Motor - Beginnersvragen... en meer! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 10.035 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

PeeJay

Prutser

DinX schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 08:26:
[...]
Verbodsborden, politiecontroles en ribbelstrips halen weinig uit. Een verbod in het hele gebied lijkt voor Beveren de enige oplossing.
Ehhhh, als dat eerste al niet helpt, waarom zou een algeheel verbod dan wel iets uithalen?
Nog een verbodsbod erbij zetten? :P

Don't play dumb with me, that's a game you can't win....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-06 12:13

-TAZZ-

X

In Haaksbergen hebben ze ook een tijd lang last gehad van streetracende jongeren 8) op het industrieterrein. Oplossing was een verbodsbord met een vuilniszak eroverheen welke in het begin van het weekend verwijderd werd |:( |:( Bordje met onderschift 'alleen geldig op za en zo' was zeker te duur.

[ Voor 3% gewijzigd door -TAZZ- op 13-10-2005 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

-TAZZ- schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 10:20:
In Haaksbergen hebben ze ook een tijd lang last gehad van streetracende jongeren 8) op het industrieterrein. Oplossing was een verbodsbord met een vuilniszak eroverheen welke in het begin van het weekend verwijderd werd |:( |:( Bordje met onderschift 'alleen geldig op za en zo' was zeker te duur.
Dan zorg je dat je zelf een vuilniszak meeneemt en erover trekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

DinX

Motormuis

PeeJay schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 11:41:
[...]

Dan zorg je dat je zelf een vuilniszak meeneemt en erover trekt ;)
+1 inzichtvol :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bevalt mij niks dat de regering zou bepalen wat ik aan moet op de motor (draag toch altijd pak maar ik haat verplichtingen) , waar ik moet schijten, bij wie ik als een mak lammetje me geld in moet leveren, en wat ik moet doen tijdens dat ik sex heb.

Het is mijn leven en ik bepaal hoe ik dat wil leven, zolang ik er niemand mee lastig val of dat niemand me ergens af hoeft te schrapen is mijn leven, mijn probleem.

Motorrijders vogelvrije vrijbuiters ? my ass...

Laten we gewoon alelmaal met een vuilniszak op onze motor gaan rijden _/-\o_ great idea.

[ Voor 11% gewijzigd door Capo op 13-10-2005 13:37 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:01

4x2

lộn xộn quá

Is een test van Moto73 geweest waarbij ze dat deden :X
GSXF750/600 test (dat nieuwe gesmolten kaarsvet model)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

oh man.. ik moet volgens mij niet meer bij de motorzaak langs gaan. Aardige verkoper daar probeerde mij een 25KW Kawa ZX6R (zeg ik dat goed?, type nummer met een 6 iig :) ), aan te smeren, en echt, als ik m'n rijbewijs had gehad was het em nog haast gelukt ook. Ik merkte al meteen het verschil in rijpositie en dat ik zo'n racer toch wel een stukje fijner vind zitten.

Ik zit alleen nu wel te twijfelen tussen 2 meningen:
1. Koop voor je 25KW tijd een 'barrel'. natuurlijk geen ding dat uit elkaar valt, maar je verkoopt em toch na 2 jaar en dan begin je aan het echte werk. Je kan meteen een dure kopen, maar je valt geheid een keer.

2. Koop gewoon een goeie motor die over 2 jaar zonder begrenzing is wat je wil, want je kan na 2 jaar ook die begrenzing weer verwijderen en vol vermogen plezier hebben van je aankoop.

Ik ga dr op zich niet vanuit dat ik val, maar aan de andere kant is het niet zo dat ik nu geld teveel heb ofzow. Een Honda CB500 is weliswaar geen blijver, maar ik weet niet in hoeverre ik die 4500-5000 euro voor een motor beschikbaar heb die wel meteen goed is.

Wat zijn hier de meningen/ervaringen? Eerst beginnen op een mormel wat je na 2 jaar zsm verkoopt om aan een 'echte' motor te beginnen? Of toch die extra rek in het budget opzoeken om zo in 1 keer een motor te hebben waar je na 2 jaar gewoon op door wil rijden?

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

GTOfire schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 16:50:
Ik zit alleen nu wel te twijfelen tussen 2 meningen:
1. Koop voor je 25KW tijd een 'barrel'. natuurlijk geen ding dat uit elkaar valt, maar je verkoopt em toch na 2 jaar en dan begin je aan het echte werk. Je kan meteen een dure kopen, maar je valt geheid een keer.

2. Koop gewoon een goeie motor die over 2 jaar zonder begrenzing is wat je wil, want je kan na 2 jaar ook die begrenzing weer verwijderen en vol vermogen plezier hebben van je aankoop.
Volgens mij vergeet je een belangrijk aspect: Je moet nog leren rijden als je je rijbewijs hebt.

Volgens mij kun je beter leren rijden op een vergevingsgezind oud barrel, leren waar de grenzen van de motor liggen, en leren de motor te beheersen in plaats van leren hoe je zo voorzichtig mogelijk zo min mogelijk van 't vermogen van de motor gebruikt.

edit: Een 2e aspect: Misschien weet je nu nog wel helemaal niet wat je over 2 jaar leuk vindt. Als je spijt hebt van je dure aankoop, had je beter een oudje kunnen hebben.

Leuk meegenomen is de afschrijving. Als je voor pak 'm beet 1000 euro een GS500 ofzo op de kop tikt, kun je 'm over 2 jaar voor 'tzelfde bedrag weer verkopen. Onderhoud, banden en dergelijke zijn ook goedkoper, en mocht je dat leuk vinden kun je er ook meer zelf aan sleutelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Pooh op 13-10-2005 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
4x2 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 00:46:
[...]

En die ziektekostenpremie, och, ik betaal nu 80 euro per maand (particulier), met een eigen risico van 400 euro ofzo.
In dat opzicht kan ik er bijna blij mee zijn als ik in het ziekenhuis lig voor schaafwonden, betaal ik die tyfuszooi niet voor niks (en dat is semi serieus).
Mwah, denk niet dat ze je een paar dagen opnemen voor wat schaafwondjes .. Lijkt me niet dat je boven de 400 euro uitkomt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Osiris schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:11:
[...]

Mwah, denk niet dat ze je een paar dagen opnemen voor wat schaafwondjes .. Lijkt me niet dat je boven de 400 euro uitkomt :+
Voor 400 euro krijg jij nog geen nacht een bed hoor. Een standaard motor-ongeluk met ambulance kost al wel meer dan 400 euro schat ik: Ambulance 150,- , rontgenfototjes + interpretatie: 150,- , tetanusinjectie: 30,- , verbandkamer: 50,- , etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Leren rijden gaat het beste op een licht motortje wat je lekker makkelijk om kan gooien.
En houd rekening met het onderhoud, want dat is van zo'n begrensde Kawa nog steeds behoorlijk (banden/ketting/remblokken wel minder, maar als je ze moet vervangen is het nog niet echt goedkoop).

Ik ben zelf begonnen op een Honda NX250je en het is opvallend wat voor lol je nog met zo'n ding kan hebben.
Zeker het feit dat je in de file haakse bochten kan maken en tegen de stuuraanslag kan draaien zonder enige moeite is heel erg makkelijk.
En al dondert zoiets een keer om, naja, je raapt het op en je kachelt verder.
Daarnaast zijn ze idioot zuinig (1:30 is heel goed mogelijk, zeker als je in het begin nog relatief rustig doet).
En sturen doet het ook nog opvallend goed, zelfs op de standaard allroadbandjes.
En drempels lach je om.

Zeg niet dat je zoiets moet beginnen, maar zo'n klein licht allroadje/endurotje is wel verschrikkelijk leuk, alleen over de snelweg rijden is waardeloos, dat is gewoon 100 tuffen en je daarin schikken (ze gaan wel degelijk harder, maar daar kunnen ze gewoon niet tegen en het is niet echt prettig rijden).

Moet zeggen dat mn VF me ook heel goed bevalt, maar dat extra gewicht merk je met langzame bochten toch wel, al krijg ik die ook zonder al teveel moeite tegen de stuuraanslag gekeerd.
Pooh schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:47:
[...]

Voor 400 euro krijg jij nog geen nacht een bed hoor. Een standaard motor-ongeluk met ambulance kost al wel meer dan 400 euro schat ik: Ambulance 150,- , rontgenfototjes + interpretatie: 150,- , tetanusinjectie: 30,- , verbandkamer: 50,- , etc...
Psies, dat heb je dr dan wel uit hoor.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 19:07

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Pff belgische justitie. Wat is nou precies het probleem? Klinkt alsof men het fout vindt OMDAT ze daar scheuren maar of er ooit iets is misgegaan of dat er structureel gevaar is?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

shaggy8675 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 17:45:
Simpel. Kleding verplicht stellen...

In je auto is het dragen van een gordel ook verplicht, het is tenslotte voor je eigen veiligheid!

Als ik heel die zomer-rijders zie rond knorren in d'r t-shirtjes en korte broeken...Kom op, totaal geen enkel benul van de potentiele gevolgen.

En heel dat gezeik van "maar ik rijd alleen maar 2 Km naar m'n werk" of "ik heb al 30 jaar m'n rijbewijs, dus ik kan héél goed rijden" Allemaal onzin en kolder, maar vooral stoer-doenerij!!!

Lekker stoer doen in je shirtje, staat mooi straks op het strand, die huid transplantaties....
Jaja en wapenbezit is natuurlijk ook "voor je eigen veiligheid"

Mensen zonder shirts mogen het lekker zelf weten. Ze kennen heus wel de spookverhalen van "oeoeo er ZOU wat mis KUNNEN gaan" Ze bepalen liever zelf wat ze doen en houden het zo veel mogelijk in eigen hand, groot gelijk hebben ze. Als ze pleuren jammer daar we betalen verzekering voor ook voor de eventuele ongelukken die zouden kunnen gebeuren op jouw schietclub. Hell die BBE-er die flipte das typisch iemand die aan verplichtingen en regels is gebonden ivm met veiligheid. Onder motorijders is er wellicht een hoger risico op doodgaan aan een ongeluk maar nergens is het veiligheidsbewustzijn zo groot als bij de tweewielende mens en dat moet vooral zo blijven.

Draag zelf btw een pak in de zomer want al die dooie vliegen op me armen :r. En als ik me dan toch de getver zweet dan maar in me pak dan me goeie jas.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Gaat er iemand naar motorport DH dit weekend ik iig wel

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Anoniem: 28145 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 22:03:
[...]

Motorrijden is voor mij een bewuste keuze. Een keuze voor een persoonlijk transportmiddel dat niet superveilig is. Als ik veiligheid had gewild, had ik auto gereden, of de trein ofzo. Zoals jullie weten rij ik ook offroad. Daar zijn geen vangrails, en is het de normaalste zaak dat je je van top tot teen in beschermende kleding hijst. En zonder verplichting, dat doe je gewoon omdat je heel wilt blijven.

Waar ik grote moeite mee heb dat er maar gesteld wordt dat de burger dom is, en (tegen zichzelf) beschermd moet worden. Gezond verstand behoren we niet meer te gebruiken, neeee het is veel makkelijker om geboden op te leggen. Ik ben niet dom en ik denk zeer vaak na over de bescherming die mijn motorkleding mij biedt. Maar ik wens niet zonder pardon regeltjes opgelegd te krijgen. Wmb. mag de helmdraagplicht afgeschaft worden, ik draag hem toch wel.

Ik zie dat verplichten van motorkleding (definieer dat eens trouwens, wat is "motorkleding", waar moet dat aan voldoen?) absoluut niet zitten. Ik denk zelf wel na. Wie gaat dat betalen, dat labeltje waarop staat "dit is een goedgekeurde motorjas, verplicht herkeuren voor sept. 2006"?

Nou?
Nou jij moet eens in Leiden komen bieren (en de rest hier ook btw) ik stook wel de Friqandellen :)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

ROFLASTC schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 19:21:
[...]
maar nergens is het veiligheidsbewustzijn zo groot als bij de tweewielende mens en dat moet vooral zo blijven.
Mwoahh, niet geheel met je eens :X

(Banden die tot het canvas versleten zijn, word dat verteld, krijg je als serieuze reactie iets van: ik vind ze nog niet echt versleten hoor.... En dat heeft dan een CBR1000)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:18
4x2 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 20:19:
[...]

Mwoahh, niet geheel met je eens :X

(Banden die tot het canvas versleten zijn, word dat verteld, krijg je als serieuze reactie iets van: ik vind ze nog niet echt versleten hoor.... En dat heeft dan een CBR1000)
Canvas? man je kan nog veel verder je hebt altijd nog je velg en een echte die hard gaat door tot de remschijf! >:)

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28145

ROFLASTC schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 19:27:
[...]

Nou jij moet eens in Leiden komen bieren (en de rest hier ook btw) ik stook wel de Friqandellen :)
MC Randstad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:40

Shaggy

Misantroop pur sang

ROFLASTC schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 19:21:
[...]

Jaja en wapenbezit is natuurlijk ook "voor je eigen veiligheid"

Mensen zonder shirts mogen het lekker zelf weten. Ze kennen heus wel de spookverhalen van "oeoeo er ZOU wat mis KUNNEN gaan" Ze bepalen liever zelf wat ze doen en houden het zo veel mogelijk in eigen hand, groot gelijk hebben ze. Als ze pleuren jammer daar we betalen verzekering voor, ook voor de eventuele ongelukken die zouden kunnen gebeuren op jouw schietclub.
Ehh, alleen op de schietclub zijn wij wel verplicht gehoor-bescherming en en veiligheids bril te dragen! Waarom, je oren is simpel, maar hoe vaak komt een kogel terug op 25 mtr? 1x per 10.000? maar dat risico is nog te groot!
Daarom ben ik voor verplichte kleding voor motor rijders. het is gewoon lochisch nadenken en risico's verkleinen, voor jezelf en voor anderen...
Onder motorijders is er wellicht een hoger risico op doodgaan aan een ongeluk maar nergens is het veiligheidsbewustzijn zo groot als bij de tweewielende mens en dat moet vooral zo blijven.
Nou dit is een beetje generaliseren, want dit klopt pertinent niet. Als je in de zomer kijkt ( waneer de meeste rijden ) dan rijden er tevens de meeste idioten rond, met de instelling van "Ik ben de Man... "
Die personen vormen ook het grootste aandeel inde statestieken van ongelukken en doden!, niet diegene die juist elke dag, zomer en winter van hun motor gebruik maken als vervoer middel, en niet als zomer speelgoedje. ( 3 dagen per jaar goed weer, en alle GSXRFZRRYZ's komen weer tevoorschijn, met semi-onervaren rijders, de zogenaamde zomer-rijders... ( 180 PK kunnen maar héél weinig mensen echt hanteren, gas geven kan iedere @&#&*$ )

Ja nu krijg ik ongetwijfelt weer een hoop comentaar, maar het is wel zo. En dit zijn in de meeste gevallen ook diegene die in het shirtje en korte broek rondrijden.
Dus probeer me niet wijs te maken dat "De motorrijder" oh zo veiligheidsbewust is als ik het gemiddelde rij-gedrag van de "gemiddelde" motorrijder zie....

[ Voor 11% gewijzigd door Shaggy op 13-10-2005 21:31 ]

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En waarom heb jij zo de behoefte een ander te vertellen wat hij moet? Jouw standaard ligt blijkbaar bij "All the gear, all the time". Die van een ander bij spijkerbroek en leren jas. Simpel. Moet hij zelf weten toch?

Ga eens in warmere landen kijken. s-Lands wijs, 's-lands eer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

ach, hij heeft wel een punt met het feit dat sommige mensen tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden. Want de echte idioten die inderdaad denken dat je stoer bent die zijn gewoon te dom om de gevolgen te snappen en hebben daarmee niet de afweging risico vs. ongemak gemaakt.

Nou ben ik persoonlijk.. IMHO.. voor het verwijderen van alle safety labels en veiligheidshandleidingen, ten behoeve van het uitdunnen van de evolutionaire misstappen.. om het maar even politiek correct te zeggen. Je kan die mensen tegen zichzelf in bescherming nemen door ze te verplichten beschermende kleding te dragen. Je kan die mensen ook lekker op hun muil laten glijden en dan ben je dr ook vanaf.. >:) Tis hard, maar ik krijg uitslag op de vreemdste plaatsen van echte idioten, en heb ook echt geen medelijden als ze op hun bek gaan in wat voor vorm dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Anoniem: 28145 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:54:
En waarom heb jij zo de behoefte een ander te vertellen wat hij moet? Jouw standaard ligt blijkbaar bij "All the gear, all the time". Die van een ander bij spijkerbroek en leren jas. Simpel. Moet hij zelf weten toch?

Ga eens in warmere landen kijken. s-Lands wijs, 's-lands eer....
Ehh, volgens mij heb ik ook recht om veilig gebruik te maken van de openbare weg? Dan mag ik toch wel zeggen wat ik er van denk?

Voor mijn part rijd iedereen zich tegen de vlakte, en hebben ze helemaal geen behang meer op hun lichaam. Ik lig er niet wakker van, maar zoals diegene hierboven mij al zij.

De mensen zijn van nature dom, je moet ze beschermen tegen zichzelf, meer niet. Maar dat spreekt jou kennelijk niet aan, want jij bent bang dat je er weer een regeltje bij krijgt, ook al is het voor je eigen veiligheid.

Ze doen allemaal d'r best maar, ik rijd zomer en winter, elke keer met pak ook al is het die 2 Km naar mijn werk. Is 2 minuten werk met de huidige moderne kleding, nou nou stel je voor...2min...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry,

maar ik voel nou eenmaal niet de behoefte een ander te vertellen wat hij moet. En krijg jeuk als iemand anders dat bij mij wil. Dan liever een bewustwordingcampagne met schokkende billboards of tv spots. Dan maak je mensen bewust van de risico's ipv. de zoveelste wet..... :| Voor hetzelfde geld wéét die mooi weer rijder nauwelijks wat de gevolgen kunnen zijn, juist omdat hij niet vaak rijdt.

Je hoort mij trouwens niet zeggen dat "de mensen" dom zijn, hiermee zou je al snel de indruk kunnen krijgen dat ik mezelf slimmer voel dan "de mensen", en dat is niet zo.

PS, de weg wordt voor jou echt niet veiliger als een ander wel of geen beschermende broek/jas draagt.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 28145 op 13-10-2005 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Gehoordopjes hoeven helemaal niet verplicht te zijn want na een klein aantal keer schieten leer het wel af om geen dopjes te dragen. Iig maak ik uit je verhaal op dat het heel hard knalt en je zegt zelf dat de reden simpel is. Enne een bril voor een terugketsende kogel? en de rest van je hoofd/lijf dan?

ff uit me hoofd 750.000 geregistreerde motorfietsen waarvan in 2004 80 dooie excl ingezetenen. Als de M.A.G niet jokt dan zijn 7 van de 10 dooien door automoblisten veroorzaakt op 1 of andere wijze ,dat zijn er dus 56 wsl niet gezien door auto. Doorgaans pakt men de oorzaak aan dwz de automobilist ipv het gevolg, dooie motorrijder al dan niet zonder pak. Een pak beschermt bv niet tegen alles breken wat er in je lijf te breken valt.

De politie gaat een automobilist niet de oorzaak van een ongeval in de schoenen schuiven als de motorrijder aantoonbaar te hard reed bijvoorbeeld. Als er 24 personen per jaar zijn die zichzelf kapot rijden hoeveel dragen er dan een pak?, ik denk meer wel dan niet. Ik ga er nml vanuit dat pakken en veiligheidsmaatregelen een pyschologische barriere verleggen ala "als ik val dan glij ik wel uit op me pak". Die zomerrijders van jou (een categorie en niet een eigenschap voor alle motorrijders) Daarvan rijden er altijd meer met pak dan zonder. Ik heb er welgeteld 2 gezien dit jaar (12 maanden) zonder pakkie
Politie erbij, ziekenwagen en MUG erbij, had absoluut geen zin om mee te gaan. Toen de dokter echter de linker balk van de golf toonde (die 10 cm naar binnen stond) en de deur die omhoog stond toch maar ff meegegaan. Dainese rugbeschermer _/-\o_ zowat heel mijn lijf gexrayed, niets serieus maar toch nachtje blijven, inderdaad ja

Politie is nog in het ziekenhuis geweest, mevrouw had verklaard dat ze moeite heeft om tussen de lijnen te blijven en ze had me niet gehoord omdat, inderdaad: ZE KLOTE DOOF IS. Politie was wel heel vriendelijk en behulpzaam. Er ging wel naar de procureur gebeld worden om haar rijbewijs in te trekken en haar verzekering is ook in orde.

Heb reeds naar de dealer gebeld die hem is komen ophalen. het frame staat heel erg krom, blok is gebarsten, voorwiel is in 2 gebroken, kuip is in 100 stukken

dus de rekening is: MV (4 weken oud) FUBAR, dainesse broek heel erg geschaafd, digi camera (onderin motor in stukken van elkaar (daar gaan de piccies)Helm naar de kloten (heb ik mee naar het wijf gegooid toen ze terug kwam met de getuige) en een bloeduitstorting over 50 pct. van me rug.

Nu snel nog ff een pijn stillertje nemen
Deze was dus met pak en hardrijdend. Of ga je nou zeggen dat je met pak hard mag? Verder blijkt dat op MF 88% z'n pak draagt als ie "langer dan 15 minuten rijdt" tot en met "altijd als ik ga rijden". Men denkt eg wel aan het vel. Veiligheidsbewustzijn is wel degelijk hoger want iedereen weet dat motorijders een risico groep zijn. Alleen daarom meen ik al te kunnen zeggen dat motorrijders bewuster zijn mbt veiligheid. Het zit m in het verplicht stellen. Motorrijders willen nog wel eens van het eigenwijze soort zijn en als je ze zelf laat kiezen dan willen ze zelfstandig zijn dus geen verplichtingen.

Ga zelf eens vergelijken hoeveel er pleiten voor: zonder pak rijden En kijk dan eens hoeveel er pleiten: rijden met pak maar niet verplicht.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 09:48
IKKE86 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:23:
* IKKE86 heeft gister heet de bijzonder verrichtingen gehaald en hoopt snel actief mee te kunnen doen in dit topic
:w daar ben ik weer, nu met een stempeltje bij de A op mijn roze papiertje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

shaggy8675 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 22:43:
[...]

Ehh, volgens mij heb ik ook recht om veilig gebruik te maken van de openbare weg? Dan mag ik toch wel zeggen wat ik er van denk?
uiteraard amice
Voor mijn part rijd iedereen zich tegen de vlakte, en hebben ze helemaal geen behang meer op hun lichaam.
en dan ga je van desintersse naar bemoeienis
De mensen zijn van nature dom, je moet ze beschermen tegen zichzelf, meer niet.
:?

[ Voor 3% gewijzigd door ROFLASTC op 14-10-2005 00:13 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

ROFLASTC schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 00:12:

en dan ga je van desintersse naar bemoeienis
Sinds wanner is het hopen dat iets wettelijk verplicht word wat iemand zijn/haar veiligheid verhoogd desinteresse?
En hoezo bemoeienis..ehh, ik hoop dat het er komt, maar als mensen het niet besluiten doen is dat hun pakkie an, en niet mijn verantwoordelijkheid, dan bemoei ik me nergens mee, maar geef net als de rest hier Mijn mening.

Maar ja als jij dat als bemoeienis ziet, kunne we hier allemaal ons mond wel houden denk ik... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

IKKE86 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 00:10:
[...]

:w daar ben ik weer, nu met een stempeltje bij de A op mijn roze papiertje :9
Gefeliciteerd :)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

shaggy8675 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 00:41:
[...]

Sinds wanner is het hopen dat iets wettelijk verplicht word wat iemand zijn/haar veiligheid verhoogd desinteresse?
Dat noem ik niet desintresse maar bemoeienis
En hoezo bemoeienis..ehh, ik hoop dat het er komt, maar als mensen het niet besluiten doen is dat hun pakkie an, en niet mijn verantwoordelijkheid, dan bemoei ik me nergens mee, maar geef net als de rest hier Mijn mening.

Maar ja als jij dat als bemoeienis ziet, kunne we hier allemaal ons mond wel houden denk ik... :|
Als jij zegt: hun pakkie an (leuke woordspeling) , niet mijn verantwoordelijkheid dan vind ik het raar als jij zegt dat het verplicht moet worden.

Je gaat dan nml snijden in de eigen verantwoordelijheid van mensen. Het zou logischer zijn (denk ik)als je zou zeggen: Het is ieders eigen verantwoordelijkheid en niet de mijne. Dus hoeft de overheid zich er ook niet mee te bemoeien want het is ieders eigen verantwoordelijkheid. Als je liever hebt dat het verplicht wordt zeg dan dat mensen de verantwoordelijkheid niet kunnen dragen om voor zichzelf te zorgen. Het zou logischer zijn als je het verplicht stelt omdat het zou moeten en mensen dat niet weten of willen weten. Je bemoeit je dan wel degelijk met anderen omdat je dan zegt

"he lullo met je poserfiets en je T-shirt. Jij moet een pak dragen en dat moet verplicht want jij mag jezelf niet zoveel risico aandoen. Jij bent nml te dom om voor jezelf te zorgen (volk is dom toch?) en je maakt het voor jezelf,niet voor mij want het kan me niks schelen, te moeilijk en gevaarlijk."

En verhip de overheid gaat zich met die ander bemoeien en hem dingen verplicht als jij je zin krijgt. Als het goed is doet de overheid nml wat jij (volk) zegt

be·moei·e·nis (de ~ (v.), ~sen)
1 het zich mengen in iets, ergens moeite voor doen => tussenkomst

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je ROFLASTC, exactly my thoughts.

MC Randstad ken ik trouwens, gezellige club. Ben er weleens geweest voor de seizoensafsluiting van Gostuart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Als ik wil dat andere voor me zouden bepalen wat ik moest doen was ik wel het leger in gegaan.

Als ik in een T-shirt wil rijden moet dat kunnen, gaat er mij niet om of het gezond is ja of nee, maar dat je het mag...

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Capoeirist schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:19:
Als ik wil dat andere voor me zouden bepalen wat ik moest doen was ik wel het leger in gegaan.

Als ik in een T-shirt wil rijden moet dat kunnen, gaat er mij niet om of het gezond is ja of nee, maar dat je het mag...
Als we in Nederland geen sociale voorzieningen zouden kennen, zou ik je volledig gelijk geven. Met behoud van de sociale voorzieningen zou 't ook kunnen, maar dan stel ik de volgende regeling voor:

Als je een ongeluk krijgt terwijl je geen gordel draagt in je auto, of geen helm en beschermende kleding op de motor, dan krijg je de ziekenhuiskosten niet vergoed, en kun je geen aanspraak maken op vervolgschade (Ziektewet, WAO).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zullen we dan meteen voorstellen dat als je je enkel breekt met voetballen, knieband scheurt met volleyballen, je arm blesseert met tennis, etc ook niets uitgekeerd krijgt? :+

Dat is immers ook bewust risico's opzoeken. En dan gaan we skateboards en inline skates maar meteen verbieden ok?

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 28145 op 14-10-2005 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

je enkel breken bij voetbal is een ongeval dat niet voorkomen had kunnen worden terwijl je toch die activiteit doet.

je hele lijf kapot schaven over het asfalt bij het motorrijden is wel te voorkomen terwijl je toch motor rijd, door wel een pak aan te doen.

Het verschil is dat de 1 niet te voorkomen is, de ander wel. Dus bij de één is het niet je eigen schuld/verantwoordelijkheid, bij de ander wel. Dus zou ik zeggen heb je idd bij de één wel recht op ziektekostenvergoeding waar nodig en bij de ander niet.

En natuurlijk zijn ze allebei ook te voorkomen door het hele zaakje niet te doen, maar dat is niet echt relevant. Dan zou je niks meer mogen doen. Het gaat er juist om dat je door geen pak aan te doen overbodig een extra risico neemt.

[ Voor 13% gewijzigd door GTOfire op 14-10-2005 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet voorkomen kunnen worden? Niet voetballen zou ik zeggen! Of trek skischoenen aan.

Nee, effe serieus, alle risico's uitbannen kan volgens mij simpelweg niet. Was ook een absurd bedoelde opmerking.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 28145 op 14-10-2005 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

GTOfire schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:34:
je enkel breken bij voetbal is een ongeval dat niet voorkomen had kunnen worden terwijl je toch die activiteit doet.
Tuurlijk wel, had je maar crosslaarzen oid aan moeten doen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:29
4x2 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:46:
[...]

Tuurlijk wel, had je maar crosslaarzen oid aan moeten doen.
Onzin. Als jij gaat boxen zonder gebitsbeschermer, (bit) want dat zit oncomfortabel, en je bent een paar tanden kwijt.. Dan had je de beschermingsmiddelen, maar gewoon domweg niet gebruikt.

Als jij met voetbal je enkels breekt kun je daar niets aan doen. Met crosslaarzen aan kun je geen bal meer schieten en kun je dus je sport niet beoefenen. Dus dan is het alternatief.. niet voetballen.

Zou hetzelfde zijn als gewoon niet meer motorrijden.. nee das onzin. Maar je hebt beschermende kleding, daarmee kun je nog prima motorrijden. alleen die doe je niet aan.. tja als er dan wat gebeurt..

Ik wil er ook verder niet over praten, iedereen moet het voor zichzelf maar weten, ik weet wel dat ik geen meter rij zonder een compleet leren pak, handschoenen, echte motorlaarzen en een goede helm. oh en oordopjes.

Misschien is dat wat minder stoer dan in een baggy spijkerbroek en een wit T-shirt rondrijden, maar het is wel een stukje prettiger.

En begrijp me niet verkeerd.. ook met een goed leren pak aan kun je heel makkelijk in het ziekenhuis belanden na een valpartij, maar het beperkt de schade zeker wel.

[ Voor 38% gewijzigd door FragDaddy op 14-10-2005 11:03 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Nu online

DinX

Motormuis

Dit is een discussie zonder einde die ook al 5648784 keer op MF gevoerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
DinX schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:00:
Dit is een discussie zonder einde die ook al 5648784 keer op MF gevoerd is.
Jup. en eigenlijk heeft het ook helemaal geen zin om die te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Nu online

DinX

Motormuis

FragDaddy schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:01:
[...]

Jup. en eigenlijk heeft het ook helemaal geen zin om die te voeren.
My point exactly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FragDaddy schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:57:
[...]

...iedereen moet het voor zichzelf maar weten...
Lijkt me een mooie afsluiter van deze discussie! :D

Anyway, nog mensen met motorplannen deze dagen? Ik wel. Volgend weekend (vrij-za-zo) kamperen in Brabant en zaterdag een lekkere baggerrit (moet het wel geregend hebben!). Hoop gezelligheid en lekkere biertjes. Mjam mjam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 15:30

StarWing

Huh ?!?

Allez.. Voor de verandering.. Ik begin maandag met m'n eerste 2u les. De week nadien maandag en dinsdag les. En dan mag ik achter een voorlopig rijbewijs (BE dus)
Heb wel telkens les van 18:30 tot 20:30. Een stuk in den donkeren te doen dus. Maar dat mag geen probleem zijn.

Uitrusting ligt al klaar, en de motor staat ook al te wachten :)
Morgen laat ik hem inschrijven en verzekeren

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Nu online

DinX

Motormuis

Anoniem: 28145 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:03:
[...]

Lijkt me een mooie afsluiter van deze discussie! :D

Anyway, nog mensen met motorplannen deze dagen? Ik wel. Volgend weekend (vrij-za-zo) kamperen in Brabant en zaterdag een lekkere baggerrit (moet het wel geregend hebben!). Hoop gezelligheid en lekkere biertjes. Mjam mjam!
M'n dageljikse 130km snelweg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Mijn motor staat stil.. moet hem origineel bouwen en inruilen maar begin steeds meer te twijfelen en te wachten tot de 1200GS voor mij betaalbaar word

Daarnaast verhuis ik met aantal maanden naar Hoofddorp en zal ik ook daarvoor geld moeten sparen, en andere motor en verhuizen trekt mijn rekening niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

ik heb wel motorplannen, morgen om 8 uur 1,5 uur lessen :)
kan ik meteen es proberen wat mn instructeur zegt als ik onderweg de 80km weg op draai en bij de 9.000 schakel ipv de 5.000 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Morgen denk ik weer ff een stukje rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

shaggy8675 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:27:
[...]
( 3 dagen per jaar goed weer, en alle GSXRFZRRYZ's komen weer tevoorschijn, met semi-onervaren rijders, de zogenaamde zomer-rijders... ( 180 PK kunnen maar héél weinig mensen echt hanteren, gas geven kan iedere @&#&*$ )
Kommaar, kommaar, kommaar 8)

* PeeJay is een die-hard mooi-weer-rijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
shaggy8675 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:27:
3 dagen per jaar goed weer, en alle GSXRFZRRYZ's komen weer tevoorschijn, met semi-onervaren rijders, de zogenaamde zomer-rijders... ( 180 PK kunnen maar héél weinig mensen echt hanteren, gas geven kan iedere @&#&*$ )
Niet iedere wat mooi weer rijder valt in jou catogorie, ergens heb je wel een punt maar je gaat wel erg ver nu.

Pas maar op dadelijk begin je nog te stinken van jaloezie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122648

sowiezo kan je 180pk niet op de weg volledig gebruiken, alle 180 loslaten is alleen voor op het circuit, en ja een recht lijntje trekken tot 280 op de snelweg kan iedere mongool..

maar alle 180 benutten op het klaverblad kan gewoonweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 20:12

rimpeldinky

nani?

ok, heerlijk nieuws :/ mijn 2e cylinder is dus gaar (geen compressie meer :( ) bij de dealer willen ze er niet eens aan beginnen omdat de motor volgends hun het niet waard is...

dan zelf het blok maar uit elkaar halen :(

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Anoniem: 122648 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:35:
sowiezo kan je 180pk niet op de weg volledig gebruiken, alle 180 loslaten is alleen voor op het circuit, en ja een recht lijntje trekken tot 280 op de snelweg kan iedere mongool..

maar alle 180 benutten op het klaverblad kan gewoonweg niet.
Wat versta je onder benutten? Met het toerental waar dat vermogen wordt geleverd over een klaverblad rijden is geen probleem voor de meesten hoor. Als je maar een zijden hand hebt. Hard uitaccelereren is wel kunde voor nodig.

En waarom kan je die 180 op de weg niet gebruiken en op het circuit wel? Het is of beide wel of beide niet. Geen tussenweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Anoniem: 28145 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:03:
[...]

Anyway, nog mensen met motorplannen deze dagen?
Ja Motorport Den Haag leegkopen :)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Capoeirist schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:16:
Mijn motor staat stil.. moet hem origineel bouwen en inruilen maar begin steeds meer te twijfelen en te wachten tot de 1200GS voor mij betaalbaar word

Daarnaast verhuis ik met aantal maanden naar Hoofddorp en zal ik ook daarvoor geld moeten sparen, en andere motor en verhuizen trekt mijn rekening niet.
Waar ga je precies wonen?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

rimpeldinky schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:08:
ok, heerlijk nieuws :/ mijn 2e cylinder is dus gaar (geen compressie meer :( ) bij de dealer willen ze er niet eens aan beginnen omdat de motor volgends hun het niet waard is...

Wat voor motor ?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Moet afwachten op contract, hoofddorp heeft me voorkeur ivm werk op schiphol rijk. Ben druk aan het kijken naar kamers maar zodra contract er is kan ik pas wat huren.

Enerzijds wil ik volledig appartement maar denk dat het kamer word ergens en over jaar ofzo kopen.

aalsmeerderdijk heb ik wel wat leuke dingen gevonden kwa huur.

Tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ROFLASTC schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 23:54:
Deze was dus met pak en hardrijdend.
Sigma met zijn MV indertijd. Damn, dat doet verdomme pijn :(
Vraag me af of hij zijn zoontje al de nek heeft omgedraaid voor de sleutel van zijn motor (welke hij later in de verfpot! terug vond :D _o_ :D )

@IKKE86: gefeliciteerd met je A stempel en houd het rubber op de juiste manier aan de grond ;)

@Osiris: Ja leder kan je goedkoop EN degelijk hebben voor een lage prijs. Je moet dan wel niet naar de A-merken zoals een Dianese of een Alpinestar kijken (waarom eigenlijk, je betaalt toch maar grotendeels voor de naam :| ) maar een pak van Hein Gericke is goed genoeg, veel mensen welke met zoiets rijden. De tweedelige pakken van Dianese, Alpinestar, Richa, Arlen Ness zijn wel concurrend tov elkaar. Had een tweedelig pak van Alpinestar in handen welke 999 euro kostte en die van Arlen Ness (welke ik heb) was 799 (als ik me niet vergis) en was van lichter en flexibeler kangarooleer maar even sterk als rundsleder.

De pakken van Hein Gericke zijn ook erg degelijk moet ik zeggen en dan zit je toch volgens mij op 500 a 600 euro met wat geluk. Of je moet je pak gaan kopen bij uitverkopen van de oude collectie of bij Termaat in Nijmegen.

[ Voor 58% gewijzigd door Chevy454 op 14-10-2005 21:54 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Jaaaa, die verhalen waren geweldig :D

Of die andere belg (vriend van Joe Tosh dacht ik ?) die met zn motor de haven van antwerpen (?) in gereden was....

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:52:
Jaaaa, die verhalen waren geweldig :D

Of die andere belg (vriend van Joe Tosh dacht ik ?) die met zn motor de haven van antwerpen (?) in gereden was....
Joe Bar style 8)

Of Highsider in de badkamer :+
Capoeirist schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:16:

Die BMW R1200GS mag ik (naar alle waarschijnlijkheid) gaan behandelen bij mijn eindwerk van BMW :D Heb namelijk over 2 weken een gesprek van de grote man van het distributiecentrum van BMW in België over het onderwerp. Het zal waarschijnlijk het CANBUS systeem worden welke BMW heeft geïntroduceerd op hun 1200GS motoren :)
Moet afwachten op contract, hoofddorp heeft me voorkeur ivm werk op schiphol rijk. Ben druk aan het kijken naar kamers maar zodra contract er is kan ik pas wat huren.

Enerzijds wil ik volledig appartement maar denk dat het kamer word ergens en over jaar ofzo kopen.
Nou ik denk dat jij beter 100% voor amsterdam / schiphol kunt gaan ipv je motor. Je kunt maar een korte periode op de motor rijden maar je komt elke dag thuis dus een gezellig huis is toch beter dan een somber huis met een motor (al maakt de motor direct alles goed ;) )

Dat is ook de reden dat ik van Antwerpen wil verhuizen naar Wilrijk (net buiten Antwerpen)
GTOfire schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:44:
kan ik meteen es proberen wat mn instructeur zegt als ik onderweg de 80km weg op draai en bij de 9.000 schakel ipv de 5.000 :D
Een 2000 toeren voor het begin van het rode gebied heeft de motor zijn piekvermogen (give or take) ;)

[ Voor 94% gewijzigd door Chevy454 op 14-10-2005 22:00 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Chevy? Wat moet je zoal gaan doen dan aan het Can-Bus systeem?
Ben wel benieuwd eigenlijk.

En Max Kool zat net op het GS-Forum maar ben er weer snel vanaf gegaan ik kan er gewoon niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hahaha, waar kan je niet tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Yamy_Daffy schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:32:
Chevy? Wat moet je zoal gaan doen dan aan het Can-Bus systeem?
Ben wel benieuwd eigenlijk.
Ga ik nog niets over zeggen want het ligt doodweg nog niet vast :) Het onderwerp behandelt iig het CANbus systeem, het hoe en wat is nog onbekend. Ik hoop alleen niet dat ik 5 versies van het eindwerk moet maken: werkplaats, dealer, importeur, school, docent en juryleden. Als dat wel het geval blijkt te zijn mag ik het in 4 talen gaan schrijven voor alle 5 versies :X (Nederlands, Duits, Engels en Frans :| Hoezo het grootst en degelijk aanpakken 8)7)

[ Voor 18% gewijzigd door Chevy454 op 14-10-2005 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Over iemand die kwaad daar is op het forum.

Een dealer kan er erg snel zwart gemaakt worden zonder enige verweer te kunnen geven.

Ik ben trouwens de 27ste te vinden bij BMW Ned. voor een cursus oa. de HP2 :P
Heb er een stukje op gereden leuk speelgoed. _/-\o_

En Chevy je hoeft het niet te zeggen mag het ook mailen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Yamy_Daffy op 14-10-2005 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Yamy_Daffy schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:39:
En Chevy je hoeft het niet te zeggen mag het ook mailen ;)
Als ik het weet dan ga ik mijn website daar een speciale blog op nahouden denk ik :)
Met een heel groot embleem van een echt motormerk >:) :+
Iets verteld me dat mijn "werkgever" dat niet zal kunnen waarderen :D

[ Voor 20% gewijzigd door Chevy454 op 14-10-2005 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En we waken er dus als moddereters/beheerders voor dat dat daadwerkelijk gebeurt, nergens voor nodig.

Gaaf man, een cursusje HP-2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
Chevy454 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:46:
[...]

@IKKE86: gefeliciteerd met je A stempel en houd het rubber op de juiste manier aan de grond ;)
bedankt, zondag mijn eerste dagje touren :*) op een er-5 :/

als er nog iemand goeie tips heeft voor een beginnersmoter hou ik me aanbevolen overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
HEY!!!! :( Je rijdt toch al op het goede merk en nog klagen :?
als er nog iemand goeie tips heeft voor een beginnersmoter hou ik me aanbevolen overigens
Nou als je een ER-5 al niet kunt waarderen dan zal je een ZZR1400 ook niet kunnen waarderen :|
* Chevy454 voelt zich als kawa liefhebber op zijn pik getrapt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
Chevy454 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 23:50:
[...]

HEY!!!! :( Je rijdt toch al op het goede merk en nog klagen :?

[...]

Nou als je een ER-5 al niet kunt waarderen dan zal je een ZZR1400 ook niet kunnen waarderen :|
* Chevy454 voelt zich als kawa liefhebber op zijn pik getrapt...
Met het merk is niks mis, het probleem is meer de 25 kw :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
IKKE86 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 23:51:
Met het merk is niks mis, het probleem is meer de 25 kw :>
25kW :z , leer eerst rijden GVD. Met 25kW rijd ik jou het snot voor ogen op een bochtig stukje weg als jij op een GSX-R1000 zit hoor :( Gewoon lekker rijden met dat ding, daarna moet je proefrijden op enkele motoren welke je leuk vindt. Een SV650 is leuk, een ZX-6R is ook leuk, een XV525 is niet leuk :+
Een echte aanrader van formaat lijkt me, voor jou toch, een Savage 650 >:) :+

[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 14-10-2005 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
Chevy454 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 23:53:
[...]

25kW :z , leer eerst rijden GVD. Met 25kW rijd ik jou het stort voor ogen op een bochtig stukje weg als jij op een GSX-R1000 zit hoor :( Gewoon lekker rijden met dat ding, daarna moet je proefrijden op enkele motoren welke je leuk vindt. Een SV650 is leuk, een ZX-6R is ook leuk, een XV525 is niet leuk :+
Een echte aanrader van formaat lijkt me, voor jou toch, een Savage 650 >:) :+
dat weet ik, ik heb samen met een vriend gelest die wel gelijk zwaar mocht maar die kon het in de bocht toch niet bijhouden :P en dat jij me kwijt rijdt weet ik wel zeker, heb amper ervaring :P
thnx voor je tips in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
[Motor] Beginnersvragen deel 3
Afbeeldingslocatie: http://www.semiflat.com/albums/Bike/wheelie.sized.jpg
"Beginnersvragen?!"
In dit topic is geen enkele motorgerelateerde vraag te gek, zelfs al zou je willen hoe je je zojuist aangeschafte fiets zou moeten starten geven de technisch aangelegde mensen (ik niet! :+ ) daar antwoord op!

Van slowchat tot aankoop hulp, voor onze ongezoute motor-mening kunt u hier terecht!
Wie rijden er mee?
  • Max Kool
Afbeeldingslocatie: http://pics.composthoop.nl/otr170520050215yr.jpg
  • Saus
Afbeeldingslocatie: http://pics.composthoop.nl/motorpakkleiner.jpg
  • Steffie
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/steffie/images/20050703_01.jpg
  • Teacher
Afbeeldingslocatie: http://img258.imageshack.us/img258/6812/teachermotor5ot.jpg
  • Dinx
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/55844/thumb.jpg
  • Capoeirist
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.vanderwielen/own/capo2.jpg
  • BreadFan
Afbeeldingslocatie: http://img290.imageshack.us/img290/7236/zzr6008du.jpg
  • Osiris
Foto is weggelopen :+
  • IKKE86
Foto is ook weggelopen :| , waarschijnlijk samen met die van Osiris :+

Motor-lozen, lessers, of geinteresseerden!

[list]
• Rodyman
• Sunder

[list]
[tr][td colspan="3" bgcolor=#1A60A8 align=center]Reeds gegeven tips![/td][/tr]
[tr][td colspan="3"]
  • Vermogen zegt weinig. Je kan beter op een trage fiets snel wezen dan met een snelle fiets traag. Motor rijden betekent onherroepelijk bochten maken en daar kan je beter je techniek op gaan verbeteren en daar heb je geen supersnelle GSX-R1000/ZZR1400 voor nodig maar een makke en betrouwbare motor welke je vertrouwen geeft en niet plots uitbreekt door het overdaad aan koppel. Waar wel rekening mee gehouden moet worden is met de 25kW regeling voor de mensen onder de 21 jaar. Je hebt 25kW motoren en 25kW motoren. Je hebt motoren welke standaard 25kW leveren (zoals een Savage 650 :r ) en een afgevoerde ZX-6R. Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar een motor welke is afgevoerd omdat die sneller aan de 25kW zit bij optrekken zodat je sneller je vermogen voor handen hebt in noodgevallen.
  • Welke motor moet ik hebben? Dat staan onherroepelijk vast, een Kawasaki :+
    Nee, je moet een motor kiezen welke je mooi vindt, wij kunnen je niet zeggen welke fiets je moet hebben. Je moet gaan proefrijden om uit te maken welke motor je het beste vindt rijden. De ander prefereert een koppelmotor zoals een dikke Twin (RSV Mille), de andere wilt zich een koning op de weg voelen (BMW R1xx0GS), de andere wilt weer de ultieme hooligan zijn (NX250 :+ ) en iemand anders wilt graag op een chopper rijden (Savage 650 :+ ) proefrijden is gewoon hier het advies.Vragen om advies over verschillende motoren is uiteraard mogelijk :)
  • Bandenkeuze: Supercorsa, BT010, BT012SS, Metzeler Roadtec Z6, Diablo Strada... Laat je niet gek maken als beginner. Als beginner ga je toch als een dweil door de bocht (je hebt immers nog te weinig ervaring om met 160km/h met de knie aan de de grond en het handje zwaaiend naar de camera te rijden) en heb je geen nood aan supersnelle circuit banden maar aan degelijke band met een iets wat hardere middenstuk en een zachtere wang welke jou vertrouwen en voldoende feedback geeft. Zulke banden zijn de Bridgestone BT020NT, de Metzeler Roadtec Z6 en de Diablo Strada. Je kan zacht rubber (BT010, Continental 208, Michelin Pilot Powers,...) gaan monteren maar het zou zonde zijn om zo'n toch niet al te goedkope band vierkant te rijden.
  • Kledij: beschermende kledij is mijn ogen een must. Je hebt in grote lijnen 2 soorten materialen ter beschikking: textiel en leder. In het algemeen is leder een betere keuze. Leer is stugger en wappert niet bij hogere snelheden en zit beter om je lichaam geklemd. Nadeel van leder is dat het niet waterdicht is en je daarom ook een additioneel regenpak moeten bij hebben. Textiel is eveneens goed maar deze werkt als een parachute bij hoge snelheden op de motor wanneer je het pak iets te ruim hebt gekozen. Voordeel van textiel is dat deze waterdicht is en in geval van GoreTex ook ademt (verdampt zweet kan naar buiten maar regen niet naar binnen).

Textiel is over algemeen goedkoper en als beginner zeker een goede investering maar de voorkeur gaat toch naar leer. Hein Gericke levert goede pakken voor een goede prijs welke toch voor een beginner toch een rol speelt.
  • Helmen: Je kent die dingen wel, dat zet je op om te verbergen hoe lelijk je wel niet bent :+ Helmen worden gemaakt van 2 materialen, polycarbonaat en glasvezel. Als je een helm koopt van polycarbonaat dan moet je kijken naar de houdbaarheidsdatum. Ja op een helm _kan_ een houdbaarheidsdatum staan en in geval van polycarbonaat helmen zeker omdat de buitenschil uitdroogt en dan zal de helm kapot springen in stukjes wanneer je valt. In geval van een glasvezelhelm heb je geen houdbaarheidsdatum omdat deze niet uitdroogt.Al denk ik dat bijna alle helmen nu uit glasvezel zijn gemaakt

De helm moet goed zitten en in het begin zit alles goed strak maar na een enkel manden rammelt deze al los op je kop dus laat je goed informeren en pas enkele helmen. Probeer eventueel een proefrit te versieren om de kwaliteiten van de helm op het gebied van lawaai uit te testen. Testen op efficientie bij vallen hoef je niet te doen, dat hebben ze al gedaan en de helm hoort ook een keurmerk te hebben in dat geval. Een helm welke is gaan stuiteren moet je normaal weggooien omdat het schokabsorberend materiaal onder de schil al is ingedeukt en is uitgewerkt. Er zijn fabrikanten(shoei en arai, de duurdere merken van helmen) welke de helmen kunnen testen of je gevallen helm nog veilig genoeg is om je kersenpit te beschermen :+

Een helm online kopen via het internet kan een miskoop zijn omdat die voor specifieke markten zijn gemaakt ivm de hoofdvorm, er zal geen verschil zijn (hoop ik toch :+) tussen een helm welke bedoeld is voor de Belgische, Nederlandse of Duitse markt.Er zou een wezenlijk verschil kunnen zijn tussen een Nederlandse helm en een Aziatische helm qua pasvorm
  • Motorrijden is lekker goedkoop.
    Vergeet dat maar snel. Het hangt af van welke motor je berijdt, hoe je rijdt en wat voor soort aandrijving.

Bij cardan hoef je maar eens in de zoveel tijd de splines in te vetten en de cardan olie af te laten. Bij ketting moet je de ketting soms gaan vervangen in combinatie met de tandwielen en dat is geen goedkope zaak, kan 200 euro kosten maar misschien ook 400 euro voor een bepaalde motor. Riemaandrijving kan zelfs 1000 euro kosten (staat wel tegenover dat die bij normaal gebruik 100 000km meegaat)

Een achterband, BT010 (zacht rubber voor een sportmotor) in de maat 160/60-17, kostte mij laatst 206.02 euro ex montage. Een Metzeler Tourance (onroad gerichte band voor een enduro) 130/70-17 kost ongeveer 130 euro.

Kortom: motorrijden kan jezelf zo duur maken als je wilt. Wil je een racer rijden dan mag je ook rekening houden met de verhoogde slijtage van de banden en de ketting, rijd je een tourmotor (zoals een Diversion 600) dan loopt het allemaal niet zo hard met de slijtage. Maar je kan niet vanuit gaan dat motorrijden goedkoop is, vooral niet met wanneer je nog kledij en een helm moet aanschaffen maar je krijgt er ook een hele hoop lol en plezier voor terug.
[/]
De wat technischere zaken

Ga ik bijwerken als ik wat meer zin heb :+

Handige links!

[list]
www.hein-gericke.com voor goedkoop en degelijk motorkledij en helmen
www.motor-forum.nl Goh, wat voor een vage site zou dat toch zijn? 8)7
www.motordealer.info Site met ervaringen van motordealer maar helaas niet meer geupdate.
www.mobile.de Duitse verkoopsite waar je motoren in (hoe raad je het toch :P ) Duitsland kan zoeken.

Vorige delen
DeelGestart opTopicstarter
123 mei 2005Reveller
2datumBreadfan
Veel plezier in dit nieuwe deel!
Schaamteloos geript van de jongens van het Alfa topic in de huiskamer!

Deze topicstart een beetje degelijk?

[ Voor 58% gewijzigd door Chevy454 op 15-10-2005 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Laatst online: 08:44

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Chevy454 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 00:16:
Deze topicstart een beetje degelijk?
Naais :)

Als je in die
code:
1
2
[list]
[list][*] Max Kool[/list]

een van de 2 [list] dingen weghaalt past ie ook nog eens in de layout ;)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
The Bad Seed schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 00:33:
Naais :)

Als je in die
code:
1
2
[list]
[list][*] Max Kool[/list]

een van de 2 [list] dingen weghaalt past ie ook nog eens in de layout ;)
kom es online, dan kan je me helpen met het bijwerken van de TS in wording ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

kawasaki gpx 250R (oude ninja :P) uit 89
maar waarschijnlijk een alternatief blok gevonden ervoor kan ik deze vakantie (zit nog op school) toch nog enigsinds rijden

ik @ fiets 4 maanden terug toen k ging test-zitten :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/68516/thumb.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door rimpeldinky op 15-10-2005 01:27 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 00:41
je mag mij ook bij de motor-lozen zetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

marteltor schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 02:12:
je mag mij ook bij de motor-lozen zetten :(
Ehh vertel...?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
rimpeldinky schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:08:
nee heb je, ja kan je krijgen dus proberen maar :Y) Maar reken erop dat het niet goedkoop is :)
Als de compressie niet goed is dan zal je beide cilinders moeten gaan honen en voorzien van nieuwe zuigers met een nieuwe zuigerpen en 4 circlips, toch al rond de 250 euro per zuiger en dan moet je nog een pakkingsetje hebben en ook nog eens wat klein verbruiksmateriaal en olie.

zuiger 100 euro/stuk
zuigerveren 100 euro/stuk
zuigerpen 30 euro/stuk
circlips 10 euro/stuk
pakkingsetje 100 euro
olie 9 euro/liter
vloeibare pakking 25 euro
honen 100euro
.....

bezint eer ge begint :)

[ Voor 58% gewijzigd door Chevy454 op 15-10-2005 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 00:41
voor de zomer rijbewijs gehaald (joepie!),
daarna op vakantie en nu een tijd in buitenland aan het studeren.
Een motor had dus niet veel nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

marteltor schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 09:57:
[...]

voor de zomer rijbewijs gehaald (joepie!),
daarna op vakantie en nu een tijd in buitenland aan het studeren.
Een motor had dus niet veel nut.
Internationaal RB regelen en gaan rijden waar je nu bent??

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

O en ik verwacht ondertussen wel nieuwe fotos in de TS want dit is HET topic niet jullie topic....

Afbeeldingslocatie: http://www.strangevehicles.com/images/content/14271.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.joe-ks.com/archives_sep2004/RoofBike.gif

:D

B)

[ Voor 43% gewijzigd door ROFLASTC op 15-10-2005 10:31 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Chevy454 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 09:31:
[...]

nee heb je, ja kan je krijgen dus proberen maar :Y) Maar reken erop dat het niet goedkoop is :)
Als de compressie niet goed is dan zal je beide cilinders moeten gaan honen en voorzien van nieuwe zuigers met een nieuwe zuigerpen en 4 circlips, toch al rond de 250 euro per zuiger en dan moet je nog een pakkingsetje hebben en ook nog eens wat klein verbruiksmateriaal en olie.

zuiger 100 euro/stuk
zuigerveren 100 euro/stuk
zuigerpen 30 euro/stuk
circlips 10 euro/stuk
pakkingsetje 100 euro
olie 9 euro/liter
vloeibare pakking 25 euro
honen 100euro
.....

bezint eer ge begint :)
ik weet het, daarom was ik ook op zoek naar een ander blok :) heb dat waarschijnlijk ook al gevonden, de deal was bij aankoop dat ik meer zou betalen en de verkoper de motor in orde zou maken (aka dit kost me hoe dan ook geen geld, alleen rij-tijd :*) )

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Dan wil ik er ook bij :P

Afbeeldingslocatie: http://www.mx-action.de/assets/images/db_images/db_DSCF021227.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
wat een poser foto zeg :/... die komt als eerste in de openingspost van het volgende deel _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Chevy454 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:44:
[...]

wat een poser foto zeg :/... die komt als eerste in de openingspost van het volgende deel _o_
Je bent alleen maar jaloers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vinnum gaaf PJ!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

vanochtend bij het lessen maar es de 9.000 toeren opgezocht >:)
ik gok echter dat de motor waar ik op zat dan de lichte was, want om nou te zeggen dat ik er veel van merkte, mwoah. Ik merkte wel degelijk dat ik iets sneller op snelheid was, met name in een proef waar je snel aan de 50 moet zitten was dat wel handig. Normaal gesproken met beschaafd schakelen moet ik toch flink doortrappen wil ik een beetje fatsoenlijk voor die pionnen waar je iets moet doen aan de 50 zitten. Geen probleem an sich, maar door sneller aan de 50 te zitten heb je wat meer tijd om rustig aan te komen rijden en de verrichting uit te voeren.
M'n 1e examen is iig aangevraagd, dus ik hoop dat ik binnenkort op mag :)

Alleen die oefening met de motor op de bok zetten.. wat een vage bedoening was dat zeg. Ik heb em maar 1 keer kunnen doen, maar toen had ik een neiging om dat ding in z'n geheel omhoog en naar achter te willen tillen, terwijl je em dus alleen achteraan moet lichten. Maar ja, wist ik veel, dus ik zit dan meteen dat hele gewicht omhoog te heisen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Zorgen dat beide pootjes goed op de grond staan, met je volle gewicht op de bok gaan staan (beetje over de motor hangen) en een klein zetje mee, dan krijg je praktisch alles zonder moeite omhoog (ook een Goldwing ja :P)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

thx, is volgens mij gewoon iets wat ik 10 keer achter mekaar moet doen en dan heb ik die handigheid helemaal door.

Ik kwam trouwens net op nog een vraagje: Wat is in godsnaam een tankpad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Laatst online: 30-12-2024
Dat is toch het rubbertje , bij het zadel op de tank..tegen het krassen van je ritsen op de tank???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een rubberen plakker op de tank, zodat er geen krassen op komen door de rits van je jas enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Kan ook van carbon zijn hoor :+
Een tankpas is gewoon iets wat je ter hoogte van de tank monteert wanneer je met de riem van de broek tegen de tank zou komen. Het kan kan gemaakt zijn van plastiek, rubber of carbon :)

Nog maar 9 posts en dan zal ik dat nieuwe topic maar starten ;)
kut.... * Chevy454 zet zijn beste pokerface op :+

[ Voor 39% gewijzigd door Chevy454 op 15-10-2005 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
* Osiris heeft vandaag éindelijk een pak gekocht Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/static.gif
Eerder leende ik altijd 't pak van mn moeder (euhm, right, dat pak zit dus voor geen meter, maarja, liever iets dan niets denk ik dan maar..) of van de vriend van mn zus (tja, pak mollen door een schuivertje van de vriend van je zus is vrij lullig niet?), maarja, zoals je leest is dat absoluut niet ideaal..
't Is toch textiel geworden, aangezien ik ook op prachtige herfstdagen als nu wil rijden zonder te bevriezen :P Misschien handig om dat nog in de volgende TS te zetten Chevy, bij klerenkeuze? Leer is toch nogal k-k-k-k-koud in de winter? :P
Merk jas is "Macna" en 't type is "Startech".. Verder nog nooit van gehoord. Zal wel ouder model zijn, want hij was van €269,- afgeprijst naar €129,-
Broek is een "Rev'it", type kan ik zo snel ff niet meer vinden :P Factor, uit de Dynamic-range..
Iig, een mooi zwarte jas met wat grijze prut en een mooie zwarte broek en hij zit perfect :) Nu hopen dat die bierbuik nog een tijdje wegblijft :+

Ohja Chevy, die feauteau voor in de TS komt morgen dan wel ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Osiris op 15-10-2005 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Chevy. Als je dan toch met de topicstart bezig bent ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/fotos/bikes/r6/alpinestars.jpg

Ik heb helaas geen actie-foto's (want ik rij bijna altijd alleen, dus geen videocamera's of fotocamera's in de buurt.. hoop ik, want anders is het er eentje van de politie en kost het geld)

[ Voor 62% gewijzigd door FragDaddy op 15-10-2005 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Osiris schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:35:
* Osiris heeft vandaag éindelijk een pak gekocht [afbeelding]
Misschien handig om dat nog in de volgende TS te zetten Chevy, bij klerenkeuze? Leer is toch nogal k-k-k-k-koud in de winter? :P
koud? het is pas koud als je met blauwe vingers op je eindbestemming aankomt en dat je de handen verwarmt aan de cilinders. DAN IS HET PAS KOUD!!! :+

Zal worden vermeld ;)
Ohja Chevy, die feauteau voor in de TS komt morgen dan wel ;)
Houd ik je aan, ik ga nu nog wat aan die TS werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Chevy454 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:06:
.. ik ga nu nog wat aan die TS werken :)
Kijk. dat komt goed uit :P Zie boven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
[...]

koud? het is pas koud als je met blauwe vingers op je eindbestemming aankomt en dat je de handen verwarmt aan de cilinders. DAN IS HET PAS KOUD!!! :+
Oh, al genoeg gedaan tijdens die veels te lange tijd van lessen.. Die-hard de winter door :Y) Dan is 't idd halverwege je anderhalf-uurs-les handen-warmen geblazen bij de cylinders :X
[...]

Houd ik je aan, ik ga nu nog wat aan die TS werken :)
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
I thought I saw a R6... I DID!!!! I DID!!!! I did see a wannabee R1... :+
Osiris schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:09:
Oh, al genoeg gedaan tijdens die veels te lange tijd van lessen.. Die-hard de winter door :Y) Dan is 't idd halverwege je anderhalf-uurs-les handen-warmen geblazen bij de cylinders :X
Ik toen ik naar school ging :D elke dag 2x 40km en wonderbaarlijk was in 20 minuten thuis (normaal doet men daar 40 min over). Maargoed, mijn vader deed dat stukje wat ik deed vroegah in 10 minuten met zijn BMW :(

[ Voor 60% gewijzigd door Chevy454 op 15-10-2005 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Chevy454 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:10:
[...]

I thought I saw a R6... I DID!!!! I DID!!!! I did see a wannabee R1... :+
Grapjurk. Nee, ik ben er tevreden met mijn 'mini-monster'. :D

Oh. heb er toch maar een andere foto opgezet. (Van toen ik net mijn nieuwe pakkie gekocht had. En met helm, anders schrik ik iedereen meteen af :/)

[ Voor 9% gewijzigd door FragDaddy op 15-10-2005 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Nou, deel 3 is aangemaakt. Dit topic kan door een mod worden gesloten :)

Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 3

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.