Hier een kleine beeordeling:
http://www.vergelijk.nl/n...e_bg45-u-041/review.rhtml
en hier:
http://www.kieskeurig.nl/...B34C7C125749E0045CFC2.htm
Review van mijn kant volgt.
Bij deze vast de eerste bevindingen:
Het beeldscherm is zeer helder en mooi. Is dus een glossy beeldscherm. Had het daar nooit zo mee, maar ik heb geen last van hinderlijke reflecties, ook geen dode pixels overigens.
De helderheid is uiteraard in te stellen, op de hoogste stand heel erg fel, ik heb hem dus iets minder fel gezet.
Het design, ja heel erg mooi. Plak er een Apple sticker op en iedereen had hem al gekocht. Gewoon strak, mooie structuur, geen goedkope uitstraling. Gewicht is natuurlijk erg laag, mede vanwege het ontbreken van een optische drive.
De muisknoppen zijn wel een bron van vingervlekken. Bediening van de muisknoppen doe ik een beetje op het uiteinde, anders gaat het te zwaar. De touchpad is echt wel even wennen. Je hebt vaak dat je ervanaf bent, vanwege de ronde vorm. Toetsen van het toetsenbord zijn kleiner dan normaal, maar ben er nu al aan gewend. Wat wel irritant is is de plaats van de rechter-shift knop, die zit naast het omhoog pijltje. Echter heb ik dat vaker op kleinere laptops gezien, even wennen dus.
Leuke feature is het oplichten van de ring rond het touchpad als je die aanraakt. Dit gebeurt echter niet als de laptop op de accu werkt, over nagedacht dus. Tevens is bovenop de klep het logo mooi verlicht, toont chique.
Adapter is van een redelijk klein formaat en voorzien van een standaard aansluiting.
Memorycard reader is netjes afgewerkt met een plastic klepje welke je induwt en dan uitneemt om er vervolgens een kaartje in te plaatsen. Niet zo een plastic fliebertje wat je vaak bij andere laptops ziet en na enige tijd toch afbreekt.
De ventilator gaat af en toe aan, maar is niet hinderlijk qua geluid. Dit was ik al gewend van mijn vorige laptop. De onderkant of andere delen worden overigens totaal niet warm.
Laptop ligt lekker op de schoot, heel verschil met de 3kg laptop die ik hiervoor had.
Ben nu een uur op de accu bezig. (voornamelijk internet, paar keer Youtube) en Windows geeft nog 1:17 (51%) over aan. Dit op hoge prestaties ingesteld. Niet slecht voor zo een kleine batterij.
Via aanraking op de laptop kan je wifi aan of uitzetten, tevens zit daarnaast een eco knop, welke op dezelfde manier aan of uitgezet wordt.
Er wordt standaard veel rotzooi meegeleverd bij de installatie. Minpunt is dat als je een recovery disk wil maken, je de melding krijgt dat er geen dvd-speler aanwezig is !?!?! In de handleiding staat dat je de recovery ook op een USB schijf kan zetten. De schijf wordt uiteraard door Windows herkend, maar de tool van Packard Bell blijft zeuren om een dvd-speler.
Rechts van de touchpad is overigens de mogelijkheid om te scrollen, al is het wel even zoeken waar precies, want staat niet aangegeven.
Speakers: er komt geluid uit, meer niet.
Wifi-ontvangst is prima. Harde schijf is in 1 partitie ingedeeld.
Enige dat mij een beetje irriteert is dat het aan de rechterkant een beetje kraakt, als ik mijn hand daarop leg. Niet dat het krakkemikkig aanvoelt, maar zit een klein beetje speling. Gaat hopelijk vanzelf weg. EDIT: gekraak komt niet van de bovenkant, maar vanaf zo een afneembaar plaatje aan de onderkant. Moet daar even naar kijken.
Ik ben dus zeer tevreden met deze aankoop. Voor dit geld heel erg netjes. De tijd zal het leren hoe duurzaam deze Packard Bell is.
Als er nog vragen zijn, laat maar horen.
[
Voor 88% gewijzigd door
Dutch_guy op 07-09-2008 00:13
]