[Ervaringen] 12" Laptops Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 64.713 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 18:17:
Vooral de het toch wel erg kleine scherm lijkt me steeds minder leuk, en aangezien 12 en 11 niet zo veel schelen...
11 of 12 inch lijkt mij prima voor onderweg. thuis sluit ik hem aan op een 19 inch.
Het is wel een heel erg mooi dingetje, en veel andere 11"laptops zie ik niet zo veel.
Er zijn er toch aardig wat. Dell, Lenovo, Toshiba, Sony etc.

Hier nog wat meer info: De 8 tot 11 inch subnotebook markt.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 01-07-2007 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 18:17:
Windows XP kan je er toch zelf eventueel ook op zetten? Ik zou in ieder geval een back-up maken van de c schijf en dan XP erop gooien om zo mijn eigen instellingen ook op de laptop te krijgen.
Inmiddels heb ik een legitieme XP weten te regelen, dus dat is geen probleem meer.

Ik wou voor de MSI PR-200 gaan, maar krijg net bericht van m'n leverancier dat MSI deze uitsteld tot eind juli. De uiterlijke datum dat ik mijn laptop nodig heb is op 7 juli ivm lange vakantie. Heeft iemand misschien meer informatie hierover, want de PR-200 is veruit de beste laptop qua prijs en functies (2GB, 160GB hd, draft N) m.i..

Hoe zijn de ervaringen met Acer? De 6292 is ook een zeer goede keus denk ik. Maar acer is niet de betrouwbaarste hoor ik.

Anders neig ik naar de MSI Megabook S271, ook rond de 1000 euro maar beduidend slechtere specs. (http://global.msi.com.tw/..._no=135&cat2_no=&cat3_no=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aikon schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:14:
[...]

Inmiddels heb ik een legitieme XP weten te regelen, dus dat is geen probleem meer.
Wat ik me afvraag.. Is het nog steeds zo dat je de drivers en software op de harde schijf meegeleverd krijgt?

Het eerste wat ik altijd doe met kant en klare computers is de schijf opdelen, maar toen waren de drivers een paar keer ook weg. Nu weet ik dat en doe ik het niet meer na zoiets te controleren.

Kan je drivers gewoon downlaoden of krijg je ze, wat wel zo netjes is, met een cd geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Aikon schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:14:
[...]
Hoe zijn de ervaringen met Acer? De 6292 is ook een zeer goede keus denk ik. Maar acer is niet de betrouwbaarste hoor ik.
Van wat ik bergijp komt de slechte naam van Acer vooral van de goedkope Aspire lijn. De met slechte behuizingen werkt.

Deze 6292 is van de Travelmate lijn en is van magnesium. Zou dus goed kunnen dat de kwaliteit beter is. Maar echt bewijs heb ik er niet voor, behalve dan dat het wel in reviews wordt genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06 16:35
Aikon schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:39:
Ik zoek een laptop met min. 1GB ram, liefst 160GB hdd, 8 cell accu en een CF reader. 3D boeit absoluut niet, en processor geloof ik ook wel.
ik denk dat vooral die cf-reader een probleem wordt: de meeste laptops hebben geen 52-in-1 lezer, maar eerder 3 of 4 in 1. en die ondersteunen geen cf, maar enkel sd/mms/memorystick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ja, die CF reader gaat idd niet lukken. Hoogstens op een groter model, maar niet op een 12". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:58
Philflow schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:56:
[...]

Van wat ik bergijp komt de slechte naam van Acer vooral van de goedkope Aspire lijn. De met slechte behuizingen werkt.

Deze 6292 is van de Travelmate lijn en is van magnesium. Zou dus goed kunnen dat de kwaliteit beter is. Maar echt bewijs heb ik er niet voor, behalve dan dat het wel in reviews wordt genoemd.
Je hebt hier denk ik helemaal gelijk mee.
Ik heb zelf al iets van 4 jaar een Acer Travelmate 803 en die is van heel wat betere kwaliteit dan de Aspire lijn. Voor mijn vriendin tijdje geleden een Aspire gekocht. Die ging idd snel kapot en na 5 keer terug sturen kregen we een vergelijkbare uit de Travelmate serie voor terug. Heel verschil.

Zelf ga ik binnenkort voor de 6492. Vrijwel helemaal gelijk aan de 6292. In de reviews lees je hele goede zaken over de nieuwe behuizingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Even MSI gemailed over de beschikbaarheid van de PR200: "De planning is midden juli.. ik verwacht zelf dat ze eind juli ook daadwerkelijk in de winkel liggen."

Dat wordt dus de Acer 6292.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Mooi dingetje hoor! Ik denk dat ie qua design echt een stuk mooier zal zijn dan de MSI PR200, afgaande op de foto's dan.

Ben benieuwd naar je ervaringen! Volgens mij hebben ze hem op voorrdaad in diverse winkels dus ik denk dat je m snel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Er is voldoende voorraad als ik het zo zie, ga hem denk ik vrijdag halen.

Ik zelf vind 'em niet mooier en had liever de MSI :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
Ik zie op Computerpirates de MSI S262-464NL staan.
Specs in het kort:
Windows Vista Home Premium, Intel Core Duo T2350 1.73 GHz , 12.1" TFT WXGA, 2048MB DDR II RAM, 120GB HDD (5400rpm) , DVD+/-RW, 6-cell LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan 802.11ab/g, Bluetooth, Gedeelde videokaart, card reader

Het bedrag is ook nog wel erg leuk: (€ 855,61 incl. BTW)

http://www.computerpirates.com/items262-466nl-l.html

Ook wel leuk ding voor een erg leuke prijs. Geen knaller qua prestaties.. dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Leuke prijs ja. Jammer dat ie blauw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Aikon schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:34:
Ik zelf vind 'em niet mooier
Ik denk dat je er positief verrast door zult worden. ik heb grote foto's gezien en was erg strakke behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Hoe zet je eigenlijk Win Xp op een laptop zonder floppy drive? Aangezien er een S-ATA schijf in de 6292 zit zal Windows om die drivers vragen tijdens de installatie, en Windows wil deze alleen vanaf floppy aflezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-09 21:52
meestal staat de sata schijf ingesteld in de bios op ide modus en dan werkt het gewoon zonder floppy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aikon schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 10:28:
Hoe zet je eigenlijk Win Xp op een laptop zonder floppy drive? Aangezien er een S-ATA schijf in de 6292 zit zal Windows om die drivers vragen tijdens de installatie, en Windows wil deze alleen vanaf floppy aflezen.
Je kan met NLite de drivers streamlinen met je Windows XP CD! Download de drivers van acer en dat NLite pakket van internet en doorloop dat programma en je hebt geen diskette-station meer nodig! Ook handig voor installaties in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

ff weer teurg on topic :) heeft er iemand nog nieuwe 12 inch modellen gezien?

Laatste tijd beetje stil wat dat betreft. De release van de MSI PR200 laat nog steeds op zich wachten.

Iemand al de Acer 6292 in bezit of in zn handen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ik heb hem (de 6292) zojuist besteld, en kan hem ahgi zaterdag afhalen.

Wat betreft mijn vraag:
In order to install Windows XP manually on a notebook with the new Intel ICH8 SATA HDD controller, it is necessary to install a certain HDD disk driver. Intel provides driver for Windows XP 32Bit and Windows XP64Bit. Both are packaged into .exe files and after execution they write their content to a floppy disk which must be attached to the USB port.

When Windows XP boots from the CD the user will be prompted to press F6 to install a SCSI driver from a diskette drive that must be attached to the notebook before startup. After pressing F6, there will be no confirmation and the normal Windows Installation boot process will go on (...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 20:55
Oeh, leuk we wachten vol spanning op je vaststellingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:30
Philflow schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:20:
ff weer teurg on topic :) heeft er iemand nog nieuwe 12 inch modellen gezien?
De Dell D430 is net uit. Latitude, dus niet van Acer-kwaliteit :P beetje flame intended :P

U7500/U7600 (dual core, Santa Rosa, 64bit, laag verbruik)
1GB onboard geheugen, max 1GB kun je erbij prikken
integrated gpu
12" scherm, 1280x800
1.36KG, 2.54cm hoog

Voor zover de interessante specs. Bij Dell is wel te verwachten dat je er redelijk wat van kunt upgraden. Het nadeel is alleen dat deze niet op de site staat aangegeven voor de consumenten, maar ik vind hem er wel erg interessant uit zien. Beetje prijzig alleen, voor minder dan 1200E kun je het vergeten.

Zelf wil ik hem overigens wel halen. Gewenste configuratie is dan met U7600, (waarschijnlijk) 9cell batterij en 1GB geheugen (kan later nog 1GB bij tenslotte). 60GB hdd is voor mij genoeg, 20GB windows, 20GB linux, 20GB temp. Gamen doe ik niet, evenals downloaden. Films (dvd's) kan ik dan op het tempgedeelte zetten :Y)

De reden om een kleine laptop te kiezen, vooal het gewicht. Mijn 7min fietsen naar school is het probleem niet, het feit dat ik hem gewoon mee kan nemen zonder mijn rug te breken des te meer. Ik heb vroeger ooit een compaq armada M300 gehad, en alleen de slechte accuduur was vervelend. Voor de rest een heerlijk ding. Een Nec P550 (TU/e 2005-2006) was voor 7 minuten fietsen al echt vervelend. Gewoon klein en licht. En lief :P

De reden om dan toch voor een Dell te kiezen is dat het een van de weinige laptops is met een U7xxx dualcore, en eigenlijk heeft het toch wel wat uitbereidingsmogelijkheden. Daarnaast is de prijs hoog, maar je krijgt er veel voor terug. Vooral het gewicht (1.36) en de dikte (1", al vind ik dat eigenlijk nog steeds hoog). Daarnaast zal deze met met 9cell accu (richting 1.7KG dan) ruim over de 5 uur gaan. Althands, dat doet zijn oudere broer, de D420 wel. Het nadeel is dat nog de prijs, voor minder dan 1300 zal ik hem waarschijnlijk niet mee kunnen krijgen, en mijn budget is op het moment 1200. Nog even sparen dus :Y)

De enige 'vergelijkende' laptops voldoen overigens niet aan mijn wensen, of zijn te duur. Of ik heb niet een al te hoge dunk van het merk ;) Iets wat ik met Dell Inspirons ook niet heb overigens, Latitudes zijn veel beter in mijn ervaring :)

Zodra ik iets verder ben met mijn verdere zoektocht/poging tot aanschaf meld ik dat wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

blackangel schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 21:03:
[...]
De Dell D430 is net uit. Latitude, dus niet van Acer-kwaliteit :P beetje flame intended :P
Thanks voor die tip, ik heb gelijk zitten kijken.

Over de Acer kwaliteit, de slechte reputatie is voornamelijk gebaseerd op de Aspire serie =goedkope serie. De Travelmate 6292 is met magnesium behuizing en volgens de reviews erg stevig.

Jammer dat die Dell op 1099 ex BTW komt . Dat wordt 1390 (!) incl BTW en bezorgen. En dan heb je vrij magere specs. Wel een hele mooie kleine laptop.

Ik neig zelf op het moment eerder naar de Asus eee pc voor onderweg.

PS. Als ik de Dell configureer met Core2Duo krijg ik een Draadloze connectiviteit fout. Maar bij draadloze connectiviteit is er niets wat ik kan veranderen. Iemand een idee?

PS2: dit is trouwens wel vet: Solid State Drive PATA 32GB. Een HD zonder bewegende delen.

[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 07-07-2007 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Mwja, ik weet dat de Aspire absoluut niet bij mijn eisen en gebruiksmethode past :+

Overigens is het niet alleen een laptop voor onderweg in mijn geval. Ik schrijf bijvoorbeeld mijn documenten bij voorkeur in LaTeX, iets wat op schoolpc's niet kan. Het moet gewoon portable zijn om overal fatsoenlijk te kunnen werken. En dan is zo'n 12" wel een erg mooi formaat :)

Overigens, ik vind de specs niet echt mager. Het primaire doel in mijn geval is office en aanverwanten. Gamen hoeft niet, evenals grafische dingen renderen. En dan heb je echt wel genoeg aan zo'n pc, misschien dat je er dan 2GB in moet hebben in plaats van de minimum 1GB :)

Qua die draadloze connectie-issue: als je hem echt wil aanschaffen bel je toch gewoon even? Ik neem aan dat zij wel een oplossing hebben. Bij een van de ondernemingen is wel de mogelijkheid om een andere netwerkkaart te pakken namelijk.

Die Solid State HDD is wel erg leuk inderdaad, maar 32GB is toch nog onvoldoende voor mij, het is te duur en vooral, ik heb er nog niet echt veel vertrouwen in het princiepe. Onterecht waarschijnlijk, maargoed. Bespaard mij wel weer 250E :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Zojuist de Acer 6292 opgehaald. Leuk ding, ziet er mooi uit, voelt stevig aan. Alleen dat kut Vista he, eerst issie een uur bezig om Vista en Acer zooi te installeren en daarna is alles overgoten met een Acer sausje.
Ben nu dus een recovery iets aan het maken geloof ik, maar kan het niet controleren, want je kan het niet annuleren...

Ben zo blij als XP er op staat.

Als je nog wat wilt weten, hoor ik het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Aikon schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 19:46:
Zojuist de Acer 6292 opgehaald.
Ik heb een verzoek: zou graag wat foto's zien. Op de site van Acer ziet het er natuurlijk gelikt uit, ben benieuwd of dat in real life ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

blackangel schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 18:37:
Overigens, ik vind de specs niet echt mager.
Ja meningen verschillen natuurlijk en met wat configuren wordt het beter en duurder.

Wat ik bedoelde met magere specs: Core Solo 1.2 Ghz, 1 GB geheugen, 40 GB HD, geen DVD voor 1390 euro.

Als je dan nagaat dat de Acer 6292 Core2Duo 1,8 Ghz, 2GB, 160 GB HD, DVD RW heeft voor 1040 euro.

Geen eerlijke vergelijking natuurlijk want de Dell is veel lichter en waarschijnlijk ook platter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Precies. Uiteindelijk gaat het er alleen maar om waarmee je vergelijkt. Ik lever graag wat prestaties in die ik niet gebruik, om vervolgens een lichtere en plattere laptop te gebruiken. Ik heb zelf als frequent multitasker wel een voorkeur voor een U7600 in mijn systeem, maar voor de rest heb ik niet veel nodig hoor :)

Specs zijn niet alleen maar de cpu en hdd, maar ook de afmetingen en het gewicht. Ik stel andere eisen, zo lach ik nog steeds iedereen uit die met een 17" laptop naar school gaat :P Maargoed, andere mensen zullen mij wel gaan uitlachen omdat ik 1400E betaal voor een laptop waar de recente shooters niet eens fatsoenlijk op draaien :Y)

Als je met specs de performance bedoelt, die zou inderdaad beter kunnen. Grotere hdd zou fijn zijn, ware het niet dat er 1.8" schijven worden gebruikt (itt de Acer). Een DVD-speler zou fijn zijn, maar ik heb die in bij mijn voorgaande laptops maar iets van 3x niet thuis gebruikt. Laat staan dat ik er ergens anders dvd's mee heb gebrand. Een U7600, die ook als optie is, is dan wel een C2D van 1.2GHz, maar ook het energieverbruik daarvan is een stuk lager. De performance inleveren is een keus geweest die ik echter wel kan waarderen :)

Het nadeel is alleen nog steeds de prijs. Ik begin daar helaas wel steeds meer tegenop te zien. Maargoed, dat krijg ik waarschijnlijk nog wel opgelost. Ik werk deze vakantie niet voor niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ik probeer nu XP te installeren, maar hij vraagt om de 'intel matrix storage manager drivers'. Dit zijn dus blijkbaar niet de drivers v/d website. Maar welke wel? Ik kan er verder ook niet veel over vinden...

Iemand een suggestie? Zou zoiets nog door de verkeerde BIOS kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

blackangel schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 23:48:
Het nadeel is alleen nog steeds de prijs. Ik begin daar helaas wel steeds meer tegenop te zien. Maargoed, dat krijg ik waarschijnlijk nog wel opgelost. Ik werk deze vakantie niet voor niets :)
Ja of misschien kun je een mooie korting regelen. Er zijn een aantal threads waar dat beschreven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aikon schreef op zondag 08 juli 2007 @ 00:23:
Ik probeer nu XP te installeren, maar hij vraagt om de 'intel matrix storage manager drivers'. Dit zijn dus blijkbaar niet de drivers v/d website. Maar welke wel? Ik kan er verder ook niet veel over vinden...

Iemand een suggestie? Zou zoiets nog door de verkeerde BIOS kunnen komen?
meuktracker: Intel Matrix Storage Manager 7.0.0.1020
Ik dacht dat deze voor RAID-controllers waren. Wel een bijzondere laptop dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zojuist de Acer 6292 opgehaald. Leuk ding, ziet er mooi uit, voelt stevig aan. Alleen dat kut Vista he, eerst issie een uur bezig om Vista en Acer zooi te installeren en daarna is alles overgoten met een Acer sausje.
Ben nu dus een recovery iets aan het maken geloof ik, maar kan het niet controleren, want je kan het niet annuleren...

Ben zo blij als XP er op staat.

Kun je een klein reviewtje maken? ;)
Hoe is de fan? is ie stil of blijft die constant koelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 10:57:
[...]

meuktracker: Intel Matrix Storage Manager 7.0.0.1020
Ik dacht dat deze voor RAID-controllers waren. Wel een bijzondere laptop dan ;)
Deze heb ik geprobeert, maar gaf dus die fout.

Er is wel een Windows XP bios te downloaden, zou dat ermee te maken hebben?

Het is ook heel vreemd, want hij vraagt om een sata driver, floppy erin, enter, dan gaat ie door. Dan kan je partities aanmaken enzo, en op het moment dat ie gaat de bestanden gaat kopieren vraagt ie weer op de genoemde drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Even een update:
Windows XP staat er eindelijk op. Truck was om de drivers te slipstreamen in de Windows cd, zoals Boompje ook al voorstelde. Met _exact_ dezelfde drivers die ik op het floppy had staan werkte het toen wel...
Zie http://paparadit.blogspot...d-drive-with-windows.html voor een handleiding.

Toen bleek dat de VGA driver van de acer site niet werkte, deze werkt wel: http://downloadcenter.int...%20x64%20Edition&lang=eng

Ben nu bezig met de rest installeren. Modem lukte ook niet met de drivers v/d Acer site, dus die maar uitgezet.
Wireless en wired lan werkt ook. Geluid doet het.
Fingerprint sensor zijn zo te zien enkel 32 bits drivers voor xp, dan niet.

Nu nog het PCI Flash memory. Wat is dat eigenlijk?

@Philflow: ik heb geen tijd voor foto's maar hij ziet er strak uit ja. Bekijk em eens in de winkel zou ik zeggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Aikon op 08-07-2007 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik lees goede reviews over de kwaliteit:
Build quality has been an issue in the past for Acer, particularly for its desktop range. But there are no such issues here -- in fact, apart from its Ferrari laptop, this is one of the best built and best looking Acer's we've seen.
http://www.zdnet.com.au/r...339278556,00.htm?feed=rss

Its most obvious competitor is the Lenovo Thinkpad X60; a notebook with terrific battery life and compact dimensions. This Acer model is more stylish than any Thinkpad we've ever used, but it also matches the excellent build quality Thinkpads are famous for.

[ Voor 25% gewijzigd door Philflow op 08-07-2007 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
[...]
Hoe bevalt het systeem je na een paar dagen gebruik? En dan ben ik vooral benieuwd naar batterijduur, kwaliteit van de behuizing (geen dikke/grote naden tussen onderdelen?) en stevigheid. Hoe is de kwaliteit van het scherm? (geen bleeding/voldoende helder?)

Er nog steeds tevreden van? Of zijn er een aantal minpunten?

Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door ShadowrunR op 10-07-2007 19:38 . Reden: iets toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik wil in afwachting van de reviews een HP2510p kopen. Het is me alleen nog niet duidelijk wanneer hij leverbaar is. De specs zien er goed uit :). Volgens mij is dit een van de weinige met een LED scherm, ik hoop dit scheelt in de batterij tijd. Iemand ening idee wanneer hij leverbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Krijg ook al geen reply van HP over de levertijd van de 2510p :/. Niemand hier die dat weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Bartjeee schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 21:51:
Ik wil in afwachting van de reviews een HP2510p kopen. Het is me alleen nog niet duidelijk wanneer hij leverbaar is. De specs zien er goed uit :). Volgens mij is dit een van de weinige met een LED scherm, ik hoop dit scheelt in de batterij tijd.
Volgens mij is de nieuwe Dell Latitude ook met LED scherm leverbaar en flink wat goedkoper. Verder lijken de specs en gewicht heel veel op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat niemand straks overstappen naarde $399 10 inch laptop van Asus, de Asus Eee PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Philflow schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 19:32:
[...]

Volgens mij is de nieuwe Dell Latitude ook met LED scherm leverbaar en flink wat goedkoper. Verder lijken de specs en gewicht heel veel op elkaar.
De D430 is helaas niet met LED-display beschikbaar. De XPS (oid) van 13" wel overigens :)

Daarnaast zitten er wel verschillen tussen, vooral het feit dat de 2510p een interne optical drive heeft (de Dell niet, wat ook weer extra gewicht is als je hem nodig hebt). Daarnaast is de Dell niet veel goedkoper, slechts een 200E (schatting) als je ze dezelfde specs 'geeft'.

Qua specs lijken ze inderdaad wel op elkaar. Het enige waar ik pas vandaag ergens achter kwam is dat de HP een echte Santa Rosa-platform heeft. De Dell heeft dit niet, gezien het feit dat deze nog werkt met een GMA950 (m945, itt tot X3100 van de m965 op de 2510p). Dat maakt het wel moeilijk hoor :(

Ach ja, ik vind het nog steeds een interessant beestje hoor. Jammer dat hoe meer je er naar kijkt, hoe meer gebreken je vindt, maar dat is normaal :P Alleen ik vind er nu veel. Aan de andere kant, die HP heeft interne optical (overbodig), is toch iets zwaarder met 6cell accu. (1.3KG is met 3cell, ik wil minstens 6cell) en ik kan absoluut niet vinden hoe dik die aan de achterkant is (25mm voorop, en dan? de Dell is overal 25mm dik).

Ik haat het als ik teveel keuzes heb uit dingen die niet perfect zijn :(
Maar toch allemaal wel erg leuk :P
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:25:
Gaat niemand straks overstappen naarde $399 10 inch laptop van Asus, de Asus Eee PC?
Misschien ooit voor erbij, maar dat ding wordt toch niet dit jaar gelanceerd. En als die eindelijk gelanceerd is, is het gewoon een verouderde pc. Ik betaal liever extra om een echte mobiele compacte workstation te hebben, dan een kleine dvdspeler met ramplank en openoffice ;) Daarnaast is 10" gewoon te klein om op te werken (lage resolutie, of te kleine pixels).

En dat toetsenbord is waarschijnlijk niet eens 100% groot. Ter vergelijking, ik heb een M300 gehad met 95% grote en daar kan (kon :P) ik met echt kleine handen nog wel op typen. Ik denk dat veel mensen zich erop verkijken hoe klein die pc gaat worden. Ik wil er op de laptop wel gewoon 4 uur lang kunnen werken zonder problemen. Dan betaal ik maar wat meer :)

[ Voor 23% gewijzigd door blackangel op 12-07-2007 21:08 . Reden: 2e quote erbij behandeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
Vandaag de Acer Travelmate 6292 gekocht. Ik ben verrast door de kwaliteit van de behuizing. Echt een super bouw. Jammer alleen dat er geen echte sluiting op zit, hij klapt gewoon dicht..

Ik zal morgen even foto's maken. Je bent alleen de hele avond bezig met het verwijderen van alle extra software die Acer installeert. Handig voor de normale gebruiker, maar voor de gebruiker zoals ons een ramp.

Oja er is 1 ding waar ik enorm aan moet wennen is de toetsenbord indeling. Er zitten een aantal toetsen bij (vooral aan de zijkanten) waar ik vaak naast zit.

Ik zal morgen even foto´s maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

WaSteiL schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 23:36:
Vandaag de Acer Travelmate 6292 gekocht. Ik ben verrast door de kwaliteit van de behuizing. Echt een super bouw. Jammer alleen dat er geen echte sluiting op zit, hij klapt gewoon dicht..

Ik zal morgen even foto's maken. Je bent alleen de hele avond bezig met het verwijderen van alle extra software die Acer installeert. Handig voor de normale gebruiker, maar voor de gebruiker zoals ons een ramp.

Oja er is 1 ding waar ik enorm aan moet wennen is de toetsenbord indeling. Er zitten een aantal toetsen bij (vooral aan de zijkanten) waar ik vaak naast zit.

Ik zal morgen even foto´s maken.
Ik twijfel vooral aan die acer hij is in azerty versie wel wat duurder maar qwerty & los vervang klavier kosten maar 15 euro minder dan direct een azerty te kopen dus tsja.

Maar ik hoop dat jullie nog wat foto's uploaden.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
Aha, iemand die foto's wil maken, nice! Hoe is de kwaliteit van het toetsenbord? En het scherm?

[ Voor 8% gewijzigd door ShadowrunR op 14-07-2007 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Heb van HP nog steeds geen antwoord gehad over de levertijd van de 2510p dus heb ik een aantal leveranciers gemailed. Central Point verwacht hem 23-7, Misco kan binnen 4 a 5 dagen leveren en bij Aces Direct is de levertijd onbekend. Ik wacht iig even tot Central Point hem op voorraad heeft gezien zij de goedkoopste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
Okay de foto's zoals beloofd:

Afbeeldingslocatie: http://wasteil.demon.nl/got/TM6292/tm6292-001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://wasteil.demon.nl/got/TM6292/tm6292-002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://wasteil.demon.nl/got/TM6292/tm6292-003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://wasteil.demon.nl/got/TM6292/tm6292-004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://wasteil.demon.nl/got/TM6292/tm6292-005.jpg

Scherm voelt stevig en degelijk aan. Ook massief. Nergens holle ruimtes. Als je op de behuizing klopt hoor je ook een fijn geluid. Zeker een pluspunt.

Afbeeldingslocatie: http://wasteil.demon.nl/got/TM6292/tm6292-006.jpg
Afbeeldingslocatie: http://wasteil.demon.nl/got/TM6292/tm6292-007.jpg
Afbeeldingslocatie: http://wasteil.demon.nl/got/TM6292/tm6292-008.jpg

Netjes afgeronde hoekjes. Ik denk niet dat we hier ergens snel scheurtjes gaan zien na een tijdje.

Afbeeldingslocatie: http://wasteil.demon.nl/got/TM6292/tm6292-009.jpg
Afbeeldingslocatie: http://wasteil.demon.nl/got/TM6292/tm6292-010.jpg
Afbeeldingslocatie: http://wasteil.demon.nl/got/TM6292/tm6292-011.jpg

Afbeeldingslocatie: http://wasteil.demon.nl/got/TM6292/tm6292-012.jpg

Hier hebben ze alleen een klein foutje gemaakt. De behuizing is overal puntgaaf in orde, maar hier zit een uitsteeksel voor de dummy SD kaart. Als ze hem iets dieper hadden geplaatst was het net mooier geweest. Nadeel is dan natuurlijk alleen dat je ze zo moeilijk eruit krijgt.

Afbeeldingslocatie: http://wasteil.demon.nl/got/TM6292/tm6292-013.jpg

Beste oplossing is dus gewoon de dummy kaart eruit halen.

Afbeeldingslocatie: http://wasteil.demon.nl/got/TM6292/tm6292-014.jpg

Enige minpuntje tot nu toe vind ik de piepende toetsen op sommmige plekken. Eigenljk vooral de backspace. Kan nieuwigheid zijn.
Gisteren de webcam ook nog even getest. Jammer dat je hem niet kan bewegen, maar de kwaliteit is super. Ook met relatief weinig licht super beeld.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik op dit moment echt super tevreden ben met deze laptop. Ik hoop dit ook nog lang te blijven. Hij is zijn geld zeker waard. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Thanks voor die foto's! ziet er inderdaad strak uit.

(ik hou er zelf van om die stickers eraf te halen, maar zo heb ik mijn huidge asus laptop wel beschadigd.)

Hoe is het met de fan/geluid? springt ie vaak aan of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
Philflow schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:04:
Thanks voor die foto's! ziet er inderdaad strak uit.

(ik hou er zelf van om die stickers eraf te halen, maar zo heb ik mijn huidge asus laptop wel beschadigd.)

Hoe is het met de fan/geluid? springt ie vaak aan of niet?
Ik had speciaal voor de foto's de stickers nog even laten zitten. De grote Acer sticker is er dus reeds vanaf. Twijfel nog even over de Intel Centrino Duo en Vista sticker.
Vooral de Vista sticker is wel hard zo te zien en ik heb geen zin om de laptop te beschadigen (zoals jij wel gedaan heb :X )

Fan hoor je bijna niet. Echt uit is hij bija nooit (denk ik), maar het is zeker niet aanwezig. Mijn oude Travelmate 803 maakte veel meer lawaai. Dit wil ik nu geen lawaai noemen.
Ik moet wel zeggen dat ik de laptop qua stroomverbruik op Balanced heb staan. Je hebt dan standaard al een lager CPU snelheid en dus minder stroom en warmte. Je voelt wel wat warmte aan de linkerkant. Ik heb hem constant op schoot en dat voel je na een tijdje wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Ik heb zojuist de MSI Megabook PR200-012NL besteld. Benieuwd waneer hij binnenkomt. Ik las ergens dat ze de 11e bij MSI Nederland aan waren gekomen. Dus met een beetje geluk is hij er snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

_AuToMaTiC_ schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 23:05:
Ik heb zojuist de MSI Megabook PR200-012NL besteld.
Wat heb je betaald? (als ik vragen mag) en hebben ze hem op voorraad waar jij hem hebt besteld?

[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 15-07-2007 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik zie dat in duistalnd nu ook de MSI PR210 beschikbaar is.

Turion 64 X2 TL-52 2x 1.60GHz • 1024MB • 120GB • DVD+/-RW DL • ATI Radeon Xpress 1270 shared memory • USB 2.0/Modem/Gb LAN/WLAN 802.11bg • HDMI • 4in1 Card Reader (SD/MMC/MS/MS Pro) • FingerPrint Reader • Web-/Videokamera (1.3 Megapixel) • 12.1" WXGA TFT (1280x800) • Windows Vista Business • Li-Ionen-Akku • 1.80kg • 24 Monate Herstellergarantie
http://geizhals.at/eu/a262772.html

Voor 950 euro. Niet echt een goede deal als je hem vergelijkt met de prijs van de PR200 in duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Niet online
(overleden)
Philflow schreef op zondag 15 juli 2007 @ 01:04:
[...]

Wat heb je betaald? (als ik vragen mag) en hebben ze hem op voorraad waar jij hem hebt besteld?
Ik heb hem op mijn werk besteld (computerwinkel) en dan is hij 1290 euro. En ik betaal hem pas als hij binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Informatie van de MSI kan misschien in dit topic ?
MSI Megabook PR200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Niet online
(overleden)
abusimbal schreef op zondag 15 juli 2007 @ 16:13:
Informatie van de MSI kan misschien in dit topic ?
MSI Megabook PR200
Niet echt hoor. Lees dat topic. gaat ook over tal van andere notebooks. Dit topic gaat over 12 inchers, en de PR200 is 12". Lijkt me dus logisch om gewoon hier te blijven posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb van een vriend een Dell X200 kunnen krijgen. Leuke 12inch van 1,30 kilo. Heel draagbaar. Hij doet het prima.

Specifications: With 733-MHz PIII-M, 256MB RAM, 30GB hard drive, Microsoft Windows XP Home, 12.1-inch XGA display, wireless Ethernet, media expansion base with DVD/CD-RW drive

Helaas zit er geen adapter en accu bij. als ik op ebay kijk kom ik al gauw op 50 euro voor een accu en 40 euro voor adapter. Wat vinden jullie, is dit het nog waard om te investeren? Ik twijfel zelf nog.

Op zich zijn de specs goed genoeg voor wat ik nodig heb. beetje browsen, tekstverwerken en emailen. Maar de Asus 701 komt er ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Niet online
(overleden)
Ik zie net dat 2 zaken uit de PW hem op vooraad hebben. (De MSI PR200) Hopelijk snel op meer plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesudio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-08 08:19
Voor mijn vrouw ben ik op zoek naar een kleine (12", evt. 13") notebook, die lijkt op een macbook. Ik heb op de site van Asus modellen gezien die daarop lijken (W5 en U5-serie), echter zijn deze amper verkrijgbaar voor zover ik heb kunnen vinden en daarbij blijken ze ook redelijk prijzig te zijn.

Gezien je een macbook kan kopen voor rond de 1100 euro wil ik ook maximaal rond dat bedrag zitten, het liefst natuurlijk goedkoper aangezien de notebook enkel gebruikt gaat worden voor internet en MP3.

Zijn er andere alternatieven die qua looks overeenkomen?

Als ik dan toch voor een macbook ga, en mocht MacOS niet bevallen, hoe betrouwbaar is bootcamp dan om toch WinXP erop te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Mesudio schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 17:27:
Zijn er andere alternatieven die qua looks overeenkomen?
Bedoel je een witte of een zwarte? of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Mesudio schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 17:27:

Als ik dan toch voor een macbook ga, en mocht MacOS niet bevallen, hoe betrouwbaar is bootcamp dan om toch WinXP erop te zetten?
Dan mis je wel een 2de muisknop, toch? Lijkt me niet echt handig als je op je macbook fulltime windows gaat draaien.

Edit: Dan kan je natuurlijk altijd nog een muis er aanhangen |:(

[ Voor 8% gewijzigd door s0k op 19-07-2007 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Niet online
(overleden)
De prijs van de MSI PR200 ligt waarschijnlijk toch onder de 1000 euro. Verschillende shops hebben hem weer in prijs verlaagd. (net niet doorgevoerd in de PW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesudio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-08 08:19
Philflow schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 17:53:
[...]

Bedoel je een witte of een zwarte? of maakt dat niet uit?
Ik bedoel de witte. Beetje dom van me om dat er niet bij te vermelden |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, wat is dat met die prijzen van die MSI? scheelt ook niet een beetje!! en in hoeverre sta je in je recht t.a.v. de prijs waarmee geadverteerd wordt? kan me iets herinneren van reclame in folders, dat alleen bij spelfouten oid de prijs niet geldt, maar verkeerde prijsstelling door de reclamemaker is voor zijn risico? een jurist in de zaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwadronaut
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ik kan maar niet vinden of je alle componenenten op die msi 200pr onder linux of bsd actief krijgt. Bij http://www.tsystemsinc.com bieden ze hem aan zonder os of met kubuntu, maar dat is nog geen garantie... Het lijkt er zelfs op dat de sata controller niet volledig wordt ondersteund, toch een belangrijk onderdeel...

Zou iemand, die er eentje in huis heeft, eens kunnen testen?

Hieronder de betwijfelde componenten...:

Processor Support Intel® Merom FSB800 CPU T7100/7300/7500/7700 -> waarom niet? KVM zou hier ook lekker mee moeten gaan.
Chipset ICH8-M -> niet volledig zie http://linux-ata.org/driver-status.html Het is enkel het hotswappen wat hier niet mee zou kunnen. maw: voldoende ondersteuning voor dagelijks gebruik.

Card Reader SD/MMC/MS/MS-Pro 4-in-1 Card Reader -> welke chipset?
Optical Drive Built-in Super-Multi Drive (supports DVD RAM) -> wat steekt hier in?
LAN/Modem Realtek Gigabit LAN -> heel waarschijnlijk wel + 56K Modem -> denk niet dat ik die ga gebruiken.

Wireless LAN
Supports Intel® PCI-Express mini card 4965 & 3945 -> die doen het beiden
Bluetooth Built-in MS-6837D Bluetooth 2.0 + EDR USB Module -> ervaringen?
Robson support Yes ( PCI-Express mini card slot ) -> zou het moeten doen
Built-in CMOS Camera 1.3 Mega Pixels -> ervaringen?
Security Feature Built-in Biometric Fingerprint Sensor -> is natuurlijk leuk, maar eigenlijk overbodig

I/O Ports
• Express Card : 1 -> zou het moeten doen gezien de chipset op het moederbord.
• Monitor ( VGA ) : 15 pin D-Sub x 1 zou het moeten doen gezien de graphics ook worden ondersteund?
• HDMI : 1 zou het moeten doen gezien de graphics ook worden ondersteund?
• usb: zou het moeten doen gezien de chipset op het moederbord wordt ondersteund
Audio Realtek ALC 883H -> geen info gevonden :-(
Short-Cut Keys Power on, Email, Internet, Wireless LAN, Personal Setting -> boeit niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ik ben inmiddels 2 weekjes op vakantie met de Acer6292 en hij bevalt eigenlijk heel goed. Wat al is gezegd hier: stevige behuizing, goed scherm (met volle zon amper leesbaar, maar zal wel normaal zijn) en de batterij gaat goed lang mee, zeker 2 uur of langer met voornamelijk Lightroom als gebruik.

Wat wel bijzonder vervelend is dat de linkerpijltoets nu al defect is. Aangezien ik voorlopig niet in NL terugkom vraag ik me af wat ik hieraan kan doen? Is die toets los te halen en opnieuw te bevestigen, wellicht is dat alleen het euvel. Of andere tips, ben voorlopig ook niet in een grote stad voor een fatsoenlijke computerzaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Morgen wordt mijn 2510p besteld. Denk niet dat ik hem heb voor mijn vakantie (zondag). Zal een paar foto's posten als ik weer terug ben. Heb voor de versie met een 1,2Ghz ULV processor en 2GB geheugen gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Hoeveel heb je ervoor betaald, en waar? :)

Ik vind het zelf ook een leuk ding, maar onder de 1800E ben ik hem niet tegen gekomen helaas. Beetje vervelend als dat niet je budget is :P

[ Voor 14% gewijzigd door blackangel op 24-07-2007 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoove
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 16:59
is de 12" 800gram Toshiba Portégé R500 met 64Gb SSD

al langs gekomen in deze topic?
8)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smoove schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:28:
is de 12" 800gram Toshiba Portégé R500 met 64Gb SSD

al langs gekomen in deze topic?
8)
Die valt niet binnen het budget denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Heeft iemand al de Dell Latitude D430 in huis?
Afbeeldingslocatie: http://i.dell.com/resize.aspx/latit_d430/149
http://www1.euro.dell.com...=nl&cs=nlbsdt1&l=nl&s=bsd
Ook een mooie 12inch en betaalbaar. Ik kan het officiele gewicht alleen niet vinden. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 15 juli 2007 @ 01:12:
Ik zie dat in duistalnd nu ook de MSI PR210 beschikbaar is.

Turion 64 X2 TL-52 2x 1.60GHz • 1024MB • 120GB • DVD+/-RW DL • ATI Radeon Xpress 1270 shared memory • USB 2.0/Modem/Gb LAN/WLAN 802.11bg • HDMI • 4in1 Card Reader (SD/MMC/MS/MS Pro) • FingerPrint Reader • Web-/Videokamera (1.3 Megapixel) • 12.1" WXGA TFT (1280x800) • Windows Vista Business • Li-Ionen-Akku • 1.80kg • 24 Monate Herstellergarantie
http://geizhals.at/eu/a262772.html

Voor 950 euro. Niet echt een goede deal als je hem vergelijkt met de prijs van de PR200 in duitsland.
Ik heb ook zojuist de PR200 besteld. Bij PCMEGASTORE. Ben enorm benieuwd wat het in vergelijking tot mijn oude Toshiba Satellite M40 107 brengt. More to follow ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Philflow schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:34:
[afbeelding]
http://www1.euro.dell.com...=nl&cs=nlbsdt1&l=nl&s=bsd
Ook een mooie 12inch en betaalbaar. Ik kan het officiele gewicht alleen niet vinden. Iemand?
Vergeet je niet dat daar zon 1.8" drive in zit? ;)
Ga er dus geen grote bestanden op bewerken!

Dan is een X61s bijv. (met upgrades en al) bjina net zo duur maar met een 2.5" 5400rpm drive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Roberto schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 14:50:
[...]
Vergeet je niet dat daar zon 1.8" drive in zit? ;)
Ik heb nu een Asus A6G en volgens mij zit daar ook een 4200RPM schijf in. Nooit klachten over de snelheid gehad.

Is 1,8" trager dan 2,5"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Philflow schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:07:
[...]

Ik heb nu een Asus A6G en volgens mij zit daar ook een 4200RPM schijf in. Nooit klachten over de snelheid gehad.

Is 1,8" trager dan 2,5"?
Volgens mij merk je het verschil ook nauwelijks als je alleen maar wat bestanden enzo erop zet.. voor de mensen die videobewerken etc doen en dus veel eisen van hun HDD is 4200RPM echt wel te merken..

1.8 " is tot nu toe altijd 4200RPM geweest.. die van Toshiba igg wel

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Philflow schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:07:
[...]

Is 1,8" trager dan 2,5"?
Ja.
14Mb per sec avg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Roberto schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 14:50:
[...]
Dan is een X61s bijv. (met upgrades en al) bjina net zo duur maar met een 2.5" 5400rpm drive!
Thanks voor die tip, heb er nog even goed naar gekeken. Op zich wel interessant zo'n X61s, alleen vind ik het desgin er heel degelijk en wat gedateerd uit zien.

Verder denk ik de prijs van zo'n Dell wat naar beneden te krijgen met kortingen. Ik wil een vrij kale versie voor zon 1200-1300 eur. Dat gaat me met die X61s niet lukken denk ik.

Verder staat de MSI PR200 hoog op mijn lijstje. OK wel wat zwaarder (1,8 kilo) maar dat is incl DVD brander en vette specs.

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 25-07-2007 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand misschien of de MSI PR200 in de grotere computer winkels op voorraad is? Zoals de mediamarkt bijvoorbeeld? Heb hier in de buurt niet echt een goede pc shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:53:
weet iemand misschien of de MSI PR200 in de grotere computer winkels op voorraad is? Zoals de mediamarkt bijvoorbeeld? Heb hier in de buurt niet echt een goede pc shop.
Bij mijn weten is ie alleen via internetwinkels te koop.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Niet teveel op vertrouwen want in die lijst staat ook Paradigit. Die hadden er nog nooit van gehoord en dachten niet dat ze hem zouden krijgen. (Amsterdam koningsplein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
Paradigit krijgt wel de S262 en de S271, of ze de PR200 krijgen ligt aan hun sales mensen maar vermoed dat ze hem uiteindelijk wel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
Bartjeee schreef op maandag 23 juli 2007 @ 23:04:
Morgen wordt mijn 2510p besteld. Denk niet dat ik hem heb voor mijn vakantie (zondag). Zal een paar foto's posten als ik weer terug ben. Heb voor de versie met een 1,2Ghz ULV processor en 2GB geheugen gekozen.
Ik ben in ieder geval benieuwd naar je ervaring met het ding, waarschijnlijk pas na je vakantie. Ook viel de 2510p bij mij op gezien de 12" met een 1280x800 resolutie. In ieder geval ruimer dan de standaard XGA die bij vele andere 12" wordt ondersteund + trackpoint en touchpad dat in mijn geval toch altijd wat plezieriger werkt.

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Tegenwoordig hebben bijna alle 12" modellen 1280x800 hoor. Alleen de IBM-series zijn nog uitzonderingen. Overigens zou ik alleen maar behoefte hebben aan een touchpad, wat meestal toch veel soepeler werkt. En ook heeft iedere 12" een touchpad, met ook hier de IBM's als uitzondering en de HP nc2400.

Maar inderdaad, ervaringen zou ik wel graag willen zien. Het gaat namelijk de goede kant op met mijn budget zoals het er nu naar uit ziet \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Lenovo biedt ook WXGA modellen aan :)

V200 bijv.

En touchpad :)

Maar ik blijf diehard trackpoint fan, ik denk dat je het moet hebben gebruikt om er van te kunnen houden. (Hoewel niet iedereen die het heeft gebruikt er weg van was zeg ik eerlijk ... toch het overgrote deel wel)

En natuurlijk de NMB tobo's op de X series. Dat typt echt heerlijk. (Staan ze ook bekend om, eerlijk is eerlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Philflow schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:34:
Ik kan het officiele gewicht alleen niet vinden. Iemand?
Inmiddels gevonden. 1,35 kilo in de basis uitrusting.

Zijn er verder nog vergelijkbare ultraportables van <1,5 kilo en <1500 euro??

De Lenovo X61s voldoet ook. De HP Compaq 2510 wordt wat te prijzig voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Roberto schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:36:
Lenovo biedt ook WXGA modellen aan :)

V200 bijv.

En touchpad :)
Met alle respect, maar dat is dan weer een hele andere categorie dan de X61s bijvoorbeeld. Lenovo ken ik als merk niet echt, maar de V100/V200 komt over alsof het een soort van HP Pavilion is. Het werkt, maar is niet je portable vriendje :P Van Lenovo zou je gewoon de Thinkpad's moeten hebben als je hem vaak verplaatst. Hetzelfde voor Dell Latitudes ipv Inspirons en Acer Travelmate ipv Aspire.

De D430, nc2400, 2510p en X61s zijn gewoon een hele andere categorie. Gebouwd op degelijkheid. En met de X61s dan minder goed, maar niet slecht, allemaal gebaseerd op energiezuinige cpu's. Een T-serie cpu is dan wel snel, maar er zit zo een half uur minder accutijd aan vast. En voor wat? 400MHz extra, 2MB cache meer. Yeey :P Met een X3100 erin ga je toch niet gamen, en dan blijven er nog maar weinig dingen over waarvoor je die 400MHz extra zou kunnen gebruiken :)

Overigens, die V200 is ook nog eens een halve kilo zwaarder dan de D430 en 2510p. Van de nc2400 en X61s weet ik het gewicht niet precies, volgens mij respectievelijk 1.35 en 1.5. Die halve kilo minder is wel de moeite waard :)
Roberto schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:36:
Maar ik blijf diehard trackpoint fan, ik denk dat je het moet hebben gebruikt om er van te kunnen houden. (Hoewel niet iedereen die het heeft gebruikt er weg van was zeg ik eerlijk ... toch het overgrote deel wel)
Ik heb er wel eens mee gewerkt, en er is wel mee te werken, maar ik wil het niet als enige mogelijkheid hebben. Al hoewel ik toch niet vaak mijn muis gebruik, geef ik toch de voorkeur aan een touchpad. Als ze de 2510p aanboden voor 1500E zonder touchpad zou het geen keuze zijn geweest. Maar als ik 1500E zou moeten betalen voor een X61s betaald met 'gewoon' XGA, geen touchpad en een L-serie cpu, dan pas ik.

Voorlopig hoop ik er nog op dat er nog een briljante laptop uit komt. Anders wordt het de D430, of de 2510p als ik het geld over heb. :) Voor 1580 is 'mijn' D430-setup te krijgen (u7600, geen fingerprint, 1GB geheugen, 60GB hdd, geen mediabase, Dbay CD-RW/DVD combo). Uitgaande dat er wat af te praten is, voor ~1500E een mooie laptop dus :)

Maar als er binnenkort nog een D440 uit komt zou ik helemaal happy zijn :P

[ Voor 4% gewijzigd door blackangel op 27-07-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Toch is de V200 best een goed product als je kijkt voor wat je krijgt voor je geld.

Lenovo maakt deze notebooks voor het MKB.
De serieuze zakelijke gebruiker pakt inderdaad een ThinkPad maar heeft hier het geld ook voor.
En gewicht is niet het enige wat meetelt. Ik ken veel klanten die een 12" kozen niet voor het gewicht, maar dat ze comfortabel in een vliegtuig konden werken. Met een 17" scherm gaat dat niet lukken.

En natuurlijk de wow factor. Of hij nu 1 of 2 kilo weegt. een 12" design valt op!
Verder zijn de tobo's van deze V200 best degelijk aangezien Lenovo zover ik weet Chinoy en NMB tobo's gebruikt in dit model. En zijn dat nou net de tobo's die ook in de X40 / X41 zaten en alom bekend staan (in de community) als beste 12" tobo's

En … de prijs, tja die werkt toch in het voordeel van de Lenovo.
Having that said, ja, er zijn betere notebooks. Maar vaak toch net wat duurder.

Kleine p.s. Een X3100 is nog best snel hoor. Zelfs op de X41 viel nog wel licht te gamen. (met de voorloper van de X3100)

Over het trackpoint.
Ik heb altijd een Microsoft Intellie mouse 3.0 bij mij. Een muis die ik zelf als "zeer" goed beschouw.
Maar ik betrapt mijzelf altijd erop dat ik na 2 uur werken pas denk van... owja ik heb ook nog een muis... en soms pak ik hem wel. Maar als ik dan met een notebook met touchpad moet werken denk ik er toch veel eerder aan... Het blijft persoonlijk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Roberto schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:41:
Toch is de V200 best een goed product als je kijkt voor wat je krijgt voor je geld.

Lenovo maakt deze notebooks voor het MKB.
De serieuze zakelijke gebruiker pakt inderdaad een ThinkPad maar heeft hier het geld ook voor.
En gewicht is niet het enige wat meetelt. Ik ken veel klanten die een 12" kozen niet voor het gewicht, maar dat ze comfortabel in een vliegtuig konden werken. Met een 17" scherm gaat dat niet lukken.

En natuurlijk de wow factor. Of hij nu 1 of 2 kilo weegt. een 12" design valt op!
Verder zijn de tobo's van deze V200 best degelijk aangezien Lenovo zover ik weet Chinoy en NMB tobo's gebruikt in dit model. En zijn dat nou net de tobo's die ook in de X40 / X41 zaten en alom bekend staan (in de community) als beste 12" tobo's
Tsja, ik kies een 12" niet vanwege het formaat. Als er een 14" was van 1.5kg zou ik die waarschijnlijk wel kopen. Het gaat mij wel om het gewicht. Ik wil hem meenemen zonder dat het een last is. En ja, ik weet dat het verschil tussen 1.5kg en 3kg dan heel erg groot is. Tussen 1.5 en 2 zal het dan wel meevallen, maar wmb nog steeds de moeite waard om het als criterium op te stellen.

Overigens moet ik wel wat meer kijken naar wat voor type toetsenborden erin zitten. Over het algemeen ga ik er vanuit dat ze allemaal wel aardig typen, maar de HP pavilion van m'n vader is een ramp eigenlijk :+ Misschien eens een keer de D400/D410 van m'n vaders' werk testen, zoveel verschil zullen ze er op weg naar de D430 niet in hebben gestopt denk ik zo :) Moet ie hem alleen wel een keer meenemen naar huis O-)

Verder moet ik er nog bij zeggen. Er is maar 1 iets wat belangrijker voor mij is dan het type toetsenbord, namelijk, de hoogte waarop deze ligt. Pak je favoriete toetsenbord maar eens, en leg die 1CM hoger. Een nauwkeurig onderzoek bij mijzelf heeft mij opgeleverd dat ik op 3CM hoogte wel last krijg van RSI, en op <2CM in ieder geval niet (Ultraflat X versus NEC P550). En beide toetsenborden hebben een soortgelijke aanslag.

Basicly heb ik dus alles wat meer dan 3CM dik is met scherm afgeschreven. De Thinkpads lopen schuin af, wat niet mijn voorkeur heeft maar wel prima te doen is. De D430 is helemaal geen probleem, en de interessante HP's zouden ook moeten kunnen :) Die V200 is dan met 33mm wel aan de hoge kant vind ik. Net als de Acer 6292 helaas.
En … de prijs, tja die werkt toch in het voordeel van de Lenovo.
Having that said, ja, er zijn betere notebooks. Maar vaak toch net wat duurder.
Het budget is 1000E plus wat ik zelf bij leg. Dat is dus ruim 900E min de kosten van aankomende vakantie. Die wordt niet te duur, dus zo'n 500E moet ik zeker bij kunnen leggen. Voor zover het er nu naar uit ziet natuurlijk.
Kleine p.s. Een X3100 is nog best snel hoor. Zelfs op de X41 viel nog wel licht te gamen. (met de voorloper van de X3100)
Het gaat mij totaal niet om die grafische kaart. Veel meer dan Unreal Tournament en OTTD zal ik er niet op spelen. En die spellen zijn ontwikkeld voor een P1 166MHz en een 486 :P Een X3100 kun je wel op gamen inderdaad. Maargoed, dat kan ik ook op mijn TI4200. Sommige dingen zijn totaal niet belangrijk voor sommige mensen.
Over het trackpoint.
Ik heb altijd een Microsoft Intellie mouse 3.0 bij mij. Een muis die ik zelf als "zeer" goed beschouw.
Maar ik betrapt mijzelf altijd erop dat ik na 2 uur werken pas denk van... owja ik heb ook nog een muis... en soms pak ik hem wel. Maar als ik dan met een notebook met touchpad moet werken denk ik er toch veel eerder aan... Het blijft persoonlijk denk ik.
Tsja. Ik zal waarschijnlijk ook wel een muis regelen, draadje inkorten en die gebruiken. Maar niet altijd kun je een muis gebruiken he. In treinen niet, in bed is het ook niet handig, en als je achterover in de tuin hangt wil je ook geen muis vast hebben. Daarnaast, als het minder is dan 10min werk ga ik natuurlijk geen muis pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

blackangel schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 22:33:
[...] En ja, ik weet dat het verschil tussen 1.5kg en 3kg dan heel erg groot is. Tussen 1.5 en 2 zal het dan wel meevallen, maar wmb nog steeds de moeite waard om het als criterium op te stellen.
Voor mij ligt dat hetzelfde. Ik heb nu 2,9 kilo en dat is echt teveel. 1,8 lijkt me al goed, maar 1,35 lijkt me nog veel fijner. Ik heb ook nog een oude Dell X200 van 1,3 kilo en dat is pas echt portable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik zie nu een Sony van 1,19 kilo met DVD brander erin. Dit lijkt haast te mooi om waar te zijn.
http://vaio.sony.nl/view/...ons&category=VN+TZ+Series
http://www.computerpirates.com/itemvgn-tz11mn-n-2048-ak.html

Bovendien is de display met LED-technologie en 1366 x 768

Iemand ervaring met deze kleine Vaio? heeft iemand zwaar wegende argumenten waarom ik deze niet zou moeten kopen?

[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 29-07-2007 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 29 juli 2007 @ 23:48:
[knip]

Iemand ervaring met deze kleine Vaio? heeft iemand zwaar wegende argumenten waarom ik deze niet zou moeten kopen?
Nou ja, wat dacht je van de prijs misschien? 1,599 ex btw = 1,902.81 inc BTW. Daarnaast loopt hij op een Ultra Low Voltage U7500 wat volgens mij ook niet echt een racemonster is. Nou lijkt het me niet zo dat je dit ding voor gaming oid wil gaan gebruiken, dus misschien dat het je niet zoveel boeit?

Check anders ook eens deze link: http://www.notebookcheck....io-VGN-TZ11MN.3947.0.html. Daar krijgt ie van een externe site 90%.

Moet trouwens zeggen dat ik het wel een mooi ding vind. Zal straks eens kijken wat hij hier in Shanghai moet kosten (zal wss niet zoveel schelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Pricewatch Sony VGN-TZ11MN/N, 1723E excl verzenden op dit moment :)

Het ziet er wel uit als een leuk beestje inderdaad. Misschien nog wat aan de kleine kant van het scherm, maar wel ongeveer evenveel pixels als de 1280x800-schermen (iets meer). Jammer dat er maar 1GB geheugen in zit, en een goedkope upgrade bij Sony niet bestaat, met moet dan direct 300E kosten :P

Wel het overwegen waard in ieder geval. Het is namelijk een leuk design, en vooral niet al te duur :) Dat laatste is iets wat je niet al te vaak tegen komt. Alleen heb ik niet al te veel vertrouwen in het toetsenbord. Aangezien het er hetzelfde uit ziet als een apple, misschien maar eens binnenkort wat winkels aflopen om te kijken hoe dat typt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
Lijkt mij ook wel een mooi machientje :9~ ,
Alleen ik betwijfel of ik er normaal op kan tikken, in die review staat namelijk vermeld dat hij kleine handen heeft, en precies goed uitkomt (ik heb best grote handen :P ),

Voor de rest een erg mooi machientje, lekker licht, erg hoge resolutie voor het voormaat, en natuurlijk dual core :9~ + accu levensduur van 7!!uur :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

blackangel schreef op maandag 30 juli 2007 @ 10:59:
Jammer dat er maar 1GB geheugen in zit, en een goedkope upgrade bij Sony niet bestaat, met moet dan direct 300E kosten :P
Bij Computerpirates hebben ze er dus 1 met 2GB voor 1599,- ex.btw. Als ik het goed begrijp is dat dus een goede deal, want er moet speciaal geheugen in?

Ik zelf zou er naar neigen om er gewoon XP op te installeren, dan is 1GB al mooi.

PS. wat mij nog tegenhoudt is de wetenschap dat ik over enkele weken ook een Asus 7 inch zou kunnen kopen voor 300 euro die nog lichter is. Ok heel andere technologie natuurlijk, maar voldoet redelijk voor wat ik wil.

[ Voor 29% gewijzigd door Philflow op 30-07-2007 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
CrashOverDrive schreef op maandag 30 juli 2007 @ 11:06:
Lijkt mij ook wel een mooi machientje :9~ ,
Alleen ik betwijfel of ik er normaal op kan tikken, in die review staat namelijk vermeld dat hij kleine handen heeft, en precies goed uitkomt (ik heb best grote handen :P ),

Voor de rest een erg mooi machientje, lekker licht, erg hoge resolutie voor het voormaat, en natuurlijk dual core :9~ + accu levensduur van 7!!uur :9~ :9~
Het is echt een geweldige bak op de specs gebaseerd ja :9 Maarja, ik vertrouw het toetsenbord niet voor 100% dat het fijn typt. Misschien dat ik zometeen nog even langs de MM fiets, kijken of draagbare appeltjes toch een fijne aanslag hebben. Qua toetsenbord ziet het er echt vergelijkbaar uit :)

Overigens heb ik wel geluk, ik ben de afgelopen 2 jaar nog nooit een man tegen gekomen die kleinere handen heeft dan ik :P Dit soort laptops zijn dus gewoon voor mij gemaakt \o/
Philflow schreef op maandag 30 juli 2007 @ 11:29:
[...]

Bij Computerpirates hebben ze er dus 1 met 2GB voor 1599,- ex.btw. Als ik het goed begrijp is dat dus een goede deal, want er moet speciaal geheugen in?
Nee, maar 2GB-modules zijn niet al te goed verkrijgbaar. Aan de andere kant, je zult ze er vast wel zelf in kunnen zetten hoor. En ze kosten 'maar' 130E.
Ik zelf zou er naar neigen om er gewoon XP op te installeren, dan is 1GB al mooi.
De kans is 0.1% dat ik er Vista op zet :P Waarschijnlijk gewoon een dualboot van WinXP en een of andere Linux-distro :) Vista zal ongetwijfeld heel leuk zijn, maar niet voor mij. Geef mij maar iets wat ook met 1GB goed zou draaien ;)
PS. wat mij nog tegenhoudt is de wetenschap dat ik over enkele weken ook een Asus 7 inch zou kunnen kopen voor 300 euro die nog lichter is. Ok heel andere technologie natuurlijk, maar voldoet redelijk voor wat ik wil.
In dat geval kun je misschien beter wachten totdat er meer bekend is over de levertijd/release. Aan de andere kant, die eeepc is wel een hele andere categorie. Voor mijn gevoel is dat waarbij je mobiel aanpassingen in een verslag kan maken, niet waarmee je verslagen kunt typen. Dat laatste is voor mij wel een vereiste :)

[ Voor 3% gewijzigd door blackangel op 30-07-2007 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 29 juli 2007 @ 23:48:
Ik zie nu een Sony van 1,19 kilo met DVD brander erin. Dit lijkt haast te mooi om waar te zijn.
http://vaio.sony.nl/view/...ons&category=VN+TZ+Series
http://www.computerpirates.com/itemvgn-tz11mn-n-2048-ak.html

Bovendien is de display met LED-technologie en 1366 x 768

WHooot!!! Ik heb hem :D
Net vandaag binnen gekregen. Ik heb me een ruime maand verdiept in de keuze van mijn notebook. Getwijfeld tussen UMPC, ultraportable en de wat krachtiger 13 inch series.
Uiteindelijk viel mijn keus op een ultraportable. Ik heb momenteel al een Acer Travelmate C111tCI en die bevalt prima. Formaat stond dus vast, dan nog kijken welke ultraportable (pfff, keuzes :( )
Toshiba R500, Asus UF1, Sony VGN-TZ11MN..Dat waren de voornaamste kanshebbers.
Het is dus de Sony geworden, echte de eerste keer in mijn leven dat ik een sony computer koop...
Wat heeft de doorslag gegeven:
- de zeer goede reviews op internet (google maar eens, steeds de hoogste scores)
- zeer licht
- meer dan uitstekende accu-prestaties
- uitstraling, is gewoon een mooi ding
- zeer mooi scherm, heel helder!!

De negatieve dingen zijn tot nu toe:
- 1 GB werkgeheugen, dat wordt snel 1 GB erbij prikken
- de enorme stapel software die is voor geïnstalleerd. Avondje al bezig alles te verwijderen.
- Engelse keyboard-layout.... Das minder

Ik ben tot nu toe erg blij met mijn keus. Hoop geld, maar niet vergeleken met de andere ultraportables. Een aanrader vind ik.
Als ik nog wat bijzonders tegen kom plaats ik het hier (uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic kan beter [Ervaringen] 12" en kleiner Laptops Deel 2" heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Thanks voor die review! Precies de modellen waar ik ook naar kijk. Heb je de Toshiba R500 ergens in het echt kunnen zien?

Als ik afga op de foto's op internet is de Sony mooier. De Toshiba heeft wel betere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
Valt het toetsenbord normaal te bedienen door iemand met grote handen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

CrashOverDrive schreef op maandag 30 juli 2007 @ 22:56:
[...]
Valt het toetsenbord normaal te bedienen door iemand met grote handen? :9
Raf aan de Rijnstraat in Amsterdam heeft 'm staan. Hij staat gewoon toegankelijk en aan, dus ik heb er mee kunnen spelen.

Zag er mooi uit, klein, dun, licht. Ook de kleurcombinatie zwart/ platinum sand vind ik mooi. Het scherm lijk heel breed, dit door de 16:9 verhouding.

Typen vond ik prima gaan, ik heb gemiddelde grote vingers. Kan me niet voorstellen dat dit een probleem wordt met grote vingers.

Helaas is de prijs bij Raf 1999,-. Ik nog gevraagd of er wat af kon, wilden ze niet aan beginnen. "u betaald meer en daar krijgt u betere service voor, wij hebben onze eigen reparatie afdeling die de garantie afhandeling van sony mag doen."

Ik dacht trouwens dat Sony het design van de toetsen had gecopieerd van Apple. Dit blijkt net andersom te zijn, Sony had als eerste deze toetsen op een ander model.(las ik gisteren op het web).

Enige wat mij tegenviel was de verticale kijkhoek, als ik er niet recht op keek werd het snel wat donkerder. Maar goed dit was alleen een probleem omdat de laptop in een soort beugel vast zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 22:19:
Dit topic kan beter [Ervaringen] 12" en kleiner Laptops Deel 2" heten.
Zit wat in ja. Ik heb de Sony vaio's van 11,1 inch ook even vermeld in dit topic:
Philflow in "De 8 tot 11 inch subnotebook markt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, daar hoort de discussie meer thuis ja...
Ik heb mijn laatste ervaringen daar ook neergezet.
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.