[Ervaringen] 12" Laptops Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 64.710 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga over 1,5 maand de Ahtec Signal X820 halen denk ik, hij stond in de computer idee en lijkt me een zeer goede laptop, toch ?

http://servicios.ahtec.or...otesignal8202nl_right.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:25

Theo

moederbord

De 820 is toch geen 12" laptop,, maar een 17"??

De specs zien er wel goed uit verder

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theodouma schreef op maandag 10 juli 2006 @ 23:04:
De 820 is toch geen 12" laptop,, maar een 17"??

De specs zien er wel goed uit verder
ow sorry dacht dat dit in 't algemeen was over laptops 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Onlangs is mijn 15" Acer Travelmate 292LMi overleden en aangezien ik deze gebruikte voor mijn studie moet ik dus een nieuwe hebben. Aan de ene kant heb ik liever een kleinere (dus vandaar in dit topic). Aan de andere kant vind ik een hoge resolutie ook wel erg fijn, maar we zullen het bij de kleine modellen houden.

Mijn uiterste prijs is 1200 euro hoewel ik het liever iets dichter bij de 1000 wil hebben.
Dit is inclusief upgrade naar 1024mb ram en inclusief eventuele verzendkosten.

Mijn eisen zijn:

- 12" of 13" scherm. Breedbeeld/4:3 glans/geen glans vind ik niet zo belangrijk.

- Kwaliteit... ik wil absoluut geen Acer meer of een notebook met het zelfde gebrek aan kwaliteit. Ik weet dat dit wat overdreven klinkt en dat elke laptop na 2 jaar spontaan de geest kan geven maar ik vergeef het mijzelf nooit als dit weer gebeurt met weer een Acer. Dit is dus de gehele notebook... binnenkant én buitenkant.

- Toetsenbord waar ik nog wel achter kan werken. Hier boven word over een fujitsu gesproken van de mediamarkt maar een keyboard zoals die kan ik niet mee werken. Echter heb ik ook op een keyboard van een 10" (ahtec) gewerkt waar ik geen problemen mee had dus moet dit ook mogelijk zijn met een 12" neem ik aan.

Wat ik wel op prijs stel maar niet eis:

- Bluetooth
- Gigabit LAN
- Videokaart die een beetje meekan met voornamelijk World of Warcraft. Dit zou eigenlijk een eis zijn maar ik weet dat dit practisch onmogelijk is voor een 12" notebook van mijn prijsklasse.

Wat mij totaal niets interesseert:

- DVD Brander
- Bijgeleverde software
- Bijgeleverde goodies zoals draagtas bijv.

Eisen met betrekking tot de winkel:

- Ik weiger een notebook te kopen bij een winkel die tegen betaling verzekering bied tegen dode pixels. Dit omdat ik niet bereid ben om ~150 euro te betalen voor de garantie dat ik een goed product krijg (ga er vanuit dat die 1000 a 1200 euro voldoende garantie is) en omdat ik er wel zeker van ben dat als ik die garantie niet neem dat ik dan een afdankertje krijg van een klant die wel deze verzekering heeft genomen.

Wat ik tot nu toe heb gevonden:

- Apple MacBook. Voldoet aan zowat al mijn eisen voor een acceptabele prijs. Echter ben ik wat bezorgd over de mogelijkheid om Windows XP te draaien (ivm die 'time limited' beta van bootcamp) en de hitte schijnt een nadeel te zijn.

- MSI S260. Voldoet aan de eisen, specs zijn minder als de apple en heeft geen van de 'extras'. Nadeel is dat ik tot nu toe deze niet kan krijgen bij een winkel die voldoet aan de eisen daarvoor.

- Dell Inpiron 6400. Wat doet deze hier? Dit is een voorbeeld van een grotere laptop met hoge resolutie. Voordelen: Killer specs vergeleken met de rest, vooral met betrekking tot de videokaart. Nadelen: Kwaliteit van de buitenkant is niet echt wat ik van een notebook die ik de komende 2-3 jaar elke dag mee ga slepen verwacht.

Als iemand misschien nog andere alternatieven weet of argumenten weet te vertellen waardoor mijn mening over één van bovenstaande veranderd stel ik dat erg op prijs :)

[ Voor 5% gewijzigd door BlackMage op 14-07-2006 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

ik zou zeggen, de msi s262. Als je hem in duitsland bij Alb bestelt kun je voor twee tientjes pixelgarantie nemen. In het topic over de Msi s2x0 staat er erg veel over, aangezien de helft hem daar haalt.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Tja ik weet niet of ze in je budget gaan vallen maar even drie modellen waar je naar kan kijken:

- Dell M1210, 12" met een Geforcekaart
- Asus W7J, 13"met een Geforce Go 7400
- Sony VGN-SZ, 13" met een Geforce Go 7400

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Laatst online: 04-09 15:04
Tot mijn grote verbazing werkt mijn Acer weer, waardoor ik mijn keuze tot opvolger nog enige tijd kan uitstellen. Als mijn Acer niet spontaan zichzelf had gerepareerd was ik hoogst waarschijnlijk gegaan voor de Apple MacBook. Ik zal de markt in de gaten blijven houden. Bedankt voor de reacties in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een compacte laptop tussen de 12 en 14,1inch voor dagelijks gebruik op school en thuis. Mijn vorige laptop was een Compaq Evo N620C Pentium-M 1,6/1024MB/40GB (Alluminium & Magnesium behuizing, zeer degelijk).

De grootste reden voor een nieuwe laptop is een beter en hoge resolutie WXGA scherm.
Ik zoek een laptop met een DEGELIJKE behuizing dus absoluut geen plastic cover.
Verder heb ik niet echt eisen qua specificaties, mijn voorkeur gaat uit naar een Intel Core Duo.
Wel zou het fijn zijn als Vista met arrow straks zonder problemen kan draaien. Maximale bedrag is rond de €1500.

Opzich lijkt mij een MacBook ook wel wat, maar ik wil toch windows gaan draaien dus denk niet dat dat alles is en volgens mij is hij ook niet zo degelijk (plastic?).

Verder misschien een Asus W3J of een MSI S262, iemand nog toevoegingen of informatie over de degelijkheid? Ik test zelf altijd of je de kap van de laptop kan indrukken of niet, om te bepalen of het materiaal goed is.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Ik heb een S260 van msi, zit in dezelfde behuizing als de s262, en ik kan nergens iets indrukken (alleen de toetsen dan :p ) Laptop is ook deels gemaakt van een magnesiumlegering, dit maakt hem ook veel steviger dan plastic. De onderkant en een paar stukjes van de zijkant zijn wel van kunststof.

Tip:
[rml][ Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (deel 3)[/rml]

[ Voor 13% gewijzigd door Theo op 18-07-2006 11:19 . Reden: moet ik wel de goede likn plaatsen 8)7 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Speedfight schreef op maandag 17 juli 2006 @ 11:07:
Ik ben op zoek naar een compacte laptop tussen de 12 en 14,1inch voor dagelijks gebruik op school en thuis. Mijn vorige laptop was een Compaq Evo N620C Pentium-M 1,6/1024MB/40GB (Alluminium & Magnesium behuizing, zeer degelijk).

De grootste reden voor een nieuwe laptop is een beter en hoge resolutie WXGA scherm.
Ik zoek een laptop met een DEGELIJKE behuizing dus absoluut geen plastic cover.
Verder heb ik niet echt eisen qua specificaties, mijn voorkeur gaat uit naar een Intel Core Duo.
Wel zou het fijn zijn als Vista met arrow straks zonder problemen kan draaien. Maximale bedrag is rond de €1500.

Opzich lijkt mij een MacBook ook wel wat, maar ik wil toch windows gaan draaien dus denk niet dat dat alles is en volgens mij is hij ook niet zo degelijk (plastic?).

Verder misschien een Asus W3J of een MSI S262, iemand nog toevoegingen of informatie over de degelijkheid? Ik test zelf altijd of je de kap van de laptop kan indrukken of niet, om te bepalen of het materiaal goed is.
De Dell latitudes zijn erg stevig. Je kunt ook kijken naar een IBM/Lenovo. Daar zitten ook mooie modellen tussen. Al schijnt de service de laatste tijd een stuk slechter te zijn geworden. De Asus en MSI zijn stevig, maar wel een niveautje lager dan eerder genoemden. Een Macbook kun je even bekijken/voelen in een Apple center in de buurt.

Voor Aero zijn intel integrated graphics al voldoende (tot op heden de 950 en ook de 900 zou ondersteunt gaan worden). Al is chip met eigen geheugen waarschijnlijk iets prettiger voor de totale performance... Verder is de Intel Core Duo op dit moment met jouw budget inderdaad veruit de meest verstandige keuze.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FongWan schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 11:45:
Tja ik weet niet of ze in je budget gaan vallen maar even drie modellen waar je naar kan kijken:

- Dell M1210, 12" met een Geforcekaart
- Asus W7J, 13"met een Geforce Go 7400
- Sony VGN-SZ, 13" met een Geforce Go 7400
.....weet iemand waar de W7J inmiddels OP VOORRAAD is? (bij voorkeur een witte). Ik zie 'm overal genoemd in webshops, maar nergens uit voorraad leverbaar.... Zou de ideale vervanger van mijn ASUS M2400N zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
theodouma schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 11:06:
Ik heb een S260 van msi, zit in dezelfde behuizing als de s262, en ik kan nergens iets indrukken (alleen de toetsen dan :p ) Laptop is ook deels gemaakt van een magnesiumlegering, dit maakt hem ook veel steviger dan plastic. De onderkant en een paar stukjes van de zijkant zijn wel van kunststof.

Tip:
[rml][ Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (deel 3)[/rml]
Ik neig toch inderdaad naar de S260, en deze dan in duitsland bestellen. Voor zover ik weet heeft het toetsenbord een standaard maat, dat vindt ik ook erg belangrijk omdat ik er dagelijks mee ga werken.
Het enige nadeel ten opzichte van bijvoorbeeld een Dell Latitude is dat ik geen gebruik kan maken van een dockingstation, wat ik vroeger wel altijd deed. Maar de Latitude reeks kent tegenwoordig een stuk meer nadelen als ik zo de reviews op internet lees.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
* frankivo gaat z'n MSI S270 opsturen naar MSI :'(

dvd-drive maakt vreemde geluiden en springt zomaar open af en toe
beter nu laten fixen nu er nog garantie is, en bovendien is het vakantie

kan gebeuren :'(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*kick

Nieuwe schooljaar komt steeds dichterbij en ik heb het gevoel dat veel van jullie tegen hetzelfde aanlopen als ik.

Tuurlijk hard op zoek naar een 12" laptopje om mee op de schoolbankjes te pimpen, maar nu het volgende:

Zit te denken in de richting van een Core Duo in een degelijk jasje welke ook nog minimaal +/- 4 uur mee gaat.

Nu heb ik wel al een aantal leuke gezien, met name deToshiba Satellite U200-170 trekt mijn volle aandacht, maar met een maand, hooguit 2 maandjes zijn de Core 2 Duo's er.

Helaas is er nog niet zo heel veel over bekend op dit moment, maar ik hoop op de volgende configuratie binnen m'n budget:

- 12" 1280x800
- C2D T5500 of hoger (T5500 is al ruim voldoende natuurlijk voor de office en i-net programma's die gedraaid gaan worden, daarnaast multimedia en zwaarste zal hooguit coderen zijn van video materiaal, maar absoluut geen games)
- 1024MB DDR2 667MHz
- 60GB (min) 5400R
- DVD brandertje
- Accu moet dus min 4 uurtjes mee bij office gebruik
- Gewicht onder de 2 kg

Dat is het belangrijkste, rest boeit me niet zoveel.

Nou heb ik de vervelende eigenschap dat ik zo koppig ben om liever 300 euro meer uit te geven omdat het een Toshiba is, dan een goedkopere Acer met dezelfde specs, maar that´s me :P

Budget reikt nu tot zo´n 1100 euro, maar aangezien we toch moeten w88 op de C2D zal het strax wel tot 1300-1400 stijgen.

Maar is het nu eigenlijk wel verstandig om te w88 tot de C2D op de markt is en dus de eerste maandjes zonder laptop door het studentenleven te gaan, of is het echt de moeite waard (ten opzichten van een CD dus). Kans is natuurlijk ook aanwezig dat deze CD series strax in prijs verlagen.

Guide me in this one :>

Ow, en ben heel makkelijk over te halen met de juiste argumenten.
Kan alleen niet w88 tot de prijzen bekent worden van zo'n laptopje als hierboven beschreven... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Als je dit leest: nieuws: Core 2 Duo vergeleken met Core Duo dan zou je kunnen zeggen dat wachten op Core-2-Duo weinig zin heeft.
Core Duo kan de komende tijd goedkoper worden vanwege C2D maar hoe snel dat zal zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjsa... Hoe snel zal de prijs zakken... 8)
Gemiddelde verkoopprijs Core Duo-laptops daalt

Toch heb ik liever een C2D in m'n laptop dan een CD, je koopt iets wat best veel kost... krijg mezelf toch nie zover dat ik dan toch voor een CD ga voor die paar tientjes minder... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik ben vandaag voor een CD laptop gegaan. De Asus A8Jc.
Ik loop al een hele tijd te kijken en te zoeken, ik heb vandaag de knoop doorgehakt.
Over een maand is er weer een nieuw model etc etc etc.

Ik moet zeggen ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Ben ook een beetje aan het rondkijken voor een laptop, en ben er nog niet helemaal uit welke.

Had een vraagje voor jullie die een kleine laptop hebben.

Zou iemand van jullie eens een foto willen nemen van de macbook met visual studio open (standaard instellingen) ? Of zend-studio? Of een alternatief programma dat hier op lijkt?

Zou een beetje willen zien of het te doen is om te programmeren of zo een klein schermpje.

Meer plaats is altijd handig bij programmeren, maar al die laptops zijn zo lelijk en lomp (zwaar).

Dus als iemand mij zo een foto kan bezorgen, dat zou geweldig zijn _/-\o_

Edit: Er zijn er wellicht die programmeren op een 13 inch, wat zijn jullie ervaring hieromtrent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 06:29

BS

Coenen schreef op zondag 02 juli 2006 @ 17:26:
Vandaag weer een leuke 12" gespot bij de Mediamarkt:

Fujitsu Siemens Amilo SI 1520G.
Duo Core T2300 (1.66GHz)
1024 GB Ram
100 GB harde schijf.
12" WXGA GLARE scherm
ambient light sensor
DVD±ReWriter dual layer
Onboard Video kaart tot 128MB shared (Intel® Graphic Media Accelerator 950 integrated)
10/100 netwerkaansluiting
WLAN 802.11 a/b/g
Bluetooth
DVI aansluiting
Firewire
S-Video
Batterij: Li-Ion battery, 6 cells, 10.8V / 11.1V / 4800mAh, Approximately 4 hrs battery runtime.

De prijs; 1199,-

Ik vind het een nette prijs voor de geboden specs.
Ik vraag me alleen af hoe zo'n 950 GPU presteerd.
Kan je daar nog een spelletje mee spelen?
Wat ik me ook afvraag: hoe is de FujitsuSiemens kwaliteit over het algemeen?
Is het een beetje degelijk spul?
Ze moeten hem nu bestellen als je deze laptop wilt kopen.
Ben er ook zeker over aan het nadenken.

Weet iemand hoe de service is van fujitsu-siemens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nette review van de Asus W7J. 13.3 inch, maar hij was hier al eerder genoemd. (Asus heeft trouwens ook nog een 12.1" model, zie deze review van de W5F, maar die vind ik niet erg bijzonder in vergelijking met bijvoorbeeld de MSI 2xx.)

Ik ben er nog niet uit wat ik wil: ben van Sony Vaio SZ richting MSI 2xx gaan kijken, vooral vanwege de prijs en de configureerbaarheid. Maar deze Asus lijkt me eigenlijk een erg mooi compromis: de prijs en afmetingen komen erg in de buurt van de MSI, maar de Asus heeft standaard een behoorlijke videokaart en de ingebouwde webcam kan eigenlijk ook nog wel eens van pas komen. Wel jammer van het deels vastgesoldeerde geheugen en jammer dat ie zo opwarmt, maar dat laatste schijnt de MSI ook te doen.

Moeilijk, hoor, kiezen. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2006 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Waar is zoiets in Nederland te koop en kun je 'm dan ook nog zelf configgen?
Ik wil graag 'n 7200 rpm schijfje ipv 'n standaard 5400 en eventueel 'n grotere batterij...

Ik zit nu namelijk te kijken naar 'n 'grote' Dell 6400 maar 13,3" lijkt me ook wel mooi.
Graag wil ik 'n aparte graka, omdat er dan nog 'n beetje op te gamen valt dus vandaar

[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 13-08-2006 16:47 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De W7J heb ik ondermeer hier gezien, en daar kun je de harddisk en het geheugen zo te zien wel configureren (geheugen is minder flexibel dan bij de MSI 2xx, omdat 512 MB zit vastgesoldeerd). Verder moet er ook een 9-cells batterij voor bestaan. Maar ik ben er zelf dus ook nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekki
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-07 09:53
Coenen schreef op zondag 02 juli 2006 @ 17:26:
Vandaag weer een leuke 12" gespot bij de Mediamarkt:

Fujitsu Siemens Amilo SI 1520G.

<snip>
Ik vraag me alleen af hoe zo'n 950 GPU presteerd.
Kan je daar nog een spelletje mee spelen?
Wanneer je deze review op tweakers bekijkt, moet je van het gamen niet veel verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:59

Aldmar

Niks...

Nu ik steeds vaker met een laptop op pad ga wordt mijn huidige 15" laptop een beetje te groot en te zwaar. Ik heb daarom gisteren een MSI S262 Notebook besteld bij 4launch. Hij staat op het punt om verzonden te worden.
Zodra ik hem heb zal ik hier een eerste indruk posten.

Specs:
* Display: 12,1", WXGA Resolutie 1280x800
* Processor: Mobile Intel Core Duo T2300E (1.66Ghz)
* Bussnelheid: 667Mhz
* L2 Cache: 2MB
* Chipset: Intel 945GM
* Geheugen: 1GB DDR2 (max 2GB)
* Videokaart: Geintegreerd in Intel 945GM
* Harddisk: 100GB
* Optische drive: DVD-/+RW Dual Layer
* Modem 56K V.90
* LAN 1000Mbit
* WLAN 54Mbit
* VGA-Out, Microfoon-in
* 3x USB2.0
* 1x Firewire
* 3 in 1 Card Reader
* 1x Express Card slot
* Bluetooth
* S/PDIF geluidsuitgang
* Microsoft Windows XP Home
* Afmetingen: 303x225x28-30mm
* Gewicht: 1,95kg

Ik zat te twijfelen of de videokaart wel voldoende was voor mij. Maar aangezien ik zeer weinig spellen speel op de laptop, moet dat geen problemen opleveren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

brekki schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:54:
[...]

Wanneer je deze review op tweakers bekijkt, moet je van het gamen niet veel verwachten.
Ik heb inmiddels al een tijdje een A8Jc gekocht, die bevalt prima.
ET draait prima, FEARCombat wat minder.

• brekki
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-07 09:53
Ik ben al een tijdje op zoek naar een kleine laptop (max 13"), met iig de volgende eigenschappen:

- DVI
- 4x USB
- DVD-brander
- WLAN

tot nu toe heb ik eigenlijk alleen de "Fujitsu Siemens Amilo SI 1520G" gevonden (en de Macbook, maar ik wil alleen windows). Weten jullie nog anderen? ... ik heb liever wat meer keus ;)

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Asus W7 serie
http://www.asus.com/produ...l3=298&slname=W7%20Series

Ahtec Style X30
http://servicios.ahtec.org/ahtec_nl/notestylex30nl_right.php

Sony SZ serie
http://vaio.sony-europe.c..._NL&category=VN+SZ+Series

Voor de rest zijn mij 13" modellen niet bekend.
Je kan ook een 12" of 14" model nemen, daar heb je keuze in overvloed.

[ Voor 17% gewijzigd door abusimbal op 08-09-2006 19:32 ]

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 13:03
Ik hoor op [Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (deel 3) veel over ALB computers. Nu kan je daar ook Nexoc S609's configureren.

Hier een duitse review http://www.minitechnet.de/nexoc_osiris-s609_1.html

"iedereen" shopt die msi configureerbare notebooks bij ALB, maar niemand op GoT heeft iets over deze verklapt. Iemand hier bekend mee? Ze zijn ook als complete systemen te halen: http://www.geizhals.at/eu/a200635.html

(http://www.nexoc.de/Nex_osirisS612_db.htm ook leuk... 12 "! :) http://www.hardwareschott...5/preis_NEXOC+Osiris+S612 )

//edit: dikke mik, ik weet nu ook waarom ik hem niet ga halen:

vielen Dank für Ihre Email. Leider ist es bei den Nexoc Modellen nicht möglich die Tastatur zu tauschen. Die S262 oder S271 der Firma können jedoch mit US/UK Keyboard geliefert werden.
Sollten Sie weitere Fragen haben, zögern Sie bitte nicht mich zu kontaktieren.
Mit freundlichen Grüßen
Mit freundlichen Grüßen
ALB Computer

Wat zoveel wil zeggen dat het toetsenbord alleen beschikbaar is in azerty, of in ieder geval Duits. :'(

[ Voor 38% gewijzigd door scorelord op 08-09-2006 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 14:11

Syngrow

Framerate is life

Aldmar schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:22:
Nu ik steeds vaker met een laptop op pad ga wordt mijn huidige 15" laptop een beetje te groot en te zwaar. Ik heb daarom gisteren een MSI S262 Notebook besteld bij 4launch. Hij staat op het punt om verzonden te worden.
Zodra ik hem heb zal ik hier een eerste indruk posten.

Specs:
* Geheugen: 1GB DDR2 (max 2GB)
* Harddisk: 100GB
* Modem 56K V.90
* LAN 1000Mbit
* WLAN 54Mbit
* VGA-Out, Microfoon-in
* 3x USB2.0
* 1x Firewire
* 3 in 1 Card Reader
* 1x Express Card slot
* Bluetooth
* S/PDIF geluidsuitgang
* Microsoft Windows XP Home
* Afmetingen: 303x225x28-30mm
* Gewicht: 1,95kg

Ik zat te twijfelen of de videokaart wel voldoende was voor mij. Maar aangezien ik zeer weinig spellen speel op de laptop, moet dat geen problemen opleveren. :)
Ik kan je vertellen dat het een heerlijke machine is om te gebruiken. Ik heb het ding nu een halve week en hij bevalt prima :)

Ik heb de S262B-038NL en die is z'n geld echt waard :), standaard grotere accu, HDD is 5400RPM en mem wordt geleverd in 1x1GB ipv 2x512 dus lekker makkelijk uit te breiden.

Gaming is zo goed als onmogelijk. Ik kan NFSU2 op 1280x800 @ low detail net draaien. Wanneer de effecten voor bv reflecterende weg worden aangezet dan gaat het al haperen.

Maar voor gewoon office werk is hij perfect

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben tijdelijk in maleisie heel "hard" aan het werk O-)
en heb een nieuwe en krachte/lichte laptop nodig
dus mijn keuze viel direct op de dell xps m1210
ik heb deze configuratie op dell.com.my samengesteld:

1.83gz intel core 2 duo (t5600), 1gb ram (1x 1gb), 80gb 7200rpm drive,
geforce go7400, dvdrw, xp-home, 9 cell battery voor 4812RM oftewel 1032 euro

voor hetzelfde systeem op dell.nl
maar dan met 2x512 (ik had geen 1x 1gb optie) en gewone core duo (t2400) kom ik uit op:
1988 euro oftewel 9257RM 8)7

beide inclusief btw/belasting en bezorging en met 1 jaar garantie
en in maleisie krijg ik er ook nog een jaar mcafee & complete care bij kado
beetje groot prijsverschil vind ik, maar goed dat ik in maleise zit :+

to the point; hoe zijn de ervaringen hier met dit notebook;
materiaal (sterkte), snelheid, beeld, batterij duur, etc..
en waarom is het in nederland zo duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:38
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 20:23:
ik ben tijdelijk in maleisie heel "hard" aan het werk O-)
en heb een nieuwe en krachte/lichte laptop nodig
dus mijn keuze viel direct op de dell xps m1210
ik heb deze configuratie op dell.com.my samengesteld:

1.83gz intel core 2 duo (t5600), 1gb ram (1x 1gb), 80gb 7200rpm drive,
geforce go7400, dvdrw, xp-home, 9 cell battery voor 4812RM oftewel 1032 euro

voor hetzelfde systeem op dell.nl
maar dan met 2x512 (ik had geen 1x 1gb optie) en gewone core duo (t2400) kom ik uit op:
1988 euro oftewel 9257RM 8)7

beide inclusief btw/belasting en bezorging en met 1 jaar garantie
en in maleisie krijg ik er ook nog een jaar mcafee & complete care bij kado
beetje groot prijsverschil vind ik, maar goed dat ik in maleise zit :+

to the point; hoe zijn de ervaringen hier met dit notebook;
materiaal (sterkte), snelheid, beeld, batterij duur, etc..
en waarom is het in nederland zo duur?
[ur=http://laptopmag.com/Review/Dell-XPS-M1210.htm]Review Dell XPS M1210[/url]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syngrow schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 11:11:
[...]

Ik kan je vertellen dat het een heerlijke machine is om te gebruiken. Ik heb het ding nu een halve week en hij bevalt prima :)

Ik heb de S262B-038NL en die is z'n geld echt waard :), standaard grotere accu, HDD is 5400RPM en mem wordt geleverd in 1x1GB ipv 2x512 dus lekker makkelijk uit te breiden.

Gaming is zo goed als onmogelijk. Ik kan NFSU2 op 1280x800 @ low detail net draaien. Wanneer de effecten voor bv reflecterende weg worden aangezet dan gaat het al haperen.

Maar voor gewoon office werk is hij perfect
Voor nsfu 2 heb je maar 933mhz nodig en minimaal een geforce 2 als ik de systeemeisen moet geloven? Dus het moet wel een beetje draaien toch op die msi? Of is die videokaart echt zo mega bagger...

Verwijderd

PASware schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 21:12:
[...]

[ur=http://laptopmag.com/Review/Dell-XPS-M1210.htm]Review Dell XPS M1210[/url]
ik heb genoeg reviews gezien en gelezen, ik wil graag persoonlijke ervaringen horen..
en om nou mijn hele post te quoten om er alleen een url onder te kwakken is ook niet echt cool
mijn post staat er immers direct boven.. lekker scrollen dan maar :/
ik vind deze review ook nog ietsje beter ook.. maar goed, echte ervaringen graag

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2006 05:22 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 03:59:
[...]

ik heb genoeg reviews gezien en gelezen, ik wil graag persoonlijke ervaringen horen..
en om nou mijn hele post te quoten om er alleen een url onder te kwakken is ook niet echt cool
mijn post staat er immers direct boven.. lekker scrollen dan maar :/
ik vind deze review ook nog ietsje beter ook.. maar goed, echte ervaringen graag
echte ervaringen hebben altijd de voorkeur
alleen de kans is nogal klein dat iemand hier em heeft, het is een erg duur en exclusief notebook
je zou mbv de search functie kunnen proberen iemand op te sporen
edit: er staan zelfs ervaringen in dit topic
gebruik de quicksearch maar
http://gathering.tweakers...+m1210&where=GoT#hitstart

[ Voor 10% gewijzigd door Murcielago op 16-09-2006 08:35 ]

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Laatst online: 23:39
Ik zou graag een 12" willen kopen... eigenlijk de MacBook maar heb nu een 15" met een 1400x1050 res en dit is errug fijn...wil dus eigenlijk een hogere resolutie dan al die 12" met 1280 x 800. OF kan je dit een beetje vergelijken met wat ik nu heb omdat het beeld ook kleiner word ?

zonee, welke 12" heeft wel een high res ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 21:30

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

De enige 12" laptop die ik ken met zo'n scherm is de Toshiba Portege M400 - zie hier. Het gaat daarbij om een tablet. Het apparaat is nogal kostbaar: volgens de site 1749 euro exclusief BTW :). Gewone laptops met 12" SXGA+-schermen worden er voor zover ik weet in Nederland niet verkocht.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Laatst online: 23:39
oke maar heo is het verschil ?weten jullie dat ? aangezien je ook een kleiner scherm neemt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer dat er nog niemand is met hands-on ervaring met deze laptop
configuratie is wat duurder geworden omdat ik ook garantie in .nl wil :9
na lang nadenken ga ik voor deze configuratie (via www.dell.com.my):

dell xps m1210
intel 1.83gz core 2 duo
1gb (1x 1gb) 667mhz ddr2 ram
80gb 7200rpm sata
12" (1280x800) met ingebouwde 1.3mp (web)cam
geforce go 7400 (256mb, volgens mij met 64mb dedicated, rest geshared)
dvdrw, xphome, 9 cell accu, sb audigy

dit met 3 jaar next-business day (internationale) on-site garantie + 1 jaar complete care (alleen in azie)
voor een bedrag van 1222,- euro's (5700RM) inclusief verzend kosten en belastingen
lijkt mij een goeie deal en een goeie/snelle laptop voor games en meer, doen of niet doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:14:
jammer dat er nog niemand is met hands-on ervaring met deze laptop
configuratie is wat duurder geworden omdat ik ook garantie in .nl wil :9
na lang nadenken ga ik voor deze configuratie (via www.dell.com.my):
zoek eens in de quick search, daar staan best wel wat ervaringen over dat apparaat
dat zei ik hierboven ook al
of mail de mensen die er eentje hebben

[ Voor 44% gewijzigd door Murcielago op 18-09-2006 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Murcielago schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:27:
[...]
zoek eens in de quick search, daar staan best wel wat ervaringen over dat apparaat
dat zei ik hierboven ook al
of mail de mensen die er eentje hebben
gedaan, dank :)
heb ondertussen de cpu veranderd, 2gz met 4mb cache
las dat die 10-20% sneller is dan die ik had gekozen (1.83gz 2mb cache)
en de ingebouwde cam achterwege gelaten zodat de prijs ongeveer hetzelfde blijft
zal nog wel wat meer treads lezen voordat ik op "order now" klik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:12:
[...]

gedaan, dank :)
heb ondertussen de cpu veranderd, 2gz met 4mb cache
las dat die 10-20% sneller is dan die ik had gekozen (1.83gz 2mb cache)
en de ingebouwde cam achterwege gelaten zodat de prijs ongeveer hetzelfde blijft
zal nog wel wat meer treads lezen voordat ik op "order now" klik :P
ik vond dit nog op de frontpage
nieuws: Details Dell XPS M1210-laptop verschenen
en nog een paar reviews
http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1968278,00.asp
http://www.notebookreview...5&review=XPS+M1210+Review

[ Voor 11% gewijzigd door Murcielago op 18-09-2006 11:25 ]

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Voor de geinteresseerden, hier alle 12 inch laptops van de Pricewatch op een rij, gesorteerd naar prijs. (Via de Pricewatch zelf is het lastig om dit in 1 overzicht te krijgen, vandaar dat ik ff via een scriptje heb gedaan.)
  • MSI Megabook S260B (P-M 725; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 12,1";TFT; WXP Home) xxx
  • MSI Megabook S270W-085NL (Sem 3000+; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 12,1";TFT; WXP Home) € 798
  • MSI Megabook S260-041NL (Cel-M 350; 256MB; 40GB; DVD+/-RW; 12,1";TFT; WXP Home) € 809
  • MSI Megabook S270W-079NL (Sem 3000+; 512MB; 60GB; DVD+/-RW DL; 12,1";TFT; WXP Home) € 815
  • MSI Megabook S260ID2-098NL (Cel. M 370; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 12,1";TFT; WXP Home) € 818
  • MSI Megabook S260ID2-041NL (Cel. M 330; 512MB; 40GB; Combo; 12,1";TFT; WXP Home) € 844
  • MSI Megabook S271-044NL (Sem 3200+; 1GB; 80GB; DVD+/-RW; 12,1";TFT; WXP Home) € 883
  • MSI Megabook S271B-089NL (Semp-M 3200+; 1GB; 80GB; DVD+/-RW; 12,1";TFT; WXP Home) € 883
  • MSI Megabook S260-027NL (P-M 730; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 12,1";TFT; WXP Home) € 885
  • MSI Megabook S270B-008NL (Turion MT-30; 512MB; 80GB; combo; 12,1";TFT; WXP Home) € 887
  • MSI Megabook S260W (P-M 735; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 12";TFT; WXP Home) € 889
  • BenQ Joybook 6000 D16 (P-M 1.6GHz; 512MB; 60GB; Combo; 12"; TFT; WXP Home) € 900
  • MSI Megabook S270B-072NL (MT32; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 12,1";TFT; WXP Home) € 903
  • MSI Megabook 260 (C-M 350; 256MB; 40GB; DVD+/-RW; 12.1";; WXP Home) € 905
  • MSI Megabook S270-07SNL (Turion MT-30; 512MB; 60GB; DVD±RW DL; 12,1";TFT; WXP Home) € 922
  • MSI Megabook S270B (Turion MT-30; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 12,1";TFT; WXP Home) € 929
  • Asus U5A-6010P (P-M 740; 512MB; 80GB; DVD+/-RW DL; 12.1"; TFT; WXP Pro) € 952
  • Asus M5A-6006P (P-M 740; 512MB; 80GB; DVD-/+RW; 12.1"; TFT; WXP Pro) € 952
  • MSI Megabook S250B (Cel-M 1.6GHz; 256MB; 40GB; Combo; 12,1";TFT; WXP Home) € 987
  • MSI Megabook S271W-021NL (Turion TL-50; 1GB; 80GB; DVD+/-RW; 12,1";TFT; WXP Pro) € 1.024
  • MSI Megabook S271W-054NL (Turion TL-50; 1GB; 80GB; DVD+/-RW; 12,1";TFT; WXP Home) € 1.033
  • Fujitsu-Siemens Amilo Si 1520 (Core Duo T2300; 1GB; 100GB; DVD+/-RW; 12";TFT; WXP Home) € 1.044
  • MSI Megabook S262 (Core Duo T2300; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 12.1";TFT; WXP Home) € 1.079
  • MSI Megabook S262-006NL (Core Duo T2300; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 12.1"; TFT; WXP Home) € 1.083
  • MSI Megabook S262B-038NL (Core Duo T2300E; 1GB; 100GB; DVD+/-RW; 12.1"; TFT; WXP Home) € 1.090
  • MSI Megabook S271B-029NL (Turion LT-50; 1GB; 80GB; DVD+/-RW; 12,1";TFT; WXP Pro) € 1.093
  • MSI Megabook S271B-055NL (Turion LT-56; 1GB; 100GB; DVD+/-RW; 12,1";TFT; WXP Home) € 1.163
  • Asus W5A-G0053P (P-M 740; 768MB; 80 GB; DVD+/-RW; 12,1"; TFT; WXP Pro) € 1.185
  • Asus W5A-G0053P (P-M 740; 768MB; 80GB; DVD+/-RW; 12.1"; TFT; WXP Pro) € 1.232
  • Toshiba Satellite U200-170 (Core Duo T2300; 1GB; 80GB; DVD+/-RW; 12,1";TFT; WXP Home) € 1.270
  • Lenovo 3000 V100 (Core Duo T2300e; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 12.1";TFT; WXP Pro) € 1.284
  • Acer Travelmate 3002WTMIb (P-M 740; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 12.1";TFT; WXP Pro) € 1.332
  • Asus W5A-G030P-BE (P-M 740; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 12,1"; TFT; Azerty; WXP Pro) € 1.333
  • Toshiba Satellite U200-168 (Core Duo T2300; 1GB; 100GB; DVD+/-RW; 12,1";TFT; WXP Home) € 1.343
  • Toshiba Satellite Pro U200-169 (Core Duo T2300; 1GB; 80GB; DVD+/-RW; 12,1";TFT; WXP Pro) € 1.367
  • BenQ Joybook 6000 D14 (P-M 1.5GHz; 256MB; 40GB; Combo; 12"; TFT; WXP Home) € 1.389
  • Asus U5F-2A036P (T2300; 1GB; 80GB; DVD+/-RW; 12.1"; TFT; WXP Pro) € 1.399
  • Asus W5F-G104P (Core Duo T2300; 1GB; 100GB; DVD+/-RW; 12.1"; TFT; WXP Pro) € 1.479
  • Asus U5A-6010P-BE (P-M 740; 512MB; 80GB; DVD+/-RW DL; 12.1"; TFT; Azerty; WXP Pro) € 1.488
  • Asus W5A-G021H (P-M 750; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 12,1"; TFT; WXP Home) € 1.499
  • Asus W5F-G012P (Core DuoT2400; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 12.1"; TFT; WXP Pro) € 1.546
  • Acer Travelmate 3004WTMI (P-M 760; 1GB; 100GB; DVD+/-RW; 12.1"; TFT; WXP Pro) € 1.567
  • Asus W5F-G107P (Core Duo T2400; 1GB; 120GB; DVD+/-RW; 12.1"; TFT; WXP Pro) € 1.573
  • Acer TravelMate 3012WTMib (Core Duo T2300; 1GB; 100GB, DVD+/-RW; 12.1";TFT; WXP Pro) € 1.610
  • Acer Travelmate 3012WTMi (P-M Duo T2300; 1GB; 100GB; DVD+/-RW; 12.1";TFT; WXP Pro) € 1.618
  • Toshiba Portégé R200 (P-M 773; 512MB; 60GB; N/A; 12.1";TFT; WXP Pro) € 1.665
  • Acer TravelMate C202TMib (P-M 1.7GHz; 512MB; 80GB; combo; 12,1";TFT; WXP Tablet) € 1.682
  • Acer Ferrari 1005WLMib (Turion TL-60; 2GB; 160GB; DVD+/-RW; 12.1";TFT; WinXP Pro) € 1.715
  • Fujitsu Siemens Lifebook T4010 (P-M 745; 512MB; 60GB; 12.1"; TFT; WXP Tablet) € 1.724
  • HP/Compaq tc4200 (P-M 740; 512MB; 40GB; 12";TFT; WXP Tablet) € 1.757
  • Acer Travelmate 3012WTMi (P-M Duo T2300; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 12.1";TFT; WXP Pro) € 1.762
  • Toshiba Portege M200 (P-M 725; 512MB; 60GB; No CD; 12.1"; TFT; WXP Tablet) € 1.772
  • Asus W5F-G045P (Core Duo T2500; 1GB; 100GB; DVD+/-RW; 12.1"; TFT; WXP Pro) € 1.784
  • Toshiba Portégé M400 (T2300; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 12.1"; TFT; WXP TabletPC) € 1.818
  • Toshiba Portégé R200 (P-M 753; 512MB; 60GB; no CD; 12.1";TFT; WXP Pro) € 1.821
  • Toshiba Portégé M400-117 (Core Duo T2300; 1GB; 80GB; DVD+/-RW; 12.1"; TFT; WXP TabletPC) € 1.864
  • Acer Travelmate 3004WTMIb (P-M 760; 1GB; 100GB; DVD+/-RW; 12.1";TFT; WXP Pro) € 1.876
  • Fujitsu Siem. Lifebook T4210 (Core Duo T2400; 1GB; 80GB; DVD; +/-RW; 12,1";TFT; WXP Tablet) € 1.886
  • Toshiba Portégé M400 (T2400; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 12.1";TFT; WXP Tablet) € 1.935
  • IBM ThinkPad X41 (P-M 758; 512MB; 40GB; 12";TFT; WXP Pro) € 1.982
  • Toshiba Portege M200 (P-M 745; 512MB; 60GB; No CD; 12.1"; TFT; WXP Tablet) € 1.986
  • Toshiba Portégé M300 (P-M 753; 512MB; 60GB; Combo; 12.1"; TFT; WXP Pro) € 2.013
  • HP/Compaq tc4200 (P-M 750; 512MB; 60GB; 12";TFT; WXP Tablet) € 2.173
  • HP/Compaq Laptop TC4200 (P-M 760; 512MB; 60 GB; 12";TFT; WXP Tablet) € 2.205
  • IBM Thinkpad X40 (P-M LV 1.2GHz; 512MB; 40GB; no CD; 12"; TFT; WXP Pro) € 2.587

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

VerkerkSander schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:47:
Ik zou graag een 12" willen kopen... eigenlijk de MacBook maar heb nu een 15" met een 1400x1050 res en dit is errug fijn...wil dus eigenlijk een hogere resolutie dan al die 12" met 1280 x 800. OF kan je dit een beetje vergelijken met wat ik nu heb omdat het beeld ook kleiner word ?

zonee, welke 12" heeft wel een high res ?
\o/ Nog iemand die er zo over denkt :o

Ik heb laatst aan een collega een 17 inch laptop met 1280x1024 scherm uitgeleend terwijl ik zijn 15 inch met 1400x1050 herinstallde en toen hij me opeens ging vertellen dat hij meer ruimte had op de 17 inch toen schoot ik zoo hard ik de lach dat hij het spontaan terugnam :+

Mijn grote "drempel" om een laptop te kopen is namelijk het feit dat al die dingen tegenwoordig van die suffe onbruikbare resoluties hebben : 1280x800 is te klein en 16:10 ook nog eens net als 1680x1080 :/

Bovendien : Waarom geen leuke 1152x864 of 1280x960 resolutie op een 12 inch laptop ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een mobiele laptop. Ik wil een Core (2) Duo laptop van maximaal zo'n 1200 euro en een scherm van maximaal 14". Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen met Ubuntu op zo'n laptop.

Ik ga alleen Ubuntu draaien en Ubuntu moet dus perfect op de laptop werken.

Momenteel lijkt mij de MSI S262 erg geschikt. Maar ik sta open voor suggesties.

Hier is wat meer informatie :
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/3066
http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=247158
http://ubuntudemon.wordpr...laptops-feedback-request/

tips / suggesties / ideeen ?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met http://www.mingos.nl of met ahtec laptops ?

ahtec : http://servicios.ahtec.org/ahtec_nl/index_menu_nl.htm

De Mingos LT13-XL is een 13" laptop en kost 1224.51 inclusief btw : http://www.mingos.nl/shop/23.html
Ik schat dat hij ca 1315 euro kost met 2 GB geheugen.

De Mingos LT13-XL is volgens mij de ahtec X30.

Voor 1248.31 euro (inclusief btw) kun je de ahtec X30 met 2 GB geheugen krijgen met verder de zelfde configuratieopties als de LT13-XL.

Verwijderd

Deze ziet er wel stoer uit :

ahtec X20
zonder windows
T2300E
2 GB DDR-2 667mhz ram
12" 1200x800
intel GMA 950 (224 mb SMA dus volgens mij shared geheugen)
80GB SATA,5400 rpm
cd-rw / dvd combodrive
intel 3945 wireless
6 accu met 4400 mAh
tas
1,9 kg
2 jaar garantie (1 jaar pickup&return , 6 maanden op accu)
1135,26 euro (inclusief verzendkosten)

1194,76 met een T2400 ipv T2300E

Hij is ongeveer 100 euro goedkoper dan de MSI S262 van ALB met dezelfde specs.

De grootste nadelen van dit model die ik momenteel zie :
- Ik moet zeker weten dat hij perfect met Ubuntu werkt. (misschien kan ik met een live cd langsgaan)
- de accu is volgens mij slechter dan de 8 cell accu van de MSI S262 (6 cell vs 8 cell, 2-2,5 uur batterijtijd volgens de site van ahtec)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2006 11:11 ]

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Deze lijkt me ook wel aardig:

Fujitsu-Siemens Amilo Si 1520
-Core Duo T2300
-1GB RAM
-100GB
-DVD+/-RW
-12 LCD WXGA (1280x800), CrystalView, licht sensor
-Intel Graphics Media Accelerator 950, 128mb shared
-WXP Home
-Silent Mode
-WiFi, Bluetooth
-1.7kg
-32x229x220 (mm)
-4 uur (6 cell)
-Prijs: €1044

Links:
-Review (Deens): http://www.laptopworld.dk/index.php?id=257
-Review: http://www.pcmag.co.uk/co...-fujitsu-siemens-amilo-si
-Review: http://www.pcpro.co.uk/sh...iemens-amilo-si-1520.html
-Forum topic (Frans): http://forum.hardware.fr/...0G-1G9K-sujet-29602-1.htm
-Fabrikant overview: http://www.fujitsu-siemens.nl/Resources/173/1127099518.pdf
-Fabrikant Specs: http://www.fujitsu-siemens.nl/Resources/173/1127099518.pdf
-Forum: http://www.amilo-forum.com/

Afbeeldingslocatie: http://www.fujitsu-siemens.fr/Resources/5/844903589.jpg

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Ook mooi kwa prijs:

BenQ Joybook 6000 D16
-Intel Centrino M Processor 725 model (1,6Ghz. 2MB cache) processor
-12.1 TFT scherm WXGA 1280x800
-512MB DDR RAM
-Windows XP Home NL volledig geinstalleerd
-60Gb harddisk
-Geen DVD of CD ???
-Intel Extreme Graphics 2 Video
-Gewicht: 1,28Kg Excl. Batterij, 1.6kg inc batterij?
-WLAN
-900 Euro

Links:
- http://www.mobile-review.com/nb/review/benq-6000.shtml
- http://www.hardwarezone.c...s/view.php?cid=14&id=1131

Alleen dus erg jammer dat er geen optische drive in zit.

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/nb/review/image/benq/6000/pic1.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Cyb op 25-09-2006 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 06:29

BS

Cyb schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 19:36:
Deze lijkt me ook wel aardig:

-Core Duo T2300
-1GB RAM
-100GB
-DVD+/-RW
-12 LCD WXGA (1280x800), CrystalView, licht sensor
-Intel Graphics Media Accelerator 950, 128mb shared
-WXP Home
-Silent Mode
-WiFi, Bluetooth
-1.7kg
-32x229x220 (mm)
-4 uur (6 cell)
-Prijs: €1044

Links:
-Review (Deens): http://www.laptopworld.dk/index.php?id=257
-Review: http://www.pcmag.co.uk/co...-fujitsu-siemens-amilo-si
-Review: http://www.pcpro.co.uk/sh...iemens-amilo-si-1520.html
-Forum topic (Frans): http://forum.hardware.fr/...0G-1G9K-sujet-29602-1.htm
-Fabrikant overview: http://www.fujitsu-siemens.nl/Resources/173/1127099518.pdf
-Fabrikant Specs: http://www.fujitsu-siemens.nl/Resources/173/1127099518.pdf
-Forum: http://www.amilo-forum.com/

[afbeelding]
Ik heb deze laptop nu een paar dagen in mijn bezit er ben er tot dusver erg tevreden over.
Met de batterij kan ik ongeveer 3 en een half uur doen, en dan staat er wifi aan en ben ik een dvd aan het kijken die op de HD van mijn vaste computer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Fujitsu-Siemens Amilo Si 1520 ondersteunt helaas alleen 533 mhz ddr2 geheugen en geen 667 mhz ddr2 geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn laatste (engelstalige) blog post hierover :
http://ubuntudemon.wordpr...ntinues-feedback-request/

Ik heb de volgende wensenlijst voor mijn laptop :

* ongeveer 1200 euro (absoluut maximum is 1300 euro)
* ik wil niet voor windows betalen
* kleine en lichte laptop
* sterke laptop van goede kwaliteit
* moet perfect met Ubuntu samenwerken
* ik wil hem iedere dag kunnen meenemen
* maximaal 14″ met minstens 1200×800
* intel centrino
* T2300 Core Duo (liefst Core 2 Duo T7200 merom)
* intel 3945 ABG wireless (ipw3945)
* 2 GB DDR-2 667mhz ram (of minstens 1 GB in 1 slot en 1 slot vrij)
* intel GMA 950 (of een nieuwe model)
* 60GB 5400rpm (of beter)
* cd-rw / dvd combodrive
* US international qwerty keyboard
* 6-9 cell battery 4400mAh
* deze batterij moet minimaal 1 jaar meegaan maar liefst veel langer
* Ik wil minimaal 2.5 uur op deze laptop kunnen werken
* garantie : 1 year pickup and return voor nederland
* optioneel : kleine laptop hoes/tas
* optioneel : bluetooth

Twee laptops die aan deze eisen voldoen :

ahtec X20 (www.ahtec.net):

* Ik moet zeker weten dat hij perfect met Ubuntu werkt
* batterijleven is waarschijnlijk slechter dan voor de MSI S262 (6 cell vs 8 cell, ahtec site zegt 2 - 2,5 uur)
* Deze laptop is niet erg bekend
* Ik moet mensen vinden die deze laptop hebben.

MSI S262 (bijvooorbeeld bij http://www.alb-computer.de) :

* De (zwarte) MSI S262 ziet er goed uit en werkt goed met Ubuntu
* Het is mogelijk om een MSI S262 zonder windows te kopen en die voldoet aan mijn wensenlijst. MSI verkoopt barebones aan bedrijven die er dan complete laptops van maken. Sommige mensen hebben wat problemen met deze laptops (van alb).

nederlandse Ubuntu forum thread over mijn zoektocht :
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/3066

internationale forum thread over mijn zoektocht :
http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=247158

Ik ben erg geinteresseerd in ervaringen met deze laptops. Ik ben ook erg geinteresseerd in suggesties voor soortgelijke laptops.

Bedankt voor alle feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Zit zelf te twijfelen tussen een MSI S2xx of de Fujitsu-Siemens Amilo Si1520. Beiden zijn 12 inch laptops, maar de MSI is met een normale/goede accu zo'n 25% groter dan de Amilo...... en verschil wat me iets te groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 14:43:
[...]
ahtec X20 (www.ahtec.net):

* Ik moet zeker weten dat hij perfect met Ubuntu werkt
* batterijleven is waarschijnlijk slechter dan voor de MSI S262 (6 cell vs 8 cell, ahtec site zegt 2 - 2,5 uur)
* Deze laptop is niet erg bekend
* Ik moet mensen vinden die deze laptop hebben.
[...]
Mijn redenen om voor de Fuj-Siem Si1520 te kiezen boven de Ahtec X20:
-De X20 is zo'n 25% groter.
-Onbekend merk, weinig ervaringen. Google geeft 0 hits als je er naar zoekt (Ahtec website zelf niet meegerekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 20:20
Toen ik ook nog opzoek was naar een laptop heb ik ook even bij de Ahtecs stilgestaan. Ik kan me nog een groot onofficieel forum ervan herinneren (weet helaas de URI niet meer..)

Bleek dat het merk in de VS al aardig wat klanten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyb schreef op zondag 24 september 2006 @ 19:11:
[...]

Mijn redenen om voor de Fuj-Siem Si1520 te kiezen boven de Ahtec X20:
-De X20 is zo'n 25% groter.
-Onbekend merk, weinig ervaringen. Google geeft 0 hits als je er naar zoekt (Ahtec website zelf niet meegerekend).
De Fuj-Siem Si1520 is optie voor me maar ik vind hem minder interessant omdat :
- hij geen 667 mhz ddr2 geheugen ondersteunt (alleen 533)
- ik hem zover ik weet niet zonder windows kan kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winkelwagen schreef op zondag 24 september 2006 @ 20:19:
Toen ik ook nog opzoek was naar een laptop heb ik ook even bij de Ahtecs stilgestaan. Ik kan me nog een groot onofficieel forum ervan herinneren (weet helaas de URI niet meer..)

Bleek dat het merk in de VS al aardig wat klanten heeft.
Volgens mij is ahtec in spanje ook wat bekender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Kwam net nog een leuke laptop tegen, kwa prijs: :)

Fujitsu Siemens AMILO PRO V3205:
  • CPU: Intel Core Duo T2050 (1.60 Ghz), 2045 KB, 533 MHz. Sommige winkels verkopen configuraties met een Intel Core Solo T1300 1.66 GHz
  • Hard Drive: 60 GB - Serial ATA-150 - 5400 rpm
  • Networking: Network adapter - Ethernet, Fast Ethernet, Bluetooth, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g
  • Telecom: Fax / modem - 56 Kbps
  • RAM: 512 MB (installed) / 2 GB (max) - DDR II SDRAM - 533 MHz - PC2-4200
  • Graphics: Controller Intel GMA 950
  • Built-in Devices Stereo speakers, wireless LAN aerial
  • Display: 12.1" TFT active matrix WXGA (1280 x 800)
  • Optical Storage: DVD+/- RW Dual layer (+R) Multiformat DVD writer with double layer support
  • Dimensions: (WxDxH) 299 mm x 220 mm x 239~232 mm
  • Weight: 1.8 kg inc. accu. (Gewicht zou kunnen afwijken van de officiele specs, wat bij een andere 12 inch Amilo model het geval is.)
  • Card Reader: 4 in 1
  • TV-Out
  • Prijs: CPU T1300 versie, vanaf €790 (in Duitsland)
  • Prijs: CPU T2050 versie, vanaf €835 (in Duitsland)
Links:Verkrijgbaar via:De laptop lijkt dus een beetje op de Fujitsu-Siemens Amilo Si 1520 (€1040), maar dan met iets mindere snellere onderdelen.
In Nederland heb ik deze nog niet kunnen vinden bij een webshop :S maar in Duitsland en de UK wel.

Net zoals de Fi-Siem. Si 1520 is de v3205 kwa afmetingen superieur boven 12 inch laptops van veel andere fabrikanten, in de lage prijs klasses (<1200 euro). (Typefoutje met berekenen van afmetingen.)
Heb alleen nog niet veel ervaringen en reviews kunnen vinden.

Afbeeldingslocatie: http://www.systemaxdev.com/productmedia/htmlimages/cten/FUSnotebooks/V3205.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.systemaxdev.com/productmedia/htmlimages/cten/FUSnotebooks/Q73906right.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.systemaxdev.com/productmedia/F/F-FUS/a25be670-5176-4a5b-aa57-9ba643ea5226_CTEN_500x500.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.systemaxdev.com/productmedia/F/F-FUS/1d25236a-ef7f-48fb-b0a1-1f2ed1736318_CTEN_500x500.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Cyb op 25-09-2006 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Zozo, DVI op `n 12"... Dat is vrij uniek ben ik helaas al achter gekomen.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• explorer007
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-12-2024
Cyb schreef op zondag 24 september 2006 @ 21:09:
Kwam net nog een leuke laptop tegen, kwa prijs: :)

Fujitsu Siemens AMILO PRO V3205:
  • Processor: Intel Core Solo Processor T1300 1.66 GHz
Links:
Deze 2 items kloppen niet met elkaar.
volgens de fabrikant heeft deze laptop een intel core duo t2050 1.60ghz. en 2mb l2 chache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Giox schreef op maandag 25 september 2006 @ 00:20:
Zozo, DVI op `n 12"... Dat is vrij uniek ben ik helaas al achter gekomen.
Als het goed is wordt er ook een converter van DVI>normaal vga meegegeven :)
explorer007 schreef op maandag 25 september 2006 @ 00:37:
[...]
Deze 2 items kloppen niet met elkaar.
volgens de fabrikant heeft deze laptop een intel core duo t2050 1.60ghz. en 2mb l2 chache
hmmm... inderdaad. Kan zijn dat ze om de zoveel tijd een nieuwe versie uitbrengen onder dezelfde productnaam. In die PDF hebben ze het over de Sep/Oct 2006 editie:
http://vilpublic.fujitsu-...ilo_pro_v3205_sep_oct.pdf

Maar er bestaat ook en july/aug 2006 editie:
http://vilpublic.fujitsu-...lo_pro_v3205_july_aug.pdf

Het verschil tussen deze edities is de accuduur van 3:30 (july/aug) vs 4:00 (sept/okt).

Maar hoe het zit met die T2050 en T1300 (welke sommige winkels melden) weet ik nog niet. Dus goed opletten bij het kopen.

[ Voor 18% gewijzigd door Cyb op 25-09-2006 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Cyb schreef op zondag 24 september 2006 @ 21:09:
[...]Net zoals de Fi-Siem. Si 1520 is de v3205 kwa afmetingen superieur boven 12 inch laptops van veel andere fabrikanten, in de lage prijs klasses (<1200 euro).[...]
Had een typefoutje in de volume/ruimte berekening zitten. De Si 1520 en V3205 zijn dus niet superieur kwa afmetingen. Dus dat maakt mijn keuze weer open voor andere laptops.

• xychix
  • Laatst online: 12-09 07:37

xychix

FreeBSD Rules !

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 14:44:
Deze ziet er wel stoer uit :

ahtec X20
zonder windows
T2300E
2 GB DDR-2 667mhz ram
12" 1200x800
intel GMA 950 (224 mb SMA dus volgens mij shared geheugen)
80GB SATA,5400 rpm
cd-rw / dvd combodrive
intel 3945 wireless
6 accu met 4400 mAh
tas
1,9 kg
2 jaar garantie (1 jaar pickup&return , 6 maanden op accu)
1135,26 euro (inclusief verzendkosten)

1194,76 met een T2400 ipv T2300E

Hij is ongeveer 100 euro goedkoper dan de MSI S262 van ALB met dezelfde specs.

De grootste nadelen van dit model die ik momenteel zie :
- Ik moet zeker weten dat hij perfect met Ubuntu werkt. (misschien kan ik met een live cd langsgaan)
- de accu is volgens mij slechter dan de 8 cell accu van de MSI S262 (6 cell vs 8 cell, 2-2,5 uur batterijtijd volgens de site van ahtec)
laat me weten of je er ubuntu op kreeg :)

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

De bijenkorf heeft tot en met zaterdag ook een 12 inch notebook...

Averatec Notebook AV3715

Ultralicht slimline model, met AMD Sepron 3000+ processor, Windows XP home, 12.1" XGA/TFT-scherm, 512 MB geheugen en 80 GB harde schijf.

normaal:EUR 1199,00----DDD-prijs:EUR 999,00

Verkoop alleen in Nederland!

Ik heb hem even bekeken...ziet er redelijk mooi uit en weegt niks
Wat denken jullie van de prijs/kwaliteit verhouding?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 18:36:

Averatec Notebook AV3715

Ultralicht slimline model, met AMD Sepron 3000+ processor, Windows XP home, 12.1" XGA/TFT-scherm, 512 MB geheugen en 80 GB harde schijf.

ik heb hem ook in de folder zien staan , maar die specs vind ik nou niet echt bijzonder voor dat geld....
Voor iets maar geld heb je een msi met duo core en 1024 ram :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 20:20
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 18:36:

Averatec Notebook AV3715

Bij de Mycom een 12" voor 999 met een externe hardeschijf erbij (in Nijmegen)
http://www.mycom.nl/Produ...AV1050__PM733/114323.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:23
schopje van dit topic... Ik ben op zoek naar een notebook van rond de 800 euro voor mijn dinnetje. Het moet wel een compacte zijn. Is dit onmogelijk of zie ik wat merken over het hoofd? dell/asus/acer al bekeken, maar niets gevonden nog. MSI heeft wel een aardige 13 inch, maar zou graag nog wat vergelijkmateriaal hebben... anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

savale schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:21:
schopje van dit topic... Ik ben op zoek naar een notebook van rond de 800 euro voor mijn dinnetje. Het moet wel een compacte zijn. Is dit onmogelijk of zie ik wat merken over het hoofd? dell/asus/acer al bekeken, maar niets gevonden nog. MSI heeft wel een aardige 13 inch, maar zou graag nog wat vergelijkmateriaal hebben... anyone?
Voor die prijs kan je alleen bij MSI terrecht zover ik weet. Meer over MSI, zie [Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (deel 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xychix schreef op woensdag 27 september 2006 @ 14:42:
[...]

laat me weten of je er ubuntu op kreeg :)
Het zou geen probleem moeten zijn. mingos.nl verkoopt de X30 met Ubuntu erop en volgens hun is de X20 praktisch hetzelfde afgezien van het scherm en de afmetingen. De X20 is niet zoveel kleiner als het scherm kleiner is dus de X30 is eigenlijk een betere laptop.

Ik heb nog geen definitieve beslissing gemaakt over welke laptop ik ga kopen. Ik zal jullie op de hoogte houden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Gisteren mijn Fujitsu Siemens Amilo Pro V3205 ontvangen :)
Deze laptop is een iets lichter broertje van de Amilo Si 1520.

Heb hem in Duitsland besteld, maar was echter vergeten dat de toetsenboard indeling daar net iets anders is. Een US Amilo toetsenboard kost in NL 65 euro.

Minpuntjes:
-Op de zwarte behuizing komen snel zichtbare vetvlekken.
-Ventilator aan de onderkant moet je natuurlijk proberen vrij te houden. Dit kan lastig zijn als je de laptop op je schoot hebt. Bij andere fabrikanten is dit ook vaak het geval.

Voor de rest is de laptop wel zoals verwacht.

Morgen even een Crumpler The Gimp 12 inch second skin/sleeve halen.
Afbeeldingslocatie: http://www.londongraphics.co.uk/acatalog/TG12-001-Gimp-Product.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Ahtec X30 bij Mingos (www.mingos.nl) gekocht!

* deze laptop pastte het beste bij mjn wensen/eisen
* Ahtec en Mingos zijn de enige twee bedrijven in Nederland die draagbare laptops zonder OS verkopen.
* Mingos heeft ervaring met Ubuntu op de X30

op mijn blog :
http://ubuntudemon.wordpr...5/i-bought-my-new-laptop/

op het internationale Ubuntu forum :
http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=1620371

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nou echt geen 12"/14" modellen met een X1400/7400go of beter voor een redelijke prijs (<1200 euro).. Dell XPS1210 en Asus W7J zijn véél te duur m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:44

Zym0tiC

^_^

Ik ben al een tijdje op zoek naar een 12" laptop. Draagbaarheid en accu door is het belangrijkste voor mij.
Na veel zoeken kwam ik de Lenovo 3000 V100 tegen voor €1087.

Specs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
    * Intel Centrino Duo
    * Geheugen: 512MB (1x512MB) DDR2 PC5300 (max 2GB)
    * Videokaart: Intel Graphics Media Accelerator 950
    * Harddisk: 80GB SATA 5400rpm
    * Modem 56K V.92
    * LAN 100Mbit
    * WLAN 54Mbit
    * VGA-Out, Microfoon-in, Line-in
    * 3x USB2.0
    * 1x Firewire
    * 5 in 1 Card Reader
    * Webcam
    * Bluetooth
    * Microsoft Windows XP Professional
    * Afmetingen: 305x227x31,7mm
    * Gewicht: 1,99kg

Alleen nog een geheugen upgrade naar 512MB en ik heb precies wat ik wil. Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met deze laptop? Kwaliteit, accu duur....?

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

-Daniël- schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 11:34:
Zijn er nou echt geen 12"/14" modellen met een X1400/7400go of beter voor een redelijke prijs (<1200 euro).. Dell XPS1210 en Asus W7J zijn véél te duur m.i.
Naar mijn weten zijn dat de enige laptops met veel grafisch geweld. Misschien dat je Dell eens kan bellen. In juni was de M1210 (1.83Ghz core duo, 7400, 100GB, 1024MB) voor 1650 euro te koop, voor deze prijs stond hij in de bedrijvenfolder, het was dus geen aanbieding oid. Nu zijn we bijna 5 maanden verder en misschien kun je veel van de prijs afhalen als je bijv maar 60 GB en de goedkoopste core duo neemt.

edit:
ik zit eens bij Alternate te kijken, en daar hebben ze een Asus A8Jc (1.66Ghz core duo, 100GB, 512MB, 7300, 14", 1.9KG), voor 1199 euro. Zelfde laptop staat bij Salland voor 1140 euro.

[ Voor 12% gewijzigd door Theo op 24-10-2006 14:28 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonggoud.nl
  • Laatst online: 03-09 22:29

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Ik heb de 3000 V100 met ietwat andere specs (T2400 @ 1.83GHz, 1 Gb ram, 100 Gig HD, fingerprint reader etc.) hier draaien. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben. De laptop is erg klein, licht (lichter dan de S262 etc.), snel (ook op een extern LCD scherm) en tja, ook best goed om te zien ;)

Heb wel gemerkt dat hij 2 - 21/2 hr mee gaat als je Photoshopt, Flash etc. gebruikt incl. draadloos internet. Ook mist de Gb internet (maar ja, als je hem privé gebruikt zal je dat toch niet zo snel nodig hebben).

Al met al een goede aankoop (bij Centralpoint gekocht trouwens, alleen daar hadden ze 'm op voorraad)
Zym0tiC schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:00:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een 12" laptop. Draagbaarheid en accu door is het belangrijkste voor mij.
Na veel zoeken kwam ik de Lenovo 3000 V100 tegen voor €1087.

Specs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
    * Intel Centrino Duo
    * Geheugen: 512MB (1x512MB) DDR2 PC5300 (max 2GB)
    * Videokaart: Intel Graphics Media Accelerator 950
    * Harddisk: 80GB SATA 5400rpm
    * Modem 56K V.92
    * LAN 100Mbit
    * WLAN 54Mbit
    * VGA-Out, Microfoon-in, Line-in
    * 3x USB2.0
    * 1x Firewire
    * 5 in 1 Card Reader
    * Webcam
    * Bluetooth
    * Afmetingen: 305x227x31,7mm
    * Gewicht: 1,99kg

Alleen nog een geheugen upgrade naar 512MB en ik heb precies wat ik wil. Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met deze laptop? Kwaliteit, accu duur....?

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origineel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Cyb schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 00:30:
Gisteren mijn Fujitsu Siemens Amilo Pro V3205 ontvangen :)
Deze laptop is een iets lichter broertje van de Amilo Si 1520.

Heb hem in Duitsland besteld, maar was echter vergeten dat de toetsenboard indeling daar net iets anders is. Een US Amilo toetsenboard kost in NL 65 euro.

Minpuntjes:
-Op de zwarte behuizing komen snel zichtbare vetvlekken.
-Ventilator aan de onderkant moet je natuurlijk proberen vrij te houden. Dit kan lastig zijn als je de laptop op je schoot hebt. Bij andere fabrikanten is dit ook vaak het geval.

Voor de rest is de laptop wel zoals verwacht.

Morgen even een Crumpler The Gimp 12 inch second skin/sleeve halen.
[afbeelding]
Ik ben ook van plan om een Amilo Si 1520 te kopen en nou ben ik eigenlijk nieuwsgierig waarom je de 3205 hebt gekocht ipv de 1520.

Hoe bevalt de notebook je verder eigenlijk?
Ben je er tevreden over? Want vaak zie je pas na enige tijd wat er wel/niet goed is aan een bepaalde laptop.

Reden voor mij om voor de 1520 te kiezen is de s-video aansluiting.
De enige die ik heb kunnen vinden met een s-video aansluiting is deze en de Dell XPS1210, maar die is me veels te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Origineel schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 16:40:
[...]
Ik ben ook van plan om een Amilo Si 1520 te kopen en nou ben ik eigenlijk nieuwsgierig waarom je de 3205 hebt gekocht ipv de 1520.
Ik heb voor de v3205 gekozen vanwege de prijs (let wel op dat de juiste CPU erbij zit). De specs zijn verder bijna hetzelfde. Maar een nadeel aan deze is dat het niet in NL verkrijgbaar is (wel in UK en Duitsland), en dat het toetsenboard in Duitsland ook Duits is, waardoor er extra kosten komen om het toetsenboard te vervangen. Ook bij een defect geldt de garantie dan alleen bij FS in Duitsland. Maar de garantie daar is wel langer dan in NL bij de Si 1520, en extra garantie is goedkoper.
Ook een nadeel is trouwens de Duitstalige Win XP Pro.
Ik had de laptop dus misschien beter uit de UK kunnen halen.
Hoe bevalt de notebook je verder eigenlijk?
Ben je er tevreden over? Want vaak zie je pas na enige tijd wat er wel/niet goed is aan een bepaalde laptop.
Wel goed. Jammer vind ik dat er fans aan de onderkant zitten, waardoor je wel moet zorgen dat de laptop genoeg lucht krijgt als je het op je schoot hebt. Maar dat is bij wel meer merken het geval.

Voor de rest moest ik even uitvogelen hoe ik Win XP opnieuw kon installeren, want als je simpelweg de CD erin steekt, wordt de HD niet herkent omdat de SATA controller drivers niet op de CD staan. Dit is op te lossen door de drivers met een handige tool te slipstreamen.

De accuduur heb ik nog niet echt getest. Bij een volle accu geeft Windows iets van 4 uur aan. Maar als je een beetje bezig bent, zal het eerder iets van 2 a 3 uur zijn denk ik. Maar dit hangt uiteraard sterk af van de software die actief is, en hoe licht je het beeldscherm hebt gezet. Er zit wel een energie besparende knop op, waarmee je misschien wel wat langer kunt werken.

Verder komen er snel vetvlekken op de bovenkant van de behuizing. Dit komt vooral door de zwarte licht glanzende materiaal.

Verder heb ik een stabiliteits probleem tussen de nieuwe laptop en mijn nieuwe Belkin Pre-N WLAN router wanneer op WPA encryptie gebruik. Ik neem aan dat als het aan de laptop zou liggen, het een software probleem is. Maar ik moet nog eens uitzoeken of de oorzaak de laptop, router of omgeving is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origineel
  • Niet online
-Daniël- schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 11:34:
Misschien deze :?
Specificaties van de VGN-C1Z/B met nVidia GeForce Go 7400
http://www.vaio-link.com/...gory=0&serie=VGN-C&m=2409

zie ook dat topic over de C series
Sony Vaio C-Series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origineel
  • Niet online
Cyb schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 17:07:

Ik heb voor de v3205 gekozen vanwege de prijs (let wel op dat de juiste CPU erbij zit). De specs zijn verder bijna hetzelfde. Maar een nadeel aan deze is dat het niet in NL verkrijgbaar is (wel in UK en Duitsland), en dat het toetsenboard in Duitsland ook Duits is, waardoor er extra kosten komen om het toetsenboard te vervangen. Ook bij een defect geldt de garantie dan alleen bij FS in Duitsland. Maar de garantie daar is wel langer dan in NL bij de Si 1520, en extra garantie is goedkoper.
Ook een nadeel is trouwens de Duitstalige Win XP Pro.
Ik had de laptop dus misschien beter uit de UK kunnen halen.
Dat van die garantie had ik ook al gezien. Wel vreemd dat die duitsers wel 2 jaar garantie krijgen standaard. Dus ik denk dat ik maar voor een gewone nederlandse uitvoering ga, dat bespaard dan een hoop problemen.
Heb jij wel extra garantie erbij genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Origineel schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 17:43:
[...]

Dat van die garantie had ik ook al gezien. Wel vreemd dat die duitsers wel 2 jaar garantie krijgen standaard. Dus ik denk dat ik maar voor een gewone nederlandse uitvoering ga, dat bespaard dan een hoop problemen.
Heb jij wel extra garantie erbij genomen?
Yep, 3 jaar extra garantie in Duitsland erbij gekocht voor iets van 40 euro.
In NL is dat voor de Si1520 iets van 109 euro ofzo dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Er zijn voor Windows Pro multi language packs beschikbaar die het mogelijk maken om meerdere talen te ondersteunen door je windows.
Hierdoor kan je dus ook gewoon je duitse windows Nederlans of engels laten praten.
Als de Pack niet is mee geleverd dan moet je even goed zoeken :)

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:40
ronny schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:59:
Er zijn voor Windows Pro multi language packs beschikbaar die het mogelijk maken om meerdere talen te ondersteunen door je windows.
Hierdoor kan je dus ook gewoon je duitse windows Nederlans of engels laten praten.
Als de Pack niet is mee geleverd dan moet je even goed zoeken :)
http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=12723 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origineel
  • Niet online
Dat is geen goedkope oplossing die multi language packs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origineel
  • Niet online
Hier nog een Core 2 Duo 12" laptop met naar keuze WindowsXP of Suse Linux
Afbeeldingslocatie: http://www.transtec.de/gifs/PIC/C2969WIN_400.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.transtec.de/gifs/PIC/C2934WIN_400.jpg

http://www.transtec.de/D/...transtecv210notebook.html

Volledige specs: http://www.transtec.de/D/...name=LV210XP94-A&spec=ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origineel
  • Niet online
MAXDATA PRO 800 IW
Ook een 12" breedbeeld met een Core 2 Duo T5500.
Afbeeldingslocatie: http://images.maxdata.com/productimages/internet/normal/Notebook/Pro_800_IW_MS_shadow_small_norm.jpg

Specs : http://www.maxdata.nl/pro....jsp?node=18&artnr=645019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had mijn zoektocht naar een nieuw compact notebook tijdelijk gestaakt, omdat ik er toch niet echt uitkwam, maar vandaag viel mijn oog opeens op de Acer Ferrari 1005WTMib:
Afbeeldingslocatie: http://www.acer.nl/acereuro/wr-resource/3503471007/upload/E0Entity3/1/F1000_normal.jpg
Ik dacht dat die Acer Ferrari modellen allemaal in de 15 inch klasse zaten, maar dat had ik dus mis. De specs van dit machientje zien er erg lekker uit en de prijs voor al dat moois is eigenlijk ook best redelijk als je het vergelijkt met bv. sommige Asus en Sony modellen.

Zijn er hier toevallig al mensen met gebruikservaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 12:46:
Ik had mijn zoektocht naar een nieuw compact notebook tijdelijk gestaakt, omdat ik er toch niet echt uitkwam, maar vandaag viel mijn oog opeens op de Acer Ferrari 1005WTMib:
[afbeelding]
Ik dacht dat die Acer Ferrari modellen allemaal in de 15 inch klasse zaten, maar dat had ik dus mis. De specs van dit machientje zien er erg lekker uit en de prijs voor al dat moois is eigenlijk ook best redelijk als je het vergelijkt met bv. sommige Asus en Sony modellen.

Zijn er hier toevallig al mensen met gebruikservaringen?
Begin ajb nooit aan een Acer notebook. Ik heb er nu al zoveel defect zien gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar geldt dat specifiek voor dit model of heb je het nu over Acer in het algemeen? Ik weet dat er nogal eens wordt geklaagd over het hoge plastic gehalte van de Acers, maar voor zover ik weet is de behuizing van die Ferrari modellen (deze ook?) van carbonfibre. Mijn eigen ervaring met Acer is overigens prima, maar dat betrof een Pentium 1 model van vele jaren terug... :)

Iemand specifiek ervaring met de Ferrari 1005?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

Zo he dat ziet er goed uit. Vraag me alleen af hoe het met de kwaliteit van dit merk staat. En ik ben benieuwd of de 8cells batterij uitsteekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zym0tiC schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:31:
[...]
Zo he dat ziet er goed uit. Vraag me alleen af hoe het met de kwaliteit van dit merk staat. En ik ben benieuwd of de 8cells batterij uitsteekt.
Dit is toch een barebone van de MSI s2x0 serie? Daar steekt de 8 cells batterij uit.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

Vele vergelijkingen later heb ik eindelijk de knoop kunnen doorhakken, het is een: zwarte Asus U5F geworden.
Het gewicht van het apparaat ligt op 1,4kg, dit samen met de afmetingen en een 3+6 cells accu standaard erbij geleverd maakte de keuze wel erg gemakkelijk.Besteld bij 4launch.

Afbeeldingslocatie: http://www.notebooksbilliger.de/images/u5fMIDDLE.jpg

* Display: 12,1", XGA Resolutie 1024x768
* Intel Centrino Duo
* Processor: Mobile Intel Core 2 Duo T5500 (1.66Ghz)
* Geheugen: 1GB DDR2 PC4300 (max 1536MB)
* Harddisk: 100GB SATA
* Optische drive: 4x DVD-/+RW Dual Layer
* Modem 56K V.92
* LAN 1000Mbit
* WLAN 54Mbit
* 1x Express Card, VGA-Out, Microfoon-in
* 3x USB2.0
* 1x Firewire
* TV-Out
* 8 in 1 Card Reader
* Bluetooth
* Inclusief draagtas en muis
* Afmetingen: 274x231,7x27,5-33,5mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Zym0tiC schreef op zondag 05 november 2006 @ 23:37:
Vele vergelijkingen later heb ik eindelijk de knoop kunnen doorhakken, het is een: zwarte Asus U5F geworden.
Het gewicht van het apparaat ligt op 1,4kg, dit samen met de afmetingen en een 3+6 cells accu standaard erbij geleverd maakte de keuze wel erg gemakkelijk.Besteld bij 4launch.
[...]
Ik vind alleen de resolutie een beetje laag, maar dat kan wel handig zijn als je de voorkeur geeft aan grotere letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

Cyb schreef op maandag 06 november 2006 @ 03:44:
[...]

Ik vind alleen de resolutie een beetje laag, maar dat kan wel handig zijn als je de voorkeur geeft aan grotere letters.
tsja is maar net wat je laag noemt he, de resolutie had voor mij in principe ook hoger gemogen. Maar als ik kijk dat mijn huidige laptop 14,1" ook 1024x768 en veel 15" bb laptops 1280x800 vind ik deze resolutie nog niet eens zo heel vervelend voor een 12".
Eigenlijk was dit de enige laptop die voor mij de belangrijkste punten allemaal had:
ligt, klein, lange accu duur en geen uitstekende batterij :p zoals de msi.

Wanneer ik hem binnen heb zal ik wel een (korte) review plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origineel
  • Niet online
Zym0tiC schreef op zondag 05 november 2006 @ 23:37:
En ik heb de knoop ook doorgehakt het is deze geworden :P
Afbeeldingslocatie: http://www.fujitsu-siemens.nl/Resources/130/1996695474.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

Origineel schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:59:
[...]

En ik heb de knoop ook doorgehakt het is deze geworden :P
[afbeelding]

Damn nu ben ik zwaar aan het twijfelen gebracht, vooral daar het prijs verschil tussen de Amilo Si 1520 (€1044) en de Asus U5F (€1540). :X

Het grootste verschil is het beeldscherm WXGA 1280x800 (glare) / XGA 1024x768 (non-glare)

Zelf heb ik het niet zo op dat glare gebeuren maar die extra resolutie is natuurlijk wel weer handig of niet? Denk dat het ook veel te maken heeft met de apps die je gebruikt, in mijn geval: Word, Viso, VMWare.

Processor beide 1,66Ghz alleen heeft de Asus een Core2 Duo ipv een Core Duo. Wat precies het verschil is zou ik niet weten, beide hebben 2MB cache.

Gewicht van de Asus 1,4Kg met 3cells, de 6 cells die is meegeleverd zal denk ik het gewicht tot 1,6Kg brengen. Niet veel verschil meer.

Nu is van de U5F genoeg reviews te vinden van de Amilo eigenlijk helemaal niet. Maakt de keus er niet makkelijker op zou niet weten hoe het met de kwaliteit staat van de Amilo.

Nog een puntje van twijfel de Amilo gebruikt voor het geluid een Azalia Codec (7.1 SPDIF). Niet echt heel bekend en ben bang dat dit misschien niet gaat werken onder linux. En ook hier weer geen info over op het internet

[ Voor 7% gewijzigd door Zym0tiC op 07-11-2006 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origineel
  • Niet online
Zym0tiC schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:58:

Damn nu ben ik zwaar aan het twijfelen gebracht, vooral daar het prijs verschil tussen de Amilo Si 1520 (€1044) en de Asus U5F (€1540). :X

Dat is wel 50% meer, dat is toch een hoop geld.

Het grootste verschil is het beeldscherm WXGA 1280x800 (glare) / XGA 1024x768 (non-glare)

Wat ik als voordeel zie van die glare schermen is dat de inkijkhoek veel beter is

Zelf heb ik het niet zo op dat glare gebeuren maar die extra resolutie is natuurlijk wel weer handig of niet? Denk dat het ook veel te maken heeft met de apps die je gebruikt, in mijn geval: Word, Viso, VMWare.

Processor beide 1,66Ghz alleen heeft de Asus een Core2 Duo ipv een Core Duo. Wat precies het verschil is zou ik niet weten, beide hebben 2MB cache.

Volgens mij is het verschil te verwaarlozen en als ik dan toch een Core2Duo zou nemen dan ook gelijk maar een T7200 met 4mb cache!

Gewicht van de Asus 1,4Kg met 3cells, de 6 cells die is meegeleverd zal denk ik het gewicht tot 1,6Kg brengen. Niet veel verschil meer.

Wilde gok, hoe zwaarder des te beter de constructie? (tenzij het carbon spul is ofzo) Wat wil je er eigenlijk mee gaan doen? Hoe vaak meenemen en hoe transporteer je hem?

Nu is van de U5F genoeg reviews te vinden van de Amilo eigenlijk helemaal niet. Maakt de keus er niet makkelijker op zou niet weten hoe het met de kwaliteit staat van de Amilo.

En reviews zijn ook heel erg betrekkelijk.
Hoeveel mensen gaan nou echt aangeven dat ze een pruts ding gekocht hebben? De meesten die zijn laaiend enthousiast over wat ze gekocht hebben (of durven het niet toe te geven ;) )
En sites die reviewen zullen ook oppassen met wat ze zeggen anders krijgen ze nooit meer spul om te reviewen.
Zo heb ik nogal wat "tegenstrijdige" dingen gelezen over de XPS M1210

Nog een puntje van twijfel de Amilo gebruikt voor het geluid een Azalia Codec (7.1 SPDIF). Niet echt heel bekend en ben bang dat dit misschien niet gaat werken onder linux. En ook hier weer geen info over op het internet

Daarover heb ik (nog) geen idee en ik heb daar ook niet op gelet.
Wat ik zelf wel als groot voordeel zie:
- 4 USB poorten
- DVI (das uniek op een 12 inch volgens mij :)
- S-Video port (zit bv. niet op de MSI, anders had ik die misschien genomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origineel
  • Niet online
Ik zit zelf te twijfelen of ik extra garantie zal kopen voor de Fujitsu-Siemens Amilo Si 1520, het is nogal duur :(

Service Pack - 3 jaar Collect & Return service (FSP:GA3C00000NLCN2)
Beschrijving: Service Pack voor AMILO A, M, P, PI, SI en XI notebooks.
Extra informatie: Voordelen:

* Géén kosten voor het vervangen van onderdelen, arbeidsloon of koerierskosten.
* Door verlenging van de standaard garantieperiode blijft uw apparatuur langer in bedrijf.
* Gratis telefoonnummer voor de juiste ondersteuning.
* Vakkundige ondersteuning door gecertificeerde medewerkers van het Fujitsu Siemens Customer Care Center.
* Ruime openingstijden van het Fujitsu Siemens Customer Care Center. Maandag t/m vrijdag 09.00 t/m 21.00 uur, zaterdag 09.00 t/m 18.00 uur.
* Hoogwaardige reparaties door gecertificeerde medewerkers van door Fujitsu Siemens Computers geautoriseerde Service Partners.

Prijs: EUR 149,00
(excl. BTW EUR 125,21)
Dat is helaas aanmerkelijk meer als wat cyb in duitsland heeft betaald :(

Weet iemand tot hoelang na aanschaf je die extra garantie kunt aanschaffen? Mag dat gedurende het gehele 1e jaar?

(als er het 1e jaar geen problemen zijn zou je het kunnen laten wezen, zijn er wel problemen zou je het alsnog kunnen aanschaffen. Maar mag dat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 21:30

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Zym0tiC schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:58:
Azalia is een standaard van Intel en wordt voor zover ik weet behoorlijk veel gebruikt. Ik denk dat je je niet al teveel zorgen hoeft te maken of het al of niet ondersteund wordt door Linux - dat hangt hooguit nog af van de specifieke fabrikant die de chip ontworpen heeft. Er is in ieder geval een standaardmodule snd-hda-intel die de boel volgens mij gewoon laat werken :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

Het is de bedoeling dat ik hem iedere dag mee neem, reisje van 2-3 uur per dag met OV. Daarom dat ieder beetje gewicht minder meegenomen is.

Het prijsverschil lijkt op het eerste gezicht schokkend maar als ik eens ga rekenen aan extra kosten die bij de Amilo erbij komen dan kom ik ook snel die richting uit: Windows XP Pro, Extra accu, draadloze muis, pixelgarantie....

En dat glare.... vind het nog steeds niets. Denk dat ik gewoon op mijn gevoel af moet gaan en voor die asus moet gaan....Altijd vervelend om zo'n beslissingen te maken bij deze bedragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Origineel schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 22:25:
[...]
Weet iemand tot hoelang na aanschaf je die extra garantie kunt aanschaffen? Mag dat gedurende het gehele 1e jaar?[...]
Bij Fujitsu Siemens (FSC) in Duitsland moet je de extra-garantie binnen 30 of 90 dagen activeren via Internet.
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.