[Ervaringen] 12" Laptops Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 64.702 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Lisadr schreef op zondag 21 december 2008 @ 11:18:
Wat is het verschil tussen de P7370 en T5870 CPU?
Verschillen: Front side bus speed, Cache geheugen en TDP (thermal design power).
Er vanuitgaande dat de T5800 vrijwel het zelfde is als the T5870 (wat ik niet 100% zeker weet)
T5800: http://processorfinder.intel.com/Details.aspx?sSpec=SLB6E
P7370: http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLG8X

In de praktijk: Marginaal snellere prestaties, iets betere accuduur en iets minder hitte. Hoeveel minder hitte en meer accuduur is echter een vraag die zeer moeilijk te beantwoorden is.

Ik vind het eigenlijk niet meer dan 100 euro waard.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 21-12-2008 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles in de UK is zo spotgoedkoop. Waarom? Het pond stond een jaar geleden op 1 euro 75. Nu dankzij de crisis op 1 euro 07.....

En in ponden zijn de prijzen gelijk gebleven. Geen BTW komt hier meer bij. Dus importeren maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik weet ook niet waarom. De verschillen zijn echt aanzienlijk. Ook met Sony en Samsung.
Voorbeeld: Samsung Q310 met 4GB en P8400 voor 680 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:21
De producten zijn ingekocht toen de pond sterk was, nu worden ze verkocht en de pond is zwak.

Dus een product die bijv 2000 USD hoort te zijn, zou in Engeland 1000 pond zijn en in Nederland 1600 euro. Maar enkele maanden geleden zou 1000 pond 1600 euro zijn, maar nu is 1000 pond 1070 euro. Vandaar dat het voor ons goedkoop lijkt. Maar de prijzen in Engeland zullen stijgen, omdat ze nu die 2000 USD straks moeten verkopen voor 1400 pond en voor ons is dit 1500 euro.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

^ Klinkt aannemelijk ja. Snel toeslaan dan maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Als je een laptop in de UK bestelt, wat voor soort toetsenbord zit er dan op?

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Lau26 schreef op zondag 21 december 2008 @ 13:07:
Als je een laptop in de UK bestelt, wat voor soort toetsenbord zit er dan op?
Wikipedia: Keyboard layout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Bedankt. Dat is wel erg wennen, jammer! Voor mij dus een reden om niet in de UK te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Lisadr schreef op zondag 21 december 2008 @ 16:05:
[...]

Bedankt. Dat is wel erg wennen, jammer! Voor mij dus een reden om niet in de UK te bestellen.
De landinstellingen, dus de keyboard instellingen kan je toch gewoon veranderen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Philflow schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 21:36:
HP 2230s / Core 2 Duo T5870 2.0GHz / 2GB RAM / 160GB HDD / DVD+/- RW DL LS / WLAN a/b/g/n / Bluetooth / Webcam / 12.1" WXGA / Vista Business
Voor 494,- euro! link: http://www.misco.co.uk/ap...d=2459&CAWELAID=267267550
Ik heb deze besteld. Ben benieuwd of de order er door komt. Hij wordt naar een vriend van me gestuurd in de UK die de order doorstuurt.

Als iemand geinteresseerd is, de goedkoopste winkel die wel internationaal verzend is geloof ik Technoworld.com. De versie met P7370, 250GB en 3GB kost daar 570 pond: http://technoworld.com/productdisplay.asp?ProductID=57968 (die kost 900 eur in NL!)

Die paar tekens op het toetsenbord wen ik wel aan. De garantie schijnt internationaal te zijn op business modellen van HP Compaq.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 22-12-2008 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Hou ons aub op de hoogte zodra je het hebt. Mischieen een kleine review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Lisadr schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:02:
Hou ons aub op de hoogte zodra je het hebt. Mischieen een kleine review?
Zal ik doen. Echte review zal er niet van komen maar zal wel wat ervaringen opschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:13
Geen 12", maar toch een leuke aanbieding voor de 13" Lenovo SL300 voor maar EUR 530:

Link:
http://www.salland.eu/product/65562

Specs:
http://www5.pc.ibm.com/eu...52xx?open&sourcesite=cema

Review:
http://www.laptopmag.com/...enovo-thinkpad-sl300.aspx

Voor die uitrusting (bijna alles, inclusief LED display en hdmi), prijs en accuduur heb ik de gok gewaagd en 'm besteld...

[ Voor 13% gewijzigd door iisworks op 30-12-2008 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:25

RnB

Ze gaan steeds lager in prijs, ik heb de mijne een maand geleden gekocht voor 569 euro.
Heerlijk dingetje is het, lekker strak gestyled en het presteert zeer goed. Ligt mss ook aan het feit dat ik er een SSD in heb gedaan, maar dan nog.
Met rustig surfen en backlight op de helft, wat nog zeer fel is, kan ik op de accu 4 uur halen, dus ook dat is zeer netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

MoonenJH schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:44:
Voor die prijs en accuduur heb ik de gok gewaagd en 'm besteld...
Zeker een prima laptop voor dat geld. Wel wat zwaar maar goed...
www.notebookjournal.de heeft nog een uitgebreide review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
RnB schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:56:
Met rustig surfen en backlight op de helft, wat nog zeer fel is, kan ik op de accu 4 uur halen, dus ook dat is zeer netjes.
Bij mij gaat hij een eeepc 1000H vervangen omdat ik gek word van die lage resolutie (en de nèt te trage Atom CPU), en ik hem toch niet echt portable gebruik. Als ze een netbook met 1280x800 uitbrengen ben ik de eerste die hem aanschaft. :)

Nog wat vragen:
- 4 uur is idd netjes voor zo'n relsatief groot scherm. Zit er naar jouw verwachting nog wat meer in door wat te tweaken (b.v. backlight, CPU downclock)?
- Heb jij ook de 6 cells accu? Steekt die uit?
- Is het stroomverbruik in standby ook laag (oftwel: kun je hem een uur of 8 aan laten staan bij af en toe surfen via wifi)
- Is hij ondanks zijn gewicht/afmetingen toch nog redelijk handzaam (binnenshuis verplaatsen van tafel naar bank etc.).

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Pss MoonenJH de review van Notebookjournal beantwoordt 3 van je 4 vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

MoonenJH schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:32:
[...]

Bij mij gaat hij een eeepc 1000H vervangen omdat ik gek word van die lage resolutie (en de nèt te trage Atom CPU), en ik hem toch niet echt portable gebruik. Als ze een netbook met 1280x800 uitbrengen ben ik de eerste die hem aanschaft. :)

Nog wat vragen:
- 4 uur is idd netjes voor zo'n relsatief groot scherm. Zit er naar jouw verwachting nog wat meer in door wat te tweaken (b.v. backlight, CPU downclock)?
- Heb jij ook de 6 cells accu? Steekt die uit?
- Is het stroomverbruik in standby ook laag (oftwel: kun je hem een uur of 8 aan laten staan bij af en toe surfen via wifi)
- Is hij ondanks zijn gewicht/afmetingen toch nog redelijk handzaam (binnenshuis verplaatsen van tafel naar bank etc.).

Thanks!
- Zal zeker nog te tweaken zijn ja, maar ik ben al van een kwartier naar 4 uur gegaan, dus ben al zeer tevreden. :P Als je het scherm op zijn laagst zet, zal je al meer dan een kwartier erbovenop kunnen gooien, wifi en bluetooth uit zal ook schelen.
- Jep, 6 cells accu hier en die steekt niet uit. Past allemaal precies.
- Hier kan ik niet uit ervaring op antwoorden, maar ik denk dat je de 8 uur alleen haalt als je het scherm en alle geautomatiseerde Vista shit (denk aan indexering) uitzet. Ik denk dat het dan nog net aan is. Pas als je hem helemaal in Standby (Sleep) zet, dan ga je echt veel eruit kunnen halen.
- Hij is zeker handzaam, ondanks zijn gewicht. De laptop is met zijn 2kg niet licht, maar door zijn afmetingen lijkt het allemaal wat lichter. En als je geen stereotype nerd ben met iele armpjes, is 2kg natuurlijk niks. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Philflow schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:54:
Pss MoonenJH de review van Notebookjournal beantwoordt 3 van je 4 vragen.
@Philflow
Nope, notebookjournal hebben schijnbaar getest met een 4 cells accu waardoor het beeld voor wat betreft accuduur negatiever uitpakt dan andere reviews van het 6 cells model (zie ook user commentaar onder de Notebookjournal review).

@RnB
Thanks voor de ervaringen.
Met standby bedoel ik dat-ie in een groot deel van de tijd na x minuten in sleep mode gaat en ik hem gedurende die 8 uur af en toe een periode gebruik. Ik ga het wel merken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ah zo, nee dat moet makkelijk te halen zijn.
Ws kan je op die manier zelfs meerdere dagen erop werken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

MoonenJH schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 13:38:
[...]
@Philflow
Nope, notebookjournal hebben schijnbaar getest met een 4 cells accu waardoor het beeld voor wat betreft accuduur negatiever uitpakt dan andere reviews van het 6 cells model (zie ook user commentaar onder de Notebookjournal review).
Hmm vreemd ja, dat had ik nog niet gezien. Als ie met een 4 cell 2.1kg is dan is ie met 6 cell waarschijnlijk 2.3kg lijkt me.

Scherm vind ik wel in interessant. Beter dan een Macbook bijvoorbeeld. En ook nog HDMI. Puike aanbieding.
MoonenJH schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 13:38:
[...]
Met standby bedoel ik dat-ie in een groot deel van de tijd na x minuten in sleep mode gaat en ik hem gedurende die 8 uur af en toe een periode gebruik. Ik ga het wel merken...
In standby verbruikt ie 0,90 watt, in gebruik 15,9. Dan kun je het precies berekenen.

[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 30-12-2008 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
De Thinkpad SL300 is indd wel een erg vette laptop (ook specswise), alleen jammer dat er maar een 1,8Ghz Core 2 Duo processor inzit. Die zit nu ook in mijn Macbook, zijn er geen versies te krijgen met een snellere processor?

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Volgens mij niet in Nederland. Ik heb even gekeken of ie sowieso wel geleverd wordt met andere processors en dat is wel zo, maar dan wel in Amerika..
Maar die 1,8 GHz processor die erin zit, is geen luilak. Ik weet niet wat je er allemaal mee wil doen, maar het meest cpu intensieve wat ik doe is het converteren van audio en dat is zo gepiept.
Ook 1080P video kan moeiteloos afgespeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
RnB schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 19:55:
Volgens mij niet in Nederland. Ik heb even gekeken of ie sowieso wel geleverd wordt met andere processors en dat is wel zo, maar dan wel in Amerika..
Maar die 1,8 GHz processor die erin zit, is geen luilak. Ik weet niet wat je er allemaal mee wil doen, maar het meest cpu intensieve wat ik doe is het converteren van audio en dat is zo gepiept.
Ook 1080P video kan moeiteloos afgespeeld worden.
Ja dat is zo. Maar ja, als ik een nieuwe computer/laptop koop koop ik die wel omdat ie sneller is dan m'n huidige pc/laptop.

Aan de andere kant.. de Thinkpad heeft wel een snellere videokaart dan die ik nu heb (GMA950), en het geheugen is t/m 8Gb uit te breiden terwijl m'n Macbook maar maximaal 4Gb aankan (zit er nu ook in).

Daarnaast heb ik in de review van notebookreview.com gezien dat je makkelijk bij de processor kan komen door een klep los te schroeven aan de onderkant (dus mischien is die op die manier ook wel te upgraden?). Dus mischien moet ik me niet zo druk maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Volgens mij is deze sowieso sneller dan die 1,8 die in je MB zit, aangezien dat een CD is en deze een C2D (correct me if I'm wrong). En de algehele performance zal ook beter zijn (nieuwere technologie). Het klopt idd dat je makkelijk bij de processor kan komen, maar ik weet niet of ie in een socket zit of dat ie is vastgesoldeerd. Dus dat maakt het niet zeker om de processor uptegraden.

Maargoed, het is aan jou of je het bij je MB wil houden of deze fantastische laptop wil kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
RnB schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 20:25:
Volgens mij is deze sowieso sneller dan die 1,8 die in je MB zit, aangezien dat een CD is en deze een C2D (correct me if I'm wrong). En de algehele performance zal ook beter zijn (nieuwere technologie). Het klopt idd dat je makkelijk bij de processor kan komen, maar ik weet niet of ie in een socket zit of dat ie is vastgesoldeerd. Dus dat maakt het niet zeker om de processor uptegraden.

Maargoed, het is aan jou of je het bij je MB wil houden of deze fantastische laptop wil kopen. ;)
Ja nee m'n Macbook heeft wel een C2D maar goed, dan nog zal deze indd wel sneller zijn door de snellere videokaart en de grotere hoeveelheid geheugen die er in kan.

Zit er toevallig ook een cardreader en expresscard-slot op? en kun je ook bluray discs lezen? Want volgens die amerikaanse reviews kan dat allemaal, maar ik weet niet of de nederlandse modellen dat ook hebben of niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Weet je wel zeker dat je applicaties een 1.8Ghz C2D volledig benutten? 90% van de mensen gebruikt zelden z'n CPU voor 100%. Meestal is de HDD de bottleneck. (en de GPU voor games)

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 30-12-2008 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
De T5670 schijnt een OEM versie van de 35W T7100 te zijn, maar dan zonder VT (geen hardware virtualisatie).
http://www.cpu-world.com/...e%202%20Duo%20Mobile.html

Een upgrade naar een 25W P8400 zou technisch mogelijk moeten zijn, maar is IMO de EUR 160 (nog) niet waard in deze voordelige laptop.

@lau26
Voor exacte specs van de NL uitvoering: zie de links in mijn post een pagina terug.

[ Voor 13% gewijzigd door iisworks op 30-12-2008 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Lau26 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 20:33:
[...]

Ja nee m'n Macbook heeft wel een C2D maar goed, dan nog zal deze indd wel sneller zijn door de snellere videokaart en de grotere hoeveelheid geheugen die er in kan.

Zit er toevallig ook een cardreader en expresscard-slot op? en kun je ook bluray discs lezen? Want volgens die amerikaanse reviews kan dat allemaal, maar ik weet niet of de nederlandse modellen dat ook hebben of niet :?
Ah okay, mijn fout.

Er zit een 4 in 1- cardreader in, maar wat ie allemaal kan lezen zou ik niet weten. Ik gebruik mijn MicroSD met een SD-omhulsel hiermee en dat werkt prima.
Expresscard slot en bluray disc-speler zitten er niet op. Maar zoals MoonenJH al zegt, voor de volledige specificaties kan je kijken op de site van Lenovo. Webshops linken er naar volgens mij.

http://www5.pc.ibm.com/eu...52xx?open&sourcesite=cema

Deze site heb ik het dan over.

[ Voor 6% gewijzigd door RnB op 30-12-2008 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
MoonenJH schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 20:43:
De T5670 schijnt een OEM versie van de 35W T7100 te zijn, maar dan zonder VT (geen hardware virtualisatie).
http://www.cpu-world.com/...e%202%20Duo%20Mobile.html

Een upgrade naar een 25W P8400 zou technisch mogelijk moeten zijn, maar is IMO de EUR 160 (nog) niet waard in deze voordelige laptop.

@lau26
Voor exacte specs van de NL uitvoering: zie de links in mijn post een pagina terug.
Op die specspagina staan ze niet vermeldt, maar op de plaatjes van salland.eu staan ze wel. Dus daarom vraag ik het juist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
RnB schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:00:
[...]

Ah okay, mijn fout.

Er zit een 4 in 1- cardreader in, maar wat ie allemaal kan lezen zou ik niet weten. Ik gebruik mijn MicroSD met een SD-omhulsel hiermee en dat werkt prima.
Expresscard slot en bluray disc-speler zitten er niet op. Maar zoals MoonenJH al zegt, voor de volledige specificaties kan je kijken op de site van Lenovo. Webshops linken er naar volgens mij.
Thanx voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Asus komt binnenkort met een nieuwe 12 inch laptop. De S121, een grotere broer van de S101.

http://www.eeepcnews.de/2...rie-der-maxi-eee-pc-s101/

http://portablemonkey.com/article/asus-s121-12-inch-netbook/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Lau26 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:02:
[...]
Op die specspagina staan ze niet vermeld, maar op de plaatjes van salland.eu staan ze wel. Dus daarom vraag ik het juist ;)
Jawel, ff verder naar beneden bladeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
RnB zou je mischien wat foto's van je mooie SL300 willen posten? Er zijn namelijk niet veel foto's van te vinden op het internet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Heb je notebookjournal.de en notebookcheck.com al gecheckt? Vooral die van notebookjournal zijn wel mooi.
Ik wil best wat foto´s voor je schieten, maar ik ben nu in het buitenland zonder mijn laptop, dus ik zal pas uiterlijk maandag wat foto`s kunnen uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
SL300 is binnen. Nette machine, glanzende cover had wat mij betreft niet gehoeven. Accuur ligt rond 4 uur bij browsen via wifi, gewicht is 2.2kg.

Meteen maar een 7800mAh accu besteld voor EUR65 incl verzending:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=290272744769

Vergeleken met mijn Eeepc 100H (die ik niet dagelijks meesleepte): een stuk groter en zwaarder, maar de hogere resolutie en veel snellere CPU zijn het meer dan waard. Zeker gezien de features, prijs en het feit dat hij het toch nog 4 uur op de accu volhoudt.

[ Voor 32% gewijzigd door iisworks op 03-01-2009 14:33 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

heb je er 2 gekocht? :P 2.4kg bedoel je denk ik?
4 uur op de standaard, en hoeveel met die andere accu?

[ Voor 36% gewijzigd door Philflow op 03-01-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
MoonenJH schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 13:42:
SL300 is binnen. Nette machine, glanzende cover had wat mij betreft niet gehoeven. Accuur ligt rond 4 uur bij browsen via wifi, gewicht is 4.2kg.

Meteen maar een 7800mAh accu gekocht voor EUR65 incl verzending:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=290272744769

Vergeleken met mijn Eeepc 100H (die ik niet dagelijks meesleepte): een stuk groter en zwaarder, maar de hogere resolutie en veel snellere CPU zijn het meer dan waard. Zeker gezien de features, prijs en het feit dat hij het toch nog 4 uur op de accu volhoudt.
Mischien een rare vraag maar zou je mischien kunnen kijken of de GPU en CPU te vervangen zijn? Dat wordt namelijk niet expliciet vermeldt in de verschillende reviews die online te vinden zijn, maar dat zou ik toch wel heel erg graag willen weten voordat ik hem bestel :)

Je kunt dat heel snel zien door de grote klep onderop de notebook open te schroeven en dan de koelhouders (of hoe je ze ook wilt noemen) die bovenop de 2 processors zitten los te schroeven, en dan te kijken of je de processors eruit kunt halen of niet (dan zitten ze waarschijnlijk vastgesoldeerd). Zie dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/8766/gpucpucompartimentjl6.th.png

[ Voor 3% gewijzigd door Lau26 op 03-01-2009 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-08 13:02

Wekkie

Yeah

Die Lenovo SL300 is echt een nette aanbieding idd! Een accuduur van 4 uur vind ik bovendien heel erg oké (helemaal voor die prijs). Alleen jammer van de X4500.. Maar opzich.. Voor een <15.4" laptop met low-end grafische kaart ben je in principe al snel zo'n 200 euro meer kwijt.

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Lau26 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:42:
Mischien een rare vraag maar zou je mischien kunnen kijken of de GPU en CPU te vervangen zijn? Dat wordt namelijk niet expliciet vermeldt in de verschillende reviews die online te vinden zijn, maar dat zou ik toch wel heel erg graag willen weten voordat ik hem bestel :)
Sorry, heb ik zelf geen tijd voor, maar de CPU kan vervangen worden las ik van een SLxxx userop het Lenovo forum (http://forums.lenovo.com/lnv/board?board.id=SL_ThinkPads). Ik heb alleen HD vervangen, en ga memory vervangen voor 2x2GB DDR2-800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Voor de mensen die erop hebben zitten wachten, de HP Pavilion TX2 is gearriveerd:
http://www.kieskeurig.nl/...hsmart_tx2-1050ed/302554/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
MoonenJH schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 15:37:
[...]

Sorry, heb ik zelf geen tijd voor, maar de CPU kan vervangen worden las ik van een SLxxx userop het Lenovo forum (http://forums.lenovo.com/lnv/board?board.id=SL_ThinkPads). Ik heb alleen HD vervangen, en ga memory vervangen voor 2x2GB DDR2-800.
Volgens mij kan de chipset (Santa Rosa toch?) niet meer aan dan 667mhz geheugen modules (CPU draait wel op 800mhz), dus je kan ook net zo goed DDR2-667 modules kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
silmaril8 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 22:09:
[...]

Volgens mij kan de chipset (Santa Rosa toch?) niet meer aan dan 667mhz geheugen modules (CPU draait wel op 800mhz), dus je kan ook net zo goed DDR2-667 modules kopen ;)
Nee, volgens mij heb ik ergens gelezen dat hij een Montevina chipset heeft (zal even de betreffende review opzoeken).

Edit: ''The Lenovo ThinkPad SL laptops feature 13.3-, 14.1-, and 15.4-inch displays and Intel’s Centrino 2 “Montevina” mobile platform''. Bron: http://laptoping.com/lenovo-thinkpad-sl300-sl400-sl500.html

[ Voor 22% gewijzigd door Lau26 op 04-01-2009 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ben inmiddels weer thuis (helaas..), dus heb maar even wat foto's geschoten van mijn SL300. Ik moet er wel even bijzeggen dat de kwaliteit zwaar ruk is, maargoed.. Speciaal voor jou Lau. :P

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2nuiwwo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/sp9hea.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/21jdco5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/33v1a9y.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/k1q3xz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/14u7v4x.jpg

Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vader is op zoek naar een 12". . .Ik heb deze gevonden en besteld (nog niet betaald):

http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=2815

Volgens de shop is de 4-cells een 4800mAH, dus alsnog redelijk goed, vandaar dat ik dat goed genoeg vond. Het is overigens dezelfde model als de BTO 12W14 op www.btonotebooks.nl.

Nou zie ik net de SL300 en dit doet mij toch twijfelen. . .is het waard alsnog voor die JHT00 te gaan, of toch de SL300 nemen? Het heeft marginaal slechtere specs, maar wel een veel betere accu, alvast een OS (teruggaan naar XP kan legaal met de Vista key, toch?) en het lijkt me dat de bouwkwaliteit beter is? Wel een 13.3" maar ik denk niet dat die 1.2" hem heel veel uit zal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Die SL300 is een fantastische aanbieding, maar met z'n 2.4kg is ie relatief zwaar. Er zijn diverse 15" laptops die 2.6kg wegen. Als gewicht je niet zoveel uitmaakt is het een no brainer.

Enne slechtere specs? betere GPU, HDMI, sneller geheugen en volgens mij een betere CPU (Core 2 Duo v.s. Dual Core)*

De bouwkwaliteit is niet beter denk ik. Notebookjournal heeft het over "Mängelexemplar". Misschien kan iemand dat ff vertalen?

PS. Dat die BTO een 4800mAH accu heeft zegt weinig over de accu duur, die kan alsnog bar slecht zijn.

Edit: *T6400 blijkt ook Core 2 Duo te zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Philflow op 04-01-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 12:39:
Nou zie ik net de SL300 en dit doet mij toch twijfelen. . .is het waard alsnog voor die JHT00 te gaan, of toch de SL300 nemen? Het heeft marginaal slechtere specs, maar wel een veel betere accu, alvast een OS (teruggaan naar XP kan legaal met de Vista key, toch?) en het lijkt me dat de bouwkwaliteit beter is? Wel een 13.3" maar ik denk niet dat die 1.2" hem heel veel uit zal maken.
Ik zou zeker voor de Lenovo gaan als hij 13" en 2.2kg niet erg vindt (iets groter scherm kan juist voordeel zijn). Lenovo is een bekend merk met goede support (drivers, BIOS etc.). De accu is prima (nog een voordeel van een bekend merk: vervangende accu is gemakkelijk te krijgen) en er zit Vista en een XP recovery set bij. Ik vind de bouwkwaliteit erg meevallen en hij heeft veel features die vaak pas op duurdere notebooks zitten (o.a. hdmi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

2.2kg is al wat beter. MoonenJH heb je hem op een weegschaal gezet?

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 04-01-2009 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-09 12:01
Ik had dit topic nog niet gezien. Ik heb zelf een MSI VR201, een aardig budget notebookje van ook 12 inch.
Samenvatting: Pentium Dual Core T2330 / 1.6 GHz ▪ RAM 3 GB ▪ vaste schijf 160 GB ▪ DVD±RW / DVD-RAM ▪ GMA X3100 Dynamic Video Memory Technology 4.0 ▪ Gigabit Ethernet ▪ WLAN : 802.11b/g, Bluetooth ▪ Vista Home

Daarbij komt een 8 cell accu waardoor ik er probleemloos 5 uur op kan werken met wifi en BT aan :)
Verder niet erg bijzonder, destijds gekocht voor 570 euro, maar nu zie ik em bijna niet meer, en meestal een stuk duurder.
Ik heb er nu XP op draaien, een Mtron SSD ingestopt en een Intel Wireless N kaartje erin, echt ideaal, lekker snel notebookje.

En hij is helemaal zwart, vind ik erg mooi (en anderen blijkbaar ook).

Afbeeldingslocatie: http://global.msi.com.tw/uploads/prod_a1f9aa7aa87bc6eca0814a872f0a2093.jpg

Maar goed, vanwege z'n slechte beschikbaarheid tegenwoordig niet een erg nuttige toevoeging aan het topic.

[ Voor 16% gewijzigd door !null op 04-01-2009 13:28 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Thanx RnB :)

Btw, volgens alle reviews en infosites weegt de SL300 maar 2.1kg en niet 2.2 of 2.4kg wat sommige beweren ;)

[ Voor 82% gewijzigd door Lau26 op 04-01-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Lau26 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 17:30:
Btw, volgens alle reviews en infosites weegt de SL300 maar 2.1kg en niet 2.2 of 2.4kg wat sommige beweren ;)
Nou Notebookjournal heeft 'm gewogen met de 4 cell accu: 2100 gram
Met 6 cell accu denk ik dan 2200 gram.

De 12" HP2230s die ik morgen binnen krijg weegt 1700 gram.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 04-01-2009 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Philflow schreef op zondag 04 januari 2009 @ 17:47:
[...]

Maar je krijgt toch standaard de 4 cell accu erbij of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Lau26 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 18:12:
[...]
Maar je krijgt toch standaard de 4 cell accu erbij of niet?
De SL300 heeft 6 cell. De HP 2230s heeft 4 cell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Philflow schreef op zondag 04 januari 2009 @ 17:47:
[...]

Zou wel leuk zijn als je daar ook even wat foto's van kan posten (alleen al als vergelijkingsmateriaal) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Philflow schreef op zondag 04 januari 2009 @ 13:12:
2.2kg is al wat beter. MoonenJH heb je hem op een weegschaal gezet?
Yep. Met 6 cells accu. Als ik de 9 cells van ebay binnen heb zal ik gewicht + accuduur nog ff posten. Die steekt 2cm uit als ik de afmetingen zo vergelijk.

Die HP 2230s had ik erg graag willen hebben als er maar een grotere accu in had gekund, maar dat is volgens de HP site niet mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Lau26 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 19:14:
[...]
Zou wel leuk zijn als je daar ook even wat foto's van kan posten (alleen al als vergelijkingsmateriaal) :)
Komt voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De HP2230s is binnen. Eerste indrukken: Klein, handzaam, opvallend licht. Zelfs voor een 12" vind ik hem klein. Toetsenbord is volle breedte en voelt perfect aan.

Verder een tegenvaller: ik dacht dat ik glossy besteld had, maar dit is mat. Alle reviews zeiden glossy, ik had dus aangenomen dat ze allemaal glossy waren. Ik zou hem wel terug kunnen sturen maar dat gaat teveel kosten. En ik wil echt glossy, dat wordt verkopen dus.

In het begin kun je kiezen voor Vista nederlands, engels, duits of frans. Dat is wel netjes. Ik heb niet gekozen zodat de koper zelf kan kiezen. Ik kan dus verder weinig zeggen, behalve dat ie een prima indruk maakt.

Hier wat snelle foto's
Afbeeldingslocatie: http://thumbnails9.imagebam.com/2275/29f63d22740632.gif Afbeeldingslocatie: http://thumbnails6.imagebam.com/2275/cd7b6c22740633.gif Afbeeldingslocatie: http://thumbnails2.imagebam.com/2275/147ee522740635.gif Afbeeldingslocatie: http://thumbnails.imagebam.com/2275/959ac922740638.gif Afbeeldingslocatie: http://thumbnails13.imagebam.com/2275/91b92522740641.gif Afbeeldingslocatie: http://thumbnails13.imagebam.com/2275/90034f22740642.gif Afbeeldingslocatie: http://thumbnails9.imagebam.com/2275/d3d8d322740645.gif Afbeeldingslocatie: http://thumbnails.imagebam.com/2275/e5a73722740646.gif Afbeeldingslocatie: http://thumbnails12.imagebam.com/2275/7228b422740651.gif

[ Voor 106% gewijzigd door Philflow op 05-01-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Is dit gewoon een goedkopere versie van de 2510p of 2710p? Die wegen al een poosje 1.2kg? (ik heb een 2510p).

Wat is er aan de 2230s zo vernieuwend, of is ie heel goedkoop? Mooi ding weer wel, en een stuk meer poorten (o.a. expresscard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

wessel99 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:41:
Is dit gewoon een goedkopere versie van de 2510p of 2710p? Die wegen al een poosje 1.2kg? (ik heb een 2510p).
Dit is een model met full voltage CPUs. Dus Core 2 duo t/m P9600 of meer moet erin kunnen. Deze die ik heb heeft T5870 2.0Ghz. Verder zit er een DVD drive in en heeft ie HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
dvd heeft de 2510/2530 ook, maar ok, dus gewoon een wat zwaarder (in gewicht en prestaties) model. 2510 kan bijv ook maar 1 geheugenmodule aan helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
@Philflow

Bedankt voor de foto's erg jammer dat je hem weer moet verkopen. Weet je zeker dat er een glossy versie bestaat. Bij mijn vorige werknemer was alles van HP en niemand had een glossy scherm, dus ik weet niet beter dan dat HP matte schermen heeft ;)

Ik denk dat alleen de duurdere brightview versies glossy zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Lisadr op 05-01-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Ik ben van plan om de Thinkpad SL300 aan te schaffen maar heb nog een vraag daarover. Namelijk, ik wil graag de volgende 4 dingen kunnen doen op m'n toekomstige laptop, en vroeg me af of ik dat allemaal kan doen op de Thinkpad (rekening houdend met het feit dat de CPU te upgraden is):

1. Macosx86 erop installeren (Leopard)
2. een aantal games erop spelen (WoW, GuildWars enzo)
3. gebruik maken van emulatie (N64 spellen spelen met Project64)
4. gebruik maken van virtualisatie (Parallels Desktop ism Vista gebruiken)

Ik hoop dat iemand deze vraag kan beantwoorden (RnB mischien?) :)

Groeten, Lau26

Edit: ohja en ik had nog de vraag of het geheugen echt tot 8Gb is uit te breiden of niet, want dat zou wel heel mooi zijn!

[ Voor 9% gewijzigd door Lau26 op 08-01-2009 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Lisadr schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:56:
Bedankt voor de foto's erg jammer dat je hem weer moet verkopen. Weet je zeker dat er een glossy versie bestaat. Bij mijn vorige werknemer was alles van HP en niemand had een glossy scherm, dus ik weet niet beter dan dat HP matte schermen heeft ;)
Alle reviews die ik gelezen heb (3) hadden het over een glossy scherm. Ik ging er dus vanuit dat alle 2230s een glossy scherm hadden. Het scheen zelfs niet goed op de HP site te staan. Maarja, ik vond het ook geen ramp om hem weer te verkopen. Toch een beetje winst gemaakt en ik heb nu voor mezelf een Vaio G11. Heb ook nog een Samsung NC10, denk dat ik de laatste verkoop. (staat al in V&A)

PS. Nieuwe leuke 13" van MSI: http://blog.laptopmag.com/hands-on-with-msi-x320

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 08-01-2009 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
@Philflow

MSI X320 ziet er geweldig uit! Ik heb dus nogsteeds niks gekocht. Heb nog steeds 850 euro te besteden en de X320 is bijna exact wat ik zoek, wat ik nog mis is build-in 3G.

MSI X-Slim 320 - Ultra dune notebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Lisadr schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:44:
MSI X320 ziet er geweldig uit! Ik heb dus nogsteeds niks gekocht. Heb nog steeds 850 euro te besteden en de X320 is bijna exact wat ik zoek, wat ik nog mis is build-in 3G.
Nou het is een mooie tijd want de een na de andere nieuwe komt op de proppen: Samsung NC20, HP DV2 en Asus bijvoorbeeld. De nieuwe 13" Dell is er inmiddels ook, maar die zit voorlopig boven je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Lisadr schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:44:
@Philflow

MSI X-Slim 320 - Ultra dune notebook
Volgens de specs in de link die jij gaf heeft hij zelfs 3.5G, wat dat ook mag betekenen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
@Lau26
Ja die link die ik gaf waren nog geruchten en geen officiele bron. Ook de Express slot zit er niet in, maar wel een SD kaartlezer

@Philflow
2009 word eindelijk de tijd van de 12-13 inch laptops van <1.5KG!

In 2007 zag je vooral in Nederland extreem grote en zware dingen. Veel 17inch en soms zelfs 19inch, maar gelukkig komen er nu ook betaalbare 12-13 inch systemen bij.

Nu nog 3G en ben heeel blij

[ Voor 52% gewijzigd door Lisadr op 08-01-2009 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 21:08
Lau26 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:38:
Ik ben van plan om de Thinkpad SL300 aan te schaffen maar heb nog een vraag daarover. Namelijk, ik wil graag de volgende 4 dingen kunnen doen op m'n toekomstige laptop, en vroeg me af of ik dat allemaal kan doen op de Thinkpad (rekening houdend met het feit dat de CPU te upgraden is):

1. Macosx86 erop installeren (Leopard)
2. een aantal games erop spelen (WoW, GuildWars enzo)
3. gebruik maken van emulatie (N64 spellen spelen met Project64)
4. gebruik maken van virtualisatie (Parallels Desktop ism Vista gebruiken)

Ik hoop dat iemand deze vraag kan beantwoorden (RnB mischien?) :)

Groeten, Lau26

Edit: ohja en ik had nog de vraag of het geheugen echt tot 8Gb is uit te breiden of niet, want dat zou wel heel mooi zijn!
1 weet ik niet

2, 3 en 4 lijkt me logisch. N64 games emuleren kon jaren geleden al, dus waarom zou dat nu niet meer kunnen 8)7 ? WoW heb ik niet getest, maar dat draait ook op een EEE pc.

M'n geheugen heb ik niet tot 8GB uitgebreid, dus zou het niet weten. Als het volgens de specs kan, dan zal het wel. Lijkt me overigens niet de bottleneck bij een dergelijke laptop. Hij is hier overigens naar mijn weten alleen te krijgen met onboard video. Bij de Amerikaanse reviews wordt volgens mij nogal eens gesproken over een videokaart.

Voor de rest een prachtig en ideaal ding. Had hiervoor een 12" notebook van MSI, maar deze werkt toch een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Verbaast me dat ene liever glossy wil, en andere mat scherm...
Met glossy scherm betekent spiegelend scherm in verlichte omgeving en lastig te werken buiten. Dan zie je jezelf in het scherm spiegelen. Ook levert glossy scherm meer vingerafdrukken op dan mat scherm.

Bij mat scherm heb je minder last van spiegeling uit de omgeving en kan je dus wat beter werken en zien in verlichte omgeving. Ook buiten gaat het iets beter.

Er is dus meer kritiek op glossy scherm dan op mat scherm. Mijn HP tx2550ed heeft glossy scherm en daar spiegelt beetje wat, zodat je de scherm onder andere hoek moet zetten om last klein te houden.

LCD scherm Samsung 205BW is mat scherm, maar ook Dell Latitude D810. Het werken hiermee is al wat beter. De angst dat je minder goed zou lezen op een mat scherm is onterecht.

Glossy scherm springt alleen beter uit als je werkt in donkere omgeving. Dan lijkt het kleurrijker en strakker uitkomen. Films kijken zou beter gaan. Glossy schermen zijn vaak gebruikt voor de multimedia karakter. Want het zou helder en kleurrijk beeld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
BarôZZa schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 00:34:
[...]

1 weet ik niet

2, 3 en 4 lijkt me logisch. N64 games emuleren kon jaren geleden al, dus waarom zou dat nu niet meer kunnen 8)7 ? WoW heb ik niet getest, maar dat draait ook op een EEE pc.

M'n geheugen heb ik niet tot 8GB uitgebreid, dus zou het niet weten. Als het volgens de specs kan, dan zal het wel. Lijkt me overigens niet de bottleneck bij een dergelijke laptop. Hij is hier overigens naar mijn weten alleen te krijgen met onboard video. Bij de Amerikaanse reviews wordt volgens mij nogal eens gesproken over een videokaart.

Voor de rest een prachtig en ideaal ding. Had hiervoor een 12" notebook van MSI, maar deze werkt toch een stuk beter.
Okee thanx voor je reply :) Dan had ik nog een laatste vraag; zit er een HDCP-beveiliging op de Hdmi-poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 21:08
HDCP is toch onderdeel van de HDMI specificatie?

Maar mocht je overgehaald moeten worden om hem te kopen:

Gewoon doen. Op dit moment is er geen laptop met meer bang for the buck. Ik geloof dat die van mij rond de 550 euro kostte, maar deze laptop kan zich gemakkelijk meten met laptops van pakweg 700-800 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie een 12 inch Packard Bell heeft en een goede hoes zoekt: de Elecom Zeroshock 12 inch hoes past perfect, op de milimeter qua breedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
@De eigenaren van de Lenovo Thinkpad SL300 (en anderen):

1: In deze laptop zit 2x1GB geheugen DDR2 SDRAM - 667 MHz. Is er nog een slot vrij voor extra geheugen of moet je als je wilt uitbreiden een reepje eruit halen en een groter reepje erin plaatsen?

2: Tevens heb ik gelezen dat de max. geheugencapaciteit 3GB is. Is dat echt zo of kun je gewoon 2x2GB plaatsen (met 64bit OS)?

3: Het is neem ik aan toch ook gewoon mogelijk om 800 MHz geheugen te plaatsen, of niet?

4:Reflecteerd het scherm er veel licht? Denk je dat je de laptop buiten met mooi weer fatsoenlijk kunt gebruiken?

Dit is de eerste keer dat ik een laptop koop en wil natuurlijk niet graag een miskoop hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Paters schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 12:09:
@De eigenaren van de Lenovo Thinkpad SL300 (en anderen):

1: In deze laptop zit 2x1GB geheugen DDR2 SDRAM - 667 MHz. Is er nog een slot vrij voor extra geheugen of moet je als je wilt uitbreiden een reepje eruit halen en een groter reepje erin plaatsen?

2: Tevens heb ik gelezen dat de max. geheugencapaciteit 3GB is. Is dat echt zo of kun je gewoon 2x2GB plaatsen (met 64bit OS)?

3: Het is neem ik aan toch ook gewoon mogelijk om 800 MHz geheugen te plaatsen, of niet?

4:Reflecteerd het scherm er veel licht? Denk je dat je de laptop buiten met mooi weer fatsoenlijk kunt gebruiken?

Dit is de eerste keer dat ik een laptop koop en wil natuurlijk niet graag een miskoop hebben ;)
1. er zitten maar 2 geheugen sloten in. Je moet er dus een uithalen.
2. Nee de geheugencapaciteit is niet 3GB. Je kan er gewoon 4GB inproppen.
3. Je kan er 800mhz geheugenmodules in doen, maar deze zullen gewoon op 667mhz lopen. Hoger dan 667mhz kan niet vanwege de chipset.
4. Ik heb zelf geen SL300, maar voor bijna elke laptop geldt dat je met mooi zonnig weer haast niet kan werken met een laptop buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Afgaande op de review van Notebookjournal heeft de SL300 zo'n fel scherm dat je er ook buiten mee kan werken. Er zullen wel wat reflecties zijn, maar daar valt mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
@silmaril8: bedankt voor je reactie, Ik heb hem besteld met één extra 2GB 800mhz geheugen (aangezien ik toch eerst 32bits OS ga draaien)

@Phillow: Ik ben benieuwd....ik ben normaal wel een beetje van de matte schermen. Ik wilde eerst de Samsung Q210 kopen, en die heeft volgens mij een mat scherm. Hopen dat ik geen spijt krijg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ok nou misschien verzacht het de pijn wat om te weten dat de Q210 ook een glossy scherm heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
silmaril8 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 12:16:
[...]

1. er zitten maar 2 geheugen sloten in. Je moet er dus een uithalen.
2. Nee de geheugencapaciteit is niet 3GB. Je kan er gewoon 4GB inproppen.
3. Je kan er 800mhz geheugenmodules in doen, maar deze zullen gewoon op 667mhz lopen. Hoger dan 667mhz kan niet vanwege de chipset.
4. Ik heb zelf geen SL300, maar voor bijna elke laptop geldt dat je met mooi zonnig weer haast niet kan werken met een laptop buiten.
Volgens sommige websites (volgens mij zelfs die van Lenovo) kan hij tot 8Gb intern geheugen aan, wat is het nou max 4 of 8Gb? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostfury
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 19:03
*oops verkeerde topic*

[ Voor 92% gewijzigd door Ghostfury op 15-01-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Lau26 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 19:58:
[...]

Volgens sommige websites (volgens mij zelfs die van Lenovo) kan hij tot 8Gb intern geheugen aan, wat is het nou max 4 of 8Gb? :?
Max is gewoon 8GB. ;) Wat je daarmee moet in een laptop is me een raadsel, maar ach.. het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Een andere leuke 12 inch notebook is de NC20

Afbeeldingslocatie: http://notebookitalia.it/images/stories/samsung_nc20/samsung_nc20_10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://notebookitalia.it/images/stories/samsung_nc20/samsung_nc20_06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://notebookitalia.it/images/stories/samsung_nc20/samsung_nc20_05.jpg

12 inch 1280x800
1GB ram (optie voor 2GB)
Wifi
Bluetooth
160GB HDD of 32GB SDD
Via nano 1.3Ghz CPU
6 cell, goed voor +-5 uur
1.5 KG
Rond de 500 euro

Mischien geen krachtige systeem, voor voor mensen (zoals ik) die geen zware systeem willen, maar wel draagbaar en betaalbaar, is dit een goede systeem.

Zelf wacht ik liever voor de nieuwe MSI 13.3 inch systeem!

bron

[ Voor 6% gewijzigd door Lisadr op 16-01-2009 18:12 . Reden: bron added ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 19:11
Hieronder nog wat meer foto's van de Samsung NC20

Afbeeldingslocatie: http://notebookitalia.it/images/stories/samsung_nc20/samsung_nc20_04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://notebookitalia.it/images/stories/samsung_nc20/samsung_nc20_07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://notebookitalia.it/images/stories/samsung_nc20/samsung_nc20_08.jpg

Naar mijn mening zeer interessant niet alleen uit prijs oogpunt maar ook omdat de budget VIA VX800 Chipset veel leuke futures biedt.

Ondermeer ondersteuning 4GB DDR2, SATA2 en HD video acceleratie.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Leuke plaatjes. Een bronvermelding zou ik wel waarderen. Tenzij je ze zelf hebt geschoten natuurlijk :)

Er gaan trouwens ook geruchten dat er een Atom in zal zitten.

[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 16-01-2009 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Van de SL300 is er een ander exemplaar in de PW opgedoken:
pricewatch: Lenovo Thinkpad SL300 NS653MH
Die allemaal hem aanbieden voor onder de 630,-

Wat precies het verschil is met de oude (pricewatch: Lenovo Thinkpad SL300 2738) versie weet ik niet, maar het aanbod is wel groter. Blijft dus nog steeds een goede aanbieding.

Edit:
De pricewatch: Lenovo Thinkpad SL400 2743-4MG is met de flinke prijsdaling naar onder de 600 euro ook geen slechte aanbieding. De specs zijn zo op het eerste gezicht gelijk aan die van de SL400 alleen deze is 14.1" (dus wellicht niet helemaal voor dit topic, maar ok...).

[ Voor 26% gewijzigd door Regeneration op 16-01-2009 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Regeneration schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 21:50:
Van de SL300 is er een ander exemplaar in de PW opgedoken:
pricewatch: Lenovo Thinkpad SL300 NS653MH
Die allemaal hem aanbieden voor onder de 630,-

Wat precies het verschil is met de oude (pricewatch: Lenovo Thinkpad SL300 2738) versie weet ik niet, maar het aanbod is wel groter. Blijft dus nog steeds een goede aanbieding.

Edit:
De pricewatch: Lenovo Thinkpad SL400 2743-4MG is met de flinke prijsdaling naar onder de 600 euro ook geen slechte aanbieding. De specs zijn zo op het eerste gezicht gelijk aan die van de SL400 alleen deze is 14.1" (dus wellicht niet helemaal voor dit topic, maar ok...).
Ja die zag ik ookal een tijdje geleden staan, maar ik ben er ook nog niet achter wat het verschil is met de oude versie (goedkoopste) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Philflow schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 17:47:
Leuke plaatjes. Een bronvermelding zou ik wel waarderen. Tenzij je ze zelf hebt geschoten natuurlijk :)

Er gaan trouwens ook geruchten dat er een Atom in zal zitten.
19 -1 loopt NDA af dan is alle info er.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
RnB schreef op zondag 04 januari 2009 @ 12:33:

Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel. :)
Zou ik dan mogen vragen of je nog "extra" dingen bij krijgt zoals een sleeve, laptoptas, muis?
En je hebt als het goed is een 6-cell accu, deze steekt dus niet uit voor zover ik heb kunnen nagaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Regeneration schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:25:
[...]

Zou ik dan mogen vragen of je nog "extra" dingen bij krijgt zoals een sleeve, laptoptas, muis?
En je hebt als het goed is een 6-cell accu, deze steekt dus niet uit voor zover ik heb kunnen nagaan?
Dat laatste zou ik ook wel willen weten ja.. :)

Ik heb het halve internet afgespeurd met google om erachter te komen wat de >echte< specs zijn van de Thinkpad SL300 NS653MH (alle webshops vermelden namelijk dezelfde specs erbij als die van de goedkopere versie AKA: 2738, waarvan ik dus niet geloof dat die kloppen) maar helaas zonder resultaat.

Ook op de site van Lenovo.nl kom ik niet verder want daar doen de modelnummer-pagina's het sinds kort niet meer (van alle thinkpads) 8)7

Edit: om het helemaal lekker ingewikkeld te maken is er nog een 3e model op de markt volgens kieskeurig.nl. Namelijk de: 273853G, (het oude/goedkoopste model is de: 27385>2<G) 8)7

Hier is de link naar het 3e model: http://www.kieskeurig.nl/...pad_sl300_273853g/242391/

Edit 2: de modellen NS653MH, en 273853G zijn hetzelfde |:(

[ Voor 19% gewijzigd door Lau26 op 17-01-2009 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Regeneration schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:25:
[...]

Nope, qua extra's is het een beetje schaars. Enige wat in de doos zat was de laptop, de voeding, heel veel (garantie) boekjes en 2 XP Professional Conversion kit cd's.
Ik denk idd dat ik de 6 cell heb (wegens de lange batterijduur) en die steekt niet uit. Deze is helemaal 'flush' met de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Lau26 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 01:26:
[...]
Ik heb het halve internet afgespeurd met google om erachter te komen wat de >echte< specs zijn van de Thinkpad SL300 NS653MH
Ik heb ook gezocht, maar kan inderdaad ook niet de exacte specs vinden. De goedkope 2738 is ook wel de NS652MH volgens de SKU van de pricewatch: Lenovo Thinkpad SL300 2738.
RnB schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 09:21:
[...]

Nope, qua extra's is het een beetje schaars. Enige wat in de doos zat was de laptop, de voeding, heel veel (garantie) boekjes en 2 XP Professional Conversion kit cd's.
Ik denk idd dat ik de 6 cell heb (wegens de lange batterijduur) en die steekt niet uit. Deze is helemaal 'flush' met de laptop.
Bedankt voor je snelle antwoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Op zich wel interessant om de verschillen te weten, maar van de andere kant: als je een SL300 wil kopen dan bestel je toch gewoon die aanbieding van Salland? Die is gewoon niet te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
offtopic:
BTW: dit deel is alweer aardig vol en aangezien nog niemand een nieuw deel opent (of daar mee bezig is) zou ik het nieuwe deel wel willen openen. Of dit keer ook weer zo'n uitgebreide lijst komt weet ik niet zeker, ik zou het wel willen proberen. :)

Maar dan nog een vraagje, zouden we wellicht de 13" en 14" laptopjes mee kunnen nemen? Of vinden jullie dat geen goed idee? Ik dacht er wordt zo af en toe ook over de 13" laptopjes gesproken dus die kunnen we wellicht wel meenemen, dan blijft de 14 over tot de gebruikelijke 15.4" laptops dus als dit dan 12" tot 14" maakt vul je het gat tussen de standaard 15.4" laptops en de netbooks tot 10"

Als jullie het goed vinden dat ik het nieuwe deel open zal ik eraan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
@Regeneration
Ik denk dat je het bij portibles moet houden tot 13.3 inch. 14 inch is net te groot om in dezelfde categorie opgenomen te worden. Dus mischien eerder "Ervaring 11.6 inch tot 13.3 inch" ik denk dat <11.6 inch en >13.3 inch een andere doelgroep aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Ja en dit zijn dus precies de pagina's waar ik het in m'n vorige post over had en het dus niet doen (krijg een error-message). Ik heb ze gelukkig met google (cache) wel tevoorschijn kunnen toveren:

NS652xx: http://209.85.229.132/sea...&hl=nl&ct=clnk&cd=2&gl=nl
NS653xx: http://209.85.229.132/sea...&hl=nl&ct=clnk&cd=2&gl=nl

Ik zou zeggen, zoek de verschillen (die zijn er dus niet als je deze pagina's vergelijkt, wat op z'n minst vreemd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Regeneration schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 12:06:
offtopic:
Maar dan nog een vraagje, zouden we wellicht de 13" en 14" laptopjes mee kunnen nemen?
offtopic:
Ik denk ook dat 14" een beetje veel van het goede is. 12 & 13" zou ik iets mooier vinden. Misschien dat er iemand een ander topic voor 14&15 wil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Lisadr schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 12:13:
@Regeneration
Ik denk dat je het bij portibles moet houden tot 13.3 inch. 14 inch is net te groot om in dezelfde categorie opgenomen te worden. Dus mischien eerder "Ervaring 11.6 inch tot 13.3 inch" ik denk dat <11.6 inch en >13.3 inch een andere doelgroep aanspreekt.
Philflow schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 14:24:
[...]

offtopic:
Ik denk ook dat 14" een beetje veel van het goede is. 12 & 13" zou ik iets mooier vinden. Misschien dat er iemand een ander topic voor 14&15 wil maken?
offtopic:
Ik denk dat mee ga met jullie. 14" wordt wat te veel van het goede, die ook steeds vaker een hoge resolutie leverbaar is (1440x900), iets groter en zwaarder zijn. 11" zijn er ook maar weinig van. We gaan het dan beperken tot 12" en 13"?

Voor 14" zou dan een apart topic voor gemaakt kunnen worden als daar animo voor is. Denk niet dat je daar ook 15" bij moet betrekken omdat daar wel genoeg varianten en topics over lopen. :)
Lau26 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 14:11:
[...]

Ja en dit zijn dus precies de pagina's waar ik het in m'n vorige post over had en het dus niet doen (krijg een error-message). Ik heb ze gelukkig met google (cache) wel tevoorschijn kunnen toveren:

NS652xx: http://209.85.229.132/sea...&hl=nl&ct=clnk&cd=2&gl=nl
NS653xx: http://209.85.229.132/sea...&hl=nl&ct=clnk&cd=2&gl=nl

Ik zou zeggen, zoek de verschillen (die zijn er dus niet als je deze pagina's vergelijkt, wat op z'n minst vreemd is).
oude: 273852G
2.05Kgs

nieuwe: 273853G
2,07Kgs

8)7 Misschien wel gewoon een tikfoutje of een andere manier van afronden. Maar voor de rest kan ik ook geen verschil zien. Het verschil zal iig niet groot zijn. Dat is wel duidelijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Regeneration schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 14:45:
[offtopic]
We gaan het dan beperken tot 12" en 13"?
Ja goed plan. 12 en 13" zijn qua gewicht en resolutie zeer vergelijkbaar. 14" vallen qua gewicht en resolutie vaak in een andere categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Het nieuwe deel staat online:
[Ervaringen] 12" & 13" Laptops - Deel 3

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005