Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Ik kan niet wachten tot m'n a620 binnen is!!
Nu nog ff geheugen, batterijen en tasje en dan ben ik klaar!
Hoe werkt die HF-DC1 flitser? Je sluit niks aan, werkt het soms draadloos op een of andere manier?
Verder zit ik eraan te denken om een 2 Gb Sandisk Ultra 2 te kopen, iemand ervaringen mee?
Ik ben toch malle pietje niet!
Wat voor een batterijen gebruik je?The Legend schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 10:25:
Yup, ik heb ook zo'n 2GB Ultra II kaartje (€99), werkt primaJe kunt er ongeveer 800 foto's op kwijt op de hoogste kwaliteit. Verder heb ik een Lowepro D-Res 10 AW (€26) en daar ben ik ook zeer tevreden mee.
Ik zit zelf aan 2600 mAh te denken, kom er verschillende merken van tegen.
Heeft er iemand ook ervaringen met de telelens, is dit nou wel handig in het gebruik?
Verwijderd
Die flitser werkt als een zogenaamde "slave". Hij reageert op de flits van de camera. Lijkt me behoorlijk lomp, onhandig en wannabee-dSLR-achtig.
Heerlijke macro...erg onscherp man...Ik hoop voor je dat het bewegingonscherpte betreft:)
Want dan maakt mijn canon digital ixus30 10x betere macro's
Ik ga wel meer oefenen

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
en zo is het voorspeld!
Opvolgers/interne concurrenten morgen op de PMA.Res-q schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:37:
^^ Dan weet je waarsch ook wel meer details, uitleg, reden, waarom etc?
Verwijderd
Dit vlak na mijn bestelling... (waarna ze mij een hele goede service hebben geleverd door mij te beloven het verschil terug te betalen)
Deden ze bij mij ook iddVerwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 14:21:
De prijs is al gedaald, in ieder geval bij Digital street...
Dit vlak na mijn bestelling... (waarna ze mij een hele goede service hebben geleverd door mij te beloven het verschil terug te betalen)
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:19:
Gerucht: prijsverlaging voor deze camera's is onderweg
...en daar zal je het hebben...Res-q schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:37:
Dan weet je waarsch ook wel meer details, uitleg, reden, waarom etc?
nieuws: Canon introduceert nieuwe camera's en objectievenCanon introduceert nieuwe camera's en objectieven
[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 21:35 ]
Die A700 weegt bijna 1/3 minder dan de A620. En natuurlijk dat mooie grote scherm, eindelijk niet meer turen op zo'n klein postzegeltje. Jammer dat ik nog nergens prijzen kan vinden.
[ Voor 51% gewijzigd door Microkid op 21-02-2006 22:17 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
Nope, het ging over een prijsverlaging.... Maareh, de nieuwe camera's waren inderdaad ook al bekend.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 21:31:
...en daar zal je het hebben...![]()
nieuws: Canon introduceert nieuwe camera's en objectieven
zou je mijn quote even willen spoileren?
Verwijderd
Verder lopen de a700 en de a540 maar op 2 AA's, met 4 AA's zal je toch wat langer mee kunnen
Ik denk toch dat ik de A700 links laat liggen en voor de ongetwijfeld komende prijsverlaging van de A620 een mooie 1,75x teleconverter er bij haal. Daarmee kom ik ook op 245 mm.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Verwijderd
Bij mij ging hij van 324 naar 299 euro... een verschil dus van 25 euro.... dat vond ik best de moeite waardThe Legend schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 18:06:
[...]
Deden ze bij mij ook iddBestelde toen hij €261,- koste, daalde toen 2 hele euro's naar €259,- en kreeg het verschil netjes teruggestort
Ik heb dus de A620
Het bleek dat ik die typische e-mail niet van Digitalstreet had gekregen maar van Progress;Youri Carma schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 05:56:
Euro 324,- Inclusief verzendkosten bij Digitalstreet.nl en had de Canon Powershot A620 binnen 3 dagen. Erg netjes dus.
Maar na de bestelling op internet kreeg ik wel een, acheraf gezien, rare e-mail met de mededeling dat zij hem niet op voorraad hadden (volgens hun website wel) en of ik wat anders voor het betaalde bedrag wilde bestellen!? Gelukkig had ik hier niet direct op gereageerd wat ik anders wel doe!
Heeft iemand een soortgelijke ervaring met dit soort e-mails na de bestelling?
Eind goed al goed zullen we maar zeggen.
Het gekke is dat ik direct daarop mijn bestelling bij Progress via de e-mail heb geannuleerd omdat hij bij Digitalstreet daadwerkelijk op voorraad was. Wat is het toch met sommige bedrijven en e-mail? Ik zou tegen deze bedrijven willen zeggen; "Welcome in the 21th Century!"Geachte klant,
We hebben de door u bestelde Canon A620 al geruime tijd in bestelling staan bij een aantal leveranciers, waarvan tot op heden nog steeds geen van hen in staat is geweest ons een harde leverdatum te informeren. Aangezien we nu niet in staat zijn de toegezegde levertijd waar te maken, willen we u van deze vertraging (wederom) op de hoogte brengen.
Uiteraard doen we tussentijds ons uiterste best het toestel zo spoedig mogelijk te leveren, we willen u op dit moment echter adviseren naar een eventueel alternatief om te zien die we u zouden kunnen leveren. Mocht u een alternatief geleverd willen hebben, laat het ons dan weten, zodat we u de betreffende levertijd kunnen informeren. Vermeld in uw reactie alstublieft uw ordernummer, dat vergemakkelijkt ons het antwoord geven.
Vriendelijke groeten en nogmaals excuses voor de vertraging,
Het orderadministratie-team
Progress Automatisering BV
Ik vond het al gek dat ik dan zo'n mail van Digitalstreet zou krijgen maar dat was dus niet zo ik had ze door elkaar gehaald.
Sorry Digitalstreet.

DIGITAALSTREET=TOP
Canon Powershot A620 gekocht
Goedkoopste van Nederland.
Website voorraad gegevens betrouwbaar:
Dus niet zo'n e-mail achteraf van sorry, nep we hebben het toch niet, maar....
Geen geklooi ex/in BTW of "verborgen" verzendkosten! :
Genoemde bedrag bij Digital street Inclusief BTW & Verzendkosten.
Snelle levering:
Bij mij binnen 3 dagen maar sommige mensen hadden hem al binnen 2 dagen.
[ Voor 9% gewijzigd door Youri Carma op 02-03-2006 20:56 ]
Has Balls
het zijn er wel heel veel dan die dat zo aanbieden. Ik heb eens een mailtje gestuurd.The Legend schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 17:55:
Wat dacht je van gestolen waar of een doos met een baksteen
Maar wel als voorwaarde dat ik hem gewoon kom afhalen. Kijken wat de reacties zullen zijn.
Trouwens bij progress automatisering in Hengelo is de 620... 289 euro. Goedkoper dan digischeet.
Wanneer komen die prijsdalingen?
[ Voor 6% gewijzigd door henkleerssen op 03-03-2006 19:32 ]
ik ben niet zo thuis in FA, zit meer in CSL maar aangezien ik een beetje aan het rondkijken ben naar een nieuwe digitale camera en mijn oog gevallen is op de A620 of de nieuwe A700 lijkt het mij dat ik de vraag ook wel hier kan stellen aangezien die het a620 topic is (en misschien ook het A700 topic wordt? hint hint
Ik wil graag mijn oude Fuji Finepix F601Z vervangen omdat de accu gewoon snel leeg is en omdat ik beperkt ben aan SmartMedia, waardoor ik maximaal iets van 200 foto's op 3mp kan schieten, gebruik dus niet de 6mp omdat ik dan nog minder kan schieten. Tevens is die 6mp niet eens echt 6mp maar 3mp geinterpoleerd naar 6mp.
De A700 is vrij nieuw dus denk nog niet dat er veel ervaringen te vinden zullen zijn. Maar als ik naar de specs kijk en vergelijk met de A620 zijn dit voor zover de grootste verschillen:
http://www.dpreview.com/news/0602/06022108canona700.asp
http://www.dpreview.com/r...620%2Ccanon_a700&show=all
A620 | A700 |
7,1mp | 6mp |
Sensor size 1/1.8" | Sensor size 1/2.5 " |
ISO Auto, 50, 100, 200, 400 | ISO Auto, 80 ,100, 200, 400, 800 |
Optische zoom 4x | Optische zoom 6x |
LCD 2.0 " (flip-out & twist) | LCD 2.5 " |
AA (4) batteries (NiMH recommended) | AA (2) batteries (NiMH recommended) |
Gewicht 285 g | Gewicht 250 g |
Formaat 105 x 66 x 49 mm | Formaat 94 x 67 x 43 mm |
De redenen dat ik zit te twijfelen zijn:
Nadelen A700
- In de pricewatch is de A700 maar 10 euro duurder, is ook maar nominaal verschil.
- De A700 heeft 1mp minder, niet dat ik die nodig zal hebben aangezien 6mp al voldoende is voor A4 print.
- De A620 heeft een swivel scherm, je kan makkelijk foto's maken in bepaalde hoeken. A700 heeft dat niet.
- Meer ISO waarden, dus fijner in te stellen en minder ruis (klopt dit? ben nog steeds aan het inlezen mbt ISO, sluitertijden en dergelijke).
- Grotere sensor dus gevoeliger, mede daardoor meer ISO waarden (toch?)
- Iets lichter qua gewicht.
- Minder batterijen nodig, 2x AA dus je kan waarschijnlijk meer foto's schieten met 4x AA dan de A620.
- 6x optische zoom dus betere zoommogelijkheden
Ik zal de camera voornamelijk gebruiken voor de volgende zaken:
- om vakantie foto's te maken, landschappen en gebouwen
- overdag en in de avond
- veel indoor bij presentaties en dergelijke voor verslaggeving
- macro foto's wil ik ook mee experimenteren
- met zoveel mogelijk mp zodat ik later kan croppen en bewerken, maar uitprinten zal niet groter zijn dan A4
- films maken met geluid, een belangrijke eis !!!
Alvast bedankt.
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Verwijderd
De A700 heeft volgens jouw tabelletje een KLEINERE sensor, maar wel weer een dubbel zo grote ISO-waarde, waarmee ik concludeer dat deze waarschijnlijk juist meer ruis zal produceren.
Al met al tijd voor een nieuwe. Ik wil er deze keer wat minder aan uitgeven (G1 was destijds 2200 gulden), en dat moet lukken denk ik.
Nu vraag ik me af of de A620 zich kan meten met dSLR's. Deze laatste zijn toch een stuk duurder, maar is het verschil in fotokwaliteit ook zo enorm? Ik ga een nieuwe gebruiken voor point-and-shoot en voor wat serieuzer werk (nachtfoto's op straat in de stad, vakantiefoto's, landschappen).
Ik zie dat de A700 er ook zit aan te komen. Zou deze een betere lens hebben, of is dat koffiedik kijken?
Verwijderd
http://www.dpreview.com/gallery/canona620_samples/
Een heel makkelijk voorbeeld zijn de laatste foto's uit deze serie. De portretten bevatten enorm veel scherptediepte. Hierdoor wordt de aandacht afgeleid van het gezicht. Dit is een van de zaken die je met een gemiddelde compactcamera niet onder de knie zult krijgen. Sportfotografie is een tweede aspect dat je met een dergelijke camera kunt vergeten. Kortom het hangt enorm af van het type fotografie dat je beoefent en daarnaast hangt het bij normale huis tuin en keuken fotografie veel meer van de fotograaf af!
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
indrukwekkend...Microkid schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:54:
Ik heb het net ook geprobeerd. Camera in P mode, hoogste resolutie enz. SanDisk Ultra II 2GB kaartje. Ik kan de ontspanner gewoon ingedrukt houden en het ding blijft gewoon foto's maken. Na 10 seconden nog steeds geen bottleneck. Ofwel: met deze combi kan je supersnel blijven schieten. Ong 3 fps.
maar iedereen zweert bij sandisk gevalletjes de laatste tijd (ultra en extreme series) .. maar maakt het nou echt zoveel uit ..als ik nou bijvoorbeeld een snelle transcend of dane elec zou kopen?
van transcend juist of nu van sandisk?Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:28:
Als je van die serie een snelle uitvoering pakt, dan zal het wel loslopen.
Verwijderd
Verwijderd
Hier thuis hadden we nog een HP 2 MP zonder optische zoom en geavanceerde instelmogelijkheden.
Gewoon, flits aan of uit, kwaliteit van 1, 2 of 3 sterren en dat voor rode ogen.
Niet dat je echt zegt: Wauw.
Afgelopen weekend was er een Ford Mustang Meeting in Zolder waar ik heen ben geweest. Vorige meetings geen foto's gemaakt. Nou kwam ik op het plan op de PowerShot A85 van een vriend te lenen. Gewoon op Automatisch gezet en foto's maken maar. Zow hee, wat werkt dat ding heerlijk met dat uitklapbaar LCD.
Dit is het resultaat: http://www.mijnalbum.nl/Album=UEUJG6HH
Eigenlijk was er geen een foto mislukt ( in mijn ogen ) en heb er geen een verwijderd. Dat betekent voor mij dat het toestel super gebruiksvriendelijk is. Zo'n toestel moest ik ook hebben. Gister nog even bij de Mediamarkt in Eindhoven gekeken voor welke PowerShot's met uitklapbaar LCD er tegenwoordig zijn. Dat was de A610 en A620. De keuze was niet moeilijk voor mij: 5 MP is genoeg want ik ben niet van plan om foto's op poster formaat uit te printen. Thuis even gekeken waar ik de A610 het goedkoopst kon bestellen, Digitalstreet was de gelukkige en heb hem daar ook meteen besteld.
Vandaag bij MyCom in Eindhoven vast een 512 Mb SD ( 150x ) kaartje gekocht met volgende specs gekocht:
- Apacer
- Secure Digital Super Hi-Speed
- Capaciteit: 512 MB
- Lees / schrijf beveiliging: Ja
- Schrijfsnelheid: 15 Mb/s
- Leessnelheid: 23 Mb/s
Dit om de volgende reden: Ik heb gelezen dat 2-3 foto's per seconde mogelijk is met de A610.
Het verschil tussen het goedkoopste (traagste) en duurste (snelste) was maar € 7,-
Nou, zeg nou zelf.. wat maakt die 7 euro nou uit als je al een toestel van € 240 hebt gekocht.
Wat vinden jullie van mijn beslissing? Is de A610 echt een goede keus voor een amateur?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 19:31 ]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
Ik zie in de pricewatch een SD card van Kingston van 1GB voor 25 euro staan. Is deze merkbaar slomer dan de Ultra II?
[ Voor 45% gewijzigd door El_Bandito op 16-04-2006 16:33 ]
Wees slim, neem meteen de 2GB versie. Kost maar 25 euro meer voor de dubbele capaciteit.El_Bandito schreef op zondag 16 april 2006 @ 16:31:
Ah ok. Dan neem ik de Sandisk Ultra II 1GB denk ik. Die is 67 euro waar ik mijn cam wil halen. Of zijn er nog betere/snellere kaartjes te krijgen?
pricewatch: Secure Digital Card Ultra II 2GB (Sandisk)
Heb er nu halve dag mee gespeeld en ben er erg blij mee. Heb hier ook nog een ixus II liggen, maar wat een verschil zeg. Canon heeft duidelijk vooruitgang geboekt!
http://specs.tweak.to/6635
Zonde om 25 euro voor niets uit te geven als je het toch niet gebruiktMicrokid schreef op zondag 16 april 2006 @ 20:15:
[...]
Wees slim, neem meteen de 2GB versie. Kost maar 25 euro meer voor de dubbele capaciteit.
pricewatch: Secure Digital Card Ultra II 2GB (Sandisk)
Die Kingston Ultimate 133 1GB card lijkt me wel wat. Schrijft met 20mb/s ongeveer. Is dit overkill of kan je die kaart zijn volle potentie gebruiken?El_Bandito schreef op zondag 16 april 2006 @ 16:31:
Ah ok. Dan neem ik de Sandisk Ultra II 1GB denk ik. Die is 67 euro waar ik mijn cam wil halen. Of zijn er nog betere/snellere kaartjes te krijgen?
Ik zie in de pricewatch een SD card van Kingston van 1GB voor 25 euro staan. Is deze merkbaar slomer dan de Ultra II?
[ Voor 99% gewijzigd door El_Bandito op 17-04-2006 15:16 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Res-q op 18-04-2006 08:58 ]
en zo is het voorspeld!
en jij schiet altijd de foto's in de setting "Super-fine" ? Dan worden ze nog niet zo groot als 3 mb hoor..Res-q schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 08:58:
De A610 doet ongeveer 2-3 fps, met een foto-grootte van 2-3MB per foto, kom je op maximaal 9MB/sec
en zo is het voorspeld!
mm interesting.. waarom overgestapt? Toch wat professionelers voor je werk nu of zo?Res-q schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 10:18:
Nou, ik heb de A610 gehad (nu een Nikon D50), en heb toch regelmatig foto's gehad van 2,5MB, ligt er ook maar net aan wat voor foto's je maakt. Als er allerlei verschillende kleuren inzitten enzo schiet het toch wel aardig op met de bestandsgrootte
Ik merk dat die A610/620 steeds meer als springplank wordt gebruikt naar meer prosumer DSLR.. bij mij kriebelt het ook namelijk (stel zelf alles handmatig in altijd op die A610.. en dat geloof ik wel nu.. en ben misschien wel weer aan iets nieuws toe).
Ik heb de A610 destijds (nu een half jaar geleden) gekocht als mijn eerste digicam. Ik was toen al geïnteresseerd in fotografie, maar wilde niet direct heel veel uitgeven aan een dSLR, omdat ik niet wist hoe het me zou bevallen. Dit viel uiteindelijk positief uit, en heb met de A610 ruim 5000 foto's gemaakt.
Op een gegeven moment loop je toch wel tegen beperkingen aan, zoals beperkte flitsmogelijkheden, beperkte groothoek, niet lichtsterk over het hele bereik, slechte prestaties op ISO > 200, en zo wel meer dingen.
Uiteindelijk mn A610 voor een leuke prijs kunnen verkopen aan het zusje van een klasgenoot, en een D50 gekocht. Gewoon de feeling met het apparaat, flitscapaciteit met externe flits, hogere iso, lenzen keuze naar wens en dat soort dingen hebben voor mij de doorslag gegeven
Enige domper is dat je voor de de prijs van de flitser (Nikon SB-800) en lens (tamron 28-75 f/2.8) elk een A610 + accesoires kunt kopen, maargoed

en zo is het voorspeld!
leuk om te lezen..Res-q schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 10:44:
Precies wat je zegt, was wel uitgekeken op de A610. Heb m niet nodig voor mn werk ofzo, maar fotografie is best wel een hobby van me geworden
.
Ik heb de A610 destijds (nu een half jaar geleden) gekocht als mijn eerste digicam. Ik was toen al geïnteresseerd in fotografie, maar wilde niet direct heel veel uitgeven aan een dSLR, omdat ik niet wist hoe het me zou bevallen. Dit viel uiteindelijk positief uit, en heb met de A610 ruim 5000 foto's gemaakt.
Op een gegeven moment loop je toch wel tegen beperkingen aan, zoals beperkte flitsmogelijkheden, beperkte groothoek, niet lichtsterk over het hele bereik, slechte prestaties op ISO > 200, en zo wel meer dingen.
Uiteindelijk mn A610 voor een leuke prijs kunnen verkopen aan het zusje van een klasgenoot, en een D50 gekocht. Gewoon de feeling met het apparaat, flitscapaciteit met externe flits, hogere iso, lenzen keuze naar wens en dat soort dingen hebben voor mij de doorslag gegeven.
Enige domper is is dat je voor de de prijs van de flitser (Nikon SB-800) en lens (tamron 28-75 f/2.8) elk een A610 + accesoires kunt kopen, maargoed
Ik zit alleen op te hikken tegen de prijs.. vind het allemaal wat duur.. ben al hier en daar mijn licht aan het opsteken.. zie ook [rml][ discussie] budget / start-dSLR, welke te kiezen? *deel 3*[/rml]
Ik wil wel in een keer klaar zijn met een kit of zo.
Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
[ Voor 143% gewijzigd door El_Bandito op 22-04-2006 18:51 ]
Heb van m'n oorspronkelijke een andere vraag gemaakt, op andere vaste objecten zegt ie het namelijk niethenkleerssen schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 18:51:
eeeuh hij gaat knipperen als de sluitertijd boven 1/30 s komt.. Hij zegt niet dat jij de camera beweegt .. maar dat je kans hebt op bewogen foto's beneden deze grens. Met andere woorden: bij auto settings: zorg voor een omgeving met meer licht. Bij handmatige settings: zet hem bijvoorbeeld 1/40 s of 1/50 of joe name it.... probleem opgelost.
maak je een foto in auto settings of met handmatige settings? Handmatig kun j enog wat spelen met apertuur (zet hem op f/28 ten alle tijden bijvoorbeeld .. vooral binnen).El_Bandito schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 18:52:
[...]
Heb van m'n oorspronkelijke een andere vraag gemaakt, op andere vaste objecten zegt ie het namelijk nietIs opgelost dus, maar van m'n nieuwe vraag snap ik niet zoveel..
Hoe dan ook zorg voor een goede belichting. Helpt veelal bij het focussen.
Heb hem net even in TV modes op f/28 gezet. Wat voor sluitertijd raad je aan voor normale foto's?
Op die manier heb ik ook volgende foto gemaakt: http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=view&id=492917 .. als je goed kijkt zie de A620 van mij ook.
Foto van oog
Denk dat het licht wat te laag zit.
Wat voor sluitertijd zou geschikt maken om actiefoto's van de motor op het circuit te maken? Dan moet je denken aan ongeveer een motor die met 120km/h in een bocht zit.
[ Voor 52% gewijzigd door El_Bandito op 22-04-2006 20:42 ]
probeer een suilterijd van 1/30 of zo ipv 1/80El_Bandito schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 20:33:
Normale foto, tja, huis-tuin- en keuken foto'tes
Foto van oog
Denk dat het licht wat te laag zit.
en jij staat stil? En wat voor weer is het? Is het donker of licht? Bij zonlicht .. zou het geen probleem moeten zijn om een sluitertijd te nemen van 1/1000 (bij f3.2 of zo). Nogmaals het hangt nogal van de hoeveelheid licht af.. en ook oefening baart kunst.Wat voor sluitertijd zou geschikt maken om actiefoto's van de motor op het circuit te maken? Dan moet je denken aan ongeveer een motor die met 120km/h in een bocht zit.
Stilstaand en zonnig weer ja.
jaje komt er niet zomaar.. maar gelukkig heb je een goed apperaat in handen .. waarmee je toch zeer aardige fotos kan maken.El_Bandito schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 20:52:
Klinkt nog aardig ingewikkeld. Wordt idd flink oefenen
Stilstaand en zonnig weer ja.
btw.. wist je dat je nog niet eens photoshop hoeft te gebruiken voor de foto zoals deze :
http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=view&id=492917 (alhoewel ik dat met die wel heb gedaan) ?
Je kunt specifieke kleuren namelijk veranderen naar andere.
En kijk ook eens voor de grap eens je handleiding door.. Je zult nog versteld staan wat het ding nog meer kan.
Wtf, 6 dagen spelen en toen pas leeg? Ik ben vanmiddag begonnen rond 14:00 met spelen en nu zijn ze (de Panasonic batterijen die er bij zitten) al leeg... ?Jazzper schreef op donderdag 29 december 2005 @ 00:22:
edit: zo na 6 dagen redelijk fanatiek spelen met de camera en veeeel terugkijken op de LCD was het net voor het slapen gaan ineens: pats boem, rood batterijtje en camera uit. Toch lang uitgehouden die 2300mah's

Die standaard zijn inderdaad zeer snel leeg. Maar mijn 2500nMH dingetje houden het inderdaad zo'n 800 foto's vol (volgens canonsite 500 op standaardbatterijen). Ik kijk veel terug en ben erg lang aan het stellen en meten... Het zijn dan ook wel 4 flinke batterijen, aan het gewicht!El_Bandito schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 21:44:
[...]
Wtf, 6 dagen spelen en toen pas leeg? Ik ben vanmiddag begonnen rond 14:00 met spelen en nu zijn ze (de Panasonic batterijen die er bij zitten) al leeg... ?
Nou heb ik een vraagje voor de mensen met een Canon PowerShot A610.
Maakt het apperaat ook mooie avond foto's!?
Dat is een van de redenen dat ik een anderen camera wil kopen,zodat ik mooie avond foto's kan maken.
Ik ga veel naar Pretparken/kermissen en wil daar s'avonds toch wel mooie plaatjes maken.
Alvast Bedankt!
Life is complicated
tja .. dat hangt gedeeltelijk van je vaste hand af. Je moet namelijk een sluitertijd instellen die langer is dan 1/30 .. en daat geeft doorgaans bewogen fotos (als je geen statief gebruikt). Zie posts hierboven ook. Je kunt hier weliswaar de iso op 400 (maximale waarde voor deze camera voor de lichtgevoeligheid) zetten, maar dat geeft doorgaans wat korrelige fotos. Goede DSLR's zijn bekend om hoge iso waarde om ook in het donker goede fotos te kunnen klikken (ook met een kortere sluitertijd). Ben je wel veel meer geld kwijt.W1ckeD-GT schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 00:16:
Ik wil binnenkort een nieuwe camera kopen omdat ik nu een Trust PowerC@m heb en er niet tevreden over ben.
Nou heb ik een vraagje voor de mensen met een Canon PowerShot A610.
Maakt het apperaat ook mooie avond foto's!?
Dat is een van de redenen dat ik een anderen camera wil kopen,zodat ik mooie avond foto's kan maken.
Ik ga veel naar Pretparken/kermissen en wil daar s'avonds toch wel mooie plaatjes maken.
Alvast Bedankt!
Maar desalniettemin is dit een van de compact cameras waar je toch heel erg redelijke fotos kan maken met weinig licht.
Kun je hem niet eens uitproberen voor je doeleinden?
Dus dat word lastig.
Misschien kan iemand hier (Als diegene wilt) een foto maken in het donker van de straat,of iets in die richting.
Bedankt voor je Reply!
Life is complicated
Onze cam heeft ongeveer 3 maanden goed gewerkt (canon a610) en nu doet ie het ook nog goed, het probleem is alleen dat je de aan en uit knop ingedrukt moet houden
Ooit iemand eerder zoiets meegemaakt? Ben bang dat ik 'm op zal moeten sturen ofnie
[ Voor 3% gewijzigd door spokje op 02-05-2006 18:24 ]
Ik hoop hem voor maandag nog in huis te hebben..
Ben benieuwd!
[ Voor 4% gewijzigd door W1ckeD op 04-05-2006 18:20 ]
Life is complicated
Verwijderd
Heb eigenlijk een vraag mbt de Canon Powershot A620:
Heb begrepen dat die ook filmpjes kan maken. Weet iemand hoelang kan je eigenlijk kan filmen in de 640 x 480 modus? Ik heb gelezen tot de kaart vol is. Op een kaartje van 1GIG bijvoorbeeld en wat is de kwaliteit hiervan?
btw wat een levensduur voor batterijen zeg! na ong 500 fotos en redelijk veel proberen en terugkijken pas de batterijen leeg!
http://specs.tweak.to/6635
Verwijderd
Bij het filmen kan je 2 dingen kiezen. De resolutie (320x240 of 640x480) en de FPS (15 of 30). Ik heb een 512Mb kaart en daarmee kan ik in de hoogste kwaliteit 4min en 15seconden filmen. In laagste kwaliteit 23minuten en 26 seconden.Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 12:13:
Heb de laatste dagen behoorlijk wat gelezen hier ivm aanschaf nieuwe camera.
Heb eigenlijk een vraag mbt de Canon Powershot A620:
Heb begrepen dat die ook filmpjes kan maken. Weet iemand hoelang kan je eigenlijk kan filmen in de 640 x 480 modus? Ik heb gelezen tot de kaart vol is. Op een kaartje van 1GIG bijvoorbeeld en wat is de kwaliteit hiervan?
Ik vind de kwaliteit van de filmpjes eigenlijk heel goed en gebruik dan nog meestal de 15fps instelling om langer te kunnen opnemen en nooit slechte kwaliteit gehad
Verwijderd
Al wat mee gespeeld. Eerste indruk is een erg leuke handige camera. Het enige minpuntje wat ik tot nu toe heb gezien, is het klepje waar je o.a. de usb aansluiting vindt. Dit voelt niet echt solide aan,
maar dat had ik hier of ergens anders al gelezen. Was dus niet onverwacht.
Ben tevreden met mijn aankoop
Verwijderd
dat is er al af
Ik heb zelf het klepje 1 x opengedaan, even kijken wat er achter zit. Gebruik altijd een (multi) cardreader om m'n foto's op de pc te zetten. Die dingen kosten haast niks meer, geloof dat deze €7 was of zo, 11 in 1 Traxdata ding, werkt perfect.
Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
Ik heb al een statief in mijn bezit.
Nu vroeg ik me af of ik via een kabeltje een foto kan maken zodat de camera niet beweegt. Ik weet die hoe dit heet. Of via de computer als dit mogelijk is.
Hoe bedoel je?inTIMidate schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:30:
Ik maak nu gebruik van PSRemote, zeer handig het werkte zo.
en zo is het voorspeld!
Opzich een geinig progje maar geen MACOSX ondersteuning.Res-q schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 08:18:
PSRemote is een programma om Powershot camera's via de pc te besturen. De A610 wordt niet ondersteund, de A620 wel
Meer gehuegen kopen? Je hebt dat ding voornamelijk voor fotos gekocht.. toch? Video is maar 6 gb per uurawwexl schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 16:18:
Ik vind de video-functie helemaal niet zo slecht maar wat kost dat een geheugen zeg. 2 min. > 200mb. Valt daar iets aan te doen?

Ja lijkt me logisch meer geheugen kopen. Maar het kon zijn dat je iets aan de instellingen kon doen oid. Natuurlijk heb ik de camera voor de foto's gekocht maar wat ik zei: '' de kwaliteit van de video-opnames vind ik reuze meevallen dus voor de vakanties is het een leuke bijkomstigheid.henkleerssen schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 18:13:
[...]
Meer gehuegen kopen? Je hebt dat ding voornamelijk voor fotos gekocht.. toch? Video is maar 6 gb per uur...das nog steeds minder dan 13gb/uur dv kwaliteit.