[ervaringen] ASUS A8F - H036H

Pagina: 1
Acties:
  • 748 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175550

Topicstarter
Beste forumleden,

Er is weinig te lezen over deze laptop. De specificaties zien er wel goed uit! ik wil een vrij compacte laptop voor office werk en internet.
Deze laptop heeft een 14" scherm, ik heb ook twee 12" laptops in mijn overweging; MSI 260/270 en BENQ 6000/7000. Al deze laptops zitten rond de 1000 euro, de BENQ 6000 zelfs 900,- euro.

spec`s asus a8f - 1025 euro bij 4launch.nl

Display: 14", WXGA Resolutie 1280x800
Intel Centrino Duo
Processor: Mobile Intel Core Duo T2300 (1.66Ghz)
Bussnelheid: 667Mhz
L2 Cache: 2MB
Chipset: Intel 945GM
Geheugen: 1GB (1x1GB) DDR2 PC4300 (max 2GB)
Videokaart: Geintegreerd in Intel 945GM
Harddisk: 80GB
Optische drive: 8x DVD-/+RW Dual Layer
Modem 56K V.90
LAN 100Mbit
WLAN 54Mbit
Parallel, VGA-Out, Microfoon-in, IrDA
5x USB2.0
1x Firewire
TV-Out: S-VHS, Composiet
4 in 1 Card Reader
1x Express Card
Webcam 0.35 Megapixel
Bluetooth
S/PDIF geluidsuitgang
Microsoft Windows XP Home
Inclusief draagtas en muis
Afmetingen: 335x245x34,8-37,3mm
Gewicht: 1,9kg

spec`s MSI - 1029 euro bij ALB computer in duitseland

MSI S270 (b) 12" AMD Mobile Technologie
1.029,01 EUR
Prozessor: Sempron M 3000+
Arbeitsspeicher: 512MB DDR RAM PC400
Festplatte: 60GB 5400rpm 2,5" PATA
Laufwerk: DVD-RW DL +/- 8x
Kommunikation: Wireless LAN + Bluetooth

spec`s BENQ 6000 - 899 euro bij completer.nl

-Intel Centrino M Processor 725 model (1,6Ghz. 2MB cache) processor
-12.1 TFT scherm WXGA 1280x800
-512MB DDR RAM
-Windows XP Home NL volledig geinstalleerd
-60Gb harddisk
-Externe DVD-rom/CD-ReWriter (optioneel)
-Intel Extreme Graphics 2 Video
-Interne Wifi wireless netwerk adapter
-2x USB2.0 connectors
-Monitor en SVHS uitgang
-Interne 10/100 Mbps LAN ethernet adapter
-1x PCMCIA TypeII
-ZV Port & Cardbus ondersteuning
-AC-DC adapter 110-220V
-Smart Li-ION 4 uurs batterij
-Touchpad
-Gewicht: 1,28Kg Excl. batterij

heb jij ervaring met de laptop van asus?
welke laptop zou jij kiezen/kopen/mij adviseren?

Ik wil nu toch echt een keer een keuze maken en hoop dat jullie me daarbij willen helpen!!

alvorens bedankt! kijk uit naar jullie reactie`s

Daniel
22 jaar, Bilthoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157155

Anoniem: 175550 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 17:59:
Beste forumleden,
.............
alvorens bedankt! kijk uit naar jullie reactie`s

Daniel
22 jaar, Bilthoven
Met de MSI heb ik goede ervaringen. Echter zou ik dan niet voor de sempron versie gaan. Wat is je budget? Wil je een goede accu tijd? Hecht je veel waarde aan de grootte van het scherm? Allemaal factoren waar je naar moet kijken bij de keuze van je laptop.

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 157155 op 18-05-2006 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
De asus A8F-H036H lijkt de beste keus krachtige machine en heel zuinig door het centrino platform

Alleen twee dingen vallen me een beetje tegen :

Color Shine(glare-type) LCD Crystal Shine(high brightness) LCD
Video Graphics & Memory Embedded Intel 945GM

Crystal shine Lcd schermen geven echt zo'n spiegelig effect waar je tijdens je gebruik mooi je zelf in kan bekijken :(
Tevens een iets zwaarder Nvidia Go chipje zou ook wel prettig zijn (simpel spelletje)

Eigenlijk ben ik zelf ook naar zoiets opzoek met 14.1 scherm alleen de 2 bovenste nadelen maken het erg moeilijk om wat te vinden.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:47
Ik kijk bij mijn vader wel eens naar een glansscherm op een hp notebook, zo'n crystalbright scherm. Ik vind het er wel mooi uitzien, een dof tft scherm vind ik altijd een beetje stoffig lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lamko schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 18:16:
De asus A8F-H036H lijkt de beste keus krachtige machine en heel zuinig door het centrino platform

Alleen twee dingen vallen me een beetje tegen :

Color Shine(glare-type) LCD Crystal Shine(high brightness) LCD
Video Graphics & Memory Embedded Intel 945GM

Crystal shine Lcd schermen geven echt zo'n spiegelig effect waar je tijdens je gebruik mooi je zelf in kan bekijken :(
Tevens een iets zwaarder Nvidia Go chipje zou ook wel prettig zijn (simpel spelletje)

Eigenlijk ben ik zelf ook naar zoiets opzoek met 14.1 scherm alleen de 2 bovenste nadelen maken het erg moeilijk om wat te vinden.
Zo goed als alle "nieuwere" 12inch notebooks hebben tegenwoordig "glare" of welke benaming elke fabrikant dan ook gebruikt. Dit moet je bevallen, of niet. Dit is echter per persoon verschillend. Ik vind het bijvoorbeeld weer heel mooi.

Daarnaast zitten in alle 12 inch notebooks een "zwakkere" gpu. Dit vooral door de accu tijd, die door de gpu enorm daalt. Wil je enigzins ertussen zitten, kijk dan eens naar de MSI S425. Die heeft een sterkere GPU en 14 inch scherm. Dit is echter aan jezelf de keuze.

Je kan ook een MSI S270 zo samenstellen:
  • AMD Turion MT30 (25w max, dus langere accu tijd dan de sempron!)
  • 512/1024MB DDR
  • Ati (X200) gpu, dit is beter dan menig ander onboard gpu.
  • bluetooth
  • wlan
  • Combi drive / DVD-RW
http://www.alb-computers.de heeft die configurator op hun site staan. Echter je moet wel een beetje Duits kunnen dan. Via de mail zijn ze engels bereikbaar !

Als ik zo zie wat je wil doen, zou ik echter toch wel gaan voor een centrino (BenQ of MSI S260 > De Intel versie van de S270). Geef die informatie en ik zal je zeggen wat ik persoonlijk vind.

Je kan ook gaan kijken naar de nieuwe Apple MacBook. Deze kost €1099 voor consumenten, 6% korting voor studenten, en heeft de volgende specs:
  • Intel Duo Core 1.83 Ghz
  • 512MB Geheugen (Uitbreidbaar met 1 reep)
  • Bluetooth
  • Wireless LAN (Airport Extreme)
  • COMBI-DRIVE
  • 13.3 Inch breedbeeld
  • Apple Remote
  • Ingebouwde iSight (webcam functie)
  • Sudden motion sensor
Natuurlijk heeft deze goodie nog veel meer andere eigenschappen, zoals 6 uur office gebruik!

Natuurlijk moet een Apple wel in de smaak vallen. Het voordeel van deze nieuwe versie van de "iBook" nu genaamd "MacBook", is dat hij dmv Bootcamp Windows native kan draaien. Dus voor applicatie's die toch echt windows nodig hebben, kan je booten naar windows.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 157155 op 18-05-2006 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
Bedankt voor je reply

MSI S425 lijkt er echt precies op wat ik zoek en ik zal het glare scherm dan maar voor lief nemen.
Owja, acer heeft nog wel een gewoon scherm daar heb ik van de week nog meegewerkt alleen weer jammer van de Intel gpu. Daardoor wil ik nu ook echt een 14.1 hebben, wat een gemak :)

En ik wil tevens een nvidia based gpu hebben vanwege linux support

Heb ook nog wel aan een Mac gedacht (prachtig design) alleen die had ook weer een Intel gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lamko schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 19:44:
Bedankt voor je reply

MSI S425 lijkt er echt precies op wat ik zoek en ik zal het glare scherm dan maar voor lief nemen.
Owja, acer heeft nog wel een gewoon scherm daar heb ik van de week nog meegewerkt alleen weer jammer van de Intel gpu. Daardoor wil ik nu ook echt een 14.1 hebben, wat een gemak :)

En ik wil tevens een nvidia based gpu hebben vanwege linux support

Heb ook nog wel aan een Mac gedacht (prachtig design) alleen die had ook weer een Intel gpu.
Wat verwacht je dan van een ati gpu als ik vragen mag? Ati presteerd iets beter, maar dan heb je nog geen dual core bijvoorbeeld. Wat weer x aantal keer presteerd dan Turion. Vaak word bij een ATI chipset een ati kaart geleverd, en geen nvidia. Lijkt me ook heel raar wanneer een mobo een ati chipset heeft met een nvidia gpu heeft. Dan zouden ati en nvidia samen gaan werken. Zou wel beter zijn voor ons, maar niet voor hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
Ati is een beetje no go vanwege linux.
Ik wil namelijk dual boot gaan draaien en grafisch prestaties in linux zijn voor ati beduidend onder de maat vergeleken met nvidia. Ben nu nog aan het zoeken evt voor dual core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lamko schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:13:
Ik wil namelijk dual boot gaan draaien en grafisch prestaties in linux zijn voor ati beduidend onder de maat vergeleken met nvidia. Ben nu nog aan het zoeken evt voor dual core.
Sony Vaio ZS of SZ weet niet meer zeker heeft duo core, 13.3 inch, een intel GPU, en daarnaast een NVIDIA gpu die hij alleen inschakeld wanneer nodig. Dus bij geen gebruik langere accutijd, en bij gpu gebruik van de nvidia word je accutijd minder. Maar deze notebook zal zeker niet goedkoop zijn >:)

edit: Ben je een GUI linux gebruiker of pure commando's? Want anders zou het niet echt uitmaken. Voor de GUI zou ik me ook in linux aan een slechter beeld ergeren.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 157155 op 18-05-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
Sony Vaio SZ1M/B zit op een dikke 1500 euro in de pricewatch
Echt super mooi was me nog niet opgevallen had met namelijk vooral gestort op 14.1.

En linux natuurlijk voor GUI op laptop op m'n ouwe pc draai ik alleen CLI

Even een vraagje tussen door hoe kan het dat je al die types zo uit je hoofd weet ?

Ik heb de meeste merken ongeveer wel gehad moet Hp, Toshiba en Ibm nog even bekijken.
Maar hou me eerst die Sony Vaio aanbevolen.

[ Voor 112% gewijzigd door lamko op 18-05-2006 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lamko schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:31:
Sony Vaio SZ1M/B zit op een dikke 1500 euro in de pricewatch
Echt super mooi was me nog niet opgevallen had met namelijk vooral gestort op 14.1.

En linux natuurlijk voor GUI op laptop op m'n ouwe pc draai ik alleen CLI

Even een vraagje tussen door hoe kan het dat je al die types zo uit je hoofd weet ?

Ik heb de meeste merken ongeveer wel gehad moet Hp, Toshiba en Ibm nog even bekijken.
Maar hou me eerst die Sony Vaio aanbevolen.
Dat komt met de tijden wel. Ik zit al lang bij tweakers.net, alleen sinds kort geregistreerd. Tevens heb ik in een computerwinkel gewerkt. Maar het is ook meer een hobby van me, om dat allemaal te weten. Vind ik persoonlijk gewoon leuk. Tevens is het ook leuk om zo de mede mens, daaronder valt bij mij dus t.net, mijn intelligentie te sharen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
Hp, Toshiba, BenQ, Ibm, Sony, Acer, Fujitsu Siemens, Apple en wat me echt opviel was Samsung jezus wat een prijzen ;(

Ik heb niet naar Medion en Gericom en dat soort merken gekeken maar mocht er wat leuks bij zitten ;)

Review over Sony Vaio
http://www.letsgodigital..../articles/story_7145.html

Bijkomend voordeel van de Sony is de Xblack technologie voor het scherm.

De X-black LCD™-technologie van Sony verbetert het contrast en de helderheid en brengt de kleuren tot leven. Het resultaat is een natuurgetrouw, levensecht beeld met zwart dat echt zwart is. Dankzij de speciale schermlaag tegen optische schittering is het spiegeleffect beduidend minder. Bovendien zorgt de krachtige lamp voor een helderheid van maar liefst 450 cd/m2, zodat gebruikers in elke omgeving verzekerd zijn van optimaal kijkgenot. Ten slotte is er de functie Advanced Picture Mode. Hiermee kunnen gebruikers de helderheid direct afstemmen aan het gebruik: TV kijken, games spelen of werken met de PC.

Voorbeeldje:
http://www.vaiopro.sony-europe.com/showcase/en/xblack/

Toppertje, hier ga ik voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lamko schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:06:
Hp, Toshiba, BenQ, Ibm, Sony, Acer, Fujitsu Siemens, Apple en wat me echt opviel was Samsung jezus wat een prijzen ;(

lap tekst!

Toppertje, hier ga ik voor :)
Welk type van Sony? Ze hebben immers zo goed als alle laptops tegewoordig met een X-Black scherm 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
De Sony Vaio SZ1M/B natuurlijk waar jij het direct al over had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lamko schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:10:
De Sony Vaio SZ1M/B natuurlijk waar jij het direct al over had :)
Ahaa :) Goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lamko schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:13:
de asus waar ik het topic mee starte is toch duo core??

wie kan mij wat verder helpen met de keuze voor laptop? macbook is inderdaad interessant, zeker omdat je kan swtchen naar windows. (bijvoorbeeld microsoft visio)

dank zo ver, ik kijk uit naar de verdere reacties! relaxt dat er snelle reactie zijn! super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175550 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 01:07:
[...]

de asus waar ik het topic mee starte is toch duo core??

wie kan mij wat verder helpen met de keuze voor laptop? macbook is inderdaad interessant, zeker omdat je kan swtchen naar windows. (bijvoorbeeld microsoft visio)

dank zo ver, ik kijk uit naar de verdere reacties! relaxt dat er snelle reactie zijn! super
Nou ja, je moet het zo zien. Een mac valt bij je in de smaak of niet. Als je twijfelt moet je het niet doen, je moet zeker zijn van je zaak. Windows werkt op de nieuwe MacBook, dat is zeker! Daarnaast heb je een mooi design, qualiteit en veel goodie's voor een leuke prijs!
Aangezien je dual core wou is dat een goede oplossing. Wat had je zelf in gedachten anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
Deze kwam ik ook nog tegen :

De Asus A8Jc

14.1 WXGA
CoreDuo
1.9 kg
NVidea GeForce Go7300 128MB

http://www.asus.com/produ...odel=1066&l1=5&l2=26&l3=0

Voordeel twee jaar garantie
stuk goedkoper
bluetooth
14.1

Nadeel

4200 rpm hd

scherm misschien slechtere kwaliteit als de Sony
Iedereen heeft het namelijk over het superieure beeldscherm van de Sony Vaio.

Batterijduur sony vaio kun je switchen tussen simpele intel chip en tussen de geforce voor krachtige 3d prestaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 157155 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 07:29:
[...]

Wat had je zelf in gedachten anders?
De 3 laptops waar ik dit draadje mee begonnen ben,
-BENQ 6000, de goedkoopste maar ook wel de slechtste prestaties (bij meeste winkels kost hij nog steeds 1400 euro.
- MSI 260/270, zelf samen te stellen in duitsland bij alb-computers.de, zijn best wat propleempjes mee (aan de andere kant; welke laptop niet) zoals ik lees in een ander groot draadje. wel mooie specs en prijs, metalen behuizing!
- ASUS A8F - H036H, goede prijs, goede specs (behalve 4200 speed HD) maar niemand weet/kent deze laptop. waarom kopen mensen deze laptop niet? weten ze niet dat hij bestaat of andere redenen??

mijn budget is zo rond de 1000 euro
ik ga er niet op gamen maar wil wel een vlotte goed werkende laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175550 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:10:
[...]

De 3 laptops waar ik dit draadje mee begonnen ben,
-BENQ 6000, de goedkoopste maar ook wel de slechtste prestaties (bij meeste winkels kost hij nog steeds 1400 euro.
- MSI 260/270, zelf samen te stellen in duitsland bij alb-computers.de, zijn best wat propleempjes mee (aan de andere kant; welke laptop niet) zoals ik lees in een ander groot draadje. wel mooie specs en prijs, metalen behuizing!
- ASUS A8F - H036H, goede prijs, goede specs (behalve 4200 speed HD) maar niemand weet/kent deze laptop. waarom kopen mensen deze laptop niet? weten ze niet dat hij bestaat of andere redenen??

mijn budget is zo rond de 1000 euro
ik ga er niet op gamen maar wil wel een vlotte goed werkende laptop...
Ik zelf zou voor de MSI gaan. Maar als je heme bij alb-computer laat samenstellen, kom je al snel wat boven de 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112815

Anoniem: 175550 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:10:

Voornamelijke reden hiervoor is, omdat deze laptop nog maar net te koop is. Deze Asus werdt pas deze jaar gepresenteerd op het Cebit beurs.

zie link: http://www.mobilewhack.com/reviews/the_asus_a8j.html

Verder is het zo dat deze laptop gewoon wat eerder in Nederland is gekomen, dan bijv in Amerika.
In Amerika is deze laptop vanaf deze week pas in de winkels te verkrijgen. Het is inderdaad zo dat er maar weinig mensen zijn die weten dat deze laptop bestaat. Als ik mijn laptop kan verkopen, dan staat deze bij mij op het verlanglijstje of de nieuwe 13 inch Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Verder is het zo dat deze laptop gewoon wat eerder in Nederland is gekomen, dan bijv in Amerika.
In Amerika is deze laptop vanaf deze week pas in de winkels te verkrijgen. Het is inderdaad zo dat er maar weinig mensen zijn die weten dat deze laptop bestaat. Als ik mijn laptop kan verkopen, dan staat deze bij mij op het verlanglijstje of de nieuwe 13 inch Macbook.
kijk dat klinkt positief, ja die mcbook is ook een overweging ja..

weet jij of je die harddisk kunt opgraden naar 5400 rpm? is dat ook zelf te doen of gewoon bellen met de winkel waar je hem wilt kopen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175550 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 22:29:
[...]

kijk dat klinkt positief, ja die mcbook is ook een overweging ja..

weet jij of je die harddisk kunt opgraden naar 5400 rpm? is dat ook zelf te doen of gewoon bellen met de winkel waar je hem wilt kopen..?
Ik heb contact op genomen met laptops4u en 4launch die zeggen dat ze tegen een kleine vergoeding wel de hardeschijf/geheugen kunnen upgraden. Standaard zit er namelijk een 4200 rpm hardeschijf in.
Verder heb ik nog een beetje in de Macbook topic en diverse reviews zitten te lezen, en heb ik besloten om voor deze Asus te gaan. Maar eerst mijn laptop verkopen en dan bestel ik pas.

Trouwens nog een kleine tip: Ik zelf ga denk ik voor 4launch omdat de pixel controle bij laptops4u ongeveer €400 kost. Vind het belachelijk veel!!

Weet iemand trouwens, als ik deze Asus koop en de hardeschijf zelf vervang of ik dan de garantie kwijt ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176827

Anyone...!

Is deze laptop ASUS A8F H036H een beetje stil?!! :z

DANK!
Susanne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-06 16:32

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Ik zit er ook aan te denken de Asus A8F H036H bij 4Launch te gaan halen. Maar dan wel met WEP (waranty extension package) om er zeker van te zijn dat ik de eerste 3 jaar schade en defecten kan laten repareren.

Vind het wel een mooi ding, handig met de geintegreerde camera en de bijgeleverde tas/muis.

Zou je nog een simpel spel op kunnen spelen? Call of duty 2 mischien?

[ Voor 11% gewijzigd door Daantje20 op 22-05-2006 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154936

Is het geen idee om een Asus A8-serie topic te maken? Ben namelijk erg geinteresseerd in deze laptop-serie maar er is haast niets over te vinden. Grote voordeel in mijn ogen is het gewicht icm de specs. Alleen jammer van de langzame harde schijf (maar die is te vervangen).

Overigens krijg je bij 4launch.nl deze week een gratis printer als je aan Asus core duo notebook koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154936 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:13:
Is het geen idee om een Asus A8-serie topic te maken? Ben namelijk erg geinteresseerd in deze laptop-serie maar er is haast niets over te vinden. Grote voordeel in mijn ogen is het gewicht icm de specs. Alleen jammer van de langzame harde schijf (maar die is te vervangen).

Overigens krijg je bij 4launch.nl deze week een gratis printer als je aan Asus core duo notebook koopt.
Dit lijk mij ook een goed idee, ik heb trouwens nog een beetje op internet gekeken en kwam vervolgens op de volgende site terecht.

Link: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=54205

Deze topic is geheel toegewijd aan de A8jm serie van Asus. Verder staan er nog wat leuke foto's en benchmarks bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daantje20 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 10:19:
Zou je nog een simpel spel op kunnen spelen? Call of duty 2 mischien?
Ik ga van uit van wel, gezien een score van 3831 bij 3Dmark05 proffesional en een score van 4177 bij 3Dmark05 Advance.

Bron: http://forum.notebookrevi...thread.php?t=54205&page=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
goed idee van de nieuwe topic, wie start dat??

wat is het voor soort videokaart eigenlijk?? kan er niks over vinden.. ja dat het een intel 945gm is (vista ready volgens intel.com) maar waar is dat mee te vergelijken? hoeveel mb`s bijvoorbeeld? shared of eigen geheugen?

grappig dat de a8f nu wat bekender wordt en fans krijgt haha

groet Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 19:04

FongWan

The Stormrider ...

ik zie dat er naast de 12" topic hier ook al veel over de A8 serie gesproken wordt, als er echt animo is zal ik wel een ervaringen topic maken van de hele A8 serie.

Laat me maar weten of jullie het op prijs stellen. Dan zal ik er deze week wel aan gaan zitten, zal wel de template van de andere Asus ervaringen topics hergebruiken.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24967

wat is nu precies het verschil tussen de asus a8f en a8j, de laatste is 120,- duurder maar heeft enkel een andere videokaart en iets grotere hdd.
wel goed dat er in de a8f 1 reep geheugen zit, makkelijk uit te breiden dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42080

Anoniem: 24967 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:18:
wat is nu precies het verschil tussen de asus a8f en a8j, de laatste is 120,- duurder maar heeft enkel een andere videokaart en iets grotere hdd.
wel goed dat er in de a8f 1 reep geheugen zit, makkelijk uit te breiden dus!
Geintegreerde webcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja de a8f (de goedkopere) heeft een webcam :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kan iemand mij al wat wijzer maken over de video-kaart in de ASUS a8f - h036h??

is dit te vergelijken met een geforce of nvidia??

ik wil deze laptop kopen, ik weet alleen niet of die videokaart niet heeeel erg karig is. kan ik er wel Sniper elite op spelen?? ik wil er eigenlijk niet op gamen maar dat sniper zou wel leuk zijn..

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 175550 op 25-05-2006 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
FongWan schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 02:23:
ik zie dat er naast de 12" topic hier ook al veel over de A8 serie gesproken wordt, als er echt animo is zal ik wel een ervaringen topic maken van de hele A8 serie.
Ik ben voor een appart topic voor de A8 serie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112815 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:23:
[...]

Ik ga van uit van wel, gezien een score van 3831 bij 3Dmark05 proffesional en een score van 4177 bij 3Dmark05 Advance.

Bron: http://forum.notebookrevi...thread.php?t=54205&page=3
ja maar dat is de score voor de a8J (met die nvidia go 7300). dat is ook het iets duurdere model. wat nu de performance van die a8c (intel 945gm) is is me een raadsel. dat ding ondersteund iig wel directx 9.0 (met het oog op vista). heeft iemand ervaring met zo'n 95gpm video chipset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier is wel een review te vinden van die 945gm
http://tomshardware.thgwe...o_prozessoren/page15.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ederooij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 22:30

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Ik heb hem besteld. Ik ben benieuwd hoe hij zal bevallen. Hoop dat hij deze week binnen is.

Bennie gek, ben een koe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kijk eens aan! vertel vertel

waar heb je hem besteld?
welke type en bij welke winkel?
wat is de prijs, heb je nog extra`s genomen??

Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 14:48
Ik zit zelf ook nog te kijken naar een laptop, en mjn oog was ook gevallen op A8F.
Kan je aub. wat informatie geven over hoe hij bevalt etc. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ederooij

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Ik heb hem gisteren besteld bij de PC Megastore voor 992.50 euros, inclusief bezorging 1003 EU. IK heb er niets extras bijgenomen aangezien ik vind dat hij compleet genoeg is. Het enige dat ik een keer zou willen veranderen is de harde schijf, nu draait hij op 4200 tpm. Dat moet natuurlijk gewoon hoger.
Ik heb ff snel copy paste gedaan van de website zodat alle specificaties hier staan.

Merk ASUS
Type A8F-H036H
Besturingssysteem MS Windows XP Home Edition NL/UK/FR
Service Pack Microsoft Windows XP Service Pack 2
Processor Intel Core Duo T2300
Processorsnelheid 1,6 GHz
Cache (L2) 2 MB
Front Side Bus 667 MHz
Chipset Intel 945GM
Geheugentype DDR2-533MHz
Geheugen 1 GB
Maximale hoeveelheid geheugen 2 GB
Aantal modules 1x
Aantal geheugen sloten 2x
Schermgrootte 14.1 inch Wide
Schermtype Color Shine
Schermresolutie 1280x800
Harde schijf 80 GB
Rotatiesnelheid 4200 rpm
Interface (harde schijf) ATA
Geheugenkaartlezer SD / MMC / MS / MS PRO
Optische drive DVD±ReWriter (Double Layer)
DVD+R schrijven 8x
Grafische kaart Intel 945GM
Shared memory Ja
Interface On-Board
Video-in S-Video
Geluidsweergave 2-kanaals
TV-tuner Nee
Radio-tuner Nee
Ingebouwde webcam Ja
Megapixel 0,3 Megapixel
LAN 100 Mbps
Draadloos netwerk 54 Mbps
Type draadloos netwerk 802.11 A/B/G
Modem 56 Kbps
Bluetooth 740 Kbps
USB 2.0 3x
Firewire (1394a) 1x
ExpressCard/54 1x
Toetsenbord-layout VS-indeling
Muis Nee
Afstandbediening Nee
DVD-software ASUSDVD
Brand-software NERO Express
Anti-virussoftware Norton Internet Security 2005 (trial)
Overige software Asus PowerGear
Diepte 245 mm
Breedte 335 mm
Hoogte 37 mm
Type accu 6 cell Li-Ion
AC adapter input 100~240 V, 50/60 Hz
AC adapter output 19 V DC, 3.42 A, 65 W
Garantie 2 jaar
Type garantie Pick-Up & Return
Product code A8F-H036H

Al met al lijkt mij dit een zeer complete en goeie laptop voor een goeie prijs, nu is het afwachten of dat ook zo al zijn. Ben ik trouwens een van de weinige die hem hebben besteld?

Ik heb trouwens naar aan de hand van de gegevens bij www.azerty.nl ook mijn beslissing genomen, daar stond het iets anders geformuleerd wat mij meer overtuiging gaf.

[ Voor 6% gewijzigd door ederooij op 29-05-2006 14:16 ]

Bennie gek, ben een koe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

abusimbal schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 00:49:
[...]

Ik ben voor een appart topic voor de A8 serie !
Ok ik zal vanavond wel iets in elkaar draaien en dan een A8 topic openen.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Let er wel even op dat de A8, itt wat hierboven staat, géén bluetooth heeft :(

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ederooij

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Dizzytal schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:47:
Let er wel even op dat de A8, itt wat hierboven staat, géén bluetooth heeft :(
Vraag me af waar je dat op baseert aangezien op elke site die hem verkoopt staat dat hij bluetooth heeft. Af fabriek kan er wel gekozen worden dat hij bluetooth heeft, net als dat je eventueel een andere harde schijf zou kunnen kiezen.

Bennie gek, ben een koe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ederooij schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:00:
[...]

Vraag me af waar je dat op baseert aangezien op elke site die hem verkoopt staat dat hij bluetooth heeft. Af fabriek kan er wel gekozen worden dat hij bluetooth heeft, net als dat je eventueel een andere harde schijf zou kunnen kiezen.
De modellen die in Nederland/België verkocht worden hebben geen bluetooth. Kennis van me heeft zo'n ding gekocht en vervolgens bleek er geen BT op te zitten, is dus terug gegaan en blijkt i.d.d een foutje te zijn.

Als een shop wel met BT aanbied zullen ze dat er zelf in fabrieken, zelfde met een HD, alleen in vraag ik me af of je in dat eerste geval nog garantie hebt...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
FongWan schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:37:
[...]

Ok ik zal vanavond wel iets in elkaar draaien en dan een A8 topic openen.
Nice !!

Er zijn wel veel A8 modellen.
Onderandere de A8F, A8Jc, A8Jm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

abusimbal schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:50:
[...]

Nice !!

Er zijn wel veel A8 modellen.
Onderandere de A8F, A8Jc, A8Jm.
Als ik het goed heb, was de A8F de basisversie, de A8Jm de topversie en de A8Jc zat er tussen. Echter heb ik de A8Jm nog niet in Nederlandse webshops gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
weet iemand mij te vertellen of de harde schijf van 80 gb at 4200 rpm een Seriële ATA (SATA) schijf is?? in dat geval vind ik 4200 RPM niet zo erg, lees minder warmte en energie verbruik.

@ fongwan,

Ik kijk uit naar je A8 verhaal!! super dat je dat wilt doen!!

Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Anoniem: 112815 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:09:
[...]

Als ik het goed heb, was de A8F de basisversie, de A8Jm de topversie en de A8Jc zat er tussen. Echter heb ik de A8Jm nog niet in Nederlandse webshops gezien.
Ik heb een winkel gemailt, binnen nu en 4 weken is hij leverbaar, de A8Jm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 06-06 14:35

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik dacht dat er zelfs 4 waren, de A8F met standaard vid kaart, de Jm en Jc met Nvdia kaarten en een versie met een ATi kaart. Ik kan het helaas niet zo snel terug vinden op de site van Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 17:05
Het zijn er idd 4

A8F, A8Ja, A8Jc en de A8Jm

De complete series kan je makkelijk bekijken door gewoon de "series" aan te klikken, de A8 series in dit geval.

[ Voor 74% gewijzigd door baquelappe op 30-05-2006 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176061

abusimbal schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:48:
[...]

Ik heb een winkel gemailt, binnen nu en 4 weken is hij leverbaar, de A8Jm.
Welke winkel was dat? En hoe is de prijs? De A8Jm kost in Canada zo'n E 1250,- (weet niet of dat incl. tax is)...

Ik denk dat ik voor de A8Jm of A8Ja ga i.v.m. de top-videokaarten (respectievelijk de 7600 (512MB) en X1600 (256MB)) die hierin zitten. De A8Jc heeft ook een behoorlijke kaart (7300), maar ik wens ook over drie jaar nog wat spellen mee te kunnen spelen.

Voor degenen die niet fanatiek gamen is overigens de 7300 ook all right. Je kan er elk spel goed mee spelen, zeker met zo'n top CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zit heeeel erg te twijfelen tussen de instap A8F H036H of een stapje hoger de A8JC H007H-A.

volgens de specificaties hebben beide laptops bluetooth.. het schijnt dat de A8F het toch niet heeft is dat ook zo bij de A8JC??

de A8F kost 990 euro en de A8JC 1130, je krijgt dan een andere videokaart en 20 gb extra. is dat de 140 euro waard??
want hoe slecht is de video kaart van de A8F nou eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mij lijkt het wel waard, gezien je bij een laptop de videokaart niet zomaar eruit kan halen en een nieuwe in kunt duwen.

Ik heb trouwens ergens op internet voorbij zien komen, dat de videokaarten die erin zitten van het type MXM zijn. Kan alleen de site niet meer terug vinden.
Weet iemand toevallig wat MXM betekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175550 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:41:
Ik zit heeeel erg te twijfelen tussen de instap A8F H036H of een stapje hoger de A8JC H007H-A.

volgens de specificaties hebben beide laptops bluetooth.. het schijnt dat de A8F het toch niet heeft is dat ook zo bij de A8JC??

de A8F kost 990 euro en de A8JC 1130, je krijgt dan een andere videokaart en 20 gb extra. is dat de 140 euro waard??
want hoe slecht is de video kaart van de A8F nou eigenlijk?
Als je (af en toe) 3D applicaties draait (spellen) dan is de 7300 velen malen beter. Een onboard (shared memory) grafische chip is gewoonweg erg zwak. Dan kan je best wel een spelletje spelen, maar niet op hoogste settings en ook niet de grafisch beste spellen. De 7300 kan elk spel aan, dan wel niet allemaal op superhoge settings, maar wel speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik ben van plan er absoluut geen games op te spelen, daar gebruik ik m`n vaders desktop voor.

het zou wel fijn zijn als ik klein beetje aan videobewerking kan doen (gewoon via windows movie maker).
opnames van een jvc camcorder met mini dv bandjes via fire wire.

is het dan verstandig om 140 euro uit te geven aan die betere videokaart? 140 euro voor een videokaart vind ik veel en het is niet eens een high-end videokaart..

edit: ik geloof toch dat die geforce go 7300 turbo cache 256mb best prima kaart is !!

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 175550 op 01-06-2006 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Anoniem: 176061 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 19:18:
[...]

Welke winkel was dat? En hoe is de prijs? De A8Jm kost in Canada zo'n E 1250,- (weet niet of dat incl. tax is)...

Ik denk dat ik voor de A8Jm of A8Ja ga i.v.m. de top-videokaarten (respectievelijk de 7600 (512MB) en X1600 (256MB)) die hierin zitten. De A8Jc heeft ook een behoorlijke kaart (7300), maar ik wens ook over drie jaar nog wat spellen mee te kunnen spelen.

Voor degenen die niet fanatiek gamen is overigens de 7300 ook all right. Je kan er elk spel goed mee spelen, zeker met zo'n top CPU.
Het was laptops4u.nl, prijs, omschrijving en exacte leverdatum is nu nog niet bekend.

De A8Ja heeft een 128MB GeForce 7300
De A8JC heeft een 256MB ATI X1600
De A8Jm heeft een 512MB GeForce 7600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 17:05
A8Jc heeft een 7300 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175550 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 00:00:
ik ben van plan er absoluut geen games op te spelen, daar gebruik ik m`n vaders desktop voor.

het zou wel fijn zijn als ik klein beetje aan videobewerking kan doen (gewoon via windows movie maker).
opnames van een jvc camcorder met mini dv bandjes via fire wire.

is het dan verstandig om 140 euro uit te geven aan die betere videokaart? 140 euro voor een videokaart vind ik veel en het is niet eens een high-end videokaart..

edit: ik geloof toch dat die geforce go 7300 turbo cache 256mb best prima kaart is !!
In principe heb je voor videobewerking geen 7300 nodig. Die 140 zou ik dan besparen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 14:48
Komt die A8 topic nog ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

sorry, heb het druk gehad in real life, ga na het eten iets in elkaar draaien en dan vraag ik wel een mod of dit topic gemerged kan worden ... 2 be continued ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
looking forward to it!!

wil deze week eindelijk een beslissing maken, (ik twijfel vooral tussen een a8f en a8jc met videokaart)

Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Done :)

Zie [rml][ Ervaringen] Asus A8 serie deel 1[/rml]

Ga nu ff snel een topicmerge aanvragen zodat dit topic samengevoegd kan worden. Biljf hier posten totdat het gemerged is ... anders gaan dingen door elkaar lopen.

[ Voor 20% gewijzigd door FongWan op 04-06-2006 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:15

Thandor

SilverStreak

Omdat het mergen niet mogelijk is in dit geval (i.v.m. de datum wanneer topics/postings gemaakt zijn) kunnen jullie beter in het nieuwe topic verder gaan.

Dus: [rml][ Ervaringen] Asus A8 serie deel 1[/rml] :)
FongWan, ik zou het op prijs stellen als je bij 'vorige delen' in jouw nieuwe TS een vermelding naar dit topic zet :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Thandor, ok is done, dus deze kan op slot.

[ Voor 55% gewijzigd door FongWan op 05-06-2006 00:22 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.