Als ik hem voor zo'n lage prijs (legaal?) zou kunnen krijgen, zou ik me niet druk maken of hij wel of niet kon synchroniseren. Geen geld voor zo'n prachtcamera.
340-200=140 euro voor de a620. Mag ik vragen waar je deze camera zo goedkoop kan krijgen?awwexl schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 09:34:
Ja heb je gelijk in maar het probleem is dat ik hem niet in de winkel ga kopen. Ik kan hem namelijk 200 Euro goedkoper krijgen dan in de winkel.
aja ik neem dan dixons als winkel. daar is hij 399. en ik kan hem voor 239 krijgen. 160 Euro verschil dan...net zo legaal als het maar kan...
[ Voor 14% gewijzigd door awwexl op 13-12-2005 16:31 ]
En mag ik weten waar je hem kunt kopen voor 239 euro (de A620 en niet de A610)? Ik ben namelijk van plan om hem zelf ook te kopen. En 239 euro is geen geld voor deze camera.
inkoop ex btw...sorry niet voor derden...
Jammer voor dat geld had ik hem gelijk gekocht.awwexl schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 16:55:
inkoop ex btw...sorry niet voor derden...
Is er toevallig iemand bij de mediamarkt geweest en weet wat de A620 daar kost.
Dat weet ik maar het zal niet veel verschillen per filiaal.MPmad schreef op woensdag 14 december 2005 @ 08:46:
Dat verschilt per filiaal.
Maar ik ga naar mediamarkt eindhoven heen dus als iemand pas geleden daar de prijs van de a620 heeft gezien zou ik het graag willen weten.
In Groningen hebben ze alleen de A610. Waar hij 349,- Eur kost (weet het niet 100% zeker meer).
Trouwens de A620 is bij mij in bestelling nadat ik de A610 in men handen heb gehad bij de MM. Er zat jammer genoeg geen SD-kaartje in maar wel batterijen zodat ik lekker een half uurtje ongestoord kon klooien! Maar een genot om mee te werken!
Trouwens de A620 is bij mij in bestelling nadat ik de A610 in men handen heb gehad bij de MM. Er zat jammer genoeg geen SD-kaartje in maar wel batterijen zodat ik lekker een half uurtje ongestoord kon klooien! Maar een genot om mee te werken!
[ Voor 6% gewijzigd door awwexl op 14-12-2005 13:52 ]
[ Voor 162% gewijzigd door awwexl op 14-12-2005 13:56 ]
349 voor de A610 vind ik erg duur.
Goedkoopste prijs in Pricewatch is 264 voor de A610.
Lijkt me eerder de prijs voor de A620 en die is in de pricewatch 317 (nog steeds 30 euro goedkoper).
Goedkoopste prijs in Pricewatch is 264 voor de A610.
Lijkt me eerder de prijs voor de A620 en die is in de pricewatch 317 (nog steeds 30 euro goedkoper).
Ja ik zei ik twijfel. Maar ja ik wil sowieso de A620. Maar als iemand het echt wil weten wat de prijs van de A610 is bij de MM (en 100 km van de dichtsbijzijnde MM afwoont ofzo) dan wil ik nog wel ff langswippen om het zeker te weten!
Je hoeft er niet appart voor mij heen te gaan maar als er iemand toevallig is geweest en hij/zij weet wat de prijs is van de A620 dan zou ik het wel fijn vinden.
Ik ga vrijdag naar Eindhoven toe en dan kijk ik zelf ook bij de mediamarkt. Maar als ik al eerder weet dat het daar niet echt goedkoop is dan bestel ik hem via internet of koop ik hem op een andere plaats waar die goedkoper is.
Ik ga vrijdag naar Eindhoven toe en dan kijk ik zelf ook bij de mediamarkt. Maar als ik al eerder weet dat het daar niet echt goedkoop is dan bestel ik hem via internet of koop ik hem op een andere plaats waar die goedkoper is.
Ja ik ben ook opzoek geweest naar een A620 in een ''gewone'' winkel. Voor het gevoel vind ik het gewoon veiliger en als je wat hebt met de camera kun je hem terugbrengen zonder verzendkosten van de koper. Daar betaal je gewoon voor. Ik heb hem nergens goedkoper gevonden dan 379,= Eur in een ''gewone'' winkel. Dan vind ik het nog wel een groot verschil met de internetwinkels.
Bij Koopdigitaal (foto Konijnenberg) kost de A620 €339,--, en die verkopen echte NL versies.awwexl schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:52:
Ja ik ben ook opzoek geweest naar een A620 in een ''gewone'' winkel. Voor het gevoel vind ik het gewoon veiliger en als je wat hebt met de camera kun je hem terugbrengen zonder verzendkosten van de koper. Daar betaal je gewoon voor. Ik heb hem nergens goedkoper gevonden dan 379,= Eur in een ''gewone'' winkel. Dan vind ik het nog wel een groot verschil met de internetwinkels.
Ze hebben een internetsite, maar ook een (prachtige) winkel in Den Ham (Ov). In ieder geval en heel goed, betrouwbaar adres...
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Naar het schijnt ondersteunen sommige camera's enkel geheugen tot 512mb. Is dit bij Canon powershot a620 ook het geval? Of mag deze nog groter geheugen ook?
Het lijk mij dikke onzin maar goed het kan voorkomen inderdaad. Try before you buy!adembaba schreef op zondag 18 december 2005 @ 19:33:
Naar het schijnt ondersteunen sommige camera's enkel geheugen tot 512mb. Is dit bij Canon powershot a620 ook het geval? Of mag deze nog groter geheugen ook?
De a610 gebruikt bij mij alleszins een 1GB kaartje
[ Voor 4% gewijzigd door the_stickie op 18-12-2005 20:04 ]
Hij kan dacht ik tot 2Gb maar dit weet ik niet zeker.
Ik ben trouwens vrijdag bij de mediamarkt in eindhoven geweest en daar koste de A620 379 euro.
Ik denk dat ik in de kerstvakantie maar eens naar duitsland ga daar kost die maar 325 euro. Scheelt wel ff 55 euro en die duitse winkel heeft een uitstekende service (heb ervaring met hun omdat ik daar ook mijn pc heb gekocht).
Ik ben trouwens vrijdag bij de mediamarkt in eindhoven geweest en daar koste de A620 379 euro.
Ik denk dat ik in de kerstvakantie maar eens naar duitsland ga daar kost die maar 325 euro. Scheelt wel ff 55 euro en die duitse winkel heeft een uitstekende service (heb ervaring met hun omdat ik daar ook mijn pc heb gekocht).
Ik woon in Belgie en heb het nu besteld op deze site==> http://www.progress.nl/in...op/detail.asp?Product_rg={143917D0-D3D0-4928-80ED-67C9FD30880B}
In totaal kost het mij 328 euro(12 euro verzendingskosten). In Belgie kost dit camera iets vanaf 380 euro.En dat is al vrij goedkoop...
In totaal kost het mij 328 euro(12 euro verzendingskosten). In Belgie kost dit camera iets vanaf 380 euro.En dat is al vrij goedkoop...
Het kan nog goedkoper (€ 324), maar ik weet niet of digitalstreet.nl in BE bezorgt.
* vooghel heeft daar overigens afgelopen week de A610 besteld en ontvangen.
* vooghel heeft daar overigens afgelopen week de A610 besteld en ontvangen.
[ Voor 19% gewijzigd door vooghel op 19-12-2005 16:18 ]
Nederlands is makkelijker als je denkt.
dat doen ze wel, maar naar belgie versturen kost 25 euro. Dus 324+25 = 349 euro. Dus niet echt goedkoper he. Maar ze hebben het tenminste wel in voorraad, de site vanwaar ik ze haal heeft ze nog niet binnen
Ze zijn mss wel goedkoper, maar kmoet langer wachten

Als je hem in duitsland bestelt krijg je dan ook een duitse taal op je toestel of kun je hem gewoon in elk land in verschillende talen instellen?
Want bij atelco.de kost die 325 euro. (zij versturen ook naar nederland voor 13,50)
In Nederland kost die bij steenweg.nl 359 euro (heb net gebeld).
Ik neig er erg naar om hem in duitsland te kopen (als er tenminste geen nadelen aanzitten).
Want bij atelco.de kost die 325 euro. (zij versturen ook naar nederland voor 13,50)
Ik neig er erg naar om hem in duitsland te kopen (als er tenminste geen nadelen aanzitten).
[ Voor 6% gewijzigd door Jesp_J op 19-12-2005 16:41 ]
Ik weet het niet, maar de handleiding zal hoogstwaarschijnlijk niet NL zijn en zo een aparte NL handleiding kost zeer duur.
Goedkoopste duits site is dit http://www.net2com.de/ Hier kost het 291 euro voor canon a620
Goedkoopste duits site is dit http://www.net2com.de/ Hier kost het 291 euro voor canon a620
Ja duitse handleiding vind ik niet erg? Zolang de tekst op het display maar niet in het duits is (Engels is goed).
En net2com is wel erg goedkoop ja. Maar bij atelco (o.a. in duisburg) is die 325 euro en daar kan ik met de auto heen (net zover weg voor mij als eindhoven). En daar hebben ze een goede service dus ik denk dat ik hem dan maar daar ga halen.
En net2com is wel erg goedkoop ja. Maar bij atelco (o.a. in duisburg) is die 325 euro en daar kan ik met de auto heen (net zover weg voor mij als eindhoven). En daar hebben ze een goede service dus ik denk dat ik hem dan maar daar ga halen.
Waar woon je dan? Je moet ook rekening houden met benzinekosten e.d he! Ik heb hem bij Norrod besteld voor 325 Eur. Dan haal ik hem op!Jesp_J schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:41:
Als je hem in duitsland bestelt krijg je dan ook een duitse taal op je toestel of kun je hem gewoon in elk land in verschillende talen instellen?
Verwijderd
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik wil hem ook gaan kopen voor een leuke prijs bij een shop hier in de buurt. Ik weet alleen nog niet wat voor kaartjes ik erbij wil. Er zit best wel wat snelheidverschil in volgens mij. Ga je dat echt merken in bijv. burst mode?
Ik woon in de buurt van Venlo (+/- 25 km van de duitse grens).
Mijn vader heeft een auto die op gas rijdt dus de kosten zijn nooit meer dan 8 euro voor het rijden. En als ik daar dan toch ben ga ik gelijk met mijn vriendin daar winkelen (waarvoor ik normaal gesproken toch minimaal naar Venlo zou moeten).
En wat betreft de geheugen kaartjes. In de test van DPreview gebruiken ze een Sd kaartje (1.0 GB SanDisk Extreme III). Deze is snel genoeg om ervoor te zorgen dat de buffer niet gevuld wordt (maar ik verwacht dat dit ook het geval is bij de Ultra versie van Sandisk).
Mijn vader heeft een auto die op gas rijdt dus de kosten zijn nooit meer dan 8 euro voor het rijden. En als ik daar dan toch ben ga ik gelijk met mijn vriendin daar winkelen (waarvoor ik normaal gesproken toch minimaal naar Venlo zou moeten).
En wat betreft de geheugen kaartjes. In de test van DPreview gebruiken ze een Sd kaartje (1.0 GB SanDisk Extreme III). Deze is snel genoeg om ervoor te zorgen dat de buffer niet gevuld wordt (maar ik verwacht dat dit ook het geval is bij de Ultra versie van Sandisk).
Die 1.0 GB SanDisk Extreme III zijn me te duur. Ik ga wel voor een gewone SD Kaart 512 MB ...
Ik heb ook een SD kaart van 512MB, Dane-Elec, en dat werkt prima. Ik heb geen vergelijking met andere kaarten, maar ik heb geen klachten. De camera kan snel genoeg naar deze kaart schrijven. Mijns insziens heeft een snellere kaart alleen zin bij het van kaart naar pc kopieren, en dan wil ik best wel ff wachten
en zo is het voorspeld!
Hoeveel foto's kun je ongeveer kwijt op de hoogste resolutie (of resoltutie lager) van de A620 op een 512 MB SD kaartje?
Ik was van plan om een gewone 1Gig SD kaart te kopen van Kingston. ik heb gezien dat dat maar ongeveer 50 euro kost. Dus dat valt allemaal heel goed mee.
Op een 1GB kaartje zijn de volgende getallen van toepassing.
3072 x 2304 JPEG Super Fine ~ 2,800 KB per file = 322 op een 1GB kaartje
3072 x 2304 JPEG Fine ~ 1,660 KB per file = 515 op een 1GB kaartje
3072 x 2304 JPEG Normal ~ 720 KB per file = 1068 op een 1GB kaartje
2592 x 1944 JPEG Super Fine ~ 1,980 KB per file = 391 op een 1GB kaartje
2592 x 1944 JPEG Fine ~ 1,150 KB per file = 695 op een 1GB kaartje
2048 x 1536 JPEG Super Fine ~ 1,480 KB per file = 607 op een 1GB kaartje
Film fragment op 640 * 480 (30fps) ~ 1,7 MB/sec = 10 min op een 1GB kaartje
Voor een 512 MB kaartje de aantallen door 2 delen.
Ik ga persoonlijk voor een 1GB kaartje Sandisk Ultra II (goedkoopste plaats op dit moment 63 euro).
Dit is dan om er voor te zorgen dat ik ook een paar korte filmpjes kan maken (10 min. en de kaart is vol
). En er zeker van te zijn dat ik 200 foto's kan maken op 1,9 fps (wat misschien niet lukt met de gewone versie).
3072 x 2304 JPEG Super Fine ~ 2,800 KB per file = 322 op een 1GB kaartje
3072 x 2304 JPEG Fine ~ 1,660 KB per file = 515 op een 1GB kaartje
3072 x 2304 JPEG Normal ~ 720 KB per file = 1068 op een 1GB kaartje
2592 x 1944 JPEG Super Fine ~ 1,980 KB per file = 391 op een 1GB kaartje
2592 x 1944 JPEG Fine ~ 1,150 KB per file = 695 op een 1GB kaartje
2048 x 1536 JPEG Super Fine ~ 1,480 KB per file = 607 op een 1GB kaartje
Film fragment op 640 * 480 (30fps) ~ 1,7 MB/sec = 10 min op een 1GB kaartje
Voor een 512 MB kaartje de aantallen door 2 delen.
Ik ga persoonlijk voor een 1GB kaartje Sandisk Ultra II (goedkoopste plaats op dit moment 63 euro).
Dit is dan om er voor te zorgen dat ik ook een paar korte filmpjes kan maken (10 min. en de kaart is vol
[ Voor 7% gewijzigd door Jesp_J op 20-12-2005 16:08 ]
Die aantallen ga je dus niet redden, ik red met mn A610 op hoogste resolutie 2592*1944 op super fine ongeveer 210 foto's op een 512MB SD kaartje
en zo is het voorspeld!
Verek je hebt gelijk als ik het omtel (1GB/aantal KB per file) kom je ook niet op die aantallen uit. Er staat een fout in de review van DPreview.Res-q schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:46:
Die aantallen ga je dus niet redden, ik red met mn A610 op hoogste resolutie 2592*1944 op super fine ongeveer 210 foto's op een 512MB SD kaartje
De aantallen horen bij een 1GB kaartje. Ik zal ff mijn vorige post aanpassen.
Ok dankjewel. Ik ga eerst maar voor een 512 MB kaartje en voordat ik op vakantie ga koop ik er wel een 1 GB kaartje bij. Kank ik ook beetje korte filmpjes maken.
Hmm ik was nog niet op de hoogte van de A610/620.
Ik ben bezig me te orienteren op een digitale camera die hier op lijkt. Wilde eerste en ixus maar die kan gewoon te weinig en toen dacht ik aan de A520 maar dit is nog veel interessanter. Fotografeer al jaren analoog met SLR's maar heb nu niet het geld voor een dSLR. En die cameras tussen de 500-1000 euro die nog wel 'pocket' heten die vind ik typisch gevalletje te groot voor het servet, te klein voor het tafellaken. Maar eens rondkijken wat dat ding moet kosten
Ik ben bezig me te orienteren op een digitale camera die hier op lijkt. Wilde eerste en ixus maar die kan gewoon te weinig en toen dacht ik aan de A520 maar dit is nog veel interessanter. Fotografeer al jaren analoog met SLR's maar heb nu niet het geld voor een dSLR. En die cameras tussen de 500-1000 euro die nog wel 'pocket' heten die vind ik typisch gevalletje te groot voor het servet, te klein voor het tafellaken. Maar eens rondkijken wat dat ding moet kosten
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Maar wat is nou precies je punt? Via de Pricewatch heb je zo de prijs hoor. en dat je goedkoper uit bent dan tussen de 500-1000 Eur is zo bekeken.
Als je met "die cameras tussen de 500-1000 euro die nog wel 'pocket' heten die vind ik typisch gevalletje te groot voor het servet, te klein voor het tafellaken" bedoelt dat je dat geld wel hebt: in die prijsrange zijn ook veel dSLR's te vinden. Voor €538 heb je al een Nikon D50.
oh nice! dat wist ik niet. Ik heb zeker dat geld niet, vandaar ook dat ik nu 'maar' een compact koop en liever over paar jaar een dSLR (als ik werk, nu nog student). En een punt had ik niet echt, het was meer een opmerking en tevens GoT-bookmark 
maar nu wel een vraag. Heb reviews gelezen etc maar is hier iemand die meer kan vertellen over de flits en dan in de praktijk. Zag al wel dat je gelukkig met + en - de flits kon reguleren, maar weer geen red eye toestanden. Ik hou niet zo van flitsen maar soms kan het handig zijn.
maar nu wel een vraag. Heb reviews gelezen etc maar is hier iemand die meer kan vertellen over de flits en dan in de praktijk. Zag al wel dat je gelukkig met + en - de flits kon reguleren, maar weer geen red eye toestanden. Ik hou niet zo van flitsen maar soms kan het handig zijn.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Rode ogen kan bij dit fototoestel een probleem zijn.
Zie dit plaatje:

Maar het lijkt met een software programma makkelijk te verwijderen.
Als ik hem heb gekocht dan zal ik hem eens uitvoerig testen en de resultaten hier posten (dit kan dan ook in de start post worden opgenomen).
Zie dit plaatje:

Maar het lijkt met een software programma makkelijk te verwijderen.
Als ik hem heb gekocht dan zal ik hem eens uitvoerig testen en de resultaten hier posten (dit kan dan ook in de start post worden opgenomen).
Rode ogen lampje is sowieso bull-shit. Tis een kwestie van goed je foto maken meer niet.
nou ja bullshit.. Rode ogen zijn feitelijk te wijd open staande irissen waardoor het licht op je oogbol terugkaatst. Dus of minder drugs gebruiken of 'schuinere' fotos maken... maar dat kan niet altijd. Flitser zit hopelijk ver genoeg van de lens.
Ik heb er nooit echt in gelooft. Het werkt ook niet altijd. Gewoon goed poseren!
Ja rode ogen komen doordat je puppilen groot zijn omdat het donker is. Als je dan in 1x flitst dan hebben je pupillen geen tijd om kleiner te worden en wordt er veel licht via het netvlies teruggekaatst. Het rode komt door de kleur van je netvlies. Je zou kunne proberen om snel twee foto's met flits achter elkaar te maken. Misschien dat de tweede dan minder/geen rode ogen heeft.
De flitser zit bij compact camera's altijd relatief dichtbij de lens in vergelijking met een dSLR. Maar misschien dat de instellingen van de flitser (eerste of tweede gordijn ook zorgen voor minder rode ogen). Kom er vanzelf wel achter.
Je moet gewoon proberen zoveel mogelijk foto's te maken zonder flits.
De flitser zit bij compact camera's altijd relatief dichtbij de lens in vergelijking met een dSLR. Maar misschien dat de instellingen van de flitser (eerste of tweede gordijn ook zorgen voor minder rode ogen). Kom er vanzelf wel achter.
Je moet gewoon proberen zoveel mogelijk foto's te maken zonder flits.
Het probleem van de rode ogen treed op als de hoek tussen lens en flitser kleiner dan 8 graden is (gezien vanaf het onderwerp). En dat heb je nogal snel zonder externe flitser.....
De Powershot a620 bestellen inkoop en ex btw kon helaas niet doorgaan dus heb hem maar bij Norrod besteld. Zondag bestelling geplaatst maar tot op heden nog niks vernomen. de status van mijn order staat op dit moment op:
De order is niet compleet. Op dit moment zijn niet alle artikelen van uw bestelling op voorraad.
Nog maar ff wachten helaas. Voor de feestdagen lukt het niet meer denk ik
De order is niet compleet. Op dit moment zijn niet alle artikelen van uw bestelling op voorraad.
Kheb hetzelfde probleem ook gehad. Voor de feestdagen ging het niet lukken, dan heb ik maar elders besteld waar ze het wel in voorraad hadden. Het komt me iets duurder uit, maar ik kan niet wachtenawwexl schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:58:
De Powershot a620 bestellen inkoop en ex btw kon helaas niet doorgaan dus heb hem maar bij Norrod besteld. Zondag bestelling geplaatst maar tot op heden nog niks vernomen. de status van mijn order staat op dit moment op:
Ja wel balen maar ik wil hem persee daar kopen. Dan kan ik hem ten alle tijde terug brengen als er problemen zijn. Ik woon niet ver van die winkel vandaar! Dan maar ff eerst een andere camera gebruiken voor de feestdagen :d
succes...
ik wilde hem ook daar kopen:
baal ik enorm van.. nu maar kijken naar alternatieven die snel en goedkoop zijn (willen we dat allemaal niet
)
grrrrrrrFrom: "Verkoop [NoRRoD Computers]" <Verkoopteam@NoRRoD.nl>
To: "########################>
Geachte klant,
Helaas is de canon A620 niet op voorraad. Wij verwachten deze helaas niet spoedig. De camera zal in januari binnen komen.
Vriendelijke groet,
Afdeling Verkoop NoRRoD Computers BV
baal ik enorm van.. nu maar kijken naar alternatieven die snel en goedkoop zijn (willen we dat allemaal niet
is er iemand al creatief bezig geweest met het -in camera- vervangen van kleuren dmv de my colors optie?
werkt ook bij filmpjes geloof ik
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Ja, ik heb er wel ff mee gespeeld, maar het resultaat is op zo'n klein schermpje niet goed (genoeg) te zien, vandaar dat, als ik dit wil, het wel op de pc bewerk
. Werkt veen nauwkeuriger
en zo is het voorspeld!
Dan krijg jij wel reactie! Ik heb al wel tig mailtjes gestuurd maar geen reactie! Dan ga ik dus ook mooi kijken naar andere opties! Ik heb geen zin om zo lang te wachten dus!Jazzper schreef op woensdag 21 december 2005 @ 23:27:
succes...
[...]
grrrrrrr
baal ik enorm van.. nu maar kijken naar alternatieven die snel en goedkoop zijn (willen we dat allemaal niet)
Ja, wel een beetje.. hoewel ik de resultaten van de colorswap niet echt super vind, de color accent bevalt me beter (en ook die hebben nog wel wat nabewerking nodig..)freddifish schreef op donderdag 22 december 2005 @ 10:30:
is er iemand al creatief bezig geweest met het -in camera- vervangen van kleuren dmv de my colors optie?
Knowing you're one hell of a guy is one thing, actually being told so by a machine is another.
Verwijderd
Ik twijfel tussen ixus 40 en a610. Wat zijn de belangrijkste verschillen?
Dit wordt mijn eerst dig. camera, dus ik hoef niet meteen het beste van het beste.
Ook wil ik hem vooral gebruiken bij feestjes, etc. Welke raden jullie me aan?
Dit wordt mijn eerst dig. camera, dus ik hoef niet meteen het beste van het beste.
Ook wil ik hem vooral gebruiken bij feestjes, etc. Welke raden jullie me aan?
De belangrijkste verschillen zijn dat de A610 meer handmatige instellingen en een draaibaar scherm heeft en langer met zijn batterijen kan doen, ten opzichte van de accu van de Ixus.
Maar als het vooral voor feestjes is, lijkt me het kleine formaat van de Ixus fijner. Mooie foto's maken doen ze namelijk allebei (hoewel de A610 iets beter zal zijn).
Maar als het vooral voor feestjes is, lijkt me het kleine formaat van de Ixus fijner. Mooie foto's maken doen ze namelijk allebei (hoewel de A610 iets beter zal zijn).
Verwijderd
Hoi Hoi hoi, vandaag een sms'je dat mijn camera klaar ligt bij best-sellers in Zwaag (Hoorn, N-H). Dinsdag besteld, ga hem zaterdag ophalen.
Heb alleen nog geen echte keuze gemaakt voor een lader en geheugenkaart. Heb wel het idee dat gp powerbank goed is maar ook duur. Kan iemand mij iets echt aan of afraden? Ben ff wezen kijken bij de mediamarkt en zag daar wel laders maar geen van de merken zeiden me wat.
Waar halen jullie je geheugenkaartjes? En wat voor een hebben jullie? Zit zelf te denken aan die zwarte kaartjes van Sandisk (ultra 2?)die je direct in je usb kan prikken. Minimaal 512 (2x waarschijnlijk) misschien een van 1gig.
Misschien dat jullie nog wat last minute tips hebben zodat ik zaterdag de drukte in kan voor een lader en geheugen.
Heb alleen nog geen echte keuze gemaakt voor een lader en geheugenkaart. Heb wel het idee dat gp powerbank goed is maar ook duur. Kan iemand mij iets echt aan of afraden? Ben ff wezen kijken bij de mediamarkt en zag daar wel laders maar geen van de merken zeiden me wat.
Waar halen jullie je geheugenkaartjes? En wat voor een hebben jullie? Zit zelf te denken aan die zwarte kaartjes van Sandisk (ultra 2?)die je direct in je usb kan prikken. Minimaal 512 (2x waarschijnlijk) misschien een van 1gig.
Misschien dat jullie nog wat last minute tips hebben zodat ik zaterdag de drukte in kan voor een lader en geheugen.
Net bij Media Markt in Groningen geweest samen met mijn vriendin om een A620 aan te schaffen...
Hebben ze niet en komen er ook niet. Wel de A610 voor 329 euro (circa). Hmmm.
Maar bijkomstigheid: mijn vriendin vond het formaat niets. Veel te lomp. Helaas betaalt zij hem grotendeels en ik wil graag dat zij niet met tegenzin de camera oppakt. Kan de A620 nu wel bij digitalstreet.nl bestellen, maar begin te twijfelen... Nog maar eens kijken of er niet compactere cameras zijn met veel mogelijkheden. Hij liet me de Olympus Mju 600 zien. Chique maar ik heb niets met Olympus. Verder zag ik zo snel een Nikon Coolpix L1 en nog een Nikon. Maar weer verder orienteren. Of misschien toch nog de A620. Die 4 batterijen hakken er qua gewicht natuurlijk ook wel in.
Maar bijkomstigheid: mijn vriendin vond het formaat niets. Veel te lomp. Helaas betaalt zij hem grotendeels en ik wil graag dat zij niet met tegenzin de camera oppakt. Kan de A620 nu wel bij digitalstreet.nl bestellen, maar begin te twijfelen... Nog maar eens kijken of er niet compactere cameras zijn met veel mogelijkheden. Hij liet me de Olympus Mju 600 zien. Chique maar ik heb niets met Olympus. Verder zag ik zo snel een Nikon Coolpix L1 en nog een Nikon. Maar weer verder orienteren. Of misschien toch nog de A620. Die 4 batterijen hakken er qua gewicht natuurlijk ook wel in.
een 610 voor 329 is erg duur imo
had hem zelf voor 275 bij informatique (hcc actie) en voor 28 een 512 kaartje erbij, maar als je veel filmpjes maakt is dat ook zo vol merk ik nu
had hem zelf voor 275 bij informatique (hcc actie) en voor 28 een 512 kaartje erbij, maar als je veel filmpjes maakt is dat ook zo vol merk ik nu

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
ja is ook duur. Zeker als een 620 hier in groningen bij de norrod 325e kost. Maar ja.. moet en zal nu snel een camera hebben. En nog een mazzeltje: ik heb reeds tasje/2300mAh/oplader/512MB sd van een vorige camera. Dus duurder wordt het niet. Maar ja is het me die tientjes meer waard...
ik kan me niet voorstellen dat ze hem daar niet krijgen! Daar slaat toch helemaal nergens op. Ok hij is vrij nieuw dus enigzins te begrijpen dat hij er nog niet is maar dat hij ook niet komt ga ik erg slecht vinden van de MMJazzper schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:38:
Net bij Media Markt in Groningen geweest samen met mijn vriendin om een A620 aan te schaffen...
Bij de meidiamarkt in eindhoven hebben ze hem wel (ben er afgelopen week nog geweest).
De A620 koste daar 379 euro (wat ik best veel vind).
Wat de geheugenkaartjes betreft ga ik voor de Sandisk Ultra II plus (1GB). Het is vooral makkelijk dat je hem rechtsstreeks in je usb poort kan stoppen. Dit zorgt ervoor dat je het ''klepje'' waar de aansluiting voor de camera aan de pc te koppelen minder hoeft te gebruiken. Want dat zag er bij de meidamarkt niet echt kei stevig uit.
De A620 koste daar 379 euro (wat ik best veel vind).
Wat de geheugenkaartjes betreft ga ik voor de Sandisk Ultra II plus (1GB). Het is vooral makkelijk dat je hem rechtsstreeks in je usb poort kan stoppen. Dit zorgt ervoor dat je het ''klepje'' waar de aansluiting voor de camera aan de pc te koppelen minder hoeft te gebruiken. Want dat zag er bij de meidamarkt niet echt kei stevig uit.
Verwijderd
Ik las dat je hem bij best-sellers ging kopen. Ik denk er ook aan hem daar te bestellen. Moest je van tevoren of daar betalen?Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:23:
Hoi Hoi hoi, vandaag een sms'je dat mijn camera klaar ligt bij best-sellers in Zwaag (Hoorn, N-H). Dinsdag besteld, ga hem zaterdag ophalen.
Bij de BCC in Hoorn hebben ze 512 mb Dane-Elec kaartje in hoorn voor 29,99.
Voor batterijen zou ik gewoon naar de HEMA gaan (ook in Hoorn) Deze maken zeer goede batterijen voor een mooie prijs. Ze hebben ook speciale foto-batterijen.
Als je nog geen alder hebt kun je idd voor GP of duracell gaan, die hebben mooie pakketjes voor een mooie prijs. Bedenk wel dat een een-uurs lader de levenasduur van je batterij er niet langer op maakt.
Mvg Daniel uit Hoorn
Edit: Ik zie dat dit topic over de 620 en de 610 gaat. Zet dan ook info over de 610 in je startpost.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 14:37 ]
Verwijderd
Bij best-seller hoef je niet van tevoren te betalen als je hem gaat ophalen. Je besteld hem via de site en je krijgt bericht als ze hem hebben. Dan bel je ze ff op om af te spreken wanneer je hem op komt halen(ze hebben geen voorraad in de winkel).Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:35:
[...]
Ik las dat je hem bij best-sellers ging kopen. Ik denk er ook aan hem daar te bestellen. Moest je van tevoren of daar betalen?
Voor batterijen zou ik gewoon naar de HEMA gaan (ook in Hoorn) Deze maken zeer goede batterijen voor een mooie prijs. Ze hebben ook speciale foto-batterijen.
Als je nog geen alder hebt kun je idd voor GP of duracell gaan, die hebben mooie pakketjes voor een mooie prijs. Bedenk wel dat een een-uurs lader de levenasduur van je batterij er niet langer op maakt.
Mvg Daniel uit Hoorn
Over dat 1 uur laden had ik al bedacht dat dat niet zo tof voor je batterijen is. Zeker niet die laders die je batterijen met 30 min vol schieten. Ik denk meer aan iets van 2 a 3 uur ofzo. Ik heb zelf niet zo'n goede ervaring met batterijen van de hema, heb een aantal lekke gehad.
Bedankt voor je info!
Is er ook wel hoor. Ff lezen!Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:35:
[...]
Ik las dat je hem bij best-sellers ging kopen. Ik denk er ook aan hem daar te bestellen. Moest je van tevoren of daar betalen?
Mvg Daniel uit Hoorn
Edit: Ik zie dat dit topic over de 620 en de 610 gaat. Zet dan ook info over de 610 in je startpost.
Ik heb vandaag mijn Canon a620 ontvangen en is echt een tof toestel. Het is trouwens mijn eerste digitale camera, dus ik kan het niet echt vergelijken met een andere camera. Maar ik ben er in ieder geval zeer content van. Ksta echt versteld van de uitgebreide menu's en mogelijkheden.
Bij de aankoop zaten er batterijen in, maar wat ik wou vragen is hoe lang die batterijen wel meegaan? Zo een camera zal wel enorm veel batterijen verbruiken denk ik. Daarom dacht ik eraan om GP Powerbank herlaadbatterijen te kopen. Maar de welke? 1800Mah of nog hoger? En hoelang gaan die ongeveer mee? Kan iemand me helpen please?
Bij de aankoop zaten er batterijen in, maar wat ik wou vragen is hoe lang die batterijen wel meegaan? Zo een camera zal wel enorm veel batterijen verbruiken denk ik. Daarom dacht ik eraan om GP Powerbank herlaadbatterijen te kopen. Maar de welke? 1800Mah of nog hoger? En hoelang gaan die ongeveer mee? Kan iemand me helpen please?
Gefeliciteerd met je aankoop. Waar heb je hem gekocht?adembaba schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:18:
Ik heb vandaag mijn Canon a620 ontvangen en is echt een tof toestel. Het is trouwens mijn eerste digitale camera, dus ik kan het niet echt vergelijken met een andere camera. Maar ik ben er in ieder geval zeer content van. Ksta echt versteld van de uitgebreide menu's en mogelijkheden.
Gekocht in digital street.nl voor een totaalprijs 350 euro(inclusief 25 euro verzendingskosten) Jullie vinden het waarschijnlijk vrij duur, maar in Belgie kost dit toestel 399 euro. Zelfs met hoge verzendingskosten heb ik een goede zaak gedaan.
Naja te duur wil ik niet zeggen. het kan goedkoper maar 350 Eur is een gemiddelde prijs!
zo was er wel klaar mee. In heel groningen geen 620 meer...
vriendin en ik moesten en zouden camera nog voor de kerst..
net bij Funprice voor 275e de A610 aangeschaft.. fuck die 2 mpix hehe
kon er maar 10 mins mee spelen, ben nu aan het werk. Straks verder kloten en verslag
vriendin en ik moesten en zouden camera nog voor de kerst..
net bij Funprice voor 275e de A610 aangeschaft.. fuck die 2 mpix hehe
kon er maar 10 mins mee spelen, ben nu aan het werk. Straks verder kloten en verslag
Helemaal gelijk in! Ik sta ook bijna op het punt. Maar goed ik heb hem in bestelling bij Norrod. Ik wacht nog geduldig af. Maar ik wacht op je verslag. Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de A610!
Kijk eens naar de ixus series:) Heb zelf de ixus30 en ben helemaal verkocht. Goede kwaliteit, snel(digi2 ofzo) erg klein, stevig compact, groot scherm 2inch:)Jazzper schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:38:
Wedden dat je vriendin een ixus wil?
@awwexl: kun je wachten tot januari... in dat geval zou ik voor digitalstreet.nl gaan
@tofast: kijk eens 2 postjes hoger
Heb al de 610. Die ixussen zijn cool maar ik fotografeer al jaren analoog met spiegelreflex en ben gewend controle te hebben over instellingen. Dat was voor mij een harde eis. Toch is de 610 nog compact genoeg en handzaam en makkelijk dat mijn vriendin er ook mee kan.
Die eerste 10 minuten vielen paar dingen op:
als je de 610 zelf zijn gang wilt laten gaan (lees: mijn vriendin) dan heb je een compleet leeg scherm met 0 info en alles automatisch. Werkt supersnel en goed.
Wil je meer opties? oooooh my f***in god, de echte tweakert kan zijn lol op. Menuutjes en menuutjes en nog eens menuutjes (maar logisch in elkaar!) met opties
Al even lopen prutsen met autostitch en werkt mooi.
Ook goed verzorgd allemaal door canon. 16mb sd kaartje erbij, 4 penlites, kabeltjes etc, je kan zo aan de slag (in mijn geval: 4x 2300mah erin en 512mb sd die ik nog had).
Hij voelt lekker stabiel aan in de hand. Het schermpje gaat ook goed open en dicht (alsof je een mercedes deur dichtdoet t.o.v. een panda). Enige enge punt vind ik nu al het friebeltje over de usb uitgang en andere klepjes. Op dpreview waren ze daar echter wel tevreden over. We zien het wel. Ben er nu al blij mee. Die meerpuntse autofocus aan het werk zien is ook wel wijs gezicht met die verspringende groene vakjes. De flits leek prima de lima zo op het eerste gezicht
* Jazzper was aan het werk.. even vergeten, later meer
@tofast: kijk eens 2 postjes hoger
als je de 610 zelf zijn gang wilt laten gaan (lees: mijn vriendin) dan heb je een compleet leeg scherm met 0 info en alles automatisch. Werkt supersnel en goed.
Wil je meer opties? oooooh my f***in god, de echte tweakert kan zijn lol op. Menuutjes en menuutjes en nog eens menuutjes (maar logisch in elkaar!) met opties
Ook goed verzorgd allemaal door canon. 16mb sd kaartje erbij, 4 penlites, kabeltjes etc, je kan zo aan de slag (in mijn geval: 4x 2300mah erin en 512mb sd die ik nog had).
Hij voelt lekker stabiel aan in de hand. Het schermpje gaat ook goed open en dicht (alsof je een mercedes deur dichtdoet t.o.v. een panda). Enige enge punt vind ik nu al het friebeltje over de usb uitgang en andere klepjes. Op dpreview waren ze daar echter wel tevreden over. We zien het wel. Ben er nu al blij mee. Die meerpuntse autofocus aan het werk zien is ook wel wijs gezicht met die verspringende groene vakjes. De flits leek prima de lima zo op het eerste gezicht
Een Powershot vergelijken met de Ixus serie gaat niet op. En helemaal niet de Ixus 30 met een Powershot A610 of 620.
Nou positief dus! Ik wacht toch maar ff tot januari, Niet zo heel erg. Het zal het wachten waard zijn hoor ik wel weer!Jazzper schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:27:
@awwexl: kun je wachten tot januari... in dat geval zou ik voor digitalstreet.nl gaan
@tofast: kijk eens 2 postjes hogerHeb al de 610. Die ixussen zijn cool maar ik fotografeer al jaren analoog met spiegelreflex en ben gewend controle te hebben over instellingen. Dat was voor mij een harde eis. Toch is de 610 nog compact genoeg en handzaam en makkelijk dat mijn vriendin er ook mee kan.
dat was ook exact de reden dat ik mijn vriendin heb moeten overtuigen dat het toch echt de powershot moest worden...
ik heb trouwens wel het idee dat canon heel bewust de ixus en de powershot A serie naast elkaar houdt met gescheiden functionaliteiten zodat ze geen concurrentie binnen 1 merk krijgen. Als een duurdere ixus namelijk manual instellingen had om maar iets te noemen (technisch zeker niet onmogelijk) dan had ik die wel genomen.
update 02:00
ik heb er nog wat mee lopen spelen net. Wat snapt canon goed wat customer (after) care is zeg..
software geinstalleerd (normaal wil ik fotos van geheugencard lezen en in photoshop doen, maar ik dacht kom we proberen het). Met paar klikken had ik niet alleen een online webspace van canon (waarom zou je dat willen? Nou, ze maken het wel erg gelikt met online tools en sync opties). Rode ogen? klik weg. Stitch/pano gemaakt? 3x klikken en perfect bijgesneden pano. Automatisch allemaal maar je kan per stap steeds manueel dingen veranderen als je wilt.
Dan de camera. Wat een topapparaat! Je bent tweaker of je bent het niet. Ik zei al eerder: als je alles op automaat wil gaat helemaal goed, maar omg wat een controle heb je verder nog. Alles maar dan ook alles kan je bijregelen. En steeds (bv bij fotos playen) denk ik: hee zo had ik het ook gemaakt als ik de software zou schrijven. Gewoon hoe menuutjes lopen, slimmigheidjes ingebouwd zijn. Heerlijk.
zal het weekend als ik naar mijn ouders ga maar eens wat bij daglicht proberen.
trouwens: ik heb een importer maar op de cd staan gewoon de manuals in tig talen waaronder nederlands...
vond de manual wel een beetje kort eigenlijk maar dpreview en de site hierboven ergens genoemd doen goede zaken. Naast mijn aanklooi autodidactiek that is
ps. ik heb menig digitale camera de laatste jaren in handen gehad en mee gewerkt (ik las het net terug en het klinkt als een first timer maar zo is het niet. Ik ben gewoon enthousiast over het product en dat is het ook waard)
ik heb trouwens wel het idee dat canon heel bewust de ixus en de powershot A serie naast elkaar houdt met gescheiden functionaliteiten zodat ze geen concurrentie binnen 1 merk krijgen. Als een duurdere ixus namelijk manual instellingen had om maar iets te noemen (technisch zeker niet onmogelijk) dan had ik die wel genomen.
update 02:00
ik heb er nog wat mee lopen spelen net. Wat snapt canon goed wat customer (after) care is zeg..
software geinstalleerd (normaal wil ik fotos van geheugencard lezen en in photoshop doen, maar ik dacht kom we proberen het). Met paar klikken had ik niet alleen een online webspace van canon (waarom zou je dat willen? Nou, ze maken het wel erg gelikt met online tools en sync opties). Rode ogen? klik weg. Stitch/pano gemaakt? 3x klikken en perfect bijgesneden pano. Automatisch allemaal maar je kan per stap steeds manueel dingen veranderen als je wilt.
Dan de camera. Wat een topapparaat! Je bent tweaker of je bent het niet. Ik zei al eerder: als je alles op automaat wil gaat helemaal goed, maar omg wat een controle heb je verder nog. Alles maar dan ook alles kan je bijregelen. En steeds (bv bij fotos playen) denk ik: hee zo had ik het ook gemaakt als ik de software zou schrijven. Gewoon hoe menuutjes lopen, slimmigheidjes ingebouwd zijn. Heerlijk.
zal het weekend als ik naar mijn ouders ga maar eens wat bij daglicht proberen.
trouwens: ik heb een importer maar op de cd staan gewoon de manuals in tig talen waaronder nederlands...
vond de manual wel een beetje kort eigenlijk maar dpreview en de site hierboven ergens genoemd doen goede zaken. Naast mijn aanklooi autodidactiek that is
ps. ik heb menig digitale camera de laatste jaren in handen gehad en mee gewerkt (ik las het net terug en het klinkt als een first timer maar zo is het niet. Ik ben gewoon enthousiast over het product en dat is het ook waard)
[ Voor 67% gewijzigd door Jazzper op 24-12-2005 02:12 ]
Ik zou de 2500Mah pakken.adembaba schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:18:
Ja die site (die in 1 van mijn eerdere posts staat) moet eigenlijk in de startpost worden opgenomen.Jazzper schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 21:44:
hoe zie ik de batterij status eigenlijk?
Daar zijn al meerdere discussie over geweest. Maar ik blijf het raar vinden dat de batterijstatus niet is opgenomen in de opties.
Is ook raar. Je ziet alleen als ze bijna leeg zijn een rood batterijtje in t schermpje verschijnen. Ik heb altijd 2 setjes volle batterijen bij me, dus ik kan dan snel verwisselen en direct weer door
en zo is het voorspeld!
NimH batterijen hebben een zeer stijle afloop als ze leeg gaan. Menigmaal kon ik (in een Fuji S7000 mèt batt indicatie) nog maar 1 of 2 foto's maken tussen de batterij-bijna-leeg indicatie en een spontane shutdown van de camera. Dus 1: je mist niet veel aan de indicator, 2: altijd een tweede setje bij je steken.
Denon AVR-X3600H
Ik heb vandaag een setje 2600 Mah GP batterijen gekregen van de kerstman
. Ik vraag me af of deze ook werken in de A620? Gaan ze dan langer mee als de 2500 Mah batterijen?
Uiteraard, hoewel het verschil niet groot zal zijn.
A620 18 december besteld. Nog niks in huis
Ze gaan 4% langer mee.Jesp_J schreef op zondag 25 december 2005 @ 18:26:
Ik heb vandaag een setje 2600 Mah GP batterijen gekregen van de kerstman. Ik vraag me af of deze ook werken in de A620? Gaan ze dan langer mee als de 2500 Mah batterijen?
ik had dus die A610 voor 275e bij de Funprice, zag net bij de Media Markt in Groningen dat ie daar rustig voor 349e ligt.. belachelijk wat een bedrag zeg
Ik ga af en toe even langs de MediaMarkt om te lachen om de prijzen van objectieven daaro.Jazzper schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:32:
ik had dus die A610 voor 275e bij de Funprice, zag net bij de Media Markt in Groningen dat ie daar rustig voor 349e ligt.. belachelijk wat een bedrag zeg

offtic dan maar: media markt zou toch juist een enorme prijsbreker moeten kunnen zijn. Diversiteit doen ze aardig goed (zeker in het customer segment) maar prijzen...
Ik heb de A620 vandaag bestelt bij digitalstreet.nl
Ik heb er nog een geheugenkaartje bij bestelt namelijk de Sandisk SD Ultra II Plus (USB uitklapbaar) 1GB. deze heb ik bij memoryshop.nl besteld.
Nu kijken hoe snel ik ze binnen heb (ik heb ze beiden bestelt met vooraf betalen en ik heb een half uurtje later al betaald).
Ik heb er nog een geheugenkaartje bij bestelt namelijk de Sandisk SD Ultra II Plus (USB uitklapbaar) 1GB. deze heb ik bij memoryshop.nl besteld.
Nu kijken hoe snel ik ze binnen heb (ik heb ze beiden bestelt met vooraf betalen en ik heb een half uurtje later al betaald).
Goede keus! Lekker goedkoop! Ik benieuwd hoe snel hij binnen is!
Verwijderd
Ik heb mijn a620 bij best-sellers besteld in Zwaag. Dinsdag besteld, donderdag een mail+sms dat hij kon worden afgehaald. FF bellen voor een afspraak en halen. Via een vriend gehoord dat ze te vertrouwen waren. Dat was maar goed ook. Toen ik mijn camera op ging halen moest je goed zoeken op een industrieterrein naar hun pandje. Pand zonder reclame bord (uit veiligheidsoverwegingen) en van binnen erg basic met een paar webcammetjes als beveiliging. Maar goed je werd vriendelijk geholpen en na ff pinnen was alles klaar. Toen ff in Alkmaar(waar ik woon) geheugenkaart, tasje en lader scoren. Dat loopt aardig op joh. Maar ben nu wel compleet met sandisk ultra 2 plus, gp powerbank travel+2e set batterijen en lowepro tas.
Viel jullie het ook zo tegen dat er zo'n *** handleiding op papier bij zit? De rest is digitaal en dat vind ik niet zo handig (zeker niet als ik dat ding koop voor mijn reis naar Australie). Vind het erg slecht van Canon. Heb er uit verbazing dan maar zelf ff een mooi boekje van gemaakt bij het copy centre. Nu eens lekker pielen met de handleiding op PAPIER
erbij. Iemand nog leuke probeersels waar ik mee aan de gang kan?
Ik had trouwens behoorlijk wat gezeur met installeren van de software op me desktop, misschien handig voor andere mensen. Ik wilde hem op een fat32 schijf installeren, dat wilde dus niet bij mij. Installatie liep steeds vast. Er kwam een command prompt achtich scherm voorbij, dat cappen vertelde mij dat hij iets op een ntfs schijf probeerde te doen wat niet lukte. Op mijn laptop met ntfs ging het prima. Na veel pielen toch gelukt(door andere partitie te kiezen die wel ntfs is) heeft iemand dit ook gehad?
Het is misschien een beetje lul verhaal maar ik dacht dat er mensen waren die hem ook bij best-sellers wilde kopen.
Viel jullie het ook zo tegen dat er zo'n *** handleiding op papier bij zit? De rest is digitaal en dat vind ik niet zo handig (zeker niet als ik dat ding koop voor mijn reis naar Australie). Vind het erg slecht van Canon. Heb er uit verbazing dan maar zelf ff een mooi boekje van gemaakt bij het copy centre. Nu eens lekker pielen met de handleiding op PAPIER
Ik had trouwens behoorlijk wat gezeur met installeren van de software op me desktop, misschien handig voor andere mensen. Ik wilde hem op een fat32 schijf installeren, dat wilde dus niet bij mij. Installatie liep steeds vast. Er kwam een command prompt achtich scherm voorbij, dat cappen vertelde mij dat hij iets op een ntfs schijf probeerde te doen wat niet lukte. Op mijn laptop met ntfs ging het prima. Na veel pielen toch gelukt(door andere partitie te kiezen die wel ntfs is) heeft iemand dit ook gehad?
Het is misschien een beetje lul verhaal maar ik dacht dat er mensen waren die hem ook bij best-sellers wilde kopen.
Waarom heb je hem daar gekocht? 355 Euro is wel veel geld!
Waar ik nu eigenlijk al een hele tijd op zit te wachten zijn foto's van jullie. (bezitters van de A610/A620)
Heb net ff snel door het topic heen gekeken en alleen res-q heeft 10 (?) foto's geplaatst. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar foto's die niet door dpreview oid zijn genomen.
Heb net ff snel door het topic heen gekeken en alleen res-q heeft 10 (?) foto's geplaatst. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar foto's die niet door dpreview oid zijn genomen.
Verwijderd
Als je hem gaat ophalen betaal je 335awwexl schreef op woensdag 28 december 2005 @ 20:54:
Waarom heb je hem daar gekocht? 355 Euro is wel veel geld!
Ik zou wel wat sample foto's willen maken maar kan nog niet echt fotograferen dus ik denk dat mijn foto's niet echt iets toevoegen.justawitte schreef op woensdag 28 december 2005 @ 21:08:
Waar ik nu eigenlijk al een hele tijd op zit te wachten zijn foto's van jullie. (bezitters van de A610/A620)
Wat me trouwens wel opviel bij de a620 is dat de zoom vrij veel lawaai maakt, niet ernstig maar wel een beetje storend.
Ik heb mn cam op dit moment uitgeleend, maar zal binnenkort nog wel wat meer foto's posten. De foto's die ik eerder heb gepost zijn van toen ik de cam max. 3 dagen in bezit had, en op dit moment heb ik m wel iets beter onder controle (wat zeg ik, ik ben al weer aan t kijken naar een andere, dSLR
).

en zo is het voorspeld!
Toen ik mijn eerste cam net had, heb ik ook het een en ander op internet gezet. Door het commentaar kun je veel leren. Verder vind ik het altijd leuk om in verzamel topics, wat dit is, naast hele lappen tekst ook wat foto's van de betreffende camera te zien. En juist dat viel me in dit topic al enige tijd op.Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 21:28:
Ik zou wel wat sample foto's willen maken maar kan nog niet echt fotograferen dus ik denk dat mijn foto's niet echt iets toevoegen.
Wat me trouwens wel opviel bij de a620 is dat de zoom vrij veel lawaai maakt, niet ernstig maar wel een beetje storend.
Edit: Wat ik had toen ik het a60/a70 topic ging doorbladeren, want ik had een a60, had ik elke keer van: oh dat kan dus ook met de camera, ff proberen. En juist daardoor leerde ik veel meer van wat de camera voor mogelijkheden had die ik nog niet had ontdekt, of nooit was opgekomen.
[ Voor 19% gewijzigd door Justawitte op 28-12-2005 22:12 ]
ik zal snel gaan posten maar ik schiet veel troep so far. Moet nog erg testen wat de beste instellingen zijn. Vooral op het gebied van flits enzo. Maar goed even zo wat dan:

stich stand, daarna door het progje van canon daarna in photoshop naar 72dpi gemaakt.

Dat color select standje en dan pointen op iets blauws. Schindlers list was nog nooit zo makkelijk. Heb er nog wel paar, wil erg goed. Mijn pa in zijn paarse overhemd bv was schitterend totdat ik inzoomde en zag dat ook zijn neus nog rood was

camera op sneeuw scenery uit het raam richten en klik. (resized naar 72dpi in Photoshop)
Niets bijzonders verder maar daar moet ik nog tijd voor vinden om echt mijn best te doen
Verder is er nog iets wat me van het hart moet.. ik ben normaal een onwijs eigenwijs iemand (Tweaker-eigen?) maar canon.. ik gebruik zowel de software die erbij kwam als dat ik de programma standen op de camera gebruik, en dat voor een fotograaf met 10 jaar ervaring. Uiteraard neem ik het af en toe over maar zoals bij die sneeuw hierboven doet ie keurig imo.
edit: zo na 6 dagen redelijk fanatiek spelen met de camera en veeeel terugkijken op de LCD was het net voor het slapen gaan ineens: pats boem, rood batterijtje en camera uit. Toch lang uitgehouden die 2300mah's

stich stand, daarna door het progje van canon daarna in photoshop naar 72dpi gemaakt.

Dat color select standje en dan pointen op iets blauws. Schindlers list was nog nooit zo makkelijk. Heb er nog wel paar, wil erg goed. Mijn pa in zijn paarse overhemd bv was schitterend totdat ik inzoomde en zag dat ook zijn neus nog rood was

camera op sneeuw scenery uit het raam richten en klik. (resized naar 72dpi in Photoshop)
Niets bijzonders verder maar daar moet ik nog tijd voor vinden om echt mijn best te doen
Verder is er nog iets wat me van het hart moet.. ik ben normaal een onwijs eigenwijs iemand (Tweaker-eigen?) maar canon.. ik gebruik zowel de software die erbij kwam als dat ik de programma standen op de camera gebruik, en dat voor een fotograaf met 10 jaar ervaring. Uiteraard neem ik het af en toe over maar zoals bij die sneeuw hierboven doet ie keurig imo.
edit: zo na 6 dagen redelijk fanatiek spelen met de camera en veeeel terugkijken op de LCD was het net voor het slapen gaan ineens: pats boem, rood batterijtje en camera uit. Toch lang uitgehouden die 2300mah's
[ Voor 7% gewijzigd door Jazzper op 29-12-2005 01:09 ]