[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.319 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norris92
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 10:53:
ik zoek een spel, waarmee je met bepaalde auto`s rijd, het is ong van eind 1990..
je moet elkaar kapot maken door bepaalde items, en door middel van beuken. het is geen carmageddon. maar als ik goed heb zit er iets in de naam als: "*mad*".

je kan ook uit verschillende personages kiezen, stunten kan, en je rijd ook door een soort van stad.
en als jij als enige overblijft win je.
Geweldig (verslavend) topic dit! Ik hoop dat ik ook iemand kan helpen.

Als het spel van eind 1990 is, zat ik in groep 6 van de basisschool en had ik een 286 van IBM (was dat toen nog wel cool?), waarop ik Deathtrack (kortweg D-track) speelde; een spel van activision. De beschrijving lijkt deels overeen te komen. Alleen weet ik niet meer of je kon stunten (volgens mij niet), verder kan ik het woord "mad" ook niet direct plaatsen. Misschien de naam van een auto (er was een auto die de naam "bull dog" "pitbull" had, andere 2 weet ik niet meer "Crusher" en "Hellcat").

*knip* - deze site staan we niet toe, omdat het nog in een grijs gebied valt
http://www.textfiles.com/piracy/SOFTDOCS/dtrack.hnt (nog wat namen van karakters en keybord instellingen)

Laat even weten of dit hem was, of anders post nog wat dingen die je je kan herinneren (Is het een PC game? Welke graphics: Mono, CGA, EGA, VGA?)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-10 18:28

ChangeLife4Ever

owned by above

Ik zoek de naam van een turnbased spel dat begint in de middeleeuwen.

Je kunt kiezen voor een paar landen om mee te beginnen nml (volgens mij) Engeland, Nederland, Zweden, Portugal, Spanje

Wat kan je doen in deze gebieden:

Graan verbouwen
Weide "bebouwen" voor wol
Havens bouwen voor vis
Coal mijnen bouwen
Iron ore mijnen bouwen
Hout
(en misschien nog wel wat...)

Daarnaast kan je ook de "nieuwe wereld" ontdekken. Hier kan je onder andere het onderstaande krijgen:

Goud
Zilver
Suiker
Tabak
Hats (of zo)
Diamanten
Havens, voor vis...
Hout

Je kan alle mijnen tot level 3 bouwen maximaal en krijg dan per buurt 3.
Je moet een vloot hebben om overzeese grondstoffen naar jouw hoofdstad te krijgen.
Je kan wegen bouwen, deze hebben een (max) vervoorscapaciteit van 2. Later kan je sporen bouwen met een capaciteit van 3.

Je kan vechten met alleen maar "middeleeuwse" eenheden. Kannonnen e.d. kan wel, maar ziet er allemaal oud uit.

Je kan technologien ontwikkelen

Je kan verschillende soorten arbeiders trainen om bijvoorbeeld van ruw hout planken te maken. Deze werkers kan je ook "upgrade". Dan willen ze niet alleen eten hebben, maar ook bijvoorbeeld suiker, tabak e.d.

Wie o wie kan me helpen met de naam van dit spel....

PS Volgens mij zat er een klassiek muziekje bij...

remember your end, someone owns us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je weet nog zooo veel van dat spel, alleen de naam niet meer :D

*sorry moet even lachen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChangeLife4Ever

ChangeLife4Ever

owned by above

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 17:13:
je weet nog zooo veel van dat spel, alleen de naam niet meer :D

*sorry moet even lachen.
offtopic:
sssstttttttt, ik baal er zelf ook van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:56

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Iemand bedoeld hier The Settlers denk ik :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:13

Khaine

Python liefhebber

Klinkt eerder als Colonization eigenlijk.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 20:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Khaine666 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 20:40:
Klinkt eerder als Colonization eigenlijk.
Was ook mijn eerste idee hoewel niet alles volgens mij overeen komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
e.vanbeijnum schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 17:12:

(................)

Anno 1602?

[ Voor 65% gewijzigd door Rob1106 op 15-11-2005 21:25 ]

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

En als die het niet is ... probeer dan eens Anno 1530 ?(opvolger, of voorloper van ^^ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:27
e.vanbeijnum schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 17:12:

Je kunt kiezen voor een paar landen om mee te beginnen nml (volgens mij) Engeland, Nederland, Zweden, Portugal, Spanje

Wat kan je doen in deze gebieden:

Graan verbouwen
Weide "bebouwen" voor wol
Havens bouwen voor vis
Coal mijnen bouwen
Iron ore mijnen bouwen
Hout
(en misschien nog wel wat...)

Daarnaast kan je ook de "nieuwe wereld" ontdekken. Hier kan je onder andere het onderstaande krijgen:

Goud
Zilver
Suiker
Tabak
Hats (of zo)
Diamanten
Havens, voor vis...
Hout

Je kan alle mijnen tot level 3 bouwen maximaal en krijg dan per buurt 3.
Je moet een vloot hebben om overzeese grondstoffen naar jouw hoofdstad te krijgen.
Je kan wegen bouwen, deze hebben een (max) vervoorscapaciteit van 2. Later kan je sporen bouwen met een capaciteit van 3.

Je kan vechten met alleen maar "middeleeuwse" eenheden. Kannonnen e.d. kan wel, maar ziet er allemaal oud uit.

Je kan technologien ontwikkelen

Je kan verschillende soorten arbeiders trainen om bijvoorbeeld van ruw hout planken te maken. Deze werkers kan je ook "upgrade". Dan willen ze niet alleen eten hebben, maar ook bijvoorbeeld suiker, tabak e.d.

Zeker weten dat dat Imperialism is. (of zijn opvolger: Imperialism 2 ;))

Even wat verder info over het spel. Je hebt een hoofdstad waar je al je goederen naar toe moet vervoeren. Technologien ontwikkelen doe je door er geld in te stoppen en als meer landen de tech al hebben wordt het goedkoper (tech ruilen kan echter niet).

-Edit-

Nu ik het nog eens lees is het toch echt Imperialism 2. Die heb ik ook nog steeds geinstalleerd staan... ze zijn volgens mij nog geen abandonware, maar een demo staat: http://www.fileplanet.com...einfo/Imperialism-II-Demo
Met een leuk plaatje van hoe een gevecht eruit ziet

[ Voor 20% gewijzigd door Coca-Cola op 15-11-2005 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Laatst online: 22-04-2024
Khaine666 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 21:34:
[...]

En als die het niet is ... probeer dan eens Anno 1530 ?(opvolger, of voorloper van ^^ )
Anno 1503 zei je?? ;)

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChangeLife4Ever

ChangeLife4Ever

owned by above

Coca-Cola schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 21:35:
[...]

Zeker weten dat dat Imperialism is. (of zijn opvolger: Imperialism 2 ;))

Even wat verder info over het spel. Je hebt een hoofdstad waar je al je goederen naar toe moet vervoeren. Technologien ontwikkelen doe je door er geld in te stoppen en als meer landen de tech al hebben wordt het goedkoper (tech ruilen kan echter niet).

-Edit-

Nu ik het nog eens lees is het toch echt Imperialism 2. Die heb ik ook nog steeds geinstalleerd staan... ze zijn volgens mij nog geen abandonware, maar een demo staat: http://www.fileplanet.com...einfo/Imperialism-II-Demo
Met een leuk plaatje van hoe een gevecht eruit ziet
_/-\o_ THANKS!!!! _/-\o_

Het was volgens mij Imperialism, maar ga nu ook kijken naar z'n opvolger... (toe... ;))

EDIT:

Al die ANNO's zijn sowieso niet turnbased... maar toch ook bedankt voor het meedenken ;)

[ Voor 6% gewijzigd door ChangeLife4Ever op 15-11-2005 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07 15:58
mijn vriendin en ik zoeken het volgende spel wat wij een hele tijd geleden hebben gespeeld:

het is een browserbased spel
je krijgt een startkapitaal waarmee je een hamburgertent op kunt zetten en andere kraampjes, door de winst kun je uitbreiden met warenhuizen (elektronica, parfum, kleding ed) en ook kun je andere mensen aanvallen bijvoorbeeld door een stinkbom te gooien of de winkel te "spraypainten" , bommen op de winkels van een ander te gooien. ook kun je beveiliging kopen en nog veel meer dingen doen die ik me niet meer herinner

meer informatie heb ik eigenlijk niet meer want het ligt echt ver in een grijs verleden
wie o wie kent het spel of heeft het zelf gespeeld

[ Voor 6% gewijzigd door DJrDJ666 op 16-11-2005 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssilverhaze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-09 23:54
Ik zoek ook de naam van een spel:

Ik weet nog dat het een soort RPG was, je moest klikken op de grond enz om je poppetje te laten lopen en schieten je zag het poppetje altijd van de zijkant/voorkant/achterkant (dus niet third person)

Ik herriner me het intro filmpje nog daar zag je de hoofdpersonage die in een ruimteschip zat en daar bericht kreeg van iemand die hem vertelde dat zen geheugen gewist was en dat hij iemand moest gaan vermoorden.

Het hoofdpersonage is blauw gekleurd en draagt een ijzer ding op zijn hoofd ziet er een beetje star-trek achtig uit.

Je begon op een soort woestijn planeet waarbij je een eindje moest lopen, langs een grot kwam en daarna bij een poort aankwam waar een alien stond, voor de poort had je een code nodig en volgens mij moest je die alien omkopen voor de code.

Ook kon je in het spel met andere personen praten door op voorgeprogrammeerde zinnetjes te klikken net zoals in star wars: Kotor

Veel meer weet ik niet van het spel maar er zat volgens mij wel het woordje assassin in de naam van het spel maar dat weet ik niet zeker :? :?

Als iemand me hiermee zou kunnen helpen, THNX _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coca-Cola
hmm is het misschien:
Perfect Assassin?

walkthrough heb ik hier gevonden:
http://www.gamesover.com/walkthroughs/PerfectAssassin.txt

link naar info over het spel en wat plaatjes:
http://www.the-underdogs.org/game.php?gameid=4663

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traaymakers
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:38
ik zoek een beat-'m-up die ik vroeger altijd speelde. weet er nog bar weinig van maar misschien kan ik geholpen worden :). de eindbaas was Max. je kon uit verschillende units kiezen, te weten: een soort van rus die zichzelf de grond in kon draaien en dan vlak bij de tegenstander weer boven kwam, een ninja die onzichtbaar kon worden, een spierbundel die als een dolle stier op iemand afrent, een of ander oud chineesje die ook nog wat moves had, een amerikaanachtige dude, die een hoop uppercuts verkocht.

er waren er nog meer waaronder wat vrouwtjes, weet niet meer wat ze allemaal deden, eentje kon er snel rondjes draaien dacht ik. ook had de rus als thuisbasis een onderzeeer en er waren ook een grot voor de ninja een soort van boeddhistische tempel voor die chinees en je kon in een wolkenkrabber bij de lift vechten en op het dak van een gebouw. iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coca-Cola
Body Blows ofzo? Ik heb ff geen ijd om het op te zoeken, maar ik weet bijna zeker dat het zoiets is...
Je moest ook op een gegeven moment tegen een robot ofzo vechten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traaymakers
ja dat is 't idd bedankt :)

Abandonware is geen officiele term. Het zegt dus niet of een spel gewoon gedownload mag worden. Tenzij Body Blows echt vrij is gegeven, blijft het downloaden ervan even illegaal als het downloaden van een spel dat gisteren uitgegeven is

[ Voor 139% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traaymakers
ow ok wist ik niet sorry |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssilverhaze
  • Laatst online: 30-09 23:54
Coca-Cola schreef op woensdag 16 november 2005 @ 16:48:
hmm is het misschien:
Perfect Assassin?

walkthrough heb ik hier gevonden:
http://www.gamesover.com/walkthroughs/PerfectAssassin.txt

link naar info over het spel en wat plaatjes:
http://www.the-underdogs.org/game.php?gameid=4663
Ja dat is em :D thnx _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

dennis808 schreef op maandag 14 november 2005 @ 13:02:
[...]

Heb je ALLE spellen doorgespit? (meer dan 3000 verschillende) :P
Als je met 'grover' bedoelt dat het gemener en extremer was, denk ik dat je Vendetta bedoelt:
[afbeelding]

bron (een van de beste Arcade-bronnen overigens):
http://www.klov.com/game_...hp?letter=V&game_id=10300

Kun je je nog details herrinneren? Ik weet nog dat je bij Vendetta met een zak meel kon gooien naar je tegenstanders zodat die begonnen te hoesten van het stof...
Ik heb idd op die website alle spellen doorgespit, maar kon niets vinden wat erop leek.
het spel zag er grover uit, meer in de zin van de speler vulde 1/4de van het scherm.
beetje streetfighter kwaliteit maar dan groter.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Na wat zoekwerk toch maar een poging hier wagen:

Ik zoek een vrij oud spel. Ik heb het ooit gespeeld toen ik op de basisschool zat. Ongeveer 13 jaar geleden.

Het was een top down race spelletje waarbij je over bruggen etc moest racen.
Ik weet er niet veel meer van verder behalve dat je ook over olie kon glijden en dat je het ene level auto's en het andere level vrachtwagens in moest halen.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:53

Thandor

SilverStreak

Hmm, dat is een erg basale beschrijving.
Hieronder een aantal titels die mij zo 1-2-3 binnenschieten:
• Death Rally (Zonder vrachtwagens, wel zwaardere auto's)
• Micro Machines (Maar dan zonder vrachtwagens :?)
• Slicks 'n Slide (Sommige versies met vrachtwagentjes)

Bekijk de screenshots (Google - Afbeeldingen) en hoop dat één van deze titels de goede is ;) . Probeer zoveel mogelijk details te beschrijven, misschien dat je nog iets van kleurgebruik herinnert ? (CGA/EGA/VGA/etc.)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Die 3 waren het iig niet =]

Je reed niet rondjes op een baan zoals bij slicks of MM maar je reed van stage naar stage zeg maar. En je moest dus steeds lui inhalen dacht ik.

Echt veel kleur had het nog niet dus t zal denk ik CGA geweest zijn.

Oh ja, je kon het niet met meerderen tegelijk doen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:04:

Ik zoek een vrij oud spel. Ik heb het ooit gespeeld toen ik op de basisschool zat. Ongeveer 13 jaar geleden.

Ik weet er niet veel meer van verder behalve dat je ook over olie kon glijden en dat je het ene level auto's en het andere level vrachtwagens in moest halen.
Turbo Outrun of Outrun wellicht? Antiek racespelletje...

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee het was nog VOOR outrun. Het was echt een antiek iets =]

Ik heb jammergenoeg geen idee op wat voor systeem het was want daar hield ik me op die leeftijd nog niet echt mee bezig =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:04:

Lotus :?

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:50:
Nee het was nog VOOR outrun. Het was echt een antiek iets =]

Ik heb jammergenoeg geen idee op wat voor systeem het was want daar hield ik me op die leeftijd nog niet echt mee bezig =]
Roadfighter?

Afbeeldingslocatie: http://www.marcianitos.org/revisiones/roadfighter/archivos/fase5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaaaaaa, dat is hem!

Heel erg bedankt, ik was hier al een aardige tijd naar op zoek :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik ben op zoek naar een spel wat je met 2 man op 1 pc kon spelen. Het had twee "politieauto's" in een team van rood en blauw. Je kon single screen co-op spelen (en dan allemaal wapen upgrades krijgen voor je bakkies) en split-screen tegen elkaar. Dan moest je een basis bouwen, verdediging, vliegtuigjes en tankjes. Was echt vet :D !

Je auto's konden transformeren van mechs naar hoovercrafts. Ik dacht iets van L.A. Cop ofzo, ben het echt kwijt. Alvast bedankt :) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
lzandman schreef op maandag 14 november 2005 @ 23:51:
Ik zoek de naam van een spel dat ik vroeger op mijn Amiga had. Ik weet er helaas niet zoveel meer van. Volgens mij was het doel de wereld te redden en het was een soort 2D actie/platform-spel en het begon in de wolken.

Je kon aan het begin kiezen wie je wilde spelen. Er zat in ieder geval een Japanner bij. Ik weet nog dat 'ie soms een knik/buiging naar de speler toe maakte. En ik weet ook nog dat je op een gegeven moment in een kanon kon gaan zitten. Dan werd je afgeschoten en moest je volgens mij proberen in een ballon terecht te komen. Er waren ook een soort planten die met een bepaalde interval naar omhoog kwamen en daar moest je dan getimed overheen springen.

Volgens mij begon het spel met een animatie van een asteroide die op de Aarde inslaat.

Iemand een idee?
Niemand? :/

Verder zoek ik nog de naam van een Amiga spel, waarbij je een soort politieagent was. Je moest eerst naar allerlei lokaties racen en vervolgens kon je uit de auto stappen en in een gebouw allerlei criminelen pakken. Een soort oer-GTA dus. Je had naast een gewoon pistool ook de mogelijkheid om een net af te schieten, waar de crimineel dan in verpakt werd. Heel cool spel.

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
  • Laatst online: 30-09 22:30
Na veel gezoek zal ik hier dan ook m'n wanhopige poging plaatsen om de naam van hét spel te vinden.

Het spel speelde ik altijd op de SNes, zo'n 7/8 jaar geleden.

Je begon als een persoon in een mortuarium. Je lag in zo'n lijkkist in zo'n kast laat maar zeggen, al die kisten waren dan als een flatgebouw gestapeld. Je kon dan die kist naar voren schuiven waar jij tenslotte inlag, en uit herrees (want je was doodgeschoten oid.). Dan kom je in zo'n gebouw en kon je een dokter ofzo laten schrikken omdat jij dan leefde :P.

Verder moes je allerlei 'missies' doen geloof ik, en kon je ook vijanden dood schieten zodat je geld kreeg (nuyen heette dat ofzo??). Je kon ook mensen inhuren om met jou te vechten, die zaten dan in van die cafés. Ik herinner me ook nog een trein/metro achtig iets waarmee je tussen steden/plaatsen kon reizen.

En als laatste herinner ik me nog een missie dat je een tijdbomb in je hoofd had ofzo, en dat die binnen zoveel minuten zou exploderen, opdat je dus die bom moest laten dismantelen bij een ziekenhuis ofzoiets.

Mss beetje vaag verhaal maarja ... hoop dat iemand het herkend.

Edit: Whee erg stom van me, ff 2 min's google en ik kwam op m'n game uit: Shadowrun })

[ Voor 6% gewijzigd door EyeWitness op 19-11-2005 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

EyeWitness schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 01:46:
Na veel gezoek zal ik hier dan ook m'n wanhopige poging plaatsen om de naam van hét spel te vinden.

Het spel speelde ik altijd op de SNes, zo'n 7/8 jaar geleden.

Details....

Mss beetje vaag verhaal maarja ... hoop dat iemand het herkend.
Shadowrun.

Geweldig spel!

Afbeeldingslocatie: http://www.nexgam.de/images/screenshots/snes/shadowrun/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pjrpg.com/screenshots/snes/shadowrun.jpg

Er is ook een versie verschenen voor de MD/Genesis. Deze is voor zover ik weet compleet anders dan de SNES versie. Ikzelf heb hem nooit gespeeld. Ook is er een versie in ontwikkeling voor de XBOX360...
EyeWitness schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 01:53:
[...]

Hehe, idd goed spel, toch nog bedankt voor je antwoord !! (kep et toevallig net zelf gevonden :P)
Zat net je ge-editte post te lezen ja :P, nadat ik die van mij weer geedit had.

[ Voor 80% gewijzigd door GZ op 19-11-2005 01:55 ]

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
  • Laatst online: 30-09 22:30
GZ schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 01:48:
[...]

Shadowrun.

Geweldig spel!
Hehe, idd goed spel, toch nog bedankt voor je antwoord !! (kep et toevallig net zelf gevonden :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EyeWitness schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 01:53:
[...]

Gheg, zit ik net ff niet op te letten :) ik wist hem ook meteen toen ik je post las. Echt een geweldig spel, 1 van de grootste cult-hits van de SNES periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 07:56

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Oke eindelijk heb ik ook hulp nodig van dit topic.

Zo'n 6 jaar terug was een er spel die je splitscreen multiplayer kon doen of gewoon singleplayer.

Je had verschillende voertuigen tot beschikking. Deze kwam altijd uit een soortemet bunker omhoog (met een lift systeem)

De bedoeling in multiplayer was CTF.

Het spel begint met een R volgens mij. Het ligt op het puntje van me tong.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik zoek niet zozeer de naam van een specifiek spel, maar namen van spellen die ergens op lijken.

Ik heb hier het spel "Take No Prisoners"
een soort van RPG met actie...
je bekijkt het van boven, en je loopt rond met een poppetje, genaamd Slade.
het doel van eht spel is dat je een bepaald kristal vind en dat naar een bedrijf toe brengt, die jou de opdracht heeft gegeven om dat kristal te vinden/stelen.
met een stevig arsenaal wapens ren je rond in een grote spelwereld (een stad, San Antonio) die is geraakt door een nucleare explosie. er lopen allemaal mutants en freaks rond, die je allemaal vijandig zijn.
met je wapens knal je ze lekker omver in de zoektocht naar spullen die je toegang kunnen verschaffen tot dat ene kristal.
Dit kan je ook in teamverband doen via een LAN.

Ik zoek dus zoiets. een RPG achtig spel met multiplayer functie. Er moet wel een duidelijk doel zijn... niet zoals de meeste RPG's online waarbij je gewoon zo hoog mogelijk level moet halen of iets dergelijks. (dat houd nooit op eigenlijk...).

edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.juegomania.org/Take+No+Prisoners/fotos/pc/0/811/Foto+Take+No+Prisoners.jpg
^^plaatje van de start van het spel.
en wat in-game shots:
Afbeeldingslocatie: http://gr.bolt.com/oldsite/games/pc/action/take_no_prisoners3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gr.bolt.com/oldsite/games/pc/action/take_no_prisoners4.jpg

en een linkje naar een review
http://gr.bolt.com/oldsit...ion/take_no_prisoners.htm

[ Voor 18% gewijzigd door McKaamos op 20-11-2005 14:18 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireWurX schreef op zondag 20 november 2005 @ 14:11:
ik zoek niet zozeer de naam van een specifiek spel, maar namen van spellen die ergens op lijken.

Ik heb hier het spel "Take No Prisoners"
een soort van RPG met actie...
je bekijkt het van boven, en je loopt rond met een poppetje, genaamd Slade.
het doel van eht spel is dat je een bepaald kristal vind en dat naar een bedrijf toe brengt, die jou de opdracht heeft gegeven om dat kristal te vinden/stelen.
met een stevig arsenaal wapens ren je rond in een grote spelwereld (een stad, San Antonio) die is geraakt door een nucleare explosie. er lopen allemaal mutants en freaks rond, die je allemaal vijandig zijn.
met je wapens knal je ze lekker omver in de zoektocht naar spullen die je toegang kunnen verschaffen tot dat ene kristal.
Dit kan je ook in teamverband doen via een LAN.

Ik zoek dus zoiets. een RPG achtig spel met multiplayer functie. Er moet wel een duidelijk doel zijn... niet zoals de meeste RPG's online waarbij je gewoon zo hoog mogelijk level moet halen of iets dergelijks. (dat houd nooit op eigenlijk...).
Het ontgaat me eigenlijk compleet wat dit met een RPG te maken heeft. Het is gewoon een actiespel. Aangezien ik die niet op PC speel kan ik je er ook geen aanwijzen. MOcht je consoles hebben of emulators overwegen zou je eens kunnen kijken naar spellen uit de Contra reeks, of Loaded en ReLoaded. Die lijken me nog het meest in de buurt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 22:19:
[...]

Het ontgaat me eigenlijk compleet wat dit met een RPG te maken heeft. Het is gewoon een actiespel. Aangezien ik die niet op PC speel kan ik je er ook geen aanwijzen. MOcht je consoles hebben of emulators overwegen zou je eens kunnen kijken naar spellen uit de Contra reeks, of Loaded en ReLoaded. Die lijken me nog het meest in de buurt komen.
naja tis maar wat je het wil noemen iig... een actiespel waarin je alles aan elkaar moet puzzelen om een bepaald doel te halen of een RPG (in de huid kruipen van iemand en opdrachten vervullen)

anyway, kheb geen consoles... al ben ik opzoek naar een Megadrive 2...
het gaat er om dat het op de PC draait, een LAN multiplayer functie heeft en een cooperation mode kent.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 20:16
The Real Falcon schreef op zondag 20 november 2005 @ 09:53:
Oke eindelijk heb ik ook hulp nodig van dit topic.

Zo'n 6 jaar terug was een er spel die je splitscreen multiplayer kon doen of gewoon singleplayer.

Je had verschillende voertuigen tot beschikking. Deze kwam altijd uit een soortemet bunker omhoog (met een lift systeem)

De bedoeling in multiplayer was CTF.

Het spel begint met een R volgens mij. Het ligt op het puntje van me tong.
Return Fire. Kan niet missen :) fantastisch spel met mega veel levels.

Afbeeldingslocatie: http://will20970.tripod.com/K-Z.ht8.jpg

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek de naam van een 3d schiet spel.

Het gaat als volgt, je loopt door een bos en jij bent de jager en dan moet je op een brute manier vermoorden zodat je het zakje wat rechtsonder in je schermstaat kan vullen.

Je hebt de standaard wapens maar ook een bazooka om de beestjes mee te killen. Is je zakje vol dan ga je naar het volgende level....

Hoe verder je in het spel komt hoe meer je moet killen in een bepaalde tijd, het laatste level moet je een t-rex vermoorden binnen een bepaalde tijd.

Het is een vrij oud spel en niet supere graphics maar ik vond het spel zo lachen toen en nu weet ik de naam niet meer.

Owjah in het begin van het spel zie je een scherm van 'doom' en daar zie je het 'doom' ventje staat zonder masker met een konijn in zijn hand.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 21:28

Cyphax

Moderator LNX
Da's Natural fawn killers. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BEDANKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Izandman
(beetje late reactie)
bedoel je niet gewoon Miami Vice !?

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

marzzman schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 16:36:
Ik ben op zoek naar een spel wat je met 2 man op 1 pc kon spelen. Het had twee "politieauto's" in een team van rood en blauw. Je kon single screen co-op spelen (en dan allemaal wapen upgrades krijgen voor je bakkies) en split-screen tegen elkaar. Dan moest je een basis bouwen, verdediging, vliegtuigjes en tankjes. Was echt vet :D !

Je auto's konden transformeren van mechs naar hoovercrafts. Ik dacht iets van L.A. Cop ofzo, ben het echt kwijt. Alvast bedankt :) .
Iemand mannen :) ? En vrouwen natuurlijk!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zoek een spelletje met een vliegtuig en met 'fury' in de naam, het is voor PC, ik speelde het altijd onder win98 of 95, weet niet meer precies :p

bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 10:29:
ik zoek een spelletje met een vliegtuig en met 'fury' in de naam, het is voor PC, ik speelde het altijd onder win98 of 95, weet niet meer precies :p

Da's waarschijnlijk "Wings of Fury"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 19:03
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 10:29:

Wings of Fury?

[ Voor 3% gewijzigd door Lizard op 25-11-2005 10:35 . Reden: te traag :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Misschien a little bit offtopic, maar ik heb werkelijk geen fláuw idee waar ik het anders moet posten en om er een speciaal topic voor te maken met een slotje als gevolg zal ook niet gaan werken (sloten zijn duur ;) ), dus vandaar doe ik het hier maar omdat ik op het hele Net me een slag in de rondte heb gezocht zonder enig resultaat :)

Ik zoek de naam van een screensaver. Je ziet voornamelijk een rivier (met op de achtergrond een groen bos geloof ik), die met shaders ingekleurd is, je ziet er regendruppels en bladeren invallen en wegdrijven met allerlei kringels als gevolg. Het geheel is hardware-accelerated, en volgens mij DirectX7/8 (omdat het alweer een jaartje of 4 geleden is dat ik het gezien heb). Ik zag het namelijk eens draaien als screensaver bij Dynabyte, en ik was meteen verkocht. Ik hoop dat ik niet al teveel zieltjes op hun tenen hebt gestampt, en anders... sorry jongens! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:46:
Misschien a little bit offtopic, maar ik heb werkelijk geen fláuw idee waar ik het anders moet posten en om er een speciaal topic voor te maken met een slotje als gevolg zal ook niet gaan werken (sloten zijn duur ;) ), dus vandaar doe ik het hier maar omdat ik op het hele Net me een slag in de rondte heb gezocht zonder enig resultaat :)

Ik zoek de naam van een screensaver. Je ziet voornamelijk een rivier (met op de achtergrond een groen bos geloof ik), die met shaders ingekleurd is, je ziet er regendruppels en bladeren invallen en wegdrijven met allerlei kringels als gevolg. Het geheel is hardware-accelerated, en volgens mij DirectX7/8 (omdat het alweer een jaartje of 4 geleden is dat ik het gezien heb). Ik zag het namelijk eens draaien als screensaver bij Dynabyte, en ik was meteen verkocht. Ik hoop dat ik niet al teveel zieltjes op hun tenen hebt gestampt, en anders... sorry jongens! B)
Voor deze keer dan ;)
Klinkt als een screensaver van 3Planesoft, de "Nature" of "Watermill"
Kijk eens hier http://www.3planesoft.com/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan wel missen

das niet het spel dat ik zoek :D

ik probeer wel even een plaatje in paint te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:27:
kan wel missen
das niet het spel dat ik zoek :D
ik probeer wel even een plaatje in paint te maken
Mwa, wings of fury is wel in een behoorlijk aantal smaken te krijgen. Maar ik kan me vergissen natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
DJrDJ666 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 09:37:
mijn vriendin en ik zoeken het volgende spel wat wij een hele tijd geleden hebben gespeeld:

het is een browserbased spel
je krijgt een startkapitaal waarmee je een hamburgertent op kunt zetten en andere kraampjes, door de winst kun je uitbreiden met warenhuizen (elektronica, parfum, kleding ed) en ook kun je andere mensen aanvallen bijvoorbeeld door een stinkbom te gooien of de winkel te "spraypainten" , bommen op de winkels van een ander te gooien. ook kun je beveiliging kopen en nog veel meer dingen doen die ik me niet meer herinner

meer informatie heb ik eigenlijk niet meer want het ligt echt ver in een grijs verleden
wie o wie kent het spel of heeft het zelf gespeeld
Beetje hetzelfde idee als Holiday Island maar dan met winkels. Kijk eens of je iets vind met de naam van de makers van Holiday Island (Sunflowers, meen ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 23:24
lzandman schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:33:
[...]
Verder zoek ik nog de naam van een Amiga spel, waarbij je een soort politieagent was. Je moest eerst naar allerlei lokaties racen en vervolgens kon je uit de auto stappen en in een gebouw allerlei criminelen pakken. Een soort oer-GTA dus. Je had naast een gewoon pistool ook de mogelijkheid om een net af te schieten, waar de crimineel dan in verpakt werd. Heel cool spel.
Ja, die ken ik, hoe heette dat ook alweer....
Wat een fantastische game.

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee vraagjes;
- Ik ben al tijden op zoek naar de naam van een spel. Een jaar of 10-20 geleden gespeeld op de C64. Het was met een motor over auto's heenspringen. Elke keer als je de sprong haalde (en netjes neerkwam) kreeg je meer auto's om overheen te springen. Als je op je plaat ging kreeg je een tekst iets als "... I hope you like hospital food"

- Misschien niet helemaal thuishorend in dit topic. Maar de soundtrack van het spel Mephisto op de C64. Ik heb hiervan al wel de "geluids"bestanden van het spel gevonden. En alhoewel de C64 een heuse 3 stemmige synth had, heb ik toch liever de naam van het nummer in het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
[...]
Niet Miami Vice? Al herrinner ik me niets over het afschieten van een net...
Afbeeldingslocatie: http://biphome.spray.se/magnus.welander/actionadv/miamivic.gif
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 14:59:
Ik ben al tijden op zoek naar de naam van een spel. Een jaar of 10-20 geleden gespeeld op de C64. Het was met een motor over auto's heenspringen. Elke keer als je de sprong haalde (en netjes neerkwam) kreeg je meer auto's om overheen te springen. Als je op je plaat ging kreeg je een tekst iets als "... I hope you like hospital food"
JAAA die heb ik ook veel gespeelt!
Afbeeldingslocatie: http://62.168.142.47/~lemon/games/screenshots/full/eddie_kidd_jump_challenge_01.gif Afbeeldingslocatie: http://62.168.142.47/~lemon/games/screenshots/full/eddie_kidd_jump_challenge_03.gif Afbeeldingslocatie: http://62.168.142.47/~lemon/games/screenshots/full/eddie_kidd_jump_challenge_05.gif
Eddie Kidd's Jump challenge

[ Voor 32% gewijzigd door frickY op 05-12-2005 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joske Pauwels
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Het is nog niet zo oud, en ik heb niet echt de intentie om het terug te zoeken of te spelen, maar ik zit al uren te piekeren over de naam van een spel!

Het is gereleased in 2000, en het had de halflife engine. Vele mensen hoopten dat het een soort halflife opvolger zou worden, maar toen ik het speelde bleek het meer een apart verkochte halflife mod te zijn. Het is geen echte halflife mod (Opposing Force of Blue Shift) en ik denk niet dat het door Valve gemaakt werd.

Ik herinner me nog vaag dat het zich afspeelde op een alien planneet en in oude inca-achtige tempels met monsters etc... Het verhaal was ongeveer "je crasht met je schip en moet je proberen redden".

bestaat er ergens een lijst met spellen die de HL engine gebruiken? Dan kan ik het er wel uit halen...

Tnx!

PS: het is niet dat slechte James Bond spel dat rond kerst 2002 uitkwam...

[EDIT] heb inmiddels een lijst op Wikipedia gevonden: het was Gunman Chronicles

[ Voor 9% gewijzigd door Joske Pauwels op 05-12-2005 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 16:29

GG85

.......

Ik ben op zoek naar een geniale adventure van volgens mij Philips (philips ja).
Gaat over een stel ruimte wezens die opweg naar volgens mij vakantie op aarde in een vuilnisbelt crashen (of aangevallen worden) en daar dan weg moeten zien te komen. Titel is iets met Dumps volgens mij.
Verder zoek ik nog de titel van een dos 3d vliegspel waarmee je in een straaljager boven de woestijn vliegt, ik weet me nog te herinderen dan je ook kon ehecten waarna je in thirdperseon view aan een parachute hing, gespeeld op de 386 waar het toen goed op liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

GG85 schreef op maandag 05 december 2005 @ 18:32:
Gaat over een stel ruimte wezens die opweg naar volgens mij vakantie op aarde in een vuilnisbelt crashen (of aangevallen worden) en daar dan weg moeten zien te komen. Titel is iets met Dumps volgens mij.
Kan haast niet anders dan Down in the Dumps zijn. Heb het zelf nooit gespeelt maar het is iig van Philips ;)
Verder zoek ik nog de titel van een dos 3d vliegspel waarmee je in een straaljager boven de woestijn vliegt, ik weet me nog te herinderen dan je ook kon ehecten waarna je in thirdperseon view aan een parachute hing, gespeeld op de 386 waar het toen goed op liep.
Wederom een 'educated guess'.... Raptor.

[edit]Ah crap, niet Raptor natuurlijk maar... Retaliator :D

Afbeeldingslocatie: http://f-19.hp.infoseek.co.jp/retal/retal-cockpit.png

[ Voor 10% gewijzigd door IceStorm op 05-12-2005 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was het geen red baron, is ook een vliegspel (geniaal spel btw 1 van de weinige spellen die mij boeien van vlieg spellen)

Afbeeldingslocatie: http://www.mypcera.com/game/game2/09193_0.jpg
je kan in dit spel kiezen tussen de gealieerden en be duitsers, er waren naar mijn idee bijna 100 vliegtuigen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een spel wat ik ooit op de commodore heb gespeeld

Je bent een soort dier OO kruising tussen een ezel en een hond :D

Op 1 wiel je moet moet bukken en springen terwijl je bomen tegen komt en rotsen

Ook later in de spel moet je over het water door op de koppen van kikkers te springen

Iemand die dit bekend voor komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
BC's Quest?
Afbeeldingslocatie: http://biphome.spray.se/magnus.welander/arcade/bcsquest.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zoek naar een spel, het lijkt op het spel gothic 1&2 (qua gameplay)

het was uitgekomen op de xbox en is sinds een tijdje al uit op de pc met extra addons....
ben ff de naam vergeten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 08:59:
was het geen red baron, is ook een vliegspel (geniaal spel btw 1 van de weinige spellen die mij boeien van vlieg spellen)

[afbeelding]
je kan in dit spel kiezen tussen de gealieerden en be duitsers, er waren naar mijn idee bijna 100 vliegtuigen....
Wings? Blue Max? Knights of the Sky?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:25

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Down in the Dumps is ook eerste waar ik aan dacht.

Tweede zou ook Strike Commander kunnen zijn

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een online spel. Je moest huisjes maken uit verscheidene blokjes, en dan kon je die submitten, mensen kunnen erop stemmen en als het goed genoeg bevonden werd, werd het in een stad geplaatst.

De naam was vrij kort en had denk ik een dubbele medeklinker in het midden, de naam waar ik het eerst aan denk ik "Zappo", maar die is niet juist. (En nee het is ook geen "Habbo")

Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 16:32:
[...]

Wings? Blue Max? Knights of the Sky?
nee dat was een spel waar ik aan dacht toen men het vroeg...

ik zoek zelf:

het was uitgekomen op de xbox en is sinds een tijdje al uit op de pc met extra addons....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapp
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik zoek een spel ,
het is een beetje zoals drug wars , je kan dus drugs dealen en wapens kopen enz.
maar je kon ook aanslagen plegen en alles , dat was de bedoeling van het spel.
allemaal heel simpel

"Stilte, een gat in het geluid...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Flapietoetoe schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 12:36:
Ik zoek een spel ,
het is een beetje zoals drug wars , je kan dus drugs dealen en wapens kopen enz.
allemaal heel simpel
Ietsje meer info kan geen kwaad denk ik zo !
Platform ? Jaartal ongeveer ? Graphics ? Spelsoort ? Webbased of niet ? etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flapietoetoe schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 12:36:
Ik zoek een spel ,
allemaal heel simpel
Crime Nation?

http://www.easyjo.com/crimenation/pay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerion404
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
marzzman schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 16:36:

Future Cop LAPD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is zeker down in the dumps, heb het orgineel zelfs nog in de kast liggen! Geweldig spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Khaine666 schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 20:55:
[...]

Ietsje meer info kan geen kwaad denk ik zo !
Platform ? Jaartal ongeveer ? Graphics ? Spelsoort ? Webbased of niet ? etc.
platform uhm lijkt een beetje op final fantasy...
je speelt met 1 man je kan kiezen tussen goed en kwaad(het is geen black and white) het is nog niet zo super oud de grapfics 3D...
weet niet meer of je ket via internet kan spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Ik zoek nu een ander spel. DOS-based geloof ik. Je hebt 4 characters: De Adventurer, de Archer, de Barbarian (fighter) en de Wizard. Je start met de adventurer en vrij snel recruit je je party. Ik dacht dat de naam van het spel Hexagon ofzo was maar google gaf me daar niks op. Het is een adventure, hack en slash voornamelijk.
Elke character heeft zn specifieke wapens. De barbarian had een tonnetje met explosieven als special, de adventurer een zwaard en spinning blades onder andere (geloof dat elke char 8 items had). Doel van het spel is je door een wereld heen te knokken.
Als een van je chars dood ging kan die als geest terug wandelen naar een soort shrine voor resurrection.
Je characters worden sterker door "experience items" op te pakken van critters die je sloopt.

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:14:
[...]

ik zoek zelf:

Fable?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:14:
[...]

ik zoek zelf:

the Elder Scrolls III: Morrowind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aetje schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:38:
Ik zoek nu een ander spel. DOS-based geloof ik. Je hebt 4 characters: De Adventurer, de Archer, de Barbarian (fighter) en de Wizard. Je start met de adventurer en vrij snel recruit je je party. Ik dacht dat de naam van het spel Hexagon ofzo was maar google gaf me daar niks op. Het is een adventure, hack en slash voornamelijk.
Elke character heeft zn specifieke wapens. De barbarian had een tonnetje met explosieven als special, de adventurer een zwaard en spinning blades onder andere (geloof dat elke char 8 items had). Doel van het spel is je door een wereld heen te knokken.
Als een van je chars dood ging kan die als geest terug wandelen naar een soort shrine voor resurrection.
Je characters worden sterker door "experience items" op te pakken van critters die je sloopt.
Icewind Dale II?
Baldur's Gate II?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:44:
[...]

Icewind Dale II?
Baldur's Gate II?
Deel II van beide spellen nog wel.
Heb je enig idee wat DOS based betekend? :P

[ Voor 4% gewijzigd door MadMarky op 14-12-2005 00:11 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Nee, niet Medievial, noch die andere vreselijk bekende spellen.

Na wat denkwerk heb ik meer info:
Adventurer:
Melee wapen: Katana
Andere wapens: Explosive powder, spinning blades (6 wapens + 1 armor)

Barbarian:
Primair wapen: Axe.
Andere wapens: Tonnetje explosieven (VEEL schade) en 6 andere wapens

Archer:
Primair wapen: Knife
Andere wapens: Boog en andere ranged wapens

Mage: Geen idee eik :(

Verder had je in het spel ook verschillende "checks" waar een archer door een stuk muur kon wurmen, een adventurer kan een ingewikkeld machientje aanzetten, een barbarian kan een muur induwen, en de mage geloof ik kan runes ontcijferen. Deze checks zijn nodig om verder te kunnen in het spel, of om items te bemachtigen.
Verder heb je healing potions, en geloof ik "flags" waarmee je punten op je minimap kan aanduiden (Waypoint flags geloof ik dat ze heten).

Strike a bell iemand?

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goozer
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Aetje schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:38:
Puur gebaseerd op de naam zou ik zeggen "Hexplore". Van het spel zelf kan ik me niets herinneren, maar het was een rpg, dus ongetwijfeld zaten er barbarians, adventurers, archers en wizzies in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Aetje schreef op woensdag 14 december 2005 @ 00:44:

Strike a bell iemand?
ring a bell ;)

Golden Axe? :9

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Kan haast niet, die had maar 3 chars, geen tonnetjes, geen archers, etc :P

Ik ben bezig met graven in mijn geheugen. Het punt is een beetje, ik schat dat er veel spellen min of meer lijken op wat je zoekt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Goozer schreef op woensdag 14 december 2005 @ 08:55:
[...]

Puur gebaseerd op de naam zou ik zeggen "Hexplore". Van het spel zelf kan ik me niets herinneren, maar het was een rpg, dus ongetwijfeld zaten er barbarians, adventurers, archers en wizzies in. ;)
Idd hexplore gok ik zo ! Ik heb het nog eens bekeken, en het komt helemaal overeen met de beschrijving van Aetje :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aetje schreef op woensdag 14 december 2005 @ 00:44:

Na wat denkwerk heb ik meer info:
Adventurer:
Melee wapen: Katana
Andere wapens: Explosive powder, spinning blades (6 wapens + 1 armor)

Barbarian:
Primair wapen: Axe.
Andere wapens: Tonnetje explosieven (VEEL schade) en 6 andere wapens

Archer:
Primair wapen: Knife
Andere wapens: Boog en andere ranged wapens

Mage: Geen idee eik :(

Verder had je in het spel ook verschillende "checks" waar een archer door een stuk muur kon wurmen, een adventurer kan een ingewikkeld machientje aanzetten, een barbarian kan een muur induwen, en de mage geloof ik kan runes ontcijferen. Deze checks zijn nodig om verder te kunnen in het spel, of om items te bemachtigen.
Verder heb je healing potions, en geloof ik "flags" waarmee je punten op je minimap kan aanduiden (Waypoint flags geloof ik dat ze heten).

Strike a bell iemand?
Heb ik nog ergens op de plank staan, lijkt namelijk verdacht veel op Severance - Blade of Darkness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 12:03:
[...]

Heb ik nog ergens op de plank staan, lijkt namelijk verdacht veel op Severance - Blade of Darkness
Is dat spel uit 2001 voor een DOS-systeem gemaakt ? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Khaine666 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 12:08:
[...]

Is dat spel uit 2001 voor een DOS-systeem gemaakt ? :X
Ouch, tja, dan gaat het niet lukken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Khaine666 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:24:
[...]

Idd hexplore gok ik zo ! Ik heb het nog eens bekeken, en het komt helemaal overeen met de beschrijving van Aetje :D.
HEXPLORE! Dat is em! :) :) Wist dat het begon met Hex!

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 19:08:
@ Izandman
(beetje late reactie)
bedoel je niet gewoon Miami Vice !?
frickY schreef op maandag 05 december 2005 @ 15:02:
[...]

Niet Miami Vice? Al herrinner ik me niets over het afschieten van een net...
Nee, helaas, dat was 'm niet... Ik heb 'm ook nog niet kunnen vinden op de diverse Amiga games-sites... Raar, want volgens mij was het wel een populaire titel.
Ik ken dat spel als C64-spel met als de titel "Oerm" ofzo. Misschien de Nederlandstalige versie? Het was een heel gaaf spelletje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Heb 'm! :) TechnoCop!

http://amiga.mobygames.com/game/amiga/techno-cop/screenshots

Afbeeldingslocatie: http://www.wirwar.com/TechnoCop1.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.wirwar.com/TechnoCop2.gif

Op dit plaatje zie je dat 'ie twee gasten helemaal aan flarden heeft geschoten. Vrij heftig, zeker voor die tijd! Ik weet nog dat ik die hand zo realistisch eruit vond zien. Met van die aderen enz.
Afbeeldingslocatie: http://www.wirwar.com/TechnoCop3.gif

[ Voor 9% gewijzigd door lzandman op 16-12-2005 13:30 . Reden: Plaatjes nu wel zichtbaar... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Ik zoek de naam van een spel (zwart-wit) op de Apple Macintosh LC (misschien ook nog wel andere Macs, maar iig de LC). Het was een soort Space Invaders, maar dan anders :P Je had iig een ruimteschip, en je moest alle 'kristallen' opeten (volgens mij zagen die eruit als het command-logo van Apple, dit ding dus: Afbeeldingslocatie: http://got.basbennebroek.nl/applecommand.png). Als je dan die dingen allemaal had verzameld, ging er aan weerszijden van het level een deur open, waardoor je dan naar het volgende level kon. In latere levels kwamen er dan ook monsters bij, die je weer kon verslaan enzo.

Hopelijk herkent iemand iets in mijn beschrijving :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Woei.. dat spel heb ik ook helemaal gek gespeelt op de Amiga. Heb alleen geen idee meer hoe het ging. Snel wat screenies zoeken :) Thanks voor het noemen van die naam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje (hele) late reactie, maar dat is hem inderdaad. :)
Hardstikke bedankt man!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
GZ schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 03:56:
Ik had begin jaren 80 zo'n toetsenbord met een cassetterecorder waarbij je dan iets van 'load r' intoetste.
Daarna kon je een half uur wachten voordat het spel was ingeladen.

Een vriend van me had een soort cartrige bij zich die je dan in de toetsenbord kon drukken (beetje links bovenin).

Het spel wat ik zoek is een schietspel waarbij je naar links en rechts en naar boven en beneden kon sturen.
Het speelde zich uiteraard af in de ruimte en je moet de tegenstanders uiteraard uitschakelen door enorm veel te vuren. De vijanden schoten ook terug.
Lijkt me meer op r-type. Vooral ook omdat je r moet intikken;)

[ Voor 74% gewijzigd door siren op 20-12-2005 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da_siren schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 02:31:
[...]

Lijkt me meer op r-type. Vooral ook omdat je r moet intikken;)
De 'r' in die zin is een toevoeging aan de load instructie die er op duid dat hetgeen dat geladen wordt ook meteen uitgevoerd moet worden -> (R)un dus.

Load "blaat.ldr"
Programma wordt ingeladen en kan eventueel bekeken worden

Load "blaat.ldr",r
Programma wordt ingeladen en wordt meteen uitgevoerd

Maar er zijn zoveel games die op die beschrijving lijken...Zanac, Nemesis (Gradius), R-Type, Defender (Desolator), Hydefos, Salamander, Project X, Freedom Fighters, Sanxion....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Okee, een zeer oud beestje deze keer. Denk uit de pre-386 tijd.

Het was een text-based dungeons and dragons achtig spel. In de intro herinner ik me iets van "the dungeon door is being forced open, please wait... grunt... ung... creeeeaaak."
Je had een aantal base type items die je kon vinden, ring of regeneration, magical sword, armor geloof ik waren er een aantal. Elk "level" dat je dieper in de dungeon ging worden de monsters harder. Je had goblins als zwakste, en "dragon in it's liar" als zwaar monster. Verder kon je overal iets van waarde vinden, waarmee je buiten de dungeon (als je een weg naar buiten vind) betere wapens kan kopen.

Nogmaals, textbased en geloof ik zeer klein.

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aetje schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:32:

Het was een text-based dungeons and dragons achtig spel. In de intro herinner ik me iets van "the dungeon door is being forced open, please wait... grunt... ung... creeeeaaak."
Je had een aantal base type items die je kon vinden, ring of regeneration, magical sword, armor geloof ik waren er een aantal. Elk "level" dat je dieper in de dungeon ging worden de monsters harder. Je had goblins als zwakste, en "dragon in it's liar" als zwaar monster. Verder kon je overal iets van waarde vinden, waarmee je buiten de dungeon (als je een weg naar buiten vind) betere wapens kan kopen.

Nethack ? Rogue ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Aetje schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:32:

The Wizard's Castle , RPG, text-based en 10KB groot.
Beneath Apple Manor , RPG, text-based grotendeels, en 24KB groot.
Oubliette ,RPG, text-based en 53 KB groot.

1 v/d 3 misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Rogue msschien, ik zal eens zoeken.

Forget your fears...

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.