Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Leek mij ook wel, maar je weet maar nooit.Chevy454 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:44:
[...]
2.9 voor is wel aan de hoge kant hoor.
Leek me ook eerder achter - voor hoor
Als ik monteurs bij een gemiddelde safe/motorport/whatever aan het werk zie, dan ben ik blij dat ik zelf sleutel....
Don't play dumb with me, that's a game you can't win....
* teacher sleutelt ook (grotendeels) zelf. Als ik iets verpruts weet ik het tenminste

Wise enough to play the fool
Als ik Paul Ritzen soms zie dan denk ik bij mezelf: dat doe je heel goed PaulPeeJay schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:50:
Als ik monteurs bij een gemiddelde safe/motorport/whatever aan het werk zie, dan ben ik blij dat ik zelf sleutel....

Paul was een keer aan de vacuumleiding van de benzine kraan aan het zuigen om de carbs te vullen toen iemand anders opmerkte: Als de vrouwen uitsterven dan zijn we iig verzekerd dat het in de toekomst goed zit

Maar bij Safe of Motorport dan zou ik mijn kop eerst 100 000 keer tegen hun deurstijl hebben liggen rammen voordat ik daar mijn motor liet repareren (ik kan dan ook makkelijker door de deurstijl naar binnen dan

[Voor 45% gewijzigd door Chevy454 op 06-10-2005 17:12]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Anoniem: 122648
Give the men a chair and let him speech...Anoniem: 122648 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:51:
tja tegenwoordig is het zo als je iets goed gedaan wilt hebben, moet je het zelf doen..
hij heeft gewoon gelijk.. het is lastig om het vertrouwen te krijgen in een monteur, en dat is wel nodig met hoge snelheden en duur materiaal.
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

*burp*

Naja, klep en klepspietjes moet ik komende week wel binnen hebben, kan de kop iig weg voor het infrezen van die klep.
Dan nog ergens een koppakking vandaan toveren, blok in elkaar, duc dempers pasbeunen en ik kan weer rondhobbelen met mn VF, hoop ik.....
leeg
rimpeldinky schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:31:
woei \o/ net mijn roze papiertje opgehaald na vanmiddag mijn avd gehaald te hebbenben nog nooit zo vrolijk geweest
![]()

Feli

ehh 12 jaar alweer op de motor met rijbewijs... 22jaar totaal op de brommerttt

[Voor 12% gewijzigd door Shaggy op 07-10-2005 19:38]
Making an ass of myself since the 70's
Nooit eigen fietsjes gehad helaas, wel meerdere malen gehuurd en een blokje om op de fiets van mijn pa.
Gereden machines:
Honda CB-250 (tja, was nog onder de 21 op het moment van lessen).
Afgeknepen Intruder 600, huurmachine als cadeautje van de rijschool.
Suzuki GSX-600F, reed wel erg lekker.
Suzuki GSX-750F, reed nog net iets lekkerder (iets ruimere kuip, is met 1,95m lengte wel prettig).
BMW K1200-RS. Magnifieke machine, rijdt er helaas 1 minder van rond op deze wereld sinds ik hem onderaan een dijk parkeerde op een wat minder charmante manier.
Paps rijdt momenteel op een K-1200GT, had hiervoor een oude K100-LT. Op zijn nieuwe nog niet gereden, die oude was een "vliegende" baksteen.
Ik moet binnenkort echt eens weer gaan rijden. Maar eerst deze winter maar eens gaan sparen voor een nieuwe helm etc. Is na mijn ongevalletje allemaal total loss verklaard, nu al 4 jaar niet op de fiets gezeten, tenminste, niet gereden.
Een pakkingsetje van lucas ofzo bestellen? Anders kan het wel, maar zelf nooit gedaan, omnivisc 1050. vloeibare pakking geschikt voor koppakkingen...
Lag op mn werk trouwens nog een koppakking van een VF, maar dat was volgens mij van een 750, hij was ietsjes te groot

leeg
Eens kijken wat Hein Gericke (wordt er mee dood gespamd door DinX via MSN

[Voor 30% gewijzigd door Chevy454 op 09-10-2005 18:20]
Ik dacht dat ik diep kon met mijn brommer , maar die motor kan toch een stuk dieper....

Mocht overgens voor een xtje op een 48kw rijden...die was toch een stukje rapper als de 25kw

Ik heb overgens ook een theorieboek aangeschaft, en 2 lessen gevolgd.Maar ik krijg de indruk dat het niet echt MEGA veel scheelt met het auto-theorie.
Het zijn slecht de kleine dingetjes die anders zijn...
Ik wil dus morgen bellen , en hoop eigenlijk op zeer korte termijn ergens op te kunnen(waar maakt me vrij weinig uit).
Ook word mijn voertuigbeheersing binnekort aangevraagd, en hopelijk kan ik dan hiervoor binnekort voor op

Voor theorie zou ik wel wat proefexamens doen, om te zien of je het wel echt zal halen. (uit boek of liever nog op cd-rom)
Heb gisteren mijn eerste officieele les gehad, ging wel aardig, had wel wat last van de mist door aangeslagen bril.

kheb inmiddels 12 lessen gehad, heb nu alle verrichtingen wel goed door onderhand (ik leer iets langzamer omdat ik een neiging heb vast te houden aan wat ik denk ipv wat ik te horen krijg

M'n lesmotor is een Kawasaki ER-5, ze hebben een lichte en een zware bij m'n rijschool die er allebei precies hetzelfde uit zien. Ik ben weliswaar 20, maar welke ik krijg is maar net welke sleutel ik van tafel pak. Om eerlijk te zijn weet ik ook nog steeds niet eens welke van de 2 de zware is, maar wel dat ze verschillen

Nu zit ik alleen wel al met m'n eerste probleem: mijn god wat zijn er veel gave motoren

Ik denk dat ik m'n eerste motor niet van marktplaats trek, maar bij een dealer koop. Geen zin om al meteen een kat in de zak te kopen, en bij een dealer mag je toch een beetje hopen dat et in orde is.
Maar ja, dan is er nog het probleem welke... Ik heb er best moeite mee om zo op internet een leuk model uit te zoeken, want het is tot nog toe alleen bij Suzuki.nl duidelijk welk model in 25KW uitvoering beschikbaar is.
Nou hoor ik wel vaker dat je nagenoeg elke motor wel terug kan laten tunen, maar ik heb het in m'n hoofd zitten dat, hoe rustig ik ook op zich wel ben, een beest als de GSX-R1000 is niet verstandig als eerste motor. (Laat staan 2 keer zo duur, en ik heb natuurlijk niet zomaar ff 16.000 euro beschikbaar)
Dus nu zit ik te kijken naar iets als een 25KW GS500F, of een SV650S.
Verder als Suzuki heb ik nog niet gekeken, want op de sites van honda, yamaha en kawasaki kon ik gewoon niet zomaar vinden welke motoren standaard al een 25KW uitvoering hadden. Maar mocht die gedachtengang van mij zowiezo compleet onzin zijn hoor ik dat graag

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED
Dan doe je iets foutGTOfire schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 20:53:
Om eerlijk te zijn weet ik ook nog steeds niet eens welke van de 2 de zware is, maar wel dat ze verschillen

Gas geven, schakelen tot net voor het rode. Dan merk je het goed

Tja, wat voor motor wil je rijden? Een naked (zoals de ER-5) of een sportieve motor zoals een ZX-10R 2005? Maar een SV650S is altijd goedDus nu zit ik te kijken naar iets als een 25KW GS500F, of een SV650S.
Verder als Suzuki heb ik nog niet gekeken, want op de sites van honda, yamaha en kawasaki kon ik gewoon niet zomaar vinden welke motoren standaard al een 25KW uitvoering hadden. Maar mocht die gedachtengang van mij zowiezo compleet onzin zijn hoor ik dat graag

[Voor 46% gewijzigd door Chevy454 op 09-10-2005 21:23]

ik weet alleen niet in hoeverre ik dat mag van m'n instructeur. denk dat die wel ff vreemd staat te kijken als ik dat ding vol door trek naar 2 keer zoveel toeren als normaal. Maar ik heb me vast voorgenomen daar volgende les achter te komen

wat voor motor ik wil rijden zit ik nog aan te twijfelen dus. Bij een sport-motor zit je al gauw aan de echte kruisraket, en of dat zo slim is als eerste motor weet ik niet. Maar aangezien de reden om motorrijbewijs te willen halen wel zo'n supersport was, zit ik wel half in die richting te kijken, dus dingen als die SV650S, ziet er sportief uit, maar trekt niet meteen je hoofd eraf

Dus kwa types heb je het dan over sport-tour als ik het goed zeg, de ene fabrikant noemt het sport-tour, suzuki noemt het weer Street, ik noem het gaaf

Een ER5 die 14000 mag draaien ?GTOfire schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 21:43:
daar zeg je me wat. ik heb de vorige les voor het eerst eens een keer naar de toerenteller gekeken. Ik schakel gewoon 'normaal', beetje dezelfde toeren als bij een auto, en dat lijkt de bedoeling volgens het examen, want bij die verrichtingen waar je 50 moet rijden wordt je verwacht dat in z'n 3 te doen. Blijkt dus dat ik van 2 naar 3 schakel bij iets van 5.000 toeren, net voor of op de 50, blijkt dus dat de toerenteller tot de 17.000 gaat, waarvan 14.000 niet in het rood
Eerder 10000 ofzo

Vinden ze meestal wel leuk, die van mij vond het iig leuk toen ik met een CB two-fifty probeerde wat leasebakken kwijt te rijden (wat niet zo'n succes was overigensik weet alleen niet in hoeverre ik dat mag van m'n instructeur. denk dat die wel ff vreemd staat te kijken als ik dat ding vol door trek naar 2 keer zoveel toeren als normaal. Maar ik heb me vast voorgenomen daar volgende les achter te komen

leeg
Bij mij was het simpel: Chevy454, ik ben met de auto. Niet zo snel optrekken aub. Raar maar waar had ik altijd slecht contact met de instructeur op die momentenGTOfire schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 21:43:
ik weet alleen niet in hoeverre ik dat mag van m'n instructeur. denk dat die wel ff vreemd staat te kijken als ik dat ding vol door trek naar 2 keer zoveel toeren als normaal. Maar ik heb me vast voorgenomen daar volgende les achter te komen

/me Idem *Chevy454 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 22:14:
[...]
Maar ik heb ook gewoon lekker zonder koppeling liggen schakelen tijdens mijn lessen. Met mijn motor doe ik het toch maar

Overigens reed mijn instructeur bíjna altijd met de motor mee (behalve als ie stuQ was ofzo als bijv een leerlinge er tegenaan gereden was

Mn instructeur bij de 1e rijschool reed op een Triumph Trophy 1200 en ik op een CB two-fifty.
Kwamen we terug van het examen, reed nog een instructeur mee op een Diversion 600 ratbike, begonnen ze redelijk door te rijden in Eindhoven.
En dan maar stampen met die CB

leeg
Ik kreeg het volgende te horen tijdens de nabespreking van de les: "Je gaat heel netjes door de bocht, maar zodra je de bocht uitkomt, spuit je weg als een idioot!!".GTOfire schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 21:43:
ik weet alleen niet in hoeverre ik dat mag van m'n instructeur. denk dat die wel ff vreemd staat te kijken als ik dat ding vol door trek naar 2 keer zoveel toeren als normaal.

Rotdingen, die two-fifties, echt, vooral op de snelweg... Zo klein mogelijk maken en dan nét 120 tuffen, *jeej*4x2 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 11:45:
Ja, dat ken ik.
Mn instructeur bij de 1e rijschool reed op een Triumph Trophy 1200 en ik op een CB two-fifty.
Kwamen we terug van het examen, reed nog een instructeur mee op een Diversion 600 ratbike, begonnen ze redelijk door te rijden in Eindhoven.
En dan maar stampen met die CB

whehehehe... dan neemt de instructeur de bocht verkeerd als hij jou niet kan bijhoudenPeeJay schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 11:54:
Ik kreeg het volgende te horen tijdens de nabespreking van de les: "Je gaat heel netjes door de bocht, maar zodra je de bocht uitkomt, spuit je weg als een idioot!!".

Door goed hard en laat in te sturen kun je veel sneller op het gas in de bocht en heb je minder kans op een highsider

[Voor 29% gewijzigd door Chevy454 op 10-10-2005 12:58]
Hij reed in een autoChevy454 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 12:56:
[...]
whehehehe... dan neemt de instructeur de bocht verkeerd als hij jou niet kan bijhouden

Geeft maar weer eens het bewijs, ondanks het feit dat een auto meer grip heeft dan een motor is het toch de bestuurder welke de grootste limiet is.
eerste keer snelweg, 105km/h rijden op de snelweg, vol gas.. en dan de instructeur in je oor horen roepen "geef eens gas, ga eens inhalen" . .plat gaan liggen, 110km/h.. met pijn en moeite..Osiris schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 11:55:
[...]
Rotdingen, die two-fifties, echt, vooral op de snelweg... Zo klein mogelijk maken en dan nét 120 tuffen, *jeej*
Hij snapte hem toen ik de motor al platliggend op z'n (de motor

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHCapoeirist schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 15:49:
Hij snapte hem toen ik de motor al platliggend op z'n (de motor) kont begon te tikken alsof het een paard was
man, daar zou ik geld voor betalen om jou zo te zien

[Voor 23% gewijzigd door Chevy454 op 10-10-2005 15:50]

Wat een brommer dat ding zeg... wel leuk zoefen tussen het verkeer door.
[Voor 19% gewijzigd door Capo op 10-10-2005 15:52]

Mooiste moment van mijn lessen was toen ik een CBR1000F op een oprit vd snelweg finaal verloren reed

Gozer kon echt niet rijden.
Steuntjes aan de grond rijden tijdens je examen wordt trouwens ook niet op prijs gesteld als je een bocht even moet redden

with stoepidChevy454 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 15:44:
[...]
Geeft maar weer eens het bewijs, ondanks het feit dat een auto meer grip heeft dan een motor is het toch de bestuurder welke de grootste limiet is.
Moet je eens tegen Phr3ak over beginnen, bij hem moest ik gruwelijk inhouden om m niet van zn motor (monster 600) te rijden toen ik er met een panda achteraan crosste, dat was echt te grappig eigenlijk

Oke, rechte lijn was ie natuurlijk sneller, maar in iedere bocht kwam ik echt op m ingelopen dat het niet meer gezond was.
leeg

Zijn bandjes zijn dus zeker ook vierkant? Mss is het meer uit voorzorg om zijn werkende Duc niet met de vloer gelijk te maken nu hij werkt die duc4x2 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:05:
Moet je eens tegen Phr3ak over beginnen, bij hem moest ik gruwelijk inhouden om m niet van zn motor (monster 600) te rijden toen ik er met een panda achteraan crosste, dat was echt te grappig eigenlijk
Oke, rechte lijn was ie natuurlijk sneller, maar in iedere bocht kwam ik echt op m ingelopen dat het niet meer gezond was.

Nah, in de bocht kon hij mij makkelijk bijhouden, vandaar dat hij ook zei dat ik de bochten netjes reed. Maar zodra de motor redelijk rechtop kwam, had ik de gashendel al tot aan de stuit.Chevy454 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 15:44:
[...]
Daarom zei hij ook idioot tegen me

Hij heeft nu een AT volgens mij. Zal wel een voor de hand liggende reden hebbenChevy454 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:09:
[...]
Zijn bandjes zijn dus zeker ook vierkant? Mss is het meer uit voorzorg om zijn werkende Duc niet met de vloer gelijk te maken nu hij werkt die duc

Owja, kloptPeeJay schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:36:
Hij heeft nu een AT volgens mij. Zal wel een voor de hand liggende reden hebben

Op de kuipen of op het zadel?Capoeirist schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:38:
Dan is vierkant niet erg, is het pas erg als er geen blubber op de motor zit

[Voor 42% gewijzigd door Chevy454 op 10-10-2005 16:44]
[inkop-modus]Chevy454 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:41:
[...]
Op de kuipen of op het zadel?![]()
Als ik op de CBR stap zit er altijd 15kg blubber op
Ik dacht dat jij zwaarder was

[/inkop-modus]
ben ook zwaarderPeeJay schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:46:
[inkop-modus]
Ik dacht dat jij zwaarder was
[/inkop-modus]

15kg blubber komt van mijn 20% aan bodyfat, weeg nu 80kg (waarvan 16kg vet eigenlijk) ipv 88kg

Nog 5kg eraf en dan kan ik weer wat sneller qua acceleratie

Maar koopjesjagers, Motoport Den Haag gaat op de fles en houdt een totale verkoop van al hun spullen. Dus wie nu nog een setje handschoenen of een nieuwe helm moet hebben

Klik voor ad
[Voor 35% gewijzigd door Chevy454 op 10-10-2005 17:01]
Oei dan ga ik dit weekend zien hoe men oorlog voert bij de kleding koopjes?Chevy454 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:49:
[...]
ben ook zwaarder
15kg blubber komt van mijn 20% aan bodyfat, weeg nu 80kg (waarvan 16kg vet eigenlijk) ipv 88kg
Nog 5kg eraf en dan kan ik weer wat sneller qua acceleratieGoedkoopste vorm van tuning
Maar koopjesjagers, Motoport Den Haag gaat op de fles en houdt een totale verkoop van al hun spullen. Dus wie nu nog een setje handschoenen of een nieuwe helm moet hebben
Klik voor ad

Ik zou wel een nieuwe jas, handschoenen en helm willen maar een helm in mijn maat moet ik toch maar bestellen (XXXL 65cm

And it goes BRAAAAAPP!
De SV650 en SV650S..
ik bekijk de plaatjes, de kleuren, de technische specs...
geen enkel verschil buiten het stuk op de voorkant bij de S. Ohja, en 1000 euro duurder.
Weet iemand wat nou het verschil is tussen de 650 en 650S? Ik kan me haast niet voorstellen dat die andere kop op de voorvork 1000 euro scheelt

Vergis je niet, kost toch wel wat hoorGTOfire schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 20:34:
Weet iemand wat nou het verschil is tussen de 650 en 650S? Ik kan me haast niet voorstellen dat die andere kop op de voorvork 1000 euro scheelt

Dat is inderdaad het enige verschil voor zover ik weet. In BE is het verschil maar 300 € tussen de 2 versies overigens...GTOfire schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 20:34:
ik zit al de hele dag door te kijken naar motoren en ben iets tegen gekomen:
De SV650 en SV650S..
ik bekijk de plaatjes, de kleuren, de technische specs...
geen enkel verschil buiten het stuk op de voorkant bij de S. Ohja, en 1000 euro duurder.
Hail to the guardians of the watchtowers of the north

ik heb alleen een ander probleem, tenzij ik mn spaarrekening ga plunderen heb ik 1200 euro voor een motor, en dan moet ik nog lessen en examens betalen... werken doe ik wel, maar dan nog zit ik wel leuk na te denken, maar het duurt echt nog wel een lange tijd voor ik die weet-ik-veel-5.000 euro neer kan tellen

Als ik zie dat zo'n Suzuki SV650 nieuw voor adviesprijs 7.000 euro kost, ga ik toch ff langs marktplaats kijken, maar dan nog ben je 4.000 euro kwijt als je geluk hebt lijkt het wel

Anoniem: 28145
Wat een kettingsetje en eventueel een speedohealer niet kunnen uitmakenAnoniem: 28145 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 23:26:
De S heeft voorzover ik weet een achtertandwiel dat één tandje kleiner is. Staat dus iets langer gegeard.

Los kuipje achteraf is zo gefikst.
Wise enough to play the fool
Ik wil voornamlijk voor mijn verzekerings premie en me eigen risico een motor-alarm aanschaffen.
Ook omdat me motor niet altijd onder toezicht gestalt kan worden, zie, me werk of op school.
Ik heb al wat navraag gedaan bij bedrijven en prijzen liggen niet echt ver uit elkaar.
Ik heb offertes van Datatool, Spyball en Alert alarm. Allemaal tussen de €400,- en €550,- all-in.
Welke kunnen jullie me aanraden? ervaringen?
-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-
Inbouwen moet je heel zorgvuldig doen en de tijd voor nemen, draadjes netjes weg werken en omleiden en niet alles zomaar neerkwakken, dat is grootste boosdoener bij storingen..
ik heb zelf toendertijd mijn B gehaald bij bruinsma hoewel ik daar niet 100% tevreden over was hou je dat toch altijd.
ik woon zelf in utrecht

en wat kan ik dan het beste doen. zo snel mogelijk nu mijn rijbewijs halen of toch wachten tot na de winter?
[Voor 12% gewijzigd door bolleh op 11-10-2005 12:17]

Ikzelf vond 't ook wel prettig om óók in de winter te lessen. Ok, 't is soms koud, maar je leert er wel onder vrijwel alle omstandigheden rijden.. Herfst idem ditto, regen durf ik nu prima aan

[Voor 22% gewijzigd door Osiris op 11-10-2005 12:24]

Ik kan je overigens wel vertellen dat 'niet 100% tevreden maar dat hou je toch' op zich niet waar is. Ik les nu bij Van Veghel in Oss, waar ik ook mn B heb gehaald destijds. En daar ben ik echt wel 100% tevreden over, dus het kan best

Ik zit nog altijd te kijken naar welke motor ik wil rijden. Ik moet maar es kijken of ik een keer op de CBR900 van mn instructeur mag zitten om die rijpositie te ervaren. Vriend van me zei dat als je eenmaal op zo'n racer zit je niks anders meer wil, maar ik heb dus alleen nog maar die ER-5 om te vergelijken. En het probleem dat zoiets nieuw 6.000 euro kost ga ik maar gewoon negeren, want dat blijft toch

Anoniem: 122648

maar goed, donderdag heb ik wel ff tijd, denk dat ik dan wel eens langs ga

Weet overgens iemand waarom een zxr400 uit 98 met meer km's in verhouding duurder is als een zx6r uit 99?
Nieuwwaarde scheelt toch niet zoveel?
Zijn die zx6r's overgens op 25kw te krijgen?op kenteken?
en hoeveel kw leveren deze beestje onbegrenst?
/edit
Lees hier 112pk dus 82kw.
[Voor 8% gewijzigd door AcIDeR op 11-10-2005 22:29]

Maar een ZX-6R is ook verkrijgbaar in 25kW voor zo ver ik het weet.
Los daarvan, als aspiriant motormuis een middagje alles "bezitten" en betasten is natuurlijk hardstikke leuk!
Vooral bij motoren die je wellicht nooit zult berijden...Anoniem: 28145 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:26:
Los daarvan, als aspiriant motormuis een middagje alles "bezitten" en betasten is natuurlijk hardstikke leuk!

/me Uche * Hayabusa /me kuch *

[Voor 3% gewijzigd door Osiris op 12-10-2005 00:05]
Anoniem: 88352
Maar ik zit daar dan om met m'n leren jasje (gewoon leren jas, geen motorjas ofzo) en mijn spijkerbroek. Best wel link, dacht ik bij mezelf. Ik wil dus een motorpak gaan kopen. Maar er zijn zo veel verschillende soorten en maten. Wat kan ik het beste nemen? Zo'n leren pak of een 'plastic' pak?
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Maar terugkomend op je vraag.
Ik vind een leren motoroutfit in de zomer prettiger dan textiel. Nadeel is echter dat leer niet waterdicht is dus je zult een regenpak mee moeten nemen.
Een textiel motoroutfit vind ik in de winter prettiger, is warmer en tevens waterdicht.
Volgens mij maakt het qua bescherming weinig uit of je in textiel of leer rijdt.
Of een leren overall met in de kou/regen een jack eroverheen (heb ik een tijd gedaan).
Laat je eens voorlichten bij een grote motorzaak. Als je op een rustig moment gaat hebben de dames vaak meer dan voldoende aandacht voor je.

Anoniem: 97225
* Anoniem: 97225 heeft nu zo'n 4 jaartjes het papiertje.BredeP schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 19:19:
* Anoniem: 97225 is ok al weer een jaartje of 6 voorzien van rijbewijs.
Nooit eigen fietsjes gehad helaas, wel meerdere malen gehuurd en een blokje om op de fiets van mijn pa.
Gereden machines:
Honda CB-250 (tja, was nog onder de 21 op het moment van lessen).
Afgeknepen Intruder 600, huurmachine als cadeautje van de rijschool.
Suzuki GSX-600F, reed wel erg lekker.
Suzuki GSX-750F, reed nog net iets lekkerder (iets ruimere kuip, is met 1,95m lengte wel prettig).
BMW K1200-RS. Magnifieke machine, rijdt er helaas 1 minder van rond op deze wereld sinds ik hem onderaan een dijk parkeerde op een wat minder charmante manier.
Paps rijdt momenteel op een K-1200GT, had hiervoor een oude K100-LT. Op zijn nieuwe nog niet gereden, die oude was een "vliegende" baksteen.
Ik moet binnenkort echt eens weer gaan rijden. Maar eerst deze winter maar eens gaan sparen voor een nieuwe helm etc. Is na mijn ongevalletje allemaal total loss verklaard, nu al 4 jaar niet op de fiets gezeten, tenminste, niet gereden.
Gereden masjienes: Yamaha FZR400 1991, Yamaha FZR600 1993, Yamaha FZR1000 1994, Honda CB250, Honda CB500, Honda Fireblade 1999, Honda Fireblade 2004, Honda CBR600 1993, Honda CBR600 1997, Honda CBR600RR 2004, Honda CBR600RR 2005, Honda FMX650 2005, Kawasaki ZX6R 2004, Kawasaki ZX6R 2005, Kawasaki ZX10R 2005, Suzuki SV650S 2004, Suzuki GSX-R600 1997, Suzuki GSX-R600 1998, Suzuki GSX-R600 2001 Suzuki GSX-R600 2004, Suzuki GSX-R750 1996, Suzuki GSX-R750 2005, Suzuki GSX-R1000 2005, Yamaha R6 1999, Yamaha R6 2004, Yamaha R6 2005, Yamaha FJR1300 2003, MV Agusta Brutale-S 2004, MV Agusta F4SR 2004, Ducati 749S 2004, MZ 1000S 2004, Triumph Daytona 650 2004, Triumph Daytona 955i 2004, BMW R1100RT...
En ik vergeet er vast nog een paar.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 97225 op 12-10-2005 09:30]
Mag ik je nu aanraken?Anoniem: 97225 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 09:28:
[...]
* Anoniem: 97225 heeft nu zo'n 4 jaartjes het papiertje.
Gereden masjienes: Yamaha FZR400 1991, Yamaha FZR600 1993, Yamaha FZR1000 1994, Honda CB250, Honda CB500, Honda Fireblade 1999, Honda Fireblade 2004, Honda CBR600 1993, Honda CBR600 1997, Honda CBR600RR 2004, Honda CBR600RR 2005, Honda FMX650 2005, Kawasaki ZX6R 2004, Kawasaki ZX6R 2005, Kawasaki ZX10R 2005, Suzuki SV650S 2004, Suzuki GSX-R600 1997, Suzuki GSX-R600 1998, Suzuki GSX-R600 2001 Suzuki GSX-R600 2004, Suzuki GSX-R750 1996, Suzuki GSX-R750 2005, Suzuki GSX-R1000 2005, Yamaha R6 1999, Yamaha R6 2004, Yamaha R6 2005, Yamaha FJR1300 2003, MV Agusta Brutale-S 2004, MV Agusta F4SR 2004, Ducati 749S 2004, MZ 1000S 2004, Triumph Daytona 650 2004, Triumph Daytona 955i 2004, BMW R1100RT...
En ik vergeet er vast nog een paar.

Divide and conquer.

Heb er wel veel zin in, ga zeer binnekort beginnen, maar ben gewoon benieuwd hoeveel geld ik er ongeveer voor nodig heb

Volgens mij was dat een prank van MoFKaP.
Mwa, textiel kan ook goed spannen. Ik heb een textiel pak dat het model heeft van een leren. Spant echt om je lichaam, erg korte jas vast te ritsen aan de broek, en stukken leer waar het nodig is. Dat is het pak dat ik aan heb op de foto in de TS.The Bad Seed schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 08:55:
Als je alleen motoren huurt neem ik voor het gemak even aan dat je dat alleen doet als het mooi weer is, en dan is leer simpelweg het beste. Leer sluit beter aan bij je lichaam, flappert niet bij het rijden met wat hogere snelheden en is slijtvaster (wanneer je valt). Textiel is dan weer beter waterdicht. Rij je ook in de winter en wil je maar 1 pak kopen dan ben je waarschijnlijk beter af met een textiel pak.
Dan heb ik nog een gewone textiel broek voor naar het werk te gaan, en 2 textiel jassen. 1 nieuwe die erg warm is en dan nog een gewone waar ik de binnenvoering uit heb.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Anoniem: 88352
He dankje. Hoe heten dit soort pakken? Zoiets zoek ik dus ook? Beetje betaalbaar?DinX schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 11:20:
[...]Mwa, textiel kan ook goed spannen. Ik heb een textiel pak dat het model heeft van een leren. Spant echt om je lichaam, erg korte jas vast te ritsen aan de broek, en stukken leer waar het nodig is. Dat is het pak dat ik aan heb op de foto in de TS.
Dan heb ik nog een gewone textiel broek voor naar het werk te gaan, en 2 textiel jassen. 1 nieuwe die erg warm is en dan nog een gewone waar ik de binnenvoering uit heb.
Lijkt me ook, want anders was zoiets heel wat beter in het nieuws gekomen.Anoniem: 28145 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 11:15:
Dat heb je toch niet op het GS forum gelezen he?
Daarnaast zou ik het nog weigeren aan te doen al zou het verplicht zijn...
Ik mag het toch wel zelf weten lijkt me ?
Als ik naar mn werk rijd wat 3km van mn huis zit (jaja, kan beter fietsen, maar daar heb ik een nog grotere hekel aan en die NX is toch al verhoerd

Ja, tuurlijk kan er iets gebeuren, maar ik weeg gewoon het risico af tegen het ongemak.
leeg
Helm is ook verplicht, maar die doe je waarschijnlijk wel op?4x2 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:02:
[...]
Lijkt me ook, want anders was zoiets heel wat beter in het nieuws gekomen.

Anoniem: 6317
Heeft dat ook de rest van de voordelen van een textielen pak? Waterdicht / warmer etc? Of zijn er wel concessies gedaan op bepaalde delen om er zo een pak van te kunnen maken? Ik vind het wel een mooi pak namelijkDinX schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 11:20:
[...]
Mwa, textiel kan ook goed spannen. Ik heb een textiel pak dat het model heeft van een leren. Spant echt om je lichaam, erg korte jas vast te ritsen aan de broek, en stukken leer waar het nodig is. Dat is het pak dat ik aan heb op de foto in de TS.

Als je verwondingen hebt gezien van mensen die met >80km/h over het asfalt zijn gegaan zonder pak/handschoenen aan.. oh man..4x2 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:02:
[...]
Lijkt me ook, want anders was zoiets heel wat beter in het nieuws gekomen.
Als ik naar mn werk rijd wat 3km van mn huis zit (jaja, kan beter fietsen, maar daar heb ik een nog grotere hekel aan en die NX is toch al verhoerd) ga ik toch mooi geen pak aantrekken.
Ja, tuurlijk kan er iets gebeuren, maar ik weeg gewoon het risico af tegen het ongemak.
ik rij nog geen meter zonder pak/handschoenen/laarzen/helm. Het is gewoon echt te gevaarlijk. Ik wil graag nog vingers en enkels hebben als ik een keer val.
Vandaar dat ze het van mij mogen verplichten, het is gewoon te gevaarlijk en er worden elk jaar weer mensen permanent invalide door het niet dragen van beschermende kleding.
Have a wheelie good weekend!
Beschermende kleding is inmiddels al verplicht bij het rijexamen. Zou me niets verbazen als ze in Nederland( =regeltjesland) dit gaan invoeren. Kan me er ook wel iets bij voorstellen.Capoeirist schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 11:09:
overigens is vanaf 1 januari beschermende kleding verplicht, t-shirtje of korte broek op de motor levert je een proces verbaal op (mits ze je laten stoppen etc etc)
Nee MF.. prank ja ? hmmz..Anoniem: 28145 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 11:15:
Dat heb je toch niet op het GS forum gelezen he?
Neuh, laat mensen het maar zelf weten, zo kun je het ook verbieden om te gaan voetballen, ontstaan ook veel blessures.....FragDaddy schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:58:
[...]
Vandaar dat ze het van mij mogen verplichten, het is gewoon te gevaarlijk en er worden elk jaar weer mensen permanent invalide door het niet dragen van beschermende kleding.
Ik weet ook hoe pijnlijk het is (30@ brommer, knie aardig opengehaald), heb mn pak dus wel aan voor langere stukken.
Maar dat kleine kutstukje in de bbk weiger ik het volle pak aan te doen (handschoenen, gewone leren jas en vrij fatsoenlijke schoenen).
Tuurlijk kan er iets gebeuren, maar het gekloot is het mij niet waard.
Allicht, dat vind ik ook niet onhandig (en daarbij is het risico veel groter), maar een volledig pak aantrekken voor 3km wel.Osiris schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:05:
[...]
Helm is ook verplicht, maar die doe je waarschijnlijk wel op?
[Voor 18% gewijzigd door 4x2 op 12-10-2005 14:38]
leeg

4x2 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:02:
Als ik naar mn werk rijd wat 3km van mn huis zit (jaja, kan beter fietsen, maar daar heb ik een nog grotere hekel aan en die NX is toch al verhoerd)

leeg
In je auto is het dragen van een gordel ook verplicht, het is tenslotte voor je eigen veiligheid!
Als ik heel die zomer-rijders zie rond knorren in d'r t-shirtjes en korte broeken...Kom op, totaal geen enkel benul van de potentiele gevolgen.
En heel dat gezeik van "maar ik rijd alleen maar 2 Km naar m'n werk" of "ik heb al 30 jaar m'n rijbewijs, dus ik kan héél goed rijden" Allemaal onzin en kolder, maar vooral stoer-doenerij!!!
Lekker stoer doen in je shirtje, staat mooi straks op het strand, die huid transplantaties....
[Voor 7% gewijzigd door Shaggy op 12-10-2005 17:49]
YepAnoniem: 28145 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 17:57:
Zo, ben je het kwijt?

Een autogordel en helm doe je snel om, snel af en heb je niet zo'n last van.
Maar een motorpak meesjouwen is gewoon veel meer onhandig gedoe.
Dat het veiliger is zal ik niet betwisten, dat weet ik zelf ook wel, heb het ook eigenlijk altijd aan, maar voor die kleine pielstukjes gewoon niet.
En zeggen van: pak dan de fiets maar: nee, volgens mij is het nog steeds MIJN motor en mag IK weten wat ik met MIJN motor doe, ook al is het er slecht voor.
In dat opzicht kun je een helm op een fiets en snorfiets ook verplicht stellen, want 30km/u is meer dan genoeg om te overlijden als je iets een beetje redelijk raakt (zelfs met helm geloof ik, maar goed, die zal in veel gevallen veel erger voorkomen).
[Voor 21% gewijzigd door 4x2 op 12-10-2005 18:49]
leeg
Ik kan natuurlijk alleen maar voor mezelf spreken, maar als ik zo'n aap in z'n korte broek en t-shirt op een motor zie rijden denk ik eerder dat het een idioot is omdat ie geen bescherming draagt.
Ik snap overigens best dat als je ff snel 3 km moet rijden en je wil dat persé op de motor doen (ik bedoel tja, soms heb je gewoon geen zin om te fietsen, ik pak ook wel es de auto naar de stad), dat je dan niet jezelf in je pak gaat lopen heisen. Ik weet niet in hoeverre je een pak als kleding kan dragen of dat je het echt na het rijden weer uit moet doen, maar het lijkt me voor een ervaren rijder teveel moeite om op te wegen tegen het risico van een val voor zo'n stukje.
Dat is natuurlijk een afweging die iedereen anders ziet, zat mensen zien het risico veel groter dan anderen, en ik zal zeker de eerste jaaaaaaren niet zonder bescherming gaan rijden, zo nuchter ben ik wel

Dus ik kan me voorstellen dat iemand de keuze maakt om zn pak uit te laten

En zo is het met gordels ook begonnen. Toen die dingen verplicht werden zei iedereen.. voor kleine stukjes in de bebouwde kom doen wij onze gordel niet om.. Totdat daar bekeuringen voor uitgeschreven werden en mensen wijzer werden. nu is het gemeengoed en draagt bijna iedereen zijn gordel ook in de bebouwde kom.4x2 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 18:47:
Gefeliciteerd, mag ik dan zeggen dat ik het er niet mee eens ben ?
Een autogordel en helm doe je snel om, snel af en heb je niet zo'n last van.
Maar een motorpak meesjouwen is gewoon veel meer onhandig gedoe.
Dat het veiliger is zal ik niet betwisten, dat weet ik zelf ook wel, heb het ook eigenlijk altijd aan, maar voor die kleine pielstukjes gewoon niet.
En zeggen van: pak dan de fiets maar: nee, volgens mij is het nog steeds MIJN motor en mag IK weten wat ik met MIJN motor doe, ook al is het er slecht voor.
In dat opzicht kun je een helm op een fiets en snorfiets ook verplicht stellen, want 30km/u is meer dan genoeg om te overlijden als je iets een beetje redelijk raakt (zelfs met helm geloof ik, maar goed, die zal in veel gevallen veel erger voorkomen).
En een helm op de fiets is in veel landen ook al jaren verplicht.
Ook al steek je je motor in de fik. I don't care.
Die gordels is om fataal letsel te voorkomen. Hoevaak hoor jij dat iemand om het leven komt omdat hij geen leren pak aanhad?FragDaddy schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 19:32:
[...]
En zo is het met gordels ook begonnen. Toen die dingen verplicht werden zei iedereen.. voor kleine stukjes in de bebouwde kom doen wij onze gordel niet om.. Totdat daar bekeuringen voor uitgeschreven werden en mensen wijzer werden. nu is het gemeengoed en draagt bijna iedereen zijn gordel ook in de bebouwde kom.
En een helm op de fiets is in veel landen ook al jaren verplicht.
Ook al steek je je motor in de fik. I don't care.
Als je iets raakt ben je toch weg. Pak of geen pak.
Dat ze na een glijpartij geen huid hebben is toch niet jouw probleem ofwel? En niet met het gelul aankomen van de stijging van premie voor je ziektekostenverzekering, want dat slaat serieus nergens op.
Neen dank u, ik denk zelf wel na.
Dat bedoel ik. Je weet welk risico je loopt, je moet er ook maar mee kunnen leven. Premie van de ziektekost is gewoon onzin. Gewoon weer een regeltje van iemand welke denk weer nuttig denk te zijn, zoals heel veel van die onzinnige dingen worden uitgevonden zoals de cable barriere.PeeJay schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 19:59:
Dat ze na een glijpartij geen huid hebben is toch niet jouw probleem ofwel? En niet met het gelul aankomen van de stijging van premie voor je ziektekostenverzekering, want dat slaat serieus nergens op.
Terug over het materiaal van het pak:
Ik wil niets liever dan leer meer. Wat een genot om daarmee te rijden. Zit heerlijk, zit strak, wappert niet bij 200km/h en je kan het circuit mee op. Ze stellen een lerenpak als eis op het circuit

Ik wil zelf niets anders meer dan leder voor in de zomer, textiel gebruik ik enkel wanneer het kouder wordt (dan ga ik ook niet meer als Vale wannabee rijden

[Voor 33% gewijzigd door Chevy454 op 12-10-2005 21:41]
Nou. Dan neem ik aan dat je een wet op gordels, helmen, APK, typegoedkeuringen van helmen, etc. ook allemaal onzin vind? de burger moet het zelf maar weten.Anoniem: 28145 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:18:
Weet je waar ik zoveel moeite mee, dat een ander voor mij gaat beslissen wat veilig is. Ik rij altijd met motorkleding, handschoenen, laarzen etc. dus je zou zeggen dat het mij geen ruk zou uitmaken. Niet dus. Als er ooit zo'n wet komt weet je meteen dat er een soort van keurmerk en keuringsinstantie in het leven wordt geroepen. Volgende stap is dat we allemaal in dezelfde opvallende fluo-jassen moeten gaan rijden.
Neen dank u, ik denk zelf wel na.
Nee, de burger is dom en dus moet Den Haag voor hem denken.
En kennelijk is dat nodig.
Het wordt pas echt gevaarlijk als Den Haag bedenkt dat motorrijden ansich gewoon gevaarlijk is..

Ik vind dat ze de vangrails in bochten een keer moeten aanpassen. Gewoon een dubbele vangrail (zodat je niet tegen zo'n paaltje aan kan komen, of nog erger, onder de vangrails door kan glijden)Gewoon weer een regeltje van iemand welke denk weer nuttig denk te zijn, zoals heel veel van die onzinnige dingen worden uitgevonden zoals de cable barriere.
[Voor 19% gewijzigd door FragDaddy op 12-10-2005 21:39]
Maar dat is het toch ook?FragDaddy schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:38:
Het wordt pas echt gevaarlijk als Den Haag bedenkt dat motorrijden ansich gewoon gevaarlijk is..

Vandaag was weer een discussie aan de gang op school over motorrijders welke levensgevaarlijk zijn

Bestaan al alternatieven maar hey, die daar in Den Haag (of in mijn geval Brussel) zitten mensen welke thuis het meeste verstand hebben over verkeersveiligheid op het moment dat het tijd is dat de GFT container wordt opgehaald (hun grootste concurrent buiten staat: de vuilnisbak)Ik vind dat ze de vangrails in bochten een keer moeten aanpassen. Gewoon een dubbele vangrail (zodat je niet tegen zo'n paaltje aan kan komen, of nog erger, onder de vangrails door kan glijden)
[Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 12-10-2005 21:45]
Het zit net als een textiel pak. Qua aanvoelen bedoel ik dan. Het zit alleen strak om je lichaam. Het is een beetje warmer denk ik (nooit leer aangehad), maar het heeft geen thermische binnenvoering. Het is dus hetzelfde als een normaal textiel pak, zonder binnenvoering. Nu valt dat nog te doen, al ben ik al overgeschakeld op normaal textiel pak.Anoniem: 6317 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:17:
[...]
Heeft dat ook de rest van de voordelen van een textielen pak? Waterdicht / warmer etc? Of zijn er wel concessies gedaan op bepaalde delen om er zo een pak van te kunnen maken? Ik vind het wel een mooi pak namelijk
Het is natuurlijk ook waterdicht

Motorrijden is voor mij een bewuste keuze. Een keuze voor een persoonlijk transportmiddel dat niet superveilig is. Als ik veiligheid had gewild, had ik auto gereden, of de trein ofzo. Zoals jullie weten rij ik ook offroad. Daar zijn geen vangrails, en is het de normaalste zaak dat je je van top tot teen in beschermende kleding hijst. En zonder verplichting, dat doe je gewoon omdat je heel wilt blijven.FragDaddy schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:38:
[...]
Nou. Dan neem ik aan dat je een wet op gordels, helmen, APK, typegoedkeuringen van helmen, etc. ook allemaal onzin vind? de burger moet het zelf maar weten.
Nee, de burger is dom en dus moet Den Haag voor hem denken.
En kennelijk is dat nodig.
[...]
Ik vind dat ze de vangrails in bochten een keer moeten aanpassen. Gewoon een dubbele vangrail (zodat je niet tegen zo'n paaltje aan kan komen, of nog erger, onder de vangrails door kan glijden)
Waar ik grote moeite mee heb dat er maar gesteld wordt dat de burger dom is, en (tegen zichzelf) beschermd moet worden. Gezond verstand behoren we niet meer te gebruiken, neeee het is veel makkelijker om geboden op te leggen. Ik ben niet dom en ik denk zeer vaak na over de bescherming die mijn motorkleding mij biedt. Maar ik wens niet zonder pardon regeltjes opgelegd te krijgen. Wmb. mag de helmdraagplicht afgeschaft worden, ik draag hem toch wel.
Ik zie dat verplichten van motorkleding (definieer dat eens trouwens, wat is "motorkleding", waar moet dat aan voldoen?) absoluut niet zitten. Ik denk zelf wel na. Wie gaat dat betalen, dat labeltje waarop staat "dit is een goedgekeurde motorjas, verplicht herkeuren voor sept. 2006"?
Nou?
Ik hoef niet beschermd te worden, dat doe ik zelf wel. En kom niet met slappe verhalen over typegoedkeuring van helmen. Je kunt nog steeds een certificering in stand houden voor bijvoorbeeld gebruik in de motorsport of autosport? Voor fabriekanten de manier om te laten zien dat ze veilige produkten maken. In de auto hoef je geen helm te dragen, toch kun je helmen kopen die goedgekeurd zijn voor gebruik in de autosport. En APK hoef ik ook niet voor de motor, ik zorg er zelf wel voor dat alles perfect werkt. Geldklopperij...

(en nee dat is niet leuk, steeds dat mooie geluid terwijl je weet dat je de komende tijd niet zult rijden

Dat zou het moeten zijn (utopieen 4everFragDaddy schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:38:
[...]
Nou. Dan neem ik aan dat je een wet op gordels, helmen, APK, typegoedkeuringen van helmen, etc. ook allemaal onzin vind?

Juist, als ik op mn smoel ga zonder beschermende kleding in die 5min naar mn werk heb ik het ook alleen aan mezelf te wijten dat ik schaafwonden heb (dan hoogstwaarschijnlijk alleen op mn benen, gezien het feit dat ik mn handschoenen wel altijd aan heb, dat is nl een kleine moeite en kan veel besparen omdat je instinctief de klap op wil vangen met je handen, net zoals mn gewone leren jas die nog wel iets kan hebben, heb toch niks andersChevy454 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:36:
Dat bedoel ik. Je weet welk risico je loopt, je moet er ook maar mee kunnen leven. Premie van de ziektekost is gewoon onzin. Gewoon weer een regeltje van iemand welke denk weer nuttig denk te zijn, zoals heel veel van die onzinnige dingen worden uitgevonden zoals de cable barriere.

En die ziektekostenpremie, och, ik betaal nu 80 euro per maand (particulier), met een eigen risico van 400 euro ofzo.
In dat opzicht kan ik er bijna blij mee zijn als ik in het ziekenhuis lig voor schaafwonden, betaal ik die tyfuszooi niet voor niks (en dat is semi serieus).
leeg
Motorenverbod dreigt in Antwerps havengebied
Omdat deelgemeente Verrebroek al jaren te lijden heeft van racende motorrijders heeft Beveren een voorstel ingediend bij de Afdeling Maritieme Toegang, de wegbeheerder van de haven, om het gebied volledig motorvrij te maken. Vooral tijdens de weekends lokken de lange en brede havenwegen nogal wat rijders die alles hun karretje willen halen. Verbodsborden, politiecontroles en ribbelstrips halen weinig uit. Een verbod in het hele gebied lijkt voor Beveren de enige oplossing.

Dit topic is gesloten.