Sony Vaio C-Series

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.462 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De prijs: 1448,23 incl btw (computerpirates.com)

De zwarte uitvoering heeft een C2D T5600 en kost 1326,85 incl btw (computerpirates.com)

Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/intershoproot/eCS/Store/en/imagesCatalog/computers/img_seriesimage_cseries.jpg

Intel® Core™ 2 Duo Processor T7200 19, 4MB L2 Cache
13.3” WXGA90 (1280x800) with XBRITE-ECO™ technology
120GB32 5400rpm Serial ATA
1GB (512MBx2) PC2-4200
Intel® Graphics Media Accelerator 950; 128MB [Dynamically Allocated Shared (RAM/Video) Memory]
10Base-T/100Base-TX
DVD±RW 2
Meer specs

Zoals we gewend zijn van Sony ziet het er weer gelikt uit!

Wat ik mij afvraag is waarom ze zo'n enorm dikke proc erin stoppen en dan zo'n magere videokaart en geheugen. Erg jammer, of vinden jullie van niet?

Ook had Gbit ethernet wel leuk geweest :9

Wat denken jullie ervan, goed ding of alleen leuk ogende gadget?

offtopic:
En als ik dan toch zo'n topic start kan ik natuurlijk net zo goed meteen vragen of dit wat voor me is..
Ik wil m'n pc vervangen door een goed draagbare laptop. Wat ik doe is voornamelijk photoshoppen en wat licht programmeer werk (en de rest van de standaard meuk). Wil er wel een tijdje mee doen.
oja, en twee 19" lcd's op aan kunnen sluiten ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-08 11:29
Ziet er zeer zeker gelikt uit, heb er al meer over gelezen, welke kleur voor welke doelgroep is etc :P
Maar de prijs? Misschien handig om ook ff te vermelden. En of hij goed is? Over het algemeen zijn Vaio laptops wel goed dus dat zit wel snor, alleen meestal ook een beetje prijzig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origineel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Zit toch een verschil in de specs

Specificaties van de VGN-C1S/H met Intel Graphics Media Accelerator 950
http://www.vaio-link.com/...gory=0&serie=VGN-C&m=2413

Specificaties van de VGN-C1Z/B met nVidia GeForce Go 7400
http://www.vaio-link.com/...gory=0&serie=VGN-C&m=2409

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de prijs nog wel meevallen gezien de specs. Prima ding lijkt mij zo, 13 inch is precies goede maat beeldscherm!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01
Wat ik mij afvraag is waarom ze zo'n enorm dikke proc erin stoppen en dan zo'n magere videokaart en geheugen. Erg jammer, of vinden jullie van niet?
Ik denk omdat je meer baat hebt bij rekenkracht dan bij een videokaart. Je hoeft toch niet te gamen. En voor het geheugen moet je natuurlijk ook naar de prijs kijken ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sonystyle.com heeft de c-series afdeling geupdate, het wordt nog moeilijk kiezen!

Er staan nu de:
Sony VAIO® C Series Notebook PC VGN-C190
Sony VAIO® C150P/B Notebook VGN-C150
Sony VAIO® C140G/B Notebook VGN-C140

De bovenste twee zijn even duur maar de C150 heeft een T5500 en 2gb geheugen.
De onderste is een instap model.

Geen idee of de onderste 2 ook in de leuke kleurtjes komen

edit:
Wel raar trouwens dat de specs op computerpirates.com niet overeenkomen met die van sonystyle.com

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2006 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origineel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:11:

edit:
Wel raar trouwens dat de specs op computerpirates.com niet overeenkomen met die van sonystyle.com
Maar die specs komen wel overeen met de specs op vaio-link.com, zie ook mijn andere post hierboven.
Want daar zie je namelijk ook dat er een mogelijkeheid is voor een nVidia GeForce Go 7400.

Die typenummers van de vaio's zijn wel erg verwarrend 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 12:16
Zo te zien is dit de uitgeklede versie van de S-serie. Zijn iets mindere specs in vergelijking met de S-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-krekel- schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 11:20:
Zo te zien is dit de uitgeklede versie van de S-serie. Zijn iets mindere specs in vergelijking met de S-serie.
yup, lijkt er wel op, geen fingerprint en camera.. maar ook geen hippe kleurtjes!
Ik ga voor de groene C-serie :D
Nu maar hopen dat het uiteindelijk de specs van sonystyle.com worden. Check voor de grap eens de batterylifetime scheelt echt enorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een idee over hoe ik 2 19" schermen kan aansluiten op deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 19:30
Ik heb er eentje besteld via informatique.nl. Ben heel erg benieuwd! Iemand al ervaringen?

Bladiebla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je hem in een kleurtje kunnen krijgen?
Ik ben zo mogelijk net zo benieuwd als jij!!
Vind het trouwens wel slecht dat het op die websites van sony (sonystyle.com sonystyle.nl) zo onduidelijk is allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLPMaN
Ja ik snap ook niet dat NL als laatst is hiermee. In Duitsland en Engeland hebben ze deze nieuwe serie al een tijdje toegevoegd op sonystyle.

Ik heb de zwarte (Sony VAIO C1Z/B C2Duo-T5500,1GB,120Gb) besteld, omdat die wordt geleverd met de nVidia GO in plaats van de Intel Graphics Accelerator,

Bladiebla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinpo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-06 18:26
Wanneer krijg je hem binnen? En ga je een review schrijven....wil hem ook kopen.

They call it a "Royale" with cheese!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 21:47:
Heeft iemand een idee over hoe ik 2 19" schermen kan aansluiten op deze laptop?
Eentje op de externe monitor aansluiting en een andere op een USB VGA adapter, iets anders gaat niet werken ben ik bang. Ik weet alleen niet of er USB VGA adapters zijn die ook de SXGA resolutie van je tft aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joove
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:17
Sick Nick schreef op woensdag 01 november 2006 @ 22:33:
[...]

Eentje op de externe monitor aansluiting en een andere op een USB VGA adapter, iets anders gaat niet werken ben ik bang. Ik weet alleen niet of er USB VGA adapters zijn die ook de SXGA resolutie van je tft aan kan.
Daarvoor heet Matrox de Matrox' DualHead2Go uitgevonden. (Geen ervaring mee trouwens)
nieuws: Dual-monitor op een laptop: Matrox' DualHead2Go

En als je er toch echt 3 19" schermen op wil aan sluiten hebben ze ook nog de TripleHead2Go
nieuws: Driekoppige videokaartuitbreiding Triplehead2Go bekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLPMaN
Heb hem nu een paar dagen binnen. Wat eerste indrukken:

Mooi afgewerke laptop. Ziet er erg sjeik uit.
De laptop is dikker dan ik dacht, maar desondanks erg compact.
Prachtig breedbeeld scherm!
Slechts 2 usb aansluiten, jammer genoeg ook allebei aan de rechterkant.
Ventilatie ook aan de rechterkant, had ik liever links gezien ivm muis.
Keyboard/touchpad werkt lekker, ben alleen een nc6120 gewend en dat is toch net iets fijner. De enter toets had wat groter gemogen.
Accu lijkt wat los te zitten, maar daar schijnen meerdere VAIO's last van te hebben.
Kan nog geen inicatie geven over accu. Hij laadt wel wat traag op heb ik het idee.
Core2Duo is erg fijn, alles gaat rap!
Heb half life 2 getest, werkt vloeiend op max. settings.

Hoop dat er binnnekort wat reviews verschijnen van deze laptop, ben er over het algemeen zeer tevreden over!

Bladiebla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinpo
Foto`s, komen die nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Deze Sony laptops zien er mooi uit (heb er één "live" gezien bij de Media Markt afgelopen weekend), hebben goede specs en een goede prijs...

Ik snap de modelnummering niet: op SonyStyle.com zie ik de VGN-C190, C150 en C140, maar in Nederland lijken ze C1S en C1Z te heten.

Hoe zit het hiermee? Is de C1S hetzelfde als de C140 en de C1Z hetzelfde als de C150/C190?

Slecht dat er op SonyStyle.nl nog steeds niets te vinden is over de C serie, terwijl ze hier in NL wel te koop zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door jj71 op 07-11-2006 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MediaMarkt verkoopt wel vaker sony laptops die nog alleen in het buitenland verkrijgbaar zijn.
Laatst stond er ook nog een sony vaio N serie terwijl deze nog niet in nederland verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben ze ook de Core 2 Duo T7xxx versie, want ik kan alleen de T5500 vinden bij computerpirates...

voor de rest vind ik de laptop er wel rlxt uitzien, en hij is klein! Ben nu aan het twijfelen tussen de heavy armored Acer Aspire 5684 of de kleine maar fijne Sony Vaio C (met T7200).

het zou wat makkelijker zijn als Sony 1x 1GB ipv 2x 512MB deed, kan ik altijd nog over een paar maanden uitbreiden...
hebben ze niet zon configuratieshop/site?

iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinpo
hebben ze niet zon configuratieshop/site?

iemand suggesties?
Jahoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas kan je dat alleen doen als je in de VS woont... geen mogelijkheid gevonden om hem in 1x naar NL te sturen... (ook wil ik btw een qwerty toetsenbord, NL software en garantie bij Sony NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Je zou ook Sony kunnen bellen: 020-346 9524 (telefoonnummer van SonyStyle.nl).

De USA modellen, tot en met het topmodel de C190, hebben trouwens allemaal Intel GMA 950 graphics, in plaats van een "echte" grafische kaart?

[ Voor 48% gewijzigd door jj71 op 10-11-2006 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oja, ik zie nu net dat de prijzen in de bovenste post een beetje scheef zijn, aangezien de versies die Computerpirates verkoopt veel mindere specs hebben dan die op sonystyle.com

De gekleurde zijn 200 euro duurder (met mindere specs dan de zwarte) omdat die geimporteerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop dat ze ook snel in NL komen met de Vaio C versie, maar dan met een T7200 en 1x 1GB ram (en evt betere videokaart en 7200rpm hd)

ik had vandaag nog gemailt naar computerpirates, maar zij konden ze nog niet leveren, sony usa en europe zijn heel anders ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01
Verdienen deze mooie laptops geen kickje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmzz die groene is wel heel nice hoor, maar wat zonde dat daar nu geen dedicated gpu in zit :(

Echt moeilijke keuze, hoewel vista's aero glass gui schijnt te werken op die intel geintegreerde gpu en spelletjes tja die moet ik maar op de desktop blijven spelen.

Afbeeldingslocatie: http://news.sel.sony.com/images/medium/consumer/computer_peripheral/notebooks/C_green_back_L_01_300_med.jpg

Trouwens ik zag de zwarte versie bij MM, en de kwaliteit van de behuizing was erg goed, ik durf zelfs te zeggen dat het beter is dan een apple macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al iemand die deze laptop heeft aangeschaft? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinpo
Nee, in janaurie pas...

Verwijderd

Centralpoint leverdt de C1ZB nu ook met een VISTA Coupon :)
Ik denk dat ik deze aan het eind van de maand ga bestellen.

• Otherside
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-01-2024
Ik heb de C1Z.
Als hij op batterij loopt, geeft hij een irritant piepend hoog, bijna constant maar toch ook een beetje tsjirpend geluid. Een betere omschrijving kon ik niet maken.
Het gebeurt begint tijdens het opstarten ter hoogte van het Windows XP 'Welkom'-scherm en bij Linux (bijv. Knoppix) als de bios modules geladen worden. Als ik de laptop veel te doen geef (ad-aware laten scannen, een flash applet open zetten) dan wordt het geluid minder of verdwijnt zelfs. Het is erg irritant.
Al geprobeerd zonder succes: power management aan te passen naar max performance. Speedsteptechnologie kan niet uitgezet worden in het bios van Sony (weet iemand een andere manier, SpeedSwitchXP kon niks voor me betekenen). Scherm op max helderheid zetten.

Herkent iemand dit ook bij deze notebooks?

(Anders graag een doorverwijzing naar een eventueel C-series Ervaringen Topic, danku :))

[ Voor 5% gewijzigd door Otherside op 14-12-2006 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLPMaN
Ik heb de C1Z ook, en ik had hetzelfde probleem met dat irritante geluid (mits op accu). Ik werd er langzamerhand echt gek van, maar nu heb ik Vista geinstalleerd en nergens meer last van. Ben voor de rest erg tevreden over de laptop. Klein minpuntje is de dikte van de laptop en de onwijs grote oplader die erbij wordt geleverd. Iemand idee of Sony kleinere opladers te koop heeft?

Bladiebla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-01-2024
TuLPMaN schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 14:34:
Ik heb de C1Z ook, en ik had hetzelfde probleem met dat irritante geluid (mits op accu). Ik werd er langzamerhand echt gek van, maar nu heb ik Vista geinstalleerd en nergens meer last van. Ben voor de rest erg tevreden over de laptop. Klein minpuntje is de dikte van de laptop en de onwijs grote oplader die erbij wordt geleverd. Iemand idee of Sony kleinere opladers te koop heeft?
Dat is wel goed nieuws (of goede hoop moet ik zeggen). Welke versie van Vista heb je?
De laptops in de FE (uit mijn hoofd FE31H) hebben al een compactere oplader. Maar die batterij is ook minder krachtig, ik geloof 4400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dit nu?? Op Sonystyle.nl is eindelijk de C-serie geintroduceert, maar tegen hogere prijzen dan waarvoor ze op bijvoorbeeld computerpirates worden verkocht! vaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Sony heeft nu ook een verbeterde versie van de C-serie, namelijk de c2z/b met o.a. grotere hdd en 2 gb geheugen.
Er is ook weer een nieuwe kleurvariant geintroduceerd, namelijk "nomad grey". Zwart blijft toch het mooist...

linkje

EDIT: En de C1 serie begint lekker in prijs te zakken!! De C1Z/B is er nu al voor rond de €1000,-!!!

[ Voor 12% gewijzigd door PaT op 23-01-2007 10:43 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die een C1Z heeft gekocht tussen 26 Oktober 2006 en nu komt in aanmerking voor een gratis upgrade naar Windows Vista Home Premium:

https://upgradeweb.modusl....aspx?oem=Sonycorporation

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeremy1111
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-04-2023
ppaddo schreef op maandag 22 januari 2007 @ 10:58:
Sony heeft nu ook een verbeterde versie van de C-serie, namelijk de c2z/b met o.a. grotere hdd en 2 gb geheugen.
Er is ook weer een nieuwe kleurvariant geintroduceerd, namelijk "nomad grey". Zwart blijft toch het mooist...

linkje

EDIT: En de C1 serie begint lekker in prijs te zakken!! De C1Z/B is er nu al voor rond de €1000,-!!!
Waar is deze laptop dan tekoop voor 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

jeremy1111 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:10:
[...]

Waar is deze laptop dan tekoop voor 1000 euro.
Idd helaas nergens. Er stond volgens mij een paar weken in de pricewatch een prijs excl, btw als zijnde in de btw..goeikoopste tot nu toe is rond de 1230 euro voor de C1z! Lijkt me 100 euro meer voor een C2z niet eens te gek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:25
Een paar weken geleden hadden meerdere websites een actie lopen waarbij de C1black werd aangeboden voor een prijs om en nabij de 1050 Euro inclusief btw.
Deze actie heeft ongeveer een week gelopen, waarna alle prijzen weer naar boven gingen. Het was echter geen fout in de pricewatch, de prijs van 1050 euro was inclusief btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLPMaN
Zijn er inmiddels meer mensen die gebruik maken van deze supermooie notebook?

Bladiebla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

TuLPMaN schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:06:
Zijn er inmiddels meer mensen die gebruik maken van deze supermooie notebook?
Ben nog druk aan het zoeken voor interessante alternatieven, maar ik kom maar bar weinig tegen met deze specs en voor die prijs. Hopelijk binnen nu en een paar maanden aan de C2Z/b!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er uit als een erg leuk laptopje! Vooral de C2Z-B lijkt me wel wat.

Enige punt alleen: hoe lang draait ie op een volle accu? In de verschillende reviews (http://www.notebookreview...D=3390&Review=Sony+VAIO+C, http://www.studenten.net/...d=1&cge_id=19&akl_id=4483) zijn ze hier niet heel positief over. Sony zegt 3 tot 4,5 uur, maar bij beide reviews werd de 3 uur net (niet) gehaald. Iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:02:
Ziet er uit als een erg leuk laptopje! Vooral de C2Z-B lijkt me wel wat.

Enige punt alleen: hoe lang draait ie op een volle accu? In de verschillende reviews (http://www.notebookreview...D=3390&Review=Sony+VAIO+C, http://www.studenten.net/...d=1&cge_id=19&akl_id=4483) zijn ze hier niet heel positief over. Sony zegt 3 tot 4,5 uur, maar bij beide reviews werd de 3 uur net (niet) gehaald. Iemand hier al ervaring mee?
Volgens mij is het idd iets van 2,5 uur ofzo. Helaas ff geen bron.

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

zit sterk een nieuwe laptop te overwegen,.. heb nu een vaio (PCG-GR414SP) waar ik zwaar tevreden over ben (geweest) .. vind vooral mobiliteit belangrijk,.. 13.3" scherm vind ik prachtig formaat, alleen die batterij zie ik een beetje tegen op (dat maakt zo'n apparaat al een stuk minder mobiel voor mijn gevoel)

anyway,.. de c-series op t oog, maar vind t toch lastig; blijft immers ook een behoorlijke uitgave,.. iemand een idee waar ik nog meer mn oog aan bloot kan stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

assass schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 02:40:
zit sterk een nieuwe laptop te overwegen,.. heb nu een vaio (PCG-GR414SP) waar ik zwaar tevreden over ben (geweest) .. vind vooral mobiliteit belangrijk,.. 13.3" scherm vind ik prachtig formaat, alleen die batterij zie ik een beetje tegen op (dat maakt zo'n apparaat al een stuk minder mobiel voor mijn gevoel)

anyway,.. de c-series op t oog, maar vind t toch lastig; blijft immers ook een behoorlijke uitgave,.. iemand een idee waar ik nog meer mn oog aan bloot kan stellen?
Koop je toch gewoon een hogere capaciteit accu erbij? Misschien dat hij dan een beetje uitsteekt, maar dan gaat ie wel langer mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren / Dames,
Heb gisteravond een sony C2Z-B besteld via Centralpoint.. :*)
Komt als het goed is morgen binnen, iemand trouwens
al ervaring met dit model??

@ kit, Ik heb er 1348,32 voor betaald bij CentralPoint.nl. 'T is niet de goedkoopste aanbieder,
maar wel eentje die betrouwbaar is. Als het goed is komt ie maandag binnen. Ik laat je ff
weten hoe ie bevalt.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kit
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 23:46

Kit

Wil die C2Z/B ook binnenkort kopen.

@ Rick T : hoeveel heb je betaald (incl. verzendkosten)? Laat even weten hoe die is ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:37:

@ kit, Ik heb er 1348,32 voor betaald bij CentralPoint.nl. 'T is niet de goedkoopste aanbieder,
maar wel eentje die betrouwbaar is. Als het goed is komt ie maandag binnen. Ik laat je ff
weten hoe ie bevalt.
Niet de goedkoopste? Als je de pricewatch volgt is dit wel degelijk voordelig voor een c2z/b. Voor een c1z/b zou het idd aardig aan de prijs zijn.

Waar heb jij goedkopere aanbieders gevonden dan voor de c2z/b?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

ppaddo schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 23:37:
[...]

Niet de goedkoopste? Als je de pricewatch volgt is dit wel degelijk voordelig voor een c2z/b. Voor een c1z/b zou het idd aardig aan de prijs zijn.

Waar heb jij goedkopere aanbieders gevonden dan voor de c2z/b?
http://www.obcs.nl/redir.....cgi?modify_cart_button=1

helaas ben ik je net voor in het bestellen van het laatste exemplaar,.. na lang wikken en wegen (een laptop uitkiezen tegenwoordig is zo makkelijk nog niet) ben ik er toch maar voor gegaan,.. zwaar biased door mn huidige vaio die helaas gewoon erg verouderd is,.. en ik kick op klein mobiel spul wat toch krachtig is,.. dat heeft deze in zich,.. jammer dat ie relatief zwaar is voor zn formaat en dat de batterij niet ultiem krachtig is,.. ook jammer dat de goedkopere leveranciers alleen in zwart leveren, maar om nou 200 euro extra te lappen voor een kleurtje vind ik ook een beetje overdreven,.. dan zou ik nog liever zelf spuiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 11:39
Is inderdaad een fijn boekje die Sony Vaio C2Z/B om te zien en de specs zijn zeker ok.
Ik zou graag wat foto's willen zien van iemand die de laptop al heeft.
Wel jammer dat ik dit topic nu pas tegenkom heb zelf net de VGN-FE41M-VRD besteld.
Maar misschien kan ik die nog slijten aan een vriend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

ik zal hopelijk dit topic een dezer dagen een beetje pimpen met foto's en meer informatie

hopelijk komt t zo nog n btje tot leven hier,.. jammer want normaal gesproken kan ik uit- en uitgebreide info lezen op GoT over een potentiele aanschaf,.. neem nou mn nokia 73 ,.. fucking 5 topics moeten doorwerken! :)

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat het hier nou niet het meest actieve topic is, heeft ook te maken dat Sony lang niet overal verkocht wordt. Sony Vaio's hebben toch een beetje die "B&O sfeer" om zich heen hangen. Goed, stijlvol en duur. Dat laatste wordt gelukkig steeds minder, dus waarschijnlijk zal dit topic vanzelf wel wat meer gaan leven.

Daarnaast heb je het wel over een 13,3 inch product. Met al het 15,4 , 17 of zelfs 20 inch geweld van tegenwoordig is dit letterlijk een dwerg die lang niet iedereen ziet staan!

Enne...kom maar op met die eerste foto's en reviews. Ik ben heel benieuwd of de C2z/b ook last heeft van de eerder genoemde fluittonen.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

assass schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 22:30:
ik zal hopelijk dit topic een dezer dagen een beetje pimpen met foto's en meer informatie

hopelijk komt t zo nog n btje tot leven hier,.. jammer want normaal gesproken kan ik uit- en uitgebreide info lezen op GoT over een potentiele aanschaf,.. neem nou mn nokia 73 ,.. fucking 5 topics moeten doorwerken! :)
Zou je heel misschien ook een foto kunnen maken wat de grootte van de laptop weergeeft? Ik heb de lengte/hoogte etc even nagekeken op de site van sony maar zo veel verschil met een 15.4" zie ik daarin niet. Ik weet ongeveer hoe groot een macbook 13.3" is dus/maar wil het toch graag een beetje kunnen vergelijken.

* Raku ook interesse in deze laptop heeft.

Zoals ik nu kan zien is er ook in linux aardig wat support voor de hardware in deze laptop. Dat en het "makkelijk om mee te nemen" , leuke resolutie , mooi design en mooie specs zijn toch wel pluspunten voor mij persoonlijk. De 15.4" die ik nu heb is toch eigenlijk wel te groot om fijn mee te werken.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

ik snap niet heel goed wat je bedoelt met een foto van wat voor grootte de laptop weergeeft :s

heb de mijne nog niet binnen :( had wel gister een briefje in de bus dat ze geprobeerd hadden te bezorgen, maar ik was er niet! dus nu kan ik hem maandag verwachten

in de tussen tijd, ik weet nu hoe goed jullie frans is, maar hier staan ook veel foto's tussen:

http://forum.hardware.fr/...io-core-sujet_33250_1.htm

en deze topic:

http://www.notebookreview...D=3390&Review=Sony+VAIO+C

en tenslotte hier nog wat info:

http://www.studenten.net/...d=1&cge_id=19&akl_id=4483

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb gisteren mijn Vaio C2Z/B gekocht bij de MediaMarkt, 1375 euri maarja dan kun je 'm ook meteen meenemen ;)

Als eerste heb ik natuurlijk de herstel dvd's gemaakt, en daarna meteen een schone Vista Home Premium erachteraan... (Sony zet er nogal wat eigen software bij op, en dat wil ik niet)...

Na verwijderen van de recoverypartitie (Gentoo livecd) kon ik Vista er weer op zetten en dat ging vlekkeloos. (gedownloade dvd, netjes de goede versie installeren en activeren)
Hierna mbv de recovery dvd's de benodigde drivers installeren, de meeste dingen zoals wifi e.d. doen t standaard al, maar om de hotkeys en vga goed te krijgen heb je wel de recoverydvd's nodig...

en nu ben ik een beetje aan t spelen met mijn nieuwe aanwinst, ik moet zeggen dat ie goed bevalt!
Van een fluittoon heb ik geen last, hij wordt niet te warm (idle nu 42 graden, stress rond de 70)
t toetsenbord is even wennen (ik heb een UK lay-out) maar tikt prima!
Verder moet ik nog even wennen aan t X-Black display, ik ben geen glossy scherm gewend, maar met de brightness redelijk hoog heb je nergens last van :)

batterijduur kan ik nog niet zoveel van zeggen, dat moet nog blijken, maar ik verwacht niet dat ie t meer dan 3 uur volhoudt... Hier zal ik later nog wel wat over posten, incl wat foto's indien gewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

assass schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 15:05:
ik snap niet heel goed wat je bedoelt met een foto van wat voor grootte de laptop weergeeft :s
Bijvoorbeeld als je toevallig een 15.4" laptop hebt deze ernaast zet waardoor je een goed idee krijgt wat de grootte van de laptop is. Ik heb nog niet echt plaatjes kunnen vinden wat dit laat zien.

Met alleen de afmetingen op de site kom ik niet veel verder. De lijken nieteens zo klein te zijn terwijl een laptop ala macbook 13.3" wel een _heel_ stuk kleiner lijkt , vandaar mijn vraag.

@hierboven

welke mediamarkt was dit? Hem in het echt kunnen bewonderen lijkt me helemaal perfect.

//edit
Anders lees ik eerst de draad even voordat ik loop te zeuren :Z :+
http://www.notebookreview.com/assets/18663.jpg
Wel een 14.1" maar toch :)

[ Voor 24% gewijzigd door Raku op 24-02-2007 16:53 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Niet online
ik heb m van de Mediamarkt Enschede, maar in Hengelo stond ook een hele stapel met C1 modellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 14:44
DeeJayV schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 15:44:
Ik heb gisteren mijn Vaio C2Z/B gekocht bij de MediaMarkt, 1375 euri maarja dan kun je 'm ook meteen meenemen ;)
.....
batterijduur kan ik nog niet zoveel van zeggen, dat moet nog blijken, maar ik verwacht niet dat ie t meer dan 3 uur volhoudt... Hier zal ik later nog wel wat over posten, incl wat foto's indien gewenst :)
foto's altijd gewenst :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
DeeJayV schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 17:23:
ik heb m van de Mediamarkt Enschede, maar in Hengelo stond ook een hele stapel met C1 modellen...
die 1375 die je voor de C2Z/B hebt betaald is niet eens erg veel aangezien de goedkoopste in de pricewatch 1353 is (exclusief verzendkosten).
Heb je enig idee of er bij die mediamarkt een groot prijsverschil zat tussen C1 en C2 modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

DeeJayV schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 17:23:
Nice :D

In Zwolle hadden ze hem volgens mij niet , dan toch maar even naar Hengelo op en neer lijkt me :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLPMaN
Graag hoor ik van andere C-serie gebruikers (C1Z, met Vista geinstalleerd) of ze ook last hebben van het probleem dat de resterende tijd niet wordt aangegeven; er wordt slechts met percentages aangegeven hoe lang de batterij nog meegaat. Is echt raar!

Bladiebla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

DeeJayV schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 15:44:

Als eerste heb ik natuurlijk de herstel dvd's gemaakt, en daarna meteen een schone Vista Home Premium erachteraan... (Sony zet er nogal wat eigen software bij op, en dat wil ik niet)...

Na verwijderen van de recoverypartitie (Gentoo livecd) kon ik Vista er weer op zetten en dat ging vlekkeloos. (gedownloade dvd, netjes de goede versie installeren en activeren)
Hierna mbv de recovery dvd's de benodigde drivers installeren, de meeste dingen zoals wifi e.d. doen t standaard al, maar om de hotkeys en vga goed te krijgen heb je wel de recoverydvd's nodig...

en nu ben ik een beetje aan t spelen met mijn nieuwe aanwinst, ik moet zeggen dat ie goed bevalt!
Van een fluittoon heb ik geen last, hij wordt niet te warm (idle nu 42 graden, stress rond de 70)
t toetsenbord is even wennen (ik heb een UK lay-out) maar tikt prima!
Verder moet ik nog even wennen aan t X-Black display, ik ben geen glossy scherm gewend, maar met de brightness redelijk hoog heb je nergens last van :)

dit heb ik destijds ook met mijn (huidige) vaio PCG-GR414SP (UK versie ook) gedaan,.. alleen sindsdien draai ik een illegale versie van windows,.. bij mn vaio had ik natuurlijk wel een windows-licentie gekregen, maar deze was onmogelijk toe te passen op de vaio als ik zonder de herstel cd's de pc wilde herinstalleren,.. hoe heb jij dit opgelost? of heb je gewoon een andere windows licentie gebruikt voor je vaio c2z/b?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Net de C1Z opgehaald bij de MM in Hengelo. Zit nu nog op de standaard installatie van Windows XP mediacenter , dus moet nog het e.e.a. herinstalleren. Hierna zal ik een korte review schrijven met evt wat foto's. Overigens kreeg ik er bij de MM in Hengelo een mp3 speler bij van 2xx euro (Sony 20GB). Om die reden leek het me wel voordelig hem daar te kopen.

Het eerste wat me opvalt is hoe stil de laptop eigenlijk is. Vergeleken met mijn Dell 6000 is het echt een genot. Daar sloeg de fan regelmatig aan , en sloeg hij niet terug nadat de load minder werd. Bij het opstarten sloeg de fan van de vaio even aan maar klokte wel meteen terug. Ideaal dus. De keyboard layout is wel even wennen (met name de shift toets) , maar dat is een kwestie van tijd. De positie van pageup/down/end/home keys is wel erg gunstig.

Enig puntje van kritiek wat ik tot nu toe heb is de scroll functie van de touchpad. Dit gaat nog ietwat stroef. Of dit gewenning is moet nog blijken. Dit is ook niet zo zeer van belang omdat pagedown toch op een enorm handige positie zit. De toetsaanslag is enorm fijn , je hoort de toetsen lekker duidelijk , maar geeft geen enorm tik-geluid. Het keyboard is verder lekker plat , wat ook vrij fijn is.

De looks van de laptop zijn erg goed. De hele laptop ziet er robuust uit maar ook erg strak vormgegeven. De onderkant van de laptop is wat glad waardoor hij wat makkelijker van je schoot afglijd als je op de bank ligt merk ik.

Een wat uitgebreidere review komt later , met foto's en mijn ervaringen met linux op deze mooie laptop.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wat is voor jou de doorslaggevende reden geweest om niet te gaan voor de C2Z, maar voor de C1Z. Het prijsverschil is nou ook weer niet zo groot en je krijgt wel mooi een gieg extra geheugen! (en standaard Vista, maar of dat nou een verbetering is?) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

ppaddo schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:53:
Wat is voor jou de doorslaggevende reden geweest om niet te gaan voor de C2Z, maar voor de C1Z. Het prijsverschil is nou ook weer niet zo groot en je krijgt wel mooi een gieg extra geheugen! (en standaard Vista, maar of dat nou een verbetering is?) ;)
Omdat ik ten eerste geen 2 GB geheugen nodig ben. Voor vista/xp misschien wel , maar linux draaide op 512 MB ram ook al erg snel. Nou is het natuurlijk niet het enige ;) Ik kreeg er immers een gratis mp3 speler bij twv 260 (?) euro ongeveer. Wat ik daar mee ga doen weet ik nog niet , maar dat was wel een extra motivatie. //edit ik krijg net te horen dat een kennis hem evt wel wil kopen dus das misschien ook geregeld :+

Verder is het financieel gezien misschien niet zoveel extra geld (125-200 euro) maar ik kan later altijd nog upgraden mocht het nodig zijn. Ik heb graag wat geld over op mijn rekening en met de C2Z/B werd dat toch al wat minder. Het was voor mij zelf ook twijfelen , maar doordat ik toch geen vista ga draaien is het imo wat overbodig om 2 GB ram te nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Raku op 28-02-2007 00:16 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

sinds een paar dagen binnen en ik kon het niet laten mijn bevindingen op papier te zetten

http://www.tomtalk.nl/index.php?id=107

maar ik weet niet of je er echt wat aan hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Alvast wat foto-tjes:
http://www.simulatedzero.nl/laptop/

Draait hier thuis dus het zal niet supersnel zijn ;) Gelieve dus ook niet ergens anders te posten :)

Ik heb ook wat high-res foto's maar mijn camera-skills zijn dermate slecht dat dat niet echt mooier is.

Trouwens wat me opvalt (na veel compileren) is dat de fan , ook onder full load , gewoon erg still is. Ik hoor hem af en toe echt opspinnen maar daarna word het gelijk weer minder. Onder load draait ie wel wat harder dan idle , maar veel zal het niet zijn. Is een core2 dan zoveel koeler dan een pentium-m?

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Niet online
assass schreef op zondag 25 februari 2007 @ 11:55:
[...]

dit heb ik destijds ook met mijn (huidige) vaio PCG-GR414SP (UK versie ook) gedaan,.. alleen sindsdien draai ik een illegale versie van windows,.. bij mn vaio had ik natuurlijk wel een windows-licentie gekregen, maar deze was onmogelijk toe te passen op de vaio als ik zonder de herstel cd's de pc wilde herinstalleren,.. hoe heb jij dit opgelost? of heb je gewoon een andere windows licentie gebruikt voor je vaio c2z/b?
Ik heb de MSDNAA versie van Vista, nl_windows_vista_x86_dvd_X12-59012.iso gedownload.
Na installatie (keurig Home Premium gekozen) heb ik deze geactiveerd met de key die op de onderkant zit...
Kreeg na het intoetsen van de code -via mn mobiel- een mevrouw van microsoft aan de lijn, en zij heeft me de activatiecode gegeven, nadat ze vroeg of ik Vista alléén op déze laptop geïnstalleerd had... :)

Ben nog steeds erg tevreden ermee!
Games gaat ook best fatsoenlijk, C&C3 demo draait soepel op 1280x800, en zelfs dan is de laptop nog mooi stil :)
Heb er inmiddels ook Ubuntu op gezet, alles wordt goed ondersteund en Beryl draait ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:58
Nog een vraag over de C-series.

Ik heb gelezen dat er een Memory Stick Pro Duo Reader inzit, hoe werkt deze ? Is het gewoon erin klikken en dan erop drukken zodat hij eruit schiet ?

Andere vraag is het scroll met het trackpad. Bij Apple kan je met 2 vingers erover om te scrollen, HP heeft een trackpad met aan de zijkant een scrollzone. Hoe werkt dit bij de Sony !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Niet online
Maeslant schreef op zondag 04 maart 2007 @ 15:52:
Nog een vraag over de C-series.

Ik heb gelezen dat er een Memory Stick Pro Duo Reader inzit, hoe werkt deze ? Is het gewoon erin klikken en dan erop drukken zodat hij eruit schiet ?

Andere vraag is het scroll met het trackpad. Bij Apple kan je met 2 vingers erover om te scrollen, HP heeft een trackpad met aan de zijkant een scrollzone. Hoe werkt dit bij de Sony !?
aan de linkerkant zit een slot waar een sd/memorystick adapter in kan, die krijg je erbij geleverd.
Aan de voorkant rechts zit nog een 'magicgate' slot, waar deze voor is weet ik niet, maar deze zal ook wel voor memorystick o.i.d. zijn....

en over t scrollen: dit gaat -net als bij die HP- aan de rechterkant van t touchpad, en werkt prima.
je moet alleen niet helemaal rechts op t touchpad zijn (aan de rand) maar enkele millimeters er vanaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een collega van mij heeft nu een vaio. ziet er erg mooi uit, prachtig scherm... maar ik vraag me af hoe duurzaam ze zijn als je kijkt naar andere sony producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

DeeJayV schreef op zondag 04 maart 2007 @ 19:04:
[...]

en over t scrollen: dit gaat -net als bij die HP- aan de rechterkant van t touchpad, en werkt prima.
je moet alleen niet helemaal rechts op t touchpad zijn (aan de rand) maar enkele millimeters er vanaf...
Yep idd , je moet mss wel even wennen als je een helemaal-rechts scroll gewend bent , maar das even een dagje of 2 :) Werkt prima :P (Is overigens ook een synaptics touchpad)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

DeeJayV schreef op zondag 04 maart 2007 @ 19:04:
[...]

aan de linkerkant zit een slot waar een sd/memorystick adapter in kan, die krijg je erbij geleverd.
Aan de voorkant rechts zit nog een 'magicgate' slot, waar deze voor is weet ik niet, maar deze zal ook wel voor memorystick o.i.d. zijn....

haha thnx,.. dat van dat scrollen was ik nog niet eens achter :)

en over die memorystick,.. Is het gewoon erin klikken en dan erop drukken zodat hij eruit schiet ? yup! werkt erg relaxt,.. heb een sony digi-camera, het bekijken van de foto's gaat zo wel erg makkelijk en snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Ik ben bang dat mijn Vaio wat technische mankementjes heeft... Iemand ervaring met RMA van Sony? :P Hij boot niet als de temp van het beestje laag is (Na een half uurtje in 5 graden verkeerd te hebben krijg ik allemaal random foutmeldingen met booten...) Met een ietwat hogere temp (10-15 graden) duurt het wat langer (1.5+ uur ofzo) maar krijg ik ook foutmeldingen. Nadat het beestje is opgewarmt (60 sec ofzo) boot hij wel normaal.... Lijkt me duidelijk een hardware fout.

Iemand bekend met hoe een fout (die er al met aankoop erin zat) afgehandeld word? Ik heb eigenlijk weinig zin om de laptop een x aantal weken kwijt te zijn ivm school :( Ik had hem overigens gekocht bij de MM

//edit nvm

Heb net een nieuwe meegekregen van de MM. Best goede service dan :)

[ Voor 26% gewijzigd door Raku op 06-03-2007 19:29 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLPMaN
TuLPMaN schreef op zondag 25 februari 2007 @ 11:26:
Graag hoor ik van andere C-serie gebruikers (C1Z, met Vista geinstalleerd) of ze ook last hebben van het probleem dat de resterende tijd niet wordt aangegeven; er wordt slechts met percentages aangegeven hoe lang de batterij nog meegaat. Is echt raar!
Wil dit probleempje toch nog even opgooien bij andere C-serie gebruikers of wellicht andere Vista gebruikers.

Bladiebla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

TuLPMaN schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:02:
[...]

Wil dit probleempje toch nog even opgooien bij andere C-serie gebruikers of wellicht andere Vista gebruikers.
Klopt , linux heeft hetzelfde probleem. De afname in mW word niet doorgegeven en zorgt er dus voor dat er eigenlijk geen resterende tijd berekend kan worden. Misschien dat later een bios update wel zou kunnen werken...

simmie@Elegy ~ $ cat /proc/acpi/battery/BAT0/state 
present:                 yes
capacity state:          ok
charging state:          charged
present rate:            unknown <--------------!
remaining capacity:      57720 mWh
present voltage:         unknown

Werkte het op XP uberhaupt wel?

[ Voor 25% gewijzigd door Raku op 07-03-2007 10:48 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLPMaN
Geen idee, volgens mij wel. Heb meteen Vista geinstalleerd, vandaar.

Het vreemde is dat sommige gebruikers (van notebookreview.com forum) dit probleem niet hebben.

Bladiebla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
Was vanmiddag even in de MM, daar hadden ze een C1b uitstaan. Toch een erg mooi ding, bouwkwaliteit lijkt er ook erg goed uit te zien.

Daar hadden ze m staan voor 1299 (eigenlijk was de prijs 1499, maar aangezien dit het laatste model/demodel was). Was die aanbieding een tijd geleden toch een erge mooie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

en ik zou hier nog wel even kijken als ik jou was:
http://www.obcs.nl/ice.cg...&vrd=&d_sort=&d_vend=Sony
// hier is ie ook niet duur overigens:
http://www.zercom.nl/index.php?p=35&f=1&a=50513

[ Voor 23% gewijzigd door assass op 09-03-2007 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

ik zoek een mooie hoes voor m'n c2z/b ,.. geen volledige tas ,.. liever gewoon een hoesje die ik vervolgens zelf in een willekeurige tas dump :) iemand ervaring/ goede prijzen voor de VGP-CKSZ1 (zie bijv http://www.abtelectronics.com/product/24303.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mriceke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-09 18:52
assass schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 01:08:
ik zoek een mooie hoes voor m'n c2z/b ,.. geen volledige tas ,.. liever gewoon een hoesje die ik vervolgens zelf in een willekeurige tas dump :) iemand ervaring/ goede prijzen voor de VGP-CKSZ1 (zie bijv http://www.abtelectronics.com/product/24303.html)
Ik heb een sleeve bij de appleshop gekocht, een zwarte is het. Je moet de 13,3 macbook versie van de sleeve hebben. Past prima! :)

http://www.youmac.nl/?pagina=producten/product&id=701

Het probleem met de accutijd heb ik ook, ik draai XP Pro

Verder heb ik een vraag, mijn cpu is idle rond de 60 graden (beide kernen en in zijn geheel)
Ik vind dit vrij warm. Hij voelt ook erg heet aan soms.
Ook de speakers van mij kraken bij hoge tonen, heb ik ze iets te hard gezet?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

[ Voor 3% gewijzigd door Mriceke op 09-03-2007 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Mriceke schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 17:55:
[...]

Verder heb ik een vraag, mijn cpu is idle rond de 60 graden (beide kernen en in zijn geheel)
Ik vind dit vrij warm. Hij voelt ook erg heet aan soms.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Hetzelfde eigenlijk. Ik maak me er niet al te druk om eigenlijk. Idle hier 47 graden , full load al gauw 65-70.

Mooi om te horen dat de macbook sleeve perfect past trouwens. Maakt het informeren naar een leuke tas (Crumpler ofzo) wel wat makkelijker :)

[ Voor 14% gewijzigd door Raku op 09-03-2007 18:20 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

Simmie schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 18:13:
[...]

Mooi om te horen dat de macbook sleeve perfect past trouwens. Maakt het informeren naar een leuke tas (Crumpler ofzo) wel wat makkelijker :)
idd :) die vaio is toch btje underdog wat dat betreft,.. maaruh iedereen verbaaste oogjes als je je vaio uit een macbook sleeve trekt? :D scheelt wel veel geld btw,.. die van vaio is gewoon ook wel erg duur, maar daarentegen estetisch wel mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mriceke
idd :) die vaio is toch btje underdog wat dat betreft,.. maaruh iedereen verbaaste oogjes als je je vaio uit een macbook sleeve trekt? :D scheelt wel veel geld btw,.. die van vaio is gewoon ook wel erg duur, maar daarentegen estetisch wel mooi
Valt mee;) niet iedereen ziet dat het een macbook sleeve is :P

Maar menig mens vind de vaio er wel mooi uitzien, vaak complimentjes :)

Heeft iemand al ervaring met het upgraden van een C1z? ik zag dat je gemakkelijk bij de processor komt, misschien een optie om er een T7200 in te zetten? Ik weet niet of het moederbord dit ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

nou die sony hoes toch maar niet genomen; stond op het punt de 99 euro bij mediamarkt ervoor te betalen, toen ik erachter kwam dat deze hoes niet in mn schoudertas past,.. hij's toch best groot en dik dus ik ga denk ik ook maar voor een mac-tas

alleen welke! er zijn echt tal producenten van macbook tassen,.. iemand nog een tip voor winkels behalve Crumpler, To Go en MacStore/House?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLPMaN
Crumpler sleeve (13.3 inch) past prima!

Bladiebla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Is iederen zo tevreden met zijn Vaio C dat dit forumtopic bijna dood is? :+

[ Voor 50% gewijzigd door PaT op 04-04-2007 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eqidna
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 12:57

eqidna

Improvement in Progress

Ik heb ook een Vaio C2Z/B (met 2 jaar support extension voor de zekerheid) en ben er tot nu toe zeer tevreden van (heb hem een week).
Paar kleine minpuntjes zijn de 2 USB poorten (beetje weinig misschien, maar tot nu toe niet echt meer nodig) en dat Vista Home Premium NL of FR is hier in België.
Ik zou hem liever in EN hebben aangezien ik al jaren gewoon ben aan EN operating systems. Jammer genoeg is de Multi-Language User Interface mogelijkheid uitsluitend voor Vista Ultimate Edition.

Is er een mogelijkheid om toch (legaal) een EN versie te hebben zonder geld te moeten uitgeven? Ik ben er over aan het denken een EN DVD ergens vast te krijgen en die te installen met mijn OEM key, maar ik weet niet of dat legaal is. MS zelf weigert op deze vraag te antwoorden :/

Naast de taal kan ik dan meteen ook even mijn schijf opdelen in tenminste twee partities, want werken met maar één partitie is niet echt fijn vind ik. 40GB voor C (8GB Vista + 2GB swap + 5GB Program Files + plek overhouden) - 30GB Games - rest documents/muziek/... ofzoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

ik heb wel een probleem:

vaak als ik met mn laptop in standby modus switch tussen op netstroom en op accu (door stekker eruit te halen, erin te doen) wat wel eens gebeurd als ik bezig ben en opeens op pad ga, krijg ik nadat m'n beeldscherm niet meer terug!

zeer frustrerend, en ben er al een hoop belangrijke gegevens door kwijt geraakt (omdat ik die dan niet meer bepaald kan opslaan)

iemand een idee waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

daarnaast vind ik het volume veel te zacht,.. ik heb hem in de bios op max gezet,.. in windows ook, maar hoe knal ik er nog meer volume uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

had gruwelijke toshiba bluetooth stack problemen in combinatie met mn nokia pc suite van mn n73

na lange tijd opgelost

Eindelijk werkt mijn verbinding tussen VISTA, Bluetooth en Nokia PC Suite.

Volgens mij zaten er meer mensen hier mee vasten, of zouden er meer mensen mee vast kunnen zitten. Maar de aanhouder wint, uiteindelijk was er veel over dit te vinden en voor mij heeft het volgende gewerkt:

http://66.102.9.104/searc...&hl=nl&ct=clnk&cd=3&gl=nl

ofwel http://www.vkb-support.com/forum/showthread.php?tid=115

het updaten naar de Alps USB Bluetooth Adapter dus ipv in mijn geval de oorspronkelijke Toshiba stack,..

relaxt dat t werkt!

mochten hier over vragen zijn let me know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-HARUN
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-06 20:24
heb sinds een paar weken ook de C2Z-B (na eerst zonder succes een Asus A8JR en daarna Sony C1Z besteld te hebben. Kon niet geleverd worden)

Enfin, heb laatst Nokia PC suite 6.83 geïnstalleerd om vervolgens via BT contact te leggen met m'n 7610. Verbinding kon echter niet gemaakt worden. Hetzelfde met een andere Nokia, nl. 3250.

Zal deze tips 'ns proberen toe te passen...

Paar gebruikerservaringen tot op heden:

- batterij gaat met WIFI, BT slechts 1.5 uur mee, TENZIJ je de zuinigste accumodus gebruikt (2 - 3 uur). LCD wordt gedimt.
- Geluid is op max. idd aan de lage kant, maar heb niets in BIOS veranderd.
- Laptop wordt na een driekwartier surfen rechtsonder wel merkbaar warmer.
- Knoppen onder touchpad veroorzaken toch een luide 'klik' wanneer je deze indrukt.

PS. moet wel zeggen dat de keuze voor een 13.3" achteraf toch super is gebleken. Gebruik vista HP 32 bits

[ Voor 99% gewijzigd door A-HARUN op 10-05-2007 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

hier nog een trotse bezitter van een c2z/b. Heb em gister bij de mediamarkt gehaald voor 1200,- (was de laatste). Tot nu toe ben ik er wel tevreden mee. Ik had gister ff getest hoe lang de accu loopt bij een idle-stand, kwam niet verder dan 130 minuten. Dus ik vraag me sterk af hoe lang ie loopt als ik bv een filmpje in de trein kijk of wat photoshop. Iemand die hier wat over kan zeggen? (anders gaat ie maandag terug voor een asus)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

hmm, ben net bezig geweest om xp/vista dualboot erop te zetten. Ben al aardig ver echter de xp drivers voor o.a. de lan en grafische accelerator zijn moeilijk te vinden.

edit: nevermind, alles gevonden :)

[ Voor 43% gewijzigd door amahusu op 13-05-2007 20:27 ]

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Kan iemand mij wat vertellen of de C-serie gebruik maakt van 'speciale' software voor extra/multimediaknoppen of dat alles netjes standaard door XP/Vista ondersteund wordt?

Het schijnt bij sommige Vaio's namelijk alleen met speciale (en irritante) software mogelijk te zijn en dat is dan toch wel een beetje een min-punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

ik weet wat je bedoelt
ik had eerst n pcg414gr sp ofzo en daar zat zo'n jogdial draai toets op enz en je moest echt een speciale procedure nalopen om dat met een eigen install erop te kunnen krijgen

op deze c2z/b zit volgens mij helemaal nix bijzonders wat geinstalleerd moet worden, volgens mij zit je met een standaard vista/xp install helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
De Vaios gebruiken allemaal vaio-software om extra knoppen en dergelijke aan de gang te krijgen... Dat is een van de grote nadelen van Vaio's: je krijgt er een hoop reut bij die je misschien helemaal niet wil.

Ik ben lang van plan geweest een C2Z/B aan te schaffen maar heb op het laatste moment toch een SZ4MN/B gekozen, ook al was ie wel een stukje duurder. I'm a sucker for design and portability :|

[ Voor 31% gewijzigd door Bundin op 06-06-2007 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Wat is eigenlijk het grote verschil dan tussen de C en de S serie? Die laatste is zeker 1000 euro duurder maar waar zit dat hem in? De specs? Die zijn van de C serie toch ook al niet slecht? Het probleem is meer dat ik hier wel een C serie kan vinden om te bekijken (in de Media Markt) maar ik kan nergens een S serie vinden om te bekijken.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mriceke
Heeft iemand al ervaring met het upgraden van zijn C1z? Ik ben van plan om er een Core 2 duo T7500 in te zetten,maar ik weet niet of het uberhaupt werkt.

Ik zag wel dat je erg gemakkelijk bij de cpu kunt komen dus het omzetten moet geen probleem zijn.
Pagina: 1 2 Laatste