Toon posts:

[Ervaringen] 12" Laptops Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 64.742 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 08:26
Philflow schreef op maandag 30 juli 2007 @ 22:53:
[...]

Thanks voor die review! Precies de modellen waar ik ook naar kijk. Heb je de Toshiba R500 ergens in het echt kunnen zien?

Als ik afga op de foto's op internet is de Sony mooier. De Toshiba heeft wel betere specs.
Als ik zoveel geld wil spenderen zou ik voor de Toshiba gaan, die is nog eens 200 gram lichter, 979gram.

Een review van de R500
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3769

Machtige laptop dat Toshiba gemaakt heeft. _/-\o_
BTW er zou een versie zonder DVD-RW komen en met een SSD disk van 64 GB die maar 770gram weegt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

abusimbal schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:28:
[...]

Als ik zoveel geld wil spenderen zou ik voor de Toshiba gaan, die is nog eens 200 gram lichter, 979gram.
Dat gewicht schijnt niet helemaal te kloppen. Las ergens in een review dat ie met accu rond de 1,1 kilo zat. Nog steeds mooi natuurlijk.

Maar voor mij wint de Sony het op design. De Toshiba komt nogal plastic over. Kan goed kloppen want hij is van plastic. De Sony is carbonfibre. Toshiba heeft wel betere specs voor het geld. Zou hem weleens in het echt willen zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 31-07-2007 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Hier nog een lijst met 12" laptops
http://www.small-laptops.com/ultraportable-laptop-list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Weet iemand waar ik de Toshiba R500 in het echt zou kunnen zien? (omgeving amsterdam)
RAF schijnt een Toshiba dealer te zijn maar die hebben hem niet. Ook Polectro heeft hem niet.
Toshiba nederland kan het mij niet vertellen.

Heeft iemand hem al? of in het echt gezien? Ben benieuwd hoe het design is.
Philflow schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:34:
[...]
De Toshiba komt nogal plastic over. Kan goed kloppen want hij is van plastic.
Dit klopt trouwens niet. "The advanced magnesium-alloy case contributes to the R500's light weight"

[ Voor 49% gewijzigd door Philflow op 02-08-2007 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

de Dell C1330 is ook interessant. Helaas wel net iets groter (13.3") en slecht leverbaar .
[Ervaringen] Dell XPS 1330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik heb dan ook maar de Acer 6292 besteld, voornamelijk om de prijs, vaio's en thinkpad's zijn vaak mooier of iets sneller maar allemaal veel duurder.

Ik hoop hem volgende week te hebben heb er ook eens een sleeve bij besteld van targus.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de Acer TM 6292 besteld, met een beetje geluk kan ik hem morgen ophalen. Als ik hem heb zal ik wel een review hier plaatsen met wat foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De HP 2510p is nog niet binnen helaas :(. Verwacht hem komende week. Kan alleen nergen terug vinden of er een 1,8" of 2,5" HD in zit. Wil de orginele HD gaan vervangen voor een SSD als deze betaalbaarder zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door Bartjeee op 20-08-2007 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:29
Voor degene die erin geinteresseerd zijn, de Sony TZ11MN/N is nu ook tentoongesteld in Mediamarkt Eindhoven. Voor het kleine bedrag van 1999,- zal ik hem daar niet halen, maar het is echt een fantastisch ding.

Het enige probleem is dat het een Engels tobo is (ik kan prima blind typen, maar een Duits studiegenoot zal mijn Engels tobo icm US layout niks vinden :+ ), en dat de enter lang is ipv breed. Dat laatste is een onhandig iets, maar omdat het toetsenbord ook weer niet zo groot is zal dat geen probleem zijn.

Ik vond hem wel iets hoger dan verwacht, maar zeker niet te hoog. Het scherm is wel geweldig voor wat ik ervan heb gezien, maar ik heb er niet geweldig op gelet. Zeker beter dan normaal, en ook niet zo glimmend als de meeste andere. Er zit wel iets glimmends op, maar niet hinderlijk :)

Het nadeel is wel, naar mijn mening, dat de usbpoorten aan de verkeerde kant zitten. Ik was van plan een muisje met kort draadje te gebruiken, maar het zal nu wel draadloos moeten worden. (Laptop omringt met draad is geen optie) Vervelend :+

Nouja, binnenkort (vanavond) even mijn vader overtuigen, anders zal het toch de D430 worden. Ook goed, maar niet zo goed als de Sony. Aan de andere kant, een verschil van 200E kan dat ook wel verklaren :)

In ieder geval, ik wil een laptop vandaag of morgen echt bestellen, dus niet veel later hoop ik jullie in ieder geval te kunnen verblijden met een review. Van welke laptop is alleen nog even de vraag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Zo'n 400E is het verschil tussen de TZ11MN/N en de D430 blijkt het toch te zijn. Dat is een makkelijke keuze, en dat is niet in het voordeel van de Sony. Morgen even bestellen via de telefoon. Ik zal in ieder geval wel een review(tje) schrijven als die binnen is, maar dat zal niet overmorgen zijn vermoed ik zo ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Het lijkt erop dat er in de HP 2510p een 1,8" HD zit. Wil er een SSD in gaan zetten maar het lijkt erop dat er op de korte termijn alleen 64GB modellen in 1,8" zijn. De standaard 1,8" HD zal wel erg traag zijn maar ik ga waarschijnlijk wel op een 128GB model wachten. Heb vandaag contact gehad met de leverancier en deze verwacht hem deze week nog :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan een amilo si 1520 kopen bij mediamarkt voor 899. Een goede deal of toch maar niet?
Want ik zit met een vraag. Kan er eigelijk nog langdurig gewerkt worden op een 12" laptop, of is een extern scherm noodzakelijk? Ik was eerst op zoek naar een 13.3" of een 14" maar deze lijkt mij toch echt wel goedkoop :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Ik ken Fujitsu-Siemens eigenlijk onvoldoende als laptopproducent, meer dan een laptop van klasgenoten lenen heb ik niet gedaan. Redelijk degelijk op zich, maar het is geen high-end spul. Qua specs ziet hij er wel netjes uit hoor. Verwacht er alleen niet echte topprestaties van, het is qua specs een cheap-ass officebak met 12" scherm, maar wel voor een erg leuke prijs :)

En over dat 12", ik zou je niet aanraden om een 12" laptop als enige pc te gebruiken, maar het is wel mogelijk om er langdurig op te werken. Voor mij althands. Mocht je toch hem als enige pc gebruiken, overweeg dan ook om een eventueel fijner toetsenbord er bij aan te schaffen. Dat zou ik eerder doen dan een extern scherm. Niet dat het voor mijn 12" nodig zal zijn overigens, aangezien er thuis een 19" CRT naast staat met een eigen computer eraan hangend :P

[ Voor 4% gewijzigd door blackangel op 25-08-2007 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Bartjeee schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:38:
Het lijkt erop dat er in de HP 2510p een 1,8" HD zit. Wil er een SSD in gaan zetten maar het lijkt erop dat er op de korte termijn alleen 64GB modellen in 1,8" zijn.
Samsung maakt 1,8 inch 32GB SSD's. Of ze in europa verkrijgbaar zijn weet ik echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Heb de 2510p binnen, fijne laptop. Heb alleen een probleem. Ik heb er een dock bijgekocht met een 22" monitor. Als ik de monitor via het dock aansluit gaat het beeld na 15sec extreem trillen. Andere resolutie of andere frequentie helpt niet. Vreemd genoeg doet hij het goed als ik hem direct aan de laptop hang. Later post ik wel een paar foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom hebben al die sony vaio's maar 2gb max aan ram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Executor16 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 15:17:
Niet allemaal volgens mij. Maar de TZ serie is erg klein en heeft maar 1 slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Executor16 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 15:17:
2 GB ram is bij 90% van de laptops. Dit word bepaalt door de chipset.
De nieuwe Intel Santa Rosa (965) ondersteunt 4GB. De oudere chipset 945 zoals in de Sony TZ max. 2GB.

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik ben op zoek naar een goede stevige 12 inch laptop voor rond de 900 euro met het liefst een goede batterijduur

Wat ik ermee wil doen\
-officen
-internetten (wLan)
-Downloaden via torrents
-Encoden voor mijn Zune

Weet iemand wat een goede optie is van rond de 900 euro?

Ik zat zelf te denken aan een dualcore, 1 gig, 100 gigabyte en kom vooral uit op MSI megabooks s262B of dit leek mij ook een goede deal http://www.raf.nl/webshop/product_info.php?cPath=159_160&products_id=8769

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

J-air schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 15:19:
Ik ben op zoek naar een goede stevige 12 inch laptop voor rond de 900 euro met het liefst een goede batterijduur

Wat ik ermee wil doen\
-officen
-internetten (wLan)
-Downloaden via torrents
-Encoden voor mijn Zune

Weet iemand wat een goede optie is van rond de 900 euro?

Ik zat zelf te denken aan een dualcore, 1 gig, 100 gigabyte en kom vooral uit op MSI megabooks s262B of dit leek mij ook een goede deal http://www.raf.nl/webshop/product_info.php?cPath=159_160&products_id=8769
Zoekt en gij zult vinden. Er staan genoeg voorbeelden met reviews/meningen in dit topic, en er is ook een apart topic over de MSI s2xx serie.

Opmerking: laptops zijn niet bedoeld voor 24/7 aanstaan (vooral de harde schijf niet), dus een laptop voor torrents downloaden is niet verstandig.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Philflow schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:06:
Weet iemand waar ik de Toshiba R500 in het echt zou kunnen zien? (omgeving amsterdam)
Afbeeldingslocatie: http://www.technoworld.com/images/48978.jpg
Ik heb intussen een Portege R500 voor werk gekocht :P . Dit is een van de laptops die mijn instituut kan kopen met korting voor universiteiten/scholen in de UK. Ik heb de R500 met XP Pro en 2 Gb DDR2 RAM, en een 160 gb harde schijf. Ik heb er ook gelijk de Toshiba portreplicator bij genomen, om thuis gewoon de laptop in te klikken en dan een gewoon toetsenbord, muis en TFT monitor te gebruiken.

Pluspunten
- gewicht. 1 kg, wat een genot om in je rugzak of op schoot te hebben (zoals op dit moment).
- toetsenbord: al is het een UK toetsenbord, het tikt wel erg lekker. Op de linker shift na, die is te klein.
- DVD-drive on board.
- WLAN/bluetooth combo, al installeert Toshiba gewoon de WZC ipv de Intel software.
- batterijleven. Hij haalt de geadverteerde 12 uur niet, maar wel 4-6 uur zonder problemen.

Minpunten:
- scherm is wat minder van kwaliteit, soms lastig als er lampen aanstaan. Dan krijg je wat onevenwichtige lichtverdeling op het scherm.
- hitteontwikkeling: een deel van de laptop waar je linkerhand rust wordt wel erg warm.
- sommige toetsen wat lastig gepositioneerd (UK toetsenbord helaas).
- speaker: alleen maar mono, blikkerig geluid.
- touchpad-knoppen zijn matig bruikbaar

Al met al heel tevreden met mijn laptoppie. Mogelijk koop ik er nog een batterij bij, al heb ik daar voorlopig geen reden voor. :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:32
gambieter schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:22:
[...]

[afbeelding]
Ik heb intussen een Portege R500 voor werk gekocht :P . Dit is een van de laptops die mijn instituut kan kopen met korting voor universiteiten/scholen in de UK. Ik heb de R500 met XP Pro en 2 Gb DDR2 RAM, en een 160 gb harde schijf. Ik heb er ook gelijk de Toshiba portreplicator bij genomen, om thuis gewoon de laptop in te klikken en dan een gewoon toetsenbord, muis en TFT monitor te gebruiken.

Pluspunten
- gewicht. 1 kg, wat een genot om in je rugzak of op schoot te hebben (zoals op dit moment).
- toetsenbord: al is het een UK toetsenbord, het tikt wel erg lekker. Op de linker shift na, die is te klein.
- DVD-drive on board.
- WLAN/bluetooth combo, al installeert Toshiba gewoon de WZC ipv de Intel software.
- batterijleven. Hij haalt de geadverteerde 12 uur niet, maar wel 4-6 uur zonder problemen.

Minpunten:
- scherm is wat minder van kwaliteit, soms lastig als er lampen aanstaan. Dan krijg je wat onevenwichtige lichtverdeling op het scherm.
- hitteontwikkeling: een deel van de laptop waar je linkerhand rust wordt wel erg warm.
- sommige toetsen wat lastig gepositioneerd (UK toetsenbord helaas).
- speaker: alleen maar mono, blikkerig geluid.
- touchpad-knoppen zijn matig bruikbaar

Al met al heel tevreden met mijn laptoppie. Mogelijk koop ik er nog een batterij bij, al heb ik daar voorlopig geen reden voor. :)
Is de behuizing van kunstof? Aan de hand van de afbeelding lijkt het net alsof het van aluminium is.
Maar zit er zeker mooi uit. Misschien wat foto's? Indien je tijd ervoor hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PCMedic schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:56:
[...]
Is de behuizing van kunstof? Aan de hand van de afbeelding lijkt het net alsof het van aluminium is.
Maar zit er zeker mooi uit. Misschien wat foto's? Indien je tijd ervoor hebt. ;)
Volgens mij is het kunststof. Foto's is helaas wat moeilijk, ik heb mijn camera in Nederland achtergelaten (moeders fotografeert veel meer) en mijn telefoon ben ik recent verloren. Dus ik heb geen camera op het moment :D

Ik heb nog wel wat problemen met de WLAN thuis, maar dat komt volgens mij door de klojo's van ICT die een aantal instellingen via policies vast hebben gezet dusdanig dat ook een local administrator er niet zomaar bij kan. Wordt aan gewerkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds juni ook een 6292 travelmate, ik moet zeggen hij bevalt me zeer goed.
Ik ben grafisch ontwerper, werk dus met zware programma's en gaat allemaal zonder problemen.

Ik heb wel XP pro er op laten zetten, Vista zit er normaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 04:41
Om dit topic weer wat leven in te blazen: Heeft er iemand ervaring met de Acer Aspire 2920?

Specs:

Processor Intel® Core™ 2 Duo T5250 2x 1,5 GHz
Beeldscherm 12,1inch Breedbeeld (1280 x 800)
Geheugen 2 GB DDR2
Harde schijf 250 GB SATA
CD / DVD - Speler DVD±ReWriter, dual layer
Draadloos 300 Mbps Draft-N 2.0 (802.11b/g/n)
Bijzonderheden Bluetooth 2.0
Videokaart Intel® GMA X3100 , 128 MB
Gewicht 1.95 Kg

Afbeeldingslocatie: http://news.ferra.ru/images/188/188953.jpg

900 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb ze bij ons in de winkel zien staan. Neig er heel erg naartoe om deze aan te schaffen. Opzich is het enige wat me nog terug houd het toetsenbord. Ik heb op een Dell d420 even (kort) getypt van een vriend van me, en het lijkt erop. Alleen was dat ook wel wennen (dus inprincipe wat veel 12 inch notebooks hebben). Hij is wel erg dik overigens..........

Voordeel wel vind ik het draft-n netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat zelf aan een Macbook of een Lenovo v200 te denken. Ik kan beide voor ongeveer de zelfde prijs kopen. Macbook 10 euro goedkoper. Zijn dat niet wat?

Lenovo 3000 V200
Intel Core 2 Duo T7300 2.0GHz,
12" WXGA TFT, 1024MB (2x512MB),
120GB HDD,
Intel GMA X3100,
DVD-+RW, Modem, Wireless LAN, Bluetooth, Windows Vista Business NL, 1 jaar garantie

Macbook
* 13,3-inch scherm met glanzende toplaag
* 2,0-GHz Intel Core 2 Duo
* 1 GB geheugen
* Harde schijf 80GB
- Intel Graphics Media Accelerator X3100

Ik wou het allemaal onder de de 1000 euro houden anders kom ik toch gauw op Sony Vaio laptops van 1500-2000 euro voor ongeveer het zelfde geld. Is dit niet wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
Saus schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:33:
Ik heb ze bij ons in de winkel zien staan. Neig er heel erg naartoe om deze aan te schaffen. Opzich is het enige wat me nog terug houd het toetsenbord. Ik heb op een Dell d420 even (kort) getypt van een vriend van me, en het lijkt erop. Alleen was dat ook wel wennen (dus inprincipe wat veel 12 inch notebooks hebben). Hij is wel erg dik overigens..........

Voordeel wel vind ik het draft-n netwerk.
Het toetsenbord zal bij alle 12 inchers wel wennen zijn, maar dit leek me echt een geschikt model, ook met een nieuw moederbord (plek voor 4gb werkgeheugen) en een leuk design. Heb hem nog niet in het echt gezien. Via een ander forum werd mij gewezen op Ahtec laptops, ik had daar de Ahtec S20 gezien:
Afbeeldingslocatie: http://servicios.ahtec.org/marketing/oct07/off_s20_785_755.jpg
Maar geen ervaringen met dit merk en wederom geen reviews van te vinden. Wel een hele aantrekkelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Vanaf 12 december heeft Aldi een Medion 12 inch in de aanbieding. Erg mooie prijs en bijbehorende specificaties. Ik heb bijna spijt van mijn HP tx1350...

• 1.8 GHz, AMD Turion™ 64 x2 Dual Core mobiele technologie TL-56
• 160 GB harde schijf voor bijv. tot 30.000 digitale foto's
of 30.000 mp3-muziektitels
• Groot werkgeheugen 2 GB
• Windows Vista™ Home Premium met nieuwe Media Center-interface
• 8x Multi-Standaard DVD/CD-Brander ook Dual Layer & DVD-Ram1
• 12" TFT W-XGA breedbeeldscherm, resolutie 1280 x 800 pixels,
16:10 breedbeeldformaat
• Lange werktijd accu
• Zeer licht en buitengewoon plat
• Grafische kaart ATI ™ Mobility Radeon™ Xpress 1150M PCI-Express
• Software-pakket OEM-versies vooraf geinstalleerd
en/of bijgeleverd op cd/dvd resp. herstel-dvd of -cd
• Ingebouwde 4-in-1 multikaartlezer
SD, MMC, MS, MS PRO
• W-LAN Draadloos 802.11b/g tot 54 Mbits/s
• Accessoires, Comfortabele draagtas, USB-scrollmuis,
externe netadapter met VDE/GS-keurmerk, Li-on high performance-accu

Prijs: 699,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ehuurman schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:36:
Vanaf 12 december heeft Aldi een Medion 12 inch in de aanbieding. Erg mooie prijs en bijbehorende specificaties. Ik heb bijna spijt van mijn HP tx1350...
[...]
Ziet eruit als een MSI s271. Zelfde layout en specs, maar zeker geen slecht prijsje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:12
Als mijn s260 niet zo perfect draaide had ik het wel geweten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatNu?
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 12:38
super tip van de aldi, hartstikke bedankt!!

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

ehuurman schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:36:

• 1.8 GHz, AMD Turion™ 64 x2 Dual Core mobiele technologie TL-56
• 160 GB harde schijf voor bijv. tot 30.000 digitale foto's
of 30.000 mp3-muziektitels
• Groot werkgeheugen 2 GB
• Windows Vista™ Home Premium met nieuwe Media Center-interface
• 8x Multi-Standaard DVD/CD-Brander ook Dual Layer & DVD-Ram1
• 12" TFT W-XGA breedbeeldscherm, resolutie 1280 x 800 pixels,
16:10 breedbeeldformaat
• Lange werktijd accu
• Zeer licht en buitengewoon plat
• Grafische kaart ATI ™ Mobility Radeon™ Xpress 1150M PCI-Express
• Software-pakket OEM-versies vooraf geinstalleerd
en/of bijgeleverd op cd/dvd resp. herstel-dvd of -cd
• Ingebouwde 4-in-1 multikaartlezer
SD, MMC, MS, MS PRO
• W-LAN Draadloos 802.11b/g tot 54 Mbits/s
• Accessoires, Comfortabele draagtas, USB-scrollmuis,
externe netadapter met VDE/GS-keurmerk, Li-on high performance-accu

Idd een mooi prijsje, iemand toevallig een review tegengekomen google hielp niet.
Want ik zoek echt een geruisloos laptop das heel blangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 15:03
Kiwi_Kevin schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:53:
[...]

Het toetsenbord zal bij alle 12 inchers wel wennen zijn, maar dit leek me echt een geschikt model, ook met een nieuw moederbord (plek voor 4gb werkgeheugen) en een leuk design. Heb hem nog niet in het echt gezien. Via een ander forum werd mij gewezen op Ahtec laptops, ik had daar de Ahtec S20 gezien:
[afbeelding]
Maar geen ervaringen met dit merk en wederom geen reviews van te vinden. Wel een hele aantrekkelijke prijs.
Ik zal binnen nu en een paar dagen hier een review over posten in dit topic. (Kan niet in de pricewatch, want daar komt ie niet in voor.)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

B0MBACI schreef op zondag 09 december 2007 @ 20:33:
[...]
Idd een mooi prijsje, iemand toevallig een review tegengekomen google hielp niet.
Want ik zoek echt een geruisloos laptop das heel blangrijk
De specifieke Medion laptop zal je niet vinden. Zoals eerder in dit topic al opgemerkt is het een rebadged MSI s271, en die is uitgebreid besproken in [Ervaringen] MSI Megabook S2xx series (deel 4). Hij is niet geruisloos, maar het geluid is niet hinderlijk imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

gambieter schreef op maandag 10 december 2007 @ 00:08:
[...]

De specifieke Medion laptop zal je niet vinden. Zoals eerder in dit topic al opgemerkt is het een rebadged MSI s271, en die is uitgebreid besproken in [Ervaringen] MSI Megabook S2xx series (deel 4). Hij is niet geruisloos, maar het geluid is niet hinderlijk imo.
aha, ik dacht dat hij erop leek en niet hetzelfde was. Ff dat topic door lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Ben benieuwd of deze op 19/12 in Aldi België komt.
Voor 699 € zeer aanlokkelijk

Test van deze laptop;
http://www.computerbild.d...ion-MD-96360_1822597.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:48

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Kiwi_Kevin schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:22:
Om dit topic weer wat leven in te blazen: Heeft er iemand ervaring met de Acer Aspire 2920?

Specs:

Processor Intel® Core™ 2 Duo T5250 2x 1,5 GHz
Beeldscherm 12,1inch Breedbeeld (1280 x 800)
Geheugen 2 GB DDR2
Harde schijf 250 GB SATA
CD / DVD - Speler DVD±ReWriter, dual layer
Draadloos 300 Mbps Draft-N 2.0 (802.11b/g/n)
Bijzonderheden Bluetooth 2.0
Videokaart Intel® GMA X3100 , 128 MB
Gewicht 1.95 Kg

[afbeelding]

900 euro
We zijn inmiddels al wat maandjes verder. Ik heb nu ook interesse in deze laptop gekregen. Zijn er al wat meer ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
Ik heb hem ondertussen gekocht. Bij Azerty, kreeg wat korting omdat ze een foutieve prijs hanteerden. Prima laptop, erg mooi. Geen echte minpunten te noemen, maar als ik kritiek zou moeten geven: Er zit een soort piepje in de koptelefoonuitgang die je heel zacht hoort als er geen muziek speelt (zal wel iets in de hardware zijn|) De touchpad ligt niet verzonken in de behuizing, dus je voelt eigenlijk geen verschil als je buiten de touchpad aanraakt (went wel na een tijdje). Volumeregling is softwaregestuurd. Als de laptop dus druk bezig is met verschillende taken kan het dus wel gebeuren dat de volumeregeling niet direct reageert. Van mij had het een analoog wieltje mogen zijn, werkt makkelijker. Als je hem nieuw installeert zit er allemaal troep bij van demo spelletjes, probeerversie van anti virus, probeerversie van office, e-powerment oid, programma dat allerlei zaken regelt die je via vista zelf ook kan regelen (bijvoorbeeld draadloze verbinding beheren). Overbodig dus en ik heb het grootste gedeelte eraf gegooid.
Vista staat erop, geen mogelijkheid om xp erop te zetten, er zit verder geen driver of restore cd bij. Ik heb gehoord dat je een restore cd kunt aanvragen bij Acer

Verder is het een hele prettige laptop, licht, stil, goede accu en heb er tot nu toe, ik heb hem denk ik al een maand of 2 en gebruik hem intensief, nog geen problemen mee gehad. Wifi antenne zit verwerkt in het beeldscherm dus de ontvangst is meestal beter dan onze andere laptop met WLAN kaartje.

Adapter is klein dus makkelijk mee te nemen, heb er een tasje bijgekocht om hem tegen krassen te beschermen (aanrader). Ook heb ik er een bluetooth muis bij, werkt makkelijk en geen uitstekende dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Nou, ik heb hem besteld. 1 tot 5 dagen levertijd. Ik heb er ook een Belkin NE-MS 12" tas bij gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/28564.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Gistermiddag interesse gekregen, gister laat in de middag besteld en vandaag al in huis.

De eerste ervaring:
TOP!

Super laptopje, lekker handig formaat, speels design en alles werkt gewoon perfect. Webcam heeft goede kwaliteit, mic heeft een goede kwaliteit. Na een avondje stoeien nog geen minpunten kunnen ontdekken.

De tas trouwens ook, wat een heerlijk stofje en hij beschermt echt super!

* Erazzzer blij is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vind die acer echt een uber lelijk ding
en ik heb gehoord dat ze gauw stuk gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb veel interesse in de Asus U6S en de nieuwe MSI PX210. Zijn er toevallig al mensen die ervaring hebben met één van deze twee notebooks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort wil ik ook een laptop kopen met een scherm van 12 inch. Nu heb ik gehoord dat langzamerhand de nieuwe generatie (mobiele) processors komen, de Intel T8100 (dmv 45 nm geproduceerd) en dat deze 30% zuiniger zijn als de huidige generatie (op 65 nm geproduceerd).
Betekend dat ook dat de baterijen 30% langer mee gaan?
Als de T8100 idd 30% minder stroom verbruik, wil ik een laptop met deze processor. Alle laptops die ik heb bekeken waren nog van de huidige generatie. Wanneer denken jullie dat alle fabrikanten op T8100 zitten met hun 12 inch modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 12:32:
Binnenkort wil ik ook een laptop kopen met een scherm van 12 inch. Nu heb ik gehoord dat langzamerhand de nieuwe generatie (mobiele) processors komen, de Intel T8100 (dmv 45 nm geproduceerd) en dat deze 30% zuiniger zijn als de huidige generatie (op 65 nm geproduceerd).
Betekend dat ook dat de baterijen 30% langer mee gaan?
Als de T8100 idd 30% minder stroom verbruik, wil ik een laptop met deze processor. Alle laptops die ik heb bekeken waren nog van de huidige generatie. Wanneer denken jullie dat alle fabrikanten op T8100 zitten met hun 12 inch modellen?
De processor is niet 30% zuiniger. Hooguit 10% opdezelfde kloksnelheid. En batterijduur zal hoogstens 2-4% langer meegaan gok ik.

Hier zie je een aantal laptops met de nieuwe generatie processoren: http://www.frieslandcompu..._lijst.php?subrubriek=311

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je antwoord.
Ik wil de laptop achter de telescoop gebruiken, dat betekend het soms koud en vochtig kan zijn, kan een laptop daar tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 16:48:
Bedankt voor je antwoord.
Ik wil de laptop achter de telescoop gebruiken, dat betekend het soms koud en vochtig kan zijn, kan een laptop daar tegen?
Vochtig zeker niet, kou is ook niet goed. Daar zijn speciale laptops voor, zoals ze die in het leger gebruiken. Ik geloof dat Mitac de laptops heeft gemaakt voor Desert Storm in Irak ;) .

Voor zulke doeleinden kun je beter een tweedehandsje met een extra batterij op de kop tikken, zeker geen nieuwe bak met mooie processor e.d.

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 24-03-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Aikon schreef op zondag 08 juli 2007 @ 18:05:
Even een update:
Windows XP staat er eindelijk op. Truck was om de drivers te slipstreamen in de Windows cd, zoals Boompje ook al voorstelde. Met _exact_ dezelfde drivers die ik op het floppy had staan werkte het toen wel...
Zie http://paparadit.blogspot...d-drive-with-windows.html voor een handleiding.

Toen bleek dat de VGA driver van de acer site niet werkte, deze werkt wel: http://downloadcenter.int...%20x64%20Edition&lang=eng

Ben nu bezig met de rest installeren. Modem lukte ook niet met de drivers v/d Acer site, dus die maar uitgezet.
Wireless en wired lan werkt ook. Geluid doet het.
Fingerprint sensor zijn zo te zien enkel 32 bits drivers voor xp, dan niet.

Nu nog het PCI Flash memory. Wat is dat eigenlijk?

@Philflow: ik heb geen tijd voor foto's maar hij ziet er strak uit ja. Bekijk em eens in de winkel zou ik zeggen.
Ik heb de grootste moeite om XP te installeren op een 6292. Bij gebrek aan een fdd heb ik geprobeerd de drivers te slipstreamen met nlite zoals hierboven omschreven, echter zonder succes. De drivers staan netjes op de cd, maar hij slikt ze niet.

2 vragen:

Gaat een usb floppydrive werken? Vanuit de windows setup ziet ie de usb floppy dan toch niet als A-drive?

Vraag 2: is het een idee om de harddisk over te hangen in een desktop systeem met floppydrive, en zo de installatie (+ sata drivers via de floppy) te doen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:00:
vind die acer echt een uber lelijk ding
en ik heb gehoord dat ze gauw stuk gaan
Ik vind ze juist lekker speels uitzien. We zijn inmiddels een paar maanden verder en ik ben nog steeds erg tevreden over de Acer.
En je hebt "gehoord" dat Acers snel stuk gaan? Ja, alle laptops gaan weleens stuk. Op het werk hebben we Lenovo's waarvan bijna de helft terug gaan. Zijn het nu slechte laptops? Nee, gewoon een beetje pech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Een mooi nieuw alternatief in de 12" markt: BTO 12W14
Als ik zo naar de specs kijk een snelle laptop, scherp geprijsd, veel features en 1,8 kilo dus mooi licht.
http://www.btonotebooks.n...PartnerID=1&ProductID=302

Heeft er iemand ervaring met BTO?
Heeft dit iets te maken met Zepto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Philflow schreef op zondag 08 juni 2008 @ 20:54:
Heeft er iemand ervaring met BTO?
Heeft dit iets te maken met Zepto?
Er zijn hele topics over BTO en Zepto, gewoon de zoekfunctie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

gambieter schreef op zondag 08 juni 2008 @ 21:24:
[...]
Er zijn hele topics over BTO en Zepto, gewoon de zoekfunctie gebruiken.
Had ik gezien ja, ik had alleen geen zin in het doorlezen van 41 pagina's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Philflow schreef op zondag 08 juni 2008 @ 21:31:
Had ik gezien ja, ik had alleen geen zin in het doorlezen van 41 pagina's.
Tja, als je geen moeite wilt doen, gebruik je toch Google met nog veel meer hits ;) . Nofi, maar dit is een slap excuus, je kunt met een beetje snel kijken over zulke pagina's een behoorlijke indruk krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Philflow schreef op zondag 08 juni 2008 @ 21:31:
[...]

Had ik gezien ja, ik had alleen geen zin in het doorlezen van 41 pagina's :)
Dus wij moeten tijd steken in een reply voor jou omdat jij geen zin had om te zoeken op GoT of Google? Right :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

gambieter schreef op zondag 08 juni 2008 @ 21:33:
[...]
Nofi, maar dit is een slap excuus, je kunt met een beetje snel kijken over zulke pagina's een behoorlijke indruk krijgen.
Ben ik ook mee bezig, maar los daarvan vroeg ik me af wat de algemene mening hier is over BTO, en wat de relatie is met Zepto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

silmaril8 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 21:42:
[...]

Dus wij moeten tijd steken in een reply voor jou omdat jij geen zin had om te zoeken op GoT of Google? Right :+
Sjesus zeg hoeveel moeite kostte het je om dit antwoord in te typen... Als je niet wil antwoorden doe dat dan niet. Maar bedankt voor je moeite!

Edit: dus wil je behulpzaam zijn type dan een regel in de trant van: BTO heeft een prima reputatie hier. of BTO heeft nogal veel kwaliteitsproblemen en slechte service. Ik kan 40 pagina's doorlezen en nog niet veel weten.

[ Voor 26% gewijzigd door Philflow op 08-06-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

red red WHINNNNNNNNNNNNNNNNNNNEE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Hier nog 2 scherpe 12" aanbiedingen onder de 600 euro:
http://servicios.ahtec.or..._middle_ofer_nls.php#n960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-10 15:22

Hot Pixel

King of no pants

Dank je Philflow, maar het lijkt wel alsof het om dezelfde laptap gaat?
De link verwijst iig naar dezelfde pagina.
Het lijken wel standaard Clevo dingetjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Die van 559 heeft een Celeron, die van 599 een Dual Core. Is dat wat je bedoelt?

Ik ken het merk Ahtec niet goed, is geloof ik spaans. Clevo zegt me ook weinig. Ze zijn iig wel goedkoop die Ahtec 12" en ook mooi licht met 1,83kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Ahtec 12" is eigenlijk een Hasee W230...(verschillende modellen)

Hasee is een grote chinese technologie producent (2de qua marktaandeel in China, leveranciers van de barebones aan MSI en bijvoorbeeld leverancier van alle laptops aan de United Nations).

Ik heb er laatst eentje gekocht via Ebay voor EUR 500,-
Echt een top computertje.

Ze komen ook uit Duitsland en Belgie (even zoeken op ebay; Tinxie & Leader 112 Electronics.) Dit scheelt import tax en met mazzel zit je dan nog onder de EUR 500,- met de volgende specs:

-Intel core 2 duo T5550 (1,83 GHz)
-12.1: WXGA
-2 GB DDR2 ram
-160 GB sata HDD
-Intel 802.11b/g wireless
-DVD+/- RW
Intel GMA X3100 graphics
Windows XP Pro (English)

Check: http://cgi.ebay.com/New-H...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

p.s Ik heb die van mij bij een andere verkoper gekocht maar die levert niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Clevo is een groot merk, hun laptops zijn niet te vergelijken met merken als acer, toshiba, etc... je hebt veel meer opties bij het assembleren. Zoals Dell heb je dan de mogelijkheid te kiezen hoe je systeem geconfigureerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Timmert schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:15:
[...]

Ik heb de grootste moeite om XP te installeren op een 6292. Bij gebrek aan een fdd heb ik geprobeerd de drivers te slipstreamen met nlite zoals hierboven omschreven, echter zonder succes. De drivers staan netjes op de cd, maar hij slikt ze niet.

2 vragen:

Gaat een usb floppydrive werken? Vanuit de windows setup ziet ie de usb floppy dan toch niet als A-drive?

Vraag 2: is het een idee om de harddisk over te hangen in een desktop systeem met floppydrive, en zo de installatie (+ sata drivers via de floppy) te doen?

Alvast bedankt!
Heel toevallig dat ik dit nu lees, maar ik had volgens mij een usb fdd gebruikt, deze pakte Windows wel, maar de drivers niet. Zoals gezegd, met dezelfde drivers geslipstreamed werkte het wel.

Hdd overzetten lijkt me niet handig, aangezien het een compleet ander systeem betreft.

Ik heb mijn 6292 in de verkoop staan overigens nu, gebruik hem niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:24:
Thanks voor de tips. Erg interessant. Uit welk land had je de jouwe besteld?
Heb jij precies hetzelfde design als die Ahtec of is het meer donkergrijs zoals die link die je stuurde?
Heeft de jouwe een glanzend scherm? (er staat Anti-Glare Glossy)

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 16-06-2008 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan het dat ik niemand hier hoor over de Asus F9SG?
Dat is ook een mooie 12" laptop met goeie specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:18:
[...]

Thanks voor de tips. Erg interessant. Uit welk land had je de jouwe besteld?
Heb jij precies hetzelfde design als die Ahtec of is het meer donkergrijs zoals die link die je stuurde?
Heeft de jouwe een glanzend scherm? (er staat Anti-Glare Glossy)
Design is (voor zover ik kan zien) excact hetzelfde als de Ahtec. UItgangen, fan-opening, dvd-drive, knopjes, toetsenbord etc. allemaal hetzelfde. Alleen andere naam dus.

Scherm is glanzend. Eerlijk is eerlijk, de kijkhoek is niet zoals bij dure merken, maar als je er recht voor zit geen enkel probleem en mooi helder.

Mijn exemplaar kwam rechtstreeks uit Hongkong (de fabriek zit in Shenzhen, net over de grens met Hong Kong), maar zoals ik al schreef kan je ze via Ebay ook uit Duitsland, Belgie en Engeland bestellen. Even speuren dus 8)

Als er genoeg animo is wil ik er wel een ervaringentopic over starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:24:
[...]
Mijn exemplaar kwam rechtstreeks uit Hongkong (de fabriek zit in Shenzhen, net over de grens met Hong Kong), maar zoals ik al schreef kan je ze via Ebay ook uit Duitsland, Belgie en Engeland bestellen. Even speuren dus 8)
Thanks voor de info. Dus jij hebt 19% aan de douane moeten betalen neem ik aan?
en dat heb je dus niet me EU landen.

PS. een fotootje(s) zou cool zijn! Die van Ahtec lijken nl. lichter grijs dan die op ebay.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 17-06-2008 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:35

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:24:
Die Ahtec 12" is eigenlijk een Hasee W230...(verschillende modellen)

Hasee is een grote chinese technologie producent (2de qua marktaandeel in China, leveranciers van de barebones aan MSI en bijvoorbeeld leverancier van alle laptops aan de United Nations).

Ze komen ook uit Duitsland en Belgie (even zoeken op ebay; Tinxie & Leader 112 Electronics.) Dit scheelt import tax en met mazzel zit je dan nog onder de EUR 500,- met de volgende specs:

-Intel core 2 duo T5550 (1,83 GHz)
-12.1: WXGA
-2 GB DDR2 ram
-160 GB sata HDD
-Intel 802.11b/g wireless
-DVD+/- RW
Intel GMA X3100 graphics
Windows XP Pro (English)

Check: http://cgi.ebay.com/New-H...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

p.s Ik heb die van mij bij een andere verkoper gekocht maar die levert niet meer.
Hoeveel uur doe je ongeveer met de accu van deze laptop (en zijn er grotere accus te bestellen?). Voor mij is accuduur veruit het belangrijkst dus ik was uitgekomen bij de netbook asus eee901 (1.6ghz, 1gb,20gb hd etc) met 7 uur accuduur voor 400 euro. Maar als je dan deze specs ziet voor nog geen 500 eu ga je toch weer twijfelen... Ziet er wel heel goed uit. Denk je dat 4 uur haalbaar is met de cpu wat gedownclocked?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HetWonder schreef op zondag 22 juni 2008 @ 17:07:
[...]

Hoeveel uur doe je ongeveer met de accu van deze laptop (en zijn er grotere accus te bestellen?). Voor mij is accuduur veruit het belangrijkst dus ik was uitgekomen bij de netbook asus eee901 (1.6ghz, 1gb,20gb hd etc) met 7 uur accuduur voor 400 euro. Maar als je dan deze specs ziet voor nog geen 500 eu ga je toch weer twijfelen... Ziet er wel heel goed uit. Denk je dat 4 uur haalbaar is met de cpu wat gedownclocked?
Zie : http://www.pctuner.net/ar...lici_davvero_conveniente/

Voor een redelijk uitgebreide review.

Accuduur is niet heel indrukwekkend... Ongeveer 2 uur en een beetje bij normaal gebruik. De standaard batterij is 4 cells. Je zal vast wel ergens sterkere batterijen kunnen krijgen. (Ik vermoed dezelfde als voor de MSI S262.)

Mooie van deze laptop zit uiteraard vooral onder de kap. Het is zeker niet de knapste qua design en materiaal keuze, maar voor ongeveer EUR 500,- zijn dit ongeevenaarde specificaties.

Ik vind persoonlijk dat er ook nogal verschil bestaat met de Asus eeepc (en vergelijkbare) dat zijn echte mini's waar je eigenlijk alleen een brief op kan typen of een beetje internetten. Dat beeldscherm is echt wel heel erg klein. Ik krijg er vrij snel kleine oogjes van...

Met zo'n 12.1" (en zeker met een beetje behoorlijke specs) kan je toch een stuk meer. Alleen de prijs van die eee's is wel heel gunstig... Tenzij je dus voor zo'n Chinees van Ebay gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

op http://www.batteryupgrade.com kun je op batterijcode zoeken. Misschien levert dat wat op?
Ik ben zeer geïnteresseert in de Hasee computertjes.
Er is een nieuwe uit: de WQ280
Afbeeldingslocatie: http://wire-box.co.uk/images/product/main_wq280.jpg
trés sexy.
Voor 547 pond (692) zou hij van jou kunnen zijn als je bij wire box besteld. Specs zijn zeer ok:
  • Intel Core 2 Duo T8300 2.4ghz
  • 2G DDR2
  • WXGA 1280*800 Glossy
  • 250G SATA
  • Intel 4965ABG Wireless
  • DVD/RW 16x
  • Intel X3100 Graphics
  • 3 * USB 2.0, Firewire, Monitor Out
  • 1.3 Megapixel internal Camera
Overigens is de W320 ook te koop voor 477,-
  • Intel Core 2 Duo T5550
  • 2gb DDR2
  • WXGA 1280*800 Glossy
  • 160gb SATA
  • Intel 802.11b/g
  • DVD/RW 16x
  • X3100 Graphics
  • 3 * USB 2.0, Firewire, Monitor Out
Je kunt ook bij alibaba bestellen, maar dat moet per 10 stuks geloof ik. Idee voor samenkopen.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Het is jammer dat de batterijduur zo laag is. Als ik de processor nou van 1.8ghz terugklok naar 1ghz (ik gebruik em toch voor alleen office werk, en t is een dualcore tenslotte), zal de batterijduur dan een uurtje te rekken zijn? Of denk ik dan te simpel.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

HetWonder schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:17:
Het is jammer dat de batterijduur zo laag is. Als ik de processor nou van 1.8ghz terugklok naar 1ghz (ik gebruik em toch voor alleen office werk, en t is een dualcore tenslotte), zal de batterijduur dan een uurtje te rekken zijn? Of denk ik dan te simpel.
Als je bij normaal gebruik al 2 uur kunt halen, dan moet dat lukken. Eventueel door de brightness flink naar beneden te zetten, je harddisk zsm powerdown en je CPU ook nog undervolten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

Naast wire-box heb ik ook nog deze winkel gevonden.
Ik krijg een foutmelding van de postmaster over het mailtje wat ik naar wire-box heb gestuurd. Mijn vertrouwen in die winkel is meteen naar beneden gekelderd.
Echt veel webshops kan ik niet vinden. Heeft iemand misschien meer geluk dan ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hasee zegt mij niks... maar ik zal deze thread goed in de gaten houden want ze zien er interessant uit. Redelijk wat performance in een toch kleine laptop, precies wat ik zoek... en niet duur daarbij ook nog.

die WQ280 is trouwens erg mooi

edit: je hebt ook nog de WQ250 btw,... stukkie goedkoper maar net zo mooi. zie daarvoor de website van Hasee zelf - chinees bedrijf. misschien zijn er wel wholesalers via ebay te vinden... kun je het laten importeren :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2008 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

nog één
Ik heb ook erg veel interesse in deze laptop. Sub-700/500 prijs, flinke specs en de kleinste laptop die ik totnutoe ben tegengekomen (296 x 227 x 26.3~31.3 mm)
Ben alleen een beetje een noob op ebay gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Rick Meijer schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:00:
Ben alleen een beetje een noob op ebay gebied.
Tips:
-Heel goed de negatieve feedback lezen.
-Oppassen dat de positieve feedback niet is opgebouwd van 100 objecten van 1 euro.
-expliciet vragen van waar het object wordt verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 09:46
Mooie apparaten die Hasee's :D Ik ga dit hier eens goed in de gate houden!

Deze 2 zijn ook leuk :)

MSI 12.1 MS-1223 - http://www.msicomputer.com/NB/product_spec.asp?model=MS-1223

• Based on Intel® GM45 + ICH9-M
• Support Intel® Penryn 45nm socket P mobile processor
• Intel® embedded GMA X4500
• 12" WXGA ( 1280 x 800 )
• Built-in MS-6837D Bluetooth 2.0
• Built-in DVD Super-Multi/Combo
• Built-in 1.3 Mega Pixel Webcam
• Built-in Biometric Fingerprint Sensor

MSI 12.1 MS-1221 - http://www.msicomputer.co....asp?model=MS-1221_Penryn

• Based on Intel® GM965 + ICH8-M
• Support Intel® Merom 65nm & Penryn 45nm socket P mobile processor
• Intel® embedded GMA X3100
• 12.1" WXGA ( 1280 x 800 )
• Built-in MS-6837D Bluetooth 2.0 + EDR USB Module
• Built-in Super-Multi Drive (supports DVD RAM)
• Built-in 1.3 Mega Pixel Webcam
• Built-in Biometric Fingerprint Sensor

Als thewirebox echt dit kan leveren voor €477 dan is dat helemaal niet gek :)

[ Voor 10% gewijzigd door StraightOn.NL op 25-06-2008 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Die Wirebox ziet er toch legit uit:
http://feedback.ebay.com/...wire-box&ftab=AllFeedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die MSI laptops zijn ook leuk... best wel goede performance lijkt me en toch klein. maar waar te koop en hoeveel kosten ze?

wirebox ziet er legit uit. maar hij verkoopt wel erg weinig. je hebt van die webshops op ebay die dagelijks tientallen producten verkopen. dan heb je zegmaar al een paar 1000 reviews ook staan, ipv 60 ... waarvan overigens maar 19 dingen in de laatste 6 maanden. nee, daar zal ik niet kopen.

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:30:
die MSI laptops zijn ook leuk... best wel goede performance lijkt me en toch klein. maar waar te koop en hoeveel kosten ze?

edit: typo
Echt geen idee...ik zit al de hele dag te zoeken op maar ik heb nog geen 1 resultaat :S je zou bijna zegge dat ze niet bestaan...Het is dat het gewoon op de website van MSI zelf staat anders geloofde ik het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

volgens wiki zul nog je tot minstens 14 juli moeten googlen.
Dan wordt de X4500 gereleased namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Rick Meijer schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:10:
volgens wiki zul nog je tot minstens 14 juli moeten googlen.
Dan wordt de X4500 gereleased namelijk.
:P Ik had het ook over de santa rosa modellen he :) met de X3100 aan boord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

StraightOn.NL schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:13:
[...]

:P Ik had het ook over de santa rosa modellen he :) met de X3100 aan boord
sorry niet gelezen (zou je me er op willen wijzen? Ik kan het echt niet terugvinden :?).
Dikke kans dat de 1221 en de 1223 uit dezelfde 'serie' komen (één budget, ander high-end).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Rick Meijer schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:18:
[...]

sorry niet gelezen (zou je me er op willen wijzen? Ik kan het echt niet terugvinden :?).
Dikke kans dat de 1221 en de 1223 uit dezelfde 'serie' komen (één budget, ander high-end).
Ow damn dat was in een ander topic idd...maar ik bedoelde het hier ook haha :P

http://www.msicomputer.com/NB/product_index.asp

Hier staan ze namelijk gewoon op platform, maar ik dacht dat de montivina's (1223) gewoon echt nieuw zijn en die 1221 de modellen van nu...

tenminste zo dacht ik ... ik zie nu wel dat er overal NEW! achter staat, dus wellicht heb je gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

StraightOn.NL schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:55:
[...]
http://www.msicomputer.com/NB/product_index.asp

Hier staan ze namelijk gewoon op platform, maar ik dacht dat de montivina's (1223) gewoon echt nieuw zijn
Zo interessante 12" die 1223
http://www.msicomputer.com/NB/product_spec.asp?model=MS-1223

Gewicht: 3,5lbs =1,6 kilo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeker, maar geen WLAN of zie ik dat verkeerd? voor mij persoonlijk is dat best wel een must-have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 17:59:
[...]
zeker, maar geen WLAN of zie ik dat verkeerd? voor mij persoonlijk is dat best wel een must-have.
Ik denk een drukfoutje of onderdeel van de Montevina chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 18:05:
[...]

Ik denk een drukfoutje of onderdeel van de Montevina chipset.
Is geen drukfout: de MS-1223 is de barebone versie (van de pr201). Kan je zelf verder opbouwen, maar helaas heb ik die nog nooit ergens gezien hier in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:02:
[...]

Is geen drukfout: de MS-1223 is de barebone versie (van de pr201). Kan je zelf verder opbouwen, maar helaas heb ik die nog nooit ergens gezien hier in NL.
Short-Cut Keys BlueTooth / WLAN Power on / Camera Power on

Klopt volgens mij zit dat er standaard niet in, Montevina ondersteund wel Wimax en draft-n als ik het goed heb.

op FP stond ooit: Het topmodel, Echo Peak genaamd, kost in bulkhoeveelheden 43 tot 54 dollar per stuk, afhankelijk van de specificaties. Deze chip ondersteunt de 802.11a/g/n-standaarden en wimax. Het 802.11n-budgetmodel, dat ook compatibel is met bestaande 802.11a en -g apparatuur, heet Shirley Peak en kost 19 tot 30 dollar.

Waaruit af te leiden is dat dit inderdaad niet in de montevina geintegreerd is...maar volgens mij is dat ook meer regel dan uitzondering dat de wifi een losse module is...mini-pci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Misschien is het toch een idee om via alibaba met tien man samen iets in te kopen? Ik heb ook wel interesse in dit apparaatje ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-10 08:48

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Twijfel twijfel.. een MSI VR201-016 voor 650 euro (C2D T2330, 2GB DDR2, 160GB harddisk) of toch de Dell Vostro 1310 (ok, een 13" maar toch) voor rond de 700 euro (C2D T8100, 3GB DDR2, 250GB harddisk) De Dell lijkt op papier een hoop extra te bieden voor relatief weinig geld.. Wie helpt mij uit de brand? :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

@hierboven: ligt eraan wat je zoekt. Als je klein wilt zou ik voor de MSI gaan, als je prijs/prestatie wilt zou ik voor de Dell gaan. Heb je ook al alternatieven van de Dell overwogen? Frieslancomputers heeft een FT00 barebone (8400M + 4gb + T8300 etc.) voor 749. Voor ong. 614 euro heb je ook een 13 incher met dikke specs daar trouwens.
Dus het komt neer op waar je een compromis op wil sluiten: grootte ten koste van kracht of andersom?
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:02:
[...]

Komt omdat 'ie nog niet uit is (zie paar posts omhoog)... of bedoelde je iets anders?
HetWonder schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:33:
Misschien is het toch een idee om via alibaba met tien man samen iets in te kopen? Ik heb ook wel interesse in dit apparaatje ;)
Hear hear! Heb ook interesse.
Maar na het vernemen van wat informatie over de X4500 over twee weken is het misschien wijzer iets te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Demoniac schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 00:22:
De Dell lijkt op papier een hoop extra te bieden voor relatief weinig geld.. Wie helpt mij uit de brand? :)
Van die twee zou ik altijd voor die Dell gaan. Ik weet niet of je de VR201 in het echt hebt gezien maar ik vind dat een echt budget model. De reviews over de Dell 1310 zijn behoorlijk positief:
http://www.notebookcheck....1310-Notebook.9244.0.html
Volgens mij zijn ze ook nog even zwaar, dus dan kun je net zo goed voor 13inch gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 21:39

jjust

Het leven is een strijd

Rick Meijer schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 08:27:
Heb je ook al alternatieven van de Dell overwogen? Frieslancomputers heeft een FT00 barebone (8400M + 4gb + T8300 etc.) voor 749. Voor ong. 614 euro heb je ook een 13 incher met dikke specs daar trouwens.
Die barebone ziet er goed uit bij Frieslandcomputer. Ik kan echter weinig info vinden over de
Asus S37E barebone die ze leveren. Heeft iemand misschien meer info of reviews gezien?

http://www.frieslandcompu...op_detail.php?id=2422&c=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Ik heb een review gezien ... nadat ik zelf ook de deze S37E bij Frieslandcomputers had gezien was ik ook naar gaan zoeken...ik kan hem nu echter niet meer vinden.

En ik heb de laatste tijd zoveel reviews gelezen dat ik je echt niet meer met zekerheid durf te zeggen wat ze ervan vonden...(ik dacht eigenlijk bijna zeker te weten dat ik hem gewoon op notebookreview.com gevonden had...maar daar vind ik op dit moment niets van terug...)

::edit:: Voor het geld wat hij bij frieslandc. kost is het echt wel een interessant apparaatje!

Ik kan me wel herinneren dat de afmetingen meer leken op die van 14.1 inch laptop dan op een 13.3 ... erg dikke randen en niet echt klein uitgevoerd volgens mij.

[ Voor 23% gewijzigd door StraightOn.NL op 27-06-2008 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

Volgens mij heb ik dat ook ergens geschreven. Ik kan'm alleen niet terug vinden.
De S37E is even groot als de FT00 iig.
Zat eerst ook te twijfelen, totdat ik't formaat op een krant uit had getekend om een beetje werkelijk gevoel voor de grootte te krijgen (sizeasy komt ook maar zó ver). Toch net iets te log voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat laptopje van frieslandcomputers klinkt best ideaal... maar helaas te groot! op XXODD staat ook een toffe 12.1" laptop, maar prijs tikt aardig aan als je wat standaard dingen erin wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 13:51:
dat laptopje van frieslandcomputers klinkt best ideaal... maar helaas te groot! op XXODD staat ook een toffe 12.1" laptop, maar prijs tikt aardig aan als je wat standaard dingen erin wil hebben.
Dezelfde 12" is via Friesland voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

Ligt aan wat je standaard vind, maar dan nog vind ik een laptop met T8300 en 4cell accu voor 800+ euro nog steeds prijzig. Zeker als daar een accu voor 119E bijkomt.
Misschien werd dat bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm. niet gevonden maar ben wel de FCB 720S 12" tegengekomen op die frieslandcomputers site. is dat soms dezelfde? het staat onder "zelf samenstellen" maar hoe stel je zelf iets samen? zie hier:
http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=1862#

399 euro... en zit dat alles wat er in de omschrijving/specificatielijst staat in de laptop? nee toch? (op de optionele dingen na zoals de 8-cells (!!?) Li-Ion batterij). Hoe meet die laptop naast de Wind bijvoorbeeld?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 16:01 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.