[Ervaringen] 12" Laptops Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 64.709 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben314199
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-04 21:08
iemand ervaring met de BenQ joybook 6000?

-Intel Centrino M Processor 725 model (1,6Ghz. 2MB cache) processor
-12.1 TFT scherm WXGA 1280x800
-512MB DDR RAM
-Windows XP Home NL volledig geinstalleerd
-60Gb harddisk
-Externe DVD-rom/CD-ReWriter
-Intel Extreme Graphics 2 Video
-Interne Wifi wireless netwerk adapter
-2x USB2.0 connectors
-Monitor en SVHS uitgang
-Interne 10/100 Mbps LAN ethernet adapter
-1x PCMCIA TypeII
-ZV Port & Cardbus ondersteuning
-AC-DC adapter 110-220V
-Smart Li-ION 4 uurs batterij
-Touchpad
-Gewicht: 1,28Kg Excl. batterij

voor 950 inc.

Voor die prijs vind ik het niet erg als de grafische kaart niet al te goed is....

De gaafste watergekoelde pc ter wereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 11:42
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/j.degier/jpg/01%20Top.jpg
Inleiding

Na lang zoeken en wachten heb ik dan eindelijk een geschikte laptop gevonden. Ik wilde een kleine maar complete en snelle laptop die ook nog betaalbaar is. Heb getwijfeld aan de Msi 260/270 de Jewel topaz 9600 en 9700 en de toshiba m400. Uiteindelijk is het dus de Ahtec Style X30 geworden. Mijn belangrijkste criteria waren: Klein, 7200 rpm hd, tv-out, een dikke videokaart was niet nodig.
Via Got kreeg ik een aantal reacties voor meer info over deze laptop, dus ik heb snel deze review in elkaar geflanst, hopelijk hebben jullie er wat aan.

Bestellen:

Ik heb de laptop telefonisch besteld bij Ahtec en binnen een week kreeg ik hem gratis thuisbezorgd. Hij kwam in een relatief kleine doos waarin ook een laptoptas zat. Verder werd er een driver cd, adapter, en wat kabeltjes meegeleverd. Bij Ahtec kan je kiezen of je wel of geen besturingssysteem meegeleverd wil hebben, wat voordelig kan zijn als je die niet nodig hebt. De configuratie van de door mij bestelde laptop is als volgt:
  • Chipset: Intel® 945GM + ICH7-M
  • Proc: Intel Centrino Duo 1.83GHz 2MB 667 MHz FSB
  • 1024 Mb DDR2 SDRAM 533Mhz (2x 512mb Dual channel)
  • DVD+-R / RW dual layer (Slimtype DVDRW SOSW-833S)
  • 80 GB 7200rpm SATA (Hitachi Travelstar 7K100 80GB 7200rpm 2.5" SATA)
  • Intel pro Wireless 3945ABG
  • Intel® GMA 950 64MB SMA PCI Express
  • 3x USB, Fire wire, Tv-Out, 4 in 1 kaartlezer.
  • Prijs: 1355 euro
Looks, bouwkwaliteit en ergonomie.

De Ahtec X30 is een barebone van Uniwill (http://www.uniwill.com/pr...31ei1/m31ei1.php?HL=3&M=1) en wordt oa. door Jewel gebruikt voor de topaz 9700. Het verschil is dat Ahtec gebruik maakt van de nieuwste chipset (Napa ipv Sonoma). Het formaat van de laptop is net iets groter dan een A4tje (31.5x22.4x3.5 cm) en vooral de diepte is door het breedbeeldscherm niet groot. Het gewicht is ongeveer 2 kg, waardoor de laptop in je tas lekker draagbaar blijft. De buitenkant bestaat uit hard zilver/zwart plastic en voldoet prima. Het is natuurlijk geen magnesium of aluminium behuizing, maar de meeste laptops zijn van plastic en deze voelt net zo als een gemiddelde laptop die goed in elkaar zit, geen gekraak en gepiep en delen die goed aansluiten. Ik werwacht wel enige slijtage van bepaalde zilverkleurige randjes ed. bij intensief gebruik. Het scherm heeft geen klikmechanisme om dicht te klikken, maar als je hem dichtklapt dan drukt hij het laatste stuk uit zichzelf dicht (dmv van een soort veerconstructie). Opengeklapt is het scherm stabiel en beweegt hij bij optillen niet veel mee.
Het zilverkleurige plastic vind ik persoonlijk wat minder, heb liever alles zwart.
Het toetsenbord typt prima en geeft wel wat mee tijdens het typen, het formaat is volgens mij hetzelfde als bij grotere laptops. Erg handig is het touchpad die voorzien is van scrollbalken aan de zij en onderkant, zodat er makkelijk gescrolled kan worden. In de praktijk werk het ook redelijk goed al is het wel wennen. De verschillende aansluitingen bevinden zich voornamelijk aan de zijkanten, alleen de VGA en adapter uitgangen zitten aan de achterkant. De audio in en uitgangen zitten aan de linkervoorkant wat niet helemaal de meest handige plek is. Een minpuntje is dat aan de rechterkant het knopje van het pcmcia slot wat uitsteekt en deze makkelijk per ongeluk in te drukken is. Aan de onderkant bevindt zich de accu en een metalen plaatje waarachter de harde schijf zit. Het geheugen bevindt zich ergens onder het toetsenbord.

Beeld en geluid

Het 13.3 inch breedbeeld scherm is goed, door de ‘glare’ techniek worden kleuren goed weergegeven. Je moet er van houden, sommige mensen vinden dat weerspiegelende niets, maar in de praktijk heb ik er iig geen last van en geeft het een mooier beeld. Ik heb een paar reacties gehad van mensen die beweren dat zo’n weerspiegelend scherm niets vinden, maar wel vervolgens zeggen dat het wel erg mooi beeld geeft.... De resolutie van het scherm is 1280x768 pixels en met normale ogen is dit op 13 inch nog goed te doen. De letter en icoon grootte zijn bijvoorbeeld prima op enige afstand te zien. Ik kan me voorstellen dat op kleinere schermen met dezelfde resolutie het soms allemaal iets te klein kan worden.
De geïntegreerde intel videokaart is voor mij voldoende, de laptop is voor mij geen game machine. Wel wordt DX 9.0 etc. ondersteunt en zou de laptop helemaal ‘Vista-ready’ moeten zijn (eerst zien dan geloven).
Aan de voorkant zitten 2 luidsprekertjes die voldoen, maar wonderen hoef je er niet van te verwachten. Wel wordt er gebruiktgemaakt van de Realtec HD audio chip. Er wordt een demo meegeleverd waarmee 3d audio mogelijkheden worden geshowd. Het verbaasde me dat ze het op een af andere manier mogelijk is om met de 2 laptop speakertjes of via een simpele stereo een 3d geluid te produceren. Alsof er van 4 verschillende kanten geluid kan komen, leuk maar of je het ooit gebruikt is nog maar de vraag, verder gebruikt de realtek hd audio manager standaard 21 mb van je geheugen, wat ik wel wat veel vindt.

Snelheid en Benchmarks

De snelheid is vergelijkbaar met een basic desktopsysteem. Door de 7200 rpm hd, het dual channel geheugen en de core duo processor reageert alles lekker snel, opstarten van Windows XP duurt minder dan 30 seconden. Ik heb 2x 512 mb geheugen genomen ipv 1x 1024 mb om gebruik te maken van de Dual channel mogelijkheden, wat ik hierover gelezen heb is dat vooral de grotere geheugenbandbreedte voordelig kan zijn voor de geïntegreerde videokaart, die een deel van het geheugen kan gebruiken.
Ik heb een aantal benchmarks gedraaid en de Core duo (1.83 Ghz) processor is qua rekenkracht te vergelijken met de AMD Athlon 64 x2 3800+ . De harde schijf doet niet onder voor een maxtor diamond max 9 en de videokaart is te vergelijken met iets van een een Geforce 4 Ti4400 128 Mb
Voor de liefhebbers zijn hier wat cijfertjes:

Sisoft Sandra benchmark resulaten:
SiSoftware Sandra
CPU Arithmetic Benchmark: 23401
CPU Multi-Media Benchmark : 73704
Geheugen Bandbreedte Benchmark: 7220
Bestandssysteem Benchmark: 39366

HDTune::
Maximum transferrate: 50.3 Mb/sec
Average: 36 mb/sec
Acces time: 15 ms
Temp 51 graden

3D:
Ik heb nunet nog even snel 3mark03 gedraaid (3dmark06 gaf wat problemen):
Score:
1228 3dMarks!

Games
Ik ben geen fanatiek gamer, maar ik heb toch even wat spellen getest:
Quake 3: draait goed
Far Cry: Is te spelen op 1280x768 met de details op low.

Multimedia:
Geen problemen met HD video afspelen (Windows Media Video 9, 24 frames per second (fps), met resoluties van1280 x 720 (720p) en1920 x 1080 (1080p)
http://www.microsoft.com/...film/ContentShowcase.aspx

Temperatuur, geluid

Bij volledige belasting wordt de laptop redelijk warm, dit concentreert zich voornamelijk aan de rechterzijde, waar zich de harde schijf en processor bevinden. Totnutoe heb ik dit nog niet als storend ervaren je kunt hem gewoon op schoot houden. De koeler staat bij normaal gebruikt uit (of je hoort hem niet) en springt soms aan (of gaat harder draaien) dit hoor je enigszins, maar voor een laptop vind ik hem redelijk stil. De harde schijf kan wat geluid maken, maar dan moet je wel erg goed luisteren. Het meeste geluid komt van de dvd speler als je deze gebruikt, maar dat is volgens mij bij laptops niet uitzonderlijk.
Naast de power button bevindt zich de Silent Mode Button, met deze knop verlaagt het systeem zijn energiegebruik en wordt de snelheid van de ventilator verlaagd, waardoor de laptop zo min mogelijk geluid maakt. Ik moet dit nog testen, maar bij wat internetten of office werk merk je geen verschil in geluid, omdat de fan standaard eigenlijk al geen geluid maakt of uit staat. Terwijl ik dit tik staat de fan uit en is de temperatuur van de laptop niet erg hoog.

Accu

Er wordt een 6-cells accu (4400 mAH LiON) meegeleverd die zorgt voor een normale accuduur, 3 uur bij gewoon gebruik. Vandaag batterij op 64% en heb ongeveer 2 uur met office gewerkt en mp3tjes geluisterd.

Tas:

De standaard laptoptas die meegeleverd wordt is prima, maar alleen te groot, je kan wel de adapter en extra muis erin kwijt, maar dan loop je weer met zo’n (lelijke) laptoptas te slepen. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een sleeve waar hij precies inpast, zodat ik hem in een gewone tas kan proppen. Uiteindelijk heb ik de perfecte gevonden. een neoprene sleeve van Targus (14.95 bij oa. dynabyte https://www.dynabyte.nl/utility.php?i=865) voor 12 inch laptops. Deze past precies!

Overig:

De DVD brander heb ik totnutoe alleen gebruikt met phillips dvd+r disks en daar is niets fout mee gegaan.
de SVHS TV-Out aansluiting werkt naar behoren. De kaartlezer leest memory sticks, sd en mmc kaartjes, helaas geen compact flash.
De wireless netwerkkaart heb ik nog niet echt getest, maar ik vond bij mij thuis een draadloos netwerk van de buren en internet werkte, misschien later meer. Een ingebouwd microfoontje zit links onder het toetsenbord en werkt icm. Skype best goed. Aan de voorkant bevindt zich nog een schuifje om wireless aan en uit te zetten, zodat je makkelijk stoom kan sparen als je dit niet gebruikt.

Conclusie:

+Positief
  • Klein, licht
  • Napa platform (Core Duo, Dual Channel geheugen)
  • 7200 rpm HD
  • Glare scherm met goede resolutie voor deze afmetingen
  • TV-out
  • Scroll touchpad
  • Prijs
  • Fire wire
-Negatief
  • Videokaart (voor mij geen probleem, maar wil je echt goed de nieuwste games spelen dan zal je
    toch wat anders moeten zoeken)
  • Te bestellen geheugen is 533 Mhz, zou 667 Mhz geheugen kunnen zijn.
  • Geen CF slot in kaartlezer
  • Zilverkleurig plastic.
Conclusie:

Voor mij is deze laptop de beste keus en na een paar weken heb ik nog zeker geen spijt van deze mooie aankoop. Ik kan er een paar jaar mee vooruit en ik denk dat de laptop dat ook volhoudt, er zullen wat slijtplekken op het plastic komen, maar dat mag de pret niet drukken. Groot voordeel van Ahtec is dat je veel verschillende configuraties kan samenstellen tegen een goede prijs. Zo ben ik erg te spreken over de snelle harde schijf die mede zorgt voor een lekker lopend systeem, ook als je upload/download en virus scant tegelijk.
Het is ook een laptop die je gemakkelijk meeneemt en in combinatie met de sleeve in zo’n beetje iedere tas past waar ook een A4tje in kan. De batterijduur is aardig en het scherm erg mooi. Deze laptop vind ik een aanrader en zeker het overwegen waard als je bijvoorbeeld geïnterresseerd bent in de populaire msi 12 inch laptops. Grafisch misschien niet de sterkste, maar zit je hier niet mee dan heb je een toplaptop in je handen.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/j.degier/jpg/a%2001%20(Custom).jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/j.degier/jpg/a%2004%20(Custom).jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/j.degier/jpg/a%2005%20(Custom).jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/j.degier/jpg/a%2006%20(Custom).jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/j.degier/jpg/a%2007%20(Custom).jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/j.degier/jpg/a%2008%20(Custom).jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/j.degier/jpg/02%20Uniwill.jpg

Meer info:

Drivers en Manual (uniwill):
http://www.uniwill.com/UserDownload/m31ei/m31ei.php

Review Hitatchi 7k100:
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2840

Intel GMA 950:
nieuws: Radeon Xpress 200 versus Intel GMA 950
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2427&p=1f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:25

Theo

moederbord

_/-\o_ _/-\o_

mooie review!
alleen wat is de resolutie van het scherm??

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:57

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

theodouma schreef op woensdag 05 april 2006 @ 19:09:
[...]

_/-\o_ _/-\o_

mooie review!
alleen wat is de resolutie van het scherm??
*pets* >:)
wordt eens wakker joh hij meldt het maar tien keer :P

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 06-09 19:45
Heel gave review _/-\o_

Ik heb ook al naar deze laptop gekeken.
Grootste nadeel vind ik de videokaart, ik zou tevreden zijn met een ATI X1400 of NVidea 7300.

Alleen van batterijtijden wil ik nog wel eens een update hebben. Dat is 1 van de slechte punten tegenwoordig bij laptops. Maar ongeveer 2.5 uur met een batterij is een goede score.

Voorlopig gaat mijn voorkeur uit naar de Asus W3J-H001P, maar dan met 1 GB RAM;

Display: 14,1", WXGA Resolutie 1280x800
Processor: Mobile Intel Core Duo T2300
Geheugen: 512MB (1x512MB) DDR2 PC4300 (max 2GB)
Videokaart: ATI Mobility Radeon X1600 256MB DDR
Harddisk: 80GB
Optische drive: 8x DVD-/+RW Dual Layer
LAN 1000Mbit
WLAN 54Mbit
Microsoft Windows XP Professional

330 x 247 x 30-32.7 mm (W x D x H)
2 Kg (4-cell, weight-saver) ; 2.2Kg (8-cell, weight-saver)

Specificaties: http://www.asus.com/produ...odel=1072&l1=5&l2=26&l3=0

Prijs:€ 1664.00 (incl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele nette review!
Ik ben overtuigd en ga hem bestellen.

Ik was alleen van plan om 1x 1gb RAM te bestellen i.p.v. 2x 512.
Waarom was dat nou beter? En is dat feitelijk bewezen?

H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

met 2 * 512 MB kun je dual channel draaien, met 1 * 1024 MB gaat dat niet.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 00:27:
Hele nette review!
Ik ben overtuigd en ga hem bestellen.

H.
Heb je hem al in huis? Welke configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

13" gaat de nieuwe 12" worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 21:47
abusimbal schreef op woensdag 05 april 2006 @ 22:18:

Ik heb ook al naar deze laptop gekeken.
Grootste nadeel vind ik de videokaart, ik zou tevreden zijn met een ATI X1400 of NVidea 7300.
Ben ook nog steeds op zoek naar een kleine laptop met een goeie videokaart en deze viel mij laatst op;

* Intel Duo Core T2300 (1.66GHz; 2MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
* 100GB harddisk 4200RPM
* 512DR2 533Mhz (1x 512)
* 8* DVD+/-RW Dual Layer
* GeForce Go 7300 256MB TurboCache (128MB Vast/ 128MB gedeeld)
* 4-in-1 cardreader/ DVI poort(!)
* 3 x USB 2.0/ Firewire/ S-Video TV Out
* 0.35 Megapixel Webcam
* 14.1" WXGA ColorShine & CrystalShine TFT (1280 x 768)
* Windows XP Prof NL/UK/FR
* Internal W-LAN 54Mbps (Intel PRO/Wireless 3945ABG)
* 2 jaar pick-up & return garantie
* Gratis Draagtas, Optische Muis

Prijs rond de 1150. Stuk goedkoper als die w3 dus nog ruimte om wat dingen aan te passen. Er wordt helaas niks gemeld over de batterijduur. Maar dit wordt hem wel voor mij.

AMD Phenom II 955 @ 3.64Ghz cpu-z validation, HD4870 @ 800/1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
MTBer schreef op woensdag 26 april 2006 @ 19:22:
[...]
Ben ook nog steeds op zoek naar een kleine laptop met een goeie videokaart en deze viel mij laatst op;
* 100GB harddisk 4200RPM
* 512DR2 533Mhz (1x 512)
* 8* DVD+/-RW Dual Layer
* 0.35 Megapixel Webcam
Prijs rond de 1150. Stuk goedkoper als die w3 dus nog ruimte om wat dingen aan te passen. Er wordt helaas niks gemeld over de batterijduur. Maar dit wordt hem wel voor mij.
Ik zou als ik jou was wel een snellere harde schijf erin nemen. 5400 of nog beter 7200 Rpm. Dat scheelt echt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBer
Dat was ik ook wel van plan net als 1gig geheugen, maar ik zie net de de dell xps m1210 binnenkort uit moet komen en die heeft ongeveer dezelfde specs maar dan met een 12" scherm en dat lijkt me helemaal geweldig. Dan zal ik alleen wel het budget ff moeten uitbreiden denk ik.

thanx anyway

[ Voor 14% gewijzigd door MTBer op 01-05-2006 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:51
MTBer schreef op woensdag 26 april 2006 @ 19:22:
[...]

* 100GB harddisk 4200RPM
* 512DR2 533Mhz (1x 512)
* 8* DVD+/-RW Dual Layer
* GeForce Go 7300 256MB TurboCache (128MB Vast/ 128MB gedeeld).........

ik geef toe dat ik niet de snuggerste ben, maar om welke laptop gaat het hier (merk en type). Ik kan dat nergens vinden. Overigens lijkt die Dell me ook wel erg stoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBer
* 100GB harddisk 4200RPM
* 512DR2 533Mhz (1x 512)
* 8* DVD+/-RW Dual Layer
* 0.35 Megapixel Webcam
Oh das best stom idd. Deze specs zijn van de asus a8jc die sinds kort leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
De Asus Notebook A8JC-H015P om precies te zijn.

Bij http://www.laptops4u.nl kan je deze laptop nog naar je wensen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 17:08
Ik twijfel een beetje tussen de 14" A8JC (mij te groot, maar specs zijn geweldig voor de prijs) en de 12" Averatec 4100 (prachtig scherm, maar specs zijn voor 100€ minder wel een heel stuk minder dan de A8, plus hij is 100gram zwaarder...)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey MTBer

Als jij deze laptop hebt, zou je hierover een review willen schrijven wat jouw ervaringen mbt deze laptop zijn. Ik denk eraan om deze aan te schaffen. :)

Ik twijfel alleen nog over de kwaliteit van het scherm, behuizing, videokaart en accu tijdsduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een review gelezen/gevonden over de Asus A8JC-XXXXX, of al gebruikerservaringen vernomen? Lijkt mij een topproduct voor een zacht prijsje.

Eindelijk ook een betaalbare oplossing voor diegenen die nog steeds niet gecharmeerd zijn van die GROTE 15.4" machines, maar ook 12" weer iets te klein vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 12:29
Ruben314 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:17:
iemand ervaring met de BenQ joybook 6000?

-Intel Centrino M Processor 725 model (1,6Ghz. 2MB cache) processor
-12.1 TFT scherm WXGA 1280x800
-512MB DDR RAM
-Windows XP Home NL volledig geinstalleerd
-60Gb harddisk
-Externe DVD-rom/CD-ReWriter
-Intel Extreme Graphics 2 Video
-Interne Wifi wireless netwerk adapter
-2x USB2.0 connectors
-Monitor en SVHS uitgang
-Interne 10/100 Mbps LAN ethernet adapter
-1x PCMCIA TypeII
-ZV Port & Cardbus ondersteuning
-AC-DC adapter 110-220V
-Smart Li-ION 4 uurs batterij
-Touchpad
-Gewicht: 1,28Kg Excl. batterij

voor 950 inc.

Voor die prijs vind ik het niet erg als de grafische kaart niet al te goed is....
Ik heb m besteld, als het goed is haal ik m volgende week op bij Completer. Prijs is ondertussen trouwens omlaag naar 900 euro.

(Jullie horen het wel als ik m heb.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

eindelijk een 12" waar wel op te gamen valt. Volgens mij is dit de eerste 12" met een aparte videokaart

Notebook Acer Travelmate 3012WTMib

• Intel® CoreTM Duo Processor T2300
met Intel® Centrino® Duo Mobiele Technologie
• 12.1 Inch breedbeeld TFT-scherm
• 1 GB DDR2 werkgeheugen
• 100 GB harde schijf
• DVD-rewriter (+/- rw) DL
• Ingebouwde camera
Video: 128 MB, ATI X700
• Wired Gigabit en wireless LAN 802.11 b/g
• Cardreader 5-in-1 en Bluetooth
• Microsoft Windows XP Professional Edition
• Gewicht: 1,65 Kg

gezien bji de ofice center

[ Voor 5% gewijzigd door Theo op 15-05-2006 10:49 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theodouma schreef op maandag 15 mei 2006 @ 10:48:
eindelijk een 12" waar wel op te gamen valt. Volgens mij is dit de eerste 12" met een aparte videokaart

Notebook Acer Travelmate 3012WTMib

• Intel® CoreTM Duo Processor T2300
met Intel® Centrino® Duo Mobiele Technologie
• 12.1 Inch breedbeeld TFT-scherm
• 1 GB DDR2 werkgeheugen
• 100 GB harde schijf
• DVD-rewriter (+/- rw) DL
• Ingebouwde camera
Video: 128 MB, ATI X700
• Wired Gigabit en wireless LAN 802.11 b/g
• Cardreader 5-in-1 en Bluetooth
• Microsoft Windows XP Professional Edition
• Gewicht: 1,65 Kg

gezien bji de ofice center
http://tweakers.net/pricewatch/136266

Jammer van de prijs, verder wel mooi natuurlijk. Alles in één. Alleen denk ik dat het beestje te klein is om de warmte van de videokaart kwijt te raken, waardoor er problemen zullen komen onder full load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Ik weet niet waar jullie die X700 zien ??

Op de Acer site staat integrated graphics.
http://www.acer.nl/acereu...txParam=nl&crc=3599524979

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

precies, wilde net zeggen ...
is gewoon de intel graphics voor zover ik zie op de acer website.

De eerste 12" met graphics card zal de Dell XPS 1210 zijn als ik het goed heb, die heeft een Nvidia 7300 or ATI x1300 graphics. De meeste andere porables met dedicated graphics zijn alleemaal 13.1" voor zover ik gezien heb.

De Asus W7J lijkt mij een hele leuke, 13.1" Core Duo met een GoForce 7400Go.
linkje: http://www.asus.com/produ...=0&model=1142&modelmenu=1

Ben benieuwd wanneer die hier uit gaat komen, de prijs en werktijd ...
Hopelijk slaan ze deze Core Duo over en komen ze in Europa meteen uit met een Core 2 Duo versie.
Dat zou pas sweet zijn. :9 :Y) :9~

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FongWan schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:42:
precies, wilde net zeggen ...
is gewoon de intel graphics voor zover ik zie op de acer website.

De eerste 12" met graphics card zal de Dell XPS 1210 zijn als ik het goed heb, die heeft een Nvidia 7300 or ATI x1300 graphics. De meeste andere porables met dedicated graphics zijn alleemaal 13.1" voor zover ik gezien heb.

De Asus W7J lijkt mij een hele leuke, 13.1" Core Duo met een GoForce 7400Go.
linkje: http://www.asus.com/produ...=0&model=1142&modelmenu=1

Ben benieuwd wanneer die hier uit gaat komen, de prijs en werktijd ...
Hopelijk slaan ze deze Core Duo over en komen ze in Europa meteen uit met een Core 2 Duo versie.
Dat zou pas sweet zijn. :9 :Y) :9~
Hier is een linkje te vinden wat de prijsindicatie kan zijn:
http://www.engadget.com/2...owered-w7j-ultraportable/

Hier is een linkje met de foto's van de Asus A8J:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=53534

Prijs is niet misselijk, voor deze prijs ga ik liever voor een serie lager de A8J. Eerst maar mijn laptop zien te verkopen, en dan pas een nieuwe :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2006 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

abusimbal schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:20:
Ik weet niet waar jullie die X700 zien ??

Op de Acer site staat integrated graphics.
http://www.acer.nl/acereu...txParam=nl&crc=3599524979
van de asus site
Intel® 945GM integrated 3D graphics, supporting Microsoft® DirectX® 9.0 and PCI Express®
er staat echt dat ze pci-e ondersteunen. Waarom zou een bedrijf daar niet een X700 inproppen?

En als asus zegt dat er een pci-e slot inzit, dan mag je toch aannemen dat dat pci-e slot ook werkt en gebruikt kan worden?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m besteld, als het goed is haal ik m volgende week op bij Completer. Prijs is ondertussen trouwens omlaag naar 900 euro.

(Jullie horen het wel als ik m heb.)
die benq 6000 lijkt mij ook echt een super aanbieding via completer, bij andere zaken kost deze laptop bijna 1400 euro!! ik twijfel alleen nog over de kwaliteit van benq ik heb namelijk sony en de zakelijke serie van hp in mijn overweging, deze merken laptops hebben zich wel bewezen.

ik ben benieuwd naar de kwaliteit van de behuizing, accuduur en of het interne geheugen 1x 512mb of 2x 256 mb is?

is die zaak "completer" een beetje in orde?

Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:42
Ik heb zojuist een paar dagen een barebone van MSI S262 in bezit. (lekker kaal geen stickertjes en parelmoer wit en uiteraard zelf samen gesteld)
Het betreft een:
12.1" Glare Type 1280x800 scherm
Core Duo T2300
2x512MB 667mhz DDR2
80GB 5400rpm 8MB Cache
DVD Dual +- 8x
WLAN + Bluetooth
Intel Graphics 128MB
8 Cell Accu

Ik moet zeggen het bevalt me echt super! Ik ben alleen een beetje jaloers op de geheugenbench bovenaan de pagina, die persoon haalt met zelfde bord+ chipset maar liefst 7200mb/s en mijne blijft hangen op 3800mb/s en ik heb toch echt 2x512mb erin. Er zijn meerdere mensen met deze klacht en ik ben in conclaaf met MSI hierover.
De notebook is klein en licht en gaat met de grote accu lekker lang mee (ruim 4 uur) spellen kan je er inderdaad niet op doen maar rekenkracht valt me echt niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
The_Dart schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:04:
Ik moet zeggen het bevalt me echt super! Ik ben alleen een beetje jaloers op de geheugenbench bovenaan de pagina, die persoon haalt met zelfde bord+ chipset maar liefst 7200mb/s en mijne blijft hangen op 3800mb/s en ik heb toch echt 2x512mb erin. Er zijn meerdere mensen met deze klacht en ik ben in conclaaf met MSI hierover.
Je zou toch zeggen dat je laptop niet dual channel draait..... de eerdere msi megabooks (260/270)deden dat ook niet.
Ik zal de test nog een keer runnen, het verschil is wel erg groot. Ik heb ook nog eens 533 Mhz terwijl jij 667 geheugen hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door JelleMan op 17-05-2006 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
JelleMan schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 08:29:
[...]

Ik zal de test nog een keer runnen, het verschil is wel erg groot. Ik heb ook nog eens 533 Mhz terwijl jij 667 geheugen hebt.
Inderdaad, ik heb nu zelfs naar MSI toe een beetje teleurgesteld gereageerd.
Wij hebben allebei dezelfde chipset alleen jouw proc was een T2400? Maar dat moet natuurlijk niets uitmaken.
Mocht je dezelfde resultaten krijgen als je vorige bevindingen zou je mij dan even willen mailen? Ik neem contact met je op wat mijn mail adres is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Dart schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:04:
Ik heb zojuist een paar dagen een barebone van MSI S262 in bezit. (lekker kaal geen stickertjes en parelmoer wit en uiteraard zelf samen gesteld)
............
Waar heb je hem gekocht?? Ben zelf ook zeer geïnteresseerd, zeker vanwege de Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 08:49:
[...]

Waar heb je hem gekocht?? Ben zelf ook zeer geïnteresseerd, zeker vanwege de Bluetooth
Nutrius.de daar heb ik mijne vandaan gewoon in het engels mailen wat je er allemaal inwilt dan maakt hij een config voor je en de prijs inclusief en excl btw.
Ik had hem maandag besteld en dinsdag reed ik naar Duitsland om hem op te halen, geen stickers nix erop mooi parelmoer wit en alles wat ik had besteld zat erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij lijkt een beetje op die kleine Apple Macbook klikje

Wat zijn de grote verschillen tussen de MSI S262 en de Apple Macbook?

Apple Macbook:
13,3 inch 1280 x 800 pixels

1,83-GHz Intel Core Duo

512 MB (2x 256)

60-GB seriële ATA harde schijf, 5400 rpm
SuperDrive (dvd±rw/cd-rw)

Gewicht: 2,36kg

EUR 1299,00 (met superdrive)
MSI S262:
12,1 inch 1280 x 800 pixels

1,66-GHz Intel Core Duo

512 MB (2x 256)

60-GB (ik neem aan 5400rpm)
DVD Brander(dvd±rw/cd-rw)

Gewicht: 1,95kg

~ EUR 1150,00
Ze zien er beide wel mooi uit. Ik twijfel tussen deze 2 voor m'n studie. Games ga ik er niet op spelen, daar heb ik m'n desktop voor. Ik gebruik het dus vooral voor verslagen / werkstukken / beetje mutimedia.

Wat zijn de verschillen tussen deze 2, naast de dingen die ik hierboven heb genoemd, en waar moet ik op letten bij het aanschaffen van deze 2?

Apple werkt met Mac OS. Is dat goed te combineren met Windows computers. Daarmee bedoel ik dus netwerk en bestanden met elkaar delen. Bijv. Office documenten (Word/Powerpoints/Excel)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Je kan met Bootcamp windows op de apple zetten, dus je zou eigelijk moeten kiezen voor de hardware.

Ik zou zelf voor de s262 gaan omdat deze 150 euro voordeleiger is, en hier al standaad windows opzit, je hoeft niet dus te rommelen met bootcamp (welke beta is trouwens, dus nog niet final) waardoor windows stabieler is.

Bovendien is de s262 12" en de apple 13", waarmee de s262 compacter is.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je gaat voor een apple, moet je natuurlijk wel denken aan de software die je gebruikt. Office is voor de mac beschikbaar, maar er zijn programma's waar je dus voor moet gaan switchen tussen os x en windows.
Even de voor en nadelen op een rijtje:

Voordeel
  1. Apple gaat 6 uur mee met office gebruik > S262 4 uur.
  2. Apple is 13.3 Inch, en de MSI S262 is 12.1 Inch. MSI S262 is dus compacter.
Opzich moet je het zo zien: Mac os X draait op een apple goed! Daarnaast via bootcamp kun je er nu ook goed windows native op draaien. De vraag is wel of jezelf os x goed werkend krijgt op je s262 van MSI.

De 150 euro verschil qua prijs zit er natuurlijk ook. Succes met je keuze ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 07:41
als je de dvd brander laat zitten (die zit toch al in je desktop) dan is de apple maar 1099, en als je nog student bent is ie met onderwijskorting (6%) zelfs maar 1035.
Voor mij is dat toch de voordeligste optie, eventueel koop ik nog een externe 5,1/4" bay om makkelijk thuis vanaf de macbook dvds te kunnen fikke, maar tegenwoordig werk ik alleen nog maar met images en deamon, in het laatste half jaar mnisschien tien schijfjes (cd en dvd ) gebrand

Overigens is de hd van de macbook zonder de garantie te verbreken te vervangen, ik zou zelf misschien een 80gb7200 hd kopen, of een 120 gb 5400 rpm, en dan de hd die er al inzit in een externe 2,5"behuizing goien. Is gelijk handig voor backup of het overzetten van dvd-images naar je desktop, en dan kan je daar lekker branden

Ik ben er nog niet helemaal over uit, maar ik denk dat de macbook zeker qua design en en misscien ook wel degelijkheid duidelijk beter is dan de MSI, maar het blijft een moeilijke keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goeie reacties allemaal :)

Inderdaad een lastige keuze uit deze 2.

Hoe werkt het als iemand bijv. een Word bestand, van zijn/haar Windows PC, naar je toestuurd en je wilt hem openen op je Apple notebook waar Mac OS op staat? Kan je hem dan openen of moet je het eerst omzetten ofzo? :?

Je kan de MacBook inderdaad ook zonder brander kopen, waardoor je goedkoper uit bent. Maar ik heb het geval alsof ik daar later spijt van ga krijgen :p Dus het liefste hou ik die brander erin.

Ben op zoek geweest naar hoge resolutie foto's van beide laptops, maar heb nog niets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 11:38:
goeie reacties allemaal :)

Inderdaad een lastige keuze uit deze 2.

Hoe werkt het als iemand bijv. een Word bestand, van zijn/haar Windows PC, naar je toestuurd en je wilt hem openen op je Apple notebook waar Mac OS op staat? Kan je hem dan openen of moet je het eerst omzetten ofzo? :?

Je kan de MacBook inderdaad ook zonder brander kopen, waardoor je goedkoper uit bent. Maar ik heb het geval alsof ik daar later spijt van ga krijgen :p Dus het liefste hou ik die brander erin.

Ben op zoek geweest naar hoge resolutie foto's van beide laptops, maar heb nog niets kunnen vinden.
Mac OS x Office werkt ook met .doc documenten. Werkt dus helemaal hetzelfde, je hoeft niks aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
tis ook wel lastig omdat de discussie over welke kelien laptop voor jou het beste is loopt op het msi topis, het 12"topic en die over de macbook.
Wat mij betreft zijn de MSI en de Apple wel de beste opties. Maar de Ahtec is voor sommigen ook wel interesant lijkt me, en dan is er nog een 12" dell toch? maar ik ben niet zo van DELL, hoewel die 15,4"inspiron met hoge resoltie scherm (1600nogwat x 1000nogwat!) echt voor een vriendenprijsje wordt aangeboden. en een echte graka, en een 9cells accu, en een dvd brander, en gratis dubbel geheugen.

De keuze voor een laptop is nu niet echt eenvoudig, maar volgens mij is dat nooit zo, als je in een keer 1000-1500 uitgeeft. Bij een pc kan je nog beetje bij beetje beter proc, betere hd upgraden enzo.

Heeft iemand al een nederlandse winkel gevonden de een fully-customizable s262 verkoopt, zoals bijv nutrius in duitsland?

En een vragaje over de MAcbook, wat is eigenlijk de pixel-policy, kan je hem gewoon in de windel kopen en dus eerst uitpakken, of moet je hem bestellen over i-net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damsplaat schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:39:
tis ook wel lastig omdat de discussie over welke kelien laptop voor jou het beste is loopt op het msi topis, het 12"topic en die over de macbook.
Wat mij betreft zijn de MSI en de Apple wel de beste opties. Maar de Ahtec is voor sommigen ook wel interesant lijkt me, en dan is er nog een 12" dell toch? maar ik ben niet zo van DELL, hoewel die 15,4"inspiron met hoge resoltie scherm (1600nogwat x 1000nogwat!) echt voor een vriendenprijsje wordt aangeboden. en een echte graka, en een 9cells accu, en een dvd brander, en gratis dubbel geheugen.

De keuze voor een laptop is nu niet echt eenvoudig, maar volgens mij is dat nooit zo, als je in een keer 1000-1500 uitgeeft. Bij een pc kan je nog beetje bij beetje beter proc, betere hd upgraden enzo.

Heeft iemand al een nederlandse winkel gevonden de een fully-customizable s262 verkoopt, zoals bijv nutrius in duitsland?

En een vragaje over de MAcbook, wat is eigenlijk de pixel-policy, kan je hem gewoon in de windel kopen en dus eerst uitpakken, of moet je hem bestellen over i-net?
Er is nog geen winkel in Nederland die hem kan cusomizen.

Tevens kan je een apple in de winkel (apple store) of via de online apple store bestellen. Hoe het zit met pixel policy bij apple weet ik niet precies. Alleen ik hoor eigenlijk nooit een apple gebruiker klagen over dode pixels. Komt dus maar zelden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
En is een Asus A8JC-H007H-A niets ??

Kenmerken:

Display: 14", WXGA Resolutie 1280x768
Intel Centrino Duo
Processor: Mobile Intel Core Duo T2300 (1.66Ghz)
Bussnelheid: 667Mhz
L2 Cache: 2MB
Chipset: Intel 945PM
Geheugen: 1GB DDR2 PC4300 (max 2GB)
Videokaart: nVidia GeForce Go7300 256MB TurboCache
Harddisk: 100GB
Optische drive: 8x DVD-/+RW Dual Layer
Modem 56K V.90
LAN 100Mbit
WLAN 54Mbit
Express Card, VGA-Out, Microfoon-in, IrDA
5x USB2.0
1x Firewire
TV-Out: S-VHS, Composiet
DVI
Bluetooth
S/PDIF geluidsuitgang
Microsoft Windows XP Home
Inclusief draagtas en muis
Afmetingen: 335x245x34,8-37,3mm
Gewicht: 1,9kg

Met standaard 2 jaar Pick-up & Return garantie.

1133,50 €

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow

Das wel heel goedkoop, vergeleken met wat je krijgt van Apple en MSI (de 13,3" en 12,1")

Maar wel weer een klein beetje groter :( EN hij ziet er niet zo gelikt uit als die 2 :+

Ik wou dat die specs in een 12" laptoppie kon, met zo'n mooi prijsje

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Apple krijg je voor €1099 een 1.83ghz processor in plaats van die brakke 1.66ghz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:40:
Bij Apple krijg je voor €1099 een 1.83ghz processor in plaats van die brakke 1.66ghz :)
Je moet van apple houden, en er mee gewerkt hebben. Anders is het een ramp voor menig mens. Ze moeten teveel moeite doen om windows werkend te krijgen, zelfs met bootcamp. Het is immers een BETA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:44:
[...]

Je moet van apple houden, en er mee gewerkt hebben. Anders is het een ramp voor menig mens. Ze moeten teveel moeite doen om windows werkend te krijgen, zelfs met bootcamp. Het is immers een BETA!
Windows installeren gaat hetzelfde als op een willekeurig andere X86 laptop :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:39:
Maar wel weer een klein beetje groter :( EN hij ziet er niet zo gelikt uit als die 2 :+

Ik wou dat die specs in een 12" laptoppie kon, met zo'n mooi prijsje
Weet wel dat het beter typen zal zijn op die 14" (grotere toetsen)
Het gewicht is gelijk, en zoveel groter is hij ook niet, zeker t.o.v. de Apple met zijn 13" welke 2,6 cm meer is.

Bij Asus krijg je wel standaard 2 jaar fabrieksgarantie, een echte uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:04:
[...]

Windows installeren gaat hetzelfde als op een willekeurig andere X86 laptop :?
De installatie op zich wel inderdaad. Maar de stappen daarvoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abusimbal schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:05:
[...]

Weet wel dat het beter typen zal zijn op die 14" (grotere toetsen)
Het gewicht is gelijk, en zoveel groter is hij ook niet, zeker t.o.v. de Apple met zijn 13" welke 2,6 cm meer is.

Bij Asus krijg je wel standaard 2 jaar fabrieksgarantie, een echte uitzondering.
Argg, moeilijke keuze weer.

Asus heeft super specs
Apple heeft super looks

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:56:
[...]

Argg, moeilijke keuze weer.

Asus heeft super specs
Apple heeft super looks

|:(
De nieuwe Apple MacBook heeft ook zeker goede specs! Duo Core 1.83, 512MB en goodie's! Geheugen is met 1 bankje uit te breiden. Zeker een goede aanwinst dan, vooral omdat windows er native op kan draaien dmv Bootcamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe Apple MacBook heeft ook zeker goede specs! Duo Core 1.83, 512MB en goodie's! Geheugen is met 1 bankje uit te breiden. Zeker een goede aanwinst dan, vooral omdat windows er native op kan draaien dmv Bootcamp.
apple heeft toch 2x256?? en bootcamp draait ook niet even soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 20:20
Alhoewel dit het 12"Laptop topic is, vroeg ik me af of er iemand ervaring heeft met de Averatec 4155.

Averatec 4155

CPUTurion64 MT-30
OSMicrosoft ® Windows ® XP Home Edition
LCD Size 13.3" WXGA (GT)
Optical Drive Multi-Format DVD +/- Burner
Hard Drive 80 GB
Memory 512MB DDR
Wireless LAN MSI 802.11g
USB (3x) 2.0
Dimensions (WxDxH) 12.44"W x 8.82"D x 1.26-1.35"H
Weight (lbs.) 4.7 lbs.

Ik ben namelijk van plan deze laptop te gaan kopen.
Maar aangezien ik weinig diepgaande reviews kan vinden over deze laptop, wilde ik nog even proberen om hier om hulp te vragen.

Ik wil deze laptop omdat hij lekker mobiel is, en hij er mooi uit ziet.
Maar voordat ik hem koop zou ik toch graag wat meer over deze laptop willen weten, bijvoorbeeld over accuduur en over hoe fijn hij typt enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

ik denk dat je ook even uit moet zoeken of die een 4200 rpm of een 5400 heeft. Een 4200 schijfje trekt enorm de preformance omlaag

* Theo kan op z'n msi s260 zeer god merken dat er geen 4200 rpm schijfje meer inzit maar en 7200 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Theo op 21-05-2006 18:10 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
die asus brengt me ook aan het twijfelen, (had net bedacht toch voor de apple te gaan ipv de msi)
net wat grot, maar 1,9 kg is lichter dan de apple (2,35 dacht ik).
Voor ongeveer hetzelfde geld wel een videokaart, veel hd, en veel geheugen. (en om dat bij de apple te upgraden kom je al op €200+ meerprijs)
En ook nog eens twee jaar garantie, das toch dubbel zo lang als bij apple (of je moet €300+ er bij lappen)

Maar eigenlijk wou ik een kleine 12" laptop (dus MSI 262), maar toen kwam de apple 13,3" (looks zijn ook belangrijk). En om voor die 0,7"extra nou een fatsoenlijke videokaart en genoeg werkgeheugen en videokaart te laten liggen.....

Ik kom er echt niet uit. :?

Op z'n minst een T2300 die mobiel is, hoeveel zou dat uitmaken met T2400 of T2500? (prijsverschil is in elkgeval hel erg groot)

liever 100gb van asus (is ie wel 5400rpm?) dan 60 gb van apple (wel 5400rpm) of MSI (heb geen zin om een 1200 over de grens uit te geven om de MSI op wens te configureren)

512mb is toch net te weinig, bij apple kost upgraden 100 euro (!), bij MSI (Ntrius) maar iets van 40, bij asus zit het er bij

Videokaart is niet het belangrijkst, maar als vista straks komt... Zouden de graphics wat toevoegen, of is het alleen maar eye candy, wat ook leuk is overigens..

De MSI heeft een metalen behuizing, ook een groot pluspunt vind ik. ASUS weet ik niet, en apple natuurlijk kunststof (maar wel van uitstekende kwaliteit volgens de reviews)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
de asus A8JC-H007H-A en de A8JC-H015P hebben beide een 4200rpm schijfje.

Die 100 gb is dan wel lekker voor een portable HD, en dan een 60gb7200 in de laptop zetten.

En nog eenvoordeel van de Asus, wel TV-out, itt de apple en de MSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
theodouma schreef op zondag 21 mei 2006 @ 18:09:
ik denk dat je ook even uit moet zoeken of die een 4200 rpm of een 5400 heeft. Een 4200 schijfje trekt enorm de preformance omlaag

* winkelwagen kan op z'n msi s260 zeer god merken dat er geen 4200 rpm schijfje meer inzit maar en 7200 8)
Er zit een 4200rpm schijf in. Maar dat zijn de dingen die je later ook nog kan vervangen.

Toetsenbord en scherm enzo zijn dingen waar je aan gebonden bent bij een laptop.
Komt bij dat ik er niks zwaars mee doe en alle tijd heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
De huidige generatie intel integrated graphics (950) is genoeg voor Vista. Dus daarvoor hoef je geen "losse" videokaart te nemen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Damsplaat schreef op zondag 21 mei 2006 @ 18:43:
de asus A8JC-H007H-A en de A8JC-H015P hebben beide een 4200rpm schijfje.

Die 100 gb is dan wel lekker voor een portable HD, en dan een 60gb7200 in de laptop zetten.

En nog eenvoordeel van de Asus, wel TV-out, itt de apple en de MSI
Bij http://www.laptops4u.nl en http://www.4launch.nl kan je het geheugen en de harde schijf kiezen naar keuze, zij passen het aan en je behoud de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die ervaring heeft met de Asus A8Jc? Ik kan namelijk nergens een uitgebreide review vinden...

Ik ga m straks denk ik bestellen bij 4launch.nl, daar krijg je nu namelijk ook een Lexmark printer twv 42,50 cadeau en die verkoop ik dan weer lekker door... is weer wat extra korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Nadeel van die A8Jc vind ik het ontbreken van BT.

Ik zag vandaag nog een leuke (voor je lijstje): De HP DV1668ea in de "aanbieding" bij Dixons.
Specs:
T2300 1,66 GHz
1024 MB
100 GB
LightScribe DVD-Writer, twee formaten (±R, ±RW) met ondersteuning voor Double Layer
33,4 (l) x 23 (b) x 3,3 cm (min. h) / 3,9 cm (max. h)
2.42 kg
Intel® PRO/Wireless 3945 802.11a/b/g geïntegreerd draadloos LAN

Helaas ook geen BT maar wel video out.
Ik heb nog geen review kunnen vinden, ik ben vooral benieuwd naar de accu prestatie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
bluetooth is optioneel bij de ASUS laptops, weet niet of er winkels zijn de hem met leveren
http://www.asus.com/produ...el=1066&l1=5&l2=26&l3=270

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Coenen schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:50:
Nadeel van die A8Jc vind ik het ontbreken van BT.
Op de Asus staat dat hij wel BT heeft, misschien in optie.
http://www.asus.de/produc...odel=1066&l1=5&l2=26&l3=0

EDIT: ik was te laat dus

[ Voor 8% gewijzigd door abusimbal op 21-05-2006 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb het gechecked bij Laptops4u, volgens hun kon de A8Jc niet met BT geleverd worden.
Ondanks dat er op de asus site option achter staat.

Ow feest, ik zie net dat op asus.com BT een option is en op de .DE site zit BT er gewoon in.
Lekker consistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
Dit is dezelfde barebone als de ahtec style x30, alleen gevuld met ander hardware en een ander kleurtje. Zie mijn review hierboven in dit topic. Ik zag deze averatec staan bij de mycom, zag er wel aardig uit in wit. Maar zoals al eerder gezegd hier, let op de HD. 7200 rpm is wel zo fijn.
winkelwagen schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:29:
Alhoewel dit het 12"Laptop topic is, vroeg ik me af of er iemand ervaring heeft met de Averatec 4155.

Averatec 4155

CPUTurion64 MT-30
OSMicrosoft ® Windows ® XP Home Edition
LCD Size 13.3" WXGA (GT)
Optical Drive Multi-Format DVD +/- Burner
Hard Drive 80 GB
Memory 512MB DDR
Wireless LAN MSI 802.11g
USB (3x) 2.0
Dimensions (WxDxH) 12.44"W x 8.82"D x 1.26-1.35"H
Weight (lbs.) 4.7 lbs.

Ik ben namelijk van plan deze laptop te gaan kopen.
Maar aangezien ik weinig diepgaande reviews kan vinden over deze laptop, wilde ik nog even proberen om hier om hulp te vragen.

Ik wil deze laptop omdat hij lekker mobiel is, en hij er mooi uit ziet.
Maar voordat ik hem koop zou ik toch graag wat meer over deze laptop willen weten, bijvoorbeeld over accuduur en over hoe fijn hij typt enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Ik denk dat ik deze toch maar ga scoren dan.
Ik vind persoonlijk dat witte wel een stuk mooier dan die kleuren combo van de x30.

Wel jammer dat de Turion in de 4155 niks heeft aan DC geheugen, maar ik verwacht niet dat ik veel ga vergen, misschien ooit wel eens de hardeschijf vervangen door een sneller exemplaar.

Ik zal ter zijner tijd wel eens een review posten hier.

Hoe bevalt die 2nd skin je trouwens? Want ik zit er ook over te denk om zoiets erbij te kopen. Maar ik twijfel tussen zoiets en eentje die een harde zijkant heeft.
Want dit wordt mijn eerste laptop, en ik ben heel bang voor krassen en deuken enzo. :+

[ Voor 26% gewijzigd door winkelwagen op 22-05-2006 20:53 . Reden: vraagje extra ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
winkelwagen schreef op maandag 22 mei 2006 @ 20:49:
Ik denk dat ik deze toch maar ga scoren dan.
Ik vind persoonlijk dat witte wel een stuk mooier dan die kleuren combo van de x30.

Wel jammer dat de Turion in de 4155 niks heeft aan DC geheugen, maar ik verwacht niet dat ik veel ga vergen, misschien ooit wel eens de hardeschijf vervangen door een sneller exemplaar.

Ik zal ter zijner tijd wel eens een review posten hier.

Hoe bevalt die 2nd skin je trouwens? Want ik zit er ook over te denk om zoiets erbij te kopen. Maar ik twijfel tussen zoiets en eentje die een harde zijkant heeft.
Want dit wordt mijn eerste laptop, en ik ben heel bang voor krassen en deuken enzo. :+
Kleuren combo van de x30 kan mooier, maar lelijk is ie zeker niet. 2nd skin bevalt prima, hij kan zo in mn gewone tas en dan is het net alsof je geen laptop bij je hebt. Alleen wel wat voorzichtiger met je tas doen en zorgen dat er niets op komt te staan of liggen. Tsja krassen en deuken, het blijft in mijn ogen een gebruiksvoorwerp, wat krasjes op de behuizing ontkom je uiteindelijk niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JelleMan schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 08:34:
[...]

Kleuren combo van de x30 kan mooier, maar lelijk is ie zeker niet. 2nd skin bevalt prima, hij kan zo in mn gewone tas en dan is het net alsof je geen laptop bij je hebt. Alleen wel wat voorzichtiger met je tas doen en zorgen dat er niets op komt te staan of liggen. Tsja krassen en deuken, het blijft in mijn ogen een gebruiksvoorwerp, wat krasjes op de behuizing ontkom je uiteindelijk niet aan.
Ik zou het zelf toch wel enorm zonde vinden als er op mijn macbook krassen komen. Ik ben namelijk enorm zuinig op mijn spullen. Vandaar dat ik er een speciale tas voor haal, waar mijn boeken langs kunnen, Crumpler Sticky Date a €130 euro. Kost wat, maar dan heb je wat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
JelleMan schreef op maandag 22 mei 2006 @ 16:11:
Dit is dezelfde barebone als de ahtec style x30, alleen gevuld met ander hardware en een ander kleurtje. Zie mijn review hierboven in dit topic. Ik zag deze averatec staan bij de mycom, zag er wel aardig uit in wit. Maar zoals al eerder gezegd hier, let op de HD. 7200 rpm is wel zo fijn.

[...]
Ik kan je vertellen dat het geen 7200rpm schijf is. Ook beschikt ie niet over Bluetooth en zelf heb ik hem niet genomen omdat er een Turion inzit ipv Centrino Duo Core. Hij is vrij zwaar en de accu gaat niet super lang mee.

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 23-05-2006 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom niet de ASUS A8F H036H ?? die heeft wel bluetooth volgens de spec`s... en een stuk goedkoper ook nog eens!!

voor zover ik begrijp is dit een andere video kaart?? intel 945 gm??

zie ook dit topic

Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
The_Dart schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:27:
[...]

Ik kan je vertellen dat het geen 7200rpm schijf is. Ook beschikt ie niet over Bluetooth en zelf heb ik hem niet genomen omdat er een Turion inzit ipv Centrino Duo Core. Hij is vrij zwaar en de accu gaat niet super lang mee.
Maar de eisen die ik aan de laptop wil stellen:

- Lange accuduur
- Lekker mobiel
- >512MB ddr
- 12" of 13" scherm (liefst breedbeeld)
- Turion MT-xx of een Pentium M 3xx

En met deze eisen moet wat mij betreft toch wel een leuke laptop te vinden zijn, die er ook nog eens leuk uit ziet.
Het budget is ongeveer 1300e.

Wat ik tot nu toe tegen ben gekomen zijn de
  • MSI S2x0.
    Daarvan zou ik graag de witte Turion willen hebben. (maar de konfigurator op ALB doet het hier niet...)
  • Averatec 4155 / alle klonen
    De Ahtec x30 vind ik er persoonlijk lang niet zo mooi uitzien als de Averatec 4155.
    Maar daar-en-tegen is de prijs wel wat netter:
    • Core Duo T2300
    • 2x 512MB DDR2
    • 40GB 5K4rpm hdd
    • Legale Windows en reserve accu
    Voor 1275euro.

De Averatec 4155 die ik oorspronkelijk wilde gaan kopen, kost in de winkel 1299e. En dat is dan met een 4K2 rpm schijf en een Turion MT-30 en 512MB ddr.
  • MacBook
    Ja, mooie laptop, maar daar heb ik verder nog niet echt naar gekeken. Wat me er wel aan bevalt is dat hij 6 uur met zijn accu doet.
Zie ik misschien een laptop over het hoofd?
Ik heb ondertussen al heel veel reviews gelezen en fora doorgespit, maar ik vind het zo'n moeilijke keuze! Heeft iemand hier misschien een tip voor mij?

De konfigurator op ALB doet het weer. Ik heb voor <1300e nu een notebook (S270 met Turion MT-32) samengesteld die wit is.
Ik denk dat ik daar dan maar voor ga, aangezien ik toch geen gebruik wil maken van OSX, en ik eerlijk gezegd deze MSI toch wel een heel stuk mooier vind dat de Apple.
Dan kan ik later evt. nog altijd een extra accu kopen om lang mobiel te kunnen zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door winkelwagen op 23-05-2006 22:00 . Reden: is er niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
En deze;

MSI Notebook S262 T2300, DVD-RW, 60GB (wit)

Display: 12,1", WXGA Resolutie 1280x800
Processor: Mobile Intel Core Duo T2300 (1.66Ghz)
Chipset: Intel 945GM
Geheugen: 512MB DDR2 (max 2GB)
Videokaart: Geintegreerd in Intel 945GM
Harddisk: 60GB
Optische drive: DVD-/+RW
Modem 56K V.90
LAN 1000Mbit
WLAN 54Mbit
VGA-Out, Microfoon-in
3x USB2.0
1x Firewire
3 in 1 Card Reader
1x Express Card slot
Bluetooth
S/PDIF geluidsuitgang
Microsoft Windows XP Home
Afmetingen: 303x225x28-30mm
Gewicht: 1,95kg

Garantie:
2 jaar Pick-up & Return
Prijs: € 1130.00 (incl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
abusimbal schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:54:
En deze;

MSI Notebook S262 T2300, DVD-RW, 60GB (wit)

[...]

Garantie:
2 jaar Pick-up & Return
Prijs: € 1130.00 (incl. BTW)
Die zou inderdaad ook nog kunnen. Zou er nog een voorkeur zijn voor een AMD of een Intel? Want in het lijstje van hoe lang ze meegaan op de accu staat bij allebei zo'n 4 uur.

Want op zich is het budget er om een laptop te kopen met 1GB geheugen, dus denk ik dat ik dat toch maar doe.

[ Voor 47% gewijzigd door winkelwagen op 23-05-2006 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:11

Wimo.

Shake and Bake!

Ga voor de 262 met intel cpu. Deze gaat langer mee dan de amd variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mycom heeft een 12 inch notebook in de aanbieding voor 999 euro. Ik kan nu niet bij de specs, mycom site is down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 09:46:
Mycom heeft een 12 inch notebook in de aanbieding voor 999 euro. Ik kan nu niet bij de specs, mycom site is down.
Is dat dezelfde als die bij hun in het foldertje staat? Want die heeft een Sempron, en die wil ik eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winkelwagen schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 10:47:
[...]

Is dat dezelfde als die bij hun in het foldertje staat? Want die heeft een Sempron, en die wil ik eigenlijk niet.
Die zijn het ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met de degelijkheid van de Asus notebooks? Vooral de kleinere bijvoorbeeld de A8JC-xxxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu bij de Savers een 12 inch Cybermaxx notebook in de aanbieding ... voor maar 799 euro!

http://www.savers.nl/pages/content/s2/2006-22-notebook.aspx

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 09:54:
En nu bij de Savers een 12 inch Cybermaxx notebook in de aanbieding ... voor maar 799 euro!

http://www.savers.nl/pages/content/s2/2006-22-notebook.aspx
dat is de Msi S250 met een nader merknaampje opgeplakt

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ jelleman

heb jij op het moment dat je de keuze maakte voor de ahtec x30 ook de 14inch asus a8-serie bekeken en in overweging genomen??
vrijwel identieke laptops qua formaat en specificaties en ook de prijs namelijk. ben benieuwd wat je beweegredenen geweest zijn. ik weet niet welke ik moet kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Ik ben benieuwd wanneer de W7J beschikbaar is in Nederland (en België).

http://www.asus.com/produ...odel=1142&l1=5&l2=24&l3=0

Specification

Chipset Mobile Intel 945 PM Express Chipset
Main Memory DDR2 533 MHz 512 MB DRAM, 1x SO-DIMM socket expandable to 1536MB
Display 13.3” wide XGA LCD
Video Graphics & Memory NVidia GeForce Go7400 with 128MB DDR2
Hard Drive 60 / 80 / 80 / 100 / 120 GB supported,
DVD Super Multi Drive
Card Reader 4-in-1 SD/MMC/MS/MS PRO
Video Camera 1.3 Mega- pixels video camera
Fax/Modem/LAN/WLAN Azalia Compliant and V.92 / K56flex support
10/100/1000 Mbps Ethernet
Intel 3945 ABG supported
Integrated 802.11a/b/g
Built-in Bluetooth® V2.0+EDR

Interface 1 x VGA port/Mini D-sub 15-pin for external monitor
3 x USB 2.0 ports
2 x Audio jack: Audio out (S/PIDIF) / Microphone-in
1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert
1 x RJ11 Modem jack for phone line
1 x IEEE 1394 port
1 x TV Out (S-Video composite)
Audio Built-in Azalia compliant audio chip,
Built-in 2 speakers and microphone
Hot Keys 3 Instant launch Keys:
Power4 Gear +, WLAN/Bluetooth, Volume switch

KeyBoard 18.5 mm ergonomic & 2.35mm travel 83-key with MS-Windows function keys
Battery Pack & Life 6-cell: 4800mAh, 53 Whrs
9-cell: 7800MAh, 80Whrs

Dimension & Weight 315 x 226.5 x 29~36.9mm (W x D x H)
Under 1.95 Kg (6-cell battery pack)
Security BIOS setup, Power-on, HDD user password protection
Kensington lock hole
TPM Module
Supplied Accessories Optical Mouse
Carrying bag

Warranty & e-support 2-year limited global hardware warranty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Die vraag had ik ook al op pagina 5 ... met de wens om meteen met een Core 2 Duo versie uit te komen in Europa en de Core Duo versie over te slaan.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:22:
@ jelleman

heb jij op het moment dat je de keuze maakte voor de ahtec x30 ook de 14inch asus a8-serie bekeken en in overweging genomen??
vrijwel identieke laptops qua formaat en specificaties en ook de prijs namelijk. ben benieuwd wat je beweegredenen geweest zijn. ik weet niet welke ik moet kiezen...
davanderwoude schreef:
ik ben van plan er absoluut geen games op te spelen, daar gebruik ik m`n vaders desktop voor.
het zou wel fijn zijn als ik klein beetje aan videobewerking kan doen (gewoon via windows movie maker). opnames van een jvc camcorder met mini dv bandjes via fire wire...
Heb de asus a8 niet eerder gezien, maar heb net even gezocht.
Voor mij was het belangrijkste dat ik bij ahtec de keuze had voor een 7200rpm harde schijf. Als de A8 wordt geleverd met 4200rpm is dat wel jammer, vooral als je wat aan videobewerking wilt gaan doen. Ook heb je bij ahtec meer configuratiemogelijkheden (2 geheugenstripjes voor dual channel, snellere processor, hd) en is ie iets kleiner:
316 x 224 x 31.9 / 34.4 vs 335 x 245 x 34.8/37.3. Verder ziet de A8F er ook goed uit. Zelfde videokaart, geen echte gamekaart, maar dat maakte me, net als jij, niet zoveel uit. Lastige keuze; ga je voor bekender merk, iets groter scherm en webcam, of snellere hd, iets kleiner formaat en meer configuratiemogelijkheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus Laptop is naar wens te configureren, zie voor meer informatie

www.4launch.nl of www.laptops4u.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
even een brutale vraag tussendoor, ik ben op zoek naar een compacte laptop.

Moet sneller zijn als mn huidige syteem (niet zo heel moeilijk P III 750Mhz + 512mb )
CD/DVD brander
digitale audio output (dat is het moeilijkste)

weet iemand wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

en het moet per se een 12" flaptop zijn?? En heb je een budget en eisen/wensen, zoals accu en video?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik zat naar die Asus W7J te kijken, maar die is nog niet leverbaar in Nederland. Weet iemand nog zo'n laptop met ongeveer dezelfde specificaties?
moet gigabit LAN, een geforce go7400 of beter, WLAN a/b/g, bluetooth, 120Gb HDD en 1Gb RAM in zitten en 12 of 13 inch zijn
Een webcam erin is een pré

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

dell xps m1210

12" met geforce 7400, dual core, 100 GB, 1 GB DDRII, internde dvd. en duur

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theodouma schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:39:
dell xps m1210

en dik.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

3.1 centimeter vind ik anders vrij normaal voor een laptop

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De asus Asus W7J is te bestellen op laptops4u, wellicht niet op voorraad maar ik ga ervan uit dat tie dan al geleverd kan worden. Bij de battery specificaties van deze asus staat:
6-cell: 4800mAh, 53 Whrs

53 Working hours(=Whrs??)????????? das best veel toch of begin ik scheel te kijken:S

maar voor de rest een aantrekkelijke laptop ik ga er maar ff in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
theodouma schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:39:
dell xps m1210

Deze heeft geen gigabit LAN en is mij te duur
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 23:55:
De asus Asus W7J is te bestellen op laptops4u, wellicht niet op voorraad maar ik ga ervan uit dat tie dan al geleverd kan worden. Bij de battery specificaties van deze asus staat:
6-cell: 4800mAh, 53 Whrs

53 Working hours(=Whrs??)????????? das best veel toch of begin ik scheel te kijken:S

maar voor de rest een aantrekkelijke laptop ik ga er maar ff in verdiepen.
Bedankt, ik ga meteen effe kijken. Zijn er misschien mensen die al ervaringen hebben met die webshop, of die betrouwbaar is.

[ Voor 2% gewijzigd door Dothan op 13-06-2006 19:57 . Reden: ik heb al in de shopsurvey het bedrijf gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 23:55:

Watt hours, of wattuur. Is dus de capaciteit van de accu.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
Weet er iemand een screenprotector te vinden voor de Asus W7J? Het is een 13,3 inch scherm. Voor PDA's zijn ze wel te vinden, maar niet voor deze maat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09-2021
ik heb nou al heel wat 12 inch laptopjes zien langskomen maar nog geen 1 die er echt serieus stylish uitziet! De tx2 van sony is wel aardig. Flybook is ook cool maar 8.9" is me iets te klein.

Eigenlijk alleen de macbook is echt mooi...maar wil nix met een appel erop :/

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

kijk dan naar een witte msi s260 of s270. (intel en amd, zowel single core als dual core)
Afbeeldingslocatie: http://azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_4884_N.jpg

Op GoT loopt er ook een topic over deze laptop

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Vandaag weer een leuke 12" gespot bij de Mediamarkt:

Fujitsu Siemens Amilo SI 1520G.
Duo Core T2300 (1.66GHz)
1024 GB Ram
100 GB harde schijf.
12" WXGA GLARE scherm
ambient light sensor
DVD±ReWriter dual layer
Onboard Video kaart tot 128MB shared (Intel® Graphic Media Accelerator 950 integrated)
10/100 netwerkaansluiting
WLAN 802.11 a/b/g
Bluetooth
DVI aansluiting
Firewire
S-Video
Batterij: Li-Ion battery, 6 cells, 10.8V / 11.1V / 4800mAh, Approximately 4 hrs battery runtime.

De prijs; 1199,-

Ik vind het een nette prijs voor de geboden specs.
Ik vraag me alleen af hoe zo'n 950 GPU presteerd.
Kan je daar nog een spelletje mee spelen?
Wat ik me ook afvraag: hoe is de FujitsuSiemens kwaliteit over het algemeen?
Is het een beetje degelijk spul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 16:44
ik heb m vandag ook gezien, lijkt mij gewoon een super prijs, zeker bij een echte winkel (en geen internet winkel). moet wel zeggen dat het typen toch niet zo lekker gaat (misschien ligt het aan mijn grote handen maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb hem alleen nog maar in de folder gezien, ik ben (eigenlijk helaas) niet gelijk naar een MM toegegaan. Waarom (of wat) ging het typen niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 16:44
nou het toetsenbord is toch wel erg klein, net een maatje kleiner dan dat je gewend bent op een 15"laptop of op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:54
Coenen schreef op zondag 02 juli 2006 @ 17:26:

Fujitsu Siemens Amilo SI 1520G.
Ik vraag me alleen af hoe zo'n 950 GPU presteerd.
Kan je daar nog een spelletje mee spelen?
Wat ik me ook afvraag: hoe is de FujitsuSiemens kwaliteit over het algemeen?
Is het een beetje degelijk spul?
ik heb 'm vandaag gezienb bij mm,..ziet er mooi klein uit...alleen zit ik ook mnet de vraag of de 950 gpu redelijk presteerd icm games,.... er zijn ook geen reviews te vinden

iemand?

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

de 950 is de chipset, hier zit een videocontroller is (de 945 waarschijnlijk). Als je weet welke erin zit kun je hier een beetje kijken hoe die scoort itt andere gpu's

7400 Wp op het dak

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.