Ik vermoed dat je Lost Vikings bedoelt.
http://www.vgmuseum.com/pics2/lost.html
http://www.vgmuseum.com/pics2/lost.html
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Whoow gek, de eerste reply gelijk het goede spel! Dankje!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Bedoel je niet gewoon Beasts 'n Bumpkins?Lassie dutch schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 10:52:
Ik zoek een spel.
Het is ik schat een jaar of 3 a 4 oud. Gespeeld op pc. Je moest in het spel een soort boerderij opbouwen. Molens e.d. voor voedsel, en de populatie laten groeien. Klinkt erg kinderachtig, maar het is dan ook niet voor mezelf bedoeltJe kon volgens mij ook hekken bouwen en zo terreinen afzetten voor dieren e.d. Voor de rest staat me weinig bij
Heb het ooit bij een vriend toendertijd gezien, maar nu geen contact meer mee (sort of van de aardbodem verdwenen) Suggesties zijn welkom
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Ja, leuk spel. Ik heb hem zelf hier nog op de kast liggen (nog een spel op diskette) maar helaas, de computer van deze tijd is te snel. Ik kan hem niet meer draaienThe Real Falcon schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:42:
[...]
Ik zelf denk eerlijk gezegd dat hij North and South bedoeld. Dit waren de Yanks tegen de ?? Dit was echt de bomb! .. effe screenies zoeken
Verwijderd
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 11:56 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Ik heb even op het internet gezocht, en ook een website die veel info over die meesterlijke (vaak ook oudere) spellen heeft en waar je best veel (meestal freeware) spellen kunt downloaden. Reunion staat er ook op, maar er staat niks over een Reunion 2, en de Developer's hebben gemaakt Reunion en toen de Imperium Galactica spellen. Dus ik denk niet dat er een tweedee deel is gemaakt.Sinergy schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 12:31:
Weet iemand ook of er ooit een vervolg is gekomen van Reunion (linkje).
Als je dit meeeeesterlijk spel uitspeelt krijg je ook een scherm over Reunion 2, maar heb het vervolg nooit kunnen vinden
Verwijderd
Age of Wonders?Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:13:
Heren en dames,
De dames die er zijn wil ik niet tegen de schenen schoppen.
Ik ben op zoek naar een spel waar ik ooit de review van heb gelezen, echter mijn pc had niet de specs oom het te spelen.
Inmiddels wel, dus hier komt ie dan.
Het gaat om een spel met magie en dergelijke, maar het bijzondere hiervan is dat het van nederlandse designers / makers is.
Ik weet dat het toen een deel 2 was. Deel 1 was een 4 a 5 jaar ouder.
Weet iemand waar ik het over heb, dit maakt het waarschijnlijk lastiger.
Het platform is overigens, maar dat hadden jullie al door.![]()
Alvast bedankt voor diegene die het antwoord weet.
John.
Saved by the buoyancy of citrus
Verwijderd
Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
SupaplexRoland_EM25 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:31:
boesh had een topic geopend met de volgende vraag. M'n vriendin is ook op zoek naar dit spel, maar haar beschrijving was nogal ondeduidelijk. Wat ze zei, kwam wel overeen met deze beschrijving, alleen is deze stukke uitgebreider.
Ik heb de beschrijving van boesh even gecopied:
Het spel bestaat uit 100+ levels. In elk level moet je met een soort Pacman achtig ding, een bord / scenario afwerken. Je begint ergens op het scherm en via via moet je bij de uitgang komen. Tussen ingang en uitgang moest je met floppy's schuiven, moest je schaartjes ontwijken en je moest "dingen" verplaatsen door er tegenaan te duwen, je moest blokjes weghappen om ruimte te creeeren en er waren ook floppy's die konden ontploffen, of vielen naar beneden. Je moest op elke level een uitweg zoeken. Ik heb het spel gespeeld in ... 1997 oid.
Alvast bedankt!
Verwijderd
Verwijderd
doe je het toch behoorlijk goed als een niet console-persoonIceStorm schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:53:
Ik ben niet zo'n console-persoon maar spel 2 klinkt ernstig als Kirby (in een van zijn varianten).
Verwijderd
En zo bijzonder zijn spellen van Nederlandse makelij nie, kan er zo 20 noemenVerwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:46:
verdomme dat is het.
Waarom is het voor sommige zo makkelijk en voor andere zo'n gepeins.
bedankr voor de snelle reactie.
john.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 02:52 ]
Ik heb dat spel ook gespeeld, alleen bedoelt hij volgens mij geen 4D Tennis, maar Advantage Tennis. Opties waren precies zoals hij ze beschrijft.... 4D tennis is te nieuwRedje schreef op woensdag 21 september 2005 @ 19:02:
[...]
Volgens mij is dat 4D Tennis van Mindscape.
Ze hadden namelijk meerdere games die gebruik maakte van deze 3D draad modellen. 4D Boxing komt uit dezelfde serie.
[ Voor 4% gewijzigd door vinnyb op 31-10-2005 13:43 ]
If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!
Chip's Challenge en Kirby's dreamland (of een ander kirby spel)Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:51:
supaplex .. haha back to the good old days
Ik zoek 2 spellen
1tje was nog op de eerste computer die ik ooit heb gehad (groene apple (dus alleen de kleur groen en zwart en grote floppy's) zal rond 1989 of zo zijn geweest)) je had een soort van pacman spel maar je had macherende mieren naast het speel bord.
En een spel wat al wat jonger is; je personage was een roze rond bolletje met ogen etc. je had het hoofdlevel (waar je je levels kan kiezen) wat zo in elkaar zat als mario 3. en daarnaast nog levels waarbij je met mensen moest praten om dingen te vinden (als ik me het goed herinner) dit was op de nintendo (geen idee meer welke maar het zal rond 1994 en 1998 zijn geweest
[ Voor 11% gewijzigd door Sabbi op 31-10-2005 13:11 ]
Verwijderd
Verwijderd
Het enige Amiga spel met een uil dat ik me kan herinneren is "Agony", een shoot 'em up met een uil in de hoofdrol. Ook erg bekend om zijn intro muziek met piano.Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:22:
hmm, wel een leuk topic dit... Ik weet niet eens of het een spel is of dat ik dit heeeel vroeger heb gedroomd.. Maar als het een spel was:
Geen flauw idee op wat voor computer het was, maar waarschijnlijk een Commodore64 of een Amiga. Je was dan een vogel in de lucht (een uil??) en op de grond liepen allemaal beesten / dingen, en jij was dan die uil en moest dan bepaalde dingen van de grond oppakken
Maar het kan net zo goed een droom van heel vroeger geweest zijn hoor
Volgens mij
[ Voor 22% gewijzigd door Lizard op 01-11-2005 23:35 . Reden: picture-fix ]
Old school gamer met een lag en een traan.
Verwijderd
International Karate?Pete_Sampras schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:54:
ik zal ook eens wat vragen
Dit was een kungfu spel (volgens mij) op de Commodore 64.
Het was een beetje zoals Yie-Ar Kung Fu (hier http://www.c64unlimited.n...ung_fu/yie_ar_kung_fu.htm) alleen kon je deze met zijn drieen tegelijk spelen.
Je keek vanuit een soort poort achtige constructie naar een zonsondergang.
Daarvoor op een stukje grond, vond het gevecht plaats.
Ik geloof dat het een rode, witte en een zwarte kungfu dude waren.
[ Voor 14% gewijzigd door Edwin78 op 03-11-2005 17:24 . Reden: meer info ]
Verwijderd
specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!
is dit niet River Raid?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/
Verwijderd
Klinkt inderdaad als International Karate + (maar het zou ook (way of the exploding) fist+ kunnen zijn geweest).
Als ik denk aan een coop game voor de NES met een blauwe en een rode ninja dan denk ik meteen aan Blue Shadow, en die heb ik bij de Bart Smit gekocht vroegahVerwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:52:
Ik heb ooit op tv een spel gezien waarbij je met 2 man (ninja's of iets dergelijks) tegelijk door een level kon rennen en het samen kon clearen. Het ene mannetje deed alles met wapens (zwaarden etc) en de andere was met magie (spreuken en dergelijke). Volgens mij waren ze blauw en rood.
Dit spel nooit in de winkel kunnen vinden
Het was overigens voor de NES, dit werd getoond bij een of ander amerikaans programma waarbij ze wel meer van die NES games lieten zien.
Iemand een idee ?
Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m
Nope, dit is river raid :
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Oh noes.. No more TreinTijden :(
ahja, je hebt gelijk. Het lijkt er wel een beetje op.Cobra_Lup schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 01:36:
[...]
Nope, dit is river raid :
[afbeelding]
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/
Verwijderd
Gheh...in die tijd bestond iets als 'een engine' niet. Elk spel werd (praktisch) van de grond af opgebouwd. Daarbij is Riverraid een 2D verticaal scrollend schietspel, en is Blue Max in perspectief en acht richtingen...een zeer wezenlijk verschil (voor die tijd).Shao Kahn schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:45:
[...]
ahja, je hebt gelijk. Het lijkt er wel een beetje op.
wellicht dezelfde engine:)
Als ik die screenie van River Raid zie komen er weer allerlei herinneringen bovendrijven..
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Kan je echt niet meer info geven zoals wat voor sfeer, of soort spel, powerups, racen, uitvindingen etc?Daywalk3r schreef op woensdag 09 november 2005 @ 01:49:
Ik zoek een spel die was voor de nintendo 8 bit en dat ging over een jochie op een bed.
Kan me er voor de rest weinig van herinneren
Ik ben de naam kwijt en ooh wat wil ik dat nog eens spelen!!
Wie helpt me??
[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]
nee echt weinig..Daywalk3r schreef op woensdag 09 november 2005 @ 01:49:
Ik zoek een spel die was voor de nintendo 8 bit en dat ging over een jochie op een bed.
Kan me er voor de rest weinig van herinneren
Ik ben de naam kwijt en ooh wat wil ik dat nog eens spelen!!
Wie helpt me??
[ Voor 11% gewijzigd door Daywalk3r op 10-11-2005 13:35 ]
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Dat zou het 'gewoon' maar eens kunnen zijn ! Ik ga eens wat meer screenies zoeken, het zou zomaar kunnen.frickY schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 19:36:
[...]
Bedoel je niet gewoon Beasts 'n Bumpkins?
[afbeelding]
I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.
Lijkt op "Aquanox", een van oorsprong Duits spel, van BlueByte, geloof ik.....Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:12:
Ik zoek ook een spel voor de PC. Je bent een onderzeeer en moet allerlei klussen onderwater uitvoeren. Daar zijn (diamanten of iets dergelijks te vinden) er zijn basissen en daar krijg je opdrachten. Er zijn ook (piraten) onderzeeers die dingen proberen te stelen.
Ik denk dat het spel zon 7 jaar oud is.
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Pannenkoekkie op 11-11-2005 21:49 ]
Verwijderd
Het lijkt er wel op maar het is het niet. Ik geloof dat het op een soort cd stond als:garathane schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 00:13:
[...]
Lijkt op "Aquanox", een van oorsprong Duits spel, van BlueByte, geloof ik.....
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 15:44 ]
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 16:07 ]
Das wel erg weinig info, maar het klinkt als Space Invaders:Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 15:55:
Ik had begin jaren 80 zo'n toetsenbord met een cassetterecorder waarbij je dan iets van 'load r' intoetste.
Daarna kon je een half uur wachten voordat het spel was ingeladen.
Een vriend van me had een soort cartrige bij zich die je dan in de toetsenbord kon drukken (beetje links bovenin).
Het spel wat ik zoek is een schietspel waarbij je naar links en rechts en naar boven en beneden kon sturen.
Het speelde zich uiteraard af in de ruimte en je moet de tegenstanders uiteraard uitschakelen door enorm veel te vuren. De vijanden schoten ook terug.
Het is erg weinig maar ik kan me er helaas niet meer van herinneren.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 16:33 ]
Archimedean Dynasty? (Iets ouder dan 7 jaar.XstarX schreef:
Ik zoek ook een spel voor de PC. Je bent een onderzeeer en moet allerlei klussen onderwater uitvoeren. Daar zijn (diamanten of iets dergelijks te vinden) er zijn basissen en daar krijg je opdrachten. Er zijn ook (piraten) onderzeeers die dingen proberen te stelen.
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 16:48 ]
Verwijderd
C64 had geen cartridges. En nee op de MSX paste geen cartridges van andere computers (het is ook geen spelcomputer trouwens, maar een homecomputer of microcomputer).Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 16:47:
Kan het zijn dat er op de msx ook cartiges van andere spelcomputers pasten?
Ik heb namelijk net gezocht op vgmuseum onder msx, helaas stond de game die ik zoek er niet tussen.
Stond me nl. iets van bij dat het een C-64 game was....
Verwijderd
Hoezo....de C64 had geen cartridges ? Wat is dit dan ?Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:04:
[...]
C64 had geen cartridges. En nee op de MSX paste geen cartridges van andere computers (het is ook geen spelcomputer trouwens, maar een homecomputer of microcomputer).
Verwijderd
Verwijderd
een tripod logoVerwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:07:
[...]
Hoezo....de C64 had geen cartridges ? Wat is dit dan ?
[afbeelding]
Verwijderd
Natuurlijk ging dat sneller...een cartridge is een ROM, daarmee heb je geen laadtijdenVerwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:12:
Okee dan heb ik me vergist.
Maar ik had een toetsenbord waar een soort van cartridge in paste.
Dit moet zo rond 1985 zijn geweest.
Dit ging veel sneller dan de combi met het cassetterecordertje waarbij je een cassettebandje moest laden.
Verwijderd
Dat lijkt mij Archimedian Dynasty (wat wel een beetje op Aquanox leek inderdaad).. fantastisch spel was dat..!Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:12:
Verwijderd
Nou niet echt, het gaat toch meer richting een simpele toetsenbord.Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:41:
[...]
Natuurlijk ging dat sneller...een cartridge is een ROM, daarmee heb je geen laadtijdenMaar je deed de cartridge dus aan de bovenkant erin he? niet aan de zijkant of de achterkant? En de computer had geen diskdrive...ik ga dan denken richting de philips VG8020...leek ie daarop?
[afbeelding]
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 20:38 ]
Indien nog niet opgelost.Wiebbe schreef op zondag 06 november 2005 @ 13:08:Heel verhaal
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Verwijderd
of double dragon, heb zelf nummer 3 thuis.HuggyB schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 00:22:
[...]
Als ik denk aan een coop game voor de NES met een blauwe en een rode ninja dan denk ik meteen aan Blue Shadow, en die heb ik bij de Bart Smit gekocht vroegah
[afbeelding]
[ Voor 30% gewijzigd door prutser001 op 15-11-2005 23:25 ]
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Iets meer details willen helpen denk ikprutser001 schreef op zondag 13 november 2005 @ 23:25:
Ik ben al een aantal jaren opzoek naar de naam van een spel dat ik ooit eens op zo'n arcade kast heb gespeeld, het was een soort streets of rage maar dan groter en grover.
Ik heb alle spellen van die mame emu doorgespit maar niet kunnen vinden. als iemand een idee heeft graag.
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 00:24 ]
Verwijderd
Misschien Klax?Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 00:22:
Ik heb eens een spel gespeeld, waarbij je allemaal gekleurde blokken naar voren moest gooien
in een vierkant ding, een soort 3d tetris zeg maar.. tis heel bekend maar wie o wie weet hoe het heet
ik heb dit spel rond 1990? een keer gezien, maar later ook nog is (volgens mij op die sega portable, of hoe dat ding ook alweer heet
)
Verwijderd
Golden Axe: Revenge of Black AdderVerwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 00:39:
Ik heb vroeger eens een game gespeeld in de arcade hall in center parcs, waarbij je met ze 2en samen door de hele game moest vechten vanuit een soort final fight view (2d door lvls heen lopen). Het speelde zich af in een soort middeleeuws/fantasy setting
Je had 4 characters die elke ze eigen uber-move had ofzo. Je had een warrior met een zwaard die als special het hele veld plat kon leggen in vlammen. Een vrouwlijke centaur die bliksem kon aanroepen. een reus met een dwerg op ze nek en een kerel met een hooivork ofzo (ja heel vaag allemaal maar het is echt een tijd geleden).
De arcade kast die daar toen stond was een groot scherm met een bankje ervoor waar je met ze 2en op kon zitten. Was echt een geweldige game om met ze 2en te spelen.
Klinkt een beetje als Golden AxeVerwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 00:39:
Ik heb vroeger eens een game gespeeld in de arcade hall in center parcs, waarbij je met ze 2en samen door de hele game moest vechten vanuit een soort final fight view (2d door lvls heen lopen). Het speelde zich af in een soort middeleeuws/fantasy setting
Je had 4 characters die elke ze eigen uber-move had ofzo. Je had een warrior met een zwaard die als special het hele veld plat kon leggen in vlammen. Een vrouwlijke centaur die bliksem kon aanroepen. een reus met een dwerg op ze nek en een kerel met een hooivork ofzo (ja heel vaag allemaal maar het is echt een tijd geleden).
De arcade kast die daar toen stond was een groot scherm met een bankje ervoor waar je met ze 2en op kon zitten. Was echt een geweldige game om met ze 2en te spelen.
Verwijderd
Wow te gek man die bedoel ik idd.Lizard schreef op maandag 14 november 2005 @ 00:47:
[...]
Klinkt een beetje als Golden Axe
[afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 12:46 ]
Je omschrijving doet me heel erg denken aan het PC spel Block Out, maar ik weet niet of dat spel ook op de Game Gear is uitgebracht.Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 00:22:
Ik heb eens een spel gespeeld, waarbij je allemaal gekleurde blokken naar voren moest gooien
in een vierkant ding, een soort 3d tetris zeg maar.. tis heel bekend maar wie o wie weet hoe het heet
ik heb dit spel rond 1990? een keer gezien, maar later ook nog is (volgens mij op die sega portable, of hoe dat ding ook alweer heet
)
[ Voor 3% gewijzigd door MetroidPrime op 14-11-2005 01:36 ]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
En wat is dit dan?Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:04:
[...]
C64 had geen cartridges. En nee op de MSX paste geen cartridges van andere computers (het is ook geen spelcomputer trouwens, maar een homecomputer of microcomputer).
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Verwijderd
wat een tijden die C64Aap schreef op maandag 14 november 2005 @ 01:37:
[...]
En wat is dit dan?
[afbeelding]
Hier mee kon je veel sneller iets opstarten e.d.het is geen game, dat klopt. Of bedoelje dat er geen games op cartridges waren ?
ok top oud inderdaad ik ken die dingen sterker nog een vriend van me heeft er nog twee liggenAap schreef op maandag 14 november 2005 @ 01:37:
[...]
En wat is dit dan?
[afbeelding]
Hier mee kon je veel sneller iets opstarten e.d.het is geen game, dat klopt. Of bedoelje dat er geen games op cartridges waren ?
MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)
[ Voor 18% gewijzigd door Zeror op 14-11-2005 13:13 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Heb je ALLE spellen doorgespit? (meer dan 3000 verschillende)prutser001 schreef op zondag 13 november 2005 @ 23:25:
Ik ben al een aantal jaren opzoek naar de naam van een spel dat ik ooit eens op zo'n arcade kast heb gespeeld, het was een soort streets of rage maar dan groter en grover.
Ik heb alle spellen van die mame emu doorgespit maar niet kunnen vinden. als iemand een idee heeft graag.
"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk
Forget your fears...
...and want to know more...
Ik denk dat je eens moet googlen op "the elder scrolls" Deze game reeks begint namelijk altijd in de kerker.Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 12:10:
[...]
Het gaat over een 3D spel van denk ik 6 jaar geleden. Je begint met het kiezen van een karakter deze is van de goede kant of juist slecht je moet daarnaast nog een x aantal zaken aangeven (Hoeveel % ben je magier, hoeveel % ben je een vechter). Als je van de goede kant bent dan heb je het voordeel dat je makkelijker met de 'normale' mensen kan praten (ze geven meer uitleg over wat iets is etc), . Het eerste level (land) bevindt zich in een kerker je moet hier uit zien te komen en vanuit hier heb je verschillende mogelijkheden. Je kan zelf kiezen naar welke stad/land je gaat. Je had verder ontzettend veel verschillende wapens en je kon door bepaalde gebouwen te bezoeken verschillende magische spreuken leren. Wat het doel van het spel was... I don't know.. maar goed hopelijk kan iemand mij helpen!
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Dat is het zeker wel hoor! Ik heb het toevallig net nog geinstalleerdAetje schreef op maandag 14 november 2005 @ 13:42:
Ik heb in een diep grijs verleden ooit bij een computerclub genaamd AS6800 gezeten, en daar heb ik ooit een spel gezien dat me wel interessant leek. Je zit met dat spel in een soort ruimte met asteroiden die je voor verschillende mineralen moet "minen". Ik herinner me dat er minstens 2 soorten mijnen zijn, 1 deep voor meer kostbare mineralen. Ook zijn er tegenstanders die je met raketten kan aanvallen geloof ik...
Ik denk dat dit een amiga spel was maar 100% zeker ben ik niet. Als iemand een titel bij deze omschrijving weet?
Graphics kan je vergelijken met oude DOS achtige spelletjes...
Iemand stelde "Fragile Alliance" voor maar ik denk niet dat het dat was...
Klinkt niet als The elder scrolls: Arena (de oudste) en ook niet als daggerfall... dus ik denk niet dat het deze serie is...Aap schreef op maandag 14 november 2005 @ 19:03:
[...]
Ik denk dat je eens moet googlen op "the elder scrolls" Deze game reeks begint namelijk altijd in de kerker.
Hulde aan Khaine666!!Khaine666 schreef op zondag 13 november 2005 @ 22:03:
[...]
Indien nog niet opgelost.
Misschien bedoel je Incubation , van de developer BlueByte ?
[ Voor 11% gewijzigd door Wiebbe op 14-11-2005 21:12 ]
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Deze is volgens mij nog niet beantwoord, staat op pagina 1 van dit topic.cenix schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:26:
Zoals in deel 1 ([rml]cenix in "[ Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een ..."[/rml]) ben ik nog steeds op zoek naar de naam van het spel waarvan hieronder de beschrijving nogmaals staat.
Het spel was een soort strategie waarbij je volgens mij met een soort vikingen een dorpje moest opbouwen waarbij je windmolens, bakkerijen en dergelijke moest bouwen voordat je nieuwere technieken kon gebruiken. De mannen zochten naar vlees, terwijl de vrouwen de was deden en de akkers verzorgden
Verder wat me bijgebleven is, is dat je je volk kon uitbreiden door stelletjes te vormen. Deze stelletjes gaf je dan een huis waarna ze samen kindjes maakten (je zag dit door de hartjes die dan uit het huisje kwamen).
Kwa tijd was het volgens mij een beetje op de overgang van Dos naar win95, dus ergens tussen 1994 en 1996 schat ik zo.
Als iemand nog een idee heeft (het was geen Saga iig)?
[ Voor 3% gewijzigd door Rob1106 op 14-11-2005 23:03 ]
Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110
WoeeeeeiWiebbe schreef op maandag 14 november 2005 @ 21:12:
[...]
Hulde aan Khaine666!!
dat is hem inderdaad
en nog beter is dat er blijkbaar een vervolg op komt/is
[ Voor 10% gewijzigd door lzandman op 15-11-2005 00:08 ]
What's the speed of Dark?
My guess is Gyruss op de C64!Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 15:55:
Ik had begin jaren 80 zo'n toetsenbord met een cassetterecorder waarbij je dan iets van 'load r' intoetste.
Daarna kon je een half uur wachten voordat het spel was ingeladen.
Een vriend van me had een soort cartrige bij zich die je dan in de toetsenbord kon drukken (beetje links bovenin).
Het spel wat ik zoek is een schietspel waarbij je naar links en rechts en naar boven en beneden kon sturen.
Het speelde zich uiteraard af in de ruimte en je moet de tegenstanders uiteraard uitschakelen door enorm veel te vuren. De vijanden schoten ook terug.
Het is erg weinig maar ik kan me er helaas niet meer van herinneren.
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Leisure Sweet Larry 1 ?three2five schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 06:40:
Ok, ik heb een heel lastige en ik ben al een tijdje op zoek naar dit spel maar het is heel moeilijk zoeken met zo weinig informatie. Ok, bij deze een poging.
Het spel is een spel dat op de 386 door mij gespeeld werd maar ik er toen niks van begreep omdat ik geen engels kon. Het was een DOS spel en de muis werd niet gebruikt. Het spel werd alleen maar gespeeld door commando's in te typen. Een van de weinige dingen die ik nog weet was dat je in het begin van het spel in de stad naar de kroeg kon, veel keer 'drink beer' kon intoetsen en na een aantal keren dat in te toetsen je de gevangenis in ging. Ik zou nog een aantal dingen kunnen herkennen, zoals een schermpje waarbij je je op een kerkhof bevind of een ander scherm waarbij je je bij iets van een waterval bevind en waar je de command 'climb' kon gebruiken geloof ik. Daarnaast zou ik het spel zo herkennen, maar ik heb echt heel weinig informatie. Ik hoop dat iemand er wat vanaf weet.
Verwijderd
"Quest for Glory" of mischien heette het voor jou nog "Hero Quest". Het is van naam veranderd toen. Het heeft nog 4 vervolgen gehad en er is zelfs een vga remake van geweest.three2five schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 06:40:
Ok, ik heb een heel lastige en ik ben al een tijdje op zoek naar dit spel maar het is heel moeilijk zoeken met zo weinig informatie. Ok, bij deze een poging.
Het spel is een spel dat op de 386 door mij gespeeld werd maar ik er toen niks van begreep omdat ik geen engels kon. Het was een DOS spel en de muis werd niet gebruikt. Het spel werd alleen maar gespeeld door commando's in te typen. Een van de weinige dingen die ik nog weet was dat je in het begin van het spel in de stad naar de kroeg kon, veel keer 'drink beer' kon intoetsen en na een aantal keren dat in te toetsen je de gevangenis in ging. Ik zou nog een aantal dingen kunnen herkennen, zoals een schermpje waarbij je je op een kerkhof bevind of een ander scherm waarbij je je bij iets van een waterval bevind en waar je de command 'climb' kon gebruiken geloof ik. Daarnaast zou ik het spel zo herkennen, maar ik heb echt heel weinig informatie. Ik hoop dat iemand er wat vanaf weet.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 08:49 ]
Was het niet Beasts And Bumpkins? Daar kan je nog een demo van downloaden, is zowiezo wel grappigRob1106 schreef op maandag 14 november 2005 @ 23:01:
[...]
Deze is volgens mij nog niet beantwoord, staat op pagina 1 van dit topic.
Is dit niet Knights and Merchants?
Verwijderd
Volgens mij is het inderdaad DaggerfallKhaine666 schreef op maandag 14 november 2005 @ 23:26:
[...]
Woeeeeei![]()
Glad to be of assistence
@Marcoevich :
Kun je meer details geven ? Is het een RPG zoals we die kennen van Diablo, of moeten we het meer in 3rd person zoeken? Met welke game zijn de graphics te vergelijken? Welke setting was het spel ? Etc.
Verwijderd
Verwijderd
midtown madness?Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 10:53:
ik zoek een spel, waarmee je met bepaalde auto`s rijd, het is ong van eind 1990..
je moet elkaar kapot maken door bepaalde items, en door middel van beuken. het is geen carmageddon. maar als ik goed heb zit er iets in de naam als: "*mad*".
je kan ook uit verschillende personages kiezen, stunten kan, en je rijd ook door een soort van stad.
en als jij als enige overblijft win je.
Klinkt idd als dat spel. Ik zal er eens op googelen... Dank!Coca-Cola schreef op maandag 14 november 2005 @ 19:25:
Dat is het zeker wel hoor! Ik heb het toevallig net nog geinstalleerd
Ik zal het even voor je beschrijven:
Je begint met 1 colonie in de 'fragmented sector' je moet allemaal gebouwen bouwen die je op het grid van de astroide moet 'slepen'. Je hebt idd in het begin maar 2 soorten mines: 'mine' en 'deep bore mine' later kan je bij 'sci tek' een 'seismic penetrator' kopen die is voor de 2 duurste ersten. De ersten zijn onderverdeeld in 3 soorten. groen of 'commen ore', geel of 'uncommen ore' en rood 'rare ore'. Die moet je verkopen aan de federal transporter als deze is geland op je astroide. Je hebt die ersten ook nodig om allerhande deingen te bouwen zoals: fighters, missiles satelites etc.
Echt een tof spel hoor!
Forget your fears...
...and want to know more...
Verwijderd
Nee helaas niet, wat jammer.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq