[Ervaringen] 12" Laptops Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 64.717 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

FCB 720's zijn alle drie Xxodd modellen:
http://www.frieslandcompu..._lijst.php?subrubriek=232

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, tof, bedankt. maar is die ene die ik noemde dan echt gewoon 399 met alles erop en eraan wat in de beschrijving zit... zonder de optionele dingen natuurlijk. dat is wel erg goedkoop... en ook grotere HDD dan die van de Wind enzo. en dan kun je nog een 8-cells batterij erbij bestellen (geen idee hoeveel die kost)... maar dan heb je toch een best leuk ding lijkt me. welliswaar geen dualcore natuurlijk. vraag me af hoe lang de batterij van zo'n ding meegaat, ook met een 8-cell batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ja is zeker goedkoop. De CPU is ook een stuk krachtiger. Basis gewicht is 1,8 kg met 4 cel, met 8 cel waarschijnlijk 2,1-2,2 kg.

De Wind heeft als voordelen dat ie een LED scherm heeft en lichter en kleiner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vraag me af hoe het werken op een Wind is. want 10" is me misschien wel wat te klein. ik had een 15.4" en die was vreselijk groot. een 12" lijkt me een perfecte maat om handig mee te nemen voor schoolwerk enzo. ik zou een 10" eens in het echt moeten zien. 2.1kg ... de Wind is 2.6lbs... dat is 1.2kg,.. echt?! dat is wel heel erg licht zeg.

dit klinkt trouwens erg stom, maar ik zag eergisteren pas dat er ook LED schermen zijn blijkbaar. Het voordeel hiervan is dat ze zuiniger zijn? Zijn er verder nog voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 19:10
ja de kleuren komen mooier en natuurlijker over...zonder dat er zoveel "licht" geproduceerd word...de kleuren zijn mooier bij een lagere helderheid zal ik maar zeggen dus

ofja...ik heb alleen die backled's gezien op de macbooks...maar dezelfde zouden zijn verwerkt in de Wind...ziet er goed uit in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankje StraightOn. dat is best lastig. het gaat afwegen worden dan. heb er trouwens niet op gelet of alle andere genoemde laptops op de voorgaande aantal pagina's LED displays hebben of ook allemaal nog de "normale" techniek. op zich hecht ik er misschien niet superveel waarde aan, het is niet dat ik er serieus films op wil gaan kijken of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

Met de 8-cell batterij doe je 119 minuten. Met de 4 cell mag je blij zijn met iets meer dan de helft (er zijn mensen die er net een uur en een kwartier mee doen). Overigens kost de 8 cell knakker 119 euro, zoals al eerder vermeld. Voor meer informatie zou je eigenlijk even het xxodd topic door moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Hoe zit het met die Hasee laptopjes? Is er al meer bekend over wie hem echt kan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rick Meijer schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 08:27:

[...]

Komt omdat 'ie nog niet uit is (zie paar posts omhoog)... of bedoelde je iets anders?
Ja, sorry, was erg onduidelijk. Heb nog geen msi barebones hier in NL gevonden. Van arremoe zelf dan ook maar een pr200 (=ms1221) ya-edition (yak, groen) gekocht, en geupgrade naar een t7700 en 4GB. Ligt hier dus nog een proc T5250 en 2x1GB geheugen..... Assembleren van de pr200 is echt simpel. En ik vind het een erg fijne laptop kwa formaat, en kan ook nog hd-films kijken via de hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:13

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Rick Meijer schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 19:24:
Met de 8-cell batterij doe je 119 minuten. Met de 4 cell mag je blij zijn met iets meer dan de helft (er zijn mensen die er net een uur en een kwartier mee doen). Overigens kost de 8 cell knakker 119 euro, zoals al eerder vermeld. Voor meer informatie zou je eigenlijk even het xxodd topic door moeten nemen.
Is dat echt zo weinig? Als je met een asus eee 10 inch 7.5u kan doen op een 6cell dan moet dat ding wel héél veel extra stroom verbruiken.

Weet er iemand trouwens wat het verschil is in energiegebruik tussen een celeron-m en een dual core? Ik heb het ding vooral nodig vanwege de lange accuduur namelijk.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
HetWonder schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 22:50:
[...]

Is dat echt zo weinig? Als je met een asus eee 10 inch 7.5u kan doen op een 6cell dan moet dat ding wel héél veel extra stroom verbruiken.

Weet er iemand trouwens wat het verschil is in energiegebruik tussen een celeron-m en een dual core? Ik heb het ding vooral nodig vanwege de lange accuduur namelijk.
Mensen het aantal cellen heeft helemaal niet te maken met de capaciteit van de accu (hoewel het wel een indicatie is). Het aantal mAh dat een accu kan leveren en het bijhorende voltage geeft we capaciteit aan. (P = U * I )

Misschien heeft die xxodd een 8 cell accu met een capaciteit van 4400mAh op 7 volt...ik weet het niet..maar het aantal cellen zegt iig lang niet alles!

(de Wind 6-cell accu is overigens 5200mAh op 9,2 volt als ik het goed herinner)

En het gebruik van niet energiezuinige componenten, scherm cpu chipset ect. helpt ook mee :P

[ Voor 4% gewijzigd door StraightOn.NL op 28-06-2008 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 21:56:
[...]

Ja, sorry, was erg onduidelijk. Heb nog geen msi barebones hier in NL gevonden. Van arremoe zelf dan ook maar een pr200 (=ms1221) ya-edition (yak, groen) gekocht, en geupgrade naar een t7700 en 4GB. Ligt hier dus nog een proc T5250 en 2x1GB geheugen..... Assembleren van de pr200 is echt simpel. En ik vind het een erg fijne laptop kwa formaat, en kan ook nog hd-films kijken via de hdmi.
Heb toevallig vandaag mijn ALB RS12 (T8100, 2GB, 120GB Sata) binnen gekregen van albcomputers uit duitsland. Is de barebone variant die je volledig kan configureren. En gelukkig gewoon in de kleur zwart ipv die andere 'fantastische' kleuren.

Binnen de eu zijn de barebones voor derden meen ik niet voor handen.... Ze zijn echter wel te importeren uit de US als ik me niet vergis, (zou je voor de zekerheid even moeten zoeken op notebookreview.com). Heb zelf de 8cell batterij en volgens windows XP Pro zou ik er zo'n 4-5 uur mee moeten kunnen doen. Zal als ik tijd heb komende week eens batterymeter instaleren om te bekijken wat de daadwerkelijke tijd bedraagt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 03:16:
[...]

Heb toevallig vandaag mijn ALB RS12 (T8100, 2GB, 120GB Sata) binnen gekregen van albcomputers uit duitsland. Is de barebone variant die je volledig kan configureren. En gelukkig gewoon in de kleur zwart ipv die andere 'fantastische' kleuren.

Binnen de eu zijn de barebones voor derden meen ik niet voor handen.... Ze zijn echter wel te importeren uit de US als ik me niet vergis, (zou je voor de zekerheid even moeten zoeken op notebookreview.com). Heb zelf de 8cell batterij en volgens windows XP Pro zou ik er zo'n 4-5 uur mee moeten kunnen doen. Zal als ik tijd heb komende week eens batterymeter instaleren om te bekijken wat de daadwerkelijke tijd bedraagt.
Fraaie machine, ben benieuwd naar de metalen behuizing. Erg stevig denk ik?
Prijs is ongeveer wat ik al met al voor die van mij heb betaald.
Notebookreview kom ik ook vaak idd. Prijzen van barebones in de vs zijn door de $-koers belachelijk natuurlijk. Maar heb het niet aangedurfd vanwege transport en heffingen bij de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 10:51:
[...]

Fraaie machine, ben benieuwd naar de metalen behuizing. Erg stevig denk ik?
Prijs is ongeveer wat ik al met al voor die van mij heb betaald.
Notebookreview kom ik ook vaak idd. Prijzen van barebones in de vs zijn door de $-koers belachelijk natuurlijk. Maar heb het niet aangedurfd vanwege transport en heffingen bij de douane.
daar heb je misschien wel gelijk in. ik ga binnenkort op vakantie naar Amerika... dus misschien kan ik er voor mezelf wel 1 kopen. maar barebone gaat dan niet lukken, want dat moet vast allemaal op bestelling enzo. wind is ook nog niet leverbaar dus ik heb nog geen idee welke ik kan en wil kopen. zolang het maar 12" is.. of 10" misschien dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 11:22:
[...]

daar heb je misschien wel gelijk in. ik ga binnenkort op vakantie naar Amerika... dus misschien kan ik er voor mezelf wel 1 kopen. maar barebone gaat dan niet lukken, want dat moet vast allemaal op bestelling enzo. wind is ook nog niet leverbaar dus ik heb nog geen idee welke ik kan en wil kopen. zolang het maar 12" is.. of 10" misschien dus.
Neem je toch een kale barebone, en bouw je'm hier op? Als je dan wordt aangehouden op Schiphol scheelt dat ook nog eens in de heffingen. Als je al moet betalen, want het is geen werkende laptop natuurlijk.
Hier heb ik beschreven hoe de upgrade van m'n pr200 is gegaan:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=127191
Zie m'n foto's op allerlei sites terugkomen (o.a. russische...) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 11:22:
[...]
daar heb je misschien wel gelijk in. ik ga binnenkort op vakantie naar Amerika...
Als je toch naar de VS gaat kun je beter een complete 12" kopen. Componenten zijn daar immers zo goedkoop. Er zijn wel scherpe controles door de douane op vluchten uit de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 11:46:
[...]

Als je toch naar de VS gaat kun je beter een complete 12" kopen. Componenten zijn daar immers zo goedkoop. Er zijn wel scherpe controles door de douane op vluchten uit de VS.
Wat miloman zegt is wel een idee, maar ik heb daar niet echt de kennis voor. Dan kan ik inderdaad beter een complete 12" laptop kopen zoals Philflow aan geeft. Daar dacht ik dus al aan, maar geen idee welke laptop nog...

Hoe dan ook, wat betreft de douane. Hebben mensen hier ervaringen mee? Wat kan me te wachten staan mocht ik een laptop uit de VS meenemen?

Scenario 1: Stel, ik heb de laptop daar gekocht voor 500 dollar en ik kom daar eerlijk voor uit bij de douane. Betaal je dan "enkel" de 20% heffing of dan ook nog een boete?

Scenario 2: Ik koop een laptop en installeer tijdens m'n vakantie wat troep erop om te laten lijken alsof ik de laptop al had voor vertrek (natuurlijk laat ik al het verpakkingsmateriaal dan achter in Amerika)... werkt dat beter? Ik bedoel, je kan toch ook je laptop meenemen op vakantie? Dat valt toch niet te controleren?

edit:

of Scenario 3: ik stuur de laptop naar mezelf vanuit Amerika en zet op de verpakking dat de waarde 200 dollar is of zoiets. Dan betaal je daar toch gewoon belasting overheen? Als het goed is doe ik dat nu ook al met een digitale fotocamera die ik in bestelling heb vanuit Hong Kong. ("Pending customs inspection.")

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 12:25:
[...]

Wat miloman zegt is wel een idee, maar ik heb daar niet echt de kennis voor. Dan kan ik inderdaad beter een complete 12" laptop kopen zoals Philflow aan geeft. Daar dacht ik dus al aan, maar geen idee welke laptop nog...

Hoe dan ook, wat betreft de douane. Hebben mensen hier ervaringen mee? Wat kan me te wachten staan mocht ik een laptop uit de VS meenemen?

Scenario 1: Stel, ik heb de laptop daar gekocht voor 500 dollar en ik kom daar eerlijk voor uit bij de douane. Betaal je dan "enkel" de 20% heffing of dan ook nog een boete?

Scenario 2: Ik koop een laptop en installeer tijdens m'n vakantie wat troep erop om te laten lijken alsof ik de laptop al had voor vertrek (natuurlijk laat ik al het verpakkingsmateriaal dan achter in Amerika)... werkt dat beter? Ik bedoel, je kan toch ook je laptop meenemen op vakantie? Dat valt toch niet te controleren?

edit:

of Scenario 3: ik stuur de laptop naar mezelf vanuit Amerika en zet op de verpakking dat de waarde 200 dollar is of zoiets. Dan betaal je daar toch gewoon belasting overheen? Als het goed is doe ik dat nu ook al met een digitale fotocamera die ik in bestelling heb vanuit Hong Kong. ("Pending customs inspection.")
1. Voor zover ik weet zit op elektronica een importbelasting van 3,5% en dan betaal je nog de 19% btw erbovenop...hoe het specifiek met een laptop zit weet ik niet, gezien dat ook als gegevensdrager gezien kan worden waarvoor de EU misschien een apart tarief heeft (zoals harddiskrecorders, mp3 spelers enz.)

2. Zou je kunnen doen, maar ze hebben het recht om te vragen naar bewijsmateriaal om na te gaan dat je de laptop voor vertrek ook al had, dus een bonnetje van een NL winkel of een certificaat van de douane dat je hem hebt meegenomen toen je vertrok uit NL

3. Is misschien de beste optie :) ik weet niet of het goed gaat...maar al die EEEtjes die zijn verzonden uit Taiwan (van Ebay) werden ook verzonden in cadeaupapier en alles en de meeste hebben geen last van de douane gehad volgens mij (maarja EEE 4G heeft maar geringe waarde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
@rats
Mooi, je kan tot 5jaar garantie erbijkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StraightOn.NL, bedankt voor je informatieve reply. Ik denk dat je gelijk hebt met dat optie 3 de beste optie is. als ik een leuke laptop tegenkom stuur ik hem wel naar mezelf... of nou, de buren dan waarschijnlijk omdat de laptop eerder hier aankomt dan dat ik ws terug ben van vakantie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meen van de week een folder van de postbank te hebben gehad dat er op notebooks geen import heffing zit. Wel mag je 19% erbij optellen. En eventueel een boete wanneer je niet zelf aangeeft dat je hem importeert.

Verder is de ALB RS-12 kwa behuizing redelijk stevig. Maar toch iets minder dan mijn oude asus m5200n. Maar dat kan ook komen doordat dat nog geen widescreen is. Verder vindt ik zelf het toetsenbord wat slapjes aanvoelen, maar dat is waarschijnlijk een kwestie van gewenning.

Verder functioneert alles prima met XP en lijkt het op dit moment een verstandige keuze te zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 15:36:
dat er op notebooks geen import heffing zit. Wel mag je 19% erbij optellen.
Klopt.
En eventueel een boete wanneer je niet zelf aangeeft dat je hem importeert.
Dat wist ik niet.

Optie 2 Eventueel kun je ook een factuur vervalsen >:)

Optie 3 kun je proberen maar ze zijn niet achterlijk bij de douane ;) Als je de indruk kunt wekken dat het een tweedehands computer is dan zou dat wel gaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Philflow op 28-06-2008 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 17:57:
[...]
Optie 3 kun je proberen maar ze zijn niet achterlijk bij de douane ;) Als je de indruk kunt wekken dat het een tweedehands computer is dan zou dat wel gaan.
misschien hehe. ik kijk wel even. als ik een laptop daar tegenkom stuur ik um gewoon op in een onopvallende doos waarop staat "technisch product" en "breekbaar" en waarde ongeveer 50% van de werkelijke prijs. moet kunnen. of als "gift".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Volgens mij scannen ze de dozen, een laptop zien ze dus zo zitten. Bij mij gingen ze echt het typenummer opschrijven en toen checken op amerikaanse sites of het klopte. (ik stond erbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 18:41:
Volgens mij scannen ze de dozen, een laptop zien ze dus zo zitten. Bij mij gingen ze echt het typenummer opschrijven en toen checken op amerikaanse sites of het klopte. (ik stond erbij)
erbij? stuurde je het dan of nam je het mee als baggage of zo?

ik wil de gok wel wagen... het ergste wat er kan gebeuren als je een laptop naar jezelf toestuurt is 19% btw. ik weet alleen niet welk bedrag ze dan hanteren,... wat op de doos staat of wat ze op internet vinden. m'n vader hoefde een keer maar 20 euro te betalen omdat er op de doos iets van $100 als waarde stond ipv de $350 wat ie werkelijk waard was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 19:04:
[...]
erbij? stuurde je het dan of nam je het mee als baggage of zo?
besteld in US, opgehaald bij douane kantoor a'dam.

Precies, gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

ook leuk dat Samsung laptops eindelijk in Nederland beschikbaar komen. in Duitsland en UK hebben ze aardig wat succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

ik ben benieuwd naar de nieuwe van dell... ziet er erg mooi uit, alleen die batterij is lelijk.
Speaking of which: er worden met de komst van centrino2 behoorlijk wat nieuwe (kleine) laptops aangekondigd. Misschien een idee om de SP te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Nieuwe 12" en 13" van Xxodd (Sager?): http://www.xxodd.nl/index.php?p=categorie&ID=13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerotol
  • Laatst online: 13-08 13:22
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4497

ThinkPad X200 haalt met 9 cell bijna 10 uur. Iemand die weet waar je die lenovo's kunt kopen _/-\o_

Now i am become death , the destroyer of worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:06

RnB

With the screen set to the 4th level of brightness, wireless on and the system idling for about 8 hours and being used to surf the web for about an hour the battery finally gave up at 9 hours and 53 minutes.
Je haalt die 9 uur pas als je er 8 uur lang niet aan zit en dan nog een uurtje gaat surfen. :P
This reviewer took the X200 to a coffee shop to do some work for about four hours and only drained the battery down to 55% of the battery life while constantly surfing, typing, opening and installing programs.
Denk dat je zo rond de 6/7 uur kan verwachten met wat licht werk, wat uiteraard ook erg goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerotol
dat klopt RNB maar het is dan ook geen laptop met een ULV cpu enzo. Er zit in de configuratie een 8600 , trouwens 7 uur is fantastisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Dat weet ik. ;) Ik denk ik informeer je even, niet dat je straks teleurgesteld raakt, omdat je de 10 uur maar niet kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

jammer dat er geen LED scherm in zit.
én dat 'ie groter is dan de X61 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerotol
ik vraag mij af of het aangeraden is om op dit moment een laptop te kopen in dit segment gezien het feit dat centrino 2 er is.

Gaan de prijzen van de oude modellen dan nie gevoelig dalen wanneer de nieuwe uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Iemand voor of nadelen aan de 2510p?

Processor / videokaart vind ik niet zo belangrijk (game er toch niet op), batterijduur en gewicht des te meer. Liefst plaats ik er nog een 2e batterij bij.

Heb nu een NC4200 met 6 + 12 cells batterij (haal ik zeker 15+ uur mee) batterijtijd, maar zoek een upgrade!
Zijn er voor die sony vaio's bijv ook extra batterijen toe te voegen? (dus 2e batterij plaatsen, niet primaire batterij omwisselen?).

[ Voor 3% gewijzigd door wessel99 op 30-07-2008 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

wessel99 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 12:46:
Iemand voor of nadelen aan de 2510p?
trage 1.8" hdd volgens mij. Check the review op NBR, Notebookcheck, Notebookjournal.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Leuk laptopje, lijkt wel verdacht qua behuizing op de oude vostro(dell) serie. Voor de rest leuke specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
En iemand ervaringen met de lenovo X300? Extreem kostbaar, maar wel goeie specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

wessel99 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 14:39:
En iemand ervaringen met de lenovo X300? Extreem kostbaar, maar wel goeie specs!
Geen ervaring mee maar wel een tip: Kijk ook naar de Sony Z. Ongeveer even zwaar, goedkoper en 2x zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 14:43:
[...]

Geen ervaring mee maar wel een tip: Kijk ook naar de Sony Z. Ongeveer even zwaar, goedkoper en 2x zo snel.
Wow, dat zijn erg interessante laptopjes!

Afmetingen zijn voor mij niet zozeer een probleem. Een 10" is prima en ook goed, maar een 13" stoort me ook niet, zolang het maar LICHT is.

Deze Z serie heeft dezelfde soort toetsjes als de macbook (air) serie. En die zijn werkelijk een plezier om te gebruiken, veel leuker dan die standaard laptop-toetsenborden.

Ik zal die serie nog eens van naderbij bekijken, want 1600*xxx is voor een 13" scherm niet nodig. Ook wel interessant dat er blu ray inzit, kan hij meteen gebruikt worden als htpc aan de tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Je kunt bij de Z serie kiezen voor 1366*768 of 1600*900. Bluray en SSD modellen worden in Nederland niet geleverd maar kun je wel importeren uit de VS of Japan.

Edit: SSD modellen zijn trouwens wel te bestellen bij Notebook.de

[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 31-07-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 21:30

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

wessel99 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 14:39:
Ik heb er een sinds ongeveer een maand. Bevalt me uitstekend tot nog toe - met gemak snel genoeg voor mijn doeleinden, batterijduur is prima en het design is er gewoon op gericht om efficient te kunnen werken...de trackpoint is bijvoorbeeld erg fijn en het toetsenbord is ook erg goed :). Sony's schijnen nog wel eens gebrekkige Linux-ondersteuning te hebben (heb er zelf geen ervaring mee) en in sommige landen is de garantie voor Sony's minder lang dan die van Thinkpads - en Sony's zijn in Nederland vaak duur, al kan aankopen in het buitenland dat misschien verhelpen.

Ik verwacht in ieder geval nog erg lang plezier te hebben van mijn X300 - voor mij is een laptop een apparaat dat het gewoon altijd moet doen en waar ik niet naar om hoef te kijken en de X300 voldoet uitstekend aan dat profiel :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
tsja ik zit een beetje met die batterijduur; de 2510p is kleiner (12 inch tegen 13,3) en haalt 9 uur tegen ongeveer 6 van de x300.

Voor mij hoeft hij nl geen 13 inch te zijn. Nadeel bij de 2510p is wel weer dat je eigenlijk gewoon vast zit aan een upgrade naar een 64gb ssd omdat de harddisk zo bedroevend traag is in de 2510p.

Ander voordeel van de 2510p vind ik dat je en de batterijduur kan hebben (9-10 uur), je DVDrw blijft erin zitten en je hebt zelfs nog een SD-card slot en pccard slot. Vooral gemis van het SD card slot vind ik zonde van de x300.

Maarja de x300 heeft wel weer een groter scherm, grotere resolutie, stereo speakers en het thinkvantage backuppen.... Maarja geen enkele mogelijkheid om verder iets toe te voegen (bijv een extra SSD in een pccard slot)...

Keuzes!! ;-)

Mooiste voor mij zou zijn een jonge 2510p (refurbished?) en daar dan meteen een 64gb SSD in proppen, 9 cells batterij en hoppa, gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Net ff zitten kijken en je kan voor +/- 1000 euro eenHP 2510 via ebay uit de VS laten komen in de config die ik graag zou willen (9 cells batterij, 64gb SSD, WWAN). Wat zijn alleen dan de risico's qua extra bijkomende douane kosten etc?

[ Voor 21% gewijzigd door wessel99 op 02-08-2008 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
En het is een 2510p geworden, voor een erg goeie prijs kunnen kopen (zonder SSD helaas). Vind de snelheid van de in dit model geleverde 120gb 5400rpm harddisk wel meevallen maar voor het prijsverschil kan ik er tzt nog wel een SSD in prikken!

Ongelofelijk lichte laptop en ik heb gisteren met gewoon wat surfen/drivers installeren 6.5 uur op de normale settings gehaald met de 6 cells batterij en de 9 cells is besteld (50 dollar incl verzenden).

Happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx voor het delen van de ervaringen...

Als er nog interessante gebruikservaringen bijkomen mag je ze steeds melden. Het is namelijk idd een erg interessante laptop.

Je hebt namelijk de netbooks (allemaal atom en gelijkaardige specs, op zich voldoende) en dan heb je ook de 'volwaardige' laptops, met volwaardige laptophardware, zo klein en licht mogelijk uitgevoerd. HP 2510, TZ serie van vaio, x300 (en opvolgers, daar was gisteren nog een bericht over op de fp). Ik vergeet er vast een paar, maar dat zijn ze zowat. Het verschil is wel dat een netbook 400 euro kost, en de genoemde voorbeelden minstens een drievoud, in euros vaak het viervoud.

Wat toch een bittere drempel is, als je in principe wel vooruit zou kunnen met een netbook (in mijn geval dan). Wat me stoort aan laptops is niet zozeer de grootte, 12/13" kan prima, het gewicht en de 'bulky-ness', dat is een afknapper.

Probleem is dat je voor die prijzen al in Macbook Air gebied komt, welke natuurlijk de voorkeur heeft. (alu, verlicht toetsenbord, toetsenbord met losse buttons, enz...) HP is dan voor omgerekend 1000 euro wel een goede deal.

Bijt je trouwens niet te hard vast op die SSD. Vooralsnog is de gewone HD echt nog niet weggeconcurreerd, en ondanks dat iedereen nogal gefixeerd is op het 'bewegende onderdelen' verhaaltje heeft een traditionele harddisk best wel voordelen.

Vergeet niet dat een gewone harddisk al meer dan 20 jaar ontwikkeld wordt. Bewegende onderdelen is ook niet echt een dramatisch probleem, met de huidige bewegings-sensing technieken die de koppen parkeren. Verder zijn ze goedkoop voor véél opslag, en verbruiken ze ook relatief weinig.

De goedkope SSD die in de netbooks te vinden zijn presteren in elk geval allesbehalve beter dan een gewone traditionele harddisk. Misschien dat het in de upperclass SSD's beter gesteld is (64GB en meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
wessel99 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 07:33:
En het is een 2510p geworden, voor een erg goeie prijs kunnen kopen (zonder SSD helaas). Vind de snelheid van de in dit model geleverde 120gb 5400rpm harddisk wel meevallen maar voor het prijsverschil kan ik er tzt nog wel een SSD in prikken!

Ongelofelijk lichte laptop en ik heb gisteren met gewoon wat surfen/drivers installeren 6.5 uur op de normale settings gehaald met de 6 cells batterij en de 9 cells is besteld (50 dollar incl verzenden).

Happy!
Ik ben ook sinds kort een erg blije eigenaar van een 2510p. Nu vroeg ik me af welke model je in jouw bezit hebt, gezien de 120GB 5400RPM in 1.8" HDD. Die ben ik zelf nog niet tegengekomen namelijk in mijn zoektocht hiervoor.

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Toshiba maakt een 160GB 1.8" 5400rpm. Ik weet niet of ze al te koop zijn.
http://www.hardware.info/...0_GB_in_18_5400_RPM_disk/

Samsung heeft een 1.8" 120GB 5400rpm:
http://www.samsung.com/gl...=68&model_cd=266&tab=fea#

[ Voor 30% gewijzigd door Philflow op 05-08-2008 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier ook ervaring met de Asus F9SG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:43:
Thx voor het delen van de ervaringen...

Als er nog interessante gebruikservaringen bijkomen mag je ze steeds melden. Het is namelijk idd een erg interessante laptop.

Je hebt namelijk de netbooks (allemaal atom en gelijkaardige specs, op zich voldoende) en dan heb je ook de 'volwaardige' laptops, met volwaardige laptophardware, zo klein en licht mogelijk uitgevoerd. HP 2510, TZ serie van vaio, x300 (en opvolgers, daar was gisteren nog een bericht over op de fp). Ik vergeet er vast een paar, maar dat zijn ze zowat. Het verschil is wel dat een netbook 400 euro kost, en de genoemde voorbeelden minstens een drievoud, in euros vaak het viervoud.

Wat toch een bittere drempel is, als je in principe wel vooruit zou kunnen met een netbook (in mijn geval dan). Wat me stoort aan laptops is niet zozeer de grootte, 12/13" kan prima, het gewicht en de 'bulky-ness', dat is een afknapper.

Probleem is dat je voor die prijzen al in Macbook Air gebied komt, welke natuurlijk de voorkeur heeft. (alu, verlicht toetsenbord, toetsenbord met losse buttons, enz...) HP is dan voor omgerekend 1000 euro wel een goede deal.

Bijt je trouwens niet te hard vast op die SSD. Vooralsnog is de gewone HD echt nog niet weggeconcurreerd, en ondanks dat iedereen nogal gefixeerd is op het 'bewegende onderdelen' verhaaltje heeft een traditionele harddisk best wel voordelen.

Vergeet niet dat een gewone harddisk al meer dan 20 jaar ontwikkeld wordt. Bewegende onderdelen is ook niet echt een dramatisch probleem, met de huidige bewegings-sensing technieken die de koppen parkeren. Verder zijn ze goedkoop voor véél opslag, en verbruiken ze ook relatief weinig.

De goedkope SSD die in de netbooks te vinden zijn presteren in elk geval allesbehalve beter dan een gewone traditionele harddisk. Misschien dat het in de upperclass SSD's beter gesteld is (64GB en meer)
Ik zit nu te denken aan een Mtron SSD, zou incl btw ongeveer 600 euro zijn. Wel een bittere pil maar dat was ongeveer het verschil met de laptop die ik anders in de VS zou halen en ik verwacht ook nog wel iets voor de 1.8inch 100gb schijf terug te kunnen krijgen. Die Mtron zou 100mbit sustained moeten kunnen halen en accesstimes van 0.1ms, dan moet het ding wel echt kunnen gaan vliegen.

Het ging eigenlijk tussen deze en een lenovo X300. Al lijkt de X300 een "geilere" laptop er zaten voor mij toch een paar kleine minpuntjes aan:

-geen SD card slot (gebruik ik veel)
-geen expresscard of pccardslot (kan niets uitbereiden, ook geen losse SSD daarbij bijv dus altijd vast aan de 64gb ssd die erin zit)
-13.3 inch is toch weer een paar cm breder dan de HP2510
-gewicht is 1.5 tegen 1.29kg
-accuduur niet makkelijk uit te bereiden naar 10 uur (beide halen rond de 6 uur op de standaardbatterij). De HP kan echter zijn batterij wisselen met een 9 cells, de x300 moet dan de DVD opofferen en een accu a 190 euro in de mediabay. voordeel wel dan: de accu steekt niet uit ofzo.

Dus uiteindelijk de knoop doorgehakt en de 2510 gehaald omdat die in mijn ogen beter pastte (kleiner en langere accuduur). De x300 heeft wel een groter scherm en hogere resolutie en de mooie thinkvantage backup oplossing (backuppen/restoren vanuit een kleine linux-achtige biospartitie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik zag deze Packard Bell staan bij de Dynabyte, ik was aangenaam verrast door het design. Zag er mooi en dun uit. EasyNote BG45-U-041 :
• 12" breedbeeld TFT Diamond View scherm
• Intel® Pentium® dual-core processor T2390 1,86 GHz
• 3 GB DDR2 intern geheugen
• 160 GB vaste schijf

Het gewicht blijkt maar 1.6kg te zijn, mede doordat er geen DVD drive in zit. Erg mooi gewicht en een mooie prijs lijkt me. CPU is geen hoogvlieger natuurlijk maar wel vele malen krachtiger dan de netbooks. Nu heb ik wel gelezen dat Packard Bell niet de beste reputatie heeft. Wat denken jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Laatst online: 20:23
Ik ben er uit, dit berich had ik al eerder gepost:
Ik ga voor een Samsung Q210 of Q310 (13inch). Vanaf 25 augustus in Nederland te verkrijgen. Of weet iemand een goede shop in Engeland of Duitsland? Daar zijn ze al te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

In Duitsland hebben ze meestal duitse toetsenborden, hoewel Notebook.de ze ook met UK toetsenborden verkoopt. In Uk heb je bijvoorbeeld http://www.dabs.com/ en http://uk.insight.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Philflow schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 17:04:
Toshiba maakt een 160GB 1.8" 5400rpm. Ik weet niet of ze al te koop zijn.
http://www.hardware.info/...0_GB_in_18_5400_RPM_disk/

Samsung heeft een 1.8" 120GB 5400rpm:
http://www.samsung.com/gl...=68&model_cd=266&tab=fea#
Dank, ondertussen ook zelf gevonden. Ik doelde voornamelijk op het feit dat wessel99 een HP 2510p had gekocht met 1.8" 120GB 5400 RPM schijf erin, deze kan ik verder niet terugvinden bij HP.

Vervolgens heeft hij het over een 1.8" 100GB, dus waarschijnlijk zei hij het verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Sorry ik zei het inderdaad verkeerd. Ik heb de 100GB versie. Echter de laatste 2510p modellen met de 1.33 ghz ipv 1.20 processor hebben allemaal de 120gb 5400rpm harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Geen punt. Houd me een beetje op de hoogte met je SSD plannen. Ik ben erg nieuwsgierig naar deze dingetjes, maar helaas lijkt het 2.5" platform ietswat sneller te gaan dan de 1.8" versies; zie bijv. de OCZ Core SSD's.

Al een paar maanden terug heeft HP aangekondigd dat ze SSD gingen leveren bij hun laptops, maar ik zie zelf nog geen enkel model uitgerust met zo'n dingetjes :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
De OCZ cores zijn vooral budget ssd's. Er zijn nogal wat wisselende ervaringen mee. Ik ben zelf aan het kijken naar een Mtron 64gb ssd. Zou rond de 630 euro moeten kosten wat ik nog behoorlijk veel vind. Zeker aangezien de prijzen zullen gaan dalen is het eigenlijk een "verkeerde" investering die keihard afschrijft. De Mtron is net vervangen voor een nieuwer type 64GB die 120/100 (read/write) haalt, waar de oude ongeveer 80/50 haalde. En dit is sustained, dus geen rare op en neer pieken die je bij de OCZ's nog wel eens wil zien. Hij kost dan ook wel bijna het 3-voudige van een OCZ 2.5.

Maarja wel een hele prettige om mee te werken; de knoop die ik nog even door moet hakken is is het genoeg waard om nu beter mee te werken als het ding over 3 a 4 maanden (gokje) de helft kost? Ik ben vooral ook benieuwd naar hoeveel de batterijduur ermee vooruit zou gaan. Idle zouden ze 0.9 watt doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Daar heb je wel gelijk in. Het is eigenlijk nog even wachten op de grote(re) spelers die ook mee gaan doen in de SSD markt. In mijn mening kan dat ervoor zorgen dat SSD binnen no-time betaalbare prijzen zullen krijgen ten opzichte van de gewone HDD.

Ik hoop alleen wel dat er snel ook meer 1.8" SSD's worden gemaakt, maar mijn vermoeden is dat deze grootte nog even op zich zal wachten?

Nu ben ik al zeer tevreden met de 6 cells accu die ik nu bij mijn 2510p heb zitten, want hij haalt met gemak 6 uur terwijl ik intensief programma's zat te installeren samen met heel wat surfen op het internet. Helaas zie ik de 9 cells nog nergens op voorraad, maar dat is misschien een investering voor in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Ik heb via ebay de 9 cells batterij besteld (tip, zoek op het HP typenr) van een no-name brand. Accu was 35 dollar + 15 dollar verzendkosten als ik me niet vergis. Welliswaar niet origineel HP maar voor zo weinig geld neem ik dat risico wel.

Heb overigens ondertussen contact met goedkopere SSD leveranciers, nu zo tegen de 400 euro voor een 64gb, al hebben ze hem nergens op voorraad en krijg ik ook wisselende signalen over uberhaupt de leverbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 21:04
zerotol schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 11:38:
...
Iemand die weet waar je die lenovo's kunt kopen _/-\o_
Op de amerikaanse lenovo site kan je ze al bestellen, heb ze nog niet in europa/nederland gezien.
Ik hoop dat ze snel deze kant opkomen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Er staat een nieuwe X300 voor de helft van het geld op marktplaats (tip). En is nog niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
wessel99 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:12:
Ik heb via ebay de 9 cells batterij besteld (tip, zoek op het HP typenr) van een no-name brand. Accu was 35 dollar + 15 dollar verzendkosten als ik me niet vergis. Welliswaar niet origineel HP maar voor zo weinig geld neem ik dat risico wel.

Heb overigens ondertussen contact met goedkopere SSD leveranciers, nu zo tegen de 400 euro voor een 64gb, al hebben ze hem nergens op voorraad en krijg ik ook wisselende signalen over uberhaupt de leverbaarheid.
Dus echt nergens een fatsoenlijke 64gb 1.8" SSD te kopen, helemaal om simpel van te worden 8)7

Dus nu zo lang maar een 32GB mtron bestellen en dan wachten tot de 64gb's leverbaar worden. Het enige dat er heeeeel zelden te leveren is zijn sandisk en samsung SSD's (samsungs worden niet los verkocht) maar die halen max 35-45mb write; tegen 100 van de mtrons... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 21:04
Ik ga zelf nog een HDD nemen in mijn volgende laptop en ga over zodra ze enigszins betaalbaar geworden zijn, het is in mijn ogen nu zonde om al een SSD te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Ach relatief gezien op de kosten van de laptop vind ik het niet zo vreselijk en ik vind de performance van zo'n 1.8" harddisk wel echt onder de maat / niet meer van deze tijd.

Tegen de tijd dat de 64GB's wel te leveren zijn koop ik er daar dan nog wel een van en dan word deze SSD mooi de schijf waar ik 2 van mijn belangrijkste VM's vanaf ga draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Mensen die ervaring hebben met de Packard Bell EasyNote BG45?
Het is een erg goedkope (599,-) 12'' laptop met een Intel® Pentium® dual-core processor T2390, 3GB RAM, 160GB harddisk en weegt maar 1,6KG.

Het ding zag er redelijk goed uit in de winkel, maar had wat twijfels bij het scherm. Dat ding draaide gewoon een dixons screensaver, maar het spatte niet bepaald van het scherm af. Daarnaast heb ik ook niet echt goede ervaringen met Packard Bells qua bouwkwaliteit ed.

Maargoed, voor die prijs wil ik nog wel wat door de vingers zien, maar het moet natuurlijk niet te gek worden. Dan spaar ik wel verder voor een betere laptop.

Dit ding is trouwens ook in een 999,- versie te verkrijgen, verschil met deze is dat er een Core2duo en een DVD-ROM/CD-RW drive inzit. En voor een 999,- machine kan je niet komen met een brak ding neem ik aan, dus zou de 599,- versie net zo stevig in elkaar moeten zitten niet waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
en zijn ze stil?

Een vriend van me heeft een Hasee gekocht, supercomplete msi kloon naar ik het begreep, maar de fan staat continue irritant te loeien. En daarbij was ik toch wel blij dat ik hem na anderhalf uur naar zijn oplader zag graaien en ik toen nog 6.5u door kon met mijn 2510p ;-)

You get what you pay for ging in dit geval zeker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het is niet echt 12" maar toch hier maar eens informeren of er al iemand enige ervaring heeft met de Sony VGN-Z11XN. Ik ben volgens mij al meer dan een jaar aan het zoeken naar een vervanger voor mijn Inspiron 8600 (1920x1200) en aangezien het ding gebruikt wordt voor alleen wat standaard dingen moet 't eigenlijk gewoon 12 of 13,1" zijn.

Met name het scherm c.q. resolutie van de Sony spreekt mij er aan (dat is ook altijd de reden geweest dan ik voor Dell koos), daar naast de prijs aantrekkelijker dan de Lenovo X300 (met tevens een iets lagere scherm resolutie) maar niemand heeft dat ding natuurlijk staan zodat ik even kan kijken... Dus vandaar hier de vraag: iemand iets te melden over deze Z11XN?

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

RnB schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 00:31:
Het is een erg goedkope (599,-) 12'' laptop met een Intel® Pentium® dual-core processor T2390, 3GB RAM, 160GB harddisk en weegt maar 1,6KG.
Ik had die vraag ook gesteld een paar posts boven je. Ik vind hem er erg goed uit zien. Er zijn 2 reviews te vinden, een bij een noorse site en een bij hardware.info.

Scherm heb ik niet kunnen beoordelen en zou ik niet beoordelen op een screensaver.

Voor het gewicht en de prijs lijkt me dit een interessante aanbieding. Als je hem online besteld (bij Dynabyte bijv.) kun je hem altijd nog 7 dagen uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

dizzytal schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 08:47:
Dus vandaar hier de vraag: iemand iets te melden over deze Z11XN?
Op http://forum.notebookreview.com/forumdisplay.php?f=8 kun je gebruikerservaringen vinden. Heel positief allemaal. Alleen jammer van de prijzen in Nederland. (Dell heeft trouwens net de E6400 14" met 1440*900 gelanceerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
dizzytal schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 08:47:
Het is niet echt 12" maar toch hier maar eens informeren of er al iemand enige ervaring heeft met de Sony VGN-Z11XN. Ik ben volgens mij al meer dan een jaar aan het zoeken naar een vervanger voor mijn Inspiron 8600 (1920x1200) en aangezien het ding gebruikt wordt voor alleen wat standaard dingen moet 't eigenlijk gewoon 12 of 13,1" zijn.

Met name het scherm c.q. resolutie van de Sony spreekt mij er aan (dat is ook altijd de reden geweest dan ik voor Dell koos), daar naast de prijs aantrekkelijker dan de Lenovo X300 (met tevens een iets lagere scherm resolutie) maar niemand heeft dat ding natuurlijk staan zodat ik even kan kijken... Dus vandaar hier de vraag: iemand iets te melden over deze Z11XN?
Deze sony spreekt mij ook erg aan vooral omdat hij maar 1,5kg weegt en een superresolutie heeft. Ben ook wel benieuwd naar reviews hierover.

[ Voor 3% gewijzigd door silmaril8 op 13-08-2008 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Net een review gevonden en ze zijn niet ontevreden over het ding. :)
It may be distractingly glossy, but the Packard Bell Easy Note BG45-U-300's high-resolution screen proved impressive, with excellent contrast and brightness.
Verdict

The Packard Bell Easy Note BG45-U-300 is a smart and superbly finished laptop that justifies the expense. Fast and sleek, it's up to desktop-level challenges yet can be lugged around easily.
bron: http://www.pcadvisor.co.uk/reviews/index.cfm?reviewid=2377

[ Voor 6% gewijzigd door RnB op 13-08-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Had laatst ook een beetje gezocht naar een wat goedkope 12" laptop en kwam daarbij de volgende tegen lijkt me niet eens zo'n slechte deal dus dacht ik post ik hem hier ook maar even:

pricewatch: MSI Megabook VR201-016NL - Vanafprijs 635 euro (tot ~700)

Belangrijkste specs:
12" met 1280 x 800
Intel Core Duo T2330
2GB
160GB
DVD+/-RW
1.9kg
2 jaar garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Is inderdaad geen slechte deal, al geloof ik dat het gewicht nogal rooskleurig is voorgesteld. In de werkelijkheid volgens mij net boven de 2 kg. Review: http://www.notebookjournal.de/tests/inspection/561

[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 13-08-2008 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Philflow schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:33:
[...]

Op http://forum.notebookreview.com/forumdisplay.php?f=8 kun je gebruikerservaringen vinden. Heel positief allemaal. Alleen jammer van de prijzen in Nederland. (Dell heeft trouwens net de E6400 14" met 1440*900 gelanceerd)
Hmm, dan lees ik er zeker over heen, want ik zie niets over de Z, alleen maar speculaties en een thread van gisteren wanneer 'we' nu eindelijk reviews kunnen verwachten. Wel reviews van de xZ maar niet van de Z11. Ding is natuurlijk 'net' uit en is wellicht minder interessant om te reviewen (qua doelgroep)

De nieuwe Dell's die nu geintroduceerd zijn en al gelekt waren zijn niet zo interessent voor mij. 14,1" is net te groot, bungelt er een beetje bij (dan kies ik toch wel weer voor 15,4" met 1920x1200) en de 13" heeft weer de standaard resolutie van 1280x800 (net te laag)

De Sony Z11 en de Lenovo X300 zijn wat dat betreft leuke opties... (afgezien van de prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Regeneration, waarom geen Asus F9SG dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

dizzytal schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:17:
[...]
Hmm, dan lees ik er zeker over heen,
Inderdaad ;)
In de Z series thread kun je 2 japanse reviews vinden en 1 user review.
http://forum.notebookrevi...read.php?t=272690&page=91
Ik zal ook even voor je zoeken:
hier is de user: IsamuX http://forum.notebookreview.com/search.php?searchid=3091225
hier alle Z reviews: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=272855

[ Voor 23% gewijzigd door Philflow op 13-08-2008 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:21:
He Regeneration, waarom geen Asus F9SG dan?
Deze bedoel je: pricewatch: Asus F9SG-2P035C

Mensen waarbij het budget lager is of gewoon niet meer willen uitgeven is die MSI niet slecht helemaal als je meerekent dat goedkope 12" momenteel zeer schaar is. Naar mijn idee zullen ze wel komen met de MSI Wind, Asus EEE PC, Acer Aspire One en de nieuwe Dell E-serie. Als ik zo naar die Asus kijk is dat ook zeker geen slechte koop. Met een prijs van 887 tot 1006 euro is de prijs wel wat hoger dan de MSI die ik eerder noemde maar zeker geen mindere prijs prestatie verhouding wellicht zelfs een betere. Even op een rijtje.

MSI VR201Asus F9SG
PricewatchMSI Megabook VR201-016NL
635 euro tot 698
Asus F9SG-2P035C
~887 tot ~1006 euro
Scherm12" met 1280 x 80012" met 1280 x 800
ProcessorIntel Core Duo T2330Intel Core 2 Duo T8300
RAM2GB3GB
HDD160GB250
Optische schijfDVD+/-RWDVD+/-RW DL
Gewicht1.9kg1.9kg
Garantie2 jaar2 jaar

Kortom ligt eraan wat je wilt uitgeven en wat je wensen qua prestaties zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Regeneration schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:48:
Had laatst ook een beetje gezocht naar een wat goedkope 12" laptop en kwam daarbij de volgende tegen lijkt me niet eens zo'n slechte deal dus dacht ik post ik hem hier ook maar even:

pricewatch: MSI Megabook VR201-016NL - Vanafprijs 635 euro (tot ~700)

Belangrijkste specs:
12" met 1280 x 800
Intel Core Duo T2330
2GB
160GB
DVD+/-RW
1.9kg
2 jaar garantie
Heb zelf uiteindelijk voor 550 een 4 maanden jonge HP 2510p van 1.29kg gekocht, C2D 1.2ghz, DVDrw, 100GB (1.8" harddisk), 2GB.

3 jr wereldwijde garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws voor liefhebbers van compacte notebookjes (maar wel nog nét dat stapje boven de netbooks, qua hardware/inzetbaarheid):

Dell introduceert nieuwe zakelijke Latitude E-notebooks

Het is nog niet de Dell E Slim serie alhoewel ik het onduidelijk vind. Wel een "E serie", maar dit heeft volgens mij weinig te maken met de Dell E Slim waar een tijdje geleden geruchten over zijn geweest? Alhoewel de lichte E Slim ook een 12" zou zijn, en de E4200 ook 12" is.

In elk geval, 12inch, 1 kg, best netjes! Zoals ik al vaker gezegd heb, niet de grootte is voor mij het struikelblok, maar het gewicht van een laptop. De enige laptops die nu rond de 1 kg hangen zijn netbooks. Maar omgekeerd hoeft het voor mij geen netbook te zijn. 12" is voor mij ook prima (en zeker niet overdreven groot), maar daar hoort nu voor het eerst wel een 'netbook-gewicht' bij.

Als dit de gebruikelijke dell kwaliteit en prijs wordt (de meerderheid is toch vrij tevreden over hun dell lattitudes, als ik zo eens rondkijk in CSL?) Prijs is altijd goed, en voor het eerst hebben ze ook een klein beetje moeite gedaan voor de visuele presentatie van de laptop (design). Zeker in de lattitude serie was dit vaak ondervertegenwoordigd.

Ik zie geborsteld aluminium? Een kleine bezel rond het scherm (waardoor die 12" echt wel niet super veel groter zal zijn dan bvb een wind.) Een mooi 'rand tot rand' toetsenbord, dus zeker groot genoeg.

Weet je, het doet mij op meer dan één manier denken aan de oude powerbook van zoveel jaar geleden. Ook 12" (wel geen breedbeeld maar dat was toen nog geen standaard), ook een toetsenbord die over de volledige breedte ging.... Typisch dat de apple 12" powerbook al EOL is, wanneer dell er ook eens aan zal beginnen ;)

Blij dat ik me toch niet impulsief in de netbookhype heb gestort.10" is prima, maar een lichte 12" nog net iets relaxter (veel groter moet het natuurlijk ook weer niet zijn). Op mijn shortlist staan nu nog deze dell, de dell E slim (als die er nog komt?) en de lenovo S10 (netbookje van lenovo met erg profi en sober design, bluetooth, enz enz). Helaas allemaal nog verschenen, maar ik heb geduld.
(wat nu goed verkrijgbaar is, is het voor mij toch ook allemaal nét niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:16:
Het is nog niet de Dell E Slim serie alhoewel ik het onduidelijk vind. Wel een "E serie", maar dit heeft volgens mij weinig te maken met de Dell E Slim waar een tijdje geleden geruchten over zijn geweest?
Inderdaad. E Slim is wat anders en waarschijnlijk een stuk goedkoper dan de E4200.
De enige laptops die nu rond de 1 kg hangen zijn netbooks.
Er zijn wel wat lichte opties: Sony TZ weegt 1,19kg en Sony G11 weegt 1,13kg (wel duur grapje). En de netbooks met 6 cell accu zijn weer zwaarder dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Kijk je moet ook niet dit soort dingen in je pauze willen doen :( Dan schiet 't niet op. Ik zal vanavond er eens rustig voor gaan zitten en alle 95 pagina's door worstelen. Maar het leek mij dat het vooral om info over levertijd e.d. ging.

De enige userreview waarvan ik wist dat ie er was is idd van IsamuX.

Mijn japans is niet meer wat het geweest is dus hoop ik dat babelfish of google er iets moois van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

dizzytal schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:37:
[...]
De enige userreview waarvan ik wist dat ie er was is idd van IsamuX.
Als je zijn posts hebt gelezen heb je het meeste wel gezien. De anderen zijn mensen die er even hebben gewerkt met de Z in Sonystyle winkels. De japanse reviews worden aardig vertaald. Over een weekje of misschien 2 zullen er wel wat meer reviews zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 13-08-2008 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De Samsung 12" Q210 is nu verkrijgbaar bij Mediamarkt: http://www.mediamarkt.nl/specials/samsungnotebooks/

Ik denk dat het zoiets gaat worden: P8400/3GB/320GB/nVIDIA 9200/rond de 900 euro.

[ Voor 29% gewijzigd door Philflow op 18-08-2008 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takenzo
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:49
Het is een P7350 (2ghz)/4GB/320/nVidia 9200/€888

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:47
Geen 12 inch maar een 13,3 inch Averatec bij Dynabite:
https://www.dynabyte.nl/artikel/20791/

Review geven aan dat de accu niet lang meegaat (155 minuten). Prijs is wel redelijk. Alleen kan ik het niet begrijpen dat er een Nvidia 8600 grafische kaart in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

HP heeft me toch een mooie laptop gebouwd zeg, de EliteBook 2530p.

Naar mijn weten zijn HP's altijd saai geweest, maar deze ziet er toch heel strak uit, net als de configuraties die je kan krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://cache.gizmodo.com/assets/images/gizmodo/2008/08/hpelitebook2530p.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cache.gizmodo.com/assets/images/gallery/4/2008/08/medium_2772644889_244dc8a603_o.jpg

Meer info: http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

Hopelijk komt deze uit in NL. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Die ziet er inderdaad erg keurig uit!

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Ik werk nu op een 2510p met SSD schijf en ben er helemaal gek van; lange batterijtijd (9-12u op de 9cells batterij) en lekker vlot ondanks de kleine 1.2ghz low voltage processor (de SSD maakt een hoop goed). Vandaar dat ze de 2510p's nu zo aan het dumpen zijn dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:12
Ik zit er serieus over na te denken om de Lenovo 3000 V200 te kopen deze kost nu bij b.v misco.nl maar € 595,--

Specs ; T8300, 2 GB intern, 160 GB HD, GMA X3100, DVD+/-RW, Wifi, Bluetooth, 12,1" WXGA TFT, FireWire, cardreader, enz enz

Iemand hier gebruiks ervaring met deze sub-notebook ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:28:
Ik zit er serieus over na te denken om de Lenovo 3000 V200 te kopen deze kost nu bij b.v misco.nl maar € 595,--

Specs ; T8300, 2 GB intern, 160 GB HD, GMA X3100, DVD+/-RW, Wifi, Bluetooth, 12,1" WXGA TFT, FireWire, cardreader, enz enz

Iemand hier gebruiks ervaring met deze sub-notebook ??
Wat ik uit de eerste reviews opmaak is dat het een leuk ding is met redeijk goede prestaties maar dat de 6cells batterij wel een must is om er meer dan een uur a anderhalf uur accutijd uit te sleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 12:06

Dutch_guy

WYSIWYG

RnB schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 00:31:

Het ding zag er redelijk goed uit in de winkel, maar had wat twijfels bij het scherm. Dat ding draaide gewoon een dixons screensaver, maar het spatte niet bepaald van het scherm af. Daarnaast heb ik ook niet echt goede ervaringen met Packard Bells qua bouwkwaliteit ed.

Maargoed, voor die prijs wil ik nog wel wat door de vingers zien, maar het moet natuurlijk niet te gek worden. Dan spaar ik wel verder voor een betere laptop.

Dit ding is trouwens ook in een 999,- versie te verkrijgen, verschil met deze is dat er een Core2duo en een DVD-ROM/CD-RW drive inzit. En voor een 999,- machine kan je niet komen met een brak ding neem ik aan, dus zou de 599,- versie net zo stevig in elkaar moeten zitten niet waar?
Heeft iemand deze inmiddels in zijn/haar bezit ?

Zag hem bij de Media Markt en ziet er erg mooi uit. Ben alleen niet zo een fan van Packard Bell.

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Dutch_guy schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:50:
[...]
Heeft iemand deze inmiddels in zijn/haar bezit ?
Zag hem bij de Media Markt en ziet er erg mooi uit. Ben alleen niet zo een fan van Packard Bell.
Ik ben ook benieuwd. Zag hem bij de MM en vond het eigenlijk de mooiste laptop die daar stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

Dat vond ik nou ook! Erg strak, geen toeters en bellen of teveel glimmende delen.

Ik kwam eigenlijk kijken naar de Q210 van Samsung. Maar die viel mij erg tegen. Uiteindelijk draait het niet alleen om het uiterlijk, maar die Samsung vond ik echt ontzettend lelijk. Wel betere specs natuurlijk maar ook een ander prijskaartje.

Van wat ik kon vinden aan reviews over deze laptop komt deze er zeker niet slecht uit. Ligt er ook aan wat je ermee gaat doen. Dat er geen dvd-speler inzit is voor mij bijvoorbeeld niet erg, die gebruik ik werkelijk nooit.

Ben benieuwd of iemand hem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Dutch_guy schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:46:
Ik kwam eigenlijk kijken naar de Q210 van Samsung. Maar die viel mij erg tegen.
Grappig bij mij precies hetzelfde. Ik kwam voor de samsung 12" maar die kan echt geen stijl prijs winnen. Wel jammer dat de Packard Bell geen HDMI/DVI heeft, de Samsung wel.

En een gewicht van 1,6kg voor de PB dat vind ik wel erg interessant. Ik heb al zitten kijken of er ook XP drivers beschikbaar zijn, maar die waren er (toen) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

Tjonge, dit is wel heel erg toevallig. Ik zit net op de site van PB te kijken of er XP drivers zijn...

Die zijn er niet, maar dat probleem kom je nu steeds vaker tegen. Echter zijn allemaal standaardonderdelen, Intel, Realtek. Ik denk een kwestie van de sites van de fabrikanten afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ja dat dacht ik ook, alleen werken de functie toetsten dan toch niet?
Met XP zou het een perfect machinetje zijn denk ik.
(trouwens ik zag dat ze bij dynabyte online een soepele return policy hebben. dan kun je hem even goed testen)

[ Voor 31% gewijzigd door Philflow op 26-08-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:12
sander- schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:39:
[...]

Wat ik uit de eerste reviews opmaak is dat het een leuk ding is met redeijk goede prestaties maar dat de 6cells batterij wel een must is om er meer dan een uur a anderhalf uur accutijd uit te sleuren.
Ok maar op de 3-cells ( 2600 mAh ) batterij na is het toch een cool ding met een Core2Duo T8300 CPU en een DVD brander enz enz enz toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:47
Ik vind de accutijd van 12 inch notebooks wel tegenvallen. Hoogstens 2,5 uur. :|
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.