A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Als je het in je config zet, mits je non-certified drivers gebruikt dan wil source weleens het forceren en het op dxlevel 8.1 te zetten, ondanks dat je een dx90 supported vga-kaart hebt. Daarom deze oplossing om je source als nog te forceren naar dxlevel90. Dx90 is software-matig idd de standaard, maar niet iedere videokaart ondersteund hardware-matig dx90, dat geldt zowel voor de ati-kaarten als de nvidia-kaarten.XyritZz schreef op maandag 12 september 2005 @ 12:27:
[...]
Het directx level instellen kan je ook simpel in je config zetten. Hoeft niet perse in de launch options.:) Daarnaast is DX90 level ook de standaard, dus dat command zou eigenlijk nooit nodig zijn.) Voor een nVidia kaart levert het meestal nog hogere FPS als je dxlevel 81 gebruikt, voor ATi kaarten word dat alleen maar trager
Maar goed zoals ik al heb aangegeven, is deze command is wel degelijk nodig en minstens even makkelijk als het plaatsen in je config.
edit: gebruik niet beide opties, dus zowel de command mat_dxlevel 90 in je config als de command -dxlevel90 in je "launch options". Hiervan gaat source behoorlijk flippen, soms wel zo erg dat je geen beeld meer hebt.
[ Voor 11% gewijzigd door Xadeon op 12-09-2005 16:31 ]
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
1
| -dxlevel 90 -heapsize 512000 |
Making an ass of myself since the 70's
Nounou zo erg is dat nou ook weer nietXyritZz schreef op maandag 12 september 2005 @ 12:27:
[...]
Er is ook nog een dxlevel 70. (CSS ziet er dan uit als CS 1.6 zo ongeveer...)
Zolang je alles op het hoogst hebt staan zie het er niet HEEL veel anders uit...
Verwijderd
want krijg het op mijn zenuwen van de pub's de laatste tijd
maar er staan er meer in dit en het vorige topic
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Verwijderd
mss een idee om in de topicstart dit bij te zetten
oh en welke server
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 23:00 ]
Ga het erbij zetten, als je nog channels weet, mail me dan op: hollanda [@] onlydutch [dot] nlVerwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 23:00:
mja begin maar eens te zoeken in 30+ pagina's
oh en welke server
voor pcw's gebruik ik bijv. #XonX.css, #XonX.cs:s. X==cijfer.
Werkt goed, alleen hierbij heb je veel skillfakers. Mijn clan is dan mid skilled. Wil je tegen mid-ers spelen. Kom je heel vaak tegen high skillers die jou enorm rapen. Of tegen mensen die mid zeggen maar ultra low zijn; die jij dan met 2 vingers in je neus, geblinddoekt en niet ruikend verslaat...
Zo irritant.
Maar goed onze clan heeft zich bij ClanBase aan gemeldt en willen de eerste offi's deze week gaan spelen. Lijkt me ook wel een nieuwe ervaring.
Zijn er nog tweakers die met een clan spelen of op CB spelen?
This is the Way.
Boven aan, dan zoeken in dit topic...Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 23:00:
mja begin maar eens te zoeken in 30+ pagina's
oh en welke server

[ Voor 3% gewijzigd door Hu9o op 13-09-2005 10:07 ]
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
over dat skillfaken, je vraagt op een bepaalde skilled van je tegen stander het zegt niks over je eigen.HIValicious schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 09:00:
willekeurige spelers is idd #css.gather
Werkt goed, alleen hierbij heb je veel skillfakers. Mijn clan is dan mid skilled. Wil je tegen mid-ers spelen. Kom je heel vaak tegen high skillers die jou enorm rapen. Of tegen mensen die mid zeggen maar ultra low zijn; die jij dan met 2 vingers in je neus, geblinddoekt en niet ruikend verslaat...
Zo irritant.
Maar goed onze clan heeft zich bij ClanBase aan gemeldt en willen de eerste offi's deze week gaan spelen. Lijkt me ook wel een nieuwe ervaring.
mijn ervaring is dat duisters zich over het algemeen (te)hoog inschatten.
we zitten nog niet op clanbase, dat komt nog (we spelen nog maar 2 maand, daarvoor waren we deltaforce clan) maar mid/high skill lukt al wel met 3on3 5on5 hebben we nogniet genoeg goede spelers voor.
Als we een fastoenslijk draaiend 5on5 team hebben gaan we ook naar clanbase
ohjah... we heten ADF, Dutch Playground [tick100] www.adf-hq.nl , 193.138.204.165:27015 pub/warserver
[ Voor 5% gewijzigd door kless op 13-09-2005 11:58 . Reden: mn clan noemen is ook wel handig ]
http://www.adf-hq.nl
Ik speel voor een engels team. We spelen ook op cb. We waren een tijdje terug no2 in de 5on5uk ladder maar we hebben een dip gehad waardoor we opnieuw moeten beginnen..HIValicious schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 09:00:
Zo irritant.
#deadlydozen
Offtopic:HIValicious schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 09:00:
Zo irritant.
Leuk om te weten dat het nog goed gaat met Clan-Intel
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
kless ik kom je aars nog wel een keer afmaken in cs:Pkless schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 11:55:
[...]
over dat skillfaken, je vraagt op een bepaalde skilled van je tegen stander het zegt niks over je eigen.
we zitten nog niet op clanbase, dat komt nog (we spelen nog maar 2 maand, daarvoor waren we deltaforce clan) maar mid/high skill lukt al wel met 3on3 5on5 hebben we nogniet genoeg goede spelers voor.
ohjah... we heten ADF, Dutch Playground [tick100] www.adf-hq.nl , 193.138.204.165:27015 pub/warserver
Greatz [SDF] Destroyer je kent me denk ik wel:D
Tijdens het spelen vanavond ging het als een gek haperen.
Normaal werkt TS normaal samen met ET, gehaper of gekke dingen.
Ik ben het zelf ook vaak genoeg tegengekomen, en het zijn ook veel nederlandse teams die zichzelf fout inschatten. Meerdere keren gehad dat we om Mid/High skilled vroegen en dan een paar noobs als tegenstander kregen, opzich is dat niet erg. Maar ze gaan dan eerst aan ons vragen of we onze skill faken, of ofdat we Pro zijn. Wij nog in alle rust tegen hun uitleggen dat we mid/high vroegen, en dat wij dat toch echt zijn, en dat hun beter low skilled kunnen spelen. Waren ze meteen helemaal beledigd en gingen ze ons flamenkless schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 11:55:
[...]
over dat skillfaken, je vraagt op een bepaalde skilled van je tegen stander het zegt niks over je eigen.
Overigens weet ik van één duitse clan dat ze expres hun skills faken, Hardware4u zijn pro spelers die mid practisewars doen zodat ze easy wins kunnen halen. Tegenwoordig met mijn clan als we een pcw vragen en we komen die gasten tegen disconnecten we meteen zonder ook maar iets te zeggen en zoeken we een nieuwe
TS zou gewoon goed moeten werken met CSS, je zou kunnen proberen de geluidskwaliteit van je server/channel lager te zetten. 16.4 GSM is genoeg naar mijn ervaring.Coenen schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:32:
Kan het zijn dat TS en CS:S elkaar niet helemaal verdragen?
Tijdens het spelen vanavond ging het als een gek haperen.
Normaal werkt TS normaal samen met ET, gehaper of gekke dingen.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Hoe lost ik dit op?
Overclocking VGA uitgezet... geen oplossing
Overclocking CPU uitgezet... geen oplossing
Nvidia driver naar 78.01... geem oplossing
Temps van mijn AMD XP2400 blijven door WC stabiel op 42 graden. Heb 1,5 gb mem waarvan zat vrij is. Andere games geen last met artifacts
Game start goed op, halverwege krijg ik een lockup (stuttering audio) waarna ik artifacts over hou
[ Voor 11% gewijzigd door Tazzy op 14-09-2005 23:04 ]
Vreemd, want het lijkt ook na een tijdje pas te gebeuren.XyritZz schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:03:
[...]
TS zou gewoon goed moeten werken met CSS, je zou kunnen proberen de geluidskwaliteit van je server/channel lager te zetten. 16.4 GSM is genoeg naar mijn ervaring.
Als ik alt-tab dan kan ik iedereen weer goed horen.
Na een x tal minuten gaat het weer haperen.
Ik weet niet waar de TS server op staat qua codec, ik neem aan zo minimaal mogelijk.
Ga het vanavond even checken.
die mark was toch die engelandert of nietXadeon schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:07:
Offtopic:
Leuk om te weten dat het nog goed gaat met Clan-IntelIk zie dat er menige members zijn vertrokken waaronder Phoenix (mark), mede door deze member had ik mn plezier verloren in het spelen van wars
Maar goed, veel succes
Maar het gaat goed met de clan leuk gezellig en we hebben een goed team denk ik zelf.
@ReddishRat: 2de 5on5
@Coenen: ik vind ventrillo vele malen beter werken als TS
[ Voor 16% gewijzigd door NoTimeRemains op 15-09-2005 09:09 ]
This is the Way.
Counter-Strike: Source - The Matrix Map
Counter-Strike: Source - The Matrix Map Description
Simply put, this is the best Matrix map ever made for the Counter-Strike series. The Matrix is a high-quality, fast paced DE map type. Fight in memorable locations from the movies: the dojo, office, government lobby and more!

Te downloaden @ FilePlanet (gelieve eerst in te loggen, en dan pas deze link te beklikken
De meeste hebben of geen tijd oftewel willen ze zich beter voorbereiden na de eerste ronde

wij zijn een mid-clan schat ik heb geen id eigenlijk.
www.epw-clan.com (sorry voor de spam maar als iemand ons dus is zou kunnen "keuren" of we mid of low zijn of high
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama
Op irc heb ik er nog geen moeite mee gehad, 5-5 kan je volgends mij 24/7 krijgenlangezwieper schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:04:
Ik vind het steeds lastiger om wars te krijgen...
De meeste hebben of geen tijd oftewel willen ze zich beter voorbereiden na de eerste ronde![]()
wij zijn een mid-clan schat ik heb geen id eigenlijk.
www.epw-clan.com (sorry voor de spam maar als iemand ons dus is zou kunnen "keuren" of we mid of low zijn of high)
laatste keer om 7 uur 's morgens nog een ar gekregen
This is the Way.
Wel een leuke map, jammer dat hij veel te groot is en die teleports zijn behoorlijk vervelend zeer als je daar een vijand tegenkomt. Verder wel leuk gedaan, maar niet heel bijzonder ofzo.Jejking schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:35:
O ja, fftjes een korte nieuwsflash jongens
Counter-Strike: Source - The Matrix Map
[...]
[afbeelding]
Te downloaden @ FilePlanet (gelieve eerst in te loggen, en dan pas deze link te beklikken)
Ik hou het dus bij 1.6
Was btw wel ff wennen, Source spelen
Ik speel CSS op mijn pc. Ik heb ook nog een laptop, waar ik graag CS op zou willen spelen. Ik heb een Steam-account waar CS en CSS allebij op geregistreerd staan, maar kan ik nou CS op een of andere manier op mijn laptop zetten? CS staat niet op de pc, alleen CSS.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Was net even css aan het doen, drukte op esc toen ik geen zin meer had, en toen liep css+steam vast. Nu kom ik steam zelfs niet meer in, en loopt ie al vast
Verwijderd
Ik was ff aan het kijken tussen wat servers en zal deze dus staan.
Ik dus aan klikken en toen begon hij de matrix map the downloaden. ( duur wel ff )
En ik was( en ben nog steets ) diep onder de indruk!! Erg erg erg vet en grooooot.
Mischien wel wat te groot. De server ip is trouwens 80.175.0.5:27015
Zeker een kijkje waard.
de_thematrix
Verwijderd
Ik heb een tijdje geleden CSS illegaal gespeeld... maar toen was de weapon scrol functie veel fijner. Als je toen scrolde dan ging hij gelijk naar het volgende wapen in plaats van eerst een menu en dan klikken voor welk wapen je wil. Is dat nog terug te halen met een script ofzo? Ik heb zelf verder geen script kunnen vinden...
En die andere vraag (wat was hij ook weer
Verwijderd
Ziet er niet best uit.Tazzy schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:03:
[afbeelding]
Hoe lost ik dit op?
Overclocking VGA uitgezet... geen oplossing
Overclocking CPU uitgezet... geen oplossing
Nvidia driver naar 78.01... geem oplossing
Temps van mijn AMD XP2400 blijven door WC stabiel op 42 graden. Heb 1,5 gb mem waarvan zat vrij is. Andere games geen last met artifacts
Game start goed op, halverwege krijg ik een lockup (stuttering audio) waarna ik artifacts over hou
Ik kan me nog herinneren dat ik ook zo'n probleem als deze had op een pc, toen moest ik een nieuwe videokaart kopen...Maar dat is raar want andere games doen het nog wel zeg je...Wat zijn je specs? Welke andere games speel je?
Ik draai (inmiddels) ook weer met mijn servertje, ook met deze map.. Kleine 800 maps op dit moment online staan waaronder een paar hele mooi (de_lochs, de_dish, en de nodige aim-maps)....Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:22:
Nog ff over die Matrix-map.
Ik was ff aan het kijken tussen wat servers en zal deze dus staan.
Ik dus aan klikken en toen begon hij de matrix map the downloaden. ( duur wel ff )
En ik was( en ben nog steets ) diep onder de indruk!! Erg erg erg vet en grooooot.
Mischien wel wat te groot. De server ip is trouwens 80.175.0.5:27015
Zeker een kijkje waard.
Dus jongens: kom maar, kom maar, kom maar... [K.I.L.L.] 2 server doet het weer...
Enige nadeel: omdat ik zo veel maps heb en alles zelf thuis heb draaien en nergens zoveel online ruitme kon krijgen, zijn de maps (allemaal in .bz2-formaat) ook allemaal vanaf huis te downen... En die <PIEP>-IIS wil nog niet echt bandbreedte behouden..
Ben je dus lekker aan het spelen en komt er een ander bij, dan zul je idd even wat lag hebben.. Maar wordt aan gewerkt om daar een oplossing voor te vinden...
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Verwijderd
Edit: 800 maps wel knetterveel btw
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 10:17 ]
213.84.166.197:27015 (zoals ook in topicpost)...Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 10:17:
Waar draai je je servertje op?
Edit: 800 maps wel knetterveel btw
Machine draait tijdelijk even op Windows XP (draaide voor de crash op 2003).... En toen had ik nog meer maps... Ook een nadeel is dat Mani daar niet echt nog iets leuks op heeft: een votemap is nogal problematisch.. Mooiste zou zijn als je eerst een category van maps kon kiezen en daar vervolgens een keus kan maken.... Maar ach....
Verder nadeel van de crash is dat ik heel veel .NAV files kwijt ben en het genereren van die meuk bij sommige zeldzame maps wel vreselijk lang duurt.... Maar ja, moet ik even 1x doorheen......
[ Voor 15% gewijzigd door Stormtrooper op 16-09-2005 10:50 ]
Ik heb sinds kort twee beeldschermen aangesloten op mijn pc.
Een voor CS en de andere voor teamspeak, hlsw, xfire, msn enz...
Als ik CS pauseer (voor zover je van pause kan spreken) om met mijn muis iets in een andere applicatie te doen, minimaliseerd CS. ERG vervelend.
Is hier iets aan te doen?
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
dit is normaal, als je iets fullscreen draait en je selecteerd daarna iets anders dan minimaliseert het programmaXtremelead schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:00:
Vraagje:
Ik heb sinds kort twee beeldschermen aangesloten op mijn pc.
Een voor CS en de andere voor teamspeak, hlsw, xfire, msn enz...
Als ik CS pauseer (voor zover je van pause kan spreken) om met mijn muis iets in een andere applicatie te doen, minimaliseerd CS. ERG vervelend.
Is hier iets aan te doen?
Verwijderd
83.98.154.92:27015 [NL]Hardcore Playhouse 1 by impact-hosting.com [alle war maps zonder awp/auto sniper]
83.98.154.130:27015 [NL]Hardcore Playhouse 2 TDM server [alle wapens toegestaan]
83.98.154.115:27015 [NL]Hardcore Playhouse 3 Dust only!! [geen awp/auto sniper]
allemaal 100 tickrate met 24 slots en 95% van de dag goed gevuld
verder kun je je stats terugvinden op www.hardcoreplayhouse.nl , deze wordt 4 keer per dag bijgewerkt.
Dus wip eens langs op onze servers
Cu soon
Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga
Verwijderd
Cool, ga ik binnenkort ook ff langs op je server...Stormtrooper schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 10:34:
[...]
213.84.166.197:27015 (zoals ook in topicpost)...
Machine draait tijdelijk even op Windows XP (draaide voor de crash op 2003).... En toen had ik nog meer maps... Ook een nadeel is dat Mani daar niet echt nog iets leuks op heeft: een votemap is nogal problematisch.. Mooiste zou zijn als je eerst een category van maps kon kiezen en daar vervolgens een keus kan maken.... Maar ach....
Verder nadeel van de crash is dat ik heel veel .NAV files kwijt ben en het genereren van die meuk bij sommige zeldzame maps wel vreselijk lang duurt.... Maar ja, moet ik even 1x doorheen......
Ik vind de Mani admin trouwens best klote, de adminmod van 1.5 was een stuk beter geregeld (imo)
Zou je server mss langzamer zijn omdát je zoveel maps erin hebt staan? Mss is het beter om bv. de 100 of 50 meest gespeelde in te stellen. Ik neem aan dat niet iedere map van die 800 gespeeld wordt, anders krijg je ook mensen die veel maps niet hebben.
Ik had eerst ook een dedicated servertje gemaakt (1.5) op dezelfde pc als mn cs, maar die liet ik alleen aan als ik dr niet was, anders had ie een latency van 800
Altijd welkomVerwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:32:
[...]
Cool, ga ik binnenkort ook ff langs op je server...
Ik vind de Mani admin trouwens best klote, de adminmod van 1.5 was een stuk beter geregeld (imo)
Zou je server mss langzamer zijn omdát je zoveel maps erin hebt staan? Mss is het beter om bv. de 100 of 50 meest gespeelde in te stellen. Ik neem aan dat niet iedere map van die 800 gespeeld wordt, anders krijg je ook mensen die veel maps niet hebben.
Ik had eerst ook een dedicated servertje gemaakt (1.5) op dezelfde pc als mn cs, maar die liet ik alleen aan als ik dr niet was, anders had ie een latency van 800
Mani heeft wat tekortkomingen maar ik ben nu eenmaal niet altijd naar dat scherm aan het staren....
Server is met wisselen van map wel wat langzamer, maar dat ligt meer aan de harddisk die er nu in zit... Wordt aan gewerkt. Machine is verder een dual P3-1Ghz met 3x256Mb.....
En nee, niet iedere map wordt gespeeld maar ik geef mensen de keus... En ik speel zelf niet zoveel mee maar test wel eens wat maps. Echte meuk gaat er dan gelijk uit....
Als ik zelf speel ben ik ook meestal op andere servers te vinden om daar weer eens wat leuke maps tegen te komen. Map-hunting is een echte hobby geworden.....
Enige mogelijkheid om zonder lag een thuisserver met custom maps/files te hosten is alles op een htp server te zetten. Hoeveel schijfruimte en bandbreedte heb je nodig?
Alle Cs Source files gewist. reboot gedaan, helemaal opnieuw gedownload.
En dan krijg ik dit

mijn avg. fps is dus 40/50 op die map, en als ik een vijand zie zit ik altijd in het rood / geel.
Vrienden met Radeon 9800's en 9700's kunnen nu dus beter CS:****** spelen dan mij ...
Specs zoals eerder:
4000+ amd
2x 512mb 1T ram (in DC)
Abit AN-8 SLI
X800XT
Ik speel (sinds kort) vooral op Playhouse nr. 3. Dat ze altijd goed gevuld zijn, kun je wel zeggen. Ik moet altijd auto-retry doenVerwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:47:
Wij van Hardcore Playhouse runnen ook 3 drukke servers:
83.98.154.92:27015 [NL]Hardcore Playhouse 1 by impact-hosting.com [alle war maps zonder awp/auto sniper]
83.98.154.130:27015 [NL]Hardcore Playhouse 2 TDM server [alle wapens toegestaan]
83.98.154.115:27015 [NL]Hardcore Playhouse 3 Dust only!! [geen awp/auto sniper]
allemaal 100 tickrate met 24 slots en 95% van de dag goed gevuld
verder kun je je stats terugvinden op www.hardcoreplayhouse.nl , deze wordt 4 keer per dag bijgewerkt.
Dus wip eens langs op onze serversvooral TDM is echt leuk
![]()
Cu soon
Wat verder opvallend is, is dat het niveau op deze server(s) (naar mijn idee) redelijk hoog is. Ik zie vaak van die supergoede players, en dan besef ik pas hoe slecht ik ben
Verwijderd
ALs eigenaar dan he.
Ik zie niks opmerkelijks tbh? ...RS_003 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:41:
* Kiev heeft het GEHAD met source.
En dan krijg ik dit
mijn avg. fps is dus 40/50 op die map, en als ik een vijand zie zit ik altijd in het rood / geel.
Vrienden met Radeon 9800's en 9700's kunnen nu dus beter CS:****** spelen dan mij ...
Specs zoals eerder:
4000+ amd
2x 512mb 1T ram (in DC)
Abit AN-8 SLI
X800XT
Ja hoor op de opstartregel -insecure erachter zettenVerwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:27:
Weet iemand of je op een server met vac beveiliging tijdelijk deze eraf kan halen?
ALs eigenaar dan he.
Doe ik ook omdat mensen rare connectieproblemen krijgen waarvan ik zeker weet dat ze niet cheaten (no Steamlogon)
probeer eens een lagere res dan 1900xnogwat...helpt dat?RS_003 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:41:
* Acid_Burn heeft het GEHAD met source.
En dan krijg ik dit
Specs zoals eerder:
4000+ amd
2x 512mb 1T ram (in DC)
Abit AN-8 SLI
X800XT
Athlon 64 3000+ @ 2,25ghz
ATi Radeon 8500 oud videokaart ja
1gb geheugen @ 500mhz
60-120FPS
Drivers volledig uninstalleren (Driver Cleaner), nieuwste chipset, videokaart en geluidskaartdrivers erop en je zou een prima FPS moeten halen. De Source engine is nu wel volwassen genoeg geworden (te zien aan de enorme fix-lijst en dat de laatste tijd gewoon minder gejank te vinden is op de Steampowered forums)
[ Voor 4% gewijzigd door Dutchmega op 16-09-2005 23:14 ]
Verwijderd
P4 @ 2.4 Ghz.
768 ddr 266 mhz..
XFX nVidia Geforce MX440 64mb
Ziet er natuurlijk niet verbluffend uit allemaal, maar ik vind hem prima lopen..
Wilde btw nieuwe v-kaart kopen, zat te denken aan een nvidia 6200..niet duur en wss een hele verbetering op wat ik nu heb..iemand advies?
wat vind jij heel duur?Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 00:14:
Ik weet niet pcies wat mn fps is maar mijn css loopt prima op:
P4 @ 2.4 Ghz.
768 ddr 266 mhz..
Ziet er natuurlijk niet verbluffend uit allemaal, maar ik vind hem prima lopen..
Wilde btw nieuwe v-kaart kopen, zat te denken aan een nvidia 6200..niet duur en wss een hele verbetering op wat ik nu heb..iemand advies?
Tja op DX7... dan ziet het er heel wat minder uit jaVerwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 00:14:
P4 @ 2.4 Ghz.
768 ddr 266 mhz..
kzou liever dan voor een 9800pro gaan, voor 120 euro heb je die geloof ik al. 5200/6200 moet je egt ver vandaan blijven.Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 00:14:
P4 @ 2.4 Ghz.
768 ddr 266 mhz..
Dan staan niet alle benodigde poorten open, ik ken het probleem. Hier een plaatje met welke poorten open moeten staan:mirelia schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 23:01:
[...]
Ja hoor op de opstartregel -insecure erachter zetten
Doe ik ook omdat mensen rare connectieproblemen krijgen waarvan ik zeker weet dat ze niet cheaten (no Steamlogon)

+ natuurlijk de poort waar je je gameserver op draait (standaard 27015)
Ah man my elementary Lawrence: 9800pro is historie man, voor minder als een 6600GT zou ik niet gaan (presteerd beter dan een 9800pro) of misschien wel een 800pro (momenteel in de aanbieding bij Alternate voor 199euro). Prijzen rond de: 200/150/120 (800pro/6600gt/9800pro).Lawtje.com schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 03:04:
[...]
kzou liever dan voor een 9800pro gaan, voor 120 euro heb je die geloof ik al. 5200/6200 moet je egt ver vandaan blijven.
[ Voor 40% gewijzigd door Hollanda op 17-09-2005 04:51 ]
ik geef niks om wat jij er van vind... (het is mijn probleemDutchmega schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 23:13:
omg, de zoveelste klacht over FPS... Ik vind het alleen maar gelul nu.
Athlon 64 3000+ @ 2,25ghz
ATi Radeon 8500 oud videokaart ja
1gb geheugen @ 500mhz
60-120FPS
Drivers volledig uninstalleren (Driver Cleaner), nieuwste chipset, videokaart en geluidskaartdrivers erop en je zou een prima FPS moeten halen. De Source engine is nu wel volwassen genoeg geworden (te zien aan de enorme fix-lijst en dat de laatste tijd gewoon minder gejank te vinden is op de Steampowered forums)
Ik heb een zeer snel systeem waar ik amper source op kan spelen.
30 fps op een glass map moet niet kunnen hoor ...
Enuh ... wat dacht je? Dat ik geen nieuwe installatie zou doen?
Dit is een verse SP 2 install, met de nieuwste drivers ( nforce drivers komen geloof wel uit juni, maar dat is nividia z'm schuld want die heeft ze nog niet geupdate)
En dan nog iets, alle andere games kan ik super spelen (en ik haal 6000+ 3dmarks)
nofi hoor, maar ik zit er wel mee
[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 17-09-2005 11:20 ]
Verwijderd
6600gt draait bij mij op allerhoogst (ook AA en AS)Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 00:14:
P4 @ 2.4 Ghz.
768 ddr 266 mhz..
verder heb ik 512 ram, 2600+ barton core
Verwijderd
Het lijkt me dat er iets fout gaat met de setup... Probeer eens een andere HL2 dvd te regelen...RS_003 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 11:13:
[...]
ik geef niks om wat jij er van vind... (het is mijn probleem)
Dit is een verse SP 2 install, met de nieuwste drivers ( nforce drivers komen geloof wel uit juni, maar dat is nividia z'm schuld want die heeft ze nog niet geupdate)
En dan nog iets, alle andere games kan ik super spelen (en ik haal 6000+ 3dmarks)
Mjah, hier hetzelfde hoor. Heb er eigenlijk nooit veel aandacht aan besteed, aangezien het acceptabel loopt.RS_003 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 11:13:
[...]
ik geef niks om wat jij er van vind... (het is mijn probleem)
Ik heb:
-4000+/1 gig ram/6800GT
En nog dropt het soms

Dat gaat niet, (de winkel waar ik hem vandaan heb is gestopt) plus, ik heb de hele dvd niet gebruiktVerwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 11:41:
[...]
Het lijkt me dat er iets fout gaat met de setup... Probeer eens een andere HL2 dvd te regelen...
Ik heb gewoon steam gedownload
Maar ik vind het zo maf, dat ik met mijn barton 3600+ met 1gb en 9700pro soms net zo veel fps haal, en dat die stabieler bijft op 60 fps ofzo.
Natuurlijk haal ik met dit systeem soms 300 fps waar mij 9700 maar 100 haalde.
Maar dan bleef het wel constant rondom de 100 en niet van 300 naar 70 en weer terug
Draai je ook 1920x1200 ?-ETz-Memphis Z schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 12:00:
[...]
Mjah, hier hetzelfde hoor. Heb er eigenlijk nooit veel aandacht aan besteed, aangezien het acceptabel loopt.
Ik heb:
-4000+/1 gig ram/6800GT
En nog dropt het somsStress test is ook maar rond de 70FPS
(mja als ik mijn specs vergelijk met mensen die een 9800pro hebben en op 1600x1200 spelen zou ik gewoon sneller moeten zijn, en dat ben ik niet, je gaat me toch niet vertellen dat BF 2 @ die res minder zwaar is dan source ?

[ Voor 35% gewijzigd door Roberto op 17-09-2005 12:16 ]
Ik draai 1600*1200RS_003 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 12:14:
[...]
Draai je ook 1920x1200 ?
(mja als ik mijn specs vergelijk met mensen die een 9800pro hebben en op 1600x1200 spelen zou ik gewoon sneller moeten zijn, en dat ben ik niet, je gaat me toch niet vertellen dat BF 2 @ die res minder zwaar is dan source ?![]()
)
Zoals ik al een keer gezegd heb, vreemde engine
Heb ik al 2x gedaan, maar ik ga 3 dingen doen.Dutchmega schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 12:36:
Soms werkt het verwijderen van de 'counter-strike source' directory wel eens. Er zitten daarin allemaal lieve bestanden die soms verouderd zijn. Als je het verwijderd, wordt er een nieuwe aangemaakt met bestanden uit de .gcf.
1: Steam helemaal uninstallen, en al mijn drivers opnieuw installeren
2: steam forum klagen / zoeken voor een oplossing
3: Er maar mee leren leven
I know. Heb nu alles via http op dezelfde machine staan. Maps, materials en sound en alles bij elkaar heb ik nu al een dikke 6Gb nodig. En dan vindt je dus niet zoveel mensen die 24x7 online zijn en hun bandbreedte willen doneren.....Hollanda schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:04:
@stormtrooper
Enige mogelijkheid om zonder lag een thuisserver met custom maps/files te hosten is alles op een htp server te zetten. Hoeveel schijfruimte en bandbreedte heb je nodig?
Hu9o schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:29:
Gebeurd dit bij andere spellen ook?
Een spel als CNC Generals bijvoorbeeld niet. Die blijft gewoon netjes draaien.archetta schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:45:
[...]
dit is normaal, als je iets fullscreen draait en je selecteerd daarna iets anders dan minimaliseert het programma
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
Oke, andere reso getest, 1280x786 (een heel stuk lager dus)RS_003 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 13:13:
[...]
Heb ik al 2x gedaan, maar ik ga 3 dingen doen.
1: Steam helemaal uninstallen, en al mijn drivers opnieuw installeren
2: steam forum klagen / zoeken voor een oplossing
3: Er maar mee leren leven
Maar ook hier, precies even brakke fps, ik merk niet eens dat ik een lagere resolutie draai.
wou het gewoon ff laten weten
Hey,RS_003 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:21:
[...]
Oke, andere reso getest, 1280x786 (een heel stuk lager dus)
Maar ook hier, precies even brakke fps, ik merk niet eens dat ik een lagere resolutie draai.
wou het gewoon ff laten weten
Heb je ook al de video stress test gedraaid, zo ja wat kwam daar uit ??
Probeer eens oudere drivers, 5.6 of 5.7. of eventueel de nieuwste omegadrivers, (die geven bij mij meer FPS dan bij de nieuwste van ATI.)
Heb je in je driver menu ook AA en AF ingesteld, want dat kun je beter op toepassingsgebonden laten staan (omdat je in-game de AA en AF insteld...).
Tering wat slecht uitgewerkt. Je kan gewoon onzichtbaar (voor 90%, wat dus totaal niet opvalt als er 3 onzichtbaar zijn en 2 niet) zijn en rondlopen met een AK oid. Je ziet ze enkel als ze schieten, en dan zie je enkel het vuur. Op 1.6 moest je tenminste nog stilzitten met een mes. Hoeze, verneuk de gameplay.
Op 1.6 vond ik het al niet speciaal. Maar dit is echt dramatisch. Hier moet nog veel aan gebeuren wil het goed speelbaar worden.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Verwijderd
Ik heb in de drivers van nvidia ingesteld dat hij zich moet richten op snelhijd in plaats van kwalietijd. Ik heb alles in het spel op laag staan behalve shader detail. Wat anders mis je bepaalde effecten. Resolutie staat wel op 1024x768. Ook staat Vsync uit.
Ik haal in de stress test 49FPS. eigenlijk zou ik het net wat hoger willen. De videokaart is al wat overclocked en die wil ik eigenlijk niet verder klokken aangezien het niet mijn pc is.
Software DX staat op 9 en Hardware op 8.
Weet iemand of ik nog wat kan instellen om net dat beetje meer FPS te halen? Mischien iets met de heapsize of DX level in de opstart regel?
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 16:47 ]
Verwijderd
Ja, ik denk ook dat je AA en AF overdreven hoog hebt staan..EyeWitness schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:44:
[...]
Hey,
Heb je ook al de video stress test gedraaid, zo ja wat kwam daar uit ??
Probeer eens oudere drivers, 5.6 of 5.7. of eventueel de nieuwste omegadrivers, (die geven bij mij meer FPS dan bij de nieuwste van ATI.)
Heb je in je driver menu ook AA en AF ingesteld, want dat kun je beter op toepassingsgebonden laten staan (omdat je in-game de AA en AF insteld...).
Maaruh
Evenveel fps op 1280x786 als op 1920x1200
Maargoed, we gaan testen
[ Voor 21% gewijzigd door Roberto op 18-09-2005 16:50 ]
Verwijderd
Ik heb CSS ook op zijn allerhoogst staan en het loopt bij mij vloeiend.Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 16:37:
[...]
Ja, ik denk ook dat je AA en AF overdreven hoog hebt staan..
XFX 6600GT 128mb DDR3
2600+ barton
512mb DDR 333mhz
160gb WD 7200RPM 8mb cache
Ik haal een FPS in de stress test van 86 ingame is het vloeiend
Als je een pentium 4 2,4 ghz hebt met een 6600gt heb je echt geen vloeiend beeld @ alles high en 4x A.A bij een 3,2 begint het pas goed te lopen (even een voorbeeldje)
Ja hehe, nogal logisch, als je een 4800+ hebt en een GeForce 3 zal het ook niet soepel lopen met alles highPuDy schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:03:
Sommige mensen denken hier dat een gpu het belangrijkste onderdeel is van een computer. Wat een nonsens, zeker bij een spel als CS is het net zo belangrijk om een goede processor te hebben dan een goede videokaart.
Als je een pentium 4 2,4 ghz hebt met een 6600gt heb je echt geen vloeiend beeld @ alles high en 4x A.A bij een 3,2 begint het pas goed te lopen (even een voorbeeldje)

In het geval van RS-003 is het anders, hij heeft een uber-pc, maar haalt geen goede FPS, terwijl je dat toch zou verwachten ...
In DX 7 laten lopen, scheelt erg veel!Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 15:56:
Mijn broertje heeft ook CSS gekocht en hij heeft een Intel P3 tuatatin van 1.2 GHZ @ 1,44ghz. 512mb SDram en een TI4200 128mb VGA.
Ik heb in de drivers van nvidia ingesteld dat hij zich moet richten op snelhijd in plaats van kwalietijd. Ik heb alles in het spel op laag staan behalve shader detail. Wat anders mis je bepaalde effecten. Resolutie staat wel op 1024x768. Ook staat Vsync uit.
Ik haal in de stress test 49FPS. eigenlijk zou ik het net wat hoger willen. De videokaart is al wat overclocked en die wil ik eigenlijk niet verder klokken aangezien het niet mijn pc is.
Software DX staat op 9 en Hardware op 8.
Weet iemand of ik nog wat kan instellen om net dat beetje meer FPS te halen? Mischien iets met de heapsize of DX level in de opstart regel?
Verwijderd
Ik meen dat ik dat ook gebdaan had... maar ik merkte toen niets... We hadden nog een Athlon 1400mhz staan. Ik heb hem net klaar om te testen. Ik dek dat hij nu sneller loopt. Moet alleen nog ff de VGA océnjoswillems86 schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:24:
[...]
In DX 7 laten lopen, scheelt erg veel!
Ik zal nog eens testen dan met dat DX 7. Maar moet ik niets doen met de Heapsize?
Verwijderd
en mijn videokaart is kut voor source.
Ik heb een ATI radeon 9250, 256 RAM, want cors was blut.
Maar nu heb css'en alsnog geen nut!
Kusje Cors
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 11:41 ]
Heb m alleen in DX7 gezet, rest alles op zn hoogst (behalve resolutie), en loopt goed! Zolang je de rest een beetje hoog houd, ziet het er nog goed uit.Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:40:
[...]
Ik meen dat ik dat ook gebdaan had... maar ik merkte toen niets... We hadden nog een Athlon 1400mhz staan. Ik heb hem net klaar om te testen. Ik dek dat hij nu sneller loopt. Moet alleen nog ff de VGA océn
Ik zal nog eens testen dan met dat DX 7. Maar moet ik niets doen met de Heapsize?
In bijvoorbeeld assault heb ik op CT spawn maar iets van 40 FPS en dat vind ik behoorlijk laag voor mijn specs.
Ik heb al erg veel geprobeerd en het is wel iets beter geworden door nieuwe drivers en een verse steam install alleen is het in vergelijking met andere pc's nog te laag vind ik.
Ik haal in de stresstest 72 FPS op 1152x864 met redelijk lage settings en geen AA/AF.
Wat ik vreemd vind ik dat als ik alle setting op het laagst zet het geen enkel verschil in framerate maakt met medium of high settings, het spel loopt dus op baggerkwaliteit net zo slecht als op superkwaliteit.
Het enige wat ik me kan bedenken waardoor ie slecht loopt is mijn lage FSB van slecht 147MHz, aan de CPU/GPU/RAM lijkt het mij niet te liggen.
Even mijn volledige specs erbij.
XP-M 2600+@3000+
6800LE @ 16x1,6vp 385/900
1GB ram
ECS K7S5A met een FSB van 147 ipv. 133 ( kan helaas niet hoger
De temps zijn prima want zowel CPU als GPU zitten stressed netjes onder de 50 graden met waterkoeling.
Is het zoals ik denk echt dat mijn FSB te laag is waardoor ie slecht loopt of heeft iemand anders nog suggesties die het misschien beter zouden kunnen maken.
Verwijderd
mijn naam is haasVerwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 11:38:
Mijn naam is cors,
Kusje Cors
tijdens het sourcen eet ik kaas,
Net zoals deze post.Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 11:38:
Mijn naam is cors,
Kusje Cors
Ben blij dat niet iedereen hier zo'n geblaat lost.
Maar sommige blijven het proberen.
Kunnen de mods zich weer ff op hun afreageren.
[ Voor 6% gewijzigd door JanW op 19-09-2005 16:07 . Reden: Typo ]
Verwijderd
cool coolBhai schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:24:
[...]
Ik speel (sinds kort) vooral op Playhouse nr. 3. Dat ze altijd goed gevuld zijn, kun je wel zeggen. Ik moet altijd auto-retry doen
Wat verder opvallend is, is dat het niveau op deze server(s) (naar mijn idee) redelijk hoog is. Ik zie
vaak van die supergoede players, en dan besef ik pas hoe slecht ik ben
#|}{¢|De BanDieT heet ik op de servers, kheb al een headshot voor je gereserveerd, volgende keer als je op de server komt
Ik ben bang dat het toch komt door de FSB. Want ik heb ook een geforce 6800 LE @ 12,6 350/700 en daarbij had ik een amd mobile @ 205x11.5 en dat liep rond de 100 fps @ 1280x1024 op high zonder AA/AF. Toen ben ik gaan downgraden naar amd 2500+ daarbij ging mij fps al heel stuk omlaag naar rond de 60/50 waarbij ik ook nog eens de instellingen moest veranderen. Daarna ben ik nog verder gaan downgraden naar een amd athlon 1200 (133x9) daarbij kreeg ik niet eens een fps boven de 30 op hele lage instellingen met die geforce 6800 le. Nu ik weer terug ben op amd 64 3000 @ 2.8 ghz loop alles richting de 150 fps. Ik ben dus bang dat je toch moet upgraden om een betere fps te kunnen halen omdat je moederbord je gewoon tegen houdt...PilatuS schreef op maandag 19 september 2005 @ 11:58:
Mijn FPS is nou ook niet echt goed vind ik, het is opzich best speelbaar maar ik denk gewoon dat er
KNIP
[ Voor 40% gewijzigd door Xiled op 19-09-2005 16:54 ]
Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee
icm een 6800GT.
Tja op welke settings?
Let op want ik draai dus geen AF/AA op 1280x1024, rest alles op high...
Anyways, geloof wat je geloven wilt.. Ik weet dat ik zo'n hoge fps heb en verder maakt het mij nie uit wat jij erover denkt.
[ Voor 38% gewijzigd door Xiled op 19-09-2005 17:28 ]
Op scoutzknivez haal ik ook 300FPS (issie blijkbaar op gelocked ofzoiets), maar op de de_dust met 16 players kom ik tussen 80/100.
Kortom, draai je stress test en vergelijk die, anders is het erg onnauwkeurig

Haha je loopt gewoon weer te liegen XiledXiled schreef op maandag 19 september 2005 @ 17:26:
^
Anyways, geloof wat je geloven wilt.. Ik weet dat ik zo'n hoge fps heb en verder maakt het mij nie uit wat jij erover denkt.

Greetz
[K.I.L.L.] Kenny
[ Voor 4% gewijzigd door mirelia op 19-09-2005 18:43 ]
Ja altijd
Lang nie geweest op de kill server, toch maar eens weer een bezoekje brengen om deze leugen goed te maken
Beetje mijn posts teruglezen ?PuDy schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:19:
Spyware, omega drivers proberen, defragmentatie? Het probleem komt niet zo maar.
2x nieuwe install ... verse drivers... 10.000 toeren raptor ... + iedere 2 dagen defrag ...
en dan nog ...
Dit topic is gesloten.