Ik heb gisteren mijn Vaio C2Z/B gekocht bij de MediaMarkt, 1375 euri maarja dan kun je 'm ook meteen meenemen
Als eerste heb ik natuurlijk de herstel dvd's gemaakt, en daarna meteen een schone Vista Home Premium erachteraan... (Sony zet er nogal wat eigen software bij op, en dat wil ik niet)...
Na verwijderen van de recoverypartitie (Gentoo livecd) kon ik Vista er weer op zetten en dat ging vlekkeloos. (gedownloade dvd, netjes de goede versie installeren en activeren)
Hierna mbv de recovery dvd's de benodigde drivers installeren, de meeste dingen zoals wifi e.d. doen t standaard al, maar om de hotkeys en vga goed te krijgen heb je wel de recoverydvd's nodig...
en nu ben ik een beetje aan t spelen met mijn nieuwe aanwinst, ik moet zeggen dat ie goed bevalt!
Van een fluittoon heb ik geen last, hij wordt niet te warm (idle nu 42 graden, stress rond de 70)
t toetsenbord is even wennen (ik heb een UK lay-out) maar tikt prima!
Verder moet ik nog even wennen aan t X-Black display, ik ben geen glossy scherm gewend, maar met de brightness redelijk hoog heb je nergens last van
batterijduur kan ik nog niet zoveel van zeggen, dat moet nog blijken, maar ik verwacht niet dat ie t meer dan 3 uur volhoudt... Hier zal ik later nog wel wat over posten, incl wat foto's indien gewenst