[Ervaringen] 12" Laptops Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 64.712 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origineel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Zym0tiC schreef op woensdag 08 november 2006 @ 00:36:

Het is de bedoeling dat ik hem iedere dag mee neem, reisje van 2-3 uur per dag met OV. Daarom dat ieder beetje gewicht minder meegenomen is.

Als je dan een extra batterij mee moet nemen of met laders moet gaan slepen.....
Van sommige merken schijnen de laders bv extreem te zijn, hou daar dan ook rekening mee
(ik dacht dat ik dat o.a. in de review van de XPS1210M op notebookadvies.nl had gelezen)

Het prijsverschil lijkt op het eerste gezicht schokkend maar als ik eens ga rekenen aan extra kosten die bij de Amilo erbij komen dan kom ik ook snel die richting uit: Windows XP Pro, Extra accu, draadloze muis, pixelgarantie....

Ja maar dat is niet helemaal eerlijk he, extra accu, pixelgarantie enzo heb je ook op die Asus, dus het prijsverschil blijft aanzienlijk.
En als je XP Pro wilt, misschien dat die Acer Ferrari dan ook in beeld komt ;)
Of toch zo'n XPS1210M van dell (kut merk als je het mij vraagt, maar dat terzijde) want die kun je upgraden naar XP PRO
(Denk ook even aan VISTA dat voor de deur staat...zeker als je nu nog eventueel extra geld uit wilt/gaat geven aan een windhoos versie ;) )

En dat glare.... vind het nog steeds niets.

Dat is gewoon erg persoonlijk denk ik, inkijkhoek is iig veel beter van een glare scherm. Vergelijk het maar eens in de winkel

Denk dat ik gewoon op mijn gevoel af moet gaan en voor die asus moet gaan....Altijd vervelend om zo'n beslissingen te maken bij deze bedragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origineel
  • Niet online
Cyb schreef op woensdag 08 november 2006 @ 00:44:
[...]

Bij Fujitsu Siemens (FSC) in Duitsland moet je de extra-garantie binnen 30 of 90 dagen activeren via Internet.
Daar kan ik niks over vinden op de Nederlandse site van FSC ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

Voor een aantal bedrijfslaptops voor onze accountmanagers ben ik op zoek naar een licht gewicht, kleine handzame appartaatjes. Op de werkplek zijn dockingstations gepland met normal size screens en keyboards...

Onze automatiseerder heeft een aantal opties gegeven waar ik niet echt tussen kan afwegen...hopelijk zijn hier wat mensen die mij kunnen adviseren!

de opties:

HP Compaq Business Notebook nx7400 (RH402ET config.): Intel® Core2 Duo Processor T5600 1,83 GHz , 1 Gig RAM, 100Gig HD+ 802.11a/b/g; Dual layer DVD brander; Intel® Graphics Media Accelerator 950...(stnd 6-cels lithium-ion batterij)

Levono 3000 V100: zal ongeveer dezelfde specs hebben als de andere twee maar die klote site van Lenovo brengt mij niet bij de product specs.... :(

Toshiba Satellite U200: Intel® Centrino® Duo Mobile Technology met Intel® Core™ Duo Processor T2300E 1,66 Ghz; RAM: 1024 Mb; 100Gb Hd; Intel® 945GM Express chipset

Wat zijn zaken waar ik bij deze 3 speciaal op moet letten?

Enkele pro's en cons van deze systemen? Dus waarom juist wel de ene en neit de andere of andersom :P

Thnx a lot!!

ForrestX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:42
Ik wil niet lastig doen :/ , maar ben je op zoek naar een portable voor je managers of een gewone laptop. :?
Als je portable laptops zoekt, dan valt de HP Compaq nx7400 Business notebook pc (RH402ET) in mijn ogen af.

Deze heeft namelijk een 15.4 inch scherm, terwijl de Lenovo en Toshiba een 12.1 inch scherm hebben.

Verder weet ik niet welke keuze voor jou het beste is. De HP Compaq nc2400 Business notebook pc en de HP Compaq nc4400 Business notebook pc zijn wel 12.1 inch notebooks.

Succes met je keuze ;)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

TheKerremenke schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:18:
Ik wil niet lastig doen :/ , maar ben je op zoek naar een portable voor je managers of een gewone laptop. :?
Als je portable laptops zoekt, dan valt de HP Compaq nx7400 Business notebook pc (RH402ET) in mijn ogen af.

Deze heeft namelijk een 15.4 inch scherm, terwijl de Lenovo en Toshiba een 12.1 inch scherm hebben.

Verder weet ik niet welke keuze voor jou het beste is. De HP Compaq nc2400 Business notebook pc en de HP Compaq nc4400 Business notebook pc zijn wel 12.1 inch notebooks.

Succes met je keuze ;)
Hmm..15.4"...geheel en al overheen gelezen...

12.1 inch is toch wel een heel erge pre...

Ik kan dan wel de HP nc4400 in het lijstje opnemen...die ziet er wel interssant uit. De nc2400 zit boven budget denk ik...

Aangezien de accountmanagers veel op de weg zijn is een ' echte' portable dus het streven...vandaar ook de 12.1 inch als richtlijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als 12" een pre is, kijk dan ook naar de s262 en s271 series van de MSI megabooks (in apart topic). Ik heb er net eentje gekocht vanwege de mobiliteit, en ben erg enthousiast. Veel waar voor het geld.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

gambieter schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:19:
Als 12" een pre is, kijk dan ook naar de s262 en s271 series van de MSI megabooks (in apart topic). Ik heb er net eentje gekocht vanwege de mobiliteit, en ben erg enthousiast. Veel waar voor het geld.
Ik ben bang dat ik gelet op mijn automatiseerder min of meer gebonden ben aan HP, Toshiba en Levone/IBM...

Kan het wel voorstellen uiteraard en zien hoe er gereageerd wordt...

[ Voor 0% gewijzigd door ForrestX op 09-11-2006 14:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:42
Op de werkplek zijn dockingstations gepland met normal size screens en keyboards...

Volgens kun je bij MSI geen dockingstations voor de S series krijgen. Dus dan ben je toch weer gebonden aan de eerder genoemde laptops.

[Even snel uit mijn hoofd]
Misschien dat Fujitsu-Siemens met de S2110 of Amilio Si-1520 ook een optie zijn. Deze zijn volgens mij ook 12.1 inch, maar hoe het daarbij zit met een mogelijkheid tot een dockingstation weet ik zo niet. }:O

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

mijn oog viel net ook op de Lanovo X60..12.1"...maakt mijn lijstje 4 stuks:

Hp nc4400
Lanovo 3000 V100
Toshiba U200 en
Lanovo X60

resteren de vragen:

waar op te letten bij aanschaf?
Batterijduur?
Schokbestendig?
Gebruiksvriendelijk?
Stabiliteit?
Voelt het apparaat goed??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 21:30

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

De Lenovo Thinkpad X60 en X60s staan erg goed bekend. Laatst werd op de frontpage gemeld dat van dat merk relatief de minste laptops met problemen werden gemeld bij een of andere grote servicedesk. Bovendien gaan ze erg lang mee op hun accu (wel zorgen dat je een 8-cell accu hebt - dan tot maximaal een uur of acht voor de X60s en iets korter voor de X60) en staan de Thinkpads bekend om hun stevigheid. Het toetsenbord wordt in de reviews erg goed beoordeeld. De enige vraag is of ze binnen budget vallen en of het dockingstation wel alles heeft wat je wilt: er zit namelijk geen DVI op :).

De Lenovo 3000-serie staat overigens volledig los van de Thinkpad-lijn (die van IBM is overgenomen) - bovenstaande opmerkingen gelden dus niet automatisch ook voor die laptops :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:03

Theo

moederbord

ForrestX schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:41:

Hp nc4400
Lanovo 3000 V100
Toshiba U200 en
Lanovo X60

resteren de vragen:

waar op te letten bij aanschaf?
Batterijduur?
Schokbestendig?
Gebruiksvriendelijk?
Stabiliteit?
Voelt het apparaat goed??
Waarom staat de Dell M1210 niet tussen je lijstje? Dat is ook een 12" laptop.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

theodouma schreef op donderdag 09 november 2006 @ 17:34:
[...]

ForrestX schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:23:
[...]

Ik ben bang dat ik gelet op mijn automatiseerder min of meer gebonden ben aan HP, Toshiba en Lanovo/IBM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
theodouma schreef op donderdag 09 november 2006 @ 17:34:

Das een goeie, ben zelf me ook aan het orienteren voor een kleinere NB (heb nu een Insp. 8600, 15,4") Heb de W7J van ASUS een weekje uitgeprobeerd, maar aangezien ik een 'Dell fan' ben vindt ik de XPS M1210 erg interessant.

Dedicated videokaart is een must, dus dan is de keuze beperkt. Op int. fora lees ik wel het een en ander over de XPS M1210 maar hier op T.net niet? Hebben de tweakertjes geen 2000+ over voor een 12" NB?

Enige 'nadeel' is de nogsteeds lage resolutie (ben nu 1920x1200 gewend, daarvoor 1600x1200), maar daar ontkom je bij niet aan.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

dizzytal schreef op donderdag 09 november 2006 @ 20:37:
......Heb de W7J van ASUS een weekje uitgeprobeerd.......
Und? wat dacht je ervan?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:03

Theo

moederbord

[...]

Das een goeie, ben zelf me ook aan het orienteren voor een kleinere NB (heb nu een Insp. 8600, 15,4") Heb de W7J van ASUS een weekje uitgeprobeerd, maar aangezien ik een 'Dell fan' ben vindt ik de XPS M1210 erg interessant.

Dedicated videokaart is een must, dus dan is de keuze beperkt. Op int. fora lees ik wel het een en ander over de XPS M1210 maar hier op T.net niet? Hebben de tweakertjes geen 2000+ over voor een 12" NB?

Enige 'nadeel' is de nogsteeds lage resolutie (ben nu 1920x1200 gewend, daarvoor 1600x1200), maar daar ontkom je bij niet aan.
2000+ euro is de m1210 echt niet! Ik kom nu uit op 1400 euro. (T5500 + 1GB +7400 + 80GB).

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
theodouma schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 11:02:

2000+ euro is de m1210 echt niet! Ik kom nu uit op 1400 euro. (T5500 + 1GB +7400 + 80GB).
Ja, ok. Maar ik wil hem met T7200, 2GB, BT en de 3y XPS warranty gebeuren, dan kom ik al snel op 2328,53 euro. Dus echt wel ;) Geheugen los kopen (Crucell bij NoRRoD) betaal ik al meer dan ik moet bij betalen bij Dell zelf (ja ik weet dat ik dan nog 2x 512MB heb, die ik dan nog kan verkopen)

Dan de W7J, korte impressie:

Erg leuke NB, maar het touchpad ligt mij niet echt. Reageert nietzo als ik het wil.
Schermreso (again) lag mij niet, zoals ik al een beetje hint in mn vorige reply.
Behuizing/afwerking op hoog nivo beter dan de A6 series.
Accu verbruik: met WLAN on haal je internettend zo'n 2-2,5 uur met 9cell, terwijl ik nu ruim over de 3uur heen ga (eerder richting 4u).
3D prestaties: door de 7400 chip niet de snelste, maar zeker goed genoeg om bijv. Titan Quest, WoW en Civ4 te spelen. Je kunt dan bij TQ en WoW natuurlijk niet genieten van de hoogste kwaliteit maar dat is te verwachten. Ben geen FPS fan dus helaas dat niet gespeelt.

Wegens, 13,x" met de 1280x800 resolutie en accu verbruik niet voor mij weggelegt, maar zeer zeker het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origineel
  • Niet online
En dat maakt die Dell helemaal zo belachelijk duur GO7400 ipv GMA950.
256MB NVIDIA®GeForce™ Go 7400 TurboCache [meerprijs € 422,45 of € 16/maand1]
Voor mij is het een bagger merk.
Van de reviews die ik heb gelezen zijn mij 2 dingen bijgebleven.
Die XPS 1210 is in verhouding heel erg dik en de laklaag schijnt erg slecht te zijn.

Hier een (positieve) review.
http://www.notebookadvies.nl/viewtopic.php?t=419

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origineel
  • Niet online
ForrestX schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:41:

Hp nc4400
Lanovo 3000 V100
Toshiba U200 en
Lanovo X60
Die U200 is misschien wel wat voor je
http://www.pcpro.co.uk/sh...a-satellite-pro-u200.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Origineel schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 13:30:

Voor mij is het een bagger merk.
Van de reviews die ik heb gelezen zijn mij 2 dingen bijgebleven.
Die XPS 1210 is in verhouding heel erg dik en de laklaag schijnt erg slecht te zijn.

Hier een (positieve) review.
http://www.notebookadvies.nl/viewtopic.php?t=419
Als je op een groot forum de reacties over de 1210 leest zul je merken dat het wel mee valt. Dikte maakt voor mij niet heel veel uit, gaat mij meer om de 'vierkante' afmetingen. En Dell's staan er niet direct heel bekend om dat ze ultra plat zijn (uitz. een aantal Lat. modellen) De eerste modellen 1210 hadden wat last van keyboard flex, dat is inmiddels opgelost als ik het overal zo lees.

Maar i.d.d. de meerprijs van 400 maakt de 1210 voor 'mij' net iets te duur. Er is een aantal maanden gelden één keer een aanbieding geweest waar bij de 7400 standaard bij de prijs inzat, die prijs kwam in totaal op een 1900 euro. Feit is dat de keuze in 12,1" met een 7300/7400 of vergelijkbare vga kaart zeer beperkt is. Je komt dan al snel weer op 13,3" uit.

Iedereen heeft natuurlijk zo zijn eigen voorkeuren qua merk, maar nu al ruim 4-4,5 jaar verschillende Dell NB tot alle tevredenheid . Mijn vriendin heeft een Dell NB, ook een Insp. 8600 (wil hem alleen wegdoen al ik de ASUS S6 in 't roze voor haar regel) en sinds een paar maand heeft ook mijn zus een 6400 (vervanging voor haar Acer)

Natuurlijk betaal je voor Dell vaak een finkse duit meer als je een ander systeem wilt dan de lopende aanbiedingen, maar tja je kunt ze natuurlijk niet verwijten dat ze een goede marge willen behalen op hun producten.

Mocht iemand nog andere merken/typen 12" met dedicated VGA weten, hoor ik dat graag.

Anders toch maar een naar de Sony C/SZ3 serie kijken, wel weer iets groter, maar je 'moet toch iets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:11

Zym0tiC

^_^

Nou de laptop is nu sinds donderdag binnen. En ik moet zeggen ik ben dik tevreden. :)

Na thuiskomst de doos uitgepakt, die zowieso al erg klein was. Wat zat erin:
  • Laptop tas
  • Laptop 8)7
  • 2 accu's 3 en 6 cells
  • adaptertje, erg klein en ligt
  • optical muisje van logitech
  • 3 recovery cd's van Windows XP pro UK/NL/FR
  • Boekjes
  • Driver cdtje zodat als je een clean xp installed je alles bij de hand hebt
  • Nero 6
  • Asus dvd player progje en een of ander video edit programmatje (nog niet getest)
In het begin was ik bang dat het scherm misschien niet aan mijn verwachtingen zou doen wbt resolutie maar ik moet zeggen dat hij erg goed bevalt. Mooie kleuren, lekker helder en geen glare!
Laptop voelt verder erg degelijk aan en is zelfs met de 6 cells accu erg ligt.

Enige wat even wennen is is het toetsenbord. Beetje compacter dan mijn vorige 14" laptop maar het wend erg snel. Touchpad bevalt verder ook goed.

Accuduur van de 3 cells ligt op ongeveer 1,5 uur met wlan aan. 6 cells haalt ongeveer 3,5 uur met wlan aan. Scherm staat dan ingesteld op 75% helderheid. Niet slecht dus.

Vandaag eens even Dawn of War geinstalled. Ik kreeg het eerste de melding dat mijn videokaart geen T&L hardware heeft, safe mode gestart, resolutie op 1024x768 gezet en alles loopt vloeiend bij een grote battle. Mooi meegenomen, heb hem niet gekocht om te gamen maar altijd handig voor de vrije uurtjes op school :)

Wat ik me afvraag. Bij een vriend heb ik zijn centrino (geen core duo) wel eens zien underclocken naar een paar Mhz als hij aan het idlen was. Die van mij zie ik niet verder dan 1Ghz gaan..... klopt dit wel?
Echt vaak naar de 1,66 GHz schiet ie ook niet, of ik moet super-pi draaien :p

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

inmiddels de keuze beperkt tot de

Lenovo 3000 V100 en Toshiba Satelite Pro U 200-191..

weet iemand hoeveel rpm HD's hierin zitten??

Toshiba staat 1-0 voor ivm levensduur batterij...

[ Voor 94% gewijzigd door ForrestX op 13-11-2006 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

=dubbel=

[ Voor 200% gewijzigd door ForrestX op 13-11-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

De X60 Tablet bestaat ondertussen officieel. De eerste review is hier te vinden - een behoorlijk positief verhaal. Interessant vind ik voornamelijk dat er ook een versie met SXGA+ bestaat (1400x1050)...als ze dat doortrekken naar de X60(s), dan weet ik nog zekerder dat ik zo'n ding wil hebben :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

ForrestX schreef op maandag 13 november 2006 @ 13:40:
inmiddels de keuze beperkt tot de

Lenovo 3000 V100 en Toshiba Satelite Pro U 200-191..

weet iemand hoeveel rpm HD's hierin zitten??

Toshiba staat 1-0 voor ivm levensduur batterij...
In mijn u200-169 zit een 5400rpm Hitachi

The need for speed drives me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

Baur schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 17:08:
[...]

In mijn u200-169 zit een 5400rpm Hitachi
dan zal in de 191 ook wel een 5400 (of heel misschien wel 7200 rpm :P ) zitten...

bevalt ie trouwens?? (de lap top in algemeen??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:06
odysseus schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:14:
De X60 Tablet bestaat ondertussen officieel. De eerste review is hier te vinden - een behoorlijk positief verhaal. Interessant vind ik voornamelijk dat er ook een versie met SXGA+ bestaat (1400x1050)...als ze dat doortrekken naar de X60(s), dan weet ik nog zekerder dat ik zo'n ding wil hebben :).
en wat gaan ze kosten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je kunt op dit moment voor drie modellen een pre-order doen. Het goedkoopste model (L2400/1GB/80GB/4cell) gaat voor 1800 dollar over de toonbank en het duurste kost 2400 dollar. De ervaring leert dat dollarprijzen door BTW en dergelijke ongeveer 1:1 omgezet kunnen worden in euro's, dus het wordt geen goedkoop apparaat - maar dat waren Thinkpads toch al nooit en goede tablets in het algemeen ook niet, dus dat is geen verrassing :).

Overigens verwacht ik dat er nog wel een hoop modellen bij zullen komen zodra de X60 Tablet echt verkocht wordt. Zo staan er nog geen versies met SXGA+-schermen.

Ik wacht zelf in ieder geval met smart tot er een X60s met zo'n scherm komt, als dat ooit gebeurt - dat zou wat mij betreft echt de ideale laptop zijn. Hoge resolutie, anderhalve kilo, lange accuduur, goede bouwkwaliteit en moderne onderdelen...veel beter kan het niet worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Laatst online: 07:06
odysseus schreef op woensdag 15 november 2006 @ 22:02:
[...]

Je kunt op dit moment voor drie modellen een pre-order doen. Het goedkoopste model (L2400/1GB/80GB/4cell) gaat voor 1800 dollar over de toonbank en het duurste kost 2400 dollar. De ervaring leert dat dollarprijzen door BTW en dergelijke ongeveer 1:1 omgezet kunnen worden in euro's, dus het wordt geen goedkoop apparaat - maar dat waren Thinkpads toch al nooit en goede tablets in het algemeen ook niet, dus dat is geen verrassing :).

Overigens verwacht ik dat er nog wel een hoop modellen bij zullen komen zodra de X60 Tablet echt verkocht wordt. Zo staan er nog geen versies met SXGA+-schermen.

Ik wacht zelf in ieder geval met smart tot er een X60s met zo'n scherm komt, als dat ooit gebeurt - dat zou wat mij betreft echt de ideale laptop zijn. Hoge resolutie, anderhalve kilo, lange accuduur, goede bouwkwaliteit en moderne onderdelen...veel beter kan het niet worden :).
Ik sluit me hierbij aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

ForrestX schreef op woensdag 15 november 2006 @ 09:38:
[...]
bevalt ie trouwens?? (de lap top in algemeen??)
Goed, al heb ik niet veel vergelijkingmateriaal. Hij is stevig, mede door het chassis van een magnesium legering. Ik draag 'm in een sleeve in een rugzak en dat zonder problemen, ook al zitten er over het algemeen nogal wat boeken bij in de rugzak en ben ik niet altijd even voorzichtig. De accutijd ligt zo tussen de 2 en 4 1/2 uur, afhankelijk van de werkzaamheden en het gekozen energieprofiel.
De vingerafdrukscanner werkt goed als je eenmaal de handeling te pakken hebt. Ik heb verder niet getest hoe de scanner reageert op kopieën e.d. Ook zit er een acceleratiemeter in die harde schijf kan "parkeren" in het geval van een val en een aantal andere zaken die de laptop moeten beschermen (vloeistofbestendig toetsenbord). Ik ben ook zeer tevreden over het toetsenbord, het lijkt iets dieper dan andere laptoptoetsenborden. De trackpad is minder, vooral doordat hij vrij klein is.
Er worden tijdens de installatie nogal wat toshiba utilities geïnstalleerd, ik vind ze over het algemeen wel nuttig, maar ze nemen wel het nodige geheugen in. Verder wordt alleen Norton AV en MS Onenote (of zoiets) geïnstalleerd.
Het is qua hardware een zeer standaard laptop, maar door de constructie, grootte en gewicht stijgt hij naar mijn mening boven de middenmood.

The need for speed drives me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

wij zijn voor de Toshiba U200-191 gegaan btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ForrestX schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:09:
wij zijn voor de Toshiba U200-191 gegaan btw :)
Klein vraagje, waar heb je deze gekocht, voor hoeveel en is hij al leverbaar? Ik ben er ook naar opzoek, maar ik krijg overal te horen dat hij nog niet leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

3. Inkoop is via onze automatiseerder gegaan…geen idée waar die dingen vandaan gaan komen…

Verwijderd

Kickje.

Na lang zoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat ik de Sony Vaio VGN-SZ3XP/C wil hebben.

Mijn eisen:

- 12/13 " (maximaal 14" als compromis)
- Hoge resolutie scherm 1280x800 minimaal, liever hoger vooral bij 14"
- Core 2 Duo 7200 of hoger
- 60 GB SATA 5400 rpm schijf (groter en sneller mag natuurlijk ook)
- 2 GB aan geheugen (liefste dual channel dus 2x1024)
- DVD +- writer
- 54 mbit WLAN
- Geforce Go 7400 of betere GPU (geen Intel GMA 950 wegens slechte ervaringen)
- Geen Asus (wegens een hele lading slechte ervaringen)

Budget max 2000 euro ex BTW.

Ik ben alle merken afgegaan en vond de Dell XPS 12" een hele mooie, alleen vind ik de uitstekende accu een beetje raar dus dat spreekt me niet echt aan.

Van Asus hebben ze ook een hele mooie (A8J geloof ik), alleen ik heb ervaring met de A8 behuizing en weet dat die behuizing echt bagger is, tel daarbij op dat de tech support bagger is, ze geen BIOS kunnen schrijven en ik nu al aan de 3e RMA bezig ben van mijn A8F. Daarnaast ken ik 4 mensen die ook een Asus hebben en zelfs de duurdere V6J van een kennis is na een paar maanden alweer aan een RMA toe.

Tablet PC's spraken me een tijd geleden aan, maar na een paar Toshiba's getest te hebben valt dat toch redelijk tegen, de techniek is er nog niet echt klaar voor dus die vallen ook af.

Vandaar dat ik terecht ben gekomen bij Sony, ze hebben hele mooie laptops, eigenlijk precies wat ik nodig heb.

De Sony VGN-SZ3XP/C heeft de volgende specs:

Core 2 Duo T7200
2GB geheugen dual channel
100 GB SATA 5400 RPM schijf
DVD+- writer
13" 1280x800 scherm
Geforce Go 7400
54mbit WLAN

Prijs: Onzeker, 2700 euro incl BTW, maar das bij Sony zelf, webshops hebben voor zo ver ik kan zien allemaal een lagere prijs als Sony zelf.

Het probleem: Waar zijn deze laptops te krijgen? Ik kan nergens SZ3 laptops vinden, zelfs bij Sony zelf niet (Coming soon staat op de webshop)

Als iemand een alternatief weet met vergelijkbare specs: Heel graag.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand? :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2006 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Is de Geforce 7400 een must? Je zou eens kunnen kijken bij de Turion X2 notebooks in de s271 serie van MSI, die heeft een Radeon x1150. Is wel wat beter dan een GMA950, maar blijft wel een onboard chip; zie ook het MSI s2xx topic deel 4. Kleine behuizing en snelle videokaart zal moeilijk blijven, mede door de hitteontwikkeling.

Edit: ik weet dat je een T7200 wilt, maar de s262 serie heeft alleen een GMA950. Vandaar de verwijzing naar de Turion X2 versie.

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 29-12-2006 15:49 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Dell Latitude D620
Dell XPS M1210

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 15:48:
[...]

Is de Geforce 7400 een must? Je zou eens kunnen kijken bij de Turion X2 notebooks in de s271 serie van MSI, die heeft een Radeon x1150. Is wel wat beter dan een GMA950, maar blijft wel een onboard chip; zie ook het MSI s2xx topic deel 4. Kleine behuizing en snelle videokaart zal moeilijk blijven, mede door de hitteontwikkeling.

Edit: ik weet dat je een T7200 wilt, maar de s262 serie heeft alleen een GMA950. Vandaar de verwijzing naar de Turion X2 versie.
Turion X2 trekt me toch niet zo, ik weet dat het lekkere vlotte beesten zijn en niet te duur, maar ik heb ervaring met 2 verschillende (een high-end een mainstream) Turion notebooks (dus geen X2) en dat viel een beetje tegen. De X2's zouden een heel stuk beter moeten zijn, maar ik spring dan volledig in het diepe en het zou zonde zijn nu veel geld uit te geven aan iets wat het net niet is.

Met de Core 2 Duo heb ik veel ervaring en op m'n werk heb ik nu ook een 7200 en moet zeggen dat de performance perfect is, eigenlijk precies wat ik zoek.

Omdat de Turion's afvallen kom je toch eigenlijk automatisch bij een Intel systeem en dan zie je vaak de Geforce Go 7400. Mijn vorige notebook (de Asus A8F) had een GMA 950 en dat was echt bagger met de grote B, ik had echt letterlijk overal problemen mee met dat ding en de performance was om te janken. Niet zo zeer de performance van het grafische deel (dat maakt me ook niet zoveel uit), maar de hoeveelheid afgesnoepte bandbreedte van het interne geheugen.
Ik heb toen het geheugen 1x 1GB even tijdelijk kunnen vervangen door 2x 512 waardoor de boel dual channel kon werken en dat scheelde al iets, maar de bandbreedte viel nog enorm tegen in vergelijking met bijna identieke notebooks zonder de Intel integrated chip.
abusimbal schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 21:36:
[...]

Dell Latitude D620
Dell XPS M1210
Wow bedankt voor deze bijzonder informatieve post, dit helpt me echt enorm :/

Heb je mijn post wel gelezen?

De Dell XPS M1210 heeft een rare uitstekende accu waardoor hij voor mij afvalt, het is verder een prachtig ding (staat in mijn orginele post).

De Latitude D620 is een 14" waardoor ie eigenlijk op het randje zit van wat ik acceptabel vind qua grootte (ik heb nu een 14" na voorheen alleen 12" en kleiner gehad te hebben en het is echt een klap groter wat voor mij niet handig is).
Hij heeft wel de hoge resolutie wat het dan wel weer enigsinds acceptabel maakt, alleen dan komt de grote MAAR waarom ie voor mij afvalt:

Wanneer je de nVidia Quadro NVS 110M grafische chip wil kun je ineens niet meer het hoge resolutie scherm krijgen, dit kan natuurlijk een fout op de website zijn dat zou ik dan na moeten vragen.

Ook wat ik kan vinden over die Quadro is dat het in het gunstigste geval vergelijkbaar is met een Geforce 7300 Go en ik wil toch eigenlijk wel voor de Geforce 7400 Go of sneller gaan.

Dus jammer maar helaas, Dell heeft ook niets voor mij.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2006 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerpeter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-12-2024

Farmerpeter

`'t kan verkeren

sorry voor de aardige kick (3 mnd) maar wou even wat gebruikerservaringen weten van 12-inch laptop gebruikers.

Ik sta voor de keuze om een laptop te kopen omdat ik er nu geen heb, en de mobiliteit mij mateloos irriteert als ik niet de beschikking heb over een eigen laptop, en dan m'n eigen PC moet verslepen naar de plek waar ik het meest ben (thuis/studentenhuis), ik zat te denken aan een complete vervanger waarbij ik m'n desktop vervang, maar stuitte hier op de mogelijkheid van een goedkope laptop uit het 2e hands circuit waarbij ik dus m'n eigen systeem kan behouden waar ik zeg maar alles op kan (gamen / hobbyen) en met de laptop onderweg, waarbij deze vooral voor mijn opleiding gebruikt zal worden.

Hoe zien jullie als 12-inch gebruikers de laptop met normaal office/internet/mail gebruik dus veel vensters /grote documenten. Is dit een probleem of is dit door juiste indeling van het scherm goed werkbaar?

Deze laptop heeft ook geen CD/DVD speler, die ben ik ondertussen ook bijna vergeten, virtueel (DEAMON tools) is net zo handig, maar wel lastig als iemand met een CD'tje staat te zwaaien die je dan net op dat moment weer niet kan gebruiken :X iemand hier ervaringen mee?

AM2 X2 3600 @ 3.0Ghz Asrock AliveNF4G-DVI OCZ pc5300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Farmerpeter schreef op zondag 18 maart 2007 @ 14:37:
sorry voor de aardige kick (3 mnd) maar wou even wat gebruikerservaringen weten van 12-inch laptop gebruikers.

Ik sta voor de keuze om een laptop te kopen omdat ik er nu geen heb, en de mobiliteit mij mateloos irriteert als ik niet de beschikking heb over een eigen laptop, en dan m'n eigen PC moet verslepen naar de plek waar ik het meest ben (thuis/studentenhuis), ik zat te denken aan een complete vervanger waarbij ik m'n desktop vervang, maar stuitte hier op de mogelijkheid van een goedkope laptop uit het 2e hands circuit waarbij ik dus m'n eigen systeem kan behouden waar ik zeg maar alles op kan (gamen / hobbyen) en met de laptop onderweg, waarbij deze vooral voor mijn opleiding gebruikt zal worden.

Hoe zien jullie als 12-inch gebruikers de laptop met normaal office/internet/mail gebruik dus veel vensters /grote documenten. Is dit een probleem of is dit door juiste indeling van het scherm goed werkbaar?

Deze laptop heeft ook geen CD/DVD speler, die ben ik ondertussen ook bijna vergeten, virtueel (DEAMON tools) is net zo handig, maar wel lastig als iemand met een CD'tje staat te zwaaien die je dan net op dat moment weer niet kan gebruiken :X iemand hier ervaringen mee?
12" is goed te doen (zie de MSI s2xx topics). Maar de laptop die je hier geeft, die heeft maar 256 Mb geheugen, en dat is echt weinig voor prettig werken. Echter, gamen kun je vergeten op die machine, of het moeten stokoude games zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerpeter

Farmerpeter

`'t kan verkeren

Dat geheugen was ik gelijk al van plan te upgraden naar 2*256, gamen doe ik op m'n desktop dus dat is ook niet het probleem. Ik was van plan deze laptop voornamelijk voor office werk en mail te gebruiken, en vroeg me af ofdat ging op zo'n 12 inch. Ik zal ff kijken in dat andere topic naar de ervaringen van kleine notebook gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Farmerpeter schreef op zondag 18 maart 2007 @ 17:55:
Dat geheugen was ik gelijk al van plan te upgraden naar 2*256, gamen doe ik op m'n desktop dus dat is ook niet het probleem. Ik was van plan deze laptop voornamelijk voor office werk en mail te gebruiken, en vroeg me af ofdat ging op zo'n 12 inch. Ik zal ff kijken in dat andere topic naar de ervaringen van kleine notebook gebruikers.
Ik ben er eentje (trotse gebruiker van een MSI s271 met Sempron 3400+ en 1Gb RAM). Ben er nog steeds heel tevreden mee, en ik sleep dat ding overal mee naar toe. Hij is al in het vliegtuig gebruikt, voor presentaties, tekstverwerken, enz. Aanradertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-06 20:59
Dag allen,

Ik heb nu sinds een paar dagen een Fujitsu-Siemens Amilo Si-1520. Een 12 incher dus, core 2 duo, 1gb ram etc.

Maar nu hoor ik een hoge toon of een piepje. Het komt uit de rechterkant, daar waar de koeling zit. Het is toch best wel storend eigenlijk. Meer mensen hier last van? En wat kan ik eraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Farmerpeter schreef op zondag 18 maart 2007 @ 14:37:

En heb je deze aangeschaft? Zo ja, ben ik benieuwd naar je ervaringen! Vind'm zelf ook wel interessant om uit te proberen met zo'n 12 inch scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerpeter

Farmerpeter

`'t kan verkeren

En heb je deze aangeschaft? Zo ja, ben ik benieuwd naar je ervaringen! Vind'm zelf ook wel interessant om uit te proberen met zo'n 12 inch scherm.
eh nee.. heb wel contact gehad met het bedrijf, maar het was erg zakelijk gericht je moest sowieso al als bedrijf bestellen, nou is dat ansich niet zo'n probleem voor mij en BTW terugvragen :9. Maar heb de laptop nog niet zo hard nodig, en ik vond hun voorwaarden niet al te super, ik mocht de laptop ophalen, maar niet daar testen (dat was al gebeurd dan) je praat toch over een tweedehandsproduct, en ff een simpele test bij het afhalen zou bv. al een hoop gezeur kunnen schelen.

Ze zijn misschien gewoon meer ingesteld op grotere zakelijke orders, k ga hem misschien nog wel een keertje bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Laatst online: 11-07 15:13
Er is nu een aanbieding bij Paradigit:

MSI S262-285
12.1" Breedbeeld
Intel Core Duo T2250
1GB geheugen
120GB HDD
3 in 1 cardreader
Bluetooth
Dual layer DVD brander en draadloos netwerk
Legitieme Windows Vista Home Premium

Voor € 999,-

Zie ik iets over het hoofd of is dit een gewoon een goede aanbieding?

Afbeelding folder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Epitome schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:05:
Er is nu een aanbieding bij Paradigit:

MSI S262-285
12.1" Breedbeeld
Intel Core Duo T2250
1GB geheugen
120GB HDD
3 in 1 cardreader
Bluetooth
Dual layer DVD brander en draadloos netwerk
Legitieme Windows Vista Home Premium

Voor € 999,-

Zie ik iets over het hoofd of is dit een gewoon een goede aanbieding?

Afbeelding folder
Dan kan je beter de Swarowski laptop van medion kopen op Internetvoordeel. Dat is een Core2Duo versie van de s262 voor 899 euro. Wel foeilelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die MSI met Intel Core Duo beter dan MSI S271B-249NL - AMD® Sempron™ S1 3400+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 20:22:
Is die MSI met Intel Core Duo beter dan MSI S271B-249NL - AMD® Sempron™ S1 3400+?
Wat denk je zelf :X B-e-n-c-h-m-a-r-k-s :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit is inderdaad iets wat je echt zelf moet opzoeken... Maar kijk ook maar even naar de prijs, dan weet je ook al genoeg.

(op GoT wordt wel wat eigen initiatief verwacht :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

excusez moi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Doesn't matter ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Dit kan je beter opzoeken of vragen in dit topic
[Ervaringen] MSI Megabook S2xx series (deel 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag bij RAF een 10,4 inch laptop van het Chineze merk Amoi, de T31.

Op google.nl kan ik niks vinden (in .nl) maar hier sind die Specs in Deutsch:
Spezifikationen
Modellnamen
Amoi T31
Gehäuse
Aluminium-Magnesium Gehäuse ( AIMG )
Maße (Breite x Tiefe x Höhe)
270mm x 180mm x 25mm
Gewicht
1200g
Bildschirm
10,6" (27cm), WXGA (1280 x 768)
CPU
Intel Pentium M 1,2 Ghz ULV (Centrino)
Chipsatz (FSB)
Intel 915GM/GMS, 910GML (533 MHz)
Arbeitsspeicher
1024 MB RAM DDR2 533MHz
Grafik
Intel 915GM/GMS, 910 GML
Festplatte, CD/DVD Laufwerk
80GB Festplatte, kein Laufwerk
LAN, WLAN, Modem
10/100 Mbit LAN, WLAN 802.11b/g, 56k Modem
Bluetooth, Infrarot
- , -
PCMCIA, Card Reader
vorhanden, nicht vorhanden
Audio
Audio-OUT, Microphone-IN
Tastatur
Touchpad
85 Tasten, Windows -Taste, FN-Taste und 2 Multimedia-Tasten,Touchpad mit 2 Tasten und Scrollfunktion
Anschlüsse
2x USB, LAN, Modem, IEEE 1394, mini-VGA-Out , Kensington Lock
Stromversorgung
Li-ion Akku 1800mAh, Universalnetzteil mit 18,5V und 3,5A
installiertes Betriebssystem
Windows XP (Freischaltung nötig)
Zubehör und Lieferumfang
Mini-VGA Kabel, Treiber CD, Benutzerhandbuch ( Englisch), Garantiebescheinigung, Kurzanleitung zur Installation
Optional
3600mAh Akku (119,00 EUR), Tasche (25,00 EUR), USB Maus (29,00 EUR), externer DVD Brenner (159,00 EUR)
Preis (01.05.2006)
1249,00 EUR

Het is een hele mooie lichte kleine laptop zonder dvd brander, vandaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.marketing.gov.cn/qzasp_upload/upload/prod/images/small/1132792235149.jpg
Is dit ding krachtig genoeg om x264 .mkv bestanden in 720p te spelen met de Pentium 1.2 en de 915 Intel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Of hij het afspeelt weet ik niet.. de prijs die er staat is van 1-5-2006.. is ie nog wel te koop?
mooi ding imo :)

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moneta schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:05:
Of hij het afspeelt weet ik niet.. de prijs die er staat is van 1-5-2006.. is ie nog wel te koop?
mooi ding imo :)
Ja, in de aanbieding voor iets van 1.200 euro. Hij is dus superklein en superlicht en imo heel erg mooi gestyled. Het nieuwe model de T333 heeft deze specs:
Introduction:
*10.6" WXGA LCD Panel
*Intel Core Duo ULV Processor
*1.3kg

Features:
- Platform: NAPA
- Processor: Yonah Core Duo ULV U2500/U2400
- Chipset: Intel 945GM/940GML
- GPU: Intel GMA950
- LCD: 10.6" WXGA TFT, 1280*800
- Memory: DDR2 553MHz/667MHz, 2 SO-DIMMs, up to 2GB
- HDD: SATA, 2.5" 9.5mm Height
- ODD: External
- WLAN: Golan, Intel 802.11a/b/g
- Special Functions: Bluetooth
- Battery: Li-ion, 6cell (3S2P, 3600mAh) around 4 Hours
- Dimension: 270(L) x 183(W) x 25.5mm (H)
- Weight: 1.3kg (2.87 Ibs) w/Std. Battery & WLAN Module
- MP Date: Now

Nog meer specs van de T333 (german)
http://www.amoi-notebooks.de/
Mit dem T333 hat AMOI ein extrem schlankes mit Hi-Glare Widescreen und edles Notebook auf den Markt gebracht. Trotz der federleichten 1.200 Gramm (mit Normalakku) hat der T333 die schnelle Intel Core-Duo U2500 (2x 1,2GHz) Prozessortechno-logie und drahtloses WLAN sowie WLAN. Sogar ein PC-Card Steckplatz (PCMCIA) ist vorhanden. Sondertasten für Internet und Email Aufruf und eine professionelle Tastatur mit Tasten in fast normaler Größe machen das T333 zum perfekten Begleiter in (fast) allen Lebenslagen.
Highlights:
nur ca. 1.200g leicht (mit Akku)
edles und solides Alu-Magnesium-Gehäuse
extra-helles Hi-Glare Wide-Screen mit WXGA (1280x768),
dadurch 25% mehr Bildschirm als ?Normal?-XGA!
drahtloses WLAN
Technische Daten:

Intel Core Duo (2x 1,2 GHz U2500 ULV)
120 GB Festplatte
1024 MB Hauptspeicher
schneller DDR2-533MHz Speicher
extra-heller Hi-Glare Bildschirm mit 10,6" (27cm) und WXGA (1280 x 768) Auflösung (23 cm x 14 cm Bildschirmgröße)
drahtloses WLAN 802.11b/g (54 Mbps)
Schnittstellen: 2 x USB 2.0, Firewire IEEE 1394, PCMCIA, Ethernet, Modem, Mini-VGA
Bluetooth 1.2
Sondertasten für Email und Internet
Akku-Laufzeit: ca. 2-3 Stunden; mit optionalen XL-Akku: ca. 5 Stunden
Maße: 27 x 18 x 2,6 cm - also kleiner als ein A4 Block!
Betriebssystem: vorinstalliertes Windows XP Home Professional oder Vista Business . Lizenz muss vorhanden sein oder extra erworben werden. Alternativ kann natürlich Linux installiert werden.
Gewicht ohne Akku: ca. 1.000g, mit Akku: ca. 1.200g, mit XL-Akku: ca. 1.400g

Optionen:
kleiner (Ersatz-) Akku (1.800 mAh)
großer XL-Akku (3.600 mAh)
externer DVD±RW (Double Layer) Brenner
Kfz (12V) Netzteil
Zweit-Netzteil (100-240V)

Garantie:
24 Monate Herstellergarantie (Bring-in)
Dat zal wel in staat zijn om HD files af te spelen?

Hier nog een mooi plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://img131.imageshack.us/img131/9647/47642709096ij.jpg
Hier nog een linkje van een vergelijkbaar model:

http://www.transmeta.com/success/notebooks/amoi/amoi_v3.html

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik al een tijdje een Acer Ferrari 1000
:*) Deze heeft een 12,1" scherm, het is een supper laptop. :*)
Hier nog wat ervaringen met dezen machine.

http://www.antarctica-rbak.nl/ubuntu/acer_ferrari.php

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2007 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Beste 12inch gebruikers

Ik wil ook een 12inch gaan aanschaffen.
Ik heb nu een Acer 9412 17" alleen die is zo NIET handig tegebruiken dat ik naar een 12inch overwil

Nu was mijn oog gevallen op de Acer Ferrari 1005, Gamen is bij mij geen noodzaak op me notebook maar snelheid is wel gewenst, nu weet ik van een ander notebook met de TL60
dat deze snel is, Dus vandaar de keuze

Alleen nu was mijn vraag, zijn er hier mensen die ervaring met dit notebook hebben ? (bierglas zijn website heb ik weinig aan)

en zijn er toevallig mensen die weten wanneer er een nieuwe op de planning staan? (hij is er al vanaf december dacht ik met dezelfde specs)

Menno

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 27-05-2007 16:49 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:48:
Beste 12inch gebruikers

Ik heb nu een Acer 9412 17" alleen die is zo NIET handig tegebruiken dat ik naar een 12inch overwil

Nu was mijn oog gevallen op de Acer Ferrari 1005, Gamen is bij mij geen noodzaak op me notebook maar snelheid is wel gewenst, nu weet ik van een ander notebook met de TL60

Alleen nu was mijn vraag, zijn er hier mensen die ervaring met dit notebook hebben ? (bierglas zijn website heb ik weinig aan)

en zijn er toevallig mensen die weten wanneer er een nieuwe op de planning staan? (hij is er al vanaf december dacht ik met dezelfde specs)

Menno
Ik gebruik de notebook onder Ubuntulinux ,ik heb de notebook nu een maand of 3 ingebruik en geen probemen mee gehad.
De notebook is voor geinstaleerd met windows XP prof. dit heb ik echter nooit gebruikt.
Ik doe alles onder Ubuntulinux en daar onder voldoed de notebook goed.

http://www.antarctica-rbak.nl/ubuntu/acer_ferrari.php
http://www.antarctica-rbak.nl/ubuntu/acer_aspire.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik ben absoluut geen linux gebruiker (weet er het een en ander van dat wel)

maar notebook zou bij mij op Vista gaan draaien.

Is er toevallig iemand die weet wanneer er een nieuwe type komt (dan wacht ik daar liever even op aangezien deze er al een half jaar is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Die Amoi 10,6 is wel een vet dingetje. Heeft iemand 'm al? zijn ze in nederland te krijgen?

AMOI T333 schwarz Komplettrechner 1.480,00 EUR
Ultraleichtes Mini-Notebook im tollen Design!
Intel Core Duo Ultra low Voltage U2500 (2x 1,2 GHz)
1024 MB RAM (DDR2), 120 GB SATA Festplatte
nur ca. 1000g/1200g leicht (o./m. Akku)
mit 10,6" (27cm) Bildschirm und WXGA (1280 x 768) Auflösung
drahtloses WLAN 802.11g (54 Mbps), Bluetooth 1.2
Maße: nur 27x18x2,5 cm
Akku-Laufzeit: ca. 3 Stunden (mit XL-Akku: ca. 6 Stunden)
2 Jahre Garantie
http://concept-distributi...?inf=IGVNP051206200000166

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Donstil schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:48:
Beste 12inch gebruikers

Menno
Veel game 12" bestaan niet.
Is een 14" met een GeForce 8600 geen betere optie, klein en toch zeer snel.
Kijk Zepto Znote 6224W / 6625WD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
abusimbal schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:31:
[...]

Veel game 12" bestaan niet.
Is een 14" met een GeForce 8600 geen betere optie, klein en toch zeer snel.
Kijk Zepto Znote 6224W / 6625WD
Ja precies, gamen hoefd ook absoluut niet,

maar welk notebook in 14inch met 8600 bedoelje precies (mischien toch wel intresant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hij zegt dat gamen geen pre is dus waarom 'n Zepto vermelden..!? :?

EDIT: Welke die bedoelde.. De Zepto Znote 6224W :)

[ Voor 28% gewijzigd door CLB op 27-05-2007 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
oei ik was eigenlijk voor die acer 12inch gevallen

maar die Zepto Znote 6224W (en dan met de T7700) is toch wel erg fet,

alleen hoe zit het met bouw kwaliteit en garantie ect

Ik kom dan op iets meer dan 1700euro
heb ik de
T7700,
2gig ram,
100gig7200rpm ,
Nvidia 8600,

Alleen ik ken het verder totaal niet het merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Zepto gerelateerde vragen kunnen wel in de Zepto-topics worden gesteld denk ik ;)
Dat je 't merk niet kent.. tsjaa zoek eens op Zepto hier op GoT en je vind 4 grote topics :)

[ Voor 47% gewijzigd door CLB op 28-05-2007 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja klopt ik zag het idd, zien er goed uit (vooral de specs/prijs)

ik verhuis daarheen, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Aangezien mijn huidige trouwe Toshiba Satellite Pro 4600 een gebroken schanier voor het scherm heeft, zoek ik vervanging ervoor. De 15,4" notebooks zijn mij te groot, aangezien ik hem elke dag in mijn tas mee moet dragen en mijn laptop regelmatig gebruik op de bank, in bed etc. Het voornaamste gebruik is development, onder Windows en Linux, en standaard Office gebruik. Gamen is absoluut geen pre. Op zijn tijd een film kijken (al dan niet via tv-out) is wel een pre. Voorts is een accu tijd van ongeveer 3 uur gebruik voldoende. Een van mijn belangrijkste eisen is een goede bouwkwaliteit.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een 3-tal laptops in het budget rond de 1000 euro (in Duitsland), namelijk de:

MSI PR200
+ Nieuw Santa Rosa platform
+ HDMI output
- Geen S-Video output
- Nog geen reviews gevonden

Gigabyte W251U
+ Volgens reviews goede bouwkwaliteit
+ Veel performance voor weinig geld
+ S-Video output
- Accutijd niet optimaal
- Onbekend of garantie geldt in Italie (waar ik woon)

Asus F9F
+ 2 GB geheugen
+ Wereldwijde garantie
- Ouder type CPU

Heeft er iemand eigen ervaringen met een van deze (of vergelijkbare, bijv. Fujitsu Siemens Amilo Pro V3205, LG LW25, Toshiba Satellite U200) modellen? Ik neig naar de Gigabyte, maar twijfel nog aangezien ik de hoop heb tenminste enkele jaren weer voort te kunnen met de notebook.

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@narotic Hoe ga je dat doen uit duitsland halen? laat je hem opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narotic
Philflow schreef op maandag 04 juni 2007 @ 00:16:
@narotic Hoe ga je dat doen uit duitsland halen? laat je hem opsturen?
Ik wil hem uit Duitsland laten opsturen inderdaad. De meeste Duitse webshops die ik heb gezien bieden verzending binnen Europa aan. De reden dat ik voor Duitsland wil kiezen is dat de prijzen daar gunstiger zijn dan hier in Italie, ook incl. verzending. En hier in Italie lijkt het vrij lastig om een US International keyboard te vinden... (op Dell en Apple na). Hopelijk zijn ze in Duitsland wat gemakkelijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

gambieter schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:08:
[...]
Dan kan je beter de Swarowski laptop van medion kopen op Internetvoordeel. Dat is een Core2Duo versie van de s262 voor 899 euro. Wel foeilelijk!
Bedoel je die letters erop dat die foeilelijk zijn? Zijn die eraf te halen?
Voor de rest wel een interessant ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

narotic schreef op maandag 04 juni 2007 @ 01:47:
[...]
Ik wil hem uit Duitsland laten opsturen inderdaad. De meeste Duitse webshops die ik heb gezien bieden verzending binnen Europa aan.
Interessant. Ik ben benieuwd wat je gaat beslissen. Ik ben zelf ook aan het kijken voor 12 inch of kleiner. Ik zelf vind de MSI er wat mooier uitzien dan de Gigabyte.

Hoe zit dat trouwens met bestellen uit Duitsland, gaat de douane er dan nog eens 20% op leggen?

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 04-06-2007 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narotic
Philflow schreef op maandag 04 juni 2007 @ 09:24:
[...]

Interessant. Ik ben benieuwd wat je gaat beslissen. Ik ben zelf ook aan het kijken voor 12 inch of kleiner. Ik zelf vind de MSI er wat mooier uitzien dan de Gigabyte.

Hoe zit dat trouwens met bestellen uit Duitsland, gaat de douane er dan nog eens 20% op leggen?
Voor zover ik weet hoef je binnen Europa voor goederen geen BTW meer te betalen. De BTW heb je namelijk al in het land van bestelling betaalt. ?Bij goederen van buiten Europa (Amerika etc.) krijg je wel gedoe met de douane, vandaar dat ik dat ook maar laat zitten. Zowel de MSI als de Gigabyte vind ik er (op de foto's) redelijk goed en zakelijk uitzien overigens, gezien de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Ikzelf ben waarschijnlijk van plan om voor de Asus F9J serie te gaan. 12" met een dedicated graphics kaart (Geforce 7300Go) voor als ik nog eens iets wil doen.

http://www.asus.com/produ...55&l1=5&l2=75&l3=480&l4=0

Het is echt jammer dat bij de W7J er gewoon 512MB op het moederbord zit en er dus max 2560MB in kan dus dan mis je dual channel. Als je daar ook gewoon twee reepjes ram erin had kunnen zetten was ik daarvoor gegaan denk ik. Vooral omdat die ook een Geforce 7400Go heeft en er in mijn ogen net iets mooier uitziet.
http://www.asus.com/produ...=0&model=1142&modelmenu=2

Of voor de W7S welke een Geforce 8400 heeft.
http://www.asus.com/produ...=0&model=1667&modelmenu=2

Heb nog geen haast, kan nog wel een paar maanden wachten. Dus ff kijken wat de prijzen doen en of er nieuwe modellen komen.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via welke website is de MSI PR200 al te bestellen? De enige die ik heb kunnen vinden hanteren momenteel nog een levertijd van +/- 2-4 weken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narotic
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 22:21:
Via welke website is de MSI PR200 al te bestellen? De enige die ik heb kunnen vinden hanteren momenteel nog een levertijd van +/- 2-4 weken....
Ik heb inmiddels een drietal Duitse webshops benaderd voor informatie. Zodra ik meer weet zal ik het hier laten weten.

Edit: De PR200 lijkt in Duitsland al gewoon beschikbaar te zijn. Helaas weet ik nog niet of ik direct een met US International layout kan bestellen. Voor de W251U lijkt dit lastig te zijn :(

[ Voor 20% gewijzigd door narotic op 05-06-2007 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

narotic schreef op maandag 04 juni 2007 @ 23:01:
[...]

Ik heb inmiddels een drietal Duitse webshops benaderd voor informatie. Zodra ik meer weet zal ik het hier laten weten.
Ja interessant. houd ons op de hoogte.

Bij nader inzien vind ik die Gigabyte ook wel interessant. Slechts 1,75 kilo en goede specs, en dat voor maar 950 euro. Niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Laatst online: 12:58
Ik zit te twijfelen om de Acer Travelmate 6292-102G16N te halen (correctie: kopen :+ )

Afbeeldingslocatie: http://www.acer.nl/acereuro/wr-resource/1895438161/upload/E0Entity3/1/TM6292_03.jpg

Specs:
  • Legitieme Windows Vista™ Business
  • Intel® Core™2 Duo processor T7100 (2 MB L2 cache, 1.8GHz, 800 MHz FSB),
  • 12.1TFT WXGA (1280*800)
  • 2048MB DDR II RAM (2x 1024)
  • 160GB HDD (5400rpm S-ATA)
  • Super Multi DVD-RW Double Layer
  • Gigabit & Wireless Lan 802.11a/g/n
  • Bluetooth
  • Intel® Graphics Media Accelerator X3000 256MB shared
  • 6-cell LiIon
  • 5-in-1 card reader
  • 0.3MP Orbicam, Fingerprint
  • 306 (W) x 227 (D) x 27.5/34.5 (H) mm
  • below 2kg with 6-cell battery pack
Heeft als adviesprijs €1199, maar ik zie hem bij computerpirates staan € 1069,81 incl. BTW (pre-order). Videokaart stelt natuurlijk niet zoveel voor, maar ik speel toch geen spellen.

Wel meteen gebasseerd op Intel Santa Rosa.. twijfel alleen nog over de schermgrootte. Ik heb nu een Acer Travelmate 803 met een 15.4 inch scherm en resolutie van 1450*1050. Ik wilde eigenlijk voor weer een 15.4 inch gaan met een hogere resolutie, maar dit is ook wel erg leuk. Moeilijk!

[ Voor 3% gewijzigd door WaSteiL op 08-06-2007 10:13 . Reden: Gewicht nog even toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

WaSteiL schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 10:08:
Ik zit te twijfelen om de Acer Travelmate 6292-102G16N te halen (correctie: kopen :+ )
Interessante aanbieding ja, die was mij ook al opgevallen.
Qua scherm sluit ik hem thuis aan op een goede 19 inch, onderweg is ie lekker klein.

Die 1,99 kilo viel me een beetje tegen. Had liever 1,8 gehad maar goed er zit wel een 6cel accu in.

Ik zou hem graag een keer in het echt zien. Weet iemand waar dat kan in/rond Amsterdam?

Zijn er al concurrenten met Santa Rosa platform rond dezelfde prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:46:
[...]

Interessante aanbieding ja, die was mij ook al opgevallen.
Qua scherm sluit ik hem thuis aan op een goede 19 inch, onderweg is ie lekker klein.

Die 1,99 kilo viel me een beetje tegen. Had liever 1,8 gehad maar goed er zit wel een 6cel accu in.

Ik zou hem graag een keer in het echt zien. Weet iemand waar dat kan in/rond Amsterdam?

Zijn er al concurrenten met Santa Rosa platform rond dezelfde prijs?
De PR200 van MSI ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik zie hem in duitsland vanaf 1100 euro. Is er al iets bekend wat ie in nederland gaat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

narotic schreef op zondag 03 juni 2007 @ 15:53:
Nu heb ik mijn oog laten vallen op een 3-tal laptops in het budget rond de 1000 euro (in Duitsland), namelijk de:

MSI PR200
+ Nieuw Santa Rosa platform
+ HDMI output
- Geen S-Video output
- Nog geen reviews gevonden
Ik zat nog even op die duitse site te kijken en kwam een model tegen met betere specs voor een lagere prijs:

Core 2 Duo T7300 2x 2.00GHz • 2048MB (2x 1024MB) + 1024MB Turbo Memory • 160GB • DVD+/-RW DL • Intel GMA X3000 onboard Grafik max.256MB shared memory • USB 2.0/Gb LAN/WLAN 802.11abgn/Bluetooth • HDMI • 4in1 Card Reader (SD/MMC/MS/MS Pro) • FingerPrint Reader • Web-/Videokamera (1.3 Megapixel) • 12.1" WXGA TFT (1280x800) • Windows XP Professional • Li-Ionen-Akku (8 Zellen) • 1.80kg • 24 Monate Herstellergarantie

vanaf 1089,28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
Philflow schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 21:12:
[...]

Ik zie hem in duitsland vanaf 1100 euro. Is er al iets bekend wat ie in nederland gaat kosten?
Is dit nou dezelfde?
http://www.informatique.n...i?M=I&A=122554&spcall=yes

Zo ja: dan is er ook gewoon een vermelding in pricewatch: http://tweakers.net/price...Megabook-PR200-012NL.html

[ Voor 17% gewijzigd door WaSteiL op 08-06-2007 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

WaSteiL schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 21:30:
[...]
Zo ja: dan is er ook gewoon een vermelding in pricewatch:
Ok thanks! nog goedkoop ook. 1022 euro :*)
Hij stond nog niet op kieskeurig.

PS. wel gek dat ie goedkoper is dan in Duitsland!

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 08-06-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Salland is hij 1019 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narotic
Kijk, dat is nog eens interessant! In Nederland zo maar goedkoper en geen gezeur met de toetsenbord layout :)

Indien ze naar Italie willen versturen is mijn keuze gemaakt! Hopelijk dat de levertijd niet al te lang is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

narotic schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 02:24:
Kijk, dat is nog eens interessant! In Nederland zo maar goedkoper en geen gezeur met de toetsenbord layout :)

Indien ze naar Italie willen versturen is mijn keuze gemaakt! Hopelijk dat de levertijd niet al te lang is...
Ja, Salland doet dat. Rechtsonderin staat iets over Shipping and Payment Abroad, in die lijst staat italie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narotic
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 09:46:
[...]

Ja, Salland doet dat. Rechtsonderin staat iets over Shipping and Payment Abroad, in die lijst staat italie
Bedankt voor het meehelpen :) Ik had het idd op hun site gezien en contact opgenomen. Zojuist heb ik een reactie van hun ontvangen. Helaas geven ze aan dat de levertijd onbekend is; de 10 dagen die op hun site aangegeven staat durven ze niet te garanderen. Ook Informatique kan geen informatie geven over een levertijd, aangezien ze aangeven dat hun leverancier de notebook niet op voorraad heeft.

Heeft toevallig al iemand een review gevonden waar ze op de batterijduur ingaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De Acer Travelmate 6292 is in middels goed op voorraad:
http://www.computerpirates.com/itemlx.tg60z.047.html

Heeft iemand 'm al in het echt gezien? Ik ben benieuwd wat ik me moet voorstellen bij die magnesium behuizing. is het mooi en is het echt stevig?

Edit: volgens deze review is het sterk: This Acer model is more stylish than any Thinkpad we've ever used, but it also matches the excellent build quality Thinkpads are famous for.
The chassis is a combination of strong but light, speckled carbon fibre and plastic. It's a little chunky, but this can be forgiven since it squeezes in a DVD writer.
http://www.vnunet.com/per...view-acer-travelmate-6292

De MSI PR200 is nog nergens op voorraad, en ook onbekend wanneer ie echt komt.

Als iemand verder nog interessante nieuwe 12 inch alternatieven heeft gezien hoor ik het graag.

[ Voor 33% gewijzigd door Philflow op 16-06-2007 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Laatst online: 18-05 20:55
narotic schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:25:
[...]

Heeft toevallig al iemand een review gevonden waar ze op de batterijduur ingaan?
Op http://forum.notebookrevi...hread.php?t=127191&page=3 vond ik dit: (linkje uit het MSI Sxx forum gejat ;))
Got you answer for the MS-1221 battery life, playing a dvd and the config below we were able to get 3:55 form a full battery charge.
Met de 8-cells batterij. (MS-1221 is de barebone versie van de PR200)

[ Voor 4% gewijzigd door ShadowrunR op 16-06-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En? heeft iemand al een 6292 of een pr200 in huis? wil binnen een aantal weken zelf een keus maken voor een nieuwe laptop, en bovenstaande twee scoren goed op mijn value for money schaal. Maar dat zijn alleen papieren specs totnutoe, ben dan ook benieuwd naar hands on ervaringen.

Voor een look en feel zou ik kunnen kijken bij de grote retailers (media markt of zo) maar ik vrees dat die ze niet hebben liggen, toch meer gericht op mainstream (15.4) formaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
De 6292 is inderdaad redelijk te koop nu. De PR200 nog niet echt. Ik twijfel ook tussen deze 2, maar momenteel gaat de voorkeur meer uit naar de 6292 omdat deze over een s-video uitgang beschikt en de PR200 niet.

Verder zijn de reviews behoorlijk lovend over de bouwkwaliteit van de 6292, wat goed nieuws is. Ik ben wel benieuwd naar de toetsenborden van beide laptopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De PR200 heeft HDMI, en dat vind ik persoonlijk nog veel leuker! Ben ook heel benieuwd naar de kwaliteit van HD beelden via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
Ja dat wist ik, maar ben een arme student zonder apparatuur die een hdmi-interface heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 06:52:
En? heeft iemand al een 6292 of een pr200 in huis? wil binnen een aantal weken zelf een keus maken voor een nieuwe laptop, en bovenstaande twee scoren goed op mijn value for money schaal. Maar dat zijn alleen papieren specs totnutoe, ben dan ook benieuwd naar hands on ervaringen.

Voor een look en feel zou ik kunnen kijken bij de grote retailers (media markt of zo) maar ik vrees dat die ze niet hebben liggen, toch meer gericht op mainstream (15.4) formaten.
Ik zou ook eerst voor de 6292 gaan, maar doe het toch niet. 12.1" is toch net iets te klein voor me. Ga daarom voor de 6492 die binnenkort uitkomt (release nog onbekend, maar op acer.com staat hij al). Ga toch liever voor een 14"-er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ja de PR200 heeft wel wat betere specs. 2,0 Ghz, HDMI, 1,8 kilo. Alleen is ie nog nergens te krijgen. en de 6292 wel.

Levertijd wordt geschat op 10-20 dagen bij http://www.sallandautomatisering.nl/
WaSteiL schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 21:08:
[...]
Ik zou ook eerst voor de 6292 gaan, maar doe het toch niet. 12.1" is toch net iets te klein voor me.
Voor mij kan het niet klein genoeg zijn. Thuis hang ik een 19 inch monitor eraan.

Ik heb nu een 15,4 laptop van 2,9 kilo en dat blijkt on de praktijk toch niet echt draagbaar vind ik, of ik moet een flinke tas meenemen. Vandaar mijn interesse in 12 inch of liever nog 10 inch maar die zijn te duur tot nu toe.

[ Voor 83% gewijzigd door Philflow op 24-06-2007 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik zit nog even op de Acer global site te kijken en ik moet zeggen dat design van de Travelmate 6292 is wel erg strak hoor. En daarmee een dikke pre op de MSI.

Verder vind ik de prijs van MSI ongelofelijk laag, misschien wel onjuist.Met de nieuwste Dual core 2,0 G voor 1000,- euro. Als je dat vergelijkt met de huidige S262 serie die al langer op de markt is klopt er iets niet.

Je ziet in de prijslijst ook dat andere bedrijven voor 1300 euro + aanbieden, ook op kieskeurig. Gauw bestellen dan maar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g3
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-12-2024

g3

ik heb nu een maandje de Asus S7F (in Hongkong gekocht):

Intel Core2Duo Processor T7200, FSB 667MHz, 4MB L2 Cache
Mobile Intel 945 GM Express Chipset + ICH7M
2GB DDR2 667 MHz SDRAM
12.1" WXGA (1280x 768 )
Built-in 1.3 MP Webcam
120 GB HDD,
Externe DVD Super Multi drive
Card Reader 8-in-1 card slot
4 x USB 2.0 A ports / 2 Audio jack : SPDIF/Mic-in / 1 x 1394 Type jack
Bluetooth
Extra batterij : 1.5 hrs(3cell, 2400mAh )
Standaard batterij: 4 hrs(6cell,4800mAh )

Dimension & Weight 303.9 x 223.8 x23.9/28.3 mm(W x D x H)
1.4 Kg (6cell)

Vista Home Premium erbij geleverd. Tot nu toe best tevreden (lekker licht). Kostte bij elkaar 1100 euro. (RAM upgrade en extra batt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik overweeg ook een 12" laptop te kopen. Dit is voor gebruik op een lange fietsvakantie. Nu vroeg ik me af welke fabrikant er nog XP levert? Ik kan alleen Dell vinden, ben wat winkels afgegaan maar kan alleen nog laptops vinden met Vista.

Ik zoek een laptop met min. 1GB ram, liefst 160GB hdd, 8 cell accu en een CF reader. 3D boeit absoluut niet, en processor geloof ik ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows XP kan je er toch zelf eventueel ook op zetten? Ik zou in ieder geval een back-up maken van de c schijf en dan XP erop gooien om zo mijn eigen instellingen ook op de laptop te krijgen.

Maar ik vroeg me af ook er mensen zijn met de Asus S6F(m), is dan wel geen 12" maar 11,1", niet zo veel verschil toch? Ik kijk al een maand of wat uit naar het ding, maar begin nu te twijfelen of ik hem wel echt wil hebben.
Vooral de het toch wel erg kleine scherm lijkt me steeds minder leuk, en aangezien 12 en 11 niet zo veel schelen...
Het is wel een heel erg mooi dingetje, en veel andere 11"laptops zie ik niet zo veel.

Trouwens, de CPU. Als voorbeeld even die S6Fm, 1,33ghz Core 2 Duo, kan je de CPU zelf vervangen net als bij een desktop? Omdat die S6F in de toekomst ook en leuk ding zal blijven, maar "trager" zal worden.
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.