[PC] Counter-Strike: Source - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.058 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:44
Afbeeldingslocatie: http://got.onlydutch.nl/banner2.jpg

Algemeen

Sinds augustus 2004 is Counter-Strike op de Source-engine beschikbaar. Het spel is dus grotendeels hetzelfde gebleven. Counter-Strike: Source krijg je gratis bij aankoop van Half-Life 2. Half-Life 2 kun je hier bestellen. Vanaf November 2004 is Counter-Strike Source ook retail te koop en je krijgt er dan meteen Day of Defeat: Source en HL2: Deathmatch bij.

Frequently Asked Questions

Originele Steam maplijst:

cs_italy
de_dust
• de_aztec
• de_cbble
cs_office
• de_chateau
de_dust2
• de_piranesi
• cs_havana
• de_prodigy
cs_compound
de_train
• de_tides
• de_port
de_inferno
de_nuke

Wat zijn de systeem-eisen voor CS: Source?

Minimum:
1.2 GHz Processor
256MB RAM
DirectX 7 graphics card
Windows 2000/XP/ME/98
Mouse

Preferred:
2.4 GHz Processor
512MB RAM
DirectX 9 graphics card
Windows 2000/XP

Ik heb een probleem met Counter-Strike: Source, wat nu?

Kijk eens hier

Mijn keyboard instellingen kloppen niet meer!
Met "revert all" in de options menu kan je de keyboard instellingen terugzetten naar de standaard waarden, met "differences" zie je de veranderde waarden wanneer als je niet alles wilt resetten.
een andere mogelijkheid is de config file verwijderen in de CS:S directory, deze wordt dan automatisch opnieuw aangemaakt.

Tips & Links

Server tools:
Opzetten CS:S server
Easy Source Dedicated server installer
Custom .cfg maker
Beetles admin mod
Mani admin mod
Steambans anti-cheat module
SmallstatsmeMinimum
Mattie's Source Scripts
Erik's Teambalancer
Metamod for Source
• [url=http://www/hlstatsx.com/]HLstatsX for Source[/url]

Speler tools:
Afspelen demo
Uitleg rate settings
Downloaden van custom sounds uitzetten

Custom maps:
Custom maps [1]
Custom maps [2]
Custom Maps [3]
Custom Maps [4]
Custom maps [5]

mIRC

mIRC
Mirc Uitleg

Algemene irc kanalen:
• help (voor al je vragen over irc)
• SteamBans (voor als je vragen hebt i.v.m. steambans)
• Search-Clan.nl (Het kanaal om members en clans te vinden)

War // Gather channels:
• pcw.nl
• cs.gather.nl
• cs.gather.zvdk
• wars.nl
• war
• seekwar.org
• 2on2
• 3on3
• 4on4
• 5on5
• cz-warfinder
• cs-cup.nl
• 2on2.css
• 3on3.css
• 4on4.css
• 5on5.css
• highskilled.css
• wars.cz

Server Rankings

Game-Monitor Server Ranks
Serverspy Server Ranks

Servers

• XS4ALL-01: 194.109.69.62:27015
• XS4ALL-02: 194.109.69.63:27015
• XS4ALL-03: 194.109.69.64:27015
• XS4ALL-04: 194.109.69.65:27015
• OnlyDutch Public Server1: server1.onlydutch.nl:27017 (xs4all powered: 28 slots, tick66)
• OnlyDutch Public Server2: server2.onlydutch.nl:27015 (xs4all powered: 16 slots, tick100)
• OnlyDutch Thema Server: server3.onlydutch.nl:27015 (proserve powered: 12 slots, tick66)
• OnlyDutch Deathmatch Server: tdm.onlydutch.nl:27015 (proserve powered: 16 slots, tick66)
• NL Fun Source: 84.244.131.150:27015 (20 slots, funmaps)
• TweakDSL CS:Source #1: 217.19.17.12:27015
• Strikerz.NET/1: 213.239.178.50:27017
• Strikerz.NET/2: 213.239.178.50:27027
• Inspired Gaming: css.inspired-gaming.net:27015
• Inspired Gaming: css.inspired-gaming.net:27025
• Veteran Clan Public Server=- I: 83.98.156.181:27015
• Veteran Clan Public Server=- II: 83.98.156.182:27015
• [K.I.L.L.] Clanserver: 213.84.14.9:27015
• [K.I.L.L.] Clanserver2: 213.84.166.197:27015
• Philips Public Server: 194.171.252.93:27025
• Philips Public Server III: 194.171.252.93:27035
• Uithof 24/7 [NL]: cambridge.shacknet.nu

Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://got.onlydutch.nl/maps/cs_italy_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://got.onlydutch.nl/maps/de_dust2_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://got.onlydutch.nl/maps/cs_assault_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://got.onlydutch.nl/maps/cs_office_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://got.onlydutch.nl/maps/cs_compound_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://got.onlydutch.nl/maps/de_train_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://got.onlydutch.nl/maps/de_inferno_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://got.onlydutch.nl/maps/de_dust_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://got.onlydutch.nl/maps/de_nuke_small.jpg

Meer screenshots....

Met dank aan Devilion voor het grootste deel van de startpost

Note: Info voor de startpost? Mail op: hollanda [@] onlydutch [dot] nl
(alleen mails worden verwerkt in de startpost, ga niet spammen met servers, maar mail die gewoon even door).

[ Voor 190% gewijzigd door JHS op 23-11-2006 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Vorige topic ging erg hard, zal binnenkort alle nieuwe info in de startpost verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 20:12
Net weer ff css gespeeld. Begin het steeds leuker te vinden en het gaat ook steeds beter, alleen kan ik nog maar niet wennen aan de nieuwe T-model. Hij lijkt vooral van afstand gewoon teveel op CT. Heb iets van 6x een tk gemaakt omdat ik het verschil niet zag :/ weet iemand of ze dat nog aan gaan passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

spokje schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 21:14:
Net weer ff css gespeeld. Begin het steeds leuker te vinden en het gaat ook steeds beter, alleen kan ik nog maar niet wennen aan de nieuwe T-model. Hij lijkt vooral van afstand gewoon teveel op CT. Heb iets van 6x een tk gemaakt omdat ik het verschil niet zag :/ weet iemand of ze dat nog aan gaan passen?
Was het niet zo dat je binnenkort kon kiezen tussen verschillende modellen?

Systeem | Garmin Connect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151813

OMG die Zombie-mod is echt cool. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 09:41

Minkie

Groazers Unite.

Geen probleem met het verschil zien tussen t's en ct's.
Aan het begin van de ronde weet je wel waar je wie kan verwachten en daarna heb je altijd je radar nog. Wil niet zeggen dat als ik een hoekie omkom en iemand anders ook dat ik dan niet schiet. (safety first he)
Nu speel ik dan ook op servers met ff uit dus dan kan het nog wel een xtje.

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-05 14:08
Zozo....deeltje 7 al weer _/-\o_

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Anoniem: 136640

Minkie schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:44:
Geen probleem met het verschil zien tussen t's en ct's.
Aan het begin van de ronde weet je wel waar je wie kan verwachten en daarna heb je altijd je radar nog. Wil niet zeggen dat als ik een hoekie omkom en iemand anders ook dat ik dan niet schiet. (safety first he)
Nu speel ik dan ook op servers met ff uit dus dan kan het nog wel een xtje.
Idd, je moet gewoon je radar in de gaten houden.. Ook als je een hokje in loopt ofzo (dust2) kijken of er mensen dicht voor je zit da hoef j al niet snel te flashen...

Ik ben eigenlijk opzoek naar een server waar ze de voice com een beetje gebruiken... Iemand zon server gezien?

En verder ben ik eigenlijk op zoek (je raad het vast al) naar een goede headset. Ik wil er een die zowieso goed geluid geeft door de speakers en die goed geluid verstuurd door de mic Verder wil ik perse dat hij over mijn oren past (zijn niet zo groot... :9 ) Ik bedoel dus niet zo'een oud gevalltjevan een walkman maar echt een die ook het omgevingsgeluid flink dempt... Bijvoorbeeld op een LAN.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 20:13
Plantronics, Sennheiser of Icemat Siberia. 3 hele goeie headsets van hoge kwaliteit.

Als je CSS wilt spelen met voice com, waarom zoek je dan geen clannetje en ga je met Ventrilo wars spelen. Vele malen leuker dan publics, daar komt het tactische element van het spel tenminste naar voren en heeft voice com ook echt nut.

EDIT: Ik las niet goed, je wilt een headset die je oren afdekt. Icemat Siberia en verschillende Sennheisers doen dat, maar bij die laatste kom je wel in het duurdere segment of diegene zonder vaste mic.

[ Voor 25% gewijzigd door The Realone op 18-08-2005 11:10 ]

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 16:07

Roeligan

Feyenoord

Ik zit nog te wachten op draadloze headsets. Ik heb laatst mijn plantronics a.90 moeten begraven. Is een sennheiser pc150 voor in de plaats gekomen, ben er niet tevreden over. Misschien een keer de 165 proberen, anders weer terug naar plantronics.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Stormtrooper
  • Laatst online: 08:40

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ikzelf zit te denken aan de Altec AHS-602IE... SRS 3D geluid ;-)

http://www.alteclansing.c...on=europe&country_code=nl

Iemand daar al ervaring mee?

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Ik heb zelf een tijdje geleden de Sennheiser PC160 gekocht. Een duur ding (rond 100€) maar er komt wel een dijk van een geluid uit :*) Microfoon is ook goed gevoelig en veel omgevingsruis of echo wordt er keurig uitgefilterd.

Ik heb hiervoor de PC150 gehad en de opvolger is net wat beter. Je moet wel wat in de buidel tasten.

*KLIK*

Als er mensen zijn die overwegen om de PC150 te kopen, voor iets meer heb je een wat prettigere headset. :)

*ik heb 2 plantronic headsets gehad, zijn beiden binnen notime stuk gegaan.. 8)7 *

[ Voor 8% gewijzigd door ReddishRat op 18-08-2005 12:49 ]

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-05 11:04

PcManiaxx

ondertitel duh

Wat nog prettiger is de PC155. Ik heb er spijt van ik dat niet eerder heb gekocht. Heb nu een pc160.
Maar de pc155 is usb en het is ook mogelijk bepaalde tonen en geluiden de dempen of aan te passen aan je omgeving met speciale software dat wordt bijgeleverd.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:45

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Zelf heb ik een PC150, maar voor geld had ik na mijn idee geen betere kunnen krijgen. Ik vind het echt een superding :)

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:07
Grappig, ik lees net dat de public van mijn clan tot de top 20 van nederland behoort :D.
Klopt ook wel, het wordt steeds drukker en er zijn altijd wel mensen.
Kom ook eens langs op Mohaaservers.nl: *|=TMC=|*Public Css Server

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nouja nog maar is even vragen.
Zou onze public clan server ook mogen worden toegevoegd?
80.69.79.154:27016
is het IP.

Maar ja serververhuur.com ben er op zich wel tevreden over, toch geen lag en daar gaat het me om :+

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Hollanda
langezwieper schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:42:
Nouja nog maar is even vragen.
Zou onze public clan server ook mogen worden toegevoegd?
80.69.79.154:27016
is het IP.

Maar ja serververhuur.com ben er op zich wel tevreden over, toch geen lag en daar gaat het me om :+
Kan je lezen?
Hollanda schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 19:51:
Vorige topic ging erg hard, zal binnenkort alle nieuwe info in de startpost verwerken.

• Sjoerd
  • Niet online
Ja sorry had niet verder gelezen dan de startpost |:(

Anoniem: 118231

Geen werving op GoT, zie ook Spielerij - Algemene policy ;)

[ Voor 86% gewijzigd door Crash op 18-08-2005 22:26 ]

Anoniem: 118231

wat nu werving ik vraag om een tegenstander!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 27-05 16:46

Hu9o

Schokkend

Anoniem: 118231 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:23:
Lol!

Denk dat je grotere kans hebt om die te vinden door op irc (Qnet) te gaan zoeken in css.gather, 5on5.css en vergelijkbare kanalen.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

The Realone schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 11:09:
Plantronics, Sennheiser of Icemat Siberia. 3 hele goeie headsets van hoge kwaliteit.

Als je CSS wilt spelen met voice com, waarom zoek je dan geen clannetje en ga je met Ventrilo wars spelen. Vele malen leuker dan publics, daar komt het tactische element van het spel tenminste naar voren en heeft voice com ook echt nut.

EDIT: Ik las niet goed, je wilt een headset die je oren afdekt. Icemat Siberia en verschillende Sennheisers doen dat, maar bij die laatste kom je wel in het duurdere segment of diegene zonder vaste mic.
Sorry, maar ik ben nog heel erg nieuw op dit gebied... Zou je me kunnen vertellen of iemand waar ik die Ventrilo wars kan vinden? Ik neem aan dat ze een site hebben waar ik een server kan joinen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Anoniem: 136640 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:55:
[...]

Sorry, maar ik ben nog heel erg nieuw op dit gebied... Zou je me kunnen vertellen of iemand waar ik die Ventrilo wars kan vinden? Ik neem aan dat ze een site hebben waar ik een server kan joinen niet?
Wars speel je in een clan. Je moet dus opzoek gaan naar een leuk clannetje en dan via hun speel je wars met teamspeak of ventrilo. Zelf speel ik voor een top 10 UK team en dat bevalt me wel. :) Wat je ook kan proberen is een mix te regelen. Join op IRC de juiste kanalen (#pcw.cs:s of #5on5) en kijk of je in een mix terecht kan komen. Een mix is niet meer dan een aantal random mensen van clans of niet die met elkaar spelen via 1 publieke ventrilo of teamspeak.

Wars en mixes zijn imho 1000x leuker dan gewoon public raggen. Heeft meer spel element 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ReddishRat schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 00:57:
[...]

Wars speel je in een clan. Je moet dus opzoek gaan naar een leuk clannetje en dan via hun speel je wars met teamspeak of ventrilo. Zelf speel ik voor een top 10 UK team en dat bevalt me wel. :) Wat je ook kan proberen is een mix te regelen. Join op IRC de juiste kanalen (#pcw.cs:s of #5on5) en kijk of je in een mix terecht kan komen. Een mix is niet meer dan een aantal random mensen van clans of niet die met elkaar spelen via 1 publieke ventrilo of teamspeak.

Wars en mixes zijn imho 1000x leuker dan gewoon public raggen. Heeft meer spel element 8)
Op welke irc servers kan ik nederlands CSS war kanalen vinden?

Kan iemand mij wat leuke servers + channels dan? Liefst merendeel nederlands...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-05 19:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Roeligan zijn hoofd zal wel te groot zijn voor een PC-150 ;) :P
Mijn PC-150 rules, maar ja is smaak waarschijnlijk...

Zo, en meteen deeltje 7 erbij...

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 06-02 16:07

Roeligan

Feyenoord

Zeg shagmeister... blaffen tegen de CL :P

Denk toch maar dat ik een grotere ga halen

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 17:51
Anoniem: 118231 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:23:
Werving voor clans of slachtvlees komt allemaal op hetzelfde neer :P
Daar zijn andere kanalen voor ;) (irc, icq, msn, andere fora dan GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
Als je dit spel echt veel speelt en je word er ook goed in zou ik de publics uit de topicstart vermijden. Deze worden door wat meer "ervaren" spelers vaak als "noobservers" gezien, met Admins die gaan kicken/bannen als je nog maar een AWP (1 shot kills- sniper) ter handen neemt.

Het is dan vooral handig om op de Qroqaudile server te gaan spelen 213.244.180.119:27015 is het IP adres, en dit is een zeer goede server met vaak spelers van behoorlijk goede clans. (Af en toe zelfs topclans als mTw/EDiT/Flame Instinct die daar spelen). Wat ook belangrijk is is dat deze server een tickrate van 100 heeft.

Zodra een server een tickrate boven de 66 heeft is het mogelijk om cl_interpolate op 0 te zetten (1 is standaard). Bij een tickrate van 66 zul je zien dat de spelermodels wat schokkerig over het beeld bewegen, bij een 100 tickrate server merk je zelfs dat niet na een tijdje ermee spelen. Wat cl_interpolate 0 doet is zorgen voor betere hitboxes. Heel vaak als ik op een "gewone" server speel schiet ik met een sniper iemand recht door z'n kop terwijl dat hij gewoon doorloopt. Op een 100tick server schiet je precies waar je mikt, omdat de hitboxes dan goed geplaatst worden.

Ook is het handig als je met wat hogere skills gaat spelen om te zorgen dat je wat mixjes gaat spelen (Deze zijn heel makkelijk te vinden via IRC), of om zelf een clan te joinen en wars te gaan doen. Je zult merken in CS/CSS is het verschil tussen een war of een public groter dan bij welke andere game ook!

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
XyritZz schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:55:
met Admins die gaan kicken/bannen als je nog maar een AWP (1 shot kills- sniper) ter handen neemt.
Herken je jezelf hierin?

En wat die tickrate 100 servers betreft: een server groter dan 16 sloten speelt lekker op tickrate 66.

Lekkere server zal dat zijn, op hun site staan links naar cheats.....

[ Voor 36% gewijzigd door Hollanda op 20-08-2005 04:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Roeligan schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 09:52:
Zeg shagmeister... blaffen tegen de CL :P

Denk toch maar dat ik een grotere ga halen
Blaffen tegen CL? Ik kijk net even op CB, maar ik zie een andere vet gedrukte naam bij CS:S squad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Erazzzer schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 04:48:
[...]

Blaffen tegen CL? Ik kijk net even op CB, maar ik zie een andere vet gedrukte naam bij CS:S squad :P
Maar jou hoofd is daarom ook echt enorm vergeleken met dat van Roeligan... Dat jij een headset past is echt het 8ste wereld-wonder :9 })

Hehe, nee zonder gein.
Vind de PC-150 erg fijn werken met cs:s, erg zuiver, je kunt goed de diepte en afstand horen, links, recht etc.

Heb de Plantronics ook opgehad, maar mijn voorkeur gaat uit naar de Sennheiser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134408

sorry dit bericht was off topic!!! mijn excuses

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 134408 op 21-08-2005 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Dit is meer een kwestie van zelf even de zoekknop gebruiken, zijn loads of topics over dit onderwerp.

Maar OK, wat voor PC heb je nu en wat is je budget?

[ Voor 22% gewijzigd door Hollanda op 20-08-2005 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
boostah, hier is dit topic niet voor bedoelt. Beide kaarten zijn goed qua kwaliteit/prijs verhouding, zie ook de search. Dit is een vraag die je echt zelf kan en moet beantwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Anoniem: 134408 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:41:
ben een computer aan het samenstellen en nu twijvel ik over grafische kaart

enigste "zware" dat deze kaart zou moeten doen is Css draaien, nu wil ik dit natuurlijk alles op max en fps van altijd groter dan 50 (desnoods met minder dan alles max als het anders te duur wordt)

budget blijft eenders als de prestatie maar goed zijn

nu dacht ik al aan een ati x800(maar te duur naar mijn smaak), of de ati x800GT aangezien hl2 toch een opengl game is,of is er een product van nvidia dat goedkoper is met dezelfde prestaties dan een ati??

ps sorry alsz dit hier niet thuishoort maar was aan het twijvelen tussen hier of het grafisch forum
HL2 is DUIDELIJK een DirectX game, waarom denkt ge dat aan de achterkant van u doos een medling staat dat directx 7 op je kaart nodig is??

een x700pro o/c @ 480/500 doet het in alle geval niet goed (8 pijplijnen), dus ik weet nite hoe het zit maar x800GT heeft er ook maar 8 he

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134408 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:41:
ben een computer aan het samenstellen en nu twijvel ik over grafische kaart

(knip)

ps sorry alsz dit hier niet thuishoort maar was aan het twijvelen tussen hier of het grafisch forum
Ga eens kijken bij het videoplanken en beeldkannonen topic... Ik zal je alvast verklappen dat je zeker een kaart moet nemen met DirectX9 ondersteuning. Dus geen oude 9800pro ofzo kopen... ;)

6600GT (hint! hint!) :) succes!

Ik denk dat we bij deze maar weer ontopic moeten gaan anders heeft de reactie van Crash ook weinig zin he ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 136640 op 21-08-2005 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-03 08:29
hmm, ik zit weer een beetje in de CS feeling te komen hier na ongeveer 2 jaar niet meer gespeeld te hebben, en nu krijg ik redelijk zin in CS:S alleen... tjah.. moet je er echt HL2 voor gaan aanschaffen? (lekker duur :( ) of is er nog een andere manier om (wel legaal natuurlijk) alleen CS:S te kopen?

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
http://shop.cyes.nl/index...h=42&sort=2a&filter_id=55

of:

pricewatch: Half-Life 2

[ Voor 73% gewijzigd door Hollanda op 21-08-2005 04:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-03 08:29
uhh ja mooi, dat is HL2.. mag ik uit deze reply opmaken dat het niet mogelijk is CS:S aan te schaffen zonder HL2 te moeten kopen? ;)

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126650

3CLipZ schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 04:24:
[...]

uhh ja mooi, dat is HL2.. mag ik uit deze reply opmaken dat het niet mogelijk is CS:S aan te schaffen zonder HL2 te moeten kopen? ;)
Dat mag jij zeker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 15:54
nou cs:s is een modificatie voor half life 2 die draait op de half life 2 engine en sommige models komen uit hl2 dus kan cs:s niet zonder half life 2

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-05 15:11
Kan wel hoor. Ik heb momenteel alleen CSS geinstalleerd, zonder HL2. :)

Ik heb wel gewoon de HL2 versie in de winkel gekocht, geinstalleerd, geformatteerd, steam gedownload en gratis/legaal CSS, zonder hl2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 12:51

knightofn1

Don't say that word

Hollanda schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 04:14:
[...]

Herken je jezelf hierin?

En wat die tickrate 100 servers betreft: een server groter dan 16 sloten speelt lekker op tickrate 66.

Lekkere server zal dat zijn, op hun site staan links naar cheats.....
enige argumentatie waarom jij dat vindt zou handig zijn :z

zowiezo zijn die servers van *knip*16 slots
en ik heb geen idee waar je op die site gekeken heb, maar daar staan dus geen cheats of links naar cheats

[ Voor 9% gewijzigd door Crash op 21-08-2005 18:34 ]

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 15:54
wat houd dat tickrate eigenlijk in?

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127468

Met cs 1.6 heb ik gemiddeld 72fps (eigelijk altijd, gaat nooit hoger of lager.
Met Source verschild het veel, maar meestel boven de 100.

Hoe is dit te verklaren en is er ook een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5832

Anoniem: 127468 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:42:
Met cs 1.6 heb ik gemiddeld 72fps (eigelijk altijd, gaat nooit hoger of lager.
Met Source verschild het veel, maar meestel boven de 100.

Hoe is dit te verklaren en is er ook een oplossing?
fps_max staat dan op "72"

ff veranderen in console of in je config.cfg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

T!m0n schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 14:07:
wat houd dat tickrate eigenlijk in?
iig hoevaak per seconde je informatie ontvangt van de server. of het ook is hoevaak je verzend naar de server weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5832 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:46:
[...]

fps_max staat dan op "72"

ff veranderen in console of in je config.cfg
Ik neem aan dat fps_max '200' het beste is?

1.6 draait dan op 100fps.

Is dat goed zo of was dat 72 toch beter?

Of moet ik hem op mx 100 zetten omdat hij toch niet hoger gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

w00t wat irriteer ik me zeg, ik speel steeds in 1 bepaalde server waar ook zo'n [vul een verwensing in] noob rondloopt. Die gozer speelt echt alleen maar voor zijn rank. De hele tijd bij het CT team (ct team heeft in die server meestal spelers meer, en vaak zelfs dingen als 11 vs 17), de hele tijd campen met ze piep awp en maar doen alsof die goed is. Echt zo stont vervelend. Tis niet erg dat iemand awp neemt of campt maar gewoon de manier waarop hij het allemaal doet, zo vervelend. Ja gaat toch niet als het 11 vs 17 is met je zielige awp'tje de hele tijd lopen campen?

Mocht iemand meneer |City17|*C.C toevallig kennen, vertel hem dan dat ie [vul wat negatiefs in :)]

Ja ik weet dat het maar een spelletje is maar sommige mensen erger ik me echt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
Ik heb een teammaat die ook een ontzettende awp hoer is, maar hij camped niet de hele tijd en moet van ons oefenen voor wars :D. Toch is de helft van de server behoorlijk geirriteerd door hem omdat hij constant kills maakt met die awp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik weet niet hoe het met CS zit, maar hoe meer FPS hoe beter gaat niet altijd op. Bij ET is het altijd cappen op 76 of 125.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
knightofn1 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 12:31:
[...]

enige argumentatie waarom jij dat vindt zou handig zijn :z

zowiezo zijn die servers van *knip* 16 slots
en ik heb geen idee waar je op die site gekeken heb, maar daar staan dus geen cheats of links naar cheats
Ik weet niet wat jullie lopen te spammen, maar hier: *knip* staat toch duidelijk: " *knip*

[ Voor 18% gewijzigd door Crash op 21-08-2005 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

Anoniem: 136640 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 02:05:
[...]

Ga eens kijken bij het videoplanken en beeldkannonen topic... Ik zal je alvast verklappen dat je zeker een kaart moet nemen met DirectX9 ondersteuning. Dus geen oude 9800pro ofzo kopen... ;)

6600GT (hint! hint!) :) succes!

Ik denk dat we bij deze maar weer ontopic moeten gaan anders heeft de reactie van Crash ook weinig zin he ;)
uuuuuh 9800pro is een directx9 kaart :/ en de 9800pro (256mb ram) kan makkelijk worden geklokt naar een xt. En geloof me, die kaart doet het super goed in de source, altijd 40fps > (op wat gevechten met 6 man in beeld na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Hollanda schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 18:08:
[...]

Ik weet niet wat jullie lopen te spammen, maar hier: *knip* staat toch duidelijk: " *knip*"
Cheats hoeven niet gelijk uberh4x0r online cheats te zijn om anderen hun spelplezier te verzieken. Het kan ook een random cheatsiteje zijn single player cheats. In ieder geval is het niets om je echt druk om te maken lijkt het.

Maargoed, het is voor de zekerheid toch weggehaald zie ik :)

[ Voor 15% gewijzigd door Crash op 21-08-2005 19:45 . Reden: jebz, just to be sure :* ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 12:51

knightofn1

Don't say that word

Hollanda schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 18:08:
[...]

Ik weet niet wat jullie lopen te spammen, maar hier: *knip* staat toch duidelijk: " *knip*
jullie ?
hoe je het bekijkt, die site is gewoon een funsite met misschien wat singleplayercheats. (ik kan ze niet vinden altans)
trouwens dat is niet de counterstrike source clansite. (en zelfs die "cheat"link die jij bedoelt is niet eens een link)

en ja ik ga hierna weer ontopic ;)

p.s. ik wordt alleen een beetje moe van mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is of geen argumentatie bij hun mening geven. (oh er staat de tekst " *** cheats " op een site met dezelfde naam dus de server van hun zal wel vol zitten met cheaters, 66 ticrate beter bij 16+ spelers servers,etc 8)7 )

[ Voor 37% gewijzigd door knightofn1 op 21-08-2005 19:58 ]

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Zullen we weer back ontopic gaan en vermeende cheatlinkjes e.d. achterwege laten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Ik speel zelf ook erg vaak met AWP (Ben ook de awp'er in mijn clan). Ik word iedere dag uitgemaakt voor "lamer" of "cheater". Campen met AWP doe ik zelden, het leukste vind ik om keihard te rushen met een awp (Dat is echt heel moeilijk, maar als het lukt voelt dat wel goed :)).

Met AWP campen doe ik alleen als de bom down is, of in 1vs3 of meer situaties, maar dat lijkt me nogal logisch.

Voor zover ik het weet vergt een hoge tickrate meer van een server, die word dus meer belast dan wanneer er een lage tickrate is. Door die hogere belasting gaat de kwaliteit van de server wel erg veel omhoog. 100 tickrate speelt gewoon veel beter als een 33 tickrate, er is niets irritanter dan kogels die mis vliegen terwijl ik toch echt op m'n tegenstander z'n hoofd mikte. Als je eenmaal gewend bent aan het spelen met tickrate 100 en cl_interpolate op 0 dan wil je ook niks anders meer. Ik merk wel dat wanneer ik nu op een public ga spelen die een tickrate van 33 heeft, dat ik dan wel een stuk slechter speel. Maar dat maakt mij niet uit, omdat wedstrijden toch allemaal op een 100 tick gespeeld worden. We zetten het er tegenwoordig gewoon bij als we een pcw zoeken dat het een 100 tick server moet zijn, en dat we anders niet spelen. Het verschil is echt TE groot als je eenmaal gewend bent aan 100 tick.

Over die qroq server met "cheats".... Er zijn bijna altijd admins aanwezig in die server, en ik heb er nog nooit een cheater gezien. Er spelen wel eens mensen waarvan ik zelfs denk van wow, als dat een cheater zou zijn dan verbaast het me niks, maar dat zijn dan meestal van die spelers van topclans die ik in mn vorige post ook al noemde.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
Kan een hogere tickrate van de server ook meer vragen van de computer van de client?
Ik weet dat mijn pc niet zo heel erg goed is, maar ik kan gewoon geen ****** wars meer spelen bijna door die lage fps. (AXP2500+ 1024MB en videokaart die 10K haalt in 3dmark03).
Het viel me gisteren echt te veel op op dust2 in een server met 100 tickrate (we speelden tot voorkort op 40). Als ik dan op long a rushde met team dan had ik echt 18-23 fps in combat :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Over de AWP (en Scout), zijn ze eigenlijk nog van plan om die bug te fixen dat je je sniper binnen een paar seconden leeg kan schieten? Ik bedoel, als je na het schieten terugwisselt naar een ander wapen, en dan snel weer terug naar je sniper, kun je gelijk weer schieten, veel sneller dan wanneer je wacht tot ie reload!

http://media.putfile.com/instantsniperx

http://media.putfile.com/accuracy98

[ Voor 6% gewijzigd door j86 op 22-08-2005 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Inderdaad vergt een hogere tickrate een hogere belasting van de server (of inzet eigenlijk) waardoor die ook erg snel over z'n nek kan gaan, een server groter dan 16 sloten op tick 100 is dus niet aan te raden (of het moet een dual opteron zijn).

Over belasting voor je eigen pc: dit zal waarschijnlijk ook een (iets) zwaardere belasting voor jouw pc zijn, maar niet veel. Als jouw pc normaal 10k punten in 3dmark 2004 haalt moet deze toch ook wel soepel spelen op een tick 100 server, of speel je met te zware details?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ik weet niet ofdat het kan, maar is het mogellijk de digitale uitgang te gebruiken bij CS:Source ?
Ik heb nu wel goed geluid, alleen geen 5. Bij de audio-test hoor je alleen geluid uit mijn "front left+right" en uit mijn Subwoofer.
Het liefste zou ik mijn center speaker en mijn "back left+right" boxen ook gebruiken, 5.1 dus.
Ik heb het commant ''snd_digital_surround 1'' al gebruikt, maar maakt geen verschil, zo ook het commant ''snd_surround_speakers 5''.

iemant een oplossing? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 10:42

NoTimeRemains

I know

weet iemand hoe je je tickrate kan opvragen en evt kan veranderen (we (clan en ik) hebben een server gehuurd bij flexgaming..)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
Hollanda schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 15:35:
Over belasting voor je eigen pc: dit zal waarschijnlijk ook een (iets) zwaardere belasting voor jouw pc zijn, maar niet veel. Als jouw pc normaal 10k punten in 3dmark 2004 haalt moet deze toch ook wel soepel spelen op een tick 100 server, of speel je met te zware details?
Het videogedeelte is wat anders dan wat de cpu voor de kiezen krijgt. Volgens mij redt een xp 2500+ het gewoon niet om al die inslagen accuraat en snel genoeg te berekenen. Als er mensen zijn die dit kunnen beamen of kunnen ontkennen, laat het me dan even weten, ik ben wel benieuwd of er een oplossing voor is.
HIValicious schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 20:24:
weet iemand hoe je je tickrate kan opvragen en evt kan veranderen (we (clan en ik) hebben een server gehuurd bij flexgaming..)
net_graph 3 zie je de tickrate, veranderen doe je door een duurdere server te huren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Waar zie jij dat dan in net_graph 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
joswillems86 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 12:50:
Over de AWP (en Scout), zijn ze eigenlijk nog van plan om die bug te fixen dat je je sniper binnen een paar seconden leeg kan schieten? Ik bedoel, als je na het schieten terugwisselt naar een ander wapen, en dan snel weer terug naar je sniper, kun je gelijk weer schieten, veel sneller dan wanneer je wacht tot ie reload!

http://media.putfile.com/instantsniperx

http://media.putfile.com/accuracy98
Heel kort, nee die halen ze er niet uit.

Wat meer uitgelegd: Its not a bug, its a feature. Dit is het verschil tussen een newbie in sniping, en een goede sniper. Als ze deze optie eruit halen, kan Valve het op z'n buik schrijven dat Source ooit nog 1.6 gaat vervangen als hoofdgame op vele tournooien.

Daarnaast zit deze "bug" er al vanaf erg vroege releases van CS in. Het was vroeger zelfs nog erger, tegenwoordig zit er een delay in het schieten met je gun. Als je de pro spelers bekijkt in erg vroege CS releases (1.3/1.4) dan zul je zien dat ze met bijv. een deagle rondlopen, en zodra ze een enemy zien is hij doodgeschoten met een awp, zonder dat je die gun ooit in beeld gezien hebt. Tegenwoordig zit er al een delay in, en daar is al ontzettend veel commentaar op gekomen, omdat het op die manier makkelijker werd gemaakt om een goede sniper te worden. Als ze het nu nog meer gelijk gaan trekken komt er of niemand naar Source toe om het te gaan spelen, of de community ontwikkelt een "promod" voor CSS waardoor het net zo speelt als bijv. 1.5/1.6. Beiden zijn opties die Valve liever niet zou zien.
Althalus schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 12:00:
Kan een hogere tickrate van de server ook meer vragen van de computer van de client?
Ik weet dat mijn pc niet zo heel erg goed is, maar ik kan gewoon geen ****** wars meer spelen bijna door die lage fps. (AXP2500+ 1024MB en videokaart die 10K haalt in 3dmark03).
Het viel me gisteren echt te veel op op dust2 in een server met 100 tickrate (we speelden tot voorkort op 40). Als ik dan op long a rushde met team dan had ik echt 18-23 fps in combat :X.
Het zou niet meer van je PC mogen vergen, het is echter wel een feit dat CS Source erg afhankelijk is van een goede processor, en een stuk minder van een goede videokaart. Als je even online zoekt kun je erg veel commands vinden om je FPS omhoog te halen. Als je een nVidia kaart hebt kun je ook mat_dxlevel 81 gebruiken, dan gaat hij de game in Direct X 8.1 draaien, wat een stuk sneller is voor nVidia kaarten (Ik heb ATi kaart en dit geprobeerd, was een ramp). Let wel op want mat_dxlevel 70 word in sommige tournooien gezien als cheat, en volgens mij verandert euro csp deze setting automatisch als het op een server geinstalleerd staat, of je word niet validated waardoor de match niet kan starten.
HIValicious schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 20:24:
Hollanda schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:27:
Waar zie jij dat dan in net_graph 3?
net_graph 3, en dan staat daar FPS/Ping/In/Out, achter in en out staan volgens mij een stuk of 3 getalletjes, het laatste getal geeft de tickrate aan.

De tickrate kun je zelf aanpassen door -tickrate 100 in de launchoptions van je server te zetten, maar als je weet hoe je hier bij kunt komen denk ik niet dat de hostingcompany waar je hem huurt daar blij mee zal zijn aangezien een 100 tick server veel meer van zijn hardware vraagt. Meestal is een 100 tick server een stuk duurder, en dus is het beter om te zorgen dat je deze via een sponsor krijgt.

[ Voor 12% gewijzigd door XyritZz op 22-08-2005 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Laatst online: 18-08-2023
hallo mede genieters van CS: Source....

ik heb een probleem. Sinds enkele dagen zit ik op kamers en daar tappen ze illegaal in p het Wireless LAN van de buren, zodat wij hier ook internet hebben, maar nu gaat die verbinding dus echt vies traag... ik heb het over een niet constante upload van ongeveer 10 kb/s als ik mazzel heb.

Om deze reden zit ik erover te denken om zelf een abo te nemen voor mij hier en dan de bewoner tegenover mij inet aanbieden tegen een kleine vergoeding.

Nu komt het: wat is de minimale up- en download snelheid die nodig is voor Counter-Strike Source.
Let wel: ik wil het fatsoenlijk kunnen spelen.

Alvast bedankt he!

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
10/5 kbs, maar je moet wel een stabiele verbinding hebben.

[ Voor 76% gewijzigd door Hollanda op 22-08-2005 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Laatst online: 19-05 21:41
XyritZz schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:44:
[...]

Wat meer uitgelegd: Its not a bug, its a feature. Dit is het verschil tussen een newbie in sniping, en een goede sniper. Als ze deze optie eruit halen, kan Valve het op z'n buik schrijven dat Source ooit nog 1.6 gaat vervangen als hoofdgame op vele tournooien.

Daarnaast zit deze "bug" er al vanaf erg vroege releases van CS in. Het was vroeger zelfs nog erger, tegenwoordig zit er een delay in het schieten met je gun. Als je de pro spelers bekijkt in erg vroege CS releases (1.3/1.4) dan zul je zien dat ze met bijv. een deagle rondlopen, en zodra ze een enemy zien is hij doodgeschoten met een awp, zonder dat je die gun ooit in beeld gezien hebt. Tegenwoordig zit er al een delay in, en daar is al ontzettend veel commentaar op gekomen, omdat het op die manier makkelijker werd gemaakt om een goede sniper te worden. Als ze het nu nog meer gelijk gaan trekken komt er of niemand naar Source toe om het te gaan spelen, of de community ontwikkelt een "promod" voor CSS waardoor het net zo speelt als bijv. 1.5/1.6. Beiden zijn opties die Valve liever niet zou zien.
Het is er al een aardig tijdje uit gehaald hoor.Volgens mij kan het nu ook gewoon niet meer, tenminste niet met switchen tussen handgun en awp. Wanneer je nu heen en weer switch gaat hij gewoon verder met de reload animatie van de awp en moet je wachten tot hij klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11489

OFFTOPIC
Stormtrooper schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:09:
Ikzelf zit te denken aan de Altec AHS-602IE... SRS 3D geluid ;-)

http://www.alteclansing.c...on=europe&country_code=nl

Iemand daar al ervaring mee?
Heb hem een week in gebruik gehad.. wel aardig (had vroeger ook AL Dolby Digital Setje), maar inderdaad...
ReddishRat schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:48:
Ik heb zelf een tijdje geleden de Sennheiser PC160 gekocht. Een duur ding (rond 100€) maar er komt wel een dijk van een geluid uit :*) Microfoon is ook goed gevoelig en veel omgevingsruis of echo wordt er keurig uitgefilterd.

Ik heb hiervoor de PC150 gehad en de opvolger is net wat beter. Je moet wel wat in de buidel tasten.

*KLIK*

Als er mensen zijn die overwegen om de PC150 te kopen, voor iets meer heb je een wat prettigere headset. :)

*ik heb 2 plantronic headsets gehad, zijn beiden binnen notime stuk gegaan.. 8)7 *
De 160SK is subliem! Zit ook beter (maar dat is persoonlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-05 15:43
net_graph 3, en dan staat daar FPS/Ping/In/Out, achter in en out staan volgens mij een stuk of 3 getalletjes, het laatste getal geeft de tickrate aan.
.
Klopt niet helemaal natuurlijk, aangezien die getalletjes het aantal updates dat jij verstuurt/ontvangt naar/van de server laat zien. Kan de server een tickrate van 100 hebben, maar als jij je cl_updaterate en cl_cmdrate niet daaraan aanpast, zal je in je net_graph nooit die 100/100 te zien krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Lawtje.com schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:22:
[...]

Het is er al een aardig tijdje uit gehaald hoor.Volgens mij kan het nu ook gewoon niet meer, tenminste niet met switchen tussen handgun en awp. Wanneer je nu heen en weer switch gaat hij gewoon verder met de reload animatie van de awp en moet je wachten tot hij klaar is.
Dan speel je toch echt een andere versie van CSS dan mij ;)
Ik speel dagelijks met AWP en switchen gaat toch echt sneller 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131484

Hebben ze soms met de M4 lopen pielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-05 23:34
Hoi,
weet iemand waar ik counterstrike/HL2 kan kopen ? online kan ik het niet kopen want ik heb geen credit card :(

Groeten Dragon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

uhm wtf? bart smit, e-plaza, intertoys, free record shop etc. Ik zou zeggen loop eens een winkel binnen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
maar zit daar dan hl2 en counter strike in 1 pakket zoals valve ze op internet verkoopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dragon9114 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:44:
maar zit daar dan hl2 en counter strike in 1 pakket zoals valve ze op internet verkoopt ?
Half-Life 2 en Counter-Strike Source, staat allemaal op de doos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

.
Die switch van de m4 zodat je snel die demper erop zet is er toch ook uit gehaald?
Ok is is wat minder erg, maar zal we niks verbazen als het gebeurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82299

Anoniem: 127468 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 12:14:
[...]

Die switch van de m4 zodat je snel die demper erop zet is er toch ook uit gehaald?
Dat hele demper gedoe is nog niet echt lekker.

Wat ze nog steeds van mij mogen doen is dat als je de demper niet gebruikt dat de andere persoon hem ook niet ziet. en als je hem wel gebruikt hem wel ziet. Nu zie je hem altijd zitten (ookal heeft de speler hem niet in gebruik). En bij dat kleine pistool valt het helemaal goed op. Het kan wel met het geluid dus met het beeld moet het ook.

En bij dat automatische pistool waar je de demper niet af kan halen zie je als je iemand er mee dood niet de demper (boven in de hoek vd kill's). Ook gaar.

Dus valve werken! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
[...]

Het zit er nog steeds in en ik maak er dagelijks gebruik van. Zodra ze dat eruit halen ga ik 1.6 spelen, want dan word het awp'en gewoon onmogelijk gemaakt op hoog niveau.
Nergunsman schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:16:
[...]

Klopt niet helemaal natuurlijk, aangezien die getalletjes het aantal updates dat jij verstuurt/ontvangt naar/van de server laat zien. Kan de server een tickrate van 100 hebben, maar als jij je cl_updaterate en cl_cmdrate niet daaraan aanpast, zal je in je net_graph nooit die 100/100 te zien krijgen.
Klopt, maar in de meeste tournooien is het verplicht om met 25000/101/101 te spelen, dus daar ging ik ook vanuit, dan kloppen die getallen wel. Er is ook geen echte manier om met 100% zekerheid te zeggen wat de tickrate van een server is zonder in de launchoptions van diezelfde server te kijken. Via net_graph krijg je wel een goede indicatie.
Anoniem: 127468 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 12:14:
[...]

Met de M4 is er inderdaad uitgehaald, wat ik wel jammer vind opzich. Maar de demper snel erop kunnen zetten heeft betrekkelijk weinig invloed op de gameplay van CSS. Als je het fastswitchen met AWP eruit haalt, dan heeft dat een gigantische invloed op de gameplay, en zoals ik al zei wil Valve graag dat CSS de nieuwe "pro" game word, en daarmee dus 1.6 gaat vervangen. Als ze dit eruit halen kunnen ze dat wel op hun buik schrijven, want dat pikt de community niet.

Het enigste waarvan ik weet dat het op korte termijn aangepast gaat worden is de goedkoopste shotgun, die veel te veel damage doet, en daardoor de game unbalanced. Ga maar eens een dagje met die shotgun rondlopen, en je zult zien dat hij veel te sterk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:08
[...]

Ik betwijfel of Valve daar ook maar enige invloed op heeft mbt deze (in mijn ogen) nog te fixen bug. Uiteindelijk bepalen de sponsoren wat er gespeeld wordt en als die sponsor iets met computerhardware van doen heeft, zal op een gegeven ogenblik gewoon voor Source gekozen worden, ook al zijn dit soort dingen allemaal anders. Als de huidige teams die 1.6 spelen dat niet accepteren, staan er vast wel andere teams op om de toernooien te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

enige. :)

en die shotgun power is inderdaad behoorlijk groot. Maar ik denk dat daar ook heel veel mensen niet blij mee zijn (aangezien ik meer mensen met een shotgun zie dan die sniper/autosniper trick) Maar je kan natuurlijk niet iedereen tevreden houden natuuurlijk, valve maakt een game en daar moet je het gewoon mee doen (kleine foutjes mogen van mij steeds worden aangepakt) maar ze hoeven echt geen wapens van mij weg te halen. (Soms wel als ik weeeeer wordt gekilled door een sniper :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 09:41

Minkie

Groazers Unite.

XyritZz schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:23:
[...]

Het zit er nog steeds in en ik maak er dagelijks gebruik van. Zodra ze dat eruit halen ga ik 1.6 spelen, want dan word het awp'en gewoon onmogelijk gemaakt op hoog niveau.
Niet om aan te vallen hoor :), maar vind je dat niet een beetje sneue opmerking?
Ok, ik heb heel je verhaal wel gelezen over dat Valve wil dat cs:s meer in de pro scene komt enzo.
Maar op die manier heb ik geen voldoening denk ik. Ben er meer trots als je net zo goed met je awp overweg kan kwa aim als nu door die bug.

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 20:13
XyritZz schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:23:
Met de M4 is er inderdaad uitgehaald, wat ik wel jammer vind opzich. Maar de demper snel erop kunnen zetten heeft betrekkelijk weinig invloed op de gameplay van CSS. Als je het fastswitchen met AWP eruit haalt, dan heeft dat een gigantische invloed op de gameplay, en zoals ik al zei wil Valve graag dat CSS de nieuwe "pro" game word, en daarmee dus 1.6 gaat vervangen. Als ze dit eruit halen kunnen ze dat wel op hun buik schrijven, want dat pikt de community niet.
De community heeft niks te zeggen. Iedereen riep keihard dat ze gingen stoppen met CS toen 1.6 kwam, daarna liep heel die "community" weer te janken dat ze gingen stoppen omdat ze de awm fastswitch uit 1.6 sloopten, dus als VALVe nu weer zoiets wil doen dan doen ze dat en heeft de community weinig te zeggen. Want wat er ook gebeurt (en het volgende is een understatement): "De spelers blijven het spel toch wel spelen!" en als VALVe wil dat er veel spelers overstappen van 1.6 naar CS:Source dan trekken ze de stekkers uit het 1.6 netwerk.

Die community jankt teveel, en begint al moord en brand te schreeuwen als ze nog niet eens weten wat er precies gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Hoe het zit met de rest van de 1.6 jongens weet ik niet, maar ik ben als relatieve newbie in CS:S toch erg te spreken over de gameplay.

Er zitten idd wel een paar bugs in, maar de intensie van het spel is meer dan geweldig. Ik denk dat het groote probleem is dat AWP'ers die geen gebruik maken van de bug op deze kleine maps niet goed kunnen spelen omdat er veel gerushed word en zij dan met hun AWP niks kunnen beginnen.

Indien er grotere maps zouden zijn waar echte afstanden in zitten kunnen AWP's beter tot hun recht komen denk ik, en hoeft die bug er niet meer in te zitten!

Ik denk dat te veel mensen juist kiezen voor de AWP vanwege het gemak van kills maken met dat ding ( one shot, one kill ), terwijls close quarters combat toch een totaal andere techniek vereist met je P90 of H&K MP-5.

Ieder zijn voorkeur, maar ik denk dat CS:S veel potentie heeft om een erg interesant spel te worden voor groote evenementen etc. als er wat aan de bugs gedaan word en er een paar grotere maps bijkomen.

Just my 2 cents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserunner
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-05 14:52
Klopt het dat er problemen zijn met catalyst 5.8? Ik zat te spelen en opeens zag ik het grootste deel van de textures niet meer (dus ik liep in een blauwe omgeving en zag alleen wat bomen en deurtjes zonder muren enzo).
Lichtelijk vervelend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-05 19:28

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Waarom is de duitse versie zoveel goedkoper?
Zie: http://shop.cyes.nl/product_info.php/products_id/232
De UK versie is 9 euri duurder.

Hebben ze alles in het duits nagesynchroniseerd??

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
In de startpost staat nog een server van GDGaming. Deze server is nu verdwenen en vervangen door een server van Lowpings.net. GDGaming is namelijk overgenomen door Lowpings. Goh hoe weet ik dit allemaal? :P

Nieuwe server: 83.149.90.145:28015

En hier ga ik binnenkort weer beetje aan sleutelen. Ben er een tijdje uitgeweest dus er moet wat achterstallig onderhoud plaatsvinden :)

Over tickrates:
Als je de instellingen van je EIGEN config veranderd voor het spelen op een tickrate 100 server. ->

cl_cmdrate 101
cl_updaterate 101
cl_interpolate 0
cl_interp 0
rate 25000

Kan je deze instellingen gewoon laten staan? Ik heb nu een tick100.cfg gemaakt en een ticknormal.cfg gemaakt. In mijn config even bindjes gemaakt om met F11/F12 de verschillende configjes te laden etc. zodat ik snel kan wisselen. (bind "F11" "exec tick100.cfg").

Maar als die instellingen verder geen nadelige invloed hebben is het niet meer nodig om de normale instellingen weer te herstellen als ik op een normale tickrate server speel. Right? En zoniet welke instellingen zijn dan ideaal op een tickrate60 server? Misschien handig om wat meerdere tickrate.cfg'tjes te maken dan. Voor optimale gameplay doe ik natuurlijk alles :D

[ Voor 55% gewijzigd door Maarten L op 25-08-2005 02:07 ]

www.maartenlangelo.nl

• Hollanda
Zowieso bestaat:
cl_updaterate 101
cl_cmdrate 101 en
rate 25000 niet.
De max in Source is: 100/100/20000.

Verder hebben de optimale rates met veel meer variabelen te maken, zoals: welke server, drukte internet verkeer, etc...

Je kan niet zondermeer zeggen dat 100/100/20000 bij een tick 100 server hoort, ik gebruik zelf deze rates op mijn eigen tick 66 servers, maar anderen die:
(a) een andere provider hebben
(b) verder weg wonen
(c) slechtere hardware hebben kunnen gewoon niet op deze settings spelen.

Lees anders eens dit stukje op mijn site, zal een hoop duidelijkheid geven mbt server/client rates:

uitleg server/client rates

edit: serverip aangepast

[ Voor 6% gewijzigd door Hollanda op 25-08-2005 02:58 ]

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
edit: serverip aangepast
GDGaming = Lowpings.net < :)

Aah merci, die site schept duidelijkheid :D

[ Voor 27% gewijzigd door Maarten L op 25-08-2005 09:36 ]

www.maartenlangelo.nl

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 10:42

NoTimeRemains

I know

ik heb een probleem:
ik kan geen maps downloaden... ik heb eens een autoexec.cfg aangemaakt waar ik zei geen sounds downloaden maar schijnbaar kan ik nu geen maps downloaden :(

heeft iemand raad?

This is the Way.

• dragon9114
waar heb je dat gelezen dat je dat kan aanpassen ?

• Hollanda
dragon9114 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 20:39:
waar heb je dat gelezen dat je dat kan aanpassen ?
Hier: KLIK

Wat staat er allemaal in je config.cfg (post even een link aub)

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-05 15:25
[...]

Klopt, quickswitch is compleet nutteloos als je het doet om tijdwinst te halen met reload, dat werkt al tijden niet meer.. En dat mensen zulke 'exploits' associeren met skill is gewoon beetje triest..Er zijn hele groepen die er doodleuk scripts voor gebruiken ook nog, skill my ass.. En met pro gamen heeft het ook niks te maken..

Pro gaming in CS bestaat trouwens sowieso niet in NL.. Mensen als Fatal!ty zijn de echte pro gamers, mensen die echt (veel) geld met gamen verdienen.. Maar hij is dan ook iemand met echte FPS skills die niet alleen goed is in 1 versie van 1 spel, zoals veel wannabe pro CS spelers die bij elke miniscule verandering in het spel al over de zeik gaan (vooral diegenen die denken dat CS op de HL engine (1.6 genoemd nu) de enige pro game is).. Het is dat CS als game zo leuk is om te spelen, want anders had ik het door alle 'pro wanna'be's' in de community allang niet meer gespeeld, al dat gezeik.. Speel het sowieso al een stuk minder nu, want na 6 jaar raak je er wel een beetje op uitgekeken.. CS:S is een leuke vernieuwing die mijn interesse weer iets verhoogd heeft, maar het blijft toch gewoon CS he.. ;)

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05 20:44

bAdmuTs

mAzE

Inflatable schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:10:
[...]
Pro gaming in CS bestaat trouwens sowieso niet in NL.. Mensen als Fatal!ty zijn de echte pro gamers, mensen die echt (veel) geld met gamen verdienen.. Maar hij is dan ook iemand met echte FPS skills die niet alleen goed is in 1 versie van 1 spel, zoals veel wannabe pro CS spelers die bij elke miniscule verandering in het spel al over de zeik gaan (vooral diegenen die denken dat CS op de HL engine (1.6 genoemd nu) de enige pro game is)..
Ehm, heb gehoord dat Fatal!ty een game 2 maanden voordat die in de winkels ligt krijgt om te oefenen en hij oefent 8 uur per dag, dan mag je ook wel de "beste" zijn.

En wij hebben Sander 'Vo0' Kaasjager, een van de beste danwel niet de beste Painkiller speler van de wereld, hij won o.a. 2 maps op een rij van Fatal!ty.

http://www.gamer.nl/nieuws/26689

[ Voor 4% gewijzigd door bAdmuTs op 25-08-2005 22:23 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Minkie schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:52:
[...]

Niet om aan te vallen hoor :), maar vind je dat niet een beetje sneue opmerking?
Ok, ik heb heel je verhaal wel gelezen over dat Valve wil dat cs:s meer in de pro scene komt enzo.
Maar op die manier heb ik geen voldoening denk ik. Ben er meer trots als je net zo goed met je awp overweg kan kwa aim als nu door die bug.
En anders neem je toch een scout? kan je alsnog snel weer schieten. En scout vereist tenminste wat skill.

Die fatality kiest games die maar heel weining gespeeld worden online, zoals painkiller, nogal logisch dat je dan snel bij de betere word :P

bAdmuTs schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:23:
[...]

Ehm, heb gehoord dat Fatal!ty een game 2 maanden voordat die in de winkels ligt krijgt om te oefenen en hij oefent 8 uur per dag, dan mag je ook wel de "beste" zijn.

En wij hebben Sander 'Vo0' Kaasjager, een van de beste danwel niet de beste Painkiller speler van de wereld, hij won o.a. 2 maps op een rij van Fatal!ty.

http://www.gamer.nl/nieuws/26689
We hebben hier echt geen pro cs spelers in Nederland hoor :(
Wel wat high skilled, maar ook niet veeeeeeeel. :'(

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05 20:44

bAdmuTs

mAzE

Anoniem: 127468 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:40:
[...]

We hebben hier echt geen pro cs spelers in Nederland hoor :(
Wel wat high skilled, maar ook niet veeeeeeeel. :'(
True, heb het een beetje verkeerd gelezen :).

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-04 19:50

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

deeltje 7 lekker verder lezen

dat over [CroQaudile.com #1 -tick 100 = dust/dust2] servertje is idd een mooie met geregeld top spelers op visite.

193.138.204.165:27015 is de onz en is ook erg lekker(alszegikhetzelf) met soms wat edit spelers over de vloer name: Dutch Playground [tick100] www.adf-hq.nl

ikzelf ben druk aan het knutselen met mn config om 100 fps te krijgen en te houden (lege server gaat wel) maar als er mensjes zijn dropt ie veel naar 50/60
aXP2500+ 2X512 dualchannel 9800 pro. hoe gaat ik meer naar 100 fps(strak)?

http://www.adf-hq.nl

kless schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 23:15:
deeltje 7 lekker verder lezen

dat over [CroQaudile.com #1 -tick 100 = dust/dust2] servertje is idd een mooie met geregeld top spelers op visite.

193.138.204.165:27015 is de onz en is ook erg lekker(alszegikhetzelf) met soms wat edit spelers over de vloer name: Dutch Playground [tick100] www.adf-hq.nl

ikzelf ben druk aan het knutselen met mn config om 100 fps te krijgen en te houden (lege server gaat wel) maar als er mensjes zijn dropt ie veel naar 50/60
aXP2500+ 2X512 dualchannel 9800 pro. hoe gaat ik meer naar 100 fps(strak)?
He kless welke instellingen heb jij al verandert?
Heb precies hetzelfde systeem namelijk en snap er de ballen van :D
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.