Roberto schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:41:
Toch is de V200 best een goed product als je kijkt voor wat je krijgt voor je geld.
Lenovo maakt deze notebooks voor het MKB.
De serieuze zakelijke gebruiker pakt inderdaad een ThinkPad maar heeft hier het geld ook voor.
En gewicht is niet het enige wat meetelt. Ik ken veel klanten die een 12" kozen niet voor het gewicht, maar dat ze comfortabel in een vliegtuig konden werken. Met een 17" scherm gaat dat niet lukken.
En natuurlijk de wow factor. Of hij nu 1 of 2 kilo weegt. een 12" design valt op!
Verder zijn de tobo's van deze V200 best degelijk aangezien Lenovo zover ik weet Chinoy en NMB tobo's gebruikt in dit model. En zijn dat nou net de tobo's die ook in de X40 / X41 zaten en alom bekend staan (in de community) als beste 12" tobo's
Tsja, ik kies een 12" niet vanwege het formaat. Als er een 14" was van 1.5kg zou ik die waarschijnlijk wel kopen. Het gaat mij wel om het gewicht. Ik wil hem meenemen zonder dat het een last is. En ja, ik weet dat het verschil tussen 1.5kg en 3kg dan heel erg groot is. Tussen 1.5 en 2 zal het dan wel meevallen, maar wmb nog steeds de moeite waard om het als criterium op te stellen.
Overigens moet ik wel wat meer kijken naar wat voor type toetsenborden erin zitten. Over het algemeen ga ik er vanuit dat ze allemaal wel aardig typen, maar de HP pavilion van m'n vader is een ramp eigenlijk

Misschien eens een keer de D400/D410 van m'n vaders' werk testen, zoveel verschil zullen ze er op weg naar de D430 niet in hebben gestopt denk ik zo

Moet ie hem alleen wel een keer meenemen naar huis
Verder moet ik er nog bij zeggen. Er is maar 1 iets wat belangrijker
voor mij is dan het type toetsenbord, namelijk, de hoogte waarop deze ligt. Pak je favoriete toetsenbord maar eens, en leg die 1CM hoger. Een nauwkeurig onderzoek bij mijzelf heeft mij opgeleverd dat ik op 3CM hoogte wel last krijg van RSI, en op <2CM in ieder geval niet (Ultraflat X versus NEC P550). En beide toetsenborden hebben een soortgelijke aanslag.
Basicly heb ik dus alles wat meer dan 3CM dik is met scherm afgeschreven. De Thinkpads lopen schuin af, wat niet mijn voorkeur heeft maar wel prima te doen is. De D430 is helemaal geen probleem, en de interessante HP's zouden ook moeten kunnen

Die V200 is dan met 33mm wel aan de hoge kant vind ik. Net als de Acer 6292 helaas.
En … de prijs, tja die werkt toch in het voordeel van de Lenovo.
Having that said, ja, er zijn betere notebooks. Maar vaak toch net wat duurder.
Het budget is 1000E plus wat ik zelf bij leg. Dat is dus ruim 900E min de kosten van aankomende vakantie. Die wordt niet te duur, dus zo'n 500E moet ik zeker bij kunnen leggen. Voor zover het er nu naar uit ziet natuurlijk.
Kleine p.s. Een X3100 is nog best snel hoor. Zelfs op de X41 viel nog wel licht te gamen. (met de voorloper van de X3100)
Het gaat mij totaal niet om die grafische kaart. Veel meer dan Unreal Tournament en OTTD zal ik er niet op spelen. En die spellen zijn ontwikkeld voor een P1 166MHz en een 486

Een X3100 kun je wel op gamen inderdaad. Maargoed, dat kan ik ook op mijn TI4200. Sommige dingen zijn totaal niet belangrijk voor sommige mensen.
Over het trackpoint.
Ik heb altijd een Microsoft Intellie mouse 3.0 bij mij. Een muis die ik zelf als "zeer" goed beschouw.
Maar ik betrapt mijzelf altijd erop dat ik na 2 uur werken pas denk van... owja ik heb ook nog een muis... en soms pak ik hem wel. Maar als ik dan met een notebook met touchpad moet werken denk ik er toch veel eerder aan... Het blijft persoonlijk denk ik.
Tsja. Ik zal waarschijnlijk ook wel een muis regelen, draadje inkorten en die gebruiken. Maar niet altijd kun je een muis gebruiken he. In treinen niet, in bed is het ook niet handig, en als je achterover in de tuin hangt wil je ook geen muis vast hebben. Daarnaast, als het minder is dan 10min werk ga ik natuurlijk geen muis pakken