien als ik de filmpjes overzet naar mijn pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 13:02

freddifish

schnappi !

een thumbnail plaatje om de filmpjes uit elkaar te kunnen houden lijkt me..

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:38
Ik ben nog aan het twijfelen tussen een A610 of A620.

Ik ga waarschijnlijk niets met raw doen en 7MP is geen must.

Volgens deze link http://www.dpreview.com/reviews/sonydscw7/page10.asp
Is de 7MP versie beter dan de 5MP wat betreft noise & afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je linkt naar een sony met 7MP ;)

Ik ben echt zeer tevreden over dit toestel. Ik kwam er vandaag achter dat je ook een raster kunt aanzetten, zodat je 9 vakjes krijgt en je makkelijker plaatjes kan schieten volgens de gulden snede :)
Het draai scherm is ook super, vooral omdraaien is leuk als je samen met iemand op de foto wil :D
Ik gebruik de auto echt bijna niet, je hebt heel snel dat foto's overbelicht raken, das wel iets minder, maar bij de andere programma's kun je de hardheid instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:38
Yep daar vertellen ze dat. In de canons zit namelijk een sony Chip.
Ik had eerst de Sony DSC W17 en heb hem nu toch maar geruild en de Canon A620 gehaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Ik ben ook nog steeds erg tevreden. Sinds kort net een Crumpler tas gekocht, Duracell oplaadbare batterijen en een Kingston SD kaartje van 512MB. Het wordt steeds leuker!

Tas:

Afbeeldingslocatie: http://www.kultversand.de/out/oxbaseshop/html/0/dyn_images/2/bzl-005.jpg

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb last van het volgende probleem. als ik via mn optische zoeker een foto maakt, wordt het eindresultaat anders dan de foto die ik wou. De foto op het lcd-scherm is ook anders dan in de optische zoeker.

Wie weet een oplossing voor dit probleem/heeft dit probleem ook ?:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 17:39:
ik heb last van het volgende probleem. als ik via mn optische zoeker een foto maakt, wordt het eindresultaat anders dan de foto die ik wou. De foto op het lcd-scherm is ook anders dan in de optische zoeker.

Moet je toch eerst vertellen wat er verschilt/niet goed is, alleen anders geloof ik wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 17:39:

Ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt. Dat komt doordat de zoeker niet op de plaats van je lens zit, waardoor er altijd een kleine afwijking is, als je iets ver weg fotografeerd -> 1,5/2 meter ofzo dan merk je het niet snel, maar bij foto's van dichtbij wel.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 00:13 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:59:
[...]

Ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt. Dat komt doordat de zoeker niet op de plaats van je lens zit, waardoor er altijd een kleine afwijking is, als je iets ver weg fotografeerd -> 1,5/2 meter ofzo dan merk je het niet snel, maar bij foto's van dichtbij wel.
Paralax, dat hou je altijd als de zoeker niet TTL is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:21

The Legend

*Plop*

Weet iemand trouwens hoe snel prijzen dalen bij dit soort camera's? Ik heb hem nu namelijk nog niet direct "nodig" dus kan het geld nog even in de knip houden met de hoop dat de prijs nog zakt als ik hem in maart/april wil kopen.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

The Legend schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 01:26:
Weet iemand trouwens hoe snel prijzen dalen bij dit soort camera's? Ik heb hem nu namelijk nog niet direct "nodig" dus kan het geld nog even in de knip houden met de hoop dat de prijs nog zakt als ik hem in maart/april wil kopen.
Daarvoor zitten er van die mooie grafiekjes in de Pricewatch. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i/?ProduktID=124244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Conclusie: niet schrikbarend snel dus! Je kan verwachten dat hij eind dit jaar rond de 250 - 275 Eur slingert gok ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Oww :) Dan ga ik denk ik volgende week maar een order plaatsen bij digitalstreet :)

Nog een kort vraagje, hoeveel foto's passen er op 1GB als je op de hoogste kwaliteit plaatjes schiet met de A610 :? Dit ivm de afweging tussen een 1GB of 2GB kaartje.. Het wordt dan sowieso een Sandisk Ultra II kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 18:12
Iemand enig idee hoelang je filmpjes kan schieten op 512 mb of 1024 mb op 640x480 bij 30 fps? :)
Joh :o

Nee, maar serieus. Is het niet te zeggen hoe lang je ongeveer op kan nemen? ;)

[ Voor 54% gewijzigd door spokje op 22-01-2006 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Totdat hij vol is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Voor de A610 op een 1gig dane-elec kaartje:

Foto's super-fine, large (2592*1944): 397

Filmpjes
640*480 @ 30fps: 8:38
640*480 @ 15fps: 17:09
320*240 @ 30fps: 24:21
320*240 @ 15fps: 47:36

Duidelijk genoeg? :P

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Waarom is Canon eigenlijk overgestapt op SD cards?
Ik zat aan deze camera te denken als opvolger van mijn A80, maar nu zie ik dat ze afscheid hebben genomen van Compact Flash :'(, dus dat betekent ook nieuwe geheugenkaartjes kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Laatst online: 21:34

Piggen

Lekker bakkie

SD-kaartjes zijn aanzienlijk kleiner dan CompactFlash -> kleinere camera's.
Dat is de enige reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnGizmo schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 02:09:
[...]

Daarvoor zitten er van die mooie grafiekjes in de Pricewatch. :)

[afbeelding]
lijkt me sterk dat hij zo langzaam daalt. ik denk dat hij aan eind van het jaar 225 ofzow is, of 210.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren batterijen en een extra geheugenkaartje gehaald bij de Media Markt. De batterijen zijn van Hähnel en het geheugenkaartje is een Ultra II van Sandisk.
Je merkt het echt wel, dat geheugenkaartje, ik kan gewoon aan 1 stuk doorschieten, helemaal geen enkele wachttijd wat ik wel heb met de gewone sandisk. De Ultra II kost 9 euro meer dan een gewone, maar dat vind ik het wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger waren sd kaarten ook nog veel duurder dan compact flash, maar nu zijn ze gelijk, dus qua prijs maakt dat ook niks uit. In mijn goede ouwe Powershot a40 gaan die dingen nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 13:27:
Gisteren batterijen en een extra geheugenkaartje gehaald bij de Media Markt. De batterijen zijn van Hähnel en het geheugenkaartje is een Ultra II van Sandisk.
Je merkt het echt wel, dat geheugenkaartje, ik kan gewoon aan 1 stuk doorschieten, helemaal geen enkele wachttijd wat ik wel heb met de gewone sandisk. De Ultra II kost 9 euro meer dan een gewone, maar dat vind ik het wel waard.
Wat heb je betaald bij de MediaMarkt? Ik heb een 2GB Ultra II kaartje besteld bij Fotobooms voor €99,00.

[edit]

Nou afwachten nu :P

Gister besteld bij Fotobooms.nl

• Sandisk 2GB Secure Digital Ultra II €99,-
• Lowepro D-Res 10 AW €26,-

Net besteld bij Digitalstreet.nl

• Canon PowerShot A610 €261,-

Bij beide winkels geen verzendkosten :)

Totaal bedrag: €386,-

* The Legend is wel tevreden :Y)

[ Voor 22% gewijzigd door The Legend op 24-01-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de A620 binnen gehad. Het is wel even wennen met uitklapbare lcd, maar volgens mij went dat snel (de grip). Wel super veel opties, lcd is heel scherp en menu's zitten logisch in elkaar. Klepje voor uitgangen van usb e.d. is wel erg instabiel. Dat breekt binnen de korste keren af. Zal later een korte review schrijven, eerst ff uitvogelen hoe alle instellingen moeten worden gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Euro 324,- Inclusief verzendkosten bij Digitalstreet.nl en had de Canon Powershot A620 binnen 3 dagen. Erg netjes dus.

Maar na de bestelling op internet kreeg ik wel een, acheraf gezien, rare e-mail met de mededeling dat zij hem niet op voorraad hadden (volgens hun website wel) en of ik wat anders voor het betaalde bedrag wilde bestellen!? Gelukkig had ik hier niet direct op gereageerd wat ik anders wel doe!

Heeft iemand een soortgelijke ervaring met dit soort e-mails na de bestelling?

Eind goed al goed zullen we maar zeggen.

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Youri Carma schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 05:56:
Euro 324,- Inclusief verzendkosten bij Digitalstreet.nl en had de Canon Powershot A620 binnen 3 dagen. Erg netjes dus.

Maar na de bestelling op internet kreeg ik wel een, acheraf gezien, rare e-mail met de mededeling dat zij hem niet op voorraad hadden (volgens hun website wel) en of ik wat anders voor het betaalde bedrag wilde bestellen!? Gelukkig had ik hier niet direct op gereageerd wat ik anders wel doe!

Heeft iemand een soortgelijke ervaring met dit soort e-mails na de bestelling?

Eind goed al goed zullen we maar zeggen.
Nog nooit gehad. Lijkt me een rare email. Dat ben ik niet gewend van Digitalstreet.nl. Ik had de A620 ook bij hun besteld voor 13:00 en ik had hem de volgende dag al! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 17:17:
Het is wel even wennen met uitklapbare lcd, maar volgens mij went dat snel (de grip).
Ik had voor de A620 de G2 van Canon en sindsdien wil ik geen camera meer zonder dat uitklapbare LCD scherm. Ik kan je hierover nog wel een tip geven.

Probeer ook eens uit "Wastelevel" te fotograferen zoals heel veel profi fotografen met hun Hasselblad of Mayima doen op heupniveau letterlijk vertaald. Je houd de camera tegen je buik en kijkt van boven op je camera. Het LCD scherm klap je horizontaal zodat je net zoals bij een Hasselblad van boven "In" je camera kijkt. Tussen aanhalingstekens omdat dat bij een digitale camera natuurlijk niet het geval is bij een Hasselblad wel.

Of zet je camera op de grond in dezelfde houding zodat je ook weer bovenop je camera kijkt en zie wat voor grappige foto's je op grondniveau kan maken door grassprieten heen of een bloemenbed.
Dit soort foto's zijn anders lastig te maken als je alleen een zoeker hebt of een vaste LCD achterop de camera.

Denk ook aan evenementen of trouwerijen. Natuurlijk staat er weer net zo'n vent van 2 meter voor je als je die ultieme foto wil maken! Niet getreurd. Hou de camera boven je hoofd en klap het LCD scherm horizontaal maar nu naar onderen gericht. Voila, je fotografeert gewoon over iedereen heen.

Zelf fotografeer ik graag op "wastelevel" en gebruik ik de zoeker zelden. Voor de het zogenoemde "Panning" het volgen van bijvoorbeeld een vogel in vlucht of een raceauto op het circuit is de zoeker natuurlijk wel handig.

Tot zover wat ideetje voor het magniefieke uitklap LCD scherm van de Canon's.

[ Voor 9% gewijzigd door Youri Carma op 25-01-2006 18:04 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad het is gewoon een kwestie van een andere manier van fotograferen. Lijkt me zelfs beter dan de oude methode. Moet zeggen dat de lcd verder echt super goed is. Helaas ben ik ziek dus nog niet veel kunnen testen. Dit weekend maar eens doen. Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Beterschap gewenst het is ook guur weer!

Je kan natuurlijk het LCD scherm ook omdraaien en net zo fotograferen als elke andere camera.
Of je gebruikt de zoeker maar daar moet je even testen of dat wat je door de zoeker ziet overeen
komt met de uiteindelijke foto. Kan zijn dat er net een klein randje wegvalt natuurlijk.

Ik heb ook nog geen kans gezien om er veel foto's mee te maken omdat ik hem aan mijn moeder had meegegeven die er in Duitdland wat plaatjes mee heeft gemaakt.

Het weer zit ook niet mee maar toch winterlicht kan leuke foto's opleveren.

succes.

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

De postbode is vanavond geweest m'n paketjes *D

1e indruk, gaaf ding :) Net m'n allereerste macro gemaakt :P Waar ik alleen benieuwd naar ben, de Nederlands handleiding :? Die zou op de cdrom staan, maar waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

op de 2e CDROM
ik kreeg hem erbij iig...
een pdfje of 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
The Legend schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 22:04:
De postbode is vanavond geweest m'n paketjes *D

1e indruk, gaaf ding :) Net m'n allereerste macro gemaakt :P Waar ik alleen benieuwd naar ben, de Nederlands handleiding :? Die zou op de cdrom staan, maar waar?
Hij staat niet op de cd-rom als je de niet-Nederlandse versie van de A620 hebt. Als je je interesse hebt in de handleiding moet je een bercihtje achterlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Jazzper schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 02:53:
op de 2e CDROM
ik kreeg hem erbij iig...

een pdfje of 5
Bij mijn paket zat maar 1 cdrom :? Ik heb hem besteld bij digitalstreet.nl dus ik ga er van uit dat ik de Nederlandse versie krijg??
awwexl schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 10:15:
[...]

Hij staat niet op de cd-rom als je de niet-Nederlandse versie van de A620 hebt. Als je je interesse hebt in de handleiding moet je een bercihtje achterlaten.
Modbreak:Als je de denkt dat je de Nederlandse versie hebt gekocht en er mist een CDROM, moet je contact opnemen met je leverancier. Die Nederlandse versie van de handleiding is copyrighted en het aanbieden of ernaar vragen is dus net zo illegaal als het aanbieden van een spel waar rechten aan verbonden zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Grrrrrene op 29-01-2006 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om binnenkort een A610KIT te kopen, voor 350 bij BCC met 128MB SD-kaartje, tasje en oplader. Weet iemand misschien ergens waar het goedkoper is, of is dit wel een goeie prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Persoonlijk lijkt me 128MB wel erg weinig.. Op de hoogste kwaliteit kunje dan maximaal ongeveer 40 foto's kwijt? Das wel wat weinig voor bv. een vakantie. Ligt uiteraard ook aan je eigen eisen en gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben altijd tegen kits van winkels zelf, aangezien er alle goedkope ellende ingestopt wordt. 128 MB heb je inderdaad geen kont aan en wellicht heb je zelf andere wensen/ eisen aan tas of oplader... niet doen dus. Dit soort aanbiedingen zijn meer in de trant van "we zijn niet goedkoop, maar laten het wel zo lijken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
The Legend schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 10:36:
[...]

Bij mijn paket zat maar 1 cdrom :? Ik heb hem besteld bij digitalstreet.nl dus ik ga er van uit dat ik de Nederlandse versie krijg??

[...]

Graag!
Dat is niet de Nederlandse versie. Dat staat ook bij de beschrijving op de site!
Laat je email achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

awwexl schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 20:02:
[...]

Dat is niet de Nederlandse versie. Dat staat ook bij de beschrijving op de site!
Laat je email achter...
Staat in m'n profiel: [knip]

Modbreak:Het aanbieden of vragen om een handleiding waar copyright op zit valt ook onder warez.

[ Voor 20% gewijzigd door Grrrrrene op 29-01-2006 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

heeft de 620 een betere ccd dan de 610? Is ie de meerprijs wel waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander815 schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 22:16:
heeft de 620 een betere ccd dan de 610? Is ie de meerprijs wel waard?
De enige keuze die je moet maken tussen een 610 en 620 is 5 of 7 MP! Druk je meer dan A4 af of wens je gigantische te croppen tot een 10x15, ga dan voor de 7MP. Zoniet neem je de 5 en steek een hoopje €'s in uw zakken! (Of koop wat leuke accesoires ;) )
De rest is zagerij naar mn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:49:
Ik ben altijd tegen kits van winkels zelf, aangezien er alle goedkope ellende ingestopt wordt. 128 MB heb je inderdaad geen kont aan en wellicht heb je zelf andere wensen/ eisen aan tas of oplader... niet doen dus. Dit soort aanbiedingen zijn meer in de trant van "we zijn niet goedkoop, maar laten het wel zo lijken".
Als ze dan niet goedkoop zijn, waarom kan ik het niet goedkoper vinden op internet?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 13:38 . Reden: tiebvautju ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

digitalstreet.nl, gewoon via pricewatch en dan kijken of ze ook paketten hebben. en anders alles gewoon los kopen. dit heb ik ook gedaan en is uitstekend bevallen

camera: 269 euri (a610)
geheugenkaart 29.99 (Dane-Elec, 512 mb, bij bcc)
tasje: 19.99 (Delsey gopix 25, bij bcc)
batterijen: 17 euri (Panasonic oplaadbare 2300mah voor 4 batterijen bij de dixons)
lader: 19.99 (HEMA, snellader, ook 12 v lader)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik heb zelf de A70 gehad en was ik erg tevreden mee.

Nou wil de a620 kopen, maar heeft deze nog steeds het nadeel dat hij niet aan kan geven hoelang de batterijen nog meegaan bij oplaadbare batterijen, of moet ik dan de canon batterijen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nope.. de A610 (620 vast ook) heeft hier geen indicatie voor. Mijn camera doet verschrikkelijk lang met een vol setje 2300Mah's (en dan bedoel ik ook lang) en dan ineens... baf low battery en uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik mis op m'n A610 idd ook een batterij indicator.. ik dacht dat ik hem nog niet gevonden had maar dat ding zit er dus gewoon niet op :?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste